30 is erg bizar. Ik twijfelde lange tijd tussen een 24 en een 30 en heb alsnog voor de 24 gekozen. Geld was het probleem niet btw.quote:Op zaterdag 26 mei 2007 00:25 schreef Intrepidity het volgende:
Heb momenteel een 22" wide acer paneeltje, maar zit er over te denken om naar 30" te gaan.. 22 is eigenlijk te klein![]()
Hmmja, ik overweeg het meer omdat ik een hele zooi werkruimte nodig heb... ontwikkelomgeving, ftp-client, paar browsers voor voorbeelden, enzovoort.. nou heb ik momenteel een dualscreen opstelling met 22 en 17 inch, en dat werkt wel aardig, maar het houdt niet over qua werkruimte.. maargoed, misschien is een 24" ook wel goed ja, naar verhouding krijg je er veel extra resolutie voor terug..quote:Op zaterdag 26 mei 2007 01:14 schreef Biogarde het volgende:
[..]
30 is erg bizar. Ik twijfelde lange tijd tussen een 24 en een 30 en heb alsnog voor de 24 gekozen. Geld was het probleem niet btw.
Zo'n 30" steekt enorm af en is te veel aanwezig. Zeker in een huiskamer. Plus dat films en spellen de neiging hebben zich op te rekken met 'slecht' beeld als gevolg. En dan kun je nog zo'n dikke videokaart hebben, het is gewoon niet mooi en erg pixellig.
Voor een TV is een 22" echt te kleinquote:Op donderdag 24 mei 2007 22:15 schreef The_Terminator het volgende:
22" is leuk, ik heb ook een 22" Samsung LCD TV. Echter gaat een monitor niet lukken vrees ik, te weinig ruimte voor.
http://images.google.nl/images?svnum=10&hl=nl&gbv=2&q=1280+x+1024quote:Op donderdag 24 mei 2007 22:11 schreef UnderTheWingsOfLove het volgende:
Ik heb een 19'' tft maar wel moeilijk om goede wallpapers te vinden met een goede kwaliteit
Klopt, maar ik gebruik hem alleen voor mijn X-Box 360. Daar is het goed genoeg voor. Als ik films wil kijken heb ik nog wel een leuk CRT beamertje staan.quote:
quote:Op dinsdag 29 mei 2007 08:16 schreef Sweetbeach het volgende:
hoe kan je zo'n TFT het beste schoonmaken? met welk spul/doekje?
quote:Op dinsdag 29 mei 2007 10:28 schreef DJJoris het volgende:
Voor het schoonmaken van mijn tft gebruik ik de iClean, is zoiets als dat van Monster maar dan volgens mij door mijn vader uit de Apple Store meegenomen, werkt prima (al voelt die doek wel grappig aan).
Zit er niet een soort van teflon-laagje op het doek?quote:Op dinsdag 29 mei 2007 10:28 schreef DJJoris het volgende:
Voor het schoonmaken van mijn tft gebruik ik de iClean, is zoiets als dat van Monster maar dan volgens mij door mijn vader uit de Apple Store meegenomen, werkt prima (al voelt die doek wel grappig aan).
Nou ik heb een paar dagen eentje met een C-panel gehad, en die was echt zoooo baggerslecht. Kleuren waren niet om aan te zien, veel te blauw ook na calibratie, kijkhoed was niet goed, en bij mij zat er een lichte vlek aan de zijkant van het beeld... Dus echt een waardeloos ding, de 225BW die ik nu heb geeft al een flink beter beeld, alleen ik ben hier ook niet tevreden over wegens het overschot aan backlight leakage. Dat dat anno 2007 nog voorkomt...quote:Op maandag 4 juni 2007 08:50 schreef kluut het volgende:
Ik zit er over te denken mezelf te trakteren op een samsung 226bw. Nu lees ik dat er veschillende panels in omloop zijn, type A, C en S, en dat die S het beste is. Wat zijn de ervaringen van de 226bwbezitters hier? Welk panel hebben jullie?
Voorbeeldje, in dit geval gaat het dus om die S rechtsboven:
http://www.overclockerson(...)6bw/images/pkg10.jpg
Op het zilver plaatje achterop, rechtsboven, achter het modelnr.quote:Op maandag 4 juni 2007 16:12 schreef wise het volgende:
Geen idee wat voor paneel, waar kan je dat zien?
Neem gewoon de HP W2207, die ga ik ook halen. Beter zul je in de prijsklasse 300-400 euro niet vinden.quote:Op maandag 4 juni 2007 23:42 schreef kluut het volgende:
[..]
Op het zilver plaatje achterop, rechtsboven, achter het modelnr.
Maar ik heb inmiddels begrepen dat samsung bij de nieuwe lichting die informatie heeft weggelaten.
De C panelen zijn gemaakt door Chimei. En Chimei heeft zelf ook een scherm op de markt, voor ongeveer 2/3 van de prijs van een samsung.
Ik vind het wel een slechte zaak, dat samsung onder dezelfde naam kwalitatief 3 verschillende schermen verkoopt. Misschien dat ik toch maar een ander scherm neem, ipv aan deze loterij mee te doen.
Ik heb een C versie. Maar waar moet ik dit aan merken danquote:Op maandag 4 juni 2007 08:58 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Nou ik heb een paar dagen eentje met een C-panel gehad, en die was echt zoooo baggerslecht. Kleuren waren niet om aan te zien, veel te blauw ook na calibratie, kijkhoed was niet goed, en bij mij zat er een lichte vlek aan de zijkant van het beeld... Dus echt een waardeloos ding, de 225BW die ik nu heb geeft al een flink beter beeld, alleen ik ben hier ook niet tevreden over wegens het overschot aan backlight leakage. Dat dat anno 2007 nog voorkomt...
En de C-versies zijn volgens mij nu het meeste in omloop, dus je moet echt geluk hebben wil je een S-paneel zien te krijgen.
Mijn tip: pak de 226BW alleen als je een S-paneel kan krijgen (over A weet ik niet zoveel, alleen dat het 'iets' minder is dan de S). Ga anders voor bijvoorbeeld de HP W2207, deze heeft een glossy laag, contrast is beter, kleuren zijn echter en je kunt hem verstellen in elke hoek die je wil.
Dan heb jij vast geen 22" widescreen, of je bent gewoon niet zuinig op je spullenquote:Op dinsdag 5 juni 2007 00:52 schreef ikJur het volgende:
ik doe schoonmaken gewoon met het sopje waar ik de kamer mee sopwat een onzin die doekjes pure marketing
Mooi dat je goed beeld hebt. Dat geeft aan dat het verschil tussen A, C en S vrij beperkt is, of dat er nog een andere oorzaak voor de verschillen is. Heb je je monitor nog handmatig gekalibreerd, of werk je met de fabrieksinstelling? Die fuzz is dus about een hoop ontevreden gebruikers van de C versies op verschillende fora. Nu wil ik best geloven dat er wat muggezifters tussen zitten, maar het neemt wel wat vertrouwen weg in de samsung. En er zit verschil zit tussen de panels.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 02:15 schreef Logitik het volgende:
[..]
Ik heb een C versie. Maar waar moet ik dit aan merken danIk snap niet waar de fuzz is about. Ik heb echt heel mooi beeld, en ben er heel erg 100% tevreden mee.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |