abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 31 mei 2006 @ 10:09:24 #1
89850 Proud2beDiepfries
Fryslân Boppe!!!
pi_38400538
Patrick Steven Kluivert (1 juli 1976, Amsterdam) werd bekend door het scoren van het enige en dus winnende doelpunt in de Champions League-finale tegen AC Milan op woensdag 24 mei 1995 in het Ernst Happel-stadion te Wenen. Via Ajax, AC Milan, Barcelona en Newcastle United geraakte hij het afgelopen seizoen bij Valencia alwaar hij kwam tot 10 officiële wedstrijden en 1 doelpunt. Naast het maken van vele tientallen doelpunten in clubverband is Patrick Kluivert met 40 doelpunten topscorer aller tijden in het Nederlands Elftal. De afgelopen jaren heeft Patrick veel te kampen gehad met blessures, waardoor hij helaas weinig tot spelen is toegekomen en ook in Oranje buiten de boot is gevallen. Op dit moment lijkt hij eindelijk weer fit te geraken. Daarnaast is afgelopen maandag zijn door Mike Verweij geschreven Biografie verschenen, waarin Patrick probeert af te rekenen met het verleden. Laten we met zijn allen hopen dat dit het begin is van de glorierijke terugkeer van Patrick Kluivert op de internationale voetbalvelden en in Oranje!!

Seizoen Club Wedstrijden Doelpunten
1994/95 Ajax 25 18
1995/96 Ajax 28 15
1996/97 Ajax 17 6
1997/98 AC Milan 27 6
1998/99 Barcelona 35 15
1999/00 Barcelona 26 15
2000/01 Barcelona 31 18
2001/02 Barcelona 33 18
2002/03 Barcelona 36 16
2003/04 Barcelona 21 8
2004/05 Newcastle United 25 6
2005/06 Valencia 10 1
Nederlands Elftal 79 40

Prijzenkast:
Dutch League Champion: Ajax (1995), Ajax (1996)
Dutch Super Cup Winner: Ajax (1995), Ajax (1996)
Spanish League Champion: Barcelona (1999)
UEFA Champions League Winner: Ajax (1995)
European SuperCup Winner: Ajax (1995)
FIFA Worldcup for Clubs Winner: Ajax (1995)

Links:
Patrick Kluivert-fanpage - Doelpunten - Bij Holland Sport - Zijn Biografie

Eerdere topics:
Patrick Kluivert [dl. 9]: Ondanks alles nog steeds een held
Patrick Kluivert , deel 8
Patrick Kluivert, deel 7 - A nice "ta-ta" from Newcastle
Patrick Kluivert, deel 6 : Ook in Engeland geen succes.
[Deel 5] Patrick Kluivert: moet in Oranje
][Deel 4] Patrick Kluivert: Wederopstanding van een superspits
[Deel 3] Patrick Kluivert: Newcastle United olé
Kluivert DEEL 2

[ Bericht 3% gewijzigd door Bomenverzameling op 19-06-2006 10:49:04 ]
I'm a shooting star leaping through the sky like a tiger defying the laws of gravity
Farookh Bulsara (Freddie Mercury) 05/09/1946-24/11/1991
Hattrick: SC diepFries (1295088)
pi_38400638
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
pi_38400667
Mooi gedaan, ik hoop dat een revivaltje er nog inzit. Maar ik vrees... Hij moet in ieder geval weg bij Valencia.
That's all folks!
pi_38401121
Ja, maar welke club wil hem nou nog hebben...
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
pi_38401199
Iets in de categorie Charlton Athletic, Wigan.
That's all folks!
pi_38401245
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 10:30 schreef Suijk het volgende:
da's een beetje een probleem... hij heeft zich de laatste jaren nou niet echt meer bewezen.
Bobby Robson forever!
Stadio Oreste Granillo ---- Stadio Angelo Massimino ---- Stadio Euganeo ---- Stadio Olimpico
pi_38401320
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 10:30 schreef Suijk het volgende:
Ajax
pi_38401400
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 10:34 schreef kollie het volgende:

[..]

da's een beetje een probleem... hij heeft zich de laatste jaren nou niet echt meer bewezen.
Nope, als hij slim is, blijft hij óf bij Valencia en gaat de concurrentie aan (al klonk hij daar maandag in HS niet al te overtuigd over) óf hij vertrekt naar een club waar hij zich op zijn gemak kan voelen en speeltijd krijgt om in vorm te komen (eigenlijk maar 1 mogelijkheid, Ajax).

De vraag is wat hij daadwerkelijk wil; proberen terug te komen op zijn oude niveau en Oranje te halen; dan moet hij terug naar de basis en echt heel hard gaan werken (en salaris inleveren, maar dat spreekt voor zich)
Als hij voor de knaken gaat, wat mij waarschijnlijker lijkt, dan zal hij wel verhuizen naar een andere clubs en eindigen ergens in Qatar of zo.

Ik denk trouwens pas dat hij weer vorderingen gaat maken als hij zijn leven eens op een rijtje gaat zetten, en beseft dat de wereld niet draait om Patje Kluivert.
Patrick Kluivert was een zeer goede voetballer, maar is een waardeloos persoon (voor zover ik dat kan beoordelen).
Chuck Norris doesn't need a CTRL key on his keyboard.
Chuck Norris is always in control
pi_38401538
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 10:37 schreef BobRooney het volgende:

[..]

Ajax
Ik zou hem zeker bij Ajax willen zien, maar dat is puur gebaseerd op het verleden. Als ik rationeel ben...liever niet. Ik denk ook niet dat hij naar Nederland komt, daar krijgt hij zeker weten zo ontzettend veel shit weer over zich heen...
Klik dan als je durft
pi_38401625
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 10:44 schreef Suijk het volgende:

[..]

Ik zou hem zeker bij Ajax willen zien, maar dat is puur gebaseerd op het verleden. Als ik rationeel ben...liever niet. Ik denk ook niet dat hij naar Nederland komt, daar krijgt hij zeker weten zo ontzettend veel shit weer over zich heen...
Dat denk ik ook. Patrick wordt door veel mensen hier uitgekotst, en ik denk dat je weer dezelfde spreekoren zult krijgen als vlak na het ongeluk. Wel jammer, een spits als Kluivert is een verrijking voor de Nederlandse competitie.
Bobby Robson forever!
Stadio Oreste Granillo ---- Stadio Angelo Massimino ---- Stadio Euganeo ---- Stadio Olimpico
pi_38401662
quote:

[..]

Ik denk dat de Nederlandse competitie een perfecte competitie is voor Kluivert, om weer aan het scoren te raken. Als ik Kluivert was, dan zou ik toch terug gaan naar Nederland, of naar Ajax, of naar AZ, naar zijn oude coach. Dat hij shit over zich heen krijgt..dat ligt ook gedeeltelijk aan hemzelf. Als je normaal doet, is er niets aan de hand toch? Maarja, wat is normaal, voor Kluivert.
pi_38401726
Natuurlijk ligt het aan hemzelf dat hij die shit over zich heen krijgt. Maar hij loopt weg voor problemen is ook gebleken en zal daarom denk ik niet naar NL komen. Al zou AZ inderdaad ook wel eens kunnen lukken ja...
Klik dan als je durft
  woensdag 31 mei 2006 @ 11:48:06 #13
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_38403672
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 10:50 schreef Suijk het volgende:
Natuurlijk ligt het aan hemzelf dat hij die shit over zich heen krijgt. Maar hij loopt weg voor problemen is ook gebleken en zal daarom denk ik niet naar NL komen. Al zou AZ inderdaad ook wel eens kunnen lukken ja...
Dat zie ik niet gebeuren eigenlijk
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
pi_38403872
Ik ook niet, maar als voetballer zou hij daar volgens mij wel weer wat van zijn kwaliteiten kunnen terugvinden denk ik.
Klik dan als je durft
pi_38405763
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 11:53 schreef Suijk het volgende:
Ik ook niet, maar als voetballer zou hij daar volgens mij wel weer wat van zijn kwaliteiten kunnen terugvinden denk ik.
Precies...hij moet nu even niet voor het geld kiezen.
  woensdag 31 mei 2006 @ 13:34:12 #16
89850 Proud2beDiepfries
Fryslân Boppe!!!
pi_38407538
OP even aangepast: oudere topics ingevoegd. Indien iemand Deel 1, Deel 6, Deel 7 of Deel 8 vindt: zou een modje ze er even bij willen zetten dan?

Een fitte Kluivert in vorm staat ook gewoon bij Valencia in de spits. Zodra hij daar weer speelt (en scoort) kan Van Basten echt niet om hem heen! Maar afijn, dat roep ik ook over Clarence Seedorf, dus wat dat betreft... Van mij mag Patje ook best weer in Nederland komen spelen (SC Heerenveen zoekt nog een spits ), maar ik denk dat het voor hem beter is om nog even in het buitenland in de (relatieve) luwte te blijven! Belangrijkste zorg is nu niet de club waar hij speelt, maar dat hij weer helemaal fit en blessurevrij raakt. Met Valencia volgend jaar dan CL veilig stellen/meestrijden voor het kampioenschap en daarna nog twee jaartjes bij een absolute topclub en daarna afbouwen bij Ajax.. Het zou een mooi en waardig einde van zijn carrière zijn
I'm a shooting star leaping through the sky like a tiger defying the laws of gravity
pi_38408074
quote:

[..]

Kluivert heeft nooit uitgesloten ooit weer terug te keren bij Ajax.
  woensdag 31 mei 2006 @ 13:51:23 #18
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_38408125
edit: doe normaal

[ Bericht 56% gewijzigd door Suijk op 31-05-2006 13:52:49 ]
  woensdag 31 mei 2006 @ 14:21:08 #19
118145 Trancelocator
A.TRANCY.STATE.OF.MIND
pi_38409352
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 08:34 schreef Chadi het volgende:
Ieder zijn smaak toch of had hij daar het wrak van de BMW op de voorkant moeten zetten.
Hier moet ik toch even op terugkomen:

Jij wilt het volgens mij gewoon niet snappen. Voor een boek dat in het teken staat van berouw tonen, onwaarheden uit de wereld helpen en met een schone lei beginnen, is de afbeelding op de kaft gewoon onzorgvuldig gekozen. Kluivert staat daar met een air van "fuck de hele wereld" en heeft nog net niet zijn broek op de knieën. In mijn ogen bijna provocerend naar de familie Putman toe. En het frappante is dus dat Kluivert zelf niet verder kwam dan "gewoon, een mooie foto!".

Jij begint dan meteen over het wrak van de BMW, en dat zegt veel over hoe genuanceerd jij kan denken (lees als niet). Er zijn zat geschiktere foto's te vinden, zoals de foto getoond in HS. Oh nee, meneer Kluivert vond het kapsel niet mooi.

woensdag 31 mei 2006 @ 15:32:24 #20
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_38411845
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
  woensdag 31 mei 2006 @ 16:20:58 #21
144587 vinnie06
Dapp're strijder
pi_38413783
kluivert

voetballend een held

als mens

Hij ging bij holland sport hard over de knie. Een sms sturen een dag voordat het boek uitkomt
Als hij een schone lei wil hebben pakt hij het weer flink dom aan. Niks kunnen antwoorden zegt dus dat je blijkbaar er nog steeds helemaal niks mee kan, ga hulp zoeken en rot op met je boek!
  woensdag 31 mei 2006 @ 16:46:57 #22
89850 Proud2beDiepfries
Fryslân Boppe!!!
pi_38414882
Natuurlijk was die sms een dag van tevoren slecht getimed en dat hij zei dat hij 'toch wel contact had' was enigszins overdreven en fout. Aan de andere kant, nu was hij iig in Nederland.. Op zich dus wel een mogelijkheid om vervolgens iets af te spreken? Bovendien, wat kun/wil/zou je zeggen als je ze bijvoorbeeld opbelt? Ik zou ook echt niet weten hoe ik er mee om zou moeten gaan.. Aan een 'sorry' hebben ze echt niks.. Of dat je vraagt 'hoe gaat het nu?'?
Ik kan me echt heel goed voorstellen dat het voor Patrick Kluivert ontzettend moeilijk is om de volgende stap te zetten. En iedereen kan nu wel roepen dat hij niks voorstelt als mens, ik denk dat 90% van iedereen hier niet eens die sms had durven sturen!!!

Over zijn boek, het gaat over Patrick Kluivert. En Patrick Kluivert heeft een 'fout' gemaakt, hij heeft iemand doodgereden, maar er is veel meer in zijn leven dan die ene 'fout'.
De Patrick Kluivert op de foto is wel de Kluivert die ik ken van de voetbalvelden en uit de media. Een vlotte, spontane, relaxte persoonlijkheid. Niks mis mee imho..
pi_38415621
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 16:46 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
Natuurlijk was die sms een dag van tevoren slecht getimed en dat hij zei dat hij 'toch wel contact had' was enigszins overdreven en fout. Aan de andere kant, nu was hij iig in Nederland.. Op zich dus wel een mogelijkheid om vervolgens iets af te spreken? Bovendien, wat kun/wil/zou je zeggen als je ze bijvoorbeeld opbelt? Ik zou ook echt niet weten hoe ik er mee om zou moeten gaan.. Aan een 'sorry' hebben ze echt niks.. Of dat je vraagt 'hoe gaat het nu?'?
Ik kan me echt heel goed voorstellen dat het voor Patrick Kluivert ontzettend moeilijk is om de volgende stap te zetten. En iedereen kan nu wel roepen dat hij niks voorstelt als mens, ik denk dat 90% van iedereen hier niet eens die sms had durven sturen!!!
Kijk, die jongen mist gewoon sociale vaardigheden. Naar mijn mening is een sms nogal smakeloos. Als hij nou een brief had geschreven waarin hij uitlegt dat hij alles betreurt, erg veel spijt heeft van de fout die hij gemaakt, en graag een gesprek aan wil gaan, dan los je dit een stuk netter op.

Moet je voorstellen hoe het voor die nabestaanden is. 3 maanden terug heb je aangeven dat je open staat voor een gesprek, en dan blijft het stil..... En dan, 1 dag voor de presentatie van zijn boek, stuurt meneer een sms. Iets teveel toeval naar mijn mening. En wat je zegt: "nu is hij in Nederland, dan kun je tenminste wat afspreken". Wat een lariekoek. Meneer is een half jaar geblesseerd geweest, en heeft dus tijd genoeg gehad om ff naar Nederland te komen. En al helemaal voor zoiets belangrijks.
Bobby Robson forever!
  woensdag 31 mei 2006 @ 17:17:06 #24
118145 Trancelocator
A.TRANCY.STATE.OF.MIND
pi_38416149
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 16:46 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
Bovendien, wat kun/wil/zou je zeggen als je ze bijvoorbeeld opbelt? Ik zou ook echt niet weten hoe ik er mee om zou moeten gaan.. Aan een 'sorry' hebben ze echt niks.. Of dat je vraagt 'hoe gaat het nu?'?
Iets in de trant van "U spreekt met Patrick Kluivert. Ik weet eigenlijk niet goed wat ik moet zeggen, maar ik vond het nodig om een keer contact met jullie op te nemen." Dat zou al een opening kunnen bieden voor een nader gesprek. Als de nabestaanden zeggen nog niet toe te zijn aan verder contact, dan zou hij ook weten waar hij aan toe is. Ik denk dat de familie het wel zou waarderen als Kluivert blijk had gegeven van zijn berouw en de wil om er samen uit te komen.
quote:
Over zijn boek, het gaat over Patrick Kluivert. En Patrick Kluivert heeft een 'fout' gemaakt, hij heeft iemand doodgereden, maar er is veel meer in zijn leven dan die ene 'fout'.
De Patrick Kluivert op de foto is wel de Kluivert die ik ken van de voetbalvelden en uit de media. Een vlotte, spontane, relaxte persoonlijkheid. Niks mis mee imho..
Ik zie een Kluivert die niet om kon gaan met het sterrendom en denkt dat hij ook naast de velden God is.
pi_38416591
Spitsen die op hun 28e al een biografie schrijven, schrijven zich zelf af.
In mijn ogen gewoon een goedkope stunt dat boek, zo zielig allemaal.. maar als er doorgevraagd wordt dan blijkt dat hij geen zinnig antwoord kan geven.
"..and in my brain it's going wrong.."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')