Tuurlijk mag je niet discrimineren, alleen positieve discriminatie magquote:Op zaterdag 19 mei 2007 21:49 schreef cultheld het volgende:
[..]
Ik geef Rutte groot gelijk. Nogmaals: Over Vinkenslag-razzia's hoor je de politiek-correcte gedachtepolitie niet, maar zodra het Somaliërs betreft, wordt het oude discriminatie-stokpaardje van stal gehaald.
Iedereen is gelijk, maar sommigen zijn gelijker dan anderen.quote:Op zaterdag 19 mei 2007 21:55 schreef tha_rizzo het volgende:
[..]
Tuurlijk mag je niet discrimineren, alleen positieve discriminatie mag
Niks aantrekken van de beginselen van de grondwet dat iedereen gelijk is of gelijk behandeld dient te worden(wat ook al die linkse partijen in hun manifest hebben)
Een aparte aanpak voor specifieke groepen ja. Allochtonen in het bijzonder vereisen een speciale aanpak. Artikel 1 staat veel effectief handelen ernstig in de weg. Nu kan bijvoorbeeld niet eens dat criminele kuttuig uitgezet worden, dat is zo'n jammer voorbeeld ervan.quote:Op zaterdag 19 mei 2007 21:54 schreef SCH het volgende:
Doodenge opvatting maar dat zul je zelf ook wel begrijpen. Je wil speciale wetten voor speciale bevolkingsgroepen maken? Lees je geschiedenisboeken nog eens door
Zijn dat nu niet eerder 40-45 methodes dan wat Rutte gedaan heeft?quote:Op zaterdag 19 mei 2007 21:44 schreef SCH het volgende:
Aanklagen en veroordelen die man.
Ik vind het doodeng dat jij aangeeft dat parlementariërs de wet niet mogen veranderen.quote:Op zaterdag 19 mei 2007 21:44 schreef SCH het volgende:
[..]
En daarvan heeft de rechter dus gezegd dat de individuele somalier daar niet op lastig gevallen mag worden. En terecht.
Ik vind het doodeng en nu ik de reactie van Rutte heb gelezen dat hij nu ineens de wet aan wil passen omdat het recht in Nederland hem niet bevalt, lijkt hij mij verder ongeschikt als parlementarier. Aanklagen en veroordelen die man.
De PVV zegt toch altijd geen voorstander van rassendiscriminatie te zijn?quote:Op zaterdag 19 mei 2007 15:29 schreef PJORourke het volgende:
Hihihi. Nu kan de VVD niet veel meer zeggen over de PVV.
quote:Op zaterdag 19 mei 2007 21:37 schreef SCH het volgende:
[..]
Het is heel ernstig en Rutte heeft veel uit te leggen. Dat juist hij dit heeft gedaan vind ik heel merkwaardig.
Ik zal het wel weer niet mogen zeggen want de WOII is taboe maar dit is een soort razzia. Doodeng, dit soort methodes. Om iedereen op hetzelfde af te rekenen. Dat Rutte nou niet wil begrijpen dat hij hier fout mee zat. Als hij volhoudt dat dit okay is, heeft hij wel echt een probleem vind ik.
Discriminatie mag niet, maar mag je dan ook geen onderscheidt meer maken op basis van bepaalde kenmerken (lengte, leeftijd, geslacht, huidskleur, schoenmaat, nationaliteit)? Sinds wanneer zijn Somaliërs trouwens een ras? Mag er van jou onderzoek worden gedaan naar een specifieke groep die statistisch gezien een bepaald kenmerk hebben? Zoals onderzoek naar roodharigen met huidkanker of Groningers met een eigen bedrijf of somaliërs met schoenmaat 46?quote:Mensen op basis van raskenmerken aanhouden en hun huis binnen willen, hun gegevens willen controleren etcetera etcetera. Louter omdat er wat mensen zijn die iets verkeerd hebben gedaan en die toevallig in hetzelfde land als jij zijn geboren. What's next??? Als we dit soort praktijken normaal gaan vinden zijn we heel diep gezonken. Ik denk dat Rutte hier gewoon niet zo goed over heeft nagedacht of verkeerd is geadviseerd, hij kan het boetekleed nog aantrekken.
Dat klopt, maar de VVD impliceert die beschuldiging regelmatig.quote:Op zaterdag 19 mei 2007 23:58 schreef SCH het volgende:
De PVV zegt toch altijd geen voorstander van rassendiscriminatie te zijn?
De PVV is dus ook tegen de maatregel die Rutte in 2003 invoerde?quote:Op zondag 20 mei 2007 00:03 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Dat klopt, maar de VVD impliceert die beschuldiging regelmatig.
Geen gelukkige woordkeuze. Immers, bestaat er zoiets als een Somalisch ras?quote:De rechtbank spreekt van ''discriminatie naar ras, omdat het hier een groep mensen van Somalische afkomst betreft, ongeacht de nationaliteit van de betrokkenen''.
Want, die worden bij ontdekking niet aangepakt?quote:Op zaterdag 19 mei 2007 20:30 schreef Doderok het volgende:
Frauderende bijstandtrekkers die niet in Somalië geboren zijn worden in feite beloond.
Ik denk dat terrorisme onderzoeken ook een bepaalde voorselectie maken... Dus het lijkt mij wel de praktijk. En in sommige gevallen ook een terechte praktijk. Je moet er alleen niet in doorschieten.quote:Op zaterdag 19 mei 2007 21:37 schreef SCH het volgende:
Mensen op basis van raskenmerken aanhouden en hun huis binnen willen, hun gegevens willen controleren etcetera etcetera. Louter omdat er wat mensen zijn die iets verkeerd hebben gedaan en die toevallig in hetzelfde land als jij zijn geboren. What's next??? Als we dit soort praktijken normaal gaan vinden zijn we heel diep gezonken. Ik denk dat Rutte hier gewoon niet zo goed over heeft nagedacht of verkeerd is geadviseerd, hij kan het boetekleed nog aantrekken.
Wat denk jij precies dat de functie is van een parlementariër? Ik moet onwillekeurig denken aan de terechte uitspraak van Donner, dat indien de meerderheid van ons land straks invoering van de Sharia wil, het goed democratisch gebruik is om dat ook te doen.quote:Op zaterdag 19 mei 2007 21:44 schreef SCH het volgende:
dat hij nu ineens de wet aan wil passen omdat het recht in Nederland hem niet bevalt, lijkt hij mij verder ongeschikt als parlementarier.
Bij al die 14-1-ers waarbij de rechter had uitgesproken dat ze NL moesten verlaten deed de uitspraak van de rechter er voor jou ook niet toe.quote:Op zaterdag 19 mei 2007 21:53 schreef SCH het volgende:
Lees anders de uitspraak van de rechter even.
Ineens doet dat er niet meer toe
Dat wil Rutte niet. Rutte wil dat je bepaalde bevolkingsgroepen extra aandacht kan geven. Dat gebeurt al lang. Denk aan de horeca die speciale aandacht krijgt inzake fraude.quote:Op zaterdag 19 mei 2007 21:54 schreef SCH het volgende:
Doodenge opvatting maar dat zul je zelf ook wel begrijpen. Je wil speciale wetten voor speciale bevolkingsgroepen maken? Lees je geschiedenisboeken nog eens door
Ja. Bij ras denken velen nog aan genetische verschillen, of alleen aan huidskleur, maar dat is een achterhaalde visie op het begrip ras. De Hoge Raad heeft in 2000 geoordeeld dat zelfs asielzoekers als ras valt te zien.quote:Op zondag 20 mei 2007 09:48 schreef DS4 het volgende:
[..]
Geen gelukkige woordkeuze. Immers, bestaat er zoiets als een Somalisch ras?
Je neemt enigszins een loopje met de feiten.quote:Op zondag 20 mei 2007 10:36 schreef SCH het volgende:
Het gaat er hier om dat Rutte heeft beschreven hoe Somaliers er uit zien en hoe ze te herkennen zijn.
Ik ben benieuwd hoe mensen dit zouden vinden als het hen zelf overkwm. Als ze er werden uitgepikt op basis van een paar kenmerken en dan vragen, waarom moet u mij hebben? "Nou, er zijn een paar mensen, u kent ze verder niet hoor, u hebt ook niets met ze te maken, maar wij gaan alle mensen af die op hen lijken".
Die Vinkenslag-vergelijkingen en dergelijke slaan nergens op . Volgens mij zij er nooit zomaar ergens in een winkelstraat mensen aangehouden die op de mensen lijken die op Vinkenslag wonen etc.
Het gaat nadrukkelijk niet om extra controle, het gaat om het beschrijven van kenmerken. En ja, dat was in heel veel andere gevallen ook verkeerd geweest. Vul hier jood in: mensen met een wat grotere neus mogen staande gehouden worden omdat er een paar joden boekhoudfraude hebben gepleegd, dan zou ik de discussie graag nog een keer overdoen.
Dan kunnen we concluderen dat de Hoge Raad ook met pensioen mag wegens het leven buiten de realiteitquote:Op zondag 20 mei 2007 10:22 schreef Sidekick het volgende:
[..]
De Hoge Raad heeft in 2000 geoordeeld dat zelfs asielzoekers als ras valt te zien.
Nee inderdaad. Een politicus die de wet wil veranderen. Schandelijk, dat is een 1e stap richting fascisme immersquote:Op zaterdag 19 mei 2007 21:44 schreef SCH het volgende:
Ik vind het doodeng en nu ik de reactie van Rutte heb gelezen dat hij nu ineens de wet aan wil passen omdat het recht in Nederland hem niet bevalt, lijkt hij mij verder ongeschikt als parlementarier. Aanklagen en veroordelen die man.
Volgens mij zijn bijstand en dure auto's onverenigbaar. Zeker als je kijkt dat menig politieke partij ons wil doen geloven dat de bijstand zo'n drama is dat je de voedselbanken nodig hebt.quote:Op zaterdag 19 mei 2007 20:31 schreef Doderok het volgende:
Zij kunnen er niets aan doen dat ze een dure auto hebben?![]()
Was de SP niet trouwens niet de partij die aan de bel trok omdat er te weinig parkeerplaatsen bij de voedselbanken waren?quote:Op zondag 20 mei 2007 12:02 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Volgens mij zijn bijstand en dure auto's onverenigbaar. Zeker als je kijkt dat menig politieke partij ons wil doen geloven dat de bijstand zo'n drama is dat je de voedselbanken nodig hebt.
Ja, dat was de SP maar gelukkig denken niet alle politieke partijen er het zelfde overquote:Op zondag 20 mei 2007 12:08 schreef tha_rizzo het volgende:
Was de SP niet trouwens niet de partij die aan de bel trok omdat er te weinig parkeerplaatsen bij de voedselbanken waren?
Ssst....dat mag je niet zeggen. Het is maar heeeel gewoon dat arme mensen twee auto's kunnen rijden!quote:Op zondag 20 mei 2007 12:08 schreef tha_rizzo het volgende:
[..]
Was de SP niet trouwens niet de partij die aan de bel trok omdat er te weinig parkeerplaatsen bij de voedselbanken waren?
Sinds wanneer is een auto een eerste levensbehoefte (wat voedsel wel is)?
Ssst..... Dat mag je niet zeggen want dan zet je een bepaalde bevolkingsgroep in een kwaad daglicht en volgens de Hoge Raad maak je je dan rassendiscriminatie.quote:Op zondag 20 mei 2007 12:13 schreef Gia het volgende:
Ssst....dat mag je niet zeggen. Het is maar heeeel gewoon dat arme mensen twee auto's kunnen rijden!
Hoe moeten ze anders de kinderen naar paardrijles brengen, als manlief aan het beunen is?
Ik bedoelde dan ook dat die situatie niet vergelijkbaar is met deze van de Somaliërs aangezien je wel kiest voor het hebben van een dure wagen maar niet voor het geboren worden in Somalië:quote:Op zondag 20 mei 2007 12:02 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Volgens mij zijn bijstand en dure auto's onverenigbaar. Zeker als je kijkt dat menig politieke partij ons wil doen geloven dat de bijstand zo'n drama is dat je de voedselbanken nodig hebt.
Nee dus.quote:dd, waarom zou dat niet moeten kunnen als je aanwijzingen hebt? Men doet toch ook wel eens speciale onderzoeken bij bijstandtrekkers om te kijken of ze geen dure auto's op hun naam hebben staan. Is dat dan ook al gelijk discriminatie?
quote:Op zaterdag 19 mei 2007 11:13 schreef Lord_Vetinari het volgende:
<knip>
PZC
Een tweede Aantjens? Moet Rutte nu vertrekken? Ik denk van wel. Je bent als Kamerlid verder totaal ongeloofwaardig natuurlijk, vooral in deze tijden van polarisatie.
Volgens sommige partijen is de bijstand ook geen keuze. En als ik andere post hier lees is het benadelen van een groep zoals asielzoekers ook discriminatie. Dus dan valt daar de groep bijstandtrekkers ook onder.quote:Op zondag 20 mei 2007 12:57 schreef Doderok het volgende:
Ik bedoelde dan ook dat die situatie niet vergelijkbaar is met deze van de Somaliërs aangezien je wel kiest voor het hebben van een dure wagen maar niet voor het geboren worden in Somalië:
Als je de andere posts hier boven leest dan zou dat wel discriminatie zijnquote:Op zondag 20 mei 2007 12:57 schreef Doderok het volgende:
Nee dus.
Precies. makkelijk hoor, je bestempelt een groep tot ras en vervolgens is kritiek op die groep racisme en dus illegaal. Orwelliaans.quote:Op zondag 20 mei 2007 11:25 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Dan kunnen we concluderen dat de Hoge Raad ook met pensioen mag wegens het leven buiten de realiteit
Het gaat niet om de maatregel, het gaat om de rassenkaart die de VVD, als PvdA-bijwagen, graag trekt als het om de PVV gaat.quote:Op zondag 20 mei 2007 00:04 schreef SCH het volgende:
De PVV is dus ook tegen de maatregel die Rutte in 2003 invoerde?
Is dat zo moeilijk?quote:Op zondag 20 mei 2007 13:59 schreef sanni het volgende:
[..]
[afbeelding] begrijp niet wat Aantjes hiermee te maken heeft.
Onder andere ik vond dat voor Hirsi Ali geen uitzondering gemaakt moest worden. Was m.i. een schaamteloze vertoning. Van (vrijwel) de gehele politiek in Den Haag.quote:Op zondag 20 mei 2007 10:10 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik kan me niet herinneren dat de Rutte-verdedigers van nu in dat geval net zo regels-zijn-regels geluid lieten horen.
quote:Op zondag 20 mei 2007 10:22 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Ja. Bij ras denken velen nog aan genetische verschillen, of alleen aan huidskleur, maar dat is een achterhaalde visie op het begrip ras. De Hoge Raad heeft in 2000 geoordeeld dat zelfs asielzoekers als ras valt te zien.
Volgens de Van Dale:quote:
Kritiek op de groep? Het gaat hier niet om vrijheid van meningsuiting van burgers, maar over opsporingsmethodes van de overheid. Maar dat is consistent met punt 3 van Het Manifest.quote:Op zondag 20 mei 2007 14:19 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Precies. makkelijk hoor, je bestempelt een groep tot ras en vervolgens is kritiek op die groep racisme en dus illegaal. Orwelliaans.![]()
icquote:Op zondag 20 mei 2007 18:34 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Volgens de Van Dale:
ras1 (het ~, ~sen)
1 groep mensen, dieren of planten die zich door dezelfde erfelijke eigenschappen onderscheiden van andere groepen van dezelfde biologische soort
2 bevolkingsgroep die zich op andere dan erfelijke wijze onderscheidt
3 dier met zuivere teeltkenmerken
Zie 1 en 2...
Waarbij ingezoemd wordt op een risicogroep. Mag je homo's dan ook niet meer als HIV-risicogroep bestempelen?quote:Op zondag 20 mei 2007 18:37 schreef Sidekick het volgende:
Kritiek op de groep? Het gaat hier niet om vrijheid van meningsuiting van burgers, maar over opsporingsmethodes van de overheid.
Welk manifest?quote:Maar dat is consistent met punt 3 van Het Manifest.
Dan hoor je de linkse kliek met hun xenofilie ideologie inderdaad niet.quote:Op zaterdag 19 mei 2007 21:41 schreef cultheld het volgende:
Verander "Somaliërs" in "woonwagenbewoners" en niemand heeft het er nog over.
Nee hoor, multietniciteit is een gegeven.quote:
Zegt de xenofiel, want de huidige multi culti is inderdaad echt iets om trots op te zijn in Nederland.quote:
helemaal mee eens.quote:Op zondag 20 mei 2007 19:01 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Nee hoor, multietniciteit is een gegeven.
Er is gewoon veelste laat ingegrepen met een juiste intergratie en iemand die het wel juist probeerde te doen (Verdonk) wordt door links Nederland afgeschilderd als een nieuwe Hitler.quote:Op zondag 20 mei 2007 19:04 schreef Martijn_fijn het volgende:
[..]
Zegt de xenofiel, want de huidige multi culti is inderdaad echt iets om trots op te zijn in Nederland.![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |