abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49911360
dikke sjizuuul Wanneer begin je?
Ik steek je moeder in de fik!
  dinsdag 29 mei 2007 @ 23:50:12 #252
157960 Okeuj
Ich habe es nicht gewusst
pi_49911484
Als het goed is 15 augustus. Ze hebben de capaciteit van de klas van 15 naar 30 man gebracht, dus zijn weer aantal vrije plaatsen, alleen ff wachten op definitief bericht.
Nee echt niet.
  woensdag 30 mei 2007 @ 08:34:19 #253
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_49915626
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 23:50 schreef Okeuj het volgende:
Als het goed is 15 augustus. Ze hebben de capaciteit van de klas van 15 naar 30 man gebracht, dus zijn weer aantal vrije plaatsen, alleen ff wachten op definitief bericht.
Cool man, succes
FCT
  woensdag 30 mei 2007 @ 13:25:04 #254
151326 nsfw
RIP voor de nabestaanden
pi_49924869
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 23:50 schreef Okeuj het volgende:
Als het goed is 15 augustus. Ze hebben de capaciteit van de klas van 15 naar 30 man gebracht, dus zijn weer aantal vrije plaatsen, alleen ff wachten op definitief bericht.
Gaaf man! Heel veel succes!

Niet zo worden als Lightning NL he?
  woensdag 30 mei 2007 @ 13:26:33 #255
151326 nsfw
RIP voor de nabestaanden
pi_49924932
Oh heren! Ik ga trouwens zaterdag zweefvliegen

Eng man! Ik ben nu al bang
pi_49925437
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 13:26 schreef nsfw het volgende:
Oh heren! Ik ga trouwens zaterdag zweefvliegen

Eng man! Ik ben nu al bang
Cool, waaro? En vooral; waarom zaterdag. Ze geven rukweer af...
pi_49928793
ja men, met rukweer moet je lekker op je kamertje blijven en de hele dag rukken op purno!
Tralalalala Die Dom Die Dom
  woensdag 30 mei 2007 @ 17:23:55 #258
151326 nsfw
RIP voor de nabestaanden
pi_49933369
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 13:39 schreef Autoreply het volgende:

[..]

Cool, waaro? En vooral; waarom zaterdag. Ze geven rukweer af...
Terlet, met een maat van me, zaterdag omdat ik zaterdagmiddag vrij ben denk ik
pi_49934072
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 13:26 schreef nsfw het volgende:
Oh heren! Ik ga trouwens zaterdag zweefvliegen

Eng man! Ik ben nu al bang
RIP voor de nabestaanden bij welke club ga je?
Ik steek je moeder in de fik!
pi_49934417
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 17:44 schreef cheukert het volgende:

[..]

RIP voor de nabestaanden bij welke club ga je?
De Delftse Stuka Acrobaten natuurlijk
  woensdag 30 mei 2007 @ 18:04:09 #261
151326 nsfw
RIP voor de nabestaanden
pi_49934732
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 17:44 schreef cheukert het volgende:

[..]

RIP voor de nabestaanden bij welke club ga je?
Haha, weet ik veul! Ik rij er gewoon naartoe na m'n werk en dan bel ik wel als ik er ben, Is het klote vliegweer wordt er waarschijnlijk wel bier gedronken...

If There's an Airplane there must be a Pilot

If There's a Pilot there must be a bar
  woensdag 30 mei 2007 @ 18:11:25 #262
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_49934951
Tower: (female controller) "Delta sorry for the delay, but it looks like I can get you off in about a minute."

Delta: (thick southern accent) Darlin' , I haven't been home for a week ... wouldn't take a minute to get me off!"



Deze is ook leuk http://www.youtube.com/watch?v=SUnVlyyar4M

[ Bericht 28% gewijzigd door Public_NME op 30-05-2007 18:25:00 ]
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  woensdag 30 mei 2007 @ 19:08:21 #263
151326 nsfw
RIP voor de nabestaanden
pi_49937000
Hehe, die gast ziet het helemaal niet meer zitten
  woensdag 30 mei 2007 @ 19:11:52 #264
178196 Dragoljub
Mihailovic
pi_49937115
Wel flink gas geven he!
  woensdag 30 mei 2007 @ 20:45:23 #265
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_49941220
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 19:08 schreef nsfw het volgende:
Hehe, die gast ziet het helemaal niet meer zitten
Ja, maar JFK is tussen bijv. 18-20u echt niet normaal, zo druk! Dat is nl. het tijdstip dat veel vluchten naar Europa vertrekken, en het na business hours. Je staat er makkelijk een uur te wachten op je take-off
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  woensdag 30 mei 2007 @ 22:03:47 #266
151326 nsfw
RIP voor de nabestaanden
pi_49944923
Hehehehe, nou, voorruit!! Wel mooie tape iig:D
pi_49946883
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 23:37 schreef Okeuj het volgende:
Tijdje terug zelf mn aller eerste "echte" uren mogen maken in een T-67 slingsby voor de luchtmacht. Beetje patronen vliegen en beetje lopen stunten. Mèn! Wat is dat mooi. Even me best doen om de rest van de opleiding ook succesvol af te ronden, want er is echt niets mooiers dan vliegen
Heb je al gehoord of je de selecties met succes afgelegd hebt of niet? Als je in augustus 2007 begint heb je net pech. Vanaf 1 januar 2008 beginnen ze namelijk met een beter systeem waarbij je korter op de KMA zit, en daarna je ATPL gaat doen.
  donderdag 31 mei 2007 @ 00:49:48 #268
157960 Okeuj
Ich habe es nicht gewusst
pi_49951386
Ons werd verteld dat dat dus vanaf de augustus klas van dit jaar ingaat. Half jaar KMA, geloof maand of 8 ATPL en dan EMVO.
Heb het definitieve bericht nog niet gehad. Aangezien ik een "spoedgevalletje" was voor de aug klas, mocht ik na vmo-1 al gelijk PVS doen en daarna pas FAM en VMO-2. Het is nu even wachten op de definitieve beslissing. Tijdens VMO-2 zelf zijn er geen rare dingen gevonden, dus mag toch hopen dat er positief bericht komt
Nee echt niet.
pi_49953131
Ow, ik heb juist weer 1 januari 2008 gehoord. Nouja... Zeker weet je het toch nooit. Maar heb je de PVS gefixed dan? Hoezo ben je een spoedgeval voor augustus??? Het is pas mei!
Anyway, ik hoop voor je dat je het hebt gered, en als je ATPL gaat doen heb je echt geluk Wat wil je gaan vliegen?
  donderdag 31 mei 2007 @ 10:39:24 #270
99351 Alternate
Wolkenridder
pi_49957301
Waarom gaan jullie ATPL doen? Ga je iets groots vliegen bij de luchtmacht? Of hoort de ATPL theorie gewoon bij de basisopleiding? Of is dat nieuw omdat iedereen na de luchtmacht graag de burgerluchtvaart in wil?
  donderdag 31 mei 2007 @ 10:42:39 #271
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_49957415
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 10:39 schreef Alternate het volgende:
Of is dat nieuw omdat iedereen na de luchtmacht graag de burgerluchtvaart in wil?
Daar adverteren ze nu wel erg veel mee op de tv.
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  donderdag 31 mei 2007 @ 11:56:14 #272
157960 Okeuj
Ich habe es nicht gewusst
pi_49959895
Ja, bij de Marine luchtvaartdienst zit ATPL er al bij en ze wouden het sowieso iets meer gelijk trekken. Daarnaast vergroot het ook enorm je kansen om naderhand door te stromen (trekt dus meer mensen aan en dat hebben ze momenteel hard nodig).
Maar iedereen die afgelopen maanden zn VMO-1 heeft afgerond mag eerst zn PVS doen, omdat die vanwege het vaak verzetten zo gruwelijk lang duurt willen ze die eerst achter de rug hebben (ben zelfs keer voor jan lul naar Frankrijk geweest, weer zou daar beter zijn.. niet dus ). Achter VMO-2 kunnen ze makkelijker vaart zetten.
Qua type, pff... maakt eigenlijk niet zo heel veel uit, áls ik maar mag vliegen hehe. Als ik echt een lijstje zou moeten maken zou ie denk ik redelijk standaard eruitzien: 1. F-16 2. Apache 3. Chinook/Cougar
Maar het is niet zo van ik wil persé een bepaald type.
Nee echt niet.
pi_49981910
2x voor niks naar Frankrijk haha. Hoe lang heb je daar gezeten dan? Toch wel een redelijke vergoeding voor gekregen neem ik aan? Echt relaxed als je straks je ATPL hebt, ik wou dat ik dat had. Dan kon ik gewoon effe een burgerkistje huren en vliegen. Hopelijk valt dat in de toekomst ook nog gelijk te trekken.
  donderdag 31 mei 2007 @ 23:51:08 #274
157960 Okeuj
Ich habe es nicht gewusst
pi_49985140
Nee, Frankrijk ding was eenmalig. Heb er in totaal 3 hele dagen gezeten + 2 dagen 9uur zweten in t busje, hehe. Mja, laatst idd even gekeken wat dat ATPL gebeuren kost als je hem zelf (of via KLS oid) wilt gaan halen... duur geintje! Maar zeker wel handig om te hebben.
Nee echt niet.
  vrijdag 1 juni 2007 @ 02:22:14 #275
49959 SnowBite
deze zin past hier niet helema
pi_49988634
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 22:32 schreef Lightning_NL het volgende:
2x voor niks naar Frankrijk haha. Hoe lang heb je daar gezeten dan? Toch wel een redelijke vergoeding voor gekregen neem ik aan? Echt relaxed als je straks je ATPL hebt, ik wou dat ik dat had. Dan kon ik gewoon effe een burgerkistje huren en vliegen. Hopelijk valt dat in de toekomst ook nog gelijk te trekken.
Kun je helemaal niet uitgecheckt worden op bijv. een cessna ofzo?
pi_49989023
Ik weet niet precies hoe het zit, maar ik kan niet aantonen dat ik iets van theorie weet. Maar ik dacht de KLu ermee bezig is met mogelijkheden om militair samen te trekken met civiel. Ook heb ik m'n brevet nog niet ook al heb ik aardig wat uurtjes op de PC7.
  vrijdag 1 juni 2007 @ 06:57:59 #277
49959 SnowBite
deze zin past hier niet helema
pi_49989399
Lekker aerobatics doen met zo'n PC7 lijkt me ook wel gaaf

p.s. komende week m'n CPL check!
  vrijdag 1 juni 2007 @ 09:44:05 #278
99351 Alternate
Wolkenridder
pi_49991719
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 22:32 schreef Lightning_NL het volgende:
2x voor niks naar Frankrijk haha. Hoe lang heb je daar gezeten dan? Toch wel een redelijke vergoeding voor gekregen neem ik aan? Echt relaxed als je straks je ATPL hebt, ik wou dat ik dat had. Dan kon ik gewoon effe een burgerkistje huren en vliegen. Hopelijk valt dat in de toekomst ook nog gelijk te trekken.
Dit is een misverstand, je krijgt niet je ATPL, je haalt je ATPL theorie examens.
Om daadwerkelijk je ATPL te krijgen zul je ook een CPL + ME/IR moeten hebben. En de nodige multi crew uren. Dan pas kun je een ATPL aanvragen.
Om er echt iets aan te hebben moet je dus alsnog na je millitaire dienst een CPL halen + MCC, of een gelijkstelling krijgen met je militaire brefet en dan los een MCC doen.
Maar zover ik weet is er nog geen gelijkstellings regeling.

Wat wel heel erg scheelt is dat je alle theorie al gedaan hebt en niet nadat je bij het leger klaar bent een maand of 8 kwijt bent aan theorie lessen.

ps. zelfs met een 'echt' atpl kun je niet zomaar een burgerkistje huren, daar moet je ook weer een geldige single engine rating voor hebben en atpl-ers die dat hebben zijn vrij schaars
  vrijdag 1 juni 2007 @ 11:16:48 #279
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_49994475
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 06:57 schreef SnowBite het volgende:

p.s. komende week m'n CPL check!
Suc6 man! Hoe komt het eigenlijk dat jij zoveel sneller gaat dan de rest van je groep?
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  vrijdag 1 juni 2007 @ 13:41:15 #280
49959 SnowBite
deze zin past hier niet helema
pi_49998975
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 11:16 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Suc6 man! Hoe komt het eigenlijk dat jij zoveel sneller gaat dan de rest van je groep?
Mja deels omdat het gewoon zo uitkomt kwa planning etc. Nog niet vaak hoeven te cancellen vanwege weer o.i.d.
En tot nu toe elke check in één keer gehaald.
  vrijdag 1 juni 2007 @ 13:48:42 #281
157960 Okeuj
Ich habe es nicht gewusst
pi_49999245
Hmm, vriend van me zit momenteel ook in Arizona voor de KLM flight academy (Rens Fransen) zal dan wel geen onbekende zijn. Weet niet precies hoever hij inmiddels is, maar is daar nog niet zo gek lang bezig.

Maar succes!
Nee echt niet.
pi_50001407
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 22:32 schreef Lightning_NL het volgende:
2x voor niks naar Frankrijk haha. Hoe lang heb je daar gezeten dan? Toch wel een redelijke vergoeding voor gekregen neem ik aan? Echt relaxed als je straks je ATPL hebt, ik wou dat ik dat had. Dan kon ik gewoon effe een burgerkistje huren en vliegen. Hopelijk valt dat in de toekomst ook nog gelijk te trekken.
Dat kan jij ook heur google enzo
http://www.ivw.nl/nl/Imag(...)%20KM_tcm5-12648.pdf
Ik steek je moeder in de fik!
pi_50001663
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 14:46 schreef cheukert het volgende:

[..]

Dat kan jij ook heur google enzo
http://www.ivw.nl/nl/Imag(...)%20KM_tcm5-12648.pdf
1 april kikker in je bil! :p
pi_50009769
@alternate, een typerating halen kost toch niet zoveel geld? Is toch een vluchtje ofzo? En dat kun je dus doen als je een brevet hebt met ATPL? Ik had op een gegeven moment op de EMVO in Woensdrecht m'n voorlopig militair brevet behaald waarmee ik dus solo mocht met de PC7, volgens mij is dat dus hetzelfde als een typerating.
En inderdaad, aerobatics met de PC7 zijn ubergeil Af en toe 5-6G trekken Prachtige kist, ik mis 'm.
pi_50010021
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 14:46 schreef cheukert het volgende:

[..]

Dat kan jij ook heur google enzo
http://www.ivw.nl/nl/Imag(...)%20KM_tcm5-12648.pdf
Alright! Cool! Thanks voor de informatie!
  vrijdag 1 juni 2007 @ 20:55:24 #286
49959 SnowBite
deze zin past hier niet helema
pi_50013531
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 13:48 schreef Okeuj het volgende:
Hmm, vriend van me zit momenteel ook in Arizona voor de KLM flight academy (Rens Fransen) zal dan wel geen onbekende zijn. Weet niet precies hoever hij inmiddels is, maar is daar nog niet zo gek lang bezig.

Maar succes!
Ja die ken ik wel.
2 jaar geleden tegelijkertijd met hem selectie gedaan, en hij zit in de klas na mij.
pi_50013827
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 19:08 schreef Lightning_NL het volgende:
@alternate, een typerating halen kost toch niet zoveel geld? Is toch een vluchtje ofzo? En dat kun je dus doen als je een brevet hebt met ATPL? Ik had op een gegeven moment op de EMVO in Woensdrecht m'n voorlopig militair brevet behaald waarmee ik dus solo mocht met de PC7, volgens mij is dat dus hetzelfde als een typerating.
En inderdaad, aerobatics met de PC7 zijn ubergeil Af en toe 5-6G trekken Prachtige kist, ik mis 'm.
Je hebt brevetten bijv. PPL-CPL-ATPL en bovenop die brevetten heb je de ratings. Die ratings zeggen zegmaar welke kisten je mag vliegen.
Omdat je een bepaald aantal uren moet vliegen per jaar zijn er een hoop verkeersvliegers met ATPL (ev. frozen) die hun SEP rating hebben laten verlopen en dus niet meer SEP mogen vliegen.
Die PC7 heeft of een eigen rating of SET, dus dan zou je nog een aantal uurtjes SEP moeten lessen om de rating te halen en een aantal uurtje per jaar vliegen om deze geldig te houden.

Er zal vast nog wel een officiele website van IVW ofzo zijn waar dit alles precies op staat. Google weet het vast wel.
Ik steek je moeder in de fik!
pi_50051170
Bezig met selectie bij Stella in Teuge...
  zondag 3 juni 2007 @ 03:32:52 #289
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_50051967
quote:
Op zondag 3 juni 2007 02:44 schreef PurifieR het volgende:
Bezig met selectie bij Stella in Teuge...
Goed zo, welke fase?
FCT
pi_50054277
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 21:03 schreef cheukert het volgende:

[..]

Je hebt brevetten bijv. PPL-CPL-ATPL en bovenop die brevetten heb je de ratings. Die ratings zeggen zegmaar welke kisten je mag vliegen.
Omdat je een bepaald aantal uren moet vliegen per jaar zijn er een hoop verkeersvliegers met ATPL (ev. frozen) die hun SEP rating hebben laten verlopen en dus niet meer SEP mogen vliegen.
Die PC7 heeft of een eigen rating of SET, dus dan zou je nog een aantal uurtjes SEP moeten lessen om de rating te halen en een aantal uurtje per jaar vliegen om deze geldig te houden.

Er zal vast nog wel een officiele website van IVW ofzo zijn waar dit alles precies op staat. Google weet het vast wel.
doe mij eerst dat GPL maar eens
examen is aangevraagd, btw.
  zondag 3 juni 2007 @ 14:02:33 #291
99351 Alternate
Wolkenridder
pi_50059098
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 19:08 schreef Lightning_NL het volgende:
@alternate, een typerating halen kost toch niet zoveel geld? Is toch een vluchtje ofzo? En dat kun je dus doen als je een brevet hebt met ATPL? Ik had op een gegeven moment op de EMVO in Woensdrecht m'n voorlopig militair brevet behaald waarmee ik dus solo mocht met de PC7, volgens mij is dat dus hetzelfde als een typerating.
En inderdaad, aerobatics met de PC7 zijn ubergeil Af en toe 5-6G trekken Prachtige kist, ik mis 'm.
Hoeveel het kost hangt helemaal van de rating af. Een beetje typerating (inclusief circuit vliegen) kost zo'n 50 000 euro, maar dat zal je niet bedoelen
Een SEP rating weer geldig maken kost je 1 uurtje instructie en 1 profcheck.
Maar als je nooit die rating gehad hebt en je wilt hem halen dan weet ik niet hoe het werkt.

Een echte typerating geld voor 1 type, bijvoorbeeld boeing 747, wat jij bedoeld is een class rating, bijvoorbeeld single engine land, single engine piston etc etc. Dat is dus een bepaalde categorie vliegtuigen.
Om een type rating te mogen halen moet je altijd eerst de bijbehorende class rating hebben. Je mag dus met je single engine piston geen 747 rating halen, daar heb je Multi engine voor nodig.
pi_50092363
quote:
Op zondag 3 juni 2007 03:32 schreef Mojave het volgende:

[..]

Goed zo, welke fase?
Vrijdagmiddag fase 3 (de grading), dus nu druk aan het studeren
pi_50092660
quote:
Op zondag 3 juni 2007 11:03 schreef mcDavid het volgende:

[..]

doe mij eerst dat GPL maar eens
examen is aangevraagd, btw.
GPL heeft ook ratings en ik heb ze allemaal

Moet alleen binnenkort toch m'n RT maar 's gaan halen
pi_50094747
quote:
Op maandag 4 juni 2007 15:19 schreef Autoreply het volgende:

[..]

GPL heeft ook ratings en ik heb ze allemaal

Moet alleen binnenkort toch m'n RT maar 's gaan halen
Vliegonderricht nog niet!
pi_50096653
quote:
Op maandag 4 juni 2007 16:23 schreef mcDavid het volgende:

[..]

Vliegonderricht nog niet!
Da's geen rating maar een apart brevet lul

CFI/RFI vs CPL/GPL
pi_50096685
Voordat je solo mag op een kist, moet je daar dan ook een rating voor hebben? Wat een ingewikkelde onduidelijke zooi is dat zeg.
pi_50097198
quote:
Op maandag 4 juni 2007 17:16 schreef Lightning_NL het volgende:
Voordat je solo mag op een kist, moet je daar dan ook een rating voor hebben?
Bij singles sowieso niet. Zeg maar van ULM tot PC-6 krijg je les en kan je zonder instructeur solo, ik weet niet of er uitzonderigen zijn. Bij multi-crew kisten gebeurt het nooit maar of het mag weet ik niet eigenlijk.
quote:
Wat een ingewikkelde onduidelijke zooi is dat zeg.
Neuj hoor, tis best eenvoudig.
pi_50097412
quote:
Op maandag 4 juni 2007 17:15 schreef Autoreply het volgende:

[..]

Da's geen rating maar een apart brevet lul

CFI/RFI vs CPL/GPL
volgens mij staat dat gewoon op het GPL erbij hoor
  maandag 4 juni 2007 @ 19:14:56 #299
99351 Alternate
Wolkenridder
pi_50100736
quote:
Op maandag 4 juni 2007 17:16 schreef Lightning_NL het volgende:
Voordat je solo mag op een kist, moet je daar dan ook een rating voor hebben? Wat een ingewikkelde onduidelijke zooi is dat zeg.
Nee om solo te gaan heb je niet eens een brefet nodig. Gelukkig maar, want alle brefetten eissen een minimaal aantal solo uren
Solo vliegen valt gewoon onder je opleiding en er zitten dan ook restricties aan, zoals geen passagiers vervoeren en dat soort dingen.
pi_50101112
quote:
Op maandag 4 juni 2007 19:14 schreef Alternate het volgende:

[..]

brefVet
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')