Ah, oke een steelplatequote:Op vrijdag 20 juli 2007 17:19 schreef -Jewcookie- het volgende:
[..]
Muismat? Tis een Steelplate![]()
Glijdt veel soepeler die muismat en de ondergrond van mijn buroblad glanst een beetje en heeft groefjes waardoor je muiscursor minder nauwkeurig is en soms een beetje jumpy word. (ongecontroleerd verspringen)
Ik heb de foto niet zelf in de winkel gemaakt ofzoquote:Op vrijdag 20 juli 2007 17:39 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Ehhh, BEETJE duur??? Mijn zusje had die voor 240 ofzo.
Had hetzelfde gedaan, maar nu ik de zoveelste lasermuis in gebruik heb, heb ik toch maar weer een Corepad Eyepad muismat erbij gedaan; het muist toch veel stiller door het stof en lekkerder, zeker een met een groot en dun formaat dat niet gaat schuiven.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 23:12 schreef ppi het volgende:
[..]
Ah, oke een steelplate![]()
Toen ik jaren geleden mijn eerste optische muis kocht gingen mijn oude muismatten direct de deur uit.
Op mijn tafels werken ze verder perfect en glijden lekker over gelakt hout.
![]()
On topic dan maar weer proberen, tis tenslotte geen muismattopic
De enige manier om zonder iets speciaals te kalibreren, is om een foto te nemen van iets met kleuren en contrast (smarties op zwart vel papier os zo) en dan die naast je monitor houden en klooien met de kleuren. Ik heb zelf gewoon een Spyder gekocht. Werkt perfect!quote:Op vrijdag 20 juli 2007 21:48 schreef robbolo het volgende:
[...]
Edit: het is gelukt om m te kantelen, moest aan de bovenkant in het midden duwen, en die voet vasthouden. maar nou wil ik nog wel graag mijn beeld goed calibreren, en ik weet niet waar ik moet beginnen, iemand een idee waar ik t kan vinden?
Of je gebruikt ff googlequote:Op maandag 23 juli 2007 18:05 schreef Omkron het volgende:
Vanaf welke xxinch heb ik full hd resolutie?
quote:full HDTV
Full HDTV, also referred to as ultra-HD, true HDTV, and 1080p, is a television (TV) display technology that surpasses the video quality and sharpness of the original high-definition television (HDTV) technology, providing an image resolution of 1920 by 1080 pixels.
The original HDTV technology offers vertical resolution that ranges from 720 lines with progressive scanning (720p) to 1080 lines with interlaced scanning (1080i). Full HDTV provides 1080 lines with progressive scanning (sometimes referred to as 1080p). In these specifications, the numeral indicates the number of horizontal lines in the complete raster, the p stands for progressive scanning (where each scan displays every line in the image raster sequentially from top to bottom), and the i stands for interlaced scanning (where each scan displays alternate lines in the image raster, and two complete scans are therefore required to display the entire image).
Progressive scanning is considered superior to interlaced scanning for full-motion video displays, because there is less jitter, particularly for the portrayal of objects that move diagonally or vertically across the screen. The improvement is especially noticeable for fast-moving images, typical of television and DVD programs. Another advantage of progressive scanning is the fact that it is required for satisfactory video on TV sets that use micro displays, plasma displays, or liquid-crystal display (LCD) flat panels, all of which are becoming increasingly popular. The improved image quality afforded by full HDTV is well suited to the extra-large-screen displays used in home theater systems.
Euh, misschien elk scherm dat de resolutie weer kan geven? Resolutie heeft geen direct verband met het aantal inch...quote:Op maandag 23 juli 2007 19:48 schreef Omkron het volgende:
Leuk gast.. maar ik weet wat HD is. Mijn vraag is vanaf welke aantal inch ik full hd heb op mijn nog aan te schaffen wide tft tje.
Full HD heb je ook op 15,4" laptop schermen beschikbaar (WUXGA)...quote:Op maandag 23 juli 2007 19:53 schreef Geqxon het volgende:
Full-HD heb je anders al vanaf 24". CRT vaak al vanaf 19".
en dan is t gedownscaled. wat hij volgens mij bedoeld te vragen is wat voor scherm je moet hebben, die met een native resolutie full had kan hebben. En dan moet je minimaal iets met ----X1080 hebben. aangezien Full hd 1080 lijnen gebruikt in de hoogte.quote:Op maandag 23 juli 2007 22:19 schreef freud het volgende:
[..]
Full HD heb je ook op 15,4" laptop schermen beschikbaar (WUXGA)...
WUXGA is 1900*1200. En ja, dat bestaat op 15.4"quote:Op maandag 23 juli 2007 23:31 schreef robbolo het volgende:
[..]
en dan is t gedownscaled. wat hij volgens mij bedoeld te vragen is wat voor scherm je moet hebben, die met een native resolutie full had kan hebben. En dan moet je minimaal iets met ----X1080 hebben. aangezien Full hd 1080 lijnen gebruikt in de hoogte.
en volgens mij is de native resolutie pas groot genoeg bij een 24" scherm. aangezien een (breedbeeld) 22" scherm een resolutie van 1680x1050 heeft. maar hoeveel 24" heeft weet ik niet precies.
Dat was mij niet bekendquote:Op maandag 23 juli 2007 23:36 schreef Geqxon het volgende:
[..]
WUXGA is 1900*1200. En ja, dat bestaat op 15.4"
Neequote:Op dinsdag 24 juli 2007 03:21 schreef hierissiedan het volgende:
ik gebruik een 32" lcd tv via de vga out als monitor telt dat ook?
Ik heb hetzelfde gedaan, maar de monitor is vrij klein.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 20:32 schreef Mojogot het volgende:
Afgelopen woensdag heb ik bij binnenkomst van mijn loon de stoute schoenen aangetrokken en naar de Mycom gegaan om een Samsung 226BW te scoren. Prettige winkel in de buurt..Hij is iets duurder, maar de garantie dat je bij een dode pixel terug kan komen zonder moeilijk doen is voor mij erg belangrijk, omdat mijn vorige scherm 17" BenQ een dode subpixel had. Nadat ik ¤369,- euro lichter ben, maar 5,3kg 22" rijker kon ik weer op weg naar huis. Bij aankomst thuis m'n oude scherm afgekoppeld en nieuwe meteen aangesloten. Wat een verademing bij een 17" scherm zeg, niet normaal
Gelukkig heb ik geen dode pixels, ik heb het scherm thuis even getest met TFT-tester en heb na 2 dagen normaal gebruik ook nog niks kunnen ontdekken. Ik kan er dus wel veilig vanuit gaan dat het scherm in orde is.
Na aansluiting heb ik niks meer gedaan aan de kleursetup. Bij een zwarte achtergrond is een kleine BB zichtbaar aan de boven en onderrand van het scherm. Het type paneel is bij mij ook niet te ontdekken, maar ik ben eigenlijk zeer tevreden nou. Laten we zeggen dat ik niet gehinderd ben door enige kennisHet zou goed kunnen dat het scherm kleurtechnisch gezien nou goed staat, maar misschien ook niet.. Het maakt me eigenlijk ook niet uit, de kleuren op dit scherm zijn beter dan mijn vorige BenQ (die was erg flets) dus ik ben zeer tevreden.
Vervolgens heb ik een leuke achtergrond uitgezocht op 1680 x 1050 en ben een spelletje gaan spelen. TDU Unlimited draait wat zwaarder, maar gelukkig nog steeds primaIk heb geen ghosting kunnen ontdekken (gelukkig).
Na een spelletje is het tijd voor een film. Mijn lidmaatschap van Hdbits en wat leuke 1080p films, samen met dit scherm is een zeer goede combinatie..Films zijn haarscherp, bijna geen zwarte rand (16:9 op een 16:10 scherm) en dus lekker beeldvullend, een verademing boven een 5:4 scherm (met enorme balken).
Mijn conclusie kan dan ook niets anders zijn dan dit ik zeer blij ben met dit scherm en het zeker nog jarenlang mee kan. Het enige nadeel van het scherm is een kleine BB aan de boven en onderkant van het scherm, maar het is niet storend.
Mijn setup:
[[url=http://www.home.zonnet.nl/meeuwissen53/tn_P7270001.JPG]afbeelding][/url]
Een indicatie van, hoe groot 22" eigenlijk wel niet is..
[[url=http://www.home.zonnet.nl/meeuwissen53/tn_P7270002.JPG]afbeelding][/url]
Klik voor een groter plaatje
quote:Op vrijdag 27 juli 2007 21:03 schreef PICHT het volgende:
[..]
Ik heb hetzelfde gedaan, maar de monitor is vrij klein.
[afbeelding]
beetje ruk plaatje maar gaat om het idee:quote:Op dinsdag 22 mei 2007 22:12 schreef MaximumRush het volgende:
Je kijkt toch naar het scherm en niet naar de rand? Of doe ik iets verkeerd wanneer ik mijn monitor gebruik?
dat werkt opzich prima alleen moeten de monitoren wel identiek zijn.. anders werkt het idd kutquote:Op vrijdag 27 juli 2007 20:40 schreef Repeat het volgende:
Meerdere monitoren zuigt aars. Ik snap echt niet dat mensen dat lekker vinden werken.
Ik zou er graag twee 22" monitoren bij willen hebben, en dan alle drie dezelfde.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 20:40 schreef Repeat het volgende:
Meerdere monitoren zuigt aars. Ik snap echt niet dat mensen dat lekker vinden werken.
Ik heb aan m'n muziek workstation 2 monitoren hangen, een 19" CRT en een 15" TFT. Op de 15" heb ik over het algemeen de mixer en transport windows, op de 19" m'n edit-view. Dat werkt prima, ik zou niet weten waarom die schermen hetzelfde zouden moeten zijn.quote:Op zaterdag 28 juli 2007 00:26 schreef mschol het volgende:
[..]
dat werkt opzich prima alleen moeten de monitoren wel identiek zijn.. anders werkt het idd kut
Nee, maak je eigen topic maar, voor 24" inch bezittersquote:Op zaterdag 28 juli 2007 00:54 schreef dynamiet het volgende:
Mag ik hier met me 24'' Dell ook komen??![]()
je bent niet de eerste die komt lopen showen met een 24" hoorquote:Op zaterdag 28 juli 2007 00:54 schreef dynamiet het volgende:
Mag ik hier met me 24'' Dell ook komen??![]()
Het is ff wennen, maar eenmaal een 2e of 3e monitor en je wilt niet anders meer. Ik werk de hele dag met autocad en het is heel vervelend als je 2 of 3 tekeningen open hebt dat je de hele tijd van venster moet verwisselen. Als ik nu op 1 monitor moet werken voel ik me alsof ik in een klein hokje zitquote:Op vrijdag 27 juli 2007 20:40 schreef Repeat het volgende:
3 widescreens is veel te groot man. Dan moet je je hoofd 180 graden draaien wil je van de ene naar de andere kant kijken. Beste widescreen in het midden als werkbeeld en 2 x 19" aan de zijkant als support schermen.quote:Op zaterdag 28 juli 2007 00:40 schreef Logitik het volgende:
[..]
Ik zou er graag twee 22" monitoren bij willen hebben, en dan alle drie dezelfde.
Past precies
ik mocht hier niet eens komen met mijn 32" dus....quote:
quote:Op zaterdag 28 juli 2007 09:47 schreef Kamermans het volgende:
[..]
je bent niet de eerste die komt lopen showen met een 24" hoor
Weet je ook al dat de aarde rond is?quote:Op zaterdag 28 juli 2007 16:19 schreef PICHT het volgende:
Ik kwam er vanmiddag achter dat mijn 226bw ook kantelbaar is....
Als een pannenkoekquote:Op zaterdag 28 juli 2007 18:35 schreef Logitik het volgende:
[..]
Weet je ook al dat de aarde rond is?![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |