abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 15 juni 2006 @ 10:15:03 #1
69307 Pat-man
.: || StarsDesign || :.
pi_38875857
Ok hier het vervolg op deel 1 van Rondreis westcoast Amerika. Voor alle discussies over rondreizen door het westelijk deel (Arizona, Utah, California, Nevada enz.) van de VS.

Veel plezier in deeltje 2 mensen!

If the human brain was so simple that we could understand it, we would be so simple that we couldn't
designer of : www.dissident-wear.com
  donderdag 15 juni 2006 @ 10:20:20 #2
69307 Pat-man
pi_38875977
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 10:04 schreef forzaola het volgende:
Is het raadzaam om zo;n pdatje met tomtom mee te nemen?
Is is dat totaal niet nodig?
Kan zeker handig zijn, maar aan de hand van een stratenboek of kaart lukt het ook wel. Gewoon goed van tevoren kijken waar je heen wil en dat op internet opzoeken of Microsoft Streets & Trips "kopen".
If the human brain was so simple that we could understand it, we would be so simple that we couldn't
pi_38876055
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 10:04 schreef forzaola het volgende:
Is het raadzaam om zo;n pdatje met tomtom mee te nemen?
Is is dat totaal niet nodig?
Vind ik overbodig. Een goede kaart is je antwoord.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  donderdag 15 juni 2006 @ 10:47:58 #4
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_38876706
Inderdaad. Verdwalen heeft ook wel zn charme, en van alleen maar naar je TomTom luisteren wordt je ook niet slimmer Bovendien kun je zelf leukere routes uitstippelen
pi_38877014
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 10:47 schreef Douwe het volgende:
Inderdaad. Verdwalen heeft ook wel zn charme, en van alleen maar naar je TomTom luisteren wordt je ook niet slimmer Bovendien kun je zelf leukere routes uitstippelen
Maar in een stad is het wel handig, verdwalen kan leuk zijn(beetj sightseeing) maar ik ken m'n moeder en die gaat dan echt flippen als het te lang gaat duren.. Zit zo'n navigatie standaard bij huurauto, of is dat een optie?

edit:

Ook nog maar even mijn reis die ik ga maken :

(Plaats - Hotel - Aantal overnachtingen)
San Francisco - Hotel Beresford - 3
Monterey - Sand Dollar Inn - 1
Pismo Beach - Oxford Suites 1
Marino del Rey(L.A.) - Marino del Rey Hotel - 2
San Diego - BW Bayside Inn - 2
Tucson - Radisson Suites Tucson - 2
Sedona - Sedone Super8 Motel - 2
Tusayan(grand canyon) - Red Feather Lodge - 1
Las Vegas - Tuscany Suites & Casi - 2
Death Valley - Furnace Creek Ranch - 1
Mammoth Lakes - Alpenhoff Lodge - 2
Mariposa - BW Yosemite Way Stat. - 1
San Francisco - Millbrae Quality Suit - 1

We krijgen daar dus een auto en gaan dan van hotel naar hotel rijden..

[ Bericht 37% gewijzigd door Proper_fucked op 15-06-2006 11:15:57 ]
Coldplay, Jamiroquai, Franz Ferdinand, Editors, Jack Johnson, Parkpop, Rock Werchter, Panic! At the disco, Keane, Blue Man Group, The Killers, Incubus, Roger Waters
28 juni / 1 juli - Rock Werchter :D
pi_38877773
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 10:59 schreef Proper_fucked het volgende:

[..]

Maar in een stad is het wel handig, verdwalen kan leuk zijn(beetj sightseeing) maar ik ken m'n moeder en die gaat dan echt flippen als het te lang gaat duren.. Zit zo'n navigatie standaard bij huurauto, of is dat een optie?

edit:

Ook nog maar even mijn reis die ik ga maken :

[afbeelding]

(Plaats - Hotel - Aantal overnachtingen)
San Francisco - Hotel Beresford - 3
Monterey - Sand Dollar Inn - 1
Pismo Beach - Oxford Suites 1
Marino del Rey(L.A.) - Marino del Rey Hotel - 2
San Diego - BW Bayside Inn - 2
Tucson - Radisson Suites Tucson - 2
Sedona - Sedone Super8 Motel - 2
Tusayan(grand canyon) - Red Feather Lodge - 1
Las Vegas - Tuscany Suites & Casi - 2
Death Valley - Furnace Creek Ranch - 1
Mammoth Lakes - Alpenhoff Lodge - 2
Mariposa - BW Yosemite Way Stat. - 1
San Francisco - Millbrae Quality Suit - 1

We krijgen daar dus een auto en gaan dan van hotel naar hotel rijden..
Navigatie zit niet standaard bij een auto, misschien bij een dure categorie. Overigens geldt ook voor de stad: een goede kaart helpt veel.
pi_38878311
Nou dan neem ik mooi geen tomtom mee!
  donderdag 15 juni 2006 @ 12:08:32 #8
69307 Pat-man
pi_38879160
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 11:42 schreef forzaola het volgende:
Nou dan neem ik mooi geen tomtom mee!
Bij zo'n boekhandel op 't neude in Utrecht hebben ze een stratenboek van de VS. Kost zo'n 20 euro geloof ik maar staan wel alle grote steden in en ook duidelijke overzichts kaarten van alle staten.
Heb voor m'n rondreis 2 jaar geleden de route uitgestippeld via MS Streets & Trips en dat uitgeprint en voor de rest hebben we alles via het stratenboek gedaan. Echt helemaal top! Wel een paar x lopen zoeken enzo maar ach dan zie je ook weer eens wat anders.
pi_38879350
Ik heb in amerika zo'n Roadatlas van National Geographic gebruikt. Staan mooie kaarten in en ook de natonale parken staan er allemaal in met een eigen kaartje.

Zoiets, alleen heb ik (volgens mij) de National Park edition:

Het is alleen wel aan te raden om voor de steden (LA enzo) een aparte kaart te kopen... de kaartjes in deze atlas zijn echt veel te onnauwkeurig.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
pi_38879393
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 12:08 schreef Pat-man het volgende:

[..]

Bij zo'n boekhandel op 't neude in Utrecht hebben ze een stratenboek van de VS. Kost zo'n 20 euro geloof ik maar staan wel alle grote steden in en ook duidelijke overzichts kaarten van alle staten.
Heb voor m'n rondreis 2 jaar geleden de route uitgestippeld via MS Streets & Trips en dat uitgeprint en voor de rest hebben we alles via het stratenboek gedaan. Echt helemaal top! Wel een paar x lopen zoeken enzo maar ach dan zie je ook weer eens wat anders.
Maatje van me met wie ik ga heeft dat boekl
Vraag wel of ie die mee neemt.
  donderdag 15 juni 2006 @ 12:53:50 #11
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_38880416
even een onvervalste Te gave Vakentie Plaatsen om later nog even wat tips te geven
Save the cheerleader. Save the World.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today James Dean
pi_38882420
Wij hebben ook zo'n boek gekocht ja. Engelstalig, groot en dik maar echt compleet. Weet je iig zeker dat je niets(/weinig) mist onderweg. Maar voor in de steden lijkt me zo'n navigatie toch wel handig.
Coldplay, Jamiroquai, Franz Ferdinand, Editors, Jack Johnson, Parkpop, Rock Werchter, Panic! At the disco, Keane, Blue Man Group, The Killers, Incubus, Roger Waters
pi_38898852
Ik ben bezig met mijn reis planning en nou zou ik graag een kaartje willen maken met mijn trip.
Dus van punt a naar b naar c enz.

Weet iemand een goeie site hier voor?
  donderdag 15 juni 2006 @ 22:05:58 #14
65516 gieling
Live from NYC
pi_38900010
Ik en een vriend zitten ook over zo'n reis na te denken (maar dan volgend jaar pas). Heeft iemand ervaringen met goede camperverhuur in/in de buurt van LA? Wat dit ongeveer kost, of je een verzekering moet afsluiten als je nog geen 21 bent en of je een minimum aantal jaar aan rijervaring nodig hebt?
pi_38902229
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 21:37 schreef forzaola het volgende:
Ik ben bezig met mijn reis planning en nou zou ik graag een kaartje willen maken met mijn trip.
Dus van punt a naar b naar c enz.

Weet iemand een goeie site hier voor?
Google Earth
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 22:05 schreef gieling het volgende:
Ik en een vriend zitten ook over zo'n reis na te denken (maar dan volgend jaar pas). Heeft iemand ervaringen met goede camperverhuur in/in de buurt van LA? Wat dit ongeveer kost, of je een verzekering moet afsluiten als je nog geen 21 bent en of je een minimum aantal jaar aan rijervaring nodig hebt?
Jan Doets?
  donderdag 15 juni 2006 @ 23:11:38 #16
69307 Pat-man
pi_38903314
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 22:05 schreef gieling het volgende:
Onder de 21 gaat het behoorlijk moeilijk worden. Zou überhaupt voor een auto kiezen ipv camper. Hotels zijn goedkoop en een auto zuipt minder benzine. Ook kan je makkelijker parkeren in de stad en bij supermarkten en kan je nog eens 's avonds ff ergens naartoe rijden om uit eten te gaan of wat dan ook, wat je minder snel doet met een camper.
pi_38908988
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 22:49 schreef Proper_fucked het volgende:

[..]

Google Earth
Was al een beetje met earth aan het kloten maar ben er niet echt te vreden mee. Ben effe maar mickeysoft street aan het kijken.

Dit word waarschijnlijk globaal mijn tip. van A naar L. En aan het eind nog een paar daagjes NY.
Heb er zo'n zin an!
pi_38909174
quote:
Op vrijdag 16 juni 2006 08:15 schreef forzaola het volgende:

[..]

Was al een beetje met earth aan het kloten maar ben er niet echt te vreden mee. Ben effe maar mickeysoft street aan het kijken.

Dit word waarschijnlijk globaal mijn tip. van A naar L. En aan het eind nog een paar daagjes NY.
Heb er zo'n zin an!
[afbeelding]
Je gaat niet meer van LA naar SF? Dat stuk langs de kust lijkt mij ook echt mooi, wou(wil) dat ook heel graag.
  vrijdag 16 juni 2006 @ 08:51:19 #19
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_38909404
De kustroute is kut als er mist hangt, dan zie je het strand nauwelijks.
pi_38909535
quote:
Op vrijdag 16 juni 2006 08:51 schreef Jaguarized het volgende:
De kustroute is kut als er mist hangt, dan zie je het strand nauwelijks.
Welk strand?
Bij ons was het de eerste 30km onder SF nog mistig (in SF was het echt héél mistig), daarna klaarde het op. Het grootste deel van de HW1 hebben we dus bij stralend zomerweer gedaan. Het was echt een super mooie route! Echt een aanrader. Ik zou het zeker niet overslaan.
Vond het alleen jammer dat je bijna nergens goed bij zee kunt, bijna alle grond is privé bezit.

Verder lijkt de route die ik heb gedaan erg op die van forzaola. Het was echt zo'n gave reis! Sla Deathvalley niet over, he! Beetje warm, maar wel gaaf!
***Levi was here***
pi_38909768
quote:
Op vrijdag 16 juni 2006 08:32 schreef Proper_fucked het volgende:

[..]

Je gaat niet meer van LA naar SF? Dat stuk langs de kust lijkt mij ook echt mooi, wou(wil) dat ook heel graag.
ZIt er helaas niet in. ik kom aan in SF en vertrek weer vanuit LA.
Je moet helaas keuzes maken!
Kom nog wel een keer terug...
  vrijdag 16 juni 2006 @ 09:27:35 #22
69307 Pat-man
pi_38909994
Ik heb wat dat betreft heel veel geluk gehad. Paar dagen 's morgens veel mist in SF maar 's middags veel zon. Kon toen onder andere deze fotos maken:

Ga trouwens voor strand naar Santa Cruz!!! Relaxte Boulevard en fijn strand!

pi_38910184
quote:
Op vrijdag 16 juni 2006 09:27 schreef Pat-man het volgende:
Ik heb wat dat betreft heel veel geluk gehad. Paar dagen 's morgens veel mist in SF maar 's middags veel zon. Kon toen onder andere deze fotos maken:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Gave foto's! Mijn vriend en ik begonnen in SF al geintjes te maken dat die brug geen bovenkant had en dat foto's zoals die van jouw truckage waren. Op het moment dat we de stad in reden (kwamen vanuit het noorden, via de Golden Gate) reden we een dik wolkendek in, leek wel een deken van watten... We zijn 3 dagen in de stad geweest en hebben alleen maar koud en grauw weer gehad, leek NL wel. En het was eind augustus (2001), het temperatuurverschil met Sacramento was bijna 20 graden C. Echt bizar. Zorg dus dat je een vest of trui ofzo hebt, het kan er echt koud zijn.

Ik vond het wel een leuke stad en hoop er ooit weer te komen met mooi weer. En dan ga ik ook naa r Alcatraz, is er toen niet van gekomen en dat vind ik nogsteeds jammer.
***Levi was here***
pi_38910732
Mooie foto's.. Kunnen jullie niet meer meer foto's posten(van hele omgeving daar), begint steeds meer te kriebelen
  vrijdag 16 juni 2006 @ 10:16:11 #25
69307 Pat-man
pi_38911112
quote:
Op vrijdag 16 juni 2006 09:58 schreef Proper_fucked het volgende:
Mooie foto's.. Kunnen jullie niet meer meer foto's posten(van hele omgeving daar), begint steeds meer te kriebelen
Hier kan je mijn foto's van Cali vinden. Is een oud Cali topic:

California deel 5 - wat zullen vandaag bekijken?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')