abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49645261
Dieetclub deel 160

Voor wie is de FoK!Dieetclub bedoeld? De Fok!Dieetclubtopics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen met overgewicht die een startBMI (body mass index, ook wel bekend als Quetelet Index) hebben van 27 of hoger. Bij een BMI van onder de 25 ben je van harte welkom in het zustertopic Slank de zomer in #76 :) Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt. Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje Ik wil ook!.

Linkjes Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Meetings We zijn een weekendje weg geweest, naar verkeerspark Assen geweest en zijn nu aan het overleggen over een dagje sauna en een speciale "5 jaar dieetclub-meet". Wil je ook een keer mee? Je bent van harte welkom om je aan te melden in Di-eetclubmeeting XIX

Ik wil ook! Dat kan Ga naar http://www.dieet-web.nl en maak daar een account aan. Na activatie zal je dan in het lijstje verschijnen. Troel zorgt ervoor dat je geactiveerd wordt, dus je kunt het beste haar een PM sturen met je inlognaam zodat ze je kan activeren en aan de dieetclub kan koppelen. Op dieet-web kun je zelf een klein profiel aanmaken waarin je gegevens zet en je plan invullen. Die gegevens zijn nodig om in het lijstje te verschijnen. Met je eigen account kan je zelf je updates doorgeven. Dat kan je één keer in de week doen, of dagelijks of wanneer jij maar wilt. We verwachten minimaal één update per maand, ook als je niets bent afgevallen in die periode. Op deze manier kunnen we zien of je nog meedoet. Voor meer vragen kun je of Troel PM-en, of kijken op http://forum.dieet-web.nl

Deelnemers De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks. Het is een plaatje dat automatisch geupdate wordt op het moment dat je je gegevens invult.

Deze OP is te vinden in de Fok!wiki
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
pi_49645776
Ik eet meestal 4 boterhammen, en dan tegen 4 uur nog iets van fruit of nog een boterham.
Eind van de middag en 's avonds laat zijn voor mij echt let-op!-momenten met snaaien ik ben me dus aan het aanleren om dan brood te nemen.
pi_49645837
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 13:02 schreef Levitation het volgende:
Even een vraagje: hoeveel boterhammen eten jullie bij de lunch?

Ik heb er nu 2 op en een sinaasappel en nog steeds honger. Heb er nog 2 bij me (eet er namelijk altijd 4), maar die wil ik in de loop van de middag pas eten. Heb soms zelfs na 4 boterhammen nog honger.
Ik neem meestal 4 boterhammen mee en afhankelijk van mijn lunchpauzebesteding eet ik er 2 rond een uur of 11 en 2 om een uur of half 2, of ik eet ze allemaal pas na 1 uur als ik ga hardlopen.
Ik sjouw meestal wel appels mee naar mijn werk, want anders krijg ik ontzettend de neiging om te snaaien.
  dinsdag 22 mei 2007 @ 15:00:22 #4
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_49646109
De salades zijn hier ook niet altijd allemaal lekker.gezond Levi en datzelfde geldt voor de soepen. Dus op dagen dat dat voor allebei geldt neem ik een kwarkdingetje bij m'n lunch als ik er trek in heb.

Ow en in de theepauzes eet ik ook fruit (als ik er aan denk om het mee te nemen in elk geval).
pi_49646125
Ik eet smiddags 3 boterhammen. Laat in de middag eet ik vaak nog fruit en een klein yoghurtje, anders ga ik inderdaad ook lopen snaaien...
pi_49646271
Ik eet normaal gesproken:
- om half 8 ontbijt: 3 boterhammen
- om half elf een stuk ontbijtkoek en een sinaasappel
- rond half 1 4 boterhammen (en een sinaasappel)
- om 3 uur/half 4 een sinaasappel
Ja, qua fruit ben ik een saaie...

En dan heb ik nog vaak de neiging om te gaan snaaien.
***Levi was here***
pi_49646749
Misschien ook 's middags ontbijtkoek nemen
pi_49647145
Ik lunch meestal met een broodje (of twee boterhammen) met kaas / vleeswaren en het nodige groenvoer erop, of een salade met een bakje yoghurt of kwark o.i.d. of alleen wat fruit.

Is nu wel lastig, volkoren brood of gewoon bruin brood valt niet goed, salade is een no-go omdat ik daar gegarandeerd last van krijg, kwark of yoghurt reageert ook niet lekker en qua fruit is de keuze ook wat beperkt.
Ik zit aan de witte boterhammen met kipfilet en dat vult dus voor geen meter. En meer dan twee of drie moet ik er ook echt niet eten want dan begint het gezeik weer.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_49648502
ik eet tussen 9 en 11 altijd twee boterhammen en tussen 13 en 14 altijd twee boterhammen. vaak heb ik ook genoeg aan 2 boterhammen alleen sochtends. smiddags eet ik alleen als ik trek heb!
  dinsdag 22 mei 2007 @ 16:11:27 #10
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_49649076
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 15:56 schreef BlueCurl het volgende:
ik eet tussen 9 en 11 altijd twee boterhammen en tussen 13 en 14 altijd twee boterhammen. vaak heb ik ook genoeg aan 2 boterhammen alleen sochtends. smiddags eet ik alleen als ik trek heb!
Eten als ik trek heb zou bij mij helemaal mis gaan... Ik heb (bijna) altijd trek.
***Levi was here***
pi_49649295
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 15:04 schreef Levitation het volgende:
Ik eet normaal gesproken:
- om half 8 ontbijt: 3 boterhammen
- om half elf een stuk ontbijtkoek en een sinaasappel
- rond half 1 4 boterhammen (en een sinaasappel)
- om 3 uur/half 4 een sinaasappel
Ja, qua fruit ben ik een saaie...

En dan heb ik nog vaak de neiging om te gaan snaaien.
Mango is ook lekker!

edit: dat verhaal van eten als je vol zit is hier ook heel bekend. Ik krijg zo'n trek van vol zitten
Eigenlijk heel vreemd.
pi_49649894
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 13:51 schreef ymme het volgende:

[..]

Foto
komt er vanavond aan, ik heb de foto al gemaakt, nu moet vriendlief hem nog op de ftp gooien
verveling, op de juiste momenten gevoeld, is een teken van intelligentie
pi_49651126
Mijn eetpatroon momenteel:
* uit bed en dan douchen of achter de computer kruipen (WoW, FoK of Scrpt)
* na een uur of 2 eet ik een appel of een tosti of een schaaltje yoghurt met cruesli
* als er vers brood is gehaald eet ik 2-3 boterhammen op een willekeurig moment op de dag
* tussen 18:00 en 21:00 avondeten
* 's avonds/'s nachts glaasje wijn/glas cola/glas vruchtensap, en stuk fruit of nog wat brood

kernwoord: onregelmatig
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_49651470
Ik ga eten
pi_49651517
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 17:00 schreef Isabeau het volgende:
* na een uur of 2 eet ik een appel of een tosti of een schaaltje yoghurt met cruesli
* als er vers brood is gehaald eet ik 2-3 boterhammen op een willekeurig moment op de dag
* 's avonds/'s nachts glaasje wijn/glas cola/glas vruchtensap, en stuk fruit of nog wat brood

Goh, bekend fenomeen
Hier:
- opstaan, ergens tussen half 8 en half 10
- ontbijt. Na een tijdje... soms op school, soms nog thuis, soms niet. Soms met één knackerbröd, soms cornflakes, soms twee knackerbröd.
- Lunch: hangt af van ontbijt. Soms brood (niet vaak) soms salade zonder dressing, soms niet.
- Eten: ergens tussen 1.30 en 22.00

Tussendoor: soms brood, bolletje, fruit, cornflakes, knackerbröd. Soms niet.
pi_49651981
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 17:00 schreef Isabeau het volgende:

herkenbaar

structuur in je dag is eigenlijk wel een voorwaarde voor een dieet

en ik wil ook altijd zoet na het avondeten

ik kan er ook niet zo goed tegen als ik niet weet wat de planning mbt eten is. Ik ben pas tevreden als ik weet dat we om 19.00 uur aan tafel zitten om te eten bijvoorbeeld. Ik kijk best vaak naar het avondeten uit, gewoon omdat ik me verveel (niet eens zozeer vanwege de honger).
pi_49653041
ok de foto's, let vooral niet op mijn niet al te vrolijke gezicht, het is een mooi kleurtje, maar koste me 2 uur wachten bij de kapper

www.snirc.nl/DSC00021.JPG
www.snirc.nl/DSC00022.JPG

en de tweede is om de kleur iets duidelijker uit te laten komen
pi_49653258
Dat staat fantastisch bij je ogen, gb!
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_49653308
Mooi hoor gb
pi_49653571
Ziet er leuk uit gb..

Ik heb zonet mijn kleine neefje vastgehouden, het is ook eigenlijk nog haast niets zeg, zo'n kleintje..
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_49653807
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 17:59 schreef Isabeau het volgende:
Dat staat fantastisch bij je ogen, gb!
kan ook door het licht komen

maar ik wist dat deze kleur mij goed zou staan, roodtinten, en de tinten richting paars staan altijd goed (gelukkig maar) en maakt het toch net iets meer af dan mijn normale donkerbruine haarkleur.
  dinsdag 22 mei 2007 @ 20:18:32 #22
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_49659119
Nou ja zeg, mijn klomp mag barsten. Ik zit me hier te bedenken wat ik vandaag gegeten heb.
Tis nogal shocking eigenlijk. Faat's lichaam is overgenomen door een anorectische alien

Ik meldde hier vanmiddag nog dat ik braaf ging lunchen en sla zou eten. Na 2 happen alleen had
ik zoiets van gadverdamme, dat smaakt me helemaal niet. En omdat ik vanmiddag toch naar een
verjaardag moest dacht ik, ohw geeft niet, kan ik de calorieën compenseren met een stukje taart.

Ochtend: 1 appel, 1 banaan en 1 peer
Tussendoor: mueslireep naturel

Middag: 2 happen sla
Tussendoor: stukje slagroomtaart (kleiner dan normaal)

Avondeten: 1 loempia
Tussendoor: is over een kwartiertje............maar wat kan ik het beste doen nu???
Was it so hard Achilles
So very hard to die
Thou knowest and I know not
So much the happier I
  dinsdag 22 mei 2007 @ 20:24:32 #23
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_49659399
Eet een banaan Faat, dat is toch een enorme calorieenbom?
Morgen gewoon weer normaal eten.

Ik ga morgen de ultieme sportdag beleven geloof ik. Eerst fietsen naar mn werk, in mijn lunchpauze hardlopen en na mijn werk nog een uur voetballen en dan weer naar huis fietsen.
Ongelimiteerde calorieen geloof ik.
pi_49659579
Ik zou denk ik een boterham pakken als ik jou was Faat
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  dinsdag 22 mei 2007 @ 20:31:49 #25
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_49659772
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 20:24 schreef Liejannuh het volgende:
Eet een banaan Faat, dat is toch een enorme calorieenbom?
Ik kies altijd met opzet kleine bananen uit. Die hier in de schaal liggen zijn hooguit 100 kcal

Zelfs met die banaan haal ik de 900 caloriëen dan nog niet, maar goed, van alles erbij eten staat
me echt teveel tegen nu. Ik zal morgen inderdaad weer even extra goed opgaan letten en deze
dag maar snel weer vergeten. Tis ook niet goed als ik 's avonds achter mijn PC ga nadenken
Was it so hard Achilles
So very hard to die
Thou knowest and I know not
So much the happier I
pi_49663467
er is geloof ik iets fout gegaan.. ik heb me aangemeld voor slank in de zomer en niet voor de dieetclub... maar sta steeds met mijn overzicht in de dieetclublijst...wie kan dit veranderen?

Bij bmi tussen 25 en 27 mag je kiezen..ik heb gekozen voor de slank in de zomer..maar denk dat er iets mis is gegaan
  dinsdag 22 mei 2007 @ 21:49:39 #27
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_49663774
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 21:44 schreef Patries86 het volgende:
er is geloof ik iets fout gegaan.. ik heb me aangemeld voor slank in de zomer en niet voor de dieetclub... maar sta steeds met mijn overzicht in de dieetclublijst...wie kan dit veranderen?

Bij bmi tussen 25 en 27 mag je kiezen..ik heb gekozen voor de slank in de zomer..maar denk dat er iets mis is gegaan
Stuur Troel even een PM. Die kan dat regelen.

Overigens zijn wij best lief hoor.
pi_49664201
Ik heb ook vaak honger na het avondeten! Soms niet, dan zit ik echt vol. Maar soms kan ik gerust een grote koek op na het eten! Hoe kan dat? Ik heb het vooral na een dag werken, dan kan ik na het eten gerust een stuk taart op (bakt mams vaak op zaterdag, dus dat eet ik dan ook daadwerkelijk een uurtje of wat na het eten al).
Raar he? Iemand hier een biologische verklaring voor?
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 22 mei 2007 @ 22:03:47 #29
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_49664672

Ben ik weer Gesprek ging goed (denk ik ) en ik ben de enige kandidaat...
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_49664847
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 21:49 schreef Liejannuh het volgende:

[..]

Stuur Troel even een PM. Die kan dat regelen.

Overigens zijn wij best lief hoor.
Gisteren al PM hierover gestuurd,maar nu net weer 1tje
Geloof best dat jullie lief zijn hoor

Dat honger na het eten is heel herkenbaar.. kan na het eten gerust stuk taart eten of iets anders
pi_49664945
Hm, ben weer weg uit het lijstje zie ik.

Nou ja, toch maar even tvp. Hele dag gewerkt, dus ik ben moe.
  dinsdag 22 mei 2007 @ 22:31:02 #32
28372 locutus51
Nil Volentibus Arduum
pi_49666315
Het gaat weer hard, nu alweer nr 161, kan het amper bijhouden... hier dan maar weer ee TVP anders ben ik het helemaal kwijt...
"Step into the light to see the darkness"
"If you talk to God you're religious. If God talks to you, you're psychotic."
  † In Memoriam † dinsdag 22 mei 2007 @ 23:29:43 #33
43556 miss_dynastie
pi_49668921
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 22:06 schreef Patries86 het volgende:

[..]

Gisteren al PM hierover gestuurd,maar nu net weer 1tje
Troel is op huwelijksreis, dus het kan even duren
pi_49677814
Ik was benieuwd in hoeveel tijd jullie hoeveel jullie nu zijn afgevallen. Puur om een idee te krijgen om teleurstellingen te voorkomen hier!

gister bijna aan de pizza gezeten (had echt een enorme down dag) maar hij staat nog steeds in de vriezer
  woensdag 23 mei 2007 @ 11:14:45 #35
4177 Jojogirl
pi_49678175
Pfff wat heb ik een hekel aan schoonmaken. En dat doe ik dus nu al de laatste 5 werkdagen ongeveer de hele dag We hebben hier een probleempje op het lab waardoor we nu alles (ja echt alles) met 4 verschillende vloeistoffen moeten soppen en afnemen. En dat kost zoveel tijd, echt niet te geloven.

Bluecurl, ik ben sinds 1 oktober 2006 ongeveer 10 kilo afgevallen, maar in die periode mocht ik in het begin niet te snel afvallen (borstvoeding) en ik ben ook niet heel streng, maar probeer gewoon een beter eetpatroon op te bouwen en meer te bewegen.
pi_49678390
Ik ben van December 2005 tot mei 2006 1 kilo afgevallen.
Ben daarna 6 kilo aangekomen. en ben er op het moment weer bijna 7 kwijt.
Niet erg snel dus, maar he, wat er niet snel afgaat, blijft er ook het langste af
pi_49678546
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 11:04 schreef BlueCurl het volgende:
Ik was benieuwd in hoeveel tijd jullie hoeveel jullie nu zijn afgevallen. Puur om een idee te krijgen om teleurstellingen te voorkomen hier!

gister bijna aan de pizza gezeten (had echt een enorme down dag) maar hij staat nog steeds in de vriezer
Ik ben in 2005 in 5 maanden ruim 10 kg afgevallen, een keurig tempo dus.
Sindsdien ben ik weer meer dan 5 kg aangekomen... (althans, obv mijn gewicht van vanmorgen).

Probeer serieus onder de 90kg te komen, heb dus nu nog zo'n 7,5 kg te gaan. Ik heb hier niet echt een streeftermijn voor, ik wil het gewoon kwijt, punt. Mijn uiteindelijke streven is 82-85 kg... maar ik zie wel of ik dat ooit nog haal. Eerst maar eens die 9* in 8* zien veranderen.
***Levi was here***
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 23 mei 2007 @ 11:30:44 #38
13151 crew  Rewimo
pi_49678764
Woei, ben net gebeld voor een tweede gesprek Volgende week woensdag, met de directeur himself (degene voor wie ik ga werken). Spannend!
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  woensdag 23 mei 2007 @ 11:41:18 #39
4177 Jojogirl
pi_49679218
Super Rewimo, feli!
pi_49679306
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 11:30 schreef Rewimo het volgende:
Woei, ben net gebeld voor een tweede gesprek Volgende week woensdag, met de directeur himself (degene voor wie ik ga werken). Spannend!
Wow! Klinkt goed! Alvast veel succes!
***Levi was here***
pi_49679950
Ik ben sinds begin februari ongeveer 6 kilo afgevallen. Ben in de meivakantie nog op vakantie geweest, toen 2kg aangekomen en die zijn nu bijna weer weg.

Ik heb hetzelfde als Isabeau en Freecell (onder anderen) hebben, namelijk geen of weinig regelmaat, en ik merk dat ik in de periodes dat ik hele dagen moet werken of studeren makkelijker afval dan wanneer ik zelfstudie oid heb. En ik heb dit collegejaar nauwelijks nog college In de zomervakantie ga ik mijn stage afmaken, hopelijk helpt dat iets.

Rewimo gefeliciteerd
pi_49680003
Operatie vaak beste oplossing voor obesitas

Misschien dat in NL nu ook eindelijk de ogen van de artsen -en de verzekeraars- open gaan...

Valt me wel op dat in het artikel over een BMI van 35 voor obesitas gesproken wordt. Volgens mij wordt in Europa 30 aangehouden en in de VS 35. En opereren bij een BMI van 35 doen ze volgens mij nergens, of wel? In NL maak je iig geen schijn van kans.

[ Bericht 38% gewijzigd door Levitation op 23-05-2007 12:06:25 ]
***Levi was here***
pi_49680134
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 11:30 schreef Rewimo het volgende:
En weer zal ik voor je duimen.
Succes alvast
pi_49680594
Rewimo, wat goed zeg! Wat ga je in Arnhem doen als je daar wordt aangenomen?
It is your friends who make your world!
pi_49680874
Ik ga lekker een tosti eten.

Daarna weer verder leren voor tentamens. Phoe nog 3 weken ofzo... En het is zo moeilijk, die economische begrippen hier in Nederland
pi_49681125
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 12:00 schreef Levitation het volgende:
Operatie vaak beste oplossing voor obesitas

Misschien dat in NL nu ook eindelijk de ogen van de artsen -en de verzekeraars- open gaan...

Valt me wel op dat in het artikel over een BMI van 35 voor obesitas gesproken wordt. Volgens mij wordt in Europa 30 aangehouden en in de VS 35. En opereren bij een BMI van 35 doen ze volgens mij nergens, of wel? In NL maak je iig geen schijn van kans.
Opereren doen ze vanaf een BMI van 35 met 2 co-morbiditeiten (ernstige klachten door overgewicht) of vanaf BMI 40. Dat is de richtlijn van de artsen. De verzekeringen verzinnen zelf steeds hogere BMI eisen om maar niet te hoeven betalen.

Ik had dus vorige week een brief gekregen van OZ. Ik moet mijn lijngeschiedenis (welke methodes, wanneer, hoe lang, begeleiding en resultaat) opschrijven, mijn gewichtsverloop over het afgelopen jaar en verder nog wat andere gegevens. Daarnaast willen ze dus een verwijzing van mijn huisarts zien
en een hele lijst vragen voor de arts.
Ik snap niet waarom ze mijn arts nu willen uithoren want ze hebben echt wel eerder operaties vergoed die hij uitvoerde.

Ik heb bijna 2 pagina's met lijngeschiedenis getypt gisteren
pi_49682558
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 12:29 schreef octopussy het volgende:

[..]

Opereren doen ze vanaf een BMI van 35 met 2 co-morbiditeiten (ernstige klachten door overgewicht) of vanaf BMI 40. Dat is de richtlijn van de artsen. De verzekeringen verzinnen zelf steeds hogere BMI eisen om maar niet te hoeven betalen.

Ik had dus vorige week een brief gekregen van OZ. Ik moet mijn lijngeschiedenis (welke methodes, wanneer, hoe lang, begeleiding en resultaat) opschrijven, mijn gewichtsverloop over het afgelopen jaar en verder nog wat andere gegevens. Daarnaast willen ze dus een verwijzing van mijn huisarts zien
en een hele lijst vragen voor de arts.
Ik snap niet waarom ze mijn arts nu willen uithoren want ze hebben echt wel eerder operaties vergoed die hij uitvoerde.

Ik heb bijna 2 pagina's met lijngeschiedenis getypt gisteren
Lijkt wel of ze gewoon dwars liggen om maar dwars te liggen. Slaat toch nergens op dat ze zo moeilijk doen?
Blijkbaar zijn verzekeraars totaal niet geinteresseerd in de gezondheid van de client, maar slechts in korte termijn winsten. Jaja, marktwerking, dáár worden we allemaal beter van.
***Levi was here***
pi_49682715
Woei, ik heb bijna zeker een baan. Maar ik moet dan wel afgestudeerd zijn voor oktober en ik weet niet of ik dat haal.Ik vind het doodeng...

Ze willen me heel graag hebben. En ik ben zo bang dat ik niet klaar ben dan.
pi_49682885
Ik meld me weer even. Sinds 2,5 week van het Cambridge-dieet af en eet nu weer 'normaal'. Dat wil zeggen, gezond en met verantwoorde tussendoortjes, zonder maaltijdvervangers. Het bevalt nog altijd prima en heb zelfs kunnen zondigen in verband met mijn eigen verjaardag (je ontkomt dan toch niet aan gebakjes). Ook sinds ik weer normaal eet ben ik blijven afvallen. Ik ben begonnen op 130 kg en sta nu op 98.8 kg!
pi_49682964
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 13:08 schreef Isabeau het volgende:
Woei, ik heb bijna zeker een baan. Maar ik moet dan wel afgestudeerd zijn voor oktober en ik weet niet of ik dat haal.Ik vind het doodeng...

Ze willen me heel graag hebben. En ik ben zo bang dat ik niet klaar ben dan.
You can do it! Geloof in jezelf... dan komt het echt wel goed!
Je bent intelligent en gedreven en -naar mijn bescheiden mening- ben je een goeie arts.
***Levi was here***
pi_49683267
Ik moet nog een CV en motivatiebrief opsturen
pi_49683325
Spannend Rewimo, succes!

Ik denk dat je gewoon in het diepe moet springen Isa, ik kan me goed voorstellen dat het doodeng is om die verantwoordelijkheid aan te gaan maar je moet gewoon op jezelf vertrouwen. Je hebt er lang genoeg voor gestudeerd, je hebt voldoende kennis en aan je people skills kan het ook niet liggen.
Je kunt het wel.
pi_49683391
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 13:24 schreef MinderMutsig het volgende:
Ik denk dat je gewoon in het diepe moet springen Isa, ik kan me goed voorstellen dat het doodeng is om die verantwoordelijkheid aan te gaan maar je moet gewoon op jezelf vertrouwen. Je hebt er lang genoeg voor gestudeerd, je hebt voldoende kennis en aan je people skills kan het ook niet liggen.
Je kunt het wel.
Maar ik ben zo bang mensen teleur te stellen Ik heb nu al de zenuwen voor dat gesprek. Ik ben af en toe zo'n enorme muts (no pun intended )
pi_49683635
Je moet niet bang zijn om mensen teleur te stellen.
Doe wat je gevoel zegt. Je wilt dit graag, dus ga er dan 100% voor. Meer dan 100% kun je niet geven. Je kunt het
pi_49684366
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 13:25 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Maar ik ben zo bang mensen teleur te stellen Ik heb nu al de zenuwen voor dat gesprek. Ik ben af en toe zo'n enorme muts (no pun intended )

Mensen als in patiënten? Niemand heeft alle antwoorden toch? En de meeste mensen zullen dat ook niet van je verwachten.
Als ik kijk naar mijn ervaringen en die van mensen bij mij op het forum komen die teleurstellingen vaker voor bij oudere artsen dan bij de jongere. Jongere artsen zijn vaak voorzichtiger met het trekken van overhaaste conclusies en sneller geneigd tot verder onderzoek waardoor eventuele problemen sneller aan het licht komen.
pi_49684696
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 13:52 schreef MinderMutsig het volgende:
Jongere artsen zijn vaak voorzichtiger met het trekken van overhaaste conclusies en sneller geneigd tot verder onderzoek waardoor eventuele problemen sneller aan het licht komen.
Wat een lieve positieve uitleg van wat ik "onzekerder" noem

Ik ben gewoon te negatief, ik ga nu eerst even ontspannen en kijken wat ik allemaal voor volgende week donderdag nog moet weten. Ze hebben geen andere kandidaat voor de sollicitatie en het ging er met name om of het van beide kanten klikt.
pi_49684729
En ik moet klaar zijn met mijn studie in september (daar wringt mijns inziens de schoen het meest, maar ik heb nu wel een stok achter de deur om alles nu te doen en te regelen. In theorie is het mogelijk)
pi_49684946
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 14:02 schreef Isabeau het volgende:
En ik moet klaar zijn met mijn studie in september (daar wringt mijns inziens de schoen het meest, maar ik heb nu wel een stok achter de deur om alles nu te doen en te regelen. In theorie is het mogelijk)
Hop, uit die pc en aan de slag!
Je kunt het! Geloof in je zelf en werk hard, meer kun je niet doen!
Ik weet zeker dat je het kunt en het lijkt me sterk dat jij patienten teleur gaat stellen. Ik denk juist dat die mensen héél blij met je gaan zijn!
***Levi was here***
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 23 mei 2007 @ 14:11:06 #59
13151 crew  Rewimo
pi_49685100
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 12:14 schreef Ikiskoel het volgende:
Rewimo, wat goed zeg! Wat ga je in Arnhem doen als je daar wordt aangenomen?
Managementassistente voor een van de directeuren van onze sectie

Maar eh, wacht nog even met de felicitaties, ik ben nog niet aangenomen
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 23 mei 2007 @ 14:14:00 #60
13151 crew  Rewimo
pi_49685250
Isa, je kunt het! Is het een baan als verpleeghuisarts, wat je zo graag wilt? Is toch helemaal super dan joh Paar maanden doorbijten en dan ben je er. Helemaal geweldig als je meteen kunt beginnen in een leuke baan nadat je klaar bent met studeren
pi_49685783
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 14:11 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Managementassistente voor een van de directeuren van onze sectie

Maar eh, wacht nog even met de felicitaties, ik ben nog niet aangenomen
maar een tweede gesprek is al enorm positief. hopelijk krijg je de baan!
pi_49685989
Isa
Werken joh! Lukt je best
pi_49686417
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 14:01 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Wat een lieve positieve uitleg van wat ik "onzekerder" noem
Je zou het ook voorzichtig en zorgvuldig kunnen noemen. Onzekerheid is niet altijd slecht Isa.
Pas als je zelf meent alle antwoorden te hebben moet je je zorgen gaan maken.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 23 mei 2007 @ 15:13:39 #64
13151 crew  Rewimo
pi_49687602
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 14:28 schreef BlueCurl het volgende:
maar een tweede gesprek is al enorm positief. hopelijk krijg je de baan!
Het scheelt wellicht dat ik de enige kandidaat ben
pi_49687704
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 13:13 schreef Fargo het volgende:
Ik meld me weer even. Sinds 2,5 week van het Cambridge-dieet af en eet nu weer 'normaal'. Dat wil zeggen, gezond en met verantwoorde tussendoortjes, zonder maaltijdvervangers. Het bevalt nog altijd prima en heb zelfs kunnen zondigen in verband met mijn eigen verjaardag (je ontkomt dan toch niet aan gebakjes). Ook sinds ik weer normaal eet ben ik blijven afvallen. Ik ben begonnen op 130 kg en sta nu op 98.8 kg!
goed bezig dus, houden zo
pi_49687832
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 13:13 schreef Fargo het volgende:

Even een opfrissertje voor mijn geheugen, dat Cambridge-dieet was toch dat hele strenge dieet waar we het een topic of twee geleden over gehad hebben?
Dat je eerst een tijdje bijna niets mag eten en daarna langzaam weer op moet bouwen o.i.d.?
pi_49687899
Isa, wat spannend zeg!!!!
Gewoon doen, keihard werken en je weet waar je het voor doet dan..
  woensdag 23 mei 2007 @ 15:25:27 #68
35189 Troel
scherp en bot
pi_49688130
Korte update:

'k ben afgevallen, 'k mis een stuk voortand
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_49688303
Hoe doe je dat dan weer Troel? Wat vervelend zeg!
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 23 mei 2007 @ 15:37:23 #70
13151 crew  Rewimo
pi_49688643
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 15:25 schreef Troel het volgende:
Korte update:

Je tanden op Bert stukgebeten?
pi_49689232
quote:
Korte update:

Sorry, maar moest hier wel even om lachen.

Hoe kan dat zo?
pi_49689420
quote:
Korte update:

Gevochten met Bert?
Was het een zware tand? Dat verklaart dan misschien het afvallen.
***Levi was here***
pi_49689456
Gaaf Isabeau, ga ervoor

En Rewimo, die baan heb je vast binnen!

Hoe krijg je dat nou weer voor elkaar, Troel?
pi_49690713
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 15:13 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Het scheelt wellicht dat ik de enige kandidaat ben
dan hoef je nog niet aangenomen te worden. beide partijen moeten wel het idee hebben dat ze bij mekander in het profiel passen enzo ook
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 23 mei 2007 @ 16:35:54 #75
13151 crew  Rewimo
pi_49691101
Ja, weet ik Maar dat tweede gesprek komt er niet voor niets natuurlijk. Als het met "mijn baas" klikt komt het wel goed lijkt me.
pi_49691661
is het vandaag dieetclub-carriere dag ofzo?

ik heb vandaag een kennismakingsgesprek gehad bij Brunel in Capelle ad Ijssel. Ik zie wel wat in het Young Professional traject daar. De gene die daar over gaat neemt contact met mij op in november als ik afgestudeerd ben.

Isa, voor mij werkt het zo dat ik met een stok achter de deur ook echt wat voor elkaar krijg. Jij volgens mij ook wel Gewoon proberen dus!
En onzekerheid is stom stomme onproductieve emotie

Rewimo, wat fijn dat het gesprek goed ging Ik ga voor je duimen
pi_49691759
octopussy, goed zeg!!!

Ik hoor hopelijk binnen nu en een week wat van het uitzendbureau..
heeft ook weer wat gehoord, het uitzendbureau wilde teveel geld voor hem, voorlopig dus wel aan het werk, maar hij moet nu wel met de trein, en zelf voor de eventuele telefoonkosten opdraaien..
pi_49691850
Ik heb net mijn beoordelingsgesprek gehad... baas was tevreden over mij
***Levi was here***
pi_49692053
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 16:49 schreef octopussy het volgende:

ik heb vandaag een kennismakingsgesprek gehad bij Brunel in Capelle ad Ijssel. Ik zie wel wat in het Young Professional traject daar. De gene die daar over gaat neemt contact met mij op in november als ik afgestudeerd ben.

Isa, voor mij werkt het zo dat ik met een stok achter de deur ook echt wat voor elkaar krijg. Jij volgens mij ook wel Gewoon proberen dus!

Goed zeg!
En wat betreft die onzekerheid, die zouden we gewoon moeten afschaffen. Ellendig iets, remt je in je ontwikkeling, bah.
***Levi was here***
pi_49692198
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 16:35 schreef Rewimo het volgende:
Ja, weet ik Maar dat tweede gesprek komt er niet voor niets natuurlijk. Als het met "mijn baas" klikt komt het wel goed lijkt me.
en daar gaan we voor
pi_49692479
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 16:49 schreef octopussy het volgende:

een vrouw die informatica doet ?

ben ik dan echt niet de enigste?

capelle a/d ijssel is ook nog eens 500 meter van me huis
pi_49692629
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 23:29 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Troel is op huwelijksreis, dus het kan even duren
Oke,naja zit tot die tijd best hier
Voel me al bijna thuis in jullie lijstje... haha

Vandaag hadden ze chocolade op het werk...alweer!
Maar ben sterk geweest,niks genomen
pi_49692788
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 17:12 schreef BlueCurl het volgende:

[..]

een vrouw die informatica doet ?

ben ik dan echt niet de enigste?

capelle a/d ijssel is ook nog eens 500 meter van me huis
Niet de enige, of je de enigste bent kan ik niet oordelen, daarvoor ken ik je niet goed genoeg.
Ik "zit ook in de IT", al ben ik eigenlijk een heao-er.
***Levi was here***
pi_49692992
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 17:17 schreef Patries86 het volgende:

[..]

Oke,naja zit tot die tijd best hier
Voel me al bijna thuis in jullie lijstje... haha

Vandaag hadden ze chocolade op het werk...alweer!
Maar ben sterk geweest,niks genomen
E n anders klets je toch in beide topics mee
Chocolade is niet per definitie slecht, een stukje hele pure chocolade op zijn tijd kan helemaal geen kwaad.
pi_49694060
Carrieredag? Ik doe mee
Vandaag sollicitatiegesprek gehad voor vakantiewerk en daarna kan het eventueel verder gaan als bijbaan.
En Rewinmo: moeten we duimen?
pi_49694252
Cool! Dieetclub-carrieredag! Succes allemaal!
Ik hoop thuis een uitnodiging voor een gesprek te vinden.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 23 mei 2007 @ 18:19:26 #87
13151 crew  Rewimo
pi_49694564
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 18:03 schreef freecell het volgende:
En Rewimo: moeten we duimen?
Graag Woensdag om 9 uur
pi_49694758
Hm, qua carriere heb ik niets boeiends meegemaakt vandaag. Morgen krijg ik misschien te horen welke groep ik volgend jaar ga doen, maar dat is ook nog maar de vraag
pi_49694921
Qua carriere, alleen maar shit meegemaakt vandaag.
Maar goed, heb het al op het andere dieetforum verteld, heb er nu niet weer zin in.
Heb nu alleen gemengde gevoelens, en geen vreetbui Dat vrolijkt mezelf weer helemaal op
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 23 mei 2007 @ 19:37:17 #90
13151 crew  Rewimo
pi_49697427
Nieuwe pil maakt eind aan menstruatie.

Misschien interessant voor sommige meiden hier
  woensdag 23 mei 2007 @ 19:44:14 #91
4177 Jojogirl
pi_49697719
Hier werkt een Mirena spiraal nog steeds prima tegen m'n menstruatie. Die heb ik dus al sinds augustus 2005 niet meer gehad.

En wat betreft die carrière dag: ik hoop niet dat het poetsen van vandaag en de afgelopen week mijn carrière weergeeft, dan word ik gillend gek
pi_49699093
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 19:37 schreef Rewimo het volgende:

ik gebruik hiervoor de prikpil, vergeet ik die krengen ook niet (vergeet medicijnen vaak als ik ze niet direct nodig heb, als ik bijvoorbeeld geen last heb van maagzuur gebruik ik ze niet, maar later in de nacht weer wel )
  † In Memoriam † woensdag 23 mei 2007 @ 20:25:36 #93
43556 miss_dynastie
pi_49699471
Ik wil graag iets zonder hormonen, zonder enge dingen vast in je lijf, met dezelfde veiligheid als pil/nuvaring. Maar wat he
pi_49699478
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 19:37 schreef Rewimo het volgende:

Zie eigenlijk het verschil niet met het doorslikken van de "gewone" pil. Dat werkt bij mij erg goed, word nog maar 3 keer per jaar ongesteld en eerlijk gezegd vind ik dat al meer dan genoeg.
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 20:17 schreef gothic-blackie het volgende:

[..]

ik gebruik hiervoor de prikpil, vergeet ik die krengen ook niet (vergeet medicijnen vaak als ik ze niet direct nodig heb, als ik bijvoorbeeld geen last heb van maagzuur gebruik ik ze niet, maar later in de nacht weer wel )
Mijn vriend herinnert me er elke avond aan. Hij wekt me desnoods om de pil te slikken. Best handig.
Behalve als ik al sliep, dan ben ik er wat minder gelukkig mee.
***Levi was here***
pi_49700576
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 20:25 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik wil graag iets zonder hormonen, zonder enge dingen vast in je lijf, met dezelfde veiligheid als pil/nuvaring. Maar wat he
Dat lijkt mij ook het meest ideale.
Maar ik zit erover te denken om een spiraaltje te laten zetten, ik twijfel alleen nog welke. Het liefst wil ik hormoonvrij maar als ik ervaringen met een koperspiraal lees wordt ik daar niet bepaald vrolijk van.
pi_49701060
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 20:25 schreef miss_dynastie het volgende:
Persona, Mini Sophia, NFP en andere vormen (anti)conceptie
Natural Family Planning even betrouwbaar als de pil

Zo bijvoorbeeld
Het schijnt toch wel vrij betrouwbaar te zijn als je het secuur toepast, ondanks alle scepsis die er over heerst. Zie ook vooral de reacties van Loveli
  woensdag 23 mei 2007 @ 21:08:51 #97
4177 Jojogirl
pi_49701382
Volgens mij moet je daar wel een vrij regelmatige cyclus voor hebben wil dat betrouwbaar zijn.
  † In Memoriam † woensdag 23 mei 2007 @ 21:12:48 #98
43556 miss_dynastie
pi_49701542
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 21:01 schreef freecell het volgende:

[..]

Zo bijvoorbeeld
Het schijnt toch wel vrij betrouwbaar te zijn als je het secuur toepast, ondanks alle scepsis die er over heerst. Zie ook vooral de reacties van Loveli
Ik denk dat dit toch wel een hoop tijd en goed opletten kost en eigenlijk ben ik bang dat ik daar helemaal niet aan toe kom met mijn onregelmatige leventje En ik denk echt dat ik elke maand in de zenuwen zou zitten.
En eigenlijk wil ik gewoon dat ze met iets simpels komen. Een heel dun, niet te voelen en niet te scheuren condoom of zo
pi_49701697
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 21:01 schreef freecell het volgende:

[..]

Zo bijvoorbeeld
Kan ook... maar dan word je wel nog ongesteld. En dat probeer ik toch echt te voorkomen.
Het is misschien natuurlijk, maar dat een levensverwachting van 60 jaar ook... natuurlijk is niet per definitie beter...
***Levi was here***
pi_49701945
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 21:12 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Ik denk dat dit toch wel een hoop tijd en goed opletten kost en eigenlijk ben ik bang dat ik daar helemaal niet aan toe kom met mijn onregelmatige leventje En ik denk echt dat ik elke maand in de zenuwen zou zitten.
En eigenlijk wil ik gewoon dat ze met iets simpels komen. Een heel dun, niet te voelen en niet te scheuren condoom of zo
Ik vind het allemaal wel te doen eigenlijk...
Alleen elke ochtend temperaturen zou ik irritant vinden. Het schijnt trouwens niet zoveel uit te maken of het wel op dezelfde tijd is, als het maar vlak na het wakker worden is.

Misschien begin ik toch maar met temperaturen en bijhouden. Zie ik later wel of ik iets met die informatie doe en of ik het niet lastig vind.

Dat condoom van jou lijkt mij ook wel wat
pi_49702026
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 21:16 schreef Levitation het volgende:

[..]

Kan ook... maar dan word je wel nog ongesteld. En dat probeer ik toch echt te voorkomen.
Het is misschien natuurlijk, maar dat een levensverwachting van 60 jaar ook... natuurlijk is niet per definitie beter...
Vind ik ook niet hoor Ik ben niet zo'n zonnatura meisje
Ik wil alleen niet aan de hormonen en principieel gezien niet aan het spiraaltje.
Blijft niet zoveel over hè?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')