Euh, die ja...quote:Op dinsdag 5 juni 2007 23:14 schreef Youp het volgende:
[..]
verstuivers![]()
en dat is helaas niet zo gemakkelijk en "goedkoop" als bij een benzine auto...
Weet niet welke droplul je dat verteld heeft...quote:Op dinsdag 5 juni 2007 22:41 schreef Turquaz52 het volgende:
Mij was verteld dat het prima samen ging? Powerbox en Chiptuning??![]()
![]()
Hoe kan ik er achterkomen of hij al gechipt is?quote:Op dinsdag 5 juni 2007 23:50 schreef MikeyMan het volgende:
Dat werkt elkaar wel tegen...
Die powerbox gaat die chip zitten foppen... Dat wordt helemaal niks...
No thnx ik heb al een betere Escort, een XR3i cabrioletquote:Op dinsdag 5 juni 2007 15:45 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Nee, die hebben we nogsteeds... Iemand een bod?Gaat weg ,- incl velgen
![]()
Zo niet? Heb tijd van de wereld... Polen zat![]()
![]()
Wat een enorme bullshit....quote:Op dinsdag 5 juni 2007 17:26 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
![]()
Chiptuning & Powerbox + Grotere Intercooler & Turbo zou zelfs meer dan 150 PK betekenen![]()
ruwe schatting he: (want je kunt dit nooit voorspellen)
Openluchtfilter +/- 2 Pktjes
Complete uitlaat +/- 10 (?)
Turbo + Intercooler weet ik niet..
Powerbox = 30PK (Opgezocht)
Chiptuning = 40PK ( Opgezocht van 90PK naar 130PK)
dus ongeveer 2 + 10 + 30 + 40 = 82PK winst.
Dus 82 + 90 = 172PK![]()
(Ruwe schatting he.. dus kan net zo goed meer zijn en net zo goed minder)
Met een VAG diagnose apparaat of een laptop + vagcom een log makenquote:Op woensdag 6 juni 2007 08:17 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Hoe kan ik er achterkomen of hij al gechipt is?![]()
FF aangepastquote:Op dinsdag 5 juni 2007 15:45 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Nee, die hebben we nogsteeds... Iemand een bod?Gaat weg ,- incl velgen
![]()
Zo niet? Heb tijd van de wereld... PolenTurken zat![]()
![]()
Verwacht je van mij nu een dank=quote:
Tja.. had graag gewild dat het een 110PK uitvoering was.. maar die zijn ook een stuk duurder..quote:Op woensdag 6 juni 2007 10:42 schreef yup het volgende:
Als je wilt tunen moet je een 110 pk hebben en geen 90 pk. Deze dingen zijn niet zo goed te tunen als de nieuwere TDi blokken, ja ervaringsdeskundige.
quote:Op woensdag 6 juni 2007 09:59 schreef renkie het volgende:
[..]
Wat een enorme bullshit....
Openluchtfilter is useless bij een TDI, daar zijn ook tests mee gedraait en helpt je geen fuck
Een compleet open uitlaat geeft je ook geen 10pk, alleen bij heel extreme tdi tuning heeft het nut omdat dan de turbo de uitlaatgassen beter weg kan krijgen en daardoor de ugt minder hoog wordt.
De rest zal ik maar niets over zeggen : het klopt gewoon niet.
Een chip + powerbox is trouwens ook onzin.
Deze motor is de 1e generatie TDI, de motorcode zal '1z' zijn. Deze zijn op zich niet slecht maar een paar zwakke punten zijn :
- Krukaspoulie (bout) die spontaan afbreekt - motorschade ! - daarom deze bout altijd mee vervangen bij een riemwisselen
- Carterontluchting lekt soms, buisje vv kost 10 eur
- De zuigers zijn minder sterk dan die van nieuwere TDI motoren
- De turbo is gewoon klein en beperkt.
- Meer info kun je wel vinden op tdiclub.nl
Meer vermogen uit deze motor kan, maar het kost je wel wat meer moeite dan bij nieuwere TDI motoren
- egr weg
- kat leeg
- andere verstuivers van een 110pk of nog iets groter (+- 200 eur)
- chip op maat (400-600 eur)
Dan zit je op 125/130pk en 270/300nm
Wil je een stapje verder dan zul je aan een grotere turbo moeten, dan is heel makkelijk gezegt maar iedere turbo NA dit type heeft ander leidingwerk nodig en daar beginnen de euro's te rollen
Een goede optie is om een aangepaste turbo te nemen die door een expert op maat wordt gemaakt en aangepast, deze past 1op1 op je auto en is veel sterker en groter van binnen. En dan kun je tot 150pk en hoger komen
Maar : dan kom je weer bij het 1e punt : de zuigers van dit type zijn minder sterk dan van de overige TDIs, dus hoe lang het nog blijft rijden met dat vermogen is maar te bezien.
Ik heb zelf een Passat met dit type motor, bij 350.000km getuned naar de 1e rij opties en inmiddels uit voorzorg een iets grotere turbo erop, maar niet aangepast. Deze zit op 130pk/300nm en dat rijdt prima. Dat rijdt nu rond op kmstand 425.000km en draait perfect
Wil je serieus meer vermogen op een betrouwbare manier ga dan eens informeren bij de volgende clubs en/of bedrijven
www.tdiclub.nl
www.vanvught-tuning.nl
www.jdengineering.nl
Maar met de insteek die je nu hebt kom je niet heel ver ben ik bang, ik zou zeggen : denk er eens goed over na en beslis dan wat je wilt.
Escort?quote:Op woensdag 6 juni 2007 09:45 schreef Draganta het volgende:
[..]
No thnx ik heb al een betere Escort, een XR3i cabriolet. Wat heb jij eigelijk met station wagens een hatchback is toch veel mooier? Had in plaats van die auto een Toyota Corolla hatchback uit 1995/1996 gekocht, stukken beter EN mooier
.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Het is maar dat ik een cabriolet fetisj heb, anders wist ik toch wat voor een auto ik had. Wij hadden een 2.0 diesel versie ervan te koop pas geleden maar hij is helaas al naar Polen.
Tja, wat wil je als je als buitenlander andere buitenlanders in de zeik probeert te zetten, was idd (zoals wel vaker) geen strakke aktie van je...quote:Op woensdag 6 juni 2007 10:57 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Verwacht je van mij nu een dank=![]()
[..]
Wij hebben geen Katalysator??quote:Op woensdag 6 juni 2007 11:14 schreef renkie het volgende:
Als je een vlotte en goed rijdende auto wilt zonder enorme uitgaves zou ik gewoon de standaard dingen doen zoals ik ze ook had, kom je uit op een 125-130pk en dat is vlot zat op een golfje van 1100 kilo
Dus kat/egr/verstuivers en een chip. Moet je met +- 600 eur klaar zijn en dat rijdt dan prima
Die VVT die ik noemde kan dat prima doen voor je
Wel kan ik je adviseren om een olie temperatuur meter in te bouwen. Niet alleen is dan duidelijk wanneer de motor echt op bedrijfstemperatuur is maar je kunt ook in de gaten houden hoe warm de boel wordt.
Ik heb een extra oliekoeler erop gezet omdat ik regelmatig een paar uur 1670/170 op de autobahn rondrij en de olie werd naar mijn zin dan net te warm
In een Golf3 valt zo'n olie temp metertje in te bouwen zonder enorme aanpassingen, ziet er dan net af fabriek uit.
Powerbox werkt (mits goed berekend) wel degelijk..quote:Op woensdag 6 juni 2007 15:16 schreef Lircky het volgende:
Wat een HUMOR!
Moet je vooral een powerbox doen, zal als ik jouw was je beter inlezen op het net!
Powerbox is net zo Fake als Millie van Nillie (of weet ik veel hoe ze heten)
Gewoon een stekker met een weerstand en purschuim!
Vernaggelt je hele blok op den duur! Maar in jouw geval zou ik het er wel tussen zetten.
Kun je zo'nj mooie toyota kopen (met die veer onder zijn motorkap :S).
Veel plezier...
Ja, goed... Het doet iets ja...quote:Op woensdag 6 juni 2007 16:08 schreef Neluhz het volgende:
[..]
Powerbox werkt (mits goed berekend) wel degelijk..![]()
quote:Op woensdag 6 juni 2007 10:57 schreef Turquaz52 het volgende:
Jammer, ik dacht echt dat Chiptuning en powerbox met elkaar overweg konden... (is mij zo verteld)...
En ik denk personlijk dat onze auto al gechipt is, hij trekt echt heel snel.. stoplichtsprintjes van 0 tot 100 in ongeveer 10 tellen..
waarschijnlijk de turbo gewoon versletenquote:En je hoort bij de 1500 toeren zo'n ge-ssss.... de Turbo die maakt zown lauw geluid he![]()
![]()
En daar doe je het voorquote:Op woensdag 6 juni 2007 16:37 schreef Het_Biertje het volgende:
met zo'm gepimpte tdi krijg je van de aandacht van al die lekkere LBO zwakstroom bitches
quote:Op dinsdag 5 juni 2007 17:26 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Dus 82 + 90 = 172PK![]()
(Ruwe schatting he.. dus kan net zo goed meer zijn en net zo goed minder)
quote:Op dinsdag 5 juni 2007 17:46 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
150PK is genoeg.. de turbo + intercooler komen later wel een keer..
Tja. En dan niet met Asmooh geassocieerd willen worden..quote:Op woensdag 6 juni 2007 10:57 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
120PK wil ik zeker weten halen, 150PK is zo ongeveer het max wat ik wil hebben...
Nissan??quote:Op woensdag 6 juni 2007 12:27 schreef renkie het volgende:
Ik zie daar gegevens van een Nissan
Een Golf 3 tdi heeft wel degelijke een kat, al is deze niet noodzakelijk voor de apk keuring. Dit omdat bij een diesel alleen een roetmeting gedaan wordt en de kat geen invloed heeft op de roetuitstoot (het is dus GEEN roetfilter)
quote:katalysator nee
Geen secondes.. maar tellenquote:Op woensdag 6 juni 2007 16:31 schreef Youp het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
geniaal
beetje optimistisch tellen en je komt zo aan 10 seconden
(wat overigens gewoon traag is)
[..]
waarschijnlijk de turbo gewoon versleten
Complete uitlaat van Remusquote:Op donderdag 7 juni 2007 09:33 schreef renkie het volgende:
Dat van autoweek klopt niet, er zit wel degelijk een kat onder.
En wat voor uitlaat is dat precies ? Want als zo'n ding te groot is gaat het alleen maar langzamer
(Spaghetti)spruistuk, voorpijp, katvervanger, middenpijp + demper, einddemper?quote:
ik zou er een minibike van makenquote:Op donderdag 7 juni 2007 20:10 schreef vlad het volgende:
ik zou er gas inbouwen.
Grotere (lees zwaardere) velgen wordt hij alleen maar trager vanquote:Op donderdag 7 juni 2007 21:25 schreef Go0s het volgende:
Hahahagrappig topic..
Ben zelf ook een diesel aan het "tunen" (zover je het tunen kan noemen..) Heb toen bewust voor een 1600TD SB blok gekozen omdat deze;
1 - sterker zijn (geen gare krukas moer die er spontaan af loopt ofzo...)
2 - goedkoper zijn
3 - makelijker in te bouwen zijn
4 - makkelijker te "tunen" is
Snap niet waarom je de hele uitlaat gaat vervangen... zou eerst maar eens de hele motor een goede beurt geven; olie, filters, riemen etc etc.
En idd, je kunt ze op zich leuk en wat sneller maken, maar die ideeen die jij hebt zijn raar. Paar coole 17 of 18 inch wielen eronder, subtiel verlagen en je bent klaar. Geen blij neon troep of "booskijkers" (woord alleen al)
Verder veel plezier met je (vaders) Golf![]()
Riceboy is geen kloonquote:Op donderdag 7 juni 2007 12:17 schreef Sjaeck het volgende:
Ben ik trouwens de enige die nog steeds twijfelt of Turquaz een clone (ŕ la Riceboy) is of niet?
De serieuze scheurder laat zijn auto niet lager zetten, maar gaat eerder voor betere vering/dempers. In ons land ben je zwaar in het nadeel met een lagere auto met al die drempels en andere ongein.quote:Op donderdag 7 juni 2007 21:56 schreef Supra_Turbo het volgende:
Verlagen dmv veren (of veren afzagen) = voor de looks = Sjonnie
![]()
Verlagen dmv shocks en veren (of coilovers) = voor de performance = voor de serieuze scheurder![]()
Mijn auto staat maar 20 cm van de grond, en heb geen problemen met drempers, zelfs niet met die hoge "stoeptegeldrempels". Anders moet je eens leren rijdenquote:Op donderdag 7 juni 2007 23:45 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
De serieuze scheurder laat zijn auto niet lager zetten, maar gaat eerder voor betere vering/dempers. In ons land ben je zwaar in het nadeel met een lagere auto met al die drempels en andere ongein.
Met lager en betere veren en dempers heb je meestal toch een betere wegligging dan met stock hoogte. Ligt er natuurlijk ook aan hoe laag die standaard al ligtquote:Op donderdag 7 juni 2007 23:45 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
De serieuze scheurder laat zijn auto niet lager zetten, maar gaat eerder voor betere vering/dempers. In ons land ben je zwaar in het nadeel met een lagere auto met al die drempels en andere ongein.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |