Ik ben 22 en zit op de Uni. Ik ga nog maar eens kijken welke mogelijkheden er allemaal zijn, en me eens goed laten informerenquote:Op dinsdag 22 mei 2007 22:58 schreef SnowBite het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe oud je bent en welke opleiding je nu doet, mar het is altijd nog mogelijk he...
In de praktijk komt er nou niet bepaald moeilijke wiskunde bij kijken...
Het is inmiddels meer dan $3quote:Op woensdag 23 mei 2007 01:01 schreef Alternate het volgende:
... en $2 per gallon aan benzine te betalen...
Stop jij eens met zeikenquote:Op woensdag 23 mei 2007 05:50 schreef SnowBite het volgende:
p.s. McDavid & Autoreply, stop eens even met aanvallen, Lightning vertelt gewoon wat...
Ook jij hebt blijkbaar wat moeite met lezen:quote:En daarnaast tellen vlieguren alleen als de motor aanstaat, dus bij jullie vrij weinig
quote:Op woensdag 23 mei 2007 00:33 schreef Autoreply het volgende:
Kappen dus met dat kinderachtige gezeur over zeikende zweefvliegers en wat voor kneuzen we wel niet zijn.
quote:Op woensdag 23 mei 2007 08:33 schreef ChopperMick het volgende:
Jezus, zit net even het topic door te lezen en er wordt wel erg op elkaar ingehakt. Lightning lijkt wel erg korte tenen te hebben! Als je in je opleiding ook zo'n fel baasje bent Lightning voorspel ik je nog een een lange, zware tijd met veel te veel frustratie.
Relax jongens, druk maken doen we wel weer bij de volgende salaris onderhandelingen....
1 euro 40 per liter (dus ¤5,32 per gallon = $4,09 per gallon)quote:Op woensdag 23 mei 2007 05:53 schreef SnowBite het volgende:
[..]
Het is inmiddels meer dan $3![]()
Hoeveel is het in NL op dit moment?
eerder iets van 7 dollar.quote:Op woensdag 23 mei 2007 09:39 schreef The_stranger het volgende:
[..]
1 euro 40 per liter (dus ¤5,32 per gallon = $4,09 per gallon)
ongeveer dan....
oh jaquote:
Zal wel lekker stijgen daar!quote:Op woensdag 23 mei 2007 11:20 schreef Mojave het volgende:
ff wat foto's van gister:
Paar buitjes boven de Balkan:
[afbeelding]
[afbeelding]
Grieks eilandje:
[afbeelding]
Zo, nu weer lief doen hier.
geniale serie is dat toch!quote:Op woensdag 23 mei 2007 14:20 schreef Dragoljub het volgende:
Zo, net die aflevering gezien van de A-Team cheukert.
Geil wijf.
Was een Learjet 35 overigens denk ik.
Mooi pics! Heb je dat filmpje wel eens gezien van die F50 die aan het 'cloudsurfen' is? Dat is ook wel grappig/mooi.quote:Op woensdag 23 mei 2007 11:20 schreef Mojave het volgende:
ff wat foto's van gister:
Paar buitjes boven de Balkan:
Voor de drempel.quote:Op woensdag 23 mei 2007 17:57 schreef Public_NME het volgende:
Damn, een van de meeste vette approaches die ik ooit heb gezien. Doet denken aan een 'checkerboard' approach op Kai Tak! http://www.break.com/index/insane-landing-in-honduras.html
Ook ff cockpit view http://my.break.com/media/view.aspx?ContentID=299109
heel erg mooi gedaan, mooi om te horen hoe de vlieger met zijn trottle "speelt" om de juiste dalingssnelheid te pakken.quote:Op woensdag 23 mei 2007 17:57 schreef Public_NME het volgende:
Damn, een van de meeste vette approaches die ik ooit heb gezien. Doet denken aan een 'checkerboard' approach op Kai Tak! http://www.break.com/index/insane-landing-in-honduras.html
Ook ff cockpit view http://my.break.com/media/view.aspx?ContentID=299109
Ja die is cool!quote:Op woensdag 23 mei 2007 16:39 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Mooi pics! Heb je dat filmpje wel eens gezien van die F50 die aan het 'cloudsurfen' is? Dat is ook wel grappig/mooi.
Was je naar Turkije? Ik heb dat ook een keer gehad met HV uit Dalaman geloof ik, megahoge cumulus wolken, echt niet normaal. (en daar tussendoor cruisen was echt schitterend). Zaten zeker niet op FL410 though...quote:Op woensdag 23 mei 2007 18:09 schreef Mojave het volgende:
[..]
Ja die is cool!
Gister moesten we op FL410 nog avoiden.... mooi werk.
Erg gaaf om te zien. Video's die Simon Lowe maakt zijn ook altijd erg tof om te zijn.quote:Op woensdag 23 mei 2007 17:57 schreef Public_NME het volgende:
Damn, een van de meeste vette approaches die ik ooit heb gezien. Doet denken aan een 'checkerboard' approach op Kai Tak! http://www.break.com/index/insane-landing-in-honduras.html
Ook ff cockpit view http://my.break.com/media/view.aspx?ContentID=299109
FL350 kende ik uiteraard al, veel links op airliners.quote:Op woensdag 23 mei 2007 20:08 schreef Fillipe het volgende:
[..]
Erg gaaf om te zien. Video's die Simon Lowe maakt zijn ook altijd erg tof om te zijn.
http://www.flightlevel350(...)eographer=Simon+Lowe
Goede kwaliteit, en meestal ATC inbegrepen.
Aan de stoompluim te zien, eerder net niet hard genoeg gestart!quote:Op donderdag 24 mei 2007 14:20 schreef Autoreply het volgende:
Whehe, net niet hard genoeg geremd...
http://www.break.com/index/plane_overshoots_aircraft_carrier.html
Nou je het zegt. Ik wist niet dat die Russen ook lanceerden via het zijplatformquote:Op donderdag 24 mei 2007 14:34 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Aan de stoompluim te zien, eerder net niet hard genoeg gestart!
Landing zou ook niet logisch zijn. Dan geven ze sowieso full throttle voor het geval ze de kabels missen.quote:Op donderdag 24 mei 2007 14:37 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Nou je het zegt. Ik wist niet dat die Russen ook lanceerden via het zijplatform![]()
Volgens mij hebben de Fransen met de CDG (nucleare carrier) overwogen om de remhaak ook tijdens de start te gebruiken. Ze wilden eerst een electrisch systeem (all electric vessel) maar omdat daar weinig ervaring mee was een backup als dat een keer halverwege niet meer werkte zodat remmen nog een optie was. Uiteindelijk allemaal niet doorgegaan (die ontwikkeling was sowieso een drama), maar leuke ideeen neverthelessquote:Op donderdag 24 mei 2007 14:42 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Landing zou ook niet logisch zijn. Dan geven ze sowieso full throttle voor het geval ze de kabels missen.
Waarschijnlijk heeft de katapult besloten er na een meter of wat mee op te houden.
Via een warmtewisselaar hangt dat rechtstreeks aan de reactor. De reden om alles electrisch te willen is met name efficientie en gewicht. Zo'n hele stoominstallatie weegt wel een paar honderd ton gok ik zo en al dat gewicht moet je meezeulen. Ook onderhoud van zo zwaar belastte leidingen en ventielen is een redelijk drama en die leidingen lopen door het hele schip dus je moet alles isoleren enz, dus het neemt ook veel plaats in daar waar je liever kisten hebt staanquote:Op donderdag 24 mei 2007 14:58 schreef mcDavid het volgende:
Ik neem aan dat ze dan een soort magneet-katapult in gedachten hadden? Want stoom is natuurlijk ook prima te maken met elektriciteit. Sterker nog, waarschijnlijk máken ze die elektriciteit van stoom van de reactor. Al zal dat wel niet dezelfde stoom zijn als die voor de katapult.
8====> (_(())_)quote:
Ja, kan je tenminste gelijk door uit de kroeg!quote:Op zondag 27 mei 2007 03:59 schreef Mojave het volgende:
Mooie tijd om te gaan werken.
We're going to Ibizaquote:Op zondag 27 mei 2007 03:59 schreef Mojave het volgende:
Mooie tijd om te gaan werken.
Ja, als we lief zijn kunnen we misschien wel jumpseaten bij Mojave...!quote:
File?quote:Op zondag 27 mei 2007 16:06 schreef Mojave het volgende:
jaaaa daar ben ik weer... te laat maar ben er weer.
Mooi, trouwens nog een HV'er die de 15de van Juni naar Toulon vliegt? Wil wel weer eens de jumpseat uitproberen...quote:
Oh, alles goed gekomen hoop ik?!quote:Op zondag 27 mei 2007 16:32 schreef Mojave het volgende:
[..]
Nee man, medical emergency net voor take off van de 36L
2 meestalquote:Op zondag 27 mei 2007 20:24 schreef Fillipe het volgende:
[..]
Mooi, trouwens nog een HV'er die de 15de van Juni naar Toulon vliegt? Wil wel weer eens de jumpseat uitproberen...
Mooi zo, medical emergencies zijn nooit leuk. Collega van mijn Pa kreeg een hartaanval op een vlucht uit NYC naar AMS, zo ongeveer boven London. Dus doorgevlogen naar AMS, maar het was al te laat...quote:
Ja jezus man, echt fucked up! bij ons kunnen ze in de achterste galley liggenquote:Op zondag 27 mei 2007 21:59 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Mooi zo, medical emergencies zijn nooit leuk. Collega van mijn Pa kreeg een hartaanval op een vlucht uit NYC naar AMS, zo ongeveer boven London. Dus doorgevlogen naar AMS, maar het was al te laat...
Heb laatst een foto gezien van die 'corpse cabinets' in longhaul vliegtuigens, bizar man, kunnen ze gewoon een lijk inschuiven op een soort van brancard.
Ik denk dat die landingen bedoeld zijn om te laten zien dat je je kist goed onder controle hebt en je dat ding kunt landen op de plek waar jij wilt. Wat o pzich wel handig is bij korte banen en noodlandingen in kleien weilanden...quote:Op maandag 28 mei 2007 01:46 schreef SnowBite het volgende:
Wat is het doel van die landingen dan?
]quote:
spijker -> kop.quote:Op maandag 28 mei 2007 10:53 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Ik denk dat die landingen bedoeld zijn om te laten zien dat je je kist goed onder controle hebt en je dat ding kunt landen op de plek waar jij wilt. Wat o pzich wel handig is bij korte banen en noodlandingen in kleien weilanden...
Denk ik...
Mooie anekdote is dat die afmetingen uit de tijd van houten kisten stamt. Die landen met 60 km/h. Bagger je een moderne prestatiekist in een buitenlandingsveld dan vlieg je 100-130 met een bovendien veel zwaardere kist. We zijn dus alleen maar nauwkeuriger gaan landenquote:Op maandag 28 mei 2007 17:21 schreef mcDavid het volgende:
[..]
spijker -> kop.
Het "doel" is een veld van 30x30 meter waarin de eerste aanraking van het hoofdwiel plaats moet vinden.
Nee gelukkig niet!quote:Op maandag 28 mei 2007 12:07 schreef Public_NME het volgende:
[..]
]
Je bent de laatste tijd wel de man van de mooie tijden hehe. Heb je wel eens een ernstige medical emergency gehad/fatality. (of wil je dat niet vertellen)
Het is geen game! Het is een simulator!quote:Op maandag 28 mei 2007 19:52 schreef Dragoljub het volgende:
Fucking triest vandaag trouwens. Vandaag op Discovery Channel zo'n docu over Flight Simmers.
'Dit is de take-off, dit is het gevaarlijkste, samen met de landing, onderdeel van een vlucht.'
HET IS EEN GAME, HET IS NIET GEVAARLIJK. GA DOOD.
Idd, ik vind het ook leuk om af en toe te simmen. Maar sommige mensen slaan echt totaal door....quote:Op maandag 28 mei 2007 19:52 schreef Dragoljub het volgende:
Fucking triest vandaag trouwens. Vandaag op Discovery Channel zo'n docu over Flight Simmers.
'Dit is de take-off, dit is het gevaarlijkste, samen met de landing, onderdeel van een vlucht.'
HET IS EEN GAME, HET IS NIET GEVAARLIJK. GA DOOD.
ze zijn nog erger dan die RC "piloten"quote:Op maandag 28 mei 2007 19:52 schreef Dragoljub het volgende:
Fucking triest vandaag trouwens. Vandaag op Discovery Channel zo'n docu over Flight Simmers.
'Dit is de take-off, dit is het gevaarlijkste, samen met de landing, onderdeel van een vlucht.'
HET IS EEN GAME, HET IS NIET GEVAARLIJK. GA DOOD.
quote:Op maandag 28 mei 2007 20:31 schreef nsfw het volgende:
[..]
Het is geen game! Het is een simulator!![]()
![]()
![]()
![]()
(zie signature)![]()
You're dangerous!quote:Op maandag 28 mei 2007 20:31 schreef nsfw het volgende:
[..]
Het is geen game! Het is een simulator!![]()
![]()
![]()
![]()
(zie signature)![]()
Ook niets mis meequote:Op maandag 28 mei 2007 20:34 schreef mcDavid het volgende:
[..]
ze zijn nog erger dan die RC "piloten"
Leuk is het best, maar om jezelf dan een piloot te vinden...quote:Op maandag 28 mei 2007 20:42 schreef nsfw het volgende:
[..]
Ook niets mis mee
www.hobbytrade.nl
Die X-twin Sport is echt zoooo leuk voor de saaie standby's!
15 minuten laden, 20 minuten vliegplezier
Heel simpel, De enige "Controls" die je hebt is door asymetrische power. Zo hou ik in elk geval m'n ME Rating geldig
[afbeelding]
Netals die DHL kist in Irak tochquote:Op maandag 28 mei 2007 20:42 schreef nsfw het volgende:
[..]
Ook niets mis mee
www.hobbytrade.nl
Die X-twin Sport is echt zoooo leuk voor de saaie standby's!
15 minuten laden, 20 minuten vliegplezier
Heel simpel, De enige "Controls" die je hebt is door asymetrische power. Zo hou ik in elk geval m'n ME Rating geldig
[afbeelding]
Die had een klein gaatje in de vleugelquote:
Deze kist vlieg ook zonder hydraulics en die van mij heeft inmiddels ook een paar deuken en gatenquote:Op maandag 28 mei 2007 21:19 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Die had een klein gaatje in de vleugelEn die approach is al niet makkelijk aangezien hij megasteil is... Lekker zonder hydraulics hehe
Jaa, hij was weer goed, thanksquote:Op maandag 28 mei 2007 19:48 schreef Dragoljub het volgende:
Lekker gevlogen vandaag Mojave?
Idd, lutsersquote:Op maandag 28 mei 2007 20:34 schreef mcDavid het volgende:
[..]
ze zijn nog erger dan die RC "piloten"
Is dat in principe niet iets wat je elke landing probeert?quote:Op maandag 28 mei 2007 10:53 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Ik denk dat die landingen bedoeld zijn om te laten zien dat je je kist goed onder controle hebt en je dat ding kunt landen op de plek waar jij wilt.
Slechts in beperkte mate. Zoals je kon lezen moest hij in een vak van 30 bij 30m landen. Een verkeersvliegtuig mikt op een punt op 1000voet/300m van het begin van de baan, maar moet landen in een gebied van 3000voet/1000meter vanaf het begin van de baan.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 03:39 schreef SnowBite het volgende:
[..]
Is dat in principe niet iets wat je elke landing probeert?
Je flaps die retracten?quote:Op dinsdag 29 mei 2007 20:52 schreef Dragoljub het volgende:
Draait op touchdown de elevatortrim terug naar neutraal? Zo nee, wat is dat hoge whine geluid?
speedbrakequote:Op dinsdag 29 mei 2007 21:37 schreef Dragoljub het volgende:
Hier bijvoorbeeld: http://youtube.com/watch?v=kqJbb0qmjns
Deze is misschien iets duidelijker: http://youtube.com/watch?v=F-YZgLNA2WQ
(Beide de moeite waard om te kijken hoe dan ook)
(Even terzijde; wat een rammel/kraakkist zeg op tdhttp://youtube.com/watch?v=7lNKzvdeOfA
)
Ah, had niet begrepen dat het in de piemelkuil moest zijnquote:
Cool man, succesquote:Op dinsdag 29 mei 2007 23:50 schreef Okeuj het volgende:
Als het goed is 15 augustus. Ze hebben de capaciteit van de klas van 15 naar 30 man gebracht, dus zijn weer aantal vrije plaatsen, alleen ff wachten op definitief bericht.
Gaaf man! Heel veel succes!quote:Op dinsdag 29 mei 2007 23:50 schreef Okeuj het volgende:
Als het goed is 15 augustus. Ze hebben de capaciteit van de klas van 15 naar 30 man gebracht, dus zijn weer aantal vrije plaatsen, alleen ff wachten op definitief bericht.
Cool, waaro? En vooral; waarom zaterdag. Ze geven rukweer af...quote:Op woensdag 30 mei 2007 13:26 schreef nsfw het volgende:
Oh heren! Ik ga trouwens zaterdag zweefvliegen![]()
![]()
![]()
![]()
Eng man! Ik ben nu al bang![]()
![]()
Terlet, met een maat van me, zaterdag omdat ik zaterdagmiddag vrij ben denk ikquote:Op woensdag 30 mei 2007 13:39 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Cool, waaro? En vooral; waarom zaterdag. Ze geven rukweer af...
RIP voor de nabestaandenquote:Op woensdag 30 mei 2007 13:26 schreef nsfw het volgende:
Oh heren! Ik ga trouwens zaterdag zweefvliegen![]()
![]()
![]()
![]()
Eng man! Ik ben nu al bang![]()
![]()
De Delftse Stuka Acrobaten natuurlijkquote:Op woensdag 30 mei 2007 17:44 schreef cheukert het volgende:
[..]
RIP voor de nabestaandenbij welke club ga je?
Haha, weet ik veul! Ik rij er gewoon naartoe na m'n werk en dan bel ik wel als ik er ben, Is het klote vliegweer wordt er waarschijnlijk wel bier gedronken...quote:Op woensdag 30 mei 2007 17:44 schreef cheukert het volgende:
[..]
RIP voor de nabestaandenbij welke club ga je?
Ja, maar JFK is tussen bijv. 18-20u echt niet normaal, zo druk! Dat is nl. het tijdstip dat veel vluchten naar Europa vertrekken, en het na business hours. Je staat er makkelijk een uur te wachten op je take-offquote:Op woensdag 30 mei 2007 19:08 schreef nsfw het volgende:
Hehe, die gast ziet het helemaal niet meer zitten
Heb je al gehoord of je de selecties met succes afgelegd hebt of niet? Als je in augustus 2007 begint heb je net pech. Vanaf 1 januar 2008 beginnen ze namelijk met een beter systeem waarbij je korter op de KMA zit, en daarna je ATPL gaat doen.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 23:37 schreef Okeuj het volgende:
Tijdje terug zelf mn aller eerste "echte" uren mogen maken in een T-67 slingsby voor de luchtmacht. Beetje patronen vliegen en beetje lopen stunten. Mèn! Wat is dat mooi. Even me best doen om de rest van de opleiding ook succesvol af te ronden, want er is echt niets mooiers dan vliegen
Daar adverteren ze nu wel erg veel mee op de tv.quote:Op donderdag 31 mei 2007 10:39 schreef Alternate het volgende:
Of is dat nieuw omdat iedereen na de luchtmacht graag de burgerluchtvaart in wil?
Kun je helemaal niet uitgecheckt worden op bijv. een cessna ofzo?quote:Op donderdag 31 mei 2007 22:32 schreef Lightning_NL het volgende:
2x voor niks naar Frankrijk haha. Hoe lang heb je daar gezeten dan? Toch wel een redelijke vergoeding voor gekregen neem ik aan? Echt relaxed als je straks je ATPL hebt, ik wou dat ik dat had. Dan kon ik gewoon effe een burgerkistje huren en vliegen. Hopelijk valt dat in de toekomst ook nog gelijk te trekken.
Dit is een misverstand, je krijgt niet je ATPL, je haalt je ATPL theorie examens.quote:Op donderdag 31 mei 2007 22:32 schreef Lightning_NL het volgende:
2x voor niks naar Frankrijk haha. Hoe lang heb je daar gezeten dan? Toch wel een redelijke vergoeding voor gekregen neem ik aan? Echt relaxed als je straks je ATPL hebt, ik wou dat ik dat had. Dan kon ik gewoon effe een burgerkistje huren en vliegen. Hopelijk valt dat in de toekomst ook nog gelijk te trekken.
Suc6 man! Hoe komt het eigenlijk dat jij zoveel sneller gaat dan de rest van je groep?quote:
Mja deels omdat het gewoon zo uitkomt kwa planning etc. Nog niet vaak hoeven te cancellen vanwege weer o.i.d.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 11:16 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Suc6 man! Hoe komt het eigenlijk dat jij zoveel sneller gaat dan de rest van je groep?
Dat kan jij ook heurquote:Op donderdag 31 mei 2007 22:32 schreef Lightning_NL het volgende:
2x voor niks naar Frankrijk haha. Hoe lang heb je daar gezeten dan? Toch wel een redelijke vergoeding voor gekregen neem ik aan? Echt relaxed als je straks je ATPL hebt, ik wou dat ik dat had. Dan kon ik gewoon effe een burgerkistje huren en vliegen. Hopelijk valt dat in de toekomst ook nog gelijk te trekken.
1 april kikker in je bil! :pquote:Op vrijdag 1 juni 2007 14:46 schreef cheukert het volgende:
[..]
Dat kan jij ook heurgoogle enzo
http://www.ivw.nl/nl/Imag(...)%20KM_tcm5-12648.pdf
Alright! Cool! Thanks voor de informatie!quote:Op vrijdag 1 juni 2007 14:46 schreef cheukert het volgende:
[..]
Dat kan jij ook heurgoogle enzo
http://www.ivw.nl/nl/Imag(...)%20KM_tcm5-12648.pdf
Ja die ken ik wel.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 13:48 schreef Okeuj het volgende:
Hmm, vriend van me zit momenteel ook in Arizona voor de KLM flight academy (Rens Fransen) zal dan wel geen onbekende zijn. Weet niet precies hoever hij inmiddels is, maar is daar nog niet zo gek lang bezig.
Maar succes!
Je hebt brevetten bijv. PPL-CPL-ATPL en bovenop die brevetten heb je de ratings. Die ratings zeggen zegmaar welke kisten je mag vliegen.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 19:08 schreef Lightning_NL het volgende:
@alternate, een typerating halen kost toch niet zoveel geld? Is toch een vluchtje ofzo? En dat kun je dus doen als je een brevet hebt met ATPL? Ik had op een gegeven moment op de EMVO in Woensdrecht m'n voorlopig militair brevet behaald waarmee ik dus solo mocht met de PC7, volgens mij is dat dus hetzelfde als een typerating.
En inderdaad, aerobatics met de PC7 zijn ubergeilAf en toe 5-6G trekken
Prachtige kist, ik mis 'm.
Goed zo, welke fase?quote:Op zondag 3 juni 2007 02:44 schreef PurifieR het volgende:
Bezig met selectie bij Stella in Teuge...
doe mij eerst dat GPL maar eensquote:Op vrijdag 1 juni 2007 21:03 schreef cheukert het volgende:
[..]
Je hebt brevetten bijv. PPL-CPL-ATPL en bovenop die brevetten heb je de ratings. Die ratings zeggen zegmaar welke kisten je mag vliegen.
Omdat je een bepaald aantal uren moet vliegen per jaar zijn er een hoop verkeersvliegers met ATPL (ev. frozen) die hun SEP rating hebben laten verlopen en dus niet meer SEP mogen vliegen.
Die PC7 heeft of een eigen rating of SET, dus dan zou je nog een aantal uurtjes SEP moeten lessen om de rating te halen en een aantal uurtje per jaar vliegen om deze geldig te houden.
Er zal vast nog wel een officiele website van IVW ofzo zijn waar dit alles precies op staat. Google weet het vast wel.
Hoeveel het kost hangt helemaal van de rating af. Een beetje typerating (inclusief circuit vliegen) kost zo'n 50 000 euro, maar dat zal je niet bedoelenquote:Op vrijdag 1 juni 2007 19:08 schreef Lightning_NL het volgende:
@alternate, een typerating halen kost toch niet zoveel geld? Is toch een vluchtje ofzo? En dat kun je dus doen als je een brevet hebt met ATPL? Ik had op een gegeven moment op de EMVO in Woensdrecht m'n voorlopig militair brevet behaald waarmee ik dus solo mocht met de PC7, volgens mij is dat dus hetzelfde als een typerating.
En inderdaad, aerobatics met de PC7 zijn ubergeilAf en toe 5-6G trekken
Prachtige kist, ik mis 'm.
GPL heeft ook ratings en ik heb ze allemaalquote:Op zondag 3 juni 2007 11:03 schreef mcDavid het volgende:
[..]
doe mij eerst dat GPL maar eens
examen is aangevraagd, btw.
Vliegonderricht nog niet!quote:Op maandag 4 juni 2007 15:19 schreef Autoreply het volgende:
[..]
GPL heeft ook ratings en ik heb ze allemaal![]()
Moet alleen binnenkort toch m'n RT maar 's gaan halen![]()
Bij singles sowieso niet. Zeg maar van ULM tot PC-6 krijg je les en kan je zonder instructeur solo, ik weet niet of er uitzonderigen zijn. Bij multi-crew kisten gebeurt het nooit maar of het mag weet ik niet eigenlijk.quote:Op maandag 4 juni 2007 17:16 schreef Lightning_NL het volgende:
Voordat je solo mag op een kist, moet je daar dan ook een rating voor hebben?
Neuj hoor, tis best eenvoudig.quote:Wat een ingewikkelde onduidelijke zooi is dat zeg.
volgens mij staat dat gewoon op het GPL erbij hoorquote:Op maandag 4 juni 2007 17:15 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Da's geen rating maar een apart brevet lul![]()
CFI/RFI vs CPL/GPL![]()
Nee om solo te gaan heb je niet eens een brefet nodig. Gelukkig maar, want alle brefetten eissen een minimaal aantal solo urenquote:Op maandag 4 juni 2007 17:16 schreef Lightning_NL het volgende:
Voordat je solo mag op een kist, moet je daar dan ook een rating voor hebben? Wat een ingewikkelde onduidelijke zooi is dat zeg.
quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |