quote:Patrick Kluivert wil terug naar Ajax
‘Anders ga ik op wereldreis’
Door: Remco Janssen
Gepubliceerd: vandaag 06:10
Update: vandaag 06:53
Kluivert vindt het ‘nogal makkelijk’ om zijn geringe rendement bij PSV - zestien duels, drie goals en drie assists - op zijn terugkerende blessures te gooien. ‘Als ik geen speelminuten krijg, kan ik ook niet laten zien wat ik kan. Ik heb heel veel ritme nodig. Als je telkens een half uurtje – hoogstens – in mag vallen, dan krijg je helemaal geen ritme. Ja, en dan zeggen ze: je traint toch? Maar trainen is niet hetzelfde als een wedstrijd. Heel vervelend.’
Hij wordt bestempeld als arrogant, als een glamour boy. Zo heeft iedereen wel wat aan te merken op Kluivert. Hij interrumpeert. ‘Dat vind ik zelf ook. In mijn hele carrière ben ik op een bepaalde manier neergezet. Af en toe is het heel lastig hoe mensen en de media mij neerzetten. Nee, ik ben sowieso geen glamour boy. Dat is totaal niet op mij van toepassing. Dat is zelfs kortzichtig, vind ik.’
Arrogantie
Arrogantie? Daarvan viel geen spoortje te ontdekken bij Kluivert in hoe hij zich dit jaar gedroeg bij PSV. Hij was geduldig, stond als laatste handtekeningen uit te delen en ging met elke bakvis die het vroeg op de foto.
Arrogantie? Kluivert zou zelf ook niet weten waar men dat vandaan haalt. ‘Degene die dat vindt, moet maar een keer naar De Herdgang komen, daar kunnen ze het met eigen ogen zien. Je mag die arrogante Kluivert zoeken, maar die is er gewoon niet. Ik ben verre van arrogant, dát durf ik wel van mijzelf te zeggen.’
‘Het is lastig daar tegen te vechten, want mensen die dat beweren, kennen mij niet. Op een gegeven moment denk je: pfff, als jij dat zo denkt, dan denk je maar zo, ík weet dat ik niet zo ben. Dan ga ik er niet tegen vechten. Ik heb aan niemand wat te verantwoorden.’
Open boek
‘Ik ben niet een persoon die daardoor in zichzelf gekeerd is, maar juist meer een open boek. Ik ga mij niet anders voordoen dan ik ben. Ik kan iedereen in zijn ogen kijken en zeggen wat ik ergens van denk. Dan moet je dat ook tegen mij doen: ik heb niks te verbergen.’
De wonderlijke ontknoping van de Eredivisie waarin PSV plots toch nog kampioen werd, vierde Kluivert alsof het zijn eerste prijs uit zijn loopbaan betrof. ‘Het voelt héérlijk’, verkondigde hij op het volgestroomde hoofdveld van het Philips Stadion.
Voor wie zijn bijdrage aan de titel – zestien duels, drie goals, drie assists - optelt, lijkt de feestvreugde van Kluivert misschien buitenproportioneel. ‘Na negen jaar kom je weer naar Nederland met de bedoeling om meteen kampioen te worden. Ik zeg niet op welke manier dat is gebeurd. Tot de laatste competitiedag was het kielekiele, maar als het tóch gebeurt, dan is de voldoening natuurlijk enorm.’
Dat zijn bijdrage gering was, doet hem weinig. ‘Je bent toch kampioen. Ik voel mij net zo als diegene die elke wedstrijd negentig minuten heeft gespeeld.’
‘Natuurlijk wil je zelf ook meer spelen. Daarvoor ben je gekomen. Maar ja, je kunt moeilijk doorspelen met een blessure. Maar ik heb wél weer een kampioenschap achter mijn naam staan.’
Veel voldoening haalde hij uit het groepsproces richting het kampioenschap.’ Ik denk dat ik nog wel belangrijk ben geweest in de kleedkamer. Ik heb heel veel met jonge spelers gesproken, bijna elke dag praatte ik met Ibrahim Afellay.’
‘Waarom? Ik vind het een goeie gozer. Een rustige jongen, die gewoon zijn werk doet. Dat wordt een hele grote. Als hij zo doorgaat, kan PSV hem - denk ik – niet lang meer houden. Nog één, twee jaar en dan is-ie weg. Maar die moet je ook lekker laten gaan, laten bloeien. Die behoort straks tot de Europese top.’
Aanbiedingen
De oud-spits van Ajax, AC Milan, FC Barcelona, Newcastle en Valencia heeft zelf nog geen idee waar hij nu na PSV voetbalt.‘ Ik ga kijken wat voor leuke aanbiedingen ik heb. En dan neem ik binnen nu en een paar weken een beslissing.’
Buitenlandse clubs zouden al interesse in hem hebben getoond. Het vervolg van zijn carrière hoeft wat hem betreft niet in Nederland plaats te vinden. Kluivert: ‘Er is maar een club in Nederland waar ik naartoe kan en dat is Ajax. Als ik erheen zou kunnen, zou ik daarvoor kiezen.’
Champions League
Kluivert beloofde in een eerder stadium nog twee jaar door te gaan met voetballen. ‘Pas daarna wil ik de handdoek in de ring gooien. Dan is het genoeg geweest. Ik moet ook naar mijn lichaam luisteren, wil ik later nog normaal recht kunnen lopen.’
Simpel gezegd heeft hij alles in zijn voetballoopbaan te danken aan dat ene doelpunt tegen AC Milan in 1995, waarmee Ajax de Champions League won. Lachend: ‘Wat wil je dat ik doe? Moest ik hem op de paal schieten?! Je krijgt zo’n kans, je schiet hem erin. Dat is het minste wat je kunt doen.’
Blessures
Bevreesd dat clubs vanwege zijn vele blessures in de voorbije jaren niet meer voor hem dúrven kiezen, is Kluivert niet. ‘Er komt heus wel een aanbieding. En als er niks komt, dan ga ik even lekker niks doen. Dan gaan we (zijn vriendin Rossana Lima en hun aanstaande kind, red.) lekker een wereldreis maken of wat dan ook.’
Stoppen?
Kluivert verzekert dat hij zeker nog niet klaar is met voetbal. Want, stoppen? Kom nou. In het voetbal, dáár liggen voorlopig nog zijn ambities. Op het veld, want daar voelt hij zich als ‘een vis in het water’.
‘Ik voel bij mijzelf dat ik nog één topjaar kan halen.’ De PSV-speler slaat met zijn vuist op tafel. ‘Ik sta erop.’ ‘Natuurlijk wil je zelf ook meer spelen. Daarvoor ben je gekomen’‘Ik denk dat ik nog wel belangrijk ben geweest in de kleedkamer’
F'noord 1 dus gewoon.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 12:00 schreef Steve_I. het volgende:
Een gevangenisteam na misbruik of dood door schuld
Nah ik zie zijn waarde niet echt meer voor Ajax of hij moet een wonde rknie krijgen ergens op de kermis.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 11:55 schreef PLAE@ het volgende:
Ajax, hij verdient daar gewoon een contract. Maakt me niet uit dat je daarvoor een paar 2e rangsspelers moet laten schieten.![]()
Sommige spelers, zoals Kluivert en Jari kunnen ook als ze zelf niet spelen een enorme bijdrage leveren aan de ontwikkeling van een elftal.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 12:06 schreef Chadi het volgende:
[..]
Nah ik zie zijn waarde niet echt meer voor Ajax of hij moet een wonde rknie krijgen ergens op de kermis.
Zo is dat! Er is maar 1 rood-wit en das ONS ROOD-WIT!quote:Op vrijdag 11 mei 2007 12:31 schreef teamlead het volgende:
[..]
Sommige spelers, zoals Kluivert en Jari kunnen ook als ze zelf niet spelen een enorme bijdrage leveren aan de ontwikkeling van een elftal.
Er is vast een constructie te verzinnen waardoor hij niet te duur is (prestatiecontract, betalen per wedstrijd, eigen risico bij blessures). Ik zou hem dolgraag terug zien in het echte rood-wit
Niet dat ik hem niet graag terug wil zien in het ajax shirt maar ik ben bang dat dat een anti climax wordt.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 12:31 schreef teamlead het volgende:
[..]
Sommige spelers, zoals Kluivert en Jari kunnen ook als ze zelf niet spelen een enorme bijdrage leveren aan de ontwikkeling van een elftal.
Er is vast een constructie te verzinnen waardoor hij niet te duur is (prestatiecontract, betalen per wedstrijd, eigen risico bij blessures). Ik zou hem dolgraag terug zien in het echte rood-wit
Ik vrees dat het net als het laatste jaar van Jari wordt, maar toch.... al is het maar 1 wedstrijd in Ajax-1....quote:Op vrijdag 11 mei 2007 16:38 schreef Chadi het volgende:
[..]
Niet dat ik hem niet graag terug wil zien in het ajax shirt maar ik ben bang dat dat een anti climax wordt.![]()
Hij zou het wel willen, TenCate zei dat hij het aan de ene kant wel zou willen maar verder intern nog moet overleggen.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 01:03 schreef static het volgende:
Komt hij weer terug naar Ajax?
Dat is waarquote:Op zaterdag 12 mei 2007 01:45 schreef the_legend_killer het volgende:
Ja maar daar vind je wel weer een nieuwe speler voor
Beetje respect hequote:Op zaterdag 12 mei 2007 01:47 schreef pekel het volgende:
Zou Zwolle hem nog over willen nemen?
OMGquote:Op zaterdag 12 mei 2007 01:51 schreef popolon het volgende:
MLS teams tonen interesse.
Als 'ie de VS in mag.
quote:Op zaterdag 12 mei 2007 01:51 schreef popolon het volgende:
MLS teams tonen interesse.
Als 'ie de VS in mag.
Hij refereert aan een stunt van ik meen de Zwolse gemeenteraad van enkele jaren terug, die geld wilden vrijmaken om Patrick Kluivert naar FC Zwolle te halen.quote:
Denk niet dat Ten Cate Huntelaar op de bank gaat zetten.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 11:40 schreef J.Herrer het volgende:
Statistisch gezien nog steeds beste spits van NL elftal
Hoop het ook nietquote:Op zaterdag 12 mei 2007 17:56 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
Denk niet dat Ten Cate Huntelaar op de bank gaat zetten.
Maar je weet het nooit met Henkie
tja, hij doet maar lekkerquote:Op woensdag 30 mei 2007 23:38 schreef DrDentz het volgende:
Denk eerder weer een Spaanse club. Levante ofzo. Lekker in de Spaanse zon af en toe een wedstrijdje meepikken in de luwte van de Primera Division.
Ik heb gehoord van de buurvrouw van het nichtje van Kluivert dat Twente interesse heeft.quote:Op donderdag 14 juni 2007 09:30 schreef Dos37 het volgende:
Is er al wat bekend? of geruchten. Qatar misschien.
quote:Op donderdag 14 juni 2007 11:05 schreef Dos37 het volgende:
agh hij mag de veters van Blaise nog niet strikken.
Kan niet. Daar heb je karakter voor nodig.quote:Geef hem een prestatiecontract, dan drukt ie niet zo zwaar op de begrotingEn kan zijn kennis overdragen aan Huntelaar e.d.
Gewoon een mentor-rol, a la v. Hooijdonk
Hij kan denk ik op een lager niveau nog makkelijk mee. Ik zie hem niet zo snel bij een mindere club in Europa spelen, dus lijkt me inderdaad een land als Quatar wel een optie. Anders zal hij de schoenen wel opbergen.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 18:35 schreef DeVinger het volgende:
Als die slim is kapt hij gewoon en gaat hij naar Quatar oid.
quote:Kluivert mag het proberen in Engeland
Patrick Kluivert krijgt de mogelijkheid om een contract af te dwingen bij het Engelse Sheffield Wednesday. Manager Brian Laws verklaarde tegenover de BBC dat de spits, die mag vertrekken bij PSV, de kans krijgt zich te bewijzen wanneer hij daar zelf zin in heeft.
Of de 31-jarige oud-international namelijk in gaat op het aanbod is nog ongewis. “We hebben hem uitgenodigd om een oordeel over hem te vellen. Het is slechts een mogelijkheid voor ons, en op dit moment is er dan ook nog niks concreet. We hebben in ieder geval een voorstel gedaan,” aldus Laws.
Wednesday, dat momenteel actief is in het Engelse Championship, zou na Newcastle United de tweede club in Groot-Brittanië betekenen voor Kluivert. Nadat hij Newcastle verliet toog hij naar Valencia in Spanje, om vervolgens na één jaar aldaar terug te keren naar Nederland bij PSV.
quote:Op maandag 23 juli 2007 19:39 schreef PLAE@ het volgende:
Wat is dat nou voor onzinnige vraag.
Vluchten voor die zwangere teef natuurlijk.
Nee juist te slecht.quote:Op maandag 23 juli 2007 20:56 schreef hello_moto1992 het volgende:
[..]
![]()
Hij moet gewoon naar FC Twente, maar daar is hij zeker weer te goed voor.
truequote:Op maandag 23 juli 2007 21:17 schreef FootballPlayer het volgende:
Hij heeft zijn laatste kans bij PSV al verprutst. En als het zelfs bij een warme club als PSV niet lukt lukt het nergens.
Ben ik het eigenlijk wel mee eens, maar hoe kan het zo gebeurenquote:Op maandag 23 juli 2007 21:06 schreef mcyodogg het volgende:
Of weg uit Europa. Hier maakt hij zich toch alleen maar belachelijk.
Kan makkelijkquote:Op maandag 23 juli 2007 22:19 schreef hello_moto1992 het volgende:
[..]
Ben ik het eigenlijk wel mee eens, maar hoe kan het zo gebeuren?
Het kan toch niet zomaar voorbij zijn? Hij zou eigenlijk nog een jaar bij Ajax moeten voetballen.
quote:Wednesday nodigt Kluivert uit voor stage
23/7/2007 22:02
Sheffield Wednesday heeft Patrick Kluivert een oefenstage aangeboden. De 31-jarige spits zit zonder club omdat PSV weigerde zijn aflopende contract te verlengen.
Sheffields voorzitter Brian Laws verkondigde voor BBC Radio Sheffield dat hij heeft aangeklopt bij Oranje's topscorer aller tijden. 'Ik heb een goede contactpersoon in Nederland, die de zaakwaarnemer van Kluivert is. We hebben de jongen uitgenodigd en ik wil hem eens aan het werk zien. Het is een mogelijkheid. Er is op dit moment nog niets concreet, maar we hebben geïnformeerd.'
Kluivert stond het afgelopen seizoen onder contract bij PSV, waarvoor hij in zestien competitieduels tot drie doelpunten kwam. Vijf keer begon hij in de basis. Eerder droeg de 79-voudig international de shirts van Valencia, Barcelona, AC Milan, Ajax en Newcastle United.
Sheffield Wednesday eindigde het afgelopen seizoen op de negende plaats in het Championship, het tweede profniveau van Engeland. The Owls strandden op vier punten van een plaats in de play-offs om promotie.
vi.nl
Naast Makaay?quote:Op dinsdag 24 juli 2007 01:11 schreef DrDentz het volgende:
Als de spelers bij Newcastle hem al niet begrijpen waarom zouden de kick-and-rush-houthakkers daar hem dan wel begrijpen. De Kluif weet wel beter
Samen met Frank het elftal ( El nasr ofzo?) op sleeptouw nemen.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 13:49 schreef mcyodogg het volgende:
Ik vraag me af hoeveel slechter het voetbal in Qatar is, als je ploegen als Sheffield Wednesday hoort langskomen.
Ronald...quote:Op dinsdag 24 juli 2007 14:04 schreef Grulez het volgende:
[..]
Samen met Frank het elftal ( El nasr ofzo?) op sleeptouw nemen.
De beleving is inieder geval beter....quote:Op dinsdag 24 juli 2007 13:49 schreef mcyodogg het volgende:
Ik vraag me af hoeveel slechter het voetbal in Qatar is, als je ploegen als Sheffield Wednesday hoort langskomen.
quote:'Kluivert ziet Sheffield Wednesday wel zitten'
Patrick Kluivert heeft positief gereageerd op het aanbod dat hem is gedaan door Sheffield Wednesday-trainer Brian Laws. De spits van PSV mag op proef komen bij de Championship-ploeg, en staat daar niet onwelwillend tegenover.
Op de website van The Owls verklaard Laws dat hij contact heeft gehad met de zaakwaarnemer van Kluivert. Deze zou op zijn beurt contact op hebben genomen met de 31-jarige oud-international.
”De mogelijkheid bestaat dat het allemaal doorgaat,” bevestigt Laws. “Ik ken zijn zaakwaarnemer erg goed en tijdens ons verblijf in Nederland heeft hij mij laten weten dat Patrick op zoek is naar een andere club.”
”Vervolgens heeft hij contact opgenomen met de speler, die vervolgens liet weten geïnteresseerd te zijn,” beweert de oefenmeester. Toch houdt de club uit de vierde stad van Engeland nog een slag om de arm.
“Ik ga nog geen conclusies trekken vanwege het feit dat hij interesse zou hebben. We weten allemaal wat voor een fantastische speler hij is, maar ik wil hem eerst aan het werk zien om te kunnen bepalen hij hongerig hij nog is om te presteren.”
Ja inderdaad, hij is toch de helft van het seizoen geblesseerd en voegt verder niks toe aan SW.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 14:53 schreef teamlead het volgende:
jezus.. stop dan gewoon
Nee niet meegemaakt, maar dat is toch geen club voor Kluivert?? Hij is toch ongeveer even oud als RvN? En die speelt nog gewoon bij Real Madridquote:Op dinsdag 24 juli 2007 15:01 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Waarom Wednesday is toch een mooie club. Wel eens een wedstrijd meegemaakt in het championship?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |