Geeft 120PKquote:Op zondag 3 juni 2007 22:37 schreef Youp het volgende:
waarom staat er V6 achter op die escort?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
valt dat zo goed op, t was voor de lol. Niet te overdreven en niet te lame..quote:Op zondag 3 juni 2007 22:58 schreef RSX het volgende:
DI rood geverfd?
quote:Op zondag 3 juni 2007 23:02 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
valt dat zo goed op, t was voor de lol. Niet te overdreven en niet te lame..
Is jouwn reactie het wel waarT?quote:Op zondag 3 juni 2007 23:12 schreef Thice het volgende:
zoveel geld erin stoppen is die bak dat wel waart
jouwnquote:Op zondag 3 juni 2007 23:24 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Is jouwn reactie het wel waarT?
Dat is die bak zeker waard, als je eens gaat zien wat et eindresultaat gaat worden
Sorry, heb zeker een leesteken gebruikt he?quote:
Stay out ma Topic, als je et zo Sjonnie vind oid....quote:Op zondag 3 juni 2007 23:41 schreef nicket84 het volgende:
een station wagen uitbouwen...... een golf....... :s
[edit] hahha en dan de T D I rood gemaakt.... [/edit]
Ik ben geen Asmoooh "The Sjonnie" the Secondquote:Op zondag 3 juni 2007 23:46 schreef MikeyMan het volgende:
Ow god... Asmooh the Second...
Maareh... Heb je je rijbewijs uberhaupt?
Jij hebt vast een hele wijze vader.....quote:Op maandag 4 juni 2007 00:17 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
en wat is een rijbewijs?
Wij waren met mijn vader de auto gaan ophalen, op de terug weg moest ik dus de Escort besturen en mijn vader de Golf
En dat 141km lang
Nog een paar maandjes, dan heb ik ' em..
Nee ooit een sport uitlaat op een diesel gehoord.. hahahahaquote:Op maandag 4 juni 2007 00:25 schreef j0rrit het volgende:
Open luchtfilter op een TDI burgerbak.
inderdaadquote:Op maandag 4 juni 2007 00:21 schreef nicket84 het volgende:
[..]
Jij hebt vast een hele wijze vader.....
volgens mij is het een type III (3 dus)..quote:Op maandag 4 juni 2007 01:36 schreef S1nn3rz het volgende:
wtf is dit ?
man, geef je geld aan een type 4 uit. dit is dweilen met de kraan open. !
Bierdrinken is pas geld verspillen . Auto's pimpen is cool, maar niet te overdreven zoals die vliegtuig spoilers, 25 inch velgen, 2 cm afstand van de grond etc etc. Een beetje stylen is wel leuk. Vooral het doen ervan.quote:Op maandag 4 juni 2007 09:56 schreef Het_Biertje het volgende:
Dit ga ik eens heel fijn volgen. Auto's pimpen vind ik sowieso weggesmeten geld, maar na het lezen van de asmooh topics ( ) zeer vermakelijk
meningen verschillenquote:Op maandag 4 juni 2007 10:06 schreef Draganta het volgende:
[..]
Bierdrinken is pas geld verspillen . Auto's pimpen is cool, maar niet te overdreven zoals die vliegtuig spoilers, 25 inch velgen, 2 cm afstand van de grond etc etc. Een beetje stylen is wel leuk. Vooral het doen ervan.
Sommige auto's zijn het wel waard, maar een golf naar mijn mening idd niet. Maar jah als hij dat leuk er vindt dan op vakantie (volgens mij wel ) dan doet hij dat toch lekker.quote:Op maandag 4 juni 2007 10:09 schreef Het_Biertje het volgende:
en hoe je in godsnaam zoveel geld durft te steken in 5e hands auto's
Ga eens lekker op vakantie man
Nooit! De auto ga ik dus niet versieren met die autostyle shit oid.. of tuperware bumpers!!!quote:Op maandag 4 juni 2007 08:23 schreef DoimeN het volgende:
Seat Leon eunt biatch.
Stiekeme tvp, ik wil zien hoe zo'n auto verpauperd
Vergelijk mij nou niet met Asmooh, of die ene Keesiek die niet eens onder de hood kijktquote:Op maandag 4 juni 2007 09:56 schreef Het_Biertje het volgende:
Dit ga ik eens heel fijn volgen. Auto's pimpen vind ik sowieso weggesmeten geld, maar na het lezen van de asmooh topics ( ) zeer vermakelijk
Waar vallen neon lichten en booskijkers bij jou onder dan?quote:Op maandag 4 juni 2007 12:03 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Nooit! De auto ga ik dus niet versieren met die autostyle shit oid.. of tuperware bumpers!!!
Zoals ik had opgesomt, wordt hij alleen maar strakker (sportiever/moderner) met een face lift en zwarte achterlichten + geblindeerde ramen..
quote:Op maandag 4 juni 2007 12:38 schreef SimtekF1 het volgende:
[..]
Waar vallen neon lichten en booskijkers bij jou onder dan?
Motorische tuning?
Booskijkers gaan er zowiesow op, omdat het een mooier look geeft, maar ik wil niet zo'n booskijkers dr op zodat je de koplampen amper zietquote:Op maandag 4 juni 2007 12:38 schreef SimtekF1 het volgende:
[..]
Waar vallen neon lichten en booskijkers bij jou onder dan?
Motorische tuning?
Dat vind jij.quote:Op maandag 4 juni 2007 14:16 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Booskijkers gaan er zowiesow op, omdat het een mooier look geeft, maar ik wil niet zo'n booskijkers dr op zodat je de koplampen amper ziet
Neon is leuk als je het maar netjes houd
Dat is niet waar, iedereen weet hier wel dat ik ook niet van die Tupperware bakken hou, Kijk maar naar de Stratenmakers Ferrari topic.. er zijn veel foto's gepost waaronder mijn posts...!!quote:Op maandag 4 juni 2007 14:26 schreef SimtekF1 het volgende:
[..]
Dat vind jij.
Maar je spreekt jezelf wel tegen, dit soort dingen op je auto pleuren valt dus echt wel onder het tupperware gebeuren.
precies want een rijbewijs is immers het bewijs dat je goed kan rijden !!quote:Op maandag 4 juni 2007 17:07 schreef Supra_Turbo het volgende:
Geen booskijkers erop zetten!
Ik denk dat de motorkap verlengen mooier is.
Neon is not done!
En een open uitlaat eronder lijkt me ook niet super op een diesel
Autorijden zonder rijbewijs?
En je pa heeft toestemming gegeven?!
Jij bent zo'n figuur met een petje op? Dat soort associaties krijg ik dan. Muziek op 10, blond meisje met opleiding lbo zwakstroom ernaast etc.quote:Op maandag 4 juni 2007 14:38 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Dat is niet waar, iedereen weet hier wel dat ik ook niet van die Tupperware bakken hou, Kijk maar naar de Stratenmakers Ferrari topic.. er zijn veel foto's gepost waaronder mijn posts...!!
Dit vind ik personelijk mooi:
[afbeelding]
[afbeelding]
Zo heb je teminste een idee wat mijn smaak is
Geen bumpers oid.. meer motorisch maar wel een facelift
nee, een rijbewijs geeft aan dat je geen problemen krijgt met de verzekering indien je betrokken raakt bij een ongeval.quote:Op maandag 4 juni 2007 17:34 schreef mast3r het volgende:
[..]
precies want een rijbewijs is immers het bewijs dat je goed kan rijden !!
ik heb ook wel eens een petje op.quote:Op maandag 4 juni 2007 17:37 schreef Het_Biertje het volgende:
[..]
Jij bent zo'n figuur met een petje op? Dat soort associaties krijg ik dan.
heb je een vw golf 3 met booskijkers en een rioolpijp eronder?quote:
Ben jij toevallig ook zo'n figuur die zonder rijbewijs achter het stuur stapt?quote:Op maandag 4 juni 2007 17:34 schreef mast3r het volgende:
[..]
precies want een rijbewijs is immers het bewijs dat je goed kan rijden !!
Tegenwoordig rijden er steeds meer Sjonnies in Renault Megane Coupe'squote:Op maandag 4 juni 2007 17:41 schreef Het_Biertje het volgende:
[..]
heb je een vw golf 3 met booskijkers en een rioolpijp eronder?
Stratenmakers topic past deze zo in, alleen die velgen alquote:Op maandag 4 juni 2007 14:38 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Dat is niet waar, iedereen weet hier wel dat ik ook niet van die Tupperware bakken hou, Kijk maar naar de Stratenmakers Ferrari topic.. er zijn veel foto's gepost waaronder mijn posts...!!
"kijk mij ik heb BMW lampen"quote:Op maandag 4 juni 2007 14:38 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Dat is niet waar, iedereen weet hier wel dat ik ook niet van die Tupperware bakken hou, Kijk maar naar de Stratenmakers Ferrari topic.. er zijn veel foto's gepost waaronder mijn posts...!!
Dit vind ik personelijk mooi:
[afbeelding]
[afbeelding]
Zo heb je teminste een idee wat mijn smaak is
Geen bumpers oid.. meer motorisch maar wel een facelift
toen we in Dakar aankwamen met de Patrol (zie het team-legiyo topic) had onze Patrol ook alleen nog maar een stuk pijp vanaf de turbo zonder dempers naar de zijkant van de auto ergens... dit klonk geweldig net als zo'n vrachtwagen met een open uitlaatquote:Op maandag 4 juni 2007 17:07 schreef Supra_Turbo het volgende:
Geen booskijkers erop zetten!
Ik denk dat de motorkap verlengen mooier is.
Neon is not done!
En een open uitlaat eronder lijkt me ook niet super op een diesel
Autorijden zonder rijbewijs?
En je pa heeft toestemming gegeven?!
idd ja, zouden ze zijn uitgekeken op de golf?quote:Op maandag 4 juni 2007 18:20 schreef Supra_Turbo het volgende:
[..]
Tegenwoordig rijden er steeds meer Sjonnies in Renault Megane Coupe's
Of ben ik de enige die dat opvalt?
Een rijbewijs is een bewijs dat je zelfstandig mag leren rijden op de openbare weg...quote:Op maandag 4 juni 2007 17:34 schreef mast3r het volgende:
[..]
precies want een rijbewijs is immers het bewijs dat je goed kan rijden !!
join the clubquote:Op maandag 4 juni 2007 20:29 schreef hermandeperman het volgende:
Dit topic moet ik gaan volgen
En jij bent zo'n figuur die zo'n auto's "Lekker Strak Vet Cool" vindt?:quote:Op maandag 4 juni 2007 17:37 schreef Het_Biertje het volgende:
[..]
Jij bent zo'n figuur met een petje op? Dat soort associaties krijg ik dan. Muziek op 10, blond meisje met opleiding lbo zwakstroom ernaast etc.
pak het dan tenminste professioneel aan zoals deze jonge doet: [project] Panda 1000 fire naar Porsche 3.2 Boxer Tquote:Op maandag 4 juni 2007 23:03 schreef Turquaz52 het volgende:
Allemaal een stiekeme TVP hier zetten he? Eerst stoer praten dat het kansloos is terwijl jullie toch diep van binnen heel benieuwd en intresant vinden he?
Alles op zn tijd..
Heb vandaag 2 Golf IV koplampen kunnen regelen voor 45 euro (nog steeds in ondehandeling) en een onderlip van een Golf 4 voor 15 euro..
quote:Op maandag 4 juni 2007 20:29 schreef hermandeperman het volgende:
Dit topic moet ik gaan volgen
Ik vraag me inderdaad af hoe je deze verschrikkelijk lelijke bak nog lelijker gaat maken jaquote:Op maandag 4 juni 2007 23:03 schreef Turquaz52 het volgende:
Allemaal een stiekeme TVP hier zetten he? Eerst stoer praten dat het kansloos is terwijl jullie toch diep van binnen heel benieuwd en intresant vinden he?
Alles op zn tijd..
Heb vandaag 2 Golf IV koplampen kunnen regelen voor 45 euro (nog steeds in ondehandeling) en een onderlip van een Golf 4 voor 15 euro..
De eerste zal het niet zijn, er worden nu al experiementen mee gehouden.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 11:02 schreef osmo het volgende:
Misschien een tipje: probeer LPG erin te gooien! Stel je voor hoe stoer het moet zijn om rond te rijden met de allereerste TDI op gas
Uhhh TDI kan op LPG draaienquote:Op dinsdag 5 juni 2007 11:02 schreef osmo het volgende:
Misschien een tipje: probeer LPG erin te gooien! Stel je voor hoe stoer het moet zijn om rond te rijden met de allereerste TDI op gas
Net als een minibike, toch?quote:
Een DIESEL kan als ie gemengd is met LPG rijden!quote:
Nou nou, wat en verschil zegquote:Op dinsdag 5 juni 2007 12:22 schreef Turquaz52 het volgende:
[afbeelding]
Eind resultaat zal er ongeveer zo uit zien, dus toch zonder booskijkers
Idd wel een project-topic waard jaquote:
Nee, die hebben we nogsteeds... Iemand een bod? Gaat weg ,- incl velgenquote:Op dinsdag 5 juni 2007 12:35 schreef Draganta het volgende:
Heb je gisteren die escort verkocht?
Dat was ook de bedoeling, dacht je dat ik Tuperware bumpers en een Veelste overdreven spoilers of weet ik veel wat er op zou pleuren?quote:
kk op met hem..quote:
Power komt zowiesow... minimaal zo'n 150PK...quote:Op dinsdag 5 juni 2007 16:58 schreef Supra_Turbo het volgende:
Waarom ga je deze auto ver-Asmooh-en?
Waarom niet een saaie stock-look en ondertussen een beul van een motor onder de kap?
Aan meer power heb je meer dan aan zwarte achterlichten en Golf IV koplampen
quote:Op dinsdag 5 juni 2007 17:13 schreef Barcaconia het volgende:
Nou is 150pk niet zo'n power, maar toch. Hoe wilde je dat halen? Open luchtfilter + uitlaatsysteem is nou niet echt 150PK, misschien met een paar tribals + scheef petje dat je het net haalt?
Ja, you wish. En met al die rotzooi is de auto economisch total-loss. Wat moet je ermee? En zonder traction control etc krijg je die 170pk toch maar nauwelijks op de weg. En wat voor banden liggen er voor onder, 195 of iets dergelijks? Onderstuur en powersteering gegarandeerd.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 17:26 schreef Turquaz52 het volgende:
Dus 82 + 90 = 172PK
(Ruwe schatting he.. dus kan net zo goed meer zijn en net zo goed minder )
Slecht plan, zonder andere injectoren...quote:Op dinsdag 5 juni 2007 17:26 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Chiptuning & Powerbox + Grotere Intercooler & Turbo zou zelfs meer dan 150 PK betekenen
ruwe schatting he: (want je kunt dit nooit voorspellen)
Openluchtfilter +/- 2 Pktjes
Complete uitlaat +/- 10 (?)
Turbo + Intercooler weet ik niet..
Powerbox = 30PK (Opgezocht)
Chiptuning = 40PK ( Opgezocht van 90PK naar 130PK)
dus ongeveer 2 + 10 + 30 + 40 = 82PK winst.
Dus 82 + 90 = 172PK
(Ruwe schatting he.. dus kan net zo goed meer zijn en net zo goed minder )
150PK is genoeg.. de turbo + intercooler komen later wel een keer..quote:Op dinsdag 5 juni 2007 17:38 schreef j0rrit het volgende:
[..]
Ja, you wish. En met al die rotzooi is de auto economisch total-loss. Wat moet je ermee? En zonder traction control etc krijg je die 170pk toch maar nauwelijks op de weg. En wat voor banden liggen er voor onder, 195 of iets dergelijks? Onderstuur en powersteering gegarandeerd.
En waarom ben je zo bezig met de auto van je ouders? Lekker praktische en representatieve daily driver krijg je dan, met al die rotzooi erop.
_ 2quote:Op zondag 3 juni 2007 22:22 schreef Turquaz52 het volgende:
* Neon geinstaleerd achter de grille
* Sportieve rode vloermatten ingelegd,
* Openlucht filter geinstaleerd, en de motorcomponenten + alle stootrubbers aan de bumpers gelakt
[afbeelding]
To-do's:
* Golf 4 koplampen,
* Die hele reep in de bumpers in het zwart met Zwarte knipperlichten + Xenon
* Booskijkers (niet te)
* Complete uitlaat van REMUS
* Ramen blinderen
* Lere bekleding
* Grotere Turbo
* Grotere Intercooler
* Turbo-openlucht filter
* Zwarte achterlichten
* Neon onder de banken en onder de dashboard,
* 4x 50watt speakers
* 2x Subwoofers (Xplode)
* 4x tweeters
* ChipTuning/Powerbox **
* Last but not least: een CARPUTER MET navigatie systeem etc...
Euh... Het is je duidelijk dat chiptuning/powerbox zo'n beetje hetzelfde is?quote:Op dinsdag 5 juni 2007 17:46 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
150PK is genoeg.. de turbo + intercooler komen later wel een keer..
Uitlaat + Chip + Powerbox komen er zowiesow als het kan deze maand of volgende maand nog
Reken daar maar niet op!quote:Op dinsdag 5 juni 2007 17:26 schreef Turquaz52 het volgende:
Chiptuning & Powerbox + Grotere Intercooler & Turbo zou zelfs meer dan 150 PK betekenen
ruwe schatting he: (want je kunt dit nooit voorspellen)
Openluchtfilter +/- 2 Pktjes
Complete uitlaat +/- 10 (?)
Turbo + Intercooler weet ik niet..
Powerbox = 30PK (Opgezocht)
Chiptuning = 40PK ( Opgezocht van 90PK naar 130PK)
dus ongeveer 2 + 10 + 30 + 40 = 82PK winst.
Dus 82 + 90 = 172PK
2 chips in serie schakelen = 2x zoveel vermogenswins bij een oude Golf III t, je weet tochquote:Op dinsdag 5 juni 2007 17:50 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Euh... Het is je duidelijk dat chiptuning/powerbox zo'n beetje hetzelfde is?
Ik zeg dus: andere uitlaat, andere injectoren, evt andere intercooler en turbo en daarná custom chippen bij JD... Zo heb je er het meeste aan...
Doe je het andersom gaat alles elkaar alleen maar tegen zitten werken...
verstuiversquote:Op dinsdag 5 juni 2007 17:50 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Euh... Het is je duidelijk dat chiptuning/powerbox zo'n beetje hetzelfde is?
Ik zeg dus: andere uitlaat, andere injectoren, evt andere intercooler en turbo en daarná custom chippen bij JD... Zo heb je er het meeste aan...
Doe je het andersom gaat alles elkaar alleen maar tegen zitten werken...
Euh, die ja...quote:Op dinsdag 5 juni 2007 23:14 schreef Youp het volgende:
[..]
verstuivers
en dat is helaas niet zo gemakkelijk en "goedkoop" als bij een benzine auto...
Weet niet welke droplul je dat verteld heeft...quote:Op dinsdag 5 juni 2007 22:41 schreef Turquaz52 het volgende:
Mij was verteld dat het prima samen ging? Powerbox en Chiptuning??
Hoe kan ik er achterkomen of hij al gechipt is?quote:Op dinsdag 5 juni 2007 23:50 schreef MikeyMan het volgende:
Dat werkt elkaar wel tegen...
Die powerbox gaat die chip zitten foppen... Dat wordt helemaal niks...
No thnx ik heb al een betere Escort, een XR3i cabriolet . Wat heb jij eigelijk met station wagens een hatchback is toch veel mooier? Had in plaats van die auto een Toyota Corolla hatchback uit 1995/1996 gekocht, stukken beter EN mooier .quote:Op dinsdag 5 juni 2007 15:45 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Nee, die hebben we nogsteeds... Iemand een bod? Gaat weg ,- incl velgen
Zo niet? Heb tijd van de wereld... Polen zat
Wat een enorme bullshit....quote:Op dinsdag 5 juni 2007 17:26 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Chiptuning & Powerbox + Grotere Intercooler & Turbo zou zelfs meer dan 150 PK betekenen
ruwe schatting he: (want je kunt dit nooit voorspellen)
Openluchtfilter +/- 2 Pktjes
Complete uitlaat +/- 10 (?)
Turbo + Intercooler weet ik niet..
Powerbox = 30PK (Opgezocht)
Chiptuning = 40PK ( Opgezocht van 90PK naar 130PK)
dus ongeveer 2 + 10 + 30 + 40 = 82PK winst.
Dus 82 + 90 = 172PK
(Ruwe schatting he.. dus kan net zo goed meer zijn en net zo goed minder )
Met een VAG diagnose apparaat of een laptop + vagcom een log makenquote:Op woensdag 6 juni 2007 08:17 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Hoe kan ik er achterkomen of hij al gechipt is?
FF aangepastquote:Op dinsdag 5 juni 2007 15:45 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Nee, die hebben we nogsteeds... Iemand een bod? Gaat weg ,- incl velgen
Zo niet? Heb tijd van de wereld... PolenTurken zat
Verwacht je van mij nu een dank=quote:
Tja.. had graag gewild dat het een 110PK uitvoering was.. maar die zijn ook een stuk duurder..quote:Op woensdag 6 juni 2007 10:42 schreef yup het volgende:
Als je wilt tunen moet je een 110 pk hebben en geen 90 pk. Deze dingen zijn niet zo goed te tunen als de nieuwere TDi blokken, ja ervaringsdeskundige.
120PK wil ik zeker weten halen, 150PK is zo ongeveer het max wat ik wil hebben... En dat openluchtfilter had ik er opgezet omdat de oude filter heel vies was, en deze had ik nog liggen van onze Nissan Primeraquote:Op woensdag 6 juni 2007 09:59 schreef renkie het volgende:
[..]
Wat een enorme bullshit....
Openluchtfilter is useless bij een TDI, daar zijn ook tests mee gedraait en helpt je geen fuck
Een compleet open uitlaat geeft je ook geen 10pk, alleen bij heel extreme tdi tuning heeft het nut omdat dan de turbo de uitlaatgassen beter weg kan krijgen en daardoor de ugt minder hoog wordt.
De rest zal ik maar niets over zeggen : het klopt gewoon niet.
Een chip + powerbox is trouwens ook onzin.
Deze motor is de 1e generatie TDI, de motorcode zal '1z' zijn. Deze zijn op zich niet slecht maar een paar zwakke punten zijn :
- Krukaspoulie (bout) die spontaan afbreekt - motorschade ! - daarom deze bout altijd mee vervangen bij een riemwisselen
- Carterontluchting lekt soms, buisje vv kost 10 eur
- De zuigers zijn minder sterk dan die van nieuwere TDI motoren
- De turbo is gewoon klein en beperkt.
- Meer info kun je wel vinden op tdiclub.nl
Meer vermogen uit deze motor kan, maar het kost je wel wat meer moeite dan bij nieuwere TDI motoren
- egr weg
- kat leeg
- andere verstuivers van een 110pk of nog iets groter (+- 200 eur)
- chip op maat (400-600 eur)
Dan zit je op 125/130pk en 270/300nm
Wil je een stapje verder dan zul je aan een grotere turbo moeten, dan is heel makkelijk gezegt maar iedere turbo NA dit type heeft ander leidingwerk nodig en daar beginnen de euro's te rollen
Een goede optie is om een aangepaste turbo te nemen die door een expert op maat wordt gemaakt en aangepast, deze past 1op1 op je auto en is veel sterker en groter van binnen. En dan kun je tot 150pk en hoger komen
Maar : dan kom je weer bij het 1e punt : de zuigers van dit type zijn minder sterk dan van de overige TDIs, dus hoe lang het nog blijft rijden met dat vermogen is maar te bezien.
Ik heb zelf een Passat met dit type motor, bij 350.000km getuned naar de 1e rij opties en inmiddels uit voorzorg een iets grotere turbo erop, maar niet aangepast. Deze zit op 130pk/300nm en dat rijdt prima. Dat rijdt nu rond op kmstand 425.000km en draait perfect
Wil je serieus meer vermogen op een betrouwbare manier ga dan eens informeren bij de volgende clubs en/of bedrijven
www.tdiclub.nl
www.vanvught-tuning.nl
www.jdengineering.nl
Maar met de insteek die je nu hebt kom je niet heel ver ben ik bang, ik zou zeggen : denk er eens goed over na en beslis dan wat je wilt.
Escort?quote:Op woensdag 6 juni 2007 09:45 schreef Draganta het volgende:
[..]
No thnx ik heb al een betere Escort, een XR3i cabriolet . Wat heb jij eigelijk met station wagens een hatchback is toch veel mooier? Had in plaats van die auto een Toyota Corolla hatchback uit 1995/1996 gekocht, stukken beter EN mooier .
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Het is maar dat ik een cabriolet fetisj heb, anders wist ik toch wat voor een auto ik had . Wij hadden een 2.0 diesel versie ervan te koop pas geleden maar hij is helaas al naar Polen.
Tja, wat wil je als je als buitenlander andere buitenlanders in de zeik probeert te zetten, was idd (zoals wel vaker) geen strakke aktie van je...quote:Op woensdag 6 juni 2007 10:57 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Verwacht je van mij nu een dank=
[..]
Wij hebben geen Katalysator??quote:Op woensdag 6 juni 2007 11:14 schreef renkie het volgende:
Als je een vlotte en goed rijdende auto wilt zonder enorme uitgaves zou ik gewoon de standaard dingen doen zoals ik ze ook had, kom je uit op een 125-130pk en dat is vlot zat op een golfje van 1100 kilo
Dus kat/egr/verstuivers en een chip. Moet je met +- 600 eur klaar zijn en dat rijdt dan prima
Die VVT die ik noemde kan dat prima doen voor je
Wel kan ik je adviseren om een olie temperatuur meter in te bouwen. Niet alleen is dan duidelijk wanneer de motor echt op bedrijfstemperatuur is maar je kunt ook in de gaten houden hoe warm de boel wordt.
Ik heb een extra oliekoeler erop gezet omdat ik regelmatig een paar uur 1670/170 op de autobahn rondrij en de olie werd naar mijn zin dan net te warm
In een Golf3 valt zo'n olie temp metertje in te bouwen zonder enorme aanpassingen, ziet er dan net af fabriek uit.
Powerbox werkt (mits goed berekend) wel degelijk..quote:Op woensdag 6 juni 2007 15:16 schreef Lircky het volgende:
Wat een HUMOR!
Moet je vooral een powerbox doen, zal als ik jouw was je beter inlezen op het net!
Powerbox is net zo Fake als Millie van Nillie (of weet ik veel hoe ze heten)
Gewoon een stekker met een weerstand en purschuim!
Vernaggelt je hele blok op den duur! Maar in jouw geval zou ik het er wel tussen zetten.
Kun je zo'nj mooie toyota kopen (met die veer onder zijn motorkap :S).
Veel plezier...
Ja, goed... Het doet iets ja...quote:Op woensdag 6 juni 2007 16:08 schreef Neluhz het volgende:
[..]
Powerbox werkt (mits goed berekend) wel degelijk..
geniaal beetje optimistisch tellen en je komt zo aan 10 seconden (wat overigens gewoon traag is)quote:Op woensdag 6 juni 2007 10:57 schreef Turquaz52 het volgende:
Jammer, ik dacht echt dat Chiptuning en powerbox met elkaar overweg konden... (is mij zo verteld)...
En ik denk personlijk dat onze auto al gechipt is, hij trekt echt heel snel.. stoplichtsprintjes van 0 tot 100 in ongeveer 10 tellen..
waarschijnlijk de turbo gewoon versletenquote:En je hoort bij de 1500 toeren zo'n ge-ssss.... de Turbo die maakt zown lauw geluid he
En daar doe je het voorquote:Op woensdag 6 juni 2007 16:37 schreef Het_Biertje het volgende:
met zo'm gepimpte tdi krijg je van de aandacht van al die lekkere LBO zwakstroom bitches
quote:Op dinsdag 5 juni 2007 17:26 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Dus 82 + 90 = 172PK
(Ruwe schatting he.. dus kan net zo goed meer zijn en net zo goed minder )
quote:Op dinsdag 5 juni 2007 17:46 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
150PK is genoeg.. de turbo + intercooler komen later wel een keer..
Tja. En dan niet met Asmooh geassocieerd willen worden..quote:Op woensdag 6 juni 2007 10:57 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
120PK wil ik zeker weten halen, 150PK is zo ongeveer het max wat ik wil hebben...
Nissan??quote:Op woensdag 6 juni 2007 12:27 schreef renkie het volgende:
Ik zie daar gegevens van een Nissan
Een Golf 3 tdi heeft wel degelijke een kat, al is deze niet noodzakelijk voor de apk keuring. Dit omdat bij een diesel alleen een roetmeting gedaan wordt en de kat geen invloed heeft op de roetuitstoot (het is dus GEEN roetfilter)
quote:katalysator nee
Geen secondes.. maar tellenquote:Op woensdag 6 juni 2007 16:31 schreef Youp het volgende:
[..]
geniaal beetje optimistisch tellen en je komt zo aan 10 seconden (wat overigens gewoon traag is)
[..]
waarschijnlijk de turbo gewoon versleten
Complete uitlaat van Remusquote:Op donderdag 7 juni 2007 09:33 schreef renkie het volgende:
Dat van autoweek klopt niet, er zit wel degelijk een kat onder.
En wat voor uitlaat is dat precies ? Want als zo'n ding te groot is gaat het alleen maar langzamer
(Spaghetti)spruistuk, voorpijp, katvervanger, middenpijp + demper, einddemper?quote:
ik zou er een minibike van makenquote:Op donderdag 7 juni 2007 20:10 schreef vlad het volgende:
ik zou er gas inbouwen.
Grotere (lees zwaardere) velgen wordt hij alleen maar trager vanquote:Op donderdag 7 juni 2007 21:25 schreef Go0s het volgende:
Hahaha grappig topic..
Ben zelf ook een diesel aan het "tunen" (zover je het tunen kan noemen..) Heb toen bewust voor een 1600TD SB blok gekozen omdat deze;
1 - sterker zijn (geen gare krukas moer die er spontaan af loopt ofzo...)
2 - goedkoper zijn
3 - makelijker in te bouwen zijn
4 - makkelijker te "tunen" is
Snap niet waarom je de hele uitlaat gaat vervangen... zou eerst maar eens de hele motor een goede beurt geven; olie, filters, riemen etc etc.
En idd, je kunt ze op zich leuk en wat sneller maken, maar die ideeen die jij hebt zijn raar. Paar coole 17 of 18 inch wielen eronder, subtiel verlagen en je bent klaar. Geen blij neon troep of "booskijkers" (woord alleen al )
Verder veel plezier met je (vaders) Golf
Riceboy is geen kloonquote:Op donderdag 7 juni 2007 12:17 schreef Sjaeck het volgende:
Ben ik trouwens de enige die nog steeds twijfelt of Turquaz een clone (à la Riceboy) is of niet?
De serieuze scheurder laat zijn auto niet lager zetten, maar gaat eerder voor betere vering/dempers. In ons land ben je zwaar in het nadeel met een lagere auto met al die drempels en andere ongein.quote:Op donderdag 7 juni 2007 21:56 schreef Supra_Turbo het volgende:
Verlagen dmv veren (of veren afzagen ) = voor de looks = Sjonnie
Verlagen dmv shocks en veren (of coilovers) = voor de performance = voor de serieuze scheurder
Mijn auto staat maar 20 cm van de grond, en heb geen problemen met drempers, zelfs niet met die hoge "stoeptegeldrempels". Anders moet je eens leren rijden .quote:Op donderdag 7 juni 2007 23:45 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
De serieuze scheurder laat zijn auto niet lager zetten, maar gaat eerder voor betere vering/dempers. In ons land ben je zwaar in het nadeel met een lagere auto met al die drempels en andere ongein.
Met lager en betere veren en dempers heb je meestal toch een betere wegligging dan met stock hoogte. Ligt er natuurlijk ook aan hoe laag die standaard al ligtquote:Op donderdag 7 juni 2007 23:45 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
De serieuze scheurder laat zijn auto niet lager zetten, maar gaat eerder voor betere vering/dempers. In ons land ben je zwaar in het nadeel met een lagere auto met al die drempels en andere ongein.
Veren incl. schokdempers ga ik nog regelen.. Dus niet afzagen... (kom je APK niet door )quote:Op donderdag 7 juni 2007 21:56 schreef Supra_Turbo het volgende:
Verlagen dmv veren (of veren afzagen ) = voor de looks = Sjonnie
Verlagen dmv shocks en veren (of coilovers) = voor de performance = voor de serieuze scheurder
Een echte scheurder wil een lager zwaartepunt, dus een betere wegligging.quote:Op donderdag 7 juni 2007 23:45 schreef Herr.Flick het volgende:
De serieuze scheurder laat zijn auto niet lager zetten, maar gaat eerder voor betere vering/dempers. In ons land ben je zwaar in het nadeel met een lagere auto met al die drempels en andere ongein.
Als je de vering achter wat harder zet, dan squad de auto minder, waardoor er meer gewicht op de voorwielen blijft drukken.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 00:29 schreef 1299 het volgende:
Ik merkte zelfs met optrekken (FWD) dat ik meer grip heb dan voorheen omdat de bodyroll minder is geworden.
Waar sloeg die reactie van je op?quote:Op vrijdag 8 juni 2007 17:24 schreef Googolplexian het volgende:
knip
Te laag wil ik niet, als hij de wielkasten maar vult is alles okquote:Op vrijdag 8 juni 2007 16:28 schreef Supra_Turbo het volgende:
[..]
Een echte scheurder wil een lager zwaartepunt, dus een betere wegligging.
Niet te laag, zoals veel Sjonnies, die schuin over een drempel moeten
Ik wil ook nog eens een mooi setje Tein Coilovers onder de Supra gooien
Op straat een beetje hoger en zachter zetten.
Op het circuit (of leeg, nieuw industrieterrein ) lager en harder
[..]
Als je de vering achter wat harder zet, dan squad de auto minder, waardoor er meer gewicht op de voorwielen blijft drukken.
Ideaal voor een FWD auto dus
Verkeerde topic ... Scott Speed zette een goed rondje neer.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 17:28 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Waar sloeg die reactie van je op?
[..]
quote:Op vrijdag 8 juni 2007 17:30 schreef 1299 het volgende:
als het de wielkasten mooi vult is het meegenomen.
Met verlagen bedoel ik ook goed verlagen. Dus een compleet set van veren en dempers.. of een schroefsetquote:Op donderdag 7 juni 2007 21:56 schreef Supra_Turbo het volgende:
Verlagen dmv veren (of veren afzagen ) = voor de looks = Sjonnie
Verlagen dmv shocks en veren (of coilovers) = voor de performance = voor de serieuze scheurder
Fuck wielkastvullingquote:Op vrijdag 8 juni 2007 17:30 schreef 1299 het volgende:
Dat is idd de Riceboy insteek.. ik zou zeggen als het de wielkasten mooi vult is het meegenomen.
Dat kan kloppen, maar die leegte tussen je wiel en je wielkast is zo lelijk vind ikquote:Op vrijdag 8 juni 2007 19:38 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Fuck wielkastvulling
16" rijdt bij mij nu eenmaal beter dan 17" (vinnik)
omg ik kijk teminste onder de kap v.d. auto, ben niet zo zielig als jou om honderden euro's aan bodykots te geven waardoor het lijkt alsof je 350PK hebt terwijl je nog slomer gaat dan stront in een trechterquote:Op vrijdag 8 juni 2007 21:23 schreef KeessieK het volgende:
omg.. eerst mij lopen bashen in m'n topic en dan zelf een golf 3 (variant x2 kansloos) gaan "tunen"
Velgmaat hoeft niks met wielkastvulling te maken te hebbenquote:Op vrijdag 8 juni 2007 19:38 schreef Googolplexian het volgende:
Fuck wielkastvulling
16" rijdt bij mij nu eenmaal beter dan 17" (vinnik)
Een (oud-)collega van me deed dat anders. Hij plaatste een bokje onder de dorpel op de gewenste hoogte, en stookte de veer heet met de acetyleenbrander. De veer wordt dan zacht (bijna smelten dus) en boog. Kost niets, prima verlaagde auto, en met de veer nog intakt ook geen APK-afkeur!quote:Op vrijdag 8 juni 2007 00:33 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Veren incl. schokdempers ga ik nog regelen.. Dus niet afzagen... (kom je APK niet door )
Idd, verlagen daarintegen Mijn bakkie is nu ook 4cm omlaag met weitec dempers en veren. Maar dat ziet er ook wat beter uit.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 21:42 schreef Supra_Turbo het volgende:
[..]
Velgmaat hoeft niks met wielkastvulling te maken te hebben
Als je (ongeveer) dezelfde wielomtrek heb dan vult het even veel
Je kunt zeggen wat je wilt, maar ik heb net even zijn Ibiza project bekeken en dat ziet er zeker niet verkeerd uit! Ik ben geen fan van extra kunststof rondom auto's, maar hij heeft nog altijd meer aan z'n auto gedaan dan jij ooit aan die Golf/Eskrot zal doen (en aan de rest van je droomauto's )quote:Op vrijdag 8 juni 2007 21:40 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
omg ik kijk teminste onder de kap v.d. auto, ben niet zo zielig als jou om honderden euro's aan bodykots te geven waardoor het lijkt alsof je 350PK hebt terwijl je nog slomer gaat dan stront in een trechter
75PK + een CAI en klaar is Kees(iek)!
en die andere autostyle rommel
Laat me dan eens een half uurtje in je auto rond rijden, dan zullen we eens kijken wat er na die tijd nog onder hangt....quote:Op vrijdag 8 juni 2007 00:17 schreef Draganta het volgende:
[..]
Mijn auto staat maar 20 cm van de grond, en heb geen problemen met drempers, zelfs niet met die hoge "stoeptegeldrempels". Anders moet je eens leren rijden .
Duh. Het zwarte rubber van een band vult niet echt. De rolomtrek van het geheel is (als het goed is) wel hetzelfde, maar het gaat natuurlijk om de vulling door de velg.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 21:42 schreef Supra_Turbo het volgende:
[..]
Velgmaat hoeft niks met wielkastvulling te maken te hebben
Als je (ongeveer) dezelfde wielomtrek heb dan vult het even veel
Calibra van een maat van me.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 10:14 schreef Sometimes het volgende:
Duh. Het zwarte rubber van een band vult niet echt.
De rolomtrek van het geheel is (als het goed is) wel hetzelfde, maar het gaat natuurlijk om de vulling door de velg.
Ik zie geen verschil In band dan.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 11:16 schreef Supra_Turbo het volgende:
[..]
Calibra van een maat van me.
Beide 15" velgen, alleen liggen er om de standaard velgen hogere banden
Oordeel zelf zou ik zeggen
[afbeelding]
[afbeelding]
Nee, dan jij, met je booskijkers en neonquote:Op vrijdag 8 juni 2007 21:40 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
omg ik kijk teminste onder de kap v.d. auto, ben niet zo zielig als jou om honderden euro's aan bodykots te geven waardoor het lijkt alsof je 350PK hebt terwijl je nog slomer gaat dan stront in een trechter
75PK + een CAI en klaar is Kees(iek)!
en die andere autostyle rommel
Jaloers? Nee hoor .quote:Op vrijdag 8 juni 2007 21:40 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
omg ik kijk teminste onder de kap v.d. auto, ben niet zo zielig als jou om honderden euro's aan bodykots te geven waardoor het lijkt alsof je 350PK hebt terwijl je nog slomer gaat dan stront in een trechter
75PK + een CAI en klaar is Kees(iek)!
en die andere autostyle rommel
Die auto is nu eenmaal lelijk, daar gaat een beetje minder ruimte in de wielkasten niets aan veranderenquote:Op vrijdag 8 juni 2007 21:37 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Dat kan kloppen, maar die leegte tussen je wiel en je wielkast is zo lelijk vind ik
Sterker nog, het word dan alleen maar lelijker. Ach Fok! zit vol domme users met bijbehorende Golfjesquote:Op zaterdag 9 juni 2007 23:20 schreef osmo het volgende:
[..]
Die auto is nu eenmaal lelijk, daar gaat een beetje minder ruimte in de wielkasten niets aan veranderen
Standaard is 205/50/15 XEquote:Op zaterdag 9 juni 2007 11:38 schreef Supra_Turbo het volgende:
Standaard is 205/55 15
Op die andere velgjes lagen 195/50 15
Achja... er ligt iig 205/55 15 opquote:Op zondag 10 juni 2007 01:54 schreef PNG het volgende:
Standaard is 205/50/15 XE
195/50/15 is standaard op NE
Is ook een aardig verschil:quote:Op zaterdag 9 juni 2007 11:38 schreef Supra_Turbo het volgende:
Standaard is 205/55 15
Op die andere velgjes lagen 195/50 15
IRL een behoorlijk verschil.
Nu zitten de standaard velgen er weer onder en de auto staat er hoger (bodemspeling) mee en de wielkasten zijn meer gevuld.
Een stuk beter IMHO
Alleen de auto trekt nu wel merkbaar langzamer op...
tja, dat krijg je als je voor kinderen kiest...quote:Op zondag 10 juni 2007 10:58 schreef Supra_Turbo het volgende:
En dat voor op een zondag-ochtend
Restecp
Geen geld voor hebt.. OKeeeejjjjj Dus omdat ik niet van die Tuperware Bodykit en 2 meter hoge spoilers oid. dr op wil pleuren heb ik geen geld?quote:Op zaterdag 9 juni 2007 13:55 schreef Daantke het volgende:
[..]
Nee, dan jij, met je booskijkers en neon
van mij mag je het, zolang je dan niet anderen gaat bashen die een auto veel mooier kunnen stylen en jij daar geen geld voor hebt.
Zoals ik me kan herinneren had je niet eens geld over voor een flesje LocTite. Al je topics zijn trouwens als van een stereotype pauperquote:Op maandag 11 juni 2007 09:15 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Geen geld voor hebt.. OKeeeejjjjj Dus omdat ik niet van die Tuperware Bodykit en 2 meter hoge spoilers oid. dr op wil pleuren heb ik geen geld?
Dan ben ik toch arm? Als je het zo wilt
http://www.frisia.comquote:Op maandag 11 juni 2007 09:15 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Geen geld voor hebt.. OKeeeejjjjj Dus omdat ik niet van die Tuperware Bodykit en 2 meter hoge spoilers oid. dr op wil pleuren heb ik geen geld?
Dan ben ik toch arm? Als je het zo wilt
Een project begint meestal met je EIGEN wagen, en niet het koekblik van je vader plastificerenquote:Op maandag 11 juni 2007 09:15 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Geen geld voor hebt.. OKeeeejjjjj Dus omdat ik niet van die Tuperware Bodykit en 2 meter hoge spoilers oid. dr op wil pleuren heb ik geen geld?
Dan ben ik toch arm? Als je het zo wilt
Openlucht filterquote:Op maandag 11 juni 2007 09:48 schreef Delnooz het volgende:
Turquaz52, maar heb je nu al iets gedaan behalve wat in je openingspost staat?
Er staat niet eens een prijs bijquote:Op maandag 11 juni 2007 13:22 schreef Fugie het volgende:
voor ene zacht prijsje is het altijd lastig zoeken
Niet aan gedachtquote:
quote:Op maandag 11 juni 2007 14:04 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Niet aan gedacht
Edit..
Turbo Timer besteld
Motor laten draaien na parkeren...quote:Op maandag 11 juni 2007 14:31 schreef fathank het volgende:
Wat de neuk doet een turbo timer? Iets meer uitleg als "je turbo timen" is gewenst
en dat is goed voor...quote:
shellquote:
of een van de andere oliemaatschappijenquote:
ik gok de Aldiquote:Op maandag 11 juni 2007 16:51 schreef lipje het volgende:
[..]
of een van de andere oliemaatschappijen
Gewoon, voor de lol.. zo ben ik teminste stoerquote:Op maandag 11 juni 2007 14:31 schreef fathank het volgende:
Wat de neuk doet een turbo timer? Iets meer uitleg als "je turbo timen" is gewenst
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hopeloos benzine verslaafd
misschien moet je eens gaan sparen voor iets leuks i.p.v. je geld uit te geven aan meuk waarvan jij de advertenties per definitie als meer waarheid aanneemt dan de mening van de Tupperware-types hier (die je overigens vierkant uitlachen nu)quote:Op maandag 11 juni 2007 20:11 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Gewoon, voor de lol.. zo ben ik teminste stoer
Een Turbo Timer sluit je aan en programeer je (30 sec).
Nadat je de sleutel uit je contact hebt gehaald draait de motor rustig verder totdat de tijd is verstreken.
Hiermee voorkom je dat je oliedruk ineens afneemt tijdens het spinnen van je Turboke,,,
Mijn vader vergeet regelmatig om de motor ff te laten draaien.
Deze timer is besteld:
[afbeelding]
Niet iedereen heeft een even grote budget, wat ik hier max. voor wil uitgeven is 500 euro. en dit is niet de allerlaagste kwaliteit, tis alleen een foto van een -bijna- zelfde timer. het heeft me 60 euro gekost.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 03:08 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
misschien moet je eens gaan sparen voor iets leuks i.p.v. je geld uit te geven aan meuk waarvan jij de advertenties per definitie als meer waarheid aanneemt dan de mening van de Tupperware-types hier (die je overigens vierkant uitlachen nu)
Kommop man! Waarom ga je altijd voor de allerlaagste kwaliteit, de goedkoopste oplossingen en sla je bijna altijd goed advies in de wind?
Laat die Volkswagen staan, spaar (maar vooral LEER) door en koop later je "droom"bak. Dit gaat ja al je zakgeld kosten.
quote:Op dinsdag 12 juni 2007 10:02 schreef Turquaz52 het volgende:
Wat ik hier max. voor wil uitgeven is 500 euro.
500 Euro - dat wat je nu al uit heb gegeven = te weinig om de motor op te voeren.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 10:02 schreef Turquaz52 het volgende:
Zoals ik aangaf wil ik zeker zo'n 130/150PK uitpersen.. dat is genoeg voor mij.
100% weggekukeld geld, gefeliciteerd!!!quote:Op maandag 11 juni 2007 20:11 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Gewoon, voor de lol.. zo ben ik teminste stoer
Een Turbo Timer sluit je aan en programeer je (30 sec).
Nadat je de sleutel uit je contact hebt gehaald draait de motor rustig verder totdat de tijd is verstreken.
Hiermee voorkom je dat je oliedruk ineens afneemt tijdens het spinnen van je Turboke,,,
Mijn vader vergeet regelmatig om de motor ff te laten draaien.
Deze timer is besteld:
[afbeelding]
quote:Op dinsdag 12 juni 2007 18:24 schreef Youp het volgende:
je kan ook gewoon voor 500 euro een rot golfje 2 gti kopen... die heeft had al bijna 150 pk
quote:Op dinsdag 12 juni 2007 20:14 schreef Neluhz het volgende:
volgens mij hebben ze hier precies datgene wat jij allemaal nodig hebt voor je auto..
Hoe ken jij die linkt toch zo goed??quote:Op dinsdag 12 juni 2007 20:14 schreef Neluhz het volgende:
volgens mij hebben ze hier precies datgene wat jij allemaal nodig hebt voor je auto..
http://www.tdisite.nl/portal.phpquote:Op woensdag 13 juni 2007 18:25 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Hoe ken jij die linkt toch zo goed??
maar goed, morgen of overmorgen de EGR klep afdichten, gelezen dat je daarmee meer koppel kunt winnen
Daar heb ik et juist gelezequote:Op woensdag 13 juni 2007 18:45 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
http://www.tdisite.nl/portal.php
check daar eensch
dat ga je niet menen!quote:Op donderdag 14 juni 2007 12:00 schreef Googolplexian het volgende:
Lezen menschen De man heeft geen rijbewijs en geen auto ... Pa laat 'm aan de auto rommelen.
het budget verspelende en naar alle waarschijnlijkheid zo zichzelf uitsluitende van de aanschaf van een eigen behoorlijke auto in de nabije toekomst... dat effe terzijde
heb je je rijbewijs nou al? en hoe staat het met je minibike-project?quote:Op donderdag 14 juni 2007 18:57 schreef Turquaz52 het volgende:
Gooi dr maar een slot op.. intreseert me niet meer, Dacht dat mensen het wel aan zouden vinden om wat met jullie te delen maar nee. Alles wat ik aan de auto doe doe ik omdat IK het leuk vind, en omdat IK er ook in rij....
Twas en het is ook niet de bedoeling dat het een sjonnie bak zou worden.. Ik wil er minstens 130 PK uitpersen.. en dat ga ik doen ook...
quote:Op donderdag 14 juni 2007 18:59 schreef lipje het volgende:
[..]
heb je je rijbewijs nou al? en hoe staat het met je minibike-project?
waarschijnlijk is de golf alweer verkochtquote:Op donderdag 14 juni 2007 18:57 schreef Turquaz52 het volgende:
Gooi dr maar een slot op..
[knip] bla bla [/knip]
eigenlijk jammer...quote:Op donderdag 14 juni 2007 20:16 schreef VjenneKloetn het volgende:
Echt iedereen die een pauperbak gaat maken word weggepest hier
Ze vragen eromquote:
maar als we ze hier houden hebben we nog wat te lachenquote:Op donderdag 14 juni 2007 20:39 schreef Fugie het volgende:
Je bewijst ze alleen maar een dienst door ze te vertellen wat ze beter niet kunnen doen
Je zou 'm toch gaan chippen EN powerboxen?quote:Op donderdag 14 juni 2007 18:57 schreef Turquaz52 het volgende:
Ik wil er minstens 130 PK uitpersen.. en dat ga ik doen ook...
lachen doe je maar in onzin ofzoquote:Op donderdag 14 juni 2007 20:47 schreef Youp het volgende:
[..]
maar als we ze hier houden hebben we nog wat te lachen
uhh.. nee?quote:Op donderdag 14 juni 2007 19:59 schreef Youp het volgende:
[..]
[..]
waarschijnlijk is de golf alweer verkocht
nee.quote:Op donderdag 14 juni 2007 22:29 schreef invine het volgende:
Wel al te koop staan?
Heb ik.. 60 euro heeft die Turbo timer me gekostquote:Op vrijdag 15 juni 2007 11:14 schreef Delnooz het volgende:
Turquaz52, het is echt niet de bedoeling om je af te kraken ofzo. Maar het is toch niet een heel vreemde gedachte dat je 10% van 500 euro die je aan een auto kunt besteden, beter kunt besteden dan aan een turbo-timer?
Geld voor mijn rijbewijs is al bijeen.. en staat op de bank.. 500 euro is het max. wat ik er voor wil uitgeven aan de Golf....quote:Echt zonder vervelend te willen doen, 500 euro is al weer 20% van je rijbewijs ofzo (geen idee hoeveel dat nu kost). Voor 500 euro heb je straks een prima krot om de eerste paar maanden na je rijbewijs mee rond te rijden.
Ik vind dat een Turbo timer wel belangrijk is.. altijd 30 sec in de auto wachten, mijn oom had eens een 200SX en heeft een turbo verneukt dmv meteen de motor uitzetten zonder ff 30 sec. te wachten! Had hij maar een Turbotimerquote:Het is niet bedoeld om je af te kraken hoor, maar zo'n turbotimer is niet direct nuttig ofzo. Dat Neon is nog zoiets. JE zult het echt heel mooi vinden en dat is ook helemaal niet erg. MAar na de eerste 3 keer ga je echt niet meer als je in je auto zitten telkens naar dat neon zitten kijken, maar kijk je weer gewoon naar buiten. En nog 3 keer later vind je het te veel moeite om dat neon telkens aan te doen.
Heb je nog niet eens een rijbewijs !!!quote:Op vrijdag 15 juni 2007 12:58 schreef Turquaz52 het volgende:
Geld voor mijn rijbewijs is al bijeen.. en staat op de bank.. 500 euro is het max. wat ik er voor wil uitgeven aan de Golf....
Je hebt een turbo-timer gekocht voor de standaard turbo die er nu op zit he? Nog niet voor een bijzondere turbo die er straks misschien gaat komen (en dat gaat nu weer 60e langer duren). Volkswagen gaat echt geen turbo op een tdi schroeven die zomaar kapot gaat als een gebruiker niet elke keer 30sec. wacht. Kom op! dan kunnen ze binnen no-time elke auto weer terughalen van ontevreden klanten. Als ze er bij VW achter kwamen dat die turbo telkens kapot ging door niet te wachten zou den ze zoiets wel inbouwen. Maar goed, je moet het natuurlijk zelf weten. Ik moet zeggen dat ik het wel een grappig speeltje vind, als vind ik het compleet nutteloos op dit momentquote:Op vrijdag 15 juni 2007 12:58 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Heb ik.. 60 euro heeft die Turbo timer me gekost
[..]
Geld voor mijn rijbewijs is al bijeen.. en staat op de bank.. 500 euro is het max. wat ik er voor wil uitgeven aan de Golf....
[..]
Ik vind dat een Turbo timer wel belangrijk is.. altijd 30 sec in de auto wachten, mijn oom had eens een 200SX en heeft een turbo verneukt dmv meteen de motor uitzetten zonder ff 30 sec. te wachten! Had hij maar een Turbotimer
Turbo = Turboquote:Op vrijdag 15 juni 2007 13:25 schreef Delnooz het volgende:
[..]
Je hebt een turbo-timer gekocht voor de standaard turbo die er nu op zit he? Nog niet voor een bijzondere turbo die er straks misschien gaat komen (en dat gaat nu weer 60e langer duren). Volkswagen gaat echt geen turbo op een tdi schroeven die zomaar kapot gaat als een gebruiker niet elke keer 30sec. wacht. Kom op! dan kunnen ze binnen no-time elke auto weer terughalen van ontevreden klanten. Als ze er bij VW achter kwamen dat die turbo telkens kapot ging door niet te wachten zou den ze zoiets wel inbouwen. Maar goed, je moet het natuurlijk zelf weten. Ik moet zeggen dat ik het wel een grappig speeltje vind, als vind ik het compleet nutteloos op dit moment
Doe eens even normaal, wil je...quote:Op vrijdag 15 juni 2007 13:59 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Turbo = Turbo
Kapot = Kapot..
Ik wil niet dat ie kapot gaat dus koop een Turbo timer, problemen mee? DOe er dan wat aan
VOelde me niet aangevallen.. maar geirriteerd...quote:Op vrijdag 15 juni 2007 15:35 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Doe eens even normaal, wil je...
Hij valt je niet aan... En heeft zeker een punt...
maar wat is de stand van zaken nu? heb je al meer dingen kunnen kopen? denk je dat al die dingen die je op je lijst had kunt aanschaffen voor 500 euro?quote:Op vrijdag 15 juni 2007 16:07 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
VOelde me niet aangevallen.. maar geirriteerd...
quote:Op vrijdag 15 juni 2007 13:59 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Turbo = Turbo
Kapot = Kapot..
Ik wil niet dat ie kapot gaat dus koop een Turbo timer, problemen mee? DOe er dan wat aan
hij bedoelle dus jij beter geld is ken besteden aan anderes dan turbo timerquote:Op vrijdag 15 juni 2007 12:58 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Heb ik.. 60 euro heeft die Turbo timer me gekost
[..]
bijvoorbeeld een grotere turboquote:Op vrijdag 15 juni 2007 16:43 schreef Youp het volgende:
[..]
hij bedoelle dus jij beter geld is ken besteden aan anderes dan turbo timer
Grotere turbo turbo is op dit moment niet nodig.. dat kan later wel.. (lees: maanden)..quote:Op vrijdag 15 juni 2007 16:56 schreef lipje het volgende:
[..]
bijvoorbeeld een grotere turbo
oh wacht, dan heb je die timer nodig
3 ton op de teller dusquote:Op vrijdag 15 juni 2007 21:01 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Grotere turbo turbo is op dit moment niet nodig.. dat kan later wel.. (lees: maanden)..
Turbo timer is besteld.. ga echt niet afwijzen omdat jullie geen geblazen auto's hebben
Ons auto heeft over nog een paar km 0 km gelopen
Ja, dat is de reden dat we het er niet mee eens zijn...quote:Op vrijdag 15 juni 2007 21:01 schreef Turquaz52 het volgende:
Turbo timer is besteld.. ga echt niet afwijzen omdat jullie geen geblazen auto's hebben
Nou... ik heb een geblazen auto... en ik heb geen turbo timer nodig hoor.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 21:01 schreef Turquaz52 het volgende:
Turbo timer is besteld.. ga echt niet afwijzen omdat jullie geen geblazen auto's hebben
ik heb zelf een JTD en heb nooit een turbotimer nodig gehad.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 21:01 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Grotere turbo turbo is op dit moment niet nodig.. dat kan later wel.. (lees: maanden)..
Turbo timer is besteld.. ga echt niet afwijzen omdat jullie geen geblazen auto's hebben
Ons auto heeft over nog een paar km 0 km gelopen
Als je nou zegt 'problemen mee, dikke pech voor je' is het nog een enigzins logische reactie... maar 'doe er wat aan'quote:Op vrijdag 15 juni 2007 13:59 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Turbo = Turbo
Kapot = Kapot..
Ik wil niet dat ie kapot gaat dus koop een Turbo timer, problemen mee? DOe er dan wat aan
lolquote:Op zaterdag 16 juni 2007 14:10 schreef flyguy het volgende:
Het tofste vind ik nog dat je er sportieve rode vloermatten in hebt gelegd
wat jullie jammer vinden intreseert me niet.. vooral als ik het juist intresant vindt..quote:Op vrijdag 15 juni 2007 23:12 schreef Delnooz het volgende:
[..]
Als je nou zegt 'problemen mee, dikke pech voor je' is het nog een enigzins logische reactie... maar 'doe er wat aan'
Maar goed,
Turbo = Turbo
Volkswagen turbo test programma = volkswagen turbo test programma
Hoe sterk wil je het hebben. Een van de grootste autofabrikanten ter wereld besluit dat het niet nodig is! Voor een motor die gebruikt werd voor half leasend Nederland! Er is niks geen gezeik mee geweest! Kom op!@
Kijk, het is natuurlijk jammer dat je er zo achter komt dat eignelijk helemaal niemand die stopwatch van je gaaf vindt, of in ieder geval nuttig, wat je wel gehoopt had natuurlijk toen je het hier ging posten. Maar wees dan op zijn minst zo ruiterlijk om toe te geven dat dit niet de meest briljante aankoop was.
En mijn vraag blijft toch echt, hoe gaat dit project verder? Waarom verdiend dit topic nog de status 'project' ?
Jaa.. daar dacht ik ook net aan he?quote:Op zaterdag 16 juni 2007 21:24 schreef osmo het volgende:
IntEresseert ... IntEressant ...
En terecht dat je trots bent op je turbotimer, nu kun je tot 4000 rpm gas geven en met een gerust hart het contact uitzetten!
Jeps, moet ie alleen nog een anti-cilinderkopscheurtimer of een thermischoverbelastingstimer kopenquote:Op zaterdag 16 juni 2007 21:24 schreef osmo het volgende:
IntEresseert ... IntEressant ...
En terecht dat je trots bent op je turbotimer, nu kun je tot 4000 rpm gas geven en met een gerust hart het contact uitzetten!
ha-ha-haquote:Op zondag 17 juni 2007 16:43 schreef Neluhz het volgende:
Misschien een timer die er voor zorgt dat de neon rustig afkoelt?
Anders branden je lampen zo snel door..
Turbotimer Ben opzoek naar velgjes..quote:Op maandag 18 juni 2007 09:02 schreef SimtekF1 het volgende:
Heb je al een keer wat gedaan behalve die neon ( ) aangesloten?
Foto's enzo??
Gewoon een RVS buis van de motor tot achter, veels goedkoper.quote:Op maandag 18 juni 2007 09:31 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Turbotimer Ben opzoek naar velgjes..
daarna de uitlaat er op proberen te bouwen, een lasje hier een lasje daar.. .. (komt van een VR6 af)
ben geen Sjonnie die puur om het geluid doet.. (want deze maakte (toen ie onder een VR6 lag) niet zo veel lawaai!)quote:Op maandag 18 juni 2007 09:53 schreef osmo het volgende:
[..]
Gewoon een RVS buis van de motor tot achter, veels goedkoper.
Eerder als een bulldozer als ik een gokje mag doen, vooral met die open luchtfilterquote:Op maandag 18 juni 2007 19:06 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
ben geen Sjonnie die puur om het geluid doet.. (want deze maakte (toen ie onder een VR6 lag) niet zo veel lawaai!)
+ tis een diesel.. hou zou dat wel niet klinken? Als een Machinegeweer?
zoals ik eerder in dit topic al zei... als een vrachtwagenquote:Op maandag 18 juni 2007 19:06 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
ben geen Sjonnie die puur om het geluid doet.. (want deze maakte (toen ie onder een VR6 lag) niet zo veel lawaai!)
+ tis een diesel.. hou zou dat wel niet klinken? Als een Machinegeweer?
zo klonk onze patrol wel... maar zoals ik al zei dat was een dikke laagtoerige 6 cilinder turbo diesel... en in Senegal heb ik daar dus de uitlaat onderuit getrokkenquote:Op maandag 18 juni 2007 20:09 schreef lipje het volgende:
Vrachtwagen met opne pijpen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 18 juni 2007 20:53 schreef Neluhz het volgende:
Waarom een uitlaat van een vr6?ik kreeg em voor een prikkie van een vriend van meSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
Jij koopt alles als het maar voor weinig is en stoer klinkt, valt me op.quote:Op maandag 18 juni 2007 22:19 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
ik kreeg em voor een prikkie van een vriend van me
En dan hopen dat het een beetje dezelfde diameter is...quote:Op maandag 18 juni 2007 22:19 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
ik kreeg em voor een prikkie van een vriend van me
Stylen?quote:Op dinsdag 19 juni 2007 07:23 schreef Sounddragon het volgende:
voordat je een station om hebt getoverd in iets optisch aanvaardbaars ben je wel een paar DUIZEND euro verder, en als je serieus wilt doen (en ook genomen wilt worden) begin dan niet in de startpost met woorden als 'neon' en 'open luchtfilter'
Tis allemaal wel te doen hoor, maar realiseer je dat er wat meer geld in moet als wat je nu begroot hebt...als je het goed wilt doen tenminste... I
k rijd zelf in een ietwat ( ) opgekalefaterde 13 in een dozijn burgertrutten auto (als ie standaard is ) maar daar gaat wel wat meer tijd en moeite in zitten als je denkt.. bij STYLEN, veroorzaakt de ene verandering namelijk vaak de andere.. en dat is bij TUNEN trouwens ook zo, alleen werkt daarbij de ene verandering niet zonder die andere, en dan kost het dus ineens serieus geld...
Nogmaals: het kán allemaal wel, maar het geld over een hele dikke balk donderen...
Begin bij het begin: eerst FF velgjes en verlagen, en evt koplampies als je dat graag wilt, dan is de buitenkant FF een beetje naar je zin, als je niet veel budget hebt, is het niet slim om alles tegelijk te gaan doen, dan is op een bepaald moment de hele auto 'half af' en heb je er geen zin meer in omdat je voor lul rijdt result; auto en projekt..
Thnx.. maar ik trek me dr niks van aan hoor Ieder zijn eige smaak.. mijn voorkeur gaat eerder naar Station/Variant dan Sedan/Hatchbackquote:Op dinsdag 19 juni 2007 10:35 schreef mast3r het volgende:
Turquaz ik snap niet dat je blijft posten, word je niet gek van al die kansloze fokkertjes die de hele tijd bijdehante opmerkingen maken?
leuk project btw
Dus omdat ik een uitlaat heb gekocht van een vriend die een beetje goedkoper is mag ik hem niet kopen?quote:Op dinsdag 19 juni 2007 01:24 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Jij koopt alles als het maar voor weinig is en stoer klinkt, valt me op.
De Duitsers hebben daar een leuk onderscheid in ...quote:Op dinsdag 19 juni 2007 12:05 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Dus omdat ik een uitlaat heb gekocht van een vriend die een beetje goedkoper is mag ik hem niet kopen?
Heb destijd een uitlaat op de sloop gevonden die onder een primera zat, lasje hier lasje daar en hij paste op onze BMW.. mag dat ook niet dan?
De Turken hebben daar ook een leuk onderscheid in:quote:Op dinsdag 19 juni 2007 12:16 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
De Duitsers hebben daar een leuk onderscheid in ...
Billig <> Preiswertig.
Go figure
Die mag je uitleggenquote:Op dinsdag 19 juni 2007 14:20 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
De Turken hebben daar ook een leuk onderscheid in:
Nerede Beles, oraya yerles <> Ucuzmal Kacirilmaz
Go figure
Tot nu toe gedaan:quote:Op dinsdag 3 juli 2007 21:43 schreef Neluhz het volgende:
Al updates?
Of zit ie al om een boom gevouwen?
ooit van wax/boenen gehoord> Rood is een kleur die heel veel aandacht eist, besteed je em niet? Dan wordt ie namate tijd roze/wit, verzorg je em goed?: Dan wordt ie knalrood als je em weer ooit verkooptquote:Op dinsdag 3 juli 2007 22:48 schreef tevebe het volgende:
Ik kan er overheen gelezen hebben, maar waarom een rode auto? Wij hebben vroeger een rode Passat gehad en die was roze toen wij hem verkochten.
Zwarte reflectoren en 'lichten'? Is dat niet een beetje onpraktischquote:Op dinsdag 3 juli 2007 22:37 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Tot nu toe gedaan:
* De reflectoren en knipperlichten vervangen door zwarte exemplaren,
Schaduw noemen we dat en is gratis.quote:Op woensdag 4 juli 2007 00:17 schreef MikeyMan het volgende:
Zwart licht is juist extreem praktisch... Daar kun je heel erg rijk mee worden...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |