abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 23 mei 2007 @ 01:01:41 #151
99351 Alternate
Wolkenridder
pi_49671623
Ai Alabama...
En ik vond de Amerikanen in FL al kut...

De VS is gewoon niet mijn land. Het is lachen om een enorme auto van 2000KG met een 5 liter V8 te rijden en $2 per gallon aan benzine te betalen. Maar die maatschappij is gewoon door en door rot. Wat dat betreft ben ik blij dat ik een Nederlander ben en niet zo'n gebrainwashte Amerikaan. Ik heb er lang genoeg gezeten omdat te beseffen. En ja in het begin is het geweldig.

[ Bericht 76% gewijzigd door Alternate op 23-05-2007 01:07:53 ]
pi_49671733
Waarom vond je ze kut dan?
  woensdag 23 mei 2007 @ 01:08:06 #153
99351 Alternate
Wolkenridder
pi_49671740
Zie edit.
  woensdag 23 mei 2007 @ 01:12:03 #154
99351 Alternate
Wolkenridder
pi_49671809
Maargoed het is met de VS net als met olijven, je vindt ze heerlijk of je vindt ze verschrikkelijk.
pi_49671821
Wat is er dan zo verrot aan de maatschappij?
pi_49671934
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 22:58 schreef SnowBite het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe oud je bent en welke opleiding je nu doet, mar het is altijd nog mogelijk he...
In de praktijk komt er nou niet bepaald moeilijke wiskunde bij kijken...
Ik ben 22 en zit op de Uni. Ik ga nog maar eens kijken welke mogelijkheden er allemaal zijn, en me eens goed laten informeren .
pi_49672781
Dan moet het toch geen probleem zijn. Gewoon effe een certificaat halen en klaar is kees.
  woensdag 23 mei 2007 @ 05:50:40 #158
49959 SnowBite
deze zin past hier niet helema
pi_49673161
Dit is nu de 2e keer dat ik in de USA zit voor langere tijd, en weer begin ik steeds meer een stronthekel te krijgen aan de hypocriete Amerikanen, met hun idiote denkbeelden etc.
In uniform behandelen ze je als een of andere god, en allemaal 'zogenaamd' geinteresseerd.

Nee, geef mij holland maar waar iedereen zegt wat ie denkt.

(Verder wel een mooie natuur hier, en alles lekker goedkoop)

p.s. McDavid & Autoreply, stop eens even met aanvallen, Lightning vertelt gewoon wat...
En daarnaast tellen vlieguren alleen als de motor aanstaat, dus bij jullie vrij weinig
  woensdag 23 mei 2007 @ 05:53:24 #159
49959 SnowBite
deze zin past hier niet helema
pi_49673163
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 01:01 schreef Alternate het volgende:
... en $2 per gallon aan benzine te betalen...
Het is inmiddels meer dan $3
Hoeveel is het in NL op dit moment?
pi_49673495
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 05:50 schreef SnowBite het volgende:
p.s. McDavid & Autoreply, stop eens even met aanvallen, Lightning vertelt gewoon wat...
Stop jij eens met zeiken Ik val helemaal niet aan, het zijn eerder Lightning en McD zelf die door lopen te beppen.
quote:
En daarnaast tellen vlieguren alleen als de motor aanstaat, dus bij jullie vrij weinig
Ook jij hebt blijkbaar wat moeite met lezen:
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 00:33 schreef Autoreply het volgende:
Kappen dus met dat kinderachtige gezeur over zeikende zweefvliegers en wat voor kneuzen we wel niet zijn.
  woensdag 23 mei 2007 @ 08:33:59 #161
116541 ChopperMick
houdt z'n hoofd er bij
pi_49673941
Jezus, zit net even het topic door te lezen en er wordt wel erg op elkaar ingehakt. Lightning lijkt wel erg korte tenen te hebben! Als je in je opleiding ook zo'n fel baasje bent Lightning voorspel ik je nog een een lange, zware tijd met veel te veel frustratie.

Relax jongens, druk maken doen we wel weer bij de volgende salaris onderhandelingen....
NEKSCHOT!
Ah hell. We had more fun in a week than those weenies had in a lifetime.- Pancho Barnes
pi_49674362
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 08:33 schreef ChopperMick het volgende:
Jezus, zit net even het topic door te lezen en er wordt wel erg op elkaar ingehakt. Lightning lijkt wel erg korte tenen te hebben! Als je in je opleiding ook zo'n fel baasje bent Lightning voorspel ik je nog een een lange, zware tijd met veel te veel frustratie.

Relax jongens, druk maken doen we wel weer bij de volgende salaris onderhandelingen....


Maar serieus; ik vroeg me jaaaren geleden nog een keer af hoe de markt is voor (civiele) helipiloten zonder veel ervaring. Is e tussen te komen, of lukt dat alleen als je mil ervaring hebt?
  woensdag 23 mei 2007 @ 09:37:41 #163
151326 nsfw
RIP voor de nabestaanden
pi_49675185
Jongens doe eens lief
pi_49675221
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 05:53 schreef SnowBite het volgende:

[..]

Het is inmiddels meer dan $3
Hoeveel is het in NL op dit moment?
1 euro 40 per liter (dus ¤5,32 per gallon = $4,09 per gallon)

ongeveer dan....
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_49677044
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 09:39 schreef The_stranger het volgende:

[..]

1 euro 40 per liter (dus ¤5,32 per gallon = $4,09 per gallon)

ongeveer dan....
eerder iets van 7 dollar.
pi_49677209
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 10:43 schreef mcDavid het volgende:

[..]

eerder iets van 7 dollar.
oh ja

delen, vermenigvuldigen, wat is het verschil....
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_49677402
Nou, ik vermenigvuldig mijzelf liever dan dat ik mezelf deel..
Tralalalala Die Dom Die Dom
  woensdag 23 mei 2007 @ 10:54:33 #168
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_49677440
Toen ik vanacht terug kwam zag ik een fucking muis lopen, nu ben ik bang.
FCT
  woensdag 23 mei 2007 @ 11:20:54 #169
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_49678372
ff wat foto's van gister:

Paar buitjes boven de Balkan:





Grieks eilandje:




Zo, nu weer lief doen hier.
FCT
pi_49679909
Volgens mij heeft iedereen hier te veel vrije tijd...
Tralalalala Die Dom Die Dom
  woensdag 23 mei 2007 @ 12:07:13 #171
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_49680317
Ja.
FCT
  woensdag 23 mei 2007 @ 14:20:48 #172
178196 Dragoljub
Mihailovic
pi_49685515
Zo, net die aflevering gezien van de A-Team cheukert.

Geil wijf.

Was een Learjet 35 overigens denk ik.
pi_49685682
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 11:20 schreef Mojave het volgende:
ff wat foto's van gister:

Paar buitjes boven de Balkan:

[afbeelding]

[afbeelding]

Grieks eilandje:

[afbeelding]


Zo, nu weer lief doen hier.
Zal wel lekker stijgen daar!
pi_49685858
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 14:20 schreef Dragoljub het volgende:
Zo, net die aflevering gezien van de A-Team cheukert.

Geil wijf.

Was een Learjet 35 overigens denk ik.
geniale serie is dat toch!

Face:
"can you fly a DC9?"
Murdock:
"Anything with wings and I can fly it!
....
what's a DC9?"
  woensdag 23 mei 2007 @ 16:39:48 #175
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_49691273
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 11:20 schreef Mojave het volgende:
ff wat foto's van gister:

Paar buitjes boven de Balkan:
Mooi pics! Heb je dat filmpje wel eens gezien van die F50 die aan het 'cloudsurfen' is? Dat is ook wel grappig/mooi.
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  woensdag 23 mei 2007 @ 17:57:10 #176
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_49693847
Damn, een van de meeste vette approaches die ik ooit heb gezien. Doet denken aan een 'checkerboard' approach op Kai Tak! http://www.break.com/index/insane-landing-in-honduras.html
Ook ff cockpit view http://my.break.com/media/view.aspx?ContentID=299109
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  woensdag 23 mei 2007 @ 17:59:39 #177
178196 Dragoljub
Mihailovic
pi_49693936
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 17:57 schreef Public_NME het volgende:
Damn, een van de meeste vette approaches die ik ooit heb gezien. Doet denken aan een 'checkerboard' approach op Kai Tak! http://www.break.com/index/insane-landing-in-honduras.html
Ook ff cockpit view http://my.break.com/media/view.aspx?ContentID=299109
Voor de drempel.

Foei!
pi_49694197
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 17:57 schreef Public_NME het volgende:
Damn, een van de meeste vette approaches die ik ooit heb gezien. Doet denken aan een 'checkerboard' approach op Kai Tak! http://www.break.com/index/insane-landing-in-honduras.html
Ook ff cockpit view http://my.break.com/media/view.aspx?ContentID=299109
heel erg mooi gedaan, mooi om te horen hoe de vlieger met zijn trottle "speelt" om de juiste dalingssnelheid te pakken.
  woensdag 23 mei 2007 @ 18:09:27 #179
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_49694251
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 16:39 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Mooi pics! Heb je dat filmpje wel eens gezien van die F50 die aan het 'cloudsurfen' is? Dat is ook wel grappig/mooi.
Ja die is cool!

Naja F50's zitten toch vaker in 't weer, hoe hoog kruisen jullie gemiddeld The_stranger?!

Gister moesten we op FL410 nog avoiden.... mooi werk.
FCT
  woensdag 23 mei 2007 @ 18:12:22 #180
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_49694334
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 18:09 schreef Mojave het volgende:

[..]

Ja die is cool!

Gister moesten we op FL410 nog avoiden.... mooi werk.
Was je naar Turkije? Ik heb dat ook een keer gehad met HV uit Dalaman geloof ik, megahoge cumulus wolken, echt niet normaal. (en daar tussendoor cruisen was echt schitterend). Zaten zeker niet op FL410 though...
Wel eens gehad dat we op cruise stuiterden door de verticale wind v/d bewolking...
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_49698720
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 17:57 schreef Public_NME het volgende:
Damn, een van de meeste vette approaches die ik ooit heb gezien. Doet denken aan een 'checkerboard' approach op Kai Tak! http://www.break.com/index/insane-landing-in-honduras.html
Ook ff cockpit view http://my.break.com/media/view.aspx?ContentID=299109
Erg gaaf om te zien. Video's die Simon Lowe maakt zijn ook altijd erg tof om te zijn.

http://www.flightlevel350(...)eographer=Simon+Lowe

Goede kwaliteit, en meestal ATC inbegrepen .
  donderdag 24 mei 2007 @ 02:06:54 #182
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_49711471
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 20:08 schreef Fillipe het volgende:

[..]

Erg gaaf om te zien. Video's die Simon Lowe maakt zijn ook altijd erg tof om te zijn.

http://www.flightlevel350(...)eographer=Simon+Lowe

Goede kwaliteit, en meestal ATC inbegrepen .
FL350 kende ik uiteraard al, veel links op airliners.
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_49721595
Fraaie foto's Mojave. Ik heb er ook nog wat van ontwikkelende cb's liggen, ik zal vanavond 's gaan zoeken
  donderdag 24 mei 2007 @ 14:05:51 #184
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_49724041
http://www.break.com/inde(...)ing_pilots_view.html
Dit blijft me trouwens ook fascineren!
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  donderdag 24 mei 2007 @ 14:27:26 #186
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_49724886
hehehehee
FCT
pi_49725187
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 14:20 schreef Autoreply het volgende:
Whehe, net niet hard genoeg geremd...

http://www.break.com/index/plane_overshoots_aircraft_carrier.html
Aan de stoompluim te zien, eerder net niet hard genoeg gestart!
pi_49725304
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 14:34 schreef mcDavid het volgende:

[..]

Aan de stoompluim te zien, eerder net niet hard genoeg gestart!
Nou je het zegt. Ik wist niet dat die Russen ook lanceerden via het zijplatform
pi_49725508
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 14:37 schreef Autoreply het volgende:

[..]

Nou je het zegt. Ik wist niet dat die Russen ook lanceerden via het zijplatform
Landing zou ook niet logisch zijn. Dan geven ze sowieso full throttle voor het geval ze de kabels missen.

Waarschijnlijk heeft de katapult besloten er na een meter of wat mee op te houden.

Half uurtje later starten ze trouwens weer vanaf dezelfde positie.

[ Bericht 8% gewijzigd door mcDavid op 24-05-2007 14:54:37 ]
pi_49725952
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 14:42 schreef mcDavid het volgende:

[..]

Landing zou ook niet logisch zijn. Dan geven ze sowieso full throttle voor het geval ze de kabels missen.

Waarschijnlijk heeft de katapult besloten er na een meter of wat mee op te houden.
Volgens mij hebben de Fransen met de CDG (nucleare carrier) overwogen om de remhaak ook tijdens de start te gebruiken. Ze wilden eerst een electrisch systeem (all electric vessel) maar omdat daar weinig ervaring mee was een backup als dat een keer halverwege niet meer werkte zodat remmen nog een optie was. Uiteindelijk allemaal niet doorgegaan (die ontwikkeling was sowieso een drama), maar leuke ideeen nevertheless
pi_49726126
Ik neem aan dat ze dan een soort magneet-katapult in gedachten hadden? Want stoom is natuurlijk ook prima te maken met elektriciteit. Sterker nog, waarschijnlijk máken ze die elektriciteit van stoom van de reactor. Al zal dat wel niet dezelfde stoom zijn als die voor de katapult.
pi_49726451
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 14:58 schreef mcDavid het volgende:
Ik neem aan dat ze dan een soort magneet-katapult in gedachten hadden? Want stoom is natuurlijk ook prima te maken met elektriciteit. Sterker nog, waarschijnlijk máken ze die elektriciteit van stoom van de reactor. Al zal dat wel niet dezelfde stoom zijn als die voor de katapult.
Via een warmtewisselaar hangt dat rechtstreeks aan de reactor. De reden om alles electrisch te willen is met name efficientie en gewicht. Zo'n hele stoominstallatie weegt wel een paar honderd ton gok ik zo en al dat gewicht moet je meezeulen. Ook onderhoud van zo zwaar belastte leidingen en ventielen is een redelijk drama en die leidingen lopen door het hele schip dus je moet alles isoleren enz, dus het neemt ook veel plaats in daar waar je liever kisten hebt staan
pi_49726651
Hmm dan zou je idd zeggen, dat moet tegenwoordig makkelijker kunnen!
pi_49727277
Ik vond het wel weer tijd voor plaatjes
Ik steek je moeder in de fik!
pi_49731528
die is zo fucking bruut he
Tralalalala Die Dom Die Dom
  zaterdag 26 mei 2007 @ 19:26:52 #196
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_49798513
bier
FCT
  zaterdag 26 mei 2007 @ 23:30:49 #197
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_49805501
Geen tieten?
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  zondag 27 mei 2007 @ 00:10:15 #198
151326 nsfw
RIP voor de nabestaanden
pi_49806548
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 23:30 schreef Public_NME het volgende:
Geen tieten?
(.)(.)
  zondag 27 mei 2007 @ 00:13:49 #199
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_49806655
quote:
Op zondag 27 mei 2007 00:10 schreef nsfw het volgende:

[..]

(.)(.)
8====> (_(())_)
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_49807571
Vliegen is toch best tof, heren.
  zondag 27 mei 2007 @ 03:59:31 #201
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_49811100
Mooie tijd om te gaan werken.
FCT
  zondag 27 mei 2007 @ 09:37:29 #202
178196 Dragoljub
Mihailovic
pi_49812116
Ech nieuh!

Whehehe!
  zondag 27 mei 2007 @ 11:13:00 #203
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_49813178
quote:
Op zondag 27 mei 2007 03:59 schreef Mojave het volgende:
Mooie tijd om te gaan werken.
Ja, kan je tenminste gelijk door uit de kroeg!
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  zondag 27 mei 2007 @ 12:45:53 #204
151326 nsfw
RIP voor de nabestaanden
pi_49815236
quote:
Op zondag 27 mei 2007 03:59 schreef Mojave het volgende:
Mooie tijd om te gaan werken.
We're going to Ibiza
  zondag 27 mei 2007 @ 13:02:56 #205
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_49815730
quote:
Op zondag 27 mei 2007 12:45 schreef nsfw het volgende:

[..]

We're going to Ibiza
Ja, als we lief zijn kunnen we misschien wel jumpseaten bij Mojave...!
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_49820344
Bio is de slechtste uitvinding sinds noise abatement
Ik steek je moeder in de fik!
  zondag 27 mei 2007 @ 16:06:24 #207
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_49821881
jaaaa daar ben ik weer... te laat maar ben er weer.
FCT
  zondag 27 mei 2007 @ 16:06:56 #208
178196 Dragoljub
Mihailovic
pi_49821906
Gewoon het gaspedaal wat verder intrappen!
  zondag 27 mei 2007 @ 16:28:33 #209
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_49822873
quote:
Op zondag 27 mei 2007 16:06 schreef Mojave het volgende:
jaaaa daar ben ik weer... te laat maar ben er weer.
File?
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  zondag 27 mei 2007 @ 16:32:15 #210
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_49822974
quote:
Op zondag 27 mei 2007 16:28 schreef Public_NME het volgende:

[..]

File?
Nee man, medical emergency net voor take off van de 36L
FCT
  zondag 27 mei 2007 @ 16:32:53 #211
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_49823006


dat was 'm weer
FCT
pi_49830264
quote:
Op zondag 27 mei 2007 16:32 schreef Mojave het volgende:
[afbeelding]

dat was 'm weer
Mooi, trouwens nog een HV'er die de 15de van Juni naar Toulon vliegt? Wil wel weer eens de jumpseat uitproberen...
  zondag 27 mei 2007 @ 20:37:25 #213
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_49830726
quote:
Op zondag 27 mei 2007 16:32 schreef Mojave het volgende:

[..]

Nee man, medical emergency net voor take off van de 36L
Oh, alles goed gekomen hoop ik?!
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_49831259
quote:
Op zondag 27 mei 2007 20:24 schreef Fillipe het volgende:

[..]

Mooi, trouwens nog een HV'er die de 15de van Juni naar Toulon vliegt? Wil wel weer eens de jumpseat uitproberen...
2 meestal
Ik steek je moeder in de fik!
  zondag 27 mei 2007 @ 21:43:59 #215
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_49833154
quote:
Op zondag 27 mei 2007 20:37 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Oh, alles goed gekomen hoop ik?!
Ja gelukkig wel!
FCT
  zondag 27 mei 2007 @ 21:59:47 #216
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_49833726
quote:
Op zondag 27 mei 2007 21:43 schreef Mojave het volgende:

[..]

Ja gelukkig wel!
Mooi zo, medical emergencies zijn nooit leuk. Collega van mijn Pa kreeg een hartaanval op een vlucht uit NYC naar AMS, zo ongeveer boven London. Dus doorgevlogen naar AMS, maar het was al te laat...
Heb laatst een foto gezien van die 'corpse cabinets' in longhaul vliegtuigens, bizar man, kunnen ze gewoon een lijk inschuiven op een soort van brancard.
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_49835104
Had ik hier al verteld dat ik zojuist me laatste (van de 5) doellanding gemaakt heb?
  maandag 28 mei 2007 @ 01:46:50 #218
49959 SnowBite
deze zin past hier niet helema
pi_49841517
Wat is het doel van die landingen dan?
  maandag 28 mei 2007 @ 03:31:25 #219
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_49842961
quote:
Op zondag 27 mei 2007 21:59 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Mooi zo, medical emergencies zijn nooit leuk. Collega van mijn Pa kreeg een hartaanval op een vlucht uit NYC naar AMS, zo ongeveer boven London. Dus doorgevlogen naar AMS, maar het was al te laat...
Heb laatst een foto gezien van die 'corpse cabinets' in longhaul vliegtuigens, bizar man, kunnen ze gewoon een lijk inschuiven op een soort van brancard.
Ja jezus man, echt fucked up! bij ons kunnen ze in de achterste galley liggen
Vloog vorige week boven Turkije en hoorde op ATC dat er een Air Berlin onderuitging door een Medical Emerg.

Nou ik ga me maar weer melden
FCT
pi_49845261
quote:
Op maandag 28 mei 2007 01:46 schreef SnowBite het volgende:
Wat is het doel van die landingen dan?
Ik denk dat die landingen bedoeld zijn om te laten zien dat je je kist goed onder controle hebt en je dat ding kunt landen op de plek waar jij wilt. Wat o pzich wel handig is bij korte banen en noodlandingen in kleien weilanden...

Denk ik...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  maandag 28 mei 2007 @ 12:07:39 #221
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_49847121
quote:
Op maandag 28 mei 2007 03:31 schreef Mojave het volgende:

[..]
Nou ik ga me maar weer melden
]
Je bent de laatste tijd wel de man van de mooie tijden hehe. Heb je wel eens een ernstige medical emergency gehad/fatality. (of wil je dat niet vertellen)
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_49857310
quote:
Op maandag 28 mei 2007 10:53 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Ik denk dat die landingen bedoeld zijn om te laten zien dat je je kist goed onder controle hebt en je dat ding kunt landen op de plek waar jij wilt. Wat o pzich wel handig is bij korte banen en noodlandingen in kleien weilanden...

Denk ik...
spijker -> kop.

Het "doel" is een veld van 30x30 meter waarin de eerste aanraking van het hoofdwiel plaats moet vinden.
pi_49858503
quote:
Op maandag 28 mei 2007 17:21 schreef mcDavid het volgende:

[..]

spijker -> kop.

Het "doel" is een veld van 30x30 meter waarin de eerste aanraking van het hoofdwiel plaats moet vinden.
Mooie anekdote is dat die afmetingen uit de tijd van houten kisten stamt. Die landen met 60 km/h. Bagger je een moderne prestatiekist in een buitenlandingsveld dan vlieg je 100-130 met een bovendien veel zwaardere kist. We zijn dus alleen maar nauwkeuriger gaan landen
  maandag 28 mei 2007 @ 18:06:42 #224
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_49858708
quote:
Op maandag 28 mei 2007 12:07 schreef Public_NME het volgende:

[..]

]
Je bent de laatste tijd wel de man van de mooie tijden hehe. Heb je wel eens een ernstige medical emergency gehad/fatality. (of wil je dat niet vertellen)
Nee gelukkig niet!
FCT
  maandag 28 mei 2007 @ 19:48:21 #225
178196 Dragoljub
Mihailovic
pi_49862161
Lekker gevlogen vandaag Mojave?
  maandag 28 mei 2007 @ 19:52:06 #226
178196 Dragoljub
Mihailovic
pi_49862322
Fucking triest vandaag trouwens. Vandaag op Discovery Channel zo'n docu over Flight Simmers.

'Dit is de take-off, dit is het gevaarlijkste, samen met de landing, onderdeel van een vlucht.'

HET IS EEN GAME, HET IS NIET GEVAARLIJK. GA DOOD.

  maandag 28 mei 2007 @ 20:31:35 #227
151326 nsfw
RIP voor de nabestaanden
pi_49864004
quote:
Op maandag 28 mei 2007 19:52 schreef Dragoljub het volgende:
Fucking triest vandaag trouwens. Vandaag op Discovery Channel zo'n docu over Flight Simmers.

'Dit is de take-off, dit is het gevaarlijkste, samen met de landing, onderdeel van een vlucht.'

HET IS EEN GAME, HET IS NIET GEVAARLIJK. GA DOOD.

Het is geen game! Het is een simulator!

(zie signature)
  maandag 28 mei 2007 @ 20:34:11 #228
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_49864114
quote:
Op maandag 28 mei 2007 19:52 schreef Dragoljub het volgende:
Fucking triest vandaag trouwens. Vandaag op Discovery Channel zo'n docu over Flight Simmers.

'Dit is de take-off, dit is het gevaarlijkste, samen met de landing, onderdeel van een vlucht.'

HET IS EEN GAME, HET IS NIET GEVAARLIJK. GA DOOD.

Idd, ik vind het ook leuk om af en toe te simmen. Maar sommige mensen slaan echt totaal door....

Mojave, wat voor bestemmingen vlieg je momenteel zoal? Veel charter vluchten?
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_49864129
quote:
Op maandag 28 mei 2007 19:52 schreef Dragoljub het volgende:
Fucking triest vandaag trouwens. Vandaag op Discovery Channel zo'n docu over Flight Simmers.

'Dit is de take-off, dit is het gevaarlijkste, samen met de landing, onderdeel van een vlucht.'

HET IS EEN GAME, HET IS NIET GEVAARLIJK. GA DOOD.

ze zijn nog erger dan die RC "piloten"
  maandag 28 mei 2007 @ 20:40:13 #230
178196 Dragoljub
Mihailovic
pi_49864334
quote:
Op maandag 28 mei 2007 20:31 schreef nsfw het volgende:

[..]

Het is geen game! Het is een simulator!

(zie signature)
pi_49864383
quote:
Op maandag 28 mei 2007 20:31 schreef nsfw het volgende:

[..]

Het is geen game! Het is een simulator!

(zie signature)
You're dangerous!
Ik steek je moeder in de fik!
  maandag 28 mei 2007 @ 20:42:18 #232
151326 nsfw
RIP voor de nabestaanden
pi_49864413
quote:
Op maandag 28 mei 2007 20:34 schreef mcDavid het volgende:

[..]

ze zijn nog erger dan die RC "piloten"
Ook niets mis mee

www.hobbytrade.nl

Die X-twin Sport is echt zoooo leuk voor de saaie standby's!

15 minuten laden, 20 minuten vliegplezier
Heel simpel, De enige "Controls" die je hebt is door asymetrische power. Zo hou ik in elk geval m'n ME Rating geldig
  maandag 28 mei 2007 @ 20:44:37 #233
178196 Dragoljub
Mihailovic
pi_49864511
Ook nog die gozer op het laatst, pakt-ie ineens een huistelefoon van z'n stoel ofzo, gaat-ie roepen: 'mensen we gaan opstijgen!'

Hij moet immers wel z'n virtuele vriendenpassagiers en stewardessen (die hij ook nog eens virtueel neukt!) waarschuwen!
pi_49864664
quote:
Op maandag 28 mei 2007 20:42 schreef nsfw het volgende:

[..]

Ook niets mis mee

www.hobbytrade.nl

Die X-twin Sport is echt zoooo leuk voor de saaie standby's!

15 minuten laden, 20 minuten vliegplezier
Heel simpel, De enige "Controls" die je hebt is door asymetrische power. Zo hou ik in elk geval m'n ME Rating geldig
[afbeelding]
Leuk is het best, maar om jezelf dan een piloot te vinden...
pi_49864807
quote:
Op maandag 28 mei 2007 20:42 schreef nsfw het volgende:

[..]

Ook niets mis mee

www.hobbytrade.nl

Die X-twin Sport is echt zoooo leuk voor de saaie standby's!

15 minuten laden, 20 minuten vliegplezier
Heel simpel, De enige "Controls" die je hebt is door asymetrische power. Zo hou ik in elk geval m'n ME Rating geldig
[afbeelding]
Netals die DHL kist in Irak toch
Ik steek je moeder in de fik!
  maandag 28 mei 2007 @ 21:19:02 #236
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_49866001
quote:
Op maandag 28 mei 2007 20:51 schreef cheukert het volgende:

[..]

Netals die DHL kist in Irak toch
Die had een klein gaatje in de vleugel En die approach is al niet makkelijk aangezien hij megasteil is... Lekker zonder hydraulics hehe
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  maandag 28 mei 2007 @ 21:56:16 #237
151326 nsfw
RIP voor de nabestaanden
pi_49867468
quote:
Op maandag 28 mei 2007 21:19 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Die had een klein gaatje in de vleugel En die approach is al niet makkelijk aangezien hij megasteil is... Lekker zonder hydraulics hehe
Deze kist vlieg ook zonder hydraulics en die van mij heeft inmiddels ook een paar deuken en gaten
  maandag 28 mei 2007 @ 23:53:35 #238
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_49872363
quote:
Op maandag 28 mei 2007 19:48 schreef Dragoljub het volgende:
Lekker gevlogen vandaag Mojave?
Jaa, hij was weer goed, thanks


@Public, idd heel veel charter op dit moment, en erg verschillend. bijna 100 bestemmingen hebben we op dit moment
FCT
pi_49872995
quote:
Op maandag 28 mei 2007 20:34 schreef mcDavid het volgende:

[..]

ze zijn nog erger dan die RC "piloten"
Idd, lutsers

Alhoewel ik moet zeggen dat die F-16 demo laatst wel errug cool was. (Open dag op EHMZ) Ik was nog ff in de veronderstelling dat 't een echte was
  dinsdag 29 mei 2007 @ 03:39:49 #240
49959 SnowBite
deze zin past hier niet helema
pi_49876184
quote:
Op maandag 28 mei 2007 10:53 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Ik denk dat die landingen bedoeld zijn om te laten zien dat je je kist goed onder controle hebt en je dat ding kunt landen op de plek waar jij wilt.
Is dat in principe niet iets wat je elke landing probeert?
pi_49877447
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 03:39 schreef SnowBite het volgende:

[..]

Is dat in principe niet iets wat je elke landing probeert?
Slechts in beperkte mate. Zoals je kon lezen moest hij in een vak van 30 bij 30m landen. Een verkeersvliegtuig mikt op een punt op 1000voet/300m van het begin van de baan, maar moet landen in een gebied van 3000voet/1000meter vanaf het begin van de baan.

Dus je hebt iets meer speling, maar komt inderdaad redeljik op hetzelfde neer.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  dinsdag 29 mei 2007 @ 20:52:04 #242
178196 Dragoljub
Mihailovic
pi_49903462
Draait op touchdown de elevatortrim terug naar neutraal? Zo nee, wat is dat hoge whine geluid?
pi_49904611
dat zijn je passagiers die zich in de broekt schijten van de angst na je landing
Tralalalala Die Dom Die Dom
  dinsdag 29 mei 2007 @ 21:25:01 #244
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_49904916
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 20:52 schreef Dragoljub het volgende:
Draait op touchdown de elevatortrim terug naar neutraal? Zo nee, wat is dat hoge whine geluid?
Je flaps die retracten?
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  dinsdag 29 mei 2007 @ 21:37:03 #245
178196 Dragoljub
Mihailovic
pi_49905468
Hier bijvoorbeeld: http://youtube.com/watch?v=kqJbb0qmjns
Deze is misschien iets duidelijker: http://youtube.com/watch?v=F-YZgLNA2WQ

(Beide de moeite waard om te kijken hoe dan ook )

(Even terzijde; wat een rammel/kraakkist zeg op td http://youtube.com/watch?v=7lNKzvdeOfA )

[ Bericht 26% gewijzigd door Dragoljub op 29-05-2007 21:46:32 ]
  dinsdag 29 mei 2007 @ 22:33:13 #246
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_49908201
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 21:37 schreef Dragoljub het volgende:
Hier bijvoorbeeld: http://youtube.com/watch?v=kqJbb0qmjns
Deze is misschien iets duidelijker: http://youtube.com/watch?v=F-YZgLNA2WQ

(Beide de moeite waard om te kijken hoe dan ook )

(Even terzijde; wat een rammel/kraakkist zeg op td http://youtube.com/watch?v=7lNKzvdeOfA )
speedbrake
FCT
  dinsdag 29 mei 2007 @ 23:15:24 #247
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_49909955
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 21:25 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Je flaps die retracten?
Ah, had niet begrepen dat het in de piemelkuil moest zijn
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  dinsdag 29 mei 2007 @ 23:17:13 #248
178196 Dragoljub
Mihailovic
pi_49910018
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 22:33 schreef Mojave het volgende:

[..]

speedbrake
Dank.
pi_49910720
deeltje gaat hard meeeeen
Ik steek je moeder in de fik!
  dinsdag 29 mei 2007 @ 23:37:05 #250
157960 Okeuj
Ich habe es nicht gewusst
pi_49910873
Tijdje terug zelf mn aller eerste "echte" uren mogen maken in een T-67 slingsby voor de luchtmacht. Beetje patronen vliegen en beetje lopen stunten. Mèn! Wat is dat mooi. Even me best doen om de rest van de opleiding ook succesvol af te ronden, want er is echt niets mooiers dan vliegen
Nee echt niet.
pi_49911360
dikke sjizuuul Wanneer begin je?
Ik steek je moeder in de fik!
  dinsdag 29 mei 2007 @ 23:50:12 #252
157960 Okeuj
Ich habe es nicht gewusst
pi_49911484
Als het goed is 15 augustus. Ze hebben de capaciteit van de klas van 15 naar 30 man gebracht, dus zijn weer aantal vrije plaatsen, alleen ff wachten op definitief bericht.
Nee echt niet.
  woensdag 30 mei 2007 @ 08:34:19 #253
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_49915626
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 23:50 schreef Okeuj het volgende:
Als het goed is 15 augustus. Ze hebben de capaciteit van de klas van 15 naar 30 man gebracht, dus zijn weer aantal vrije plaatsen, alleen ff wachten op definitief bericht.
Cool man, succes
FCT
  woensdag 30 mei 2007 @ 13:25:04 #254
151326 nsfw
RIP voor de nabestaanden
pi_49924869
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 23:50 schreef Okeuj het volgende:
Als het goed is 15 augustus. Ze hebben de capaciteit van de klas van 15 naar 30 man gebracht, dus zijn weer aantal vrije plaatsen, alleen ff wachten op definitief bericht.
Gaaf man! Heel veel succes!

Niet zo worden als Lightning NL he?
  woensdag 30 mei 2007 @ 13:26:33 #255
151326 nsfw
RIP voor de nabestaanden
pi_49924932
Oh heren! Ik ga trouwens zaterdag zweefvliegen

Eng man! Ik ben nu al bang
pi_49925437
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 13:26 schreef nsfw het volgende:
Oh heren! Ik ga trouwens zaterdag zweefvliegen

Eng man! Ik ben nu al bang
Cool, waaro? En vooral; waarom zaterdag. Ze geven rukweer af...
pi_49928793
ja men, met rukweer moet je lekker op je kamertje blijven en de hele dag rukken op purno!
Tralalalala Die Dom Die Dom
  woensdag 30 mei 2007 @ 17:23:55 #258
151326 nsfw
RIP voor de nabestaanden
pi_49933369
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 13:39 schreef Autoreply het volgende:

[..]

Cool, waaro? En vooral; waarom zaterdag. Ze geven rukweer af...
Terlet, met een maat van me, zaterdag omdat ik zaterdagmiddag vrij ben denk ik
pi_49934072
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 13:26 schreef nsfw het volgende:
Oh heren! Ik ga trouwens zaterdag zweefvliegen

Eng man! Ik ben nu al bang
RIP voor de nabestaanden bij welke club ga je?
Ik steek je moeder in de fik!
pi_49934417
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 17:44 schreef cheukert het volgende:

[..]

RIP voor de nabestaanden bij welke club ga je?
De Delftse Stuka Acrobaten natuurlijk
  woensdag 30 mei 2007 @ 18:04:09 #261
151326 nsfw
RIP voor de nabestaanden
pi_49934732
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 17:44 schreef cheukert het volgende:

[..]

RIP voor de nabestaanden bij welke club ga je?
Haha, weet ik veul! Ik rij er gewoon naartoe na m'n werk en dan bel ik wel als ik er ben, Is het klote vliegweer wordt er waarschijnlijk wel bier gedronken...

If There's an Airplane there must be a Pilot

If There's a Pilot there must be a bar
  woensdag 30 mei 2007 @ 18:11:25 #262
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_49934951
Tower: (female controller) "Delta sorry for the delay, but it looks like I can get you off in about a minute."

Delta: (thick southern accent) Darlin' , I haven't been home for a week ... wouldn't take a minute to get me off!"



Deze is ook leuk http://www.youtube.com/watch?v=SUnVlyyar4M

[ Bericht 28% gewijzigd door Public_NME op 30-05-2007 18:25:00 ]
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  woensdag 30 mei 2007 @ 19:08:21 #263
151326 nsfw
RIP voor de nabestaanden
pi_49937000
Hehe, die gast ziet het helemaal niet meer zitten
  woensdag 30 mei 2007 @ 19:11:52 #264
178196 Dragoljub
Mihailovic
pi_49937115
Wel flink gas geven he!
  woensdag 30 mei 2007 @ 20:45:23 #265
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_49941220
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 19:08 schreef nsfw het volgende:
Hehe, die gast ziet het helemaal niet meer zitten
Ja, maar JFK is tussen bijv. 18-20u echt niet normaal, zo druk! Dat is nl. het tijdstip dat veel vluchten naar Europa vertrekken, en het na business hours. Je staat er makkelijk een uur te wachten op je take-off
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  woensdag 30 mei 2007 @ 22:03:47 #266
151326 nsfw
RIP voor de nabestaanden
pi_49944923
Hehehehe, nou, voorruit!! Wel mooie tape iig:D
pi_49946883
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 23:37 schreef Okeuj het volgende:
Tijdje terug zelf mn aller eerste "echte" uren mogen maken in een T-67 slingsby voor de luchtmacht. Beetje patronen vliegen en beetje lopen stunten. Mèn! Wat is dat mooi. Even me best doen om de rest van de opleiding ook succesvol af te ronden, want er is echt niets mooiers dan vliegen
Heb je al gehoord of je de selecties met succes afgelegd hebt of niet? Als je in augustus 2007 begint heb je net pech. Vanaf 1 januar 2008 beginnen ze namelijk met een beter systeem waarbij je korter op de KMA zit, en daarna je ATPL gaat doen.
  donderdag 31 mei 2007 @ 00:49:48 #268
157960 Okeuj
Ich habe es nicht gewusst
pi_49951386
Ons werd verteld dat dat dus vanaf de augustus klas van dit jaar ingaat. Half jaar KMA, geloof maand of 8 ATPL en dan EMVO.
Heb het definitieve bericht nog niet gehad. Aangezien ik een "spoedgevalletje" was voor de aug klas, mocht ik na vmo-1 al gelijk PVS doen en daarna pas FAM en VMO-2. Het is nu even wachten op de definitieve beslissing. Tijdens VMO-2 zelf zijn er geen rare dingen gevonden, dus mag toch hopen dat er positief bericht komt
Nee echt niet.
pi_49953131
Ow, ik heb juist weer 1 januari 2008 gehoord. Nouja... Zeker weet je het toch nooit. Maar heb je de PVS gefixed dan? Hoezo ben je een spoedgeval voor augustus??? Het is pas mei!
Anyway, ik hoop voor je dat je het hebt gered, en als je ATPL gaat doen heb je echt geluk Wat wil je gaan vliegen?
  donderdag 31 mei 2007 @ 10:39:24 #270
99351 Alternate
Wolkenridder
pi_49957301
Waarom gaan jullie ATPL doen? Ga je iets groots vliegen bij de luchtmacht? Of hoort de ATPL theorie gewoon bij de basisopleiding? Of is dat nieuw omdat iedereen na de luchtmacht graag de burgerluchtvaart in wil?
  donderdag 31 mei 2007 @ 10:42:39 #271
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_49957415
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 10:39 schreef Alternate het volgende:
Of is dat nieuw omdat iedereen na de luchtmacht graag de burgerluchtvaart in wil?
Daar adverteren ze nu wel erg veel mee op de tv.
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  donderdag 31 mei 2007 @ 11:56:14 #272
157960 Okeuj
Ich habe es nicht gewusst
pi_49959895
Ja, bij de Marine luchtvaartdienst zit ATPL er al bij en ze wouden het sowieso iets meer gelijk trekken. Daarnaast vergroot het ook enorm je kansen om naderhand door te stromen (trekt dus meer mensen aan en dat hebben ze momenteel hard nodig).
Maar iedereen die afgelopen maanden zn VMO-1 heeft afgerond mag eerst zn PVS doen, omdat die vanwege het vaak verzetten zo gruwelijk lang duurt willen ze die eerst achter de rug hebben (ben zelfs keer voor jan lul naar Frankrijk geweest, weer zou daar beter zijn.. niet dus ). Achter VMO-2 kunnen ze makkelijker vaart zetten.
Qua type, pff... maakt eigenlijk niet zo heel veel uit, áls ik maar mag vliegen hehe. Als ik echt een lijstje zou moeten maken zou ie denk ik redelijk standaard eruitzien: 1. F-16 2. Apache 3. Chinook/Cougar
Maar het is niet zo van ik wil persé een bepaald type.
Nee echt niet.
pi_49981910
2x voor niks naar Frankrijk haha. Hoe lang heb je daar gezeten dan? Toch wel een redelijke vergoeding voor gekregen neem ik aan? Echt relaxed als je straks je ATPL hebt, ik wou dat ik dat had. Dan kon ik gewoon effe een burgerkistje huren en vliegen. Hopelijk valt dat in de toekomst ook nog gelijk te trekken.
  donderdag 31 mei 2007 @ 23:51:08 #274
157960 Okeuj
Ich habe es nicht gewusst
pi_49985140
Nee, Frankrijk ding was eenmalig. Heb er in totaal 3 hele dagen gezeten + 2 dagen 9uur zweten in t busje, hehe. Mja, laatst idd even gekeken wat dat ATPL gebeuren kost als je hem zelf (of via KLS oid) wilt gaan halen... duur geintje! Maar zeker wel handig om te hebben.
Nee echt niet.
  vrijdag 1 juni 2007 @ 02:22:14 #275
49959 SnowBite
deze zin past hier niet helema
pi_49988634
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 22:32 schreef Lightning_NL het volgende:
2x voor niks naar Frankrijk haha. Hoe lang heb je daar gezeten dan? Toch wel een redelijke vergoeding voor gekregen neem ik aan? Echt relaxed als je straks je ATPL hebt, ik wou dat ik dat had. Dan kon ik gewoon effe een burgerkistje huren en vliegen. Hopelijk valt dat in de toekomst ook nog gelijk te trekken.
Kun je helemaal niet uitgecheckt worden op bijv. een cessna ofzo?
pi_49989023
Ik weet niet precies hoe het zit, maar ik kan niet aantonen dat ik iets van theorie weet. Maar ik dacht de KLu ermee bezig is met mogelijkheden om militair samen te trekken met civiel. Ook heb ik m'n brevet nog niet ook al heb ik aardig wat uurtjes op de PC7.
  vrijdag 1 juni 2007 @ 06:57:59 #277
49959 SnowBite
deze zin past hier niet helema
pi_49989399
Lekker aerobatics doen met zo'n PC7 lijkt me ook wel gaaf

p.s. komende week m'n CPL check!
  vrijdag 1 juni 2007 @ 09:44:05 #278
99351 Alternate
Wolkenridder
pi_49991719
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 22:32 schreef Lightning_NL het volgende:
2x voor niks naar Frankrijk haha. Hoe lang heb je daar gezeten dan? Toch wel een redelijke vergoeding voor gekregen neem ik aan? Echt relaxed als je straks je ATPL hebt, ik wou dat ik dat had. Dan kon ik gewoon effe een burgerkistje huren en vliegen. Hopelijk valt dat in de toekomst ook nog gelijk te trekken.
Dit is een misverstand, je krijgt niet je ATPL, je haalt je ATPL theorie examens.
Om daadwerkelijk je ATPL te krijgen zul je ook een CPL + ME/IR moeten hebben. En de nodige multi crew uren. Dan pas kun je een ATPL aanvragen.
Om er echt iets aan te hebben moet je dus alsnog na je millitaire dienst een CPL halen + MCC, of een gelijkstelling krijgen met je militaire brefet en dan los een MCC doen.
Maar zover ik weet is er nog geen gelijkstellings regeling.

Wat wel heel erg scheelt is dat je alle theorie al gedaan hebt en niet nadat je bij het leger klaar bent een maand of 8 kwijt bent aan theorie lessen.

ps. zelfs met een 'echt' atpl kun je niet zomaar een burgerkistje huren, daar moet je ook weer een geldige single engine rating voor hebben en atpl-ers die dat hebben zijn vrij schaars
  vrijdag 1 juni 2007 @ 11:16:48 #279
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_49994475
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 06:57 schreef SnowBite het volgende:

p.s. komende week m'n CPL check!
Suc6 man! Hoe komt het eigenlijk dat jij zoveel sneller gaat dan de rest van je groep?
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  vrijdag 1 juni 2007 @ 13:41:15 #280
49959 SnowBite
deze zin past hier niet helema
pi_49998975
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 11:16 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Suc6 man! Hoe komt het eigenlijk dat jij zoveel sneller gaat dan de rest van je groep?
Mja deels omdat het gewoon zo uitkomt kwa planning etc. Nog niet vaak hoeven te cancellen vanwege weer o.i.d.
En tot nu toe elke check in één keer gehaald.
  vrijdag 1 juni 2007 @ 13:48:42 #281
157960 Okeuj
Ich habe es nicht gewusst
pi_49999245
Hmm, vriend van me zit momenteel ook in Arizona voor de KLM flight academy (Rens Fransen) zal dan wel geen onbekende zijn. Weet niet precies hoever hij inmiddels is, maar is daar nog niet zo gek lang bezig.

Maar succes!
Nee echt niet.
pi_50001407
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 22:32 schreef Lightning_NL het volgende:
2x voor niks naar Frankrijk haha. Hoe lang heb je daar gezeten dan? Toch wel een redelijke vergoeding voor gekregen neem ik aan? Echt relaxed als je straks je ATPL hebt, ik wou dat ik dat had. Dan kon ik gewoon effe een burgerkistje huren en vliegen. Hopelijk valt dat in de toekomst ook nog gelijk te trekken.
Dat kan jij ook heur google enzo
http://www.ivw.nl/nl/Imag(...)%20KM_tcm5-12648.pdf
Ik steek je moeder in de fik!
pi_50001663
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 14:46 schreef cheukert het volgende:

[..]

Dat kan jij ook heur google enzo
http://www.ivw.nl/nl/Imag(...)%20KM_tcm5-12648.pdf
1 april kikker in je bil! :p
pi_50009769
@alternate, een typerating halen kost toch niet zoveel geld? Is toch een vluchtje ofzo? En dat kun je dus doen als je een brevet hebt met ATPL? Ik had op een gegeven moment op de EMVO in Woensdrecht m'n voorlopig militair brevet behaald waarmee ik dus solo mocht met de PC7, volgens mij is dat dus hetzelfde als een typerating.
En inderdaad, aerobatics met de PC7 zijn ubergeil Af en toe 5-6G trekken Prachtige kist, ik mis 'm.
pi_50010021
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 14:46 schreef cheukert het volgende:

[..]

Dat kan jij ook heur google enzo
http://www.ivw.nl/nl/Imag(...)%20KM_tcm5-12648.pdf
Alright! Cool! Thanks voor de informatie!
  vrijdag 1 juni 2007 @ 20:55:24 #286
49959 SnowBite
deze zin past hier niet helema
pi_50013531
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 13:48 schreef Okeuj het volgende:
Hmm, vriend van me zit momenteel ook in Arizona voor de KLM flight academy (Rens Fransen) zal dan wel geen onbekende zijn. Weet niet precies hoever hij inmiddels is, maar is daar nog niet zo gek lang bezig.

Maar succes!
Ja die ken ik wel.
2 jaar geleden tegelijkertijd met hem selectie gedaan, en hij zit in de klas na mij.
pi_50013827
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 19:08 schreef Lightning_NL het volgende:
@alternate, een typerating halen kost toch niet zoveel geld? Is toch een vluchtje ofzo? En dat kun je dus doen als je een brevet hebt met ATPL? Ik had op een gegeven moment op de EMVO in Woensdrecht m'n voorlopig militair brevet behaald waarmee ik dus solo mocht met de PC7, volgens mij is dat dus hetzelfde als een typerating.
En inderdaad, aerobatics met de PC7 zijn ubergeil Af en toe 5-6G trekken Prachtige kist, ik mis 'm.
Je hebt brevetten bijv. PPL-CPL-ATPL en bovenop die brevetten heb je de ratings. Die ratings zeggen zegmaar welke kisten je mag vliegen.
Omdat je een bepaald aantal uren moet vliegen per jaar zijn er een hoop verkeersvliegers met ATPL (ev. frozen) die hun SEP rating hebben laten verlopen en dus niet meer SEP mogen vliegen.
Die PC7 heeft of een eigen rating of SET, dus dan zou je nog een aantal uurtjes SEP moeten lessen om de rating te halen en een aantal uurtje per jaar vliegen om deze geldig te houden.

Er zal vast nog wel een officiele website van IVW ofzo zijn waar dit alles precies op staat. Google weet het vast wel.
Ik steek je moeder in de fik!
pi_50051170
Bezig met selectie bij Stella in Teuge...
  zondag 3 juni 2007 @ 03:32:52 #289
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_50051967
quote:
Op zondag 3 juni 2007 02:44 schreef PurifieR het volgende:
Bezig met selectie bij Stella in Teuge...
Goed zo, welke fase?
FCT
pi_50054277
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 21:03 schreef cheukert het volgende:

[..]

Je hebt brevetten bijv. PPL-CPL-ATPL en bovenop die brevetten heb je de ratings. Die ratings zeggen zegmaar welke kisten je mag vliegen.
Omdat je een bepaald aantal uren moet vliegen per jaar zijn er een hoop verkeersvliegers met ATPL (ev. frozen) die hun SEP rating hebben laten verlopen en dus niet meer SEP mogen vliegen.
Die PC7 heeft of een eigen rating of SET, dus dan zou je nog een aantal uurtjes SEP moeten lessen om de rating te halen en een aantal uurtje per jaar vliegen om deze geldig te houden.

Er zal vast nog wel een officiele website van IVW ofzo zijn waar dit alles precies op staat. Google weet het vast wel.
doe mij eerst dat GPL maar eens
examen is aangevraagd, btw.
  zondag 3 juni 2007 @ 14:02:33 #291
99351 Alternate
Wolkenridder
pi_50059098
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 19:08 schreef Lightning_NL het volgende:
@alternate, een typerating halen kost toch niet zoveel geld? Is toch een vluchtje ofzo? En dat kun je dus doen als je een brevet hebt met ATPL? Ik had op een gegeven moment op de EMVO in Woensdrecht m'n voorlopig militair brevet behaald waarmee ik dus solo mocht met de PC7, volgens mij is dat dus hetzelfde als een typerating.
En inderdaad, aerobatics met de PC7 zijn ubergeil Af en toe 5-6G trekken Prachtige kist, ik mis 'm.
Hoeveel het kost hangt helemaal van de rating af. Een beetje typerating (inclusief circuit vliegen) kost zo'n 50 000 euro, maar dat zal je niet bedoelen
Een SEP rating weer geldig maken kost je 1 uurtje instructie en 1 profcheck.
Maar als je nooit die rating gehad hebt en je wilt hem halen dan weet ik niet hoe het werkt.

Een echte typerating geld voor 1 type, bijvoorbeeld boeing 747, wat jij bedoeld is een class rating, bijvoorbeeld single engine land, single engine piston etc etc. Dat is dus een bepaalde categorie vliegtuigen.
Om een type rating te mogen halen moet je altijd eerst de bijbehorende class rating hebben. Je mag dus met je single engine piston geen 747 rating halen, daar heb je Multi engine voor nodig.
pi_50092363
quote:
Op zondag 3 juni 2007 03:32 schreef Mojave het volgende:

[..]

Goed zo, welke fase?
Vrijdagmiddag fase 3 (de grading), dus nu druk aan het studeren
pi_50092660
quote:
Op zondag 3 juni 2007 11:03 schreef mcDavid het volgende:

[..]

doe mij eerst dat GPL maar eens
examen is aangevraagd, btw.
GPL heeft ook ratings en ik heb ze allemaal

Moet alleen binnenkort toch m'n RT maar 's gaan halen
pi_50094747
quote:
Op maandag 4 juni 2007 15:19 schreef Autoreply het volgende:

[..]

GPL heeft ook ratings en ik heb ze allemaal

Moet alleen binnenkort toch m'n RT maar 's gaan halen
Vliegonderricht nog niet!
pi_50096653
quote:
Op maandag 4 juni 2007 16:23 schreef mcDavid het volgende:

[..]

Vliegonderricht nog niet!
Da's geen rating maar een apart brevet lul

CFI/RFI vs CPL/GPL
pi_50096685
Voordat je solo mag op een kist, moet je daar dan ook een rating voor hebben? Wat een ingewikkelde onduidelijke zooi is dat zeg.
pi_50097198
quote:
Op maandag 4 juni 2007 17:16 schreef Lightning_NL het volgende:
Voordat je solo mag op een kist, moet je daar dan ook een rating voor hebben?
Bij singles sowieso niet. Zeg maar van ULM tot PC-6 krijg je les en kan je zonder instructeur solo, ik weet niet of er uitzonderigen zijn. Bij multi-crew kisten gebeurt het nooit maar of het mag weet ik niet eigenlijk.
quote:
Wat een ingewikkelde onduidelijke zooi is dat zeg.
Neuj hoor, tis best eenvoudig.
pi_50097412
quote:
Op maandag 4 juni 2007 17:15 schreef Autoreply het volgende:

[..]

Da's geen rating maar een apart brevet lul

CFI/RFI vs CPL/GPL
volgens mij staat dat gewoon op het GPL erbij hoor
  maandag 4 juni 2007 @ 19:14:56 #299
99351 Alternate
Wolkenridder
pi_50100736
quote:
Op maandag 4 juni 2007 17:16 schreef Lightning_NL het volgende:
Voordat je solo mag op een kist, moet je daar dan ook een rating voor hebben? Wat een ingewikkelde onduidelijke zooi is dat zeg.
Nee om solo te gaan heb je niet eens een brefet nodig. Gelukkig maar, want alle brefetten eissen een minimaal aantal solo uren
Solo vliegen valt gewoon onder je opleiding en er zitten dan ook restricties aan, zoals geen passagiers vervoeren en dat soort dingen.
pi_50101112
quote:
Op maandag 4 juni 2007 19:14 schreef Alternate het volgende:

[..]

brefVet
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')