quote:Op woensdag 13 juni 2007 12:28 schreef sanger het volgende:
TVP
Kan iemand nog de wiki aanpassen??quote:Op woensdag 13 juni 2007 12:28 schreef sanger het volgende:
TVP
Uhu maar ik heb dan ook geen schoonpapa die met enkele miljoenen een stoeltje voor mij koopt...quote:Op woensdag 13 juni 2007 11:10 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
[..]
Sinds hij meer in de autosport heeft bereikt dan waar jij en ik van mogen dromen![]()
Waarom rijdt ie dan al jaren bij teams waarvan je weet dat ze niks gaan presteren? schijnbaar is die zo goed dat geen enkel team hem wil hebben, zelfs als die een zak geld meeneemt.quote:Op woensdag 13 juni 2007 11:11 schreef sanger het volgende:
[..]
Sinds er diverse teambazen zich over die kwaliteiten hebben uitgelaten. Daaronder ook teambazen van andere teams dan waar hij reed.
WEST denk ik, ik zou niet weten hoequote:
Als Nederlandse coureur een stoeltje voor 1 seizoen kopen is op die wijze te doen, om dat stoeltje gedurende langere tijd te kunnen behouden heb je volgens mij nog steeds meer nodig dan enkele miljoenen..quote:Op woensdag 13 juni 2007 12:52 schreef Kill_em_all het volgende:
[..]
Uhu maar ik heb dan ook geen schoonpapa die met enkele miljoenen een stoeltje voor mij koopt...
Zou het misschien komen omdat er slechts een beperkt aantal zitjes is bij de teams waarvan je weet dat die wel iets gaan presteren.. Tel daarbij op dat hij niet de achterban heeft zoals bijvoorbeeld Duitse, Braziliaanse of Britse coureurs (absolute aantallen fans, financiële middelen, t.v.-geld, etc.) En of jij daar blij mee bent of niet, hij hoort wel, en nu al voor het derde jaar op rij, bij de 22 coureurs die op het hoogste podium in de autosport mogen rijden. En dan heb je zeker weten wel kwaliteiten, ook al zou 'ie (net als zo'n 15 (of meer) andere coureurs die er actief zijn) geen WK-materiaal zijn..quote:[..]
Waarom rijdt ie dan al jaren bij teams waarvan je weet dat ze niks gaan presteren? schijnbaar is die zo goed dat geen enkel team hem wil hebben, zelfs als die een zak geld meeneemt.
Albers wel dan? Volgens mij bedoel je Giedo.quote:Op woensdag 13 juni 2007 12:52 schreef Kill_em_all het volgende:
[..]
Uhu maar ik heb dan ook geen schoonpapa die met enkele miljoenen een stoeltje voor mij koopt...
Omdat hij niet uit een potentieel interessante markt komt, zoals een Italiaan, Amerikaan, Engelsman of Aziaat. Kijk maar naar Verstappen, iedereen was het eens over zijn talent en snelheid, desondanks heeft hij nooit een echte kans gehad bij een topteam.quote:Waarom rijdt ie dan al jaren bij teams waarvan je weet dat ze niks gaan presteren? schijnbaar is die zo goed dat geen enkel team hem wil hebben, zelfs als die een zak geld meeneemt.
En albers heeft dat niet aagenomen want?quote:Op woensdag 13 juni 2007 13:30 schreef sanger het volgende:
En overigens kon Albers afgelopen seizoen naar Williams, althans dat aanbod was er.
Ik heet geen CA, dus dat kan ik je niet vertellenquote:Op woensdag 13 juni 2007 13:41 schreef Kill_em_all het volgende:
[..]
En albers heeft dat niet aagenomen want?
Denk je dat? Of snap jij echt niet waarvoor de fabrikanten meedoen in de F1?quote:Dat het een Nederlanders is boeit ook vrij weinig. In duitsland wonen wat, 30miljoen mensen? ja die duitse kijkers/fans zullen wel een grote impact hebben op het totaal aantal F1 fans wereldwijd. Niet dus. Het is veel belangrijker waar jij met die auto rijdt. Meer in beeld = blije sponsers = meer geld. Ja in landen waar honderden miljoenen mensen wonen is een rijder uit dat land misschien belangrijk door sponser ed, maargoed dan blijf je met een handjevol landen zitten waarvan er alleen een Amerikaan in de F1 rijdt.
Dat gaat wel heel erg verquote:Op woensdag 13 juni 2007 13:59 schreef SimtekF1 het volgende:
Nog een voorbeeld.
Ik heb m'n abbo opgezegd omdat Vodafone naar Mclaren ging.
ik wilde vodafone nemen, todat bekent werd dat het naar Mclaren ging!quote:Op woensdag 13 juni 2007 13:59 schreef SimtekF1 het volgende:
Nog een voorbeeld.
Ik heb m'n abbo opgezegd omdat Vodafone naar Mclaren ging.
Toyota en dergelijken gebruiken alleen maar hun merknaam, niet zozeer hun coureur (er zijn immers maar een paar coureurs zo goed en populair dat hun naam echt geld waard is). Als mensen een toyota op tv zien winnen zullen ze denken dat het goede auto's zijn (tenminste dat is het idee erachter). RF fans zullen niet eerder een toyota kopen alleen omdat RF erin zit (heeft die gast wel fans?). Je Ferrari vergelijking klopt niet want mensen die een Ferrari kunnen kopen zullen toch niet al te erg op hun geld hoeven te letten en kopen dus gewoon wat hun mooi/leuk vinden, niet omdat MS toevallig in een Ferrari zat.quote:Op woensdag 13 juni 2007 13:46 schreef sanger het volgende:
[..]
Ik heet geen CA, dus dat kan ik je niet vertellen
[..]
Denk je dat? Of snap jij echt niet waarvoor de fabrikanten meedoen in de F1?
Als Schumacher bij Ferrari rijdt, en jij bent fan van Schumacher zal je eerder een Ferrari kopen dan een Porsche. En dat gaat geheel onbewust. De F1 is het best denkbare marketingmiddel van de grote fabrikanten. Niets meer. Daarom is het belangrijk dat de coureurs ook geografisch gunstig geboren zijn.
Heb nu Hi en een fatsoenlijk functionerende telefoon.quote:Op woensdag 13 juni 2007 14:17 schreef sanger het volgende:
[..]
Dat gaat wel heel erg ver
Welke heb je nu?
Heb je al gedacht aan die hard fansquote:Op woensdag 13 juni 2007 14:52 schreef Kill_em_all het volgende:
Toyota en dergelijken gebruiken alleen maar hun merknaam, niet zozeer hun coureur (er zijn immers maar een paar coureurs zo goed en populair dat hun naam echt geld waard is).
En met dat idee dat het goede auto's zijn zullen dus eerder voor die Toyota kiezen, ik zie dat je het snapt.quote:Als mensen een toyota op tv zien winnen zullen ze denken dat het goede auto's zijn (tenminste dat is het idee erachter). RF fans zullen niet eerder een toyota kopen alleen omdat RF erin zit (heeft die gast wel fans?).
De vergelijking klopt wel. Je zegt het zelf al, ze kunnen alles kopen wat ze willen. Dus waarom zouden ze nou net voor een (onpraktische) Ferrari kiezen als een handige Mayback ook te betalen is? Juist omdat ze Schumacher steeds zien winnen in dat ding.quote:Je Ferrari vergelijking klopt niet want mensen die een Ferrari kunnen kopen zullen toch niet al te erg op hun geld hoeven te letten en kopen dus gewoon wat hun mooi/leuk vinden, niet omdat MS toevallig in een Ferrari zat.
Goede vraag. Ik vraag me af of Alonso in Spanje nu ook zo gebashed wordt nu hij door zijn rookie teamgenoot om de oren wordt gereden. Of Wurz in Oostenrijk, die een vrijwel rookie teamgenoot heeft.quote:Op woensdag 13 juni 2007 15:35 schreef voyeur het volgende:
Wat ik me altijd afvraag als ik de negatieve verhalen over Albers lees, is waarmee men hem dan vergelijkt.
Ik zie een Button jaren gehyped worden en uiteindelijk toch ook niet veel meer dan een middelmatige coureur zijn. Of een Davidson, een Wilson, een Wurz, een Webber, etc. Je kan een lange lijst maken van coureurs die het net niet hebben om wereldkampioen te worden, maar toch (een tijdje) mee mogen rijden. Zijn die dan ook allemaal zo verschrikkelijk slecht dat jullie ze gelijk opgehoepeld willen zien?
Of is het alleen omdat Albers Nederlands is, waardoor je veel meer interviews leest en ziet, je aan zijn stem kan ergeren, ieder excuus tien keer in de pers terugziet etc. Dat je dat Button na iedere race sorry zei tegen de pers; dom van me om zo slecht te rijden. Of dat Alonso nu de Spaanse pers vertelt dat hij de F1 niet waardig is omdat hij de eerste bocht maar niet door kon komen. Welnee, die wijten dat ook aan hun materiaal, de omstandigheden, pech, etc.
Niet echt. Zijn 2 totaal verschillende dingen. Een Ferrari is een beetje als een schilderij, je kijkt er vooral naar en af en toe rijdt je er een rondje in. Meer een speeltje. Een maybach is meer voor zakenmensen, die koop je niet echt voor je plezier om in het weekend op de boulevaar te laten zien hoe cool je wel niet ben om het zo ff te stellen. Ik zou ook nooit van me leven zo'n ding kopen, geef mij die Ferrari maar. En die koop ik niet omdat coureur X waar ik toevallig fan van ben wint in die Ferrari, maar juist omdat Ferrari een merk met veel geschiedenis is, wie de neuk er in dat ding rijdt zal me een zorg wezen.quote:Op woensdag 13 juni 2007 16:17 schreef sanger het volgende:
De vergelijking klopt wel. Je zegt het zelf al, ze kunnen alles kopen wat ze willen. Dus waarom zouden ze nou net voor een (onpraktische) Ferrari kiezen als een handige Mayback ook te betalen is? Juist omdat ze Schumacher steeds zien winnen in dat ding.
quote:The rising cost of carbonfibre
© The Cahier Archive
The current worldwide shortage of carbonfibre is going to make it more difficult and more expensive to build racing cars, until supply catches up with demand. Thus far the situation has led to prices quadrupling and there is no sign of any improvement in the situation in the short term.
There has been a carbonfibre shortage since 2005 but it seems that things are getting more difficult as the US Military builds F-22 Raptors, Joint Strike Fighters and Blackhawk helicopters. The military also uses composite materials for drones, body armour, helmets and various other kinds of equipment.
To make matters worse Boeing is building the new 787 Dreamliner while rival Airbus is hard at work on the giant A380 and A350 models all of which feature extensive use of composite materials.
Gelukkig benjij geen kennerquote:Op woensdag 13 juni 2007 18:18 schreef TJDoornbos het volgende:
tvp
Chris is een redelijke coureur maar niet meer dan dat lijkt mij!!
Oke, misschien is de vergelijking tussen Ferari en Maybach krom (andere doelgroep). Laat ik dan zeggen: Ferrari, Porsche, Corvette, Aston Martin, Bugatti, Lamborghini, Maserati. Allen merken met uitstraling, racehistorie en geschiedenis, en plaatjes van auto's.quote:Op woensdag 13 juni 2007 17:15 schreef Kill_em_all het volgende:
[..]
Niet echt. Zijn 2 totaal verschillende dingen. Een Ferrari is een beetje als een schilderij, je kijkt er vooral naar en af en toe rijdt je er een rondje in. Meer een speeltje. Een maybach is meer voor zakenmensen, die koop je niet echt voor je plezier om in het weekend op de boulevaar te laten zien hoe cool je wel niet ben om het zo ff te stellen. Ik zou ook nooit van me leven zo'n ding kopen, geef mij die Ferrari maar. En die koop ik niet omdat coureur X waar ik toevallig fan van ben wint in die Ferrari, maar juist omdat Ferrari een merk met veel geschiedenis is, wie de neuk er in dat ding rijdt zal me een zorg wezen.
Ik vanaf september ook, maar dat heeft helemaal [b]niets[/]b met de F1 te maken. Ik wil gewoon een goed netwerk hebben, dus dan stap je telkens over van Vodafone naar KPN (Hi) en weer terug...quote:
Done.quote:
Bronquote:Toyota: 'Ralf moet op z'n tellen passen'
De geruchten dat Ralf Schumacher zijn stoeltje bij Toyota kan verliezen gaan al langer, maar nu heeft het team voor het eerst zelf aangegeven dat hij inderdaad moet oppassen. De teamleiding eist betere resultaten.
Toyota's toekomstige teambaas Tadashi Yamashina zetelt nu nog in de Raad van Bestuur, maar wil Ralf nog voor de Japanse renstal rijden wanneer Yamashina de scepter zwaait dan moet 'ie wel beter presteren. Grote kans dat het team anders een jongere coureur aanstelt in de hoop op een Lewis Hamilton-effect.
Afgelopen weekend scoorde Ralf in Canada een punt, maar genoeg om contractverlenging te verdienen is dat vooralsnog niet. Dat hangt naar verluidt af van zijn prestaties in de aankomende races.
,,Natuurlijk”, antwoordt Yamashina op de vraag van Autosport.com of de coureur onder druk staat. ,,Helaas heeft hij nog niet veel goede resultaten behaald dus ik ben er zeker van dat hij zichzelf wil verbeteren. Ik wil hem ook verbeteren, maar hij is de coureur. Ik kan hem niet sneller maken.”
Mocht de Toyota-coureur er niet in slagen zijn vorm terug te vinden, dan bestaat de kans dat een jongere coureur zijn plaats volgend seizoen inneemt. Het is Yamashina niet ontgaan dat Hamilton prima presteert bij McLaren en hij voelt wel iets voor zo'n scenario.
,,Soms is het beter om voor jong bloed te kiezen, maar we zijn er nog niet precies uit welke route we willen inslaan in de toekomst.”
2 vliegen?quote:Op woensdag 13 juni 2007 20:23 schreef arexes het volgende:
Ik hoop serieus dat ze sutil kopen van Spyker, 2 vliegen in 1klap.
Ik vanaf mei vorig jaar. Maar dat ze naar McLaren zijn overgestapt is voor mij geen reden om over te stappen naar een ander.quote:Op woensdag 13 juni 2007 20:16 schreef Tackleberry het volgende:
[..]
Ik vanaf september ook, maar dat heeft helemaal [b]niets[/]b met de F1 te maken. Ik wil gewoon een goed netwerk hebben, dus dan stap je telkens over van Vodafone naar KPN (Hi) en weer terug...
Precies, sponsoring is en blijft een vreemd fenomeen. Het lijkt me dat het nog steeds genoeg oplevert, maar ik merk geen (merkbaar) verschil...quote:Op woensdag 13 juni 2007 20:38 schreef sanger het volgende:
[..]
Ik vanaf mei vorig jaar. Maar dat ze naar McLaren zijn overgestapt is voor mij geen reden om over te stappen naar een ander.
Ik ook niet. Ik heb bijvoorbeeld echt geen AMD-processor omdat ze toevallig Ferrari sponsoren. Dat interesseert me nou niet zo heel veel. En dat Vodafone naar McLaren ging kon me ook weinig schelen. Ben toch één van de weinige Nederlanders zonder mobiel.quote:Op woensdag 13 juni 2007 20:41 schreef Tackleberry het volgende:
[..]
Precies, sponsoring is en blijft een vreemd fenomeen. Het lijkt me dat het nog steeds genoeg oplevert, maar ik merk geen (merkbaar) verschil...
ik nam juist vodafonequote:Op woensdag 13 juni 2007 14:20 schreef SupaMario het volgende:
[..]
ik wilde vodafone nemen, todat bekent werd dat het naar Mclaren ging!
elmar ik ga het ff anders doen met de standen. ik verander de wiki zo dan kan dat ff aangepast wordenquote:
Jajajajajaja je punt is duidelijk!!!quote:Op woensdag 13 juni 2007 21:15 schreef WEST het volgende:
[..]
ik nam juist vodafoneomdat het van ferrari wegging
![]()
en ik ga bij ABN Amro weg omdat het van Fortis wordten ik ga geen zooitje rotterdamse sukkels sponsoren
![]()
Ja 2 vliegen. Leuk voor die duitser dat ie bij een beter team kan rijden en leuk voor Spyker dat ze geld krijgen om hem weg te doen, althans dat had ik gehoord omdat Sutil bij Spyker een meerjarig contract heeft.quote:
Maar toch. Wat nou als je kon kiezen tussen twee vrijwel gelijkwaardige PC's. De een met Intel, de ander met AMD. Onbewust zul je dan sneller voor AMD kiezen, omdat je die naam in verband brengt met de stabiele prestaties van FErrari OF omdat je die naam in je onderbewustzijn met iets goeds combineert.quote:Op woensdag 13 juni 2007 20:50 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Ik ook niet. Ik heb bijvoorbeeld echt geen AMD-processor omdat ze toevallig Ferrari sponsoren. Dat interesseert me nou niet zo heel veel. En dat Vodafone naar McLaren ging kon me ook weinig schelen. Ben toch één van de weinige Nederlanders zonder mobiel.![]()
Uhm nee. Waarschijnlijk speelt een prijsvoordeel dan een stuk meer mee dan of AMD toevallig wel of niet een sticker op de Ferrari heeft staan. En zoveer de naam gaat, waarschijnlijk heeft intel dan een stuk meer invloed aangezien je dat al 10+ jaar 6x per dag op de tv hoort bij zo'n beetje iedere computer reclame.quote:Op woensdag 13 juni 2007 22:00 schreef sanger het volgende:
[..]
Maar toch. Wat nou als je kon kiezen tussen twee vrijwel gelijkwaardige PC's. De een met Intel, de ander met AMD. Onbewust zul je dan sneller voor AMD kiezen, omdat je die naam in verband brengt met de stabiele prestaties van FErrari OF omdat je die naam in je onderbewustzijn met iets goeds combineert.
Dat kan ik me andersom nog voorstellen, maar iets nemen juist omdat het bij 'je vijand' weggaat?? Dat is weer het andere uiterste, impliceert dat je meer tegen Ferrari bent dan voor een ander team/coureur..quote:Op woensdag 13 juni 2007 21:15 schreef WEST het volgende:
[..]
ik nam juist vodafoneomdat het van ferrari wegging
![]()
En hoe kijk je er dan tegen aan dat ABN Amro nog steeds (of ben ik daaromtrent verkeerd geïnformeerd), en onder eigen naam, hoofdsponsor van Ajax blijft??quote:en ik ga bij ABN Amro weg omdat het van Fortis wordten ik ga geen zooitje rotterdamse sukkels sponsoren
![]()
Tuurlijk zorgt sponsoring voor meer omzet aangezien de consument een ' positieve' affiniteit met de merknaam zal krijgen, waarom denk je anders dat er zoveel reclame is op tv?quote:Op woensdag 13 juni 2007 23:52 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
[..]
Dat kan ik me andersom nog voorstellen, maar iets nemen juist omdat het bij 'je vijand' weggaat?? Dat is weer het andere uiterste, impliceert dat je meer tegen Ferrari bent dan voor een ander team/coureur..
[..]
En hoe kijk je er dan tegen aan dat ABN Amro nog steeds (of ben ik daaromtrent verkeerd geïnformeerd), en onder eigen naam, hoofdsponsor van Ajax blijft??
Ik denk dat sanger echt een goed punt heeft waar hij zegt dat sponsoring bij het kiezen van producten onbewust een rol speelt. Natuurlijk zal een iedereen op veel andere en mogelijk ook veel belangrijkere zaken letten, maar wanneer je 2 gelijkwaardige producten hebt, maar 1 van beiden heeft 'een link' met jouw favoriete team/club, dan zal onbewust toch daar de voorkeur naar uitgaan.. En dat is niet omdat je verwacht daardoor jouw team/club te sponsoren, maar 'het voelt gewoon beter'.. Daarnaast heb je natuurlijk de fanatici die alles kopen wat team/club-gerelateerd is ómdat het team/club-gerelateerd is, maar dat vind ik persoonlijk een stap te ver gaan..
Als de prestaties nagenoeg gelijk zijn kies ik inderdaad eerder voor AMD. Maar dat is dan eerder omdat ze kleiner zijn dan Intel. En ik dat zie als een goede manier om de concurrentie te bevorderen. Tevens helpt het ook mee dat ik tevreden ben over de producten die ik tot nu toe van AMD heb gekocht. Als dat gewoon bagger was, kocht ik toch echt niet zo snel meer AMD. Dat ze dan dan toevallig mijn favoriete team steunen door middel van sponsoring is leuk, maar ook niet meer dan dat.quote:Op woensdag 13 juni 2007 22:00 schreef sanger het volgende:
[..]
Maar toch. Wat nou als je kon kiezen tussen twee vrijwel gelijkwaardige PC's. De een met Intel, de ander met AMD. Onbewust zul je dan sneller voor AMD kiezen, omdat je die naam in verband brengt met de stabiele prestaties van FErrari OF omdat je die naam in je onderbewustzijn met iets goeds combineert.
Is goed. Had ze even snel aangepast zodat er in ieder geval de huidige stand stond.quote:Op woensdag 13 juni 2007 21:21 schreef WEST het volgende:
[..]
elmar ik ga het ff anders doen met de standen. ik verander de wiki zo dan kan dat ff aangepast worden
edit: @ sally kijk ff in de Wiki bij stand na canada die url moet je ff overnemen
Ik heb het dan ook over totaal vergelijkbare situaties. Dus ook prijstechnisch hetzelfde niveau.quote:Op woensdag 13 juni 2007 23:51 schreef Kill_em_all het volgende:
[..]
Uhm nee. Waarschijnlijk speelt een prijsvoordeel dan een stuk meer mee dan of AMD toevallig wel of niet een sticker op de Ferrari heeft staan. En zoveer de naam gaat, waarschijnlijk heeft intel dan een stuk meer invloed aangezien je dat al 10+ jaar 6x per dag op de tv hoort bij zo'n beetje iedere computer reclame.
Maar dan heb je het weer niet over vergelijkbare omstandigehedenquote:Op donderdag 14 juni 2007 11:06 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Als de prestaties nagenoeg gelijk zijn kies ik inderdaad eerder voor AMD. Maar dat is dan eerder omdat ze kleiner zijn dan Intel. En ik dat zie als een goede manier om de concurrentie te bevorderen. Tevens helpt het ook mee dat ik tevreden ben over de producten die ik tot nu toe van AMD heb gekocht. Als dat gewoon bagger was, kocht ik toch echt niet zo snel meer AMD. Dat ze dan dan toevallig mijn favoriete team steunen door middel van sponsoring is leuk, maar ook niet meer dan dat.
Als ik op dit moment een nieuwe processor zou moeten hebben zou ik toch echt voor Intel gaan. Gewoon omdat die op dit moment het betere product bieden.![]()
[..]
Is goed. Had ze even snel aangepast zodat er in ieder geval de huidige stand stond.
quote:Ecclestone threatens to take F1 from US
Indianapolis is in the last year of a contract for the Formula One race it has hosted since 2000. Ecclestone has talked in the past of taking Formula One to street circuits in Las Vegas or New York.
However, he also faces a squeeze on the calendar, with Valencia and Singapore confirmed as new races for next year while Abu Dhabi is due to make its debut in 2009 and South Korea in 2010.
India is also lobbying hard for a race and Suzuka is looking to return to the championship as a second Japanese race after being replaced by Fuji.
Despite Ecclestone's comments, similar to ones he made last year before agreeing a one-year extension with Indianapolis, the US is a key market for the car manufacturers who dominate the sport and own most of the teams.
"The automobile market in the USA is the biggest one for Mercedes-Benz outside Germany," said Mercedes motorsport vice-president Norbert Haug, whose company owns 40 per cent of championship leaders McLaren.
"For the BMW Group, the USA Grand Prix is of key importance in so far as the United States is our biggest market," said BMW Sauber boss Mario Theissen in a team preview of Sunday's race.
"We sell more cars there than in Germany and also have our biggest production sites outside Germany."
Dan misschien wel. Al zou ik het dan nog niet met zekerheid durven zeggen. Intel kende ik dankzij de reclames op tv al veel eerder dan AMD. En dat zou denk ik ook meespelen. Daarmee wordt je dan toch meer geconfronteerd en zou ik, denk ik, alsnog voor Intel gaan. Nou kocht ik wel mijn eerste AMD-processor in het jaar dat ze begonnen met de sponsoring van Ferrari (2002). Maar dat had er uiteindelijk weinig mee te maken. Ze boden toentertijd een goede prijs/kwaliteit verhouding (lees ze waren toen de snelste).quote:Op donderdag 14 juni 2007 12:09 schreef sanger het volgende:
[..]
Maar dan heb je het weer niet over vergelijkbare omstandigeheden
Ik bedoel dus:
Net zo groot
Net zo duur
Zelfde prestaties en mogelijkheden
En geen eerdere ervaringen met beide merken
Van mij mag Ecclestone het doen. Vind het maar een weinig spannend circuit. Zou het niet missen als het er niet meer zou zijn.quote:
Een beter idee zou zijn om de race te verwisselen met een nachtrace in Vegas, ik hoorde daar laatst al iets over.quote:
Helaas zal je die combinatie dus nooit tegenkomen in de echte wereld.quote:Op donderdag 14 juni 2007 12:09 schreef sanger het volgende:
[..]
Maar dan heb je het weer niet over vergelijkbare omstandigeheden
Ik bedoel dus:
Net zo groot
Net zo duur
Zelfde prestaties en mogelijkheden
En geen eerdere ervaringen met beide merken
Ik denk het wel.... en met mij legio marketing en reclamebedrijvenquote:Op donderdag 14 juni 2007 15:29 schreef Kill_em_all het volgende:
[..]
Helaas zal je die combinatie dus nooit tegenkomen in de echte wereld.
Maar dan nog, sponsoring helpt, misschien niet bij jou maar wel bij het gros van de mensen.quote:Op donderdag 14 juni 2007 15:29 schreef Kill_em_all het volgende:
[..]
Helaas zal je die combinatie dus nooit tegenkomen in de echte wereld.
Ik Camel vanwege Lotusquote:Op donderdag 14 juni 2007 16:50 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ik ben ooit Marlboro gaan roken vanwege McLaren.
Eeh. Huh? Ik snap de Schumilink even niet.quote:Op donderdag 14 juni 2007 18:47 schreef TJDoornbos het volgende:
Een RD is voor een RBR na een jaar amerika wellicht boeiend, Zowel de nederlandse markt als een stukje van de amerikaanse ccwskijkers markt. Maar dat alles in kleinere porties als zijnde Schumi voor Ferrari en hun sponsors
Schotland of Columbia wel?quote:Op donderdag 14 juni 2007 18:37 schreef sanger het volgende:
En nu we eruit zijn dat sponsoring wel degelijkw erkt kunnen we terug naar de oorspronkelijke discussie. Een Nederlander is voor de (top)teams niet commercieel interessant genoeg. Nog niet iig.
Schotland behoort tot het Verenigd Koninkrijk, dus DC heeft genoeg exposure.., daarnaast toch ook zeker een verdienstelijk coureur (alhoewel niet iedereen het daarmee eens zal zijn..). Juan Pablo was in de VS een grote man met al vele nationale en internationale kampioenschappen + de Indy500 op z'n naam.. Beiden naast de commerciële voordelen dus ook nog in sportief opzicht interessant, 't punt is??quote:
Ik kan de teambazen wel begrijpen als ze Coureur X uit Duitsland verkiezen boven Coureur Y uit Nederland als zij beide even goed zijn, even los van het sponsorbedrag wat zij meenemen natuurlijk.quote:Op donderdag 14 juni 2007 21:39 schreef Kill_em_all het volgende:
Schotten houden er volgens mij niet echt van om met engeland te worden genoemt? in engeland wonen 50miljoen mensen, dat is echt geen grote markt in het F1 geheel, zeker niet wat betreft de naam van de coureur want zo geweldig presteert DC al jaren niet meer. Kwa coureurs zijn er gewoon maar heel weinig die echt geld waard zijn om hun naam. Dan heb je het over MS, Alonso omdat ie WC is, hamilton omdat ie geweldig presterende (zwarte!) rookie is, gasten zoals Sato die in eigenland dan veel waard zijn maar veder ook niet echt. Wat veel belangrijker is hoeveel auto x met reclame y in beeld komt, daar zit voor de meeste het grote geld, niet zozeer bij de coureur.
quote:Legendary Formula One Commentator Murray Walker to Un-Retire ?
Legendary formula one commentator Murray Walker could be set to emerge from retirement in the near future.
The 83-year-old hung up his microphone in 2001, but has since returned to call races in the 'Grand Prix Masters' series and even helped Australian broadcaster Ten to call its formula one race a couple of years ago.
British newspaper The Times reports that Walker, who worked for the BBC for most of his career, could fill in for BBC Radio regular David Croft when his wife gives birth this summer.
Ik begrijp ze wel maar ik baal dr wel vanquote:Op donderdag 14 juni 2007 21:45 schreef arexes het volgende:
[..]
Ik kan de teambazen wel begrijpen als ze Coureur X uit Duitsland verkiezen boven Coureur Y uit Nederland als zij beide even goed zijn, even los van het sponsorbedrag wat zij meenemen natuurlijk.
Zie de reactie van diepfries.....quote:
Juist ja, vanwege het potentieel uit het achterliggende land.quote:Op donderdag 14 juni 2007 21:45 schreef arexes het volgende:
[..]
Ik kan de teambazen wel begrijpen als ze Coureur X uit Duitsland verkiezen boven Coureur Y uit Nederland als zij beide even goed zijn, even los van het sponsorbedrag wat zij meenemen natuurlijk.
Als je het zo gaat bekijken is geen enkel land ter wereld interessant als je ze apart van elkaar gaat bekijkenquote:Op donderdag 14 juni 2007 21:39 schreef Kill_em_all het volgende:
Schotten houden er volgens mij niet echt van om met engeland te worden genoemt? in engeland wonen 50miljoen mensen, dat is echt geen grote markt in het F1 geheel, zeker niet wat betreft de naam van de coureur want zo geweldig presteert DC al jaren niet meer.
Daar zit inderdaad de inkomsten van het team. Maar wat rechtvaardigd voor de directie van bv Toyota om al meer dan een miljard in een (schijnbaar) bodemloze put te dumpen? Juist ja, exposure. Mensen weten al dat Toyota de grootse van de wereld is, en betrouwbare auto bouwt. Het zijn alleen auto's met wat minder emotie, en juist dat proberen ze op te vijzelen met hun F1 avontuur.quote:Kwa coureurs zijn er gewoon maar heel weinig die echt geld waard zijn om hun naam. Dan heb je het over MS, Alonso omdat ie WC is, hamilton omdat ie geweldig presterende (zwarte!) rookie is, gasten zoals Sato die in eigenland dan veel waard zijn maar veder ook niet echt. Wat veel belangrijker is hoeveel auto x met reclame y in beeld komt, daar zit voor de meeste het grote geld, niet zozeer bij de coureur.
Is inderdaad een behoorlijk interessante markt. Sterker nog, het is één van de grootste in Europa. Buiten dat komen de meeste teams uit Engeland en voor hun kan het commercieel ook behoorlijk interessant zijn om een coureur uit eigen land te hebben.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 08:44 schreef sanger het volgende:
[..]
Als je het zo gaat bekijken is geen enkel land ter wereld interessant als je ze apart van elkaar gaat bekijken
50 miljoen mensen als potentiele markt......doe mij ook zo een markt.
[..]
Daar schreef men Sutil vorige week ook al heen...quote:Op zaterdag 16 juni 2007 17:13 schreef voyeur het volgende:
Het fraaiste en meest verse gerucht vanaf Indeanopolis: Albers naar Toyota midden in het seizoen.
Spyker heeft gewoon te weinig poen om dat tussentijds te realiseren. Niet dat ik veel verwacht van de B-spec, maar (voor Spyker-begrippen) ingrijpende veranderingen als een andere neus zie ik niet tussentijds verschijnen.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 16:48 schreef MIster911 het volgende:
Bijna ieder team heeft zon dubbele sneeuwschuiver als dit op zijn neus staan behalve Spyker: [afbeelding]
Het moet voor Spyker toch niet zo moeilijk zijn om aan te nemen dat zon constructie aerodynamische voordelen heeft
steeds gekker. Ik ben ook gebeld door toyota.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 17:13 schreef voyeur het volgende:
Het fraaiste en meest verse gerucht vanaf Indeanopolis: Albers naar Toyota midden in het seizoen.
Kijk hier eens!quote:Op zaterdag 16 juni 2007 19:30 schreef sander89 het volgende:
Ben blind, of is er geen topic van GP Verenigde Staten.
moet ik daar serieus op antwoorden of ga je ff naar f1.fok.nl?quote:Op zondag 17 juni 2007 12:52 schreef Kill_em_all het volgende:
kijk ik nou zo scheel of doet kubica niet mee?
quote:Op zondag 17 juni 2007 12:52 schreef Kill_em_all het volgende:
kijk ik nou zo scheel of doet kubica niet mee?
Man hou op zo werkt het toch helemaal niet. Er komen nota bene regelmatig coureurs in de F1 uit Finland. Alsof dat een grote markt is. Er rijdt nu een Pool bij BMW alsof hij daar rijdt omdat BMW de poolse markt wil veroveren. Het is altijd weer dat nederlandse huilebalk gelul als een nederlandse coureur weer eens niet goed genoeg is voor de F1. Vroeger met Verstappen was dat al zo en nu met Albers weer. Begrijp me niet verkeerd, Verstappen was een goede coureur en zeker F1 waardig maar niet de grote kampioen die veel Verstappen fans in hem zagen. Albers is wat mij betreft niet meer dan een paydriver. Iemand die hard werkt en door slim management met matig talent heel ver is gekomen.quote:Op donderdag 14 juni 2007 20:07 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
[..]
Schotland behoort tot het Verenigd Koninkrijk, dus DC heeft genoeg exposure.., daarnaast toch ook zeker een verdienstelijk coureur (alhoewel niet iedereen het daarmee eens zal zijn..). Juan Pablo was in de VS een grote man met al vele nationale en internationale kampioenschappen + de Indy500 op z'n naam.. Beiden naast de commerciële voordelen dus ook nog in sportief opzicht interessant, 't punt is??
Daar ging het laatste beetje geloofwaardigheid....quote:Op zondag 17 juni 2007 12:52 schreef Kill_em_all het volgende:
kijk ik nou zo scheel of doet kubica niet mee?
Geen idee of je de rest van de discussie en mijn bijdragen daaraan ook hebt gelezen, jouw reactie doorlezende waarschijnlijk niet. Had ik het andersom moeten formuleren: "naast de sportieve kwaliteiten ook nog commerciëel interessant??"quote:Op zondag 17 juni 2007 13:51 schreef dazzle123 het volgende:
[..]
Man hou op zo werkt het toch helemaal niet. Er komen nota bene regelmatig coureurs in de F1 uit Finland. Alsof dat een grote markt is. Er rijdt nu een Pool bij BMW alsof hij daar rijdt omdat BMW de poolse markt wil veroveren. Het is altijd weer dat nederlandse huilebalk gelul als een nederlandse coureur weer eens niet goed genoeg is voor de F1. Vroeger met Verstappen was dat al zo en nu met Albers weer. Begrijp me niet verkeerd, Verstappen was een goede coureur en zeker F1 waardig maar niet de grote kampioen die veel Verstappen fans in hem zagen. Albers is wat mij betreft niet meer dan een paydriver. Iemand die hard werkt en door slim management met matig talent heel ver is gekomen.
Feit is dat geld een grote rol speelt in de F1. Goede sponsors kunnen je verder helpen maar het is ook weer niet alles. Jongens als Schumacher, Raikkonen, Hamilton, Alonso die komen altijd wel verder. Talent speelt namelijk ook nog wel een rol.
quote:Alonso Uncomfortable Sharing Data with Hamilton
Fernando Alonso's biggest concern alongside Lewis Hamilton this year is his reluctance to share his telemetry and setup data with the rookie sensation -- who is now leading the world championship by eight points.
Ivan Capelli, who in 1992 drove a spell for Ferrari, marvelled in Indianapolis, barely a week after Hamilton's first win: "It cannot be that a newcomer is beating a two time champion of the world."
The Spanish newspaper Diario As, however, has a theory -- after openly studying Spaniard Alonso's data on a Friday evening at grands prix, only then is 22-year-old Hamilton able to drive on the same level as his experienced and successful teammate.
"He studies (Alonso's) braking points, where he turns, every detail, and because he is a very good driver and because McLaren is a very good team he is able to dispute for pole position."
Alonso admitted himself on Thursday that one of the things that is making him uncomfortable at McLaren this year is "the sharing of telemetry".
He told Spanish reporters: "All of my data, and also that of Pedro (de la Rosa), is available to him, and I am sure that it is a help to him."
Sorry dat ik niet 24/7 het f1 nieuws in de gaten houdt... sommige mensen hebben een leven wist je?quote:Op zondag 17 juni 2007 14:52 schreef arexes het volgende:
[..]
Daar ging het laatste beetje geloofwaardigheid....
dit was ook al donderdag bekend, en als je die crash van vorige week zag kon je het ook al raden.quote:Op zondag 17 juni 2007 15:44 schreef Kill_em_all het volgende:
[..]
Sorry dat ik niet 24/7 het f1 nieuws in de gaten houdt... sommige mensen hebben een leven wist je?
Is iemand vergeten Alonso te vertellen dat f1 een teamsport is?quote:Alonso admitted himself on Thursday that one of the things that is making him uncomfortable at McLaren this year is "the sharing of telemetry".
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |