abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49645261
Dieetclub deel 160

Voor wie is de FoK!Dieetclub bedoeld? De Fok!Dieetclubtopics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen met overgewicht die een startBMI (body mass index, ook wel bekend als Quetelet Index) hebben van 27 of hoger. Bij een BMI van onder de 25 ben je van harte welkom in het zustertopic Slank de zomer in #76 :) Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt. Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje Ik wil ook!.

Linkjes Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Meetings We zijn een weekendje weg geweest, naar verkeerspark Assen geweest en zijn nu aan het overleggen over een dagje sauna en een speciale "5 jaar dieetclub-meet". Wil je ook een keer mee? Je bent van harte welkom om je aan te melden in Di-eetclubmeeting XIX

Ik wil ook! Dat kan Ga naar http://www.dieet-web.nl en maak daar een account aan. Na activatie zal je dan in het lijstje verschijnen. Troel zorgt ervoor dat je geactiveerd wordt, dus je kunt het beste haar een PM sturen met je inlognaam zodat ze je kan activeren en aan de dieetclub kan koppelen. Op dieet-web kun je zelf een klein profiel aanmaken waarin je gegevens zet en je plan invullen. Die gegevens zijn nodig om in het lijstje te verschijnen. Met je eigen account kan je zelf je updates doorgeven. Dat kan je één keer in de week doen, of dagelijks of wanneer jij maar wilt. We verwachten minimaal één update per maand, ook als je niets bent afgevallen in die periode. Op deze manier kunnen we zien of je nog meedoet. Voor meer vragen kun je of Troel PM-en, of kijken op http://forum.dieet-web.nl

Deelnemers De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks. Het is een plaatje dat automatisch geupdate wordt op het moment dat je je gegevens invult.

Deze OP is te vinden in de Fok!wiki
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
pi_49645776
Ik eet meestal 4 boterhammen, en dan tegen 4 uur nog iets van fruit of nog een boterham.
Eind van de middag en 's avonds laat zijn voor mij echt let-op!-momenten met snaaien ik ben me dus aan het aanleren om dan brood te nemen.
pi_49645837
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 13:02 schreef Levitation het volgende:
Even een vraagje: hoeveel boterhammen eten jullie bij de lunch?

Ik heb er nu 2 op en een sinaasappel en nog steeds honger. Heb er nog 2 bij me (eet er namelijk altijd 4), maar die wil ik in de loop van de middag pas eten. Heb soms zelfs na 4 boterhammen nog honger.
Ik neem meestal 4 boterhammen mee en afhankelijk van mijn lunchpauzebesteding eet ik er 2 rond een uur of 11 en 2 om een uur of half 2, of ik eet ze allemaal pas na 1 uur als ik ga hardlopen.
Ik sjouw meestal wel appels mee naar mijn werk, want anders krijg ik ontzettend de neiging om te snaaien.
  dinsdag 22 mei 2007 @ 15:00:22 #4
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_49646109
De salades zijn hier ook niet altijd allemaal lekker.gezond Levi en datzelfde geldt voor de soepen. Dus op dagen dat dat voor allebei geldt neem ik een kwarkdingetje bij m'n lunch als ik er trek in heb.

Ow en in de theepauzes eet ik ook fruit (als ik er aan denk om het mee te nemen in elk geval).
pi_49646125
Ik eet smiddags 3 boterhammen. Laat in de middag eet ik vaak nog fruit en een klein yoghurtje, anders ga ik inderdaad ook lopen snaaien...
pi_49646271
Ik eet normaal gesproken:
- om half 8 ontbijt: 3 boterhammen
- om half elf een stuk ontbijtkoek en een sinaasappel
- rond half 1 4 boterhammen (en een sinaasappel)
- om 3 uur/half 4 een sinaasappel
Ja, qua fruit ben ik een saaie...

En dan heb ik nog vaak de neiging om te gaan snaaien.
***Levi was here***
pi_49646749
Misschien ook 's middags ontbijtkoek nemen
pi_49647145
Ik lunch meestal met een broodje (of twee boterhammen) met kaas / vleeswaren en het nodige groenvoer erop, of een salade met een bakje yoghurt of kwark o.i.d. of alleen wat fruit.

Is nu wel lastig, volkoren brood of gewoon bruin brood valt niet goed, salade is een no-go omdat ik daar gegarandeerd last van krijg, kwark of yoghurt reageert ook niet lekker en qua fruit is de keuze ook wat beperkt.
Ik zit aan de witte boterhammen met kipfilet en dat vult dus voor geen meter. En meer dan twee of drie moet ik er ook echt niet eten want dan begint het gezeik weer.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_49648502
ik eet tussen 9 en 11 altijd twee boterhammen en tussen 13 en 14 altijd twee boterhammen. vaak heb ik ook genoeg aan 2 boterhammen alleen sochtends. smiddags eet ik alleen als ik trek heb!
  dinsdag 22 mei 2007 @ 16:11:27 #10
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_49649076
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 15:56 schreef BlueCurl het volgende:
ik eet tussen 9 en 11 altijd twee boterhammen en tussen 13 en 14 altijd twee boterhammen. vaak heb ik ook genoeg aan 2 boterhammen alleen sochtends. smiddags eet ik alleen als ik trek heb!
Eten als ik trek heb zou bij mij helemaal mis gaan... Ik heb (bijna) altijd trek.
***Levi was here***
pi_49649295
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 15:04 schreef Levitation het volgende:
Ik eet normaal gesproken:
- om half 8 ontbijt: 3 boterhammen
- om half elf een stuk ontbijtkoek en een sinaasappel
- rond half 1 4 boterhammen (en een sinaasappel)
- om 3 uur/half 4 een sinaasappel
Ja, qua fruit ben ik een saaie...

En dan heb ik nog vaak de neiging om te gaan snaaien.
Mango is ook lekker!

edit: dat verhaal van eten als je vol zit is hier ook heel bekend. Ik krijg zo'n trek van vol zitten
Eigenlijk heel vreemd.
pi_49649894
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 13:51 schreef ymme het volgende:

[..]

Foto
komt er vanavond aan, ik heb de foto al gemaakt, nu moet vriendlief hem nog op de ftp gooien
verveling, op de juiste momenten gevoeld, is een teken van intelligentie
pi_49651126
Mijn eetpatroon momenteel:
* uit bed en dan douchen of achter de computer kruipen (WoW, FoK of Scrpt)
* na een uur of 2 eet ik een appel of een tosti of een schaaltje yoghurt met cruesli
* als er vers brood is gehaald eet ik 2-3 boterhammen op een willekeurig moment op de dag
* tussen 18:00 en 21:00 avondeten
* 's avonds/'s nachts glaasje wijn/glas cola/glas vruchtensap, en stuk fruit of nog wat brood

kernwoord: onregelmatig
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_49651470
Ik ga eten
pi_49651517
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 17:00 schreef Isabeau het volgende:
* na een uur of 2 eet ik een appel of een tosti of een schaaltje yoghurt met cruesli
* als er vers brood is gehaald eet ik 2-3 boterhammen op een willekeurig moment op de dag
* 's avonds/'s nachts glaasje wijn/glas cola/glas vruchtensap, en stuk fruit of nog wat brood

Goh, bekend fenomeen
Hier:
- opstaan, ergens tussen half 8 en half 10
- ontbijt. Na een tijdje... soms op school, soms nog thuis, soms niet. Soms met één knackerbröd, soms cornflakes, soms twee knackerbröd.
- Lunch: hangt af van ontbijt. Soms brood (niet vaak) soms salade zonder dressing, soms niet.
- Eten: ergens tussen 1.30 en 22.00

Tussendoor: soms brood, bolletje, fruit, cornflakes, knackerbröd. Soms niet.
pi_49651981
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 17:00 schreef Isabeau het volgende:

herkenbaar

structuur in je dag is eigenlijk wel een voorwaarde voor een dieet

en ik wil ook altijd zoet na het avondeten

ik kan er ook niet zo goed tegen als ik niet weet wat de planning mbt eten is. Ik ben pas tevreden als ik weet dat we om 19.00 uur aan tafel zitten om te eten bijvoorbeeld. Ik kijk best vaak naar het avondeten uit, gewoon omdat ik me verveel (niet eens zozeer vanwege de honger).
pi_49653041
ok de foto's, let vooral niet op mijn niet al te vrolijke gezicht, het is een mooi kleurtje, maar koste me 2 uur wachten bij de kapper

www.snirc.nl/DSC00021.JPG
www.snirc.nl/DSC00022.JPG

en de tweede is om de kleur iets duidelijker uit te laten komen
pi_49653258
Dat staat fantastisch bij je ogen, gb!
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_49653308
Mooi hoor gb
pi_49653571
Ziet er leuk uit gb..

Ik heb zonet mijn kleine neefje vastgehouden, het is ook eigenlijk nog haast niets zeg, zo'n kleintje..
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_49653807
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 17:59 schreef Isabeau het volgende:
Dat staat fantastisch bij je ogen, gb!
kan ook door het licht komen

maar ik wist dat deze kleur mij goed zou staan, roodtinten, en de tinten richting paars staan altijd goed (gelukkig maar) en maakt het toch net iets meer af dan mijn normale donkerbruine haarkleur.
  dinsdag 22 mei 2007 @ 20:18:32 #22
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_49659119
Nou ja zeg, mijn klomp mag barsten. Ik zit me hier te bedenken wat ik vandaag gegeten heb.
Tis nogal shocking eigenlijk. Faat's lichaam is overgenomen door een anorectische alien

Ik meldde hier vanmiddag nog dat ik braaf ging lunchen en sla zou eten. Na 2 happen alleen had
ik zoiets van gadverdamme, dat smaakt me helemaal niet. En omdat ik vanmiddag toch naar een
verjaardag moest dacht ik, ohw geeft niet, kan ik de calorieën compenseren met een stukje taart.

Ochtend: 1 appel, 1 banaan en 1 peer
Tussendoor: mueslireep naturel

Middag: 2 happen sla
Tussendoor: stukje slagroomtaart (kleiner dan normaal)

Avondeten: 1 loempia
Tussendoor: is over een kwartiertje............maar wat kan ik het beste doen nu???
Was it so hard Achilles
So very hard to die
Thou knowest and I know not
So much the happier I
  dinsdag 22 mei 2007 @ 20:24:32 #23
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_49659399
Eet een banaan Faat, dat is toch een enorme calorieenbom?
Morgen gewoon weer normaal eten.

Ik ga morgen de ultieme sportdag beleven geloof ik. Eerst fietsen naar mn werk, in mijn lunchpauze hardlopen en na mijn werk nog een uur voetballen en dan weer naar huis fietsen.
Ongelimiteerde calorieen geloof ik.
pi_49659579
Ik zou denk ik een boterham pakken als ik jou was Faat
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  dinsdag 22 mei 2007 @ 20:31:49 #25
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_49659772
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 20:24 schreef Liejannuh het volgende:
Eet een banaan Faat, dat is toch een enorme calorieenbom?
Ik kies altijd met opzet kleine bananen uit. Die hier in de schaal liggen zijn hooguit 100 kcal

Zelfs met die banaan haal ik de 900 caloriëen dan nog niet, maar goed, van alles erbij eten staat
me echt teveel tegen nu. Ik zal morgen inderdaad weer even extra goed opgaan letten en deze
dag maar snel weer vergeten. Tis ook niet goed als ik 's avonds achter mijn PC ga nadenken
Was it so hard Achilles
So very hard to die
So much the happier I
pi_49663467
er is geloof ik iets fout gegaan.. ik heb me aangemeld voor slank in de zomer en niet voor de dieetclub... maar sta steeds met mijn overzicht in de dieetclublijst...wie kan dit veranderen?

Bij bmi tussen 25 en 27 mag je kiezen..ik heb gekozen voor de slank in de zomer..maar denk dat er iets mis is gegaan
  dinsdag 22 mei 2007 @ 21:49:39 #27
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_49663774
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 21:44 schreef Patries86 het volgende:
er is geloof ik iets fout gegaan.. ik heb me aangemeld voor slank in de zomer en niet voor de dieetclub... maar sta steeds met mijn overzicht in de dieetclublijst...wie kan dit veranderen?

Bij bmi tussen 25 en 27 mag je kiezen..ik heb gekozen voor de slank in de zomer..maar denk dat er iets mis is gegaan
Stuur Troel even een PM. Die kan dat regelen.

Overigens zijn wij best lief hoor.
pi_49664201
Ik heb ook vaak honger na het avondeten! Soms niet, dan zit ik echt vol. Maar soms kan ik gerust een grote koek op na het eten! Hoe kan dat? Ik heb het vooral na een dag werken, dan kan ik na het eten gerust een stuk taart op (bakt mams vaak op zaterdag, dus dat eet ik dan ook daadwerkelijk een uurtje of wat na het eten al).
Raar he? Iemand hier een biologische verklaring voor?
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 22 mei 2007 @ 22:03:47 #29
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_49664672

Ben ik weer Gesprek ging goed (denk ik ) en ik ben de enige kandidaat...
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_49664847
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 21:49 schreef Liejannuh het volgende:

[..]

Stuur Troel even een PM. Die kan dat regelen.

Overigens zijn wij best lief hoor.
Gisteren al PM hierover gestuurd,maar nu net weer 1tje
Geloof best dat jullie lief zijn hoor

Dat honger na het eten is heel herkenbaar.. kan na het eten gerust stuk taart eten of iets anders
pi_49664945
Hm, ben weer weg uit het lijstje zie ik.

Nou ja, toch maar even tvp. Hele dag gewerkt, dus ik ben moe.
  dinsdag 22 mei 2007 @ 22:31:02 #32
28372 locutus51
Nil Volentibus Arduum
pi_49666315
Het gaat weer hard, nu alweer nr 161, kan het amper bijhouden... hier dan maar weer ee TVP anders ben ik het helemaal kwijt...
"Step into the light to see the darkness"
"If you talk to God you're religious. If God talks to you, you're psychotic."
  † In Memoriam † dinsdag 22 mei 2007 @ 23:29:43 #33
43556 miss_dynastie
pi_49668921
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 22:06 schreef Patries86 het volgende:

[..]

Gisteren al PM hierover gestuurd,maar nu net weer 1tje
Troel is op huwelijksreis, dus het kan even duren
pi_49677814
Ik was benieuwd in hoeveel tijd jullie hoeveel jullie nu zijn afgevallen. Puur om een idee te krijgen om teleurstellingen te voorkomen hier!

gister bijna aan de pizza gezeten (had echt een enorme down dag) maar hij staat nog steeds in de vriezer
  woensdag 23 mei 2007 @ 11:14:45 #35
4177 Jojogirl
pi_49678175
Pfff wat heb ik een hekel aan schoonmaken. En dat doe ik dus nu al de laatste 5 werkdagen ongeveer de hele dag We hebben hier een probleempje op het lab waardoor we nu alles (ja echt alles) met 4 verschillende vloeistoffen moeten soppen en afnemen. En dat kost zoveel tijd, echt niet te geloven.

Bluecurl, ik ben sinds 1 oktober 2006 ongeveer 10 kilo afgevallen, maar in die periode mocht ik in het begin niet te snel afvallen (borstvoeding) en ik ben ook niet heel streng, maar probeer gewoon een beter eetpatroon op te bouwen en meer te bewegen.
pi_49678390
Ik ben van December 2005 tot mei 2006 1 kilo afgevallen.
Ben daarna 6 kilo aangekomen. en ben er op het moment weer bijna 7 kwijt.
Niet erg snel dus, maar he, wat er niet snel afgaat, blijft er ook het langste af
pi_49678546
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 11:04 schreef BlueCurl het volgende:
Ik was benieuwd in hoeveel tijd jullie hoeveel jullie nu zijn afgevallen. Puur om een idee te krijgen om teleurstellingen te voorkomen hier!

gister bijna aan de pizza gezeten (had echt een enorme down dag) maar hij staat nog steeds in de vriezer
Ik ben in 2005 in 5 maanden ruim 10 kg afgevallen, een keurig tempo dus.
Sindsdien ben ik weer meer dan 5 kg aangekomen... (althans, obv mijn gewicht van vanmorgen).

Probeer serieus onder de 90kg te komen, heb dus nu nog zo'n 7,5 kg te gaan. Ik heb hier niet echt een streeftermijn voor, ik wil het gewoon kwijt, punt. Mijn uiteindelijke streven is 82-85 kg... maar ik zie wel of ik dat ooit nog haal. Eerst maar eens die 9* in 8* zien veranderen.
***Levi was here***
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 23 mei 2007 @ 11:30:44 #38
13151 crew  Rewimo
pi_49678764
Woei, ben net gebeld voor een tweede gesprek Volgende week woensdag, met de directeur himself (degene voor wie ik ga werken). Spannend!
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  woensdag 23 mei 2007 @ 11:41:18 #39
4177 Jojogirl
pi_49679218
Super Rewimo, feli!
pi_49679306
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 11:30 schreef Rewimo het volgende:
Woei, ben net gebeld voor een tweede gesprek Volgende week woensdag, met de directeur himself (degene voor wie ik ga werken). Spannend!
Wow! Klinkt goed! Alvast veel succes!
***Levi was here***
pi_49679950
Ik ben sinds begin februari ongeveer 6 kilo afgevallen. Ben in de meivakantie nog op vakantie geweest, toen 2kg aangekomen en die zijn nu bijna weer weg.

Ik heb hetzelfde als Isabeau en Freecell (onder anderen) hebben, namelijk geen of weinig regelmaat, en ik merk dat ik in de periodes dat ik hele dagen moet werken of studeren makkelijker afval dan wanneer ik zelfstudie oid heb. En ik heb dit collegejaar nauwelijks nog college In de zomervakantie ga ik mijn stage afmaken, hopelijk helpt dat iets.

Rewimo gefeliciteerd
pi_49680003
Operatie vaak beste oplossing voor obesitas

Misschien dat in NL nu ook eindelijk de ogen van de artsen -en de verzekeraars- open gaan...

Valt me wel op dat in het artikel over een BMI van 35 voor obesitas gesproken wordt. Volgens mij wordt in Europa 30 aangehouden en in de VS 35. En opereren bij een BMI van 35 doen ze volgens mij nergens, of wel? In NL maak je iig geen schijn van kans.

[ Bericht 38% gewijzigd door Levitation op 23-05-2007 12:06:25 ]
***Levi was here***
pi_49680134
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 11:30 schreef Rewimo het volgende:
En weer zal ik voor je duimen.
Succes alvast
pi_49680594
Rewimo, wat goed zeg! Wat ga je in Arnhem doen als je daar wordt aangenomen?
It is your friends who make your world!
pi_49680874
Ik ga lekker een tosti eten.

Daarna weer verder leren voor tentamens. Phoe nog 3 weken ofzo... En het is zo moeilijk, die economische begrippen hier in Nederland
pi_49681125
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 12:00 schreef Levitation het volgende:
Operatie vaak beste oplossing voor obesitas

Misschien dat in NL nu ook eindelijk de ogen van de artsen -en de verzekeraars- open gaan...

Valt me wel op dat in het artikel over een BMI van 35 voor obesitas gesproken wordt. Volgens mij wordt in Europa 30 aangehouden en in de VS 35. En opereren bij een BMI van 35 doen ze volgens mij nergens, of wel? In NL maak je iig geen schijn van kans.
Opereren doen ze vanaf een BMI van 35 met 2 co-morbiditeiten (ernstige klachten door overgewicht) of vanaf BMI 40. Dat is de richtlijn van de artsen. De verzekeringen verzinnen zelf steeds hogere BMI eisen om maar niet te hoeven betalen.

Ik had dus vorige week een brief gekregen van OZ. Ik moet mijn lijngeschiedenis (welke methodes, wanneer, hoe lang, begeleiding en resultaat) opschrijven, mijn gewichtsverloop over het afgelopen jaar en verder nog wat andere gegevens. Daarnaast willen ze dus een verwijzing van mijn huisarts zien
en een hele lijst vragen voor de arts.
Ik snap niet waarom ze mijn arts nu willen uithoren want ze hebben echt wel eerder operaties vergoed die hij uitvoerde.

Ik heb bijna 2 pagina's met lijngeschiedenis getypt gisteren
pi_49682558
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 12:29 schreef octopussy het volgende:

[..]

Opereren doen ze vanaf een BMI van 35 met 2 co-morbiditeiten (ernstige klachten door overgewicht) of vanaf BMI 40. Dat is de richtlijn van de artsen. De verzekeringen verzinnen zelf steeds hogere BMI eisen om maar niet te hoeven betalen.

Ik had dus vorige week een brief gekregen van OZ. Ik moet mijn lijngeschiedenis (welke methodes, wanneer, hoe lang, begeleiding en resultaat) opschrijven, mijn gewichtsverloop over het afgelopen jaar en verder nog wat andere gegevens. Daarnaast willen ze dus een verwijzing van mijn huisarts zien
en een hele lijst vragen voor de arts.
Ik snap niet waarom ze mijn arts nu willen uithoren want ze hebben echt wel eerder operaties vergoed die hij uitvoerde.

Ik heb bijna 2 pagina's met lijngeschiedenis getypt gisteren
Lijkt wel of ze gewoon dwars liggen om maar dwars te liggen. Slaat toch nergens op dat ze zo moeilijk doen?
Blijkbaar zijn verzekeraars totaal niet geinteresseerd in de gezondheid van de client, maar slechts in korte termijn winsten. Jaja, marktwerking, dáár worden we allemaal beter van.
***Levi was here***
pi_49682715
Woei, ik heb bijna zeker een baan. Maar ik moet dan wel afgestudeerd zijn voor oktober en ik weet niet of ik dat haal.Ik vind het doodeng...

Ze willen me heel graag hebben. En ik ben zo bang dat ik niet klaar ben dan.
pi_49682885
Ik meld me weer even. Sinds 2,5 week van het Cambridge-dieet af en eet nu weer 'normaal'. Dat wil zeggen, gezond en met verantwoorde tussendoortjes, zonder maaltijdvervangers. Het bevalt nog altijd prima en heb zelfs kunnen zondigen in verband met mijn eigen verjaardag (je ontkomt dan toch niet aan gebakjes). Ook sinds ik weer normaal eet ben ik blijven afvallen. Ik ben begonnen op 130 kg en sta nu op 98.8 kg!
pi_49682964
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 13:08 schreef Isabeau het volgende:
Woei, ik heb bijna zeker een baan. Maar ik moet dan wel afgestudeerd zijn voor oktober en ik weet niet of ik dat haal.Ik vind het doodeng...

Ze willen me heel graag hebben. En ik ben zo bang dat ik niet klaar ben dan.
You can do it! Geloof in jezelf... dan komt het echt wel goed!
Je bent intelligent en gedreven en -naar mijn bescheiden mening- ben je een goeie arts.
***Levi was here***
pi_49683267
Ik moet nog een CV en motivatiebrief opsturen
pi_49683325
Spannend Rewimo, succes!

Ik denk dat je gewoon in het diepe moet springen Isa, ik kan me goed voorstellen dat het doodeng is om die verantwoordelijkheid aan te gaan maar je moet gewoon op jezelf vertrouwen. Je hebt er lang genoeg voor gestudeerd, je hebt voldoende kennis en aan je people skills kan het ook niet liggen.
Je kunt het wel.
pi_49683391
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 13:24 schreef MinderMutsig het volgende:
Ik denk dat je gewoon in het diepe moet springen Isa, ik kan me goed voorstellen dat het doodeng is om die verantwoordelijkheid aan te gaan maar je moet gewoon op jezelf vertrouwen. Je hebt er lang genoeg voor gestudeerd, je hebt voldoende kennis en aan je people skills kan het ook niet liggen.
Je kunt het wel.
Maar ik ben zo bang mensen teleur te stellen Ik heb nu al de zenuwen voor dat gesprek. Ik ben af en toe zo'n enorme muts (no pun intended )
pi_49683635
Je moet niet bang zijn om mensen teleur te stellen.
Doe wat je gevoel zegt. Je wilt dit graag, dus ga er dan 100% voor. Meer dan 100% kun je niet geven. Je kunt het
pi_49684366
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 13:25 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Maar ik ben zo bang mensen teleur te stellen Ik heb nu al de zenuwen voor dat gesprek. Ik ben af en toe zo'n enorme muts (no pun intended )

Mensen als in patiënten? Niemand heeft alle antwoorden toch? En de meeste mensen zullen dat ook niet van je verwachten.
Als ik kijk naar mijn ervaringen en die van mensen bij mij op het forum komen die teleurstellingen vaker voor bij oudere artsen dan bij de jongere. Jongere artsen zijn vaak voorzichtiger met het trekken van overhaaste conclusies en sneller geneigd tot verder onderzoek waardoor eventuele problemen sneller aan het licht komen.
pi_49684696
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 13:52 schreef MinderMutsig het volgende:
Jongere artsen zijn vaak voorzichtiger met het trekken van overhaaste conclusies en sneller geneigd tot verder onderzoek waardoor eventuele problemen sneller aan het licht komen.
Wat een lieve positieve uitleg van wat ik "onzekerder" noem

Ik ben gewoon te negatief, ik ga nu eerst even ontspannen en kijken wat ik allemaal voor volgende week donderdag nog moet weten. Ze hebben geen andere kandidaat voor de sollicitatie en het ging er met name om of het van beide kanten klikt.
pi_49684729
En ik moet klaar zijn met mijn studie in september (daar wringt mijns inziens de schoen het meest, maar ik heb nu wel een stok achter de deur om alles nu te doen en te regelen. In theorie is het mogelijk)
pi_49684946
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 14:02 schreef Isabeau het volgende:
En ik moet klaar zijn met mijn studie in september (daar wringt mijns inziens de schoen het meest, maar ik heb nu wel een stok achter de deur om alles nu te doen en te regelen. In theorie is het mogelijk)
Hop, uit die pc en aan de slag!
Je kunt het! Geloof in je zelf en werk hard, meer kun je niet doen!
Ik weet zeker dat je het kunt en het lijkt me sterk dat jij patienten teleur gaat stellen. Ik denk juist dat die mensen héél blij met je gaan zijn!
***Levi was here***
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 23 mei 2007 @ 14:11:06 #59
13151 crew  Rewimo
pi_49685100
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 12:14 schreef Ikiskoel het volgende:
Rewimo, wat goed zeg! Wat ga je in Arnhem doen als je daar wordt aangenomen?
Managementassistente voor een van de directeuren van onze sectie

Maar eh, wacht nog even met de felicitaties, ik ben nog niet aangenomen
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 23 mei 2007 @ 14:14:00 #60
13151 crew  Rewimo
pi_49685250
Isa, je kunt het! Is het een baan als verpleeghuisarts, wat je zo graag wilt? Is toch helemaal super dan joh Paar maanden doorbijten en dan ben je er. Helemaal geweldig als je meteen kunt beginnen in een leuke baan nadat je klaar bent met studeren
pi_49685783
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 14:11 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Managementassistente voor een van de directeuren van onze sectie

Maar eh, wacht nog even met de felicitaties, ik ben nog niet aangenomen
maar een tweede gesprek is al enorm positief. hopelijk krijg je de baan!
pi_49685989
Isa
Werken joh! Lukt je best
pi_49686417
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 14:01 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Wat een lieve positieve uitleg van wat ik "onzekerder" noem
Je zou het ook voorzichtig en zorgvuldig kunnen noemen. Onzekerheid is niet altijd slecht Isa.
Pas als je zelf meent alle antwoorden te hebben moet je je zorgen gaan maken.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 23 mei 2007 @ 15:13:39 #64
13151 crew  Rewimo
pi_49687602
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 14:28 schreef BlueCurl het volgende:
maar een tweede gesprek is al enorm positief. hopelijk krijg je de baan!
Het scheelt wellicht dat ik de enige kandidaat ben
pi_49687704
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 13:13 schreef Fargo het volgende:
Ik meld me weer even. Sinds 2,5 week van het Cambridge-dieet af en eet nu weer 'normaal'. Dat wil zeggen, gezond en met verantwoorde tussendoortjes, zonder maaltijdvervangers. Het bevalt nog altijd prima en heb zelfs kunnen zondigen in verband met mijn eigen verjaardag (je ontkomt dan toch niet aan gebakjes). Ook sinds ik weer normaal eet ben ik blijven afvallen. Ik ben begonnen op 130 kg en sta nu op 98.8 kg!
goed bezig dus, houden zo
pi_49687832
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 13:13 schreef Fargo het volgende:

Even een opfrissertje voor mijn geheugen, dat Cambridge-dieet was toch dat hele strenge dieet waar we het een topic of twee geleden over gehad hebben?
Dat je eerst een tijdje bijna niets mag eten en daarna langzaam weer op moet bouwen o.i.d.?
pi_49687899
Isa, wat spannend zeg!!!!
Gewoon doen, keihard werken en je weet waar je het voor doet dan..
  woensdag 23 mei 2007 @ 15:25:27 #68
35189 Troel
scherp en bot
pi_49688130
Korte update:

'k ben afgevallen, 'k mis een stuk voortand
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_49688303
Hoe doe je dat dan weer Troel? Wat vervelend zeg!
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 23 mei 2007 @ 15:37:23 #70
13151 crew  Rewimo
pi_49688643
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 15:25 schreef Troel het volgende:
Korte update:

Je tanden op Bert stukgebeten?
pi_49689232
quote:
Korte update:

Sorry, maar moest hier wel even om lachen.

Hoe kan dat zo?
pi_49689420
quote:
Korte update:

Gevochten met Bert?
Was het een zware tand? Dat verklaart dan misschien het afvallen.
***Levi was here***
pi_49689456
Gaaf Isabeau, ga ervoor

En Rewimo, die baan heb je vast binnen!

Hoe krijg je dat nou weer voor elkaar, Troel?
pi_49690713
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 15:13 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Het scheelt wellicht dat ik de enige kandidaat ben
dan hoef je nog niet aangenomen te worden. beide partijen moeten wel het idee hebben dat ze bij mekander in het profiel passen enzo ook
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 23 mei 2007 @ 16:35:54 #75
13151 crew  Rewimo
pi_49691101
Ja, weet ik Maar dat tweede gesprek komt er niet voor niets natuurlijk. Als het met "mijn baas" klikt komt het wel goed lijkt me.
pi_49691661
is het vandaag dieetclub-carriere dag ofzo?

ik heb vandaag een kennismakingsgesprek gehad bij Brunel in Capelle ad Ijssel. Ik zie wel wat in het Young Professional traject daar. De gene die daar over gaat neemt contact met mij op in november als ik afgestudeerd ben.

Isa, voor mij werkt het zo dat ik met een stok achter de deur ook echt wat voor elkaar krijg. Jij volgens mij ook wel Gewoon proberen dus!
En onzekerheid is stom stomme onproductieve emotie

Rewimo, wat fijn dat het gesprek goed ging Ik ga voor je duimen
pi_49691759
octopussy, goed zeg!!!

Ik hoor hopelijk binnen nu en een week wat van het uitzendbureau..
heeft ook weer wat gehoord, het uitzendbureau wilde teveel geld voor hem, voorlopig dus wel aan het werk, maar hij moet nu wel met de trein, en zelf voor de eventuele telefoonkosten opdraaien..
pi_49691850
Ik heb net mijn beoordelingsgesprek gehad... baas was tevreden over mij
***Levi was here***
pi_49692053
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 16:49 schreef octopussy het volgende:

ik heb vandaag een kennismakingsgesprek gehad bij Brunel in Capelle ad Ijssel. Ik zie wel wat in het Young Professional traject daar. De gene die daar over gaat neemt contact met mij op in november als ik afgestudeerd ben.

Isa, voor mij werkt het zo dat ik met een stok achter de deur ook echt wat voor elkaar krijg. Jij volgens mij ook wel Gewoon proberen dus!

Goed zeg!
En wat betreft die onzekerheid, die zouden we gewoon moeten afschaffen. Ellendig iets, remt je in je ontwikkeling, bah.
***Levi was here***
pi_49692198
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 16:35 schreef Rewimo het volgende:
Ja, weet ik Maar dat tweede gesprek komt er niet voor niets natuurlijk. Als het met "mijn baas" klikt komt het wel goed lijkt me.
en daar gaan we voor
pi_49692479
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 16:49 schreef octopussy het volgende:

een vrouw die informatica doet ?

ben ik dan echt niet de enigste?

capelle a/d ijssel is ook nog eens 500 meter van me huis
pi_49692629
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 23:29 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Troel is op huwelijksreis, dus het kan even duren
Oke,naja zit tot die tijd best hier
Voel me al bijna thuis in jullie lijstje... haha

Vandaag hadden ze chocolade op het werk...alweer!
Maar ben sterk geweest,niks genomen
pi_49692788
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 17:12 schreef BlueCurl het volgende:

[..]

Niet de enige, of je de enigste bent kan ik niet oordelen, daarvoor ken ik je niet goed genoeg.
Ik "zit ook in de IT", al ben ik eigenlijk een heao-er.
***Levi was here***
pi_49692992
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 17:17 schreef Patries86 het volgende:

[..]

Oke,naja zit tot die tijd best hier
Voel me al bijna thuis in jullie lijstje... haha

Vandaag hadden ze chocolade op het werk...alweer!
Maar ben sterk geweest,niks genomen
E n anders klets je toch in beide topics mee
Chocolade is niet per definitie slecht, een stukje hele pure chocolade op zijn tijd kan helemaal geen kwaad.
pi_49694060
Carrieredag? Ik doe mee
Vandaag sollicitatiegesprek gehad voor vakantiewerk en daarna kan het eventueel verder gaan als bijbaan.
En Rewinmo: moeten we duimen?
pi_49694252
Cool! Dieetclub-carrieredag! Succes allemaal!
Ik hoop thuis een uitnodiging voor een gesprek te vinden.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 23 mei 2007 @ 18:19:26 #87
13151 crew  Rewimo
pi_49694564
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 18:03 schreef freecell het volgende:
En Rewimo: moeten we duimen?
Graag Woensdag om 9 uur
pi_49694758
Hm, qua carriere heb ik niets boeiends meegemaakt vandaag. Morgen krijg ik misschien te horen welke groep ik volgend jaar ga doen, maar dat is ook nog maar de vraag
pi_49694921
Qua carriere, alleen maar shit meegemaakt vandaag.
Maar goed, heb het al op het andere dieetforum verteld, heb er nu niet weer zin in.
Heb nu alleen gemengde gevoelens, en geen vreetbui Dat vrolijkt mezelf weer helemaal op
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 23 mei 2007 @ 19:37:17 #90
13151 crew  Rewimo
pi_49697427
Nieuwe pil maakt eind aan menstruatie.

Misschien interessant voor sommige meiden hier
  woensdag 23 mei 2007 @ 19:44:14 #91
4177 Jojogirl
pi_49697719
Hier werkt een Mirena spiraal nog steeds prima tegen m'n menstruatie. Die heb ik dus al sinds augustus 2005 niet meer gehad.

En wat betreft die carrière dag: ik hoop niet dat het poetsen van vandaag en de afgelopen week mijn carrière weergeeft, dan word ik gillend gek
pi_49699093
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 19:37 schreef Rewimo het volgende:

ik gebruik hiervoor de prikpil, vergeet ik die krengen ook niet (vergeet medicijnen vaak als ik ze niet direct nodig heb, als ik bijvoorbeeld geen last heb van maagzuur gebruik ik ze niet, maar later in de nacht weer wel )
  † In Memoriam † woensdag 23 mei 2007 @ 20:25:36 #93
43556 miss_dynastie
pi_49699471
Ik wil graag iets zonder hormonen, zonder enge dingen vast in je lijf, met dezelfde veiligheid als pil/nuvaring. Maar wat he
pi_49699478
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 19:37 schreef Rewimo het volgende:

Zie eigenlijk het verschil niet met het doorslikken van de "gewone" pil. Dat werkt bij mij erg goed, word nog maar 3 keer per jaar ongesteld en eerlijk gezegd vind ik dat al meer dan genoeg.
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 20:17 schreef gothic-blackie het volgende:

[..]

ik gebruik hiervoor de prikpil, vergeet ik die krengen ook niet (vergeet medicijnen vaak als ik ze niet direct nodig heb, als ik bijvoorbeeld geen last heb van maagzuur gebruik ik ze niet, maar later in de nacht weer wel )
Mijn vriend herinnert me er elke avond aan. Hij wekt me desnoods om de pil te slikken. Best handig.
Behalve als ik al sliep, dan ben ik er wat minder gelukkig mee.
***Levi was here***
pi_49700576
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 20:25 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik wil graag iets zonder hormonen, zonder enge dingen vast in je lijf, met dezelfde veiligheid als pil/nuvaring. Maar wat he
Dat lijkt mij ook het meest ideale.
Maar ik zit erover te denken om een spiraaltje te laten zetten, ik twijfel alleen nog welke. Het liefst wil ik hormoonvrij maar als ik ervaringen met een koperspiraal lees wordt ik daar niet bepaald vrolijk van.
pi_49701060
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 20:25 schreef miss_dynastie het volgende:
Persona, Mini Sophia, NFP en andere vormen (anti)conceptie
Natural Family Planning even betrouwbaar als de pil

Zo bijvoorbeeld
Het schijnt toch wel vrij betrouwbaar te zijn als je het secuur toepast, ondanks alle scepsis die er over heerst. Zie ook vooral de reacties van Loveli
  woensdag 23 mei 2007 @ 21:08:51 #97
4177 Jojogirl
pi_49701382
Volgens mij moet je daar wel een vrij regelmatige cyclus voor hebben wil dat betrouwbaar zijn.
  † In Memoriam † woensdag 23 mei 2007 @ 21:12:48 #98
43556 miss_dynastie
pi_49701542
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 21:01 schreef freecell het volgende:

[..]

Zo bijvoorbeeld
Het schijnt toch wel vrij betrouwbaar te zijn als je het secuur toepast, ondanks alle scepsis die er over heerst. Zie ook vooral de reacties van Loveli
Ik denk dat dit toch wel een hoop tijd en goed opletten kost en eigenlijk ben ik bang dat ik daar helemaal niet aan toe kom met mijn onregelmatige leventje En ik denk echt dat ik elke maand in de zenuwen zou zitten.
En eigenlijk wil ik gewoon dat ze met iets simpels komen. Een heel dun, niet te voelen en niet te scheuren condoom of zo
pi_49701697
quote:

[..]

Zo bijvoorbeeld
Kan ook... maar dan word je wel nog ongesteld. En dat probeer ik toch echt te voorkomen.
Het is misschien natuurlijk, maar dat een levensverwachting van 60 jaar ook... natuurlijk is niet per definitie beter...
***Levi was here***
pi_49701945
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 21:12 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Ik denk dat dit toch wel een hoop tijd en goed opletten kost en eigenlijk ben ik bang dat ik daar helemaal niet aan toe kom met mijn onregelmatige leventje En ik denk echt dat ik elke maand in de zenuwen zou zitten.
En eigenlijk wil ik gewoon dat ze met iets simpels komen. Een heel dun, niet te voelen en niet te scheuren condoom of zo
Ik vind het allemaal wel te doen eigenlijk...
Alleen elke ochtend temperaturen zou ik irritant vinden. Het schijnt trouwens niet zoveel uit te maken of het wel op dezelfde tijd is, als het maar vlak na het wakker worden is.

Misschien begin ik toch maar met temperaturen en bijhouden. Zie ik later wel of ik iets met die informatie doe en of ik het niet lastig vind.

Dat condoom van jou lijkt mij ook wel wat
pi_49702026
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 21:16 schreef Levitation het volgende:

[..]

Kan ook... maar dan word je wel nog ongesteld. En dat probeer ik toch echt te voorkomen.
Het is misschien natuurlijk, maar dat een levensverwachting van 60 jaar ook... natuurlijk is niet per definitie beter...
Vind ik ook niet hoor Ik ben niet zo'n zonnatura meisje
Ik wil alleen niet aan de hormonen en principieel gezien niet aan het spiraaltje.
Blijft niet zoveel over hè?
  woensdag 23 mei 2007 @ 21:26:28 #102
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_49702142
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 21:24 schreef freecell het volgende:

[..]

Vind ik ook niet hoor Ik ben niet zo'n zonnatura meisje
Ik wil alleen niet aan de hormonen en principieel gezien niet aan het spiraaltje.
Blijft niet zoveel over hè?
Spiraaltje snap ik... maar waarom geen hormonen?
Je kunt ook eeuwig maagd blijven, de kans dat je dan zwanger wordt is ongeveer 1:10.000.000.000
***Levi was here***
  woensdag 23 mei 2007 @ 21:28:06 #103
4177 Jojogirl
pi_49702225
Veel mensen worden niet blij van de hormonen.
Ik ook niet trouwens, maarja, je moet toch wat...
  woensdag 23 mei 2007 @ 21:29:59 #104
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_49702289
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 21:28 schreef Jojogirl het volgende:
Veel mensen worden niet blij van de hormonen.
Ik ook niet trouwens, maarja, je moet toch wat...
Ik bedoelde het ook niet oordelend, ben gewoon nieuwsgierig naar de reden.
***Levi was here***
pi_49702312
Dat vind ik wel het voordeel van een spiraaltje, niet zoveel hormonen..
Maarja, de laatste tijd heb ik bijna continu een schimmelinfectie down under, en ik kan je vertellen, dat is een hele effectieve anticonceptie..
pi_49706409
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 21:26 schreef Levitation het volgende:

[..]

Spiraaltje snap ik... maar waarom geen hormonen?
Je kunt ook eeuwig maagd blijven, de kans dat je dan zwanger wordt is ongeveer 1:10.000.000.000
Getrouwdheid en maagd zijn gaan moeilijk samen kan ik je vertellen
Geen hormonen, omdat ik om me heen ongeveer 75% van de pil gebruikers flinke bijwerkingen heb zien hebben. Depressie, libidoverlies, chagerijn, Labiel zijn en ook: als ze eenmaal wél kinderen willen duurt het heel lang voordat alles weer normaal is en die kinderen er ook komen.
Daarbij is "onnatuurlijk misschien een groot woord, maar ik zie wel een nuance verschil tussen biologisch vlees en E-nummer vrij eten en je eigen cyclus willen behouden.
Ongeveer één keer in de drie keren ongesteld heb ik er echt last van. De rest van de tijd niet. Waarom medicijnen slikken als je ze niet nodig hebt?
pi_49706451
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 21:30 schreef teigan het volgende:
Dat vind ik wel het voordeel van een spiraaltje, niet zoveel hormonen..
Maarja, de laatste tijd heb ik bijna continu een schimmelinfectie down under, en ik kan je vertellen, dat is een hele effectieve anticonceptie..
Totdat het zo erg gaat jeuken dat álles wat krabt welkom is
  woensdag 23 mei 2007 @ 23:10:58 #108
4177 Jojogirl
pi_49706782
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 23:01 schreef freecell het volgende:

[..]
... en ook: als ze eenmaal wél kinderen willen duurt het heel lang voordat alles weer normaal is en die kinderen er ook komen.
Volgens mij is dat een beetje een vooroordeel, ik ken zat mensen (mezelf inclusief) die na minstens 5-10 jaar pilgebruik gewoon snel weer een normale cyclus hadden en ook gewoon porbleemloos zwanger werden.
pi_49707492
Ik ben het met Jojo eens. MIjn cyclus was ook meteen weer op gang en met de klok gelijk te zetten... En ik ken vrij veel dames (en ook nog ouder dan 30) die na het stoppen van de pil meteen zwanger waren. Zo had ik een collega die dacht dat ze niet zwanger kon worden als ze net was gestopt met de pil . Die was dan ook prompt zwanger (met helaas een pre natale depressie geloof ik).
pi_49707675
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 23:10 schreef Jojogirl het volgende:

[..]

Volgens mij is dat een beetje een vooroordeel, ik ken zat mensen (mezelf inclusief) die na minstens 5-10 jaar pilgebruik gewoon snel weer een normale cyclus hadden en ook gewoon porbleemloos zwanger werden.
Hmm, ja, kan wel, maar ik ken er 4 uit mijn directe familie en ook nog een paar uit vriendenkring, bij wie het, na het stoppen, nog bhoorlijk lang duurde (gemiddeld een jaar).
Slechte steekproef, maar toch speelt het in mijn hoofd wel mee!
pi_49708389
Tja je weet natuurlijk niet of je sowieso al verminderd vruchtbaar bent. Kan best zijn dat die dames zonder pil net zo lang hadden moeten wachten zeg maar.

Maar goed, hormonen zijn kut. Koperspiraaltje is kut: pijnlijk, kans op zwangerschap is geloof ik nog relatief groot en last but not least, de kans is er dat je nog heftiger ongesteld bent als normaal.

en ik ben zonder nuvaring al zo heftig ongesteld
pi_49710190
quote:

[..]

Zo bijvoorbeeld
Dat zou voor mij echt geen optie zijn. Ik wil absoluut geen kinderen en het risico dat zoiets mis gaat is me veel te groot. Ik zou spontaan frigide worden van de stress of ik niet toch per ongeluk zwanger ben.

Zoiets zou ik echt alleen als anticonceptie kiezen als een eventueel ongelukje wel welkom is.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 24 mei 2007 @ 07:25:26 #113
13151 crew  Rewimo
pi_49712755
Ik heb ook jaren de pil geslikt (ik denk een jaar of 15), was in 1x zwanger Voor we het wisten zeg maar
pi_49712758
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 00:45 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Zoiets zou ik echt alleen als anticonceptie kiezen als een eventueel ongelukje wel welkom is.
Daarom is het ook wel wat voor mij misschien

Ik ga over 5 minuten naar Biddinghuizen, lekker 5 dagen naar opwekking! Woei! Kamperen!
Dus tot maandag dan maar iedereen hier.

Intussen wens ik iedereen hier een knuffel toe en 33 Kilo afvallen
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 24 mei 2007 @ 07:27:32 #115
13151 crew  Rewimo
pi_49712771
Veel plezier, freecell!
pi_49712785
Veel plezier Freecell!
33 kilo afvallen is voor mij een beetje overdreven trouwens. Doe mij maar een kilo of 10.
En dat lijkt zowaar redelijk goed te gaan.
pi_49712807
veel plezier freecell..

Ik heb het idee dat ik het knopje heb weten om te zetten, als ik zo doorga, verwacht ik door de 80 grens te gaan...
pi_49712814
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 07:25 schreef freecell het volgende:

[..]

Weet je dat ik laatst droomde dat jij vertelde dat je zwanger was?? Hele vage droom was dat..
pi_49712821
Er was hier toch iemand op zoek naar iets kouds dat je mee kon nemen tijdens het wandelen? Ik kwam vanmorgen in een bijlage van de krant een advertentie tegen van Ice Power, een crème met eucaliptus en nog meer van dat soort dingen, die je op kan smeren en dan wordt het binnen 2 minuten net zo koud als wanneer je er ijs op houdt, maar dan beter voor je doorbloeding (of zo, heb het alleen snel doorgelezen).. Heb alleen geen idee waar je dat kan kopen!

Afvallen gaat hier trouwens prima M'n vakantiekilo's + een extra kilo zijn er al weer vanaf én ik ben dinsdag begonnen met het hardloopschema! waardoor ik nu spierpijn in m'n rechtrbil heb

Edit: ik zie op http://www.medzorg.nl/productinfo.asp?categorie_id=15 dat je het gewoon bij de apotheek kan kopen...
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 24 mei 2007 @ 07:36:51 #120
13151 crew  Rewimo
pi_49712826
33 kilo? Nou graag
  donderdag 24 mei 2007 @ 08:21:24 #121
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_49713190
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 07:36 schreef Rewimo het volgende:
33 kilo? Nou graag
33 kilo is me een beetje teveel... dan weeg ik 64kg en dat woog ik toen ik een jaar of 11/12 was.
Ik teken voor 25kg
***Levi was here***
pi_49713342
33 kilo is voor mij ook wat veel . Dan weeg ik 45 . Ik teken meer voor 10 kilo eraf .
  donderdag 24 mei 2007 @ 08:37:48 #123
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_49713344
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 21:26 schreef Levitation het volgende:
dan kun je ook gewoon lesbisch 'worden' .
Niet meer actief op Fok!
  donderdag 24 mei 2007 @ 08:38:47 #124
28372 locutus51
Nil Volentibus Arduum
pi_49713364
33 kg is te veel idd, 1/3 ervan is genoeg... bij 33 kg eraf blijft er weinig meer van me over hoor..

Veel plezier Freecell
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 24 mei 2007 @ 08:45:37 #125
13151 crew  Rewimo
pi_49713475
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 08:37 schreef Viking84 het volgende:
dan kun je ook gewoon lesbisch 'worden' .
Zeg het maar niet te hard... een kindje uit Christans klas heeft twee moeders
  donderdag 24 mei 2007 @ 08:48:55 #126
4177 Jojogirl
pi_49713521
33 kilo dat is mij ook wat teveel, ik denk niet dat ik er met 51-52 kilo nog gezond uit zou zien.
Veel plezier freecell
pi_49717412
pff gaat voor mij een echte kut dag worden. eerst vanacht niet in slaap kunnen vallen tot 4 uur,en dan vroeg wakker worden vanwege ongelovelijke pijn in mijn schouder, die nog steeds niet weg is. en dan moet ik vanmiddag ook nog naar de tandarts
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 24 mei 2007 @ 11:12:20 #128
13151 crew  Rewimo
pi_49717456
Oef, sterkte g-b
  donderdag 24 mei 2007 @ 11:21:52 #129
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_49717783
33 kilo graag na ja die halve kilo sinds vorige week is ook wel fijn
pi_49720945
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 11:11 schreef gothic-blackie het volgende:
pff gaat voor mij een echte kut dag worden. eerst vanacht niet in slaap kunnen vallen tot 4 uur,en dan vroeg wakker worden vanwege ongelovelijke pijn in mijn schouder, die nog steeds niet weg is. en dan moet ik vanmiddag ook nog naar de tandarts
Sterkte meid
pi_49721402
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 07:25 schreef freecell het volgende:

[..]

Ik ga over 5 minuten naar Biddinghuizen, lekker 5 dagen naar opwekking! Woei! Kamperen!
Dus tot maandag dan maar iedereen hier.

Intussen wens ik iedereen hier een knuffel toe en 33 Kilo afvallen
Een soort van Lowlands maar dan anders?
Veel plezier
pi_49721457
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 11:11 schreef gothic-blackie het volgende:
Sterkte g-b
  donderdag 24 mei 2007 @ 14:07:20 #133
1762 YPPY
Yppiaans
pi_49724093
Wat goed Isa, nu al een baan. Het lukt je vast om op tijd klaar te zijn, je nu een extra, grote, motivator erbij. Echt wel super dat ze zo lang op je willen wachten, moeten ze wel erg enthousiast zijn.

Succes alvast Rewimo voor je tweede gesprek.

Wat leuk Octo, daar heeft J. nog gewerkt.

Dankzij de zwangerschap en borstvoeding ben ik al 18 maanden niet ongesteld. Heeeeeeerlijk.
Na het stoppen met de pil was ik ook binnen twee maanden zwanger, ging snel genoeg dus. Maar die hormonen zijn wel vervelend idd.

Sterkte GB.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_49724960
Phoe, wat is het warm.
Het huis moest eens goed schoongemaakt worden.
Ben dus in de garage begonnen, en zo steeds verder het huis ingegaan. Boven laat ik ff voor wat het is.
Ik zweet me kapot joh. Heb gelukkig wel het gevoel dat ik 10 liter aan vocht kwijt ben, door al dat zweten
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 24 mei 2007 @ 14:30:15 #135
13151 crew  Rewimo
pi_49725016
Ik heb een voorlopige afspraak met de verhuizer voor 23/24 juli. Volgende week krijg ik vast een aantal dozen.
pi_49732376
Spannend Rewimo..

Vriendje had gisteravond vergelijkingsfoto's gemaakt van mij, en hij dacht dat ik aangekomen was...

Net daarover gehad(we wisten allebei geen oorzaak), dus toch de weegschaal er eens bijgepakt om te kijken of foto's liegen..

En ze liegen!
Ik heb voor het eerst in jaaaaaaaaren een getalletje onder de 80 kilo gezien
En wat is dat een raar gezicht!
Nu even een weekje doorzetten, en dan volgende week de officiële weegdag
  donderdag 24 mei 2007 @ 17:48:07 #137
35189 Troel
scherp en bot
pi_49732585
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 17:12 schreef BlueCurl het volgende:

[..]

kuch, dat was je sowieso al niet hoor mevrouw

Patries, ik heb het voor je aangepast.

Tja, wat die tand betreft, wist ik het zelf maar. Gelukkig is het probleem opgelost, het was ook niet een heel groot stuk, maar een ribbeltje van onder mijn tand die er op mijn leeftijd meestal al niet eens meer zit. Maarja, ik kreeg allemaal visoenen van botontkalking en afslijtend glazuur door maagzuur (niet dat ik zo veel overgeef, maar he, doemscenario's bedenken is niet zo moeilijk).
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 24 mei 2007 @ 17:54:38 #138
35189 Troel
scherp en bot
pi_49732821
Onthouding

Sterilisatie

Zoveel mogelijkheden om niet zwanger te worden
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 24 mei 2007 @ 18:18:09 #139
35189 Troel
scherp en bot
pi_49733536
Even voor de dames die wel eens reizen

Als ik naar Amerika wil, en dan specifiek LA/LV, wat moet ik dan allemaal regelen?

Waar moet ik op letten? Wat moet ik per se gezien hebben?
Wie kan mij daarover vertellen?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_49733905
Troel true. je zat in DIG SC ook maar had nog nooit in je profiel gekeken haha! en als ik indd iets had nagedacht... maar toch zovel vrouwen in de INF zijn der niet hoor.
  donderdag 24 mei 2007 @ 18:42:45 #141
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_49734281
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 18:18 schreef Troel het volgende:

Als ik naar Amerika wil, en dan specifiek LA/LV, wat moet ik dan allemaal regelen?

Cool Westkust VS is echt super! Er is zo ontzettend veel te zien en te doen!
Ik ben er geweest (in 2001) en Fannetje is er vorig jaar geweest!

Wanneer en hoe lang wil je gaan? Hoe wil je reizen, per OV of met een huurauto of georganiseerd?

Edit
Kijk eens in:
- Rondreis Westcoast Amerika (Deeltje II)
- Californie en Westcoast deel 7: zon, zee en strand

[ Bericht 13% gewijzigd door Levitation op 24-05-2007 18:53:00 ]
***Levi was here***
pi_49734377
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 17:54 schreef Troel het volgende:
Onthouding

Sterilisatie

Zoveel mogelijkheden om niet zwanger te worden
Artsen zijn over het algemeen niet happig op steriliseren bij jonge vrouwen die geen kinderen hebben.
Je bent op je 25 blijkbaar wel oud genoeg om te kiezen voor zwangerschap maar niet voor sterilisatie terwijl beide onomkeerbaar zijn.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 24 mei 2007 @ 19:06:10 #143
13151 crew  Rewimo
pi_49735074
Ik zou eens in TRV rondkijken, Troel. Enne, mag ik mee?
pi_49736786
quote:

Leuk! Amerika is geweldig

LA en LV vond ik dan weer iets minder dan de rest, maar je gaat vast niet alleen LA en LV bezoeken toch? De nationale parken zijn prachtig en San Francisco is geweldig.

Maar zoals Levi ook al zei, je moet eerst weten hoe je wil reizen, daarna kunnen we je verder helpen
  donderdag 24 mei 2007 @ 19:59:49 #145
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_49737236
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 19:48 schreef Fannetje het volgende:

[..]

Leuk! Amerika is geweldig

LA en LV vond ik dan weer iets minder dan de rest, maar je gaat vast niet alleen LA en LV bezoeken toch? De nationale parken zijn prachtig en San Francisco is geweldig.

Maar zoals Levi ook al zei, je moet eerst weten hoe je wil reizen, daarna kunnen we je verder helpen
LV is vooral bizar, vond ik. Mensen die 's avonds achter een gokautomaat zitten als je gaat slapen, zitten er nog als je opstaat. En het is zo ontzettend nep allemaal! Ik vond hotels kijken wel leuk (MGM, Venetian enzo, echt gaaf!), gokken heb ik amper gedaan... welgeteld $0.25 in een automaat gegooit.
Anyway, misschien moeten we maar verder kletsen in TRV of op 't chocoforum? Anders is straks dit topic gevuld met reisverhalen.
***Levi was here***
  † In Memoriam † donderdag 24 mei 2007 @ 20:03:06 #146
43556 miss_dynastie
pi_49737379
quote:
Wanneer gaan we?
pi_49739589
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 19:59 schreef Levitation het volgende:

[..]

LV is vooral bizar, vond ik. Mensen die 's avonds achter een gokautomaat zitten als je gaat slapen, zitten er nog als je opstaat. En het is zo ontzettend nep allemaal! Ik vond hotels kijken wel leuk (MGM, Venetian enzo, echt gaaf!), gokken heb ik amper gedaan... welgeteld $0.25 in een automaat gegooit.
Anyway, misschien moeten we maar verder kletsen in TRV of op 't chocoforum? Anders is straks dit topic gevuld met reisverhalen.
Nog eentje dan

Ik vond LV ook wel gaaf voor een dagje (vooral 's-avonds, met die geweldige fonteinen bij het Bellagio!), maar een dagje was ook wel weer genoeg Ik heb helemaal niks vergokt overigens.
  donderdag 24 mei 2007 @ 22:14:40 #148
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_49742423
Ik heb vandaag eens een goed gesprek met mijn huisarts gehad.

Ik sta al een hele tijd op de wachtlijst voor een borstverkleining, maar van mijn chirurg moet ik 20 kilo afvallen, voor ie wil gaan opereren, om de kans op complicaties te verkleinen.
Daar doe ik ook mijn stinkende best voor, maar het wil niet echt vlotten. Ik ben een jaar bezig, maar ben pas 4 kilo kwijt, terwijl ik hartstikke veel beweeg en me netjes aan mijn dieet houdt (niet te veel, maar zeker niet te weinig eten, veel drinken, genoeg fruit, geen tussendoortjes etc.)
Daar wordt een mens niet vrolijker van, dus ik heb het eens aan mijn huisarts voorgelegd.
Ik slik al een aantal jaren antidepressiva, en dat spul staat erom bekend dat je er enorm van kunt aankomen. Het lijkt er dus op, dat ik door me netjes aan mijn dieet te houden, niet verschrikkelijk aankom. Afvallen is dus vrij lastig.

Aangezien ik een f-cup heb, en vaak barstende hoofdpijn, last van mijn rug en nek heb, wil ik natuurlijk dolgraag zo snel mogelijk geopereerd worden. Ik zou dolgraag gaan sporten om misschien wat makkelijker af te vallen, maar er zijn bar weinig sporten die je met zulke borsten kunt doen, dus dan houdt het gauw op. Zelfs met een goeie sportbeha blijft het erg vervelend.

Nu heb ik met de HAhuisarts afgesproken dat ik een keertje bij de dietist langs ga om mijn voedingspatroon te bekijken. Gewoon even checken of ik het echt zo goed doe als ik zelf denk.
Als dat inderdaad het geval is, wil hij gaan overleggen met de PC of er geen mogelijkheid is om me te opereren zonder dat ik 20 kilo afval, want stoppen met mijn antidepressiva is ook niet echt een optie.

Als ik meer weet, zal ik het zeker even melden
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  vrijdag 25 mei 2007 @ 08:29:33 #149
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_49751238
Jeetje Muck dat is nogal wat zeg. Het eerste dat in mij opkomt eigenlijk is bezoek eens een andere
chirurg die er niet zo opgebrand is om je te laten afvallen. Ik ken persoonlijk 2 dames die een borst-
verkleining hebben ondergaan terwijl ze iets meer dan 100 kg wogen. Dat wegen ze nog steeds
en de operatie is uitstekend verlopen. Niet dat dat een garantie is, maar tis echt niet onmogelijk.

Ik vind het zelf eigenlijk een beetje egoïstisch van de chirurg om als reden op te geven dat er dan
minder kans op complicaties zijn. Natuurlijk is het zo dat het inderdaad veiliger is om zo min mogelijk
overgewicht te hebben voor een operatie, net als dat we eigenlijk niet zouden moeten roken etc.

Maar wie zegt dat als het jou lukt om die 20 kilo aftevallen voor de operatie, dat het ook lukt om die
20 kilo eraf te houden?? M.a.w. de chirurg kan het risico wel uitsluiten voor wb de operatie, maar
als jij na je borstverkleining die 20 kilo weer aankomt dan kan ik je vertellen dat je een afschuwelijke
pijnen zult gaan krijgen waar je niet op zit te wachten. Een stabiel gewicht is het allerbelangrijkst!!!
Was it so hard Achilles
So very hard to die
So much the happier I
  vrijdag 25 mei 2007 @ 08:35:36 #150
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_49751351
Verstandig dat je met je naar een dietist gaat Muck! Vervelend ook dat het afvallen niet wil lukken.
Een brostverkleining is wel een zware operatie, maar ik ben 4 jaar na mijn operatie nog steeds erg blij met het resultaat. En leuk detail: ze hangen nog steeds niet.

Ik kreeg gister trouwens een pond bonbons als bedankje voor het organiseren van een dagje weg met 50 man. Wel heel lief, maar mijn eerste gedachte was: aan wie kan ik die dingen wegggeven! Ik heb besloten dat mijn ouders de gelukkige ontvangers gaan worden, want ik ben woensdag pas weer op kantoor en dan is de helft van mijn collega's er überhaupt niet en ik wil niet een week lang een pond bonbons in mijn koelkast hebben staan!
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 25 mei 2007 @ 08:47:58 #151
13151 crew  Rewimo
pi_49751576
Ik zit zo langzamerhand ook te denken aan een borstlift/verkleining. Want ik ben dan wel afgevallen maar mijn borsten zijn alleen maar platter geworden, niet kleiner. Ze hangen vreselijk en BH's zitten ook niet bepaald lekker meer nu. Misschien maar eens in DLD shoppen straks
  vrijdag 25 mei 2007 @ 08:55:32 #152
28372 locutus51
Nil Volentibus Arduum
pi_49751756
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 22:14 schreef Muck het volgende:
Ik heb vandaag eens een goed gesprek met mijn huisarts gehad.

Ik sta al een hele tijd op de wachtlijst voor een borstverkleining, maar van mijn chirurg moet ik 20 kilo afvallen, voor ie wil gaan opereren, om de kans op complicaties te verkleinen.
Daar doe ik ook mijn stinkende best voor, maar het wil niet echt vlotten. Ik ben een jaar bezig, maar ben pas 4 kilo kwijt, terwijl ik hartstikke veel beweeg en me netjes aan mijn dieet houdt (niet te veel, maar zeker niet te weinig eten, veel drinken, genoeg fruit, geen tussendoortjes etc.)
Daar wordt een mens niet vrolijker van, dus ik heb het eens aan mijn huisarts voorgelegd.
Ik slik al een aantal jaren antidepressiva, en dat spul staat erom bekend dat je er enorm van kunt aankomen. Het lijkt er dus op, dat ik door me netjes aan mijn dieet te houden, niet verschrikkelijk aankom. Afvallen is dus vrij lastig.

Aangezien ik een f-cup heb, en vaak barstende hoofdpijn, last van mijn rug en nek heb, wil ik natuurlijk dolgraag zo snel mogelijk geopereerd worden. Ik zou dolgraag gaan sporten om misschien wat makkelijker af te vallen, maar er zijn bar weinig sporten die je met zulke borsten kunt doen, dus dan houdt het gauw op. Zelfs met een goeie sportbeha blijft het erg vervelend.

Nu heb ik met de HAhuisarts afgesproken dat ik een keertje bij de dietist langs ga om mijn voedingspatroon te bekijken. Gewoon even checken of ik het echt zo goed doe als ik zelf denk.
Als dat inderdaad het geval is, wil hij gaan overleggen met de PC of er geen mogelijkheid is om me te opereren zonder dat ik 20 kilo afval, want stoppen met mijn antidepressiva is ook niet echt een optie.

Als ik meer weet, zal ik het zeker even melden
Mijn vriendin zat met hetzelfde, ik kan je verzekeren dat het niet alleen aan je PC ligt maar ook aan de verzekeringen van tegenwoordig. De verzekeringsmaatschappijen kuren tegenwoordig deze operaties goed of niet, daar zijn een aantal richtlijnen voor.

Mijn vriendin heeft goedkeuring gekregen terwijl ze te zwaar is volgens eerdere consulten bij een andere PC en toen nog met een andere verzekering. Ze is nu 82 kg, maar haar goeie gewicht zou 65 kg zijn, dus 17 kg te zwaar. De huisarts had een goeie verwijsbrief, de PC heeft niet eens gekeken, zag direct aan haar houding dat het niet goed was, ff een before foto gemaakt, aanvraag verstuurd en binnen 3 weken hadden we de goedkeuring binnen. Alleen wil ze wachten met de operatie om nog wel wat extra af te vallen, en we gaan trouwen dit jaar en ze heeft net een nieuwe baan, dus dat wordt allemaal een beetje krap...

Gewicht speelt wel een hele belangrijke rol voor zo'n operatie. Als je " te zwaar" bent dan heb je meer vetweefsel in je borsten, deze zorgt ervoor dat er bij een operatie meer kans op complicaties is (denk aan ontstekingen) daarom zijn ze zo voorzichtig.

Gewoon door blijven gaan met aanvragen en "zeuren" bij je PC of zelfs een andere PC als het moet... Ik heb van mensen gehoord die ook te zwaar waren en toch bij de 3e of 4e poging de goedkeuring hebben gekregen....

Succes!
  vrijdag 25 mei 2007 @ 08:56:28 #153
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_49751776
Het scheelt je allicht weer een kilo gewicht Rewimo!
Ter compensatie oog je vaak ook een stuk slanker met kleinere borsten.
Overigens kan het ook helpen op bh-gebied, om naar een goede lingerie winkel te gaan en daar met een verkoopster uitgebreid te zoeken naar de best passende maat. Was er niet ooit een onderzoek geweest dat 75% van de vrouwen de verkeerde maat draagt?
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 25 mei 2007 @ 09:14:20 #154
13151 crew  Rewimo
pi_49752233
Minstens 2 kilo

Ook met een passende BH zit het gewoon niet lekker meer. En ik begin me er steeds meer aan te ergeren. Dus eind dit jaar of zo ga ik maar eens op zoek naar een goede PC.
pi_49752873
Mja borsten en afvallen
ik hoop echt dat het bij mij niet te veel gaat uitmaken. Als ik mijn moeders 'borstgenen' heb dan vrees ik het ergste (nouja stefan vreest meer dan ik)

Vandaag even naar mijn huisarts geweest. Het is zo'n schat Straks ga ik het een en ander op de post doen

Zometeen ga ik naar Zeeland voor het weekend. Lekker duiken en kamperen
  vrijdag 25 mei 2007 @ 09:38:09 #156
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_49752988
Bij mij maakt het gewicht niet echt veel uit voor mijn borstomvang. 10 kilo scheelt bij mij een halve cupmaat ofzo. Maar dan blijft er hier nog steeds voldoende over.

Veel plezier in Zeeland Octo! En fijn dat je huisarts gewoon goed meedenkt met je!
  vrijdag 25 mei 2007 @ 09:50:36 #157
1762 YPPY
Yppiaans
pi_49753374
Veel plezier Octo.

Klinkt lastig, met die verkleiningen. Dat is nou gelukkig een probleem dat waar ik nooit last van heb gehad.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
pi_49755417
ik woog zaterdag voor ontbijt, te veel water gedrink, zonder kleren 87,5
gister woog ik na ontbijt, wat sap gedronken met kleren 85,9
nu weeg ik met kleren, aardig wat sap te hebben gedronken en ontbijt weer 87,6

hoort dat?

en ik las ook dat als je intensief sporte voor langere tijd dat je bmi niet kon kloppen omdat je spiermassa zwaarder is dan vetmassa???

gewoon even wat vraagjes tussendoor
pi_49755435
Bij mij is die 16 kilo die ik kwijt ben 3 cupmaten..
Al is dat eigenlijk pas na de eerste 8 kilo heel hard gegaan, daarvoor bleef ik redelijk gelijk..
  vrijdag 25 mei 2007 @ 11:07:05 #160
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_49755864
Mijn borsten waren het eerste met krimpen geloof ik en die rimpels er op
  vrijdag 25 mei 2007 @ 11:16:06 #161
4177 Jojogirl
pi_49756231
Hier merk ik het afvallen ook wel aan m'n borsten, al blijft er nog meer dan genoeg over. Ze trekken trouwens nu wel ineens meer aandacht. De laatste weken zie ik ineens weer mannen ernaar staren in het voorbijlopen, terwijl ze kleiner nu juist worden Misschien dat de verbeterde verhouding met de rest van m'n lichaam daar meer de oorzaak van is ofzo.

Bluecurl, als je heel extreem sport (bodybuilden ofzo) dan heb je zoveel spieren dat je op een heel hoog BMI kan uitkomen terwijl je een heel laag vetpercentage hebt en dus helemeaal niet te dik bent in die zin. Maar volgensmij heb je het dan alleen over de echte spierbundels en niet over iemand die gewone duursporten doet.

Edit: we hebben trouwens net het voorlopig koopcontract getekend bij de notaris en nou maar hopen dat het nieuwbouwhuis van de verkopers lekker snel klaar gaat zijn
pi_49761669
Hier gaat het even tergend langzaam. 0,3 kilo in een week!
Mijn borsten slinken ook wel wat maar niet schrikbarend.

@jojogirl succes hoor!
Yesterday is history,
Tomorrow is mystery,
Today is a gift,
Thats why they call it the present.
pi_49761755
botterfly, 0,3 kilo in een week is best netjes hoor.
Hoe minder snel het gaat, hoe minder snel het er weer aan zit
  vrijdag 25 mei 2007 @ 13:46:31 #164
112545 Muck
pi_49762074
kijk, wat een hoop reacties waar ik wat aan heb!
dank jullie!

mijn huisarts stelde ook al voor om eens op zoek te gaan naar een andere chirurg, die niet zo gebrand is op dat afvallen.
Na het lange weekend ga ik op zoek naar een dietiste, en naar aanleiding van wat daaruit komt (ik verwacht niet zoveel eigenlijk) gaan de huisarts en ik op zoek naar een oplossing
  vrijdag 25 mei 2007 @ 13:48:36 #165
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_49762149
Gefeliciteerd met het voorlopige koopcontract Jojo!

Ik liep net in de supermarkt en daar stonden ze Red Band Truly snoepjes uit te delen. Nieuwe snoepjes met weinig calorieen per portie (portie van 2 snoepjes, dat dan weer wel )

Die dus.
Nou, ze zijn niet lekker. Niet je geld aan uitgeven dus. Ze waren wel fruitig, maar geen fruitexplosie in je mond ofzo en daar had ik nou net op gehoopt.

Ik heb wel Crocs gekocht. Knalroze Mary Jane's In de Crocs winkel. En druk dat het daar was, niet normaal meer!
pi_49762151
Top Muck, dat je huisarts mee werkt!

Ik hoop voor je dat je straks een goede dietiste vind.
  vrijdag 25 mei 2007 @ 13:48:39 #167
28372 locutus51
Nil Volentibus Arduum
pi_49762153
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 13:46 schreef Muck het volgende:
kijk, wat een hoop reacties waar ik wat aan heb!
dank jullie!

mijn huisarts stelde ook al voor om eens op zoek te gaan naar een andere chirurg, die niet zo gebrand is op dat afvallen.
Na het lange weekend ga ik op zoek naar een dietiste, en naar aanleiding van wat daaruit komt (ik verwacht niet zoveel eigenlijk) gaan de huisarts en ik op zoek naar een oplossing
Je kunt ook alvast gaan navragen bij jou verzekering wat hun eisen zijn, kun je eventueel je verwijsbrief op aan laten passen door je huisarts.. Die van ons heeft het aantal kg iets naar beneden afgesteld en lengte iets omhoog, wordt namelijk niet meer gecontroleerd... scheelt toch weer een beetje....
  vrijdag 25 mei 2007 @ 13:50:10 #168
112545 Muck
pi_49762222
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 13:48 schreef locutus51 het volgende:

[..]

Je kunt ook alvast gaan navragen bij jou verzekering wat hun eisen zijn, kun je eventueel je verwijsbrief op aan laten passen door je huisarts.. Die van ons heeft het aantal kg iets naar beneden afgesteld en lengte iets omhoog, wordt namelijk niet meer gecontroleerd... scheelt toch weer een beetje....
dat is een goeie ja!
pi_49763178
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 13:38 schreef ymme het volgende:
botterfly, 0,3 kilo in een week is best netjes hoor.
Hoe minder snel het gaat, hoe minder snel het er weer aan zit
Ja, heb jij helemaal gelijk in maar ik weeg dus 108 en een beetje en wil toch graag naar max 70 kilo. Heb ik een BMI van 24 zoiets. en dan gaat het langzaam met 0,3 kilo per week.
Yesterday is history,
Tomorrow is mystery,
Today is a gift,
Thats why they call it the present.
  † In Memoriam † vrijdag 25 mei 2007 @ 14:15:55 #170
43556 miss_dynastie
pi_49763319
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 13:48 schreef Liejannuh het volgende:
(portie van 2 snoepjes, dat dan weer wel )
Zitten er dan ook twee in zo'n zakje
  vrijdag 25 mei 2007 @ 14:17:41 #171
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_49763393
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 14:12 schreef botterfly het volgende:

[..]

Ja, heb jij helemaal gelijk in maar ik weeg dus 108 en een beetje en wil toch graag naar max 70 kilo. Heb ik een BMI van 24 zoiets. en dan gaat het langzaam met 0,3 kilo per week.
Geduld is een schone zaak.
Je kunt het ook anders zien: geniet van ieder onsje dat er af is. Met kleine stapjes kom je er ook en het is ook nog veel gezonder om het langzaam aan te doen. Aankomen gaat ook niet van de een op de andere dag (normaal gesproken )... Afvallen is best zwaar voor je lichaam, snel afvallen is heel slecht voor je gezondheid, zeker als je zoveel kg kwijt moet.

Dus: vooral zo doorgaan, het komt allemaal goed!
***Levi was here***
  vrijdag 25 mei 2007 @ 14:25:17 #172
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_49763731
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 14:15 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Zitten er dan ook twee in zo'n zakje
In sommige van die mini zakjes wel. Maar het waren gewoon geen lekkere snoepjes! Dat was nog het meest rare!
pi_49765036
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 13:48 schreef Liejannuh het volgende:
Gefeliciteerd met het voorlopige koopcontract Jojo!

Ik liep net in de supermarkt en daar stonden ze Red Band Truly snoepjes uit te delen. Nieuwe snoepjes met weinig calorieen per portie (portie van 2 snoepjes, dat dan weer wel )
[afbeelding]
Die dus.
Nou, ze zijn niet lekker. Niet je geld aan uitgeven dus. Ze waren wel fruitig, maar geen fruitexplosie in je mond ofzo en daar had ik nou net op gehoopt.
Ik heb die Truly snoepjes ook al wel uitgeprobeert en sommigen zijn best lekker.. Die splashy oid.. Nadeel is dat ze als zoetstof polyolen gebruiken, dat zijn zoetstoffen waar je meer van nodig hebt dan suiker om dezelfde zoetheid te krijgen. Dat is dus eigenlijk hun vulmiddel.
En ik ben erachter gekomen dat ik niet echt goed tegen die polyolen kan, krijg er buikpijn van..
  vrijdag 25 mei 2007 @ 15:04:49 #174
4177 Jojogirl
pi_49765389
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 14:12 schreef botterfly het volgende:

[..]

Realiseer je wel dat je met zo'n doel er lang over zal doen, al val je 1 kilo per week af.
Is het geen idee om tussendoelen te stellen en je niet blind te staren op die 70 kilo. Want ik kan me voorstellen dat 0.3 kilo nu heel demotiverend lijkt, terwijl het gewoon wel goed is en weer een stap dichterbij een gezond BMI.
  † In Memoriam † vrijdag 25 mei 2007 @ 16:22:27 #175
43556 miss_dynastie
pi_49768045
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 14:25 schreef Liejannuh het volgende:

[..]

In sommige van die mini zakjes wel. Maar het waren gewoon geen lekkere snoepjes! Dat was nog het meest rare!
Je kan wel merken dat de milieupolitie het heeft verloren van de obesitaspolitie
In de krant stond ook zoiets moois: Lays half baked in de strijd tegen overgewicht. Chips in de strijd tegen overgewicht? Kun je dan niet beter appels en aardbeien inzetten?
  vrijdag 25 mei 2007 @ 19:47:15 #176
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_49773272
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 08:55 schreef locutus51 het volgende:
......Gewicht speelt wel een hele belangrijke rol voor zo'n operatie. Als je " te zwaar" bent dan heb je meer vetweefsel in je borsten, deze zorgt ervoor dat er bij een operatie meer kans op complicaties is (denk aan ontstekingen) daarom zijn ze zo voorzichtig.......
Als iemand nou heel slank is, maar toch hele grote borsten heeft. Kun jij me dan vertellen waar die
borsten uit bestaan?

Volgens mij heb je niet goed opgelet toen ze je uitlegden waarom het gevaarlijk is om mensen met
overgewicht te operen
Was it so hard Achilles
So very hard to die
So much the happier I
pi_49775024
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 10:54 schreef BlueCurl het volgende:
ik woog zaterdag voor ontbijt, te veel water gedrink, zonder kleren 87,5
gister woog ik na ontbijt, wat sap gedronken met kleren 85,9
nu weeg ik met kleren, aardig wat sap te hebben gedronken en ontbijt weer 87,6

hoort dat?

en ik las ook dat als je intensief sporte voor langere tijd dat je bmi niet kon kloppen omdat je spiermassa zwaarder is dan vetmassa???

gewoon even wat vraagjes tussendoor
aangezien hier niemand op reageerde nog maar even in een qoute
  vrijdag 25 mei 2007 @ 20:59:46 #178
4177 Jojogirl
pi_49775445
Dat van die spiermassa had ik al op gereageerd en wat betreft dat andere: het is normaal dat je gewicht van dag tot dag wat schommelt, daarom kan je bij het afvallen het beste maar eens per week wegen en dan elke week op hetzelfde moment (bijv. maandagochtend als je net uit bed komt).
  vrijdag 25 mei 2007 @ 21:02:14 #179
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_49775523
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 20:45 schreef BlueCurl het volgende:

[..]

aangezien hier niemand op reageerde nog maar even in een qoute
Er was wel een reactie op je BMI-vraag :
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 11:16 schreef Jojogirl het volgende:

Bluecurl, als je heel extreem sport (bodybuilden ofzo) dan heb je zoveel spieren dat je op een heel hoog BMI kan uitkomen terwijl je een heel laag vetpercentage hebt en dus helemeaal niet te dik bent in die zin. Maar volgensmij heb je het dan alleen over de echte spierbundels en niet over iemand die gewone duursporten doet.
En op je vraag over je gewicht:
Iedereen heeft last van gewichtsschommelingen, is normaal. Daarom wegen veel mensen zich maar 1 keer per week, dan staar je je minder blind op het onsje erbij, onsje eraf. Ik ben zelf veel te nieuwsgierig en sta dagelijks op de weegschaal... alleen bedenk ik me altijd wel dat ik niet moet schrikken als de weegschaal opeens een pond meer aangeeft. Als je op langere termijn maar gewicht verliest.
***Levi was here***
pi_49780138
Ik mag dus niet zo vaak meer op de weegschaal omdat ik er toendertijd mijn hele humeur vanaf liet hangen... Dus tijdens mijn behandeling heb ik het afgebouwd.. Al moet ik toegeven dat het nu wel weer vaker is dan 1 keer per maand..

Net weer 30 kilometer geskate, en dat ging lekker.. Alleen belandde de muziekbuggy met bestuurder in het water in Bedum, dus dat was echt heel raar.. De organisatie was slecht vanavond..
Maarja, het is wel goed voor me, ik voel me nu weer fit..
pi_49780881
Sorry dat ik even verminderd aanwezig ben, ik lees het allemaal wel.

Muck, ik vind het een goed idee om met een diëtist te praten, maar ik denk dat je ook een ander chirurg moet overwegen. Overgewicht bij een operatie brengt extra risico's met zich mee, maar ik krijg een klein beetje het gevoel dat deze chirurg het ook overdrijft.
pi_49785426
nou ik ben niet een hevig overgewicht. sport me hele leven al. heb er wel wat vet aanzitten hoor. maar toch een bmi van 30,6 En zeker met kung fu kweek je ook aardig wat spieren. vandaar me vraag van die bmi...

en zal me nu enkel op de zondag na het ontbijt en douche in me ondergoed wegen en dan zien ben benieuwd dus morgen!
  zaterdag 26 mei 2007 @ 09:49:32 #183
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_49785670
je kan toch beter voor het ontbijt wegen?
pi_49786225
Als je het maar steeds op hetzelfde moment doet maakt het niet zoveel uit denk ik, dan kan je het gewoon vergelijken met elkaar.
  zaterdag 26 mei 2007 @ 10:38:45 #185
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_49786324
Bubseltje, hoe gaat het met jou? Gaat het eten weer een beetje en houdt je maag zich een beetje rustig?
  zaterdag 26 mei 2007 @ 10:41:39 #186
4177 Jojogirl
pi_49786373
Ik weeg ook altijd na m'n ontbijt, aangezien ik niet zonder te ontbijten naar de sportschool ga. Dit weekend wordt het niks met wegen: ik heb me vanochtend verslapen voor m'n les en morgen en overmorgen zijn ze natuurlijk dicht.
Vanavond dus gewoon weer hardlopen en dan maandag weer (les 6 en 7).

BlueCurl, die mensen waarvoor BMI niet klopt (de extreme sporters/bodybuilders) hebben dan wel ook een extreem laag vetpercentage, dus ik gok dat het voor jou niet op gaat als je zelf al zegt dat je er wel wat vet hebt aanzitten.
  zaterdag 26 mei 2007 @ 23:12:44 #187
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_49805014
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 10:38 schreef Liejannuh het volgende:
Bubseltje, hoe gaat het met jou? Gaat het eten weer een beetje en houdt je maag zich een beetje rustig?
Ja eten gaat goed mijn maag is weer normaal en maar af en toe lui gelukkig. Dus ik hoef maar amper meer over te geven.

Ik weeg mezelf altijd naakt en nuchter en na het toilet maar idd als je het op hetzelfde tijdstip doet dan geeft dat ook niet.
pi_49812898
hier even snel een kort berichtje van mij.

Het is ontzettend leuk de nieuwe hond.
Maar wel vermoeidend hoor, het is tenslotte nog een pup. Heel speels en wil graag de aandacht hebben.

Het is vooral heel goed voor de lijn. Ik raad dus iedereen hier aan een pup aan te schaffen
pi_49812948
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 23:42 schreef Isabeau het volgende:
Sorry dat ik even verminderd aanwezig ben, ik lees het allemaal wel.

Muck, ik vind het een goed idee om met een diëtist te praten, maar ik denk dat je ook een ander chirurg moet overwegen. Overgewicht bij een operatie brengt extra risico's met zich mee, maar ik krijg een klein beetje het gevoel dat deze chirurg het ook overdrijft.
Isa, is er een reden dat je als afbeelding een kaars hebt?
Meestal schrik ik van 'het kaarsje branden', omdat er hier meestal geen goed verhaal achter zit.
Ik hoop daarom dus ook, dat ik het helemaal mis heb. Maar kon het niet laten te vragen, sorry
  zondag 27 mei 2007 @ 11:01:24 #190
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_49812990
The love you take is equal to the love you make.
pi_49813030
Oh... das kut.
  zondag 27 mei 2007 @ 13:41:32 #192
35189 Troel
scherp en bot
pi_49816836
Ik had gisteren al zitten kijken waar het kaarsje vandaan kwam, maar kon het niet vinden

Wilde eigenlijk roepen dat ik aanstaande zaterdag mijn verjaardag vier (voor mensen die willen komen, jullie weten het adres). Doe dat dus toch maar, maar wel iets minder uitbundig.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zondag 27 mei 2007 @ 14:08:57 #193
35189 Troel
scherp en bot
pi_49817719
quote:
Op maandag 21 mei 2007 15:45 schreef Rewimo het volgende:
Ik heb heel veel stralende Troels op de foto, en blije Berts
Owja, en ik kan niet garanderen dat er dan meer trouwfoto's te zien zijn, maar ik hoop het wel

[ Bericht 54% gewijzigd door Troel op 27-05-2007 14:25:50 ]
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  † In Memoriam † zondag 27 mei 2007 @ 14:13:25 #194
43556 miss_dynastie
pi_49817870
quote:
Op zondag 27 mei 2007 13:41 schreef Troel het volgende:
Wilde eigenlijk roepen dat ik aanstaande zaterdag mijn verjaardag vier (voor mensen die willen komen, jullie weten het adres).
Tijden? Zwemspullen mee?
  zondag 27 mei 2007 @ 14:16:36 #195
35189 Troel
scherp en bot
pi_49817972
Zwemspullen mag je meenemen, maar ik hoop dat het droogblijft

Vanaf een uur of 2 ben je wel welkom en je mag mee-eten
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_49818017
quote:
Op zondag 27 mei 2007 14:13 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Tijden? Zwemspullen mee?
Worden we thuisgebracht?
  zondag 27 mei 2007 @ 14:23:45 #197
35189 Troel
scherp en bot
pi_49818220
Nee
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zondag 27 mei 2007 @ 14:41:31 #198
1762 YPPY
Yppiaans
pi_49818833
Eten we frietjes?
*OUD heilige*
  zondag 27 mei 2007 @ 14:52:49 #199
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_49819191
Ik zit in Luxemburg zaterdag! Anders was ik wel frietjes komen eten bij je Troel!
pi_49820851
Goeiemiddag!!

Troel, ik zou graag willen komen, maar vrees dat het net wat te ver weg is, ik denk er iig over na..

Ik heb net een wedstrijd gehad, maar eigenlijk is het helemaal niet leukom mee te doen als je in een te lage klasse ingedeelt bent... Maar ik zie vanavond wel even hoe erg de schade is.
  zondag 27 mei 2007 @ 17:34:10 #201
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_49825259
quote:
Op zondag 27 mei 2007 13:41 schreef Troel het volgende:
Ik had gisteren al zitten kijken waar het kaarsje vandaan kwam, maar kon het niet vinden

Wilde eigenlijk roepen dat ik aanstaande zaterdag mijn verjaardag vier (voor mensen die willen komen, jullie weten het adres). Doe dat dus toch maar, maar wel iets minder uitbundig.
Ik kan helaas niet. Heb een familieweekend van 's familie. Zitten in Belgie aan de kust ergens.
Alvast een fijne dag!
***Levi was here***
  zondag 27 mei 2007 @ 20:09:03 #202
35189 Troel
scherp en bot
pi_49829742
quote:
Op zondag 27 mei 2007 14:41 schreef YPPY het volgende:
Eten we frietjes?
Als jij frietjes wilt eten, dan krijg jij frietjes van me.

Iedereen twee frietjes, hoef ik maar 1 zak te halen

Zo uit de diepvries is vast wel goed he?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zondag 27 mei 2007 @ 20:19:04 #203
35189 Troel
scherp en bot
pi_49830094
Owja, niet vergeten:

Fannetje, heel erg bedankt voor het leuke boekje! Het is aangekomen en ik zal het verslinden gok ik
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 27 mei 2007 @ 20:27:19 #204
13151 crew  Rewimo
pi_49830367
quote:
Op zondag 27 mei 2007 14:08 schreef Troel het volgende:
Owja, en ik kan niet garanderen dat er dan meer trouwfoto's te zien zijn, maar ik hoop het wel
Ben momenteel niet thuis maar hoop ze van de week naar jullie toe te kunnen sturen. Is nogal hectisch hier, sorry
pi_49832333
quote:
Op zondag 27 mei 2007 20:19 schreef Troel het volgende:
Owja, niet vergeten:

Fannetje, heel erg bedankt voor het leuke boekje! Het is aangekomen en ik zal het verslinden gok ik
Ah, mooi! Ik vond het zelf zo'n schattig boekje
pi_49838661
o-oh ben me vanochtend vergeten te wegen!

doe ik het volgende week wel! ben ik straks nog meer benieuwd
  maandag 28 mei 2007 @ 10:30:51 #207
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_49844854
Woepie, de kilo de er vorig weekend is aangekomen ben ik weer kwijt + een onsje

We gaan weer vrolijk verder
Was it so hard Achilles
So very hard to die
So much the happier I
  maandag 28 mei 2007 @ 10:34:02 #208
105850 Fuente
mamamuts
pi_49844905
Fijn Faat

Ik heb gister mijn kasten eens flink uitgemest. Ik heb echt kleding in alle maten. Momenteel zit ik in 50/52, maar een deel daarvan heb ik weggedaan, droeg het nooit en zo ben ik misschien wat gemotiveerder om naar mijn maat 48 te gaan, waar ik echt leuke broeken enzo van heb. Om nog maar niet te spreken over mijn superleuke rok in maat 46, waar ik hopelijk eind van de zomer in pas
Ben dus weer helemaal gemotiveerd!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  maandag 28 mei 2007 @ 10:42:29 #209
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_49845049
Eej, ik heb hetzelfde. Eigenlijk wel een goed idee om vandaag weer eens wat kleren te gaan
passen. Mijn broeken in 48 kan ik inmiddels allemaal weer aan, maar bij sommige zie je er
wel het één en ander bovenuit bubbelen

Ik draag er nog een paar van 50, maar omdat ik een redelijk platte buik heb trek ik die soms
op tot bijna onder mijn borsten. Je ziet dan wel niets bubbelen, maar tis eigenlijk belachelijk.
Mooie dag vandaag om eens mijn kleding te gaan sorteren. Goed plan Fuente, thanks
Was it so hard Achilles
So very hard to die
So much the happier I
pi_49845228
Faat, lekker joh! .

Ik ben ook bezig met kleding sorteren, ik wil nog wat van de dingen die ik niet meer pas op dieetweb zetten, misschien dat iemand anders er nog iets aan heeft..
  maandag 28 mei 2007 @ 11:00:16 #211
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_49845430
Wat goed zeg, gewoon je hele kledingkast uitzoeken! En hoe actief ook!
Bij mij valt het trouwens wel mee met niet passende kleding. Hooguit wat dingen die net te strak zijn of net te wijd.
pi_49845901
Ik heb nog veel liggen wat nu echt te groot is, en ook nog wat dingen die te klein zijn, maar die ik ondertussen ook niet meer mooi vind eerlijk gezegd..
Ik moet dus nu gewoon gaan opruimen, en inventariseren wat ik nodig heb..
  maandag 28 mei 2007 @ 11:41:04 #213
35189 Troel
scherp en bot
pi_49846400
Ik heb zaterdag nieuwe slimfitbroekjes gehaald.

Van Ten Cate, 4 halen, 3 betalen, 14.95 euro per stuk.

Bobbelt een stuk minder en ik voel me er een stuk prettiger in dan zonder. En je kan ook gewoon een maat kleinere broeken aan omdat het vetl bij elkaar gehouden wordt.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 28 mei 2007 @ 12:21:59 #214
144633 Blin
Ja dan tochwel
pi_49847577
wooit ik ben weer een mini beetje afgevallen

vanochtend op 108,7 komen der wel uiteindelijk

hoe zit het overigens met jullie en rokjes dragen... als ik een rok aanwil dan gaan altijd me benen tegen elkaar schuren wat resulteerd in kapotte geirriteerde benen zeker als het warm is.

en met een broek heb ik altijd het probleem dat binnen een paar maanden de plek waar mijn benen tegen elkaar aankomen helemaal doorgesleten is

iemand nog wat gouden tips
  † In Memoriam † maandag 28 mei 2007 @ 12:23:01 #215
43556 miss_dynastie
pi_49847615
quote:
Op maandag 28 mei 2007 12:21 schreef Blin het volgende:
hoe zit het overigens met jullie en rokjes dragen... als ik een rok aanwil dan gaan altijd me benen tegen elkaar schuren wat resulteerd in kapotte geirriteerde benen zeker als het warm is.
Je zou een wielrennersbroekje of een onderbroek met langere pijpen kunnen dragen.
pi_49847676
quote:

en met een broek heb ik altijd het probleem dat binnen een paar maanden de plek waar mijn benen tegen elkaar aankomen helemaal doorgesleten is

Onder rokjes trek ik vaak een wielrennersbroekje aan, wat miss_d ook al zegt. Wat betrefd broeken heb ik eigenlijk geen tips, ik heb er ook vaak last van, ik heb laatst een nieuwe spijkerbroek gekocht(van dunne stof) die daar ook al helemaal wegslijt... Dus iig goede kwaliteit broeken kopen, dan valt het soms nog wel mee...
  maandag 28 mei 2007 @ 12:48:59 #217
112545 Muck
pi_49848543
ik heb onder rokjes ook meestal een wielrennersbroekje aan
pi_49851285
Ik heb net de eerste les van start to run Vlaanderen gelopen..
En dat ging eigenlijk best wel heel lekker.. Ik moet alleen een langere route zien te vinden, het kortste rondje loop ik nu al makkelijk..
  maandag 28 mei 2007 @ 15:28:59 #219
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_49853775
Netjes Teigan!
Heb je ook hardloopschoenen?
Ik zet meestal rondjes uit mbv Google Earth. Werkt vrij handig.
pi_49854567
Ja, ik heb een jaar of 2,3 geleden eens goede schoenen gekocht, ik heb een paar Asics (oid) staan, en die lopen nu ook nog heel lekker
  maandag 28 mei 2007 @ 15:58:18 #221
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_49854709
Verstandig! Na mijn eerste slechte ervaringen met blessures omdat ik geen zin had om goede schoenen te kopen, spring ik er tegenwoordig gelijk bovenop als mensen beginnen met hardlopen.
pi_49854966
Ik deed eerder nog wel mee met de 4 mijl, en daar wilde ik toen goede schoenen voor hebben.. Toen ik ze kocht was ik iig nog 10 kilo zwaarder dan nu, maar ik neem aan dat ze nu ook gewoon nog steeds kunnen..
pi_49856497
Ik ga eerst in Luxemburg maar wandelen (kan dus helaas ook zaterdag niet komen, Troel), en daarna durf ik dat hardlopen wel aan. Als ik nu begin en geblesseerd raak dan voelt dat denk ik erg rot En ik wilde nog wel naar Luxemburg

Dit was een hectisch weekend, maar ik heb het overleefd. Ilk moet alleen nog een CV en motivatiebrief voor donderdag schrijven, alleen zit ik met het probleem dat ik al best oud ben en dat ik erg lang over mijn studie geneeskunde heb gedaan. Ik wil niet zeggen dat ik last heb van depressieve periodes (klinkt namelijk als een slechte factor voor aanname), maar wat moet ik dan zeggen.... Iemand een idee?
pi_49856565
Hm, nog boeiende dingen ernaast gedaan ofzo? Vertragingen doordat vakken ineens verplaatst werden ofzo?

Ennuh, ik ben nu begonnen, dus jij moet er straks ook aan geloven hoor..
  maandag 28 mei 2007 @ 17:00:39 #225
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_49856615
Ik zou in de brief niet gaan uitleggen waarom je lang over je studie hebt gedaan. Daar mogen ze in het gesprek naar vragen. En dan nog weet ik niet of je dan zo'n persoonlijk antwoord zou moeten geven.
The love you take is equal to the love you make.
pi_49856703
Alleen als je zoiets kan ombuigen naar iets wat positief voor je is. Anders zou ik het ook inderdaad niet noemen.

Dus dat je bv. zegt dat je daardoor wel een doorzetter bent geworden oid, en niet bang bent om hulp te vragen.

Btw, heb jij door de ziekte van je moeder ook niet veel tijd verloren?
  † In Memoriam † maandag 28 mei 2007 @ 17:03:42 #227
43556 miss_dynastie
pi_49856711
quote:
Op maandag 28 mei 2007 16:57 schreef Isabeau het volgende:
Ik wil niet zeggen dat ik last heb van depressieve periodes (klinkt namelijk als een slechte factor voor aanname), maar wat moet ik dan zeggen.... Iemand een idee?
Ik zou niets zeggen, tenzij ze het vragen. En dan zou ik ervan maken dat je jezelf op andere gebieden dan je studie ontplooid hebt. Als ze dan verder vragen maak je een heel sjieke omschrijving van je werkzaamheden bij fok o.i.d. Maar ik zou er niet te bang voor zijn hoor.
  maandag 28 mei 2007 @ 17:10:12 #228
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_49856925
Ze willen je toch graag hebben Isa? Dan maakt die vertraging helemaal niet uit. In een gesprek kun je dat veel beter toelichten dan in een brief. Gewoon je extra curriculaire dingen een beetje aandikken.
Ik denk trouwens dat je leeftijd voor deze functie best wel een voordeel is.
pi_49858496
quote:
Op maandag 28 mei 2007 17:10 schreef Liejannuh het volgende:
Ze willen je toch graag hebben Isa? Dan maakt die vertraging helemaal niet uit. In een gesprek kun je dat veel beter toelichten dan in een brief. Gewoon je extra curriculaire dingen een beetje aandikken.
Ik denk trouwens dat je leeftijd voor deze functie best wel een voordeel is.
Dat laatste denk ik dus ook En ze hebben al een positieve eerste indruk hè Ook al hebben ze me nog nooit gezien

Ik vind het alleen zelf al zo erg dat ik zoveel studievertraging heb, hoe moet een ander daar dan wel niet over denken
pi_49858537
In zo'n sollicitatiebrief zou ik het zeker niet vermelden. Maak er een mooie positieve brief van... je hebt toch immers coschappen gelopen en ze waren blij met je? Meldt dat en niet meer.
Verder: als ze vragen waarom de studie zo lang duurde zou ik eerder zeggen dat je veel dingen ernaast hebt gedaan om je 'leven te verrijken' en dat je graag had gehad dat je studie eerder klaar was maar dat het extra moeilijk is om een studie af te maken als je buiten ' het gebruikelijke stramien loopt'. En dat je toch je studie hebt afgerond. Dus je hebt dan doorzettingsvermogen en je laat je niet zo snel van de wijs brengen. Dat is weer positief gebracht toch? Dit is ook de strategie van een vriend van mijn . Bij hem werkt dit tot nu toe .

pi_49858579
Okay, alles een positieve draai geven, ga ik proberen
  † In Memoriam † maandag 28 mei 2007 @ 18:03:33 #232
43556 miss_dynastie
pi_49858615
quote:
Op maandag 28 mei 2007 17:59 schreef Isabeau het volgende:
Ik vind het alleen zelf al zo erg dat ik zoveel studievertraging heb, hoe moet een ander daar dan wel niet over denken
Die denken: oh, een typische student. Maar ik herken het gevoel wel hoor
  maandag 28 mei 2007 @ 18:30:14 #233
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_49859438
Als je iemand zoekt om je brief door te lezen, dan horen we het wel toch?
pi_49860658
quote:
Op maandag 28 mei 2007 17:59 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik vind het ook vervelend dat ik er zo lang over gedaan heb, maarja, het is niet anders.. En het is toch echt geen verloren tijd geweest..

heeft tot nu toe mijn sollicitatiebrieven gelezen, ik durf ze ook niet aan anderen te laten lezen, ik ben ergens bang dat ze erg slecht zijn..

Mijn score vandaag: 2 sollicitatiemails verstuurt en 7 open sollicitatie's op de bus gedaan
  maandag 28 mei 2007 @ 19:22:04 #235
1762 YPPY
Yppiaans
pi_49861146
Zeker niet vertellen, je wordt echt op zoiets (ver)beoordeeld. En je kunt het inderdaad best ombuigen toch. Zeker dat met je moeder en dat je veel activiteiten had naast je studie. Heb je niet in een organisatieclubje gezeten ofzo? En het leesclubje, je spellenclubje, dieet-onderzoek-clubje, organiseerde en bemiddelende en conflicthanterende ervaringen genoeg.
*OUD heilige*
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 28 mei 2007 @ 19:23:44 #236
13151 crew  Rewimo
pi_49861201
Ik heb woensdag mijn gesprek met mijn eventuele aanstaande baas. Ik begin nu best wel zenuwachtig te worden...
  maandag 28 mei 2007 @ 19:24:23 #237
1762 YPPY
Yppiaans
pi_49861222
Spannend.
*OUD heilige*
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 28 mei 2007 @ 19:26:51 #238
13151 crew  Rewimo
pi_49861313
Ja heel spannend, ik hoop dat het klikt met hem, dan zal het allemaal wel goedkomen
  maandag 28 mei 2007 @ 20:25:42 #239
4177 Jojogirl
pi_49863750
Spannend hoor al die sollicitatiebrieven en gesprekken, zet 'm op dames

En leuk dat je ook die lessen gaat lopen, teigan. Fijn dat de eerste zo lekker ging.
  maandag 28 mei 2007 @ 20:29:01 #240
105850 Fuente
mamamuts
pi_49863898
Spannend Rewimo!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_49866955
* omearos duimt heel hard voor de solliciterende mensen hier

Veel succes
pi_49867966
Veel succes allemaal!

Ik moet morgen naar de tandarts om een gaatje te laten vullen...
pi_49869203
Sterkte Fannetje

Ik moet morgen ook de tandarts bellen omdat ik denk dat ik een gaatje heb, kauwen doet pijn
  maandag 28 mei 2007 @ 23:11:31 #244
35189 Troel
scherp en bot
pi_49870752
quote:

slimfitbroekjes
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_49871606
quote:

voor de rokjes, (vooral omdat ik nooit wielrennerbroekjes tegenkom) koop ik de allergoedkoopste pantys die er zijn, en knip die kapot. zodat ze tot net boven mijn knie zitten. na 1 of 2 keer dragen gooi ik hem dan weer weg (dan is hij zo uitgelubbert dat hij weer omhoog kruipt.
pi_49876970
Alle tandartsers succes!
TARA en ik zijn (sinds gisteravond) terug, we zijn redelijk vrolijk, maar wel allebei ziekig.
Helaas heb ik vandaag van 9-12 en van 12.30-4 lessen die ik niet mag missen...

En ik ga weer wat actiever leven. Op avies van een stapeltje mensen om me heen ga ik deze keer méér eten. Meer ontbijt, meer brood en geen snacks en snoepjes natuurlijk . Eens kijken wat dat doet.
pi_49877358
quote:

dat is toch wel een van de grootste voordelen van afvallen
ik heb altijd rokjes aan maar eerst kon ik niet meer lopen omdat het zo pijn deed
heb er toen wel een tijdje sportbroekjes onder gedaan of afgeknipte panties

nu gelukkig geen last meer van
  dinsdag 29 mei 2007 @ 09:50:21 #248
35189 Troel
scherp en bot
pi_49878410
Ik heb die broekjes niet nodig tegen het schuren, maar voel me zo naakt zonder iets onder een rokje
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 29 mei 2007 @ 09:53:57 #249
13151 crew  Rewimo
pi_49878505
Zeeman heeft ook lekkere elastische buikwegwerkbroekjes. Maar niet met pijpjes.

Ik draag nooit rokken trouwens
  dinsdag 29 mei 2007 @ 09:57:15 #250
1762 YPPY
Yppiaans
pi_49878602
Nu schuur ik ook niet, terwijl ik toch nog flink overgewicht heb.

Troel, m'n schoonzusje viert haar verjaardag dan, dus ik vrees dat ik jouw feest moet missen. Wel jammer van de frietjes.
*OUD heilige*
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 29 mei 2007 @ 09:58:41 #251
13151 crew  Rewimo
pi_49878637
  dinsdag 29 mei 2007 @ 10:02:07 #252
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_49878727
Ik heb die broekjes helaas wel nodig, heb gespierde benen, maar precies dáár zit flink wat vet en vocht.
Gevolg: rokjes dragen is een ramp, moet er een broekie onder, maar als het warm is vind ik dat ook niets. En ik verslijt mijn broeken in hoog tempo.

Kwam vorige week op een site van een Belgische privékliniek (zocht iets voor mijn werk) en toen zag ik dat het wegzuigen van dat vet "maar" E 750 kost. Dat heb ik er met 15 broeken uit. Niet dat ik 't van plan ben, maar het zou wel een makkelijke manier zijn om van dát vet af te komen.
***Levi was here***
  dinsdag 29 mei 2007 @ 10:04:44 #253
1762 YPPY
Yppiaans
pi_49878784
'Vroeger' had ik wel last van doorlopen, maar nu zit er meer vet op mijn buik.
*OUD heilige*
pi_49878821
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 09:57 schreef YPPY het volgende:
Nu schuur ik ook niet, terwijl ik toch nog flink overgewicht heb.
ligt natuurlijk ook waar je vet zit
bij mij zit alles op mijn bovenbenen
maar mijn buikomtrek is altijd gezond geweest
pi_49882150
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 10:02 schreef Levitation het volgende:

Kwam vorige week op een site van een Belgische privékliniek (zocht iets voor mijn werk) en toen zag ik dat het wegzuigen van dat vet "maar" E 750 kost. Dat heb ik er met 15 broeken uit. Niet dat ik 't van plan ben, maar het zou wel een makkelijke manier zijn om van dát vet af te komen.
Ik betrap mezelf op de gedachte dat dat wel aangenaam weinig geld is.
Hup, buik weg De verleiding is best wel aanwezig merk ik
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 29 mei 2007 @ 11:50:32 #256
13151 crew  Rewimo
pi_49882513
Dat heeft alleen zin voor "immobiel vet", d.w.z. vet dat niet verdwijnt ook al ben je keurig op gewicht. Zoiets als mijn buikbubbel dus Als methode om af te vallen heeft het weinig zin helaas
pi_49882562
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 11:50 schreef Rewimo het volgende:
Dat heeft alleen zin voor "immobiel vet", d.w.z. vet dat niet verdwijnt ook al ben je keurig op gewicht. Zoiets als mijn buikbubbel dus Als methode om af te vallen heeft het weinig zin helaas
Mijn buikvet is bijzonder mobiel, het hopst als ik ren
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 29 mei 2007 @ 11:52:41 #258
13151 crew  Rewimo
pi_49882603
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 11:51 schreef freecell het volgende:
Mooi, dat scheelt je weer 750 euro
pi_49882613
quote:

Beterschap voor jou en Tara
  dinsdag 29 mei 2007 @ 11:55:14 #260
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_49882716
quote:

[..]

Het mijne kan dansen!
***Levi was here***
pi_49882981
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 11:52 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Beterschap voor jou en Tara
Dank je
ik ben ff thuis tussendoor, mijn eerste les was vroeg afgelopen. Precies vroeg genoeg voor een snel wasje.
Ik ga dus nu de was ophangen en dan gauw door naar mijn les.

Ik belde net trouwens essent, wegens probleempje met inloggen op mijnessent.
Toen zei ik tussen neus en lippen door dat ik ons voorschot wel heel hoog vond. ( 186 euro)
Ze heeft het even nagekeken en uitgerekend.
Vanaf volgende maand betalen we 75 euro, en dan zitten we nog aan de hoge kant. Volgens die mevrouw zitten we in praktijk op ongeveer 42 euro per maand Dus: 100 euro in de maand minder betalen en in februari véél geld terug!

WOOOOHOOOO!
Zo!
  dinsdag 29 mei 2007 @ 12:11:07 #262
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_49883281
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 12:01 schreef freecell het volgende:

[..]

Dank je
ik ben ff thuis tussendoor, mijn eerste les was vroeg afgelopen. Precies vroeg genoeg voor een snel wasje.
Ik ga dus nu de was ophangen en dan gauw door naar mijn les.

Ik belde net trouwens essent, wegens probleempje met inloggen op mijnessent.
Toen zei ik tussen neus en lippen door dat ik ons voorschot wel heel hoog vond. ( 186 euro)
Ze heeft het even nagekeken en uitgerekend.
Vanaf volgende maand betalen we 75 euro, en dan zitten we nog aan de hoge kant. Volgens die mevrouw zitten we in praktijk op ongeveer 42 euro per maand Dus: 100 euro in de maand minder betalen en in februari véél geld terug!

WOOOOHOOOO!
Zo!
186 euro is ook wel een erg hoog voorschot. Fijn dat je dat hebt kunnen veranderen.
***Levi was here***
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 29 mei 2007 @ 12:28:29 #263
13151 crew  Rewimo
pi_49883953
186 Da's wel heel veel ja, voor een flat. Ik betaal iets van 88. En daar hou ik ook aan over.
pi_49884489
186 is idd erg veel! Wij gaan iets van 90 euro betalen en dat is al ruim genomen.

Vanochtend kwam de 'keukenboer' van de woningbouw langs. We hebben een hele mooie keuken uitgezocht. We moeten wel behoorlijk wat bijbetalen, want het keukenblad wordt verhoogd, de vaatwasser wordt ingebouwd en we krijgen extra grote kasten. Maar ik ben blij! Nu nog helaas 6 weken wachten voordat ze hem komen installeren
  dinsdag 29 mei 2007 @ 12:47:30 #265
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_49884601
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 12:44 schreef Ikiskoel het volgende:
186 is idd erg veel! Wij gaan iets van 90 euro betalen en dat is al ruim genomen.

Vanochtend kwam de 'keukenboer' van de woningbouw langs. We hebben een hele mooie keuken uitgezocht. We moeten wel behoorlijk wat bijbetalen, want het keukenblad wordt verhoogd, de vaatwasser wordt ingebouwd en we krijgen extra grote kasten. Maar ik ben blij! Nu nog helaas 6 weken wachten voordat ze hem komen installeren
Gefeliciteerd! Wachten is saai, hè!
***Levi was here***
pi_49884659
Lekker Ikiskoel!

freecell, als je zin hebt om te gaan zwemmen/aquarobic, ik houd mij aanbevolen
pi_49884803
Ikiskoel, 6 weken is niets Ik heb ooit langer dan 6 maanden moeten wachten tussen uitzoeken en installeren en toen had ik mijn ex al verlaten Dus ik had een mooie keuken voor hem uitgezocht
pi_49885480
Ze zijn bij ons in maart geweest voor het uitzoeken van de keuken, en hopelijk hebben wij hem na de zomer...
En wie weet wonen we dan al ergens anders, alles ligt open..
pi_49885486
Isabeau, das inderdaad wel héél erg zuur! Ik zal mezelf dan maar gelukkig prijzen met maar 6 weken wachttijd, haha.
pi_49885561
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 13:12 schreef Ikiskoel het volgende:
Isabeau, das inderdaad wel héél erg zuur! Ik zal mezelf dan maar gelukkig prijzen met maar 6 weken wachttijd, haha.
De hele wijk mocht een nieuwe keuken uitzoeken en dat hebben ze natuurlijk tegelijk besteld, alleen ze begonnen niet echt bij mijn in de buurt met plaatsen. Vandaar dat het zo lang duurde.

Maar een nieuwe keuken is natuurlijk super
pi_49885625
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 13:12 schreef teigan het volgende:
Ze zijn bij ons in maart geweest voor het uitzoeken van de keuken, en hopelijk hebben wij hem na de zomer...
En wie weet wonen we dan al ergens anders, alles ligt open..
Ben je op zoek naar een koophuis dan? Aannemende dat je nu een huurhuis hebt....
pi_49885630
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 13:14 schreef Isabeau het volgende:

[..]

De hele wijk mocht een nieuwe keuken uitzoeken en dat hebben ze natuurlijk tegelijk besteld, alleen ze begonnen niet echt bij mijn in de buurt met plaatsen. Vandaar dat het zo lang duurde.

Maar een nieuwe keuken is natuurlijk super
dat is nu bij ons dus ook het geval, iig de hele straat krijgt een nieuwe keuken, de rest van de wijk weet ik niet eigenlijk
pi_49885709
Wij zijn de enige hier die een nieuwe keuken krijgen. Moest ook wel, want nu is het een kwestie van alles in de verhuisdozen laten en alleen het hoognodige uitpakken en in de kasten zetten. Het ziet er namelijk nu NIET uit. Straks krijgen we donkere eiken kastjes en dus een vaatwasser. Die vaatwasser is vooral het allerleukste! Geen ruzie meer over wie droogt en wie wast, maar ruzie over wie inpakt en wie uitpakt, haha.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 29 mei 2007 @ 13:27:02 #274
13151 crew  Rewimo
pi_49886005
Oeh ja, een vaatwasser, daar verheug ik me ook zo op
pi_49886172
* Isabeau kijkt richting keuken en afwas.

Ja ik ook
pi_49886356
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 13:27 schreef Rewimo het volgende:
ik ook helaas kan het bij ons echt niet ivm leidingwerk in de muren en gebrek aan ruimte.

en mijn aanrecht is van dat RVS hobbeltjesspul, wat ik echt vreselijk vind we kregen bij de woning wel de keuze in kastdeurtjes en beslag, maar het belangrijkste mochten we niet kiezen.

Maar ach, over een paar jaar gaan we toch op zoek naar een koophuis, en dan met CV, een keuken waar je je kont kan draaien, en liefst ook een bad

Mijn energierekening (gas, water, licht) is trouwens 140 euro pm.
pi_49886488
Vaatwasser..... soms verlang ik hierna. Na een verjaardag of visite. Maar als we gewoon zo met z'n 2-en zijn, tja dan is het maar ff.
Plus daarbij dat een vaatwasser 4x meer water gebruikt, dan dat je het geen met de hand zou afwassen. En aangezien ik nogal milieu bewust met dingen om gaat, vind ik 4x wel erg veel.
  dinsdag 29 mei 2007 @ 13:42:43 #278
35189 Troel
scherp en bot
pi_49886534
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 13:41 schreef ymme het volgende:
milieu bewust
je weet hoe milieuvervuilend mobieltjes zijn?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_49886564
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 13:42 schreef Troel het volgende:

[..]

je weet hoe milieuvervuilend mobieltjes zijn?
Ja en.... Ik gooi ze echt niet weg hoor. Ik bel hier alleen maar mee, net zoals ieder ander die een mobiel heeft.
pi_49886666
Oh, ik heb zojuist boodschappen gedaan, en lekkere aardbeien meegenomen.
Ik ga nu maar even een lekker bakje met aardbeien eten.
pi_49886683
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 13:27 schreef Rewimo het volgende:
Ik ben bang dat we het dan nog heel lang laten liggen, het enige wat scheelt is dat we het dan gewoon inruimen en er weer uithalen..
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 29 mei 2007 @ 13:58:05 #282
13151 crew  Rewimo
pi_49887120
Ik moet de afwas nu altijd alleen doen, en ik heb er een bloedhekel aan

Als qltel er is helpt ie wel mee hoor maar ik vind het altijd heerlijk dat ik bij hem niet hoef af te wassen (hij heeft dus wel een vaatwasser).
  dinsdag 29 mei 2007 @ 14:05:09 #283
35189 Troel
scherp en bot
pi_49887356
Weten jullie toevallig of het receptieboek glad was aan de buitenkant of dat het een stoffen buitenkant had?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_49887367
Vaatwasser is heerlijk . Bovendien gaat het eerst goed afgespoeld de vaatwasser in en daarna gaat ie pas aan als ie vol zit. Ik ben niet zo van het afwassen . Bovendien is die van ons best milieuvriendelijk, wij hebben ooit nog eens een premie daarvoor gehad
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 29 mei 2007 @ 14:09:42 #285
13151 crew  Rewimo
pi_49887505
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 14:05 schreef Troel het volgende:
Weten jullie toevallig of het receptieboek glad was aan de buitenkant of dat het een stoffen buitenkant had?
Ik denk stof maar ik weet het niet zeker meer...
  dinsdag 29 mei 2007 @ 14:13:08 #286
35189 Troel
scherp en bot
pi_49887614
Ik dacht zelf ook stof

Maar ik heb alleen maar even stiekem gekeken en niet bedacht dat ik het moest onthouden
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_49887686
Oh, ik heb de buitenkant niet gezien, dus ik weet het echtniet, Troel. Maar waarom moest je het onthouden, komt er nog een cadeau?
  dinsdag 29 mei 2007 @ 14:16:39 #288
35189 Troel
scherp en bot
pi_49887729
Nee, ik heb het receptieboek nog niet, maar wil de trouwalbums in dezelfde stijl doen

Boek komt van de Hema, en aangezien ik daar eigenlijk nu al had willen zijn
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_49890669
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 12:49 schreef teigan het volgende:

freecell, als je zin hebt om te gaan zwemmen/aquarobic, ik houd mij aanbevolen
Aquarobic lijkt me niet echt iets. Af en toe een baantje trekken lijkt me wel weer tof!
Gewoon in de Parrel neem ik aan?
Op een ochtend voor college oid
Lekker vroeg zwemmen Ik doe mee!

ik heb een vaatwasser (in de douche, dat dan wel weer. )
pi_49890821
's ochtends, of een keer 's middags of 's avonds..
De Parrel lijkt mij ok, we moeten maar ff een moment prikken..
  dinsdag 29 mei 2007 @ 16:00:53 #291
112545 Muck
pi_49891882
ik wil ook een vaatwasser
alleen woon ik op het moment in een studentenhuis, en is het niet handig om hier een vaatwasser neer te zetten, omdat ie dan binnen de kortste keren stampvol staat en nooit meer leeg gehaald wordt, en te smerig is om aan te pakken waarschijnlijjk
pi_49893108
Ik meld me weer eens lang geleden
sorry dames

ik ben de laatste 1,5 maand 10 kilo aangekomen
veel he sins ik gestopt ben met roken.

ik ben ook net terug van italie bruin en een stukje dikker
ik woog zondag 89,5 en vanmorgen alweer 87,5 ik blij ben en er niks voor hoeven te doen.
Ik ga morgenvroeg wel even naar de Huisarts ik heb ergens opgevangen dat die pilletjes hebben. En aangezien ik dus die spierziekte heb en zo en dat het beter is dat je dunner bent. Dat ik ze misschien krijg morgen dus even overleggen met de Huisarts. Je weet ooit nooit. En anders weer even een tijdje met Herbalife ik kan het gewoon lijnen op dit moment gewoon niet.
pi_49893158

Welkom terug Riann..
Jammer dat je weer flink bent aangekomen, maar zou je niet eerst weer eens kritisch naar je eet- en beweegpatroon kijken voordat je aan pilletjes begint.. Ook dat is niet de perfecte oplossing volgens mij..
pi_49893360
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 16:32 schreef teigan het volgende:

Welkom terug Riann..
Jammer dat je weer flink bent aangekomen, maar zou je niet eerst weer eens kritisch naar je eet- en beweegpatroon kijken voordat je aan pilletjes begint.. Ook dat is niet de perfecte oplossing volgens mij..
ik ben al heel lang voor deze kilo's die ik aangekomen ben op hetzelfde gebleven dat was 79,5 maar wat ik ook deed er ging niet meer af maar bleef wel netjes ongeveer op hetzelfde gewicht ik heb nu gewoon de fut even niet ook gewoon door alles wat er de laatste tijd gebeurd is. En ik weet wat andere mensen denken over pilletjes en herbalife en ik zal het ook verder ook niet echt verder bekent maken dat ik dat zou doen. mijn vriend dan uiteraard en mijn familie en verder niet. En dan zien we wel weer als ik nu zoiets niet doe ben ik bang dat ik zo weer aan die 102 kilo zit en dat wil ik dus echt niet meer. Dus er moet NU weer iets gebeuren. over 1,5 maand alweer naar turkije dan zal ik ook wel weer een paar kilo aankomen.
pi_49893542
Dat heb je natuurlijk zelf in de hand, als je oplet op wat je eet dan hoef je heus niet aan te komen op vakantie..
Maar ik zou me juist kunnen voorstellen dat je vanwege je spierziekte niet zulk soort medicatie mag slikken.. En dat sporten misschien wel een goed effect kan hebben..(dat laatste weet jij natuurlijk beter dan ik..)
Ik snap de angst wel hoor, maar misschien valt het nu uiteindelijk nog wel mee, en stabiliseer je de komende tijd..
pi_49893716
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 16:41 schreef teigan het volgende:
Dat heb je natuurlijk zelf in de hand, als je oplet op wat je eet dan hoef je heus niet aan te komen op vakantie..
Maar ik zou me juist kunnen voorstellen dat je vanwege je spierziekte niet zulk soort medicatie mag slikken.. En dat sporten misschien wel een goed effect kan hebben..(dat laatste weet jij natuurlijk beter dan ik..)
Ik snap de angst wel hoor, maar misschien valt het nu uiteindelijk nog wel mee, en stabiliseer je de komende tijd..
ik mag nu niet ineens veel gaan sporten gewoon wat ik al doe
spierpijn is niet goed en zal veel langer aanblijven bij mij dan bij iemand anders.

Maar zoals ik in de vorige post aan gaf heb ik nu de fut niet. ik ben niet voor niks zoveel aangekomen de afgelopen tijd. En ik zal ook eerlijk bekennen dat ik op vakantie wel een ijsje pak en zo en ik heb de hele vakantie allerlei pizza's gegeten maar niet abnormaal veel of zo. en in turkije zit alles erbij 5 sterren hotel de titanic heet het hotel ja daar ga ik dan ook flink van genieten.
pi_49894396
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 16:45 schreef Riann het volgende:
ja daar ga ik dan ook flink van genieten.
Genieten hoeft niet persé ongezond te zijn toch? Als je daarop let zal de schade op vakantie reuze meevallen.
pi_49894552
Welkom terug, Riann.

Mijn gewicht was morgen weer boven de 90 Dát was niet de bedoeling!

En ik ben bij de tandarts geweest. 't Was nogal een ingewikkeld gaatje, lag nogal diep. Ik heb een half uur op die stoel gelegen... en de verdoving werkt nog lekker door...
  dinsdag 29 mei 2007 @ 18:18:29 #299
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_49897178
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 13:41 schreef ymme het volgende:
Vaatwasser..... soms verlang ik hierna. Na een verjaardag of visite. Maar als we gewoon zo met z'n 2-en zijn, tja dan is het maar ff.
Plus daarbij dat een vaatwasser 4x meer water gebruikt, dan dat je het geen met de hand zou afwassen. En aangezien ik nogal milieu bewust met dingen om gaat, vind ik 4x wel erg veel.
Mijn vaatwasser gaat maar eens per week aan, dus het valt best wel mee met milieuvervuilend. En ik douche op mijn werk en ik heb heel weinig de verwarming aan. Ben ik nu milieubewust genoeg?

Ik ben nogal moeite aan het doen om mijn zonnebril terug te krijgen. Ben 'm donderdag verloren in de trein en heb zojuist meer dan een kwartier met de klantenservice van de NS aan de telefoon gehangen om de treinnummers van de 3 treinen waar ik in heb gezeten te achterhalen! Natuurlijk raak je altijd een net nieuwe en dure zonnebril kwijt. Nouja, het ding was op sterkte, dus ik heb lichte hoop dat ik 'm terug krijg!

En ik wil kaartjes reserveren voor het theater, maar dat lukt niet want er zijn teveel gebruikers ingelogd! Geweldig systeem!
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 29 mei 2007 @ 18:31:09 #300
13151 crew  Rewimo
pi_49897631
Ik heb m'n spullen bij elkaar gezocht voor morgen. Ik moet representatief dus maar geen spijkerbroek deze keer Over een half uurtje ga ik maar eens rijden.
  dinsdag 29 mei 2007 @ 18:35:13 #301
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_49897769
Representatief??? Dat worden mantelpakjes Rewimo!
Veel succes morgen! Ik ga voor je duimen.
pi_49900162
Succes Rewimo
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')