Juist. Vooral dat tweede. Dat je moeder dat pikt...quote:Op zaterdag 23 juni 2007 16:45 schreef Roquefort het volgende:
Met 20K op de bank zou ik ten eerste niet klagen over twee benzinetankjes per week, en ten tweede een werkster mijn kamer laten schoonmaken i.p.v. mijn moeder. Bootje vind het wel makkelijk zo...
uh, blijkbaar kwam het iets anders over dan bedoeld..quote:Op zaterdag 23 juni 2007 16:45 schreef Roquefort het volgende:
Met 20K op de bank zou ik ten eerste niet klagen over twee benzinetankjes per week, en ten tweede een werkster mijn kamer laten schoonmaken i.p.v. mijn moeder. Bootje vind het wel makkelijk zo...
Jij reduceert het hele idee van samenwonen tot een financiele kwestie.quote:Op maandag 25 juni 2007 13:12 schreef Bootje84 het volgende:
hmz.. wat kost me meer? als ik alles SAMEN een huishouding moet betalen? als ik niets thuis hoef te betalen..?
hm.. en ontwikkeling. blegh.. alsof ik niet kan overleven in mn 1tje..
klopt.. maar besef ook dat mijn "bankboekje", niet eens de inhoud van mn woonkamer kan financieren.. dus uiteindelijk heb ik geen ene fuck nog..quote:Op maandag 25 juni 2007 14:47 schreef Roquefort het volgende:
[..]
Jij reduceert het hele idee van samenwonen tot een financiele kwestie.
De kamer bij je ouders is volgens jou de grootste kamer, voor het minste geld, met de prettigste omstandigheden (veel dingen worden voor je gedaan/betaald).
Tegelijkertijd miep je in een andere post over de hoge kosten van twee benzinetanks, nadat je vlak daarvoor je spaarsaldo had geopenbaard.
Als er nou een bijstandsmoeder klaagt over de benzinekosten...
Laat maar eens zien of je kan overleven in je eentje.
Voorlopig hou ik het erop dat de weg die je gekozen hebt de makkelijkste is, met enorme vereisten die je stelt aan de evntuele omstandigheid dat je ooit uit huis gaat. Dat doe je alleen voor een nieuw paleis. De meeste mensen hebben andere motivaties om uit huis te gaan. De dag dat je vriendin bij je weggaat, ben je een alleenstaande knul van 23 die nog bij zijn moeder woont.
In dat licht, gelukkig maar dat je zo braaf spaart, dat is ook een kwaliteit waar je potentiele wijfjes mee kan lokken.
Klinkt vervelender dan dat ik het bedoel hoor, maar al die argumenten van spaarbankboekjes, de ruimte van je kamer, en het gemak van thuis wonen schetsen voor veel mensen toch vooral het beeld van een knul die de makkelijkste weg kiest. Dat is niet verboden, maar weinig macho, weinig mensen zullen denken "wow, R.E.S.P.E.C.T, die knul die maakt iets van zijn leven!"
Tja, d'r zit nog steeds een grote kloof tussen benodigdheden en luxe hé. Ik heb geen woonkamer van 25.000 euro nodig...quote:Op maandag 25 juni 2007 14:58 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
klopt.. maar besef ook dat mijn "bankboekje", niet eens de inhoud van mn woonkamer kan financieren.. dus uiteindelijk heb ik geen ene fuck nog..
Op jezelf wonen is ook nergens voor nodigquote:Op maandag 25 juni 2007 15:03 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Tja, d'r zit nog steeds een grote kloof tussen benodigdheden en luxe hé. Ik heb geen woonkamer van 25.000 euro nodig...
Waarom is het financieel onhaalbaar? Krijg je geen stufi? Werk + Stu-fi is toch wel genoeg om een kamer o.i.d. te huren? Ik begrijp dat nooit zo goed.quote:Op maandag 25 juni 2007 15:17 schreef don-diablo het volgende:
The thing about op jezelf wonen is dat je jezelf leert kennen. Het is gewoon goed voor zelfontplooing en ontwikkeling.Ik zou liever vandaag als morgen uit huis gaan bij wijze van, maar heb op het moment de middelen niet en ik weet niet hoe het straks is als ik mn studie heb afgerond en wat ik erna ga doen.
In mijn geval is dat heel erg nodig omdat ik anders gek zou worden van m'n ouders. Bovendien wil ik zelfstandig zijn, dus dat weeg ruimschoots op tegen het financiele voordeel van thuiswonen (want ik zou per maand echt reteveel overhouden).quote:Op maandag 25 juni 2007 15:09 schreef kless het volgende:
Op jezelf wonen is ook nergens voor nodig
Dat vind jij.quote:Op maandag 25 juni 2007 15:09 schreef kless het volgende:
[..]
Op jezelf wonen is ook nergens voor nodig
Toch verbaast het me hoeveel mensen (in dit topic) hun levensstijl laten afhangen van hun financiele situatie.quote:Op maandag 25 juni 2007 18:26 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Dat vind jij.Zodra ik genoeg gespaard heb en dus genoeg stabiliteit heb dan ga ik ook fijn op mezelf. Lekker privacy, niemand die aan m'n kop zeurt en lekker de onoverzichtelijkheid en orde van mezelf, zonder in de rotzooi van medebewoners te moeten leven.
Meer dat ik geen zin heb in huis genoten behalve mn (as)vrouw en kinderen. of andere familie.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 00:55 schreef Astoreth het volgende:
[..]
Toch verbaast het me hoeveel mensen (in dit topic) hun levensstijl laten afhangen van hun financiele situatie.
Zelfs Tuvai, die toch het belang van onafhankelijkheid goed weet teverdedigen, stelt zich hier afhankelijk op van geld. Waarom toch? Ik snap nog steeds niet hoe geld voor jullie op de eerste plaats kan komen, en op de tweede plaats pas je leven. Want geloof me, als je zelf je verantwoordelijkheid neemt kun je met een bijbaantje (of een stufi-lening) makkelijk op kamers. Waarom denken jullie toch dat onafhankelijkheid iets met je spaarrekening te maken heeft?
Da's een kwestie van verstand vind ik. Ik wil zéker, vanwege de leefomstandigheden, lekker op mezelf zitten. Maar voordat ik dat doe wil ik financieel ook zekerheid hebben, zodat ik niet zo'n stereotype word die voornamelijk werkt om huur en onkosten te betalen. Je kunt wel zeggen dat je leefsituatie belangrijker is, maar zonder geld ben je net zo goed nergens. En ik wil het nou eenmaal ruim genoeg hebben, op het moment dat ik op mezelf ga. Ik wil geen Ikea-keukentje van spaanplaatjes, ik wil een luxe keuken met massieve kastjes en bladen/aanrecht waar ik alle ruimte heb om lekker te kokerellen. Om maar effe een voorbeeld te noemen.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 00:55 schreef Astoreth het volgende:
[..]
Toch verbaast het me hoeveel mensen (in dit topic) hun levensstijl laten afhangen van hun financiele situatie.
Zelfs Tuvai, die toch het belang van onafhankelijkheid goed weet teverdedigen, stelt zich hier afhankelijk op van geld. Waarom toch? Ik snap nog steeds niet hoe geld voor jullie op de eerste plaats kan komen, en op de tweede plaats pas je leven. Want geloof me, als je zelf je verantwoordelijkheid neemt kun je met een bijbaantje (of een stufi-lening) makkelijk op kamers. Waarom denken jullie toch dat onafhankelijkheid iets met je spaarrekening te maken heeft?
jij altijd weer met je leningen.. bleghquote:Op dinsdag 26 juni 2007 00:55 schreef Astoreth het volgende:
[..]
Je moet je toch aanpassen aan je financiele situatie. Als je zomaar wat doet kom je vanzelf terecht bij de schuld-saneringquote:Op dinsdag 26 juni 2007 00:55 schreef Astoreth het volgende:
[..]
heule beste opmerkingquote:Op zondag 17 juni 2007 12:26 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
Studie op 4,5 uur reisafstanden hoezo ongezellig? Je hebt snel genoeg nieuwe vrienden. Jij denk ik niet nee, verstandig.
En de rest kan je kopen.quote:
Huh? Je kunt alleen vooruit in vorming en groei als je in een luxe en steriel huis zit?quote:Op dinsdag 26 juni 2007 17:38 schreef Agrafes het volgende:
Waarom zou op kamers gaan bijdragen tot je vorming tot volwassen of zelfstandig individu. Als dat jou zou moeten vormen ben je wel een persoon met enorm weinig zelfdiscipline/sturing en kennis. Sowieso, om met 10 studenten in een aftands huis te gaan zitten is mijns inziens een stap terug qua vorming en groei.
Precies. Als jij dus financieel volledig op eigen benen moet staan dan leer je snel genoeg verantwoordelijkheid. Je moet wel. Je moet je redden met een bijbaan of een lening. Dat is beide een verantwoordelijkheid. Je grootste kosten laten betalen door papa en mama is dus geen verantwoordelijkheid.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 10:49 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Je moet je toch aanpassen aan je financiele situatie. Als je zomaar wat doet kom je vanzelf terecht bij de schuld-sanering![]()
Nee, ik houd ook niet van leningen, daarom werk is dus naast mijn studie.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 10:29 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
jij altijd weer met je leningen.. blegh
als ik ergens een schurfthekel aan heb, is het wel leningen.. ik heb altijd het idee dat als mensen beweren dat "geld niet belangrijk is" , ze het niet hebben.. mijn pa heeft genoeg geld om mij te onderhouden, kost em geen enkele moeite. de enige reden waarom hij nog werkt, is voor zijn eigen extraatjes.. een mooie sloep ofzo, een nieuwe motor elke 3 jaar etc..
ik hoor mn ouders niet klagen dat ik uit huis moet, en op het moment áls ik dan ga, hoef ik geen grote studiefinanciering lening af te sluiten, omdat ik zo graag het huis uit wilde. dat is echt de grootste onzin.
#1 gezondheid
#2 geluk
#3 geld
alleen hangt het allemaal wel samen! zonder geld is je gezondheid ook lastiger op peil te houden. en zonder geluk is het geld je niets waard.
Oke, we zijn het er dus over eens dat je niet meteen na je middelbare school ideaal zal wonen, met je eigen luxe keuken en je dakterras en dure meubels. Goed, dat is waar. In de tussentijd kun je dus twee dingen doen: Bij papa en mama op de bank gaan zitten wachten tot dat wel kan, of voor een paar in meer studentikoze omstandigheden leven en gewoon een leven opbouwen, waarna je alsnog je dure meubels kunt aanschaffen.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 08:52 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Da's een kwestie van verstand vind ik. Ik wil zéker, vanwege de leefomstandigheden, lekker op mezelf zitten. Maar voordat ik dat doe wil ik financieel ook zekerheid hebben, zodat ik niet zo'n stereotype word die voornamelijk werkt om huur en onkosten te betalen. Je kunt wel zeggen dat je leefsituatie belangrijker is, maar zonder geld ben je net zo goed nergens. En ik wil het nou eenmaal ruim genoeg hebben, op het moment dat ik op mezelf ga. Ik wil geen Ikea-keukentje van spaanplaatjes, ik wil een luxe keuken met massieve kastjes en bladen/aanrecht waar ik alle ruimte heb om lekker te kokerellen. Om maar effe een voorbeeld te noemen.
Voor mij ook, die paar jaar in de huldetoko's (studentikoos achtige kamers) met als huisraad afdankers van vrienden en kennisen (koelkast, wasmachine, meubilair) en aftands servies van de kringloop had ik voor geen goud willen missen. Ik ben op mijn 21ste op mezelf gaan wonen.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 12:47 schreef Astoreth het volgende:
Oke, we zijn het er dus over eens dat je niet meteen na je middelbare school ideaal zal wonen, met je eigen luxe keuken en je dakterras en dure meubels. Goed, dat is waar. In de tussentijd kun je dus twee dingen doen: Bij papa en mama op de bank gaan zitten wachten tot dat wel kan, of voor een paar in meer studentikoze omstandigheden leven en gewoon een leven opbouwen, waarna je alsnog je dure meubels kunt aanschaffen.
Voor mij is de keuze dan snel gemaakt.
Voor mij dan toch #1 geluk.quote:
Dat denkt toch ook nimand meteen?quote:Op vrijdag 29 juni 2007 20:36 schreef Tuvai.net het volgende:
En waarom wordt altijd meteen gedacht dat wanneer iemand geld heeft en/of gezond is, niet gelukkig is, of andersom? Ik heb genoeg en ik ben écht wel gelukkig hoor.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |