Daarom vind ik dat er tegenwoordig een IQ-test moet worden afgelegd alvorens men aanboord mag. Dit zal een hele hoop air rage schelen.quote:Op zaterdag 19 mei 2007 22:35 schreef Alternate het volgende:
Dat was altijd lachen, die mensen die gratis geupgrade zijn wegens overboeking die dan vervolgens tof gaan zitten doen in C class.
Wat een dwaas.quote:FlitsFrits 48 uur nadenken of grappen over Auschwitz nou wel leuk zijn of toch niet.
Nog leuker, mensen die door de grondafhandleing geupgrade worden, en dan bij ons op de F50 aan boord vragen waar de businessclass isquote:Op zaterdag 19 mei 2007 22:35 schreef Alternate het volgende:
Dat was altijd lachen, die mensen die gratis geupgrade zijn wegens overboeking die dan vervolgens tof gaan zitten doen in C class.
Zoals al diverse malen opgemerkt (ik maak die opmerkingen over slecht lezen niet zonder reden) stond er in het operations manual dat je onder je manouvreersnelheid alles vol uit mag slaan. Bij de certificering en berekeningen wordt dat maar een keer gedaan, maar nergens in de operations boeken stond dat het maar over een uitslag ging. De piloot(en) handelden dus volledig volgens de beperkingen...quote:Op zaterdag 19 mei 2007 20:28 schreef Lightning_NL het volgende:
Inlevingsvermogen heb ik wel, maar ik snap niet waarom dat in dit geval zo van toepassing zou moeten zijn. Zowiezo weet ik niet de precieze situatie waar die piloot in zit, but then again. No matter welke situatie je in zit, je gaat niet hard en snel op je pedalen zitten trappen in zo'n kist. Je kunt je toch makkelijk bedenken dat er dan ontzettend veel stress op de romp komt te staan?
Geen idee meer waar je vliegt, maar loopt dat verhaal met economy++ (alleen extra beenruimte) nog een beetje, of is dat een stille dood gestorven? Ik meen Martinairquote:Op zondag 20 mei 2007 12:50 schreef Mojave het volgende:
wij hebben alleen business-class op de allereerste rij
Is goed, niet te hard zeggen, maar dit is een FlitsFrits kloon.quote:Op zondag 20 mei 2007 13:07 schreef Autoreply het volgende:
@Flits_frits; kom je nog ff langs als je weer 's een keer op MZ bent? Ben er toch vaak zat; minimeet![]()
Ik bedoel eigenlijk de cockpitquote:Op zondag 20 mei 2007 13:08 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Geen idee meer waar je vliegt, maar loopt dat verhaal met economy++ (alleen extra beenruimte) nog een beetje, of is dat een stille dood gestorven? Ik meen Martinair![]()
Piemel-kuilquote:
Scherpquote:
Beste jongen...quote:Op zaterdag 19 mei 2007 19:56 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Wat is jouw probleem nou weer?
Mij is bijgebracht om soms out-of-the-box te denken, omdat niet alles staat omschreven in de manual and omdat elke situatie anders is en dat de geschreven procedure niet altijd per se het best is. Dat is mij geleerd, en dat deel ik hier mede. Ben ik daarom arrogant? Jezus gast...
Als een piloot niet out of the box kan denken/handelen kun je even goed een aap in de cockpit zetten want die kun je ook leren vliegen.
Trouwens, ik heb nergens gezegd dat ik mezelf een goede piloot beschouw ofzo. Nergens! Sterker nog, ik ben nog geeneens piloot want ik ben nog in opleiding, dus ik snap echt niet waarom je zo moet reageren.
Mooie foto'squote:Op zondag 20 mei 2007 15:13 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Scherp![]()
Maar serieus, ik hoor er niets meer van, is dat mislukt?
OT; enige fraaie plaatjes:
[afbeelding]
's Avonds lieren staat altijd garant voor toffe plaatjes.
[afbeelding]
Slepen is ook wel aardig![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Landing @ EHMZ
Dit heb ik echt al zo'n 3x gezegd ofzo maar je wilt het gewoon niet snappen denk ik:quote:Op zondag 20 mei 2007 13:07 schreef Autoreply het volgende:
Zonder er eindeloos over te zeuren maarre:
[..]
Zoals al diverse malen opgemerkt (ik maak die opmerkingen over slecht lezen niet zonder reden) stond er in het operations manual dat je onder je manouvreersnelheid alles vol uit mag slaan. Bij de certificering en berekeningen wordt dat maar een keer gedaan, maar nergens in de operations boeken stond dat het maar over een uitslag ging. De piloot(en) handelden dus volledig volgens de beperkingen...
@Flits_frits; kom je nog ff langs als je weer 's een keer op MZ bent? Ben er toch vaak zat; minimeet![]()
Geloof me, dat heb ik al genoeg geleerd en dat snap ik heus wel. Maar dit vond ik gewoon een geval logisch nadenken. Met de rudder kun je ontzettend veel kracht op het toestel zetten, en je moet 'm dan ook rustig gebruiken. Net als alle controls toch? Elke seconde een volle roeruitslag een kant op geven vind ik dan gewoon onverantwoordelijk.quote:Op zondag 20 mei 2007 15:28 schreef nsfw het volgende:
[..]
Daarom zeg ik. Ik ben blij dat jou nog een boel bijgeleerd gaat worden over begrip voor andermans fouten in de luchtvaart en dat je daar van moet leren en niet veroordelen. Dat zit er bij jou namelijk nog niet in.
Grtz..
ER STAAT IN DE MANUAL DAT JE ONDER DIE SNELHEID VOLLE UITSLAGEN MAG GEVEN MALLOOT!quote:Op zondag 20 mei 2007 16:22 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Dit heb ik echt al zo'n 3x gezegd ofzo maar je wilt het gewoon niet snappen denk ik:
Hier komt dus het logisch nadenken om de hoek kijken: Niet alles staat in de manual.
DEZE WEL MALLOOT!quote:Niet elke situatie kan omschreven staan in de manual.
DE ONTWERPER GARANDEERT JE DAT HET TOESTEL BIJ DAT SOORT UITSLAGEN HEEL BLIJFT. DAN GA JE DAAR OOK VAN UIT.quote:Out of the box denken, en je realiseren dat er zoveel stress op bepaalde delen komt te staan dat er dingen gaan scheuren.
Jij gaat bij defensie (als je daar dezelfde houding hebt) nog veel problemen tegen komen. Succes daarmeequote:Niet het excuus gebruiken van "Ja maar het staat in de manual dus kan ik dat doen". Blijven nadenken aanklungelen.
Er staat niks over herhaalde volle uitslagen.quote:Op zondag 20 mei 2007 16:41 schreef Autoreply het volgende:
Plaat-kop; uweets![]()
[..]
ER STAAT IN DE MANUAL DAT JE ONDER DIE SNELHEID VOLLE UITSLAGEN MAG GEVEN MALLOOT!
[..]
De ontwerper heeft het niet over herhaalde hoog frequente volledige uitslagen, terwijl je ook nog eens door wake vortices van een 747 heen vliegt.quote:DE ONTWERPER GARANDEERT JE DAT HET TOESTEL BIJ DAT SOORT UITSLAGEN HEEL BLIJFT. DAN GA JE DAAR OOK VAN UIT.
[..]
quote:Op zondag 20 mei 2007 17:20 schreef Lightning_NL het volgende:
Dat heb ik dus ook al een paar keer gezegd, niet alles over elke situatie kan in een manual staan.
Doe verder gewoon rustig man.
Exactly my thoughtsquote:Op zondag 29 april 2007 19:46 schreef pwnd het volgende:
Lightning_NL is het zeikerige kudtbroertje van StefanP ofzo? Of heb ik wat gemist..
Schenken jullie Palm in het clubhuis?quote:Op zondag 20 mei 2007 17:26 schreef Autoreply het volgende:
Anyway, ik geloof niet dat je je hier bijzonder geliefd maakt met je gedram. Zullen we dan maar weer OT lief gaan doen?
Palm, Grolsch, Jupiler, Hoegaarden, Koninck, en soms nog wat duitse meuk. En nog wat alcoholloze zooi enzo. We hebben ook chips en een restaurant (op 't veld)quote:Op zondag 20 mei 2007 17:29 schreef Dragoljub het volgende:
[..]
Schenken jullie Palm in het clubhuis?
quote:Op zondag 20 mei 2007 17:35 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Palm, Grolsch, Jupiler, Hoegaarden, Koninck, en soms nog wat duitse meuk. En nog wat alcoholloze zooi enzo. We hebben ook chips en een restaurant (op 't veld)![]()
jij rel-joegoquote:Op zondag 20 mei 2007 13:46 schreef Dragoljub het volgende:
[..]
Is goed, niet te hard zeggen, maar dit is een FlitsFrits kloon.
En ha'k jullie toch mooi beetgenomen in het vliegtuigoverlast topic.
24 uur uiterste matigheid en 10 uur voor de vlucht geen alcohol. Vanaf 0.2 ben je de lul, maar 4 uur voor de vlucht een pilsje pakken is ook gewoon een forse boete of erger, zelfs als je je vlucht alleen nog maar aan 't voorbereiden bent als je wordt betrapt.quote:Op zondag 20 mei 2007 17:40 schreef Dragoljub het volgende:
[..]
(Wat is het maximum promillage eigenlijk wat je in je bloed mag hebben als je in SEP vliegt?)
Hebben jullie ook water?quote:Op zondag 20 mei 2007 17:44 schreef Autoreply het volgende:
[..]
24 uur uiterste matigheid en 10 uur voor de vlucht geen alcohol. Vanaf 0.2 ben je de lul, maar 4 uur voor de vlucht een pilsje pakken is ook gewoon een forse boete of erger, zelfs als je je vlucht alleen nog maar aan 't voorbereiden bent als je wordt betrapt.
quote:
Mja, of ik neem m'n tentje mee en ga op die kamping (final 09, upwind 27) verkassen waar niemand overheen mag.quote:Op zondag 20 mei 2007 17:55 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Wel een lift richting station. (En prima hotels)![]()
Ik loos nog wel 's water boven die camping. Op een metertje of 10 hoogtequote:Op zondag 20 mei 2007 17:58 schreef Dragoljub het volgende:
[..]
Mja, of ik neem m'n tentje mee en ga op die kamping (final 09, upwind 27) verkassen waar niemand overheen mag.
Bouw er dan geen camping ofzo!
Niet rechthoekige circuits zijn stom.
Jij ouwe chemtrailtrekkert!quote:Op zondag 20 mei 2007 18:05 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Ik loos nog wel 's water boven die camping. Op een metertje of 10 hoogte![]()
Ik had toevallig 2 weken geleden een positioning met MP naar Zakynthos met de A320 van ze.quote:Op zondag 20 mei 2007 15:13 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Scherp![]()
Maar serieus, ik hoor er niets meer van, is dat mislukt?
Leek me wel een leuke TVPquote:JW zegt:
trouwes he, die cheukert, met z'n david is nog erger, geilt op vliegtuigen en neukt nix
JW zegt:
die is lid bij ons
JW zegt:
nou, die neukt dus nog veel minder he haha
David zegt:
::D
quote:
Heu, m'n huis op de fotoquote:
dan ben je dus nog maagd.quote:Op maandag 21 mei 2007 17:23 schreef cheukert het volgende:
[..]
![]()
ja maar ja maar ja maar minder dan niks neuken kan toch heeeulemaal niet![]()
én homo, want ik heb alleen een broertje.quote:Op maandag 21 mei 2007 20:48 schreef cheukert het volgende:
[..]
zegmaar tegen je zusje dat ik haar vanaaf nog wel bel![]()
Wat loop je nou te ontkennen dat je een zusje hebtquote:Op maandag 21 mei 2007 20:49 schreef mcDavid het volgende:
[..]
én homo, want ik heb alleen een broertje.
Wat loop jij nou te bekennen dat je het verschil tussen een mannetje en een vrouwtje niet kunt zien!quote:Op maandag 21 mei 2007 21:05 schreef cheukert het volgende:
[..]
Wat loop je nou te ontkennen dat je een zusje hebt![]()
Ik ontken bij deze alles rondom jouw bestaanquote:Op maandag 21 mei 2007 21:07 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Wat loop jij nou te bekennen dat je het verschil tussen een mannetje en een vrouwtje niet kunt zien!
wheheh iemand die geilt op jongetjes waarvan hij denkt dat het meisjes zijn en helemáál niets neukt gepwnd
wtf jij zou liever in dat beschuitblik met vleugels zitten dan in die ragbak van YLB?quote:Op dinsdag 22 mei 2007 15:00 schreef Dragoljub het volgende:
Die's heul nie geil!
http://www.airliners.net/open.file/1173238/L/
Die is pas geil!
quote:Op dinsdag 22 mei 2007 15:04 schreef mcDavid het volgende:
[..]
wtf jij zou liever in dat beschuitblik met vleugels zitten dan in die ragbak van YLB?
ik denk dat ie geen van 2 haaltquote:Op dinsdag 22 mei 2007 15:04 schreef mcDavid het volgende:
[..]
wtf jij zou liever in dat beschuitblik met vleugels zitten dan in die ragbak van YLB?
Wat loop je nou te trollen gladiool.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 15:52 schreef YellowLedbetter het volgende:
[..]
ik denk dat ie geen van 2 haalt
Als je genoeg lapt mag je misschien een keertje mee in de cabine!quote:Op dinsdag 22 mei 2007 15:53 schreef Dragoljub het volgende:
[..]
Wat loop je nou te trollen gladiool.
Ik trol niet.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 15:53 schreef Dragoljub het volgende:
[..]
Wat loop je nou te trollen gladiool.
ja idd. Een flamewar moeten we niet hebben in dit topic he?quote:Op dinsdag 22 mei 2007 17:25 schreef cheukert het volgende:
rustig
quote:Op dinsdag 22 mei 2007 18:15 schreef cheukert het volgende:
Nee, want die vloog in gele vliegtuigen slechts in gedachten.
Tsjah. Grow up ofzoquote:Op dinsdag 22 mei 2007 18:28 schreef Lightning_NL het volgende:
Neeheeheeheehee ik heb toch gelijk. Lekker puh![]()
Daar had ik het helemaal niet specifiek over, het gaat me er meer om hoe je hier om gaat met anderen en hoe jij je ten opzichte van hen gedraagt..maarja daar hebben anderen je ook wel op gewezen..quote:Op dinsdag 22 mei 2007 18:28 schreef Lightning_NL het volgende:
Yellowbedletter, ik kwijlde helemaal geen onzin. Nogmaals, ik vind het stom om elke seconde hard en voluit je rudder in te trappen. Ikzelf zou dat echt nooit doen omdat met een beetje gezond verstand je je dan kan bedenken dat er met de enorme kracht van je rudder er iets kapot zal gaan, ook al zit je onder je manouevre snelheid.
En cheukert wat bedoel je met gele vliegtuigen?
Heb je zulke grote tenen, of zijn ze zo gevoelig?quote:Op dinsdag 22 mei 2007 18:49 schreef Lightning_NL het volgende:
Doe niet zo kinderachtig Autoreply.
En als met 'die gele vliegtuigen' de PC7 wordt bedoeld, die btw al een aardig tijdje zwart is, waarom doe je dan weer zo zielig door een quote te veranderen en er 'slechts in gedachten' van te maken?
Je weet precies waarom die piloten het fout hebben gedaan, tegen de conclusie van het officiele onderzoek in.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 18:49 schreef Lightning_NL het volgende:
Doe niet zo kinderachtig Autoreply.
Tsjah, die opmerking over slecht (begrijpend) lezen heb ik al te vaak geplaatst, maar hij staat een centimeter of vijf hoger...quote:Op dinsdag 22 mei 2007 19:03 schreef Lightning_NL het volgende:
Ik stel alleen een vraag omdat ik ten eerste niet weet wat er met gele vliegtuigen wordt bedoeld, maar ik heb het idee dat er op mij wordt gedoeld, en ten tweede vraag ik me af waarom Autoreply dan weer zoiets in een quote moet veranderen, wat gaat er in die gast om.
Moet jij dan weer zo'n stomme opmerking maken?
quote:Op dinsdag 22 mei 2007 19:01 schreef Autoreply het volgende:
Je komt nogal arrogant over en schijnbaar is dat nergens op gebaseerd. Zoals ik je quotte kom je over. Kinderachtig dus. Leer ervan, dan heb je er nog wat aan![]()
Idd, wat een stelletje wijven zeg pfffffffffffff.....quote:Op dinsdag 22 mei 2007 19:18 schreef cheukert het volgende:
pak die rust
Die is er nog niet, meen ik gelezen te hebben in de vorige topicsquote:Op dinsdag 22 mei 2007 19:14 schreef Lightning_NL het volgende:
Wat is trouwens de conclusie van het officiele onderzoek dan???
Die piloot deed dat niet voor niets, turbulentie net na de start kan je makelijk de controle over de kist laten verliezen.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 19:14 schreef Lightning_NL het volgende:
Omdat YBL my beschuldigt van 'onzin kwijlen'. Daar reageer ik dan op. En waarom heb ik de discussie verloren? Ik zeg alleen wat ik zou doen en wat ik niet zou doen. En wat ik niet zou doen is elke seconde een rudder vol intrappen. En laat dat nou juist hetgene zijn wat schade aan het toestel heeft veroorzaakt.
Naar ik meen:quote:Wat is trouwens de conclusie van het officiele onderzoek dan???
Denk 't wel:quote:Op dinsdag 22 mei 2007 19:22 schreef cheukert het volgende:
[..]
Die is er nog niet, meen ik gelezen te hebben in de vorige topics
Nah, beetje jammer dat dit soort dingen op Discovery/NGC meestal redelijk sensationeel worden aangepakt. Vaak klopt de conclusie ook gewoon niet. Blijkbaar is het teveel moeite voor de makers om een paar honderd pagina's ff door te jassen...quote:Op dinsdag 22 mei 2007 19:31 schreef Public_NME het volgende:
Misschien hebben ze over een uurtje nog wel meer info. op NGC, aangezien hij er vandaag toevallig op is. (kunnen jullie daarna weer verder rellen)
...of is een andere conclusie sensationeler of sociaal/economisch-wenselijker.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 19:34 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Nah, beetje jammer dat dit soort dingen op Discovery/NGC meestal redelijk sensationeel worden aangepakt. Vaak klopt de conclusie ook gewoon niet. Blijkbaar is het teveel moeite voor de makers om een paar honderd pagina's ff door te jassen...
Maar da's toch lang niet zo leuk!quote:Op dinsdag 22 mei 2007 20:00 schreef SnowBite het volgende:
mensen mensen doe eens ff rustig, speel het niet op de man af maar kom gewoon met niet boeiende feiten!
Ga jij 's gauw doodquote:Op dinsdag 22 mei 2007 20:00 schreef SnowBite het volgende:
mensen mensen doe eens ff rustig, speel het niet op de man af maar kom gewoon met niet boeiende feiten!
Als je er echt voor wilt gaan kan je altijd nog een deelcertificaat oid halen. Ga anders 's een keer op een vliegveld kijken, er zijn ook zat manieren om (betaalbaar) prive te vliegen. Microlights, Cessna's, heli's, zweven, parapenten, deltavliegen, skydiven. Gewoon doenquote:Op dinsdag 22 mei 2007 20:20 schreef Fillipe het volgende:
N.a.v. Piloot / Co-Piloot moet ik ook echt zeggen dat Piloot zijn mij ook een van de mooiste banen ter wereld lijkt! Altijd ook mijn droom geweest moet ik eerlijk zeggen. Wat machtig om elke dag zo'n kist te besturen en allerlei verschillende locaties aan te doen. De hele sfeer op schiphol en andere luchthavens, briljant. Het heeft gewoon iets. En inderdaad, daar kan echt geen kantoorbaan tegen op.
Jammer dat ik het niet red met m'n wiskunde, anders had ik het wel een serieuze poging gegeven! Gasten, geniet ervan. Ik ben in ieder geval jaloers op jullie
. Gaat maar weer verder studeren....
Nee joh. Daarom fakkelde ik 'm ook zo af. Stoer doen is prima als 't ergens op gebaseerd is. Daarom ben ik ook zo coolquote:Op dinsdag 22 mei 2007 20:27 schreef YellowLedbetter het volgende:
Ghehe ik kom er net achter dat lightning nl dus eigenlijk weinig tot geen vliegervaring heeftik dacht dat ie al heliwopters vloog
Ik ken de maker. Kwam 'm drie jaar geleden in Sisteron tegen. Toen was dit nog zwaar underground, ze vreesden vervolgingquote:Op dinsdag 22 mei 2007 20:36 schreef cheukert het volgende:
En nog zo'n keistoer plaatje!
[afbeelding]
Omdat je L&R doet en in een zwevert zit?quote:
Neuh, de grootte van m'n lul is genoegquote:Op dinsdag 22 mei 2007 21:00 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Omdat je L&R doet en in een zwevert zit?
Die mensen die dat zeggen...quote:Op dinsdag 22 mei 2007 21:04 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Neuh, de grootte van m'n lul is genoeg![]()
![]()
PI'squote:
Afaik is het (met tandheelkunde) de enige studie waar 100% van de diegenen die kunnen werken ook daadwerkelijk aan 't werk zijn. Qua startsalaris staat het op een tweede plek (van alle opleidingen), net boven werktuigbouw. Een groot deel van ons gaat richting consultancy, bankwezen en andere techniek; misschien 10 of 20% komt daadwerkelijk in de lucht- of ruimtevaart terecht.quote:Maar vertel eens, wat zijn de vooruitzichten qua werk met een L&R studie? Ik bedoel in de aviation industry dan heh, kan je er een beetje knaken verdienen?
Iig stukken beter als die stakkers die in de bediening moeten werken om hun schulden te betalen.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 21:31 schreef YellowLedbetter het volgende:
niet zoveel als pileuten he!!
Ik werk om te leven, niet andersom. (Niet dat 60 uur/week een probleem is, maar er is meer in 't leven)quote:Op dinsdag 22 mei 2007 21:33 schreef cheukert het volgende:
Gewoon in the City gaan werken, verdien je genoeg poen om elk jaar een nieuwe kist te kopen en een Aston Martin voor je aanhanger te gooien
Wil je nou op je 30e die DG1000 nou of nietquote:Op dinsdag 22 mei 2007 21:35 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Ik werk om te leven, niet andersom. (Niet dat 60 uur/week een probleem is, maar er is meer in 't leven)
en co-piloot danquote:Op dinsdag 22 mei 2007 20:20 schreef Fillipe het volgende:
N.a.v. Piloot / Co-Piloot moet ik ook echt zeggen dat Piloot zijn mij ook een van de mooiste banen ter wereld lijkt!
Ik wil een Ventus-Aquote:Op dinsdag 22 mei 2007 21:37 schreef cheukert het volgende:
[..]
Wil je nou op je 30e die DG1000 nou of niet![]()
Om te surfen oid?quote:Op dinsdag 22 mei 2007 21:49 schreef cheukert het volgende:
Ik wil een A-team busje
Die koop ik als ik een jaartje aan 't werk ben.
Koop je dan ook een grote neger?quote:Op dinsdag 22 mei 2007 21:49 schreef cheukert het volgende:
Ik wil een A-team busje
Die koop ik als ik een jaartje aan 't werk ben.
Ik weet niet hoe oud je bent en welke opleiding je nu doet, mar het is altijd nog mogelijk he...quote:Op dinsdag 22 mei 2007 20:20 schreef Fillipe het volgende:
N.a.v. Piloot / Co-Piloot moet ik ook echt zeggen dat Piloot zijn mij ook een van de mooiste banen ter wereld lijkt!
Altijd ook mijn droom geweest moet ik eerlijk zeggen. Wat machtig om elke dag zo'n kist te besturen en allerlei verschillende locaties aan te doen. De hele sfeer op schiphol en andere luchthavens, briljant. Het heeft gewoon iets. En inderdaad, daar kan echt geen kantoorbaan tegen op.
Jammer dat ik het niet red met m'n wiskunde, anders had ik het wel een serieuze poging gegeven! Gasten, geniet ervan. Ik ben in ieder geval jaloers op jullie
. Ik ga maar weer verder studeren....
Heb je vandaag gekeken? Toen ging de grote negert wel in een vliegtuig vrijwillig, zo'n Learjet geloof ikquote:
Waar was dat, op RTL7 of RTL4? RTL7 is 's avonds geloof ik, die komt dan morgenmiddag op RTL4 weer.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 23:04 schreef cheukert het volgende:
[..]
Heb je vandaag gekeken? Toen ging de grote negert wel in een vliegtuig vrijwillig, zo'n Learjet geloof ik![]()
RTL7 om 1800quote:Op dinsdag 22 mei 2007 23:06 schreef Dragoljub het volgende:
[..]
Waar was dat, op RTL7 of RTL4? RTL7 is 's avonds geloof ik, die komt dan morgenmiddag op RTL4 weer.
(Heb 'em dus niet gezien.)
Heb je die aflevering gezien waar hij dwars door een DC-3 heenreed? En terecht! Hippie vliegtuigen!
Mooi, dan ga ik 'em morgenmiddag even kijken tijdens de lunch.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 23:23 schreef cheukert het volgende:
[..]
RTL7 om 1800genoeg DC3's, Bell heli's en Beech18's kapoet gegaan in the A-team
Verder ook nog een 74's, en een hoopje King Air's rolletjes gespeeld. Ohja en de Lear vandaag dus
Er zijn af en toe mensen die er op hun dertigste achterkomen dat accountancy oid ook niet alles is en die alsnog een vliegopleiding beginnen. Makkelijk is anders, maar waar een wil is is een weg...quote:Op dinsdag 22 mei 2007 22:58 schreef SnowBite het volgende:
Ik weet niet hoe oud je bent en welke opleiding je nu doet, mar het is altijd nog mogelijk he...
In de praktijk komt er nou niet bepaald moeilijke wiskunde bij kijken...
Dan heb ik bijna 6 keer zoveel urenquote:Op dinsdag 22 mei 2007 23:14 schreef Lightning_NL het volgende:
Ik heb inderdaad maar zo'n 70 uurtjes ofzo. Maakt dat zoveel uit dan?
En ik me maar afvragen wat dat met flightlevels te maken had.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 23:32 schreef Lightning_NL het volgende:
Ik zag gisteren trouwens hier live op TV een Cessna 310 een noodlanding maken op een vliegveldje in Tampa, FL, gefilmd vanuit een chase plane. Z'n nose gear was niet down & locked. Was wel spannend om dat zo live te volgen, duurde in totaal wel zo'n drie kwartier omdat ie fuel aan het verbranden was.
Hij's netjes geland en met z'n neus en props op de grond tot stilstand gekomen.
Het kostte ff wat tijd om dat aan Florida te hangen jahquote:Op dinsdag 22 mei 2007 23:50 schreef Lightning_NL het volgende:
flightlevels???
Je bedoelt FL? Je weet toch wel dat Tampa in Florida ligt?
Vliegen in Florida is iig top, elke 10NM een vliegveld en nergens landingsgeld.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 23:50 schreef Lightning_NL het volgende:
flightlevels???
Je bedoelt FL? Je weet toch wel dat Tampa in Florida ligt?
quote:Op dinsdag 22 mei 2007 23:57 schreef Alternate het volgende:
[..]
Vliegen in Florida de States is iig top, elke 10NM een vliegveld en nergens landingsgeld.
Ja, ik moet nog 's een datum prikken. Doen we vrijdag welquote:Op dinsdag 22 mei 2007 23:52 schreef admiraal_anaal het volgende:
Neeeen ooit-met-autoreply-mee-vliegenier
Ik vind heel de USA helemaal top. Vanochtend reed ik in m'n Cadillac met CCR's - Fortunate Son op de radio, komt er net een Huey laag en recht over mij heenquote:Op dinsdag 22 mei 2007 23:57 schreef Alternate het volgende:
[..]
Vliegen in Florida is iig top, elke 10NM een vliegveld en nergens landingsgeld.
Wauw wat ben jij stoer.quote:Op woensdag 23 mei 2007 00:15 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Ik vind heel de USA helemaal top. Vanochtend reed ik in m'n Cadillac met CCR's - Fortunate Son op de radio, komt er net een Huey laag en recht over mij heenKippenvelmoment.
Hoor je eigenlijk niet keihard te studeren oid. Naar verluidt is die opleiding toch redelijk zwaar en full-time of heb je even vakantie oid?quote:Op woensdag 23 mei 2007 00:15 schreef Lightning_NL het volgende:
Ik vind heel de USA helemaal top. Vanochtend reed ik in m'n Cadillac met CCR's - Fortunate Son op de radio, komt er net een Huey laag en recht over mij heenKippenvelmoment.
Gast, je ziet toch hopelijk zelf hoe puberaal-patserig je eigen post is?quote:Op woensdag 23 mei 2007 00:28 schreef Lightning_NL het volgende:
@McDavid, doe niet zo triest man. Reageer normaal.
@Autoreply, ik had lunchpauze.
Jammer hoor, dat precies weer 2 zweefvliegers weer zo moeten reageren.
Ik vraag me het gewoon af zonder enige bijbedoeling. Ben ook niet te beroerd om op m'n oordeel over mensen terug te komen, maar makkelijk maak je het me niet bij jouw. Mag ik je er overigens op wijzen dat ook de niet zwevers je hier regelmatig aanspreken.quote:Op woensdag 23 mei 2007 00:28 schreef Lightning_NL het volgende:
@McDavid, doe niet zo triest man. Reageer normaal.
@Autoreply, ik had lunchpauze.
Jammer hoor, dat precies weer 2 zweefvliegers weer zo moeten reageren.
* Mompelt iets over een vicieuze cirkel en instandhoudenquote:Op woensdag 23 mei 2007 00:30 schreef mcDavid het volgende:
Gast, je ziet toch hopelijk zelf hoe puberaal-patserig je eigen post is?
Als ik zeg dat ik inderdaad jaloers ben ga je jezelf aftrekken he?quote:Op woensdag 23 mei 2007 00:35 schreef Lightning_NL het volgende:
Puberaalpatserig??? Jezus man, wat is jouw probleem? Kolere, heb je last van extreme jaloezie ofzo?
Wat is er nou patserig aan het vertellen dat er een Huey over me heen vloog terwijl ik luisterde naar Fortunate Son van CCR op de radio??? Ben ik patserig omdat ik vertel dat dat mij kippenvel gaf? Ben ik patserig omdat ik een 1200 dollar Cadillac heb? Ben ik patserig omdat ik de USA top vindt?
Gast, doe normaal, GET A FREAKING LIFE!
Ben ik 't toch een keer met je eensquote:Op woensdag 23 mei 2007 00:35 schreef Lightning_NL het volgende:
Gast, doe normaal,
Niet instandhouden, da's gewoon opstoken wat ie nou doet. Dat van mij was een doodnormale post en daar was helemaal niks patserig aan. Beetje jammer van die McDavid.quote:Op woensdag 23 mei 2007 00:33 schreef Autoreply het volgende:
* Mompelt iets over een vicieuze cirkel en instandhouden
Als je me verwijt dat ik er plezier in heb om te zien hoe je hapt, dan moet ik inderdaad bekennenquote:Op woensdag 23 mei 2007 00:39 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Niet instandhouden, da's gewoon opstoken wat ie nou doet. Dat van mij was een doodnormale post en daar was helemaal niks patserig aan. Beetje jammer van die McDavid.
quote:Op woensdag 23 mei 2007 00:37 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Als ik zeg dat ik inderdaad jaloers ben ga je jezelf aftrekken he?
Helaas voor jou, ik ben niet jaloers. Je zult weer porno moeten surfen.
Je kan er natuurlijk ook niet op ingaan. Dat je er vanuit gaat dat mijn post ook offensief bedoelt geeft wel aardig aan hoe je je zit op te fokken. (Net als die arme McDquote:Op woensdag 23 mei 2007 00:39 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Niet instandhouden, da's gewoon opstoken wat ie nou doet. Dat van mij was een doodnormale post en daar was helemaal niks patserig aan. Beetje jammer van die McDavid.
Mwoah, geen last van de hardheid van 't leven daar? Of is dat vooral de impressie van die pussy's hier. Ik wil er ook nog wel 's een keer naartoe (om te werken), maar eerst m'n studie maar 's afmaken en een master in FR doen oidquote:Op woensdag 23 mei 2007 00:41 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Dude, snap out of it.
@autoreply: ik zit hier nog een klein jaartje, helaas, want ik wil hier best blijven. Het Amerikaanse leven bevalt me wel.
Panda van me moeder.quote:Op woensdag 23 mei 2007 00:44 schreef Dragoljub het volgende:
Laten we het eens over koetjes en kalfjes hebben! Wat voor auto rijdt de gemiddelde piloot? Porsche ofzo?![]()
Ik heb alleen rond kerst vakantie. Maar het begint steeds drukker te worden (ik zit er nog niet zo lang). Vannochted nog de wekker om 0500 gezet om te leren. Nu weer een blokje afgesloten dus nu effe relaxen.quote:Op woensdag 23 mei 2007 00:41 schreef Autoreply het volgende:
En geef verdomme 's antwoord op m'n vraag![]()
Mwoah, dat zijn de privevliegers. Die halen een vliegbrevet om er mee te patsen maar vliegen kunnen ze nietquote:Op woensdag 23 mei 2007 00:44 schreef Dragoljub het volgende:
Laten we het eens over koetjes en kalfjes hebben! Wat voor auto rijdt de gemiddelde piloot? Porsche ofzo?![]()
Ik heb heul geen Porsche.quote:Op woensdag 23 mei 2007 00:45 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Mwoah, dat zijn de privevliegers. Die halen een vliegbrevet om er mee te patsen maar vliegen kunnen ze niet![]()
Ik rijd overigens een Kangoo; zoietsquote:
Hardheid van het leven? Tja... Ik zit in Alabama. Een van de 'armste' staten, maar als je ziet wat een vette bakken hier rondrijdenquote:Op woensdag 23 mei 2007 00:43 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Mwoah, geen last van de hardheid van 't leven daar? Of is dat vooral de impressie van die pussy's hier. Ik wil er ook nog wel 's een keer naartoe (om te werken), maar eerst m'n studie maar 's afmaken en een master in FR doen oid![]()
Ik ben 22 en zit op de Uni. Ik ga nog maar eens kijken welke mogelijkheden er allemaal zijn, en me eens goed laten informerenquote:Op dinsdag 22 mei 2007 22:58 schreef SnowBite het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe oud je bent en welke opleiding je nu doet, mar het is altijd nog mogelijk he...
In de praktijk komt er nou niet bepaald moeilijke wiskunde bij kijken...
Het is inmiddels meer dan $3quote:Op woensdag 23 mei 2007 01:01 schreef Alternate het volgende:
... en $2 per gallon aan benzine te betalen...
Stop jij eens met zeikenquote:Op woensdag 23 mei 2007 05:50 schreef SnowBite het volgende:
p.s. McDavid & Autoreply, stop eens even met aanvallen, Lightning vertelt gewoon wat...
Ook jij hebt blijkbaar wat moeite met lezen:quote:En daarnaast tellen vlieguren alleen als de motor aanstaat, dus bij jullie vrij weinig
quote:Op woensdag 23 mei 2007 00:33 schreef Autoreply het volgende:
Kappen dus met dat kinderachtige gezeur over zeikende zweefvliegers en wat voor kneuzen we wel niet zijn.
quote:Op woensdag 23 mei 2007 08:33 schreef ChopperMick het volgende:
Jezus, zit net even het topic door te lezen en er wordt wel erg op elkaar ingehakt. Lightning lijkt wel erg korte tenen te hebben! Als je in je opleiding ook zo'n fel baasje bent Lightning voorspel ik je nog een een lange, zware tijd met veel te veel frustratie.
Relax jongens, druk maken doen we wel weer bij de volgende salaris onderhandelingen....
1 euro 40 per liter (dus ¤5,32 per gallon = $4,09 per gallon)quote:Op woensdag 23 mei 2007 05:53 schreef SnowBite het volgende:
[..]
Het is inmiddels meer dan $3![]()
Hoeveel is het in NL op dit moment?
eerder iets van 7 dollar.quote:Op woensdag 23 mei 2007 09:39 schreef The_stranger het volgende:
[..]
1 euro 40 per liter (dus ¤5,32 per gallon = $4,09 per gallon)
ongeveer dan....
oh jaquote:
Zal wel lekker stijgen daar!quote:Op woensdag 23 mei 2007 11:20 schreef Mojave het volgende:
ff wat foto's van gister:
Paar buitjes boven de Balkan:
[afbeelding]
[afbeelding]
Grieks eilandje:
[afbeelding]
Zo, nu weer lief doen hier.
geniale serie is dat toch!quote:Op woensdag 23 mei 2007 14:20 schreef Dragoljub het volgende:
Zo, net die aflevering gezien van de A-Team cheukert.
Geil wijf.
Was een Learjet 35 overigens denk ik.
Mooi pics! Heb je dat filmpje wel eens gezien van die F50 die aan het 'cloudsurfen' is? Dat is ook wel grappig/mooi.quote:Op woensdag 23 mei 2007 11:20 schreef Mojave het volgende:
ff wat foto's van gister:
Paar buitjes boven de Balkan:
Voor de drempel.quote:Op woensdag 23 mei 2007 17:57 schreef Public_NME het volgende:
Damn, een van de meeste vette approaches die ik ooit heb gezien. Doet denken aan een 'checkerboard' approach op Kai Tak! http://www.break.com/index/insane-landing-in-honduras.html
Ook ff cockpit view http://my.break.com/media/view.aspx?ContentID=299109
heel erg mooi gedaan, mooi om te horen hoe de vlieger met zijn trottle "speelt" om de juiste dalingssnelheid te pakken.quote:Op woensdag 23 mei 2007 17:57 schreef Public_NME het volgende:
Damn, een van de meeste vette approaches die ik ooit heb gezien. Doet denken aan een 'checkerboard' approach op Kai Tak! http://www.break.com/index/insane-landing-in-honduras.html
Ook ff cockpit view http://my.break.com/media/view.aspx?ContentID=299109
Ja die is cool!quote:Op woensdag 23 mei 2007 16:39 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Mooi pics! Heb je dat filmpje wel eens gezien van die F50 die aan het 'cloudsurfen' is? Dat is ook wel grappig/mooi.
Was je naar Turkije? Ik heb dat ook een keer gehad met HV uit Dalaman geloof ik, megahoge cumulus wolken, echt niet normaal. (en daar tussendoor cruisen was echt schitterend). Zaten zeker niet op FL410 though...quote:Op woensdag 23 mei 2007 18:09 schreef Mojave het volgende:
[..]
Ja die is cool!
Gister moesten we op FL410 nog avoiden.... mooi werk.
Erg gaaf om te zien. Video's die Simon Lowe maakt zijn ook altijd erg tof om te zijn.quote:Op woensdag 23 mei 2007 17:57 schreef Public_NME het volgende:
Damn, een van de meeste vette approaches die ik ooit heb gezien. Doet denken aan een 'checkerboard' approach op Kai Tak! http://www.break.com/index/insane-landing-in-honduras.html
Ook ff cockpit view http://my.break.com/media/view.aspx?ContentID=299109
FL350 kende ik uiteraard al, veel links op airliners.quote:Op woensdag 23 mei 2007 20:08 schreef Fillipe het volgende:
[..]
Erg gaaf om te zien. Video's die Simon Lowe maakt zijn ook altijd erg tof om te zijn.
http://www.flightlevel350(...)eographer=Simon+Lowe
Goede kwaliteit, en meestal ATC inbegrepen.
Aan de stoompluim te zien, eerder net niet hard genoeg gestart!quote:Op donderdag 24 mei 2007 14:20 schreef Autoreply het volgende:
Whehe, net niet hard genoeg geremd...
http://www.break.com/index/plane_overshoots_aircraft_carrier.html
Nou je het zegt. Ik wist niet dat die Russen ook lanceerden via het zijplatformquote:Op donderdag 24 mei 2007 14:34 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Aan de stoompluim te zien, eerder net niet hard genoeg gestart!
Landing zou ook niet logisch zijn. Dan geven ze sowieso full throttle voor het geval ze de kabels missen.quote:Op donderdag 24 mei 2007 14:37 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Nou je het zegt. Ik wist niet dat die Russen ook lanceerden via het zijplatform![]()
Volgens mij hebben de Fransen met de CDG (nucleare carrier) overwogen om de remhaak ook tijdens de start te gebruiken. Ze wilden eerst een electrisch systeem (all electric vessel) maar omdat daar weinig ervaring mee was een backup als dat een keer halverwege niet meer werkte zodat remmen nog een optie was. Uiteindelijk allemaal niet doorgegaan (die ontwikkeling was sowieso een drama), maar leuke ideeen neverthelessquote:Op donderdag 24 mei 2007 14:42 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Landing zou ook niet logisch zijn. Dan geven ze sowieso full throttle voor het geval ze de kabels missen.
Waarschijnlijk heeft de katapult besloten er na een meter of wat mee op te houden.
Via een warmtewisselaar hangt dat rechtstreeks aan de reactor. De reden om alles electrisch te willen is met name efficientie en gewicht. Zo'n hele stoominstallatie weegt wel een paar honderd ton gok ik zo en al dat gewicht moet je meezeulen. Ook onderhoud van zo zwaar belastte leidingen en ventielen is een redelijk drama en die leidingen lopen door het hele schip dus je moet alles isoleren enz, dus het neemt ook veel plaats in daar waar je liever kisten hebt staanquote:Op donderdag 24 mei 2007 14:58 schreef mcDavid het volgende:
Ik neem aan dat ze dan een soort magneet-katapult in gedachten hadden? Want stoom is natuurlijk ook prima te maken met elektriciteit. Sterker nog, waarschijnlijk máken ze die elektriciteit van stoom van de reactor. Al zal dat wel niet dezelfde stoom zijn als die voor de katapult.
8====> (_(())_)quote:
Ja, kan je tenminste gelijk door uit de kroeg!quote:Op zondag 27 mei 2007 03:59 schreef Mojave het volgende:
Mooie tijd om te gaan werken.
We're going to Ibizaquote:Op zondag 27 mei 2007 03:59 schreef Mojave het volgende:
Mooie tijd om te gaan werken.
Ja, als we lief zijn kunnen we misschien wel jumpseaten bij Mojave...!quote:
File?quote:Op zondag 27 mei 2007 16:06 schreef Mojave het volgende:
jaaaa daar ben ik weer... te laat maar ben er weer.
Mooi, trouwens nog een HV'er die de 15de van Juni naar Toulon vliegt? Wil wel weer eens de jumpseat uitproberen...quote:
Oh, alles goed gekomen hoop ik?!quote:Op zondag 27 mei 2007 16:32 schreef Mojave het volgende:
[..]
Nee man, medical emergency net voor take off van de 36L
2 meestalquote:Op zondag 27 mei 2007 20:24 schreef Fillipe het volgende:
[..]
Mooi, trouwens nog een HV'er die de 15de van Juni naar Toulon vliegt? Wil wel weer eens de jumpseat uitproberen...
Mooi zo, medical emergencies zijn nooit leuk. Collega van mijn Pa kreeg een hartaanval op een vlucht uit NYC naar AMS, zo ongeveer boven London. Dus doorgevlogen naar AMS, maar het was al te laat...quote:
Ja jezus man, echt fucked up! bij ons kunnen ze in de achterste galley liggenquote:Op zondag 27 mei 2007 21:59 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Mooi zo, medical emergencies zijn nooit leuk. Collega van mijn Pa kreeg een hartaanval op een vlucht uit NYC naar AMS, zo ongeveer boven London. Dus doorgevlogen naar AMS, maar het was al te laat...
Heb laatst een foto gezien van die 'corpse cabinets' in longhaul vliegtuigens, bizar man, kunnen ze gewoon een lijk inschuiven op een soort van brancard.
Ik denk dat die landingen bedoeld zijn om te laten zien dat je je kist goed onder controle hebt en je dat ding kunt landen op de plek waar jij wilt. Wat o pzich wel handig is bij korte banen en noodlandingen in kleien weilanden...quote:Op maandag 28 mei 2007 01:46 schreef SnowBite het volgende:
Wat is het doel van die landingen dan?
]quote:
spijker -> kop.quote:Op maandag 28 mei 2007 10:53 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Ik denk dat die landingen bedoeld zijn om te laten zien dat je je kist goed onder controle hebt en je dat ding kunt landen op de plek waar jij wilt. Wat o pzich wel handig is bij korte banen en noodlandingen in kleien weilanden...
Denk ik...
Mooie anekdote is dat die afmetingen uit de tijd van houten kisten stamt. Die landen met 60 km/h. Bagger je een moderne prestatiekist in een buitenlandingsveld dan vlieg je 100-130 met een bovendien veel zwaardere kist. We zijn dus alleen maar nauwkeuriger gaan landenquote:Op maandag 28 mei 2007 17:21 schreef mcDavid het volgende:
[..]
spijker -> kop.
Het "doel" is een veld van 30x30 meter waarin de eerste aanraking van het hoofdwiel plaats moet vinden.
Nee gelukkig niet!quote:Op maandag 28 mei 2007 12:07 schreef Public_NME het volgende:
[..]
]
Je bent de laatste tijd wel de man van de mooie tijden hehe. Heb je wel eens een ernstige medical emergency gehad/fatality. (of wil je dat niet vertellen)
Het is geen game! Het is een simulator!quote:Op maandag 28 mei 2007 19:52 schreef Dragoljub het volgende:
Fucking triest vandaag trouwens. Vandaag op Discovery Channel zo'n docu over Flight Simmers.
'Dit is de take-off, dit is het gevaarlijkste, samen met de landing, onderdeel van een vlucht.'
HET IS EEN GAME, HET IS NIET GEVAARLIJK. GA DOOD.
Idd, ik vind het ook leuk om af en toe te simmen. Maar sommige mensen slaan echt totaal door....quote:Op maandag 28 mei 2007 19:52 schreef Dragoljub het volgende:
Fucking triest vandaag trouwens. Vandaag op Discovery Channel zo'n docu over Flight Simmers.
'Dit is de take-off, dit is het gevaarlijkste, samen met de landing, onderdeel van een vlucht.'
HET IS EEN GAME, HET IS NIET GEVAARLIJK. GA DOOD.
ze zijn nog erger dan die RC "piloten"quote:Op maandag 28 mei 2007 19:52 schreef Dragoljub het volgende:
Fucking triest vandaag trouwens. Vandaag op Discovery Channel zo'n docu over Flight Simmers.
'Dit is de take-off, dit is het gevaarlijkste, samen met de landing, onderdeel van een vlucht.'
HET IS EEN GAME, HET IS NIET GEVAARLIJK. GA DOOD.
quote:Op maandag 28 mei 2007 20:31 schreef nsfw het volgende:
[..]
Het is geen game! Het is een simulator!![]()
![]()
![]()
![]()
(zie signature)![]()
You're dangerous!quote:Op maandag 28 mei 2007 20:31 schreef nsfw het volgende:
[..]
Het is geen game! Het is een simulator!![]()
![]()
![]()
![]()
(zie signature)![]()
Ook niets mis meequote:Op maandag 28 mei 2007 20:34 schreef mcDavid het volgende:
[..]
ze zijn nog erger dan die RC "piloten"
Leuk is het best, maar om jezelf dan een piloot te vinden...quote:Op maandag 28 mei 2007 20:42 schreef nsfw het volgende:
[..]
Ook niets mis mee
www.hobbytrade.nl
Die X-twin Sport is echt zoooo leuk voor de saaie standby's!
15 minuten laden, 20 minuten vliegplezier
Heel simpel, De enige "Controls" die je hebt is door asymetrische power. Zo hou ik in elk geval m'n ME Rating geldig
[afbeelding]
Netals die DHL kist in Irak tochquote:Op maandag 28 mei 2007 20:42 schreef nsfw het volgende:
[..]
Ook niets mis mee
www.hobbytrade.nl
Die X-twin Sport is echt zoooo leuk voor de saaie standby's!
15 minuten laden, 20 minuten vliegplezier
Heel simpel, De enige "Controls" die je hebt is door asymetrische power. Zo hou ik in elk geval m'n ME Rating geldig
[afbeelding]
Die had een klein gaatje in de vleugelquote:
Deze kist vlieg ook zonder hydraulics en die van mij heeft inmiddels ook een paar deuken en gatenquote:Op maandag 28 mei 2007 21:19 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Die had een klein gaatje in de vleugelEn die approach is al niet makkelijk aangezien hij megasteil is... Lekker zonder hydraulics hehe
Jaa, hij was weer goed, thanksquote:Op maandag 28 mei 2007 19:48 schreef Dragoljub het volgende:
Lekker gevlogen vandaag Mojave?
Idd, lutsersquote:Op maandag 28 mei 2007 20:34 schreef mcDavid het volgende:
[..]
ze zijn nog erger dan die RC "piloten"
Is dat in principe niet iets wat je elke landing probeert?quote:Op maandag 28 mei 2007 10:53 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Ik denk dat die landingen bedoeld zijn om te laten zien dat je je kist goed onder controle hebt en je dat ding kunt landen op de plek waar jij wilt.
Slechts in beperkte mate. Zoals je kon lezen moest hij in een vak van 30 bij 30m landen. Een verkeersvliegtuig mikt op een punt op 1000voet/300m van het begin van de baan, maar moet landen in een gebied van 3000voet/1000meter vanaf het begin van de baan.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 03:39 schreef SnowBite het volgende:
[..]
Is dat in principe niet iets wat je elke landing probeert?
Je flaps die retracten?quote:Op dinsdag 29 mei 2007 20:52 schreef Dragoljub het volgende:
Draait op touchdown de elevatortrim terug naar neutraal? Zo nee, wat is dat hoge whine geluid?
speedbrakequote:Op dinsdag 29 mei 2007 21:37 schreef Dragoljub het volgende:
Hier bijvoorbeeld: http://youtube.com/watch?v=kqJbb0qmjns
Deze is misschien iets duidelijker: http://youtube.com/watch?v=F-YZgLNA2WQ
(Beide de moeite waard om te kijken hoe dan ook)
(Even terzijde; wat een rammel/kraakkist zeg op tdhttp://youtube.com/watch?v=7lNKzvdeOfA
)
Ah, had niet begrepen dat het in de piemelkuil moest zijnquote:
Cool man, succesquote:Op dinsdag 29 mei 2007 23:50 schreef Okeuj het volgende:
Als het goed is 15 augustus. Ze hebben de capaciteit van de klas van 15 naar 30 man gebracht, dus zijn weer aantal vrije plaatsen, alleen ff wachten op definitief bericht.
Gaaf man! Heel veel succes!quote:Op dinsdag 29 mei 2007 23:50 schreef Okeuj het volgende:
Als het goed is 15 augustus. Ze hebben de capaciteit van de klas van 15 naar 30 man gebracht, dus zijn weer aantal vrije plaatsen, alleen ff wachten op definitief bericht.
Cool, waaro? En vooral; waarom zaterdag. Ze geven rukweer af...quote:Op woensdag 30 mei 2007 13:26 schreef nsfw het volgende:
Oh heren! Ik ga trouwens zaterdag zweefvliegen![]()
![]()
![]()
![]()
Eng man! Ik ben nu al bang![]()
![]()
Terlet, met een maat van me, zaterdag omdat ik zaterdagmiddag vrij ben denk ikquote:Op woensdag 30 mei 2007 13:39 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Cool, waaro? En vooral; waarom zaterdag. Ze geven rukweer af...
RIP voor de nabestaandenquote:Op woensdag 30 mei 2007 13:26 schreef nsfw het volgende:
Oh heren! Ik ga trouwens zaterdag zweefvliegen![]()
![]()
![]()
![]()
Eng man! Ik ben nu al bang![]()
![]()
De Delftse Stuka Acrobaten natuurlijkquote:Op woensdag 30 mei 2007 17:44 schreef cheukert het volgende:
[..]
RIP voor de nabestaandenbij welke club ga je?
Haha, weet ik veul! Ik rij er gewoon naartoe na m'n werk en dan bel ik wel als ik er ben, Is het klote vliegweer wordt er waarschijnlijk wel bier gedronken...quote:Op woensdag 30 mei 2007 17:44 schreef cheukert het volgende:
[..]
RIP voor de nabestaandenbij welke club ga je?
Ja, maar JFK is tussen bijv. 18-20u echt niet normaal, zo druk! Dat is nl. het tijdstip dat veel vluchten naar Europa vertrekken, en het na business hours. Je staat er makkelijk een uur te wachten op je take-offquote:Op woensdag 30 mei 2007 19:08 schreef nsfw het volgende:
Hehe, die gast ziet het helemaal niet meer zitten
Heb je al gehoord of je de selecties met succes afgelegd hebt of niet? Als je in augustus 2007 begint heb je net pech. Vanaf 1 januar 2008 beginnen ze namelijk met een beter systeem waarbij je korter op de KMA zit, en daarna je ATPL gaat doen.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 23:37 schreef Okeuj het volgende:
Tijdje terug zelf mn aller eerste "echte" uren mogen maken in een T-67 slingsby voor de luchtmacht. Beetje patronen vliegen en beetje lopen stunten. Mèn! Wat is dat mooi. Even me best doen om de rest van de opleiding ook succesvol af te ronden, want er is echt niets mooiers dan vliegen
Daar adverteren ze nu wel erg veel mee op de tv.quote:Op donderdag 31 mei 2007 10:39 schreef Alternate het volgende:
Of is dat nieuw omdat iedereen na de luchtmacht graag de burgerluchtvaart in wil?
Kun je helemaal niet uitgecheckt worden op bijv. een cessna ofzo?quote:Op donderdag 31 mei 2007 22:32 schreef Lightning_NL het volgende:
2x voor niks naar Frankrijk haha. Hoe lang heb je daar gezeten dan? Toch wel een redelijke vergoeding voor gekregen neem ik aan? Echt relaxed als je straks je ATPL hebt, ik wou dat ik dat had. Dan kon ik gewoon effe een burgerkistje huren en vliegen. Hopelijk valt dat in de toekomst ook nog gelijk te trekken.
Dit is een misverstand, je krijgt niet je ATPL, je haalt je ATPL theorie examens.quote:Op donderdag 31 mei 2007 22:32 schreef Lightning_NL het volgende:
2x voor niks naar Frankrijk haha. Hoe lang heb je daar gezeten dan? Toch wel een redelijke vergoeding voor gekregen neem ik aan? Echt relaxed als je straks je ATPL hebt, ik wou dat ik dat had. Dan kon ik gewoon effe een burgerkistje huren en vliegen. Hopelijk valt dat in de toekomst ook nog gelijk te trekken.
Suc6 man! Hoe komt het eigenlijk dat jij zoveel sneller gaat dan de rest van je groep?quote:
Mja deels omdat het gewoon zo uitkomt kwa planning etc. Nog niet vaak hoeven te cancellen vanwege weer o.i.d.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 11:16 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Suc6 man! Hoe komt het eigenlijk dat jij zoveel sneller gaat dan de rest van je groep?
Dat kan jij ook heurquote:Op donderdag 31 mei 2007 22:32 schreef Lightning_NL het volgende:
2x voor niks naar Frankrijk haha. Hoe lang heb je daar gezeten dan? Toch wel een redelijke vergoeding voor gekregen neem ik aan? Echt relaxed als je straks je ATPL hebt, ik wou dat ik dat had. Dan kon ik gewoon effe een burgerkistje huren en vliegen. Hopelijk valt dat in de toekomst ook nog gelijk te trekken.
1 april kikker in je bil! :pquote:Op vrijdag 1 juni 2007 14:46 schreef cheukert het volgende:
[..]
Dat kan jij ook heurgoogle enzo
http://www.ivw.nl/nl/Imag(...)%20KM_tcm5-12648.pdf
Alright! Cool! Thanks voor de informatie!quote:Op vrijdag 1 juni 2007 14:46 schreef cheukert het volgende:
[..]
Dat kan jij ook heurgoogle enzo
http://www.ivw.nl/nl/Imag(...)%20KM_tcm5-12648.pdf
Ja die ken ik wel.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 13:48 schreef Okeuj het volgende:
Hmm, vriend van me zit momenteel ook in Arizona voor de KLM flight academy (Rens Fransen) zal dan wel geen onbekende zijn. Weet niet precies hoever hij inmiddels is, maar is daar nog niet zo gek lang bezig.
Maar succes!
Je hebt brevetten bijv. PPL-CPL-ATPL en bovenop die brevetten heb je de ratings. Die ratings zeggen zegmaar welke kisten je mag vliegen.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 19:08 schreef Lightning_NL het volgende:
@alternate, een typerating halen kost toch niet zoveel geld? Is toch een vluchtje ofzo? En dat kun je dus doen als je een brevet hebt met ATPL? Ik had op een gegeven moment op de EMVO in Woensdrecht m'n voorlopig militair brevet behaald waarmee ik dus solo mocht met de PC7, volgens mij is dat dus hetzelfde als een typerating.
En inderdaad, aerobatics met de PC7 zijn ubergeilAf en toe 5-6G trekken
Prachtige kist, ik mis 'm.
Goed zo, welke fase?quote:Op zondag 3 juni 2007 02:44 schreef PurifieR het volgende:
Bezig met selectie bij Stella in Teuge...
doe mij eerst dat GPL maar eensquote:Op vrijdag 1 juni 2007 21:03 schreef cheukert het volgende:
[..]
Je hebt brevetten bijv. PPL-CPL-ATPL en bovenop die brevetten heb je de ratings. Die ratings zeggen zegmaar welke kisten je mag vliegen.
Omdat je een bepaald aantal uren moet vliegen per jaar zijn er een hoop verkeersvliegers met ATPL (ev. frozen) die hun SEP rating hebben laten verlopen en dus niet meer SEP mogen vliegen.
Die PC7 heeft of een eigen rating of SET, dus dan zou je nog een aantal uurtjes SEP moeten lessen om de rating te halen en een aantal uurtje per jaar vliegen om deze geldig te houden.
Er zal vast nog wel een officiele website van IVW ofzo zijn waar dit alles precies op staat. Google weet het vast wel.
Hoeveel het kost hangt helemaal van de rating af. Een beetje typerating (inclusief circuit vliegen) kost zo'n 50 000 euro, maar dat zal je niet bedoelenquote:Op vrijdag 1 juni 2007 19:08 schreef Lightning_NL het volgende:
@alternate, een typerating halen kost toch niet zoveel geld? Is toch een vluchtje ofzo? En dat kun je dus doen als je een brevet hebt met ATPL? Ik had op een gegeven moment op de EMVO in Woensdrecht m'n voorlopig militair brevet behaald waarmee ik dus solo mocht met de PC7, volgens mij is dat dus hetzelfde als een typerating.
En inderdaad, aerobatics met de PC7 zijn ubergeilAf en toe 5-6G trekken
Prachtige kist, ik mis 'm.
GPL heeft ook ratings en ik heb ze allemaalquote:Op zondag 3 juni 2007 11:03 schreef mcDavid het volgende:
[..]
doe mij eerst dat GPL maar eens
examen is aangevraagd, btw.
Vliegonderricht nog niet!quote:Op maandag 4 juni 2007 15:19 schreef Autoreply het volgende:
[..]
GPL heeft ook ratings en ik heb ze allemaal![]()
Moet alleen binnenkort toch m'n RT maar 's gaan halen![]()
Bij singles sowieso niet. Zeg maar van ULM tot PC-6 krijg je les en kan je zonder instructeur solo, ik weet niet of er uitzonderigen zijn. Bij multi-crew kisten gebeurt het nooit maar of het mag weet ik niet eigenlijk.quote:Op maandag 4 juni 2007 17:16 schreef Lightning_NL het volgende:
Voordat je solo mag op een kist, moet je daar dan ook een rating voor hebben?
Neuj hoor, tis best eenvoudig.quote:Wat een ingewikkelde onduidelijke zooi is dat zeg.
volgens mij staat dat gewoon op het GPL erbij hoorquote:Op maandag 4 juni 2007 17:15 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Da's geen rating maar een apart brevet lul![]()
CFI/RFI vs CPL/GPL![]()
Nee om solo te gaan heb je niet eens een brefet nodig. Gelukkig maar, want alle brefetten eissen een minimaal aantal solo urenquote:Op maandag 4 juni 2007 17:16 schreef Lightning_NL het volgende:
Voordat je solo mag op een kist, moet je daar dan ook een rating voor hebben? Wat een ingewikkelde onduidelijke zooi is dat zeg.
quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |