Geweldigquote:Op zondag 13 mei 2007 22:07 schreef Aventura het volgende:
Misschien is dit een leuke tip:
Hardloopschema op je mp3speler!
Nou, laat ik jou dan eens motiverenquote:Op zondag 13 mei 2007 22:05 schreef Alcarin het volgende:
Ik wil ook...
Lijkt me wel eens tof om rustig naar de trein te kunnen rennen zonder hijgend aan te komen. En met zwemmen verbeter je je conditie wel, maar ik denk dat hardlopen toch wel het ultieme conditie-ding is![]()
Maar ik moet me nog over alle smoesjes heen zetten. Geen goede kleding, geen goede plek om te lopen, ik loop voor l*l, dat soort dingen![]()
Eerder in kuit ende achillespähs, maar wie weet doet mijn derrière ook gezellig mäh.quote:Op zondag 13 mei 2007 22:04 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik ben benieuwd of je morgen spierpijn in je bibs hebt. Reden genoeg voor een TVP!
quote:Op zondag 13 mei 2007 22:38 schreef KinkyGiraf het volgende:
peptalk
Ik heb alleen gympen, als in 8 euro bij de V&D, knalroze. Dat is vast wel beter dan laarzen met hakken...Maar 'echte' schoenen zijn zo duurquote:En die kleren... niet belangrijk, je schoenen wel natuurlijk!
Hmm thanx, maar ik hoopte hier een topic van te maken om ervaringen te delen en mensen ook een beetje te motiveren. Vond LIF wel een mooi plekjequote:Op dinsdag 15 mei 2007 21:28 schreef Jojogirl het volgende:
In Sport loopt een topic voor amateurhardloper en een topic voor mensen die lopen met schema's in MP3 vorm.
Weet je wat pas duur is? Dat je na een aantal weken "hardlopen" bij de fysio en orthopeet loopt omdat je rug/enkels/knieën helemaal naar de klote zijn.quote:Op maandag 14 mei 2007 06:43 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Bedankt voor de peptalk!
Eigenlijk heb ik inderdaad geen excuus meer. Alleen...
[..]
Ik heb alleen gympen, als in 8 euro bij de V&D, knalroze. Dat is vast wel beter dan laarzen met hakken...Maar 'echte' schoenen zijn zo duur![]()
Mja, het is ook niet dat ik het er niet voor over heb, ik heb het geld gewoon niet. Nog even sparen dan maar...quote:Op woensdag 16 mei 2007 02:08 schreef ForumGek het volgende:
Koop gewoon goede schoenen en een paar goede sokken (Falke Run zijn aan te raden) en begin ermee. Wanneer je voor wat geld het e.e.a. hebt gekocht vind je het ook zonde om niet te gebruiken !
pfff...wat een onzin, net alsof zij geen goede hardloopschoenen verkopen.quote:Op woensdag 16 mei 2007 10:12 schreef voodoolady het volgende:
Perry sport en Intersport zijn géén hardloopwinkels en ik kan je van harte afraden om daar je schoenen te kopen.
"goede" schoenen ligt niet aan de maat, het (dure) merk of het leuke kleurtje. Een schoen moet bij jou passen, bij de manier die jouw knieen en enkels reageren op de impact van het lopen.quote:Op woensdag 16 mei 2007 13:48 schreef SatanicWarrior het volgende:
[..]
pfff...wat een onzin, net alsof zij geen goede hardloopschoenen verkopen.![]()
Dat hoeft helemaal niet hoor. Proneren of niet heeft te maken met het doorzakken van je enkels wanneer ze belast worden. Ga eens een poosje op één been staan, bij mij zakt mijn ene enkel naar binnen en de andere naar buiten. Bij het naar binnen zakken krijg je problemen bij de aanhechting van spieren en pezen.quote:Op woensdag 16 mei 2007 14:07 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
/http://www.cebes.be/schoengids.html
Ik denk dat dit wel beschrijft wat jij ook noemt computergirl, hier staat dat het vooral geldt bij platte of te holle voeten.
klachten van enkels, scheenbenen & knieen komen ook niet gelijk. Je loopt nu op schoenen zonder demping dat is best een pittige belasting voor je benen. Maar goed, je bent net begonnen.quote:De gympjes waar ik laatst op rende leken best goed te lopen en ik heb nog niet eerder voetklachten gehad. Ook budgettechnisch wacht ik daarom nog even met de aanschaf van een echt goede loopschoen.
Probeer te lopen op een zachte ondergrond, op het gras of in het bos bijvoorbeeld. Dat scheelt ook al heel veel qua knie-belastingquote:Op woensdag 16 mei 2007 14:56 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Ik wacht in ieder geval op m'n belastingteruggave![]()
Verder zal het bij mij idd. gaan neerkomen op 2-3 x per week een half uurtje tot max. 45 min.
bedankt voor de tip en succes bij de podotherapeut! Kans dat je toch nog een steunzool ofzo krijgt.quote:Op zondag 20 mei 2007 16:49 schreef Gnusmas het volgende:
Ik loop nu ongeveer een jaartje en sinds 2 maanden bij een Atletiekvereniging. Het is heerlijk als je er even tussenuit kunt en je verstand op nul te zetten.
Sinds ik op die atletiekbaan loop heb ik last van m'n beide scheenbenen.
Heb al diverse inlegzolen geprobeerd en niets mag baten. Veel rek en strek oefeningen gedaan.
Nu heb ik as Donderdag een afspraak bij de Podotherapeut. Ik ben benieuwd of zij wat kan vinden.
Het is wel flink balen als je het rustiger aan moet doen en niet meer op een lekkere snelheid kunt lopen.
Als je begint met hardlopen is het verstandig om rustigaan op te bouwen en vooral niet te snel van start te gaan zoals ik gedaan heb, en nu dus zit te kijken met een scheenbeenblessure.
Handigquote:Op vrijdag 15 juni 2007 13:55 schreef cees1974 het volgende:
Voor alle mensen die een loopmaatje zoeken kijk es op www.samenlopen.nl. Hier staan al 317 mensen uit heel Nederland ingeschreven die op zoek zijn naar een loopmaatje. Ook staan hier hardlooptips voor beginners van een van de beste Nederlandse hardlopers aller tijden (Simon Vroemen). Veel loopplezier iedereen.
Gewoon doen.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 15:47 schreef Purky het volgende:
Hey KinkyGiraf, hoe gaat het ermee?
Die link die iemand gaf naar het topic met podcasts is best handig. Ik zit er nu even naar te luisteren en krijg bijna motivatie om ook te beginnen met hardlopen. Maar ik schaam me denk teveel voor mezelf want ook al wil ik het, ik durf het niet
Hey Purky,quote:Op vrijdag 15 juni 2007 15:47 schreef Purky het volgende:
Hey KinkyGiraf, hoe gaat het ermee?
Die link die iemand gaf naar het topic met podcasts is best handig. Ik zit er nu even naar te luisteren en krijg bijna motivatie om ook te beginnen met hardlopen. Maar ik schaam me denk teveel voor mezelf want ook al wil ik het, ik durf het niet
Nah ben nog niet op de helft want doe iets rustiger dan het schema: i.p.v. 1 week per keer doe ik 2 weken per rij.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 18:08 schreef Purky het volgende:
Bang voor reacties van mensen, dat ze me uit gaan lachen ofzoBen best wel erg onzeker en kan de beweging heel goed gebruiken maar ben gewoon bang voor reacties e.d.
Goed dat je het nog steeds volhoudt hoor! Je bent nu ongeveer op de helft zeker? En je merkt ook wel verschil waarschijnlijk?
Ik ga er toch over nadenken.. en even wat lef zoeken. Domme reden om het niet te doen natuurlijk, maar het is erg lastig om de stap te wagen als je zo onzeker bent als mij.
Alleen nu nog even niet want heb net een nieuwe baan en kan amper staan omdat ik dat nu 8 uur per dag doe
Opschepper, rond de 12 km/uur is niet bepaald joggen meer, voor veel mensen is het wedstrijdtempo of halen dat tijdens een wedstrijd (5/10km) niet eens en dat weet je ook heus wel als je een beetje geoefend bent en het lijkt me ook logisch dat de beginners die hier rondhangen niet op dat tempo lopen (en anders lopen ze veel te hard). Ga jezelf maar even ergens anders op de borst slaan.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 10:56 schreef borritos het volgende:
Even een vraagje, Hebben jullie het nou over joggen of sprinten?
Daarmee bedoel ik de snelheid van het hardlopen.
Dit vraag ik aangezien de intervaltijden ( 3 minuten en dergelijke) klinkt het als sprinten.
Ik vraag het meer omdat als het over hardlopen in de vorm van joggen gaat (rond de 12 k/m per uur voor mij dan) ik lekker mee kan praten.
Ik heb exact hetzelfde. Misschien weet iemand de bron (en oplossing) van dit probleem.quote:Op woensdag 16 mei 2007 14:10 schreef Stienn het volgende:
ik krijg altijd last van m'n lies met hardlopen, en een spier die voor m'n scheenbeen zit ofzo..
Het is zo veel makkelijker. Dat mens zit natuurlijk gewoon in een studio, maar toch werken de aanmoedigingen wel. En ik vind het handig dat ik niet zelf hoef te verzinnen hoe lang ik loop of de tijd bij hoef te houden. Gemakzucht is een goede drijfveer.quote:Op zondag 24 juni 2007 21:26 schreef PM-girl het volgende:
He, met dat mp3-gedoe is het misschien een idee! Misschien dus he!
ik weet het natuurlijk niet zeker, maar met name je scheenbeen kan te maken hebben met slecht schoeisel? Alsof het steeds een dreun krijgt ofzo? En je lies... geen idee, misschien loop je wat geforceerd. In ieder geval moet je goed rekken en strekken, ook onderweg eventjes!quote:Op zondag 24 juni 2007 21:11 schreef Moart het volgende:
[..]
Ik heb exact hetzelfde. Misschien weet iemand de bron (en oplossing) van dit probleem.
Een halve cooper test is datquote:Op maandag 25 juni 2007 13:40 schreef kevne het volgende:
dankje!
ik weet nog op school dat we opeens in één keer 6 minuten moesten gaan lopen, en dat als je niet gewend bent om te 'rennen' is het wel even doorbijten.
(slechte leraar dan ook)
jaquote:
Lekkere gymleraar was dat. Soms was bij ons de warming up langer dan het "gym" gedeeltequote:Op maandag 25 juni 2007 14:26 schreef kevne het volgende:
[..]
ja
maar onze leraar liet het ons onvoorbereid en zonder warming up doen (gelukkig deden ik en nog wat anderen zelf maar warming up oefeningen anders lukte t al helemaal niet). En i.p.v. een 'hele' Coopertest van 12 minuten, moesten wij 14 minuten rennen![]()
maja, nu gelukkig geen moeite meer met die 6 minuten![]()
![]()
goed zo !!quote:Op woensdag 27 juni 2007 14:56 schreef Liebe het volgende:
Geef mij es ff een schouderklopje
Heb mezelf vanochtend over mijn angst heengezet, en ben wezen hardlopen (verdomde irritant, waarom laten mensen zo vroeg hun hond uit? Had ik net zo goed kunnen uitslapen). Ik volg dat podcast-gedoe van die belgse, en serieus, het feit dat ik geen conditie heb werd pijnlijk bevestigd. De eerste les met moeite doorlopen, maar wel volgehouden![]()
Wat zal ik doen? De volgende keer les 1 nog een keer doen? Of doorgaan met les 2?
dan blijf je toch weg? of voel je je hier wel thuis?quote:Op woensdag 27 juni 2007 18:33 schreef mercurial3 het volgende:
wow dit is meer hardlopen voor mensen met een handicap jezus.
Je mag ook gewoon TVP typen hoor, je stoere vriendjes zien het vast niet. Kun jij ook een beetje oefenen met rennen.quote:Op woensdag 27 juni 2007 18:33 schreef mercurial3 het volgende:
wow dit is meer hardlopen voor mensen met een handicap jezus.
Die van mij heb ik bij DAKA gekocht. Merk saucony (schijnt goed te zijn, heb er verder geen verstand van). De logootjes en embleempjes zijn alleen wel roze, maar er zullen ook wel mannen modellen zijn.quote:Op donderdag 28 juni 2007 11:47 schreef roburt het volgende:
ik wil ook hardlopen, maar welke schoenen raden jullie aan voor 60/70 euro?
Netjes.quote:Op maandag 15 maart 2010 18:36 schreef Irien het volgende:
Ben ook begonnen met hardlopen
Eerst 4 x 5 minuten hardlopen en 1 minuut wandelen
toen 6 min, 7 min, 6 min met 1 minuut en 2 minuut wandelen ertussen
Zit nu op 7 - 8 - 7 en het gaat steeds beter
Ben niks afgevallen (zou wel willen), maar ben wel trots dat m'n conditie goed vooruitgaat
Gewoon, zonder bijzondere podcast, met m'n eigen muziek op de ipod en de stopwatch functie.
Ik ben een behoorlijk ervaring hardloper en ik kan je vertellen dat je voor hardlopen best 100/150 euro aan schoenen uit mag geven. Het verschil is echt heel groot tussen het top segment en alles wat er onder zit. In het leger krijgen we zelfs schoenen van boven de 160 euro.quote:Op donderdag 28 juni 2007 11:47 schreef roburt het volgende:
ik wil ook hardlopen, maar welke schoenen raden jullie aan voor 60/70 euro?
Post je schema even hier! Maak jou ook wat gemotiveerder (en het is leuk voor onsquote:Op dinsdag 16 maart 2010 00:14 schreef Bob. het volgende:
Oh ik doe mee!
Ben al wel een paar keer begonnen met hardlopen, maar elke keer was er wel een smoesje om te stoppen. En nu de sneeuw smoes toch echt verdwenen is, moet ik wel weer.![]()
Morgen ga ik weer even een goed schema opstellen en als het lukt 's avonds gelijk beginnen!
Alle schoenen zijn in feite redelijk geschikt om op te lopen. Pas eens gewoon goede hardloop schoenen in de winkel als je er alleen al op loopt merk je het verschil al. Dan kun je het verder zelf wel zien wat beter is.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 12:24 schreef FalleNk810i het volgende:
Zijn Nike Airmax redelijk geschikt? (vind het zonde om alleen schoenen voor sport te kopen, dus daarom Airmax voor tijdens party's enzo)
all-stars nietquote:Op dinsdag 16 maart 2010 12:51 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Alle schoenen zijn in feite redelijk geschikt om op te lopen. Pas eens gewoon goede hardloop schoenen in de winkel als je er alleen al op loopt merk je het verschil al. Dan kun je het verder zelf wel zien wat beter is.
en tijdens!quote:Op dinsdag 16 maart 2010 12:54 schreef Vuurvliegje88 het volgende:
Hee mensen!![]()
Ik post al een tijdje mee in het amateur-hardloop-topic in "Sport", en kwam nu deze opeens tegen.
De mensen hier lijken meer op mijn über-beginnersniveau te zitten.![]()
Ik ben vorige week weer begonnen met hardlopen. Twee jaar geleden ben ik ook bezig geweest, maar ik was toen niet ver gekomen wegens een blessure. Nu ben ik bezig met het beginnersschema van de website www.dehardloopwinkel.nl.
Vanmiddag ga ik voor mijn 5e keer. Mijn schema voor vandaag ziet er zo uit: 3 min. wandelen, 3 min. hardlopen, 3 min. wandelen, 3 min. hardlopen, 3 min. wandelen, 3 min. hardlopen. Ik heb er zin in.![]()
Als ik in dat andere topic lees over wedstrijdjes en dergelijke krijg ik als vanzelf motivatie.
Ik merk ook dat met iedere keer dat ik ga, het weer soepeler en makkelijker gaat en ik niet meer zo loop te hijgen na de eerste paar minuten. Dus ook na iedere keer krijg ik weer extra motivatie voor de komende keer.
Enige probleem is dat ik tot nu toe na iedere keer hardlopen de volgende dag hoofdpijn heb... Geen idee waar dat door komt. Ik ga vandaag maar eens proberen om achteraf en ervoor meer water te drinken, misschien dat dat helpt.
Nee hoor. Pas als je meer dan een uur loopt zou je water nodig kunnen hebben. tenzij er een hittegolf aan de gang is misschien maar dat duurt nog wel even.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 13:13 schreef Vuurvliegje88 het volgende:
Nou ja, voor die 20 minuten dat ik nu nog weg ben lijkt het me niet echt nodig om een flesje drinken mee te nemen? Toch? Of wel?
Wat computergirl zegt, verder is het alleen maar vervelend om met zo'n kloten flesje in je hand te lopen.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 13:13 schreef Vuurvliegje88 het volgende:
Nou ja, voor die 20 minuten dat ik nu nog weg ben lijkt het me niet echt nodig om een flesje drinken mee te nemen? Toch? Of wel?
Dat hadden ze bij mijn winkel ook gedaan ja! En nu heb ik ook de perfecte schoenen.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 17:23 schreef GotC het volgende:
Ik had ook eerst van die fitness schoenen, maar ben te bang voor blessures. Dus, naar de hardloopwinkel geweest, gerend in de winkel voor zo'n camera, op straat gerend op 10 verschillende schoenen, en heb nu de perfecte schoenen.
Ik heb mijn schema net gemaakt op de asics site. (dat is trouwens wel een tip voor mensen die een schema willen, je kunt dan zelf wat dingen invullen over je basis conditie en wat je wilt kunnen en dan maken ze een goed schema voor je. Met herinnerings mail/sms als je dat wilt.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 11:49 schreef MisterO het volgende:
[..]
Post je schema even hier! Maak jou ook wat gemotiveerder (en het is leuk voor ons)
Die van mij zijn ook te lelijk voor woorden, maar ze lopen echt heerlijkquote:Op dinsdag 16 maart 2010 17:40 schreef Bob. het volgende:
[..]
Dat hadden ze bij mijn winkel ook gedaan ja! En nu heb ik ook de perfecte schoenen.Ze zijn wel echt waanzinnig lelijk, maar oké!
Voor de mensen die zich afvragen of ze ook met normale sportschoenen kunnen lopen: Ik heb zelf ook de eerste weken op mijn oude schoenen gelopen om te kijken of ik het wel echt leuk vond, en daar heb ik wel echt flink last van gekregen.. Al kan dat ook komen omdat ik te veel deed, want ik ging elke keer 2 lessen van mijn schema achter elkaar doen omdat ik vond dat het anders niet op schoot.![]()
[..]
Daar zit waarschijnlijk geen demping in (bijna nooit met fitness-schoenen), kan je lelijke blessures mee oplopen (bijv shin splints of iets met je knieeen). Zou het niet doen, hoogstens voor 1x.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 17:07 schreef Mini_rulez het volgende:
Oja, hier moet ik zijn.
Ik wil al een tijdje beginnen met hardlopen maar ik heb eigenlijk geen geld voor nieuwe schoenen. Ik heb wel nog een paar fitness-schoenen, van Puma, zoiets als dit. Zou het kwaad kunnen om daar op te lopen?
Succes! En echt, zon?quote:Op dinsdag 16 maart 2010 17:57 schreef MisterO het volgende:
Ik ga zo maar hardlopen, de zon schijnt!
Mooi zo, hoe lang of hoe ver heb je hardgelopen? En waar zit je dan?quote:Op dinsdag 16 maart 2010 18:48 schreef Bob. het volgende:
[..]
Succes! En echt, zon?![]()
Hier was het pruts weer, maar ik ben wel gegaan! En het ging best goed.
Het blijken aerobicsschoenen te zijn, dus misschien zit er toch iets van demping in? Ik had in elk geval nergens last van, maar als ik ermee door ga, ga ik uiteindelijk toch wel echte hardloopschoenen kopen hoor!quote:Op dinsdag 16 maart 2010 17:47 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Daar zit waarschijnlijk geen demping in (bijna nooit met fitness-schoenen), kan je lelijke blessures mee oplopen (bijv shin splints of iets met je knieeen). Zou het niet doen, hoogstens voor 1x.
Als je begint met hardlopen zijn je spieren nog niet gewend om de klappen op te vangen (je krijgt toch iets van 5 keer je lichaamsgewicht op je gewrichten) en is de kans op blessures veel groter dan als je op fatsoenlijke schoenen loopt die ook daadwerkelijk zijn bedoeld om mee te gaan hardlopen. Aerobicschoenen hebben wel demping in de schoenen zitten (in ieder geval als je goede hebt, en die zijn vaak ook al een eurootje of 70) te weinig demping om mee op straat te gaan hardlopen en zijn er ook totaal niet voor gemaakt.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 21:02 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Het blijken aerobicsschoenen te zijn, dus misschien zit er toch iets van demping in? Ik had in elk geval nergens last van, maar als ik ermee door ga, ga ik uiteindelijk toch wel echte hardloopschoenen kopen hoor!
Mijn gewone sneakers gingen mee tot 5 min achter elkaar rennen, toen ging ik het echt wel voelen. Maar ik kan me voorstellen dat je eerst wil kijken of je dit wel echt wilt gaan doen.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 22:11 schreef Mini_rulez het volgende:
Je spieren zijn het nog niet gewend, maar in het begin loop je toch ook niet lang achter elkaar?
Ik ben begonnen met Evy, vandaag les 1 gedaan. Dat is 2x1 minuut, 2x2 en 1x3.
Zoals gezegd heb ik op dit moment geen geld voor nieuwe schoenen en die aerobics-schoenen waren destijds ook niet goedkoop (het zijn deze trouwens, een ouder model van Puma). Ze moeten het maar even doen tot ik weet of ik het leuk vind.
Ik stuur je wel even een pmquote:Op dinsdag 16 maart 2010 22:48 schreef DaBuzzzzz het volgende:
kan de evy bestanden niet vinden? krijgt 404 als ik op de site doorklik
hier http://www.hardloopschema.nl/?p=hardlopen_nieuws_detail&detail=197
en hier http://hardlopen.start-to-run-mp3.com//#evydownloaden
nog suggesties?
Tsja, als je zo graag wil hardlopen op schoenen waar je ook mee uit wil gaan, dan word het lastig jaquote:Op dinsdag 16 maart 2010 22:48 schreef FalleNk810i het volgende:
Het probleem is inderdaad dat ik die echte runningshoes super lelijk vind. Hier kan ik echt niet mee uitgaan ofzo.
En ik heb geen geld voor Airmax en die ''profi'' schoenen.
Doe het nu met Kswiss deze ongeveer
Het weer boeid mij niet zo heel veel, heb gisteren zelfs in de regen ge-jogged, was niet koud, daarna lekker warme douche
... Maar om nou te zeggen dat mn sauconys van 70 euro niet goed zijn, omdat ze onder de 100 euro zijn, gaat ook wat ver.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 23:00 schreef GotC het volgende:
[..]
Tsja, als je zo graag wil hardlopen op schoenen waar je ook mee uit wil gaan, dan word het lastig ja
Ik ben iets zuiniger op m'n lichaam in dat opzicht, dan kost t maar wat, maar dan heb ik iig minder kans op blessures.
Ik ben niet zo makkelijk tevreden neequote:Op dinsdag 16 maart 2010 23:00 schreef GotC het volgende:
[..]
Tsja, als je zo graag wil hardlopen op schoenen waar je ook mee uit wil gaan, dan word het lastig ja
Ik ben iets zuiniger op m'n lichaam in dat opzicht, dan kost t maar wat, maar dan heb ik iig minder kans op blessures.
Een goedkopere schoen is bij definitie ook niet slecht, maar het gaat er vooral om dat je in een hardloopwinkel een uitgebreide analyse maakt van je looppatroon icm met verschillende schoenen zodat je kan zien welke het beste bij je past en waar je het minst scheef op loopt. Goede schoenen verkleinen de kans op blessures aanzienlijkquote:Op dinsdag 16 maart 2010 23:08 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
... Maar om nou te zeggen dat mn sauconys van 70 euro niet goed zijn, omdat ze onder de 100 euro zijn, gaat ook wat ver.
Een advies is belangrijk, maar die verkopers zien ook gewoon dollartekens in de ogen hoor. Zeker als je niet zo intensief sport heb je niet àlle poespas nodig.
Dat is zo'n Nike+ schoen toch? Dat lijkt me erg handig namelijk.quote:
http://www.run2day.nl/utrecht/quote:Op dinsdag 16 maart 2010 22:57 schreef Mini_rulez het volgende:
Weet iemand nog een goede hardloopwinkel in Utrecht? Als ik dan toch dure schoenen ga kopen wil ik natuurlijk ook wel een goed advies.
Dat kan ik dus echt niet.. Mijn lichaam kan dat niet aan ivm mn HMS. Lichaam is al constant zoekende naar balans en als ik dan geen schoeisel aan heb verergert het alleen maar.quote:
onzin.quote:Op woensdag 17 maart 2010 08:24 schreef Sulley02 het volgende:
Zonder goede sokken heb je niet veel aan je goede schoenen.
Qua schoeisel zou ik dan gaan voor een paar die geschikter is voor iemand met een hoger gewicht. Anders loop je de demping er zo uit en dat is zonde. Loop langs een hardloopwinkel en laat je adviseren.quote:Op woensdag 17 maart 2010 10:09 schreef DaBuzzzzz het volgende:
De shin splint krijg ik wel onder controle maar als ik barefoot ga dan heb ik in notime zware blessures.
Ben 41, 1.83, en weeg 97 waarvan een flink deel spiermassa maar zeker 12 kilo teveel. Lopen is voor mij dus een kwestie van geduld, juiste techniek, goed schoeisel met VEEL demping.
Mn onderrug vind ik lastiger omdat ik volgens mij goede looptechniek heb. Ik zou ook niet zo goed weten bij wie aan te kloppen hiermee, fysio??
Nouja, na 1 les kan ik dat nog moeilijk zeggen. Het moet het in ieder geval wel gaan wordenquote:Op woensdag 17 maart 2010 10:30 schreef Vuurvliegje88 het volgende:
Hardlopen is een onderdeel van onze levensstijl.
Hardloopsokken zijn voornamelijk vochtafdrijvend. Gewone sokken hebben deze eigenschappen niet. Daardoor is de kans op blaren groterquote:Op woensdag 17 maart 2010 09:21 schreef Bob. het volgende:
Zijn sokken zo belangrijk dan? Ik draag altijd normale sokken, maar heb nooit ergens last van hoor.
En zo'n Nike ding met je iPod lijkt me zo tof.Misschien als ik iets minder blut ben.
Ik heb er ook pas 5 lessen op zitten, maar ik moet zeggen dat het er al aardig op begint te lijken.quote:Op woensdag 17 maart 2010 10:39 schreef Flappekz het volgende:
[..]
Nouja, na 1 les kan ik dat nog moeilijk zeggen. Het moet het in ieder geval wel gaan worden
quote:Op woensdag 17 maart 2010 10:23 schreef Krullehoofd het volgende:
Oh wat leuk, nog een hardloop topic
Ik heb ook nooit gezegd dat je schoenen niet goed zijn? Ik heb zelf Saucony's, ben er erg tevreden mee. Ik heb het alleen over niet-hardloopschoenen.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 23:08 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
... Maar om nou te zeggen dat mn sauconys van 70 euro niet goed zijn, omdat ze onder de 100 euro zijn, gaat ook wat ver.
Een advies is belangrijk, maar die verkopers zien ook gewoon dollartekens in de ogen hoor. Zeker als je niet zo intensief sport heb je niet àlle poespas nodig.
Maar je rent wel elke dag? Tsja, ik hoop dat het goed gaat qua blessuresquote:Op dinsdag 16 maart 2010 23:14 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Ik ben niet zo makkelijk tevreden nee![]()
maarja ik ren ook geen uur ofzo, hoogstens 30min/dag
Wanneer weet je eigenlijk dat je een blessure hebt?
Een dag niet hardlopen is ook training. Je spieren zijn zich dan aan het herstellen. Daar krijgen ze de tijd niet voor als je iedere dag hardloopt. En als je zometeen met een blessure helemaal niet meer kan gaan, wenste je dat je die hersteldagen toch gepakt had...quote:Op woensdag 17 maart 2010 11:09 schreef GotC het volgende:
Ik baal ervan dat er elke keer een dag tussen zit dat ik niet mag hardlopen.
quote:
Klopt. Onderrug protesteerde gisteren wel wat, zoals verwacht...quote:Op woensdag 17 maart 2010 11:13 schreef The_Hives het volgende:
[..]
![]()
loop wel al een paar jaar, maar toch leuk om te volgen
Jij net begonnen las ik
dus niet meteen te gek van start en rustig opbouwen. Hoeveel km/tijd gelopen dinsdag?quote:Op woensdag 17 maart 2010 11:14 schreef Flappekz het volgende:
[..]
Klopt. Onderrug protesteerde gisteren wel wat, zoals verwacht...
Ik liep de eerste les van onze vlaamse vriendin Evy, das bij elkaar slechts 18 minuten. Waarvan 9 wandelenquote:Op woensdag 17 maart 2010 11:23 schreef The_Hives het volgende:
[..]
dus niet meteen te gek van start en rustig opbouwen. Hoeveel km/tijd gelopen dinsdag?
GotC loopt je er natuurlijk dik uit
Vuurvliegje leert snelquote:Op woensdag 17 maart 2010 11:11 schreef Vuurvliegje88 het volgende:
[..]
Een dag niet hardlopen is ook training. Je spieren zijn zich dan aan het herstellen. Daar krijgen ze de tijd niet voor als je iedere dag hardloopt. En als je zometeen met een blessure helemaal niet meer kan gaan, wenste je dat je die hersteldagen toch gepakt had...
Dat is helemaal waar, heb je gelijk inquote:Op woensdag 17 maart 2010 11:11 schreef Vuurvliegje88 het volgende:
[..]
Een dag niet hardlopen is ook training. Je spieren zijn zich dan aan het herstellen. Daar krijgen ze de tijd niet voor als je iedere dag hardloopt. En als je zometeen met een blessure helemaal niet meer kan gaan, wenste je dat je die hersteldagen toch gepakt had...
Evy begint eerst wel met 2x1 min, dan 2x2 min, 1x3 min. Bij een ander Podcast schema moest ik 10x1 min doen, vond dat veel vermoeiender en had meer last van alles qua spieren erna.quote:Op woensdag 17 maart 2010 12:19 schreef de_nachtwacht het volgende:
Ik ga vanavond ook weer hardlopen, alleen begin ik wel veel rustiger dan sommigen van jullie hier. De vorige keer dat ik begon met hardlopen deed ik ook zonder problemen 4x3 omdat ik 5x1 zo weinig vond, maar dat heb ik toen vrij snel moeten bekopen met blessures. Ik heb m'n lesje wel geleerd en begin mooi bij het begin, hoe graag ik ook de eerste twee weken van het schema zou skippen.
Opvallend dat Evy in vergelijking met de beginnersschema's op hardloopschema.nl bijvoorbeeld, ook al meteen begint met 2 en 3 minuten hardlopen. Op zich lijkt Evy mij wel een erg leuk systeem, dus misschien dat ik later wel overstap.
Belangrijkste van alles is dat jezelf niet direct over de kop gaat lopen. Heel veel mensen lopen te hard, vooral beginners. Je moet eigenlijk zo hard lopen dat het nog mogelijk is om alleen door je neus adem te halen.quote:Op woensdag 17 maart 2010 12:24 schreef GotC het volgende:
[..]
Evy begint eerst wel met 2x1 min, dan 2x2 min, 1x3 min. Bij een ander Podcast schema moest ik 10x1 min doen, vond dat veel vermoeiender en had meer last van alles qua spieren erna.
Maar door het rustig aan te doen is wel verstandiger, vooral als je al blessures hebt gehad
Of kan praten, wat een beetje gek is als je in je eentje loopt hahaquote:Op woensdag 17 maart 2010 12:30 schreef Krullehoofd het volgende:
[..]
Belangrijkste van alles is dat jezelf niet direct over de kop gaat lopen. Heel veel mensen lopen te hard, vooral beginners. Je moet eigenlijk zo hard lopen dat het nog mogelijk is om alleen door je neus adem te halen.
quote:Op woensdag 17 maart 2010 12:00 schreef Vuurvliegje88 het volgende:
[..]
Lol, thanks.Ik heb dan ook bijna de hele topicreeks in Sport uit.
quote:Op woensdag 17 maart 2010 12:32 schreef GotC het volgende:
[..]
Of kan praten, wat een beetje gek is als je in je eentje loopt haha
En dat je nog normaal kunt praten, staat heel groot, vet gedrukt en met uitroeptekens op mijn hardloopschema.quote:Op woensdag 17 maart 2010 12:30 schreef Krullehoofd het volgende:
[..]
Belangrijkste van alles is dat jezelf niet direct over de kop gaat lopen. Heel veel mensen lopen te hard, vooral beginners. Je moet eigenlijk zo hard lopen dat het nog mogelijk is om alleen door je neus adem te halen.
De mensen buiten zullen je wel raar aankijken dan, als je tegen jezelf aan het praten bent tijdens het lopenquote:Op woensdag 17 maart 2010 12:35 schreef GotC het volgende:
[..]
Hmm? Dat is een bekende regel, zolang je nog kan praten, loop je op een goed tempo.
beetje meezingen met met je mp3speler danquote:Op woensdag 17 maart 2010 12:39 schreef Krullehoofd het volgende:
[..]
De mensen buiten zullen je wel raar aankijken dan, als je tegen jezelf aan het praten bent tijdens het lopen
Daarom zei ik ook, beetje gek als je in je eentje looptquote:Op woensdag 17 maart 2010 12:39 schreef Krullehoofd het volgende:
[..]
De mensen buiten zullen je wel raar aankijken dan, als je tegen jezelf aan het praten bent tijdens het lopen
LOL, ja hoor, 's avonds zul je mij niet zo gauw op Fok! vinden.quote:Op woensdag 17 maart 2010 12:33 schreef Krullehoofd het volgende:
[..]
Je hebt toch nog wel een sociaal leven hè ?
Kleine stapjes zetten, kost minder energiequote:Op woensdag 17 maart 2010 12:34 schreef Vuurvliegje88 het volgende:
[..]
Af en toe heb ik het idee dat ik nauwelijks sneller ga dan een wandelaar.
Zo eentje ben ik inderdaad wel eens tegengekomenquote:Op woensdag 17 maart 2010 12:40 schreef DarkElf het volgende:
[..]
beetje meezingen met met je mp3speler dan
Ja, daar ben ik het ook mee eens. En de tip om kleine stapjes te zetten is wel een goeie, ik wist nooit zo goed of ik nou beter grote of kleine stappen kan maken.quote:Op woensdag 17 maart 2010 12:49 schreef Mini_rulez het volgende:
Ik ging ook nauwelijks sneller dan een wandelaar, maar het kost toch echt wel meer energie dan wandelen.Ach ja, voor de eerste keer... Beter te langzaam dan te snel, toch?
Ik ga de 10 lopen, ik moet en zal je vader verslaanquote:Op woensdag 17 maart 2010 12:55 schreef GotC het volgende:
Hebben jullie trouwens een doel? Bv 5 km in 30 min kunnen lopen, 5 kg afvallen, of gewoon je beter voelen?
Flappekz en ik willen volgend jaar de CPC Den Haag gaan lopen. Ik de 5 km, hij twijfelt nog tussen 5 en 10 km.
Moet toch niet zo moeilijk zijn?quote:Op woensdag 17 maart 2010 12:55 schreef Flappekz het volgende:
[..]
Ik ga de 10 lopen, ik moet en zal je vader verslaan
Beetje gek misschien, maar een vam mijn doelen is aankomen.quote:Op woensdag 17 maart 2010 12:55 schreef GotC het volgende:
Hebben jullie trouwens een doel? Bv 5 km in 30 min kunnen lopen, 5 kg afvallen, of gewoon je beter voelen?
Flappekz en ik willen volgend jaar de CPC Den Haag gaan lopen. Ik de 5 km, hij twijfelt nog tussen 5 en 10 km.
Rustig beginnen. Ik moet ook uitkijken vanwege m'n EDS, kan lang niet alle sporten beoefenen. Het belangrijkste is om te luisteren naar je lichaam, hoe cliché dat ook mag klinken.quote:Op woensdag 17 maart 2010 12:58 schreef Flappekz het volgende:
[..]
Nouja, als mn rug het nu tijdens les 1 al bijna begeeft
Sporten kan ik wel, alleen mn lichaam is lang achter elkaar lopen niet gewend. Tot op heden heb ik eigenlijk altijd korte, explosieve bewegingen/sprintjes gemaakt.... Ondanks dat ik een aardige basisconditie heb, ben ik toch gewoon bij les1 van Evy begonnen. Puur om mn lichaam te laten wennen.quote:Op woensdag 17 maart 2010 13:01 schreef Mr.Myst het volgende:
[..]
Rustig beginnen. Ik moet ook uitkijken vanwege m'n EDS, kan lang niet alle sporten beoefenen. Het belangrijkste is om te luisteren naar je lichaam, hoe cliché dat ook mag klinken.
Mijn doel op de korte termijn is om 20 minuten onafgebroken te kunnen hardlopen. Ik heb natuurlijk wel ideeën voor doelen daarna, maar laat ik eerst dit schema maar eens volgen tot het eind.quote:Op woensdag 17 maart 2010 12:55 schreef GotC het volgende:
Valt mij nou weer tegen van jequote:Op woensdag 17 maart 2010 12:53 schreef Vuurvliegje88 het volgende:
[..]
Ja, daar ben ik het ook mee eens. En de tip om kleine stapjes te zetten is wel een goeie, ik wist nooit zo goed of ik nou beter grote of kleine stappen kan maken.
Neeeeeeee!!quote:Op woensdag 17 maart 2010 13:12 schreef Krullehoofd het volgende:
[..]
Valt mij nou weer tegen van jeHad beter verwacht. Om het goed te maken stel ik voor dat je de reeks in SPT nog eens doorleest
Maar niet iedereen hier volgt Evyquote:Op woensdag 17 maart 2010 13:24 schreef Flappekz het volgende:
Hmmm....volgens mij kan het EVY-topic in SPT wel samen met dit topic door in 1 topic
Dat geeft toch niet? Evy is gewoon 1 van de manieren om te beginnen met hardlopenquote:
Hmm niet gezien, zeker geen interessante vraagquote:Op woensdag 17 maart 2010 13:14 schreef Vuurvliegje88 het volgende:
[..]
Neeeeeeee!!![]()
Hee wacht eens even... Jij volgt mijn posts niet zo trouw als ik verwacht had! Ik heb hier notabene een paar dagen geleden nog een vraag over gesteld in SPT!
Inderdaad, er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden. Ik loop voornamelijk op hartslag met zo'n stoer horloge.quote:Op woensdag 17 maart 2010 13:26 schreef Flappekz het volgende:
[..]
Dat geeft toch niet? Evy is gewoon 1 van de manieren om te beginnen met hardlopen
quote:Op woensdag 17 maart 2010 13:33 schreef Krullehoofd het volgende:
[..]
Hmm niet gezien, zeker geen interessante vraag
Ik moet ook zoiets hebbenquote:Op woensdag 17 maart 2010 13:34 schreef Krullehoofd het volgende:
[..]
Inderdaad, er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden. Ik loop voornamelijk op hartslag met zo'n stoer horloge.
Die lijkt me nog steeds geweldigquote:Op woensdag 17 maart 2010 13:38 schreef Flappekz het volgende:
[..]
Ik moet ook zoiets hebbenOf de Adidas micoach
Alleen jammer dat we er dan meteen twee moeten hebben ...quote:
haha iddquote:Op woensdag 17 maart 2010 13:53 schreef Flappekz het volgende:
[..]
Alleen jammer dat we er dan meteen twee moeten hebben ...
maar gelukkig ben ik bijna jarig
Oh ben je er zo eentje ?! Solipsistische ego queen.quote:Op woensdag 17 maart 2010 13:37 schreef Vuurvliegje88 het volgende:
[..]
![]()
Jaaaja, ga maar effe terug lezen!
Ik kan ook heel lief zijn hoor.quote:Op woensdag 17 maart 2010 13:59 schreef Krullehoofd het volgende:
[..]
Oh ben je er zo eentje ?! Solipsistische ego queen.
Vuns, dit is geen SEX hoor ?! Wel ontopic blijven hè ?quote:Op woensdag 17 maart 2010 14:08 schreef Vuurvliegje88 het volgende:
[..]
Ik kan ook heel lief zijn hoor.
Ik ben gisteren de duinen in gegaan, en toen ik dacht ongeveer op de helft van mn schema te zijn, ben ik omgedraaidquote:Op woensdag 17 maart 2010 18:40 schreef FalleNk810i het volgende:
Vind het echt vervelend dat ik geen rondje kan rennen, dus moet altijd via dezelfde weg terug. best wel saai!
Het liefst wil ik gewoon zo ver mogelijk gaan(lees: zolang als ik vol houd), maar dan moet ik ook nog terug en om dat nou helemaal te lopen
Hoever en wat voor routes lopen de meeste hier?
Wat ik nu 2 weken doe is 1.14 km(google earth berekend) heen en dat dan weer terug.
Ben van plan om dit nu elke week wat verder te doen!
Dan blijft er niks anders meer over dan gpsquote:
Het is eigenlijk onmogelijk om zomaar te stellen dat schoenen ook goede schoenen voor je zijn. Dat is echt helemaal afhankelijk van je voeten en de manier waarop je loopt. Het beste is bij een gespecialiseerde winkel de boel te laten opmeten en bekijken. Soms heb je geluk en zijn wat goedkopere schoenen goed voor je, en anders zul je wat meer moeten investeren.quote:Op woensdag 17 maart 2010 18:47 schreef Tommeke het volgende:
Weet iemand wat een beetje goede en niet al te dure schoenen zijn?
Ik zit vooral op de racefiets, maar ik ren voor de lol af en toe wel eens een leuke loop in de buurt. Ik heb al een paar weken niet meer gerend en afgelopen zondag voor de lol een loop van 5 km gedaan. In 24 minuten, dus dat ging wel redelijk. Nu deed ik dit op een paar afgetrapte K-Swiss schoenen en heb nog steeds een beetje last van m'n kuiten. Heeft dat dan met m'n schoenen te maken, of ben ik gewoon niet getraind genoeg?
Nee de paden niet nee, maar als je Google Earth even download (is gewoon gratis enzoquote:Op woensdag 17 maart 2010 18:42 schreef Flappekz het volgende:
[..]
Ik ben gisteren de duinen in gegaan, en toen ik dacht ongeveer op de helft van mn schema te zijn, ben ik omgedraaidGeen idee hoever dat was, duinpaden staan niet in google maps volgens mij
Dat moet nog komenquote:Op woensdag 17 maart 2010 18:49 schreef Krullehoofd het volgende:
[..]
Dan blijft er niks anders meer over dan gps
fijne sitequote:
Het pad kan ik wel vinden, zo ver had ik nog niet nagedachtquote:Op woensdag 17 maart 2010 18:50 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Nee de paden niet nee, maar als je Google Earth even download (is gewoon gratis enzo) kan je op dat lineal icoontje klikken en dan punten opgeven en dan berekend tie gewoon hoelang het pad is wat je hebt aangegeven
Of kan je het hele pad niet vinden op de maps sateliet foto's?
Haha snugger, doe het vanavond nog een keer? of morgen whatsoeverquote:Op woensdag 17 maart 2010 18:52 schreef Flappekz het volgende:
[..]
Het pad kan ik wel vinden, zo ver had ik nog niet nagedachtAlleen nu weet ik niet meer precies tot hoever ik ben gelopen
Morgenquote:Op woensdag 17 maart 2010 18:55 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Haha snugger, doe het vanavond nog een keer? of morgen whatsoever
Ben al jaloers op het feit dat je op het strand/duinen kan lopenquote:Op woensdag 17 maart 2010 18:56 schreef Flappekz het volgende:
[..]
Morgen
Ik weet dat ik tot een strandopgang ben gelopen, maar daar zijn er hier nogal wat van
Je hebt pmquote:Op woensdag 17 maart 2010 18:57 schreef Daywalk3r het volgende:
Hallo hardlopers.
Maandag ga ik ook weer beginnen met hardlopen. Heb een klein half jaar alweer niet hard gelopen.
Ik las iets over horloge met hartslag enzo. Ik heb er nog 1 te koop. Met een borstband.
Info via volgende link.
http://www.ibood.com/be/nl/product_list_comments/11032/page,3/
Pm me maar.
Weet niet of dit mag modjes?
Dank voor je tip! Hardlopen heeft niet echt prioriteit voor mij, daarvoor is wielrennen te leuk. Maar ik wil misschien wel triathlons of duatlons gaan doen vandaar dat wel goed materiaal wil hebben. Binnenkort maar even naar 'n winkel dusquote:Op woensdag 17 maart 2010 18:50 schreef Flappekz het volgende:
[..]
Het is eigenlijk onmogelijk om zomaar te stellen dat schoenen ook goede schoenen voor je zijn. Dat is echt helemaal afhankelijk van je voeten en de manier waarop je loopt. Het beste is bij een gespecialiseerde winkel de boel te laten opmeten en bekijken. Soms heb je geluk en zijn wat goedkopere schoenen goed voor je, en anders zul je wat meer moeten investeren.
Goede schoenen zijn echter zo belangrijk voor je lichaam, dat daarop besparen niet echt slim zou zijn...
Mochten ze in die winkel aankomen met duurdere schoenen dat je in je hoofd had, kun je altijd nog vragen of er geen goedkopere opties zijn. Wellicht kunnen ze je verder helpen
Oh, dat lijkt me lastig bij het lopen! Loop je dan ook speciaal op vlakke grond of ook wel door bos/duinen/enzovoort?quote:Op woensdag 17 maart 2010 09:36 schreef don-diablo het volgende:
Dat kan ik dus echt niet.. Mijn lichaam kan dat niet aan ivm mn HMS. Lichaam is al constant zoekende naar balans en als ik dan geen schoeisel aan heb verergert het alleen maar.
Nee, dan moet je 't ook niet doen. Nogmaals ik wil 't zeker niet als 'oplossing voor alles en iedereen' aanprijzen. Hopelijk lukt 't dit keer om blessure-vrij te blijven!quote:Op woensdag 17 maart 2010 10:09 schreef DaBuzzzzz het volgende:
De shin splint krijg ik wel onder controle maar als ik barefoot ga dan heb ik in notime zware blessures.
Ik loop het meeste op asfalt omdat ik dat het prettigst vind en mn lichaam het minst extra naar balans moet zoeken. Maar een loopband is dan weer niet besteed aan mij...quote:Op woensdag 17 maart 2010 19:48 schreef Sheriam het volgende:
[..]
Oh, dat lijkt me lastig bij het lopen! Loop je dan ook speciaal op vlakke grond of ook wel door bos/duinen/enzovoort?
[..]
Nee, dan moet je 't ook niet doen. Nogmaals ik wil 't zeker niet als 'oplossing voor alles en iedereen' aanprijzen. Hopelijk lukt 't dit keer om blessure-vrij te blijven!
@iedereen: Meestal breng ik 't lopen op blote voeten sowieso niet ter sprake tenzij iemand anders er over begint of 't om een andere reden ten sprake komt, want mijn ervaring is dat degenen die er open voor staan 't zelf al wel eens ergens zijn tegengekomen in de krant of in het sportnieuws, en degenen die 't niet zien zitten, die overtuig ik toch niet (en dat hoeft ook niet, ieder z'n eigen ding). Maar het viel me bij de eerste pagina's van dit draadje op dat er mensen waren die aangaven echt helemaal geen geld voor schoeisel te willen/kunnen uitgeven, nou ja dan lijkt 't me wel een bruikbaar advies! Op gympen van 8 euro heb je *en* geen demping van je schoeisel, *en* geen demping van de barefoot/minimalist looptechniek -'worst of both worlds' of hoe zeg je dat in 't Nederlands. (Pas vanavond zag ik dat iemand een draadje van 3 jaar terug heeft opgerakeld, dus degene met die gympies leest waarschijnlijk sowieso al niet meer mee. Was me vanmorgen met de slaap nog in m'n ogen niet opgevallen)
Het is best een leuk idee, alleen ben ik veel te bang dat ik in een stuk glas of andersoortige substantie trap. Het lijkt me wel lekker om dat bijvoorbeeld op het strand te doen.quote:Op woensdag 17 maart 2010 19:48 schreef Sheriam het volgende:
@iedereen: Meestal breng ik 't lopen op blote voeten sowieso niet ter sprake tenzij iemand anders er over begint of 't om een andere reden ten sprake komt, want mijn ervaring is dat degenen die er open voor staan 't zelf al wel eens ergens zijn tegengekomen in de krant of in het sportnieuws, en degenen die 't niet zien zitten, die overtuig ik toch niet (en dat hoeft ook niet, ieder z'n eigen ding). Maar het viel me bij de eerste pagina's van dit draadje op dat er mensen waren die aangaven echt helemaal geen geld voor schoeisel te willen/kunnen uitgeven, nou ja dan lijkt 't me wel een bruikbaar advies! Op gympen van 8 euro heb je *en* geen demping van je schoeisel, *en* geen demping van de barefoot/minimalist looptechniek -'worst of both worlds' of hoe zeg je dat in 't Nederlands. (Pas vanavond zag ik dat iemand een draadje van 3 jaar terug heeft opgerakeld, dus degene met die gympies leest waarschijnlijk sowieso al niet meer mee. Was me vanmorgen met de slaap nog in m'n ogen niet opgevallen)
quote:Zonder goede sokken heb je niet veel aan je goede schoenen.
Zeker geen onzin. Runningsokken zijn naadloos en naar de voet gevormd. Daarnaast bestaan goede runningsokken uit alleen maar synthetische materialen zodat je voeten zo droog mogelijk blijven en de sokken goed ademen. Je kunt het verschil heel goed voelen als je een gewone sok aan hebt of een goede runningsok.quote:
quote:Op woensdag 17 maart 2010 16:26 schreef Krullehoofd het volgende:
[..]
Vuns, dit is geen SEX hoor ?! Wel ontopic blijven hè ?
Tsja, schelpen kunnen gebroken ook best scherp zijn en daar ligt 't helemaal vol mee, en op stranden ligt ook vaak afval, maar toch durven veel mensen wel blootsvoets op het strand maar niet in de stad of zelfs maar het bos. Ik heb me in 14 jaar van blootsvoets lopen nog NOOIT gesneden (da's voornamelijk wandelen, maar ook in de binnenstad, en juist op plaatsen waar regelmatig wat glas ligt zoals de fietsenstalling bij het treinstation heb ik over de jaren heen regelmatig een sprintje getrokken want ik ben geen ochtendmensquote:Op woensdag 17 maart 2010 21:22 schreef de_nachtwacht het volgende:
Het is best een leuk idee, alleen ben ik veel te bang dat ik in een stuk glas of andersoortige substantie trap. Het lijkt me wel lekker om dat bijvoorbeeld op het strand te doen.
Dit is een topic voor beginnende hardlopers. Als je onverklaarbare pijn in je lichaam hebt ga je naar de huisarts of bij een levensbedreigende situatie naar de spoedeisende hulp van het ziekenhuis.quote:Op donderdag 18 maart 2010 10:48 schreef emss het volgende:
Hoi allemaal.. Ik ben sinds 8 weken aan het harlopen. Twee ker per week, rustig aan begonnen... Maar ik krijg steeds vaker last van enorme pijn in m'n zij. Het is geen gewone zijsteek. De pijn zit een stuk hoger, onder m'n ribben, en alleen aan de rechterkant. Het doet zo'n pijn dat ik echt niet door kan lopen. De volgende dag heb ik meestal zere ribben.. en heb ik ook pijn bij het fietsen/wandelen. Weet iemand wat dit is?
Zit er wel voldoende tijd tussen een maaltijd en het hardlopen? Dus niet dat je direct na het eten gaat hardlopen bijvoorbeeld? Het lijkt me niet echt normaal als je er de volgende dag nog last van hebt.quote:Op donderdag 18 maart 2010 13:48 schreef emss het volgende:
Pardon? Ik ben ook een beginnende hardloper.... duh...
Zijn er meer mensen die hier last van hebben? Is dat geen normale vraag ofzo? Mag dat niet in dit topic?
Als beginnende hardloper ben ik gewoon benieuwd of dit vaker voorkomt, zonder bang te zijn dat mijn leven in gevaar is. Graag normale reacties.
Vertel dan tenminste zelf ook even waar je aan bezig bent, hoe ver je bent, wat je doel is, etc.quote:
Als ik mijn huidige schema tot het einde weet vol te houden ga ik het zeker eens proberen. Lijkt me wel eens leuk om te doen en ben altijd wel in voor iets nieuws.quote:Op donderdag 18 maart 2010 08:44 schreef Sheriam het volgende:
[..]
Mocht je binnenkort ergens op een mooi stukje lopen en je ziet niet veel troep liggen en 't weer is lekker en je denkt ik probeer 't eens, neem de eerste keer een *KLEIN* stukje! Er staat overal op de sites en in de artikelen 'langzaam opbouwen' maar ik heb sinds 't een aantal weken terug zo in het nieuws was al zo veel berichtjes & twitters en dergelijke gezien van hardlopers die toch meteen een aantal KM gingen lopen en onder de blaren zaten & hartstikke spierpijn hadden...
En dan is het ook nog afhankelijk van je hartslag ...quote:Op vrijdag 19 maart 2010 09:47 schreef GotC het volgende:
Volgens Flappekz is het na ongeveer 45 min pas
Buiten sporten in de regenquote:Op vrijdag 19 maart 2010 09:56 schreef Vuurvliegje88 het volgende:
He bah!![]()
Eigenlijk was het gister mijn hardloop-dag. Maar ik was doodmoe omdat ik slecht had geslapen, en ik dacht, laat ik morgen gaan. Dan ben ik fitter en dan heb ik mijn verplichte 2 achtereenvolgende rustdagen op woensdag en donderdag genomen, in plaats van op vrijdag en zaterdag.
Maaaar nu liep ik vanochtend naar buiten voor mijn werk, blijkt het te regenen!!!![]()
Laat het alsjeblieft vanmiddag droog zijn.
Bleh. Ik sport liever moe als het droog is dan fit in de regen.quote:
Je lichaam heeft gewoon even een opstart periode nodig van ongeveer 20 minuten voordat je energie systemen efficiënt werken, normaal gesproken dus de warming up voordat je echt gaat lopen.quote:[b]Op donderdag 18 maart 2010 22:44 schreef Irien het volgende:[/b
Weet iemand van jullie wanneer en hoe je eigenlijk het beste vet verbrandt met hardlopen> Hoorde van een getrainde collega dat dat pas na een half uur is... viel tikkeltje tegen!
quote:Op vrijdag 19 maart 2010 09:56 schreef Vuurvliegje88 het volgende:
He bah!![]()
Eigenlijk was het gister mijn hardloop-dag. Maar ik was doodmoe omdat ik slecht had geslapen, en ik dacht, laat ik morgen gaan. Dan ben ik fitter en dan heb ik mijn verplichte 2 achtereenvolgende rustdagen op woensdag en donderdag genomen, in plaats van op vrijdag en zaterdag.
Als migraine-lijder zijnde kan ik daar beter mee uitkijken.. Scheer je toch eens weg hier! Ga hardlopen!quote:Op vrijdag 19 maart 2010 10:41 schreef Krullehoofd het volgende:
[..]
![]()
Van lopen krijg je juist energie. Van uitstel komt afstel.
wat een teleurstelling weer...![]()
Vanavond weer.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 11:14 schreef Vuurvliegje88 het volgende:
[..]
Als migraine-lijder zijnde kan ik daar beter mee uitkijken.. Scheer je toch eens weg hier! Ga hardlopen!
Doe je wel rustig aan en voorzichtig ? Niet dat je geblesseerd raakt ofzo, hè ? Om het goed te maken moet je nog wel die les van gisteren morgen inhalen.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 11:33 schreef Vuurvliegje88 het volgende:
[..]
Ikke ook. En wel 22 minuten, wel te verstaan.
Die van vanmiddag ís die van gisteren.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 12:48 schreef Krullehoofd het volgende:
[..]
Doe je wel rustig aan en voorzichtig ? Niet dat je geblesseerd raakt ofzo, hè ? Om het goed te maken moet je nog wel die les van gisteren morgen inhalen.
Lieve Sulley,quote:Op woensdag 17 maart 2010 21:33 schreef Sulley02 het volgende:
[..]
[..]
Zeker geen onzin. Runningsokken zijn naadloos en naar de voet gevormd. Daarnaast bestaan goede runningsokken uit alleen maar synthetische materialen zodat je voeten zo droog mogelijk blijven en de sokken goed ademen. Je kunt het verschil heel goed voelen als je een gewone sok aan hebt of een goede runningsok.
Zie jij dit een normale sok al doen? :
[ afbeelding ]
Oeps, het ging over de aanvulling. Een goede runningsok is dikker op de tenen en op de hak en zorgt ervoor dat daarom de schoen beter aansluit. Ik kan het verschil echt heel goed merken tussen een normale sok en een runningsok. En wat ik hierboven al had getypt helpt natuurlijk ook mee.
Dat heb ik ook gedaan, maar dan met een Adidas Micoachquote:Op vrijdag 19 maart 2010 13:16 schreef Joene het volgende:
ik heb mezelf overigens een Garmin ForeRunner 305 in het vooruitzicht gegeven als ik het vol blijf houden om te lopen
Ik heb die ambitie wel iigquote:Op vrijdag 19 maart 2010 13:53 schreef Vuurvliegje88 het volgende:
Ik loop dinsdags, vrijdags en zondags.![]()
(Goed, die vrijdag hoort eigenlijk donderdag te zijn, maar is tot nu toe steeds vrijdag geworden).
Ik hoor eigenlijk nog ergens tussendoor paard te rijden, maar dat ligt momenteel even stil.![]()
Al vind ik hardlopen nu al bijna even leuk en verslavend als dat..
Hebben jullie eigenlijk ook de ambitie om een wedstrijdje te lopen aan het eind van jullie schema?
In je stoutste dromen misschien.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 12:55 schreef Vuurvliegje88 het volgende:
[..]
En ik zal uitkijken.. 22 minuten is immers niet niks.. dat doe jij mij nog niet na!
En dan verwijs je MIJ door naar "seks".. Wie begint hier over stoute dromen?quote:Op vrijdag 19 maart 2010 14:49 schreef Krullehoofd het volgende:
[..]
In je stoutste dromen misschien.
Ik heb het over hardloop dromen hoor...quote:Op vrijdag 19 maart 2010 14:57 schreef Vuurvliegje88 het volgende:
[..]
En dan verwijs je MIJ door naar "seks".. Wie begint hier over stoute dromen?![]()
Hardloop-dromen zijn heus mijn stoutste niet.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 15:00 schreef Krullehoofd het volgende:
[..]
Ik heb het over hardloop dromen hoor...![]()
Ik weet niet wat jij allemaal in je hoofdje aan het halen bent, maar een koude douche wil wel eens helpen.
Zullen we weer on-topic gaan ?quote:Op vrijdag 19 maart 2010 15:08 schreef Vuurvliegje88 het volgende:
[..]
Hardloop-dromen zijn heus mijn stoutste niet.![]()
Bedankt voor de tip, de douche bewaar ik nog even voor als ik terug ben van mijn zeer slopende 22 minuten-loop!
Ja goed.. Dus heb jij nog hardloop-dromen voor de toekomst?quote:Op vrijdag 19 maart 2010 15:18 schreef Krullehoofd het volgende:
[..]
Zullen we weer on-topic gaan ?
anders stuur je maar een pm
Mja, dat moeten we ook weer niet hebbenquote:Op vrijdag 19 maart 2010 17:45 schreef Joene het volgende:
In het begin te enthousiast lopen helpt je aan blessures en kan je in week 3 helemaal niet meer lopen
Dem. Dit weekend komt echt rot uit helaas.quote:Op zaterdag 20 maart 2010 11:54 schreef Twizu het volgende:
Even meelezen hier!
Ik ga werken aan de 10 km. Oh, voor de liefhebbers: Bij aktiesport is er nu 25% korting op de gehele hardloopcollectie, alleen dit weekend.![]()
Je bent niet de enige, ik kan daar echt van genietenquote:Op zaterdag 20 maart 2010 13:05 schreef de_nachtwacht het volgende:
Iedereen zal me wel gek vinden, maar ik vind sporten in de regen altijd heerlijk.
hardlopen in de regen is lekker, zit zoveel zuurstof in de lucht danquote:Op zaterdag 20 maart 2010 13:05 schreef de_nachtwacht het volgende:
Iedereen zal me wel gek vinden, maar ik vind sporten in de regen altijd heerlijk.
Heyquote:Op zaterdag 20 maart 2010 13:23 schreef DarkElf het volgende:
[..]
hardlopen in de regen is lekker, zit zoveel zuurstof in de lucht dan
Zes jaar met hardloopschoenen doen is erg lang, dus het zou daar wel aan kunnen liggen. Zo om en de nabij de twee jaar moeten ze vervangen worden. Demping van de schoen is namelijk compleet naar de mallemoeren en daar kunnen dus blessures van ontstaan.quote:Op zaterdag 20 maart 2010 13:55 schreef StephenP het volgende:
Naast het sporten in ploegverband ga ik ook nog een aantal keer in de week lopen (10km op een uurtje), maar de laatste tijd, als ik nog maar net vertrokken ben of na een tiential minuten, krijg ik zo kramp aan mijn adducotren (denk ik) links.
Na mijn opwarming en mijn cooling down stretch ik altijd, maar dat wilt precies niet veel helpen. En na het lopen heb ik er nog een aantal dagen last van.
Mijn loopschoenen zijn al wel een 6-tal jaar oud, dus ik zal er binnenkort wel nieuwe kopen, maar ik betwijfel of het daaraan zou kunnen liggen.
Je moet geen hardloopschoenen kopen omdat ze van een bepaald merk zijn. Het beste is om naar een goede winkel te gaan waar ze kijken naar hoe je loopt en waar ze op basis daarvan jou bepaalde schoenen aanraden.quote:Op zondag 21 maart 2010 09:58 schreef StephenP het volgende:
Welke loopschoenen raden jullie me dan aan?
Ik weet dat Asics hoog staan aangeschreven bij de lopers, maar hoe zit het dan met loopschoenen van Nike of Adidas bv?
Ja hèquote:Op zaterdag 20 maart 2010 16:47 schreef Vuurvliegje88 het volgende:
Op een gegeven moment liep ik lekker door de weilanden, het was al een beetje donker, geen medemens of auto te zien op de weg, en ik voelde me opeens zo heerlijk vrij en ontspannend... Zo'n euforisch gevoel overviel mij opeens plotsklaps. Daar doe ik het voor.![]()
Mocht je dan naar een winkel gaan, zorg er dan wel voor dat het een hardloopwinkel is. Die leveren goed en deskundig advies. Wat ook helpt is om je oude schoenen mee te nemen.quote:Op zondag 21 maart 2010 09:58 schreef StephenP het volgende:
Welke loopschoenen raden jullie me dan aan?
Ik weet dat Asics hoog staan aangeschreven bij de lopers, maar hoe zit het dan met loopschoenen van Nike of Adidas bv?
Die Micoach van Adidas werkt alleen op hartslagprincipe toch? Die houdt geen snelheden/afstanden bij he?quote:Op vrijdag 19 maart 2010 13:17 schreef Flappekz het volgende:
Dat heb ik ook gedaan, maar dan met een Adidas Micoach
Die heeft wel GPS volgens mijquote:Op zondag 21 maart 2010 13:57 schreef Keroppi het volgende:
[..]
Die Micoach van Adidas werkt alleen op hartslagprincipe toch? Die houdt geen snelheden/afstanden bij he?
Echt? Want dat ding van Nike is toch meer een veredelde stappenteller. Ik heb net op het internet naar die Micoach zitten kijken en ik word er wel erg hebberig van! Zou je 'm ook zonder programma kunnen gebruiken, dat je zelf een beetje bijhoud in welke kleurzone je bezig bent?quote:
Dat weet ik nog niet...ik heb m nog niet hequote:Op zondag 21 maart 2010 15:11 schreef Keroppi het volgende:
[..]
Echt? Want dat ding van Nike is toch meer een veredelde stappenteller. Ik heb net op het internet naar die Micoach zitten kijken en ik word er wel erg hebberig van! Zou je 'm ook zonder programma kunnen gebruiken, dat je zelf een beetje bijhoud in welke kleurzone je bezig bent?
Ik had ondertussen zelf al zitten googlen. Er zit in de Micoach geen GPS, dus het is een podometer + hartslagmeter.quote:Op maandag 22 maart 2010 09:23 schreef Flappekz het volgende:
[..]
Dat weet ik nog niet...ik heb m nog niet he
Verdomd, je hebt helemaal gelijkquote:Op maandag 22 maart 2010 10:37 schreef Keroppi het volgende:
[..]
Ik had ondertussen zelf al zitten googlen. Er zit in de Micoach geen GPS, dus het is een podometer + hartslagmeter.
Ambitieus.quote:Op maandag 22 maart 2010 08:33 schreef Vuurvliegje88 het volgende:
Nou mensen... Ik heb me ingeschreven voor de 5 kilometer die gelopen wordt bij de Leidse Marathon!![]()
Die is op 16 Mei en dat valt precies op 1 dag nadat mijn 5 kilometer-schema afloopt.
Ik heb dus absoluut geen speling en hoop dat ik het allemaal ga redden... Maar ik ga ervoor!![]()
Iemand anders die er ook van voor te porren is?
Zekers. Doe je ook mee?quote:Op maandag 22 maart 2010 15:11 schreef Krullehoofd het volgende:
[..]
Ambitieus.
Maar een stok achter de deur nu.
Hoeveel loop je nu?quote:Op maandag 22 maart 2010 08:33 schreef Vuurvliegje88 het volgende:
Nou mensen... Ik heb me ingeschreven voor de 5 kilometer die gelopen wordt bij de Leidse Marathon!![]()
Die is op 16 Mei en dat valt precies op 1 dag nadat mijn 5 kilometer-schema afloopt.
Ik heb dus absoluut geen speling en hoop dat ik het allemaal ga redden... Maar ik ga ervoor!![]()
Iemand anders die er ook van voor te porren is?
Ik ben nu bij les 8 van het beginnersschema van www.dehardloopwinkel.nl.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |