Cool man, succesquote:Op dinsdag 29 mei 2007 23:50 schreef Okeuj het volgende:
Als het goed is 15 augustus. Ze hebben de capaciteit van de klas van 15 naar 30 man gebracht, dus zijn weer aantal vrije plaatsen, alleen ff wachten op definitief bericht.
Gaaf man! Heel veel succes!quote:Op dinsdag 29 mei 2007 23:50 schreef Okeuj het volgende:
Als het goed is 15 augustus. Ze hebben de capaciteit van de klas van 15 naar 30 man gebracht, dus zijn weer aantal vrije plaatsen, alleen ff wachten op definitief bericht.
Cool, waaro? En vooral; waarom zaterdag. Ze geven rukweer af...quote:Op woensdag 30 mei 2007 13:26 schreef nsfw het volgende:
Oh heren! Ik ga trouwens zaterdag zweefvliegen![]()
![]()
![]()
![]()
Eng man! Ik ben nu al bang![]()
![]()
Terlet, met een maat van me, zaterdag omdat ik zaterdagmiddag vrij ben denk ikquote:Op woensdag 30 mei 2007 13:39 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Cool, waaro? En vooral; waarom zaterdag. Ze geven rukweer af...
RIP voor de nabestaandenquote:Op woensdag 30 mei 2007 13:26 schreef nsfw het volgende:
Oh heren! Ik ga trouwens zaterdag zweefvliegen![]()
![]()
![]()
![]()
Eng man! Ik ben nu al bang![]()
![]()
De Delftse Stuka Acrobaten natuurlijkquote:Op woensdag 30 mei 2007 17:44 schreef cheukert het volgende:
[..]
RIP voor de nabestaandenbij welke club ga je?
Haha, weet ik veul! Ik rij er gewoon naartoe na m'n werk en dan bel ik wel als ik er ben, Is het klote vliegweer wordt er waarschijnlijk wel bier gedronken...quote:Op woensdag 30 mei 2007 17:44 schreef cheukert het volgende:
[..]
RIP voor de nabestaandenbij welke club ga je?
Ja, maar JFK is tussen bijv. 18-20u echt niet normaal, zo druk! Dat is nl. het tijdstip dat veel vluchten naar Europa vertrekken, en het na business hours. Je staat er makkelijk een uur te wachten op je take-offquote:Op woensdag 30 mei 2007 19:08 schreef nsfw het volgende:
Hehe, die gast ziet het helemaal niet meer zitten
Heb je al gehoord of je de selecties met succes afgelegd hebt of niet? Als je in augustus 2007 begint heb je net pech. Vanaf 1 januar 2008 beginnen ze namelijk met een beter systeem waarbij je korter op de KMA zit, en daarna je ATPL gaat doen.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 23:37 schreef Okeuj het volgende:
Tijdje terug zelf mn aller eerste "echte" uren mogen maken in een T-67 slingsby voor de luchtmacht. Beetje patronen vliegen en beetje lopen stunten. Mèn! Wat is dat mooi. Even me best doen om de rest van de opleiding ook succesvol af te ronden, want er is echt niets mooiers dan vliegen
Daar adverteren ze nu wel erg veel mee op de tv.quote:Op donderdag 31 mei 2007 10:39 schreef Alternate het volgende:
Of is dat nieuw omdat iedereen na de luchtmacht graag de burgerluchtvaart in wil?
Kun je helemaal niet uitgecheckt worden op bijv. een cessna ofzo?quote:Op donderdag 31 mei 2007 22:32 schreef Lightning_NL het volgende:
2x voor niks naar Frankrijk haha. Hoe lang heb je daar gezeten dan? Toch wel een redelijke vergoeding voor gekregen neem ik aan? Echt relaxed als je straks je ATPL hebt, ik wou dat ik dat had. Dan kon ik gewoon effe een burgerkistje huren en vliegen. Hopelijk valt dat in de toekomst ook nog gelijk te trekken.
Dit is een misverstand, je krijgt niet je ATPL, je haalt je ATPL theorie examens.quote:Op donderdag 31 mei 2007 22:32 schreef Lightning_NL het volgende:
2x voor niks naar Frankrijk haha. Hoe lang heb je daar gezeten dan? Toch wel een redelijke vergoeding voor gekregen neem ik aan? Echt relaxed als je straks je ATPL hebt, ik wou dat ik dat had. Dan kon ik gewoon effe een burgerkistje huren en vliegen. Hopelijk valt dat in de toekomst ook nog gelijk te trekken.
Suc6 man! Hoe komt het eigenlijk dat jij zoveel sneller gaat dan de rest van je groep?quote:
Mja deels omdat het gewoon zo uitkomt kwa planning etc. Nog niet vaak hoeven te cancellen vanwege weer o.i.d.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 11:16 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Suc6 man! Hoe komt het eigenlijk dat jij zoveel sneller gaat dan de rest van je groep?
Dat kan jij ook heurquote:Op donderdag 31 mei 2007 22:32 schreef Lightning_NL het volgende:
2x voor niks naar Frankrijk haha. Hoe lang heb je daar gezeten dan? Toch wel een redelijke vergoeding voor gekregen neem ik aan? Echt relaxed als je straks je ATPL hebt, ik wou dat ik dat had. Dan kon ik gewoon effe een burgerkistje huren en vliegen. Hopelijk valt dat in de toekomst ook nog gelijk te trekken.
1 april kikker in je bil! :pquote:Op vrijdag 1 juni 2007 14:46 schreef cheukert het volgende:
[..]
Dat kan jij ook heurgoogle enzo
http://www.ivw.nl/nl/Imag(...)%20KM_tcm5-12648.pdf
Alright! Cool! Thanks voor de informatie!quote:Op vrijdag 1 juni 2007 14:46 schreef cheukert het volgende:
[..]
Dat kan jij ook heurgoogle enzo
http://www.ivw.nl/nl/Imag(...)%20KM_tcm5-12648.pdf
Ja die ken ik wel.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 13:48 schreef Okeuj het volgende:
Hmm, vriend van me zit momenteel ook in Arizona voor de KLM flight academy (Rens Fransen) zal dan wel geen onbekende zijn. Weet niet precies hoever hij inmiddels is, maar is daar nog niet zo gek lang bezig.
Maar succes!
Je hebt brevetten bijv. PPL-CPL-ATPL en bovenop die brevetten heb je de ratings. Die ratings zeggen zegmaar welke kisten je mag vliegen.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 19:08 schreef Lightning_NL het volgende:
@alternate, een typerating halen kost toch niet zoveel geld? Is toch een vluchtje ofzo? En dat kun je dus doen als je een brevet hebt met ATPL? Ik had op een gegeven moment op de EMVO in Woensdrecht m'n voorlopig militair brevet behaald waarmee ik dus solo mocht met de PC7, volgens mij is dat dus hetzelfde als een typerating.
En inderdaad, aerobatics met de PC7 zijn ubergeilAf en toe 5-6G trekken
Prachtige kist, ik mis 'm.
Goed zo, welke fase?quote:Op zondag 3 juni 2007 02:44 schreef PurifieR het volgende:
Bezig met selectie bij Stella in Teuge...
doe mij eerst dat GPL maar eensquote:Op vrijdag 1 juni 2007 21:03 schreef cheukert het volgende:
[..]
Je hebt brevetten bijv. PPL-CPL-ATPL en bovenop die brevetten heb je de ratings. Die ratings zeggen zegmaar welke kisten je mag vliegen.
Omdat je een bepaald aantal uren moet vliegen per jaar zijn er een hoop verkeersvliegers met ATPL (ev. frozen) die hun SEP rating hebben laten verlopen en dus niet meer SEP mogen vliegen.
Die PC7 heeft of een eigen rating of SET, dus dan zou je nog een aantal uurtjes SEP moeten lessen om de rating te halen en een aantal uurtje per jaar vliegen om deze geldig te houden.
Er zal vast nog wel een officiele website van IVW ofzo zijn waar dit alles precies op staat. Google weet het vast wel.
Hoeveel het kost hangt helemaal van de rating af. Een beetje typerating (inclusief circuit vliegen) kost zo'n 50 000 euro, maar dat zal je niet bedoelenquote:Op vrijdag 1 juni 2007 19:08 schreef Lightning_NL het volgende:
@alternate, een typerating halen kost toch niet zoveel geld? Is toch een vluchtje ofzo? En dat kun je dus doen als je een brevet hebt met ATPL? Ik had op een gegeven moment op de EMVO in Woensdrecht m'n voorlopig militair brevet behaald waarmee ik dus solo mocht met de PC7, volgens mij is dat dus hetzelfde als een typerating.
En inderdaad, aerobatics met de PC7 zijn ubergeilAf en toe 5-6G trekken
Prachtige kist, ik mis 'm.
GPL heeft ook ratings en ik heb ze allemaalquote:Op zondag 3 juni 2007 11:03 schreef mcDavid het volgende:
[..]
doe mij eerst dat GPL maar eens
examen is aangevraagd, btw.
Vliegonderricht nog niet!quote:Op maandag 4 juni 2007 15:19 schreef Autoreply het volgende:
[..]
GPL heeft ook ratings en ik heb ze allemaal![]()
Moet alleen binnenkort toch m'n RT maar 's gaan halen![]()
Bij singles sowieso niet. Zeg maar van ULM tot PC-6 krijg je les en kan je zonder instructeur solo, ik weet niet of er uitzonderigen zijn. Bij multi-crew kisten gebeurt het nooit maar of het mag weet ik niet eigenlijk.quote:Op maandag 4 juni 2007 17:16 schreef Lightning_NL het volgende:
Voordat je solo mag op een kist, moet je daar dan ook een rating voor hebben?
Neuj hoor, tis best eenvoudig.quote:Wat een ingewikkelde onduidelijke zooi is dat zeg.
volgens mij staat dat gewoon op het GPL erbij hoorquote:Op maandag 4 juni 2007 17:15 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Da's geen rating maar een apart brevet lul![]()
CFI/RFI vs CPL/GPL![]()
Nee om solo te gaan heb je niet eens een brefet nodig. Gelukkig maar, want alle brefetten eissen een minimaal aantal solo urenquote:Op maandag 4 juni 2007 17:16 schreef Lightning_NL het volgende:
Voordat je solo mag op een kist, moet je daar dan ook een rating voor hebben? Wat een ingewikkelde onduidelijke zooi is dat zeg.
quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |