abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 5 juni 2007 @ 23:22:20 #101
100413 guapo
Dumpass
pi_50147290
Dit topic kán niet waar zijn
-weg, zie banmeldtopic-
  dinsdag 5 juni 2007 @ 23:46:51 #102
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_50148132
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 23:14 schreef Youp het volgende:

[..]

verstuivers

en dat is helaas niet zo gemakkelijk en "goedkoop" als bij een benzine auto...
Euh, die ja...

Kost inderdaad een aardige duit...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_50148173
Zal wel hard gaan.

Heeft die 2.2 VTEC ?
Bla bla bla photoshop veerpootbruggen bla bla mekker mekker veel vetter, blabla photoshop skyline veel sneller
blablabla internet warrior, veel vetter, photoshop auto sneller blabla nürburgring playstation
  dinsdag 5 juni 2007 @ 23:47:53 #104
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_50148178
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 22:41 schreef Turquaz52 het volgende:
Mij was verteld dat het prima samen ging? Powerbox en Chiptuning??
Weet niet welke droplul je dat verteld heeft...

Tuurlijk; het kan... Maar het werkt elkaar vreselijk tegen...
En nogmaals; als je meerdere aanpassingen gaat doen aan motor en uitlaat is chippen het laatste wat je moet doen...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_50148234
Werkt elkaar helemaal niet tegen, maar de grap is dat die chip geheid niet op de setup geschreven is, kortom, dit wordt lachen.
Bla bla bla photoshop veerpootbruggen bla bla mekker mekker veel vetter, blabla photoshop skyline veel sneller
blablabla internet warrior, veel vetter, photoshop auto sneller blabla nürburgring playstation
  dinsdag 5 juni 2007 @ 23:50:32 #106
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_50148286
Dat werkt elkaar wel tegen...

Die powerbox gaat die chip zitten foppen... Dat wordt helemaal niks...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
  woensdag 6 juni 2007 @ 00:36:33 #107
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_50149733
Omg dit topic is niet waar, toch?

geen rijbewijs Bomen zijn verliefd op je

Een Golf Variant

Ook nog eens tunen

Hij wil er geen stratemakerferrari van maken, maar doet er wel booskijkers en neon onder, hoe wel stratemakerferrari

En dan ook nog op zo'n domme manier denken dat je zoveel PK's eruit kan krijgen op zo'n simpele manier

Verpats die golf ( ) en koop een fatsoenlijke auto
Drugs are good mkay?
pi_50152380
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 23:50 schreef MikeyMan het volgende:
Dat werkt elkaar wel tegen...

Die powerbox gaat die chip zitten foppen... Dat wordt helemaal niks...
Hoe kan ik er achterkomen of hij al gechipt is?
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  woensdag 6 juni 2007 @ 09:31:49 #109
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_50153682
Lastig... Dyno of vergelijken met een niet-gechipt exemplaar is het makkelijkst...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_50153923
Koos Kansloos
  woensdag 6 juni 2007 @ 09:45:42 #111
158394 Draganta
Kansas Ranger
pi_50154057
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 15:45 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Nee, die hebben we nogsteeds... Iemand een bod? Gaat weg ,- incl velgen
Zo niet? Heb tijd van de wereld... Polen zat
No thnx ik heb al een betere Escort, een XR3i cabriolet . Wat heb jij eigelijk met station wagens een hatchback is toch veel mooier? Had in plaats van die auto een Toyota Corolla hatchback uit 1995/1996 gekocht, stukken beter EN mooier .







Het is maar dat ik een cabriolet fetisj heb, anders wist ik toch wat voor een auto ik had . Wij hadden een 2.0 diesel versie ervan te koop pas geleden maar hij is helaas al naar Polen.
Who cares if one more light goes out?
In a sky of a million stars
pi_50154456
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 17:26 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]


Chiptuning & Powerbox + Grotere Intercooler & Turbo zou zelfs meer dan 150 PK betekenen
ruwe schatting he: (want je kunt dit nooit voorspellen)
Openluchtfilter +/- 2 Pktjes
Complete uitlaat +/- 10 (?)
Turbo + Intercooler weet ik niet..
Powerbox = 30PK (Opgezocht)
Chiptuning = 40PK ( Opgezocht van 90PK naar 130PK)
dus ongeveer 2 + 10 + 30 + 40 = 82PK winst.
Dus 82 + 90 = 172PK

(Ruwe schatting he.. dus kan net zo goed meer zijn en net zo goed minder )
Wat een enorme bullshit....

Openluchtfilter is useless bij een TDI, daar zijn ook tests mee gedraait en helpt je geen fuck
Een compleet open uitlaat geeft je ook geen 10pk, alleen bij heel extreme tdi tuning heeft het nut omdat dan de turbo de uitlaatgassen beter weg kan krijgen en daardoor de ugt minder hoog wordt.

De rest zal ik maar niets over zeggen : het klopt gewoon niet.
Een chip + powerbox is trouwens ook onzin.

Deze motor is de 1e generatie TDI, de motorcode zal '1z' zijn. Deze zijn op zich niet slecht maar een paar zwakke punten zijn :
- Krukaspoulie (bout) die spontaan afbreekt - motorschade ! - daarom deze bout altijd mee vervangen bij een riemwisselen
- Carterontluchting lekt soms, buisje vv kost 10 eur
- De zuigers zijn minder sterk dan die van nieuwere TDI motoren
- De turbo is gewoon klein en beperkt.
- Meer info kun je wel vinden op tdiclub.nl

Meer vermogen uit deze motor kan, maar het kost je wel wat meer moeite dan bij nieuwere TDI motoren

- egr weg
- kat leeg
- andere verstuivers van een 110pk of nog iets groter (+- 200 eur)
- chip op maat (400-600 eur)

Dan zit je op 125/130pk en 270/300nm

Wil je een stapje verder dan zul je aan een grotere turbo moeten, dan is heel makkelijk gezegt maar iedere turbo NA dit type heeft ander leidingwerk nodig en daar beginnen de euro's te rollen
Een goede optie is om een aangepaste turbo te nemen die door een expert op maat wordt gemaakt en aangepast, deze past 1op1 op je auto en is veel sterker en groter van binnen. En dan kun je tot 150pk en hoger komen
Maar : dan kom je weer bij het 1e punt : de zuigers van dit type zijn minder sterk dan van de overige TDIs, dus hoe lang het nog blijft rijden met dat vermogen is maar te bezien.

Ik heb zelf een Passat met dit type motor, bij 350.000km getuned naar de 1e rij opties en inmiddels uit voorzorg een iets grotere turbo erop, maar niet aangepast. Deze zit op 130pk/300nm en dat rijdt prima. Dat rijdt nu rond op kmstand 425.000km en draait perfect

Wil je serieus meer vermogen op een betrouwbare manier ga dan eens informeren bij de volgende clubs en/of bedrijven

www.tdiclub.nl
www.vanvught-tuning.nl
www.jdengineering.nl


Maar met de insteek die je nu hebt kom je niet heel ver ben ik bang, ik zou zeggen : denk er eens goed over na en beslis dan wat je wilt.
pi_50154511
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 08:17 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Hoe kan ik er achterkomen of hij al gechipt is?
Met een VAG diagnose apparaat of een laptop + vagcom een log maken

Dan kijken welke inspuit en waardes van de turbo druk je ziet
Standaard draait zo'n auto met +- 0.8-0.9 turbodruk
  woensdag 6 juni 2007 @ 10:15:27 #114
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_50154903
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 15:45 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Nee, die hebben we nogsteeds... Iemand een bod? Gaat weg ,- incl velgen
Zo niet? Heb tijd van de wereld... PolenTurken zat
FF aangepast
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_50155618
Als je wilt tunen moet je een 110 pk hebben en geen 90 pk. Deze dingen zijn niet zo goed te tunen als de nieuwere TDi blokken, ja ervaringsdeskundige.
pi_50156108
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 10:15 schreef Herr.Flick het volgende:

[..]

FF aangepast
Verwacht je van mij nu een dank=
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 10:42 schreef yup het volgende:
Als je wilt tunen moet je een 110 pk hebben en geen 90 pk. Deze dingen zijn niet zo goed te tunen als de nieuwere TDi blokken, ja ervaringsdeskundige.
Tja.. had graag gewild dat het een 110PK uitvoering was.. maar die zijn ook een stuk duurder..
Als je nagaat dat we deze echt spotgoedkoop hebben gevonden en gekocht
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 09:59 schreef renkie het volgende:

[..]

Wat een enorme bullshit....

Openluchtfilter is useless bij een TDI, daar zijn ook tests mee gedraait en helpt je geen fuck
Een compleet open uitlaat geeft je ook geen 10pk, alleen bij heel extreme tdi tuning heeft het nut omdat dan de turbo de uitlaatgassen beter weg kan krijgen en daardoor de ugt minder hoog wordt.

De rest zal ik maar niets over zeggen : het klopt gewoon niet.
Een chip + powerbox is trouwens ook onzin.

Deze motor is de 1e generatie TDI, de motorcode zal '1z' zijn. Deze zijn op zich niet slecht maar een paar zwakke punten zijn :
- Krukaspoulie (bout) die spontaan afbreekt - motorschade ! - daarom deze bout altijd mee vervangen bij een riemwisselen
- Carterontluchting lekt soms, buisje vv kost 10 eur
- De zuigers zijn minder sterk dan die van nieuwere TDI motoren
- De turbo is gewoon klein en beperkt.
- Meer info kun je wel vinden op tdiclub.nl

Meer vermogen uit deze motor kan, maar het kost je wel wat meer moeite dan bij nieuwere TDI motoren

- egr weg
- kat leeg
- andere verstuivers van een 110pk of nog iets groter (+- 200 eur)
- chip op maat (400-600 eur)

Dan zit je op 125/130pk en 270/300nm

Wil je een stapje verder dan zul je aan een grotere turbo moeten, dan is heel makkelijk gezegt maar iedere turbo NA dit type heeft ander leidingwerk nodig en daar beginnen de euro's te rollen
Een goede optie is om een aangepaste turbo te nemen die door een expert op maat wordt gemaakt en aangepast, deze past 1op1 op je auto en is veel sterker en groter van binnen. En dan kun je tot 150pk en hoger komen
Maar : dan kom je weer bij het 1e punt : de zuigers van dit type zijn minder sterk dan van de overige TDIs, dus hoe lang het nog blijft rijden met dat vermogen is maar te bezien.

Ik heb zelf een Passat met dit type motor, bij 350.000km getuned naar de 1e rij opties en inmiddels uit voorzorg een iets grotere turbo erop, maar niet aangepast. Deze zit op 130pk/300nm en dat rijdt prima. Dat rijdt nu rond op kmstand 425.000km en draait perfect

Wil je serieus meer vermogen op een betrouwbare manier ga dan eens informeren bij de volgende clubs en/of bedrijven

www.tdiclub.nl
www.vanvught-tuning.nl
www.jdengineering.nl


Maar met de insteek die je nu hebt kom je niet heel ver ben ik bang, ik zou zeggen : denk er eens goed over na en beslis dan wat je wilt.
120PK wil ik zeker weten halen, 150PK is zo ongeveer het max wat ik wil hebben... En dat openluchtfilter had ik er opgezet omdat de oude filter heel vies was, en deze had ik nog liggen van onze Nissan Primera

Jammer, ik dacht echt dat Chiptuning en powerbox met elkaar overweg konden... (is mij zo verteld)...
En ik denk personlijk dat onze auto al gechipt is, hij trekt echt heel snel.. stoplichtsprintjes van 0 tot 100 in ongeveer 10 tellen..

En je hoort bij de 1500 toeren zo'n ge-ssss.... de Turbo die maakt zown lauw geluid he
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 09:45 schreef Draganta het volgende:

[..]

No thnx ik heb al een betere Escort, een XR3i cabriolet . Wat heb jij eigelijk met station wagens een hatchback is toch veel mooier? Had in plaats van die auto een Toyota Corolla hatchback uit 1995/1996 gekocht, stukken beter EN mooier .

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Het is maar dat ik een cabriolet fetisj heb, anders wist ik toch wat voor een auto ik had . Wij hadden een 2.0 diesel versie ervan te koop pas geleden maar hij is helaas al naar Polen.
Escort?
Alleen de Escort RS Cosworth en de XR3i + de RS2000 zijn

EN waarom station? Tja.. Stations zijn mooier dan sedans en hatchbacks vind ik... personlijk... Kijk maar naar de Passat, vind de sedan niks, maar de Variant

Geef mij maar een Coupé, ben ik ook zoet mee
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  woensdag 6 juni 2007 @ 11:00:32 #117
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_50156202
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 10:57 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Verwacht je van mij nu een dank=
[..]
Tja, wat wil je als je als buitenlander andere buitenlanders in de zeik probeert te zetten, was idd (zoals wel vaker) geen strakke aktie van je...
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_50156696
Als je een vlotte en goed rijdende auto wilt zonder enorme uitgaves zou ik gewoon de standaard dingen doen zoals ik ze ook had, kom je uit op een 125-130pk en dat is vlot zat op een golfje van 1100 kilo
Dus kat/egr/verstuivers en een chip. Moet je met +- 600 eur klaar zijn en dat rijdt dan prima

Die VVT die ik noemde kan dat prima doen voor je

Wel kan ik je adviseren om een olie temperatuur meter in te bouwen. Niet alleen is dan duidelijk wanneer de motor echt op bedrijfstemperatuur is maar je kunt ook in de gaten houden hoe warm de boel wordt.
Ik heb een extra oliekoeler erop gezet omdat ik regelmatig een paar uur 1670/170 op de autobahn rondrij en de olie werd naar mijn zin dan net te warm
In een Golf3 valt zo'n olie temp metertje in te bouwen zonder enorme aanpassingen, ziet er dan net af fabriek uit.
pi_50157106
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 11:14 schreef renkie het volgende:
Als je een vlotte en goed rijdende auto wilt zonder enorme uitgaves zou ik gewoon de standaard dingen doen zoals ik ze ook had, kom je uit op een 125-130pk en dat is vlot zat op een golfje van 1100 kilo
Dus kat/egr/verstuivers en een chip. Moet je met +- 600 eur klaar zijn en dat rijdt dan prima

Die VVT die ik noemde kan dat prima doen voor je

Wel kan ik je adviseren om een olie temperatuur meter in te bouwen. Niet alleen is dan duidelijk wanneer de motor echt op bedrijfstemperatuur is maar je kunt ook in de gaten houden hoe warm de boel wordt.
Ik heb een extra oliekoeler erop gezet omdat ik regelmatig een paar uur 1670/170 op de autobahn rondrij en de olie werd naar mijn zin dan net te warm
In een Golf3 valt zo'n olie temp metertje in te bouwen zonder enorme aanpassingen, ziet er dan net af fabriek uit.
Wij hebben geen Katalysator??
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  woensdag 6 juni 2007 @ 11:27:54 #120
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_50157146
Project: Serieuze reactie op dit topic

...


mislukt
Calm down, please!
pi_50159343
Ik zie daar gegevens van een Nissan

Een Golf 3 tdi heeft wel degelijke een kat, al is deze niet noodzakelijk voor de apk keuring. Dit omdat bij een diesel alleen een roetmeting gedaan wordt en de kat geen invloed heeft op de roetuitstoot (het is dus GEEN roetfilter)
pi_50165451
Wat een HUMOR!
Moet je vooral een powerbox doen, zal als ik jouw was je beter inlezen op het net!
Powerbox is net zo Fake als Millie van Nillie (of weet ik veel hoe ze heten)

Gewoon een stekker met een weerstand en purschuim!
Vernaggelt je hele blok op den duur! Maar in jouw geval zou ik het er wel tussen zetten.
Kun je zo'nj mooie toyota kopen (met die veer onder zijn motorkap :S).

Veel plezier...
Blood in Blood out!!
360 Gametag: Lircky
  woensdag 6 juni 2007 @ 15:39:43 #123
59332 Little_Meanie
Cidade Maravilhosa, RJ Brasil
pi_50166433
---> ONZ
pi_50167612
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 15:16 schreef Lircky het volgende:
Wat een HUMOR!
Moet je vooral een powerbox doen, zal als ik jouw was je beter inlezen op het net!
Powerbox is net zo Fake als Millie van Nillie (of weet ik veel hoe ze heten)

Gewoon een stekker met een weerstand en purschuim!
Vernaggelt je hele blok op den duur! Maar in jouw geval zou ik het er wel tussen zetten.
Kun je zo'nj mooie toyota kopen (met die veer onder zijn motorkap :S).

Veel plezier...
Powerbox werkt (mits goed berekend) wel degelijk..
  woensdag 6 juni 2007 @ 16:10:02 #125
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_50167685
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 16:08 schreef Neluhz het volgende:

[..]

Powerbox werkt (mits goed berekend) wel degelijk..
Ja, goed... Het doet iets ja...

Dat zegt niet dat het goed is...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_50168510
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 10:57 schreef Turquaz52 het volgende:

Jammer, ik dacht echt dat Chiptuning en powerbox met elkaar overweg konden... (is mij zo verteld)...
En ik denk personlijk dat onze auto al gechipt is, hij trekt echt heel snel.. stoplichtsprintjes van 0 tot 100 in ongeveer 10 tellen..
geniaal beetje optimistisch tellen en je komt zo aan 10 seconden (wat overigens gewoon traag is)
quote:
En je hoort bij de 1500 toeren zo'n ge-ssss.... de Turbo die maakt zown lauw geluid he
waarschijnlijk de turbo gewoon versleten
Hopeloos benzine verslaafd
pi_50168646
ech een racemonster ja

aantal cilinders 4, in lijn
kleppen per cilinder 2
cilinderinhoud 1896 cm3
boring x slag 79,5 x 95,5 mm
compressieverh. 19,5:1
max. vermogen 66 kW (90 pk)
4000tpm
max. koppel 202 Nm
1900tpm
brandstofsysteem directe inspuiting
klepbediening ohc
turbo ja

't zal wel snel aanvoelen omdat je niks gewend bent ofzo
Hopeloos benzine verslaafd
  woensdag 6 juni 2007 @ 16:36:26 #128
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_50168683
De 110pk TDI Golf IV van een maat van mij begon te roken als de ziekte.
Binnen no-time de hele achterkant zwart.
Powerbox is een beetje 'ik wil wel, maar ik kan niet'
  woensdag 6 juni 2007 @ 16:37:30 #129
101282 Het_Biertje
internet bierdrinkheld
pi_50168722
met zo'm gepimpte tdi krijg je van de aandacht van al die lekkere LBO zwakstroom bitches
pi_50172467
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 16:37 schreef Het_Biertje het volgende:
met zo'm gepimpte tdi krijg je van de aandacht van al die lekkere LBO zwakstroom bitches
En daar doe je het voor
Op woensdag 21 maart 2012 19:42 schreef Drassss het volgende:
Ben ik de enige die steeds Sideboobie leest ipv van Sideshowbobbie
pi_50173697
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 17:26 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Dus 82 + 90 = 172PK

(Ruwe schatting he.. dus kan net zo goed meer zijn en net zo goed minder )
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 17:46 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

150PK is genoeg.. de turbo + intercooler komen later wel een keer..
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 10:57 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]

120PK wil ik zeker weten halen, 150PK is zo ongeveer het max wat ik wil hebben...
Tja. En dan niet met Asmooh geassocieerd willen worden..

Je topics zijn in ieder geval altijd leerzaam voor je
I knew I shouldn't have eaten that packet of powdered gravy I found in the parking lot.
  donderdag 7 juni 2007 @ 08:23:05 #132
150083 Barcaconia
şş [[[[] []]]] şş
pi_50190267
Ik was chagrijnig vanochtend, dus ik dacht, laat ik dit topic eens opzoeken en helemaal lezen.
Nu ben ik weer vrolijk
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tč serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_50190655
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 12:27 schreef renkie het volgende:
Ik zie daar gegevens van een Nissan

Een Golf 3 tdi heeft wel degelijke een kat, al is deze niet noodzakelijk voor de apk keuring. Dit omdat bij een diesel alleen een roetmeting gedaan wordt en de kat geen invloed heeft op de roetuitstoot (het is dus GEEN roetfilter)
Nissan??
Opnieuw die link danmaar
quote:
katalysator nee
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_50190744
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 16:31 schreef Youp het volgende:

[..]

geniaal beetje optimistisch tellen en je komt zo aan 10 seconden (wat overigens gewoon traag is)
[..]

waarschijnlijk de turbo gewoon versleten
Geen secondes.. maar tellen


Uitlaat is geariveerd gisteren avond ff kijken waneer ik en de garage tijd hebben om hem dr onder te pleuren
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_50191597
Dat van autoweek klopt niet, er zit wel degelijk een kat onder.

En wat voor uitlaat is dat precies ? Want als zo'n ding te groot is gaat het alleen maar langzamer
pi_50191828
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 09:33 schreef renkie het volgende:
Dat van autoweek klopt niet, er zit wel degelijk een kat onder.

En wat voor uitlaat is dat precies ? Want als zo'n ding te groot is gaat het alleen maar langzamer
Complete uitlaat van Remus
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_50194724
Ja leuk, welke maten ?
  donderdag 7 juni 2007 @ 11:27:07 #138
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_50194839
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 09:42 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Complete uitlaat van Remus
(Spaghetti)spruistuk, voorpijp, katvervanger, middenpijp + demper, einddemper?

Duur grapje ... zelfs voor een meukmerk als Remus. En re-de-lijk zinloos

Als ik zo de to-do-list bekijk ga je voor een dikke 3 pk erbij.
Calm down, please!
  donderdag 7 juni 2007 @ 11:32:12 #139
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_50194970
Wauw 3pk en wat zal zoiets gekost hebben? Zeker wel een euro of 500 (kan er heel erg naast zitten).

Chippie erin voor zelfde prijs levert al veel meer op.

En dan nog: VW Golf
Drugs are good mkay?
pi_50196519
Ben ik trouwens de enige die nog steeds twijfelt of Turquaz een clone (ŕ la Riceboy) is of niet?

[ Bericht 5% gewijzigd door Sjaeck op 07-06-2007 18:30:05 ]
I knew I shouldn't have eaten that packet of powdered gravy I found in the parking lot.
pi_50212949
ik zou er gas inbouwen.
Zit op een dieet van Whisky en Vodka. Is al 10 jaar kwijt
  donderdag 7 juni 2007 @ 20:35:53 #142
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_50213797
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 20:10 schreef vlad het volgende:
ik zou er gas inbouwen.
ik zou er een minibike van maken
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
  donderdag 7 juni 2007 @ 21:25:59 #143
14188 Go0s
Kever heerscht
pi_50215968
Hahaha grappig topic..

Ben zelf ook een diesel aan het "tunen" (zover je het tunen kan noemen..) Heb toen bewust voor een 1600TD SB blok gekozen omdat deze;

1 - sterker zijn (geen gare krukas moer die er spontaan af loopt ofzo...)
2 - goedkoper zijn
3 - makelijker in te bouwen zijn
4 - makkelijker te "tunen" is

Snap niet waarom je de hele uitlaat gaat vervangen... zou eerst maar eens de hele motor een goede beurt geven; olie, filters, riemen etc etc.

En idd, je kunt ze op zich leuk en wat sneller maken, maar die ideeen die jij hebt zijn raar. Paar coole 17 of 18 inch wielen eronder, subtiel verlagen en je bent klaar. Geen blij neon troep of "booskijkers" (woord alleen al )

Verder veel plezier met je (vaders) Golf
Website
'63er Kever 1200 (resto) - '73er Kever 1835cc (sprinter) - '99er Passat TDI
pi_50216534
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 21:25 schreef Go0s het volgende:
Hahaha grappig topic..

Ben zelf ook een diesel aan het "tunen" (zover je het tunen kan noemen..) Heb toen bewust voor een 1600TD SB blok gekozen omdat deze;

1 - sterker zijn (geen gare krukas moer die er spontaan af loopt ofzo...)
2 - goedkoper zijn
3 - makelijker in te bouwen zijn
4 - makkelijker te "tunen" is

Snap niet waarom je de hele uitlaat gaat vervangen... zou eerst maar eens de hele motor een goede beurt geven; olie, filters, riemen etc etc.

En idd, je kunt ze op zich leuk en wat sneller maken, maar die ideeen die jij hebt zijn raar. Paar coole 17 of 18 inch wielen eronder, subtiel verlagen en je bent klaar. Geen blij neon troep of "booskijkers" (woord alleen al )

Verder veel plezier met je (vaders) Golf
Grotere (lees zwaardere) velgen wordt hij alleen maar trager van
  donderdag 7 juni 2007 @ 21:56:41 #145
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_50217291
Verlagen dmv veren (of veren afzagen ) = voor de looks = Sjonnie
Verlagen dmv shocks en veren (of coilovers) = voor de performance = voor de serieuze scheurder
pi_50217693
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 12:17 schreef Sjaeck het volgende:
Ben ik trouwens de enige die nog steeds twijfelt of Turquaz een clone (ŕ la Riceboy) is of niet?
Riceboy is geen kloon
pi_50221533
Laat dat ding gewoon zo man en accepteer dat je kansloos rondrijdt. Alles wat je eraan doet maakt het alleen maar sneuer.
There is no other!
  donderdag 7 juni 2007 @ 23:45:57 #148
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_50221942
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 21:56 schreef Supra_Turbo het volgende:
Verlagen dmv veren (of veren afzagen ) = voor de looks = Sjonnie
Verlagen dmv shocks en veren (of coilovers) = voor de performance = voor de serieuze scheurder
De serieuze scheurder laat zijn auto niet lager zetten, maar gaat eerder voor betere vering/dempers. In ons land ben je zwaar in het nadeel met een lagere auto met al die drempels en andere ongein.
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
  vrijdag 8 juni 2007 @ 00:17:35 #149
158394 Draganta
Kansas Ranger
pi_50223022
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 23:45 schreef Herr.Flick het volgende:

[..]

De serieuze scheurder laat zijn auto niet lager zetten, maar gaat eerder voor betere vering/dempers. In ons land ben je zwaar in het nadeel met een lagere auto met al die drempels en andere ongein.
Mijn auto staat maar 20 cm van de grond, en heb geen problemen met drempers, zelfs niet met die hoge "stoeptegeldrempels". Anders moet je eens leren rijden .
Who cares if one more light goes out?
In a sky of a million stars
pi_50223310
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 23:45 schreef Herr.Flick het volgende:

[..]

De serieuze scheurder laat zijn auto niet lager zetten, maar gaat eerder voor betere vering/dempers. In ons land ben je zwaar in het nadeel met een lagere auto met al die drempels en andere ongein.
Met lager en betere veren en dempers heb je meestal toch een betere wegligging dan met stock hoogte. Ligt er natuurlijk ook aan hoe laag die standaard al ligt

Ik merkte zelfs met optrekken (FWD) dat ik meer grip heb dan voorheen omdat de bodyroll minder is geworden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')