abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_48769253
quote:
Asielzoekers die één keer hebben gelogen over hun identiteit, kunnen toch in aanmerking komen voor het generaal pardon. Maar wie echter vaker heeft gelogen, valt buiten de regeling.
Het kabinet heeft volgens de NOS met het besluit een belangrijke hobbel genomen voor het generaal pardon.

Criteria
Asielzoekers die langer dan zes jaar in Nederland zijn, mogen in principe blijven. De regeling heeft nogal wat voeten in de aarde gehad, onder meer omdat niet precies duidelijk was welke criteria zouden worden gebruikt. Direct na de verkiezingen was al wel duidelijk dat de nieuwe Tweede Kamer een pardon wilde.

Het was de vraag of mensen die sjoemelen met hun identiteit wel recht hebben op een verblijfsvergunning. Het kabinet trekt nu de grens bij één leugen.

http://www.planet.nl/plan(...)tid=836841/sc=4483d3
De grens is dus 1 keer liegen ?!?!?!?!?!

Het moet natuurlijk niet gekker worden! Mensen die om het belangrijkste gegeven liegen t.w. je ID om met succes voor een verblijfsvergunning in aanmerking te komen, worden dus gewoon beloond.

Ook al lieg lieg je 1 keer: het is en blijft fraude!

Als je graag een aanzuigende werking wilt, dan moet je zo soepel gaan worden. Straks hebben we weer dezelfde problemen als eind jaren negentig van de vorige eeuw: dat het land weer met asielzoekers volstroomt.

Komt straks ook een eenmalig pardon voor ander crimineel gedrag? Stelen, moorden, roven ?

Met de tolerantie voor "beperkt fout gedrag" is het gewoon het hek van de dam.

[ Bericht 3% gewijzigd door EchtGaaf op 27-04-2007 10:43:16 ]
  Donald Duck held vrijdag 27 april 2007 @ 10:45:34 #2
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_48769535
Het wordt alleen maar steeds walgeijker dat hele generaal pardon.
Expres traag doen, niet meewerken aan uitzettingsprocedures en dus ook liegen. Maar hoe beloont walgelijk links ze? 'hoi welkom! Hier heb je een huis en uitkering!'
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  vrijdag 27 april 2007 @ 10:48:00 #3
137085 bolletje_25
Nuance is voor mietjes
pi_48769614
Zucht. Wanneer gaat Nederland nou eens accepteren dat op den duur (zeg binnen 10 jaar) we toch wel weer economische vluchtelingen toe gaan laten. Onvermijdelijk, vergrijzing enzo.

Of zijn er rechtse zeikers die hun ouders overhalen om hun AOW'tje op te geven, en zelf 60 uur in de week willen werken? Nee? Mooi, denk dan eerst eens na.
"Welcome to the internet - where men are men, women are men and little girls are FBI agents"
  vrijdag 27 april 2007 @ 10:48:30 #4
168840 Sant
Jealousy is a Motherf*cker!!
pi_48769627
Mag je dan als topman of eigenaar van een onderneming ook 1 keer liegen over je inkomsten??

pff wat een onzin zeg.. kutland
Geluk is een richting..... geen PUNT!!!!
Shit... Ik heb eigenlijk helemaal geen geweldige opmerking...
pi_48769638
Leuk zo'n linkse regering...
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_48769639
Generaal pardon is daarom ook onwenselijk. Ik heb weinig moeite met een wat soepeler toelatingsbeleid voor mensen die al jarenlang in de procedure zitten maar dat moet dan wel per geval beoordeeld worden.

Als 1 keer liegen al mag wat is dan de volgende verzachtende omstandigheid vraag ik me dan af.
pi_48769718
Wat een gehuil weer in dit topic. Wat is jullie alternatief dan al die mensen alsnog uitzetten ? De verdonk style dan zijn we in 2050 nog bezig en kost het meer dan die 500 miljoen .

Stelletje gefrustreerden ! Het is veel te mooi weer om je hier echt druk om te maken .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  vrijdag 27 april 2007 @ 10:51:18 #8
137085 bolletje_25
Nuance is voor mietjes
pi_48769725
Oh ja, nee wacht! Briljant.

We gaan nu alle mensen die al 5 jaar in Nederland zitten, semi-ingeburgerd zijn en waarvan de kinderen de taal beheersen eruit schoppen. Kunnen we volgend jaar weer fijn om Polen gaan roepen, die vervolgens weer 5 jaar nodig hebben om Nederlander te worden.

!
"Welcome to the internet - where men are men, women are men and little girls are FBI agents"
pi_48769752
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 10:48 schreef Chewie het volgende:
Generaal pardon is daarom ook onwenselijk. Ik heb weinig moeite met een wat soepeler toelatingsbeleid voor mensen die al jarenlang in de procedure zitten maar dat moet dan wel per geval beoordeeld worden.

Als 1 keer liegen al mag wat is dan de volgende verzachtende omstandigheid vraag ik me dan af.
Mensen 6 jaar lang op een beslissing laten wachten is wel wenselijk ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_48769782
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 10:48 schreef bolletje_25 het volgende:
Zucht. Wanneer gaat Nederland nou eens accepteren dat op den duur (zeg binnen 10 jaar) we toch wel weer economische vluchtelingen toe gaan laten. Onvermijdelijk, vergrijzing enzo.
Dat kan best op een betere manier gebeuren, arbeids immigranten toelaten op basis van behoefte arbeidsmarkt met een tijdelijke verblijfsvergunning.
quote:
Of zijn er rechtse zeikers die hun ouders overhalen om hun AOW'tje op te geven, en zelf 60 uur in de week willen werken? Nee? Mooi, denk dan eerst eens na.
Wat is er mis met het verhogen van de pensioengerechtigde leeftijd? De grens is ooit vastgesteld op 65 omdat de levensverwachting maar enkele jaren hoger was, dat is nu niet meer het geval. Mischien dat je daar als linkse zuurpruim eerst even over na kan denken?
pi_48769807
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 10:51 schreef bolletje_25 het volgende:

Kunnen we volgend jaar weer fijn om Polen gaan roepen, die vervolgens weer 5 jaar nodig hebben om Nederlander te worden.
Polen die Nederlander worden?
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_48769841
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 10:52 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Nee en ik snap ook niet waar je dat uit kan halen in mijn reactie, die 6 jaar komt overigens over het algemeen doordat asielzoekers door konden blijven procederen.
  vrijdag 27 april 2007 @ 10:54:46 #13
137085 bolletje_25
Nuance is voor mietjes
pi_48769851
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 10:53 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Polen die Nederlander worden?
Jep.

Lees post hierboven, het verhaal vergrijzing / demografische druk / werkgelegenheid / economische groei hoef ik je vast niet uit te leggen?
  Donald Duck held vrijdag 27 april 2007 @ 10:55:38 #14
46149 __Saviour__
pi_48769894
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 10:52 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Dat doen ze zelf. Ze blijven maar procedures vertragen en niet meewerken
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_48769924
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 10:54 schreef bolletje_25 het volgende:

[..]

Lees post hierboven, het verhaal vergrijzing / demografische druk / werkgelegenheid / economische groei hoef ik je vast niet uit te leggen?
Nooit geweten dat Polen hier genaturaliseerd en ingeburgerd werden. Ik dacht dat ze hier alleen tijdelijk kwamen om te werken.
pi_48769931
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 10:54 schreef Chewie het volgende:

[..]

Nee en ik snap ook niet waar je dat uit kan halen in mijn reactie, die 6 jaar komt overigens over het algemeen doordat asielzoekers door konden blijven procederen.
Nou, jij vindt het Generaal Pardon onwenselijk. 6 jaar blijven procederen/aanmodderen is ook onwenselijk. Inmiddels is het volgens mij niet meer mogelijk zolang door te blijven procederen, dus blijven we met deze "groep" in de maag, waar we toch wat mee aanmoeten.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_48769936
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 10:54 schreef bolletje_25 het volgende:

[..]

Jep.

En waarom moeten volgens jou dan EU burgers Nederlander worden om dit op te vangen?
  vrijdag 27 april 2007 @ 10:58:06 #18
137085 bolletje_25
Nuance is voor mietjes
pi_48769975
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 10:52 schreef Chewie het volgende:

[..]

Dat kan best op een betere manier gebeuren, arbeids immigranten toelaten op basis van behoefte arbeidsmarkt met een tijdelijke verblijfsvergunning.
[..]

Wat is er mis met het verhogen van de pensioengerechtigde leeftijd? De grens is ooit vastgesteld op 65 omdat de levensverwachting maar enkele jaren hoger was, dat is nu niet meer het geval. Mischien dat je daar als linkse zuurpruim eerst even over na kan denken?
Waarom is de VUT ooit ingesteld. Juist, mensen zijn lui. Nederland is niet gemotiveerd genoeg om tot na hun 65e door te werken. En die tijdelijke arbeidsmigranten hebben toch een grote achterstand ten opzichte van de huidige asielzoekers? Wat is er dan op tegen om de huidige generatie aan het werk te zetten, in plaats van nieuw volk halen wat minder gekwalificeerd is?

Denk ook even aan braindrain. Tijdelijke migranten bieden geen garantie voor de toekomst, maar zullen toch (enigzins) geschoold moeten worden. Zonde van jouw belastingcenten voor onderwijs, niet?
  vrijdag 27 april 2007 @ 11:00:04 #19
137085 bolletje_25
Nuance is voor mietjes
pi_48770031
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 10:56 schreef Chewie het volgende:

[..]

En waarom moeten volgens jou dan EU burgers Nederlander worden om dit op te vangen?
Om het verhaal uit de jaren 90 te voorkomen. Het hele systeem omtrend gastarbeiders rammelt gewoon. Het is vrij naief om te denken dat na 10 jaar werken wij tegen die Polen zeggen dat ze vriendelijk bedankt worden en op kunnen tiefen, en dat zij dan vervolgens ook netjes hun spullen pakken en terug gaan. Dat wordt gewoon Turkije/Marokko revisited.
pi_48770151
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 10:56 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Nooit geweten dat Polen hier genaturaliseerd en ingeburgerd werden. Ik dacht dat ze hier alleen tijdelijk kwamen om te werken.
!!!!! Misschien burgeren ze niet in maar een aanzienlijk deel verstigt zich hier echt wel permanent.
pi_48770199
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 10:56 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Nou, jij vindt het Generaal Pardon onwenselijk. 6 jaar blijven procederen/aanmodderen is ook onwenselijk. Inmiddels is het volgens mij niet meer mogelijk zolang door te blijven procederen, dus blijven we met deze "groep" in de maag, waar we toch wat mee aanmoeten.
Klopt en daarom is juist een generaal pardon onwenselijk. Het was verstandiger geweest om de procedure wat soepeler te maken ten opzichte van Verdonks beleid maar wel elke zaak appart te behandelen en leugens zoiezo niet te "belonen". Vergeet niet dat die leugens er juist mede de oorzaak van zijn dat procedurers zolang voort kunnen slepen.
pi_48770207
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 11:04 schreef du_ke het volgende:

[..]

Misschien burgeren ze niet in maar een aanzienlijk deel verstigt zich hier echt wel permanent.
Wat noem jij een aanzienlijk deel? 10%, 40%, 80%?
  vrijdag 27 april 2007 @ 11:05:56 #23
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_48770212
De pardon- en eenmalige regelingen zijn een terugkerende factor in de asielwetgving, dus laat de overheid maar brede criteria opstellen om deze te verminderen.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_48770263
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 11:05 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Tellen de percentages of de aantallen?
Allah Al Watan Al Malik
pi_48770285
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 11:00 schreef bolletje_25 het volgende:

[..]

Om het verhaal uit de jaren 90 te voorkomen. Het hele systeem omtrend gastarbeiders rammelt gewoon. Het is vrij naief om te denken dat na 10 jaar werken wij tegen die Polen zeggen dat ze vriendelijk bedankt worden en op kunnen tiefen, en dat zij dan vervolgens ook netjes hun spullen pakken en terug gaan. Dat wordt gewoon Turkije/Marokko revisited.
En "rechtse zeikers" moesten nadenken

Jij snapt volgens mij niet helemaal hoe de EU werkt, Polen en andere EU burgers kunnen hier gewoon wonen en werken zonder dat zij een verblijfsvergunning nodig hebben.
pi_48770306
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 11:00 schreef bolletje_25 het volgende:

[..]

Het is vrij naief om te denken dat na 10 jaar werken wij tegen die Polen zeggen dat ze vriendelijk bedankt worden en op kunnen tiefen, en dat zij dan vervolgens ook netjes hun spullen pakken en terug gaan.
Die kans is in ieder geval groter dan wanneer we voor een half miljard 26.000 uitgeprocedeerde asielzoekers naturaliseren en toegang geven tot onze sociale voorzieningen...
pi_48770321
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 11:05 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Dat valt nog niet te zeggen maar reken op termijn op een flink deel. Een groot deel woont hier al een jaar of 5 semi-permanent en dan moet de grote groep nog op gang komen.
pi_48770328
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 11:07 schreef Chewie het volgende:

[..]

En "rechtse zeikers" moesten nadenken

Jij snapt volgens mij niet helemaal hoe de EU werkt, Polen en andere EU burgers kunnen hier gewoon wonen en werken zonder dat zij een verblijfsvergunning nodig hebben.
En dat betekent? Dat de Polen zich hier niet vestigen? Immers ik ken er namelijk behoorlijk wat die zich wel permanent hier hebben gevestigd.
Allah Al Watan Al Malik
pi_48770362
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 10:58 schreef bolletje_25 het volgende:

[..]

Waarom is de VUT ooit ingesteld. Juist, mensen zijn lui. Nederland is niet gemotiveerd genoeg om tot na hun 65e door te werken. En die tijdelijke arbeidsmigranten hebben toch een grote achterstand ten opzichte van de huidige asielzoekers? Wat is er dan op tegen om de huidige generatie aan het werk te zetten, in plaats van nieuw volk halen wat minder gekwalificeerd is?

Denk ook even aan braindrain. Tijdelijke migranten bieden geen garantie voor de toekomst, maar zullen toch (enigzins) geschoold moeten worden. Zonde van jouw belastingcenten voor onderwijs, niet?
Verdiep je eerst eens in de materie voordat je er over gaat discusieren, de VUT is ingesteld omdat er destijds een overschot op de arbeidsmarkt was niet omdat mensen lui waren maar domweg omdat er te weinig werk was.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 27-04-2007 11:10:38 ]
pi_48770375
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 11:09 schreef du_ke het volgende:

[..]

Een groot deel woont hier al een jaar of 5 semi-permanent en dan moet de grote groep nog op gang komen.
Wat noem jij een groot deel? Heb je hier überhaupt cijfers over of roep je maar wat?
pi_48770410
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 11:08 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Die kans is in ieder geval groter dan wanneer we voor een half miljard 26.000 uitgeprocedeerde asielzoekers naturaliseren en toegang geven tot onze sociale voorzieningen...
Wat denk je dat uitzetten kost? Die procedures zijn eindeloos en kosten al snel meer dan die 20.000 pp van dat pardon. Reken op minimaal een half jaar detentie voor het uitzetten lukt en nog veel langer niet mogen werken.
pi_48770418
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 11:10 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Wat noem jij een groot deel? Heb je hier überhaupt cijfers over of roep je maar wat?
Heb geen concrete cijfers . Maar ga uit van een kwart.
pi_48770435
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 11:09 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

En dat betekent? Dat de Polen zich hier niet vestigen? Immers ik ken er namelijk behoorlijk wat die zich wel permanent hier hebben gevestigd.
En is dat een probleem? Polen die zich hier permanent willen vestigen zullen daar goede redenen voor hebben zoals een prima baan bijvoorbeeld.
pi_48770484
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 11:09 schreef du_ke het volgende:

[..]

Dat valt nog niet te zeggen maar reken op termijn op een flink deel. Een groot deel woont hier al een jaar of 5 semi-permanent en dan moet de grote groep nog op gang komen.
Datr werd jaren geleden ook over de Portugezen en Grieken gezegd waarbij altijd wordt vergeten dat die landen economisch ook kunnen groeien en daarmee de prikkel om naar een ander EU land te verhuizen een stuk minder wordt.
pi_48770489
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 11:12 schreef Chewie het volgende:

[..]

En is dat een probleem? Polen die zich hier permanent willen vestigen zullen daar goede redenen voor hebben zoals een prima baan bijvoorbeeld.
Dat is een probleem als ze niet willen integreren. De Marokkan/ Turken hadden destijds ook gewoon een baan.
Allah Al Watan Al Malik
pi_48770495
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 11:12 schreef Chewie het volgende:

[..]

En dat hadden de Turken en Marokkanen ook en hebben de asielzoekers ook. Allemaal een goede reden om zich hier te vestigen .
pi_48770584
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 11:14 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dat is een probleem als ze niet willen integreren. De Marokkan/ Turken hadden destijds ook gewoon een baan.
Polen passen cultureel gezien veel beter bij ons dan Turken en Marokkanen. Ik denk zelfs dat velen zonder inburgering beter terechtkomen zouden dan vele niet-Europese migranten met inburgering.
pi_48770605
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 11:14 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ik ben dan ook tegen een door de overheid opgelegde integratie en het maakt me ook niet uit of dit nu om Marokanen, Turken of Polen gaat. Integratie gaat een stuk sneller als immigranten dit meer zelf of met behulp van werkgever moeten uitzoeken, de overheid zou alleen moeten stellen dat als je gebruik wil maken van overheidsdiensten je ongeveer moet weten wat de procedure is en dat dit in het Nederlands dient te gebeuren.
pi_48770621
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 11:14 schreef du_ke het volgende:

[..]

En dat hadden de Turken en Marokkanen ook en hebben de asielzoekers ook. Allemaal een goede reden om zich hier te vestigen .
Het toverwoord is EU, beste Duke.
  vrijdag 27 april 2007 @ 11:18:41 #40
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_48770626
We zullen vanzelf wel zien of de Polen problemen brengen, maar ik denk eigenlijk van niet. Ze komen uit een redelijk beschaafd land, niet zo ver weg. En sinds een tijdje al bij de EU. Bovendien hebben ze er geen voordeel van hier veel te verdienen als ze het in Polen niet uit kunnen geven.
Voor de generaal pardon asielzoekers geldt dat zij over het algemeen bijdragen aan de verloedering van de maatschappij en wat mij betreft zo snel mogelijk naar hun bekrompen landje terug mogen. Maar helaas wordt liegen, schijnheilig doen en tijd rekken hier beloond
  Donald Duck held vrijdag 27 april 2007 @ 11:18:43 #41
46149 __Saviour__
pi_48770627
polen zijn al een stuk beter te integreren. ze hebben in ieder geen last van een ingebouwde intolerante religie die integratie in de weg staat.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  vrijdag 27 april 2007 @ 11:20:31 #42
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_48770677
Kutkabinet. Het wordt steeds gekker met de PvdA. Uitzetten. allemaal.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
pi_48770686
Erger dan de multi-culturele 'zegeningen' die we al hebben kan het niet worden, zou je denken.
PJ Harvey - This mess we're in (feat. Thom Yorke)
  Donald Duck held vrijdag 27 april 2007 @ 11:21:12 #44
46149 __Saviour__
pi_48770708
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 11:20 schreef PJORourke het volgende:
Kutkabinet. Het wordt steeds gekker met de PvdA. Uitzetten. allemaal.
heel de pvda uitzetten? dan valt de nederlandse regering gek!
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_48770747
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 10:58 schreef bolletje_25 het volgende:

[..]

En die tijdelijke arbeidsmigranten hebben toch een grote achterstand ten opzichte van de huidige asielzoekers?

De drie immigrantengroepen met de hoogste uitkeringspercentages zijn niet de voormalige gastarbeiders maar juist groepen die via de asielprocedure hier terecht zijn gekomen. 'Pas' op plaats vier en vijf staan de Turken/Marokkanen.
pi_48770766
wat ik vreemder vind is dat dit mooie generaal pardon om zogenaamde 'schrijnende' (hartverscheurende) gevallen gaat. is een geval niet meer schrijnend als een persoon gelogen heeft over zijn leeftijd/afkomst/naam? of alleen als hij dat maar 1x gedaan heeft ipv 2x? mijns inziens is dit volstrekt arbitrair. het doet mij echter vermoeden dat het meerendeel van de gevallen niet zo schrijnend is als men wil doen geloven, wat meteen de de gedachte doet ontstaan waarom bepaalde mensen dan toch zo graag dit generaal pardon er door hebben willen drukken.
  vrijdag 27 april 2007 @ 11:23:13 #47
130955 Floripas
Blast from the past
  Donald Duck held vrijdag 27 april 2007 @ 11:24:42 #48
46149 __Saviour__
pi_48770826
om als 'schrijnend geval' te worden aangemerkt is natuurlijk ook simpel. en dat weten die gelukszoekers ook. maak een vrouw zwanger et voila. Rek dan de procedures een paar jaar hoppa: schrijnend geval!
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  Donald Duck held vrijdag 27 april 2007 @ 11:26:03 #49
46149 __Saviour__
pi_48770872
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 11:23 schreef Floripas het volgende:
Komt Ayaan Hirsi Ali nou terug?
Nog zoiets ja. Ze liegt maar wordt op handen gedragen, en haar vertrekt wordt als verlies gezien. nou boehoe hoor.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_48770942
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 11:22 schreef 7th_wave het volgende:
wat ik vreemder vind is dat dit mooie generaal pardon om zogenaamde 'schrijnende' (hartverscheurende) gevallen gaat.
Verdonk maakte dat onderscheid. Dit linkse kabinet maakt juist niet het onderscheid tussen schrijnend en niet-schrijnend. Die laten iedereen uit de groep toe: mensen die procedures hebben tegengewerkt, mensen die opzettelijk papieren hebben kwijtgemaakt, mensen die hebben gelogen, enz.
pi_48770950
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 11:23 schreef Floripas het volgende:
Komt Ayaan Hirsi Ali nou terug?
Volgens mij kan ze niet meer komen.
PJ Harvey - This mess we're in (feat. Thom Yorke)
  Donald Duck held vrijdag 27 april 2007 @ 11:29:50 #52
46149 __Saviour__
pi_48771034
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 11:28 schreef yahtzeehooligan het volgende:

[..]

scherp
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_48771090
Al hebben ze over alles gelogen, het blijft raar dat ze hier dan al ruim 6 jaar of langer zitten. Als de overheid (Lees: IND en alle ministers die het asielbeleid in hun beheer hebben gehad het afgelopen decennium) z'n werk had gedaan, was dit hele probleem er nooit geweest.

De overheid heeft zitten blunderen, laat ze er maar voor opdraaien. Het liefst zie ik de betreffende ministers de kosten ook uit eigen zak betalen
pi_48771145
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 11:31 schreef Vhiper het volgende:

De overheid heeft zitten blunderen, laat ze er maar voor opdraaien.
De overheid draait hier niet voor op, maar de mensen in de wijken waar ze terecht gaan komen.
  vrijdag 27 april 2007 @ 11:33:51 #55
137085 bolletje_25
Nuance is voor mietjes
pi_48771170
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 11:22 schreef Tikorev het volgende:

[..]

[afbeelding]

De drie immigrantengroepen met de hoogste uitkeringspercentages zijn niet de voormalige gastarbeiders maar juist groepen die via de asielprocedure hier terecht zijn gekomen. 'Pas' op plaats vier en vijf staan de Turken/Marokkanen.
Dat bedoel ik niet. Ik bedoel dat de huidige generatie die onder het pardon gaat vallen, verder ingeburgerd is dan een eventuele nieuwe golf aan gastarbeiders.
  Donald Duck held vrijdag 27 april 2007 @ 11:34:11 #56
46149 __Saviour__
pi_48771180
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 11:33 schreef Tikorev het volgende:

[..]

De overheid draait hier niet voor op, maar de mensen in de wijken waar ze terecht gaan komen.
en de mensen die al jaren op de wachtlijst staan voor een woning. want de o zo dringende gevallen van gelukszoekers krijgen voorrang
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  vrijdag 27 april 2007 @ 11:35:11 #57
130955 Floripas
Blast from the past
pi_48771220
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 11:28 schreef yahtzeehooligan het volgende:

[..]

Hallo! G-spot! Die pakken de stamdokters haar niet meer af.
pi_48771261
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 11:33 schreef bolletje_25 het volgende:

[..]

Dat bedoel ik niet. Ik bedoel dat de huidige generatie die onder het pardon gaat vallen, verder ingeburgerd is dan een eventuele nieuwe golf aan gastarbeiders.
Dat denk ik niet. Veel van deze mensen zijn niet-Westers. Zoals eerder gezegd. Ik denk dat bijvoorbeeld Polen zonder inburgering hier veel beter passen en beter opgaan in de samenleving dan niet-Westerse (en vaak islamitische) immigranten met een inburgering achter de rug.
  vrijdag 27 april 2007 @ 11:36:18 #59
130955 Floripas
Blast from the past
pi_48771263
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 11:26 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Nog zoiets ja. Ze liegt maar wordt op handen gedragen, en haar vertrekt wordt als verlies gezien. nou boehoe hoor.
Ja, ze loog omdat ze bang was om vermoord te worden. Dus eigenlijk zijn de mensen die echt bang zijn en asiel verdienen de mensen die het meest geneigd zijn om te liegen.
Of ga ik nu te ver?
pi_48771313
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 11:27 schreef Tikorev het volgende:

Dit linkse kabinet
Hoe kom je er eigenlijk bij dat dit kabinet links is? 2 centrumpartijen en een rechtsconservatieve. Dat is voor mij toch echt centrum hoor..
pi_48771472
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 11:26 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

In the USA wordt ze ook door grote groepen uitgekost. Laat ze dus maar lekker daarblijven.
pi_48771571
Hoe gaan ze bepalen of mensen een keer hebben gelogen of meerdere keren?

Een vrijwel onmeetbare eis. Een keer liegen past dus wel in de normen en waarden van dit centrum-linkse kabinet .
  Donald Duck held vrijdag 27 april 2007 @ 11:44:10 #63
46149 __Saviour__
pi_48771577
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 11:36 schreef Floripas het volgende:
Ja, ze loog omdat ze bang was om vermoord te worden. Dus eigenlijk zijn de mensen die echt bang zijn en asiel verdienen de mensen die het meest geneigd zijn om te liegen.
Of ga ik nu te ver?
Ze heeft gewoon niet te liegen, punt uit. Reden doet er niet toe.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  vrijdag 27 april 2007 @ 11:44:57 #64
130955 Floripas
Blast from the past
pi_48771613
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 11:42 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

In the USA wordt ze ook door grote groepen uitgekost. Laat ze dus maar lekker daarblijven.
Van mij mag ze terugkomen
  vrijdag 27 april 2007 @ 11:46:24 #65
130955 Floripas
Blast from the past
pi_48771653
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 11:44 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Ze heeft gewoon niet te liegen, punt uit. Reden doet er niet toe.
Dus jij vindt een leugen zelfs niet gerechtvaardigd als het je de kop kan kosten? Of je kinderen? Of je familie?
Vind je dat niet een beetje disproportioneel?
pi_48771654
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 11:37 schreef du_ke het volgende:

[..]

Hoe kom je er eigenlijk bij dat dit kabinet links is? 2 centrumpartijen en een rechtsconservatieve. Dat is voor mij toch echt centrum hoor..
PvdA - Links
CU - Centrum-Links
CDA - Centrum
pi_48771716
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 11:46 schreef Floripas het volgende:

[..]

Dus jij vindt een leugen zelfs niet gerechtvaardigd als het je de kop kan kosten? Of je kinderen? Of je familie?
Dat hangt helemaal van de situatie af, daarom is een generaal pardon ongewenst en de 1 keer liegen regel helemaal.
pi_48771782
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 11:46 schreef Tikorev het volgende:

[..]

PvdA - Links
CU - Centrum-Links
CDA - Centrum
PvdA is centrum-links
CDA is centrum
CU is rechts.
pi_48771815
quote:

[..]

En welke Nederlandse overheidsinstantie bedreigt asielzoekers, hun kinderen of familie als ze de waarheid spreken?
  Donald Duck held vrijdag 27 april 2007 @ 11:50:56 #70
46149 __Saviour__
pi_48771824
quote:
Bij zo'n aanvraag moet er niets anders dan de waarheid verteld worden. Je moet weten welke mensen proberen je land binnen te komen
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_48771840
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 11:44 schreef MrX1982 het volgende:
Hoe gaan ze bepalen of mensen een keer hebben gelogen of meerdere keren?

Een vrijwel onmeetbare eis. Een keer liegen past dus wel in de normen en waarden van dit centrum-linkse kabinet .
Als je een goede administratie hebt en je komt uiteindelijk achter de identiteit van de betreffende persoon dan is het vrij eenvoudig te achterhalen hoe vaak hij of zij heeft gelogen over de identiteit.
pi_48771847
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 11:49 schreef du_ke het volgende:

[..]

PvdA is centrum-links
CDA is centrum
CU is rechts.
pi_48771870
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 11:48 schreef Chewie het volgende:

[..]

Dat hangt helemaal van de situatie af, daarom is een generaal pardon ongewenst en de 1 keer liegen regel helemaal.
Het is ook geen generaal pardon, die naam heeft het maar het is gewoon een afgebakend pardon voor een vrij specifieke groep.
  vrijdag 27 april 2007 @ 11:52:37 #74
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_48771897
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 11:51 schreef du_ke het volgende:

[..]

Als je een goede administratie hebt en je komt uiteindelijk achter de identiteit van de betreffende persoon dan is het vrij eenvoudig te achterhalen hoe vaak hij of zij heeft gelogen over de identiteit.
Dat gaat dus niet goedkomen...
pi_48771903
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 11:51 schreef 7th_wave het volgende:

[..]

Praat maar eens met mensen uit de achterban van die partijen. Dan durf je de CU echt nooit meer links te noemen .
  vrijdag 27 april 2007 @ 11:53:35 #76
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_48771934
quote:

Dat zijn niet de toekomstige werknemers die we staks nodig hebben. Deze vluchtelingen krijgen allen een enkeltje onderklasse die een grote toekomst te wachten staat als drugsrunner, beroepsuitkeringstrekker of schoonmaker.
JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
pi_48771956
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 11:52 schreef du_ke het volgende:

[..]

Praat maar eens met mensen uit de achterban van die partijen. Dan durf je de CU echt nooit meer links te noemen .
als je met de achterban van de SP zou praten zou je ook bijna gaan denken dat het liberalen zijn. alles voor de eigen portemonnee
  vrijdag 27 april 2007 @ 11:54:08 #78
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_48771958
quote:

[..]

Het is ook geen generaal pardon, die naam heeft het maar het is gewoon een afgebakend pardon voor een vrij specifieke groep.
De term 'afgebakend' wordt nogal uitgehold door het liegcriterium, vind je niet?
  vrijdag 27 april 2007 @ 11:55:04 #79
130955 Floripas
Blast from the past
pi_48772005
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 11:48 schreef Chewie het volgende:

[..]

Ik vind van dat liegen dat je dat van geval tot geval moet bekijken, inderdaad. Maar ik vind niet dat liegen sec een reden is om te weigeren.
  vrijdag 27 april 2007 @ 11:55:12 #80
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_48772010
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 11:54 schreef 7th_wave het volgende:

[..]

als je met de achterban van de SP zou praten zou je ook bijna gaan denken dat het liberalen zijn. alles voor de eigen portemonnee
Vooral die rakkers van GL kunnen er wat van
JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
  vrijdag 27 april 2007 @ 11:55:28 #81
130955 Floripas
Blast from the past
pi_48772025
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 11:54 schreef 7th_wave het volgende:

[..]

pi_48772081
quote:

[..]

Maakt weinig uit, blijft dat het verstandiger is om de zaken individueel te behandelen en dat het helemaal absurd is om 1 keer liegen standaard goed te keuren.
pi_48772317
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 11:51 schreef du_ke het volgende:
Een goede administratie dat kan je wel overlaten aan de Nederlandse staat.

Zou de een leugen eis ook worden doorgetrokken naar andere gebieden .
pi_48773149
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 11:54 schreef damian5700 het volgende:

[..]

De term 'afgebakend' wordt nogal uitgehold door het liegcriterium, vind je niet?
Tja als je uit Irak komt en je kan geen goede geboortedatum opgeven omdat die daar niet echt bijgehouden worden lieg je al. Het is ook maar net de bui van de IND ambtenaar.
  vrijdag 27 april 2007 @ 12:25:40 #85
3542 Gia
User under construction
pi_48773157
Als je één keer gelogen hebt, en je komt dat opbiechten, dan krijg je je verblijfsvergunning?
Maar wat als iemand die hier nu illegaal verblijft bij zichzelf denkt: Hey, ik ga me melden!, en men zegt dan dat hij hier vaker over gelogen heeft, want dat is natuurlijk wel zo, hè, je liegt nooit slechts één keer over je ID, maar houdt dat overal vol. Bij binnenkomst, bij aanmelden kinderen op school enz...

Toch een goede manier om de illegalen te pakken, dan.
pi_48773215
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 12:03 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Een goede administratie dat kan je wel overlaten aan de Nederlandse staat.

Zou de een leugen eis ook worden doorgetrokken naar andere gebieden .
In heel europa worden gelijk je vingerafdrukken genomen als je asiel aanvraagt. Dat wordt echt wel bijgehouden. maar goed ik begrijp dat je de boel vandaag weer eens vanuit een negatief oogpunt benadert, hoe kan dat toch met dit weer ?
pi_48773253
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 11:55 schreef LENUS het volgende:

[..]

Vooral die rakkers van GL kunnen er wat van
Ja die zijn hoog opgeleid, verdienen vaak goed en willen graag meer belasting betalen als dat goed besteed wordt .
  vrijdag 27 april 2007 @ 12:35:21 #88
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_48773535
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 12:27 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ja die zijn hoog opgeleid, verdienen vaak goed en willen graag meer belasting betalen als dat goed besteed wordt .
Met als meest favoriete bezigheid vanuit hun grachtenpand de normale burger betuttelen.
pi_48773773
Belachelijk dit.
  Donald Duck held vrijdag 27 april 2007 @ 12:44:14 #90
46149 __Saviour__
pi_48773837
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 12:42 schreef SCH het volgende:
Belachelijk dit.
Precies. Liegen en ermee wegkomen ook. Dat gaat echt nergens meer over
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  vrijdag 27 april 2007 @ 12:44:54 #91
3542 Gia
User under construction
pi_48773867
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 12:42 schreef SCH het volgende:
Belachelijk dit.
Huh? Waar doel je op? Dat de liegbeesten mogen blijven of dit topic?

Kan me dat eerste eigenlijk niet voorstellen, omdat van jou toch iedereen mag blijven!
  vrijdag 27 april 2007 @ 12:50:18 #92
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_48774058
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 12:27 schreef du_ke het volgende:
Grappig he, want iedereen weet dat het nooit goed besteed wordt. Waarom geven ze dat geld niet aan een zelfgekozen goed doel?

Klik!
  vrijdag 27 april 2007 @ 12:51:44 #93
130955 Floripas
Blast from the past
pi_48774111
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 12:50 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Grappig he, want iedereen weet dat het nooit goed besteed wordt. Waarom geven ze dat geld niet aan een zelfgekozen goed doel?

Klik!
Daar wil ik nog wel een debat met je over aangaan. Maar niet in dit topic, en niet vandaag, de zon lonkt en ik heb nieuwe slingbacks die geflaneerd moeten worden.
pi_48774981
Vind het belachelijk dat iemand die één keer liegt standaard binnen het pardon valt, en iemand die vaker liegt standaard niet.

Aangezien de intentie van onze gewoonlijke procedure grofweg is om mensen die in eigen land gevaar zouden lopen wél toe te laten en het restje niet. Zou het wel of niet gelogen hebben in de normale procedure niet van belang moeten zijn; of iemand gelogen heeft of niet, betekent immers niet dat iemand geen gevaar meer loopt.

In het geval van een generaal pardon vind ik echter: wie gelogen heeft en daardoor de zaak heeft weten te rekken, die komt er niet voor in aanmerking. Eigen schuld, dikke burt; die is afhankelijk van het standaardcriterium: loopt hij in eigen land gevaar.
pi_48775373
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 12:44 schreef Gia het volgende:

[..]

Huh? Waar doel je op? Dat de liegbeesten mogen blijven of dit topic?

Kan me dat eerste eigenlijk niet voorstellen, omdat van jou toch iedereen mag blijven!
Het is belachelijk dat je 1 keer zou mogen 'liegen'. Mensen die een ander verhaal vertellen om dat ze bang zijn of daar redenen voor hebben, die gaan de 2e keer toch niet ineens hun echte naam zeggen? Rare halfslachtige oplossing dit die geen recht doet aan de vluchtelingen.
  vrijdag 27 april 2007 @ 13:31:33 #96
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_48775519
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 12:51 schreef Floripas het volgende:
Daar wil ik nog wel een debat met je over aangaan. Maar niet in dit topic, en niet vandaag, de zon lonkt en ik heb nieuwe slingbacks die geflaneerd moeten worden.
Foto's!
pi_48775824
quote:

Je kent die asielzoekers? Dat zijn allemaal asociale mensen die een wijk op stelten gaan zetten?
pi_48779353
We hebben nou de > 500.000.000 en de liegende asielzoekers die ook mogen blijven.

Ik kan hier maar 1 zin opzeggen: Laat ze lekker doorgaan zo , Ik heb nu al zin in de komende verkiezingen
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  vrijdag 27 april 2007 @ 15:20:42 #99
99379 fjs
Zo dat is ook weer gezegd.
pi_48779876
Laat de mensen die gekozen hebben op partijen die voor de generaal pardon ook die asielzoekers maar in huis nemen en de kosten voor ze betalen.

Maar de meeste mensen die hier voor gekozen hebben zijn die groenlinks type's met de dikste auto's en de grootste huizen. Ik ken er genoeg en ik kots op ze!!
pi_48780193
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 15:20 schreef fjs het volgende:
Laat de mensen die gekozen hebben op partijen die voor de generaal pardon ook die asielzoekers maar in huis nemen en de kosten voor ze betalen.

Maar de meeste mensen die hier voor gekozen hebben zijn die groenlinks type's met de dikste auto's en de grootste huizen. Ik ken er genoeg en ik kots op ze!!
Waarom heeft Groenlinks dan verloren de afgelopen verkiezingen .
pi_48780580
oooooooohhhhhhhhhh wat is het erg, asielzoeker zijn en dan ook nog liegen! VVD op de achterste benen, want stel je voor dat je LIEGT in een wanhopige poging een verblijfsvergunning te krijgen!

Ik ben het met SCH eens. Gewoon niet letten op wel of niet liegen, maar allemaal een verblijfsvergunning geven en zorgen dat je als overheid voortaan je zaakjes op orde hebt.
  vrijdag 27 april 2007 @ 15:57:14 #102
99379 fjs
pi_48781276
En jij neemt ze in huis en betaalt de kosten?
pi_48781288
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 10:37 schreef EchtGaaf het volgende:
Ook al lieg lieg je 1 keer: het is en blijft fraude!
Liegen is fraude? Volgens mij niet.
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
pi_48781520
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 15:39 schreef Genverbrander het volgende:

Ik ben het met SCH eens. Gewoon niet letten op wel of niet liegen, maar allemaal uitzetten een verblijfsvergunning geven en zorgen dat je als overheid voortaan je zaakjes op orde hebt
pi_48782917
Een liegende politicus is véél erger dan een liegende asielzoeker.
De Postcodeloterij helpt!........mensen de vernieling in.
pi_48783616
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 15:57 schreef WeirdMicky het volgende:

[..]

Liegen is fraude? Volgens mij niet.
lie·gen2 (onov.ww.)
1 bewust onwaarheid, leugens spreken => de waarheid geweld aandoen, de waarheid tekortdoen, een /onjuiste/verkeerde/ voorstelling van zaken geven, een /ruim/rekbaar/ geweten hebben, jokken, met spek schieten

frau·de (de ~, ~s)
1 bedrog bestaande uit vervalsing van administratie of ontduiking van voorschriften => geknoei, gesjoemel, knoeierij, zwendel, zwendelarij

op de keeper beschouwd niet identiek, heeft ozo veel met elkaar van doen iig. Beide zijn echter wel van toepassing.

(Spijkers, laag water)
pi_48784839
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 11:27 schreef Tikorev het volgende:
Verdonk maakte dat onderscheid. Dit linkse kabinet maakt juist niet het onderscheid tussen schrijnend en niet-schrijnend. Die laten iedereen uit de groep toe: mensen die procedures hebben tegengewerkt, mensen die opzettelijk papieren hebben kwijtgemaakt, mensen die hebben gelogen, enz.
Bij Verdonk was het een en al willekeur.
"De PVV heeft net zo veel met vrijheid te maken als de DDR destijds met democratie"
pi_48784953
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 15:39 schreef Genverbrander het volgende:
oooooooohhhhhhhhhh wat is het erg, asielzoeker zijn en dan ook nog liegen! VVD op de achterste benen, want stel je voor dat je LIEGT in een wanhopige poging een verblijfsvergunning te krijgen!
De VVD en PVV zijn inderdaad wel de laatste partijen die hier hun mond over open moeten doen gezien hun opstelling in de zaak Hirsi Ali die overduidelijk gelogen had over haar identiteit. Stellletje hypocrieten.
"De PVV heeft net zo veel met vrijheid te maken als de DDR destijds met democratie"
pi_48785007
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 11:08 schreef Tikorev het volgende:
Dat verhaal over die half miljard Euro van de Telegraaf en Elsevier is al twee weken geleden ontmaskerd als complete onzin. Wel de krant lezen s.v.p.
pi_48785068
Ik heb de oplossing om nieuwe gevallen niet onder de "1 x liegen regeling" te laten vallen.
Als de vragen nu gewoon 2x gesteld, resp, de formulieren 2x ingevuld worden, dan liegt men minstens 2x of in het geheel niet (ervan uitgaande dat bij elke vraag hetzelfde wordt geantwoord)

Trouwens hoe weten ze of de asielzoeker maar 1 x gelogen heeft ?
(en hoe tel je de leugens?)

Maw wat een amateur wetgeing
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_48785127
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 15:57 schreef fjs het volgende:
Ok, ik wil wel het goede voorbeeld geven: Taida Pasic mag wel bij mij komen wonen.
pi_48785238
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 18:11 schreef Oud_student het volgende:
Trouwens hoe weten ze of de asielzoeker maar 1 x gelogen heeft ?
(en hoe tel je de leugens?)
1. Het gaat alleen over het liegen m.b.t. je identiteit (=valse naam).
2. Hoe je dat weet moet je maar aan VVD/PVV vragen, die wisten dat ook zeker bij Hirsi Ali.
  vrijdag 27 april 2007 @ 19:06:51 #113
99379 fjs
pi_48786760
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 18:12 schreef waltersh het volgende:

[..]

Ok, ik wil wel het goede voorbeeld geven: Taida Pasic mag wel bij mij komen wonen.
Vind ik Verdonk knapper
pi_48786823
Maar goed: de VVD huilt weer lekker met de PVV mee. Soms zou je die mensen gunnen dat ze moeten vluchten en nergens welkom zijn
  vrijdag 27 april 2007 @ 19:33:20 #115
131798 Hutjemutjekloas
zeet ie mie dan zee ik oe
pi_48787732
Eigenlijk vindt ik deze mogelijke regel binnen het generaal pardon, helemaal zo gek nog niet. OF wel?

Een gouden principe is dat je van het beste van de mensen uit moet gaan. Het asielbeleid van Nederland is de laatste jaren strenger en strenger geworden. Mede ook door ander invloeden is de instroom van asielaanvragen verlaagt. Misshien weet iemand hier de exacte cijfers van???

Er zijn nu veel mensen hier in Nederland, die geen verblijfsvergunning hebben gekregen. Wie weet van tenminste een van deze gevallen wat hun situatie is? Wie kent uberhaubt een asielzoeker of iemand die wel een verblijfstatus heeft gekregen.

Veel van deze mensen komen uit een gevaarlijke omgeving. En nu praat ik hier niet over importbruiden of bruidegommen. Hierbij doel ik op landen waar de situatie erg gevaarlijk is. Veel mensen die uit deze gevaarlijke landen komen en die met de dood zijn bedreigd en waarvan de familie is afgeslacht. Of die gewoonweg ergens woonden waar je je woning niet eens uit kan(als deze nog heel is) omdat er een bom in hun tuin ligt en de hele omgeving kapot wordt geschoten. Waar nog steeds etnische zuiveringen plaatsvinden. Nadat Hitler hier in Europa heeft huisgehouden heeft het in de rest van de wereld ook niet stil gestaan op dit gebied.

De IND en hiermee dus de nederlandse staat heeft beslist dat deze mensen aan hele strenge voorwaarden moeten voldoen om in ons land toegelaten te kunnen worden. Deze regels en de onderbouwing daarvan zou gelijk moeten stan aan de mening van het merendeel van de nederlandse samenleving. Dit om te voorkomen dat er mensen om de verkeerde redenen naar Nederland komen( economisch gewin, gevluchte oorlogsmisdadigers en noem maar op)

Door deze regels is het voor mensen die wel uit die moeilijke en gevaarlijke gebieden niet altijd mogelijk om de voor hun gevaarlijke situatie in het thuisland aan te tonen( en kan de IND dit ook niet aantonen) Daarom liegen mensen!!! En daarnaast liegen de mensen die om de verkeerde redenen naar nederland komen ook!!!!! Hoe kun je hierin een onderscheid maken???

WAAROM GEEN REFERENDUM?? Om vast te kunnen stellen hoeveel van de Nederlanders het daadwerkelijk eens zijn met de invoer van het Generaal Pardon en dan nog een referendum dat specifiek gericht is op de stelling of asielzoekers 1 keer mogen liegen
  vrijdag 27 april 2007 @ 19:35:47 #116
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_48787814
Ja TS, welkom in de echte wereld, waar niet alles gebeurt als je opschrijft dat het zo moet gebeuren.
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 19:08 schreef SCH het volgende:
Maar goed: de VVD huilt weer lekker met de PVV mee. Soms zou je die mensen gunnen dat ze moeten vluchten en nergens welkom zijn
Irak is hastikke veilig joh. Het land is opgeknapt, vrij und so, kijk maar, de bevrijders zijn al onderweg naar huis.
Als die Talibanstrijders hierheen willen komen, komen ze toch alleen maar voor het geld.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  vrijdag 27 april 2007 @ 19:41:48 #117
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_48788030
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 19:08 schreef SCH het volgende:
Als ze echt hebben moeten vluchten zouden ze in Nederland niet hoeven te liegen. Dus dit soort mensen moet niet automatisch via het Generaal Pardon een verblijfsvergunning krijgen. Dit moet eerst zeer goed onderzocht worden.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_48788202
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 19:41 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Als ze echt hebben moeten vluchten zouden ze in Nederland niet hopeven te liegen.
Oh. Hoe weet je dat zo precies dan?
  vrijdag 27 april 2007 @ 19:48:06 #119
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_48788300
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 19:45 schreef SCH het volgende:
Oh. Hoe weet je dat zo precies dan?
Weet ik niet precies. Maar als je naar ene land vlucht voor sten en bescherming heb je daar toch niet om over te liegen.

Daarnaast zou een leugen altijd tot een onderzoek moeten lijden en allemaal niet tot een verblijfs vergunning in het kader van het Generaal Pardon
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_48788313
quote:

[..]

[afbeelding]

Wow, die grafiek is al 888x voorbij gekomen in diverse topics...
  vrijdag 27 april 2007 @ 19:50:15 #121
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_48788416
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 19:48 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Weet ik niet precies. Maar als je naar ene land vlucht voor sten en bescherming heb je daar toch niet om over te liegen.

Daarnaast zou een leugen altijd tot een onderzoek moeten lijden en allemaal niet tot een verblijfs vergunning in het kader van het Generaal Pardon
Je komt uit een land wat nu een fucking burgeroorlog is, en hier verklaart iemand dat het hastikke veilig is, omdat het nu eenmaal zo op papier staat.
Ga je dan niet liegen, en vrolijk terug naar de bermbommen en Haditha's? Come on.
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 19:48 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Wow, die grafiek is al 888x voorbij gekomen in diverse topics...
Ik vind het wel grappig, wat men allemaal uit cijfers kan verzinnen, het lijkt de FOK!-koran / bijbel wel.
pi_48788566
quote:

[..]

Ik kan me daar van alles bij voorstellen. Het is die naam, je identiteit die voor problemen heeft gezorgd en waardoor je vervolgd werd of iets in die geest. Het zijn mensen met trauma's, met angsten en logischerwijze vaak met enorm wantrouwen tegen instanties. Je komt in een vreemd land met vreemde functionarissen. Het is niet zo gek voor te stellen dat sommigen denken dat het beter is om creatief met de waarhreid om te gaan.
quote:
Die mensen zitten dan ook al tig jaar in een procedure en blijkbaar is de overheid niet in staat tot een besluit te komen. De 'leugen' leidt ook niet tot die verblijfsvergunning, dat doet het GP nu.
pi_48788674
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 19:50 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Je komt uit een land wat nu een fucking burgeroorlog is, en hier verklaart iemand dat het hastikke veilig is, omdat het nu eenmaal zo op papier staat.
Ga je dan niet liegen, en vrolijk terug naar de bermbommen en Haditha's? Come on.
[..]
Daarnaast hebben veel vluchtelingen geen vertrouwen in overheden en gaan uit zelfbescherming liegen.

Als ik word staande gehouden in Nederland dan weet ik dat ik niet zonder reden inelkaar geslagen zal worden.
Voor iemand die asiel zoekt en die zijn thuisregime gewend is kan een verhoor wel héél intimiderend zijn.
Wat moet je tenslotte verwachten?

Liegen kan je niet goedpraten maar uit angst zou ik me er wel wat bij voor kunnen stellen.
  vrijdag 27 april 2007 @ 19:57:13 #124
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_48788766
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 19:53 schreef SCH het volgende:
Die mensen zitten dan ook al tig jaar in een procedure en blijkbaar is de overheid niet in staat tot een besluit te komen. De 'leugen' leidt ook niet tot die verblijfsvergunning, dat doet het GP nu.
Ja, maar dat leugen zou toch nog iets meer een duidelijker onder zocht moeten worden. Anders zouden wij oko wel tegen de belastingen enzo een leugentje mogen vertellen
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  vrijdag 27 april 2007 @ 19:57:24 #125
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_48788776
Leugens belonen, een schande is het. Getraumatiseerd.
pi_48788818
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 19:57 schreef PJORourke het volgende:
Getraumatiseerd.
Dat bestaat niet ofzo?
pi_48788863
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 19:57 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Ja, maar dat leugen zou toch nog iets meer een duidelijker onder zocht moeten worden. Anders zouden wij oko wel tegen de belastingen enzo een leugentje mogen vertellen
Het wordt ook uitgebreid onderzocht toch. En vaak krijgen mensen in een later stadium wel het vertrouwen en zijn ze concreter in hun info.
pi_48788928
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 19:58 schreef SCH het volgende:

[..]

Het wordt ook uitgebreid onderzocht toch. En vaak krijgen mensen in een later stadium wel het vertrouwen en zijn ze concreter in hun info.
Dat is in essentie wat ik probeerde te vertellen
  vrijdag 27 april 2007 @ 20:03:15 #129
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_48789101
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 19:58 schreef SCH het volgende:
Dat bestaat niet ofzo?
Het is geklets. Als het vluchtelingen zijn, zouden ze legaal toegelaten worden.
pi_48789159
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 20:03 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Ja, want de IND werkt als een geoliede machine
pi_48789255
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 20:03 schreef PJORourke het volgende:

[..]

En dan kunnen ze niet getraumatiseerd zijn? Ik mis het verband even.
En ook de crux van je opmerking: het is veel te simpel gesteld. Werkte het systeem maar zo!
  vrijdag 27 april 2007 @ 20:09:31 #132
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_48789337
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 20:04 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Ja, want de IND werkt als een geoliede machine
Als een prachtige benzinemotor. Op petroleum.
  vrijdag 27 april 2007 @ 20:09:45 #133
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_48789344
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 20:06 schreef SCH het volgende:
En dan kunnen ze niet getraumatiseerd zijn? Ik mis het verband even.
En ook de crux van je opmerking: het is veel te simpel gesteld. Werkte het systeem maar zo!
Het is niet relevant of ze getraumatiseerd zijn. Trauma's zijn niet objectief te meten. Als ze geen vluchteling zijn, moeten ze vertrekken, zsm.
  vrijdag 27 april 2007 @ 20:12:58 #134
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_48789470
quote:
Pardon? Balkenende IV sanctioneert de leugen

Zou er één land ter wereld zijn waar een regering officieel de leugen sanctioneert? Jawel: Nederland.

Wat wil het geval? Het kabinet Balkenende IV had de uitwerking van het sowieso onzalige generaal pardon voor uitgeprocedeerde asiezoekers nog niet dichtgetimmerd. Dat deden CDA, PvdA en ChristenUnie donderdagavond.

Ze waren er snel uit: asielzoekers die met 'een smoesje' zijn binnengekomen krijgen ook een verblijfsvergunning. Zolang het bij één leugen is gebleven.

Eén leugen. Maar wat is één leugen? Hoe groot kan één leugen zijn? En hoe lang kan één leugen duren?

Identiteit
Duizenden uitgeprocedeerde gelukzoekers die onder de oude Vreemdelingenwet (voor 1 april 2001) binnenkwamen, hebben consequent gelogen over hun identiteit. Zonder papieren (die hadden ze vernietigd) meldden zij zich aan de grens.

Ghanezen beweerden uit Liberia of Sierra Leone te komen, daar was oorlog. Twintigers beweerden minderjarig te zijn, dan werden ze als 'ama' niet teruggestuurd. Gisse gelukzoekers uit het Midden-Oosten zeiden lid te zijn van de vervolgde oppositie in een enge dictatuur. 'Nee, geen paspoort, paspoort afgenomen.' En Nederland maar accepteren dat de arme 'vluchteling' onze grens überhaupt zonder paspoort had kunnen bereiken.

De rechter wees deze 'asielzoekers' keer op keer af, juist omdat ze niet hard konden maken dat ze echte vluchtelingen waren. Maar telkens gingen ze, aangemoedigd door hun gesubsidieerde asieladvocaat, weer in beroep.

Jarenlang hebben deze duizenden geteerd op één hele dikke, vette leugen. Nu blijkt die leugen de kortste weg naar het Nederlanderschap.

Woest
Terecht is VVD-Kamerlid Henk Kamp woest. 'Zij hebben bewust de boel bedonderd. De hele generaal-pardonregeling deugt van geen kant. Het minste dat we van dit kabinet mogen verwachten is dat ze degenen die valse informatie hebben verstrekt of een ander misdrijf hebben begaan, zonder pardon het land uitzetten.'

Inderdaad. De beslissing van het kabinet is een schoffering van de Nederlandse normen en waarden en een aanmoediging voor kwaadwillende Nederlanders om ook maar lekker te gaan liegen.

Want liegen mag!
Bron
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  vrijdag 27 april 2007 @ 20:14:11 #135
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_48789529
Zeg, Elseviers' spambot, wat vind je er zelf van?
pi_48789568
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 20:09 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Het is niet relevant of ze getraumatiseerd zijn. Trauma's zijn niet objectief te meten. Als ze geen vluchteling zijn, moeten ze vertrekken, zsm.
Dat is jouw visie; niet objectief te meten. Dus niet relevant.
  vrijdag 27 april 2007 @ 20:15:55 #137
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_48789597
Mogen politici na 100 leugens ook naar huis gestuurd worden? Niet 1, ik ben niet zo moeilijk, gewoon, 100.
pi_48789605
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 20:12 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Bron
Hey, had je 10 minuten geleden ook al niet een eigen topic met Elsevier quote's?
Kan je niets origineels bedenken?

Maar goed, ik doe gezellig mee; ik quote ook wat!
quote:
Waarom vluchten mensen?
Een vluchteling is iemand die voor vervolging, geweld of dreiging daarvan uit zijn vaderland vlucht. Die persoon vraagt dan bescherming aan - asiel - in een ander land, waar hij hoopt veilig te zijn.

Mensen vluchten om verschillende redenen: oorlog, geweld, etnische zuiveringen of ondemocratische regimes. Door de conflicten gaat het in die landen vaak economisch slecht. Inwoners zien dan weinig toekomst in eigen land en hopen elders een beter leven op te bouwen. Tegenwoordig worden de meeste vluchtelingen opgevangen in de regio. Dat is het algemene beleid van de vluchtelingenorganisatie van de Verenigde Naties, de UNHCR. Zo worden gevluchte Somaliërs ondergebracht in kampen in buurland Kenia. Toch zoeken veel vluchtelingen bescherming buiten hun regio, omdat ze denken in een democratisch, westers land veiliger te zijn. Er zijn allerlei organisaties die vluchtelingen 'uitnodigen' om in hun land een nieuw bestaan op te bouwen. In 1999 haalde Nederland 5000 Kosovaren hier naartoe en in 2005 tientallen Congolezen en Burundezen.

Rian Ederveen (41) - coördinator van Stichting Landelijk Ongedocumenteerden Steunpunt -LOS: 'Een vluchteling is iemand die de moed heeft om grenzen te overschrijden om aan zijn noodlot te ontkomen. Hij droomt van een veilige toekomst. Maar een vluchteling is vooral ook een mens, met eigen herinneringen en dromen, hoop en verwachtingen.'

Shamarka (7): 'Toen ik in de buik van mijn moeder zat, was ik in Somalië. Mama zegt dat het toen oorlog werd. Toen mijn familie doodgeschoten was, moesten ze allemaal worden begraven. Toen ging mama naar Nederland, want hier gebeurt dat niet.'

Uit: 'In Holland staat een…' Het Parool, 13 november 2004 – over het project 26.000 gezichten. Shamarka is te zien in de film van Niek Koppen: 'Voetballend jongetje' (zie filmarchief).

John van Tilborg (46) - directeur van de kerkelijke vluchtelingenorganisatie INLIA: 'Mensen vluchten vanwege gebrek aan perspectief of bescherming. Als je schrijver bent en je mag niet schrijven, of je mag alleen schrijven wat in de lijn van jouw overheid ligt, dan heb je geen perspectief. Als je vervolgd wordt of niet beschermd wordt tegen discriminatie, vlucht je ook. Je verwacht dan dat je dat perspectief en die bescherming wel kunt krijgen daar waar je naartoe vertrekt.'

Edriz (14): 'Mijn vader vluchtte drie jaar geleden met mij naar Nederland toen in Afghanistan de oorlog uitbrak. Mijn twee zussen en vier broers zijn nog in Afghanistan, omdat mijn vader maar voor twee geld had. We hebben gereisd in vrachtauto's, bussen en veel gelopen. Ik wil in Nederland blijven, want hier is het rustig.'

Uit: 'In Holland staat een…' Het Parool, 13 november 2004 - over het project 26.000 gezichten. Edriz is een van de rappers in de film 'Houd vol!' van Arjanne Laan. (zie filmarchief).

Bisschop Muskens(69): 'Velen gaan en gingen op de vlucht voor armoede, honger, vervolging en onderdrukking. Een paar voorbeelden uit onze 20ste eeuw. Een miljoen Armeniërs vluchtten in het begin van de 20ste eeuw uit Turkije. In de jaren dertig sloegen velen op de vlucht voor het bewind van totalitaire staten als Nazi-Duitsland. Veel joden probeerden hun toevlucht in Nederland te zoeken in de hoop veilig te zijn. Het oorlogsgeweld van de Tweede Wereldoorlog joeg één miljoen mensen op de vlucht.' Uit: Midden in het leven, Beschouwingen over mens, samenleving en cultuur (red. J.C.M. de Jong), Meinema - Zoetermeer.

Nigar (18) - student zakelijke dienstverlening: 'Toen de oorlog tussen Armenië en Azerbeidzjan uitbrak, kregen mijn ouders in Azerbeidzjan veel problemen. Mijn moeder werd gediscrimineerd omdat ze half Armeens én christen is. Mijn vader zat vroeger in het Azerbeidzjaanse leger. Op een dag is een hoge legerman opgepakt en dachten ze dat mijn vader ook een landverrader was. Bovendien vonden ze mijn vader fout, omdat hij met een half Armeense is getrouwd. De politie kwam heel vaak aan de deur. Vaak vluchtte mijn vader en kwam hij dagen niet thuis. Als ze hem te pakken kregen, werd hij mishandeld. Hij is twee keer gewond geraakt, maar in het ziekenhuis wilden ze hem niet behandelen, omdat hij met een Armeens getrouwd is. Eerst zijn we naar Rusland gevlucht, maar daar kon mijn vader niet voor ons zorgen. De Russen houden niet van mensen met zwart haar, die uit de Kaukasus komen. Ook daar doken we onder. Toen zijn we naar Nederland gevlucht.'

Nigar speelt de hoofdrol in 'Stars', de film van Paula van der Oest (zie filmarchief).

Het Vluchtelingenverdrag van Genève uit 1951: 'Een vluchteling is iemand die gegronde vrees heeft voor vervolging in zijn land van oorsprong op grond van ras, godsdienst, nationaliteit, politieke overtuiging, of het behoren tot een bepaalde sociale groep.'

Sarah (68): 'Ik wilde dat Somalië één land bleef, maar onze president zei dat iedereen die dat wilde, moest worden neergeschoten. De politie kwam en deed mij handboeien om. Mijn zoon vluchtte. Ik weet niet waar mijn andere twee kinderen zijn. Ze namen me mee naar de gevangenis: slaan, slaan, slaan. Ik was bewusteloos. Toen ze me vrijlieten, ben ik gevlucht. Ik weet niet wat er met mijn huis en met mijn kinderen is gebeurd. Veel mensen liegen om asiel te krijgen, maar ik ben hier niet voor de economie. Ik ben een vluchteling. Amnesty zegt dat ik niet lieg. Nederland is goed. Iedereen helpt mij. Ik wil blijven. Als ik terug moet: soldaten en dan boem, boem, boem. Ik terug, ik dood.'

Uit: 'In Holland staat een...' Het Parool, 13 november 2004 - over het project 26.000 gezichten. Sarah is te zien in de film 'Sarah' van Moniek Wester Keegstra (zie filmarchief).

Artikel 14 van de Universele Verklaring van de rechten van de Mens: 'Een ieder heeft het recht in andere landen asiel te zoeken en te genieten tegen vervolging.'
bron
pi_48789629
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 20:15 schreef Yildiz het volgende:
Mogen politici na 100 leugens ook naar huis gestuurd worden? Niet 1, ik ben niet zo moeilijk, gewoon, 100.
Hmm... Maar dan zit er niemand meer
  vrijdag 27 april 2007 @ 20:17:14 #140
125878 Gabry
Lento Violento
pi_48789654
Wat zijn de toekomst perspectieven in Nederland voor onze leugenachtige uitgeprocedeerde vrienden?
Dan hoopt gij vurige kolen op zijn hoofd.
  vrijdag 27 april 2007 @ 20:18:06 #141
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_48789683
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 20:16 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Hmm... Maar dan zit er niemand meer
Maar mensen die liegen zijn toch in en in slecht?
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 20:17 schreef Gabry het volgende:
Wat zijn de toekomst perspectieven in Nederland voor onze leugenachtige uitgeprocedeerde vrienden?
Er schijnt een vacature vrijgekomen te zijn voor Ayaan Hirshi Ali, Megan, of whatever. Zoiets.
pi_48789733
quote:
27 April 2007
Generaal pardon op hoofdlijnen rond
Het kabinet is het op hoofdlijnen eens over de pardonregeling. Over de invulling ervan gaat staatssecretaris Albayrak nog praten met de gemeenten. Daarbij gaat het over huisvesting voor asielzoekers die dankzij de regeling alsnog een verblijfsvergunning krijgen en het beëindigen van de noodopvang.

In het regeerakkoord is afgesproken dat mensen die voor april 2001 asiel hebben aangevraagd, in principe mogen blijven.

Mensen die één keer een onjuiste naam hebben opgegeven, mogen van het kabinet ook een verblijfsvergunning krijgen. De VVD en de PVV vinden het verkeerd dat mensen die liegen zo worden beloond.

http://news.google.nl/?ncl=1134698444&hl=nl
Mensen die slechts 1 keer een valse naam hebben opgegeven worden door de vingers gezien en hebben recht op een verblijfvergunnig

1 keer liegen = slechts een heel beetje liegen....
1 keer moorden is slecht een heel klein beetje moorden
1 keer roven is maar ene heel klein beetje roven

Vraag mij verder af hoeveel keer je in de regel om je ID moet liegen om met succes een verblijfsvergunning los bij de overheid los te peuteren ? Mij lijkt dat 1 keer dan wel genoeg is

Verder worden eerlijke mensen teruggestuurd en worden leugenaars op hun wenken bediend. Ik vind dat de omgekeerde wereld. Het nodigt mensen met een lager geweten uit om vooral in Nedelrand asiel aan te vragen. Ik zie leugenaars liever gaan dan komen...

Een slechte zaak dus.
pi_48789794
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 20:19 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Mensen die slechts 1 keer een valse naam hebben opgegeven worden door de vingers gezien en hebben recht op een verblijfvergunnig

1 keer liegen = slechts een heel beetje liegen....
1 keer moorden is slecht een heel klein beetje moorden
1 keer roven is maar ene heel klein beetje roven

Vraag mij verder af hoeveel keer je in de regel om je ID moet liegen om met succes een verblijfsvergunning los bij de overheid los te peuteren ? Mij lijkt dat 1 keer dan wel genoeg is

Verder worden eerlijke mensen teruggestuurd en worden leugenaars op hun wenken bediend. Ik vind dat de omgekeerde wereld. Het nodigt mensen met een lager geweten uit om vooral in Nedelrand asiel aan te vragen. Ik zie leugenaars liever gaan dan komen...

Een slechte zaak dus.
Een leugen vergelijken met een moord is natuurlijk van de zotte.
Dan zou er in Nederland niemand meer vrij rondlopen; inclusief jij.
  vrijdag 27 april 2007 @ 20:30:06 #144
125878 Gabry
Lento Violento
pi_48790096
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 20:18 schreef Yildiz het volgende:
Er schijnt een vacature vrijgekomen te zijn voor Ayaan Hirshi Ali, Megan, of whatever. Zoiets.
Bah, extremistische-conservatievelingen zijn niet welkom.
pi_48790104
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 20:09 schreef Yildiz het volgende:
Als een prachtige benzinemotor. Op petroleum.
Wat natuurlijk ook niet geholpen wordt doordat mensen eindeloos door kunnen procederen en dat in de praktijk dan ook doen.

Is dat ook in het pakket maatregelen opgenomen trouwens of worden alleen de makkelijke regels ingevoerd?
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_48790190
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 20:21 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Een leugen vergelijken met een moord is natuurlijk van de zotte.
Dan zou er in Nederland niemand meer vrij rondlopen; inclusief jij.
Liegen in een asielprocedure is gewoon fraude plegen. Als iemand liegt bij de aanvraag van een uitkering wordt ie keihard aangepakt: uitkering wordt afgepakt en krijgt bovendien justitie op zijn of haar dak. Een asielzoeker die 1 x liegt om zijn of haar personalia wordt beloond met de hoofdprijs t.w. een verblijfsvergunning.

Dat heet dan geen dubbele moraal
  vrijdag 27 april 2007 @ 20:34:34 #147
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_48790243
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 20:30 schreef FJD het volgende:

[..]

Wat natuurlijk ook niet geholpen wordt doordat mensen eindeloos door kunnen procederen en dat in de praktijk dan ook doen.

Is dat ook in het pakket maatregelen opgenomen trouwens of worden alleen de makkelijke regels ingevoerd?
Ik ben het volledig met je eens dat de IND een prachtvoorbeeld is van een log bureaucratisch apparaat is.
De mogelijkheid tot procederen zou geen oorzaak moeten zijn voor de wancapaciteiten binnen de IND.
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 20:33 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Liegen in een asielprocedure is gewoon fraude plegen. Als iemand liegt bij de aanvraag van een uitkering wordt ie keihard aangepakt: uitkering wordt afgepakt en krijgt bovendien justitie op zijn of haar dak. Een asielzoeker die 1 x liegt om zijn of haar personalia wordt beloond met de hoofdprijs t.w. een verblijfsvergunning.

Dat heet dan geen dubbele moraal
Ik vind het juist bewonderingswaardig, dat men zo snel weet hoe men met liegen een doel kan bereiken. Banen te over daarvoor.
pi_48790320
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 20:34 schreef Yildiz het volgende:
De mogelijkheid tot procederen zou geen oorzaak moeten zijn voor de wancapaciteiten binnen de IND.
De mogelijkheid om te procederen zou natuurlijk geen oorzaak mogen zijn. We vinden onszelf namelijk een rechtstaat. De mogelijkheid om continue door te blijven procederen met als enige doel het rekken van tijd zou natuurlijk onmogelijk gemaakt moeten worden en zou wel degelijk een oorzaak kunnen zijn voor de logheid van de IND.
  vrijdag 27 april 2007 @ 20:37:20 #149
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_48790334
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 20:34 schreef Yildiz het volgende:
Ik vind het juist bewonderingswaardig, dat men zo snel weet hoe men met liegen een doel kan bereiken. Banen te over daarvoor.
Uh ja, maar moet je dat daarom per se belonen?
  vrijdag 27 april 2007 @ 20:38:40 #150
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_48790373
VVD is weer zo hypocriet als de nete. Hirsi Ali mocht zogenaamd wel liegen maar Ali Baba uit de straat niet?

Weer een naar conservatief (willekeur, de elite staat boven de wet) trekje van die pseudo-liberalen
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 27 april 2007 @ 20:40:02 #151
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_48790418
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 20:37 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Uh ja, maar moet je dat daarom per se belonen?
Nouja, een beleid wat elke dag verandert helpt niet echt nee.
  vrijdag 27 april 2007 @ 20:41:04 #152
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_48790457
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 20:38 schreef Klopkoek het volgende:
VVD is weer zo hypocriet als de nete. Hirsi Ali mocht zogenaamd wel liegen maar Ali Baba uit de straat niet?

Weer een naar conservatief (willekeur, de elite staat boven de wet) trekje van die pseudo-liberalen
De VVD zou sowieso hierover wijselijk zijn bakkes moeten houden ja. Blijkbaar zijn de meesten Megan allang weer vergeten.
  vrijdag 27 april 2007 @ 20:44:24 #153
125878 Gabry
Lento Violento
pi_48790554
quote:

Als een persoon is toegelaten dan kom je daar niet op terug.
  vrijdag 27 april 2007 @ 20:47:57 #154
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_48790662
Hoe zit dat met de VVD, vinden ze dat iemand die liegt per se het land uitmoet?
  vrijdag 27 april 2007 @ 20:49:54 #155
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_48790719
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 20:47 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Hoe zit dat met de VVD, vinden ze dat iemand die liegt per se het land uitmoet?
Als dat zo is, dan liegen ze dat.
  vrijdag 27 april 2007 @ 21:41:39 #156
131798 Hutjemutjekloas
pi_48792125
Yildiz, ahum Irak harstikke veilig???

Je maakt een grapje hoop ik :S
  vrijdag 27 april 2007 @ 21:44:12 #157
131798 Hutjemutjekloas
pi_48792189
En martijn77 dat liegen hangt ook af van de manier waarop je naar Nederland bent gekomen!!!!

Ben je op een illegale(en vaak de enigste manier) uit je onveilige thuisland gevlucht dan heb vaak niet eens een paspoort en als je wel een paspoort hebt tja tja wat moet je daar dan mee doen als vluchteling in een vreemd land(lees Nederland)
pi_48792709
quote:
Nou, het kabinet viel notabene door dit onderwerp.
Dat Verdonk er op terug kwam, kwam mede door de grote druk uit de tweede kamer.
Dit bericht is automatisch gegenereerd. U kunt hierop niet reageren.
pi_48792789
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 19:33 schreef Hutjemutjekloas het volgende:

WAAROM GEEN REFERENDUM?? Om vast te kunnen stellen hoeveel van de Nederlanders het daadwerkelijk eens zijn met de invoer van het Generaal Pardon en dan nog een referendum dat specifiek gericht is op de stelling of asielzoekers 1 keer mogen liegen
exact! een uitstekend onderwerp voor een referendum me dunkt. Die stelling zou er van mij nog wel afmogen. Ben benieuwd wat de uitkomst hiervan is.

Maar dat zal de politiek wel niet aandurfen.
pi_48793822
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 22:09 schreef fokje het volgende:

[..]

exact! een uitstekend onderwerp voor een referendum me dunkt. Die stelling zou er van mij nog wel afmogen. Ben benieuwd wat de uitkomst hiervan is.

TNS NIPO: 63% Nederlanders voor generaal pardon | opinie
Mag je asielzoekers die al jaren wachten op een verblijfsvergunning nog langer in onzekerheid laten of terugsturen? Bijna tweederde (63%) van de Nederlanders vindt van niet. Zij pleiten voor een verblijfsvergunning voor alle asielzoekers die onder de oude vreemdelingenwet asiel hebben aangevraagd en dus al vijf jaar of langer in Nederland zijn, op voorwaarde dat zij zich niet schuldig hebben gemaakt aan een misdrijf. Dit blijkt uit een onderzoek van TNS NIPO in opdracht van VluchtelingenWerk Nederland.

(Bron: VluchtelingenWerk Nederland)
  vrijdag 27 april 2007 @ 22:59:57 #161
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_48794122
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 21:41 schreef Hutjemutjekloas het volgende:
Yildiz, ahum Irak harstikke veilig???

Je maakt een grapje hoop ik :S
Politiek zou een goede grap kunnen zijn ja, maar het is een institutionele grap met veel macht. Een dure.
pi_48794138
Dat is sociaal. Begrijp dat dan. De boel belazeren en dan gewoon toch beloond worden, dat is normaal. Als je daar tegen bent dan ben je een asociale xenofobe Pim-adept, begrijp dat dan.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  vrijdag 27 april 2007 @ 23:01:06 #163
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_48794140
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 22:09 schreef fokje het volgende:

[..]

Noem mij eens een succesvol bedrijf waar afzonderlijke besluiten worden gekeurd door alle werknemers?
pi_48794178
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 23:01 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Noem mij eens een succesvol bedrijf waar afzonderlijke besluiten worden gekeurd door alle werknemers?
World Online?
pi_48794226
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 15:57 schreef fjs het volgende:
Nee, dat mag een ander doen.
Hij gaat op het Museumplein staan schreeuwen als hij 10 euro per maand meer ziektekosten moet betalen. Dat is namelijk asociaal.
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_48794296
quote:

Zucht, wanneer gaan linkse domme zeikerds die er geen reet van af weten maar wel een grote bek hebben eens nadenken over iets en zich informeren voordat ze stellig dingen gaan beweren?

Je hele gejank over dat immigratie vergrijzing op zou lossen is... tadada... bullshit: http://www.cpb.nl/nl/news/2003_24.html
pi_48794490
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 23:07 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Zucht, wanneer gaan linkse domme zeikerds die er geen reet van af weten maar wel een grote bek hebben eens nadenken over iets en zich informeren voordat ze stellig dingen gaan beweren?
Je laagdunkend uitlaten over degene waar je een discusie mee voert is wel heel zielig.
Besef je wel dat wij juist héél goed nadenken over wat we zeggen?

Niet iedereen heeft een grote bek en een egocentrische kijk op de wereld.

Je hangt hier lang genoeg rond. We weten inmiddels écht wel hoe jij tegenover dit onderwerp staat. Een asielzoeker hoeft van jou echt niet te liegen. Je wilt ze (de groep die onder de pardonregeling valt) sowieso niet hier hebben. Dus terug on-topic. Lees de OP desnoods even.
pi_48796508
Ik hoorde net bij Nova, dat volgens Albayrak het generaal pardon maar 55 mil gaat kosten.
Weet niet wat nou de waarheid is, maar 55 of 500 mil is wel een erg groot verschil.

Ook wilde ze niets los laten omtrent de hoeveelheid personen het nu precies gaat.
Dit bericht is automatisch gegenereerd. U kunt hierop niet reageren.
pi_48797039
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 10:45 schreef __Saviour__ het volgende:
Expres traag doen, niet meewerken aan uitzettingsprocedures en dus ook liegen. Maar hoe beloont walgelijk links ze? 'hoi welkom! Hier heb je een huis en uitkering!'
Expres traag doen doen IND en rechtbanken: een jaar moeten wachten op een uitspraak of beschikking is geen uitzondering. En daarop moet je dan wel binnen twee weken of zo reageren.

Mag ik iedereen er op wijzen, dat Ayaan ook gelogen heeft! En dat de enige keer dat Verdonk nou eens gelijk had, ze bakzeil gehaald heeft.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_48797236
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 11:18 schreef BasEnAad het volgende:
We zullen vanzelf wel zien of de Polen problemen brengen, maar ik denk eigenlijk van niet. Ze komen uit een redelijk beschaafd land, niet zo ver weg. En sinds een tijdje al bij de EU. Bovendien hebben ze er geen voordeel van hier veel te verdienen als ze het in Polen niet uit kunnen geven.
Voor de generaal pardon asielzoekers geldt dat zij over het algemeen bijdragen aan de verloedering van de maatschappij en wat mij betreft zo snel mogelijk naar hun bekrompen landje terug mogen. Maar helaas wordt liegen, schijnheilig doen en tijd rekken hier beloond
Polen redelijk beschaafd? Ach, het gaat wel.

Asielzoekers dragen bij aan de verloedering van dit land? In de eerste plaats blijken we dat heel goed zelf te kunnen!
In de tweede plaats zijn de meeste asielzoekers hier omdat ze hun bekrompen landje ontvluchtten. Ze zijn het dus met jou eens!
En in de derde plaats: in de procedure tussen asielzoeker en IND blijkt de laatste ook behoorlijk te liegen, schijnheilig te doen en tijd te rekken. Het is wel duidelijk, dat jij de procedures niet uit ervaring kent.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_48797353
quote:

[..]

[afbeelding]

De drie immigrantengroepen met de hoogste uitkeringspercentages (Somaliërs, Irakezen en Afghanen) zijn niet de voormalige gastarbeiders maar juist groepen die via de asielprocedure hier terecht zijn gekomen. 'Pas' op plaats vier en vijf staan de Turken/Marokkanen.
Ook enig idee van de oorzaken? Want statistieken zeggen daar natuurlijk niks over!
pi_48797405
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 11:31 schreef Vhiper het volgende:
Al hebben ze over alles gelogen, het blijft raar dat ze hier dan al ruim 6 jaar of langer zitten. Als de overheid (Lees: IND en alle ministers die het asielbeleid in hun beheer hebben gehad het afgelopen decennium) z'n werk had gedaan, was dit hele probleem er nooit geweest.

De overheid heeft zitten blunderen, laat ze er maar voor opdraaien. Het liefst zie ik de betreffende ministers de kosten ook uit eigen zak betalen
Nou, niet alleen de ministers. Ook de ambtenaren die met opzet hebben gelogen en gedraaid. En de chefs die daar opdracht toe hebben gegeven betalen een dubbel tarief.
pi_48797588
quote:

[..]

Hoezo?
In mijn portiek zijn er zes huishoudens. Aan mijn Nederlandse overbuurman heb ik niks: die is amper aanspreekbaar. Boven mij woonde tot voor kort een Egyptisch gezin: de vrouw is gepromoveerd en haar man vroeg me af en toe te helpen met zijn fiets. Nu woont er een Zuid-Afrikaans gezin, waar ik wel mee op kan schieten. Daarnaast een Nederlands gezin uit de lagere klassen. Ik heb ze ooit geld geleend, dat ze nooit terug betaald hebben. Maar ze zijn wel vriendelijk en zullen me ongetwijfeld helpen, als dat nodig is. Boven boven woonde een man uit Sri Lanka, die heel vriendelijk en behulpzaam was. Ik heb geen idee wie er nu woont, ongetwijfeld Nederlanders. Daarnaast, dus schuin boven boven mij wonen studenten. Nederlanders. Die hebben het gepresteerd om in de 7 jaar dat ze hier wonen mij niet één keer aan te kijken of te groeten!

Je begrijpt dat ik er helemaal geen bezwaar tegen heb als hier buitenlanders komen wonen. Want aan de Nederlanders heb ik ook weinig.
Edit: voor de eerlijkheid: mijn overbuurman heeft ook weinig aan mij. Hij krijgt veel meer hulp van een buitenlandse vriend, die af en toe voor hem kookt en samen eet.
pi_48797681
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 11:36 schreef Floripas het volgende:

[..]

Of ga ik nu te ver?
Nee, jij niet. De IND, die zich niet kan voorstellen dat mensen liegen omdat ze bang zijn. Die verhalen niet gelooft, omdat de jongens en meisjes zich niet kunnen voorstellen dat de omstandigheden in andere landen niet dezelfde zijn als de omstandigheden hier.
Alleen al namen en adressen kunnen een probleem zijn.
pi_48797776
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 11:50 schreef Tikorev het volgende:

[..]

En welke Nederlandse overheidsinstantie bedreigt asielzoekers, hun kinderen of familie als ze de waarheid spreken?
De IND, die gegevens doorspeelt naar Zaïre/Congo en asielzoekers alleen laat met Syrische mensen van de veiligheidsdienst. En dat zijn dan nog alleen de zaken waar we van weten! Er zijn ook mensen uitgezet naar onveilige landen.
Zelfs zijn er mensen ontsnapt aan de dood omdat piloten weigerden te landen op onveilige luchthavens en doorvlogen!
De Nederlandse overheid liegt (zoals bijna elke overheid, trouwens!) en bedreigt dus asielzoekers.
pi_48797876
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 11:53 schreef LENUS het volgende:

[..]

Dat zijn niet de toekomstige werknemers die we staks nodig hebben. Deze vluchtelingen krijgen allen een enkeltje onderklasse die een grote toekomst te wachten staat als drugsrunner, beroepsuitkeringstrekker of schoonmaker.
Deze vluchtelingen zijn over hat algemeen zeer gemotiveerde mensen die veel moeite hebben moeten doen om aan de dood of martelingen te ontsnappen. Er zitten oplichters tussen, uiteraard, maar de meerderheid wil graag goed werk en wil ook goed werken. De meesten stijgen ver uit boven het niveau van schoonmaker, en al helemaal boven de andere door jou bedachte beroepen.
Als ze al in de onderklasse blijven hangen, is dat door mensen met ideeën zoals de jouwe.
  zaterdag 28 april 2007 @ 01:43:06 #177
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_48798019
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 00:30 schreef Mr_Memory het volgende:
Ik hoorde net bij Nova, dat volgens Albayrak het generaal pardon maar 55 mil gaat kosten.
Weet niet wat nou de waarheid is, maar 55 of 500 mil is wel een erg groot verschil.

Ook wilde ze niets los laten omtrent de hoeveelheid personen het nu precies gaat.
Ze is een PvdA-er dus haar cijfers neem ik met een kilo zout dat doe ik met de begroting van Bos ook en niet voor niets blijkt nu..........

Ik heb bij Albayrak het idee dat ze af en toe niet weet waar ze het over heeft.
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_48798111
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 15:20 schreef fjs het volgende:

Ik ben voor een generaal pardon, heb SP gestemd en heb geen dikke auto of een groot huis. Ik heb een fiets en krijg niet eens huursubsidie.
26.000 asielzoekers (mensen die achtervolgd worden, zoals de joden in WO II !!) op 16.000.000 Nederlanders. Afgerond wordt dat 32.000 op 16.000.000 of 32 op 16.000 of 2 op 1.000!

Tjonge jonge wat maken we ons weer druk!
  Donald Duck held zaterdag 28 april 2007 @ 01:49:39 #179
46149 __Saviour__
pi_48798142
jammer jongen, dat er weer een wo2 vergelijking moet komen. daarmee zet je jezelf nogal buitenspel eigenlijk.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_48798345
quote:

[..]

Nee, weet je niet precies.
Ik heb een man begeleid naar Schiphol om zich te melden. Die man was gemarteld door zowel de opstandelingen als het leger van zijn land. En dan echt gemarteld! Hij kan nog steeds amper lopen en heeft nog steeds nachtmerries. In de trein naar Schiphol was hij zelfs bang voor de conducteur! En naar hij onlangs vertelde, hij was echt bang dat hij door de IND zonder omhaal op het vliegtuig naar zijn land gezet zou worden. En helaas kon ik hem niet 100 % geruststellen, want die dingen gebeuren wel, ook in Nederland!

Dat hij niet alles vertelde, zelfs niet aan ons, is wel verklaarbaar en verdedigbaar. Overheden zijn onbetrouwbaar, overal ter wereld. En de laatste jaren is dat ook gebleken, met name bij het Ministerie van Vreemde Zaken en Desintegratie.
Deze man heeft echt heel hard gewerkt en heeft nu een baan en de Nederlandse nationaliteit en zijn vrouw is eindelijk hier.

Nee, je weet niet precies wat er speelt.
Gedraag je daar dan ook naar!
  zaterdag 28 april 2007 @ 02:06:17 #181
176738 Tandeman
Bijtende substantie!
pi_48798405
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 01:47 schreef Kees22 het volgende:

Ik heb een fiets en krijg niet eens huursubsidie.
Bespeur ik daar afgunst?
Een grote kans dat die pardonners wel huursubsidie krijgen en jij niet. Eén keer liegen helpt misschien. Tenminste bij deze huidige regering.
Het geheim dat je deelt met Tandeman!
pi_48798419
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 01:49 schreef __Saviour__ het volgende:
jammer jongen, dat er weer een wo2 vergelijking moet komen. daarmee zet je jezelf nogal buitenspel eigenlijk.
Ja, dat is taboe, geloof ik. Je zou voor de gein (een joods woord!) uitspraken van de IND of de hedendaagse rechter eens naast verhalen van de tweede wereldoorlog en het verzet moeten leggen. Of naast verhalen van de zogenaamde moffenhoeren. Dan dringt de vergelijking zich geheel vanzelf op. Hoef je niks voor te doen.
Jij hebt makkelijk praten: je kent de verhalen en de mensen niet.
  zaterdag 28 april 2007 @ 02:07:28 #183
160074 FerryB
House Music!
pi_48798425
Ik heb geen last van hun leugens gehad... Geef ze dat generaal pardon maar.
pi_48798459
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 02:06 schreef Tandeman het volgende:

[..]

Bespeur ik daar afgunst?
Een grote kans dat die pardonners wel huursubsidie krijgen en jij niet. Eén keer liegen helpt misschien. Tenminste bij deze huidige regering.

Nee hoor, ik ben volmaakt tevreden! En ik gun anderen ook hun geluk.
Misschien dat jij daar meer moeite mee hebt?
En de rest van mijn argument: de 2 asielzoeker op de 1.000 autochtonen? Al krijgen die huursubsidie, wat dan nog?

[ Bericht 8% gewijzigd door Kees22 op 28-04-2007 02:22:20 ]
  zaterdag 28 april 2007 @ 02:10:40 #185
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_48798476
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 02:01 schreef Kees22 het volgende:
Nee, je weet niet precies wat er speelt.
Gedraag je daar dan ook naar!
O, en omdat ik niet weet wat er precies speelt moet ik respect hebben voor iedereen die een leugen verteld als ze Nederland in willen komen?

Hoeveel vertellen dit leugen omdat ze anders Nederland niet inkomen? Er zullen idd wel gevallen zijn waarbij de uitzondering de regel bevestigd. Maar ik denk dat het merendeel toch liegt juist om Nederland binnen te komen.

En dat mogen ze dan van mij beter uitzoeken voor ze zulke mensen toelaten en al helemaal als dat via een generaal pardon gaat.
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_48798581
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 02:10 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

O, en omdat ik niet weet wat er precies speelt moet ik respect hebben voor iedereen die een leugen verteld als ze Nederland in willen komen?

Hoeveel vertellen dit leugen omdat ze anders Nederland niet inkomen? Er zullen idd wel gevallen zijn waarbij de uitzondering de regel bevestigd. Maar ik denk dat het merendeel toch liegt juist om Nederland binnen te komen.

En dat mogen ze dan van mij beter uitzoeken voor ze zulke mensen toelaten en al helemaal als dat via een generaal pardon gaat.
Nee, je moet geen respect hebben voor iedereen die Nederland binnenkomt met een leugen. Dat is het punt helemaal niet.
Maar je zou je oordeel kunnen opschorten tot je meer weet. Je hebt een grote mond over hoe het moet zijn, zonder dat je weet hoe het echt is. Zoals mijn vader altijd zei: "Je praat naar dat je verstand hebt."

Het zou om te beginnen al helpen als je Nederlands zou schrijven. Dat moet van Verdonk, weet je nog wel. En als mede-Brabander schaam ik me voor je taalgebruik!
  zaterdag 28 april 2007 @ 02:21:55 #187
176738 Tandeman
Bijtende substantie!
pi_48798607
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 02:09 schreef Kees22 het volgende:

[..]
En ik gun anderen ook hun geluk.
Je wens wordt vervuld. Er komen duizenden gelukzoekers meer deze kant op.
  zaterdag 28 april 2007 @ 02:22:18 #188
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_48798610
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 02:19 schreef Kees22 het volgende:
Maar je zou je oordeel kunnen opschorten tot je meer weet.
Ja maar dat doet dit kabinet niet als ze maar een keer gelogen hebben hoe klein of groot het leugen ok was mogen ze gewoon Nederland in via het Generaal Pardon en krijgen ze dus ook een verblijfsverguning. Zo wordt liegen beloond
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_48798641
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 02:21 schreef Tandeman het volgende:

[..]

Je wens wordt vervuld. Er komen duizenden gelukzoekers meer deze kant op.
Wat erg om met die angst te moeten leven!
pi_48798664
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 02:22 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Ja maar dat doet dit kabinet niet als ze maar een keer gelogen hebben hoe klein of groot het leugen ok was mogen ze gewoon Nederland in via het Generaal Pardon en krijgen ze dus ook een verblijfsverguning. Zo wordt liegen beloond
Wat een gezeur! In de praktijk werkt dit toch heel anders. Dat moeten we nog maar zien.
Wat zit je nou te janken voor je geslagen wordt?
  zaterdag 28 april 2007 @ 02:28:03 #191
176738 Tandeman
Bijtende substantie!
pi_48798676
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 02:24 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Helaas, ik leef niet met je mee.
pi_48798713
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 02:28 schreef Tandeman het volgende:

[..]

Helaas, ik leef niet met je mee.
Dat wist ik al, want ik denk niet dat er duizenden gelukszoekers onze kant op komen en ik ben er ook niet bang voor als dat gebeurt.
  zaterdag 28 april 2007 @ 02:37:21 #193
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_48798770
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 02:24 schreef Kees22 het volgende:
Het zijn wel jou belasting centen waar ze op teren
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_48798827
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 02:37 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Nou, de meeste asielzoekers die ik ken willen graag werken, dus die verdienen zelf de kost wel. En als ze daar omscholing of zo bij nodig hebben, gun ik ze die graag.
  † In Memoriam † zaterdag 28 april 2007 @ 03:14:15 #195
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_48799038
quote:
Het zijn ook mijn belastingcenten die Wilders het recht geven dmv. beveiliging om onzin uit te kramen, ook mijn belastingcenten die subsidie geven aan kranten om bagger te berichten, ook mijn belastingcenten, etc.

Wij (als in vorige regeringen) hebben een fout gemaakt door een absurd bureaucratisch systeem op te zetten, fix dat probleem en laat daarna netjes iedereen onder de na 2001 regeling vallen. Kost een paar centen, maar dan kunnen die mensen gewoon legaal werken en belastingcenten betalen, wat ze al hebben gedaan.

Die mensen zitten hier al meer dan 5-6 jaar. Een hoop kunnen zich verstaanbaar maken in het Nederlands (iets wat ze die limbo's en friezen eens zouden moeten leren), veel zullen al kinderen hebben of meegenomen hebben.

Bovendien. 1 leugen. Ik weet niet of jullie weten hoe de procedure in elkaar steekt, maar meer dan 1x liegen over je ID is vaak al op dezelfde dag gedaan. Het is niet zo dat je bij binnenkomst liegt en 5 jaar later nog eens ondervraagt wordt uit welke situatie je nou kwam.
Carpe Libertatem
pi_48799095
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 02:42 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Nou, de meeste asielzoekers die ik ken willen graag werken, dus die verdienen zelf de kost wel. En als ze daar omscholing of zo bij nodig hebben, gun ik ze die graag.
Je roze bril nog steeds op?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  zaterdag 28 april 2007 @ 04:20:56 #197
46960 StefanP
polemicist
pi_48799311
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 10:45 schreef __Saviour__ het volgende:
Amen. Achterlijke politici. Geef die liegende profiteurs maar een verblijfsvergunning. Gevolgd door een uitkering voor de rest van hun leven, natuurlijk.

quote:

Wou je soms beweren dat die asielzoekers de vergrijzing zullen opvangen? Laat me niet lachen. Alle asielzoekers die Nederland binnen heeft gelaten, kosten alleen maar geld. De rest van hun leven. En het leven van hun kinderen. En hun kinderen. Net zoals dat voor moslims geldt. De Marokkanen en Turken hebben misschien 10 jaar gewerkt, waarna ze de rest van hun leven een uitkering genoten en 5 kinderen voortbrachten die niets toevoegen aan Nederland dan criminaliteit en ander misbruik van de samenleving.

[

Jaja, daar moeten we het van hebben.

[ Bericht 8% gewijzigd door StefanP op 28-04-2007 04:27:21 ]
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  zaterdag 28 april 2007 @ 09:01:16 #198
99379 fjs
pi_48799959
En toen was het stil...
pi_48801304
quote:

[..]

Ook die van jou.
Dat stemt me weer enigzins vrolijk
pi_48801334
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 04:20 schreef StefanP het volgende:

[..]

Amen. Achterlijke politici. Geef die liegende profiteurs maar een verblijfsvergunning. Gevolgd door een uitkering voor de rest van hun leven, natuurlijk.

[..]

Wou je soms beweren dat die asielzoekers de vergrijzing zullen opvangen? Laat me niet lachen. Alle asielzoekers die Nederland binnen heeft gelaten, kosten alleen maar geld. De rest van hun leven. En het leven van hun kinderen. En hun kinderen. Net zoals dat voor moslims geldt. De Marokkanen en Turken hebben misschien 10 jaar gewerkt, waarna ze de rest van hun leven een uitkering genoten en 5 kinderen voortbrachten die niets toevoegen aan Nederland dan criminaliteit en ander misbruik van de samenleving.

[[afbeelding]
[afbeelding]

Jaja, daar moeten we het van hebben.
Oh Jij hebt 'm ook gevonden? Die scan is nu dus voor de 889e keer gebruikt op Fok!
Nog 111 keer en we hebben een jubileum!

En Tikorev was je al voor in dit topic op pagina 1.

Bevalt het je wat in de USA?
pi_48801357
Iemand die Albayrak gezien heeft bij Nova?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  zaterdag 28 april 2007 @ 11:08:27 #202
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_48801541
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 10:57 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Iemand die Albayrak gezien heeft bij Nova?
Alleen een foto; ze kon niet naar de studio komen.
pi_48801557
Heb je gehoord wat ze uitkraamde?
  zaterdag 28 april 2007 @ 11:30:42 #204
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_48801999
quote:

Denk zelf eens na.

Immigranten kosten geld. Meer immigranten = minder geld voor aow e.d.

je zal me wel neit geloven dus lees het maar na bij het CPB:
www.cpb.nl immigratie niet effectief tegen vergrijzing

en voortaan niet meer luisteren naar de sprookjes van halsema en melkert.
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_48802021
Het is toch werkelijk gestoord dat generaal pardon
KLAAS JAN HUNTELAAR
pi_48802028
Immmigranten kosten geen geld.

Als je ze tenminste alleen binnenlaat als ze een baan hebben
  zaterdag 28 april 2007 @ 11:47:50 #207
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_48802403
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 01:02 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Polen redelijk beschaafd?[..]
De premiers willen daar Jezus als koning, dus dat sluit vast wel ergens aan bij de CU, gok ik zo.
  zaterdag 28 april 2007 @ 11:59:43 #208
99379 fjs
pi_48802676
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 10:55 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Oh Jij hebt 'm ook gevonden? Die scan is nu dus voor de 889e keer gebruikt op Fok!

Bagataliseer het maar. Waarschijnlijk ben jij gewoon een provocerende gek die door een roze bril kijkt op geitenwollen sokken achteroverhangend met een pilsje en een joint in je mond betaald van onze belasting geld
pi_48802731
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 10:51 schreef du_ke het volgende:
Wat een gehuil weer in dit topic. Wat is jullie alternatief dan al die mensen alsnog uitzetten ? De verdonk style dan zijn we in 2050 nog bezig en kost het meer dan die 500 miljoen .

Stelletje gefrustreerden ! Het is veel te mooi weer om je hier echt druk om te maken .
Ik stel daarom ook voor een generaal pardon in omgekeerde richting. Zo van: "ja sorry, wegwezen hier!" Waarom dat krampachtige gedoe over deze mensen? Wees gewoon hard en schop ze het land uit.
pi_48802824
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 11:59 schreef fjs het volgende:

[..]

Bagataliseer het maar. Waarschijnlijk ben jij gewoon een provocerende gek die door een roze bril kijkt op geitenwollen sokken achteroverhangend met een pilsje en een joint in je mond betaald van onze belasting geld
Helemaal te wauw man!
pi_48802839
Overigens denk ik dat de reden waarom het sociale stelsel zo onder druk is komen te staan, omdat het allemaal niet meer uit kan, het grote aantal allochtonen is. Het is toch te erg voor woorden, dat een stelletje bosnegers er de oorzaak van is, dat sommige autochtonen naar de voedselbanken moeten?
pi_48802879
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 12:06 schreef zwambtenaar het volgende:
Overigens denk ik dat de reden waarom het sociale stelsel zo onder druk is komen te staan, omdat het allemaal niet meer uit kan, het grote aantal allochtonen is. Het is toch te erg voor woorden, dat een stelletje bosnegers er de oorzaak van is, dat sommige autochtonen naar de voedselbanken moeten?
Bosnegers (Marrons), afkomstig uit Suriname, maken slechts een héél gering deel uit van de totale groep allochtonen.
Dus verdiep je eerst eens in de stof voor je zwamt.
pi_48802967
Maar wat zijn de regels die gaan voorkomen dat dit probleem zich over 20 jaar weer voor gaat doen?

Immigratie is verder natuurlijk niet de oplossing voor de vergrijzing. Iets wat een basisschool leerling al kan berekenen. Een bejaarde wordt onderhouden door meer dan 1 persoon; er zijn meerdere werkenden nodig om een bejaarde te onderhouden (zowel AOW als zorgkosten etc. etc.). Als die werkenden oud worden zijn er voor hun weer meer werkenden nodig om dat op te vangen etc. etc..
pi_48803057
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 12:12 schreef FJD het volgende:
Maar wat zijn de regels die gaan voorkomen dat dit probleem zich over 20 jaar weer voor gaat doen?

Immigratie is verder natuurlijk niet de oplossing voor de vergrijzing. Iets wat een basisschool leerling al kan berekenen. Een bejaarde wordt onderhouden door meer dan 1 persoon; er zijn meerdere werkenden nodig om een bejaarde te onderhouden (zowel AOW als zorgkosten etc. etc.). Als die werkenden oud worden zijn er voor hun weer meer werkenden nodig om dat op te vangen etc. etc..
Dan zou het krijgen van kinderen volgens jou dus ook niet de oplossing zijn.
Er is een constante groep van bejaarde mensen. De oudsten overlijden en aan de onderkant komen er ieder jaar 65-plussers bij. Deze groeit wel iets maar de bevolking groeit ook.

Maar goed. Het ging hier over liegende asielzoekers en het GP.
pi_48803091
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 12:12 schreef FJD het volgende:

Immigratie is verder natuurlijk niet de oplossing voor de vergrijzing. Iets wat een basisschool leerling al kan berekenen.
Als hij een beetje slim is kan hij berekenen dat een immigrant die een baan heeft wel de oplossing is
pi_48803148
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 12:16 schreef MaGNeT het volgende:
Dan zou het krijgen van kinderen volgens jou dus ook niet de oplossing zijn.
Nope. Je zou toe moeten naar een evenwicht waarbij de gemiddelde Nederlander in de jaren dat hij/zij werkt zowel z'n eerste 20 jaar als z'n laatste jaren kan betalen. Dat is het enige houdbare model. Als dat niet het geval is dan moeten er steeds meer mensen bij komen die het systeem ondersteunen en of dat dan immigranten of nieuw geborenen zijn dat maakt niet uit; het is op de lange termijn een onhoudbare situatie.
pi_48803196
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 12:20 schreef FJD het volgende:

[..]

Nope. Je zou toe moeten naar een evenwicht waarbij de gemiddelde Nederlander in de jaren dat hij/zij werkt zowel z'n eerste 20 jaar als z'n laatste jaren kan betalen. Dat is het enige houdbare model. Als dat niet het geval is dan moeten er steeds meer mensen bij komen die het systeem ondersteunen en of dat dan immigranten of nieuw geborenen zijn dat maakt niet uit; het is op de lange termijn een onhoudbare situatie.
Dat is het volgens jou...

In dit artikel lees ik heel andere dingen:
http://www.janmarijnissen(...)nnen-cda-pvda-en-cu/
pi_48803238
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 12:22 schreef MaGNeT het volgende:
Ik hoor graag van je waar deze formule mank gaat en wat dan je oplossing is. Zolang de gemiddelde inwoner niet z'n eigen kosten kan betalen zul je steeds meer mensen nodig hebben.
pi_48803267
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 12:24 schreef FJD het volgende:

[..]

Ik hoor graag van je waar deze formule mank gaat en wat dan je oplossing is. Zolang de gemiddelde inwoner niet z'n eigen kosten kan betalen zul je steeds meer mensen nodig hebben.
Welke formule? Noem je jouw bewering een formule? Pietpraat is het.
En nogmaals:
quote:
Stoppen voor je 65e
Stoppen voor je 65e is voor velen geen luxe, maar bittere noodzaak. Met name mensen die jong zijn begonnen met werken, in zware beroepen, mogen blij zijn als ze de 65 halen. In 2005 werd door het CBS berekend dat 4 op 10 werknemers zichzelf in staat achtte hun beroep tot hun 65e door te zetten. Meer dan 80% van de mensen in de groep 60-64 werkt op dit moment niet. Niet omdat ze niet meer willen, maar veelal omdat ze niet meer kunnen. De groep die wel na zijn 65e doorwerkt is kleiner dan 5% en dit zijn meestal zelfstandigen die geen pensioen hebben opgebouwd.

Het bonussysteem is een doekje voor het bloeden. Ook de grens van 18.000 euro, eerder stelde men 15.000 euro voor, is niet zo hoog. Een gemiddeld middeninkomen zal hier al snel mee te maken krijgen. Kortom, de ‘Bos-belasting’ zal velen duperen en de ‘Balkenende-bonus’ zal maar enkelen voordeel geven.

Dit alles wordt gedaan onder het motto ‘de AOW betaalbaar te houden’. Maar uit alle cijfers blijkt dat de betaling van de AOW in de toekomst geen probleem is, omdat dit met de belasting over toekomstige, hogere, aanvullende pensioenen voldoende gedekt is. Dat vond het CDA toch ook? In ons programma – dat glansrijk door de berekeningen van het CPB kwam - hebben we aangetoond dat de vergrijzing goed kan worden opgevangen zónder mensen boetes op te leggen, nadat ze zich hun hele leven hebben ingezet voor de samenleving.
pi_48803285
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 12:24 schreef FJD het volgende:

[..]

Zolang je maar genoeg mongolen hebt die 80 uur werken en 80% van hun inkomen afstaan hoeft Jan Modaal niet zo hard zijn best te doen
pi_48803409
quote:
Ten eerste is Jan natuurlijk verre van onpartijdig maar goed dat terzijde. Ten tweede zie ik niets terug van een lange termijn visie van Jan. Mensen worden gemiddeld genomen steeds ouder en maken dus gemiddeld genomen ook langer gebruik van een combinatie van AOW en zorg. De kosten die deze mensen maken groeien dus terwijl ze wel net zo lang blijven werken. Per saldo gaat de bijdrage van deze personen dus achteruit. Op het moment dat de gemiddelde Nederlander een negatieve bijdrage heeft gedurende z'n hele leven dan wordt het systeem op de lange termijn onhoudbaar omdat er steeds meer mensen nodig zijn om de groep ouderen te ondersteunen.

De huidige oplossing van het kabinet slaat nergens op en is wederom een laf compromis om iedereen maar tevreden te houden. De enige oplossing is om de AOW leeftijd omhoog te gooien. Als mensen door de fysieke aard van hun beroep niet door kunnen werken tot de AOW leeftijd dan zouden ze de WAO in kunnen totdat de AOW gerechtigde leeftijd behaald is.

De AOW gerechtigde leeftijd is gebaseerd op de gemiddelde opbrengsten per inwoner (in het werkende leven) en de gemiddelde kosten (in z'n jonge jaren en in z'n oude jaren). Deze zou gemiddeld genomen op 0 uit moeten komen waardoor er een gesloten systeem ontstaat wat zichzelf in stand kan houden.
pi_48803515
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 12:26 schreef MaGNeT het volgende:
Ga je er nog inhoudelijk op reageren of is dat te lastig voor je?
pi_48803680
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 12:32 schreef FJD het volgende:

[..]

Ten eerste is Jan natuurlijk verre van onpartijdig maar goed dat terzijde. Ten tweede zie ik niets terug van een lange termijn visie van Jan. Mensen worden gemiddeld genomen steeds ouder en maken dus gemiddeld genomen ook langer gebruik van een combinatie van AOW en zorg. De kosten die deze mensen maken groeien dus terwijl ze wel net zo lang blijven werken. Per saldo gaat de bijdrage van deze personen dus achteruit. Op het moment dat de gemiddelde Nederlander een negatieve bijdrage heeft gedurende z'n hele leven dan wordt het systeem op de lange termijn onhoudbaar omdat er steeds meer mensen nodig zijn om de groep ouderen te ondersteunen.

De huidige oplossing van het kabinet slaat nergens op en is wederom een laf compromis om iedereen maar tevreden te houden. De enige oplossing is om de AOW leeftijd omhoog te gooien. Als mensen door de fysieke aard van hun beroep niet door kunnen werken tot de AOW leeftijd dan zouden ze de WAO in kunnen totdat de AOW gerechtigde leeftijd behaald is.

De AOW gerechtigde leeftijd is gebaseerd op de gemiddelde opbrengsten per inwoner (in het werkende leven) en de gemiddelde kosten (in z'n jonge jaren en in z'n oude jaren). Deze zou gemiddeld genomen op 0 uit moeten komen waardoor er een gesloten systeem ontstaat wat zichzelf in stand kan houden.
Er zijn nogal wat mensen die niet op de 0 lijn komen, maar die worden op sleeptouw genomen door iemand die er boven zit.

Dat iemand er onder zit is geen probleem, niet iedereen is immers even ambitieus of talentvol maar dan mag je minstens wel verwachten dat er inzet en kennis is. En die is er op dit moment weing tot niet bij de huidige immigranten
pi_48803748
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 12:43 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Er zijn nogal wat mensen die niet op de 0 lijn komen, maar die worden op sleeptouw genomen door iemand die er boven zit.
Klopt maar die constatering zit verwerkt in de term "de gemiddelde Nederlander". Zolang het gemiddelde op 0 uitkomt dan kan het systeem op de lange termijn zichzelf in stand houden zonder bevolkingsgroei.
  zaterdag 28 april 2007 @ 13:24:11 #225
99379 fjs
pi_48804651
quote:

[..]

En nogmaals:
[..]
Jan Marijnissen i rest my case!
pi_48804926
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 13:24 schreef fjs het volgende:

[..]

Jan Marijnissen i rest my case!
FJS I rest my case!

Ook een manier om er niet inhoudelijk op te hoeven ingaan.
pi_48805135
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 13:37 schreef MaGNeT het volgende:
Ook een manier om er niet inhoudelijk op te hoeven ingaan.
Je maakt jezelf er net zo schuldig aan hoor
pi_48805244
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 13:49 schreef FJD het volgende:

[..]

Je maakt jezelf er net zo schuldig aan hoor
Dus je bekent...
pi_48805346
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 13:55 schreef MaGNeT het volgende:
Dus je bekent...
Ik zou niet weten wat.

Ik wacht nog steeds op je onderbouwing hoe een systeem waarin het gemiddelde element niet zelfvoorzienend is op de lange termijn kan blijven bestaan.

Laat ik je dan iig een tip geven:
quote:
Pietpraat is het.
Dit kwalificeert zich niet als onderbouwing.
  zaterdag 28 april 2007 @ 14:02:25 #230
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_48805397
quote:

[..]

En nogmaals:
[..]
Mja dat stukje gaat enkel over de AOW. Wat denk je van overige vergrijzingskosten zoals bijv de zorg. De kosten in de zorg zullen gigantisch gaan stijgen. Terwijl minder mensen dit moeten gaan opbrengen.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_48805446
Nou, oké dan.
Laten we dan alle niet-westerse allochtonen maar het land uitgooien.
Dan zijn alle problemen opgelost en heeft iedereen werk en inkomen.
pi_48805619
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 14:04 schreef MaGNeT het volgende:
Nou, oké dan.
Trek het maar in het absurde Ten eerste zie je me dat nergens beweren en ten tweede is dat nog steeds geen onderbouwing.
  zaterdag 28 april 2007 @ 14:15:43 #233
99379 fjs
pi_48805647
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 14:04 schreef MaGNeT het volgende:
Nou, oké dan.

Lets do it!
  zaterdag 28 april 2007 @ 15:39:35 #234
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_48807211
quote:

[..]

dat is een opinie stukje van populistische Jan. Dat is heel wat anders dan een wetenschappelijk rapport. Ik neem aan dat je dat wel begrijpt?
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_48808008
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 12:02 schreef zwambtenaar het volgende:

[..]

Ik stel daarom ook voor een generaal pardon in omgekeerde richting. Zo van: "ja sorry, wegwezen hier!" Waarom dat krampachtige gedoe over deze mensen? Wees gewoon hard en schop ze het land uit.
KLAAS JAN HUNTELAAR
  zaterdag 28 april 2007 @ 16:33:03 #236
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_48808158
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 15:39 schreef Napalm het volgende:
dat is een opinie stukje van populistische Jan. Dat is heel wat anders dan een wetenschappelijk rapport. Ik neem aan dat je dat wel begrijpt?
Het stukje preekt wel heel erg voor de SP parochie
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_48810661
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 12:47 schreef FJD het volgende:

[..]

Klopt maar die constatering zit verwerkt in de term "de gemiddelde Nederlander". Zolang het gemiddelde op 0 uitkomt dan kan het systeem op de lange termijn zichzelf in stand houden zonder bevolkingsgroei.
Dat kan je ook doen door hele volksstammen Berbers analfabeten te halen. Dat is de vorige 60 jaar wel gebleken.

Ik zou alleen graag kiezen voor alleen immigranten met werk. De rest mag lekker ergens anders naartoe
  zaterdag 28 april 2007 @ 18:46:37 #238
46960 StefanP
polemicist
pi_48811076
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 10:55 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Maar verder heb je niets in te brengen? Tjonge, wat een argumentatie. Bedankt voor het staven van de feiten die ik inbracht. Asielzoekers kosten alleen maar geld en zijn als een molensteen om de nek van de verzorgingsstaat.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_48811225
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 16:33 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Het stukje preekt wel heel erg voor de SP parochie
Zowel "jouw" grafieken als de berekeningen van de SP zijn door de rekenmachines van het CPB geweest...

Als de SP belachelijk maken het beste is wat je kan doen...

Ze zijn wel de partij met de meeste leden, de beste website en keer op keer een door het CPB "goed" bevonden begroting. Kortom: een partij om serieus rekening mee te houden.
Door de manier van werken hebben ze een grote partijkas en voorkomen ze dat mensen voor het geld de politiek in gaan. Veel mensen die uit overtuiging bij de SP zitten.

Vaak worden er opmerkingen gemaakt over "rijken geplukt met 80% belasting" of "uitkeringstrekkers een luizenleven door geld erbij". Helaas vermeldt men dan niet dat dat eerste niet in het programma staat en dat het tweede gaat over de verhoging van het minimumloon; waar de uitkeringen aan gekoppeld zijn. In verhouding blijft het dus lonen om te werken maar dan met iets meer. Overigens hoop ik niet ooit rond te hoeven komen van dat minimumloon in sommige branches...

Ken je de standpunten van de SP ten opzichte van toelating van Turkije tot de EU, het generaal pardon en gastarbeiders uit Polen? Je zou nog eens verrast kunnen zijn...

Maar nee... Belachelijk maken is natuurlijk een stuk eenvoudiger dan inhoudelijk reageren.

Denk je dat ik nog zit te popelen om inhoudelijk te reageren na zo'n reactie van jou?

[ Bericht 21% gewijzigd door TheFreshPrince op 28-04-2007 19:13:28 ]
pi_48811558
Ontopic:

Dit topic gaat over het wel of niet verlenen van een pardon aan asielzoekers die 1 of meerdere malen hebben gelogen.

Mijn standpunt hierin:

- 1 of 2x liegen kan gebeuren. Waarom? Omdat men in land van afkomst vaak slechte ervaringen heeft met overheden en de corruptie daarvan.
Pas als het vertrouwen er is zal men eerder overgaan op eerlijkheid.

Daarnaast heb je oplichters. Die zijn van alle tijden... We kennen ze ook onder de autochtone bevolking... Mensen die op verjaardagen trots vertellen hoe ze de verzekering of de belastingdienst een poot hebben uitgetrokken...
"want ze betalen al zoveel premie / belasting"...
Als je die kunt ontmaskeren dan gaarne retour en géén pardon.

- Daarnaast vind ik zelf, zoals de SP zelf ook wenst; een strenge maar goede en snelle afhandeling van nieuwe gevallen. Zo ontstaat er géén aantrekkende werking en géén situatie waarin een nieuw pardon nodig zal zijn.

Nog over de gastarbeiders uit Polen:
Gastarbeiders maximaal 3 jaar in Nederland werken en max 6 weken WW. Niets nieuws gevonden voor die tijd? Dan retour Polen. Wel medische zorg maar dan ook de verplichte premie betalen. Eventueel kan bij "goed gedrag" die 3 jaar wederom met 3 jaar verlengd worden onder dezelfde voorwaarden. Lonen mogen niet lager liggen dan die van autochtone werknemers om valse "lage lonen" concurrentie op de arbeidsmarkt te voorkomen. En alleen in branches waar moeilijk autochtonen te vinden zijn voor de uitvoering van het werk (kassen, seizoensarbeid, etc).
pi_48811678
Zo, ik ga nu even inhoudelijk wat doen aan mijn maaginhoud.
pi_48811746
Anyway, na een kleine doorklik sessie op Jan z'n weblog (de link naar CBS was helaas dood) kwam ik op de volgende gaten in z'n betoog:
Dat meer dan 80% van de mensen niet meer werkt tussen de 60-64 schrijft Jan voornamelijk toe aan dat ze niet kunnen. Dat de mensen van deze leeftijd massaal het prepensioen en de VUT ingaan vindt Jan blijkbaar niet belangrijk. Nemen we deze cijfers van het CBS dan zie je zelf natuurlijk ook al dat een ruime 55% (grofweg) van de mensen tussen de 55 en 60 het volgende jaar niet meer werkt. Dan kun je roepen dat die mensen dan blijkbaar niet meer verder kunnen maar zeg nou zelf, als je stratenmaker bent (of een ander zwaar beroep) dan lijkt het me niet dat je op je 55e al het prepensioen in kan rollen.

Vervolgens de suggestie dat de mensen die wel doorwerken dat doen omdat ze zelfstandigen zijn zonder pension. Op dit punt bevalt de ondertoon me niet zo. Net alsof deze mensen zielig zijn. Bij Jan lijkt het niet te kunnen dat je na je 65e nog wil werken omdat je het leuk vindt. Dat er maar weinig mensen doorwerken na hun 65e wordt natuurlijk ook niet veroorzaakt doordat het haast onmogelijk blijkt te zijn om uberhaupt door te werken na je 65e.

http://www.janmarijnissen(...)meesten-niet-zitten/
Vervolgens dit bericht. Jan maakt hierin een capitale fout die z'n hele redenatie naar de knoppen helpt. Jan stelt nml. dat de belastinginkomsten stijgen met 5.1% en de AOW kosten met 3.9% dus er zit zelfs nog winst in de vergrijzing. Wat Jan vergeet te melden is dat de zorgkosten ook gaan stijgen. Daar zie ik helemaal niets van terug. Leuk en aardig maar die zullen echt niet gaan dalen. Als die gezellig met de AOW kosten meestijgen dan kom je op een totale kosten stijging van 7.8% uit tegen een inkomsten stijging van 5.1%. Dat is nog steeds 2.7% te weinig en dat is nog inclusief de aanname dat de zorgkosten zo weinig stijgen.

De pest met gezondheidskosten is dat ze niet stabiel zijn gedurende de leeftijd. Een AOW voor een 75 jarige kost net zoveel als voor een 80 jarige. Gemiddelde gezondheidskosten stijgen echter per levensjaar; een 80 jarige zorg bieden is duurder dan een 20 jarige en ook dan een 70 jarige. Kortom, als de bevolking gemiddelde ouder wordt dan is de enige juiste verwachting dat de zorgkosten nog sneller zullen stijgen en dat tekort van 2.7% dus nog verder oploopt.

Tot zover de blogs van Jan.

Wachtende op je antwoord verblijf ik,

[ Bericht 7% gewijzigd door FJD op 28-04-2007 19:22:09 ]
pi_48811821
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 12:27 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Zolang je maar genoeg mongolen hebt die 80 uur werken en 80% van hun inkomen afstaan hoeft Jan Modaal niet zo hard zijn best te doen
Eens kijken. Het begon hier met asielzoekers. Elders hebben we steuntrekkers gehad en nu is Jan Modaal aan de beurt. We gaan vooruit. Nog even en de miljonaiirs hebben het gedaan.
Trouwens: ik weet niet in welk land je woont, maar ik zou verhuizen naar Nederland. De hoogste belastingschaal is hier 52 %.
pi_48811901
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 12:02 schreef zwambtenaar het volgende:

[..]

Maar dan moeten we wel goed kiezen wie we wegschoppen. Het eerste komt iemand in me op waarvan de naam begint met een W en eindigt op ilders. Samen met een mevrouw waarvan de naam begint met een V en eindigt op erdonk. Dat zou al veel rust geven.
pi_48811922
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 19:22 schreef Kees22 het volgende:
Maar dan moeten we wel goed kiezen wie we wegschoppen. Het eerste komt iemand in me op waarvan de naam begint met een W en eindigt op ilders. Samen met een mevrouw waarvan de naam begint met een V en eindigt op erdonk. Dat zou al veel rust geven.
Onder het motto van als niemand er over begint dan is het probleem er niet?
pi_48811958
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 19:16 schreef FJD het volgende:
Wachtende op je antwoord verblijf ik,

Helaas ga ik straks, na het verorberen van mijn warme hapje, naar mijn vrienden waar ik tot een uur of 1 des nachts zal verblijven. Mogelijk kom ik rond die tijd nog terug op je reactie omdat je er toch wel wat werk van gemaakt heb.
Anders zie ik je morgen wel weer

Tot later luitjes
pi_48811981
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 19:24 schreef MaGNeT het volgende:
Tot later luitjes
Bier drinken
pi_48812091
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 19:22 schreef FJD het volgende:

[..]

Ik denk eerder dat hij doelt op het feit dat je ook op een niet haatdragende en -zaaiende manier je werk kan doen als politicus.

a). je kan in de politiek je werk goed en stil doen en dan achteraf redelijk tevreden zijn over het resultaat (Zalm)
b). je kan je volop in de media storten en intussen je echte werk laten verzaken (Rita Verdonk)

En nee... Ik ben geen Zalm fan maar ik ben er van overtuigd dat hij verstand heeft van economie en zijn tijd goed besteed heeft, al ben ik het niet met al zijn werk eens.
Nee... Ik ben geen Verdonk fan maar ik denk dat ze haar capaciteiten heeft verspild door alle afleidingsmanoeuvres.
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 19:24 schreef FJD het volgende:
[..]

Bier drinken
Moet nog rijden...

Oh ja... Ik ga nu echt!

Daaag allemaal

verslavend kutforum
pi_48812237
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 19:22 schreef FJD het volgende:

[..]

Nee. Onder het motto dat er wel fatsoenlijk gepraat moet kunnen worden zonder gelieg en gedraai en met argumenten en onderbouwing. Wilders zou hier op FOK toch al wel een paar keer verbannen zijn, dunkt me. En Verdonk loog ook dat ze barstte. Of ze wist niet waar ze het over had, en dat is voor een minister een doodzonde.

Jijzelf geeft en vraagt onderbouwing van standpunten. Die zie ik ook graag, al is dat maar eigen ervaring.

Wilders komt niet verder dan: "Ik word misselijk als ik een moskee zie." Tja, dan moet hij naar een dokter!
pi_48812354
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 19:08 schreef MaGNeT het volgende:
Ontopic:

Dit topic gaat over het wel of niet verlenen van een pardon aan asielzoekers die 1 of meerdere malen hebben gelogen.

Mijn standpunt hierin:

- 1 of 2x liegen kan gebeuren. Waarom? Omdat men in land van afkomst vaak slechte ervaringen heeft met overheden en de corruptie daarvan.
Pas als het vertrouwen er is zal men eerder overgaan op eerlijkheid.

Daarnaast heb je oplichters. Die zijn van alle tijden... We kennen ze ook onder de autochtone bevolking... Mensen die op verjaardagen trots vertellen hoe ze de verzekering of de belastingdienst een poot hebben uitgetrokken...
"want ze betalen al zoveel premie / belasting"...
Als je die kunt ontmaskeren dan gaarne retour en géén pardon.

- Daarnaast vind ik zelf, zoals de SP zelf ook wenst; een strenge maar goede en snelle afhandeling van nieuwe gevallen. Zo ontstaat er géén aantrekkende werking en géén situatie waarin een nieuw pardon nodig zal zijn.

Nog over de gastarbeiders uit Polen:
Gastarbeiders maximaal 3 jaar in Nederland werken en max 6 weken WW. Niets nieuws gevonden voor die tijd? Dan retour Polen. Wel medische zorg maar dan ook de verplichte premie betalen. Eventueel kan bij "goed gedrag" die 3 jaar wederom met 3 jaar verlengd worden onder dezelfde voorwaarden. Lonen mogen niet lager liggen dan die van autochtone werknemers om valse "lage lonen" concurrentie op de arbeidsmarkt te voorkomen. En alleen in branches waar moeilijk autochtonen te vinden zijn voor de uitvoering van het werk (kassen, seizoensarbeid, etc).

Proost.
Moet straks gaan tappen. En dan om 2:00 opruimen en DE NAZIT
  zaterdag 28 april 2007 @ 19:45:37 #251
46960 StefanP
polemicist
pi_48812599
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 02:31 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Dat wist ik al, want ik denk niet dat er duizenden gelukszoekers onze kant op komen en ik ben er ook niet bang voor als dat gebeurt.
O. Jij denkt dat. Kom, we zetten de grens open, want Kees22 denkt dat het wel los zal lopen met de stroom gelukszoekers!

Verder werk jij niet, geloof ik. Je betaalt geen belasting. Je ontvangt een uitkering. Je hebt waarschijnlijk dus geen benul waar dat geld vandaan komt. 'Dat drukt de overheid toch gewoon?! Of anders verhogen ze de belastingen maar!!' Het is geen wonder dat jij niet bang bent voor tienduizenden, zoniet honderduizenden, economische vluchtelingen. Want jij betaalt er immers toch niet aan mee.
-Mark Steyn
pi_48812723
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 19:33 schreef Kees22 het volgende:
Wilders komt niet verder dan: "Ik word misselijk als ik een moskee zie." Tja, dan moet hij naar een dokter!
Verdonk is idd politiek totaal onhandig, nu was ze ook wel een makkelijke kop van jut en gaat D66 verre van vrijuit in deze situatie maar goed dat neemt niet weg dat ze daar niet op haar plaats was.

Aan de andere kant moet je nooit vergeten om de goede punten van iemand onder te laten sneeuwen door het populistische, anti-islamitische gebrabbel van Wilders. Als ik bv. de teksten zie die Wilders naar z'n hoofd geslingerd krijgt dan zie ik dat dus precies gebeuren. Vooral de zin:
"Ik wil Wilders niet de munitie aanreiken om iemand in de Kamer af te slachten, laat staan Khadija Arib, maar rationeel heeft hij gelijk (…) Arib moet kiezen", aldus het Amsterdamse GroenLinks-raadslid Mohamed Majdoubi in NRC Handelsblad van afgelopen zaterdag"

Voor elke andere politicus had deze GLer kunnen zeggen "hij heeft rationeel gelijk, Arib moet kiezen" maar dan gaat het over Wilders en dan moet er opeens een zinnetje bij als "Ik wil Wilders niet de munitie aanreiken om iemand in de Kamer af te slachten". Als dan vervolgens ook Jan in de kamer z'n mond houdt maar vervolgens Wilders in de Volkskrant alsnog gelijk geeft dan heb je dus een mooi voorbeeld van hoe men Wilders helemaal niets gunt en eigenlijk alleen maar bezig zijn om het te marginaliseren.

Begrijp me niet verkeerd, ik ben geen aanhanger van Wilders en ik heb ook niet op hem gestemd maar ik blijf probeer om tussen al z'n anti-islam prietpraat wel de goede punten te zien. Een voorbeeld van een ander goed punt is bv. dat hij het aantal aanvragen per asielzoeker wil limiteren. Nu is het namelijk mogelijk om oneindig door te procederen in de hoop dat er een keer een generaal pardon komt. Dit kost de overheid veel tijd en veel geld en als ik dan een paar maanden geleden een advocaat bij (naar ik meen) Nova hoor verklaren dat hij niets anders doet dan aanvragen naar de IND sturen om maar zo lang mogelijk tijd te rekken in de hoop op een generaal pardon en dat hij tegelijkertijd ook toegeeft dat de aanvragen totaal kansloos zijn en slechts tijdrekken, dan kan ik niets anders concluderen dat Wilders een goed punt heeft.
pi_48814266
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 19:45 schreef StefanP het volgende:

[..]

O. Jij denkt dat. Kom, we zetten de grens open, want Kees22 denkt dat het wel los zal lopen met de stroom gelukszoekers!

Verder werk jij niet, geloof ik. Je betaalt geen belasting. Je ontvangt een uitkering. Je hebt waarschijnlijk dus geen benul waar dat geld vandaan komt. 'Dat drukt de overheid toch gewoon?! Of anders verhogen ze de belastingen maar!!' Het is geen wonder dat jij niet bang bent voor tienduizenden, zoniet honderduizenden, economische vluchtelingen. Want jij betaalt er immers toch niet aan mee.
Op een uitkering worden ook belastingen en premies ingehouden, merkwaardig genoeg.
En de rest van je opmerkingen? Tja, sommige mensen hebben het vermogen om uit beperkte gegevens toch de juiste conclusies te trekken, maar jij hoort daar duidelijk niet bij!
pi_48814458
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 19:50 schreef FJD het volgende:

[..]

Verdonk is idd politiek totaal onhandig, nu was ze ook wel een makkelijke kop van jut en gaat D66 verre van vrijuit in deze situatie maar goed dat neemt niet weg dat ze daar niet op haar plaats was.

Aan de andere kant moet je nooit vergeten om de goede punten van iemand onder te laten sneeuwen door het populistische, anti-islamitische gebrabbel van Wilders. Als ik bv. de teksten zie die Wilders naar z'n hoofd
Die man is dus bezig zijn medestanders van zich te vervreemden. Hoe denk je dan dat zijn tegenstanders over hem zullen denken? Dat is nou echt haatzaaien en polariseren.
Dus dan zou ik hem graag verwijderd zien en vervangen zien door iemand die wel kan discussiëren en argumenten kan aanvoeren.
  zaterdag 28 april 2007 @ 20:55:18 #255
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_48814561
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 20:44 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Op een uitkering worden ook belastingen en premies ingehouden, merkwaardig genoeg.
En die 'belastingen' betaal je zeker zelf?
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_48814777
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 20:55 schreef TC03 het volgende:

[..]

En die 'belastingen' betaal je zeker zelf?
Dat zeg ik: die worden ingehouden. Net als loonbelasting en de bijbehorende premies.
Inkomstenbelasting is wat anders, daar heb ik het niet over.

Maar wat heeft dat met het onderwerp te maken? En met de argumenten voor of tegen een generaal pardon?

En nu ga ik lekker bier tappen. Voor de lol en tegen de dorst!

[ Bericht 6% gewijzigd door Kees22 op 28-04-2007 21:08:10 ]
  zondag 29 april 2007 @ 01:01:32 #257
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_48821608
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 18:53 schreef MaGNeT het volgende:
Zowel "jouw" grafieken als de berekeningen van de SP zijn door de rekenmachines van het CPB geweest...
Welke grafieken van mij? En sinds wanneer kan de mening van een SP bons over een onderwerp ook door de rekenmachines van het CPB ?
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_48821688
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 19:19 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Eens kijken. Het begon hier met asielzoekers. Elders hebben we steuntrekkers gehad en nu is Jan Modaal aan de beurt. We gaan vooruit. Nog even en de miljonaiirs hebben het gedaan.
Trouwens: ik weet niet in welk land je woont, maar ik zou verhuizen naar Nederland. De hoogste belastingschaal is hier 52 %.
Nooit gehoord van BTW, riooolbelasting, succesie, vermogensrendementsheffing, dividend belasting etc, etc?
pi_48821748
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 19:19 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Domme SP-lul, dat is alleen de inkomstenbelasting.
pi_48821787
quote:
Op zondag 29 april 2007 01:06 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Domme SP-lul, dat is alleen de inkomstenbelasting.
Ja ok maar bijna niemand betaalt die 52% daadwerkelijk. Of ze moeten een erg slechte belastingadviseur hebben.
pi_48821893
Klopt je betaalt 80%
pi_48822041
quote:
Op zondag 29 april 2007 01:11 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Klopt je betaalt 80%
bron/ onderbouwing of iets in die richting?
pi_48822071
Stond 4 reacties boven je al
pi_48822154
quote:
Op zondag 29 april 2007 01:18 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
reken mij aub maar eens voor hoe je dan op 80% komt ?
pi_48822162
quote:
Op zondag 29 april 2007 01:18 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Nooit gehoord van BTW, riooolbelasting, succesie, vermogensrendementsheffing, dividend belasting etc, etc?

Bron, onderbouwing, berekening, feiten, cijfers, bier, etcetera.
pi_48822290
quote:
Op zondag 29 april 2007 01:21 schreef Monidique het volgende:

[..]

Bron, onderbouwing, berekening, feiten, cijfers, bier, etcetera.
Probeer het zelf uit te rekenen zo moelijk is het echt niet om 52% te pakken van een bedrag en daarna 19%
pi_48822309
quote:
Op zondag 29 april 2007 01:27 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Probeer het zelf uit te rekenen zo moelijk is het echt niet om 52% te pakken van een bedrag en daarna 19%
Wie betaalt er dan 19% over al z'n aankopen en 52 over al z'n inkomen ?

Ofwel kom eensm et een goed rekenvoorbeeld ofzo?
pi_48822337
quote:
Op zondag 29 april 2007 01:27 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Joh, daar heb ik toch geen verstand van. Maar een simpele berekening met onderbouwing kan ik misschien wel begrijpen.
pi_48822341
quote:
Op zondag 29 april 2007 01:27 schreef du_ke het volgende:

[..]

Wie betaalt er dan 19% over al z'n aankopen en 52 over al z'n inkomen ?

Ofwel kom eensm et een goed rekenvoorbeeld ofzo?
Iedere Nederlander wordt dat geacht te doen
pi_48822352
quote:
Op zondag 29 april 2007 01:28 schreef Monidique het volgende:

[..]

Joh, daar heb ik toch geen verstand van. Maar een simpele berekening met onderbouwing kan ik misschien wel begrijpen.
Ik betwijfel het
pi_48822371
quote:
Op zondag 29 april 2007 01:28 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

nonsens. Kom maar op met een rekenvoorbeeld voor je jezelf nog verder voor gek zet.
pi_48822374
quote:
Op zondag 29 april 2007 01:29 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Ik betwijfel het
Ik niet. Nou, hup, meneertje. Leg eens uit hoe het komt dat we 80% belasting betalen over ons inkomen.
pi_48822510
quote:
Op zondag 29 april 2007 01:28 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Als jij over al je aankopen 19% btw betaalt en over al je inkomen 52% belasting, word je inderdaad behoorlijk genaaid. Gelukkig zul je wel zo ongeveer de enige in Nederland zijn waarvor dat geldt.
pi_48822538
quote:
Op zondag 29 april 2007 01:29 schreef du_ke het volgende:

[..]

nonsens. Kom maar op met een rekenvoorbeeld voor je jezelf nog verder voor gek zet.
Zo moeilijk is rekenen echt niet

52% van 100 euro = 52 euro 100 euro - 52 euro = 48 euro
19% van 48 euro = 9 euro 48 euro - 9 euro = 37 euro
Successie 27% 27% van 37 euro = 10 euro.
37 euro - 10 euro = 27 euro

Dus als je geld verdient uitgeeft en dan laat vererven neemt Alibaba en de 40 rovers ongeveer 75% van je geld weg en dan heb je nog geen eens andere belastingen betaalt
pi_48822560
quote:
Op zondag 29 april 2007 01:34 schreef k_man het volgende:

[..]

Als jij over al je aankopen 19% btw betaalt en over al je inkomen 52% belasting, word je inderdaad behoorlijk genaaid. Gelukkig zul je wel zo ongeveer de enige in Nederland zijn waarvor dat geldt.
Belastingontduiking is verboden
pi_48822579
quote:
Op zondag 29 april 2007 01:36 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Belastingontduiking is verboden
Wie betalen er dan 52% over al hun inkomsten en 190% over al hun aankopen?
pi_48822594
quote:
Op zondag 29 april 2007 01:37 schreef du_ke het volgende:

[..]

Wie betalen er dan 52% over al hun inkomsten en 190% over al hun aankopen?
Mensen die succesvol zijn
pi_48822598
quote:
Op zondag 29 april 2007 01:35 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Zo moeilijk is rekenen echt niet

52% van 100 euro = 52 euro 100 euro - 52 euro = 48 euro
19% van 48 euro = 9 euro 48 euro - 9 euro = 37 euro
Successie 27% 27% van 37 euro = 10 euro.
37 euro - 10 euro = 27 euro

Dus als je geld verdient uitgeeft en dan laat vererven neemt Alibaba en de 40 rovers ongeveer 75% van je geld weg en dan heb je nog geen eens andere belastingen betaalt
Je rekenvoorbeeld dat nergens op slaat komt niet eens op 80% !
pi_48822610
quote:
Op zondag 29 april 2007 01:37 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Mensen die succesvol zijn
Kan je zoiets ook bewijzen? Want volgens mij praat je echt gigantische poep.

Of kopen rijke mensen geen brood en zuivel meer ofzo? En hebben ze geen aftrekposten?
pi_48822619
quote:
Op zondag 29 april 2007 01:37 schreef du_ke het volgende:

[..]

Je rekenvoorbeeld dat nergens op slaat komt niet eens op 80% !
Ik heb ook niet alle belastingen meegenomen zwakzinnige

Maar ik blijf het wel uitleggen
pi_48822635
quote:
Op zondag 29 april 2007 01:38 schreef du_ke het volgende:

[..]

Kan je zoiets ook bewijzen? Want volgens mij praat je echt gigantische poep.
Je zou kunnen beginnen met de wet te gaan lezen
pi_48822654
quote:
Op zondag 29 april 2007 01:38 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Ik heb ook niet alle belastingen meegenomen zwakzinnige

Maar ik blijf het wel uitleggen
Kom maar op met die serieuze onderbouwing dan . Ben reuze benieuwd, achterlijke aap .
pi_48822671
Posting van 1.35
pi_48822688
quote:
Op zondag 29 april 2007 01:39 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Je zou kunnen beginnen met de wet te gaan lezen
Daarin staat dat over een zeer groot deel van je aankopen geen of 6% BTW betaald moeten worden. En dat je alleen 52% betaalt over je inkomen boven de zoveel euro.

maar goed kom maar op met een onderbouwing die wel ergens op slaat .
pi_48822704
Ik ben heel erg niet into belastingen, hè, maar is het niet zo dat ten eerste je 52% afdraagt pas boven de zoveel duizend euro, dat ten tweede je niet altijd 19% BTW betaalt en dat ten derde x procent belasting over een eventuele erfenis behoorlijk weinig zegt over wat je in totaal aan belasting moet betalen. Ik bedoel, zeg maar, je hebt niet iedere dag dat je een erfenis mag ontvangen. toch?
pi_48822705
quote:
Op zondag 29 april 2007 01:40 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Posting van 1.35
Die slaat nog steeds nergens op .
pi_48822722
quote:
Op zondag 29 april 2007 01:40 schreef du_ke het volgende:

[..]

Daarin staat dat over een zeer groot deel van je aankopen geen of 6% BTW betaald moeten worden. En dat je alleen 52% betaalt over je inkomen boven de zoveel euro.

maar goed kom maar op met een onderbouwing die wel ergens op slaat .
Alleen eten ja, maar dat is als je in de 52% schijf zit waarschijnlijk niet het grootste gedeelte
pi_48822743
quote:
Op zondag 29 april 2007 01:41 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Alleen eten ja, maar dat is als je in de 52% schijf zit waarschijnlijk niet het grootste gedeelte
Je krabbelt dus, terecht, al weer terug. Maar betaalt men volgens jou die 52% over het gehele inkomen?
pi_48822789
quote:
Op zondag 29 april 2007 01:41 schreef du_ke het volgende:

[..]

Die slaat nog steeds nergens op .
De overheid geeft nu gratis taallessen voor mensen die niet kunnen lezen en schrijven.

www.postbus51.nl
pi_48822803
quote:
Op zondag 29 april 2007 01:42 schreef du_ke het volgende:

[..]

Je krabbelt dus, terecht, al weer terug. Maar betaalt men volgens jou die 52% over het gehele inkomen?
Nee, is maar 48% of zo als je over een groot inkomen beschikt
pi_48822835
quote:
Op zondag 29 april 2007 01:44 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Nee, is maar 48% of zo als je over een groot inkomen beschikt
Dus nog verder terugkrabbelen. Maar ben nog steeds reuze benieuwd naar een realitisch rekenvoorbeeld. Hoe krijg jij 80% belasting voor een jan modaal bij elkaar bedacht?
pi_48822846
quote:
Op zondag 29 april 2007 01:44 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

De overheid geeft nu gratis taallessen voor mensen die niet kunnen lezen en schrijven.

www.postbus51.nl
Jammer dat je iedere inhoud ontwijkt .
pi_48822913
Ik ontwijk niks, je begrijpt het niet dus dan moet het aan je taalvaardigheid liggen
pi_48822961
quote:
Op zondag 29 april 2007 01:49 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik ontwijk niks, je begrijpt het niet dus dan moet het aan je taalvaardigheid liggen
http://www.youtube.com/watch?v=NzlG28B-R8Y&mode=related&search=
pi_48823004
quote:
Op zondag 29 april 2007 01:49 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Je komt met een stel nietzeggende gegevens zonder ook maar in te gaan op de, terechte, kritische kanttekeningen die er bij gesteld worden. Dat kan enkel liggen aan een totaal gebrek aan leesvaardigheid. Of aan je achterlijkheid beide zijn natuurlijk triest .

Maar goed kom maar op met een onderbouwing dat de gemiddelde Nederlander 80% van z'n inkomen kwijt is aan belastingen. Ik wacht geduldig Op iets wat nooit zal komen .
pi_48823033
quote:
Op zondag 29 april 2007 01:52 schreef du_ke het volgende:

[..]

Je komt met een stel nietzeggende gegevens zonder ook maar in te gaan op de, terechte, kritische kanttekeningen die er bij gesteld worden. Dat kan enkel liggen aan een totaal gebrek aan leesvaardigheid. Of aan je achterlijkheid beide zijn natuurlijk triest .

Maar goed kom maar op met een onderbouwing dat de gemiddelde Nederlander 80% van z'n inkomen kwijt is aan belastingen. Ik wacht geduldig Op iets wat nooit zal komen .
Ik had het niet over de gemiddelde Nederlander.

Het is dus dus duidelijk je gebrek aan leesvaardigheid
pi_48823049
Nee, je had het over diegenen die 80% belasting betalen. Hoe, dat weten we nog niet, maar daar had je het in ieder geval over.
pi_48823053
De Gemiddelde Nederlander is ongeveer 65-70% van zijn vermogen kwijt
pi_48823056
quote:
Op zondag 29 april 2007 01:53 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Ik had het niet over de gemiddelde Nederlander.

Het is dus dus duidelijk je gebrek aan leesvaardigheid
quote:
Klopt je betaalt 80%
Op wie doel je hiermee dan?
pi_48823065
Dat staat eerder in de topic
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')