Tuurlijk mag je niet discrimineren, alleen positieve discriminatie magquote:Op zaterdag 19 mei 2007 21:49 schreef cultheld het volgende:
[..]
Ik geef Rutte groot gelijk. Nogmaals: Over Vinkenslag-razzia's hoor je de politiek-correcte gedachtepolitie niet, maar zodra het Somaliërs betreft, wordt het oude discriminatie-stokpaardje van stal gehaald.
Iedereen is gelijk, maar sommigen zijn gelijker dan anderen.quote:Op zaterdag 19 mei 2007 21:55 schreef tha_rizzo het volgende:
[..]
Tuurlijk mag je niet discrimineren, alleen positieve discriminatie mag
Niks aantrekken van de beginselen van de grondwet dat iedereen gelijk is of gelijk behandeld dient te worden(wat ook al die linkse partijen in hun manifest hebben)
Een aparte aanpak voor specifieke groepen ja. Allochtonen in het bijzonder vereisen een speciale aanpak. Artikel 1 staat veel effectief handelen ernstig in de weg. Nu kan bijvoorbeeld niet eens dat criminele kuttuig uitgezet worden, dat is zo'n jammer voorbeeld ervan.quote:Op zaterdag 19 mei 2007 21:54 schreef SCH het volgende:
Doodenge opvatting maar dat zul je zelf ook wel begrijpen. Je wil speciale wetten voor speciale bevolkingsgroepen maken? Lees je geschiedenisboeken nog eens door
Zijn dat nu niet eerder 40-45 methodes dan wat Rutte gedaan heeft?quote:Op zaterdag 19 mei 2007 21:44 schreef SCH het volgende:
Aanklagen en veroordelen die man.
Ik vind het doodeng dat jij aangeeft dat parlementariërs de wet niet mogen veranderen.quote:Op zaterdag 19 mei 2007 21:44 schreef SCH het volgende:
[..]
En daarvan heeft de rechter dus gezegd dat de individuele somalier daar niet op lastig gevallen mag worden. En terecht.
Ik vind het doodeng en nu ik de reactie van Rutte heb gelezen dat hij nu ineens de wet aan wil passen omdat het recht in Nederland hem niet bevalt, lijkt hij mij verder ongeschikt als parlementarier. Aanklagen en veroordelen die man.
De PVV zegt toch altijd geen voorstander van rassendiscriminatie te zijn?quote:Op zaterdag 19 mei 2007 15:29 schreef PJORourke het volgende:
Hihihi. Nu kan de VVD niet veel meer zeggen over de PVV.
quote:Op zaterdag 19 mei 2007 21:37 schreef SCH het volgende:
[..]
Het is heel ernstig en Rutte heeft veel uit te leggen. Dat juist hij dit heeft gedaan vind ik heel merkwaardig.
Ik zal het wel weer niet mogen zeggen want de WOII is taboe maar dit is een soort razzia. Doodeng, dit soort methodes. Om iedereen op hetzelfde af te rekenen. Dat Rutte nou niet wil begrijpen dat hij hier fout mee zat. Als hij volhoudt dat dit okay is, heeft hij wel echt een probleem vind ik.
Discriminatie mag niet, maar mag je dan ook geen onderscheidt meer maken op basis van bepaalde kenmerken (lengte, leeftijd, geslacht, huidskleur, schoenmaat, nationaliteit)? Sinds wanneer zijn Somaliërs trouwens een ras? Mag er van jou onderzoek worden gedaan naar een specifieke groep die statistisch gezien een bepaald kenmerk hebben? Zoals onderzoek naar roodharigen met huidkanker of Groningers met een eigen bedrijf of somaliërs met schoenmaat 46?quote:Mensen op basis van raskenmerken aanhouden en hun huis binnen willen, hun gegevens willen controleren etcetera etcetera. Louter omdat er wat mensen zijn die iets verkeerd hebben gedaan en die toevallig in hetzelfde land als jij zijn geboren. What's next??? Als we dit soort praktijken normaal gaan vinden zijn we heel diep gezonken. Ik denk dat Rutte hier gewoon niet zo goed over heeft nagedacht of verkeerd is geadviseerd, hij kan het boetekleed nog aantrekken.
Dat klopt, maar de VVD impliceert die beschuldiging regelmatig.quote:Op zaterdag 19 mei 2007 23:58 schreef SCH het volgende:
De PVV zegt toch altijd geen voorstander van rassendiscriminatie te zijn?
De PVV is dus ook tegen de maatregel die Rutte in 2003 invoerde?quote:Op zondag 20 mei 2007 00:03 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Dat klopt, maar de VVD impliceert die beschuldiging regelmatig.
Geen gelukkige woordkeuze. Immers, bestaat er zoiets als een Somalisch ras?quote:De rechtbank spreekt van ''discriminatie naar ras, omdat het hier een groep mensen van Somalische afkomst betreft, ongeacht de nationaliteit van de betrokkenen''.
Want, die worden bij ontdekking niet aangepakt?quote:Op zaterdag 19 mei 2007 20:30 schreef Doderok het volgende:
Frauderende bijstandtrekkers die niet in Somalië geboren zijn worden in feite beloond.
Ik denk dat terrorisme onderzoeken ook een bepaalde voorselectie maken... Dus het lijkt mij wel de praktijk. En in sommige gevallen ook een terechte praktijk. Je moet er alleen niet in doorschieten.quote:Op zaterdag 19 mei 2007 21:37 schreef SCH het volgende:
Mensen op basis van raskenmerken aanhouden en hun huis binnen willen, hun gegevens willen controleren etcetera etcetera. Louter omdat er wat mensen zijn die iets verkeerd hebben gedaan en die toevallig in hetzelfde land als jij zijn geboren. What's next??? Als we dit soort praktijken normaal gaan vinden zijn we heel diep gezonken. Ik denk dat Rutte hier gewoon niet zo goed over heeft nagedacht of verkeerd is geadviseerd, hij kan het boetekleed nog aantrekken.
Wat denk jij precies dat de functie is van een parlementariër? Ik moet onwillekeurig denken aan de terechte uitspraak van Donner, dat indien de meerderheid van ons land straks invoering van de Sharia wil, het goed democratisch gebruik is om dat ook te doen.quote:Op zaterdag 19 mei 2007 21:44 schreef SCH het volgende:
dat hij nu ineens de wet aan wil passen omdat het recht in Nederland hem niet bevalt, lijkt hij mij verder ongeschikt als parlementarier.
Bij al die 14-1-ers waarbij de rechter had uitgesproken dat ze NL moesten verlaten deed de uitspraak van de rechter er voor jou ook niet toe.quote:Op zaterdag 19 mei 2007 21:53 schreef SCH het volgende:
Lees anders de uitspraak van de rechter even.
Ineens doet dat er niet meer toe
Dat wil Rutte niet. Rutte wil dat je bepaalde bevolkingsgroepen extra aandacht kan geven. Dat gebeurt al lang. Denk aan de horeca die speciale aandacht krijgt inzake fraude.quote:Op zaterdag 19 mei 2007 21:54 schreef SCH het volgende:
Doodenge opvatting maar dat zul je zelf ook wel begrijpen. Je wil speciale wetten voor speciale bevolkingsgroepen maken? Lees je geschiedenisboeken nog eens door
Ja. Bij ras denken velen nog aan genetische verschillen, of alleen aan huidskleur, maar dat is een achterhaalde visie op het begrip ras. De Hoge Raad heeft in 2000 geoordeeld dat zelfs asielzoekers als ras valt te zien.quote:Op zondag 20 mei 2007 09:48 schreef DS4 het volgende:
[..]
Geen gelukkige woordkeuze. Immers, bestaat er zoiets als een Somalisch ras?
Je neemt enigszins een loopje met de feiten.quote:Op zondag 20 mei 2007 10:36 schreef SCH het volgende:
Het gaat er hier om dat Rutte heeft beschreven hoe Somaliers er uit zien en hoe ze te herkennen zijn.
Ik ben benieuwd hoe mensen dit zouden vinden als het hen zelf overkwm. Als ze er werden uitgepikt op basis van een paar kenmerken en dan vragen, waarom moet u mij hebben? "Nou, er zijn een paar mensen, u kent ze verder niet hoor, u hebt ook niets met ze te maken, maar wij gaan alle mensen af die op hen lijken".
Die Vinkenslag-vergelijkingen en dergelijke slaan nergens op . Volgens mij zij er nooit zomaar ergens in een winkelstraat mensen aangehouden die op de mensen lijken die op Vinkenslag wonen etc.
Het gaat nadrukkelijk niet om extra controle, het gaat om het beschrijven van kenmerken. En ja, dat was in heel veel andere gevallen ook verkeerd geweest. Vul hier jood in: mensen met een wat grotere neus mogen staande gehouden worden omdat er een paar joden boekhoudfraude hebben gepleegd, dan zou ik de discussie graag nog een keer overdoen.
Dan kunnen we concluderen dat de Hoge Raad ook met pensioen mag wegens het leven buiten de realiteitquote:Op zondag 20 mei 2007 10:22 schreef Sidekick het volgende:
[..]
De Hoge Raad heeft in 2000 geoordeeld dat zelfs asielzoekers als ras valt te zien.
Nee inderdaad. Een politicus die de wet wil veranderen. Schandelijk, dat is een 1e stap richting fascisme immersquote:Op zaterdag 19 mei 2007 21:44 schreef SCH het volgende:
Ik vind het doodeng en nu ik de reactie van Rutte heb gelezen dat hij nu ineens de wet aan wil passen omdat het recht in Nederland hem niet bevalt, lijkt hij mij verder ongeschikt als parlementarier. Aanklagen en veroordelen die man.
Volgens mij zijn bijstand en dure auto's onverenigbaar. Zeker als je kijkt dat menig politieke partij ons wil doen geloven dat de bijstand zo'n drama is dat je de voedselbanken nodig hebt.quote:Op zaterdag 19 mei 2007 20:31 schreef Doderok het volgende:
Zij kunnen er niets aan doen dat ze een dure auto hebben?![]()
Was de SP niet trouwens niet de partij die aan de bel trok omdat er te weinig parkeerplaatsen bij de voedselbanken waren?quote:Op zondag 20 mei 2007 12:02 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Volgens mij zijn bijstand en dure auto's onverenigbaar. Zeker als je kijkt dat menig politieke partij ons wil doen geloven dat de bijstand zo'n drama is dat je de voedselbanken nodig hebt.
Ja, dat was de SP maar gelukkig denken niet alle politieke partijen er het zelfde overquote:Op zondag 20 mei 2007 12:08 schreef tha_rizzo het volgende:
Was de SP niet trouwens niet de partij die aan de bel trok omdat er te weinig parkeerplaatsen bij de voedselbanken waren?
Ssst....dat mag je niet zeggen. Het is maar heeeel gewoon dat arme mensen twee auto's kunnen rijden!quote:Op zondag 20 mei 2007 12:08 schreef tha_rizzo het volgende:
[..]
Was de SP niet trouwens niet de partij die aan de bel trok omdat er te weinig parkeerplaatsen bij de voedselbanken waren?
Sinds wanneer is een auto een eerste levensbehoefte (wat voedsel wel is)?
Ssst..... Dat mag je niet zeggen want dan zet je een bepaalde bevolkingsgroep in een kwaad daglicht en volgens de Hoge Raad maak je je dan rassendiscriminatie.quote:Op zondag 20 mei 2007 12:13 schreef Gia het volgende:
Ssst....dat mag je niet zeggen. Het is maar heeeel gewoon dat arme mensen twee auto's kunnen rijden!
Hoe moeten ze anders de kinderen naar paardrijles brengen, als manlief aan het beunen is?
Ik bedoelde dan ook dat die situatie niet vergelijkbaar is met deze van de Somaliërs aangezien je wel kiest voor het hebben van een dure wagen maar niet voor het geboren worden in Somalië:quote:Op zondag 20 mei 2007 12:02 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Volgens mij zijn bijstand en dure auto's onverenigbaar. Zeker als je kijkt dat menig politieke partij ons wil doen geloven dat de bijstand zo'n drama is dat je de voedselbanken nodig hebt.
Nee dus.quote:dd, waarom zou dat niet moeten kunnen als je aanwijzingen hebt? Men doet toch ook wel eens speciale onderzoeken bij bijstandtrekkers om te kijken of ze geen dure auto's op hun naam hebben staan. Is dat dan ook al gelijk discriminatie?
quote:Op zaterdag 19 mei 2007 11:13 schreef Lord_Vetinari het volgende:
<knip>
PZC
Een tweede Aantjens? Moet Rutte nu vertrekken? Ik denk van wel. Je bent als Kamerlid verder totaal ongeloofwaardig natuurlijk, vooral in deze tijden van polarisatie.
Volgens sommige partijen is de bijstand ook geen keuze. En als ik andere post hier lees is het benadelen van een groep zoals asielzoekers ook discriminatie. Dus dan valt daar de groep bijstandtrekkers ook onder.quote:Op zondag 20 mei 2007 12:57 schreef Doderok het volgende:
Ik bedoelde dan ook dat die situatie niet vergelijkbaar is met deze van de Somaliërs aangezien je wel kiest voor het hebben van een dure wagen maar niet voor het geboren worden in Somalië:
Als je de andere posts hier boven leest dan zou dat wel discriminatie zijnquote:Op zondag 20 mei 2007 12:57 schreef Doderok het volgende:
Nee dus.
Precies. makkelijk hoor, je bestempelt een groep tot ras en vervolgens is kritiek op die groep racisme en dus illegaal. Orwelliaans.quote:Op zondag 20 mei 2007 11:25 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Dan kunnen we concluderen dat de Hoge Raad ook met pensioen mag wegens het leven buiten de realiteit
Het gaat niet om de maatregel, het gaat om de rassenkaart die de VVD, als PvdA-bijwagen, graag trekt als het om de PVV gaat.quote:Op zondag 20 mei 2007 00:04 schreef SCH het volgende:
De PVV is dus ook tegen de maatregel die Rutte in 2003 invoerde?
Is dat zo moeilijk?quote:Op zondag 20 mei 2007 13:59 schreef sanni het volgende:
[..]
[afbeelding] begrijp niet wat Aantjes hiermee te maken heeft.
Onder andere ik vond dat voor Hirsi Ali geen uitzondering gemaakt moest worden. Was m.i. een schaamteloze vertoning. Van (vrijwel) de gehele politiek in Den Haag.quote:Op zondag 20 mei 2007 10:10 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik kan me niet herinneren dat de Rutte-verdedigers van nu in dat geval net zo regels-zijn-regels geluid lieten horen.
quote:Op zondag 20 mei 2007 10:22 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Ja. Bij ras denken velen nog aan genetische verschillen, of alleen aan huidskleur, maar dat is een achterhaalde visie op het begrip ras. De Hoge Raad heeft in 2000 geoordeeld dat zelfs asielzoekers als ras valt te zien.
Volgens de Van Dale:quote:
Kritiek op de groep? Het gaat hier niet om vrijheid van meningsuiting van burgers, maar over opsporingsmethodes van de overheid. Maar dat is consistent met punt 3 van Het Manifest.quote:Op zondag 20 mei 2007 14:19 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Precies. makkelijk hoor, je bestempelt een groep tot ras en vervolgens is kritiek op die groep racisme en dus illegaal. Orwelliaans.![]()
icquote:Op zondag 20 mei 2007 18:34 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Volgens de Van Dale:
ras1 (het ~, ~sen)
1 groep mensen, dieren of planten die zich door dezelfde erfelijke eigenschappen onderscheiden van andere groepen van dezelfde biologische soort
2 bevolkingsgroep die zich op andere dan erfelijke wijze onderscheidt
3 dier met zuivere teeltkenmerken
Zie 1 en 2...
Waarbij ingezoemd wordt op een risicogroep. Mag je homo's dan ook niet meer als HIV-risicogroep bestempelen?quote:Op zondag 20 mei 2007 18:37 schreef Sidekick het volgende:
Kritiek op de groep? Het gaat hier niet om vrijheid van meningsuiting van burgers, maar over opsporingsmethodes van de overheid.
Welk manifest?quote:Maar dat is consistent met punt 3 van Het Manifest.
Dan hoor je de linkse kliek met hun xenofilie ideologie inderdaad niet.quote:Op zaterdag 19 mei 2007 21:41 schreef cultheld het volgende:
Verander "Somaliërs" in "woonwagenbewoners" en niemand heeft het er nog over.
Nee hoor, multietniciteit is een gegeven.quote:
Zegt de xenofiel, want de huidige multi culti is inderdaad echt iets om trots op te zijn in Nederland.quote:
helemaal mee eens.quote:Op zondag 20 mei 2007 19:01 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Nee hoor, multietniciteit is een gegeven.
Er is gewoon veelste laat ingegrepen met een juiste intergratie en iemand die het wel juist probeerde te doen (Verdonk) wordt door links Nederland afgeschilderd als een nieuwe Hitler.quote:Op zondag 20 mei 2007 19:04 schreef Martijn_fijn het volgende:
[..]
Zegt de xenofiel, want de huidige multi culti is inderdaad echt iets om trots op te zijn in Nederland.![]()
sterker nog. zolang we in de wurggreep zitten van linkse figuren in de rechterlijke macht zijn we gegijzeld en mogen niet eens nieuwe golf allochtonen onderzoeken. blijkbaar. vreemde zaak blijf ik het vinden.quote:Op zondag 20 mei 2007 19:16 schreef tha_rizzo het volgende:
[..]
Er is gewoon veelste laat ingegrepen met een juiste intergratie en iemand die het wel juist probeerde te doen (Verdonk) wordt door links Nederland afgeschilderd als een nieuwe Hitler.
Mensen mogen blijkbaar niet onze taal beheersen, net als onze normen en waarden.
Mensen die misbruik maken van onze samenleving, mensen die fraude plegen (om weer OT te gaan) mag je niet straffen of uitzetten, omdat dit "zielig" is en die mensen o zo "arm" zijn.
Natuurlijk is niet iedereen zo, echter mag je zelfs de rotte appels er niet uithalen volgens links Nederland.
dat zegt guust flater toch altijd als ie ongelijk heeft?quote:
Mogelijk, maar dat zegt Monidique ook als-ie weer eens zo'n onzinnige jankpost ziet.quote:Op zondag 20 mei 2007 19:31 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
dat zegt guust flater toch altijd als ie ongelijk heeft?
Waarom scheld je iedere allochtoon uit alsof het een straatrat is?quote:Op zondag 20 mei 2007 19:25 schreef StefanP het volgende:
Ach, dus omdat die 'Somalische Nederlanders' (het zegt al genoeg over hun integratie dat die dombo's zichzelf geen Nederlanders noemen) zich op hun lange teentjes getrapt voelen, moeten Nederlanders maar weer doodbloeden om hun crimineel gedrag te betalen. Zo ken ik Nederland weer: de rechten van asociale import criminelen die NOOIT iets aan Nederland zullen bijdragen, worden boven die van fatsoenlijke burgers geplaatst.
Dan is het maar racisme. Bevalt het je niet? Dan rot je maar op naar je eigen kloteland. Als er in die groep disproportioneel veel misbruik van uitkeringen e.d. plaatsvindt, dan is dat een perfecte aanleiding om die eens tegen het licht te houden. Wat een vreselijk tenenkrommende politiek-correcte bullshit weer.
Ja, ik vind van wel ja.quote:Op zondag 20 mei 2007 19:14 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
helemaal mee eens.
en links heeft een roze kristallen bol en ziet dat dat een aanwinst is voor de wereld.
quote:Op zondag 20 mei 2007 19:18 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
sterker nog. zolang we in de wurggreep zitten van linkse figuren in de rechterlijke macht zijn we gegijzeld en
Live vanuit het land waar men dwergen 'little people' moet noemen, negers 'afro-amerikanen' en gehandicapten 'people with limited abilities'. Het hele concept 'politiek correct' is uitgevonden in Amerika onder druk van allerlei groepen, onder dreiging van geweld.quote:Op zondag 20 mei 2007 19:40 schreef StefanP het volgende:
Door figuren als jij gaat Nederland ten onder. Hoe wil je het verdedigen dat er hier een gegronde aanleiding is om om een groep te onderzoeken en criminelen op te sporen, maar dat dat niet mag omdat ze toevallig een kleurtje hebben? Het is een onderzoek. Voor die Somaliers die zich aan de wet houden, zijn er geen enkele gevolgen. De rotte appels worden echter wel gevonden en gestraft.
Maar nee, dat mag niet, want een aantal Somaliers is niet crimineel. De rest lacht keihard om die domme Nederlanders die te bang zijn om een gegronde aanleiding aan te grijpen omdat ze te bang zijn iemand met een kleurtje te stigmatiseren. Als de politie of justitie een kans hebben om eindelijk eens wat criminaliteit op te sporen, dan moet die kans gegrepen worden. Behalve in Nederland natuurlijk.
Figuren als jij helpen anders ook niet, door als laffe ratten naar de VS te vluchten.quote:Op zondag 20 mei 2007 19:40 schreef StefanP het volgende:
Door figuren als jij gaat Nederland ten onder.
Ik woon hier tenminste nog en scheld niet vanuit het buitenland met een grote bek op alles wat hier niet van Nederlandse afkomst is.quote:Op zondag 20 mei 2007 19:40 schreef StefanP het volgende:
Door figuren als jij gaat Nederland ten onder.
Iemand of een groep is pas een aanwinst als deze ook daadwerkelijk iets bijdraagt aan de samenleving, er zijn allochtonen die dit doen en allochtonen die dit niet doen, net als autochtonen.quote:
Stel dat joden vaker met voorkennis handelen op de aandelenmarkt, dan vind jij dat alle joden aangepakt mogen worden?quote:Op zondag 20 mei 2007 19:45 schreef StefanP het volgende:
Wat een ontzettende kul-vergelijking. Om het even welke groep mag van mij onderzocht worden als er uit voorgaand onderzoek blijkt dat die groep zich meer aan een strafbare feiten schuldig maakt. Of ze nu wit, geel of groen zijn.
wat een vreemde vergelijking...quote:Op zondag 20 mei 2007 19:41 schreef SCH het volgende:
Zou je ook iedere Jood willen aanhouden omdat er een paar joden iets verkeerds hebben gedaan?
Ik zwaai mee.quote:Op zondag 20 mei 2007 19:46 schreef Jarno het volgende:
"En we zwaaien met z'n allen naar StefanP!".
Cheeseburger, mate?!
hoezo? hij heeft toch volkomen gelijk? zit niet zo dom te nuilen.quote:Op zondag 20 mei 2007 19:46 schreef Jarno het volgende:
Cheeseburger, mate?!
quote:Op zondag 20 mei 2007 19:49 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
wat een vreemde vergelijking...
slaat echt nergens op. of wil je zeggen dat er al enkele nieuwe afrikanen in de gaskamers vermoord zijn en daarna verbrand?
Jij ben steeds weirder aan het worden, mafkees.quote:Op zondag 20 mei 2007 19:49 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
hoezo? hij heeft toch volkomen gelijk? zit niet zo dom te nuilen.
wat heeft een jodenvergelijking er mee te maken?quote:
Hij is meer patriot dan jij, met je multikul.quote:Op zondag 20 mei 2007 19:49 schreef SCH het volgende:
Laat dat soort nep-Nederlanders maar heel lang weg blijven.
ja scheld me maar uit. staat je goed.quote:Op zondag 20 mei 2007 19:50 schreef SCH het volgende:
[..]
Jij ben steeds weirder aan het worden, mafkees.![]()
Ik woon in Utrecht, en ik ben het in dit geval eens met StefanP en Rutte.quote:Op zondag 20 mei 2007 19:43 schreef Jarno het volgende:
[..]
Figuren als jij helpen anders ook niet, door als laffe ratten naar de VS te vluchten.
quote:Op zondag 20 mei 2007 19:51 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Hij is meer patriot dan jij, met je multikul.
ik vind een beetje helocopterview wel ok eik.quote:Op zondag 20 mei 2007 19:52 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]Hij is zo'n patriot dat ie zelfs zijn nationaliteit opgeeft. Goed bezig.
Jodenvergelijking of 2e Wereldoorlogargumenten is een wapen dat vaak door linkse opportunisten gebruikt wordt.quote:Op zondag 20 mei 2007 19:51 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
wat heeft een jodenvergelijking er mee te maken?
quote:Op zondag 20 mei 2007 19:51 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
wat heeft een jodenvergelijking er mee te maken?
je begeeft je echt op glad ijs sch, met je onnadachtzame vergelijkingen.
Als er vermoed wordt da joden wat vaker bijstandsfraude plegen dan anderen (joden en bijstand, surequote:Op zondag 20 mei 2007 20:05 schreef SCH het volgende:Doe niet zo gevoelig, vul dan Brabanders of zigeuners of homo's in. Maar waarom niet joden? Dat is ook een groep en dat geeft meteen de scherpte aan van dit soort acties van iemand als Rutte.
quote:Op zondag 20 mei 2007 20:05 schreef SCH het volgende:
[..]Doe niet zo gevoelig, vul dan Brabanders of zigeuners of homo's in. Maar waarom niet joden? Dat is ook een groep en dat geeft meteen de scherpte aan van dit soort acties van iemand als Rutte.
quote:Op zondag 20 mei 2007 20:05 schreef SCH het volgende:
[..]Doe niet zo gevoelig, vul dan Tokkies of kampbewoners in. Maar waarom niet Somaliërs?
En als je "jongeren" invult? Vind je het bijvoorbeeld rechtvaardig dat jongeren meer betalen voor hun autoverzekering? Onderzoek heeft aangetoond dat jongeren vaker betrokken zijn bij een ongeval... Is het dan ook discriminatie dat zij meer moeten betalen? Lijden de goeden dan niet onder de kwaden?quote:Op zondag 20 mei 2007 20:05 schreef SCH het volgende:
[..]Doe niet zo gevoelig, vul dan Brabanders of zigeuners of homo's in. Maar waarom niet joden? Dat is ook een groep en dat geeft meteen de scherpte aan van dit soort acties van iemand als Rutte.
quote:Op zondag 20 mei 2007 20:11 schreef qwerty_x het volgende:
Wellicht is het verstandig de opmerkingen van iemand die er wat verder vanaf staat serieus te nemen; belangrijker nog: iemand die ook een andere manier van problemen aanpakken persoonlijk kent.
De openheid, tolerantie en flexibiliteit zijn niet meer dan loze kreten voor sommigen hier.
Die wij-weten-het-beter mentaliteit is een beetje vermoeiend aan het worden, evenals het recht-praten-wat-krom-is
soms heb ik moeite smilies juist te interpreterenquote:
Wat heb jij dan te bieden, behalve veel gejank en de bevooroordeelde blik van de mediamuskiet?quote:Op zondag 20 mei 2007 20:45 schreef SCH het volgende:
Een naar de VS gevluchtte xenofoob heeft een helicopterview waar we wat van moeten leren?
Best een goede reactie.quote:Op zondag 20 mei 2007 20:52 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Ik heb juist geen vooroordelen.quote:Op zondag 20 mei 2007 20:48 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Wat heb jij dan te bieden, behalve veel gejank en de bevooroordeelde blik van de mediamuskiet?
Heb je nou zelf niet in de gaten dat je totaal niet in gaat op z'n argument?quote:Op zondag 20 mei 2007 19:42 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Live vanuit het land waar men dwergen 'little people' moet noemen, negers 'afro-amerikanen' en gehandicapten 'people with limited abilities'. Het hele concept 'politiek correct' is uitgevonden in Amerika onder druk van allerlei groepen, onder dreiging van geweld.
Ongelooflijk. Dat dat logge lijf in beweging te krijgen is.quote:Op zondag 20 mei 2007 20:58 schreef SCH het volgende:
Ik heb vandaag weer gezellig gedanst in de multiculturele stad Utrecht met honderden auto's en allo's en geglimlacht om al die Fok-kers die denken dat de mc-samenleving mislukt is![]()
![]()
![]()
Als iemand het niet begrijpt ben jij het. Het mag juist niet van justitie, het is racisme. De rechter is hier altijd nog iets belangrijker dan een naar de VS gevlucht xenofoobje dat de pest heeft aan iedereen en alles met een kleurtje.quote:Op zondag 20 mei 2007 20:59 schreef StefanP het volgende:
[..]
Zeg eens, ben je blind of achterlijk?
[..]
Omdat je mentaal blijkbaar al even dense bent als rond je corpulente middel, nogmaals, ja: als er aanleiding is om te verwachten binnen een bepaalde groep meer criminaliteit te vinden, dan mag justitie daar onderzoek naar doen. Dat is geen racisme, dat is logisch. Maar ach, wat weet een journalist nou van logisch nadenken? Je beroept je liever op onderbuikgevoelens van racisme en gooit liever met stompzinnige epithets als 'xenofoob' die in het verleden altijd succesvol elke vorm van discussie onmogelijk maakten.
Snap je het nu of moet ik woorden met hooguit twee lettergrepen gaan gebruiken?
1. Grote schaal?quote:Op zondag 20 mei 2007 20:59 schreef rebel6 het volgende:
Uit angst voor mogelijke discriminatie durft men amper een onderzoek te starten naar fraude onder Somaliërs, terwijl ze mogelijk op grote schaal de boel besodemieteren!
En jij staat achter dit soort totalitaire nonsens? Als mediamuskiet zou je wat meer waardering moeten hebben voor de vrije meningsuiting.quote:Op zondag 20 mei 2007 21:04 schreef SCH het volgende:
Het mag juist niet van justitie, het is racisme.
quote:Op zondag 20 mei 2007 21:04 schreef SCH het volgende:
[..]
Als iemand het niet begrijpt ben jij het. Het mag juist niet van justitie, het is racisme. De rechter is hier altijd nog iets belangrijker dan een naar de VS gevlucht xenofoobje dat de pest heeft aan iedereen en alles met een kleurtje.![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |