abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50679440
een gezond mens wil op een gegeven moment toch een keer op z'n eigen benen staan?
18 is misschien nog wel wat vroeg, maar als je eenmaal 21 bent wordt het toch wel's tid om te leren om voor jezelf te zorgen.
En de lege plek die je ouders misschien achterlaten kun je toch vullen met vrienden?

meeste mensen die ik ken en opzich zijn gaan wonen hebben dat gedaan om dichterbij hun studie te wonen.
  donderdag 21 juni 2007 @ 02:07:34 #202
41885 kless
morgen? waarom niet overmorgen
pi_50679613
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 01:48 schreef gias het volgende:
een gezond mens wil op een gegeven moment toch een keer op z'n eigen benen staan?
18 is misschien nog wel wat vroeg, maar als je eenmaal 21 bent wordt het toch wel's tid om te leren om voor jezelf te zorgen.
En de lege plek die je ouders misschien achterlaten kun je toch vullen met vrienden?

meeste mensen die ik ken en opzich zijn gaan wonen hebben dat gedaan om dichterbij hun studie te wonen.
studie werk of liefde
40 minutjes fietsen/ 45 min bus vind ik dichtbij zat.
werk en of liefde heb ik niet.
Vrouwen moeten niet zeiken over hun uiterlijk. Met hun innerlijk is veel meer mis.
iGEM
  donderdag 21 juni 2007 @ 08:07:03 #203
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_50680664
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 01:48 schreef gias het volgende:

als jij thuis alles krijgt wat je hartje begeerd.. ik bedoel.. ik heb thuis een auto tot mijn beschikking, een scooter, mn eten wordt klaargemaakt, mn bed wordt opgemaakt, mn kleren gewassen..

daarnaast werk ik veel en studeer ik. ik heb dan 's-avonds geen trek om 's-avonds je huis schoon te maken..

gemakzucht? misschien.. makkelijk? ja zeker!
Leer spaties gebruiken!
Op donderdag 16 december 2010 20:05 schreef craftyvirus het volgende:
Bootje84 is een westlander waar ik respect voor heb :@ :P
pi_50681153
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 08:07 schreef Bootje84 het volgende:

[..]

als jij thuis alles krijgt wat je hartje begeerd.. ik bedoel.. ik heb thuis een auto tot mijn beschikking, een scooter, mn eten wordt klaargemaakt, mn bed wordt opgemaakt, mn kleren gewassen..

daarnaast werk ik veel en studeer ik. ik heb dan 's-avonds geen trek om 's-avonds je huis schoon te maken..

gemakzucht? misschien.. makkelijk? ja zeker!
Maar heb je nu op je 22ste dan niet zoiets van "hé, ik heb lang genoeg paps en mams m'n kont laten afvegen als ik gescheten heb. Het word eens tijd voor op mezelf te gaan!"?
  donderdag 21 juni 2007 @ 09:01:17 #205
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_50681556
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 08:41 schreef Tuvai.net het volgende:

[..]

Maar heb je nu op je 22ste dan niet zoiets van "hé, ik heb lang genoeg paps en mams m'n kont laten afvegen als ik gescheten heb. Het word eens tijd voor op mezelf te gaan!"?
ik begrijp je gedachte, maar waarom zou ik dat doen..? de reden dat ik nog thuis woon, is dat ik nu ff stevig geld kan verdienen en sparen, zodat ik straks direct in een mooi huis kan wonen met alles erop en eraan.

uiteindelijk is het denk ik iets verstandiger. je krijgt een flinke knauw in je rekening als je op je 18e op jezelf gaat wonen..
Leer spaties gebruiken!
pi_50682001
Da's dan ook weer waar. In de tijd die je thuis woont kun je flink sparen. Voor mij scheelde het niet veel, ik betaalde thuis gewoon mee aan de huur. Zodra ik op mezelf zat was het financieel dus geen erg groot verschil.
  donderdag 21 juni 2007 @ 09:30:04 #207
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_50682106
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 09:25 schreef Tuvai.net het volgende:
Da's dan ook weer waar. In de tijd die je thuis woont kun je flink sparen. Voor mij scheelde het niet veel, ik betaalde thuis gewoon mee aan de huur. Zodra ik op mezelf zat was het financieel dus geen erg groot verschil.
en daar zit dus precies het verschil. blijkbaar hebben jouw ouders het minder breed. als je dan thuis moet meebetalen is het verschil een stuk kleiner. ik woon thuis gratis.. GENOEG extra kosten als ik uit huis ga

-verzekering auto
-verzekering scooter
-ziektekosten verzekering
-wegenbelasting auto
-eten/drinken

etc.. paar kleine dingen die de kosten al flink doet stijgen..
Leer spaties gebruiken!
pi_50682238
quote:
Op zondag 17 juni 2007 13:17 schreef hoppla het volgende:
Ik erger me aan Viswijfje
Ik ook. Wat een enorm irritante kloon.
pi_50682251
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 09:30 schreef Bootje84 het volgende:

[..]

en daar zit dus precies het verschil. blijkbaar hebben jouw ouders het minder breed.
Mwah, ik betaalde de huur mee omdat ik bij verre het grootste inkomen had.

Auto e.d. had ik ook al toen ik thuis woonde, uiteraard alles (verzekering, auto) op m'n eigen naam, zodat ik alles zelf al betaalde en al vroeg klaar ben met het opbouwen van verzekeringskortingen.
  donderdag 21 juni 2007 @ 10:09:10 #210
183337 Antilliaan
Geen knuffelanti.
pi_50683107
Dan ben je toch zielig als je afhankeljk bent van andere mensen?
Hoi.
  donderdag 21 juni 2007 @ 10:12:27 #211
41885 kless
morgen? waarom niet overmorgen
pi_50683194
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 10:09 schreef Antilliaan het volgende:
Dan ben je toch zielig als je afhankeljk bent van andere mensen?
Neuh valt best mee. Voor de meeste dingen die je wil in het leven heb je toch echt andere mensen nodig om het te bereiken.
Vrouwen moeten niet zeiken over hun uiterlijk. Met hun innerlijk is veel meer mis.
iGEM
  Moderator donderdag 21 juni 2007 @ 10:19:04 #212
5428 crew  miss_sly
pi_50683358
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 10:12 schreef kless het volgende:

[..]

Neuh valt best mee. Voor de meeste dingen die je wil in het leven heb je toch echt andere mensen nodig om het te bereiken.
Hmm, je hebt gedeeltelijk wel gelijk, niet alleen met deze opmerking, maar met meer posts.
En zolang je nog studeert en dat kunt combineren met thuiswonen als dat is wat je wilt, is daar niet echt iets mis mee.

Maar...voor mij persoonlijk is het erg belangrijk te weten dat ik voor mezelf kan zorgen, van niemand afhankelijk hoef te zijn. Hoe langer mensen thuis blijven wonen, hoe minder ze gewend zijn voor zichzelf te zorgen. Zeker in de gevallen van jongeren die thuis wonen, werken, en dan dat volledige salaris kunnen verbrassen omdat ze geen kostgeld hoeven te betalen, gratis auto mogen rijden, geen telefoonkosten, internetkosten, geen verzekeringskosten enz. hebben. En het leven is niet zo'n feest dat dat allemaal kan. Behalve dat, vind ik persoonlijk dat wanneer je een eigen inkomen hebt, je natuurlijk niet meer teert opd e zak van je ouders, ook al kunnen die zich dat prima veroorloven. Het gaat er niet om of ze het kunnen betalen, het gaat erom dat het een keer tijd wordt dat zij het niet meer hoeven.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_50683399
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 10:12 schreef kless het volgende:

[..]

Zolang jij nog jong bent en studeert wel ja, dan heb je vaak geen andere keuze. Zit je, terwijl je al jaren werkt, op je 28ste of zo nog thuis dan vind ik je inderdaad gewoon triest. Dan ben je in mijn ogen gewoon een profiteur.
  donderdag 21 juni 2007 @ 10:36:25 #214
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_50683809
quote:
en daar zit dus precies het verschil. blijkbaar hebben jouw ouders het minder breed.
In mijn geval is het geen 'breed' hebben maar een 'matter of principles'. No way dat m'n ouders me gratis bij ze in zouden laten wonen, ik zou gewoon 'huur' moeten betalen. Komt nog eens bij dat ik dan ook nog eens voor alle kutklusjes ingeschakeld zou worden, woon ik liever op mezelf. Dan bepaal ik tenminste zelf wanneer ik de kutklusjes doe
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
  donderdag 21 juni 2007 @ 10:42:29 #215
132993 TJDoornbos
#TeamToekNip
pi_50683977
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 10:19 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Hmm, je hebt gedeeltelijk wel gelijk, niet alleen met deze opmerking, maar met meer posts.
En zolang je nog studeert en dat kunt combineren met thuiswonen als dat is wat je wilt, is daar niet echt iets mis mee.

Maar...voor mij persoonlijk is het erg belangrijk te weten dat ik voor mezelf kan zorgen, van niemand afhankelijk hoef te zijn. Hoe langer mensen thuis blijven wonen, hoe minder ze gewend zijn voor zichzelf te zorgen. Zeker in de gevallen van jongeren die thuis wonen, werken, en dan dat volledige salaris kunnen verbrassen omdat ze geen kostgeld hoeven te betalen, gratis auto mogen rijden, geen telefoonkosten, internetkosten, geen verzekeringskosten enz. hebben. En het leven is niet zo'n feest dat dat allemaal kan. Behalve dat, vind ik persoonlijk dat wanneer je een eigen inkomen hebt, je natuurlijk niet meer teert opd e zak van je ouders, ook al kunnen die zich dat prima veroorloven. Het gaat er niet om of ze het kunnen betalen, het gaat erom dat het een keer tijd wordt dat zij het niet meer hoeven.
Ik denk dat er een hele batterij jongeren is die doordat ze deze in jouw post genoemde kosten jarenlang niet hebben c.q. niet hoeven te delen in die kosten, later ook dat alles willen maar dan ff vergeten te kijken naar hun rekening en zo in de shit komen Dat is opzich zorgwekkend.

En ik weet het zal ook bij mensen goed gaan!!
  donderdag 21 juni 2007 @ 10:42:39 #216
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_50683981
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 10:20 schreef Tuvai.net het volgende:

[..]

Zolang jij nog jong bent en studeert wel ja, dan heb je vaak geen andere keuze. Zit je, terwijl je al jaren werkt, op je 28ste of zo nog thuis dan vind ik je inderdaad gewoon triest. Dan ben je in mijn ogen gewoon een profiteur.
eensch.. maar dat ben ik dus niet..
Leer spaties gebruiken!
  donderdag 21 juni 2007 @ 10:43:52 #217
132993 TJDoornbos
#TeamToekNip
pi_50684007
Deels wel natuurlijk, je mag al je verdiende geld houden en kan dat aan leuke dingen besteden. Terwijl je ouders alles betalen wat je nodig hebt.
  donderdag 21 juni 2007 @ 11:01:22 #218
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_50684562
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 10:42 schreef TJDoornbos het volgende:

[..]

Ik denk dat er een hele batterij jongeren is die doordat ze deze in jouw post genoemde kosten jarenlang niet hebben c.q. niet hoeven te delen in die kosten, later ook dat alles willen maar dan ff vergeten te kijken naar hun rekening en zo in de shit komen Dat is opzich zorgwekkend.

En ik weet het zal ook bij mensen goed gaan!!
klopt, alleen hoor je dat veelal door mensen die jaloers zijn omdat ze alles zelf moeten dokken (nofi)

ik moet wel dingen als telefoonrekening en benzine betalen. zelf weet ik wel wat ik financieel wel en niet kan. ik heb genoeg geld om een leuke nieuwe auto van te kopen, maar ik kan me erg goed beheersen.

ik weet ook dat er mensen zullen zijn die smijten met geld. ik niet. zolang ik meer verdien dan dat ik uitgeef, voel ik me goed. en dan is het niet zo dat ik 450 verdien en 400 uitgeef oid, maar 400 verdien en 100 uitgeef.

dan spaar je ten minste beetje.
Leer spaties gebruiken!
  donderdag 21 juni 2007 @ 11:09:18 #219
132993 TJDoornbos
#TeamToekNip
pi_50684811
Ik bedoelde het ook algemeen he en niet als aanval op jouw of wie ook!!

Jaloers? Misschien af en toe hahahaha kijk ik woon op mezelf en moet alles betalen ik wil veel erg veel maar geldkraan moet nu gewoon ff dicht wat betreft racebezoekjes en dergelijke. Ik ga al naar div. evenementen dat ik het aanbod om met vrienden naar Champcar in België moet laten gaan. Dat is aan de ene kant erg jammer, aan de andere kant de harde realiteit je kan niet altijd en overal heen
  donderdag 21 juni 2007 @ 11:57:49 #220
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_50686325
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 11:09 schreef TJDoornbos het volgende:
Ik bedoelde het ook algemeen he en niet als aanval op jouw of wie ook!!

Jaloers? Misschien af en toe hahahaha kijk ik woon op mezelf en moet alles betalen ik wil veel erg veel maar geldkraan moet nu gewoon ff dicht wat betreft racebezoekjes en dergelijke. Ik ga al naar div. evenementen dat ik het aanbod om met vrienden naar Champcar in België moet laten gaan. Dat is aan de ene kant erg jammer, aan de andere kant de harde realiteit je kan niet altijd en overal heen
ik voelde me zeer zeker niet aangesproken, maar soms gaan mensen wel de discussie met je aan IRL als ik mn verhaal vertel..
Leer spaties gebruiken!
pi_50695998
Goed topic.

Hoi viswijfje.
  donderdag 21 juni 2007 @ 16:46:35 #222
157000 -Rebelle
Let's go get lost
pi_50696540
Nou ik wil echt meteen het huis uit als ik 18 ben en van school af ben! En nee ik wordt niet mishandeld thuis of iets dergelijks
En zou al helemaal niet op zo'n jonge leeftijd met een vriendje in huis willen wonen!
  donderdag 21 juni 2007 @ 19:23:21 #223
161685 Astoreth
Too much heaven on their minds
pi_50701063
quote:

[..]

en daar zit dus precies het verschil. blijkbaar hebben jouw ouders het minder breed. als je dan thuis moet meebetalen is het verschil een stuk kleiner. ik woon thuis gratis.. GENOEG extra kosten als ik uit huis ga

-verzekering auto
-verzekering scooter
-ziektekosten verzekering
-wegenbelasting auto
-eten/drinken

etc.. paar kleine dingen die de kosten al flink doet stijgen..
Maar jij vindt het geld wat je nu uitspaart, of eigenlijk de kosten die je op je ouders afschuift, dus belangrijker dan je onwikkeling als mens. Tenminste, de enige argumenten die ik hoor waarom je nog thuis woont gaan over geld. Is dat nu echt zo belangrijk? Van je stufi kun je prima rondkomen, helemaal als je erbij werkt.
Tell me what you think about your friends at the top
Now who d'you think besides yourself's the pick of the crop?
Buddha was he where it's at - is he where you are?
Could Mohammed move a mountain or was that just PR?
pi_50701820
Tja, nu woon ik nog thuis maar ik ga niet wachten met uit huis gaan tot ik een vriend heb. Beetje onafhankelijk zijn he. Hoewel het me in het begin wel beetje saai/eenzaam lijkt.
  donderdag 21 juni 2007 @ 20:47:57 #225
161685 Astoreth
Too much heaven on their minds
pi_50704020
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 19:46 schreef vencodark het volgende:
Tja, nu woon ik nog thuis maar ik ga niet wachten met uit huis gaan tot ik een vriend heb. Beetje onafhankelijk zijn he. Hoewel het me in het begin wel beetje saai/eenzaam lijkt.
Geloof me, het is allesbehalve saai/eenzaam. Tenminste als je in een leuk studentenhuis woont. Maar je hebt alle vrijheid, dus wat niet leuk ís kun je leuk maken.
Tell me what you think about your friends at the top
Now who d'you think besides yourself's the pick of the crop?
Buddha was he where it's at - is he where you are?
Could Mohammed move a mountain or was that just PR?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')