abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49781955
Heb momenteel een 22" wide acer paneeltje, maar zit er over te denken om naar 30" te gaan.. 22 is eigenlijk te klein
  zaterdag 26 mei 2007 @ 01:14:27 #52
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_49783016
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 00:25 schreef Intrepidity het volgende:
Heb momenteel een 22" wide acer paneeltje, maar zit er over te denken om naar 30" te gaan.. 22 is eigenlijk te klein
30 is erg bizar. Ik twijfelde lange tijd tussen een 24 en een 30 en heb alsnog voor de 24 gekozen. Geld was het probleem niet btw.

Zo'n 30" steekt enorm af en is te veel aanwezig. Zeker in een huiskamer. Plus dat films en spellen de neiging hebben zich op te rekken met 'slecht' beeld als gevolg. En dan kun je nog zo'n dikke videokaart hebben, het is gewoon niet mooi en erg pixellig.
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
pi_49783110
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 01:14 schreef Biogarde het volgende:

[..]

30 is erg bizar. Ik twijfelde lange tijd tussen een 24 en een 30 en heb alsnog voor de 24 gekozen. Geld was het probleem niet btw.

Zo'n 30" steekt enorm af en is te veel aanwezig. Zeker in een huiskamer. Plus dat films en spellen de neiging hebben zich op te rekken met 'slecht' beeld als gevolg. En dan kun je nog zo'n dikke videokaart hebben, het is gewoon niet mooi en erg pixellig.
Hmmja, ik overweeg het meer omdat ik een hele zooi werkruimte nodig heb... ontwikkelomgeving, ftp-client, paar browsers voor voorbeelden, enzovoort.. nou heb ik momenteel een dualscreen opstelling met 22 en 17 inch, en dat werkt wel aardig, maar het houdt niet over qua werkruimte.. maargoed, misschien is een 24" ook wel goed ja, naar verhouding krijg je er veel extra resolutie voor terug..
pi_49787622
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 22:15 schreef The_Terminator het volgende:
22" is leuk, ik heb ook een 22" Samsung LCD TV. Echter gaat een monitor niet lukken vrees ik, te weinig ruimte voor.
Voor een TV is een 22" echt te klein
pi_49790647
Heb zelf een 22inch van Mirai staan, was een 15 inch gewend maar wow, wat een ruimte krijg je er in een keer bij.
pi_49799258
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 22:11 schreef UnderTheWingsOfLove het volgende:
Ik heb een 19'' tft maar wel moeilijk om goede wallpapers te vinden met een goede kwaliteit
http://images.google.nl/images?svnum=10&hl=nl&gbv=2&q=1280+x+1024

De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_49799267
En anders 1600 x 1200 zoeken mocht dat je native zijn
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_49803180
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 11:44 schreef Logitik het volgende:

[..]

Voor een TV is een 22" echt te klein
Klopt, maar ik gebruik hem alleen voor mijn X-Box 360. Daar is het goed genoeg voor. Als ik films wil kijken heb ik nog wel een leuk CRT beamertje staan.
pi_49803877
Heb een 225BW gehad, maar heb deze na 4 dagen terug gebracht ivm te asociaal groot en lomp.

Heb nu een 931BW en dat staat wat subtieler in de huiskamer. Tevens ook gekocht zodat ik niet perse een peperdure videokaart hoef te kopen om nieuwe spellen in native resolutie te spelen.

Afstand tot m,n hoofd is trouwens maar 50 cm als ik aan m,n rvs bureau zit.
Existing in dimensions of addictive obsession
Your script will run short of ideas
The story will soon end itself
People to trust come short in number
pi_49866789
Moet mijn reeds gekochte 225BW (na al omgeruild te hebben) opnieuw terugbrengen

De eerste had last van een donkere waas in het midden van het scherm (van boven naar beneden), en degene die ik nu heb, heeft enorm veel last van backlight leakage, veel meer dan de vorige. Ik was al effe aan het kijken voor een andere bij de MM, en de verkoper wist mij te melden dat hij waarschijnlijk die hele partij weer terugstuurt! Waren dus meer klachten...

Dus in potentie is de 225BW heel goed, alleen ik heb ff genoeg van dat ding. Morgen ga ik kijken naar de HP W2207, met crystalbrite scherm, die schijnt supergoed te zijn. Mocht dat ding nergens te vinden zijn, is voor mij de LG L226WT ook een optie.

Ik heb weinig last van spiegelingen denk ik als ik de HP neem, omdat hij een beetje beschermd tussen 2 planken van het bureau instaat, dus niet direct in het daglicht zit

Maar ik zie het allemaal morgen wel. Ervaringen over deze 2 monitoren (met name backlight leakage) zijn van harte welkom!
pi_49876885
hoe kan je zo'n TFT het beste schoonmaken? met welk spul/doekje?
Mysterieland!!!!!!!!!!!!!
pi_49877126
Mag ik ook stiekem mijn 21.1" aanmelden?
Ik heb de zwarte uitvoering...
pi_49877257
Ik gebruik altijd Monster screenclean

Laatst heb ik zo'n setje bij de mediamarkt meegenomen, de nederlandse uitvoering is een 200ml flacon met een schoonmaakdoekje.

Setje kost wel 35 eurie, maar liever je scherm heel en schoon dan dat je de filmlaag erafpoetst met een of ander brak middeltje.
en 200ml is behoorlijk veel! daar ga ik jaren plezier van hebben denk ik.
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 08:16 schreef Sweetbeach het volgende:
hoe kan je zo'n TFT het beste schoonmaken? met welk spul/doekje?
pi_49879470
Voor het schoonmaken van mijn tft gebruik ik de iClean, is zoiets als dat van Monster maar dan volgens mij door mijn vader uit de Apple Store meegenomen, werkt prima (al voelt die doek wel grappig aan).
pi_49880140
Dan hebben we het over hetzelfde idd vreemde stof idd..
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 10:28 schreef DJJoris het volgende:
Voor het schoonmaken van mijn tft gebruik ik de iClean, is zoiets als dat van Monster maar dan volgens mij door mijn vader uit de Apple Store meegenomen, werkt prima (al voelt die doek wel grappig aan).
pi_50057852
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 10:28 schreef DJJoris het volgende:
Zit er niet een soort van teflon-laagje op het doek?
pi_50082390
Ik zit er over te denken mezelf te trakteren op een samsung 226bw. Nu lees ik dat er veschillende panels in omloop zijn, type A, C en S, en dat die S het beste is. Wat zijn de ervaringen van de 226bwbezitters hier? Welk panel hebben jullie?
Voorbeeldje, in dit geval gaat het dus om die S rechtsboven:
http://www.overclockerson(...)6bw/images/pkg10.jpg
pi_50082509
quote:
Op maandag 4 juni 2007 08:50 schreef kluut het volgende:
Ik zit er over te denken mezelf te trakteren op een samsung 226bw. Nu lees ik dat er veschillende panels in omloop zijn, type A, C en S, en dat die S het beste is. Wat zijn de ervaringen van de 226bwbezitters hier? Welk panel hebben jullie?
Voorbeeldje, in dit geval gaat het dus om die S rechtsboven:
http://www.overclockerson(...)6bw/images/pkg10.jpg
Nou ik heb een paar dagen eentje met een C-panel gehad, en die was echt zoooo baggerslecht. Kleuren waren niet om aan te zien, veel te blauw ook na calibratie, kijkhoed was niet goed, en bij mij zat er een lichte vlek aan de zijkant van het beeld... Dus echt een waardeloos ding, de 225BW die ik nu heb geeft al een flink beter beeld, alleen ik ben hier ook niet tevreden over wegens het overschot aan backlight leakage. Dat dat anno 2007 nog voorkomt...

En de C-versies zijn volgens mij nu het meeste in omloop, dus je moet echt geluk hebben wil je een S-paneel zien te krijgen.

Mijn tip: pak de 226BW alleen als je een S-paneel kan krijgen (over A weet ik niet zoveel, alleen dat het 'iets' minder is dan de S). Ga anders voor bijvoorbeeld de HP W2207, deze heeft een glossy laag, contrast is beter, kleuren zijn echter en je kunt hem verstellen in elke hoek die je wil.
  maandag 4 juni 2007 @ 16:12:48 #69
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_50094363
Vorige week een samsung 226bw gekocht voor 349.

Geen idee wat voor paneel, waar kan je dat zien?

is iig superbeeld. Hele vooruit gang tenaanzien van mijn 19" crt bak
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGEĦ
pi_50112510
quote:
Op maandag 4 juni 2007 16:12 schreef wise het volgende:
Geen idee wat voor paneel, waar kan je dat zien?
Op het zilver plaatje achterop, rechtsboven, achter het modelnr.
Maar ik heb inmiddels begrepen dat samsung bij de nieuwe lichting die informatie heeft weggelaten.

De C panelen zijn gemaakt door Chimei. En Chimei heeft zelf ook een scherm op de markt, voor ongeveer 2/3 van de prijs van een samsung.

Ik vind het wel een slechte zaak, dat samsung onder dezelfde naam kwalitatief 3 verschillende schermen verkoopt. Misschien dat ik toch maar een ander scherm neem, ipv aan deze loterij mee te doen.
pi_50113207
quote:
Op maandag 4 juni 2007 23:42 schreef kluut het volgende:

[..]

Op het zilver plaatje achterop, rechtsboven, achter het modelnr.
Maar ik heb inmiddels begrepen dat samsung bij de nieuwe lichting die informatie heeft weggelaten.

De C panelen zijn gemaakt door Chimei. En Chimei heeft zelf ook een scherm op de markt, voor ongeveer 2/3 van de prijs van een samsung.

Ik vind het wel een slechte zaak, dat samsung onder dezelfde naam kwalitatief 3 verschillende schermen verkoopt. Misschien dat ik toch maar een ander scherm neem, ipv aan deze loterij mee te doen.
Neem gewoon de HP W2207, die ga ik ook halen. Beter zul je in de prijsklasse 300-400 euro niet vinden.
pi_50114647
ik doe schoonmaken gewoon met het sopje waar ik de kamer mee sop wat een onzin die doekjes pure marketing
0023
pi_50115720
quote:
Op maandag 4 juni 2007 08:58 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Nou ik heb een paar dagen eentje met een C-panel gehad, en die was echt zoooo baggerslecht. Kleuren waren niet om aan te zien, veel te blauw ook na calibratie, kijkhoed was niet goed, en bij mij zat er een lichte vlek aan de zijkant van het beeld... Dus echt een waardeloos ding, de 225BW die ik nu heb geeft al een flink beter beeld, alleen ik ben hier ook niet tevreden over wegens het overschot aan backlight leakage. Dat dat anno 2007 nog voorkomt...

En de C-versies zijn volgens mij nu het meeste in omloop, dus je moet echt geluk hebben wil je een S-paneel zien te krijgen.

Mijn tip: pak de 226BW alleen als je een S-paneel kan krijgen (over A weet ik niet zoveel, alleen dat het 'iets' minder is dan de S). Ga anders voor bijvoorbeeld de HP W2207, deze heeft een glossy laag, contrast is beter, kleuren zijn echter en je kunt hem verstellen in elke hoek die je wil.
Ik heb een C versie. Maar waar moet ik dit aan merken dan Ik snap niet waar de fuzz is about. Ik heb echt heel mooi beeld, en ben er heel erg 100% tevreden mee.
pi_50115732
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 00:52 schreef ikJur het volgende:
ik doe schoonmaken gewoon met het sopje waar ik de kamer mee sop wat een onzin die doekjes pure marketing
Dan heb jij vast geen 22" widescreen, of je bent gewoon niet zuinig op je spullen
pi_50116747
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 02:15 schreef Logitik het volgende:

[..]

Ik heb een C versie. Maar waar moet ik dit aan merken dan Ik snap niet waar de fuzz is about. Ik heb echt heel mooi beeld, en ben er heel erg 100% tevreden mee.
Mooi dat je goed beeld hebt. Dat geeft aan dat het verschil tussen A, C en S vrij beperkt is, of dat er nog een andere oorzaak voor de verschillen is. Heb je je monitor nog handmatig gekalibreerd, of werk je met de fabrieksinstelling? Die fuzz is dus about een hoop ontevreden gebruikers van de C versies op verschillende fora. Nu wil ik best geloven dat er wat muggezifters tussen zitten, maar het neemt wel wat vertrouwen weg in de samsung. En er zit verschil zit tussen de panels.
Alle reviews zijn geschreven met S versies omdat die als eerste geleverd zijn...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')