abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49345053
Zo, mijn eerste rondje hardlopen in, laten we zeggen, vier jaar zit erop! Mijn conditie was gedaald tot 0,0 en aangezien ik het geluk heb dat ik niet in gewicht aankom en redelijk wat kan eten, zag ik ook niet echt reden om te gaan sporten. Bullshit natuurlijk, want ook slanke mensen kunnen een hoog cholesterol hebben, slechte conditie, etc.

Ik heb op internet een hardloopschema voor beginners gevonden (zie plaatje hieronder) en dacht bij mezelf: ik begin op het niveau "week 3". 4 x 3 minuten dus, met 2 minuten wandelen tussendoor.

Resultaat:

• eerste 3 minuten gingen prima, rustig 2 minuutjes gewandeld, muziekje drbij...

• tweede 3 minuten lopen.. pff.. okee, dat had ik niet verwacht. Ik kreeg al pijn in mijn zij en ik hijgde als een paard .

• maar even tegen een bankje wat stretch oefeningen gedaan want ik dacht: ik heb morgen tering veel spierpijn . Na 30 seconden weer gaan wandelen.

• derde 3 minuten... leek over mijn moeheid heen, dus dat ging beter. Wel weer blij om na dik 3 minuten weer even te wandelen.

• vierde 3 minuten... mezelf gepusht om het tot thuis vol te houden, gelukt!

Ik zag er ongeveer zo uit: (het laatste stadium van dit poppetje) maar dat heurt erbij niewoar.

De kop is eraf, ik ga dit in ieder geval 3x per week doen.

Okee, waarom vertel ik jullie dit? Nou, het lijkt me wel leuk om hier een beginners-hardlooptopic van te maken. Dus, loop jij ook al tijden in je hoofd met "ik moet echt iets gaan doen"... doe het en deel hier je ervaringen en je vooruitgang! Kunnen we elkaar een beetje motiveren

[ Bericht 3% gewijzigd door KinkyGiraf op 13-05-2007 22:44:36 ]
  • MaarVoorEenToverspreukVanKwaliteitBenJeZomaar1000GuldenKwijt
    EnNaarEenBeetjeToverboekBenJeTochWel50JaarOpZoek
    EnDeHeleCursusTovenaarDuurt125Jaar-DatBrengtieAllemaalNietOp-IkDenkDattieVoorTBeginAlStopt
    ZelfsDeOmaVanZijnOmaHadNooitEenTovenaarsdiploma
    pi_49345220
    De gedachte die jij beschrijft ken ik wel .
    Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend.
      zondag 13 mei 2007 @ 22:04:17 #3
    146480 Spees_Eend
    in mijn nopjes
    pi_49345429
    Ik ben benieuwd of je morgen spierpijn in je bibs hebt. Reden genoeg voor een TVP!
    pi_49345463
    Ik wil ook...
    Lijkt me wel eens tof om rustig naar de trein te kunnen rennen zonder hijgend aan te komen. En met zwemmen verbeter je je conditie wel, maar ik denk dat hardlopen toch wel het ultieme conditie-ding is
    Maar ik moet me nog over alle smoesjes heen zetten. Geen goede kleding, geen goede plek om te lopen, ik loop voor l*l, dat soort dingen
    In the end, all you can hope for is for the love you’ve felt to equal the pain you’ve gone through.
      zondag 13 mei 2007 @ 22:07:16 #5
    39145 Aventura
    Relax, het is maar Fok
    pi_49345553
    Misschien is dit een leuke tip:

Hardloopschema op je mp3speler!
    pi_49345741
    quote:
    Op zondag 13 mei 2007 22:07 schreef Aventura het volgende:
    Misschien is dit een leuke tip:

Hardloopschema op je mp3speler!
    Geweldig
    Ik zat me precies hetzelfde te bedenken een paar dagen terug, want ik ga nooit precies op een stopwatch kijken, lijkt me niks. Maar het bestaat dus ook nog gewoon
    In the end, all you can hope for is for the love you’ve felt to equal the pain you’ve gone through.
    pi_49346670
    quote:
    Op zondag 13 mei 2007 22:05 schreef Alcarin het volgende:
    Ik wil ook...
    Lijkt me wel eens tof om rustig naar de trein te kunnen rennen zonder hijgend aan te komen. En met zwemmen verbeter je je conditie wel, maar ik denk dat hardlopen toch wel het ultieme conditie-ding is
    Maar ik moet me nog over alle smoesjes heen zetten. Geen goede kleding, geen goede plek om te lopen, ik loop voor l*l, dat soort dingen
    Nou, laat ik jou dan eens motiveren samen met die MP3-tip kun je al bijna geen "nee" meer zeggen!

Ik vond het op zich meevallen, okee, was dus wel uitgeput maar daar ben je zo overheen. Daarna lekker in bad geweest (weet niet of jij een bad hebt maar een douche is ook lekker) en nu zit ik trots op de bank. Ben al met al maar een half uur van huis geweest dus tijd is ook geen excuus...

Ik woon midden in een stad en op zich ook niet echt een "goede plek om te lopen" maar aan de andere kant: waarom ook niet? Je loopt op verlichte stukken, zo veel mensen zijn er nou ook weer niet op straat, je hebt je MP3-speler op dus je sluit je helemaal af van andere mensen.

En die kleren... niet belangrijk, je schoenen wel natuurlijk!

Tot zo ver de peptalk.
    MaarVoorEenToverspreukVanKwaliteitBenJeZomaar1000GuldenKwijt
    EnDeHeleCursusTovenaarDuurt125Jaar-DatBrengtieAllemaalNietOp-IkDenkDattieVoorTBeginAlStopt
    pi_49346825
    quote:
    Op zondag 13 mei 2007 22:04 schreef Spees_Eend het volgende:
    Ik ben benieuwd of je morgen spierpijn in je bibs hebt. Reden genoeg voor een TVP!
    Eerder in kuit ende achillespähs, maar wie weet doet mijn derrière ook gezellig mäh.
    pi_49352335
    quote:
    Op zondag 13 mei 2007 22:38 schreef KinkyGiraf het volgende:
    peptalk
    Bedankt voor de peptalk!
    Eigenlijk heb ik inderdaad geen excuus meer. Alleen...
    quote:
    En die kleren... niet belangrijk, je schoenen wel natuurlijk!
    Ik heb alleen gympen, als in 8 euro bij de V&D, knalroze. Dat is vast wel beter dan laarzen met hakken...Maar 'echte' schoenen zijn zo duur
    pi_49418317
    Nou, ronde 2 zit erop!

Had ontzettend veel spierpijn gisteren, vandaag nog meer dus ik twijfelde of ik moest gaan. Maar goed, toch gegaan en het ging eigenlijk wel goed! 3 x 4 minuten en daarna nog een minuutje extra gerend.

Ik heb wel echt last van mijn linker-kuit dus misschien heb ik wel iets geforceerd... maar goed.

Zijn er nog mensen die met me meedoen of gaat dit topic een vroege dood sterven?
      dinsdag 15 mei 2007 @ 21:28:43 #11
    4177 Jojogirl
    Curves in all the right places
    pi_49418392
    In Sport loopt een topic voor amateurhardloper en een topic voor mensen die lopen met schema's in MP3 vorm.
    pi_49419328
    quote:
    Op dinsdag 15 mei 2007 21:28 schreef Jojogirl het volgende:
    In Sport loopt een topic voor amateurhardloper en een topic voor mensen die lopen met schema's in MP3 vorm.
    Hmm thanx, maar ik hoopte hier een topic van te maken om ervaringen te delen en mensen ook een beetje te motiveren. Vond LIF wel een mooi plekje
      dinsdag 15 mei 2007 @ 23:41:27 #13
    137595 SatanicWarrior
    Inter Till I Die!!!
    pi_49424727
    Handig schema, ben nu ook al 5 weken bezig met 2 tot 3 keer per week hard te lopen, erg zwaar aan het begin, maar het gaat al iets beter.
    The truth is relative, pick one that works!
    pi_49428587
    quote:
    Op maandag 14 mei 2007 06:43 schreef Alcarin het volgende:

[..]

Bedankt voor de peptalk!
    Eigenlijk heb ik inderdaad geen excuus meer. Alleen...
    [..]

Ik heb alleen gympen, als in 8 euro bij de V&D, knalroze. Dat is vast wel beter dan laarzen met hakken...Maar 'echte' schoenen zijn zo duur
    Weet je wat pas duur is? Dat je na een aantal weken "hardlopen" bij de fysio en orthopeet loopt omdat je rug/enkels/knieën helemaal naar de klote zijn.

Koop gewoon goede schoenen en een paar goede sokken (Falke Run zijn aan te raden) en begin ermee. Wanneer je voor wat geld het e.e.a. hebt gekocht vind je het ook zonde om niet te gebruiken !

Ik ben reeds bij week 3 (les 8) en het is echt heerlijk. 's avonds rond 21:00 ff half uurtje de deur uit, dan lekker thuiskomen en achter de pc zitten met het gevoel dat je wat gedaan hebt, iets goeds dan. En dan lekker douchen voor het slapen en dan heerlijk voldaan in slaap vallen !
    Fingerspitzgefühl
    pi_49431573
    quote:
    Op woensdag 16 mei 2007 02:08 schreef ForumGek het volgende:
    Koop gewoon goede schoenen en een paar goede sokken (Falke Run zijn aan te raden) en begin ermee. Wanneer je voor wat geld het e.e.a. hebt gekocht vind je het ook zonde om niet te gebruiken !
    Mja, het is ook niet dat ik het er niet voor over heb, ik heb het geld gewoon niet. Nog even sparen dan maar...
    Wat zijn trouwens goede schoenen?
      woensdag 16 mei 2007 @ 09:42:48 #16
    63594 Lienekien
    Sunshower kisses...
    pi_49432195
    tvp
    The love you take is equal to the love you make.
    pi_49433042
    Goede schoenen zijn schoenen die aangemeten zijn door een hardloopwinkel (pk runningshop!), dat is voor iedereen anders. Perry sport en Intersport zijn géén hardloopwinkels en ik kan je van harte afraden om daar je schoenen te kopen.
    Hema hardloopsokken zijn ook prima en veel goedkoper. Aldi en lidl hebben zo nu en dan ook prima kleding en sokken.
      woensdag 16 mei 2007 @ 11:21:03 #18
    14746 k_i_m
    Oldbies Automatisering BV.
    pi_49435513
    Oh, dit is leuk! Ik heb al eens gerend met een paar mensen en ik wil ook weer gaan beginnen! . Tvp dus .
    In my life
    Why do I smile
    At people who I'd much rather kick in the eye ?
      woensdag 16 mei 2007 @ 11:24:59 #19
    15869 gr8w8
    Better by design.
    pi_49435639
    Ik heb vruger veel gelopen, wegens flinke ellende met de knieën gestopt indertijd. Een jaar of drie geleden weer 's opgestart, maar dat was nietz o leuk. je hebt dan toch de routine van een uur kunnen rennen in je kop zitten. En dat gaat dus mis. Ik denk dat ik ook maar 's voorzichtig weer ga rennen en dan ondanks de zin om door te karren, dit schema proberen.

Ook 's kijken of m'n hartslagmeter nog werkt, dat was toch ook wel heel fijn. Je gaat al snel te hard.
    Welkom bij de V&D der webfora.
      woensdag 16 mei 2007 @ 13:48:00 #20
    137595 SatanicWarrior
    Inter Till I Die!!!
    pi_49440859
    quote:
    Op woensdag 16 mei 2007 10:12 schreef voodoolady het volgende:
    Perry sport en Intersport zijn géén hardloopwinkels en ik kan je van harte afraden om daar je schoenen te kopen.
    pfff...wat een onzin, net alsof zij geen goede hardloopschoenen verkopen.
    The truth is relative, pick one that works!
    pi_49441402
    quote:
    Op woensdag 16 mei 2007 13:48 schreef SatanicWarrior het volgende:

[..]

pfff...wat een onzin, net alsof zij geen goede hardloopschoenen verkopen.
    "goede" schoenen ligt niet aan de maat, het (dure) merk of het leuke kleurtje. Een schoen moet bij jou passen, bij de manier die jouw knieen en enkels reageren op de impact van het lopen.
    Het grootste voordeel van een hardloopwinkel is dat je looppatroon wordt bekeken door met schoenen aan te rennen voor bv de camera. OOk kan je met schoenen aan een stukje buiten op straat rennen, dat zal Perry niet toelaten.

maar als je geen antipronatieschoenen nodig hebt voor enkels/knieen en je rent maar een half uurtje 2x per week hoef je geen schoenen van 150 euro te kopen.
    pi_49441626
    /http://www.cebes.be/schoengids.html

Ik denk dat dit wel beschrijft wat jij ook noemt computergirl, hier staat dat het vooral geldt bij platte of te holle voeten. De gympjes waar ik laatst op rende leken best goed te lopen en ik heb nog niet eerder voetklachten gehad. Ook budgettechnisch wacht ik daarom nog even met de aanschaf van een echt goede loopschoen.
    Het mooi kotsende meisje.
    pi_49441747
    ik krijg altijd last van m'n lies met hardlopen, en een spier die voor m'n scheenbeen zit ofzo..
    pi_49443060
    quote:
    Op woensdag 16 mei 2007 14:07 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
    /http://www.cebes.be/schoengids.html

Ik denk dat dit wel beschrijft wat jij ook noemt computergirl, hier staat dat het vooral geldt bij platte of te holle voeten.
    Dat hoeft helemaal niet hoor. Proneren of niet heeft te maken met het doorzakken van je enkels wanneer ze belast worden. Ga eens een poosje op één been staan, bij mij zakt mijn ene enkel naar binnen en de andere naar buiten. Bij het naar binnen zakken krijg je problemen bij de aanhechting van spieren en pezen.
    quote:
    De gympjes waar ik laatst op rende leken best goed te lopen en ik heb nog niet eerder voetklachten gehad. Ook budgettechnisch wacht ik daarom nog even met de aanschaf van een echt goede loopschoen.
    klachten van enkels, scheenbenen & knieen komen ook niet gelijk. Je loopt nu op schoenen zonder demping dat is best een pittige belasting voor je benen. Maar goed, je bent net begonnen.
    pi_49443807
    Ik wacht in ieder geval op m'n belastingteruggave
    Verder zal het bij mij idd. gaan neerkomen op 2-3 x per week een half uurtje tot max. 45 min.
    pi_49444178
    quote:
    Op woensdag 16 mei 2007 14:56 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
    Ik wacht in ieder geval op m'n belastingteruggave
    Verder zal het bij mij idd. gaan neerkomen op 2-3 x per week een half uurtje tot max. 45 min.
    Probeer te lopen op een zachte ondergrond, op het gras of in het bos bijvoorbeeld. Dat scheelt ook al heel veel qua knie-belasting
    pi_49575143
    Ik loop nu ongeveer een jaartje en sinds 2 maanden bij een Atletiekvereniging. Het is heerlijk als je er even tussenuit kunt en je verstand op nul te zetten.
    Sinds ik op die atletiekbaan loop heb ik last van m'n beide scheenbenen.
    Heb al diverse inlegzolen geprobeerd en niets mag baten. Veel rek en strek oefeningen gedaan.
    Nu heb ik as Donderdag een afspraak bij de Podotherapeut. Ik ben benieuwd of zij wat kan vinden.

Het is wel flink balen als je het rustiger aan moet doen en niet meer op een lekkere snelheid kunt lopen.
    Als je begint met hardlopen is het verstandig om rustigaan op te bouwen en vooral niet te snel van start te gaan zoals ik gedaan heb, en nu dus zit te kijken met een scheenbeenblessure.
    pi_49577783
    quote:
    Op zondag 20 mei 2007 16:49 schreef Gnusmas het volgende:
    Ik loop nu ongeveer een jaartje en sinds 2 maanden bij een Atletiekvereniging. Het is heerlijk als je er even tussenuit kunt en je verstand op nul te zetten.
    Sinds ik op die atletiekbaan loop heb ik last van m'n beide scheenbenen.
    Heb al diverse inlegzolen geprobeerd en niets mag baten. Veel rek en strek oefeningen gedaan.
    Nu heb ik as Donderdag een afspraak bij de Podotherapeut. Ik ben benieuwd of zij wat kan vinden.

Het is wel flink balen als je het rustiger aan moet doen en niet meer op een lekkere snelheid kunt lopen.
    Als je begint met hardlopen is het verstandig om rustigaan op te bouwen en vooral niet te snel van start te gaan zoals ik gedaan heb, en nu dus zit te kijken met een scheenbeenblessure.
    bedankt voor de tip en succes bij de podotherapeut! Kans dat je toch nog een steunzool ofzo krijgt.

Ik zelf heb nu 4x gelopen en het gaat goed! Misschien ga ik vanavond nog even, ben gisteren ook al geweest dus op zich kan ik morgen ook gaan. Blijf nog wel een dag op het week-3 schema zitten, aangezien ik zonder voorbereiding in week 3 gestart ben. En dan daarna week 4

Nog mensen die met me mee doen?
    pi_50485658
    Voor alle mensen die een loopmaatje zoeken kijk es op www.samenlopen.nl. Hier staan al 317 mensen uit heel Nederland ingeschreven die op zoek zijn naar een loopmaatje. Ook staan hier hardlooptips voor beginners van een van de beste Nederlandse hardlopers aller tijden (Simon Vroemen). Veel loopplezier iedereen.
      vrijdag 15 juni 2007 @ 14:23:28 #31
    182751 MisterO
    wispelvurig
    pi_50486769
    quote:
    Op vrijdag 15 juni 2007 13:55 schreef cees1974 het volgende:
    Voor alle mensen die een loopmaatje zoeken kijk es op www.samenlopen.nl. Hier staan al 317 mensen uit heel Nederland ingeschreven die op zoek zijn naar een loopmaatje. Ook staan hier hardlooptips voor beginners van een van de beste Nederlandse hardlopers aller tijden (Simon Vroemen). Veel loopplezier iedereen.
    Handig

ik heb me meteen aangemeld
    Wie zijn eigen weg gaat, kan door niemand ingehaald worden
    pi_50489846
    Hey KinkyGiraf, hoe gaat het ermee?
    Die link die iemand gaf naar het topic met podcasts is best handig. Ik zit er nu even naar te luisteren en krijg bijna motivatie om ook te beginnen met hardlopen. Maar ik schaam me denk teveel voor mezelf want ook al wil ik het, ik durf het niet
      vrijdag 15 juni 2007 @ 15:55:33 #33
    182751 MisterO
    wispelvurig
    pi_50490173
    quote:
    Op vrijdag 15 juni 2007 15:47 schreef Purky het volgende:
    Die link die iemand gaf naar het topic met podcasts is best handig. Ik zit er nu even naar te luisteren en krijg bijna motivatie om ook te beginnen met hardlopen. Maar ik schaam me denk teveel voor mezelf want ook al wil ik het, ik durf het niet
    Gewoon doen.
    pi_50492897
    quote:
    Op vrijdag 15 juni 2007 15:47 schreef Purky het volgende:
    Hey Purky,

Het gaat goed! Doe het nog steeds trouw l) En durven... echt, je moet gewoon gaan! iPod op je hoofd en je alleen op je muziek focussen! Waarom durf je niet? I.v.m. anderen of omdat je denkt dat je het niet kan?
    pi_50494365
    Bang voor reacties van mensen, dat ze me uit gaan lachen ofzo Ben best wel erg onzeker en kan de beweging heel goed gebruiken maar ben gewoon bang voor reacties e.d.
    Goed dat je het nog steeds volhoudt hoor! Je bent nu ongeveer op de helft zeker? En je merkt ook wel verschil waarschijnlijk?
    Ik ga er toch over nadenken.. en even wat lef zoeken. Domme reden om het niet te doen natuurlijk, maar het is erg lastig om de stap te wagen als je zo onzeker bent als mij.
    Alleen nu nog even niet want heb net een nieuwe baan en kan amper staan omdat ik dat nu 8 uur per dag doe
    pi_50494449
    quote:
    Op vrijdag 15 juni 2007 18:08 schreef Purky het volgende:
    Bang voor reacties van mensen, dat ze me uit gaan lachen ofzo Ben best wel erg onzeker en kan de beweging heel goed gebruiken maar ben gewoon bang voor reacties e.d.
    Goed dat je het nog steeds volhoudt hoor! Je bent nu ongeveer op de helft zeker? En je merkt ook wel verschil waarschijnlijk?
    Ik ga er toch over nadenken.. en even wat lef zoeken. Domme reden om het niet te doen natuurlijk, maar het is erg lastig om de stap te wagen als je zo onzeker bent als mij.
    Alleen nu nog even niet want heb net een nieuwe baan en kan amper staan omdat ik dat nu 8 uur per dag doe
    Nah ben nog niet op de helft want doe iets rustiger dan het schema: i.p.v. 1 week per keer doe ik 2 weken per rij.

En verder, volgens mij valt niemand het echt op dat er iemand aan het rennen is hoor. Ga jezelf maar na: vind jij het boeiend als je iemand langs ziet joggen? Niet echt denk ik.. en verder moet je gewoon een leuke route kiezen, of eentje waar weinig mensen komen ofzo. En niet zo onzeker zijn want onzeker zijn over zoiets, daarmee doe je jezelf wel heel erg tekort.

Enne... tijd is niet echt een excuus hoor, zeker in het begin want je bent al met al maar een half uurtje kwijt! En je conditie gaat inderdaad snel vooruit
    pi_50495278
    Ik wil er best tijd voor maken, dat vind ik niet erg en een half uur is niet veel. Ik voel me alleen zo voor gek lopen als ik het doe. Heb het al eens geprobeerd met me zusje en ik kwam amper mensen tegen maar het is gewoon het idee.. Ik weet het, ik moet niet meer zo onzeker zijn, maar da's nog best lastig.
    Ik beloof plechtig dat ik er binnenkort mee zal beginnen!
      dinsdag 19 juni 2007 @ 10:45:28 #38
    176844 Liebe
    scheisse passiert
    pi_50606499
    Haha purky ik heb precies hetzelfde, heb alle lessen al gedownload maar elke keer verzin ik weer een smoesje. Ik ga denk ik binnekort met een vriendin die die lessen ook doet. Ook al is ze verder dan ik, dan heb ik iig een steuntje in de rug ofzo. Ik durf het gewoon niet! Ik durf niet naar buiten omdat m'n buren buiten staan enzo. Achja, het komt er echt wel van, deze vakantie staat namelijk helemaal in het teken van mezelf verbeteren, en een betere conditie hoort daar bij.
    Hé meid, hé gozer, dat jij een minderwaardigheidscomplex hebt betekent nog niet dat je niet dom en lelijk bent.
    pi_50606825
    Even een vraagje, Hebben jullie het nou over joggen of sprinten?
    Daarmee bedoel ik de snelheid van het hardlopen.
    Dit vraag ik aangezien de intervaltijden ( 3 minuten en dergelijke) klinkt het als sprinten.
    Ik vraag het meer omdat als het over hardlopen in de vorm van joggen gaat (rond de 12 k/m per uur voor mij dan) ik lekker mee kan praten.
    pi_50607151
    Als je nog vragen hebt kan je ook hier even kijken
    Centraal topic voor amateurhardlopers, deel 15
    Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef The_Dean het volgende:
    Wat ben je ook een klier :D
    pi_50607757
    quote:
    Op dinsdag 19 juni 2007 10:56 schreef borritos het volgende:
    Even een vraagje, Hebben jullie het nou over joggen of sprinten?
    Daarmee bedoel ik de snelheid van het hardlopen.
    Dit vraag ik aangezien de intervaltijden ( 3 minuten en dergelijke) klinkt het als sprinten.
    Ik vraag het meer omdat als het over hardlopen in de vorm van joggen gaat (rond de 12 k/m per uur voor mij dan) ik lekker mee kan praten.
    Opschepper, rond de 12 km/uur is niet bepaald joggen meer, voor veel mensen is het wedstrijdtempo of halen dat tijdens een wedstrijd (5/10km) niet eens en dat weet je ook heus wel als je een beetje geoefend bent en het lijkt me ook logisch dat de beginners die hier rondhangen niet op dat tempo lopen (en anders lopen ze veel te hard). Ga jezelf maar even ergens anders op de borst slaan.

Over dat niet durven van hierboven, dat is iets waar je overheen moet stappen, gewoon gaan en je niet druk maken over wat anderen over je denken of zeggen! Ik vind hardlopers inderdaad ook niet zo interessant om naar te kijken, maar niet om je te ontmoedigen, je moet er wel rekening mee houden dat er mensen zijn die dat wel vinden, vooral als vrouw alleen krijg je nogal wat naar je hoofd geslingerd, leuke en minder leuke dingen en ook auto's die bv toeteren of naast je komen rijden. (Maar ik loop dan wel in een stadspark.)
    pi_50611887
    Tvp, moet echt iets aan mijn conditie gaan doen. Misschien dat dit me over de streep trekt.

*zet hakken in het zand*
    Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
    Dan heb je safe = condoom
    Double dutch = condoom en pil
    quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
    pi_50696560
    Whahaha.. Zo herkenbaar de eerste post
      donderdag 21 juni 2007 @ 16:54:43 #44
    152953 Sanderrrr
    De r bleef hangen
    pi_50696783
    Ik heb me deze week aangemeld voor de sportschool maar in de buitenlucht zal toch wel iets gezonder zijn.

TVP voor het schema.
    pi_50696801
    Leuke OP !

Had namelijk precies hetzelfde
    Ik ben een paar maanden geleden begonnen met dit schema ( http://www.bramboterham.nl/trainingschema.html van ProRun) en loop nu 2 a 3maal in de week 30 of 45min (beetje afhankelijk van waar ik zin in heb)

Ik ga wel even opzoek naar een nieuw schema om naar de uur ofzo te gaan of naar de 10km oid

Succes!
    Bram! Boterham!
      zondag 24 juni 2007 @ 20:31:24 #46
    1762 YPPY
    Yppiaans
    pi_50797687
    Dat vlaanderen sportland gebeuren is echt geniaal. Twee jaar geleden heb ik de estafette van de Rotterdamse marathon gelopen, maar door mijn zwangerschap ging m'n conditie zwaar achteruit. Het is nu erg makkelijk om het zo op te pakken. En de eerste keren denk je nog dat je voor gek loopt, maar dat is zo voorbij. Er lopen zoveel mensen buiten, kijkt maar zelden iemand meer van op.
    "wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
    Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
    *OUD heilige*
      zondag 24 juni 2007 @ 21:11:48 #47
    162777 Moart
    UR Detroit
    pi_50799174
    quote:
    Op woensdag 16 mei 2007 14:10 schreef Stienn het volgende:
    ik krijg altijd last van m'n lies met hardlopen, en een spier die voor m'n scheenbeen zit ofzo..
    Ik heb exact hetzelfde. Misschien weet iemand de bron (en oplossing) van dit probleem.
      zondag 24 juni 2007 @ 21:26:13 #48
    94046 PM-girl
    Is geen haartje betoeterd...
    pi_50799606
    He, met dat mp3-gedoe is het misschien een idee! Misschien dus he!
    ...maar weI in de aap gelogeerd :P
    *
    Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
    Laat maar: PMS-girl it is.....
      zondag 24 juni 2007 @ 21:42:58 #49
    1762 YPPY
    Yppiaans
    pi_50800175
    quote:
    Op zondag 24 juni 2007 21:26 schreef PM-girl het volgende:
    He, met dat mp3-gedoe is het misschien een idee! Misschien dus he!
    Het is zo veel makkelijker. Dat mens zit natuurlijk gewoon in een studio, maar toch werken de aanmoedigingen wel. En ik vind het handig dat ik niet zelf hoef te verzinnen hoe lang ik loop of de tijd bij hoef te houden. Gemakzucht is een goede drijfveer.
    "wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
    Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
    *OUD heilige*
      zondag 24 juni 2007 @ 23:17:10 #50
    22578 lotje11
    ga toch eens naar de dokter!!
    pi_50803592
    Hmm ljikt me ook een goed halfjaarvoornemen.......
    De beste manier om iets te leren is er les in te geven.
    Hij die kan, doet. Hij die niet kan, onderwijst.
    http://monstersgame.nl/?ac=vid&vid=12025709
    pi_50803888
    quote:
    Op zondag 24 juni 2007 21:11 schreef Moart het volgende:

[..]

Ik heb exact hetzelfde. Misschien weet iemand de bron (en oplossing) van dit probleem.
    ik weet het natuurlijk niet zeker, maar met name je scheenbeen kan te maken hebben met slecht schoeisel? Alsof het steeds een dreun krijgt ofzo? En je lies... geen idee, misschien loop je wat geforceerd. In ieder geval moet je goed rekken en strekken, ook onderweg eventjes!
      maandag 25 juni 2007 @ 13:40:11 #52
    183993 kevne
    show me the monkey
    pi_50818506
    dankje!

ik weet nog op school dat we opeens in één keer 6 minuten moesten gaan lopen, en dat als je niet gewend bent om te 'rennen' is het wel even doorbijten.

(slechte leraar dan ook)
    pi_50819293
    quote:
    Op maandag 25 juni 2007 13:40 schreef kevne het volgende:
    dankje!

ik weet nog op school dat we opeens in één keer 6 minuten moesten gaan lopen, en dat als je niet gewend bent om te 'rennen' is het wel even doorbijten.

(slechte leraar dan ook)
    Een halve cooper test is dat
      maandag 25 juni 2007 @ 14:26:58 #54
    183993 kevne
    show me the monkey
    pi_50820440
    quote:
    Op maandag 25 juni 2007 14:00 schreef PieterBas het volgende:

[..]

Een halve cooper test is dat
    ja
    maar onze leraar liet het ons onvoorbereid en zonder warming up doen (gelukkig deden ik en nog wat anderen zelf maar warming up oefeningen anders lukte t al helemaal niet). En i.p.v. een 'hele' Coopertest van 12 minuten, moesten wij 14 minuten rennen

maja, nu gelukkig geen moeite meer met die 6 minuten
    pi_50831068
    ik ben zelf ook begonnen met hardlopen.
    Thuis heb ik een crosstrainer staan waar ik dan een "warming-up"op doe van zo'n 20-25 minuten.
    Het is ook geen echte warming-up eigenlijk. Zo zag mijn laatste warming-up er uit:
    5min 150 watt -> 5 min 175 wat -> 5 min 215 watt -> 5 min 170watt.
    Hiermee leg ik viruteel ong 8km af en verbrand ik ong 265 call.
    Ik verwissel dan even van shirt ( te nat van zweet) en loop dan een afstandje van ong 3km.

De route die ik loop heb ik uitgestippeld via google earth. Op die manier weet ik hoeveel km ik loop, nog leuker is dat je snel een andere route kan verzinnen.

Binnenkort ga ik me aansluiten bij een hardloop-club in de buurt. Dan zal ik veel regelmatiger gaan lopen omdat ik dan afspraken maak met de beglijders.

Ik heb voor het hardlopen speciaal goede schoenen gekocht bij een hardloopwinkel. Ze maken dan een biometrische afdruk van de voet en weten zo welk soort schoen er dan het beste bij mij past.
    Ik denk dat ik ook nog speciale sokken ga kopen. Dit zijn aprt gemaakt voor de voet, je hebt dan ook een rechter en een linker sok
    pi_50838810
    quote:
    Op maandag 25 juni 2007 14:26 schreef kevne het volgende:

[..]

ja
    maar onze leraar liet het ons onvoorbereid en zonder warming up doen (gelukkig deden ik en nog wat anderen zelf maar warming up oefeningen anders lukte t al helemaal niet). En i.p.v. een 'hele' Coopertest van 12 minuten, moesten wij 14 minuten rennen

maja, nu gelukkig geen moeite meer met die 6 minuten
    Lekkere gymleraar was dat. Soms was bij ons de warming up langer dan het "gym" gedeelte
    pi_50843632
    tvp'tje!
    Stress is when you wake up screaming
    and realize you haven't fallen asleep yet.
      woensdag 27 juni 2007 @ 14:56:28 #58
    176844 Liebe
    scheisse passiert
    pi_50899857
    Geef mij es ff een schouderklopje
    Heb mezelf vanochtend over mijn angst heengezet, en ben wezen hardlopen (verdomde irritant, waarom laten mensen zo vroeg hun hond uit? Had ik net zo goed kunnen uitslapen). Ik volg dat podcast-gedoe van die belgse, en serieus, het feit dat ik geen conditie heb werd pijnlijk bevestigd. De eerste les met moeite doorlopen, maar wel volgehouden

Wat zal ik doen? De volgende keer les 1 nog een keer doen? Of doorgaan met les 2?
    Hé meid, hé gozer, dat jij een minderwaardigheidscomplex hebt betekent nog niet dat je niet dom en lelijk bent.
    pi_50900836
    quote:
    Op woensdag 27 juni 2007 14:56 schreef Liebe het volgende:
    Geef mij es ff een schouderklopje
    Heb mezelf vanochtend over mijn angst heengezet, en ben wezen hardlopen (verdomde irritant, waarom laten mensen zo vroeg hun hond uit? Had ik net zo goed kunnen uitslapen). Ik volg dat podcast-gedoe van die belgse, en serieus, het feit dat ik geen conditie heb werd pijnlijk bevestigd. De eerste les met moeite doorlopen, maar wel volgehouden

Wat zal ik doen? De volgende keer les 1 nog een keer doen? Of doorgaan met les 2?
    goed zo !!

Enne... volg je eigen tempo, dus doe lekker nog een x les 1!
      woensdag 27 juni 2007 @ 15:33:04 #60
    152953 Sanderrrr
    De r bleef hangen
    pi_50901265
    Nog een keer les 1 tot je denkt dat je klaar bent voor les 2 zou ik zeggen.
    pi_50907695
    wow dit is meer hardlopen voor mensen met een handicap jezus.
    errrrrrrrrr.....?
      woensdag 27 juni 2007 @ 20:55:42 #62
    152953 Sanderrrr
    De r bleef hangen
    pi_50913660
    quote:
    Op woensdag 27 juni 2007 18:33 schreef mercurial3 het volgende:
    dan blijf je toch weg? of voel je je hier wel thuis?
    pi_50913983
    quote:
    Op woensdag 27 juni 2007 18:33 schreef mercurial3 het volgende:
    Je mag ook gewoon TVP typen hoor, je stoere vriendjes zien het vast niet. Kun jij ook een beetje oefenen met rennen.
    pi_50914125
    M'n nieuwe schoenen zijn echt erg goed, had niet gedacht dat het zoveel zou uitmaken. Ze waren 70 euro (in de aanbieding), dus op zich valt dat nog wel mee
    pi_50931388
    Ik ga het ook maar eens proberen, die Vlaamse mp3-podcast. Ik heb het uithoudingsvermogen van een bamibal, maar wel het doorzettingsvermogen van een.. nouja eigenlijk van een kat die lui op de bank in het zonnetje ligt vandaar dat ik me hier maar eens aanmeld, als stok achter de deur.

Deze week, tot en met maandag, ga ik elke dag twee keer een half uur flink doorlopen om m'n benen een beetje te wennen aan het lopen, die tip las ik op de site van die Vlaamse podcasts. Ik zit namelijk echt teveel stil en had laatst van een middagje langzaam wandelen over de hei al spierpijn *kuch*.

Omdat ik onregelmatig werk vanaf volgende week ga ik aanstaande dinsdag beginnen met les 1.. hoe dat dan is gegaan zal ik hier wel posten, maar ik verwacht ongeveer half dood weer thuis aan te komen, als het me überhaupt lukt om de les uit te lopen. Maar: ik ga het in ieder geval proberen .
    pi_50932261
    ik wil ook hardlopen, maar welke schoenen raden jullie aan voor 60/70 euro?
    "The sailor does not pray for wind, he learns to sail."
      donderdag 28 juni 2007 @ 11:54:43 #67
    180648 iFries
    Fryske linkse boomknuffelaar
    pi_50932516
    * iFries meld zich!

Nog niet, ff de boel met school afmaken hier (smoesje? Ja misschien wel ), maar moet ook eens wat aan conditie gaan doen! Conditie van een dooie mus
    Frysk bloed tsjoch op!
    pi_50932742
    quote:
    Op donderdag 28 juni 2007 11:47 schreef roburt het volgende:
    Die van mij heb ik bij DAKA gekocht. Merk saucony (schijnt goed te zijn, heb er verder geen verstand van). De logootjes en embleempjes zijn alleen wel roze, maar er zullen ook wel mannen modellen zijn.
    Op een gegeven moment kreeg ik op m'n andere schoenen (gympen) toch wat last, maar dat is verdwenen als sneeuw voor de zon Ben erg blij met m'n nieuwe.
    pi_51106932
    Ik heb net les 1 gedaan van de Vlaamse podcast.. wauw! Ik heb het zowaar volgehouden, het was ook goed te doen.

Ik ben wel moe nu, maar niet helemaal kapot. Ik heb weer gesport, voor het eerst in twee jaar !
    En heel eerlijk gezegd heb ik nu al zin in les 2 .
      maandag 15 maart 2010 @ 18:36:00 #70
    177242 Irien
    Innit though
    pi_79178705
    Ben ook begonnen met hardlopen

Eerst 4 x 5 minuten hardlopen en 1 minuut wandelen

toen 6 min, 7 min, 6 min met 1 minuut en 2 minuut wandelen ertussen

Zit nu op 7 - 8 - 7 en het gaat steeds beter

Ben niks afgevallen (zou wel willen), maar ben wel trots dat m'n conditie goed vooruitgaat

Gewoon, zonder bijzondere podcast, met m'n eigen muziek op de ipod en de stopwatch functie.
    Between the click of the light and the start of the dream
    pi_79179521
    quote:
    Op maandag 15 maart 2010 18:36 schreef Irien het volgende:
    Ben ook begonnen met hardlopen

Eerst 4 x 5 minuten hardlopen en 1 minuut wandelen

toen 6 min, 7 min, 6 min met 1 minuut en 2 minuut wandelen ertussen

Zit nu op 7 - 8 - 7 en het gaat steeds beter

Ben niks afgevallen (zou wel willen), maar ben wel trots dat m'n conditie goed vooruitgaat

Gewoon, zonder bijzondere podcast, met m'n eigen muziek op de ipod en de stopwatch functie.
    Netjes. Ik heb het meerdere keren geprobeerd, maar altijd krijg ik op een bepaald moment een blessure waardoor ik tijdelijk moet stoppen.... en dan gaat het dus steeds mis. Nu is m'n conditie weer helemaal 0 en ben ik net weer begonnen. Echt bij het begin dus, zodat ik niet de boel forceer en weer blessures krijg. Vanavond weer en ik heb er zin in.
    pi_79180882
    tvp, ik wil toch ook eens gaan beginnen. Bij de laatste poging kreeg ik bij de tweede keer al last van mijn voet

Ja, ik ben een watje.
    pi_79181065
    quote:
    Op donderdag 28 juni 2007 11:47 schreef roburt het volgende:
    Ik ben een behoorlijk ervaring hardloper en ik kan je vertellen dat je voor hardlopen best 100/150 euro aan schoenen uit mag geven. Het verschil is echt heel groot tussen het top segment en alles wat er onder zit. In het leger krijgen we zelfs schoenen van boven de 160 euro.

Er zijn wel sportwinkels waar ze perfecte schoenen voor jou voet kunnen uitzoeken, moet je maar eens gaan kijken bij de wat grotere sportwinkels.
      maandag 15 maart 2010 @ 21:22:54 #74
    182751 MisterO
    wispelvurig
    pi_79186465
    Het wordt weer lekker weer, dus dan wordt het weer tijd om hard te lopen

ff een hardloopbroekje halen
    pi_79194484
    Oh ik doe mee!

Ben al wel een paar keer begonnen met hardlopen, maar elke keer was er wel een smoesje om te stoppen. En nu de sneeuw smoes toch echt verdwenen is, moet ik wel weer.
    Morgen ga ik weer even een goed schema opstellen en als het lukt 's avonds gelijk beginnen!
    pi_79197470
    tvp
      dinsdag 16 maart 2010 @ 11:49:50 #77
    182751 MisterO
    wispelvurig
    pi_79203566
    quote:
    Op dinsdag 16 maart 2010 00:14 schreef Bob. het volgende:
    Oh ik doe mee!

Ben al wel een paar keer begonnen met hardlopen, maar elke keer was er wel een smoesje om te stoppen. En nu de sneeuw smoes toch echt verdwenen is, moet ik wel weer.
    Morgen ga ik weer even een goed schema opstellen en als het lukt 's avonds gelijk beginnen!
    Post je schema even hier! Maak jou ook wat gemotiveerder (en het is leuk voor ons )
    pi_79204949
    Ben ook sinds 2 weken bezig met beetje joggen en wat oefeningen.
    5 dagen per week, +- 30min bicep en abs trainen, daarna +- 30 min joggen.
    Moet alleen nog goeie schoenen halen.
    Zijn Nike Airmax redelijk geschikt? (vind het zonde om alleen schoenen voor sport te kopen, dus daarom Airmax voor tijdens party's enzo )
    Ben niet zo heel fanatiek sporter zoals ik hierboven heb aangegeven, maar wil gewoon wat aan mijn conditie doen! (zomer komt eraan )
    Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
      dinsdag 16 maart 2010 @ 12:35:42 #79
    198417 Lastpost
    Rotterdammert!
    pi_79205388
    Ik tvp ook even, begint hier wel weer te kriebelen.
    pi_79205686
    De sneeuw is hier nu eindelijk weg, dus ik ben ook weer begonnen. Van 45 minuten zonder te stoppen naar pauzes elke 10 minuten. De winter heeft mijn conditie geen goed gedaan...

Heb wel een lekker parcours (bergopwaarts naar een plateau met uitzicht over de hele stad) en een nieuwe kleine mp3 speler, dus ik neem aan dat ik snel weer op mijn oude niveau zit.
    ^ To je nesmysl ^
    pi_79206073
    quote:
    Op dinsdag 16 maart 2010 12:24 schreef FalleNk810i het volgende:

Zijn Nike Airmax redelijk geschikt? (vind het zonde om alleen schoenen voor sport te kopen, dus daarom Airmax voor tijdens party's enzo )

Alle schoenen zijn in feite redelijk geschikt om op te lopen. Pas eens gewoon goede hardloop schoenen in de winkel als je er alleen al op loopt merk je het verschil al. Dan kun je het verder zelf wel zien wat beter is.
    pi_79206174
    quote:
    Op dinsdag 16 maart 2010 12:51 schreef Vjenne12345 het volgende:

[..]

Alle schoenen zijn in feite redelijk geschikt om op te lopen. Pas eens gewoon goede hardloop schoenen in de winkel als je er alleen al op loopt merk je het verschil al. Dan kun je het verder zelf wel zien wat beter is.
    all-stars niet
    pi_79206227
    Hee mensen!

Ik post al een tijdje mee in het amateur-hardloop-topic in "Sport", en kwam nu deze opeens tegen.
    De mensen hier lijken meer op mijn über-beginnersniveau te zitten.

Ik ben vorige week weer begonnen met hardlopen. Twee jaar geleden ben ik ook bezig geweest, maar ik was toen niet ver gekomen wegens een blessure. Nu ben ik bezig met het beginnersschema van de website www.dehardloopwinkel.nl.

Vanmiddag ga ik voor mijn 5e keer. Mijn schema voor vandaag ziet er zo uit: 3 min. wandelen, 3 min. hardlopen, 3 min. wandelen, 3 min. hardlopen, 3 min. wandelen, 3 min. hardlopen. Ik heb er zin in.

Als ik in dat andere topic lees over wedstrijdjes en dergelijke krijg ik als vanzelf motivatie.
    Ik merk ook dat met iedere keer dat ik ga, het weer soepeler en makkelijker gaat en ik niet meer zo loop te hijgen na de eerste paar minuten. Dus ook na iedere keer krijg ik weer extra motivatie voor de komende keer.

Enige probleem is dat ik tot nu toe na iedere keer hardlopen de volgende dag hoofdpijn heb... Geen idee waar dat door komt. Ik ga vandaag maar eens proberen om achteraf en ervoor meer water te drinken, misschien dat dat helpt.
    pi_79206881
    quote:
    Op dinsdag 16 maart 2010 12:54 schreef Vuurvliegje88 het volgende:
    Hee mensen!

Ik post al een tijdje mee in het amateur-hardloop-topic in "Sport", en kwam nu deze opeens tegen.
    De mensen hier lijken meer op mijn über-beginnersniveau te zitten.

Ik ben vorige week weer begonnen met hardlopen. Twee jaar geleden ben ik ook bezig geweest, maar ik was toen niet ver gekomen wegens een blessure. Nu ben ik bezig met het beginnersschema van de website www.dehardloopwinkel.nl.

Vanmiddag ga ik voor mijn 5e keer. Mijn schema voor vandaag ziet er zo uit: 3 min. wandelen, 3 min. hardlopen, 3 min. wandelen, 3 min. hardlopen, 3 min. wandelen, 3 min. hardlopen. Ik heb er zin in.

Als ik in dat andere topic lees over wedstrijdjes en dergelijke krijg ik als vanzelf motivatie.
    Ik merk ook dat met iedere keer dat ik ga, het weer soepeler en makkelijker gaat en ik niet meer zo loop te hijgen na de eerste paar minuten. Dus ook na iedere keer krijg ik weer extra motivatie voor de komende keer.

Enige probleem is dat ik tot nu toe na iedere keer hardlopen de volgende dag hoofdpijn heb... Geen idee waar dat door komt. Ik ga vandaag maar eens proberen om achteraf en ervoor meer water te drinken, misschien dat dat helpt.
    en tijdens!
    vocht is heel belangrijk
    (heb zelf nooit last van hoofdpijn btw)
    pi_79206968
    Nou ja, voor die 20 minuten dat ik nu nog weg ben lijkt het me niet echt nodig om een flesje drinken mee te nemen? Toch? Of wel?
    pi_79207074
    quote:
    Op dinsdag 16 maart 2010 13:13 schreef Vuurvliegje88 het volgende:
    Nou ja, voor die 20 minuten dat ik nu nog weg ben lijkt het me niet echt nodig om een flesje drinken mee te nemen? Toch? Of wel?
    Nee hoor. Pas als je meer dan een uur loopt zou je water nodig kunnen hebben. tenzij er een hittegolf aan de gang is misschien maar dat duurt nog wel even.
    Sommigen lopen bij de eerste hardlooppoging (1 minuut lopen/1 minuut wandelen) al met waterflessen te slepen, mag wel, hoeft zeker niet

[ Bericht 0% gewijzigd door HaverMoutKoekje op 16-03-2010 15:59:44 ]
    pi_79213990
    quote:
    Op dinsdag 16 maart 2010 13:13 schreef Vuurvliegje88 het volgende:
    Wat computergirl zegt, verder is het alleen maar vervelend om met zo'n kloten flesje in je hand te lopen.
      dinsdag 16 maart 2010 @ 16:23:22 #88
    50442 DaMook
    Lonely together ( Miss u Caro)
    pi_79215267
    tvp, vorige week schoenen gekocht en ergens komende week voor het eerst een eindje lopen .
    The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
    I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
    pi_79217181
    Oja, hier moet ik zijn.

Ik wil al een tijdje beginnen met hardlopen maar ik heb eigenlijk geen geld voor nieuwe schoenen. Ik heb wel nog een paar fitness-schoenen, van Puma, zoiets als dit. Zou het kwaad kunnen om daar op te lopen?
    Are you pondering what I'm pondering?
      dinsdag 16 maart 2010 @ 17:23:34 #90
    85643 GotC
    Guard of the Citadel
    pi_79217696
    Ik had ook eerst van die fitness schoenen, maar ben te bang voor blessures. Dus, naar de hardloopwinkel geweest, gerend in de winkel voor zo'n camera, op straat gerend op 10 verschillende schoenen, en heb nu de perfecte schoenen .

Ik volg qua hardloopschema Evy, vind het prettig dat ze je wat aanmoedigt, vertelt hoe lang je nog moet.. ideaal .

Hardlopen-Start to run met Evy op je MP3 speler #23
    pi_79218241
    quote:
    Op dinsdag 16 maart 2010 17:23 schreef GotC het volgende:
    Ik had ook eerst van die fitness schoenen, maar ben te bang voor blessures. Dus, naar de hardloopwinkel geweest, gerend in de winkel voor zo'n camera, op straat gerend op 10 verschillende schoenen, en heb nu de perfecte schoenen .
    Dat hadden ze bij mijn winkel ook gedaan ja! En nu heb ik ook de perfecte schoenen. Ze zijn wel echt waanzinnig lelijk, maar oké!

Voor de mensen die zich afvragen of ze ook met normale sportschoenen kunnen lopen: Ik heb zelf ook de eerste weken op mijn oude schoenen gelopen om te kijken of ik het wel echt leuk vond, en daar heb ik wel echt flink last van gekregen.. Al kan dat ook komen omdat ik te veel deed, want ik ging elke keer 2 lessen van mijn schema achter elkaar doen omdat ik vond dat het anders niet op schoot.
    quote:
    Op dinsdag 16 maart 2010 11:49 schreef MisterO het volgende:

[..]

Post je schema even hier! Maak jou ook wat gemotiveerder (en het is leuk voor ons )
    Ik heb mijn schema net gemaakt op de asics site. (dat is trouwens wel een tip voor mensen die een schema willen, je kunt dan zelf wat dingen invullen over je basis conditie en wat je wilt kunnen en dan maken ze een goed schema voor je. Met herinnerings mail/sms als je dat wilt. )
    En ik moet voor vandaag:
    2 x ( 1-2-3-4- min) lopen herhalingspauze 1 minuut seriepauze 2 minuten wandelen.

Ik was eerst van plan om vandaag toch maar over te slaan, maar toen zag ik dit topic en nu ga ik zo toch maar. Het werkt nu al!
      dinsdag 16 maart 2010 @ 17:43:24 #92
    85643 GotC
    Guard of the Citadel
    pi_79218337
    quote:
    Op dinsdag 16 maart 2010 17:40 schreef Bob. het volgende:

[..]

Dat hadden ze bij mijn winkel ook gedaan ja! En nu heb ik ook de perfecte schoenen. Ze zijn wel echt waanzinnig lelijk, maar oké!

Voor de mensen die zich afvragen of ze ook met normale sportschoenen kunnen lopen: Ik heb zelf ook de eerste weken op mijn oude schoenen gelopen om te kijken of ik het wel echt leuk vond, en daar heb ik wel echt flink last van gekregen.. Al kan dat ook komen omdat ik te veel deed, want ik ging elke keer 2 lessen van mijn schema achter elkaar doen omdat ik vond dat het anders niet op schoot.
    [..]

Die van mij zijn ook te lelijk voor woorden, maar ze lopen echt heerlijk .
    Ik heb het hardlopen ook geprobeerd met m'n fitness schoenen (van die zwarte), maar dat werd m niet. Overal pijn. Ze zijn gewoon niet gemaakt voor hardlopen.

Heb vandaag ook gelopen, les 1 van Evy . 1 min lopen, 1 min wandelen, 1 min lopen, 1 min wandelen, 2 min lopen, 2 min wandelen, 2 min lopen, 2 min wandelen, 3 min lopen, 3 min wandelen.
    pi_79218474
    quote:
    Op dinsdag 16 maart 2010 17:07 schreef Mini_rulez het volgende:
    Oja, hier moet ik zijn.

Ik wil al een tijdje beginnen met hardlopen maar ik heb eigenlijk geen geld voor nieuwe schoenen. Ik heb wel nog een paar fitness-schoenen, van Puma, zoiets als dit. Zou het kwaad kunnen om daar op te lopen?
    Daar zit waarschijnlijk geen demping in (bijna nooit met fitness-schoenen), kan je lelijke blessures mee oplopen (bijv shin splints of iets met je knieeen). Zou het niet doen, hoogstens voor 1x.
    Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
    *O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
      dinsdag 16 maart 2010 @ 17:57:35 #94
    182751 MisterO
    wispelvurig
    pi_79218829
    Ik ga zo maar hardlopen, de zon schijnt!
      dinsdag 16 maart 2010 @ 18:44:28 #95
    189732 Niara
    Whooo hooo!
    pi_79220415
    meeleespost..
    pi_79220574
    quote:
    Op dinsdag 16 maart 2010 17:57 schreef MisterO het volgende:
    Ik ga zo maar hardlopen, de zon schijnt!
    Succes! En echt, zon?
    Hier was het pruts weer, maar ik ben wel gegaan! En het ging best goed.
      dinsdag 16 maart 2010 @ 20:10:50 #97
    182751 MisterO
    wispelvurig
    pi_79224088
    quote:
    Op dinsdag 16 maart 2010 18:48 schreef Bob. het volgende:

[..]

Succes! En echt, zon?
    Hier was het pruts weer, maar ik ben wel gegaan! En het ging best goed.
    Mooi zo, hoe lang of hoe ver heb je hardgelopen? En waar zit je dan?
    In Amsterdam was het vandaag net lente

Heb rondom de bosbaan hardgelopen
    pi_79226938
    quote:
    Op dinsdag 16 maart 2010 17:47 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Daar zit waarschijnlijk geen demping in (bijna nooit met fitness-schoenen), kan je lelijke blessures mee oplopen (bijv shin splints of iets met je knieeen). Zou het niet doen, hoogstens voor 1x.
    Het blijken aerobicsschoenen te zijn, dus misschien zit er toch iets van demping in? Ik had in elk geval nergens last van, maar als ik ermee door ga, ga ik uiteindelijk toch wel echte hardloopschoenen kopen hoor!
      dinsdag 16 maart 2010 @ 22:03:12 #99
    284205 Sulley02
    Top schrikker
    pi_79230741
    quote:
    Op dinsdag 16 maart 2010 21:02 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Het blijken aerobicsschoenen te zijn, dus misschien zit er toch iets van demping in? Ik had in elk geval nergens last van, maar als ik ermee door ga, ga ik uiteindelijk toch wel echte hardloopschoenen kopen hoor!
    Als je begint met hardlopen zijn je spieren nog niet gewend om de klappen op te vangen (je krijgt toch iets van 5 keer je lichaamsgewicht op je gewrichten) en is de kans op blessures veel groter dan als je op fatsoenlijke schoenen loopt die ook daadwerkelijk zijn bedoeld om mee te gaan hardlopen. Aerobicschoenen hebben wel demping in de schoenen zitten (in ieder geval als je goede hebt, en die zijn vaak ook al een eurootje of 70) te weinig demping om mee op straat te gaan hardlopen en zijn er ook totaal niet voor gemaakt.

Zelf ben ik ook net begonnen met hardlopen, nouja, eigenlijk al 2 maanden, maar iedere keer komt er weer een smoes om niet te gaan (sneeuw, te koud, geen tijd..). Ik heb ook eigenlijk alleen maar op zondagochtend tijd, dus echt een goede fundering bouwen om op verder te gaan heb ik niet. Wel heb ik tot 4 jaar terug veel hardgelopen en was mijn conditie super. Nu wil ik dus gelijk weer op dat niveau zitten en ik baal iedere keer weer als ik weer eens met een te hoog tempo begin.. Na 5 minuten ligt mijn mond echt op mijn knieën en dat is zo frustrerend dan.

Ik loop nu volgens het schema van runinfo.nl wat hier al eerder gepost is. Zondag maar weer een poging wagen en kijken hoe ver ik kom . Zodra het 's avonds licht genoeg is om nog het bos in te gaan, wil ik wel vaker dan 1 keer per week gaan.
    pi_79231201
    Je spieren zijn het nog niet gewend, maar in het begin loop je toch ook niet lang achter elkaar?
    Ik ben begonnen met Evy, vandaag les 1 gedaan. Dat is 2x1 minuut, 2x2 en 1x3.

Zoals gezegd heb ik op dit moment geen geld voor nieuwe schoenen en die aerobics-schoenen waren destijds ook niet goedkoop (het zijn deze trouwens, een ouder model van Puma). Ze moeten het maar even doen tot ik weet of ik het leuk vind.
    pi_79232248
    quote:
    Op dinsdag 16 maart 2010 22:11 schreef Mini_rulez het volgende:
    Je spieren zijn het nog niet gewend, maar in het begin loop je toch ook niet lang achter elkaar?
    Ik ben begonnen met Evy, vandaag les 1 gedaan. Dat is 2x1 minuut, 2x2 en 1x3.

Zoals gezegd heb ik op dit moment geen geld voor nieuwe schoenen en die aerobics-schoenen waren destijds ook niet goedkoop (het zijn deze trouwens, een ouder model van Puma). Ze moeten het maar even doen tot ik weet of ik het leuk vind.
    Mijn gewone sneakers gingen mee tot 5 min achter elkaar rennen, toen ging ik het echt wel voelen. Maar ik kan me voorstellen dat je eerst wil kijken of je dit wel echt wilt gaan doen.
    Of schoenen onder de 100 euro slechter zijn weet ik niet, maar een goed advies is nooit weg. En let op aanbiedingen!
      dinsdag 16 maart 2010 @ 22:37:20 #102
    85643 GotC
    Guard of the Citadel
    pi_79232803
    Ik heb, na het uitgebreide advies van een hardloopwinkel (dus rennen voor camera etc), de Saucony progrid omni 8 gekocht. Zitten perfect, wel andere zooltjes erin voor nog wat meer demping .
    Kostte wat, maar die schoenen betalen zich al terug in minder blessures en kunnen jaren meegaan.
      dinsdag 16 maart 2010 @ 22:41:57 #103
    126462 Flappekz
    Met pöntjes
    pi_79233073
    Vandaag ook Evy les 1 gelopen

Op de Asics GT-2150, van de hardloopwinkel:
    Ik ben van pindavlees
      dinsdag 16 maart 2010 @ 22:48:27 #104
    10275 DaBuzzzzz
    Mooie woonspulletjes
    pi_79233467
    kan de evy bestanden niet vinden? krijgt 404 als ik op de site doorklik

hier http://www.hardloopschema.nl/?p=hardlopen_nieuws_detail&detail=197

en hier http://hardlopen.start-to-run-mp3.com//#evydownloaden

nog suggesties?
    ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
    pi_79233496
    Het probleem is inderdaad dat ik die echte runningshoes super lelijk vind. Hier kan ik echt niet mee uitgaan ofzo.
    En ik heb geen geld voor Airmax en die ''profi'' schoenen.
    Doe het nu met Kswiss deze ongeveer
    Het weer boeid mij niet zo heel veel, heb gisteren zelfs in de regen ge-jogged , was niet koud, daarna lekker warme douche
      dinsdag 16 maart 2010 @ 22:49:09 #106
    177242 Irien
    Innit though
    pi_79233527
    Hardloopschoenen hoeven helemaal niet deur te zijn. 50, 60 euro voor een paar Asics bij Perry Sport.
    Flink wat demping, goede steun, Ik ben er blij mee
      dinsdag 16 maart 2010 @ 22:55:06 #107
    85643 GotC
    Guard of the Citadel
    pi_79233860
    quote:
    Op dinsdag 16 maart 2010 22:48 schreef DaBuzzzzz het volgende:
    kan de evy bestanden niet vinden? krijgt 404 als ik op de site doorklik

hier http://www.hardloopschema.nl/?p=hardlopen_nieuws_detail&detail=197

en hier http://hardlopen.start-to-run-mp3.com//#evydownloaden

nog suggesties?
    Ik stuur je wel even een pm
    pi_79233995
    Weet iemand nog een goede hardloopwinkel in Utrecht? Als ik dan toch dure schoenen ga kopen wil ik natuurlijk ook wel een goed advies.
      dinsdag 16 maart 2010 @ 23:00:31 #109
    85643 GotC
    Guard of the Citadel
    pi_79234186
    quote:
    Op dinsdag 16 maart 2010 22:48 schreef FalleNk810i het volgende:
    Het probleem is inderdaad dat ik die echte runningshoes super lelijk vind. Hier kan ik echt niet mee uitgaan ofzo.
    En ik heb geen geld voor Airmax en die ''profi'' schoenen.
    Doe het nu met Kswiss deze ongeveer
    Het weer boeid mij niet zo heel veel, heb gisteren zelfs in de regen ge-jogged , was niet koud, daarna lekker warme douche
    Tsja, als je zo graag wil hardlopen op schoenen waar je ook mee uit wil gaan, dan word het lastig ja
    Ik ben iets zuiniger op m'n lichaam in dat opzicht, dan kost t maar wat, maar dan heb ik iig minder kans op blessures.
    pi_79234653
    quote:
    Op dinsdag 16 maart 2010 23:00 schreef GotC het volgende:

[..]

Tsja, als je zo graag wil hardlopen op schoenen waar je ook mee uit wil gaan, dan word het lastig ja
    Ik ben iets zuiniger op m'n lichaam in dat opzicht, dan kost t maar wat, maar dan heb ik iig minder kans op blessures.
    ... Maar om nou te zeggen dat mn sauconys van 70 euro niet goed zijn, omdat ze onder de 100 euro zijn, gaat ook wat ver.
    Een advies is belangrijk, maar die verkopers zien ook gewoon dollartekens in de ogen hoor. Zeker als je niet zo intensief sport heb je niet àlle poespas nodig.
    pi_79234983
    quote:
    Op dinsdag 16 maart 2010 23:00 schreef GotC het volgende:

[..]

Ik ben niet zo makkelijk tevreden nee
    maarja ik ren ook geen uur ofzo, hoogstens 30min/dag

Wanneer weet je eigenlijk dat je een blessure hebt?
      dinsdag 16 maart 2010 @ 23:20:24 #112
    166650 don-diablo
    Hillcroft Spirit
    pi_79235294
    quote:
    Op dinsdag 16 maart 2010 23:08 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

... Maar om nou te zeggen dat mn sauconys van 70 euro niet goed zijn, omdat ze onder de 100 euro zijn, gaat ook wat ver.
    Een advies is belangrijk, maar die verkopers zien ook gewoon dollartekens in de ogen hoor. Zeker als je niet zo intensief sport heb je niet àlle poespas nodig.
    Een goedkopere schoen is bij definitie ook niet slecht, maar het gaat er vooral om dat je in een hardloopwinkel een uitgebreide analyse maakt van je looppatroon icm met verschillende schoenen zodat je kan zien welke het beste bij je past en waar je het minst scheef op loopt. Goede schoenen verkleinen de kans op blessures aanzienlijk

Ik heb zelf deze:
    Love will tear us apart (Joy Division)
      woensdag 17 maart 2010 @ 00:29:10 #113
    10275 DaBuzzzzz
    Mooie woonspulletjes
    pi_79238178
    ik ben ook langzaam begonnen , moet goed en rustig opbouwen vanwege mn gewicht en moet opletten op shin splint. Dat lijkt na 8 keer nu goed te komen (doe ook oefeningen).

Ik krijg echter wel wat last van mn onderrug naar verloop van tijd. (half uur plus) enige idee?
      woensdag 17 maart 2010 @ 08:24:10 #114
    284205 Sulley02
    Top schrikker
    pi_79241323
    quote:
    Op dinsdag 16 maart 2010 23:20 schreef don-diablo het volgende:

[..]

Ik heb zelf deze:
    [ afbeelding ]
    Dat is zo'n Nike+ schoen toch? Dat lijkt me erg handig namelijk.

Ik heb deze:

alleen dan in vaalblauw ipv rood. Lopen echt super en ademen door die grove vezel erg goed, best handig voor zweetvoeten

In die schoenen draag ik

Zonder goede sokken heb je niet veel aan je goede schoenen.
      woensdag 17 maart 2010 @ 08:53:08 #115
    166650 don-diablo
    Hillcroft Spirit
    pi_79241996
    Is een Nike+ schoen idd. Heb de sensor ook en lekker handig op m'n iPod alles bijhouden. ik heb zelf lage hardloopsokken van Nike die wel op die lijken. Loopt zeker fijner dan normale.

Enige nadeel van die super ademende schoenen is dat het nogal fris kan zijn op dagen als deze
    pi_79242845
    Zijn sokken zo belangrijk dan? Ik draag altijd normale sokken, maar heb nooit ergens last van hoor.

En zo'n Nike ding met je iPod lijkt me zo tof. Misschien als ik iets minder blut ben.
      woensdag 17 maart 2010 @ 09:23:10 #117
    163768 Happel
    Je Suis Roi
    pi_79242902
    quote:
    Op dinsdag 16 maart 2010 22:57 schreef Mini_rulez het volgende:
    Weet iemand nog een goede hardloopwinkel in Utrecht? Als ik dan toch dure schoenen ga kopen wil ik natuurlijk ook wel een goed advies.
    http://www.run2day.nl/utrecht/

Altijd goed advies.
    Elite
    Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
    Tegen TTIP
    pi_79243072
    Ik weet dat veel mensen er skeptish over zijn, maar ik ben erg tevreden en 't kost me geen cent.
    http://www.barefootrunning.fas.harvard.edu/
    http://therunningbarefoot.com/

Schokdemping is lang niet zo goed als de schoenen-verkopers je wel zouden laten geloven, omdat je toch op je hiel blijft landen. Blootsvoets land je op de voor- of midden-voet en werkt je hele voet als 'schokdemper', bovendien krijg je betere feedback en vertellen je voeten je wel als je teveel in eens doet, terwijl je juist op de meer dempende schoenen sneller te veel doet. (zie ook http://www.barefooters.org/medicine/med_sci_sports_exer-23.2.html -veel schoenen zijn heel comfortabel voor de voet/voetzool maar de eigenlijke demping valt tegen waardoor je signalen mist die je vertellen dat je moet stoppen, en je dus problemen krijgt) Daarom is het ook het beste om 'echt blootsvoets' te lopen ipv op schoenen als de Vibrams en zelfs niet alleen op gras of bosgrond. Zelf loop ik ongeveer 1/3 door het bos (mooier en rustiger ) maar juist ook een flink stuk op het fietspad langs de weg want daar merk ik of m'n loophouding nog goed is. Ik loop nog niet zo lang (Evy les 18) maar heb maar 1x spierpijn gehad toen ik een paar lesjes terug ongeveer bij het tuinpad uitkwam en meteen naar binnen ben gegaan en ben gaan zitten. Meestal wandel ik een aantal minuten na het lesje om af te koelen en strek een beetje, en dan heb ik nergens last van. Ken via internet ook meerdere duurlopers die blootsvoets lopen en er heel tevreden over zijn dus zelfs voor lange afstanden is het te doen, als je maar langzaam opbouwd..

Moet er wel bijzeggen dat ik zelf al jarenlang op blote voeten wandel en m'n benen (vooral de kuiten) er dus al voor een deel aan gewend zijn, hoewel dat niet alleen een voordeel is. Las op een sport-website dat je ook juist shinsplints kan krijgen als je kuitspieren buiten proportie sterk getraind zijn (ook bij voetballers die gaan hardlopen bijvoorbeeld)! Dus of 't voor .DaBuzzzz een goed idee is, misschien niet; ik ben niet zoals sommige aanhangers van blootsvoets hardlopen die 't als een soort wondermiddel voor iedereen in elke situatie zien. Overgewicht is ook een moeilijke; da's altijd een zwaardere belasting van gewrichten, of je nu op je voorvoet of op je hiel-met-schokdemping land. Kan me voorstellen dat dan juist het 'okay, genoeg voor vandaag' signaal van blote voetzolen een hulpmiddel kan zijn om overbelaste gewrichten te voorkomen, maar aangezien ik zelf niet overgewicht ben (geen superdunne spriet maar zeker niet dik) heb ik me in op dat specifieke punt minder verdiept.
      woensdag 17 maart 2010 @ 09:36:33 #119
    166650 don-diablo
    Hillcroft Spirit
    pi_79243290
    quote:
    Op woensdag 17 maart 2010 09:29 schreef Sheriam het volgende:
    verhaal
    Dat kan ik dus echt niet.. Mijn lichaam kan dat niet aan ivm mn HMS. Lichaam is al constant zoekende naar balans en als ik dan geen schoeisel aan heb verergert het alleen maar.
      woensdag 17 maart 2010 @ 09:46:03 #120
    126462 Flappekz
    Met pöntjes
    pi_79243552
    Op blote voeten? Ik sla over ...
    Ik ben van pindavlees
    pi_79243568
    quote:
    Op woensdag 17 maart 2010 08:24 schreef Sulley02 het volgende:

onzin.
      woensdag 17 maart 2010 @ 10:09:27 #122
    10275 DaBuzzzzz
    Mooie woonspulletjes
    pi_79244342
    De shin splint krijg ik wel onder controle maar als ik barefoot ga dan heb ik in notime zware blessures.

Ben 41, 1.83, en weeg 97 waarvan een flink deel spiermassa maar zeker 12 kilo teveel. Lopen is voor mij dus een kwestie van geduld, juiste techniek, goed schoeisel met VEEL demping.

Mn onderrug vind ik lastiger omdat ik volgens mij goede looptechniek heb. Ik zou ook niet zo goed weten bij wie aan te kloppen hiermee, fysio??
      woensdag 17 maart 2010 @ 10:22:11 #123
    166650 don-diablo
    Hillcroft Spirit
    pi_79244760
    quote:
    Op woensdag 17 maart 2010 10:09 schreef DaBuzzzzz het volgende:
    De shin splint krijg ik wel onder controle maar als ik barefoot ga dan heb ik in notime zware blessures.

Ben 41, 1.83, en weeg 97 waarvan een flink deel spiermassa maar zeker 12 kilo teveel. Lopen is voor mij dus een kwestie van geduld, juiste techniek, goed schoeisel met VEEL demping.

Mn onderrug vind ik lastiger omdat ik volgens mij goede looptechniek heb. Ik zou ook niet zo goed weten bij wie aan te kloppen hiermee, fysio??
    Qua schoeisel zou ik dan gaan voor een paar die geschikter is voor iemand met een hoger gewicht. Anders loop je de demping er zo uit en dat is zonde. Loop langs een hardloopwinkel en laat je adviseren. Die last in je rug kan komen door een verkeerde houding of omdat je schoenen misschien niet helemaal bij je passen.
    pi_79244761
    Gisteren weer geweest!
    Mijn schema was 6x3 minuten om en om wandelen/ rennen. Deze keer wilde ik de migraine tegengaan door, zoals jullie getipt hebben, meer water te drinken. En... Dat heeft fantastisch geholpen!

Het lopen ging echter wel wat minder. Ik zit nu bij de 5e dag van mijn schema.
    Gelijk bij de eerste 3 minuten hardlopen kreeg ik overal pijntjes; bij mijn scheenbenen, bovenbenen voorop en achterop, heupen. De pijntjes waren niet heel heftig maar schoten steeds van de ene plek naar de andere.

Is dat normaal als beginneling als je net een aantal keer geweest bent?
    Ik heb het wel lekker uitgelopen en ik heb gelukkig geen last van spierpijn vandaag. Ik voel me altijd zo voldaan en goed als ik achteraf lekker op de bank plof! Dat voelt een stuk beter dan als ik op de bank plof na de uren daarvoor ook al op m'n reet gezeten te hebben.

Ik heb er trouwens helemaal geen last van dat ik niet gemotiveerd zou zijn, zoals ik wel van veel anderen lees. Ik kan me werkelijk helemaal verheugen op een half uurtje hardlopen. Ik vind het zo heerlijk ontspannend en verslavend, zeker in dit lente weertje!
      woensdag 17 maart 2010 @ 10:23:48 #125
    97868 Krullehoofd
    Knap, intelligent en eerlijk.
    pi_79244817
    Oh wat leuk, nog een hardloop topic
    Een frigide vrouw beminnen is als een lekke fietsband oppompen....
    pi_79244859
    Waarom is dit topic in lifestyle en niet in sport ?
    A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
    pi_79245043
    Hardlopen is een onderdeel van onze levensstijl.
      woensdag 17 maart 2010 @ 10:39:29 #128
    126462 Flappekz
    Met pöntjes
    pi_79245347
    quote:
    Op woensdag 17 maart 2010 10:30 schreef Vuurvliegje88 het volgende:
    Hardlopen is een onderdeel van onze levensstijl.
    Nouja, na 1 les kan ik dat nog moeilijk zeggen. Het moet het in ieder geval wel gaan worden
    Ik ben van pindavlees
      woensdag 17 maart 2010 @ 10:40:38 #129
    97868 Krullehoofd
    pi_79245385
    quote:
    Op woensdag 17 maart 2010 09:21 schreef Bob. het volgende:
    Zijn sokken zo belangrijk dan? Ik draag altijd normale sokken, maar heb nooit ergens last van hoor.

En zo'n Nike ding met je iPod lijkt me zo tof. Misschien als ik iets minder blut ben.
    Hardloopsokken zijn voornamelijk vochtafdrijvend. Gewone sokken hebben deze eigenschappen niet. Daardoor is de kans op blaren groter
    pi_79245575
    quote:
    Op woensdag 17 maart 2010 10:39 schreef Flappekz het volgende:

[..]

Nouja, na 1 les kan ik dat nog moeilijk zeggen. Het moet het in ieder geval wel gaan worden
    Ik heb er ook pas 5 lessen op zitten, maar ik moet zeggen dat het er al aardig op begint te lijken.
    Ik loop om de dag, en tussendoor ben ik steeds bezig in de twee hardlooptopics.
      woensdag 17 maart 2010 @ 11:01:15 #131
    50936 The_Hives
    Is nu tripple oom Hives O+ !!!
    pi_79246209
    quote:
    Op woensdag 17 maart 2010 10:23 schreef Krullehoofd het volgende:
    Oh wat leuk, nog een hardloop topic
    AFC AJAX Kampioen 2012-2013
    Fok! Federatie
    1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
      woensdag 17 maart 2010 @ 11:01:44 #132
    126462 Flappekz
    Met pöntjes
    pi_79246227
    quote:
    Op woensdag 17 maart 2010 11:01 schreef The_Hives het volgende:

[..]
    Jij hier
    Ik ben van pindavlees
      woensdag 17 maart 2010 @ 11:09:36 #133
    85643 GotC
    Guard of the Citadel
    pi_79246518
    quote:
    Op dinsdag 16 maart 2010 23:08 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Ik heb ook nooit gezegd dat je schoenen niet goed zijn? Ik heb zelf Saucony's, ben er erg tevreden mee. Ik heb het alleen over niet-hardloopschoenen.
    quote:
    Op dinsdag 16 maart 2010 23:14 schreef FalleNk810i het volgende:

[..]

Ik ben niet zo makkelijk tevreden nee
    maarja ik ren ook geen uur ofzo, hoogstens 30min/dag

Wanneer weet je eigenlijk dat je een blessure hebt?
    Maar je rent wel elke dag? Tsja, ik hoop dat het goed gaat qua blessures .

En een blessure..tsja, als je last blijft houden van pijn/last op een bepaalde plek. Geloof me, als je het hebt, dan weet je het
      woensdag 17 maart 2010 @ 11:09:59 #134
    85643 GotC
    Guard of the Citadel
    pi_79246536
    Ik baal ervan dat er elke keer een dag tussen zit dat ik niet mag hardlopen .
    pi_79246579
    quote:
    Op woensdag 17 maart 2010 11:09 schreef GotC het volgende:
    Ik baal ervan dat er elke keer een dag tussen zit dat ik niet mag hardlopen .
    Een dag niet hardlopen is ook training. Je spieren zijn zich dan aan het herstellen. Daar krijgen ze de tijd niet voor als je iedere dag hardloopt. En als je zometeen met een blessure helemaal niet meer kan gaan, wenste je dat je die hersteldagen toch gepakt had...
      woensdag 17 maart 2010 @ 11:13:43 #136
    50936 The_Hives
    pi_79246662
    quote:
    Op woensdag 17 maart 2010 11:01 schreef Flappekz het volgende:

[..]

Jij hier

loop wel al een paar jaar, maar toch leuk om te volgen

Jij net begonnen las ik
    Fok! Federatie
    1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
      woensdag 17 maart 2010 @ 11:14:41 #137
    126462 Flappekz
    Met pöntjes
    pi_79246698
    quote:
    Op woensdag 17 maart 2010 11:13 schreef The_Hives het volgende:

[..]

loop wel al een paar jaar, maar toch leuk om te volgen

Jij net begonnen las ik
    Klopt. Onderrug protesteerde gisteren wel wat, zoals verwacht...
    Ik ben van pindavlees
      woensdag 17 maart 2010 @ 11:23:29 #138
    50936 The_Hives
    pi_79247035
    quote:
    Op woensdag 17 maart 2010 11:14 schreef Flappekz het volgende:

[..]

Klopt. Onderrug protesteerde gisteren wel wat, zoals verwacht...
    dus niet meteen te gek van start en rustig opbouwen. Hoeveel km/tijd gelopen dinsdag?

GotC loopt je er natuurlijk dik uit
    Fok! Federatie
      woensdag 17 maart 2010 @ 11:28:59 #139
    126462 Flappekz
    Met pöntjes
    pi_79247267
    quote:
    Op woensdag 17 maart 2010 11:23 schreef The_Hives het volgende:

[..]

dus niet meteen te gek van start en rustig opbouwen. Hoeveel km/tijd gelopen dinsdag?

GotC loopt je er natuurlijk dik uit
    Ik liep de eerste les van onze vlaamse vriendin Evy, das bij elkaar slechts 18 minuten. Waarvan 9 wandelen

EDIT - ff nagezocht:

1 minuut hardlopen
    1 minuut wandelen
    1 minuut hardlopen
    1 minuut wandelen
    2 minuten hardlopen
    2 minuten wandelen
    2 minuten hardlopen
    2 minuten wandelen
    3 minuten hardlopen
    3 minuten wandelen

Liep heerlijk door de duinen met ondergaande zon ( wel behoorlijk op-en-neer-werk dus). En volgens mij liep ik veeeeel te snel. Ben voornamelijk kort werk gewend, totaal geen duurwerk

[ Bericht 20% gewijzigd door Flappekz op 17-03-2010 11:38:41 ]
    Ik ben van pindavlees
      woensdag 17 maart 2010 @ 11:58:31 #140
    97868 Krullehoofd
    pi_79248515
    quote:
    Op woensdag 17 maart 2010 11:11 schreef Vuurvliegje88 het volgende:

[..]

Een dag niet hardlopen is ook training. Je spieren zijn zich dan aan het herstellen. Daar krijgen ze de tijd niet voor als je iedere dag hardloopt. En als je zometeen met een blessure helemaal niet meer kan gaan, wenste je dat je die hersteldagen toch gepakt had...
    Vuurvliegje leert snel
    pi_79248593
    quote:
    Op woensdag 17 maart 2010 11:58 schreef Krullehoofd het volgende:

[..]

Vuurvliegje leert snel
    Lol, thanks. Ik heb dan ook bijna de hele topicreeks in Sport uit.
      woensdag 17 maart 2010 @ 12:01:14 #142
    85643 GotC
    Guard of the Citadel
    pi_79248613
    quote:
    Op woensdag 17 maart 2010 11:11 schreef Vuurvliegje88 het volgende:

[..]

Dat is helemaal waar, heb je gelijk in

Maar het is prachtig lente weer!
      FOK!fotograaf woensdag 17 maart 2010 @ 12:02:59 #143
    13368 NiGeLaToR
    pi_79248670
    Leuk topic, ben ook weer gestart na een hele fijn blessure 3 jaar terug. Overigens is dit een ideale tool voor iPhone bezitters: RunKeeper. Mijn vorderingen kun je dus hier volgen

Overigens dus net als ts gestart met 4 x 3 min, nu 2 keer gedaan. Ik moet mezelf tegen houden meer te doen, ben namelijk niet buiten adem, hoef niet te hijgen en voel lichtjes in de benen dat ik heb gelopen. Ben dan ook redelijk fit, alleen door dan te snel te veel te gaan renen slopen we de boel slechte conditie is in dat opzicht een goede startpositie.

Morgenavond loop 3 en van het weekend/zondag loop 4 denk ik, alleen 4 x 3 en dan volgende week weer stapje verder
    pi_79249287
    Ik ga vanavond ook weer hardlopen, alleen begin ik wel veel rustiger dan sommigen van jullie hier. De vorige keer dat ik begon met hardlopen deed ik ook zonder problemen 4x3 omdat ik 5x1 zo weinig vond, maar dat heb ik toen vrij snel moeten bekopen met blessures. Ik heb m'n lesje wel geleerd en begin mooi bij het begin, hoe graag ik ook de eerste twee weken van het schema zou skippen.

Opvallend dat Evy in vergelijking met de beginnersschema's op hardloopschema.nl bijvoorbeeld, ook al meteen begint met 2 en 3 minuten hardlopen. Op zich lijkt Evy mij wel een erg leuk systeem, dus misschien dat ik later wel overstap.
      woensdag 17 maart 2010 @ 12:24:41 #145
    85643 GotC
    Guard of the Citadel
    pi_79249501
    quote:
    Op woensdag 17 maart 2010 12:19 schreef de_nachtwacht het volgende:
    Ik ga vanavond ook weer hardlopen, alleen begin ik wel veel rustiger dan sommigen van jullie hier. De vorige keer dat ik begon met hardlopen deed ik ook zonder problemen 4x3 omdat ik 5x1 zo weinig vond, maar dat heb ik toen vrij snel moeten bekopen met blessures. Ik heb m'n lesje wel geleerd en begin mooi bij het begin, hoe graag ik ook de eerste twee weken van het schema zou skippen.

Opvallend dat Evy in vergelijking met de beginnersschema's op hardloopschema.nl bijvoorbeeld, ook al meteen begint met 2 en 3 minuten hardlopen. Op zich lijkt Evy mij wel een erg leuk systeem, dus misschien dat ik later wel overstap.
    Evy begint eerst wel met 2x1 min, dan 2x2 min, 1x3 min. Bij een ander Podcast schema moest ik 10x1 min doen, vond dat veel vermoeiender en had meer last van alles qua spieren erna.
    Maar door het rustig aan te doen is wel verstandiger, vooral als je al blessures hebt gehad
      woensdag 17 maart 2010 @ 12:30:00 #146
    97868 Krullehoofd
    pi_79249691
    quote:
    Op woensdag 17 maart 2010 12:24 schreef GotC het volgende:

[..]

Evy begint eerst wel met 2x1 min, dan 2x2 min, 1x3 min. Bij een ander Podcast schema moest ik 10x1 min doen, vond dat veel vermoeiender en had meer last van alles qua spieren erna.
    Maar door het rustig aan te doen is wel verstandiger, vooral als je al blessures hebt gehad
    Belangrijkste van alles is dat jezelf niet direct over de kop gaat lopen. Heel veel mensen lopen te hard, vooral beginners. Je moet eigenlijk zo hard lopen dat het nog mogelijk is om alleen door je neus adem te halen.
      woensdag 17 maart 2010 @ 12:32:22 #147
    85643 GotC
    Guard of the Citadel
    pi_79249780
    quote:
    Op woensdag 17 maart 2010 12:30 schreef Krullehoofd het volgende:

[..]

Belangrijkste van alles is dat jezelf niet direct over de kop gaat lopen. Heel veel mensen lopen te hard, vooral beginners. Je moet eigenlijk zo hard lopen dat het nog mogelijk is om alleen door je neus adem te halen.
    Of kan praten, wat een beetje gek is als je in je eentje loopt haha
      woensdag 17 maart 2010 @ 12:33:49 #148
    97868 Krullehoofd
    pi_79249827
    quote:
    Op woensdag 17 maart 2010 12:00 schreef Vuurvliegje88 het volgende:

[..]

Lol, thanks. Ik heb dan ook bijna de hele topicreeks in Sport uit.
    Je hebt toch nog wel een sociaal leven hè ?
      woensdag 17 maart 2010 @ 12:34:21 #149
    97868 Krullehoofd
    pi_79249838
    quote:
    Op woensdag 17 maart 2010 12:32 schreef GotC het volgende:

[..]

Of kan praten, wat een beetje gek is als je in je eentje loopt haha
    pi_79249850
    quote:
    Op woensdag 17 maart 2010 12:30 schreef Krullehoofd het volgende:

[..]

En dat je nog normaal kunt praten, staat heel groot, vet gedrukt en met uitroeptekens op mijn hardloopschema.
    Af en toe heb ik het idee dat ik nauwelijks sneller ga dan een wandelaar.
      woensdag 17 maart 2010 @ 12:35:20 #151
    85643 GotC
    Guard of the Citadel
    pi_79249871
    quote:
    Op woensdag 17 maart 2010 12:34 schreef Krullehoofd het volgende:

[..]

Hmm? Dat is een bekende regel, zolang je nog kan praten, loop je op een goed tempo.
      woensdag 17 maart 2010 @ 12:39:55 #152
    97868 Krullehoofd
    pi_79250040
    quote:
    Op woensdag 17 maart 2010 12:35 schreef GotC het volgende:

[..]

Hmm? Dat is een bekende regel, zolang je nog kan praten, loop je op een goed tempo.
    De mensen buiten zullen je wel raar aankijken dan, als je tegen jezelf aan het praten bent tijdens het lopen
    pi_79250070
    quote:
    Op woensdag 17 maart 2010 12:39 schreef Krullehoofd het volgende:

[..]

De mensen buiten zullen je wel raar aankijken dan, als je tegen jezelf aan het praten bent tijdens het lopen
    beetje meezingen met met je mp3speler dan
    ♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
      woensdag 17 maart 2010 @ 12:41:03 #154
    85643 GotC
    Guard of the Citadel
    pi_79250084
    quote:
    Op woensdag 17 maart 2010 12:39 schreef Krullehoofd het volgende:

[..]

Daarom zei ik ook, beetje gek als je in je eentje loopt Vandaar dat ik dat ook niet doe, maar misschien wel handig voor de mensen die met anderen lopen
      woensdag 17 maart 2010 @ 12:41:12 #155
    126462 Flappekz
    Met pöntjes
    pi_79250091
    Gewoon een paar mooie hardlopende vrouwen opzoeken en daarmee gaan praten
    Ik ben van pindavlees
    pi_79250180
    quote:
    Op woensdag 17 maart 2010 12:33 schreef Krullehoofd het volgende:

[..]

Je hebt toch nog wel een sociaal leven hè ?
    LOL, ja hoor, 's avonds zul je mij niet zo gauw op Fok! vinden.
    Overdag heb ik een behoorlijk saaie baan, vandaar.. Ben ondertussen ook nog bezig met vacatures beantwoorden. Maar da's weer een ander verhaal.
    pi_79250212
    Maar je kunt zelf toch wel inschatten of je nog kunt praten zonder dat je echt hardop een gesprek met jezelf voert?
    pi_79250327
    Hoe doen jullie dat eigenlijk met je ademhaling? Ik probeerde gister, zoals veel hardlopers schijnen te doen, steeds in te ademen wanneer mijn rechtervoet neer kwam. Maar dat is echt niet te doen, om zo bewust adem te halen.
      woensdag 17 maart 2010 @ 12:47:04 #159
    97868 Krullehoofd
    pi_79250340
    quote:
    Op woensdag 17 maart 2010 12:34 schreef Vuurvliegje88 het volgende:

[..]

Af en toe heb ik het idee dat ik nauwelijks sneller ga dan een wandelaar.
    Kleine stapjes zetten, kost minder energie
      woensdag 17 maart 2010 @ 12:49:12 #160
    97868 Krullehoofd
    pi_79250423
    quote:
    Op woensdag 17 maart 2010 12:40 schreef DarkElf het volgende:

[..]

beetje meezingen met met je mp3speler dan
    Zo eentje ben ik inderdaad wel eens tegengekomen
    pi_79250445
    Ik ging ook nauwelijks sneller dan een wandelaar, maar het kost toch echt wel meer energie dan wandelen. Ach ja, voor de eerste keer... Beter te langzaam dan te snel, toch?
    pi_79250592
    quote:
    Op woensdag 17 maart 2010 12:49 schreef Mini_rulez het volgende:
    Ik ging ook nauwelijks sneller dan een wandelaar, maar het kost toch echt wel meer energie dan wandelen. Ach ja, voor de eerste keer... Beter te langzaam dan te snel, toch?
    Ja, daar ben ik het ook mee eens. En de tip om kleine stapjes te zetten is wel een goeie, ik wist nooit zo goed of ik nou beter grote of kleine stappen kan maken.
    pi_79250614
    Net ook begonnen met Evy. Ik heb nooit aan hardlopen gedaan, dus het was wel even wennen. Vond vooral het laatste stuk (3 min. hardlopen) moeilijk. Ik heb dan ook al een aantal jaren niet meer gesport, dus mijn conditie is erg slecht. Ben er wel enthousiast over, ik moet mezelf ook inhouden qua rennen, wil veel te snel gaan . Vrijdag weer lekker een stukje lopen
      woensdag 17 maart 2010 @ 12:55:14 #164
    85643 GotC
    Guard of the Citadel
    pi_79250657
    Hebben jullie trouwens een doel? Bv 5 km in 30 min kunnen lopen, 5 kg afvallen, of gewoon je beter voelen?
    Flappekz en ik willen volgend jaar de CPC Den Haag gaan lopen. Ik de 5 km, hij twijfelt nog tussen 5 en 10 km.
      woensdag 17 maart 2010 @ 12:55:55 #165
    126462 Flappekz
    Met pöntjes
    pi_79250684
    quote:
    Op woensdag 17 maart 2010 12:55 schreef GotC het volgende:
    Hebben jullie trouwens een doel? Bv 5 km in 30 min kunnen lopen, 5 kg afvallen, of gewoon je beter voelen?
    Flappekz en ik willen volgend jaar de CPC Den Haag gaan lopen. Ik de 5 km, hij twijfelt nog tussen 5 en 10 km.
    Ik ga de 10 lopen, ik moet en zal je vader verslaan
    Ik ben van pindavlees
      woensdag 17 maart 2010 @ 12:56:49 #166
    85643 GotC
    Guard of the Citadel
    pi_79250722
    quote:
    Op woensdag 17 maart 2010 12:55 schreef Flappekz het volgende:

[..]

Ik ga de 10 lopen, ik moet en zal je vader verslaan
    Moet toch niet zo moeilijk zijn?
    pi_79250758
    quote:
    Beetje gek misschien, maar een vam mijn doelen is aankomen.
    Daarnaast hoop ik dat mijn migraine-aanvallen zullen verminderen door te sporten, dat ik een betere conditie ontwikkel (of überhaupt een conditie ) en dat ik wat minder snel last van stress heb.

Het doel van het beginnersschema'tje dat ik nu heb is om de 5 km uit te lopen. Ik weet nog niet of ik aan het eind van mijn schema aan een 5 km wedstrijdje mee wil doen, of zelf een 5 km route ga uitstippelen.
    Hoe lang ik erover doe zie ik dan wel, en dan kan ik daarna desnoods aan mijn tijd gaan werken, of meteen verder voor de 10 km.
    pi_79250767
    Ik wil gewoon een betere conditie krijgen. Ben op het moment vrij veel thuis (gestopt met studie, parttime aan het werk) en de hele dag maar achter de pc is ook niet echt wat. Heerlijk om lekker in de natuur te wandelen (zeker als het bos aan het einde van de straat is).
      woensdag 17 maart 2010 @ 12:58:09 #169
    126462 Flappekz
    Met pöntjes
    pi_79250777
    quote:
    Op woensdag 17 maart 2010 12:56 schreef GotC het volgende:

[..]

Moet toch niet zo moeilijk zijn?
    Nouja, als mn rug het nu tijdens les 1 al bijna begeeft
    Ik ben van pindavlees
    pi_79250862
    quote:
    Op woensdag 17 maart 2010 12:58 schreef Flappekz het volgende:

[..]

Nouja, als mn rug het nu tijdens les 1 al bijna begeeft
    Rustig beginnen. Ik moet ook uitkijken vanwege m'n EDS, kan lang niet alle sporten beoefenen. Het belangrijkste is om te luisteren naar je lichaam, hoe cliché dat ook mag klinken.
      woensdag 17 maart 2010 @ 13:02:51 #171
    126462 Flappekz
    Met pöntjes
    pi_79250921
    quote:
    Op woensdag 17 maart 2010 13:01 schreef Mr.Myst het volgende:

[..]

Rustig beginnen. Ik moet ook uitkijken vanwege m'n EDS, kan lang niet alle sporten beoefenen. Het belangrijkste is om te luisteren naar je lichaam, hoe cliché dat ook mag klinken.
    Sporten kan ik wel, alleen mn lichaam is lang achter elkaar lopen niet gewend. Tot op heden heb ik eigenlijk altijd korte, explosieve bewegingen/sprintjes gemaakt.... Ondanks dat ik een aardige basisconditie heb, ben ik toch gewoon bij les1 van Evy begonnen. Puur om mn lichaam te laten wennen.
    Ik ben van pindavlees
    pi_79251112
    quote:
    Mijn doel op de korte termijn is om 20 minuten onafgebroken te kunnen hardlopen. Ik heb natuurlijk wel ideeën voor doelen daarna, maar laat ik eerst dit schema maar eens volgen tot het eind.
      woensdag 17 maart 2010 @ 13:12:01 #173
    97868 Krullehoofd
    pi_79251227
    quote:
    Op woensdag 17 maart 2010 12:53 schreef Vuurvliegje88 het volgende:

[..]

Ja, daar ben ik het ook mee eens. En de tip om kleine stapjes te zetten is wel een goeie, ik wist nooit zo goed of ik nou beter grote of kleine stappen kan maken.
    Valt mij nou weer tegen van je Had beter verwacht. Om het goed te maken stel ik voor dat je de reeks in SPT nog eens doorleest
      woensdag 17 maart 2010 @ 13:13:36 #174
    198417 Lastpost
    Rotterdammert!
    pi_79251296
    Mijn doel is trouwens de marathon van Rotterdam, ooit eens belooft dat ik die zou lopen en dan moet het er toch eens van komen zou ik zeggen.
    pi_79251339
    quote:
    Op woensdag 17 maart 2010 13:12 schreef Krullehoofd het volgende:

[..]

Valt mij nou weer tegen van je Had beter verwacht. Om het goed te maken stel ik voor dat je de reeks in SPT nog eens doorleest
    Neeeeeeee!!

Hee wacht eens even... Jij volgt mijn posts niet zo trouw als ik verwacht had! Ik heb hier notabene een paar dagen geleden nog een vraag over gesteld in SPT!
      woensdag 17 maart 2010 @ 13:24:47 #176
    126462 Flappekz
    Met pöntjes
    pi_79251694
    Hmmm....volgens mij kan het EVY-topic in SPT wel samen met dit topic door in 1 topic
    Ik ben van pindavlees
      woensdag 17 maart 2010 @ 13:26:06 #177
    85643 GotC
    Guard of the Citadel
    pi_79251735
    quote:
    Op woensdag 17 maart 2010 13:24 schreef Flappekz het volgende:
    Hmmm....volgens mij kan het EVY-topic in SPT wel samen met dit topic door in 1 topic
    Maar niet iedereen hier volgt Evy
      woensdag 17 maart 2010 @ 13:26:39 #178
    126462 Flappekz
    Met pöntjes
    pi_79251761
    quote:
    Op woensdag 17 maart 2010 13:26 schreef GotC het volgende:

[..]

Maar niet iedereen hier volgt Evy
    Dat geeft toch niet? Evy is gewoon 1 van de manieren om te beginnen met hardlopen
    Ik ben van pindavlees
      woensdag 17 maart 2010 @ 13:33:35 #179
    97868 Krullehoofd
    pi_79252033
    quote:
    Op woensdag 17 maart 2010 13:14 schreef Vuurvliegje88 het volgende:

[..]

Neeeeeeee!!

Hee wacht eens even... Jij volgt mijn posts niet zo trouw als ik verwacht had! Ik heb hier notabene een paar dagen geleden nog een vraag over gesteld in SPT!
    Hmm niet gezien, zeker geen interessante vraag
      woensdag 17 maart 2010 @ 13:34:42 #180
    97868 Krullehoofd
    pi_79252081
    quote:
    Op woensdag 17 maart 2010 13:26 schreef Flappekz het volgende:

[..]

Dat geeft toch niet? Evy is gewoon 1 van de manieren om te beginnen met hardlopen
    Inderdaad, er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden. Ik loop voornamelijk op hartslag met zo'n stoer horloge.
    pi_79252193
    quote:
    Op woensdag 17 maart 2010 13:33 schreef Krullehoofd het volgende:

[..]

Hmm niet gezien, zeker geen interessante vraag

Als het geen interessante vraag was geweest, was het je ook niet tegen gevallen dat ik mijn pasgrootte niet kan bepalen. Jaaaja, ga maar effe terug lezen!
      woensdag 17 maart 2010 @ 13:38:14 #182
    126462 Flappekz
    Met pöntjes
    pi_79252212
    quote:
    Op woensdag 17 maart 2010 13:34 schreef Krullehoofd het volgende:

[..]

Inderdaad, er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden. Ik loop voornamelijk op hartslag met zo'n stoer horloge.
    Ik moet ook zoiets hebben Of de Adidas micoach
    Ik ben van pindavlees
      woensdag 17 maart 2010 @ 13:48:10 #183
    85643 GotC
    Guard of the Citadel
    pi_79252569
    quote:
    Op woensdag 17 maart 2010 13:38 schreef Flappekz het volgende:

[..]

Ik moet ook zoiets hebben Of de Adidas micoach
    Die lijkt me nog steeds geweldig
      woensdag 17 maart 2010 @ 13:53:17 #184
    126462 Flappekz
    Met pöntjes
    pi_79252807
    quote:
    Op woensdag 17 maart 2010 13:48 schreef GotC het volgende:

[..]

Die lijkt me nog steeds geweldig
    Alleen jammer dat we er dan meteen twee moeten hebben ...

maar gelukkig ben ik bijna jarig
    Ik ben van pindavlees
    pi_79252810
    Ik ben half bezig met Evy, maar laat haar ook vaak thuis. Ik merk dat ik het soms lekkerder vind om zonder muziek of iets te lopen, gaat dan ook vaak veel beter.

Het rare is, dat ik soms aan een stuk 20 à 30 min loop, en het soms nog niet 5 min volhou. Komt dat door te weinig energie (voedsel)?
    pi_79252821
    Lijkt me ook super om zo'n horloge te hebben. Volgens mij krijg ik er binnenkort een van mijn vriend.
    Toen ik laatst opmerkte dat ik maar eens zo'n ding ga halen, begon hij meteen te roepen dat dat niet mag en ik gewoon af moet wachten.

Op dit moment zit ik nog te klooien met mijn mobieltje in mijn jaszak, en dan steeds de timer zetten.
      woensdag 17 maart 2010 @ 13:54:55 #187
    166650 don-diablo
    Hillcroft Spirit
    pi_79252878
    Geen gedoe met mobieltjes hier.. Nike+ en mn iPod nano werken prima samen
      woensdag 17 maart 2010 @ 13:58:49 #188
    85643 GotC
    Guard of the Citadel
    pi_79253045
    quote:
    Op woensdag 17 maart 2010 13:53 schreef Flappekz het volgende:

[..]

Alleen jammer dat we er dan meteen twee moeten hebben ...

maar gelukkig ben ik bijna jarig
    haha idd

MiCoach lijkt me iets interessanter qua opties dan Nike+ ipod
      woensdag 17 maart 2010 @ 13:59:20 #189
    97868 Krullehoofd
    pi_79253070
    quote:
    Op woensdag 17 maart 2010 13:37 schreef Vuurvliegje88 het volgende:

[..]

Jaaaja, ga maar effe terug lezen!
    Oh ben je er zo eentje ?! Solipsistische ego queen.
    pi_79253447
    quote:
    Op woensdag 17 maart 2010 13:59 schreef Krullehoofd het volgende:

[..]

Oh ben je er zo eentje ?! Solipsistische ego queen.
    Ik kan ook heel lief zijn hoor.
      woensdag 17 maart 2010 @ 14:49:21 #191
    10275 DaBuzzzzz
    Mooie woonspulletjes
    pi_79255097
    Zo! net terug van mn 8km rondje. Doe er met intervallen nu 55 minuten over. Het is 1 km naar het rondje, dan 6 km waarop ik 2,5 minuut op en 2,5 min af loop. (rennen, wandelen) als ik ren/hobbel dan tel ik min of meer hardop mee, doe elke 4e stap 2 erbij. Daarmee heb ik een vast ademritme en raak niet buiten adem. Als ik niet meer hardop kan meetellen ga ik te hard en raakt mn ademritme ook zoek dus moet ik langzamer.

De 1 km van en naar het rondje wandel ik en doe ik wat rek en strek oefeningen. Soms snij ik een kilometer af door het open veld (veengronden) en 'survival' dan over wat slootjes naar de andere kant.

Ik merk dat sinds ik intervallen doe en iets minder hard loop, én dus hardop kan meetellen mn conditie snel verbetert. Ik voel het nu in mn benen en voeten maar ben niet moe, voel me juist lekker.

Denk dat ik dus met Evy 5 tot 10 km programma ga beginnen als ik nieuwe schoenen heb.

Doel?? 12 kilo afvallen, mn van nature bereconditie terug en je gewoon fit en agile voelen!

Ik heb altijd gesport maar ook wel periodes van bijna een jaar niet om vervolgens weer iets vol overgave en intensiteit een paar jaar te doen.

Fitness altijd blijven doen, hooguit in de zomer niet maar dan is er zat buiten te spelen.

Nu dus 3 maal per week een uur lopen, 2 maal per week 1,5 fitness met 50% cardio. Ik krijg binnenkort een kind en doe de tuin erbij. moet toch gaan lukken??
      woensdag 17 maart 2010 @ 16:26:30 #192
    97868 Krullehoofd
    pi_79259000
    quote:
    Op woensdag 17 maart 2010 14:08 schreef Vuurvliegje88 het volgende:

[..]

Ik kan ook heel lief zijn hoor.
    Vuns, dit is geen SEX hoor ?! Wel ontopic blijven hè ?
    pi_79261139
    Terugloopost
    pi_79263992
    Vind het echt vervelend dat ik geen rondje kan rennen, dus moet altijd via dezelfde weg terug. best wel saai!
    Het liefst wil ik gewoon zo ver mogelijk gaan(lees: zolang als ik vol houd), maar dan moet ik ook nog terug en om dat nou helemaal te lopen

Hoever en wat voor routes lopen de meeste hier?
    Wat ik nu 2 weken doe is 1.14 km(google earth berekend ) heen en dat dan weer terug.
    Ben van plan om dit nu elke week wat verder te doen!
      woensdag 17 maart 2010 @ 18:42:34 #195
    126462 Flappekz
    Met pöntjes
    pi_79264069
    quote:
    Op woensdag 17 maart 2010 18:40 schreef FalleNk810i het volgende:
    Vind het echt vervelend dat ik geen rondje kan rennen, dus moet altijd via dezelfde weg terug. best wel saai!
    Het liefst wil ik gewoon zo ver mogelijk gaan(lees: zolang als ik vol houd), maar dan moet ik ook nog terug en om dat nou helemaal te lopen

Hoever en wat voor routes lopen de meeste hier?
    Wat ik nu 2 weken doe is 1.14 km(google earth berekend ) heen en dat dan weer terug.
    Ben van plan om dit nu elke week wat verder te doen!
    Ik ben gisteren de duinen in gegaan, en toen ik dacht ongeveer op de helft van mn schema te zijn, ben ik omgedraaid Geen idee hoever dat was, duinpaden staan niet in google maps volgens mij
    Ik ben van pindavlees
      woensdag 17 maart 2010 @ 18:45:26 #196
    97868 Krullehoofd
    pi_79264174
      woensdag 17 maart 2010 @ 18:45:53 #197
    126462 Flappekz
    Met pöntjes
    pi_79264191
    quote:
    Op woensdag 17 maart 2010 18:45 schreef Krullehoofd het volgende:
    http://www.afstandmeten.nl
    Precies, die kent mijn route niet
    Ik ben van pindavlees
    pi_79264241
    Weet iemand wat een beetje goede en niet al te dure schoenen zijn?

Ik zit vooral op de racefiets, maar ik ren voor de lol af en toe wel eens een leuke loop in de buurt. Ik heb al een paar weken niet meer gerend en afgelopen zondag voor de lol een loop van 5 km gedaan. In 24 minuten, dus dat ging wel redelijk. Nu deed ik dit op een paar afgetrapte K-Swiss schoenen en heb nog steeds een beetje last van m'n kuiten. Heeft dat dan met m'n schoenen te maken, of ben ik gewoon niet getraind genoeg?
      woensdag 17 maart 2010 @ 18:49:03 #199
    97868 Krullehoofd
    pi_79264303
    quote:
    Op woensdag 17 maart 2010 18:45 schreef Flappekz het volgende:

[..]

Precies, die kent mijn route niet
    Dan blijft er niks anders meer over dan gps
      woensdag 17 maart 2010 @ 18:50:46 #200
    126462 Flappekz
    Met pöntjes
    pi_79264362
    quote:
    Op woensdag 17 maart 2010 18:47 schreef Tommeke het volgende:
    Weet iemand wat een beetje goede en niet al te dure schoenen zijn?

Ik zit vooral op de racefiets, maar ik ren voor de lol af en toe wel eens een leuke loop in de buurt. Ik heb al een paar weken niet meer gerend en afgelopen zondag voor de lol een loop van 5 km gedaan. In 24 minuten, dus dat ging wel redelijk. Nu deed ik dit op een paar afgetrapte K-Swiss schoenen en heb nog steeds een beetje last van m'n kuiten. Heeft dat dan met m'n schoenen te maken, of ben ik gewoon niet getraind genoeg?
    Het is eigenlijk onmogelijk om zomaar te stellen dat schoenen ook goede schoenen voor je zijn. Dat is echt helemaal afhankelijk van je voeten en de manier waarop je loopt. Het beste is bij een gespecialiseerde winkel de boel te laten opmeten en bekijken. Soms heb je geluk en zijn wat goedkopere schoenen goed voor je, en anders zul je wat meer moeten investeren.
    Goede schoenen zijn echter zo belangrijk voor je lichaam, dat daarop besparen niet echt slim zou zijn...

Mochten ze in die winkel aankomen met duurdere schoenen dat je in je hoofd had, kun je altijd nog vragen of er geen goedkopere opties zijn. Wellicht kunnen ze je verder helpen
    Ik ben van pindavlees
    pi_79264365
    quote:
    Op woensdag 17 maart 2010 18:42 schreef Flappekz het volgende:

[..]

Ik ben gisteren de duinen in gegaan, en toen ik dacht ongeveer op de helft van mn schema te zijn, ben ik omgedraaid Geen idee hoever dat was, duinpaden staan niet in google maps volgens mij
    Nee de paden niet nee, maar als je Google Earth even download (is gewoon gratis enzo ) kan je op dat lineal icoontje klikken en dan punten opgeven en dan berekend tie gewoon hoelang het pad is wat je hebt aangegeven Of kan je het hele pad niet vinden op de maps sateliet foto's?
      woensdag 17 maart 2010 @ 18:51:01 #202
    126462 Flappekz
    Met pöntjes
    pi_79264372
    quote:
    Op woensdag 17 maart 2010 18:49 schreef Krullehoofd het volgende:

[..]

Dan blijft er niks anders meer over dan gps
    Dat moet nog komen
    Ik ben van pindavlees
      woensdag 17 maart 2010 @ 18:52:05 #203
    50936 The_Hives
    pi_79264425
    quote:
    Op woensdag 17 maart 2010 18:45 schreef Krullehoofd het volgende:
    http://www.afstandmeten.nl
    fijne site
    Fok! Federatie
      woensdag 17 maart 2010 @ 18:52:41 #204
    126462 Flappekz
    Met pöntjes
    pi_79264452
    quote:
    Op woensdag 17 maart 2010 18:50 schreef FalleNk810i het volgende:

[..]

Nee de paden niet nee, maar als je Google Earth even download (is gewoon gratis enzo ) kan je op dat lineal icoontje klikken en dan punten opgeven en dan berekend tie gewoon hoelang het pad is wat je hebt aangegeven Of kan je het hele pad niet vinden op de maps sateliet foto's?
    Het pad kan ik wel vinden, zo ver had ik nog niet nagedacht Alleen nu weet ik niet meer precies tot hoever ik ben gelopen
    Ik ben van pindavlees
    pi_79264564
    quote:
    Op woensdag 17 maart 2010 18:52 schreef Flappekz het volgende:

[..]

Het pad kan ik wel vinden, zo ver had ik nog niet nagedacht Alleen nu weet ik niet meer precies tot hoever ik ben gelopen
    Haha snugger, doe het vanavond nog een keer? of morgen whatsoever
      woensdag 17 maart 2010 @ 18:56:25 #206
    126462 Flappekz
    Met pöntjes
    pi_79264608
    quote:
    Op woensdag 17 maart 2010 18:55 schreef FalleNk810i het volgende:

[..]

Haha snugger, doe het vanavond nog een keer? of morgen whatsoever
    Morgen

Ik weet dat ik tot een strandopgang ben gelopen, maar daar zijn er hier nogal wat van
    Ik ben van pindavlees
      woensdag 17 maart 2010 @ 18:57:06 #207
    108582 Daywalk3r
    Eigenlijk Dayrunner.
    pi_79264639
    Hallo hardlopers.
    Maandag ga ik ook weer beginnen met hardlopen. Heb een klein half jaar alweer niet hard gelopen.

Ik las iets over horloge met hartslag enzo. Ik heb er nog 1 te koop. Met een borstband.

Info via volgende link.
    http://www.ibood.com/be/nl/product_list_comments/11032/page,3/

Pm me maar.

Weet niet of dit mag modjes?
    Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
    pi_79264652
    quote:
    Op woensdag 17 maart 2010 18:56 schreef Flappekz het volgende:

[..]

Morgen

Ik weet dat ik tot een strandopgang ben gelopen, maar daar zijn er hier nogal wat van
    Ben al jaloers op het feit dat je op het strand/duinen kan lopen
    Lijkt me zo heerlijk.
      woensdag 17 maart 2010 @ 18:58:43 #209
    126462 Flappekz
    Met pöntjes
    pi_79264724
    quote:
    Op woensdag 17 maart 2010 18:57 schreef Daywalk3r het volgende:
    Hallo hardlopers.
    Maandag ga ik ook weer beginnen met hardlopen. Heb een klein half jaar alweer niet hard gelopen.

Ik las iets over horloge met hartslag enzo. Ik heb er nog 1 te koop. Met een borstband.

Info via volgende link.
    http://www.ibood.com/be/nl/product_list_comments/11032/page,3/

Pm me maar.

Weet niet of dit mag modjes?
    Je hebt pm
    Ik ben van pindavlees
    pi_79265474
    quote:
    Op woensdag 17 maart 2010 18:50 schreef Flappekz het volgende:

[..]

Het is eigenlijk onmogelijk om zomaar te stellen dat schoenen ook goede schoenen voor je zijn. Dat is echt helemaal afhankelijk van je voeten en de manier waarop je loopt. Het beste is bij een gespecialiseerde winkel de boel te laten opmeten en bekijken. Soms heb je geluk en zijn wat goedkopere schoenen goed voor je, en anders zul je wat meer moeten investeren.
    Goede schoenen zijn echter zo belangrijk voor je lichaam, dat daarop besparen niet echt slim zou zijn...

Mochten ze in die winkel aankomen met duurdere schoenen dat je in je hoofd had, kun je altijd nog vragen of er geen goedkopere opties zijn. Wellicht kunnen ze je verder helpen
    Dank voor je tip! Hardlopen heeft niet echt prioriteit voor mij, daarvoor is wielrennen te leuk. Maar ik wil misschien wel triathlons of duatlons gaan doen vandaar dat wel goed materiaal wil hebben. Binnenkort maar even naar 'n winkel dus
    pi_79266896
    quote:
    Op woensdag 17 maart 2010 09:36 schreef don-diablo het volgende:
    Dat kan ik dus echt niet.. Mijn lichaam kan dat niet aan ivm mn HMS. Lichaam is al constant zoekende naar balans en als ik dan geen schoeisel aan heb verergert het alleen maar.
    Oh, dat lijkt me lastig bij het lopen! Loop je dan ook speciaal op vlakke grond of ook wel door bos/duinen/enzovoort?
    quote:
    Op woensdag 17 maart 2010 10:09 schreef DaBuzzzzz het volgende:
    Nee, dan moet je 't ook niet doen. Nogmaals ik wil 't zeker niet als 'oplossing voor alles en iedereen' aanprijzen. Hopelijk lukt 't dit keer om blessure-vrij te blijven!

@iedereen: Meestal breng ik 't lopen op blote voeten sowieso niet ter sprake tenzij iemand anders er over begint of 't om een andere reden ten sprake komt, want mijn ervaring is dat degenen die er open voor staan 't zelf al wel eens ergens zijn tegengekomen in de krant of in het sportnieuws, en degenen die 't niet zien zitten, die overtuig ik toch niet (en dat hoeft ook niet, ieder z'n eigen ding). Maar het viel me bij de eerste pagina's van dit draadje op dat er mensen waren die aangaven echt helemaal geen geld voor schoeisel te willen/kunnen uitgeven, nou ja dan lijkt 't me wel een bruikbaar advies! Op gympen van 8 euro heb je *en* geen demping van je schoeisel, *en* geen demping van de barefoot/minimalist looptechniek -'worst of both worlds' of hoe zeg je dat in 't Nederlands. (Pas vanavond zag ik dat iemand een draadje van 3 jaar terug heeft opgerakeld, dus degene met die gympies leest waarschijnlijk sowieso al niet meer mee. Was me vanmorgen met de slaap nog in m'n ogen niet opgevallen )
      woensdag 17 maart 2010 @ 19:55:49 #212
    166650 don-diablo
    Hillcroft Spirit
    pi_79267253
    quote:
    Op woensdag 17 maart 2010 19:48 schreef Sheriam het volgende:

[..]

Oh, dat lijkt me lastig bij het lopen! Loop je dan ook speciaal op vlakke grond of ook wel door bos/duinen/enzovoort?
    [..]

Nee, dan moet je 't ook niet doen. Nogmaals ik wil 't zeker niet als 'oplossing voor alles en iedereen' aanprijzen. Hopelijk lukt 't dit keer om blessure-vrij te blijven!

@iedereen: Meestal breng ik 't lopen op blote voeten sowieso niet ter sprake tenzij iemand anders er over begint of 't om een andere reden ten sprake komt, want mijn ervaring is dat degenen die er open voor staan 't zelf al wel eens ergens zijn tegengekomen in de krant of in het sportnieuws, en degenen die 't niet zien zitten, die overtuig ik toch niet (en dat hoeft ook niet, ieder z'n eigen ding). Maar het viel me bij de eerste pagina's van dit draadje op dat er mensen waren die aangaven echt helemaal geen geld voor schoeisel te willen/kunnen uitgeven, nou ja dan lijkt 't me wel een bruikbaar advies! Op gympen van 8 euro heb je *en* geen demping van je schoeisel, *en* geen demping van de barefoot/minimalist looptechniek -'worst of both worlds' of hoe zeg je dat in 't Nederlands. (Pas vanavond zag ik dat iemand een draadje van 3 jaar terug heeft opgerakeld, dus degene met die gympies leest waarschijnlijk sowieso al niet meer mee. Was me vanmorgen met de slaap nog in m'n ogen niet opgevallen )
    Ik loop het meeste op asfalt omdat ik dat het prettigst vind en mn lichaam het minst extra naar balans moet zoeken. Maar een loopband is dan weer niet besteed aan mij...
    pi_79267907
    Heej fijn, zo'n topic om elkaar gemotiveerd te houden Ik ben alweer een tijdje gestopt met m'n hardlooptrainingen.. nu de lente voor de deur staat ben ik toch weer van plan het op te pakken. Eens even mijn schema afstoffen, ik denk dat ik wel kan beginnen met 5x 4 minuten zoiets. Gelukkig heb ik in de winter wel nog elk weekend flink ge-mountainbike-d
    steck bratwurst in dein sauerkraut :)
    pi_79271958
    quote:
    Op woensdag 17 maart 2010 19:48 schreef Sheriam het volgende:
    Het is best een leuk idee, alleen ben ik veel te bang dat ik in een stuk glas of andersoortige substantie trap. Het lijkt me wel lekker om dat bijvoorbeeld op het strand te doen.
      woensdag 17 maart 2010 @ 21:33:55 #215
    284205 Sulley02
    Top schrikker
    pi_79272559
    quote:
    quote:
    Op woensdag 17 maart 2010 09:46 schreef computergirl het volgende:

[..]

onzin.
    Zeker geen onzin. Runningsokken zijn naadloos en naar de voet gevormd. Daarnaast bestaan goede runningsokken uit alleen maar synthetische materialen zodat je voeten zo droog mogelijk blijven en de sokken goed ademen. Je kunt het verschil heel goed voelen als je een gewone sok aan hebt of een goede runningsok.

Zie jij dit een normale sok al doen? :

Oeps, het ging over de aanvulling. Een goede runningsok is dikker op de tenen en op de hak en zorgt ervoor dat daarom de schoen beter aansluit. Ik kan het verschil echt heel goed merken tussen een normale sok en een runningsok. En wat ik hierboven al had getypt helpt natuurlijk ook mee.
      woensdag 17 maart 2010 @ 23:21:42 #216
    73255 Frezer
    Niet Henk!
    pi_79278160
    Tvp.
    "Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
    pi_79283364
    quote:
    Op woensdag 17 maart 2010 16:26 schreef Krullehoofd het volgende:

[..]

Vuns, dit is geen SEX hoor ?! Wel ontopic blijven hè ?

Goedemorgen hardlopers.
    Ik ben doodmoe vandaag, misschien dat ik in de loop van de dag nog wat fitter word, en dan is het vanavond weer zo ver. De les in mijn schema van vandaag wordt nu uitgebreid naar 22 minuten.
    2 min. lopen, 2 min. wandelen, 3 min. lopen, 3 min. wandelen, 3 min. lopen, 3 min wandelen, 3 min lopen, 3 min wandelen. Ik ben benieuwd hoe het zal gaan.
    pi_79283531
    quote:
    Op woensdag 17 maart 2010 21:22 schreef de_nachtwacht het volgende:

Het is best een leuk idee, alleen ben ik veel te bang dat ik in een stuk glas of andersoortige substantie trap. Het lijkt me wel lekker om dat bijvoorbeeld op het strand te doen.
    Tsja, schelpen kunnen gebroken ook best scherp zijn en daar ligt 't helemaal vol mee, en op stranden ligt ook vaak afval, maar toch durven veel mensen wel blootsvoets op het strand maar niet in de stad of zelfs maar het bos. Ik heb me in 14 jaar van blootsvoets lopen nog NOOIT gesneden (da's voornamelijk wandelen, maar ook in de binnenstad, en juist op plaatsen waar regelmatig wat glas ligt zoals de fietsenstalling bij het treinstation heb ik over de jaren heen regelmatig een sprintje getrokken want ik ben geen ochtendmens ). Zelfs splintertjes zijn heel zeldzaam. Je huid wordt snel stevig en taai, en je loopt ook anders -het is wel belangrijk dat je niet loopt te sloffen (bij het wandelen) of te stevig afduwt (bij het hardlopen). Als je je voet daarmee over de grond 'schuift' maak je een soort snijbeweging waardoor je je eerder openhaalt, als je licht & recht land & je voet optilt, dan haal je je niet snel open. Daarom is het strand juist ook niet zo lekker veilig; in rul zand zakt je voet weg en als er dus wel iets scherps ligt, 'snij' je er dus vanzelf meer langs dan dat je er 'op en af' stapt.

Bovendien heb je altijd nog je ogen, als je een groot stuk glas ziet liggen dan stap je er naast. En de hoeveelheid afval in Nederland valt echt nog wel mee, hangt er wel van af waar je loopt maar in gewoon nette woonwijken zijn de stoepen stukken schoner dan een redelijk drukbezocht strand (of de vloedlijn!), en de bossen zijn behalve bij parkeerplaatsen/picknickplaatsen ook zo slecht nog niet.

Het grootste risico zijn niet scherpe dingen maar grote keien en boomstronken waar je lelijk je kleine teen tegen kan stoten, maar ja daar kijk je toch al een beetje voor uit neem ik aan want hoewel je tenen in schoenen beschermd zijn kan je er ook lelijk over struikelen of je enkel over verzwikken.

Mocht je binnenkort ergens op een mooi stukje lopen en je ziet niet veel troep liggen en 't weer is lekker en je denkt ik probeer 't eens, neem de eerste keer een *KLEIN* stukje! Er staat overal op de sites en in de artikelen 'langzaam opbouwen' maar ik heb sinds 't een aantal weken terug zo in het nieuws was al zo veel berichtjes & twitters en dergelijke gezien van hardlopers die toch meteen een aantal KM gingen lopen en onder de blaren zaten & hartstikke spierpijn hadden...
    pi_79286818
    Hoi allemaal.. Ik ben sinds 8 weken aan het harlopen. Twee ker per week, rustig aan begonnen... Maar ik krijg steeds vaker last van enorme pijn in m'n zij. Het is geen gewone zijsteek. De pijn zit een stuk hoger, onder m'n ribben, en alleen aan de rechterkant. Het doet zo'n pijn dat ik echt niet door kan lopen. De volgende dag heb ik meestal zere ribben.. en heb ik ook pijn bij het fietsen/wandelen. Weet iemand wat dit is?
      donderdag 18 maart 2010 @ 12:04:42 #220
    97868 Krullehoofd
    pi_79289757
    quote:
    Op donderdag 18 maart 2010 10:48 schreef emss het volgende:
    Hoi allemaal.. Ik ben sinds 8 weken aan het harlopen. Twee ker per week, rustig aan begonnen... Maar ik krijg steeds vaker last van enorme pijn in m'n zij. Het is geen gewone zijsteek. De pijn zit een stuk hoger, onder m'n ribben, en alleen aan de rechterkant. Het doet zo'n pijn dat ik echt niet door kan lopen. De volgende dag heb ik meestal zere ribben.. en heb ik ook pijn bij het fietsen/wandelen. Weet iemand wat dit is?
    Dit is een topic voor beginnende hardlopers. Als je onverklaarbare pijn in je lichaam hebt ga je naar de huisarts of bij een levensbedreigende situatie naar de spoedeisende hulp van het ziekenhuis.
    pi_79293631
    Pardon? Ik ben ook een beginnende hardloper.... duh...
    Zijn er meer mensen die hier last van hebben? Is dat geen normale vraag ofzo? Mag dat niet in dit topic?
    Als beginnende hardloper ben ik gewoon benieuwd of dit vaker voorkomt, zonder bang te zijn dat mijn leven in gevaar is. Graag normale reacties.
    pi_79293834
    quote:
    Op donderdag 18 maart 2010 13:48 schreef emss het volgende:
    Pardon? Ik ben ook een beginnende hardloper.... duh...
    Zijn er meer mensen die hier last van hebben? Is dat geen normale vraag ofzo? Mag dat niet in dit topic?
    Als beginnende hardloper ben ik gewoon benieuwd of dit vaker voorkomt, zonder bang te zijn dat mijn leven in gevaar is. Graag normale reacties.
    Zit er wel voldoende tijd tussen een maaltijd en het hardlopen? Dus niet dat je direct na het eten gaat hardlopen bijvoorbeeld? Het lijkt me niet echt normaal als je er de volgende dag nog last van hebt.
    pi_79293954
    volgens de arts op de sportschool komt het doordat ik opeens buikspieren gebruik die ik anders niet gebruik... Geloof ik niks van, maar ja. Ik heb geexperimenteerd met tijd tussen de maaltijd en hardlopen (3 uur van te voren eten, 2 uur, 1 uur, na het hardlopen) maar dat maakt niets uit. Gewone zijsteek krijg ik wel bij het vlak na het eten hardlopen... anyway... na wat gegoogle zie ik dat het vaker voorkomt.
    pi_79294036
    Emss, als beginnende hardloopster heb ik er nog niet veel verstand van, maar zou het niet kunnen liggen aan je houding tijdens het lopen? Dus dat je teveel voorovergebogen zou lopen, of misschien met gespannen spieren in je rug, buik of zij? Het is heel belangrijk om zo ontspannen mogelijk te lopen. Daarvoor kun je ook oefeningen doen voor je begint, zoals zwaaien met je armen en draaien met je schouders.

Ik opper maar wat, hoor.
    pi_79294058
    Ik ga eens wat meer op m'n ademhaling letten. Als je uitademt als je linkervoet de grond raakt, is er meer ruimte tussen middenrif en lever oid.. waardoor de pijn minder zou moeten zijn.

----

Most of us experience them at one time or another. That sharp twinge of pain just below the rib cage usually on the right. It is particularly common in runners and has been known to slow some down to a walk until the pain subsides.

Up until recently there was no clear explanation for the cause of this annoying cramp, also called exercise related transient abdominal pain (ETAP). Now researchers believe that the side stitch is caused by stretching the ligaments that extend from the diaphragm to the internal organs, particularly the liver. The jarring motion of running while breathing in and out stretches these ligaments. Runners tend to exhale every two or four steps. Most people exhale as the left foot hits the ground, but some people exhale when the right foot hits the ground. It is the later group who seem more prone to get side stitches.

Exhaling when the right foot hits the ground causes greater forces on the liver (which is on the right side just below the rib cage). So just as the liver is dropping down the diaphragm raises for the exhalation. It is believed this repeated stretching leads to spasms in the diaphragm.

To stop a side stitch when running, stop running and place your hand into the right side of your belly and push up, lifting the liver slightly. Inhale and exhale evenly as you push up.
      donderdag 18 maart 2010 @ 14:05:06 #226
    10275 DaBuzzzzz
    Mooie woonspulletjes
    pi_79294233
    Breng je tempo naar beneden naar een niveau dat je 2 minuten kan volhouden terwijl je nog gewoon kunt praten, doe intervals en verleng de tijd lopen/wandelen geleidelijk. Ga pas je tempo opvoeren als je 10 minuten aaneengesloten dat tempo kan lopen waarbij je geen last hebt en kan blijven praten
      donderdag 18 maart 2010 @ 14:06:24 #227
    126462 Flappekz
    Met pöntjes
    pi_79294279
    Vanmiddag les 2 lopen. Ik moet proberen langzamer te lopen, mn lichaam is gewend aan korte, felle sprintjes...
    Ik ben van pindavlees
      donderdag 18 maart 2010 @ 14:08:12 #228
    91039 mstx
    2x1/2 = 1/2 x 1/2
    pi_79294336
    tvp
    Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
    als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
    👾
    pi_79294445
    quote:
    Op donderdag 18 maart 2010 14:08 schreef mstx het volgende:
    tvp
    Vertel dan tenminste zelf ook even waar je aan bezig bent, hoe ver je bent, wat je doel is, etc.
    pi_79304311
    quote:
    Op donderdag 18 maart 2010 08:44 schreef Sheriam het volgende:

[..]

Mocht je binnenkort ergens op een mooi stukje lopen en je ziet niet veel troep liggen en 't weer is lekker en je denkt ik probeer 't eens, neem de eerste keer een *KLEIN* stukje! Er staat overal op de sites en in de artikelen 'langzaam opbouwen' maar ik heb sinds 't een aantal weken terug zo in het nieuws was al zo veel berichtjes & twitters en dergelijke gezien van hardlopers die toch meteen een aantal KM gingen lopen en onder de blaren zaten & hartstikke spierpijn hadden...
    Als ik mijn huidige schema tot het einde weet vol te houden ga ik het zeker eens proberen. Lijkt me wel eens leuk om te doen en ben altijd wel in voor iets nieuws.
      donderdag 18 maart 2010 @ 18:29:09 #231
    126462 Flappekz
    Met pöntjes
    pi_79305030
    Mja, toch wel vervelend, 2 topics over het beginnen van hardlopen
    Ik ben van pindavlees
      donderdag 18 maart 2010 @ 19:18:35 #232
    85643 GotC
    Guard of the Citadel
    pi_79306751
    2x 1 min, 1x 2 min, 2x 3 min gelopen
      donderdag 18 maart 2010 @ 22:44:27 #233
    177242 Irien
    Innit though
    pi_79317024
    net terug van een rondje 10 min, 2 min wandelen, en dan 12 min
    Ik zag er enorm tegenop, maar het ging goed.
    Ik werk toe naar een half uurtje onafgebroken hardlopen.
    Denk dat ik ook voorzichtig ga werken aan iets hoger tempo.

Weet iemand van jullie wanneer en hoe je eigenlijk het beste vet verbrandt met hardlopen> Hoorde van een getrainde collega dat dat pas na een half uur is... viel tikkeltje tegen!
      vrijdag 19 maart 2010 @ 09:47:31 #234
    85643 GotC
    Guard of the Citadel
    pi_79325503
    Volgens Flappekz is het na ongeveer 45 min pas
      vrijdag 19 maart 2010 @ 09:49:45 #235
    126462 Flappekz
    Met pöntjes
    pi_79325572
    quote:
    Op vrijdag 19 maart 2010 09:47 schreef GotC het volgende:
    Volgens Flappekz is het na ongeveer 45 min pas
    En dan is het ook nog afhankelijk van je hartslag ...
    Ik ben van pindavlees
    pi_79325772
    He bah!

Eigenlijk was het gister mijn hardloop-dag. Maar ik was doodmoe omdat ik slecht had geslapen, en ik dacht, laat ik morgen gaan. Dan ben ik fitter en dan heb ik mijn verplichte 2 achtereenvolgende rustdagen op woensdag en donderdag genomen, in plaats van op vrijdag en zaterdag.

Maaaar nu liep ik vanochtend naar buiten voor mijn werk, blijkt het te regenen!!!
    Laat het alsjeblieft vanmiddag droog zijn.
      vrijdag 19 maart 2010 @ 09:57:44 #237
    126462 Flappekz
    Met pöntjes
    pi_79325820
    quote:
    Op vrijdag 19 maart 2010 09:56 schreef Vuurvliegje88 het volgende:
    He bah!

Eigenlijk was het gister mijn hardloop-dag. Maar ik was doodmoe omdat ik slecht had geslapen, en ik dacht, laat ik morgen gaan. Dan ben ik fitter en dan heb ik mijn verplichte 2 achtereenvolgende rustdagen op woensdag en donderdag genomen, in plaats van op vrijdag en zaterdag.

Maaaar nu liep ik vanochtend naar buiten voor mijn werk, blijkt het te regenen!!!
    Laat het alsjeblieft vanmiddag droog zijn.
    Buiten sporten in de regen
    Ik ben van pindavlees
    pi_79326013
    quote:
    Op vrijdag 19 maart 2010 09:57 schreef Flappekz het volgende:

[..]

Buiten sporten in de regen
    Bleh. Ik sport liever moe als het droog is dan fit in de regen.
    Maar goed, ik heb zojuist bedacht dat ik wel ga als het motregent. En volgens buienradar zal het niet erger dan dat worden...
      vrijdag 19 maart 2010 @ 10:13:30 #239
    50936 The_Hives
    pi_79326395
    tja, vetverbranding. Ik dacht ook na een half uur. Maar dat is toch eigenlijk niet boeiend? Tijdens het lopen verbruik je calorieën. Als je gedurende de dag niet veel extra eet of drinkt (kan dus niet met echte duurlopen enzo) verbruik je dus meer calorieën dan normaal waardoor je lichaam andere reserves aanspreekt.

Maar ga dat niet overdrijven. Als je een uur loopt ofzo kan je best wat extra eten. Als je het doet om af te vallen moet je het evengoed geleidelijk doen. Daarnaast zorgt regelmatig bewegen (hardlopen) sowieso al voor een hogere verbranding waardoor het effect niet alleen die 30 minuten lopen is, maar daarna ook nog doorweegt.
    Fok! Federatie
      vrijdag 19 maart 2010 @ 10:23:19 #240
    97868 Krullehoofd
    pi_79326739
    quote:
    [b]Op donderdag 18 maart 2010 22:44 schreef Irien het volgende:[/b
    Weet iemand van jullie wanneer en hoe je eigenlijk het beste vet verbrandt met hardlopen> Hoorde van een getrainde collega dat dat pas na een half uur is... viel tikkeltje tegen!
    Je lichaam heeft gewoon even een opstart periode nodig van ongeveer 20 minuten voordat je energie systemen efficiënt werken, normaal gesproken dus de warming up voordat je echt gaat lopen.

Je hebt zeg maar twee belangrijke energie systemen. Aeroob en anaeroob. Het gaat te ver om dat nu allemaal uit te leggen. Wat je moet hebben is het aerobe systeem, met dit systeem haal je voornamelijk je energie uit opgeslagen vetten in je lichaam. De keerzijde is dat dit systeem zuurstof nodig heeft, dat betekent dus dat je in een rustig tempo moet lopen. Als je tijdens het lopen nog door je neus kunt in- en uitademen zonder gebruik te maken van ademhalen door je mond, dan pas loop je op het juiste tempo. Voor de beste resultaten zou ik zeggen dat je het minimaal 1 uur tot maximaal 1.5 uur moet volhouden. Op deze manier gewen je je lichaam om je opgeslagen vetten te gebruiken als energie voor je inspanningen.
      vrijdag 19 maart 2010 @ 10:41:24 #241
    97868 Krullehoofd
    pi_79327436
    quote:
    Op vrijdag 19 maart 2010 09:56 schreef Vuurvliegje88 het volgende:
    He bah!

Van lopen krijg je juist energie. Van uitstel komt afstel.

wat een teleurstelling weer...
      vrijdag 19 maart 2010 @ 11:10:59 #242
    126462 Flappekz
    Met pöntjes
    pi_79328772
    Misschien wat voor de beginnende vrouwelijke hardloper:

[TK] New Balance hardloopshirt (vrouwen)
    Ik ben van pindavlees
    pi_79328963
    quote:
    Op vrijdag 19 maart 2010 10:41 schreef Krullehoofd het volgende:

[..]

Van lopen krijg je juist energie. Van uitstel komt afstel.

wat een teleurstelling weer...
    Als migraine-lijder zijnde kan ik daar beter mee uitkijken.. Scheer je toch eens weg hier! Ga hardlopen!
      vrijdag 19 maart 2010 @ 11:20:09 #244
    97868 Krullehoofd
    pi_79329202
    quote:
    Op vrijdag 19 maart 2010 11:14 schreef Vuurvliegje88 het volgende:

[..]

Als migraine-lijder zijnde kan ik daar beter mee uitkijken.. Scheer je toch eens weg hier! Ga hardlopen!
    Vanavond weer.

ikke wel
    pi_79329840
    quote:
    Op vrijdag 19 maart 2010 11:20 schreef Krullehoofd het volgende:

[..]

Vanavond weer.

ikke wel
    Ikke ook. En wel 22 minuten, wel te verstaan.
      vrijdag 19 maart 2010 @ 11:40:31 #246
    10275 DaBuzzzzz
    Mooie woonspulletjes
    pi_79330185
    ikke straks na de lunch 55 minuten
      vrijdag 19 maart 2010 @ 12:48:54 #247
    97868 Krullehoofd
    pi_79332899
    quote:
    Op vrijdag 19 maart 2010 11:33 schreef Vuurvliegje88 het volgende:

[..]

Ikke ook. En wel 22 minuten, wel te verstaan.
    Doe je wel rustig aan en voorzichtig ? Niet dat je geblesseerd raakt ofzo, hè ? Om het goed te maken moet je nog wel die les van gisteren morgen inhalen.
    pi_79333124
    quote:
    Op vrijdag 19 maart 2010 12:48 schreef Krullehoofd het volgende:

[..]

Doe je wel rustig aan en voorzichtig ? Niet dat je geblesseerd raakt ofzo, hè ? Om het goed te maken moet je nog wel die les van gisteren morgen inhalen.
    Die van vanmiddag ís die van gisteren.

En ik zal uitkijken.. 22 minuten is immers niet niks.. dat doe jij mij nog niet na!
      vrijdag 19 maart 2010 @ 12:57:09 #249
    148059 Pritt
    Atheïst
    pi_79333197
    quote:
    Op woensdag 17 maart 2010 21:33 schreef Sulley02 het volgende:

[..]

[..]

Zeker geen onzin. Runningsokken zijn naadloos en naar de voet gevormd. Daarnaast bestaan goede runningsokken uit alleen maar synthetische materialen zodat je voeten zo droog mogelijk blijven en de sokken goed ademen. Je kunt het verschil heel goed voelen als je een gewone sok aan hebt of een goede runningsok.

Zie jij dit een normale sok al doen? :
    [ afbeelding ]

Oeps, het ging over de aanvulling. Een goede runningsok is dikker op de tenen en op de hak en zorgt ervoor dat daarom de schoen beter aansluit. Ik kan het verschil echt heel goed merken tussen een normale sok en een runningsok. En wat ik hierboven al had getypt helpt natuurlijk ook mee.
    Lieve Sulley,

Wat computergirl zegt is gewoon waar, goede sokken moeten hebben is echt gewoon bullshit. Althans in de vorm dat jij dat zegt, 'goede schoenen zijn nutteloos zonder goede sokken'. Ik heb haar vaker in het hardlooptopic dan jou gezien en zelf ren ik al jaren hardloopwedstrijden op normale katoenen sokken. Kan zeker ook niet?
    A.F.C. Ajax - Piet de Visser
    pi_79333485
    Tvp dan maar. Zit er ook aan te denken om (weer...) te gaan beginnen. Ik zwem nu 2 x per week een baan of 60, 70 en zou in het weekend graag nog iets willen doen. Ben niet zo'n teamsporter en nu het weer wat beter wordt lijkt hardlopen me wel wat. Eventueel met behulp van dat Evy gebeuren. M'n conditie is niet best, maar mede dankzij het zwemmen niet zo verschrikkelijk als het was (ga nu een maand of 3, 4 twee keer per week dus).

Is zwemmen en hardlopen sowieso een goede combinatie of maakt het allemaal niet zoveel uit wat je naast elkaar doet?
    pi_79333851
    J. Dat evy is dus ok. En hardlopen / zwemmen is een prima combinatie

Ik doe zelf : ma/wo/vrij hardlopen

Zou je dus makkelijk 1 a 2 zwemtrainingen door kunnen doen

Beter voor de spierpijn ook
    A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
    pi_79333897
    ik heb mezelf overigens een Garmin ForeRunner 305 in het vooruitzicht gegeven als ik het vol blijf houden om te lopen
      vrijdag 19 maart 2010 @ 13:17:11 #253
    126462 Flappekz
    Met pöntjes
    pi_79333942
    quote:
    Op vrijdag 19 maart 2010 13:16 schreef Joene het volgende:
    ik heb mezelf overigens een Garmin ForeRunner 305 in het vooruitzicht gegeven als ik het vol blijf houden om te lopen
    Dat heb ik ook gedaan, maar dan met een Adidas Micoach
    Ik ben van pindavlees
      vrijdag 19 maart 2010 @ 13:26:12 #254
    85643 GotC
    Guard of the Citadel
    pi_79334293
    Wij doen di/do/za hardlopen
    En dan doe ik nog maandag BBB lesje, en ben van plan om tussendoor nog wat kracht te doen in de sportschool
    pi_79335289
    Ik loop dinsdags, vrijdags en zondags.
    (Goed, die vrijdag hoort eigenlijk donderdag te zijn, maar is tot nu toe steeds vrijdag geworden).

Ik hoor eigenlijk nog ergens tussendoor paard te rijden, maar dat ligt momenteel even stil.
    Al vind ik hardlopen nu al bijna even leuk en verslavend als dat..

Hebben jullie eigenlijk ook de ambitie om een wedstrijdje te lopen aan het eind van jullie schema?
      vrijdag 19 maart 2010 @ 14:21:25 #256
    126462 Flappekz
    Met pöntjes
    pi_79336415
    quote:
    Op vrijdag 19 maart 2010 13:53 schreef Vuurvliegje88 het volgende:
    Ik loop dinsdags, vrijdags en zondags.
    (Goed, die vrijdag hoort eigenlijk donderdag te zijn, maar is tot nu toe steeds vrijdag geworden).

Ik hoor eigenlijk nog ergens tussendoor paard te rijden, maar dat ligt momenteel even stil.
    Al vind ik hardlopen nu al bijna even leuk en verslavend als dat..

Hebben jullie eigenlijk ook de ambitie om een wedstrijdje te lopen aan het eind van jullie schema?
    Ik heb die ambitie wel iig Misschien ga ik deze zomer al wat lopen, ligt aan mn progressie
    Ik ben van pindavlees
    pi_79337382
    ik ga 28 maart de circuitrun (5km) lopen had ik mezelf als doelgesteld om de training door te komen.
      vrijdag 19 maart 2010 @ 14:49:23 #258
    97868 Krullehoofd
    pi_79337543
    quote:
    Op vrijdag 19 maart 2010 12:55 schreef Vuurvliegje88 het volgende:

[..]

En ik zal uitkijken.. 22 minuten is immers niet niks.. dat doe jij mij nog niet na!
    In je stoutste dromen misschien.
    pi_79337819
    quote:
    Op vrijdag 19 maart 2010 14:49 schreef Krullehoofd het volgende:

[..]

In je stoutste dromen misschien.
    En dan verwijs je MIJ door naar "seks".. Wie begint hier over stoute dromen?
      vrijdag 19 maart 2010 @ 15:00:48 #260
    97868 Krullehoofd
    pi_79337960
    quote:
    Op vrijdag 19 maart 2010 14:57 schreef Vuurvliegje88 het volgende:

[..]

En dan verwijs je MIJ door naar "seks".. Wie begint hier over stoute dromen?
    Ik heb het over hardloop dromen hoor...

Ik weet niet wat jij allemaal in je hoofdje aan het halen bent, maar een koude douche wil wel eens helpen.
    pi_79338271
    quote:
    Op vrijdag 19 maart 2010 15:00 schreef Krullehoofd het volgende:

[..]

Ik heb het over hardloop dromen hoor...

Ik weet niet wat jij allemaal in je hoofdje aan het halen bent, maar een koude douche wil wel eens helpen.
    Hardloop-dromen zijn heus mijn stoutste niet.

Bedankt voor de tip, de douche bewaar ik nog even voor als ik terug ben van mijn zeer slopende 22 minuten-loop!
      vrijdag 19 maart 2010 @ 15:18:00 #262
    97868 Krullehoofd
    pi_79338692
    quote:
    Op vrijdag 19 maart 2010 15:08 schreef Vuurvliegje88 het volgende:

[..]

Hardloop-dromen zijn heus mijn stoutste niet.

Bedankt voor de tip, de douche bewaar ik nog even voor als ik terug ben van mijn zeer slopende 22 minuten-loop!
    Zullen we weer on-topic gaan ?

anders stuur je maar een pm
    pi_79338875
    quote:
    Op vrijdag 19 maart 2010 15:18 schreef Krullehoofd het volgende:

[..]

Zullen we weer on-topic gaan ?

anders stuur je maar een pm
    Ja goed.. Dus heb jij nog hardloop-dromen voor de toekomst?
    pi_79341466
    Zojuist 7km gelopen in 46minuten !
    pi_79341814
    Net klaar met les 2 van Evy. Ging een stuk beter, ondanks de nog aanwezige spierpijn van les 1. Maandag maar met les 3 beginnen waarschijnlijk, en dan daarna gewoon weer om de dag, zodat ik het schema toch nog blijf volgen.
      vrijdag 19 maart 2010 @ 17:24:57 #266
    126462 Flappekz
    Met pöntjes
    pi_79344218
    Ik heb zin om te gaan lopen, maar ik heb gisteren les 2 gedaan. Niet verstandig om te lopen vandaag he?
    Ik ben van pindavlees
    pi_79344689
    Je kan beter een dagje rust houden idd.
      vrijdag 19 maart 2010 @ 17:43:17 #268
    126462 Flappekz
    Met pöntjes
    pi_79344792
    quote:
    Op vrijdag 19 maart 2010 17:39 schreef Joene het volgende:
    Je kan beter een dagje rust houden idd.
    Jammer, maar het is inderdaad wel beter...
    Ik ben van pindavlees
    pi_79344856
    In het begin te enthousiast lopen helpt je aan blessures en kan je in week 3 helemaal niet meer lopen
      vrijdag 19 maart 2010 @ 17:47:01 #270
    126462 Flappekz
    Met pöntjes
    pi_79344886
    quote:
    Op vrijdag 19 maart 2010 17:45 schreef Joene het volgende:
    In het begin te enthousiast lopen helpt je aan blessures en kan je in week 3 helemaal niet meer lopen
    Mja, dat moeten we ook weer niet hebben
    Ik ben van pindavlees
    pi_79345225
    Nope , luisteren naar evy
      zaterdag 20 maart 2010 @ 11:07:47 #272
    85643 GotC
    Guard of the Citadel
    pi_79366992
    Zo goedemorgen mede-beginners! Hoe staat het met het hardlopen?
    pi_79367462
    Goedemorgen!

Vanavond voor de vierde keer hardlopen. Nog steeds maar hele korte stukjes, maar heb na vanavond de 1e van de 10 weken gehad. Binnenkort de hartslagmeter maar weer eens meenemen.
      zaterdag 20 maart 2010 @ 11:54:26 #274
    274528 Twizu
    Is al zindelijk!
    pi_79367925
    Even meelezen hier!

Ik ga werken aan de 10 km. Oh, voor de liefhebbers: Bij aktiesport is er nu 25% korting op de gehele hardloopcollectie, alleen dit weekend.
    Kiva FOK-team #8 Waar geld echt goed doet!
    [b]Op zaterdag 26 juni 2010 18:48 schreef vosss het volgende:[/b]
    6 eien
    pi_79368976
    quote:
    Op zaterdag 20 maart 2010 11:54 schreef Twizu het volgende:
    Even meelezen hier!

Ik ga werken aan de 10 km. Oh, voor de liefhebbers: Bij aktiesport is er nu 25% korting op de gehele hardloopcollectie, alleen dit weekend.
    Dem. Dit weekend komt echt rot uit helaas.
      zaterdag 20 maart 2010 @ 12:54:16 #276
    85643 GotC
    Guard of the Citadel
    pi_79369615
    Zo, les 3 van Evy gedaan in de zeikregen
    pi_79370006
    Iedereen zal me wel gek vinden, maar ik vind sporten in de regen altijd heerlijk.
      zaterdag 20 maart 2010 @ 13:11:05 #278
    126462 Flappekz
    Met pöntjes
    pi_79370196
    quote:
    Op zaterdag 20 maart 2010 13:05 schreef de_nachtwacht het volgende:
    Iedereen zal me wel gek vinden, maar ik vind sporten in de regen altijd heerlijk.
    Je bent niet de enige, ik kan daar echt van genieten
    Ik ben van pindavlees
    pi_79370570
    quote:
    Op zaterdag 20 maart 2010 13:05 schreef de_nachtwacht het volgende:
    hardlopen in de regen is lekker, zit zoveel zuurstof in de lucht dan
    ♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
      zaterdag 20 maart 2010 @ 13:38:55 #280
    264731 R8
    Audicrazy
    pi_79371033
    Hoi allemaal,

Na een periode van 1,5 jaar niet gelopen te hebben en veel blessures achter de rug te hebben, ben ik weer van plan om rustig aan te beginnen.
    Hoop dat ik na een periode van 1,5 jaar rust weer zonder blessures kan gaan lopen, want het is echt heerlijk.
    Conditie zal wel tot het nulpunt zijn gedaald.
    pi_79371477
    Naast het sporten in ploegverband ga ik ook nog een aantal keer in de week lopen (10km op een uurtje), maar de laatste tijd, als ik nog maar net vertrokken ben of na een tiential minuten, krijg ik zo kramp aan mijn adducotren (denk ik) links.
    Na mijn opwarming en mijn cooling down stretch ik altijd, maar dat wilt precies niet veel helpen. En na het lopen heb ik er nog een aantal dagen last van.
    Mijn loopschoenen zijn al wel een 6-tal jaar oud, dus ik zal er binnenkort wel nieuwe kopen, maar ik betwijfel of het daaraan zou kunnen liggen.
    pi_79372065
    quote:
    Op zaterdag 20 maart 2010 13:23 schreef DarkElf het volgende:

[..]

hardlopen in de regen is lekker, zit zoveel zuurstof in de lucht dan
    Hey ben je weer beter ?
      zaterdag 20 maart 2010 @ 14:17:43 #283
    163768 Happel
    Je Suis Roi
    pi_79372146
    quote:
    Op zaterdag 20 maart 2010 13:55 schreef StephenP het volgende:
    Naast het sporten in ploegverband ga ik ook nog een aantal keer in de week lopen (10km op een uurtje), maar de laatste tijd, als ik nog maar net vertrokken ben of na een tiential minuten, krijg ik zo kramp aan mijn adducotren (denk ik) links.
    Na mijn opwarming en mijn cooling down stretch ik altijd, maar dat wilt precies niet veel helpen. En na het lopen heb ik er nog een aantal dagen last van.
    Mijn loopschoenen zijn al wel een 6-tal jaar oud, dus ik zal er binnenkort wel nieuwe kopen, maar ik betwijfel of het daaraan zou kunnen liggen.
    Zes jaar met hardloopschoenen doen is erg lang, dus het zou daar wel aan kunnen liggen. Zo om en de nabij de twee jaar moeten ze vervangen worden. Demping van de schoen is namelijk compleet naar de mallemoeren en daar kunnen dus blessures van ontstaan.
    Elite
    Tegen TTIP
    pi_79376560
    Goedemiddag mede-beginners!

Ik ben gister eind van de middag lekker gegaan. Ik was er nogal angstvallig voor dat het net zou regenen als ik thuis kwam van mijn werk, maar het werd niet heftiger dan een paar mini-druppeltjes.

Het was alweer de 6e les en het ging echt super! Weer veel beter dan de vorige keer!
    Na de een na laatste 3 minuten hardlopen was ik zo snel op adem gekomen dat ik besloot in de laatste 3 minuten hardlopen maar eens wat te versnellen in mijn tempo. Toen was ik wel doodop toen ik thuis kwam, maar het voelt weer heerlijk achteraf.

Op een gegeven moment liep ik lekker door de weilanden, het was al een beetje donker, geen medemens of auto te zien op de weg, en ik voelde me opeens zo heerlijk vrij en ontspannend... Zo'n euforisch gevoel overviel mij opeens plotsklaps. Daar doe ik het voor.

Morgen weer.
    pi_79397202
    Welke loopschoenen raden jullie me dan aan?
    Ik weet dat Asics hoog staan aangeschreven bij de lopers, maar hoe zit het dan met loopschoenen van Nike of Adidas bv?
    pi_79397281
    quote:
    Op zondag 21 maart 2010 09:58 schreef StephenP het volgende:
    Ik weet dat Asics hoog staan aangeschreven bij de lopers, maar hoe zit het dan met loopschoenen van Nike of Adidas bv?
    Je moet geen hardloopschoenen kopen omdat ze van een bepaald merk zijn. Het beste is om naar een goede winkel te gaan waar ze kijken naar hoe je loopt en waar ze op basis daarvan jou bepaalde schoenen aanraden.
    pi_79397657
    Nike en Adidas hebben ook erg goede hardloopschoenen hoor, maar je moet niet uitgaan van een bepaald merk zoals de_nachtwacht ook al zei.
    pi_79398007
    quote:
    Op zaterdag 20 maart 2010 16:47 schreef Vuurvliegje88 het volgende:
    Op een gegeven moment liep ik lekker door de weilanden, het was al een beetje donker, geen medemens of auto te zien op de weg, en ik voelde me opeens zo heerlijk vrij en ontspannend... Zo'n euforisch gevoel overviel mij opeens plotsklaps. Daar doe ik het voor.
    Ja hè
    steck bratwurst in dein sauerkraut :)
      zondag 21 maart 2010 @ 11:25:57 #289
    163768 Happel
    Je Suis Roi
    pi_79398537
    quote:
    Op zondag 21 maart 2010 09:58 schreef StephenP het volgende:
    Mocht je dan naar een winkel gaan, zorg er dan wel voor dat het een hardloopwinkel is. Die leveren goed en deskundig advies. Wat ook helpt is om je oude schoenen mee te nemen.
    Elite
    Tegen TTIP
      FOK!fossiel zondag 21 maart 2010 @ 13:57:33 #290
    1455 Keroppi
    kool kikker
    pi_79403700
    quote:
    Op vrijdag 19 maart 2010 13:17 schreef Flappekz het volgende:

Dat heb ik ook gedaan, maar dan met een Adidas Micoach
    Die Micoach van Adidas werkt alleen op hartslagprincipe toch? Die houdt geen snelheden/afstanden bij he?
    Chick on a mission
      zondag 21 maart 2010 @ 15:06:04 #291
    126462 Flappekz
    Met pöntjes
    pi_79405881
    quote:
    Op zondag 21 maart 2010 13:57 schreef Keroppi het volgende:

[..]

Die Micoach van Adidas werkt alleen op hartslagprincipe toch? Die houdt geen snelheden/afstanden bij he?
    Die heeft wel GPS volgens mij
    Ik ben van pindavlees
      FOK!fossiel zondag 21 maart 2010 @ 15:11:51 #292
    1455 Keroppi
    kool kikker
    pi_79406084
    quote:
    Op zondag 21 maart 2010 15:06 schreef Flappekz het volgende:

[..]

Die heeft wel GPS volgens mij
    Echt? Want dat ding van Nike is toch meer een veredelde stappenteller. Ik heb net op het internet naar die Micoach zitten kijken en ik word er wel erg hebberig van! Zou je 'm ook zonder programma kunnen gebruiken, dat je zelf een beetje bijhoud in welke kleurzone je bezig bent?
    Chick on a mission
    pi_79437261
    Nou mensen... Ik heb me ingeschreven voor de 5 kilometer die gelopen wordt bij de Leidse Marathon!

Die is op 16 Mei en dat valt precies op 1 dag nadat mijn 5 kilometer-schema afloopt.
    Ik heb dus absoluut geen speling en hoop dat ik het allemaal ga redden... Maar ik ga ervoor!

Iemand anders die er ook van voor te porren is?
      maandag 22 maart 2010 @ 09:23:50 #294
    126462 Flappekz
    Met pöntjes
    pi_79438038
    quote:
    Op zondag 21 maart 2010 15:11 schreef Keroppi het volgende:

[..]

Echt? Want dat ding van Nike is toch meer een veredelde stappenteller. Ik heb net op het internet naar die Micoach zitten kijken en ik word er wel erg hebberig van! Zou je 'm ook zonder programma kunnen gebruiken, dat je zelf een beetje bijhoud in welke kleurzone je bezig bent?
    Dat weet ik nog niet...ik heb m nog niet he
    Ik ben van pindavlees
      FOK!fossiel maandag 22 maart 2010 @ 10:37:20 #295
    1455 Keroppi
    kool kikker
    pi_79439817
    quote:
    Op maandag 22 maart 2010 09:23 schreef Flappekz het volgende:

[..]

Dat weet ik nog niet...ik heb m nog niet he
    Ik had ondertussen zelf al zitten googlen. Er zit in de Micoach geen GPS, dus het is een podometer + hartslagmeter.
    Chick on a mission
      maandag 22 maart 2010 @ 10:39:29 #296
    126462 Flappekz
    Met pöntjes
    pi_79439872
    quote:
    Op maandag 22 maart 2010 10:37 schreef Keroppi het volgende:

[..]

Ik had ondertussen zelf al zitten googlen. Er zit in de Micoach geen GPS, dus het is een podometer + hartslagmeter.
    Verdomd, je hebt helemaal gelijk
    Ik ben van pindavlees
      maandag 22 maart 2010 @ 15:11:39 #297
    97868 Krullehoofd
    pi_79448980
    quote:
    Op maandag 22 maart 2010 08:33 schreef Vuurvliegje88 het volgende:
    Nou mensen... Ik heb me ingeschreven voor de 5 kilometer die gelopen wordt bij de Leidse Marathon!

Die is op 16 Mei en dat valt precies op 1 dag nadat mijn 5 kilometer-schema afloopt.
    Ik heb dus absoluut geen speling en hoop dat ik het allemaal ga redden... Maar ik ga ervoor!

Ambitieus.

Maar een stok achter de deur nu.
    pi_79449251
    quote:
    Op maandag 22 maart 2010 15:11 schreef Krullehoofd het volgende:

[..]

Ambitieus.

Maar een stok achter de deur nu.
    Zekers. Doe je ook mee?
      maandag 22 maart 2010 @ 15:19:59 #299
    166650 don-diablo
    Hillcroft Spirit
    pi_79449301
    quote:
    Op maandag 22 maart 2010 08:33 schreef Vuurvliegje88 het volgende:

Hoeveel loop je nu?
    pi_79449843
    quote:
    Op maandag 22 maart 2010 15:19 schreef don-diablo het volgende:

[..]

Hoeveel loop je nu?
    Ik ben nu bij les 8 van het beginnersschema van www.dehardloopwinkel.nl.
    Die werkt ook naar een wedstrijd van 5 km toe.

Zondag heb ik 2x2 minuten en 3x3 minuten gelopen, morgen wordt dat weer opgebouwd.
    Ik denk dat ik nu op 2 km zit ongeveer.
    pi_79463862
    Ik begin vandaag weer. Er is maar 1 manier om je conditie omhoog te krikken, loop jezelf kapot. Ga hardlopen tot je naar adem moet snakken, moet kotsen, bijna buiten bewust bent en doe daar dan een schepje bovenop. Als ik vanavond niet meer post ben ik overleden.
    Ripped her heart out right before her eyes! Eyes over easy, eat it! Eat it! Eat it!
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')