quote:Patrick Kluivert wil terug naar Ajax
‘Anders ga ik op wereldreis’
Door: Remco Janssen
Gepubliceerd: vandaag 06:10
Update: vandaag 06:53
Kluivert vindt het ‘nogal makkelijk’ om zijn geringe rendement bij PSV - zestien duels, drie goals en drie assists - op zijn terugkerende blessures te gooien. ‘Als ik geen speelminuten krijg, kan ik ook niet laten zien wat ik kan. Ik heb heel veel ritme nodig. Als je telkens een half uurtje – hoogstens – in mag vallen, dan krijg je helemaal geen ritme. Ja, en dan zeggen ze: je traint toch? Maar trainen is niet hetzelfde als een wedstrijd. Heel vervelend.’
Hij wordt bestempeld als arrogant, als een glamour boy. Zo heeft iedereen wel wat aan te merken op Kluivert. Hij interrumpeert. ‘Dat vind ik zelf ook. In mijn hele carrière ben ik op een bepaalde manier neergezet. Af en toe is het heel lastig hoe mensen en de media mij neerzetten. Nee, ik ben sowieso geen glamour boy. Dat is totaal niet op mij van toepassing. Dat is zelfs kortzichtig, vind ik.’
Arrogantie
Arrogantie? Daarvan viel geen spoortje te ontdekken bij Kluivert in hoe hij zich dit jaar gedroeg bij PSV. Hij was geduldig, stond als laatste handtekeningen uit te delen en ging met elke bakvis die het vroeg op de foto.
Arrogantie? Kluivert zou zelf ook niet weten waar men dat vandaan haalt. ‘Degene die dat vindt, moet maar een keer naar De Herdgang komen, daar kunnen ze het met eigen ogen zien. Je mag die arrogante Kluivert zoeken, maar die is er gewoon niet. Ik ben verre van arrogant, dát durf ik wel van mijzelf te zeggen.’
‘Het is lastig daar tegen te vechten, want mensen die dat beweren, kennen mij niet. Op een gegeven moment denk je: pfff, als jij dat zo denkt, dan denk je maar zo, ík weet dat ik niet zo ben. Dan ga ik er niet tegen vechten. Ik heb aan niemand wat te verantwoorden.’
Open boek
‘Ik ben niet een persoon die daardoor in zichzelf gekeerd is, maar juist meer een open boek. Ik ga mij niet anders voordoen dan ik ben. Ik kan iedereen in zijn ogen kijken en zeggen wat ik ergens van denk. Dan moet je dat ook tegen mij doen: ik heb niks te verbergen.’
De wonderlijke ontknoping van de Eredivisie waarin PSV plots toch nog kampioen werd, vierde Kluivert alsof het zijn eerste prijs uit zijn loopbaan betrof. ‘Het voelt héérlijk’, verkondigde hij op het volgestroomde hoofdveld van het Philips Stadion.
Voor wie zijn bijdrage aan de titel – zestien duels, drie goals, drie assists - optelt, lijkt de feestvreugde van Kluivert misschien buitenproportioneel. ‘Na negen jaar kom je weer naar Nederland met de bedoeling om meteen kampioen te worden. Ik zeg niet op welke manier dat is gebeurd. Tot de laatste competitiedag was het kielekiele, maar als het tóch gebeurt, dan is de voldoening natuurlijk enorm.’
Dat zijn bijdrage gering was, doet hem weinig. ‘Je bent toch kampioen. Ik voel mij net zo als diegene die elke wedstrijd negentig minuten heeft gespeeld.’
‘Natuurlijk wil je zelf ook meer spelen. Daarvoor ben je gekomen. Maar ja, je kunt moeilijk doorspelen met een blessure. Maar ik heb wél weer een kampioenschap achter mijn naam staan.’
Veel voldoening haalde hij uit het groepsproces richting het kampioenschap.’ Ik denk dat ik nog wel belangrijk ben geweest in de kleedkamer. Ik heb heel veel met jonge spelers gesproken, bijna elke dag praatte ik met Ibrahim Afellay.’
‘Waarom? Ik vind het een goeie gozer. Een rustige jongen, die gewoon zijn werk doet. Dat wordt een hele grote. Als hij zo doorgaat, kan PSV hem - denk ik – niet lang meer houden. Nog één, twee jaar en dan is-ie weg. Maar die moet je ook lekker laten gaan, laten bloeien. Die behoort straks tot de Europese top.’
Aanbiedingen
De oud-spits van Ajax, AC Milan, FC Barcelona, Newcastle en Valencia heeft zelf nog geen idee waar hij nu na PSV voetbalt.‘ Ik ga kijken wat voor leuke aanbiedingen ik heb. En dan neem ik binnen nu en een paar weken een beslissing.’
Buitenlandse clubs zouden al interesse in hem hebben getoond. Het vervolg van zijn carrière hoeft wat hem betreft niet in Nederland plaats te vinden. Kluivert: ‘Er is maar een club in Nederland waar ik naartoe kan en dat is Ajax. Als ik erheen zou kunnen, zou ik daarvoor kiezen.’
Champions League
Kluivert beloofde in een eerder stadium nog twee jaar door te gaan met voetballen. ‘Pas daarna wil ik de handdoek in de ring gooien. Dan is het genoeg geweest. Ik moet ook naar mijn lichaam luisteren, wil ik later nog normaal recht kunnen lopen.’
Simpel gezegd heeft hij alles in zijn voetballoopbaan te danken aan dat ene doelpunt tegen AC Milan in 1995, waarmee Ajax de Champions League won. Lachend: ‘Wat wil je dat ik doe? Moest ik hem op de paal schieten?! Je krijgt zo’n kans, je schiet hem erin. Dat is het minste wat je kunt doen.’
Blessures
Bevreesd dat clubs vanwege zijn vele blessures in de voorbije jaren niet meer voor hem dúrven kiezen, is Kluivert niet. ‘Er komt heus wel een aanbieding. En als er niks komt, dan ga ik even lekker niks doen. Dan gaan we (zijn vriendin Rossana Lima en hun aanstaande kind, red.) lekker een wereldreis maken of wat dan ook.’
Stoppen?
Kluivert verzekert dat hij zeker nog niet klaar is met voetbal. Want, stoppen? Kom nou. In het voetbal, dáár liggen voorlopig nog zijn ambities. Op het veld, want daar voelt hij zich als ‘een vis in het water’.
‘Ik voel bij mijzelf dat ik nog één topjaar kan halen.’ De PSV-speler slaat met zijn vuist op tafel. ‘Ik sta erop.’ ‘Natuurlijk wil je zelf ook meer spelen. Daarvoor ben je gekomen’‘Ik denk dat ik nog wel belangrijk ben geweest in de kleedkamer’
F'noord 1 dus gewoon.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 12:00 schreef Steve_I. het volgende:
Een gevangenisteam na misbruik of dood door schuld
Nah ik zie zijn waarde niet echt meer voor Ajax of hij moet een wonde rknie krijgen ergens op de kermis.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 11:55 schreef PLAE@ het volgende:
Ajax, hij verdient daar gewoon een contract. Maakt me niet uit dat je daarvoor een paar 2e rangsspelers moet laten schieten.![]()
Sommige spelers, zoals Kluivert en Jari kunnen ook als ze zelf niet spelen een enorme bijdrage leveren aan de ontwikkeling van een elftal.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 12:06 schreef Chadi het volgende:
[..]
Nah ik zie zijn waarde niet echt meer voor Ajax of hij moet een wonde rknie krijgen ergens op de kermis.
Zo is dat! Er is maar 1 rood-wit en das ONS ROOD-WIT!quote:Op vrijdag 11 mei 2007 12:31 schreef teamlead het volgende:
[..]
Sommige spelers, zoals Kluivert en Jari kunnen ook als ze zelf niet spelen een enorme bijdrage leveren aan de ontwikkeling van een elftal.
Er is vast een constructie te verzinnen waardoor hij niet te duur is (prestatiecontract, betalen per wedstrijd, eigen risico bij blessures). Ik zou hem dolgraag terug zien in het echte rood-wit
Niet dat ik hem niet graag terug wil zien in het ajax shirt maar ik ben bang dat dat een anti climax wordt.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 12:31 schreef teamlead het volgende:
[..]
Sommige spelers, zoals Kluivert en Jari kunnen ook als ze zelf niet spelen een enorme bijdrage leveren aan de ontwikkeling van een elftal.
Er is vast een constructie te verzinnen waardoor hij niet te duur is (prestatiecontract, betalen per wedstrijd, eigen risico bij blessures). Ik zou hem dolgraag terug zien in het echte rood-wit
Ik vrees dat het net als het laatste jaar van Jari wordt, maar toch.... al is het maar 1 wedstrijd in Ajax-1....quote:Op vrijdag 11 mei 2007 16:38 schreef Chadi het volgende:
[..]
Niet dat ik hem niet graag terug wil zien in het ajax shirt maar ik ben bang dat dat een anti climax wordt.![]()
Hij zou het wel willen, TenCate zei dat hij het aan de ene kant wel zou willen maar verder intern nog moet overleggen.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 01:03 schreef static het volgende:
Komt hij weer terug naar Ajax?
Dat is waarquote:Op zaterdag 12 mei 2007 01:45 schreef the_legend_killer het volgende:
Ja maar daar vind je wel weer een nieuwe speler voor
Beetje respect hequote:Op zaterdag 12 mei 2007 01:47 schreef pekel het volgende:
Zou Zwolle hem nog over willen nemen?
OMGquote:Op zaterdag 12 mei 2007 01:51 schreef popolon het volgende:
MLS teams tonen interesse.
Als 'ie de VS in mag.
quote:Op zaterdag 12 mei 2007 01:51 schreef popolon het volgende:
MLS teams tonen interesse.
Als 'ie de VS in mag.
Hij refereert aan een stunt van ik meen de Zwolse gemeenteraad van enkele jaren terug, die geld wilden vrijmaken om Patrick Kluivert naar FC Zwolle te halen.quote:
Denk niet dat Ten Cate Huntelaar op de bank gaat zetten.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 11:40 schreef J.Herrer het volgende:
Statistisch gezien nog steeds beste spits van NL elftal
Hoop het ook nietquote:Op zaterdag 12 mei 2007 17:56 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
Denk niet dat Ten Cate Huntelaar op de bank gaat zetten.
Maar je weet het nooit met Henkie
tja, hij doet maar lekkerquote:Op woensdag 30 mei 2007 23:38 schreef DrDentz het volgende:
Denk eerder weer een Spaanse club. Levante ofzo. Lekker in de Spaanse zon af en toe een wedstrijdje meepikken in de luwte van de Primera Division.
Ik heb gehoord van de buurvrouw van het nichtje van Kluivert dat Twente interesse heeft.quote:Op donderdag 14 juni 2007 09:30 schreef Dos37 het volgende:
Is er al wat bekend? of geruchten. Qatar misschien.
quote:Op donderdag 14 juni 2007 11:05 schreef Dos37 het volgende:
agh hij mag de veters van Blaise nog niet strikken.
Kan niet. Daar heb je karakter voor nodig.quote:Geef hem een prestatiecontract, dan drukt ie niet zo zwaar op de begrotingEn kan zijn kennis overdragen aan Huntelaar e.d.
Gewoon een mentor-rol, a la v. Hooijdonk
Hij kan denk ik op een lager niveau nog makkelijk mee. Ik zie hem niet zo snel bij een mindere club in Europa spelen, dus lijkt me inderdaad een land als Quatar wel een optie. Anders zal hij de schoenen wel opbergen.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 18:35 schreef DeVinger het volgende:
Als die slim is kapt hij gewoon en gaat hij naar Quatar oid.
quote:Kluivert mag het proberen in Engeland
Patrick Kluivert krijgt de mogelijkheid om een contract af te dwingen bij het Engelse Sheffield Wednesday. Manager Brian Laws verklaarde tegenover de BBC dat de spits, die mag vertrekken bij PSV, de kans krijgt zich te bewijzen wanneer hij daar zelf zin in heeft.
Of de 31-jarige oud-international namelijk in gaat op het aanbod is nog ongewis. “We hebben hem uitgenodigd om een oordeel over hem te vellen. Het is slechts een mogelijkheid voor ons, en op dit moment is er dan ook nog niks concreet. We hebben in ieder geval een voorstel gedaan,” aldus Laws.
Wednesday, dat momenteel actief is in het Engelse Championship, zou na Newcastle United de tweede club in Groot-Brittanië betekenen voor Kluivert. Nadat hij Newcastle verliet toog hij naar Valencia in Spanje, om vervolgens na één jaar aldaar terug te keren naar Nederland bij PSV.
quote:Op maandag 23 juli 2007 19:39 schreef PLAE@ het volgende:
Wat is dat nou voor onzinnige vraag.
Vluchten voor die zwangere teef natuurlijk.
Nee juist te slecht.quote:Op maandag 23 juli 2007 20:56 schreef hello_moto1992 het volgende:
[..]
![]()
Hij moet gewoon naar FC Twente, maar daar is hij zeker weer te goed voor.
truequote:Op maandag 23 juli 2007 21:17 schreef FootballPlayer het volgende:
Hij heeft zijn laatste kans bij PSV al verprutst. En als het zelfs bij een warme club als PSV niet lukt lukt het nergens.
Ben ik het eigenlijk wel mee eens, maar hoe kan het zo gebeurenquote:Op maandag 23 juli 2007 21:06 schreef mcyodogg het volgende:
Of weg uit Europa. Hier maakt hij zich toch alleen maar belachelijk.
Kan makkelijkquote:Op maandag 23 juli 2007 22:19 schreef hello_moto1992 het volgende:
[..]
Ben ik het eigenlijk wel mee eens, maar hoe kan het zo gebeuren?
Het kan toch niet zomaar voorbij zijn? Hij zou eigenlijk nog een jaar bij Ajax moeten voetballen.
quote:Wednesday nodigt Kluivert uit voor stage
23/7/2007 22:02
Sheffield Wednesday heeft Patrick Kluivert een oefenstage aangeboden. De 31-jarige spits zit zonder club omdat PSV weigerde zijn aflopende contract te verlengen.
Sheffields voorzitter Brian Laws verkondigde voor BBC Radio Sheffield dat hij heeft aangeklopt bij Oranje's topscorer aller tijden. 'Ik heb een goede contactpersoon in Nederland, die de zaakwaarnemer van Kluivert is. We hebben de jongen uitgenodigd en ik wil hem eens aan het werk zien. Het is een mogelijkheid. Er is op dit moment nog niets concreet, maar we hebben geïnformeerd.'
Kluivert stond het afgelopen seizoen onder contract bij PSV, waarvoor hij in zestien competitieduels tot drie doelpunten kwam. Vijf keer begon hij in de basis. Eerder droeg de 79-voudig international de shirts van Valencia, Barcelona, AC Milan, Ajax en Newcastle United.
Sheffield Wednesday eindigde het afgelopen seizoen op de negende plaats in het Championship, het tweede profniveau van Engeland. The Owls strandden op vier punten van een plaats in de play-offs om promotie.
vi.nl
Naast Makaay?quote:Op dinsdag 24 juli 2007 01:11 schreef DrDentz het volgende:
Als de spelers bij Newcastle hem al niet begrijpen waarom zouden de kick-and-rush-houthakkers daar hem dan wel begrijpen. De Kluif weet wel beter
Samen met Frank het elftal ( El nasr ofzo?) op sleeptouw nemen.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 13:49 schreef mcyodogg het volgende:
Ik vraag me af hoeveel slechter het voetbal in Qatar is, als je ploegen als Sheffield Wednesday hoort langskomen.
Ronald...quote:Op dinsdag 24 juli 2007 14:04 schreef Grulez het volgende:
[..]
Samen met Frank het elftal ( El nasr ofzo?) op sleeptouw nemen.
De beleving is inieder geval beter....quote:Op dinsdag 24 juli 2007 13:49 schreef mcyodogg het volgende:
Ik vraag me af hoeveel slechter het voetbal in Qatar is, als je ploegen als Sheffield Wednesday hoort langskomen.
quote:'Kluivert ziet Sheffield Wednesday wel zitten'
Patrick Kluivert heeft positief gereageerd op het aanbod dat hem is gedaan door Sheffield Wednesday-trainer Brian Laws. De spits van PSV mag op proef komen bij de Championship-ploeg, en staat daar niet onwelwillend tegenover.
Op de website van The Owls verklaard Laws dat hij contact heeft gehad met de zaakwaarnemer van Kluivert. Deze zou op zijn beurt contact op hebben genomen met de 31-jarige oud-international.
”De mogelijkheid bestaat dat het allemaal doorgaat,” bevestigt Laws. “Ik ken zijn zaakwaarnemer erg goed en tijdens ons verblijf in Nederland heeft hij mij laten weten dat Patrick op zoek is naar een andere club.”
”Vervolgens heeft hij contact opgenomen met de speler, die vervolgens liet weten geïnteresseerd te zijn,” beweert de oefenmeester. Toch houdt de club uit de vierde stad van Engeland nog een slag om de arm.
“Ik ga nog geen conclusies trekken vanwege het feit dat hij interesse zou hebben. We weten allemaal wat voor een fantastische speler hij is, maar ik wil hem eerst aan het werk zien om te kunnen bepalen hij hongerig hij nog is om te presteren.”
Ja inderdaad, hij is toch de helft van het seizoen geblesseerd en voegt verder niks toe aan SW.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 14:53 schreef teamlead het volgende:
jezus.. stop dan gewoon
Nee niet meegemaakt, maar dat is toch geen club voor Kluivert?? Hij is toch ongeveer even oud als RvN? En die speelt nog gewoon bij Real Madridquote:Op dinsdag 24 juli 2007 15:01 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Waarom Wednesday is toch een mooie club. Wel eens een wedstrijd meegemaakt in het championship?
Ja het kan mij ook niet veel boeien maar er zijn toch wel wat betere teams die hem willen hebben en waar hij aan spelen toe komt?quote:Op dinsdag 24 juli 2007 15:09 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
En nou wil hij gewoon lekekr voetballen. Laat hem.
Deels natuurlijk door een aantal zaken uit z'n privé-leven, maar voornamelijk als gevolg van de fysieke ongemakken van de laatste 4-5 jaar. Zonder die fysieke problemen zou Patrick Kluivert nog steeds bij een topclub (goed voor halve finale CL) en in de spits bij het Nederlands Elftal spelen.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 15:07 schreef DrDentz het volgende:
Dat wel maar Kluivert won de Champions League en speelde bij AC Milan terwijl Ruud nog bij FC Den Bosch bezig was. Zijn beste tijd begon en eindigde eerder
Omg, Kluivert - Alvesquote:Op dinsdag 24 juli 2007 15:22 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
[..]
Deels natuurlijk door een aantal zaken uit z'n privé-leven, maar voornamelijk als gevolg van de fysieke ongemakken van de laatste 4-5 jaar. Zonder die fysieke problemen zou Patrick Kluivert nog steeds bij een topclub (goed voor halve finale CL) en in de spits bij het Nederlands Elftal spelen.
Sheffield is (los van de stad) een hele mooie club om te spelen en met het niveau valt het ook nog wel mee hoor.. Speelden 2-2 tegen SC Heerenveen en 1-1 tegen FC Groningen in de voorbereiding. Nu was die eerste een drama-partij, maar er zit zeker wel voetbal in die spelers. Mits Kluivert fit blijft zou het zo maar weer eens een opstapje naar het hoogste niveau kunnen blijken.
Overigens, 't is niet realistisch maar ik zou de combinatie Patrick Kluivert-Afonso Alves wel héél erg gaaf vinden bij SC Heerenveen![]()
quote:Kluivert wijst Sheffield Wednesday af
Patrick Kluivert zal niet naar Sheffield Wednesday verkassen. De club had de 31-jarige aanvaller een stage aangeboden, maar Kluivert heeft besloten om niet op dat aanbod in te gaan. "Ik ben vereerd met de interesse, maar een overgang naar Sheffield Wednesday past niet in mijn toekomstplannen", zegt de topscorer aller tijden van Oranje.
Kluivert is op zoek naar een nieuwe werkgever sinds PSV hem in mei liet weten dat hij niet in aanmerking kwam voor een nieuw contract. In Eindhoven verscheen de voormalig spits van Ajax, AC Milan, Barcelona, Newcastle United en Valencia zestien keer binnen de krijtlijnen. Echt overtuigen kon hij nimmer.
Sheffield Wednesday-trainer Brian Laws had goede hoop dat Kluivert naar Engeland zou trekken. "De speler heeft aangegeven geïnteresseerd te zijn", beweerde de oefenmeester op de officiële website van The Owls. Niets blijkt echter minder waar. "Ik wacht rustig af", aldus Kluivert, die zegt meerdere aanbiedingen op zak te hebben. "Mijn zaakwaarnemer legt alles naast elkaar, waarna ik een beslissing zal nemen."
Past niet in zijn toekomstplannen ?! waar liggen die toekomstplannen bij hem dan? Buiten het veld neem ik aanquote:
Jongen, hij had al veel eerder naar Ajax gemoeten, die hebben hem toentertijd ook gepolst, maar toen wou die niet.quote:Op woensdag 25 juli 2007 19:50 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
HAHAHA. Wat ben jij blind zeg.
Hij kiest juist niet voor geld. Zijn leeftijdsgenoeten bouwen af bij ajax, psv ef feyenoord. Ik heb nieuws voor je:
DIE CLUBS WILLEN KLUIVERT NIET!!!
Denk jij nou echt dat een club als Sheffield meer kan bieden dan Ajax? Naieveling. Hij kiest juist niet voor het geld, maar hij wil een club waar hij speelt en zelfs bij Sheffield is dat triest genoeg niet het geval....
Hij heeft Affelay beter gemaakt? Leg uit.quote:Op woensdag 25 juli 2007 19:33 schreef DeVinger het volgende:
Ik snap hem echt niet. Als mens valt hij eigenlijk door de mand hier. Waar al zijn tijdgenoten afbouwen bij PSV, Ajax of Feyenoord (of gewoon nog op het allerhoogste niveau acteren), blijft hij maar aanmodderen en voor het geld kiezen. Gevolg is wel dat hij al 5jaar lang stilstaat, zijn gezin van hot naar her laat verhuizen, en dat alles om een gespekte bankrekening te krijgen. Als hij een echte vent was ging hij ipv Urzaiz naar Ajax. Alleen al zijn aanwezigheid zou de club veel goed doen. Kijk bv hoe hij Affelay beter heeft gemaakt vorig jaar. Zijn hart klopt echt niet voor ajax of barca, enkel voor geld en roem. Mafkees, als je het dan echt goed wil doen, ga dan idd naar Quatar en vang miljoenen en ga daarna lekker met de boertjes herinneringen ophalen!
Hij was altijd een van mijn helden, maar heeft de afgelopen seizoen flink afgedaan![]()
En toen kluivert niet wou werd huntelaar gekocht.En volgens mij hebben jullie daar toch wel wat meer aan gehad dan je aan kluivert zou hebben gehad.quote:Op woensdag 25 juli 2007 20:36 schreef DeVinger het volgende:
[..]
Jongen, hij had al veel eerder naar Ajax gemoeten, die hebben hem toentertijd ook gepolst, maar toen wou die niet.
quote:Vitesse staat op het punt om Patrick Kluivert aan de selectie toe te voegen. De aanvaller heeft al enkele gesprekken met de Arnhemmers achter de rug. Beide partijen hebben inmiddels een mondeling akkoord. (Voetbalzone.nl)
quote:Op donderdag 16 augustus 2007 11:48 schreef DrDentz het volgende:
Kan die samen met dikke Theo naar de snackbar
zo te zien heeft vitesse niet alleen nieuwe spit, maar ook een nieuwe mandekker.quote:
Op zich wel een verfilming waard, Patrick Kluivert had zijn top al bereikt toen Ruud van Nistelrooij nog in de eerste divisie speelde. Daarna is Van Nistelrooij geklommen naar de top, terwijl Kluivert steeds meer afgleed.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 11:51 schreef RayMania het volgende:
Triest als je het vergelijkt met Van Nistelrooij nu. Even oud, maar Ruud is hem ruimschoots voorbij gestreeft in bereikte carrière.
Iddquote:Op donderdag 16 augustus 2007 12:19 schreef PLAE@ het volgende:
Overigens die vergelijking tussen v Nistelrooy en Kluivert...daarin staat Kluivert nog gewoon 'voor' als je het mij vraagt.
Vanaf AC Milan t/m Barca heeft Kluivert 7/8 jaar aan de absolute top gestaan.
Van Nistelrooy zit pas op 6 seizoenen en ik denk niet dat hij over een jaar nog op een basisplaatsje bij Real kan rekenen.
Het is net als met wielrenners. Komt je carriere pas later op gang dan eindigt je top ook wat later. Na een bepaalde tijd topniveau zijn spelers vaak gewoon 'op'.
Absoluut oneens. Kluivert heeft met Ajax de Cl gewonnen en dat is uniek. Maar het laatste seizoen bij Barcelona en de jaren daarna bij Newcastle, Valencia en PSV heeft hij gewoon bar weinig laten zien. In 330 duels maakte hij 145 goals. Van Nistelrooij heeft bij evenzoveel topclubs gespeeld, is topscorer geworden van zowel de Engelse, de Spaanse en de Nederlandse competitie. In 356 duels maakte hij 212 doelpunten. Een fitte Ruud is een zekerheidje.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 12:19 schreef PLAE@ het volgende:
Overigens die vergelijking tussen v Nistelrooy en Kluivert...daarin staat Kluivert nog gewoon 'voor' als je het mij vraagt.
Vanaf AC Milan t/m Barca heeft Kluivert 7/8 jaar aan de absolute top gestaan.
Van Nistelrooy zit pas op 6 seizoenen en ik denk niet dat hij over een jaar nog op een basisplaatsje bij Real kan rekenen.
Het is net als met wielrenners. Komt je carriere pas later op gang dan eindigt je top ook wat later. Na een bepaalde tijd topniveau zijn spelers vaak gewoon 'op'.
Klopt. Kluivert is ook de betere voetballer, maar dankzij zijn mentaliteit is Ruud gekomen waar hij nu staat.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 12:35 schreef J.Herrer het volgende:
[..]
Idd
Toen Kluivert op zijn 17e of 18e de CL won, zat van Nistelrooy nog bij Den Bosch te ballen
Ruud's carriere begon pas eigenlijk toen hij naar Manchester ging, Kluivert's carriere begon al meteen bij zijn doorbraak, die mindere jaren die hij nu heeft had van Nistelrooy aan het begin van zijn carriere.
Pas bij Heerenveen begon hij echt met scoren en bij PSV bouwde hij zijn reputatie op
En dan nog, vier mindere jaren bij Barcelona, Valencia, Newcastle en PSV is nog altijd beter dan 3 jaar Den Bosch en 1 jaar Heerenveen
quote:Op donderdag 16 augustus 2007 11:55 schreef gebruikersnaam het volgende:
[..]
zo te zien heeft vitesse niet alleen nieuwe spit, maar ook een nieuwe mandekker.
Bericht kwam ook van voetbalzone af. Dan weet je meteen dat maar een of andere debiel t verzonnen heeft.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 19:12 schreef vitessezuid113 het volgende:
Volgens vitesse.nl is Kluivert NIET in beeld als nieuwe spits voor Vitesse.
en ruud kan nog altijd de cl winnenquote:Op donderdag 16 augustus 2007 13:15 schreef mcyodogg het volgende:
Kluivert heeft een CL, en Ruud niet. En toch zou ik voor Ruuds carriere kiezen.
?quote:Op donderdag 16 augustus 2007 19:31 schreef BonJovi het volgende:
topscorer van HOlland moet hij nog werken
Als hij er geen jaar uit was geweest dan was hij aardig in de buurt geweest met zijn doeltreffendheidquote:Op donderdag 16 augustus 2007 19:36 schreef BonJovi het volgende:
topscorer van Holland moet Van Nistelrooy nog worden bedoelde ik
Hij had de eer allang aan zichzelf moeten houden, gewoon lekker gaan rentenieren in Spanje ofzo.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 19:18 schreef DIGGER het volgende:
Hoeveel pijn zou het eigenlijk doen als je een hele transferperiode niet genoemd wordt, en als je dan toch ineens genoemd wordt - bij nota bene Vitesse - deze club niet weet hoe snel ze moeten verklaren dat hij volstrekt niet in beeld is en alle geruchten klinkklare onzin zijn.
Ik had hem graag nog een jaartje bij Ajax gezien, als pinchitter.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 08:40 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Hij had de eer allang aan zichzelf moeten houden, gewoon lekker gaan rentenieren in Spanje ofzo.
Vorig jaar (op basis van een prestatiecontract), niet na een mislukt seizoen bij PSV.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 09:42 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Ik had hem graag nog een jaartje bij Ajax gezien, als pinchitter.
Ergens in Spanje, mooie villa met zwembad:quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 09:49 schreef msg2me het volgende:
waar hangt die nu eigenlijk uit?
Ook dit jaar had ik hem er graag bij gehad. Uiteraard wel op basis van een prestatiecontract.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 09:46 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Vorig jaar (op basis van een prestatiecontract), niet na een mislukt seizoen bij PSV.
Yup, eigenlijk een jaar of 2 geleden al...quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 08:40 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Hij had de eer allang aan zichzelf moeten houden, gewoon lekker gaan rentenieren in Spanje ofzo.
Zeker wetenquote:Op zondag 26 augustus 2007 16:53 schreef methodmich het volgende:
Ik denk dat John de Wolf hem naar Türkiyemspor gaat halen ofzo.
quote:Op zondag 26 augustus 2007 21:24 schreef heiden6 het volgende:
Ik zou graag zien dat hij naar Ajax gaat, maar ik ben dan ook geen Ajacied.
quote:Op zondag 26 augustus 2007 11:59 schreef hello_moto1992 het volgende:
Hij mag wel opschieten, nog 5 dagen.
Of mag hij altijd gewoon een contract tekenen omdat hij geen club heeft?
Die pokeren ook al tegenwoordig hoorquote:Op zondag 26 augustus 2007 12:09 schreef RayMania het volgende:
Kluivert eindigt vast wel ergens in Dubai. Samen met Lindenbergh en Reiziger klaverjassen.
quote:Kluivert traint tijdelijk weer mee bij Ajax
28/8/2007 14:25
In afwachting van een nieuwe club traint Patrick Kluivert sinds vandaag mee met Jong Ajax. De spits zit zonder club, nadat PSV zijn contract niet verlengde.
'Het voelt heerlijk weer bij Ajax te zijn', zei de topscorer aller tijden van het Nederlands elftal (veertig goals in 79 interlands), na zijn eerste training sinds het seizoen 1996/97 in Amsterdam tegen De Telegraaf. 'Dit is m'n debuut voor Jong Ajax, na de A1 ben ik gelijk naar het eerste gegaan.'
Tijdens de training onder leiding van Adrie Koster en Aron Winter, maakte Kluivert (31) een fitte indruk. 'Het ging wel lekker, ja.' De Amsterdammer is clubloos sinds zijn mislukte verblijf bij PSV. Voor de Eindhovense club maakte hij slechts drie doelpunten in zestien duels.
'Ik heb een aantal aanbiedingen gehad waarbij het geld wél, maar mijn gevoel niet goed was. Ik wacht op de club die bij me past.'
De laatste tijd werkte de voormalige speler van Ajax, AC Milan, Barcelona, Newcastle United, Valencia en PSV zich in het zweet in een sportschool. 'Mijn basisconditie is goed, maar een voetbalconditie is toch wat anders. Daarom heb ik Ajax gevraagd mee te mogen trainen met het tweede. Het is ontzettend lekker weer met de bal aan de slag te gaan.'
Tja... Rendement, nog steeds niet slecht zelfs na zn slechte jaren.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 09:56 schreef CANARIS het volgende:
Ik denk dat we Patje niet meer zullen zien.
Er zijn weing mensen die zo consequent aan de ondergang van hun cariere hebben gewerkt als Patje.
Naast zijn onverschuldete manke benen, heeft patje zo ongeveer de reputatie van precies die kerel die je niet in je kleeedkamer wilt hebben zitten. Zijn rendement is zo ontiegelijk laag, dat geen club patje het salaris gaat betalen waar patje meent recht op te hebben.
Patje , hou de eer aan jezelf. Geld zul je wel niet meer nodig hebben ( alhoewel je het type bent wat wel eens heel snel los zou kunnen gaan)
Onbegrijpelijk dat ze in Amsterdam Urzaíz halen. Die paar invalbeurten had Kluivert ook wel gered met zijn knie. Daarbij haal je een dosis ervaring binnen die bekend is met het systeem dat gespeeld wordt. Iemand waar de jonge spelers naar opkijken en Nederlands sprekend. Typerend voor de club dit beleid, het is immers niet de eerste keer.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 10:15 schreef Longmen het volgende:
2006/07 16 3
Helemaal mee eens, helaasquote:Op woensdag 29 augustus 2007 10:52 schreef SpankTheMonkey het volgende:
[..]
Onbegrijpelijk dat ze in Amsterdam Urzaíz halen. Die paar invalbeurten had Kluivert ook wel gered met zijn knie. Daarbij haal je een dosis ervaring binnen die bekend is met het systeem dat gespeeld wordt. Iemand waar de jonge spelers naar opkijken en Nederlands sprekend. Typerend voor de club dit beleid, het is immers niet de eerste keer.
Hey Monkey, ja ben het eens. Van mij mag hij komen.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 10:52 schreef SpankTheMonkey het volgende:
[..]
Onbegrijpelijk dat ze in Amsterdam Urzaíz halen. Die paar invalbeurten had Kluivert ook wel gered met zijn knie. Daarbij haal je een dosis ervaring binnen die bekend is met het systeem dat gespeeld wordt. Iemand waar de jonge spelers naar opkijken en Nederlands sprekend. Typerend voor de club dit beleid, het is immers niet de eerste keer.
En dan mooi hem laten optrekken met Urby en Maduro, worden ze een goede prof van die goed op zijn lichaam let en altijd fit isquote:Op woensdag 29 augustus 2007 10:52 schreef SpankTheMonkey het volgende:
[..]
quote:Lille in vergevorderd stadium met Kluivert
Lille wil Patrick Kluivert met onmiddellijke ingang aan de selectie toevoegen. Dit meldt het Algemeen Dagblad donderdagmiddag.
De onderhandelingen zouden reeds in een vergevorderd stadium zijn. De nummer twaalf van de Franse competitie hoopt de 31-jarige aanvaller spoedig te kunnen presenteren. De competitiewedstrijd van zaterdag bij Stade Rennes, mocht de transfer doorgaan, lijkt echter nog te vroeg te komen.
De naam van Kluivert werd de afgelopen weken met name met Engelse clubs in verband gebracht. Onder meer Sheffield Wednesday kreeg echter nul op het rekest. De aanvaller, die deze zomer van PSV geen nieuw contract aangeboden kreeg, houdt momenteel zijn conditie op peil bij het tweede elftal van Ajax.
Maarja wat dan wel? Hij heeft het niveau niet meer voor de top en wil niet naar een oliestaatje.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 13:16 schreef RayMania het volgende:
Lille is toch helemaal niets voor onze Kluivert.
Best een aardige club hoor.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 13:16 schreef RayMania het volgende:
Lille is toch helemaal niets voor onze Kluivert.
Zijn toch juist weer wat aan het afzakken na hun CL-plaatsing enkele jaren terug? Hebben enkele sterkhouders moeten verkopen.... Krijgen ze straks een uitgerangeerde Patje voor terug.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 14:52 schreef -Vaduz- het volgende:
Lille, daar mag hij z'n handen voor dichtknijpen. Dat is een leuke club in opkomst!
Kutspammerquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 09:52 schreef msg2me het volgende:
lol
quote:Kluivert vindt bij Lille onderdak
Patrick Kluivert is dit seizoen in de Ligue 1 te bewonderen. De aanvaller zette zijn handtekening onder een éénjarig contract bij Lille, dat momenteel twaalfde staat in de Franse competitie.
De oud-speler van onder meer Ajax en PSV heeft de medische keuring al doorstaan. De aanvaller, die deze zomer in Eindhoven geen nieuw contract aangeboden kreeg, hield zijn conditie op peil bij het tweede elftal van Ajax en lijkt daardoor niet wedstrijdfit te zijn voor het competitietreffen van zaterdag bij Stade Rennes.
De topscorer aller tijden van Oranje speelde ook voor AC Milan, Barcelona, Newcastle United en Valencia. De naam van Kluivert werd de afgelopen weken met name met Engelse clubs in verband gebracht. Onder meer Sheffield Wednesday kreeg echter nul op het rekest
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |