Hey Gelderland hoeveel cm zit er op de hoogste stand mogelijk tussen het bureaublad en de onderkant van het scherm?quote:Op dinsdag 22 mei 2007 18:33 schreef Gelderland het volgende:
Ik heb de Sync 225BW, wél in hoogte verstelbaar! Heb hem gekocht voor 289 bij Mediamarkt. Totaal geen spijt vanJe went er snel aan, maar als ik mijn oude beeldschempje van 17" dan weer zie denk ik echt
![]()
bij een rechte hoek van het bureau op de onderkant van het scherm is de afstand 17cm. Maar ik ben vrij lang en kantel het scherm altijd iets omhoog (iets schuin naar achter) en dan is de afstand van het bureau tot de onderkant 19.5cm!quote:Op dinsdag 22 mei 2007 18:34 schreef TheVotary het volgende:
[..]
Hey Gelderland hoeveel cm zit er op de hoogste stand mogelijk tussen het bureaublad en de onderkant van het scherm?
Oe ziet er nice uitquote:Op dinsdag 22 mei 2007 18:22 schreef Logitik het volgende:
Wat een beeld zeg, zo groot!Schitterend
Ze zijn met de huidige prijzen een stuk betaalbaarder geworden, zelfs voor mij
![]()
Dit topic is voor 22" widescreen moniteren bezitters, maar ook voor de minder-bedeelden onder onsWelk merk heb jij? Hoe bevalt de monitor? Welke monitor lijkt je juist heel vet?
Ik begin:
[afbeelding]
Samsung 226BW
Staat sinds vanmiddag op mijn bureaublad, en er gaat een hele nieuwe wereld voor mij open, vooral in de breedteIk kan iedereen zo'n scherm aanraden! echt super
Het beeld is echt ontzettend helder, duidelijk en scherp. En gelukkig heb ik nog geen enkele dode pixel kunnen constateren
![]()
Van mijn part moet iedereen aan de 22"![]()
Echt heel mooi. Ik weet echt nog steeds niet wat ik ziequote:Op woensdag 23 mei 2007 00:46 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Oe ziet er nice uithoe zien de foto's eruit op deze TFT?
Contrast 3000:1 is natuurlijk dikke onzin, komt meer in de buurt van 700:1. Dat zetten ze er gewoon op omdat het een zogenaamd dynamisch contrast is, dus dat je kan instellen dat het beeld bij tekstverwerken wat donkerder wordt enzo. Het contrast is volgens mij gewoon hetzelfde als bv. een 225BWquote:Op woensdag 23 mei 2007 01:04 schreef Logitik het volgende:
[..]
Echt heel mooi. Ik weet echt nog steeds niet wat ik zieDat mag ook wel met een contrast van 3000:1
![]()
Ik heb er vanavond maar een dvd'tje op gekeken, het beeld is groot genoeg![]()
Okequote:Op woensdag 23 mei 2007 01:04 schreef Logitik het volgende:
[..]
Echt heel mooi. Ik weet echt nog steeds niet wat ik zieDat mag ook wel met een contrast van 3000:1
![]()
Ik heb er vanavond maar een dvd'tje op gekeken, het beeld is groot genoeg![]()
Wowquote:Op woensdag 23 mei 2007 11:04 schreef junkiesietze het volgende:
Ik heb 2 226BW's en heb er totaal geen problemen mee. ik heb ook de laatste batch dus ook de betere(werk in een computer winkel
)
ff pimpen dan maar:
[afbeelding]
[afbeelding]
Oei, da's lulligquote:Op woensdag 23 mei 2007 11:25 schreef MJay1 het volgende:
Ik had er 1 voor 1 dagHij paste niet in onze computer meubel waardoor we het nu met een 19' 4:3 beeld moeten doen
En als ze vragen wat dat is onder je shirt, moet je gewoon zeggen dat je een 30-inch-Apple-scherm-vormig abces op je buik hebtquote:Op woensdag 23 mei 2007 11:33 schreef HeatWave het volgende:
Offtopic, die 30' apple schermen van hier moet ik toch eens onder mijn shirt zien te proppen.
heb 'm ook al een tijdje... perfect perfect beeldquote:Op dinsdag 22 mei 2007 18:22 schreef Logitik het volgende:
![]()
Dit topic is voor 22" widescreen moniteren bezitters, maar ook voor de minder-bedeelden onder onsWelk merk heb jij? Hoe bevalt de monitor? Welke monitor lijkt je juist heel vet?
Ik begin:
[afbeelding]
Samsung 226BW
Staat sinds vanmiddag op mijn bureaublad, en er gaat een hele nieuwe wereld voor mij open, vooral in de breedteIk kan iedereen zo'n scherm aanraden! echt super
Het beeld is echt ontzettend helder, duidelijk en scherp. En gelukkig heb ik nog geen enkele dode pixel kunnen constateren
![]()
Aii das zeker balen!quote:Op woensdag 23 mei 2007 11:25 schreef MJay1 het volgende:
Ik had er 1 voor 1 dagHij paste niet in onze computer meubel waardoor we het nu met een 19' 4:3 beeld moeten doen
Ik ben nu aan het geilen op de 225BWquote:Op woensdag 23 mei 2007 12:47 schreef Logitik het volgende:
[..]
Aii das zeker balen!
Gelukkig past het bij mij wel. Ik heb precies 2 mm over, ziet er schitterend uit(Ik ben nog steeds aan het geilen op dit beeldscherm)
![]()
ja ach das het oude schermpje van mequote:
is dit het show je grote blasbak scherm? Neetoch?quote:Op woensdag 23 mei 2007 20:33 schreef donroyco het volgende:
iiyama 17 inch CRT-monitor
[afbeelding]
Zit er over te denken om een TFT-monitor aan te schaffen ivm ruimte, maar welke
22 inch is wel vetquote:Op woensdag 23 mei 2007 20:57 schreef Daklem het volgende:
[..]
is dit het show je grote blasbak scherm? Neetoch?tenzij je opzoek bent naar een 22 inch scherm
(of groter)
zelf vind ik Acer goedkoop. Dat merk je vooral qua kleuren. Samsung is goed maar de standaard instellingen zijn bagger! Daar moet veel aan ingesteld worden wil je optimaal beeld hebben op je scherm!quote:Op woensdag 23 mei 2007 21:06 schreef donroyco het volgende:
[..]
22 inch is wel vet... Wat zijn de goeie merken daarin? Of zijn er geen slechte tegenwoordig?
Verder nog tips? Merciquote:Op woensdag 23 mei 2007 21:21 schreef Daklem het volgende:
[..]
zelf vind ik Acer goedkoop. Dat merk je vooral qua kleuren. Samsung is goed maar de standaard instellingen zijn bagger! Daar moet veel aan ingesteld worden wil je optimaal beeld hebben op je scherm!
HP maakt ook mooie schermpjes, maar vind ze niet zo mooi als samsung.
Dat is de reden waarom 22 inch nu zo populair is. Het prijsverschil met een 24 inch is echt te groot!quote:Op donderdag 24 mei 2007 12:47 schreef vosss het volgende:
Ik heb zelf een 21" normale TFT zegmaar en die heeft 1600x1200 als native resolutie.
Ik wil eik wel groter, maar voor het geld van een 24" krijg je er maar weinig extra scherm bij vind ik.
Gekocht bij Dynabyte voor 369 euro. Ze hebben hem ook bij Mediamarkt. Eigenlijk overal waar ik ben geweest, verkochte ze hemquote:Op donderdag 24 mei 2007 12:43 schreef Woffel het volgende:
Waar heb je die Samsung gekocht dan, TS?
Ik ga morgen nl. op jacht naar een dergelijk scherm en wil hem graag (werkend) in een winkel zien...
![]()
30 is erg bizar. Ik twijfelde lange tijd tussen een 24 en een 30 en heb alsnog voor de 24 gekozen. Geld was het probleem niet btw.quote:Op zaterdag 26 mei 2007 00:25 schreef Intrepidity het volgende:
Heb momenteel een 22" wide acer paneeltje, maar zit er over te denken om naar 30" te gaan.. 22 is eigenlijk te klein![]()
Hmmja, ik overweeg het meer omdat ik een hele zooi werkruimte nodig heb... ontwikkelomgeving, ftp-client, paar browsers voor voorbeelden, enzovoort.. nou heb ik momenteel een dualscreen opstelling met 22 en 17 inch, en dat werkt wel aardig, maar het houdt niet over qua werkruimte.. maargoed, misschien is een 24" ook wel goed ja, naar verhouding krijg je er veel extra resolutie voor terug..quote:Op zaterdag 26 mei 2007 01:14 schreef Biogarde het volgende:
[..]
30 is erg bizar. Ik twijfelde lange tijd tussen een 24 en een 30 en heb alsnog voor de 24 gekozen. Geld was het probleem niet btw.
Zo'n 30" steekt enorm af en is te veel aanwezig. Zeker in een huiskamer. Plus dat films en spellen de neiging hebben zich op te rekken met 'slecht' beeld als gevolg. En dan kun je nog zo'n dikke videokaart hebben, het is gewoon niet mooi en erg pixellig.
Voor een TV is een 22" echt te kleinquote:Op donderdag 24 mei 2007 22:15 schreef The_Terminator het volgende:
22" is leuk, ik heb ook een 22" Samsung LCD TV. Echter gaat een monitor niet lukken vrees ik, te weinig ruimte voor.
http://images.google.nl/images?svnum=10&hl=nl&gbv=2&q=1280+x+1024quote:Op donderdag 24 mei 2007 22:11 schreef UnderTheWingsOfLove het volgende:
Ik heb een 19'' tft maar wel moeilijk om goede wallpapers te vinden met een goede kwaliteit
Klopt, maar ik gebruik hem alleen voor mijn X-Box 360. Daar is het goed genoeg voor. Als ik films wil kijken heb ik nog wel een leuk CRT beamertje staan.quote:
quote:Op dinsdag 29 mei 2007 08:16 schreef Sweetbeach het volgende:
hoe kan je zo'n TFT het beste schoonmaken? met welk spul/doekje?
quote:Op dinsdag 29 mei 2007 10:28 schreef DJJoris het volgende:
Voor het schoonmaken van mijn tft gebruik ik de iClean, is zoiets als dat van Monster maar dan volgens mij door mijn vader uit de Apple Store meegenomen, werkt prima (al voelt die doek wel grappig aan).
Zit er niet een soort van teflon-laagje op het doek?quote:Op dinsdag 29 mei 2007 10:28 schreef DJJoris het volgende:
Voor het schoonmaken van mijn tft gebruik ik de iClean, is zoiets als dat van Monster maar dan volgens mij door mijn vader uit de Apple Store meegenomen, werkt prima (al voelt die doek wel grappig aan).
Nou ik heb een paar dagen eentje met een C-panel gehad, en die was echt zoooo baggerslecht. Kleuren waren niet om aan te zien, veel te blauw ook na calibratie, kijkhoed was niet goed, en bij mij zat er een lichte vlek aan de zijkant van het beeld... Dus echt een waardeloos ding, de 225BW die ik nu heb geeft al een flink beter beeld, alleen ik ben hier ook niet tevreden over wegens het overschot aan backlight leakage. Dat dat anno 2007 nog voorkomt...quote:Op maandag 4 juni 2007 08:50 schreef kluut het volgende:
Ik zit er over te denken mezelf te trakteren op een samsung 226bw. Nu lees ik dat er veschillende panels in omloop zijn, type A, C en S, en dat die S het beste is. Wat zijn de ervaringen van de 226bwbezitters hier? Welk panel hebben jullie?
Voorbeeldje, in dit geval gaat het dus om die S rechtsboven:
http://www.overclockerson(...)6bw/images/pkg10.jpg
Op het zilver plaatje achterop, rechtsboven, achter het modelnr.quote:Op maandag 4 juni 2007 16:12 schreef wise het volgende:
Geen idee wat voor paneel, waar kan je dat zien?
Neem gewoon de HP W2207, die ga ik ook halen. Beter zul je in de prijsklasse 300-400 euro niet vinden.quote:Op maandag 4 juni 2007 23:42 schreef kluut het volgende:
[..]
Op het zilver plaatje achterop, rechtsboven, achter het modelnr.
Maar ik heb inmiddels begrepen dat samsung bij de nieuwe lichting die informatie heeft weggelaten.
De C panelen zijn gemaakt door Chimei. En Chimei heeft zelf ook een scherm op de markt, voor ongeveer 2/3 van de prijs van een samsung.
Ik vind het wel een slechte zaak, dat samsung onder dezelfde naam kwalitatief 3 verschillende schermen verkoopt. Misschien dat ik toch maar een ander scherm neem, ipv aan deze loterij mee te doen.
Ik heb een C versie. Maar waar moet ik dit aan merken danquote:Op maandag 4 juni 2007 08:58 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Nou ik heb een paar dagen eentje met een C-panel gehad, en die was echt zoooo baggerslecht. Kleuren waren niet om aan te zien, veel te blauw ook na calibratie, kijkhoed was niet goed, en bij mij zat er een lichte vlek aan de zijkant van het beeld... Dus echt een waardeloos ding, de 225BW die ik nu heb geeft al een flink beter beeld, alleen ik ben hier ook niet tevreden over wegens het overschot aan backlight leakage. Dat dat anno 2007 nog voorkomt...
En de C-versies zijn volgens mij nu het meeste in omloop, dus je moet echt geluk hebben wil je een S-paneel zien te krijgen.
Mijn tip: pak de 226BW alleen als je een S-paneel kan krijgen (over A weet ik niet zoveel, alleen dat het 'iets' minder is dan de S). Ga anders voor bijvoorbeeld de HP W2207, deze heeft een glossy laag, contrast is beter, kleuren zijn echter en je kunt hem verstellen in elke hoek die je wil.
Dan heb jij vast geen 22" widescreen, of je bent gewoon niet zuinig op je spullenquote:Op dinsdag 5 juni 2007 00:52 schreef ikJur het volgende:
ik doe schoonmaken gewoon met het sopje waar ik de kamer mee sopwat een onzin die doekjes pure marketing
Mooi dat je goed beeld hebt. Dat geeft aan dat het verschil tussen A, C en S vrij beperkt is, of dat er nog een andere oorzaak voor de verschillen is. Heb je je monitor nog handmatig gekalibreerd, of werk je met de fabrieksinstelling? Die fuzz is dus about een hoop ontevreden gebruikers van de C versies op verschillende fora. Nu wil ik best geloven dat er wat muggezifters tussen zitten, maar het neemt wel wat vertrouwen weg in de samsung. En er zit verschil zit tussen de panels.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 02:15 schreef Logitik het volgende:
[..]
Ik heb een C versie. Maar waar moet ik dit aan merken danIk snap niet waar de fuzz is about. Ik heb echt heel mooi beeld, en ben er heel erg 100% tevreden mee.
19" inch widescreen. zuinig, wat is zuinig ik maak dat ding al een jaar schoon met een doekje en ik zie geen beschadiging of wat dan ookquote:Op dinsdag 5 juni 2007 02:15 schreef Logitik het volgende:
[..]
Dan heb jij vast geen 22" widescreen, of je bent gewoon niet zuinig op je spullen![]()
Hehe grappig dat je dat zegt! Dat zei ik bij mijn vorige monitor ook, en dat ging ook een paar jaar goed. Daarna ging het ineens heel hard achteruit met mijn monitorquote:Op dinsdag 5 juni 2007 07:41 schreef ikJur het volgende:
[..]
19" inch widescreen. zuinig, wat is zuinig ik maak dat ding al een jaar schoon met een doekje en ik zie geen beschadiging of wat dan ook
Ik ookquote:Op dinsdag 5 juni 2007 20:49 schreef Saekerhett het volgende:
Mensen, weet iemand toevallig een winkel (met niet goed geld terug garantie, zoals de BCC, Media Markt etc...) die de HP W2207 op voorraad hebben? Overal hier in Twente staat ie 'in bestelling', maar hij wil maar niet komen, misschien dat ik eind v/d week geluk heb, maar als iemand een winkel weet waar ie toevallig staat (mag ook net over de grens in Duitsland) hou ik me aanbevolen.
Ja, kan zo 80 euro schelen! Ik wil hem best in Duitsland halen, alleen ik wil per se geen problemen bij dooie pixels of wat dan ook...quote:
1680x1050 is de resolutie.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 22:21 schreef jd1982 het volgende:
Ik twijfel ook om een 22inch breedbeeld te kopen 1650x1200 pixels ofzo toch?
Of raden jullie 2 17 of 19 inches aan naast elkaar?
1680x1050quote:Op dinsdag 5 juni 2007 22:25 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
1650x1050 is de resolutie.
En dat hangt een beetje van je gebruik af.. als je veel films kijkt ben je zeker beter af met een 22", bij veel werk waarbij je meer vensters nodig hebt kunnen 2 kleinere monitoren handig zijn..
Ik eis altijd 0 dode pixels. Neem desnoods een showmodel.quote:Op woensdag 6 juni 2007 09:48 schreef RemcoDelft het volgende:
Ik heb (nog steeds) m'n aloude Iiyama Vision Master 500 (21" CRT dus), 1600x1200@84 Hz. Prima beeld, maar ik blijf ruimte te kort komen, OpenOffice en Firefox naast elkaar is krap, terwijl het zeker in de hoogte ook niet overhoudt... Helaas maakt een 22" breedbeeld dat niet beter, want de meeste hebben dan iets van 1680x1080, waardoor ik er in pixels op achteruitga...
En wat me nog steeds weerhoudt zo'n TFT te kopen, is de knulligheid van dode pixels...
Ik sta ook op het punt hetzelfde scherm te kopen zoals eerder gezegd in dit topic. Moet alleen effe wachten tot hij óf bij de Media Markt, óf bij de BCC op voorraad komt, daarna koop ik hem direct en zal ik het je vertellen. Dit kan morgen zijn, of vrijdag... maar i.i.g. heel snel.quote:Op woensdag 6 juni 2007 22:41 schreef TheVotary het volgende:
Ik was van plan voor de Samsung 226 te gaan maar ik denk toch dat ik voor de hp w2207 ga nu. Iemand die deze in zijn bezit heeft en mij kan vertellen hoeveel cm er zit tussen de onderkant van het scherm en het bureau wanneer je hem in de hoogste stand hebt?
Kom jij eerst zelf maar eens met bewijzen dat dit zo is. Ik ben ook in het bezit van een zogenaamd 'C-model' maar het beeld bij mij is ontzettend goed en scherp.quote:Op woensdag 6 juni 2007 23:31 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Ik sta ook op het punt hetzelfde scherm te kopen zoals eerder gezegd in dit topic. Moet alleen effe wachten tot hij óf bij de Media Markt, óf bij de BCC op voorraad komt, daarna koop ik hem direct en zal ik het je vertellen. Dit kan morgen zijn, of vrijdag... maar i.i.g. heel snel.
Je doet er sowieso verstandig aan om voor de HP te gaan, ik had gehoord dat er nu ontzettend veel C-panels van de 226BW rondzwerven, en die zijn echt ontzettend bagger van kwaliteit, dus het is gewoon een loterij of je een goeie krijgt of niet
Superquote:Op woensdag 6 juni 2007 23:31 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
daarna koop ik hem direct en zal ik het je vertellen.
Bewijzen heb ik niet dat die het meest verkocht is, maar dat boeit toch niet? Ik heb dat ding vergeleken met talloze andere monitoren. Zelfs mijn oude 901B van Samsung gaf een veel helderder beeld. Wacht maar tot jij je eigen monitor ziet naast een willekeurige andere 22 inch (of 20), dan zul je zien wat het verschil is.quote:Op donderdag 7 juni 2007 02:42 schreef Logitik het volgende:
[..]
Kom jij eerst zelf maar eens met bewijzen dat dit zo is. Ik ben ook in het bezit van een zogenaamd 'C-model' maar het beeld bij mij is ontzettend goed en scherp.
Jij werkt nu alleen maar roddels de wereld in. Samsung 226BW is een mooie monitor![]()
HP W2207.quote:Op donderdag 7 juni 2007 11:11 schreef jd1982 het volgende:
Nogmaals, welke is op dit moment HET aan te raden 22inch scherm?
Serieus, waarom zouden ze dat doen als het een groot succes isquote:Op donderdag 7 juni 2007 15:26 schreef MaximumRush het volgende:
Bij de Mediamarkt in Rotterdam zeiden ze trouwens dat Samsung besloten heeft om de 226BW uit de collectie te halen.
Omdat de kwaliteit gewoon bagger is van bepaalde schermen en mensen er steeds mee terug komen.quote:Op donderdag 7 juni 2007 16:19 schreef Kevin1Bravo het volgende:
[..]
Serieus, waarom zouden ze dat doen als het een groot succes is?
Yep.quote:Op donderdag 7 juni 2007 16:43 schreef Geqxon het volgende:
Wat doen deze schermen qua dode pixels? Vroeger was de kans bijna 1 op 5 dat je scherm rot was, is dat tegenwoordig al wat beter?
Zou jij misschien ergens een linkje vandaan kunnen halen waar dit bevestigd wordt? Dus eigenlijk: waar verteld wordt dat mensen niet tevreden zijn met de Samsung 226BW? Alvast bedankt, ben benieuwd!quote:Op donderdag 7 juni 2007 17:16 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Omdat de kwaliteit gewoon bagger is van bepaalde schermen en mensen er steeds mee terug komen.
http://gathering.tweakers(...)16489/0#versies226bwquote:Op zondag 10 juni 2007 12:33 schreef Logitik het volgende:
[..]
Zou jij misschien ergens een linkje vandaan kunnen halen waar dit bevestigd wordt? Dus eigenlijk: waar verteld wordt dat mensen niet tevreden zijn met de Samsung 226BW? Alvast bedankt, ben benieuwd!
Nee, zij gaan lekker hun eigen product onderuit halenquote:Op zondag 10 juni 2007 13:55 schreef Daklem het volgende:
dus geen persberichten van samsung..
quote:Op zondag 10 juni 2007 13:48 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
http://gathering.tweakers(...)16489/0#versies226bw
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1207202//
Veel ervaringen. De S-versie wordt als (erg) goed beschouwd, de A-versie als iets minder, maar nog steeds ok, en de C-versie zijn mensen niet tevreden over (tenzij je niks hebt om te vergelijken natuurlijk), maar het is gewoon doodzonde van het geld als je zulke kwaliteit (van de C-versie) krijgt.
Verder staat hier nog het een en ander:
http://hardforum.com/showthread.php?t=1144130
Trouwens: waarom staat er in de eerste link dat de A-monitor de beste is, en in het tweede de S-versiequote:Op zondag 10 juni 2007 13:48 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
http://gathering.tweakers(...)16489/0#versies226bw
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1207202//
Veel ervaringen. De S-versie wordt als (erg) goed beschouwd, de A-versie als iets minder, maar nog steeds ok, en de C-versie zijn mensen niet tevreden over (tenzij je niks hebt om te vergelijken natuurlijk), maar het is gewoon doodzonde van het geld als je zulke kwaliteit (van de C-versie) krijgt.
Verder staat hier nog het een en ander:
http://hardforum.com/showthread.php?t=1144130
Ik denk dat je beter moet lezen.quote:Op maandag 11 juni 2007 11:17 schreef Logitik het volgende:
[..]
Trouwens: waarom staat er in de eerste link dat de A-monitor de beste is, en in het tweede de S-versieVolgens mij klopt er niks van dit verhaal
Een HP, want Samsung heeft verschillende modellen in omloop (ik heb een C-model (lees kutmodel)quote:Op maandag 11 juni 2007 11:45 schreef jd1982 het volgende:
Ik moet nog steeds naar de winkel een 22inch breedbeeld halen, wie oh wie verteld me welke!
in aanschaf is het inderdaad goedkoper. maar zon busje tft reiniger is op lange termijn veel goedkoper! dat durf ik te garanderen.quote:Op woensdag 13 juni 2007 00:18 schreef Logitik het volgende:
Ik heb vandaag speciale doekjes gekocht voor het reinigen van mijn TFT scherm. Maar ik had gehoord dat van die (vochtige) brillendoekjes ook werken. Die zijn wat goedkoper. Ik vind het een beetje risicovol om dat te gebruiken, of maakt dat niks uit?
Onzin, 22 inch is gewoon 2 inch groter, dus je hebt een groter beeld voor films etc...quote:Op zondag 17 juni 2007 13:48 schreef Aaargh! het volgende:
Zijn er ook 22" schermen met een resolutie anders dan 1680x1050 ? anders kan je nl. net zo goed de 20" kopen, zelfde aantal pixels op een kleiner oppervlak en dus scherper beeld.
Voor films heb ik gewoon een TV.quote:Op zondag 17 juni 2007 14:00 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Onzin, 22 inch is gewoon 2 inch groter, dus je hebt een groter beeld voor films etc...
Nee, je kan beter een 20" kopen, want dat geeft een scherper beeld (meer pixels op dezelfde oppervlakte)quote:Qua resolutie maakt het natuurlijk geen donder uit, maar je kunt niet 'net zo goed' een 20 inch kopen.
quote:Op zondag 17 juni 2007 15:00 schreef jd1982 het volgende:
Tis even scherp als je er wat verder vanaf zit.
Bouw je eigen systeem nou maarquote:Op donderdag 21 juni 2007 11:15 schreef jd1982 het volgende:
Heb trouwens nog steeds geen 22inch scherm, hebben ze nergens een aanbieding? Computersysteem inclusief 22inch widescreen?
Heb ik slechte ervaring mee, weet niet welke moederborden het beste bij diverse processors passen etc...quote:
Het is dat je zo'n eind weg woont, anders had ik je geholpen.quote:Op donderdag 21 juni 2007 11:18 schreef jd1982 het volgende:
[..]
Heb ik slechte ervaring mee, weet niet welke moederborden het beste bij diverse processors passen etc...
De beste pc die ik ooit heb gehad is een Dell, nog nooit problemen mee gehad!
powerstrip? daarmee kan je elke willekeurige resolutie displayen...quote:Op donderdag 21 juni 2007 20:39 schreef PiRANiA het volgende:
ik heb 'maar' 19". Alleen met ka-lo-te resolutie van 1280 x 960...
Ik wil nu 1440 x 900, das het max van mijn scherm: Samsung 940MW.
welke videokaart raden jullie me aan?
Ik wil nvidea, ~256MB denk (ik game niet), prijsklasse 50-70E.
Is dit een goede keus:
Klikk (Nvidea?? :S)
Tsja, het ligt eraan... de pixels zijn iets groter dan op een 20", en je kunt er dus iets verder vanaf zitten zodat het nog leesbaar is. Ik denk niet dat er verder nog een duidelijk voordeel aan 22" is behalve 'bigger = better'quote:Op maandag 25 juni 2007 09:43 schreef jd1982 het volgende:
Ik moet voor eind deze maand ff een nieuw scherm halen, heb eergister die Samsung 206BW gezien, vind eigenlijk 20inch widescreen ook wel al aardig groot...
Iemand een goeie tip waarom 22inch ipv 20inch? Ik ga er geen films op kijken ofzo.
Dat ligt alleen aan de resolutie. Die is bij 20 en 22 inch gelijk. Prijsverschil is ook niet zo groot, 299 voor de 20inch en 359 voor de 22inch Samsung.quote:Op maandag 25 juni 2007 10:16 schreef Logitik het volgende:
Hoe groter hoe beter toch?Voordeel is ook dat je meerdere vensters overzichtelijk ik Windows kan weergeven
Groot voordeel vind ik vooral dat de DPI wat lager licht. mijn Macbook heeft een veel hogere DPI en kan daar gewoon minderlang teksten op lezen, omdat de letters zo klein en scherp zijn.quote:Op maandag 25 juni 2007 10:01 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Tsja, het ligt eraan... de pixels zijn iets groter dan op een 20", en je kunt er dus iets verder vanaf zitten zodat het nog leesbaar is. Ik denk niet dat er verder nog een duidelijk voordeel aan 22" is behalve 'bigger = better'
Heb je een speciale kabel nodig om een 360 op je monitor aan te sluiten?quote:Op maandag 25 juni 2007 16:25 schreef Catch22- het volgende:
Ik heb 2 LG 19" ws schermen (1440*900). Werkt heel erg prima. Gebruik mijn pc atm niet, maar gebruik 1 van de schermen voor mijn xbox360 en dat gaat goed.
Hier idem, al had ik al een 20" van Samsung. De 22" Mirai kostte 259 ¤ bij Aragorn.nl en dat is precies een tientje minder dan ik 2,5 jaar gelden voor een 15" betaalde...quote:Op zaterdag 26 mei 2007 13:50 schreef DJJoris het volgende:
Heb zelf een 22inch van Mirai staan, was een 15 inch gewend maar wow, wat een ruimte krijg je er in een keer bij.
Koop die 22 inch!quote:Op maandag 25 juni 2007 22:27 schreef jd1982 het volgende:
Is er iemand die nu zegt, koop die 22inch ipv 20inch??? Anders ben ik morgen in de winkel, haha!
Een monitor koop je voor een lange termijn. Als ik iets voor de lange termijn koop, doe ik dit goedquote:Op maandag 25 juni 2007 22:27 schreef jd1982 het volgende:
Is er iemand die nu zegt, koop die 22inch ipv 20inch??? Anders ben ik morgen in de winkel, haha!
Echt een goed argument is dr niet volgens mij.
Ik ga er geen films op kijken, heb in de woonkamer een Beamer en een 32inch LCD.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 01:15 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Koop die 22 inch!
Veel scherm, er kan dus veel op en met een resolutie van 1680 x 1050 blijft het ook nog prima leesbaar.
Vanaf zo'n 22" kun je er ook fatsoenlijk films op kijken, zonder dat je er bovenop hoeft te zitten. Ik zie alleen maar voordelen. En voor het geld hoef je het ook al niet meer te laten.
dual screen nu?quote:Op dinsdag 26 juni 2007 09:43 schreef jd1982 het volgende:
[..]
Ik ga er geen films op kijken, heb in de woonkamer een Beamer en een 32inch LCD.
Heb 2 jaar geleden een 17inch van Sony gekocht voor 700euro, nooit spijt van gehad, was toen echt een top dingetje!
OMGquote:Op dinsdag 26 juni 2007 16:34 schreef CoiLive het volgende:
owow, ik werk al 1,5 jaar op een 12" iBookje. En zometeen is daar de nieuwe computer met 22" Monitor... Dat wordt lachen...
mijn 360 is 2e hands en toen zat er al een VGA kabel bij. Werkt bijzonder goed.quote:Op maandag 25 juni 2007 21:23 schreef Logitik het volgende:
[..]
Heb je een speciale kabel nodig om een 360 op je monitor aan te sluiten?
Een 22" inch scherm is ongeveer 2 cm groter (in hoogte) dan een 19".quote:Op woensdag 27 juni 2007 17:16 schreef -Jewcookie- het volgende:
Ik heb zelf een 20" als main scherm en een 17" ernaast als 2e monitor. Die 20" is net zo hoog als die 17". Nu heeft me pa 2x 19" (normale schermen) en wil graag 1 van die 2 weg doen en daar een breedbeeld voor nemen, maar is zo'n 22" scherm nou net zo hoog als een 19" scherm of moet ik dan een ander formaat nemen.
(misschien wil iemand de hoogthe van het beeld voor me opmeten? Kan ik het vergelijken met die 19")![]()
Dat gaat je ongeveer 50 á 60 euro kostenquote:Op donderdag 28 juni 2007 15:22 schreef jd1982 het volgende:
Holyshit... HOLY SHIT... haha, wat een beeld man, asociaal groot, 226BW... wel kut dat de standaard zo laag is, moeten we d'r ook nog een beeldscherm-arm bijhalen
Niet, een 22 inch is even hoog als een 19 inch.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 10:18 schreef Logitik het volgende:
[..]
Een 22" inch scherm is ongeveer 2 cm groter (in hoogte) dan een 19".
Hangt er allemaal vanaf wat voor videokaart je hebt...quote:Op zaterdag 30 juni 2007 01:56 schreef Ballistic het volgende:
hoi,
ik ben van plan om er ook een te kopen, ik heb nu een 17" tft schermpje (ook van samsung), en als ik zo'n breedbeeld aanschaf, is het dan fijn (mogelijk?) om er 2 langs elkaar te hebben? of kan ik die oude dan beter verkopen voor een paar tientjes?
enn euhm, ik zit nu op een reso van 1280x1024, en ik kan niet hoger met mn settings.. ik neem aan dat dat verandert als ik zon breedbeeld inplug?
bvd)
Meestal veranderd dat wel, maar je 17inch kan nooit hoger dan 1280x1024.quote:Op zaterdag 30 juni 2007 01:56 schreef Ballistic het volgende:
hoi,
ik ben van plan om er ook een te kopen, ik heb nu een 17" tft schermpje (ook van samsung), en als ik zo'n breedbeeld aanschaf, is het dan fijn (mogelijk?) om er 2 langs elkaar te hebben? of kan ik die oude dan beter verkopen voor een paar tientjes?
enn euhm, ik zit nu op een reso van 1280x1024, en ik kan niet hoger met mn settings.. ik neem aan dat dat verandert als ik zon breedbeeld inplug?
bvd)
Omdat het verticaal signaalbereik van een wireless router driemaal niks is? Dan is elke meter mooi meegenomen. Daarnaast, dit is een nog best mooie router.quote:Op zondag 1 juli 2007 23:10 schreef flappiewappie het volgende:
telefoon naast wirless routertje is niet optimaal, zoieso waarom niet dat ding op de grond?
Ik ben nog geen enkel 22" scherm tegengekomen die een hogere resolutie ondersteundquote:Op zondag 1 juli 2007 23:45 schreef Slarioux het volgende:
Zijn er ook 22" schermen met een resolutie hoger dan 1680 x 1050? Net als 1280*1024 op een 19" (gewoon) vind ik dat nogal laag. Ik heb vroeger weleens 19"-schermen gezien met een reso van 1600*1200 maar die zijn nergens meer te krijgen... nogal ruk want 1280*1024 vind ik eigenlijk te laag en het verschil met een 22" widescreen is marginaal... die 400 pixels die je erbij krijgt, sorry, daar doe ik het niet voor.
En als ik dan omhoog ga naar 30" heb je een bakbeest van een scherm op je bureau staan met relatief dezelfde pixelgrootte... en daar heb je ook niks aan.
Denk het niet, aangezien er gewoon zoveel * zoveel pixels in het scherm zitten verwerkt. Dat is ook de reden dat het beeld zo brak wordt als je een lagere resolutie gaat draaien.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 23:57 schreef Logitik het volgende:
[..]
Ik ben nog geen enkel 22" scherm tegengekomen die een hogere resolutie ondersteundIemand die weet of ze bestaan?
Ik2!quote:Op donderdag 21 juni 2007 20:14 schreef Appelpit het volgende:
[afbeelding]
Ik heb zoals je ziet de 20" 206bw ook top schermpje![]()
Mjah standaardgrootte... Dell heeft ze in laptops zitten, en Apple ook. Snap niet waarom het niet in gewone schermen kan.quote:Op zaterdag 7 juli 2007 00:05 schreef The_Terminator het volgende:
[..]
Denk het niet, aangezien er gewoon zoveel * zoveel pixels in het scherm zitten verwerkt. Dat is ook de reden dat het beeld zo brak wordt als je een lagere resolutie gaat draaien.
Het zou wel mogelijk kunnen zijn, maar dan wijk je af van de standaard pixelgrootte, en ik denk dat daar wel een prijskaartje aan hangt.
Deze vind ik handig:quote:Op woensdag 27 juni 2007 17:16 schreef -Jewcookie- het volgende:
(misschien wil iemand de hoogthe van het beeld voor me opmeten? Kan ik het vergelijken met die 19")![]()
Aaah bedankt, die is idd handig.quote:Op zaterdag 7 juli 2007 01:24 schreef ppi het volgende:
[..]
Deze vind ik handig:
[afbeelding]
van:
http://i125.photobucket.com/albums/p77/xactme/729435zo22-1.gif
Wat een onzin, dan zet je dat 20 inch scherm dichterbij, dat komt dan op hetzelfde neer als een 22 inch.quote:Op zaterdag 7 juli 2007 12:04 schreef Logitik het volgende:
Een 20" widescreen is echt laag zeg, das toch helemaal niet mooi meer?![]()
Ik heb medelij met mensen die het met 20" moeten doen![]()
20" is prima. Ze hebben de zelfde resolutie alleen staan de pixels bij jou 22" scherm wat verder uit elkaar waardoor alles iets groter is.quote:Op zaterdag 7 juli 2007 12:04 schreef Logitik het volgende:
Een 20" widescreen is echt laag zeg, das toch helemaal niet mooi meer?![]()
Ik heb medelij met mensen die het met 20" moeten doen![]()
Ik heb gewoon meer pixelsquote:Op zaterdag 7 juli 2007 13:46 schreef -Jewcookie- het volgende:
[..]
20" is prima. Ze hebben de zelfde resolutie alleen staan de pixels bij jou 22" scherm wat verder uit elkaar waardoor alles iets groter is.
Nee, dat heb je niet. Daarnaast heb ik liever een Dell 2007WFP dan welk scherm in dit topic dan ook.quote:
Waarom?quote:Op zaterdag 7 juli 2007 16:00 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Nee, dat heb je niet. Daarnaast heb ik liever een Dell 2007WFP dan welk scherm in dit topic dan ook.
Doe mij maar een 2407"quote:Op zaterdag 7 juli 2007 17:53 schreef Kamermans het volgende:
[..]
omdat het een 20" is
ik ben blij met mijn Dell 2407WFP
Een mooi uitziende voet die je alle kanten op kan draaien, en een veel beter panel met een kijkhoek van ongeveer 180 graden horizontaal en verticaal.quote:
Als dat alles is, maakt het mij niks uit of ik de Samsung heb, of de jouwequote:Op zaterdag 7 juli 2007 21:58 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Een mooi uitziende voet die je alle kanten op kan draaien, en een veel beter panel met een kijkhoek van ongeveer 180 graden horizontaal en verticaal.
quote:Op zaterdag 7 juli 2007 22:04 schreef Logitik het volgende:
[..]
Als dat alles is, maakt het mij niks uit of ik de Samsung heb, of de jouwe
De Dell heeft een IPS panel, menig 22" heeft een TN panel. Doordat ik een CRT heb, kan ik eigenlijk alleen een IPS scherm kopen, omdat ik anders in kwaliteit te ver terug ga. Het is een questie van wachten totdat Dell zijn prijzen weer gaat dumpenquote:Soorten panelen
• TN
Deze panelen hebben een erg lage reactijtijd, waardoor ze het meest geschikt zijn voor het spelen van games. Samen met de lage prijs zorgt het ervoor dat schermen met een TN paneel erg populair zijn. Minpunten zijn dan weer een minder goede kleurenweergave en lage contrast. Ook de matige kijkhoek kan een nadeel zijn; er treedt al snel een verkleuring op als het scherm onder een bepaalde hoek bekeken wordt.
• MVA
MVA panelen hebben een hoog contrast, goede kleurweergave en kijkhoek. De reactietijd is in vergelijking met TN wat hoger, waardoor ze minder geschikt zijn voor snelle games. Ook de prijs van monitoren met een MVA paneel is wat hoger.
• PVA
Ontwikkeld door Samsung als alternatief voor MVA, met een nog hoger contrast en betere kijkhoek.
• IPS
Monitoren met een IPS paneel hebben net als PVA schermen een hoge kijkhoek, maar wel een iets lager contrast. Daartegenover staat dan weer de iets lagere reactietijd en de uitstekende kleurweergave. Gemiddeld genomen is IPS misschien wel de beste technologie met echter een groot nadeel: de prijs.
Heb jij een A, B of C-panel?quote:Op maandag 16 juli 2007 01:45 schreef Bijsmaak het volgende:
Afgelopen vrijdag de Samsung 226BW binnen. Ook geen dode pixels gevonden dus Ik ben een tevreden persoon.
Wow, 24"quote:Op maandag 16 juli 2007 02:28 schreef Knoekie het volgende:
Ik heb de Dell 2704WFP besteld, 24 inch besteld, wel aardig duur maar als vormgever wel een goede investering denk ik
[afbeelding]
Dat is ruim 2x226BW panels... Waarom niet dat genomen dan?quote:
Omdat hij het scherm voor vormgeving wilt gebruiken? En hij liever één goed scherm heeft?quote:Op maandag 16 juli 2007 09:31 schreef freud het volgende:
[..]
Dat is ruim 2x226BW panels... Waarom niet dat genomen dan?
24" is maar een paar procent meer oppervlakte dan 22", en met vormgeving zijn meerdere schermen volgens mij ook zeer bruikbaar. Ik heb met fotobewerking ook mijn 22" als 'werkblad' en een van de 17" schermen voor alle tools. Het enige wat voor die 24" spreekt is dat hij niet breedbeeld is.quote:Op maandag 16 juli 2007 09:37 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Omdat hij het scherm voor vormgeving wilt gebruiken? En hij liever één goed scherm heeft?
Mja, ik vergeleek dan ook de 1920x1200 met 3360x1060 van de 2x22" panels aan ruimte. Maar is die Dell ook breedbeeld joh? Ik heb naar een 24" van Dell gekeken die non-breedbeeld was, vandaar mijn aanname. Maar goed, 24" is ook bestquote:Op maandag 16 juli 2007 09:58 schreef Geqxon het volgende:
Ook de 24" van Dell is breedbeeld. Daarnaast moet er in dit topic eens wat minder naar inches maar naar pixels gekeken worden. Uit mijn hoofd heeft de Dell een resolutie van 1920 * 1200 (2.304.000) pixels, waarbij een 22" scherm maar 1.764.000 pixels heeft. Tel daarbij het enorm goede panel van de Dell 24" bij op, en het lijkt mij wel duidelijk wat de keuze van Knoekie bevestigd heeft.
wow man, dan is die kei hard in prijs gezaktquote:
mwah ben ik het niet echt mee eens, voor 3D, Animatie, Webdesign is een 2de monitor wel super handig. het 2de scherm mag dan wel een goedkoop 15" zijn. maar dan kan je op het ene beeld de preview van het eindproduct zien terwijl je op je goede beeld bezig bent met de bewerking.quote:Op maandag 16 juli 2007 09:37 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Omdat hij het scherm voor vormgeving wilt gebruiken? En hij liever één goed scherm heeft?
Ik kan alleen maar zeggen:quote:Op zaterdag 7 juli 2007 22:05 schreef Geqxon het volgende:
[..]
[..]
De Dell heeft een IPS panel, menig 22" heeft een TN panel. Doordat ik een CRT heb, kan ik eigenlijk alleen een IPS scherm kopen, omdat ik anders in kwaliteit te ver terug ga. Het is een questie van wachten totdat Dell zijn prijzen weer gaat dumpen
Vooral de kijkhoek vind ik handig, zodat je niet telkens je scherm moet draaien als je even onderuit gezakt gaat zitten.
Ik duidde op het feit dat de beeldkwaliteit van de Dell 2407WFP beter is dan een willekeurig 22" panel.quote:Op maandag 16 juli 2007 13:11 schreef Kamermans het volgende:
[..]
mwah ben ik het niet echt mee eens, voor 3D, Animatie, Webdesign is een 2de monitor wel super handig. het 2de scherm mag dan wel een goedkoop 15" zijn. maar dan kan je op het ene beeld de preview van het eindproduct zien terwijl je op je goede beeld bezig bent met de bewerking.
Serieus? Hoe kom je daar zo aan?quote:Op maandag 16 juli 2007 16:36 schreef Daklem het volgende:
Binnenkort nieuwe Samsung 24 inch schermen onder de 500 euri
Onzin, ligt totaal aan je applicatie. Als ik ga gamen wil ik geen dual-screen natuurlijk, als ik ga devven? Yes please!quote:Op maandag 16 juli 2007 10:16 schreef Geqxon het volgende:
Vergeet niet dat die 3360 * 1050 niet geheel gebruikbaar is. Mijn persoonlijke ervaring is dat je bij een opstelling met één scherm je het complete scherm gebruikt, en dat je bij twee schermen het tweede scherm er bijna altijd voor "erbij" hebt.
Goed, daarnaast kan de 24" 1080P video aan.
Deze had ik 2 gehaald maar werd er ziek van.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 18:22 schreef Logitik het volgende:
![]()
Ik begin:
[afbeelding]
Samsung 226BW
![]()
Als 1080P geen kont uit maakt, waarom is het dan ooit uitgevonden / maken mensen er gebruik van? Please, wat een wantargumenten.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 09:41 schreef ObviousClone het volgende:
[..]
Onzin, ligt totaal aan je applicatie. Als ik ga gamen wil ik geen dual-screen natuurlijk, als ik ga devven? Yes please!
En voor 1080P video hoef je het echt niet te doen. Want dat maakt geen kont uit.
Het weergeven van 1920x1080 (1080P), is inderdaad wel lekker, maar zijn er al veel films/series/games in dit formaat? Je moet dan naar HD DVD titels of een PS3 gaan, en dan zit je ook in de aardig zware kosten. Vooralsnog is het voor dat formaat leuk om early adapter te spelen, maar als je een jaar wacht zijn de prijzen dermate gedaald dat het ook wat meer een commercieel succes wordt.quote:Op woensdag 18 juli 2007 08:29 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Als 1080P geen kont uit maakt, waarom is het dan ooit uitgevonden / maken mensen er gebruik van? Please, wat een wantargumenten.
Jij hebt vast geld te veelquote:Op dinsdag 17 juli 2007 09:49 schreef ruffian het volgende:
[..]
Deze had ik 2 gehaald maar werd er ziek van.
Dus heb ze aan mijn vader gegeven en 2 van 20" gehaald
Nog groot genoeg en kword niet ziek
quote:Op woensdag 18 juli 2007 08:29 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Als 1080P geen kont uit maakt, waarom is het dan ooit uitgevonden / maken mensen er gebruik van? Please, wat een wantargumenten.
Zo duur zijn die 22" jongens niet meer imo...quote:
idd 340 voor de 22"quote:Op woensdag 18 juli 2007 13:34 schreef freud het volgende:
[..]
Zo duur zijn die 22" jongens niet meer imo...
Sowieso widescreen, echt superfijn!quote:Op woensdag 18 juli 2007 18:45 schreef robbolo het volgende:
Ik ben een nieuw systeem aan het samenstellen, en nu ben ol aan het twijfelen over mijn monitor. Ik weet niet of ik nou voor 19"moet gaan of toch maar voor 20"of 22". het liefst widescreen
is er veel verschil te merken als je r mee werkt? en ik zit ongeveer 75 centimer van me scherm af, als dat nog veel uitmaakt.
alvast bedankt:)
De 20" en 22" hebben praktisch altijd dezelfde resolutie. De 22" is vaak een paar tientjes duuder, dus is het gewoon minder klein. Als je het voor de resolutie doet, is een 20" ook prima.quote:Op woensdag 18 juli 2007 18:45 schreef robbolo het volgende:
Ik ben een nieuw systeem aan het samenstellen, en nu ben ol aan het twijfelen over mijn monitor. Ik weet niet of ik nou voor 19"moet gaan of toch maar voor 20"of 22". het liefst widescreen
is er veel verschil te merken als je r mee werkt? en ik zit ongeveer 75 centimer van me scherm af, als dat nog veel uitmaakt.
alvast bedankt:)
quote:Op woensdag 18 juli 2007 12:02 schreef ObviousClone het volgende:
[..]
[afbeelding]
iets voor jou?
Ik bedoel dus het verschil in kwaliteit van 1080p materiaal op de genoemde monitoren.
Mja, misschien dat er daarom 24bits kleuren op kunnen draaien? En gekalibreerd is _elke_ monitor kut met kleurweergave. Mijn Samsung 226BW is na calibratie prima bruikbaar voor het betere fotobewerkingswerk, en dat is qua kleuren minstens zo veeleisend als videobewerking...quote:Op woensdag 18 juli 2007 19:38 schreef KonnieKipke het volgende:
Die TFT <400 euro zijn allemaal slecht in kleuren weergeven. Het zijn meestal 7bits schermen met wat kleuren verbetering. Maar niet in staat true color weer te geven. De Dell die eerder werd genoemd is prima voor videobewerking.
*zucht* natuurlijk moet je downscalen, maar de hoeveelheid downscaling is klein genoeg om er totaal niets van te merken.quote:Op woensdag 18 juli 2007 21:42 schreef Geqxon het volgende:
[..]! Je 22" monitor kan geen eens 1080p aan. Of bedoel je downscalen? Dan kan mijn 14" VGA CRT ook prima 1080P video aan.
Je filmpje is 1920 * 1080 pixels, je scherm 1680 * 1050. Met downscaling zorg je ervoor dat het filmpje op je scherm past, met het probleem dat je pixels verliest. Dit is weer op te lossen door het e.e.a. in het filmpje te klooien.quote:
Das toch wel pittig vind ik hoor, 100 Watt.quote:Op maandag 16 juli 2007 19:23 schreef Daklem het volgende:
specs:
Samsung SyncMaster 245B - vlak scherm - TFT - 24"
Energieverbruik tijdens gebruik: 100 Watt
Heb je koude vingers ?quote:Op woensdag 18 juli 2007 08:29 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Ik ben ook zooo happy met de mijne! Gekalibreerd is hij helemaalquote:Op vrijdag 20 juli 2007 10:04 schreef Kyller het volgende:
Ik heb er gisteren 1 gekocht, een Samsung 226 bw
Er staat alleen geen A, S, of C meer op. Kleuren zijn perfect!![]()
![]()
Waarom een muismat bij je optische muis gebruiken, zie dat wel vaker en begrijp het niet.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 16:38 schreef -Jewcookie- het volgende:
Even een kleine pimp van mijn desktop omdat ik er blij mee ben.
[afbeelding]
4240x1050![]()
Muist veel fijner.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 16:57 schreef ppi het volgende:
[..]
Waarom een muismat bij je optische muis gebruiken, zie dat wel vaker en begrijp het niet.
Heb altijd de neiging om dat ding meteen terzijde te schuiven.....
Muismat? Tis een Steelplatequote:Op vrijdag 20 juli 2007 16:57 schreef ppi het volgende:
[..]
Waarom een muismat bij je optische muis gebruiken, zie dat wel vaker en begrijp het niet.
Heb altijd de neiging om dat ding meteen terzijde te schuiven.....
Ah, oke een steelplatequote:Op vrijdag 20 juli 2007 17:19 schreef -Jewcookie- het volgende:
[..]
Muismat? Tis een Steelplate![]()
Glijdt veel soepeler die muismat en de ondergrond van mijn buroblad glanst een beetje en heeft groefjes waardoor je muiscursor minder nauwkeurig is en soms een beetje jumpy word. (ongecontroleerd verspringen)
Ik heb de foto niet zelf in de winkel gemaakt ofzoquote:Op vrijdag 20 juli 2007 17:39 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Ehhh, BEETJE duur??? Mijn zusje had die voor 240 ofzo.
Had hetzelfde gedaan, maar nu ik de zoveelste lasermuis in gebruik heb, heb ik toch maar weer een Corepad Eyepad muismat erbij gedaan; het muist toch veel stiller door het stof en lekkerder, zeker een met een groot en dun formaat dat niet gaat schuiven.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 23:12 schreef ppi het volgende:
[..]
Ah, oke een steelplate![]()
Toen ik jaren geleden mijn eerste optische muis kocht gingen mijn oude muismatten direct de deur uit.
Op mijn tafels werken ze verder perfect en glijden lekker over gelakt hout.
![]()
On topic dan maar weer proberen, tis tenslotte geen muismattopic
De enige manier om zonder iets speciaals te kalibreren, is om een foto te nemen van iets met kleuren en contrast (smarties op zwart vel papier os zo) en dan die naast je monitor houden en klooien met de kleuren. Ik heb zelf gewoon een Spyder gekocht. Werkt perfect!quote:Op vrijdag 20 juli 2007 21:48 schreef robbolo het volgende:
[...]
Edit: het is gelukt om m te kantelen, moest aan de bovenkant in het midden duwen, en die voet vasthouden. maar nou wil ik nog wel graag mijn beeld goed calibreren, en ik weet niet waar ik moet beginnen, iemand een idee waar ik t kan vinden?
Of je gebruikt ff googlequote:Op maandag 23 juli 2007 18:05 schreef Omkron het volgende:
Vanaf welke xxinch heb ik full hd resolutie?
quote:full HDTV
Full HDTV, also referred to as ultra-HD, true HDTV, and 1080p, is a television (TV) display technology that surpasses the video quality and sharpness of the original high-definition television (HDTV) technology, providing an image resolution of 1920 by 1080 pixels.
The original HDTV technology offers vertical resolution that ranges from 720 lines with progressive scanning (720p) to 1080 lines with interlaced scanning (1080i). Full HDTV provides 1080 lines with progressive scanning (sometimes referred to as 1080p). In these specifications, the numeral indicates the number of horizontal lines in the complete raster, the p stands for progressive scanning (where each scan displays every line in the image raster sequentially from top to bottom), and the i stands for interlaced scanning (where each scan displays alternate lines in the image raster, and two complete scans are therefore required to display the entire image).
Progressive scanning is considered superior to interlaced scanning for full-motion video displays, because there is less jitter, particularly for the portrayal of objects that move diagonally or vertically across the screen. The improvement is especially noticeable for fast-moving images, typical of television and DVD programs. Another advantage of progressive scanning is the fact that it is required for satisfactory video on TV sets that use micro displays, plasma displays, or liquid-crystal display (LCD) flat panels, all of which are becoming increasingly popular. The improved image quality afforded by full HDTV is well suited to the extra-large-screen displays used in home theater systems.
Euh, misschien elk scherm dat de resolutie weer kan geven? Resolutie heeft geen direct verband met het aantal inch...quote:Op maandag 23 juli 2007 19:48 schreef Omkron het volgende:
Leuk gast.. maar ik weet wat HD is. Mijn vraag is vanaf welke aantal inch ik full hd heb op mijn nog aan te schaffen wide tft tje.
Full HD heb je ook op 15,4" laptop schermen beschikbaar (WUXGA)...quote:Op maandag 23 juli 2007 19:53 schreef Geqxon het volgende:
Full-HD heb je anders al vanaf 24". CRT vaak al vanaf 19".
en dan is t gedownscaled. wat hij volgens mij bedoeld te vragen is wat voor scherm je moet hebben, die met een native resolutie full had kan hebben. En dan moet je minimaal iets met ----X1080 hebben. aangezien Full hd 1080 lijnen gebruikt in de hoogte.quote:Op maandag 23 juli 2007 22:19 schreef freud het volgende:
[..]
Full HD heb je ook op 15,4" laptop schermen beschikbaar (WUXGA)...
WUXGA is 1900*1200. En ja, dat bestaat op 15.4"quote:Op maandag 23 juli 2007 23:31 schreef robbolo het volgende:
[..]
en dan is t gedownscaled. wat hij volgens mij bedoeld te vragen is wat voor scherm je moet hebben, die met een native resolutie full had kan hebben. En dan moet je minimaal iets met ----X1080 hebben. aangezien Full hd 1080 lijnen gebruikt in de hoogte.
en volgens mij is de native resolutie pas groot genoeg bij een 24" scherm. aangezien een (breedbeeld) 22" scherm een resolutie van 1680x1050 heeft. maar hoeveel 24" heeft weet ik niet precies.
Dat was mij niet bekendquote:Op maandag 23 juli 2007 23:36 schreef Geqxon het volgende:
[..]
WUXGA is 1900*1200. En ja, dat bestaat op 15.4"
Neequote:Op dinsdag 24 juli 2007 03:21 schreef hierissiedan het volgende:
ik gebruik een 32" lcd tv via de vga out als monitor telt dat ook?
Ik heb hetzelfde gedaan, maar de monitor is vrij klein.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 20:32 schreef Mojogot het volgende:
Afgelopen woensdag heb ik bij binnenkomst van mijn loon de stoute schoenen aangetrokken en naar de Mycom gegaan om een Samsung 226BW te scoren. Prettige winkel in de buurt..Hij is iets duurder, maar de garantie dat je bij een dode pixel terug kan komen zonder moeilijk doen is voor mij erg belangrijk, omdat mijn vorige scherm 17" BenQ een dode subpixel had. Nadat ik ¤369,- euro lichter ben, maar 5,3kg 22" rijker kon ik weer op weg naar huis. Bij aankomst thuis m'n oude scherm afgekoppeld en nieuwe meteen aangesloten. Wat een verademing bij een 17" scherm zeg, niet normaal
Gelukkig heb ik geen dode pixels, ik heb het scherm thuis even getest met TFT-tester en heb na 2 dagen normaal gebruik ook nog niks kunnen ontdekken. Ik kan er dus wel veilig vanuit gaan dat het scherm in orde is.
Na aansluiting heb ik niks meer gedaan aan de kleursetup. Bij een zwarte achtergrond is een kleine BB zichtbaar aan de boven en onderrand van het scherm. Het type paneel is bij mij ook niet te ontdekken, maar ik ben eigenlijk zeer tevreden nou. Laten we zeggen dat ik niet gehinderd ben door enige kennisHet zou goed kunnen dat het scherm kleurtechnisch gezien nou goed staat, maar misschien ook niet.. Het maakt me eigenlijk ook niet uit, de kleuren op dit scherm zijn beter dan mijn vorige BenQ (die was erg flets) dus ik ben zeer tevreden.
Vervolgens heb ik een leuke achtergrond uitgezocht op 1680 x 1050 en ben een spelletje gaan spelen. TDU Unlimited draait wat zwaarder, maar gelukkig nog steeds primaIk heb geen ghosting kunnen ontdekken (gelukkig).
Na een spelletje is het tijd voor een film. Mijn lidmaatschap van Hdbits en wat leuke 1080p films, samen met dit scherm is een zeer goede combinatie..Films zijn haarscherp, bijna geen zwarte rand (16:9 op een 16:10 scherm) en dus lekker beeldvullend, een verademing boven een 5:4 scherm (met enorme balken).
Mijn conclusie kan dan ook niets anders zijn dan dit ik zeer blij ben met dit scherm en het zeker nog jarenlang mee kan. Het enige nadeel van het scherm is een kleine BB aan de boven en onderkant van het scherm, maar het is niet storend.
Mijn setup:
[[url=http://www.home.zonnet.nl/meeuwissen53/tn_P7270001.JPG]afbeelding][/url]
Een indicatie van, hoe groot 22" eigenlijk wel niet is..
[[url=http://www.home.zonnet.nl/meeuwissen53/tn_P7270002.JPG]afbeelding][/url]
Klik voor een groter plaatje
quote:Op vrijdag 27 juli 2007 21:03 schreef PICHT het volgende:
[..]
Ik heb hetzelfde gedaan, maar de monitor is vrij klein.
[afbeelding]
beetje ruk plaatje maar gaat om het idee:quote:Op dinsdag 22 mei 2007 22:12 schreef MaximumRush het volgende:
Je kijkt toch naar het scherm en niet naar de rand? Of doe ik iets verkeerd wanneer ik mijn monitor gebruik?
dat werkt opzich prima alleen moeten de monitoren wel identiek zijn.. anders werkt het idd kutquote:Op vrijdag 27 juli 2007 20:40 schreef Repeat het volgende:
Meerdere monitoren zuigt aars. Ik snap echt niet dat mensen dat lekker vinden werken.
Ik zou er graag twee 22" monitoren bij willen hebben, en dan alle drie dezelfde.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 20:40 schreef Repeat het volgende:
Meerdere monitoren zuigt aars. Ik snap echt niet dat mensen dat lekker vinden werken.
Ik heb aan m'n muziek workstation 2 monitoren hangen, een 19" CRT en een 15" TFT. Op de 15" heb ik over het algemeen de mixer en transport windows, op de 19" m'n edit-view. Dat werkt prima, ik zou niet weten waarom die schermen hetzelfde zouden moeten zijn.quote:Op zaterdag 28 juli 2007 00:26 schreef mschol het volgende:
[..]
dat werkt opzich prima alleen moeten de monitoren wel identiek zijn.. anders werkt het idd kut
Nee, maak je eigen topic maar, voor 24" inch bezittersquote:Op zaterdag 28 juli 2007 00:54 schreef dynamiet het volgende:
Mag ik hier met me 24'' Dell ook komen??![]()
je bent niet de eerste die komt lopen showen met een 24" hoorquote:Op zaterdag 28 juli 2007 00:54 schreef dynamiet het volgende:
Mag ik hier met me 24'' Dell ook komen??![]()
Het is ff wennen, maar eenmaal een 2e of 3e monitor en je wilt niet anders meer. Ik werk de hele dag met autocad en het is heel vervelend als je 2 of 3 tekeningen open hebt dat je de hele tijd van venster moet verwisselen. Als ik nu op 1 monitor moet werken voel ik me alsof ik in een klein hokje zitquote:Op vrijdag 27 juli 2007 20:40 schreef Repeat het volgende:
3 widescreens is veel te groot man. Dan moet je je hoofd 180 graden draaien wil je van de ene naar de andere kant kijken. Beste widescreen in het midden als werkbeeld en 2 x 19" aan de zijkant als support schermen.quote:Op zaterdag 28 juli 2007 00:40 schreef Logitik het volgende:
[..]
Ik zou er graag twee 22" monitoren bij willen hebben, en dan alle drie dezelfde.
Past precies
ik mocht hier niet eens komen met mijn 32" dus....quote:
quote:Op zaterdag 28 juli 2007 09:47 schreef Kamermans het volgende:
[..]
je bent niet de eerste die komt lopen showen met een 24" hoor
Weet je ook al dat de aarde rond is?quote:Op zaterdag 28 juli 2007 16:19 schreef PICHT het volgende:
Ik kwam er vanmiddag achter dat mijn 226bw ook kantelbaar is....
Als een pannenkoekquote:Op zaterdag 28 juli 2007 18:35 schreef Logitik het volgende:
[..]
Weet je ook al dat de aarde rond is?![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |