abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 27 september 2003 @ 19:53:04 #1
21170 robbieRdam
Amsterdam waar leg dattan !!
pi_13484217
hoi hoi (ik ben de vriendin van robbierdam, dus niet raar kijken)

ik heb nu een half jaartje ong een koperspiraal, allemaal leuk lief gemakkelijk en aardig maarrrrr.....na het vrijen met me vriend heb ik wel eens last van een beetje een zeurderige baarmoeder en heel soms wel eens een steek vanuit die kant zou het kunnen dat me vriend gewoon te ver doorstoot dat ik daardoor beetje pijn heb na het vrijen?
en hebben meer vrouwen hier last van?

ik wil dus gewoon weten of het normaal is en meerdere vrouwen dat hebben, of dat ik even langs de huisarts moet gaan om toch te kijken of alles wel goed is?

tnxies

zaterdag 27 september 2003 @ 19:56:27 #2
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_13484273
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 19:53 schreef robbieRdam het volgende:

ik heb nu een half jaartje ong een koperspiraal, allemaal leuk lief gemakkelijk en aardig maarrrrr.....na het vrijen met me vriend heb ik wel eens last van een beetje een zeurderige baarmoeder en heel soms wel eens een steek vanuit die kant zou het kunnen dat me vriend gewoon te ver doorstoot dat ik daardoor beetje pijn heb na het vrijen?

ik wil dus gewoon weten of het normaal is en meerdere vrouwen dat hebben, of dat ik even langs de huisarts moet gaan om toch te kijken of alles wel goed is?

tnxies

Wat ik zo kan bedenken is dat het zou kunnen komen door het klaarkomen. Tijdens een vrouwelijk orgasme trekt de baarmoeder samen. De wanden zouden dan de uiteinden van het spiraaltje kunnen raken en dit kan evt. een kortdurend vervelend gevoel geven.(beetje menstruatie-achtig)

Als je 't niet vertrouwt zowieso even langs de huisarts natuurlijk!

I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_13484291
quote:

tnxies

jah uh sorry vergelijk het met un stokje in je baarmoeder
lijkt me niet gezond
want telkens als je over een heuvel rijd
of op je fiets oid
dan steekt er iets daarin?
iets prikt en doet?
Zwaar ongezond vind ik
had hem een 4 maand en hups weg ermee
kreeg meteen een cyste erbij..
dus operatie naderhand
waarvan ik vermoed dat dat spiraaltje de oorzaak is geweest...
want voorheen krijg je een echo
en erna ook?
en 4 maand vind ik wel heel vaag om zo snel een cyste aan te kweken?

eruit met die boel

Hoe zit dat trouwens met die apparaatjes...?
elke dag erop plassen en?
het zegt wanneer het tijd is om je terug te trekken?
Lijkt me toch veel handiger...zoiets

zucht
  zaterdag 27 september 2003 @ 20:01:03 #4
21170 robbieRdam
pi_13484357

zaterdag 27 september 2003 @ 20:01:55 #5
21170 robbieRdam
pi_13484376
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 19:56 schreef E.T. het volgende:

[..]

Wat ik zo kan bedenken is dat het zou kunnen komen door het klaarkomen. Tijdens een vrouwelijk orgasme trekt de baarmoeder samen. De wanden zouden dan de uiteinden van het spiraaltje kunnen raken en dit kan evt. een kortdurend vervelend gevoel geven.(beetje menstruatie-achtig)

Als je 't niet vertrouwt zowieso even langs de huisarts natuurlijk!

ja indd dat had ik ook al ondervonden maar heb het ook als ik niet klaar gekomen ben dus
  zaterdag 27 september 2003 @ 20:03:55 #6
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_13484420
Lijkt me stug als de penis het spiraaltje kan aanraken, een penis past namelijk echt niet door je baarmoederhals hoor.
Wat het dan wel is tja, geen idee, vraagje voor de huisarts denk ik!
  zaterdag 27 september 2003 @ 20:05:21 #7
21170 robbieRdam
pi_13484444
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 20:03 schreef Aventura het volgende:
Lijkt me stug als de penis het spiraaltje kan aanraken, een penis past namelijk echt niet door je baarmoederhals hoor.
Wat het dan wel is tja, geen idee, vraagje voor de huisarts denk ik!
nee niet het spiraaltje zelf, maar wel de baarmoedermond waar dus dat ding inzit
pi_13484483
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 20:05 schreef robbieRdam het volgende:

[..]

nee niet het spiraaltje zelf, maar wel de baarmoedermond waar dus dat ding inzit

Stel je slikt een mes door
die zit in je maag
en je krijgt een trap tegen je onderkant?
waar komt dat mes dan uit?
denk eens na aub?

en dat aparaat is verkrijgbaar gewoon bij de drogist hoor,..
een baarmoeder is zo zacht als bv je mond...
slijmvliezen..
dus elke mep ertegen aan...zal hetgeen zich erin bevind doen bewegen...

ook als je zwanger bent jazeker...

zucht
pi_13484496
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 20:01 schreef robbieRdam het volgende:

De PERSONA bedoel je waarschijnlijk...
Werkt PERFECT!! Je moet elke keer als je ongesteld bent idd op een staafje plassen, en die laten testen door dat apparaat. Na een tijdje leert dat apparaat je helemaal kennen, en weet hij precies wanneer je vruchtbaar bent... Hij heeft dan twee lampjes, een rood en een groen lampje. Groen wilt zeggen dat een jongen gewoon in je kan klaarkomen zonder dat je kans hebt om zwanger te raken, ROOD wilt zeggen dat dat dus niet kan.. Heel handig, gebruiik het nu bijna een jaar met mn vriendin, en werkt perfect!!

zaterdag 27 september 2003 @ 20:11:53 #10
21170 robbieRdam
pi_13484566
zooo daar heb ik nu echt nog nooit van gehoord de "persona"

maar sounds nice

pi_13484579
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 20:07 schreef jeroenpost17 het volgende:

[..]

De PERSONA bedoel je waarschijnlijk...
Werkt PERFECT!! Je moet elke keer als je ongesteld bent idd op een staafje plassen, en die laten testen door dat apparaat. Na een tijdje leert dat apparaat je helemaal kennen, en weet hij precies wanneer je vruchtbaar bent... Hij heeft dan twee lampjes, een rood en een groen lampje. Groen wilt zeggen dat een jongen gewoon in je kan klaarkomen zonder dat je kans hebt om zwanger te raken, ROOD wilt zeggen dat dat dus niet kan.. Heel handig, gebruiik het nu bijna een jaar met mn vriendin, en werkt perfect!!

Hé Hë die bedoel ik ja?
dus hij bevalt perfekto?
thnks

geweldig..dus de persona ipv al die troep in en om je lijfje heen..

persona rulessssssssssss

zucht
  zaterdag 27 september 2003 @ 20:15:56 #12
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_13484623
De Persona lijkt me een uitstekende manier om WEL zwanger te raken.
pi_13484636
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 20:15 schreef Aventura het volgende:
De Persona lijkt me een uitstekende manier om WEL zwanger te raken.
Nee juist niet!!!
zucht
  zaterdag 27 september 2003 @ 20:20:07 #14
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_13484673
De nieuwkomer binnen deze categorie is "Persona": een vorm van natuurlijke onthouding waarbij - via het controleren van urinestaafjes door middel van een monitor - kan worden becijferd welke de meest veilige periode is om geslachtsgemeenschap te hebben. De betrouwbaarheid van de methode is echter ontoereikend: 6% van de vrouwen die zich louter op deze vorm van anticonceptie beroepen riskeert een ongeplande zwangerschap (3).

bron: http://www.cgso.be/feiten/ac2.htm

zaterdag 27 september 2003 @ 20:20:57 #15
50430 Yuki
Student Midwife
pi_13484681
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 19:57 schreef AngelWings het volgende:

[..]

coïtis interruptis (voor t zingen de kerk uit gaan) is NIET veilig
♥ || Baby catcher in training || ♥
pi_13484710
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 20:20 schreef Yuki het volgende:

[..]

coïtis interruptis (voor t zingen de kerk uit gaan) is NIET veilig

Het werkt o.a met aflezen van hormonale hoogten in de cyclus
zucht
pi_13484725
PERSONA is een anticonceptiemethode die in harmonie met je lichaam werkt.

Je kunt elke maand maar een paar dagen zwanger raken, dus op de meeste dagen is het gebruik van een voorbehoedsmiddel niet nodig. Door de veranderingen in je persoonlijke hormoonspiegels te volgen, kan PERSONA aangeven wanneer je zonder voorbehoedsmiddelen zou kunnen vrijen*

De PERSONA anticonceptiemethode bestaat uit een kleine handmonitor en eenvoudige urineteststaafjes voor éénmalig gebruik.

De teststaafjes kunnen de hormonen uit je ochtendurine opnemen en in een zodanige vorm omzetten, dat ze door de Monitor afgelezen kunnen worden.

De Monitor leest de teststaafjes, leert je cyclus kennen, en geeft je iedere dag anticonceptieadvies.

*Gebaseerd op onafhankelijke onderzoeken is PERSONA 94% betrouwbaar wanneer gebruikt volgens de instructies en als enige anticonceptiemethode. Dit betekent, dat als 100 vrouwen PERSONA een jaar lang gebruiken, 6 daarvan waarschijnlijk zwanger zullen raken doordat PERSONA hun vruchtbare dagen onjuist heeft bepaald.

http://www.persona.nl/WatisPERSONA.cfm

zucht
pi_13484781
Klinkt wel goed die Persona. Ik wil nl. graaaaag van de pil af, maar geen Nuvaring, Implanon, spiraal o.i.d.

Ik geloof alleen dat hij nogal duur in aanschaf is (maar aan de andere kant zou je 'm wel kunnen lenen aan vriendinnen die juist WEL zwanger willen raken).

"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_13487042
maar 6% die toch zwanger wordt, vind ik toch erg veel hoor,
Ik gebruik de prikpil, iedere 3 maanden een prik à 2 euro en nooit meer mijn maandstonden!
pi_13493877
quote:

tnxies

Ze kunnen ook een te grote spiraal hebben gezet.

Bij ma zetten ze na de bevalling er een maatje 2 of 3 of zo d'r in want "kleiner kan een vrouw die bevallen is niet hebben"

ma bleek dus achteraf maat 0 nodig te hebben

pi_13493973
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 20:24 schreef AngelWings het volgende:
*Gebaseerd op onafhankelijke onderzoeken is PERSONA 94% betrouwbaar wanneer gebruikt volgens de instructies en als enige anticonceptiemethode. Dit betekent, dat als 100 vrouwen PERSONA een jaar lang gebruiken, 6 daarvan waarschijnlijk zwanger zullen raken doordat PERSONA hun vruchtbare dagen onjuist heeft bepaald.

[afbeelding]

http://www.persona.nl/WatisPERSONA.cfm

Bij een condoom is dat trouwens, afhankelijk van merk en gebruik, 5 tot 15 %

maar als je allebei gebruikt zou 't helemaal perfect zijn toch?

pi_13494712
quote:
Op zondag 28 september 2003 11:52 schreef Sessy het volgende:

[..]

Bij een condoom is dat trouwens, afhankelijk van merk en gebruik, 5 tot 15 %

maar als je allebei gebruikt zou 't helemaal perfect zijn toch?

Dat is onzin... Dat apparaatje laat zien wanneer de vrouw vruchtbaar is, en dus ook wanneer niet. Je zou het in die onvruchtbare periodes dus eventueel onveilig kunnen doen. Als je altijd een condoom gebruikt, hoef je geen rekening te houden met die periodes. Ik zie dus niet in waarom de combinatie van condoom en het apparaatje veiliger zou zijn dan alleen het condoom.
Knappe jongen die dit nog kan onderschatten.
pi_13501540
quote:
Op zondag 28 september 2003 12:35 schreef DJ-Maurits het volgende:

[..]

Dat is onzin... Dat apparaatje laat zien wanneer de vrouw vruchtbaar is, en dus ook wanneer niet. Je zou het in die onvruchtbare periodes dus eventueel onveilig kunnen doen. Als je altijd een condoom gebruikt, hoef je geen rekening te houden met die periodes. Ik zie dus niet in waarom de combinatie van condoom en het apparaatje veiliger zou zijn dan alleen het condoom.

Omdat je met dat apparaatje nog steeds 5% kans hebt om zwanger te raken.

Als je daarbij een condoom omdoet is dat nagenoeg 0

pi_13505618
quote:
Op zondag 28 september 2003 17:24 schreef Sessy het volgende:

[..]

Omdat je met dat apparaatje nog steeds 5% kans hebt om zwanger te raken.

Als je daarbij een condoom omdoet is dat nagenoeg 0

Volgens mij begrijp je het niet helemaal....
pi_13505785
quote:
Op zondag 28 september 2003 20:29 schreef DJ-Maurits het volgende:

[..]

Volgens mij begrijp je het niet helemaal....

"100 vrouwen PERSONA een jaar lang gebruiken, 6 daarvan waarschijnlijk zwanger zullen raken doordat PERSONA hun vruchtbare dagen onjuist heeft bepaald. "

Dat betekent dat zij alleen op de dagen vrijden dat de apparaat zei dat het "veilig" was terwijl dat niet zo was.

Nou de kans dus als je dat apparaatje juist gebruikt de dagen fout bepaald worden is 6%

Dus je moet gemiddeld 1 keer per 16 jaar abortus plegen.
De een wat meer dan de ander.

Als je nou ook nog een condoom met een scheurkans 5% opdoet

heb je nog maar 0,06x0,05 procent kans zwanger te worden.

dan is de kans dat je binnen je leven abortus moet doen vrij klein.

Snappie nou?

trouwens waarschijnlijk wordt de nauwkeurigheid minder als je bier drinkt want daar zitten o.a. vrouwenhormonen in. (van de hop, vrouwen die dat spul vroeger moesten plukken kregen allemaal tegelijk hun menstruatie, zoveel hormonen zitten daar in)

En dit spul is niet met de pil te gebruiken

pi_13506035
quote:
Op zondag 28 september 2003 20:35 schreef Sessy het volgende:

[..]

Verhaaltje...

Er is sprake van een misverstand.. Jij gaat er waarschijnlijk van uit dat er alleen gevreeën wordt in de "veilige" periode, en dan met een condoom... En dan heb je idd helemaal gelijk...

Mijn gedachtengang was dat het condoom naast het apparaat gebruikt zou worden, dus ook in de "onveilige" periode, en dan geldt natuurlijk alleen de betrouwbaarheid van het condoom...

Het wordt een beetje muggenzifterij... maar er is weer een misverstand de wereld uit geholpen...

pi_13507352
quote:
Op zondag 28 september 2003 20:48 schreef DJ-Maurits het volgende:

[..]

Er is sprake van een misverstand.. Jij gaat er waarschijnlijk van uit dat er alleen gevreeën wordt in de "veilige" periode, en dan met een condoom... En dan heb je idd helemaal gelijk...

idd dubbel veilig ja
en zo'n apparaatje beschermt natuurlijk niet tegen een soa.

nou beschermt een condoom tegen syphilis en luizen ook niet maar tegen de meeste dingen gelukkig wel (tenzij het scheurt)

zondag 28 september 2003 @ 22:18:58 #28
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_13508629
wel leuk zo'n discussie over persona.. maar die is eigenlijk wel een beetje offtopic hier..
(lopen wel discussies in LIF over persona meen ik)

De vraag van de TS ging over een spiraaltje en dat ze daar soms rare dingen bij voelt. Zullen we daar weer over verder gaan?

I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_13512493
ja.

ik zei dus: misschien is dat spiraaltje te groot.

overigens ik wil je niet aan het schrikken maken
maar

een spiraaltje sluit de kans zwanger te worden niet helemaal uit.

donderdag 2 oktober 2003 @ 23:08:21 #30
21170 robbieRdam
pi_13610810
dat zou een optie kennuh zijn ja, tnx Sessy
pi_14049924
Niet schrikken, ik heb nogal een erg slechte ervaring met een spiraaltje, maarja, je wilt info, dus... Ik had een mirena, dat is een hormoon spiraaltje, maarja, er gaat ook zo'n staafje je baarmoeder in...
Ik had ook het idee dat die van mij te groot was. Ik voelde hem namelijk na 6 maanden nog zitten, gewoon de hele dag door. Vrijen was al helemaal een mission, dat moest heel erg voorzichtig. Bij de meeste vrouwen is het daar niet zo heel erg diep, en duwt de man dus wel eens zachtjes tegen de baarmoeder aan. Normaal gesproken heb je daar dus geen last van, maar als er iets in zit dat weerstand biedt wel, natuurlijk. Bij mij was het dus gewoon pijnlijk en dat gevoel ging meestal pas na een paar uur weg. Mijn vriend had ook nog eens last van de draadjes die uit mijn baarmoeder staken, zelfs als hij een condoom gebruikte. Ze prikten hem, zeg maar. Daarbij kreeg ik ook nog eens ergere bloedingen als voorheen en heel vaak kramp, vooral bij fysieke inspanning maar soms ook als ik gewoon achter mijn bureau zat te werken. Dus heb ik hem er maar uit laten halen. Ik gebruik nu de nuvaring, gaat heel erg goed.

Als je er llast van hebt zou ik zeker even naar de dokter gaan, mij is verteld dat de bedoeling van het spiraaltje is dat je er niks van voelt, het schijnt zo te zijn dat veel vrouwen bijna vergeten dat er iets zit. Dat zeurende gevoel is dus wel normaal, maar volgens mij niet echt de bedoeling.

Het lijkt me ook niet echt de moeite waard - als ik moest kiezen tussen iedere dag een pil slikken en geen pijn, of 5 jaar nergens aan hoeven denken maar bij iedere vrijpartij een ongemakkelijk gevoel, dan ging ik voor de pil!

pi_14056052
ze zetten er vaak veel te grote spiraaltjes in gewoon.
(mja dan is een vriend met een kleine lul een alternatief, maar uhm nouja leuk dan lol)

trouwens
ik ga nou een horrorverhaal vertellen.

een kennis van ma had dus een moeder, vroeger zetten ze spiraaltjes zonder hormonen moet je weten, nou in ieder geval die was dus zwanger.
heeft haar dokter lopen zeggen nee, het kan best, d'r is niks mis met de baby etc etc etc heeft ze toch nog, vrij laat, abortus gedaan. (echt op een maand of 4 al)

bleek de foetus dat spiraaltje midden in zijn hoofd te hebben zitten.

die was dus HEEL blij dat ze toch nog voor die abortus gekozen had.

pi_14067373
Ik heb ook 4 jaar geleden een spiraal laten zetten..........
De eerste week ging het primaaaaa, maar al snel kwam de ellende.

Ik had constant kramp in mijn buik die steeds erger werd. Toen nog een week of 3 doorgezet en met behulp van veeeeeeel asperine's doorgezet, maar het ging echt niet meer.

Terug naar de arts en die maakte een inwendige echo en die zei: Nou het ziet er naar uit dat je baarmoeder hem aan het uitstoten is.
Dus je gaat bevallen van een spiraal Hij zei eerlijk, dit word niets meer. je kunt doorzetten maar het deed zo enorm pijn, dat ik hem er uit heb laten halen. Ik stond op en de pijn was na 10 minuten al geheel weg.
Blij dat ik ervanaf was.
Vertel ik dit aan mijn vriendin........zegt ze ik moet je wat vertellen.......IK BEN HARTSTIKKE ZWANGER!! Zij was dus diegene die mij er lekker voor had gemaakt......ze was nu ondanks het spiraal die ze overegens al wel 3 jaar had....hartstikke zwanger....hahaha.
Ze heeft de spriaal er achteraf volgens de gyn....met een tampon perongeluk uitgetrokken.
Ze heeft dat niet gemerkt. En jaaaaa zo werd ze dus zwanger en moeder van een dochter....lisse. Voor mij geen spiraal dus en mijn vriendin hihi....houd het voorlopig op weer ouderwets de pil.

pi_14073085
Ik ken trouwens ook iemand die ondanks een spiraaltje te hebben toch zwanger is geworden. Dat spiraaltje hebben ze er toen natuurlijk gelijk uitgehaald. Het is gelukkig een gezond kind geworden. Maar dat was ook nog in de tijd van de koperspiraal. Volgens mij is dat met een hormoonspiraaltje anders, het foetus krijgt natuurlijk gelijk allemaal hormonen binnen...Eng verhaal zeg, van dat spiraaltje in het hoofd!
pi_14079553
ik weet niet of een hormoonoverdosis voor de baby nou zo veel gezonder is dan een spiraal in z'n lijf, als er dan toch een foetus komt.

dus.

nee, spiraaltje is niet zo'n goed idee, net als alleen zaaddodend spul dat niet is.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')