quote:Op zaterdag 27 september 2003 20:07 schreef jeroenpost17 het volgende:
[..]
De PERSONA bedoel je waarschijnlijk...
Werkt PERFECT!! Je moet elke keer als je ongesteld bent idd op een staafje plassen, en die laten testen door dat apparaat. Na een tijdje leert dat apparaat je helemaal kennen, en weet hij precies wanneer je vruchtbaar bent... Hij heeft dan twee lampjes, een rood en een groen lampje. Groen wilt zeggen dat een jongen gewoon in je kan klaarkomen zonder dat je kans hebt om zwanger te raken, ROOD wilt zeggen dat dat dus niet kan.. Heel handig, gebruiik het nu bijna een jaar met mn vriendin, en werkt perfect!!
Bij vrijwel elk geneesmiddel ondervindt minimaal (!) 5% van de mensen bijwerkingen. Welke wil je horen?quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 19:10 schreef loveli het volgende:
Kom maar terug in deze topic als je zelf de pil hebt geprobeerd en 5 jaar aan de hormonen hebt gezeten (inkopper: begin maar met de vaginale ring).
De voornaamste eis van anti-conceptie is voor mij dat ik geen lichaamsvreemde troep binnen krijg, dat ik geen last heb van depressies of gewichtstoename. Mijn lichaam doet het prima zonder al die hormonentroep, waarom zou ik dan ingrijpen? Ik ken mijn lichaam en de werking van mijn 'vruchtbaarheidsapparaat' heel goed, daardoor is mijn methode van anti-conceptie betrouwbaarder (voor mij) dan de pil is bij de gemiddelde gebruikster.
Waar haal jij, als man zijnde (graag wetenschappelijke bron) vandaan dat in alle vrouwenbladen de gevaren van de pil worden overdreven? Noem mij een ander medicijn waarbij minimaal 5% van de gebruikers last heeft van bijwerkingen. Zouden mannen een anti-conceptiemiddel slikken als ook maar de mogelijkheid bestond dat ze last zouden krijgen van libidoverlies? Waarom zouden wij vrouwen daar wel genoegen mee moeten nemen?
Ik val je niet aan op jouw methoden, als je dat soms denkt. Bij jou werken die waarschijnlijk goed. Waar het mij om gaat is dat 14 jarige bakvissen niet onnodig bang gemaakt moeten worden voor de pil, want ik ben bang dat die niet dezelfde kennis van hun lichaam hebben als jij nu hebt, en daar ook minder moeite voor zullen doen. Ik denk dat introductie van deze onthoudingsmethode op jonge leeftijd tot een boel ongewenste tienerzwangerschappen zal leiden. Op je 15e is een zwangerschap vrij onwenselijk, of niet?quote:Op woensdag 24 augustus 2005 01:29 schreef loveli het volgende:
Uh.. deze methoden werden voordat er een pil bestond en algemeen werd gebruikt, volop met redelijk succes toegepast om zwangerschappen te voorkomen. Ik heb in mijn eerdere post ook redelijk duidelijk geschreven dat deze methode VOOR MIJ veiliger is dan de pil voor de GEMIDDELDE GEBRUIKSTER.
Afhankelijk van hoe onwenselijk een zwangerschap is, kun je met de temperatuurmethode bepalen wanneer je eventueel een condoom of een pessarium gebruikt, of (uit extreme voorzorg op de piekdagen) helemaal geen gemeenschap hebt. De betrouwbaarheid hangt (naast de regelmatigheid van de cyclus) sterk af van de intelligentie en de zelfdiscipline van de gebruiker. Dat neemt niet weg, dat deze methode (indien goed toegepast/gecombineerd) wel degelijk een hoge betrouwbaar heeft.
Als ik zie dat aan kinderen vanaf een jaar of veertien de pil wordt voorgeschreven
met het idee dat ze dan geen puistjes krijgen en ook nog eens beschermd zijn tegen zwangerschap, ga ik me dingen afvragen. Waarom wordt de pil gebruikt als lapmiddel om tienerzwangerschappen te voorkomen? Is het niet minstens zo belangrijk om SOA's te voorkomen? SOA's komen bij steeds meer jonge tieners voor, er zijn steeds meer onvruchtbare vrouwen dankzij SOA's. Goed opvoeden en goede voorlichting geven is zoveel belangrijker dan zomaar klakkeloos de pil voor te (laten) schrijven.
Welke? En heb je 'em afgemaakt?quote:Op woensdag 24 augustus 2005 11:49 schreef Cheese het volgende:
En ja ik heb een medische opleiding genoten.
Farmacie, ja.quote:
TS heeft waarschijnlijk alleen de pil gekozen. Waarom het niet zo lekker gaat zegt ze niet. Ik geef haar alternatieve toedieningsvormen, die voor veel mensen een uitkomst bieden. Ook haalt ze de gelezen negatieve verhalen over de pil aan, die ik dus probeer te relativeren. Onthoudingsmethodes zijn notoir onveilig, en ik denk dat de TS zich niet moet per se laten leiden door wat succesverhalen (als de jouwe). Een andere soort anti-conceptiepil hoor ook nog tot de mogelijkheden.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 13:27 schreef loveli het volgende:
Of mijn toon je bevalt of niet zal me kaas wezen. TS vroeg ervaringen met andere middelen dan hormonen. Jouw antwoord dat ze het dan toch maar met hormonen moest proberen vond ik typerend voor een man die niet de tijd neemt om de vraag te lezen. Goed lezen is iets wat me voor iemand in de medische industrie ook niet onbelangrijk lijkt.
Jouw conclusie dat ik introductie van deze onthoudingsmethode bij jonge meisje voorsta is ook totaal onjuist. Zoals je vaak op dit forum kunt lezen weten een hoop jonge meiden totaal niet wat de pil in hun lichaam doet. Ik ben er voorstander van dan mensen weten hoe hun lichaam werkt en hoe ze daar het beste mee kunnen omgaan. De pil is misschien gemakkelijk, maar het blijft ingreep in de hormoonhuishouding, waarbij het natuurlijk hypofysaire regulatie-systeem volkomen buiten werking wordt gesteld.
Nog steeds zie ik graag een antwoord op de vraag of jij mannen kent die een anti-conceptiemiddel zouden slikken als ze er libidoverlies van konden krijgen. Zoals je ongetwijfeld in je vakliteratuur hebt gelezen, heeft de pil absoluut invloed op het libido van pilsliksters.
Disclaimer: bedenk, geen enkele anti-conceptie methode is 100% betrouwbaar en iedereen moet de methode kiezen die voor haar het best geschikt is.
Cheese zou even in het profiel van TS kunnen kijken bij de andere topics waarin zij gereageerd heeft voordat hij conclusies trekt over de motivatie van TS. Iets wat loveli aan haar reacties te zien waarschijnlijk wel gedaan heeft. (overigens ben ik haar in andere topics ook al eens tegengekomen)Ik moet zeggen dat ik van jouw eerste reactie ook behoorlijk begon te steigeren. Het is aardig dat je je kennis wilt delen, maar je brengt het wel een beetje raar.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 14:49 schreef Cheese het volgende:
[..]
TS heeft waarschijnlijk alleen de pil gekozen.
Als je goed leest is dat bij mij niet de voornaamste eis, de rede dat ik op zoek ben naar iets anders is omdat het met de hormonen niet goed gaat.quote:[b] Deze methoden lijken me allemaal een stuk onbetrouwbaarder als de hormonale methode, en dat is toch een van de voornaamste eisen bij anticonceptie, dunkt me.
ahum - bakvissen? En wie introduceert er hier een onthoudingsmethode aan tieners op jonge leeftijd? Wij niet hoor. Als die bakvissen hier komen kijken dan doen ze dat helemaal zelf, en dan zijn ze duidelijk op onderzoek uit en zullen ze echt niet alleen maar afgaan op de mening van loveli. Misschien dat je het over de vrouwenbladen hebt maar daar hebben wij niks mee te maken.quote:[b] Waar het mij om gaat is dat 14 jarige bakvissen niet onnodig bang gemaakt moeten worden voor de pil. Ik denk dat introductie van deze onthoudingsmethode op jonge leeftijd tot een boel ongewenste tienerzwangerschappen zal leiden
Ok, waaruit maak jij op dat ik me alleen laat leiden door de mening van één persoon? Als ik me zou laten leiden door de mening van één persoon of door één succesverhaal, wat doe ik dan überhaupt op een internetforum? En trouwens, misschien dat je het pil-topic, het nuvaring-topic, het mirena-topic, het implanon-topic en het evra-topic even zou kunnen inkijken, maar veel succesverhalen zijn er dus niet.quote:[b] Onthoudingsmethodes zijn notoir onveilig, en ik denk dat de TS zich niet moet per se laten leiden door wat succesverhalen (als de jouwe).
Dat is dus wel echt typisch een mannen-uitspraak en misschien komt die ook vanuit je opleiding, maar bij mij verstoren die hormonen dus echt veel meer dan alleen die ene eicel. Dan heeft mijn vriend er gelukkig wel een andere mening over. Die zei gewoon: het belangrijkste is dat jij je goed voelt.quote:[b] Wetenschappelijk en statistisch is het veel gemakkelijker om 1 eicel te verstoren.
Ik kan er ook niet veel over vinden, wel over wat het is, hoe het werkt, en een aantal artikelen in bladen, maar weinig ervaringen! Als jij ze wel vindt, laat even weten waar! Hij ziet er best wel groot uit! Mijn vriend voelde de draadjes van mijn Mirena en de ring ook altijd wel zitten, dus dit zou hij zeker ook voelen. De vraag is of hij er dan last van heeft - en of zoiets dan wel goed blijft zitten?quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 18:49 schreef loveli het volgende:
Het ziet ernaar uit dat ik femcap bedoel. Toch nog even heel goed navraag doen hoe prettig dat zit.
Het klopt wel wat je zegt, maar deze methode is erg betrouwbaar als je hem heel gedisciplineerd toepast. Ook ga ik hem zo toepassen dat ik dus op de vruchtbare dagen aan geheelonthouding doe, en op de onvruchtbare dagen met condoom. Just to be on the safe side.quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 21:05 schreef erodome het volgende:
Toch worden deze methode's meer aangeraden voor mensen die wel kinderen willen krijgen en willen weten wanneer ze dan moeten vrijen als voor mensen die geen kinderen willen.
Ook wordt het heel soms aangeraden voor mensen met veel last van de hormonen, maar die niet echt problemen ermee hebben als er perongelijk toch een kind komt.
Deze middelen worden sterk afgeraden voor de vrouw die echt geen kinderen wil en dan vraag ik me af waarom als het zo betrouwbaar zou zijn....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |