Het starten met afvallen met Sonja is een begin. En je hebt vaak een steuntje in de rug nodig of iemand die je op weg helpt om goed te starten. Het is en blijft voor de meeste onder ons de bedoeling om na het lijnen het gewicht stabiel te houden op eigen kracht.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 15:59 schreef Leylal84 het volgende:
Ik vind het onzin, iedereen weet wat hij wel en niet moet eten om af te vallen. Steek er een beetje tijd in, en sonja bakker hoeft het niet voor je te doen!!
Wat ik heb begrepen is 'zomerslank' een minder groot succes. Maar wellicht ben je nu in de stilstand tijd gekomen.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 15:29 schreef Purky het volgende:
Dus het is een aanrader om het 'Zomerslank' boek van Sonja te kopen?
Staan daar ook van die weekmenu's in of alleen veel recepten?
Ik probeer nu op eigen houtje af te vallen, heb het eerste boek van Sonja Bakker gedaan, 7 kilo afgevallen. Nu ben ik eigenlijk, sinds ik gestopt ben een maand geleden, nog niets afgevallen. Daar was ik wel bang voor, zonder 'handleiding' kan ik niet afvallenMaar ik blijf het proberen!
Hmm, er komt vanzelf weer een modje langs die hem erin kan zettenquote:Op vrijdag 11 mei 2007 16:15 schreef botterfly het volgende:
[..]
Het starten met afvallen met Sonja is een begin. En je hebt vaak een steuntje in de rug nodig of iemand die je op weg helpt om goed te starten. Het is en blijft voor de meeste onder ons de bedoeling om na het lijnen het gewicht stabiel te houden op eigen kracht.
@Troel: ik kan de OP niet aanvullen. Schatje heeft dat al gedaan en ik ben geen ster in dit soort dingen.
In boek twee staat over drinken o.a. het volgende:quote:Op zondag 13 mei 2007 17:37 schreef neo2000 het volgende:
Wat ik jammer vind is dat het boek (die uit de OP) nou niet echt uit blinkt in duidelijkheid. Zo vroeg m'n vriendin zich af wat ze tussendoor kan/mag drinken. Tuurlijk, water zo veel mogelijk, maar op een gegeven moment wordt je dat ook zat. Thee idem. Dus zijn daar alternatieven voor die "mogen"? Zou misschien ook wel ergens in het boek staan, maar die heb ik nog niet helemaal doorgenomen..Thanks
Okay, thanks.. Vind het trouwens wel raar dat Light frisdranken wel mogen. Fruitdranken niet omdat hier fruitsuikers in zitten, maar light is ook zeker niet suiker loos, zit alleen minder suiker in geloof ik. Ik bedoel, coca cola light en nu ook coca cola zero, dat zal toch ook wel een reden hebben. Maar goed, het hele dieet hangt toch aan elkaar met simpel calorieen tellen dus zal uiteindelijk toch wel minder calorieen zijn of zo. Ik drink toch m'n koffie ook maar zonder suiker, just to be on the safe side met die 4 bakjes die je op een dag mag..quote:Op zondag 13 mei 2007 19:23 schreef Yoni het volgende:
[..]
In boek twee staat over drinken o.a. het volgende:
- Je mag in plaats van water ook kruidenthee drinken bij voorkeur rooibosthee
- Heb je hartige trek, dan mag je één glas water per dag vervangen door een kop drinkbouillon
- Laat sapjes en frisdank zo veel mogelijk staan. Naast de vele calorieën die in de sappen zitten, tasten de zuren ook het tandglazuur aan.
- Neem ook light frisdrank met mae (maximaal 4 glazen per dag) dit ivm de kunstmatige zoetstoffen die er in zitten (aspartaam).
http://www.aspartaam.nl/quote:Op maandag 14 mei 2007 08:20 schreef teigan het volgende:
coca cola light en coca cola zero zijn gewoon hetzelfde..
Van aspartaam heb je zoveel minder nodig dan van suiker(1 gram aspartaam ipv 200 gram suiker), dat dat mini beetje energie dat het levert ook niets uitmaakt.. Een nadeel van zulke zoetstoffen is dat de hersenen er wel op reageren was het suiker.. Dus je kan er daarna alsnog enorme trek van krijgen.
Hoe snel heb je het nodig? Kan het vanavond wel overtiepen... maar dat is niet voor etenstijdquote:Op maandag 14 mei 2007 09:49 schreef Brighteyes het volgende:
Heeft er iemand voor mij het recept met de rundvleesreepjes, rijst en atjar?
Volgens mij staat het in boek 1 en dat heb ik uitgeleend.
Moet toegeven dat ik nog niet in boek 2 gekeken heb of het daar toevallig in staat.
Bedoel je deze?quote:Op maandag 14 mei 2007 09:49 schreef Brighteyes het volgende:
Heeft er iemand voor mij het recept met de rundvleesreepjes, rijst en atjar?
Volgens mij staat het in boek 1 en dat heb ik uitgeleend.
Moet toegeven dat ik nog niet in boek 2 gekeken heb of het daar toevallig in staat.
Oh nee, zo snel niet hoor, er stond sowieso al iets anders op de agenda, maar als je het over zou kunnen typen graag!quote:Op maandag 14 mei 2007 15:24 schreef Yoni het volgende:
[..]
Hoe snel heb je het nodig? Kan het vanavond wel overtiepen... maar dat is niet voor etenstijd
Scheelt mij weer tiepenquote:Op maandag 14 mei 2007 18:33 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Oh nee, zo snel niet hoor, er stond sowieso al iets anders op de agenda, maar als je het over zou kunnen typen graag!
Of je leest even verder.![]()
Thanks Judeljuud!
Ik heb je even dat receptenboek gemaild. Dat is superhandig!quote:
Ga het binnenkort eens makenquote:Op maandag 14 mei 2007 18:47 schreef Brighteyes het volgende:
Is het ook! Kan het echt aanraden!
Zou je hem mij ook kunnen mailen?quote:Op maandag 14 mei 2007 18:48 schreef Judeljuud het volgende:
[..]
Ik heb je even dat receptenboek gemaild. Dat is superhandig!![]()
Ik mag niet sonja-en, maar ik maak wel af en toe nog zo de lekkere recepten die ik tegen gekomen ben.quote:Op maandag 14 mei 2007 18:48 schreef Yoni het volgende:
[..]
Ga het binnenkort eens makenBen vandaag eindelijk ook maar weer eens echt begonnen met SB. En ik weet nu al dat a.s. weekend weer een dramatisch non-Sonja weekend wordt
![]()
Ja, denk dat ik idd voor een stoommaaltijd ga. Of zo'n maaltijdsalade ofzoquote:Op maandag 14 mei 2007 18:58 schreef Brighteyes het volgende:
Kan je dan niet een stoommaaltijd scoren bij een Albert Heijn? Dat deed ik in dat soort gevallen. Had ik iig een beter gevoel dan dat ik een patatje scoorde.
Enneh... mss hebben ze wel een bloemkoolprak bij de kant en klare maaltijden ook.
Albert Heijn for the win!quote:Op maandag 14 mei 2007 18:59 schreef Yoni het volgende:
[..]
Ja, denk dat ik idd voor een stoommaaltijd ga. Of zo'n maaltijdsalade ofzozo lekker vind ik bloemkool toch niet
quote:Op vrijdag 11 mei 2007 15:59 schreef Leylal84 het volgende:
Ik vind het onzin, iedereen weet wat hij wel en niet moet eten om af te vallen. Steek er een beetje tijd in, en sonja bakker hoeft het niet voor je te doen!!
Sonja Bakker? Opstap naar gezonde leefstijl of heel slecht?quote:Op woensdag 21 juni 2006 16:33 schreef DarkElf het volgende:
dit topic is specifiek voor het sonja bakker dieet, als je een discussie (de zovéélste) wilt houden over hoe je het beter kan doen, moet je een eigen topic openen
Dat heeft ook hier voor verwarring gezorgd. Wij hadden het altijd over knackerbrod en crackers, dat blijkt nu vertaald te worden door crackers en cracottes.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 13:30 schreef Brighteyes het volgende:
Jup.
En die kan je ook van het eigen merk nemen. Dan zijn het weer gewoon crackers.
In de eerste week verlies je vaak veel vocht, dus dat is al een deel van die 4 kilo. En verder hangt het natuurlijk ook af van hoeveel overgewicht je vader heeft.quote:Op woensdag 16 mei 2007 08:09 schreef Ticootje het volgende:
Nog maar even over mn vader, hij is in de eerste week 4 kilo kwijt.... Het werkt dus wel.
Maar is het wel goed om zoveel in korte tijd af te vallen??
Een krentenkoekje???quote:Op woensdag 16 mei 2007 08:39 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
In de eerste week verlies je vaak veel vocht, dus dat is al een deel van die 4 kilo. En verder hangt het natuurlijk ook af van hoeveel overgewicht je vader heeft.
Overigens lijkt het mij niet lekker om de hele dag met honger rond te lopen. Dan moet je er toch wat bij eten.
Nou, ik zou eerder wat fruit nemen. Of yoghurt of kwark. Of een boterham.quote:Op woensdag 16 mei 2007 08:41 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Een krentenkoekje???![]()
Mijn vader heeft een behoorlijk overgewicht. Hij zal zomaar 20 kilo kwijt kunnen, dan is hij nog aan de stevige kant.
quote:Op woensdag 16 mei 2007 08:50 schreef Brighteyes het volgende:
Dan moet je moeder idd nog maar eens een keertje nadenken.
Als iemand echt zoveel honger heeft dan is het sowieso niet goed.
Maar goed, je vader is toch niet geheel van je moeder afhankelijk? Of heeft hij een supermarkt verbod?
Ik heb echt bewondering voor je!quote:Op dinsdag 15 mei 2007 15:04 schreef Yoni het volgende:
Ik heb net een chocolade muffin afgeslagen![]()
Verder maak ik een zooitje van de menu's enzo, maar goed..
Jumbo scheelt vaak inderdaad aardig wat met AH, alleen jammer dat het niet overal zit!quote:Op woensdag 16 mei 2007 11:52 schreef neo2000 het volgende:
En gewoon alternatieve producten kopen.. Optimel..? Bij Jumbo hebben ze bijvoorbeeld TopVit. Zelfde spul, andere doos. En belangrijker, 20 eurocent per pak goedkoper geloof ik. Lijkt weinig, maar zeker de eerste weken gaan er wel wat pakken doorheen. Zelfde geld voor Betuwe -> O' Lacy's halvajam. Volkoren crackers van het merk Wasa -> Fjord of whatever... Sommige dingen schelen bijna 50 cent per stuk.
Het enige wat er bij ons vooral in hakt, is het fruit.. Maar goed, daar staat weer tegenover dat je opeens veel minder geld uit geeft aan vlees. Dus uiteindelijk valt het nog wel mee.
Maar jullie kopen toch wel gewoon seizoensfruit? Dat scheelt überhaupt al heel veel in kosten en dan heb ik het nog niet over de smaak.quote:Op woensdag 16 mei 2007 12:12 schreef Ticootje het volgende:
Fruit springt er echt uit, daar ben je gewoon veel geld aan kwijt. Sommige producten zijn ook gewoon bij de liddl tekoop, denk maar aan light jam. Fruit is bij de liddl ook iets goedkoper dan bij de AH.
oh ik maakte me al zorgen... (wacht met spanning op het boek)quote:Op woensdag 16 mei 2007 15:28 schreef Coelho het volgende:
Gemiddeld zit je toch maar net, of zelfs nog niet, aan 2 stuks fruit per dag. Dat zou toch normaal moeten zijn?
Dat probleem heb ik dus ook... heb nog geen goede oplossing gevonden dus ook nog geen Sonja voor mijquote:Op woensdag 16 mei 2007 10:57 schreef loehoes het volgende:
Ik zit te overwegen om te gaan Sonja Bakkeren.
Maar ik ben een student, en woon op kamers. Ik ben bang dat het dan vrij lastig ( Ik heb geen goede vriezer) en duur gaat worden.
Zijn er mensen hier die in dezelfde situatie zitten?
Oei arme Pa. Meer fruit zou je moeder toch wel toestaan?quote:Op woensdag 16 mei 2007 08:47 schreef Ticootje het volgende:
Hij heeft op de caloriechecker de producten ingevoerd van gister... toen kwam hij op 1075 cal. Voor een man van 1.90 en dik 115 kilo is dat niet lijnen maar lijden....
Mijn moeder is heel strikt in het dieet, hij krijgt gewoon niets anders dan dat er in het menu staat aangegeven....
Sta je af en toe zelf wat lekkers toe, alleen dan niet elke dag en kleine porties.quote:Op woensdag 16 mei 2007 22:55 schreef .Sparkling. het volgende:
Ik heb voor het eerst sinds ik begonnen ben een beetje een dipje.
Ik heb zo'n honger dat ik er gewoon chaggerijnig van word Gaat mijn vader ook nog allemaal dingen frituren.. Ben maar naar boven gevlucht, maar hier ruik ik het nog.
Ik ben gewoon soms zo bang dat ik nooit meer eens spontaan iets lekker kan nemen, zeker 's avonds niet omdat dat niet echt verantwoord is.
Hebben jullie daar niet ook af en toe last van?
Dat had ik dus heel vaak toen ik bezig was met SB. De angst om gelijk aan te komen was echt groot bij mij. Valt uiteindelijk wel mee, zolang je het af en toe lekkers niet overdrijft en zoals cora zegt, gewoon af en toe en kleine porties. Niet teveel zorgen over maken, werkt alleen maar averechts. Zet 'm op!quote:Op woensdag 16 mei 2007 22:55 schreef .Sparkling. het volgende:
Ik ben gewoon soms zo bang dat ik nooit meer eens spontaan iets lekker kan nemen, zeker 's avonds niet omdat dat niet echt verantwoord is.
Hebben jullie daar niet ook af en toe last van?
Ik hoop dat ik dat ook nog eens mee mag makenquote:Op donderdag 17 mei 2007 18:11 schreef Purky het volgende:
Moi
En zelfs nu ik redelijk ongezond eet blijf ik nog op gewicht. Dat is gewoon mijn probleem. Op gewicht blijven kan ik prima, zonder hulp afvallen kan ik niet
Yep. Ik ben 21 kilo afgevallen. Ben nu na het tweede boek twee keer te hebben gedaan gestopt. Ik eet nu wel in de geest van Sonja. Maar ik kan m'n oude hoeveelheden niet meer naar binnen krijgen en ik varieer meer dan vroeger.quote:Op donderdag 17 mei 2007 11:31 schreef Miss_S het volgende:
en zit hier nu ookal iemand die gestopt is en daarna niet meer aangekomen?
hoelang ben je al gestopt?quote:Op vrijdag 18 mei 2007 08:08 schreef Pikkebaas het volgende:
[..]
Yep. Ik ben 21 kilo afgevallen. Ben nu na het tweede boek twee keer te hebben gedaan gestopt. Ik eet nu wel in de geest van Sonja. Maar ik kan m'n oude hoeveelheden niet meer naar binnen krijgen en ik varieer meer dan vroeger.
En ik blijf prima op gewicht, de ene keer iets zwaarder en de andere keer iets lichter.
Nu een maand. En voor ik stopte heb ik op vakantie twee weken 'normaal' gegeten. Ook niet aangekomen.quote:
Ik heb mezelf zojuist gewogen en ben 2,5 kilo kwijt in 19 dagen. Dus dat is eigenlijk niet zo slecht.quote:Op vrijdag 18 mei 2007 23:10 schreef Purky het volgende:
Niet zo hard voor jezelf. 2 glazen wijn op een week gezond eten zullen heus niet zoveel schade doen. Af en toe genieten en even gewoon lekker eten/drinken mag best
That's where you lost me..? Je hebt er geen moeite mee, maar je bent nog neit met het dieet begonnen..? Nou meid, bereid je dan vast voor, want die trek naar zoetigheid zal in de eerste 2 weken alleen mar sterker worden..quote:Op zaterdag 19 mei 2007 15:04 schreef Eigenmijsje het volgende:
Hoe gaan jullie om met de moeilijke momenten wanneer je bijvoorbeeld onweerstaanbare trek hebt in friet/zoetigheid/etc?
Ik kan me er op zich best aan houden (moet trouwens nog beginnen, as maandag)..
en hoe ga je dan verder?quote:Op zaterdag 19 mei 2007 21:55 schreef babyfeet het volgende:
Ik had helemaal geen last van trek in zoetigheid de eerste 2 weken nu nog niet eigenlijk
mijn zoontje kan gewoon snoepen zonder dat ik er trek in krijg.
Maar ik ben heel blij ik heb mijn eerste streefgewicht behaald de 75 kilo
dus al 18 kilo afgevallen !
Nu nog 5 te gaan en dan vind ik het genoeg dus nog 5 weken zwoegen denk ik
Vaak geld voor de mensen met overgewicht dat ze geen regelmatig eetpatroon hebben. Sonja Bakker dwingt je eigenlijk om regelmatig te gaan eten. Ik ben ook zo iemand, ik heb ook nooit geen honger of trek en sla het dan maar over.quote:Op zondag 20 mei 2007 01:51 schreef Judeljuud het volgende:
Ik weet niet zo goed hoe ik het moet uitleggen, maar ik eet vaak ongeveer de helft van wat Sonja voorschrijft. Ik zit nu in week 4, maar het gaat gewoon voor geen meter. Ik heb geen honger of trek en stel zelfs eten vaak een beetje uit. Vandaag heb ik bijvoorbeeld twee crackers (halvajam en slankie smeerkaas) gegeten en avondeten (kadetjes met tartaar & champignons) en 's avonds een eierkoek. Daarbij probeer ik 4 flesjes spa-blauw te drinken per dag.
De motivatie is er wel, want ik wil heel graag afvallen! Maar ik mis dus heel erg de structuur en vind het moeilijk om te eten op momenten dat ik geen trek heb. Hebben jullie dat ook?![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |