abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49547266
Heb je weer in de snoeppot gegraaid?
  zaterdag 19 mei 2007 @ 19:25:49 #82
3542 Gia
User under construction
pi_49548850
Ach, als bekend is dat een bepaalde groep vaak een bepaald vergrijp pleegt, dan vind ik dat die groep op dat specifieke vergrijp extra gecontroleerd mag worden.

Zo is het bekend dat kampers vaak hennep verbouwen. Mogen dan kampers hier niet strenger op gecontroleerd worden dan, laten we zeggen mensen in Wassenaar? Vinden we dan dat heel Nederland hier strenger op gecontroleerd moet worden? Nee, dan vindt men dat kampers hier terecht strenger op gecontroleerd worden.

Maar nu het om een etnische groep gaat is het ineens discriminatie.
pi_49548923
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 19:25 schreef Gia het volgende:
Ach, als bekend is dat een bepaalde groep vaak een bepaald vergrijp pleegt, dan vind ik dat die groep op dat specifieke vergrijp extra gecontroleerd mag worden.

Zo is het bekend dat kampers vaak hennep verbouwen. Mogen dan kampers hier niet strenger op gecontroleerd worden dan, laten we zeggen mensen in Wassenaar? Vinden we dan dat heel Nederland hier strenger op gecontroleerd moet worden? Nee, dan vindt men dat kampers hier terecht strenger op gecontroleerd worden.

Het is weer bewezen dat veel rechters uit het politiek-correcte PvdA kamp komen . Fans van Ed van Thijn, Marcel van Dam en Ad Melkert .
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  zaterdag 19 mei 2007 @ 19:31:02 #84
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_49549029
wat was trouwens de uitkomst van de controle: werd er gefraudeerd ?
zonnig Brasil
  zaterdag 19 mei 2007 @ 20:19:25 #85
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_49550431
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 17:23 schreef mr.vulcano het volgende:

[..]
Idd, waarom zou dat niet moeten kunnen als je aanwijzingen hebt? Men doet toch ook wel eens speciale onderzoeken bij bijstandtrekkers om te kijken of ze geen dure auto's op hun naam hebben staan. Is dat dan ook al gelijk discriminatie?
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zaterdag 19 mei 2007 @ 20:25:48 #86
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_49550605
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 19:31 schreef qwerty_x het volgende:
wat was trouwens de uitkomst van de controle: werd er gefraudeerd ?
volgens meki horen ze tot de crimineelste groep. verhoudingsgewijs dan

nee serieus. ze zijn idd oververtegenwoordigd in de criminaliteit, maar het is absoluut maar een kleine groep. godzijdank...

misschien moeten we maar eens wat meer 'nieuwe' bevolkingsgroepen doorlichten.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_49550748
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 19:25 schreef Gia het volgende:

Het gaat erom dat mensen geviseerd worden omwille van iets waar ze geen enkele invloed op hebben. Net zoals wanneer je mensen zou onderzoeken die in een woonwagenkamp geboren zijn.
En vergeet niet dat middelen die naar onderzoek van die groep gaan, onttrokken worden aan het 'algemene' onderzoek. Frauderende bijstandtrekkers die niet in Somalië geboren zijn worden in feite beloond.
pi_49550783
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 20:19 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Idd, waarom zou dat niet moeten kunnen als je aanwijzingen hebt? Men doet toch ook wel eens speciale onderzoeken bij bijstandtrekkers om te kijken of ze geen dure auto's op hun naam hebben staan. Is dat dan ook al gelijk discriminatie?
Zij kunnen er niets aan doen dat ze een dure auto hebben?
pi_49551436
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 19:28 schreef cultheld het volgende:

[..]

Het is weer bewezen dat veel rechters uit het politiek-correcte PvdA kamp komen . Fans van Ed van Thijn, Marcel van Dam en Ad Melkert .
Idd, het volgen van de eerste artikel in ons grondwet is duidelijk een (s)linkse manier.
  zaterdag 19 mei 2007 @ 21:02:21 #90
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_49551532
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 20:59 schreef Xith het volgende:
Idd, het volgen van de eerste artikel in ons grondwet is duidelijk een (s)linkse manier.
Ja, want dat artikel komt ook uit die hoek.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
pi_49551951
Het R-woord is weer gevallen.

In Nigeria schijnt een cultuur van leugens en bedrog te heersen, is het dan ook fout om Nigerianen extra te controleren op fraude of is dat ook weer "racisme"?
pi_49552346
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 11:37 schreef zoalshetis het volgende:
wat is er mis met het goed bekijken/doorlichten van een gemeenschap die hier nieuw is en die we nog helemaal niet kennen, maar wel internationaal negatieve berichten over kregen.

ik vind het eerder noodzakelijk dan aftreedbaar.
Het is heel ernstig en Rutte heeft veel uit te leggen. Dat juist hij dit heeft gedaan vind ik heel merkwaardig.

Ik zal het wel weer niet mogen zeggen want de WOII is taboe maar dit is een soort razzia. Doodeng, dit soort methodes. Om iedereen op hetzelfde af te rekenen. Dat Rutte nou niet wil begrijpen dat hij hier fout mee zat. Als hij volhoudt dat dit okay is, heeft hij wel echt een probleem vind ik.

Mensen op basis van raskenmerken aanhouden en hun huis binnen willen, hun gegevens willen controleren etcetera etcetera. Louter omdat er wat mensen zijn die iets verkeerd hebben gedaan en die toevallig in hetzelfde land als jij zijn geboren. What's next??? Als we dit soort praktijken normaal gaan vinden zijn we heel diep gezonken. Ik denk dat Rutte hier gewoon niet zo goed over heeft nagedacht of verkeerd is geadviseerd, hij kan het boetekleed nog aantrekken.
pi_49552388
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 21:19 schreef rebel6 het volgende:
Het R-woord is weer gevallen.

In Nigeria schijnt een cultuur van leugens en bedrog te heersen, is het dan ook fout om Nigerianen extra te controleren op fraude of is dat ook weer "racisme"?
Dat is heel erg dom en onverstandig. Je moet fraude aan pakken en niet Nigerianen.
Er heeft een lilliputter fraude gepleegd, bij alle lilliputters binnenvallen?
Brabanders schijnen nogal lichtzinnig met de belasting om te gaan, alle mensen met Brabantse tongval de straat plukken?
pi_49552431
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 21:39 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat is heel erg dom en onverstandig. Je moet fraude aan pakken en niet Nigerianen.
Er heeft een lilliputter fraude gepleegd, bij alle lilliputters binnenvallen?
Brabanders schijnen nogal lichtzinnig met de belasting om te gaan, alle mensen met Brabantse tongval de straat plukken?
Aanleiding waren enkele fraudegevallen van Somaliërs die in Groot-Brittannië werk hadden gevonden en in Nederland nog ten onrechte een bijstandsuitkering genoten.

Verander "Somaliërs" in "woonwagenbewoners" en niemand heeft het er nog over .
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_49552476
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 21:41 schreef cultheld het volgende:

[..]

Aanleiding waren enkele fraudegevallen van Somaliërs die in Groot-Brittannië werk hadden gevonden en in Nederland nog ten onrechte een bijstandsuitkering genoten.

Verander "Somaliërs" in "woonwagenbewoners" en niemand heeft het er nog over .
En daarvan heeft de rechter dus gezegd dat de individuele somalier daar niet op lastig gevallen mag worden. En terecht.

Ik vind het doodeng en nu ik de reactie van Rutte heb gelezen dat hij nu ineens de wet aan wil passen omdat het recht in Nederland hem niet bevalt, lijkt hij mij verder ongeschikt als parlementarier. Aanklagen en veroordelen die man.
  zaterdag 19 mei 2007 @ 21:47:06 #96
67405 tha_rizzo
Nu nog lekkerder!
pi_49552524
Alleen omdat Rutte zei dat mensen die uit Somalie komen iets beter in de gaten moet worden gehouden is hij meteen een facist volgens sommige hier? Wat een kromme en bekrompen geest

Als er bewijzen zijn dat bepaalde bevolkingsgroepen fraude plegen, mag je hier toch wel op wijzen? Of mogen we er niks over zeggen omdat het hier allochtonen betreft? Dit zou namelijk compleet kansloos zijn. Naar mijn inzicht doet Rutte hier niet aan rassendiscriminatie, maar een efficient opsporingsmethode. (En nee, ik ben geen Nieuw Rechtspersoon die allochtonen haat)
Je weet toch dat ik gelijk heb en jij niet?
pi_49552560
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 21:44 schreef SCH het volgende:

[..]

En daarvan heeft de rechter dus gezegd dat de individuele somalier daar niet op lastig gevallen mag worden. En terecht.

Ik vind het doodeng en nu ik de reactie van Rutte heb gelezen dat hij nu ineens de wet aan wil passen omdat het recht in Nederland hem niet bevalt, lijkt hij mij verder ongeschikt als parlementarier. Aanklagen en veroordelen die man.
Ik geef Rutte groot gelijk. Nogmaals: Over Vinkenslag-razzia's hoor je de politiek-correcte gedachtepolitie niet, maar zodra het Somaliërs betreft, wordt het oude discriminatie-stokpaardje van stal gehaald .
  Donald Duck held zaterdag 19 mei 2007 @ 21:51:41 #98
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_49552609
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 21:44 schreef SCH het volgende:
Dat is gewoon politiek hoor. Nieuwe wetten willen aannemen en oude aanpassen.
We leven in een nieuwe tijd met nieuwe problemen (allochtonen), daar zijn nieuwe maatregelen tegen nodig.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_49552653
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 21:47 schreef tha_rizzo het volgende:
Alleen omdat Rutte zei dat mensen die uit Somalie komen iets beter in de gaten moet worden gehouden is hij meteen een facist volgens sommige hier? Wat een kromme en bekrompen geest
Lees anders de uitspraak van de rechter even.
Ineens doet dat er niet meer toe
pi_49552675
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 21:51 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Dat is gewoon politiek hoor. Nieuwe wetten willen aannemen en oude aanpassen.
We leven in een nieuwe tijd met nieuwe problemen (allochtonen), daar zijn nieuwe maatregelen tegen nodig.
Doodenge opvatting maar dat zul je zelf ook wel begrijpen. Je wil speciale wetten voor speciale bevolkingsgroepen maken? Lees je geschiedenisboeken nog eens door
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')