ik heb nu een half jaartje ong een koperspiraal, allemaal leuk lief gemakkelijk en aardig maarrrrr.....na het vrijen met me vriend heb ik wel eens last van een beetje een zeurderige baarmoeder en heel soms wel eens een steek vanuit die kant zou het kunnen dat me vriend gewoon te ver doorstoot dat ik daardoor beetje pijn heb na het vrijen?
en hebben meer vrouwen hier last van?
ik wil dus gewoon weten of het normaal is en meerdere vrouwen dat hebben, of dat ik even langs de huisarts moet gaan om toch te kijken of alles wel goed is?
tnxies
quote:Wat ik zo kan bedenken is dat het zou kunnen komen door het klaarkomen. Tijdens een vrouwelijk orgasme trekt de baarmoeder samen. De wanden zouden dan de uiteinden van het spiraaltje kunnen raken en dit kan evt. een kortdurend vervelend gevoel geven.(beetje menstruatie-achtig)
Op zaterdag 27 september 2003 19:53 schreef robbieRdam het volgende:
hoi hoi (ik ben de vriendin van robbierdam, dus niet raar kijken)ik heb nu een half jaartje ong een koperspiraal, allemaal leuk lief gemakkelijk en aardig maarrrrr.....na het vrijen met me vriend heb ik wel eens last van een beetje een zeurderige baarmoeder en heel soms wel eens een steek vanuit die kant
zou het kunnen dat me vriend gewoon te ver doorstoot dat ik daardoor beetje pijn heb na het vrijen?
en hebben meer vrouwen hier last van?ik wil dus gewoon weten of het normaal is en meerdere vrouwen dat hebben, of dat ik even langs de huisarts moet gaan om toch te kijken of alles wel goed is?
tnxies
Als je 't niet vertrouwt zowieso even langs de huisarts natuurlijk!
quote:jah uh sorry vergelijk het met un stokje in je baarmoeder
hoi hoi (ik ben de vriendin van robbierdam, dus niet raar kijken)ik heb nu een half jaartje ong een koperspiraal, allemaal leuk lief gemakkelijk en aardig maarrrrr.....na het vrijen met me vriend heb ik wel eens last van een beetje een zeurderige baarmoeder en heel soms wel eens een steek vanuit die kant
zou het kunnen dat me vriend gewoon te ver doorstoot dat ik daardoor beetje pijn heb na het vrijen?
en hebben meer vrouwen hier last van?ik wil dus gewoon weten of het normaal is en meerdere vrouwen dat hebben, of dat ik even langs de huisarts moet gaan om toch te kijken of alles wel goed is?
tnxies
eruit met die boel
Hoe zit dat trouwens met die apparaatjes...?
elke dag erop plassen en?
het zegt wanneer het tijd is om je terug te trekken?
Lijkt me toch veel handiger...zoiets
quote:ja indd dat had ik ook al ondervonden
Op zaterdag 27 september 2003 19:56 schreef E.T. het volgende:[..]
Wat ik zo kan bedenken is dat het zou kunnen komen door het klaarkomen. Tijdens een vrouwelijk orgasme trekt de baarmoeder samen. De wanden zouden dan de uiteinden van het spiraaltje kunnen raken en dit kan evt. een kortdurend vervelend gevoel geven.(beetje menstruatie-achtig)
Als je 't niet vertrouwt zowieso even langs de huisarts natuurlijk!
quote:nee niet het spiraaltje zelf, maar wel de baarmoedermond waar dus dat ding inzit
Op zaterdag 27 september 2003 20:03 schreef Aventura het volgende:
Lijkt me stug als de penis het spiraaltje kan aanraken, een penis past namelijk echt niet door je baarmoederhals hoor.
Wat het dan wel is tja, geen idee, vraagje voor de huisarts denk ik!
quote:Stel je slikt een mes door
Op zaterdag 27 september 2003 20:05 schreef robbieRdam het volgende:[..]
nee niet het spiraaltje zelf, maar wel de baarmoedermond waar dus dat ding inzit
en dat aparaat is verkrijgbaar gewoon bij de drogist hoor,..
een baarmoeder is zo zacht als bv je mond...
slijmvliezen..
dus elke mep ertegen aan...zal hetgeen zich erin bevind doen bewegen...
ook als je zwanger bent jazeker...
quote:De PERSONA bedoel je waarschijnlijk...
Op zaterdag 27 september 2003 20:01 schreef robbieRdam het volgende:
quote:Hé Hë die bedoel ik ja?
Op zaterdag 27 september 2003 20:07 schreef jeroenpost17 het volgende:[..]
De PERSONA bedoel je waarschijnlijk...
Werkt PERFECT!! Je moet elke keer als je ongesteld bent idd op een staafje plassen, en die laten testen door dat apparaat. Na een tijdje leert dat apparaat je helemaal kennen, en weet hij precies wanneer je vruchtbaar bent... Hij heeft dan twee lampjes, een rood en een groen lampje. Groen wilt zeggen dat een jongen gewoon in je kan klaarkomen zonder dat je kans hebt om zwanger te raken, ROOD wilt zeggen dat dat dus niet kan.. Heel handig, gebruiik het nu bijna een jaar met mn vriendin, en werkt perfect!!
geweldig..dus de persona ipv al die troep in en om je lijfje heen..
persona rulessssssssssss
quote:Nee juist niet!!!
Op zaterdag 27 september 2003 20:15 schreef Aventura het volgende:
De Persona lijkt me een uitstekende manier om WEL zwanger te raken.
quote:coïtis interruptis (voor t zingen de kerk uit gaan) is NIET veilig
Op zaterdag 27 september 2003 19:57 schreef AngelWings het volgende:[..]
quote:Het werkt o.a met aflezen van hormonale hoogten in de cyclus
Op zaterdag 27 september 2003 20:20 schreef Yuki het volgende:[..]
coïtis interruptis (voor t zingen de kerk uit gaan) is NIET veilig
Je kunt elke maand maar een paar dagen zwanger raken, dus op de meeste dagen is het gebruik van een voorbehoedsmiddel niet nodig. Door de veranderingen in je persoonlijke hormoonspiegels te volgen, kan PERSONA aangeven wanneer je zonder voorbehoedsmiddelen zou kunnen vrijen*
De PERSONA anticonceptiemethode bestaat uit een kleine handmonitor en eenvoudige urineteststaafjes voor éénmalig gebruik.
De teststaafjes kunnen de hormonen uit je ochtendurine opnemen en in een zodanige vorm omzetten, dat ze door de Monitor afgelezen kunnen worden.
De Monitor leest de teststaafjes, leert je cyclus kennen, en geeft je iedere dag anticonceptieadvies.
*Gebaseerd op onafhankelijke onderzoeken is PERSONA 94% betrouwbaar wanneer gebruikt volgens de instructies en als enige anticonceptiemethode. Dit betekent, dat als 100 vrouwen PERSONA een jaar lang gebruiken, 6 daarvan waarschijnlijk zwanger zullen raken doordat PERSONA hun vruchtbare dagen onjuist heeft bepaald.
http://www.persona.nl/WatisPERSONA.cfm
Ik geloof alleen dat hij nogal duur in aanschaf is (maar aan de andere kant zou je 'm wel kunnen lenen aan vriendinnen die juist WEL zwanger willen raken).
quote:Ze kunnen ook een te grote spiraal hebben gezet.
tnxies
Bij ma zetten ze na de bevalling er een maatje 2 of 3 of zo d'r in want "kleiner kan een vrouw die bevallen is niet hebben"
ma bleek dus achteraf maat 0 nodig te hebben
quote:Bij een condoom is dat trouwens, afhankelijk van merk en gebruik, 5 tot 15 %
Op zaterdag 27 september 2003 20:24 schreef AngelWings het volgende:
*Gebaseerd op onafhankelijke onderzoeken is PERSONA 94% betrouwbaar wanneer gebruikt volgens de instructies en als enige anticonceptiemethode. Dit betekent, dat als 100 vrouwen PERSONA een jaar lang gebruiken, 6 daarvan waarschijnlijk zwanger zullen raken doordat PERSONA hun vruchtbare dagen onjuist heeft bepaald.
[afbeelding]http://www.persona.nl/WatisPERSONA.cfm
maar als je allebei gebruikt zou 't helemaal perfect zijn toch?
quote:
Op zondag 28 september 2003 11:52 schreef Sessy het volgende:[..]
Bij een condoom is dat trouwens, afhankelijk van merk en gebruik, 5 tot 15 %
maar als je allebei gebruikt zou 't helemaal perfect zijn toch?
quote:Omdat je met dat apparaatje nog steeds 5% kans hebt om zwanger te raken.
Op zondag 28 september 2003 12:35 schreef DJ-Maurits het volgende:[..]
Dat is onzin... Dat apparaatje laat zien wanneer de vrouw vruchtbaar is, en dus ook wanneer niet. Je zou het in die onvruchtbare periodes dus eventueel onveilig kunnen doen. Als je altijd een condoom gebruikt, hoef je geen rekening te houden met die periodes. Ik zie dus niet in waarom de combinatie van condoom en het apparaatje veiliger zou zijn dan alleen het condoom.
Als je daarbij een condoom omdoet is dat nagenoeg 0
quote:
Op zondag 28 september 2003 17:24 schreef Sessy het volgende:[..]
Omdat je met dat apparaatje nog steeds 5% kans hebt om zwanger te raken.
Als je daarbij een condoom omdoet is dat nagenoeg 0
quote:"100 vrouwen PERSONA een jaar lang gebruiken, 6 daarvan waarschijnlijk zwanger zullen raken doordat PERSONA hun vruchtbare dagen onjuist heeft bepaald. "
Op zondag 28 september 2003 20:29 schreef DJ-Maurits het volgende:[..]
![]()
Volgens mij begrijp je het niet helemaal....
Dat betekent dat zij alleen op de dagen vrijden dat de apparaat zei dat het "veilig" was terwijl dat niet zo was.
Nou de kans dus als je dat apparaatje juist gebruikt de dagen fout bepaald worden is 6%
Dus je moet gemiddeld 1 keer per 16 jaar abortus plegen.
De een wat meer dan de ander.
Als je nou ook nog een condoom met een scheurkans 5% opdoet
heb je nog maar 0,06x0,05 procent kans zwanger te worden.
dan is de kans dat je binnen je leven abortus moet doen vrij klein.
Snappie nou?
trouwens waarschijnlijk wordt de nauwkeurigheid minder als je bier drinkt want daar zitten o.a. vrouwenhormonen in. (van de hop, vrouwen die dat spul vroeger moesten plukken kregen allemaal tegelijk hun menstruatie, zoveel hormonen zitten daar in)
En dit spul is niet met de pil te gebruiken
quote:Er is sprake van een misverstand..
Op zondag 28 september 2003 20:35 schreef Sessy het volgende:[..]
Verhaaltje...
Mijn gedachtengang was dat het condoom naast het apparaat gebruikt zou worden, dus ook in de "onveilige" periode, en dan geldt natuurlijk alleen de betrouwbaarheid van het condoom...
Het wordt een beetje muggenzifterij... maar er is weer een misverstand de wereld uit geholpen...
quote:idd dubbel veilig ja
Op zondag 28 september 2003 20:48 schreef DJ-Maurits het volgende:[..]
Er is sprake van een misverstand..
Jij gaat er waarschijnlijk van uit dat er alleen gevreeën wordt in de "veilige" periode, en dan met een condoom... En dan heb je idd helemaal gelijk...
nou beschermt een condoom tegen syphilis en luizen ook niet maar tegen de meeste dingen gelukkig wel (tenzij het scheurt)
De vraag van de TS ging over een spiraaltje en dat ze daar soms rare dingen bij voelt. Zullen we daar weer over verder gaan?
ik zei dus: misschien is dat spiraaltje te groot.
overigens ik wil je niet aan het schrikken maken
maar
een spiraaltje sluit de kans zwanger te worden niet helemaal uit.
Als je er llast van hebt zou ik zeker even naar de dokter gaan, mij is verteld dat de bedoeling van het spiraaltje is dat je er niks van voelt, het schijnt zo te zijn dat veel vrouwen bijna vergeten dat er iets zit. Dat zeurende gevoel is dus wel normaal, maar volgens mij niet echt de bedoeling.
Het lijkt me ook niet echt de moeite waard - als ik moest kiezen tussen iedere dag een pil slikken en geen pijn, of 5 jaar nergens aan hoeven denken maar bij iedere vrijpartij een ongemakkelijk gevoel, dan ging ik voor de pil!
trouwens
ik ga nou een horrorverhaal vertellen.
een kennis van ma had dus een moeder, vroeger zetten ze spiraaltjes zonder hormonen moet je weten, nou in ieder geval die was dus zwanger.
heeft haar dokter lopen zeggen nee, het kan best, d'r is niks mis met de baby etc etc etc heeft ze toch nog, vrij laat, abortus gedaan. (echt op een maand of 4 al)
bleek de foetus dat spiraaltje midden in zijn hoofd te hebben zitten.
die was dus HEEL blij dat ze toch nog voor die abortus gekozen had.
Ik had constant kramp in mijn buik die steeds erger werd. Toen nog een week of 3 doorgezet en met behulp van veeeeeeel asperine's doorgezet, maar het ging echt niet meer.
Terug naar de arts en die maakte een inwendige echo en die zei: Nou het ziet er naar uit dat je baarmoeder hem aan het uitstoten is.
Dus je gaat bevallen van een spiraal Hij zei eerlijk, dit word niets meer. je kunt doorzetten maar het deed zo enorm pijn, dat ik hem er uit heb laten halen. Ik stond op en de pijn was na 10 minuten al geheel weg.
Blij dat ik ervanaf was.
Vertel ik dit aan mijn vriendin........zegt ze ik moet je wat vertellen.......IK BEN HARTSTIKKE ZWANGER!! Zij was dus diegene die mij er lekker voor had gemaakt......ze was nu ondanks het spiraal die ze overegens al wel 3 jaar had....hartstikke zwanger....hahaha.
Ze heeft de spriaal er achteraf volgens de gyn....met een tampon perongeluk uitgetrokken.
Ze heeft dat niet gemerkt. En jaaaaa zo werd ze dus zwanger en moeder van een dochter....lisse. Voor mij geen spiraal dus en mijn vriendin hihi....houd het voorlopig op weer ouderwets de pil.
dus.
nee, spiraaltje is niet zo'n goed idee, net als alleen zaaddodend spul dat niet is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |