Ik ben nog geen enkel 22" scherm tegengekomen die een hogere resolutie ondersteundquote:Op zondag 1 juli 2007 23:45 schreef Slarioux het volgende:
Zijn er ook 22" schermen met een resolutie hoger dan 1680 x 1050? Net als 1280*1024 op een 19" (gewoon) vind ik dat nogal laag. Ik heb vroeger weleens 19"-schermen gezien met een reso van 1600*1200 maar die zijn nergens meer te krijgen... nogal ruk want 1280*1024 vind ik eigenlijk te laag en het verschil met een 22" widescreen is marginaal... die 400 pixels die je erbij krijgt, sorry, daar doe ik het niet voor.
En als ik dan omhoog ga naar 30" heb je een bakbeest van een scherm op je bureau staan met relatief dezelfde pixelgrootte... en daar heb je ook niks aan.
Denk het niet, aangezien er gewoon zoveel * zoveel pixels in het scherm zitten verwerkt. Dat is ook de reden dat het beeld zo brak wordt als je een lagere resolutie gaat draaien.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 23:57 schreef Logitik het volgende:
[..]
Ik ben nog geen enkel 22" scherm tegengekomen die een hogere resolutie ondersteundIemand die weet of ze bestaan?
Ik2!quote:Op donderdag 21 juni 2007 20:14 schreef Appelpit het volgende:
[afbeelding]
Ik heb zoals je ziet de 20" 206bw ook top schermpje![]()
Mjah standaardgrootte... Dell heeft ze in laptops zitten, en Apple ook. Snap niet waarom het niet in gewone schermen kan.quote:Op zaterdag 7 juli 2007 00:05 schreef The_Terminator het volgende:
[..]
Denk het niet, aangezien er gewoon zoveel * zoveel pixels in het scherm zitten verwerkt. Dat is ook de reden dat het beeld zo brak wordt als je een lagere resolutie gaat draaien.
Het zou wel mogelijk kunnen zijn, maar dan wijk je af van de standaard pixelgrootte, en ik denk dat daar wel een prijskaartje aan hangt.
Deze vind ik handig:quote:Op woensdag 27 juni 2007 17:16 schreef -Jewcookie- het volgende:
(misschien wil iemand de hoogthe van het beeld voor me opmeten? Kan ik het vergelijken met die 19")![]()
Aaah bedankt, die is idd handig.quote:Op zaterdag 7 juli 2007 01:24 schreef ppi het volgende:
[..]
Deze vind ik handig:
[afbeelding]
van:
http://i125.photobucket.com/albums/p77/xactme/729435zo22-1.gif
Wat een onzin, dan zet je dat 20 inch scherm dichterbij, dat komt dan op hetzelfde neer als een 22 inch.quote:Op zaterdag 7 juli 2007 12:04 schreef Logitik het volgende:
Een 20" widescreen is echt laag zeg, das toch helemaal niet mooi meer?![]()
Ik heb medelij met mensen die het met 20" moeten doen![]()
20" is prima. Ze hebben de zelfde resolutie alleen staan de pixels bij jou 22" scherm wat verder uit elkaar waardoor alles iets groter is.quote:Op zaterdag 7 juli 2007 12:04 schreef Logitik het volgende:
Een 20" widescreen is echt laag zeg, das toch helemaal niet mooi meer?![]()
Ik heb medelij met mensen die het met 20" moeten doen![]()
Ik heb gewoon meer pixelsquote:Op zaterdag 7 juli 2007 13:46 schreef -Jewcookie- het volgende:
[..]
20" is prima. Ze hebben de zelfde resolutie alleen staan de pixels bij jou 22" scherm wat verder uit elkaar waardoor alles iets groter is.
Nee, dat heb je niet. Daarnaast heb ik liever een Dell 2007WFP dan welk scherm in dit topic dan ook.quote:
Waarom?quote:Op zaterdag 7 juli 2007 16:00 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Nee, dat heb je niet. Daarnaast heb ik liever een Dell 2007WFP dan welk scherm in dit topic dan ook.
Doe mij maar een 2407"quote:Op zaterdag 7 juli 2007 17:53 schreef Kamermans het volgende:
[..]
omdat het een 20" is
ik ben blij met mijn Dell 2407WFP
Een mooi uitziende voet die je alle kanten op kan draaien, en een veel beter panel met een kijkhoek van ongeveer 180 graden horizontaal en verticaal.quote:
Als dat alles is, maakt het mij niks uit of ik de Samsung heb, of de jouwequote:Op zaterdag 7 juli 2007 21:58 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Een mooi uitziende voet die je alle kanten op kan draaien, en een veel beter panel met een kijkhoek van ongeveer 180 graden horizontaal en verticaal.
quote:Op zaterdag 7 juli 2007 22:04 schreef Logitik het volgende:
[..]
Als dat alles is, maakt het mij niks uit of ik de Samsung heb, of de jouwe
De Dell heeft een IPS panel, menig 22" heeft een TN panel. Doordat ik een CRT heb, kan ik eigenlijk alleen een IPS scherm kopen, omdat ik anders in kwaliteit te ver terug ga. Het is een questie van wachten totdat Dell zijn prijzen weer gaat dumpenquote:Soorten panelen
• TN
Deze panelen hebben een erg lage reactijtijd, waardoor ze het meest geschikt zijn voor het spelen van games. Samen met de lage prijs zorgt het ervoor dat schermen met een TN paneel erg populair zijn. Minpunten zijn dan weer een minder goede kleurenweergave en lage contrast. Ook de matige kijkhoek kan een nadeel zijn; er treedt al snel een verkleuring op als het scherm onder een bepaalde hoek bekeken wordt.
• MVA
MVA panelen hebben een hoog contrast, goede kleurweergave en kijkhoek. De reactietijd is in vergelijking met TN wat hoger, waardoor ze minder geschikt zijn voor snelle games. Ook de prijs van monitoren met een MVA paneel is wat hoger.
• PVA
Ontwikkeld door Samsung als alternatief voor MVA, met een nog hoger contrast en betere kijkhoek.
• IPS
Monitoren met een IPS paneel hebben net als PVA schermen een hoge kijkhoek, maar wel een iets lager contrast. Daartegenover staat dan weer de iets lagere reactietijd en de uitstekende kleurweergave. Gemiddeld genomen is IPS misschien wel de beste technologie met echter een groot nadeel: de prijs.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |