abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50443848
TVP
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  donderdag 14 juni 2007 @ 11:53:36 #52
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_50444077
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 23:51 schreef Kill_em_all het volgende:

[..]

Uhm nee. Waarschijnlijk speelt een prijsvoordeel dan een stuk meer mee dan of AMD toevallig wel of niet een sticker op de Ferrari heeft staan. En zoveer de naam gaat, waarschijnlijk heeft intel dan een stuk meer invloed aangezien je dat al 10+ jaar 6x per dag op de tv hoort bij zo'n beetje iedere computer reclame.
Ik heb het dan ook over totaal vergelijkbare situaties. Dus ook prijstechnisch hetzelfde niveau.

Juist omdat je bewust bent van zowel Intel en AMD zul je als Ferrari fan onbewust kiezen voor AMD, omdat Intel sponsor is van de concurrent (BMW dus)
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  donderdag 14 juni 2007 @ 12:09:14 #53
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_50444621
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 11:06 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Als de prestaties nagenoeg gelijk zijn kies ik inderdaad eerder voor AMD. Maar dat is dan eerder omdat ze kleiner zijn dan Intel. En ik dat zie als een goede manier om de concurrentie te bevorderen. Tevens helpt het ook mee dat ik tevreden ben over de producten die ik tot nu toe van AMD heb gekocht. Als dat gewoon bagger was, kocht ik toch echt niet zo snel meer AMD. Dat ze dan dan toevallig mijn favoriete team steunen door middel van sponsoring is leuk, maar ook niet meer dan dat.

Als ik op dit moment een nieuwe processor zou moeten hebben zou ik toch echt voor Intel gaan. Gewoon omdat die op dit moment het betere product bieden.
[..]

Is goed. Had ze even snel aangepast zodat er in ieder geval de huidige stand stond.
Maar dan heb je het weer niet over vergelijkbare omstandigeheden

Ik bedoel dus:

Net zo groot
Net zo duur
Zelfde prestaties en mogelijkheden
En geen eerdere ervaringen met beide merken
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_50444930
quote:
Ecclestone threatens to take F1 from US

Indianapolis is in the last year of a contract for the Formula One race it has hosted since 2000. Ecclestone has talked in the past of taking Formula One to street circuits in Las Vegas or New York.

However, he also faces a squeeze on the calendar, with Valencia and Singapore confirmed as new races for next year while Abu Dhabi is due to make its debut in 2009 and South Korea in 2010.

India is also lobbying hard for a race and Suzuka is looking to return to the championship as a second Japanese race after being replaced by Fuji.

Despite Ecclestone's comments, similar to ones he made last year before agreeing a one-year extension with Indianapolis, the US is a key market for the car manufacturers who dominate the sport and own most of the teams.

"The automobile market in the USA is the biggest one for Mercedes-Benz outside Germany," said Mercedes motorsport vice-president Norbert Haug, whose company owns 40 per cent of championship leaders McLaren.

"For the BMW Group, the USA Grand Prix is of key importance in so far as the United States is our biggest market," said BMW Sauber boss Mario Theissen in a team preview of Sunday's race.

"We sell more cars there than in Germany and also have our biggest production sites outside Germany."
Calm down, please!
pi_50445406
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 12:09 schreef sanger het volgende:

[..]

Maar dan heb je het weer niet over vergelijkbare omstandigeheden

Ik bedoel dus:

Net zo groot
Net zo duur
Zelfde prestaties en mogelijkheden
En geen eerdere ervaringen met beide merken
Dan misschien wel. Al zou ik het dan nog niet met zekerheid durven zeggen. Intel kende ik dankzij de reclames op tv al veel eerder dan AMD. En dat zou denk ik ook meespelen. Daarmee wordt je dan toch meer geconfronteerd en zou ik, denk ik, alsnog voor Intel gaan. Nou kocht ik wel mijn eerste AMD-processor in het jaar dat ze begonnen met de sponsoring van Ferrari (2002). Maar dat had er uiteindelijk weinig mee te maken. Ze boden toentertijd een goede prijs/kwaliteit verhouding (lees ze waren toen de snelste).

En dat Intel BMW sponsort maakt mij niks uit. Vind BMW een tof team. Sterker nog, mocht Ferrari ooit stoppen met F1 dan zou ik voor BMW worden. Dus dat maakt in mijn geval niet zoveel uit. Al zal het af en toe wel degelijk uit kunnen maken. Ik denk dat als ik een mobiel had willen kopen in de tijd dat Vodafone Ferrari nog sponsorde het weleens uit had kunnen maken. Maar dan ook alleen als ze Ferrari-specifieke spullen/acties zouden hebben.
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 12:17 schreef Googolplexian het volgende:

[..]
Van mij mag Ecclestone het doen. Vind het maar een weinig spannend circuit. Zou het niet missen als het er niet meer zou zijn.
pi_50449882
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 12:17 schreef Googolplexian het volgende:

[..]
Een beter idee zou zijn om de race te verwisselen met een nachtrace in Vegas, ik hoorde daar laatst al iets over.
Een pessimist is een goed geinformeerde optimist.
pi_50452097
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 12:09 schreef sanger het volgende:

[..]

Maar dan heb je het weer niet over vergelijkbare omstandigeheden

Ik bedoel dus:

Net zo groot
Net zo duur
Zelfde prestaties en mogelijkheden
En geen eerdere ervaringen met beide merken
Helaas zal je die combinatie dus nooit tegenkomen in de echte wereld.
Op zondag 21 oktober 2007 20:47 schreef StefanP het volgende:
300PK is in de autowereld geen 300PK. Klaar.
  donderdag 14 juni 2007 @ 15:38:20 #58
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_50452493
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 15:29 schreef Kill_em_all het volgende:

[..]

Helaas zal je die combinatie dus nooit tegenkomen in de echte wereld.
Ik denk het wel.... en met mij legio marketing en reclamebedrijven
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_50452520
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 15:29 schreef Kill_em_all het volgende:

[..]

Helaas zal je die combinatie dus nooit tegenkomen in de echte wereld.
Maar dan nog, sponsoring helpt, misschien niet bij jou maar wel bij het gros van de mensen.
Een pessimist is een goed geinformeerde optimist.
pi_50453963
Dat sponsering helpt weet ik ook wel, alleen het voorbeeld van sanger is een beetje halfgaar omdat het een beetje een vergezochte vergelijking is met voorwaarden die je IRL toch niet zal tegenkomen. Neem dan gewoon als voorbeeld toyota rijdt mee in de F1 om meer auto's te verkopen.
Op zondag 21 oktober 2007 20:47 schreef StefanP het volgende:
300PK is in de autowereld geen 300PK. Klaar.
  donderdag 14 juni 2007 @ 16:50:16 #61
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_50455568
Ik ben ooit Marlboro gaan roken vanwege McLaren.

[ Bericht 9% gewijzigd door ziggyziggyziggy op 14-06-2007 17:20:00 ]
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  Moderator donderdag 14 juni 2007 @ 18:06:22 #62
18653 crew  D.
pi_50458368
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 16:50 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ik ben ooit Marlboro gaan roken vanwege McLaren.
Ik Camel vanwege Lotus

Nouja, eigenlijk omdat ik Marlboro niet lekker vond
  donderdag 14 juni 2007 @ 18:36:19 #63
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_50459246
Ziehier het effect van sponsoring.................
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  donderdag 14 juni 2007 @ 18:37:26 #64
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_50459274
En nu we eruit zijn dat sponsoring wel degelijkw erkt kunnen we terug naar de oorspronkelijke discussie. Een Nederlander is voor de (top)teams niet commercieel interessant genoeg. Nog niet iig.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_50459565
Een RD is voor een RBR na een jaar amerika wellicht boeiend, Zowel de nederlandse markt als een stukje van de amerikaanse ccwskijkers markt. Maar dat alles in kleinere porties als zijnde Schumi voor Ferrari en hun sponsors
  donderdag 14 juni 2007 @ 18:56:00 #66
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_50459781
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 18:47 schreef TJDoornbos het volgende:
Een RD is voor een RBR na een jaar amerika wellicht boeiend, Zowel de nederlandse markt als een stukje van de amerikaanse ccwskijkers markt. Maar dat alles in kleinere porties als zijnde Schumi voor Ferrari en hun sponsors
Eeh. Huh? Ik snap de Schumilink even niet.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_50459883
Ik bedoelde dat RD uiteraard niet zo'n exposure heeft als de Schumi's en Alonso's van deze wereld en dus voor sponsors van minder belang is al denk ik dat RD door zn prestaties in CCWS nu wel 1 van de Nederlanders is commercieel boeiend voor een team (in die geval RBR of STR) kan zijn
pi_50459892
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 18:37 schreef sanger het volgende:
En nu we eruit zijn dat sponsoring wel degelijkw erkt kunnen we terug naar de oorspronkelijke discussie. Een Nederlander is voor de (top)teams niet commercieel interessant genoeg. Nog niet iig.
Schotland of Columbia wel?
Calm down, please!
pi_50462447
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 18:59 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Schotland of Columbia wel?
Schotland behoort tot het Verenigd Koninkrijk, dus DC heeft genoeg exposure.., daarnaast toch ook zeker een verdienstelijk coureur (alhoewel niet iedereen het daarmee eens zal zijn..). Juan Pablo was in de VS een grote man met al vele nationale en internationale kampioenschappen + de Indy500 op z'n naam.. Beiden naast de commerciële voordelen dus ook nog in sportief opzicht interessant, 't punt is??

[ Bericht 0% gewijzigd door Proud2beDiepfries op 14-06-2007 20:23:04 ]
I'm a shooting star leaping through the sky like a tiger defying the laws of gravity
Farookh Bulsara (Freddie Mercury) 05/09/1946-24/11/1991
Hattrick: SC diepFries (1295088)
pi_50465726
Schotten houden er volgens mij niet echt van om met engeland te worden genoemt? in engeland wonen 50miljoen mensen, dat is echt geen grote markt in het F1 geheel, zeker niet wat betreft de naam van de coureur want zo geweldig presteert DC al jaren niet meer. Kwa coureurs zijn er gewoon maar heel weinig die echt geld waard zijn om hun naam. Dan heb je het over MS, Alonso omdat ie WC is, hamilton omdat ie geweldig presterende (zwarte!) rookie is, gasten zoals Sato die in eigenland dan veel waard zijn maar veder ook niet echt. Wat veel belangrijker is hoeveel auto x met reclame y in beeld komt, daar zit voor de meeste het grote geld, niet zozeer bij de coureur.
Op zondag 21 oktober 2007 20:47 schreef StefanP het volgende:
300PK is in de autowereld geen 300PK. Klaar.
pi_50465963
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 21:39 schreef Kill_em_all het volgende:
Schotten houden er volgens mij niet echt van om met engeland te worden genoemt? in engeland wonen 50miljoen mensen, dat is echt geen grote markt in het F1 geheel, zeker niet wat betreft de naam van de coureur want zo geweldig presteert DC al jaren niet meer. Kwa coureurs zijn er gewoon maar heel weinig die echt geld waard zijn om hun naam. Dan heb je het over MS, Alonso omdat ie WC is, hamilton omdat ie geweldig presterende (zwarte!) rookie is, gasten zoals Sato die in eigenland dan veel waard zijn maar veder ook niet echt. Wat veel belangrijker is hoeveel auto x met reclame y in beeld komt, daar zit voor de meeste het grote geld, niet zozeer bij de coureur.
Ik kan de teambazen wel begrijpen als ze Coureur X uit Duitsland verkiezen boven Coureur Y uit Nederland als zij beide even goed zijn, even los van het sponsorbedrag wat zij meenemen natuurlijk.
Een pessimist is een goed geinformeerde optimist.
pi_50475257
Uit de categorie Rumors:
quote:
Legendary Formula One Commentator Murray Walker to Un-Retire ?

Legendary formula one commentator Murray Walker could be set to emerge from retirement in the near future.

The 83-year-old hung up his microphone in 2001, but has since returned to call races in the 'Grand Prix Masters' series and even helped Australian broadcaster Ten to call its formula one race a couple of years ago.

British newspaper The Times reports that Walker, who worked for the BBC for most of his career, could fill in for BBC Radio regular David Croft when his wife gives birth this summer.
Calm down, please!
  vrijdag 15 juni 2007 @ 07:39:07 #73
132993 TJDoornbos
#TeamToekNip
pi_50475707
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 21:45 schreef arexes het volgende:

[..]

Ik kan de teambazen wel begrijpen als ze Coureur X uit Duitsland verkiezen boven Coureur Y uit Nederland als zij beide even goed zijn, even los van het sponsorbedrag wat zij meenemen natuurlijk.
Ik begrijp ze wel maar ik baal dr wel van Want zie toch liever Nederlandse coureurs dan een Ralf bijv.
  vrijdag 15 juni 2007 @ 08:36:51 #74
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_50476238
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 18:59 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Schotland of Columbia wel?
Zie de reactie van diepfries.....

Montoya was EN is aantrekkelijk voor de Noord-Amerikaanse markt. En natuurlijk ook voor de Zuid-Amnerikaanse.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  vrijdag 15 juni 2007 @ 08:38:25 #75
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_50476258
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 21:45 schreef arexes het volgende:

[..]

Ik kan de teambazen wel begrijpen als ze Coureur X uit Duitsland verkiezen boven Coureur Y uit Nederland als zij beide even goed zijn, even los van het sponsorbedrag wat zij meenemen natuurlijk.
Juist ja, vanwege het potentieel uit het achterliggende land.

En dan hebben we het nog niet eens over de sponsors die de coureur "meebrengt". Een bedrijf is eerder geneigd een team te sponsoren waar een landgenoot rijdt. Kijk maar naar McLaren waar die Spaanse bank meeging met Alonso (maakt dat Alonso geen paydriver eigenlijk )
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  vrijdag 15 juni 2007 @ 08:44:11 #76
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_50476341
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 21:39 schreef Kill_em_all het volgende:
Schotten houden er volgens mij niet echt van om met engeland te worden genoemt? in engeland wonen 50miljoen mensen, dat is echt geen grote markt in het F1 geheel, zeker niet wat betreft de naam van de coureur want zo geweldig presteert DC al jaren niet meer.
Als je het zo gaat bekijken is geen enkel land ter wereld interessant als je ze apart van elkaar gaat bekijken

50 miljoen mensen als potentiele markt......doe mij ook zo een markt.
quote:
Kwa coureurs zijn er gewoon maar heel weinig die echt geld waard zijn om hun naam. Dan heb je het over MS, Alonso omdat ie WC is, hamilton omdat ie geweldig presterende (zwarte!) rookie is, gasten zoals Sato die in eigenland dan veel waard zijn maar veder ook niet echt. Wat veel belangrijker is hoeveel auto x met reclame y in beeld komt, daar zit voor de meeste het grote geld, niet zozeer bij de coureur.
Daar zit inderdaad de inkomsten van het team. Maar wat rechtvaardigd voor de directie van bv Toyota om al meer dan een miljard in een (schijnbaar) bodemloze put te dumpen? Juist ja, exposure. Mensen weten al dat Toyota de grootse van de wereld is, en betrouwbare auto bouwt. Het zijn alleen auto's met wat minder emotie, en juist dat proberen ze op te vijzelen met hun F1 avontuur.

Een leuk voorbeeld is het succes van Mitsubishi in de jaren dat zijn in het WRC zo succesvol waren met Tommi Makkinen.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_50477864
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 08:44 schreef sanger het volgende:

[..]

Als je het zo gaat bekijken is geen enkel land ter wereld interessant als je ze apart van elkaar gaat bekijken

50 miljoen mensen als potentiele markt......doe mij ook zo een markt.
[..]
Is inderdaad een behoorlijk interessante markt. Sterker nog, het is één van de grootste in Europa. Buiten dat komen de meeste teams uit Engeland en voor hun kan het commercieel ook behoorlijk interessant zijn om een coureur uit eigen land te hebben.
  vrijdag 15 juni 2007 @ 14:01:44 #78
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_50485884
Vraag: heeft iemand een overzicht van de pitspost van de laatste twee seizoenen? Ik heb ze namelijk ooit eens vastgelegd (dit seizoen en vorig seizoen dus), maar ik ben het gedeeltelijk kwijt. Het meeste heb ik weer kunnen terugvinden, maar ik mis Japan van vorig jaar en Bahrain van dit jaar. Weet iemand wie er in die pitsposts is verschenen?
  zaterdag 16 juni 2007 @ 10:59:25 #79
798 voyeur
bemoeit zich
pi_50514207
Nu we het toch over merchandising hebben. Albers heeft gebroken met zijn manager (die nog even verklaarde dat Albers meer aan merchandising en sponsoring bij elkaar heeft gesprokkeld dan Verstappen).

Wat ik er van begrepen heb is het een conflict dat al langer speelde en waar zijn schoonvader een grote rol in speelde. Het is me een raadsel of dit nu betekent dat Albers al zijn prive sponsors kwijt is.
Here we are now, entertain us.
  zaterdag 16 juni 2007 @ 11:15:15 #80
798 voyeur
bemoeit zich
pi_50514483
Toch maar een nieuwsberichtje erbij gezocht. De Telegraaf:

Ik gun Chris het allerbeste, maar hij heeft de verkeerde mensen om
zich heen", aldus Varossieau, die het circuit zeer geemotioneerd
verliet en enkele uren later al in een vliegtuig richting Nederland vertrok.


Kooijman bevestigde desgevraagd de breuk tussen zijn schoonzoon en
Varossieau, maar begreep niet waar alle emoties bij laatstgenoemde ineens
vandaan kwamen. "We hebben nog geen drie minuten met elkaar gesproken,
toen ging het al mis. Ik heb Lodewijk alleen gezegd dat we de komende week
een aantal zaken moeten afhandelen en dat ik niet wil dat Christijan zich
daar zorgen over maakt. Die moet zich alleen maar bezighouden met gas geven
en remmen; de rest moeten anderen voor hem regelen. Dat Lodewijk en Chris
uit elkaar zouden gaan was al een tijdje duidelijk, dus ik begrijp niet
waarom Lodewijk nu ineens zo emotioneel reageert."

Ook teameigenaar Michiel Mol bevestigde dat 'De Breuk' al een tijdje in de
maak was. "Zo gaat het soms nu eenmaal met een huwelijk", aldus
Mol. "Met zijn bedrijf Gr8 blijft Lodewijk wel verantwoordelijk voor de
marketing van Spyker F1, dus het team zal niet zoveel merken van de
scheiding."

Het duo werkte zeseneenhalf jaar samen in de racewereld.
Here we are now, entertain us.
pi_50521975
Bijna ieder team heeft zon dubbele sneeuwschuiver als dit op zijn neus staan behalve Spyker:

Het moet voor Spyker toch niet zo moeilijk zijn om aan te nemen dat zon constructie aerodynamische voordelen heeft
  zaterdag 16 juni 2007 @ 17:13:40 #82
798 voyeur
bemoeit zich
pi_50522616
Het fraaiste en meest verse gerucht vanaf Indeanopolis: Albers naar Toyota midden in het seizoen.
Here we are now, entertain us.
  zaterdag 16 juni 2007 @ 17:41:26 #83
89850 Proud2beDiepfries
Fryslân Boppe!!!
pi_50523351
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 17:13 schreef voyeur het volgende:
Het fraaiste en meest verse gerucht vanaf Indeanopolis: Albers naar Toyota midden in het seizoen.
Daar schreef men Sutil vorige week ook al heen...

Eerst maar eens zien hoe de Toyota's het zelf doen dit weekend, n.a.v. de trainingen kun je wel stellen dat het middenveld elkaar weinig ontloopt. Een mooi uitgangspunt om de rijderskwaliteiten te etaleren zou ik zeggen
I'm a shooting star leaping through the sky like a tiger defying the laws of gravity
Farookh Bulsara (Freddie Mercury) 05/09/1946-24/11/1991
Hattrick: SC diepFries (1295088)
pi_50524098
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 16:48 schreef MIster911 het volgende:
Bijna ieder team heeft zon dubbele sneeuwschuiver als dit op zijn neus staan behalve Spyker: [afbeelding]

Het moet voor Spyker toch niet zo moeilijk zijn om aan te nemen dat zon constructie aerodynamische voordelen heeft
Spyker heeft gewoon te weinig poen om dat tussentijds te realiseren. Niet dat ik veel verwacht van de B-spec, maar (voor Spyker-begrippen) ingrijpende veranderingen als een andere neus zie ik niet tussentijds verschijnen.

Bovendien kun je niet zomaar stellen dat zo'n sneeuwschuiver ook voor Spyker voordeel oplevert. Wie weet werkt het gewoon niet in combinatie met de rest van het Spyker chassis.
.
  zaterdag 16 juni 2007 @ 18:36:50 #85
132993 TJDoornbos
#TeamToekNip
pi_50524868
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 17:13 schreef voyeur het volgende:
Het fraaiste en meest verse gerucht vanaf Indeanopolis: Albers naar Toyota midden in het seizoen.
steeds gekker. Ik ben ook gebeld door toyota.


Zelfde larie!!
  zaterdag 16 juni 2007 @ 18:59:23 #86
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_50525499
Ferrari
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
pi_50526460
Ben blind , of is er geen topic van GP Verenigde Staten.
............................
pi_50526590
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 19:30 schreef sander89 het volgende:
Ben blind , of is er geen topic van GP Verenigde Staten.
Kijk hier eens!
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_50542073
kijk ik nou zo scheel of doet kubica niet mee?
Op zondag 21 oktober 2007 20:47 schreef StefanP het volgende:
300PK is in de autowereld geen 300PK. Klaar.
  zondag 17 juni 2007 @ 13:04:49 #90
132993 TJDoornbos
#TeamToekNip
pi_50542455
quote:
Op zondag 17 juni 2007 12:52 schreef Kill_em_all het volgende:
kijk ik nou zo scheel of doet kubica niet mee?
moet ik daar serieus op antwoorden of ga je ff naar f1.fok.nl?
  zondag 17 juni 2007 @ 13:31:57 #91
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_50543346
quote:
Op zondag 17 juni 2007 12:52 schreef Kill_em_all het volgende:
kijk ik nou zo scheel of doet kubica niet mee?
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_50543888
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 20:07 schreef Proud2beDiepfries het volgende:

[..]

Schotland behoort tot het Verenigd Koninkrijk, dus DC heeft genoeg exposure.., daarnaast toch ook zeker een verdienstelijk coureur (alhoewel niet iedereen het daarmee eens zal zijn..). Juan Pablo was in de VS een grote man met al vele nationale en internationale kampioenschappen + de Indy500 op z'n naam.. Beiden naast de commerciële voordelen dus ook nog in sportief opzicht interessant, 't punt is??
Man hou op zo werkt het toch helemaal niet. Er komen nota bene regelmatig coureurs in de F1 uit Finland. Alsof dat een grote markt is. Er rijdt nu een Pool bij BMW alsof hij daar rijdt omdat BMW de poolse markt wil veroveren. Het is altijd weer dat nederlandse huilebalk gelul als een nederlandse coureur weer eens niet goed genoeg is voor de F1. Vroeger met Verstappen was dat al zo en nu met Albers weer. Begrijp me niet verkeerd, Verstappen was een goede coureur en zeker F1 waardig maar niet de grote kampioen die veel Verstappen fans in hem zagen. Albers is wat mij betreft niet meer dan een paydriver. Iemand die hard werkt en door slim management met matig talent heel ver is gekomen.

Feit is dat geld een grote rol speelt in de F1. Goede sponsors kunnen je verder helpen maar het is ook weer niet alles. Jongens als Schumacher, Raikkonen, Hamilton, Alonso die komen altijd wel verder. Talent speelt namelijk ook nog wel een rol.
  zondag 17 juni 2007 @ 14:52:35 #93
12012 arexes
Oei LALA
pi_50545774
quote:
Op zondag 17 juni 2007 12:52 schreef Kill_em_all het volgende:
kijk ik nou zo scheel of doet kubica niet mee?
Daar ging het laatste beetje geloofwaardigheid....
Een pessimist is een goed geinformeerde optimist.
  zondag 17 juni 2007 @ 15:15:20 #94
89850 Proud2beDiepfries
Fryslân Boppe!!!
pi_50546427
quote:
Op zondag 17 juni 2007 13:51 schreef dazzle123 het volgende:

[..]

Man hou op zo werkt het toch helemaal niet. Er komen nota bene regelmatig coureurs in de F1 uit Finland. Alsof dat een grote markt is. Er rijdt nu een Pool bij BMW alsof hij daar rijdt omdat BMW de poolse markt wil veroveren. Het is altijd weer dat nederlandse huilebalk gelul als een nederlandse coureur weer eens niet goed genoeg is voor de F1. Vroeger met Verstappen was dat al zo en nu met Albers weer. Begrijp me niet verkeerd, Verstappen was een goede coureur en zeker F1 waardig maar niet de grote kampioen die veel Verstappen fans in hem zagen. Albers is wat mij betreft niet meer dan een paydriver. Iemand die hard werkt en door slim management met matig talent heel ver is gekomen.

Feit is dat geld een grote rol speelt in de F1. Goede sponsors kunnen je verder helpen maar het is ook weer niet alles. Jongens als Schumacher, Raikkonen, Hamilton, Alonso die komen altijd wel verder. Talent speelt namelijk ook nog wel een rol.
Geen idee of je de rest van de discussie en mijn bijdragen daaraan ook hebt gelezen, jouw reactie doorlezende waarschijnlijk niet. Had ik het andersom moeten formuleren: "naast de sportieve kwaliteiten ook nog commerciëel interessant??"

Zonder enig talent kom je nergens, dat kunnen we gerust vast stellen. Coureurs die in sportief opzicht/qua talent in iedere klasse uitblinken zijn minder afhankelijk van grote/goede sponsors, alhoewel juist zij vanwege hun talent ook weer gemakkelijker die sponsors binnenhalen. Maar ook zonder die sponsors zullen de meeste toptalenten de topteams wel opvallen en kunnen zij op hoger niveau hun kwaliteiten etaleren. Zoals ik al vaker heb gezegd is er echter maar een beperkt aantal topteams en kun je dus ook slechts een beperkt aantal topcoureurs/-talenten een stoeltje bieden. En dan heeft het wel een voordeel dat je uit een land met 'eigen' F1-teams, grote sponsoren, historie, etc., komt.

In de discussie rondom Albers gaat het er overigens helemaal niet om of hij F1-kampioenschapsmateriaal is. WK zal hij niet worden, dat ben ik met een ieder eens. Echter is een aantal personen alhier aanwezig lijkt van mening te zijn dat Albers überhaupt niet in de F1 thuis hoort, een aantal andere personen (onder wie ondergetekende) heeft dus een andere mening..

Waar je 2 (of meerdere) min of meer gelijkwaardige coureurs (geen WK-materiaal) hebt, zal er toch zeker worden gekeken naar welke 'talenten' men naast het stuurmanschap nog meer met zich meebrengt, immers is daar de vijver waaruit men vist veel groter.. En dan speelt geld een grote rol, als Nederlandse coureur heb je daarbij nu éénmaal een achterstand. En dat heeft niets met huilebalken te maken, dat is gewoon een feit.
I'm a shooting star leaping through the sky like a tiger defying the laws of gravity
Farookh Bulsara (Freddie Mercury) 05/09/1946-24/11/1991
Hattrick: SC diepFries (1295088)
  zondag 17 juni 2007 @ 15:29:36 #95
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_50546811
Huilen op z'n Spaans:
quote:
Alonso Uncomfortable Sharing Data with Hamilton

Fernando Alonso's biggest concern alongside Lewis Hamilton this year is his reluctance to share his telemetry and setup data with the rookie sensation -- who is now leading the world championship by eight points.

Ivan Capelli, who in 1992 drove a spell for Ferrari, marvelled in Indianapolis, barely a week after Hamilton's first win: "It cannot be that a newcomer is beating a two time champion of the world."

The Spanish newspaper Diario As, however, has a theory -- after openly studying Spaniard Alonso's data on a Friday evening at grands prix, only then is 22-year-old Hamilton able to drive on the same level as his experienced and successful teammate.

"He studies (Alonso's) braking points, where he turns, every detail, and because he is a very good driver and because McLaren is a very good team he is able to dispute for pole position."

Alonso admitted himself on Thursday that one of the things that is making him uncomfortable at McLaren this year is "the sharing of telemetry".

He told Spanish reporters: "All of my data, and also that of Pedro (de la Rosa), is available to him, and I am sure that it is a help to him."
Calm down, please!
  zondag 17 juni 2007 @ 15:31:26 #96
132993 TJDoornbos
#TeamToekNip
pi_50546855
Wie o wie slaat Alonso een keer flink op zn waffel??
  zondag 17 juni 2007 @ 15:39:09 #97
89850 Proud2beDiepfries
Fryslân Boppe!!!
pi_50547082
Dat lijkt me ook enigszins overdreven...

Wat zou je er op tegen hebben om je data met je teamgenoot te (moeten) delen?? Het werkt toch andersom ook?? Jij kunt ook gebruik maken van die gezamenlijke data, waardoor je beide vooruitgang kunt boeken

Ach, en als dan blijkt dat de ander met jouw data betere prestaties neerzet, dan lijkt het me dat je jezelf even flink achter de oren moet krabben of je misschien een teamgenoot hebt met meer talent/kwaliteit of dat je zelf iets verkeerd doet??
I'm a shooting star leaping through the sky like a tiger defying the laws of gravity
Farookh Bulsara (Freddie Mercury) 05/09/1946-24/11/1991
Hattrick: SC diepFries (1295088)
pi_50547230
quote:
Op zondag 17 juni 2007 14:52 schreef arexes het volgende:

[..]

Daar ging het laatste beetje geloofwaardigheid....
Sorry dat ik niet 24/7 het f1 nieuws in de gaten houdt... sommige mensen hebben een leven wist je?
Op zondag 21 oktober 2007 20:47 schreef StefanP het volgende:
300PK is in de autowereld geen 300PK. Klaar.
  zondag 17 juni 2007 @ 15:46:41 #99
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_50547297
quote:
Op zondag 17 juni 2007 15:44 schreef Kill_em_all het volgende:

[..]

Sorry dat ik niet 24/7 het f1 nieuws in de gaten houdt... sommige mensen hebben een leven wist je?
dit was ook al donderdag bekend, en als je die crash van vorige week zag kon je het ook al raden.

daar hoef je wel of geen leven voor te hebben
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_50547304
quote:
Alonso admitted himself on Thursday that one of the things that is making him uncomfortable at McLaren this year is "the sharing of telemetry".
Is iemand vergeten Alonso te vertellen dat f1 een teamsport is?
Op zondag 21 oktober 2007 20:47 schreef StefanP het volgende:
300PK is in de autowereld geen 300PK. Klaar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')