Ik heb het dan ook over totaal vergelijkbare situaties. Dus ook prijstechnisch hetzelfde niveau.quote:Op woensdag 13 juni 2007 23:51 schreef Kill_em_all het volgende:
[..]
Uhm nee. Waarschijnlijk speelt een prijsvoordeel dan een stuk meer mee dan of AMD toevallig wel of niet een sticker op de Ferrari heeft staan. En zoveer de naam gaat, waarschijnlijk heeft intel dan een stuk meer invloed aangezien je dat al 10+ jaar 6x per dag op de tv hoort bij zo'n beetje iedere computer reclame.
Maar dan heb je het weer niet over vergelijkbare omstandigehedenquote:Op donderdag 14 juni 2007 11:06 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Als de prestaties nagenoeg gelijk zijn kies ik inderdaad eerder voor AMD. Maar dat is dan eerder omdat ze kleiner zijn dan Intel. En ik dat zie als een goede manier om de concurrentie te bevorderen. Tevens helpt het ook mee dat ik tevreden ben over de producten die ik tot nu toe van AMD heb gekocht. Als dat gewoon bagger was, kocht ik toch echt niet zo snel meer AMD. Dat ze dan dan toevallig mijn favoriete team steunen door middel van sponsoring is leuk, maar ook niet meer dan dat.
Als ik op dit moment een nieuwe processor zou moeten hebben zou ik toch echt voor Intel gaan. Gewoon omdat die op dit moment het betere product bieden.![]()
[..]
Is goed. Had ze even snel aangepast zodat er in ieder geval de huidige stand stond.
quote:Ecclestone threatens to take F1 from US
Indianapolis is in the last year of a contract for the Formula One race it has hosted since 2000. Ecclestone has talked in the past of taking Formula One to street circuits in Las Vegas or New York.
However, he also faces a squeeze on the calendar, with Valencia and Singapore confirmed as new races for next year while Abu Dhabi is due to make its debut in 2009 and South Korea in 2010.
India is also lobbying hard for a race and Suzuka is looking to return to the championship as a second Japanese race after being replaced by Fuji.
Despite Ecclestone's comments, similar to ones he made last year before agreeing a one-year extension with Indianapolis, the US is a key market for the car manufacturers who dominate the sport and own most of the teams.
"The automobile market in the USA is the biggest one for Mercedes-Benz outside Germany," said Mercedes motorsport vice-president Norbert Haug, whose company owns 40 per cent of championship leaders McLaren.
"For the BMW Group, the USA Grand Prix is of key importance in so far as the United States is our biggest market," said BMW Sauber boss Mario Theissen in a team preview of Sunday's race.
"We sell more cars there than in Germany and also have our biggest production sites outside Germany."
Dan misschien wel. Al zou ik het dan nog niet met zekerheid durven zeggen. Intel kende ik dankzij de reclames op tv al veel eerder dan AMD. En dat zou denk ik ook meespelen. Daarmee wordt je dan toch meer geconfronteerd en zou ik, denk ik, alsnog voor Intel gaan. Nou kocht ik wel mijn eerste AMD-processor in het jaar dat ze begonnen met de sponsoring van Ferrari (2002). Maar dat had er uiteindelijk weinig mee te maken. Ze boden toentertijd een goede prijs/kwaliteit verhouding (lees ze waren toen de snelste).quote:Op donderdag 14 juni 2007 12:09 schreef sanger het volgende:
[..]
Maar dan heb je het weer niet over vergelijkbare omstandigeheden
Ik bedoel dus:
Net zo groot
Net zo duur
Zelfde prestaties en mogelijkheden
En geen eerdere ervaringen met beide merken
Van mij mag Ecclestone het doen. Vind het maar een weinig spannend circuit. Zou het niet missen als het er niet meer zou zijn.quote:
Een beter idee zou zijn om de race te verwisselen met een nachtrace in Vegas, ik hoorde daar laatst al iets over.quote:
Helaas zal je die combinatie dus nooit tegenkomen in de echte wereld.quote:Op donderdag 14 juni 2007 12:09 schreef sanger het volgende:
[..]
Maar dan heb je het weer niet over vergelijkbare omstandigeheden
Ik bedoel dus:
Net zo groot
Net zo duur
Zelfde prestaties en mogelijkheden
En geen eerdere ervaringen met beide merken
Ik denk het wel.... en met mij legio marketing en reclamebedrijvenquote:Op donderdag 14 juni 2007 15:29 schreef Kill_em_all het volgende:
[..]
Helaas zal je die combinatie dus nooit tegenkomen in de echte wereld.
Maar dan nog, sponsoring helpt, misschien niet bij jou maar wel bij het gros van de mensen.quote:Op donderdag 14 juni 2007 15:29 schreef Kill_em_all het volgende:
[..]
Helaas zal je die combinatie dus nooit tegenkomen in de echte wereld.
Ik Camel vanwege Lotusquote:Op donderdag 14 juni 2007 16:50 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ik ben ooit Marlboro gaan roken vanwege McLaren.
Eeh. Huh? Ik snap de Schumilink even niet.quote:Op donderdag 14 juni 2007 18:47 schreef TJDoornbos het volgende:
Een RD is voor een RBR na een jaar amerika wellicht boeiend, Zowel de nederlandse markt als een stukje van de amerikaanse ccwskijkers markt. Maar dat alles in kleinere porties als zijnde Schumi voor Ferrari en hun sponsors
Schotland of Columbia wel?quote:Op donderdag 14 juni 2007 18:37 schreef sanger het volgende:
En nu we eruit zijn dat sponsoring wel degelijkw erkt kunnen we terug naar de oorspronkelijke discussie. Een Nederlander is voor de (top)teams niet commercieel interessant genoeg. Nog niet iig.
Schotland behoort tot het Verenigd Koninkrijk, dus DC heeft genoeg exposure.., daarnaast toch ook zeker een verdienstelijk coureur (alhoewel niet iedereen het daarmee eens zal zijn..). Juan Pablo was in de VS een grote man met al vele nationale en internationale kampioenschappen + de Indy500 op z'n naam.. Beiden naast de commerciële voordelen dus ook nog in sportief opzicht interessant, 't punt is??quote:
Ik kan de teambazen wel begrijpen als ze Coureur X uit Duitsland verkiezen boven Coureur Y uit Nederland als zij beide even goed zijn, even los van het sponsorbedrag wat zij meenemen natuurlijk.quote:Op donderdag 14 juni 2007 21:39 schreef Kill_em_all het volgende:
Schotten houden er volgens mij niet echt van om met engeland te worden genoemt? in engeland wonen 50miljoen mensen, dat is echt geen grote markt in het F1 geheel, zeker niet wat betreft de naam van de coureur want zo geweldig presteert DC al jaren niet meer. Kwa coureurs zijn er gewoon maar heel weinig die echt geld waard zijn om hun naam. Dan heb je het over MS, Alonso omdat ie WC is, hamilton omdat ie geweldig presterende (zwarte!) rookie is, gasten zoals Sato die in eigenland dan veel waard zijn maar veder ook niet echt. Wat veel belangrijker is hoeveel auto x met reclame y in beeld komt, daar zit voor de meeste het grote geld, niet zozeer bij de coureur.
quote:Legendary Formula One Commentator Murray Walker to Un-Retire ?
Legendary formula one commentator Murray Walker could be set to emerge from retirement in the near future.
The 83-year-old hung up his microphone in 2001, but has since returned to call races in the 'Grand Prix Masters' series and even helped Australian broadcaster Ten to call its formula one race a couple of years ago.
British newspaper The Times reports that Walker, who worked for the BBC for most of his career, could fill in for BBC Radio regular David Croft when his wife gives birth this summer.
Ik begrijp ze wel maar ik baal dr wel vanquote:Op donderdag 14 juni 2007 21:45 schreef arexes het volgende:
[..]
Ik kan de teambazen wel begrijpen als ze Coureur X uit Duitsland verkiezen boven Coureur Y uit Nederland als zij beide even goed zijn, even los van het sponsorbedrag wat zij meenemen natuurlijk.
Zie de reactie van diepfries.....quote:
Juist ja, vanwege het potentieel uit het achterliggende land.quote:Op donderdag 14 juni 2007 21:45 schreef arexes het volgende:
[..]
Ik kan de teambazen wel begrijpen als ze Coureur X uit Duitsland verkiezen boven Coureur Y uit Nederland als zij beide even goed zijn, even los van het sponsorbedrag wat zij meenemen natuurlijk.
Als je het zo gaat bekijken is geen enkel land ter wereld interessant als je ze apart van elkaar gaat bekijkenquote:Op donderdag 14 juni 2007 21:39 schreef Kill_em_all het volgende:
Schotten houden er volgens mij niet echt van om met engeland te worden genoemt? in engeland wonen 50miljoen mensen, dat is echt geen grote markt in het F1 geheel, zeker niet wat betreft de naam van de coureur want zo geweldig presteert DC al jaren niet meer.
Daar zit inderdaad de inkomsten van het team. Maar wat rechtvaardigd voor de directie van bv Toyota om al meer dan een miljard in een (schijnbaar) bodemloze put te dumpen? Juist ja, exposure. Mensen weten al dat Toyota de grootse van de wereld is, en betrouwbare auto bouwt. Het zijn alleen auto's met wat minder emotie, en juist dat proberen ze op te vijzelen met hun F1 avontuur.quote:Kwa coureurs zijn er gewoon maar heel weinig die echt geld waard zijn om hun naam. Dan heb je het over MS, Alonso omdat ie WC is, hamilton omdat ie geweldig presterende (zwarte!) rookie is, gasten zoals Sato die in eigenland dan veel waard zijn maar veder ook niet echt. Wat veel belangrijker is hoeveel auto x met reclame y in beeld komt, daar zit voor de meeste het grote geld, niet zozeer bij de coureur.
Is inderdaad een behoorlijk interessante markt. Sterker nog, het is één van de grootste in Europa. Buiten dat komen de meeste teams uit Engeland en voor hun kan het commercieel ook behoorlijk interessant zijn om een coureur uit eigen land te hebben.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 08:44 schreef sanger het volgende:
[..]
Als je het zo gaat bekijken is geen enkel land ter wereld interessant als je ze apart van elkaar gaat bekijken
50 miljoen mensen als potentiele markt......doe mij ook zo een markt.
[..]
Daar schreef men Sutil vorige week ook al heen...quote:Op zaterdag 16 juni 2007 17:13 schreef voyeur het volgende:
Het fraaiste en meest verse gerucht vanaf Indeanopolis: Albers naar Toyota midden in het seizoen.
Spyker heeft gewoon te weinig poen om dat tussentijds te realiseren. Niet dat ik veel verwacht van de B-spec, maar (voor Spyker-begrippen) ingrijpende veranderingen als een andere neus zie ik niet tussentijds verschijnen.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 16:48 schreef MIster911 het volgende:
Bijna ieder team heeft zon dubbele sneeuwschuiver als dit op zijn neus staan behalve Spyker: [afbeelding]
Het moet voor Spyker toch niet zo moeilijk zijn om aan te nemen dat zon constructie aerodynamische voordelen heeft
steeds gekker. Ik ben ook gebeld door toyota.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 17:13 schreef voyeur het volgende:
Het fraaiste en meest verse gerucht vanaf Indeanopolis: Albers naar Toyota midden in het seizoen.
Kijk hier eens!quote:Op zaterdag 16 juni 2007 19:30 schreef sander89 het volgende:
Ben blind, of is er geen topic van GP Verenigde Staten.
moet ik daar serieus op antwoorden of ga je ff naar f1.fok.nl?quote:Op zondag 17 juni 2007 12:52 schreef Kill_em_all het volgende:
kijk ik nou zo scheel of doet kubica niet mee?
quote:Op zondag 17 juni 2007 12:52 schreef Kill_em_all het volgende:
kijk ik nou zo scheel of doet kubica niet mee?
Man hou op zo werkt het toch helemaal niet. Er komen nota bene regelmatig coureurs in de F1 uit Finland. Alsof dat een grote markt is. Er rijdt nu een Pool bij BMW alsof hij daar rijdt omdat BMW de poolse markt wil veroveren. Het is altijd weer dat nederlandse huilebalk gelul als een nederlandse coureur weer eens niet goed genoeg is voor de F1. Vroeger met Verstappen was dat al zo en nu met Albers weer. Begrijp me niet verkeerd, Verstappen was een goede coureur en zeker F1 waardig maar niet de grote kampioen die veel Verstappen fans in hem zagen. Albers is wat mij betreft niet meer dan een paydriver. Iemand die hard werkt en door slim management met matig talent heel ver is gekomen.quote:Op donderdag 14 juni 2007 20:07 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
[..]
Schotland behoort tot het Verenigd Koninkrijk, dus DC heeft genoeg exposure.., daarnaast toch ook zeker een verdienstelijk coureur (alhoewel niet iedereen het daarmee eens zal zijn..). Juan Pablo was in de VS een grote man met al vele nationale en internationale kampioenschappen + de Indy500 op z'n naam.. Beiden naast de commerciële voordelen dus ook nog in sportief opzicht interessant, 't punt is??
Daar ging het laatste beetje geloofwaardigheid....quote:Op zondag 17 juni 2007 12:52 schreef Kill_em_all het volgende:
kijk ik nou zo scheel of doet kubica niet mee?
Geen idee of je de rest van de discussie en mijn bijdragen daaraan ook hebt gelezen, jouw reactie doorlezende waarschijnlijk niet. Had ik het andersom moeten formuleren: "naast de sportieve kwaliteiten ook nog commerciëel interessant??"quote:Op zondag 17 juni 2007 13:51 schreef dazzle123 het volgende:
[..]
Man hou op zo werkt het toch helemaal niet. Er komen nota bene regelmatig coureurs in de F1 uit Finland. Alsof dat een grote markt is. Er rijdt nu een Pool bij BMW alsof hij daar rijdt omdat BMW de poolse markt wil veroveren. Het is altijd weer dat nederlandse huilebalk gelul als een nederlandse coureur weer eens niet goed genoeg is voor de F1. Vroeger met Verstappen was dat al zo en nu met Albers weer. Begrijp me niet verkeerd, Verstappen was een goede coureur en zeker F1 waardig maar niet de grote kampioen die veel Verstappen fans in hem zagen. Albers is wat mij betreft niet meer dan een paydriver. Iemand die hard werkt en door slim management met matig talent heel ver is gekomen.
Feit is dat geld een grote rol speelt in de F1. Goede sponsors kunnen je verder helpen maar het is ook weer niet alles. Jongens als Schumacher, Raikkonen, Hamilton, Alonso die komen altijd wel verder. Talent speelt namelijk ook nog wel een rol.
quote:Alonso Uncomfortable Sharing Data with Hamilton
Fernando Alonso's biggest concern alongside Lewis Hamilton this year is his reluctance to share his telemetry and setup data with the rookie sensation -- who is now leading the world championship by eight points.
Ivan Capelli, who in 1992 drove a spell for Ferrari, marvelled in Indianapolis, barely a week after Hamilton's first win: "It cannot be that a newcomer is beating a two time champion of the world."
The Spanish newspaper Diario As, however, has a theory -- after openly studying Spaniard Alonso's data on a Friday evening at grands prix, only then is 22-year-old Hamilton able to drive on the same level as his experienced and successful teammate.
"He studies (Alonso's) braking points, where he turns, every detail, and because he is a very good driver and because McLaren is a very good team he is able to dispute for pole position."
Alonso admitted himself on Thursday that one of the things that is making him uncomfortable at McLaren this year is "the sharing of telemetry".
He told Spanish reporters: "All of my data, and also that of Pedro (de la Rosa), is available to him, and I am sure that it is a help to him."
Sorry dat ik niet 24/7 het f1 nieuws in de gaten houdt... sommige mensen hebben een leven wist je?quote:Op zondag 17 juni 2007 14:52 schreef arexes het volgende:
[..]
Daar ging het laatste beetje geloofwaardigheid....
dit was ook al donderdag bekend, en als je die crash van vorige week zag kon je het ook al raden.quote:Op zondag 17 juni 2007 15:44 schreef Kill_em_all het volgende:
[..]
Sorry dat ik niet 24/7 het f1 nieuws in de gaten houdt... sommige mensen hebben een leven wist je?
Is iemand vergeten Alonso te vertellen dat f1 een teamsport is?quote:Alonso admitted himself on Thursday that one of the things that is making him uncomfortable at McLaren this year is "the sharing of telemetry".
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |