abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 23 juni 2007 @ 17:33:56 #251
161685 Astoreth
Too much heaven on their minds
pi_50763510
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 16:45 schreef Roquefort het volgende:
Met 20K op de bank zou ik ten eerste niet klagen over twee benzinetankjes per week, en ten tweede een werkster mijn kamer laten schoonmaken i.p.v. mijn moeder. Bootje vind het wel makkelijk zo...
Juist. Vooral dat tweede. Dat je moeder dat pikt...
Tell me what you think about your friends at the top
Now who d'you think besides yourself's the pick of the crop?
Buddha was he where it's at - is he where you are?
Could Mohammed move a mountain or was that just PR?
pi_50779234
  maandag 25 juni 2007 @ 09:40:03 #253
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_50811384
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 16:45 schreef Roquefort het volgende:
Met 20K op de bank zou ik ten eerste niet klagen over twee benzinetankjes per week, en ten tweede een werkster mijn kamer laten schoonmaken i.p.v. mijn moeder. Bootje vind het wel makkelijk zo...
uh, blijkbaar kwam het iets anders over dan bedoeld..

ik maak zelf mn bed enzo op, en mn moeder haalt 1x per week ff een stofdoekje door mn kamer. niets byzonders ofzo. stofzuig mn eigen kamer enzo..

en betreft uitzuiger..? wtf. jaloers? ok, tis niet echt "zelfstandig", maar wtf..
Leer spaties gebruiken!
Op donderdag 16 december 2010 20:05 schreef craftyvirus het volgende:
Bootje84 is een westlander waar ik respect voor heb :@ :P
  maandag 25 juni 2007 @ 12:08:19 #254
41885 kless
morgen? waarom niet overmorgen
pi_50815728
Uithuis omdat:

-Zelfstandig.
-Eigen verantwoordlijkheid.
-Voor jezelf zorgen.
-Ontwikkeling?
-ruzie niet overweg kunnen met ouders en of andere mensen.
-leef wereld vergroten.

Zijn al die dingen die ik terug zie komen:

-Samen doen/werken(taak verdeling)
-Voor andere zorgen.
-Meer tijd/geld over hebben voor andere dingen vanwege het cooperatieve.
-Ook dit is eigen verantwoordelijkheid. alleen een andere keus daarin.
-

Al met al pas met een vrouw of vrienden anders om mee samen te wonen wil ik dit plekje verlaten.
(of zo veel geld heb dat ik kan kopen/huren.)
Vrouwen moeten niet zeiken over hun uiterlijk. Met hun innerlijk is veel meer mis.
iGEM
  maandag 25 juni 2007 @ 13:12:55 #255
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_50817643
hmz.. wat kost me meer? als ik alles SAMEN een huishouding moet betalen? als ik niets thuis hoef te betalen..?

hm.. en ontwikkeling. blegh.. alsof ik niet kan overleven in mn 1tje..
Leer spaties gebruiken!
pi_50821165
quote:
Op maandag 25 juni 2007 13:12 schreef Bootje84 het volgende:
hmz.. wat kost me meer? als ik alles SAMEN een huishouding moet betalen? als ik niets thuis hoef te betalen..?

hm.. en ontwikkeling. blegh.. alsof ik niet kan overleven in mn 1tje..
Jij reduceert het hele idee van samenwonen tot een financiele kwestie.
De kamer bij je ouders is volgens jou de grootste kamer, voor het minste geld, met de prettigste omstandigheden (veel dingen worden voor je gedaan/betaald).

Tegelijkertijd miep je in een andere post over de hoge kosten van twee benzinetanks, nadat je vlak daarvoor je spaarsaldo had geopenbaard.

Als er nou een bijstandsmoeder klaagt over de benzinekosten...

Laat maar eens zien of je kan overleven in je eentje.
Voorlopig hou ik het erop dat de weg die je gekozen hebt de makkelijkste is, met enorme vereisten die je stelt aan de evntuele omstandigheid dat je ooit uit huis gaat. Dat doe je alleen voor een nieuw paleis. De meeste mensen hebben andere motivaties om uit huis te gaan. De dag dat je vriendin bij je weggaat, ben je een alleenstaande knul van 23 die nog bij zijn moeder woont.

In dat licht, gelukkig maar dat je zo braaf spaart, dat is ook een kwaliteit waar je potentiele wijfjes mee kan lokken.

Klinkt vervelender dan dat ik het bedoel hoor, maar al die argumenten van spaarbankboekjes, de ruimte van je kamer, en het gemak van thuis wonen schetsen voor veel mensen toch vooral het beeld van een knul die de makkelijkste weg kiest. Dat is niet verboden, maar weinig macho, weinig mensen zullen denken "wow, R.E.S.P.E.C.T, die knul die maakt iets van zijn leven!"
twee violen en een trommel en een fluit
  maandag 25 juni 2007 @ 14:58:38 #257
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_50821576
quote:
Op maandag 25 juni 2007 14:47 schreef Roquefort het volgende:

[..]

Jij reduceert het hele idee van samenwonen tot een financiele kwestie.
De kamer bij je ouders is volgens jou de grootste kamer, voor het minste geld, met de prettigste omstandigheden (veel dingen worden voor je gedaan/betaald).

Tegelijkertijd miep je in een andere post over de hoge kosten van twee benzinetanks, nadat je vlak daarvoor je spaarsaldo had geopenbaard.

Als er nou een bijstandsmoeder klaagt over de benzinekosten...

Laat maar eens zien of je kan overleven in je eentje.
Voorlopig hou ik het erop dat de weg die je gekozen hebt de makkelijkste is, met enorme vereisten die je stelt aan de evntuele omstandigheid dat je ooit uit huis gaat. Dat doe je alleen voor een nieuw paleis. De meeste mensen hebben andere motivaties om uit huis te gaan. De dag dat je vriendin bij je weggaat, ben je een alleenstaande knul van 23 die nog bij zijn moeder woont.

In dat licht, gelukkig maar dat je zo braaf spaart, dat is ook een kwaliteit waar je potentiele wijfjes mee kan lokken.

Klinkt vervelender dan dat ik het bedoel hoor, maar al die argumenten van spaarbankboekjes, de ruimte van je kamer, en het gemak van thuis wonen schetsen voor veel mensen toch vooral het beeld van een knul die de makkelijkste weg kiest. Dat is niet verboden, maar weinig macho, weinig mensen zullen denken "wow, R.E.S.P.E.C.T, die knul die maakt iets van zijn leven!"
klopt.. maar besef ook dat mijn "bankboekje", niet eens de inhoud van mn woonkamer kan financieren.. dus uiteindelijk heb ik geen ene fuck nog..
Leer spaties gebruiken!
pi_50821694
....EDIT
pi_50821754
quote:
Op maandag 25 juni 2007 14:58 schreef Bootje84 het volgende:

[..]

klopt.. maar besef ook dat mijn "bankboekje", niet eens de inhoud van mn woonkamer kan financieren.. dus uiteindelijk heb ik geen ene fuck nog..
Tja, d'r zit nog steeds een grote kloof tussen benodigdheden en luxe hé. Ik heb geen woonkamer van 25.000 euro nodig...
  maandag 25 juni 2007 @ 15:09:26 #260
41885 kless
pi_50822034
quote:
Op maandag 25 juni 2007 15:03 schreef Tuvai.net het volgende:

[..]

Tja, d'r zit nog steeds een grote kloof tussen benodigdheden en luxe hé. Ik heb geen woonkamer van 25.000 euro nodig...
Op jezelf wonen is ook nergens voor nodig
Vrouwen moeten niet zeiken over hun uiterlijk. Met hun innerlijk is veel meer mis.
iGEM
  maandag 25 juni 2007 @ 15:17:11 #261
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_50822309
The thing about op jezelf wonen is dat je jezelf leert kennen. Het is gewoon goed voor zelfontplooing en ontwikkeling. Ik zou liever vandaag als morgen uit huis gaan bij wijze van, maar heb op het moment de middelen niet en ik weet niet hoe het straks is als ik mn studie heb afgerond en wat ik erna ga doen.
Love will tear us apart (Joy Division)
pi_50823173
quote:
Op maandag 25 juni 2007 15:17 schreef don-diablo het volgende:
The thing about op jezelf wonen is dat je jezelf leert kennen. Het is gewoon goed voor zelfontplooing en ontwikkeling. Ik zou liever vandaag als morgen uit huis gaan bij wijze van, maar heb op het moment de middelen niet en ik weet niet hoe het straks is als ik mn studie heb afgerond en wat ik erna ga doen.
Waarom is het financieel onhaalbaar? Krijg je geen stufi? Werk + Stu-fi is toch wel genoeg om een kamer o.i.d. te huren? Ik begrijp dat nooit zo goed.
Lousy
  maandag 25 juni 2007 @ 18:18:02 #263
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_50828499
quote:
Op maandag 25 juni 2007 15:09 schreef kless het volgende:
In mijn geval is dat heel erg nodig omdat ik anders gek zou worden van m'n ouders. Bovendien wil ik zelfstandig zijn, dus dat weeg ruimschoots op tegen het financiele voordeel van thuiswonen (want ik zou per maand echt reteveel overhouden).
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
pi_50828775
quote:
Op maandag 25 juni 2007 15:09 schreef kless het volgende:

[..]

Dat vind jij. Zodra ik genoeg gespaard heb en dus genoeg stabiliteit heb dan ga ik ook fijn op mezelf. Lekker privacy, niemand die aan m'n kop zeurt en lekker de onoverzichtelijkheid en orde van mezelf, zonder in de rotzooi van medebewoners te moeten leven.
  maandag 25 juni 2007 @ 18:34:12 #265
65837 cerror
ik kom af en toe
pi_50829067
Hoi, ik ben een lamzak met een passie voor flessen wasverzachter.
Neuk mijn oor en noem me Harry Mulisch
  dinsdag 26 juni 2007 @ 00:55:24 #266
161685 Astoreth
Too much heaven on their minds
pi_50843939
quote:
Op maandag 25 juni 2007 18:26 schreef Tuvai.net het volgende:

[..]

Dat vind jij. Zodra ik genoeg gespaard heb en dus genoeg stabiliteit heb dan ga ik ook fijn op mezelf. Lekker privacy, niemand die aan m'n kop zeurt en lekker de onoverzichtelijkheid en orde van mezelf, zonder in de rotzooi van medebewoners te moeten leven.
Toch verbaast het me hoeveel mensen (in dit topic) hun levensstijl laten afhangen van hun financiele situatie.
Zelfs Tuvai, die toch het belang van onafhankelijkheid goed weet teverdedigen, stelt zich hier afhankelijk op van geld. Waarom toch? Ik snap nog steeds niet hoe geld voor jullie op de eerste plaats kan komen, en op de tweede plaats pas je leven. Want geloof me, als je zelf je verantwoordelijkheid neemt kun je met een bijbaantje (of een stufi-lening) makkelijk op kamers. Waarom denken jullie toch dat onafhankelijkheid iets met je spaarrekening te maken heeft?
Tell me what you think about your friends at the top
Now who d'you think besides yourself's the pick of the crop?
Buddha was he where it's at - is he where you are?
Could Mohammed move a mountain or was that just PR?
  dinsdag 26 juni 2007 @ 01:07:27 #267
41885 kless
pi_50844235
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 00:55 schreef Astoreth het volgende:

[..]

Toch verbaast het me hoeveel mensen (in dit topic) hun levensstijl laten afhangen van hun financiele situatie.
Zelfs Tuvai, die toch het belang van onafhankelijkheid goed weet teverdedigen, stelt zich hier afhankelijk op van geld. Waarom toch? Ik snap nog steeds niet hoe geld voor jullie op de eerste plaats kan komen, en op de tweede plaats pas je leven. Want geloof me, als je zelf je verantwoordelijkheid neemt kun je met een bijbaantje (of een stufi-lening) makkelijk op kamers. Waarom denken jullie toch dat onafhankelijkheid iets met je spaarrekening te maken heeft?
Meer dat ik geen zin heb in huis genoten behalve mn (as)vrouw en kinderen. of andere familie.
Ik niet op een hok wil en de rest van de shit met andere mensen delen.
Dat nogal wat geld kost.(voor studenten)
En ik nu tijdvoor werken vs tijd voormezelf op mezelf vs tijd voor mezelf in m'n ouders huis.
iGEM
pi_50847763
quote:

[..]

Da's een kwestie van verstand vind ik. Ik wil zéker, vanwege de leefomstandigheden, lekker op mezelf zitten. Maar voordat ik dat doe wil ik financieel ook zekerheid hebben, zodat ik niet zo'n stereotype word die voornamelijk werkt om huur en onkosten te betalen. Je kunt wel zeggen dat je leefsituatie belangrijker is, maar zonder geld ben je net zo goed nergens. En ik wil het nou eenmaal ruim genoeg hebben, op het moment dat ik op mezelf ga. Ik wil geen Ikea-keukentje van spaanplaatjes, ik wil een luxe keuken met massieve kastjes en bladen/aanrecht waar ik alle ruimte heb om lekker te kokerellen. Om maar effe een voorbeeld te noemen.
  dinsdag 26 juni 2007 @ 10:22:40 #269
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_50849638
Wel grappig dat hier maar zo weinig mensen nog thuis wonen, terwijl ik in mijn omgeving juist merk dat bijna iedereen van 22/23 nog gewoon thuis woont. Die ene die dan wel opzich zelf woont is al 27 en heeft een huis gekregen van z'n vader zodat ie van hem af was.

Wel ooit gelezen dat mensen in Brabant wat langer thuis blijven wonen.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  dinsdag 26 juni 2007 @ 10:29:58 #270
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_50849795
quote:

[..]

jij altijd weer met je leningen.. blegh

als ik ergens een schurfthekel aan heb, is het wel leningen.. ik heb altijd het idee dat als mensen beweren dat "geld niet belangrijk is" , ze het niet hebben.. mijn pa heeft genoeg geld om mij te onderhouden, kost em geen enkele moeite. de enige reden waarom hij nog werkt, is voor zijn eigen extraatjes.. een mooie sloep ofzo, een nieuwe motor elke 3 jaar etc..

ik hoor mn ouders niet klagen dat ik uit huis moet, en op het moment áls ik dan ga, hoef ik geen grote studiefinanciering lening af te sluiten, omdat ik zo graag het huis uit wilde. dat is echt de grootste onzin.

#1 gezondheid
#2 geluk
#3 geld

alleen hangt het allemaal wel samen! zonder geld is je gezondheid ook lastiger op peil te houden. en zonder geluk is het geld je niets waard.

[ Bericht 1% gewijzigd door Bootje84 op 26-06-2007 11:08:46 ]
Leer spaties gebruiken!
  dinsdag 26 juni 2007 @ 10:49:22 #271
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_50850368
quote:

[..]

Je moet je toch aanpassen aan je financiele situatie. Als je zomaar wat doet kom je vanzelf terecht bij de schuld-sanering
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_50863830
Ik ben op mn 18e het huis uit gegaan om in mn eentje op kamers te wonen. Moet er niet aan denken om gelijk samen te gaan wonen, wilde eerst gewoon lekker in mn uppie zelfstandig worden en doen en laten wat ik zelf wil
  dinsdag 26 juni 2007 @ 17:05:38 #273
85967 Miss_kausalaya
cogito ergo sum
pi_50863922
quote:
Op zondag 17 juni 2007 12:26 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
Studie op 4,5 uur reisafstand en hoezo ongezellig? Je hebt snel genoeg nieuwe vrienden. Jij denk ik niet nee, verstandig.
heule beste opmerking
***geloof in je dromen,en onthoud : ze kunnen alles van je afpakken behalve wat je gelooft***
  dinsdag 26 juni 2007 @ 17:09:33 #274
41885 kless
pi_50864066
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 10:29 schreef Bootje84 het volgende:

#1 gezondheid
#2 geluk
En de rest kan je kopen.
iGEM
pi_50865072
Waarom zou op kamers gaan bijdragen tot je vorming tot volwassen of zelfstandig individu. Als dat jou zou moeten vormen ben je wel een persoon met enorm weinig zelfdiscipline/sturing en kennis. Sowieso, om met 10 studenten in een aftands huis te gaan zitten is mijns inziens een stap terug qua vorming en groei.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')