abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 28 april 2007 @ 19:45:37 #251
46960 StefanP
polemicist
pi_48812599
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 02:31 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Dat wist ik al, want ik denk niet dat er duizenden gelukszoekers onze kant op komen en ik ben er ook niet bang voor als dat gebeurt.
O. Jij denkt dat. Kom, we zetten de grens open, want Kees22 denkt dat het wel los zal lopen met de stroom gelukszoekers!

Verder werk jij niet, geloof ik. Je betaalt geen belasting. Je ontvangt een uitkering. Je hebt waarschijnlijk dus geen benul waar dat geld vandaan komt. 'Dat drukt de overheid toch gewoon?! Of anders verhogen ze de belastingen maar!!' Het is geen wonder dat jij niet bang bent voor tienduizenden, zoniet honderduizenden, economische vluchtelingen. Want jij betaalt er immers toch niet aan mee.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_48812723
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 19:33 schreef Kees22 het volgende:
Wilders komt niet verder dan: "Ik word misselijk als ik een moskee zie." Tja, dan moet hij naar een dokter!
Verdonk is idd politiek totaal onhandig, nu was ze ook wel een makkelijke kop van jut en gaat D66 verre van vrijuit in deze situatie maar goed dat neemt niet weg dat ze daar niet op haar plaats was.

Aan de andere kant moet je nooit vergeten om de goede punten van iemand onder te laten sneeuwen door het populistische, anti-islamitische gebrabbel van Wilders. Als ik bv. de teksten zie die Wilders naar z'n hoofd geslingerd krijgt dan zie ik dat dus precies gebeuren. Vooral de zin:
"Ik wil Wilders niet de munitie aanreiken om iemand in de Kamer af te slachten, laat staan Khadija Arib, maar rationeel heeft hij gelijk (…) Arib moet kiezen", aldus het Amsterdamse GroenLinks-raadslid Mohamed Majdoubi in NRC Handelsblad van afgelopen zaterdag"

Voor elke andere politicus had deze GLer kunnen zeggen "hij heeft rationeel gelijk, Arib moet kiezen" maar dan gaat het over Wilders en dan moet er opeens een zinnetje bij als "Ik wil Wilders niet de munitie aanreiken om iemand in de Kamer af te slachten". Als dan vervolgens ook Jan in de kamer z'n mond houdt maar vervolgens Wilders in de Volkskrant alsnog gelijk geeft dan heb je dus een mooi voorbeeld van hoe men Wilders helemaal niets gunt en eigenlijk alleen maar bezig zijn om het te marginaliseren.

Begrijp me niet verkeerd, ik ben geen aanhanger van Wilders en ik heb ook niet op hem gestemd maar ik blijf probeer om tussen al z'n anti-islam prietpraat wel de goede punten te zien. Een voorbeeld van een ander goed punt is bv. dat hij het aantal aanvragen per asielzoeker wil limiteren. Nu is het namelijk mogelijk om oneindig door te procederen in de hoop dat er een keer een generaal pardon komt. Dit kost de overheid veel tijd en veel geld en als ik dan een paar maanden geleden een advocaat bij (naar ik meen) Nova hoor verklaren dat hij niets anders doet dan aanvragen naar de IND sturen om maar zo lang mogelijk tijd te rekken in de hoop op een generaal pardon en dat hij tegelijkertijd ook toegeeft dat de aanvragen totaal kansloos zijn en slechts tijdrekken, dan kan ik niets anders concluderen dat Wilders een goed punt heeft.
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_48814266
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 19:45 schreef StefanP het volgende:

[..]

O. Jij denkt dat. Kom, we zetten de grens open, want Kees22 denkt dat het wel los zal lopen met de stroom gelukszoekers!

Verder werk jij niet, geloof ik. Je betaalt geen belasting. Je ontvangt een uitkering. Je hebt waarschijnlijk dus geen benul waar dat geld vandaan komt. 'Dat drukt de overheid toch gewoon?! Of anders verhogen ze de belastingen maar!!' Het is geen wonder dat jij niet bang bent voor tienduizenden, zoniet honderduizenden, economische vluchtelingen. Want jij betaalt er immers toch niet aan mee.
Op een uitkering worden ook belastingen en premies ingehouden, merkwaardig genoeg.
En de rest van je opmerkingen? Tja, sommige mensen hebben het vermogen om uit beperkte gegevens toch de juiste conclusies te trekken, maar jij hoort daar duidelijk niet bij!
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_48814458
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 19:50 schreef FJD het volgende:

[..]

Verdonk is idd politiek totaal onhandig, nu was ze ook wel een makkelijke kop van jut en gaat D66 verre van vrijuit in deze situatie maar goed dat neemt niet weg dat ze daar niet op haar plaats was.

Aan de andere kant moet je nooit vergeten om de goede punten van iemand onder te laten sneeuwen door het populistische, anti-islamitische gebrabbel van Wilders. Als ik bv. de teksten zie die Wilders naar z'n hoofd
Die man is dus bezig zijn medestanders van zich te vervreemden. Hoe denk je dan dat zijn tegenstanders over hem zullen denken? Dat is nou echt haatzaaien en polariseren.
Dus dan zou ik hem graag verwijderd zien en vervangen zien door iemand die wel kan discussiëren en argumenten kan aanvoeren.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  zaterdag 28 april 2007 @ 20:55:18 #255
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_48814561
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 20:44 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Op een uitkering worden ook belastingen en premies ingehouden, merkwaardig genoeg.
En die 'belastingen' betaal je zeker zelf?
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_48814777
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 20:55 schreef TC03 het volgende:

[..]

En die 'belastingen' betaal je zeker zelf?
Dat zeg ik: die worden ingehouden. Net als loonbelasting en de bijbehorende premies.
Inkomstenbelasting is wat anders, daar heb ik het niet over.

Maar wat heeft dat met het onderwerp te maken? En met de argumenten voor of tegen een generaal pardon?

En nu ga ik lekker bier tappen. Voor de lol en tegen de dorst!

[ Bericht 6% gewijzigd door Kees22 op 28-04-2007 21:08:10 ]
  zondag 29 april 2007 @ 01:01:32 #257
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_48821608
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 18:53 schreef MaGNeT het volgende:
Zowel "jouw" grafieken als de berekeningen van de SP zijn door de rekenmachines van het CPB geweest...
Welke grafieken van mij? En sinds wanneer kan de mening van een SP bons over een onderwerp ook door de rekenmachines van het CPB ?
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_48821688
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 19:19 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Eens kijken. Het begon hier met asielzoekers. Elders hebben we steuntrekkers gehad en nu is Jan Modaal aan de beurt. We gaan vooruit. Nog even en de miljonaiirs hebben het gedaan.
Trouwens: ik weet niet in welk land je woont, maar ik zou verhuizen naar Nederland. De hoogste belastingschaal is hier 52 %.
Nooit gehoord van BTW, riooolbelasting, succesie, vermogensrendementsheffing, dividend belasting etc, etc?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_48821748
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 19:19 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Trouwens: ik weet niet in welk land je woont, maar ik zou verhuizen naar Nederland. De hoogste belastingschaal is hier 52 %.
Domme SP-lul, dat is alleen de inkomstenbelasting.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_48821787
quote:
Op zondag 29 april 2007 01:06 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Domme SP-lul, dat is alleen de inkomstenbelasting.
Ja ok maar bijna niemand betaalt die 52% daadwerkelijk. Of ze moeten een erg slechte belastingadviseur hebben.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_48821893
Klopt je betaalt 80%
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_48822041
quote:
Op zondag 29 april 2007 01:11 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Klopt je betaalt 80%
bron/ onderbouwing of iets in die richting?
pi_48822071
Stond 4 reacties boven je al
pi_48822154
quote:
Op zondag 29 april 2007 01:18 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
reken mij aub maar eens voor hoe je dan op 80% komt ?
pi_48822162
quote:
Op zondag 29 april 2007 01:18 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Nooit gehoord van BTW, riooolbelasting, succesie, vermogensrendementsheffing, dividend belasting etc, etc?

Bron, onderbouwing, berekening, feiten, cijfers, bier, etcetera.
pi_48822290
quote:
Op zondag 29 april 2007 01:21 schreef Monidique het volgende:

[..]

Bron, onderbouwing, berekening, feiten, cijfers, bier, etcetera.
Probeer het zelf uit te rekenen zo moelijk is het echt niet om 52% te pakken van een bedrag en daarna 19%
pi_48822309
quote:
Op zondag 29 april 2007 01:27 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Probeer het zelf uit te rekenen zo moelijk is het echt niet om 52% te pakken van een bedrag en daarna 19%
Wie betaalt er dan 19% over al z'n aankopen en 52 over al z'n inkomen ?

Ofwel kom eensm et een goed rekenvoorbeeld ofzo?
pi_48822337
quote:
Op zondag 29 april 2007 01:27 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Joh, daar heb ik toch geen verstand van. Maar een simpele berekening met onderbouwing kan ik misschien wel begrijpen.
pi_48822341
quote:
Op zondag 29 april 2007 01:27 schreef du_ke het volgende:

[..]

Wie betaalt er dan 19% over al z'n aankopen en 52 over al z'n inkomen ?

Ofwel kom eensm et een goed rekenvoorbeeld ofzo?
Iedere Nederlander wordt dat geacht te doen
pi_48822352
quote:
Op zondag 29 april 2007 01:28 schreef Monidique het volgende:

[..]

Joh, daar heb ik toch geen verstand van. Maar een simpele berekening met onderbouwing kan ik misschien wel begrijpen.
Ik betwijfel het
pi_48822371
quote:
Op zondag 29 april 2007 01:28 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

nonsens. Kom maar op met een rekenvoorbeeld voor je jezelf nog verder voor gek zet.
pi_48822374
quote:
Op zondag 29 april 2007 01:29 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Ik betwijfel het
Ik niet. Nou, hup, meneertje. Leg eens uit hoe het komt dat we 80% belasting betalen over ons inkomen.
pi_48822510
quote:
Op zondag 29 april 2007 01:28 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Als jij over al je aankopen 19% btw betaalt en over al je inkomen 52% belasting, word je inderdaad behoorlijk genaaid. Gelukkig zul je wel zo ongeveer de enige in Nederland zijn waarvor dat geldt.
pi_48822538
quote:
Op zondag 29 april 2007 01:29 schreef du_ke het volgende:

[..]

nonsens. Kom maar op met een rekenvoorbeeld voor je jezelf nog verder voor gek zet.
Zo moeilijk is rekenen echt niet

52% van 100 euro = 52 euro 100 euro - 52 euro = 48 euro
19% van 48 euro = 9 euro 48 euro - 9 euro = 37 euro
Successie 27% 27% van 37 euro = 10 euro.
37 euro - 10 euro = 27 euro

Dus als je geld verdient uitgeeft en dan laat vererven neemt Alibaba en de 40 rovers ongeveer 75% van je geld weg en dan heb je nog geen eens andere belastingen betaalt
pi_48822560
quote:
Op zondag 29 april 2007 01:34 schreef k_man het volgende:

[..]

Als jij over al je aankopen 19% btw betaalt en over al je inkomen 52% belasting, word je inderdaad behoorlijk genaaid. Gelukkig zul je wel zo ongeveer de enige in Nederland zijn waarvor dat geldt.
Belastingontduiking is verboden
pi_48822579
quote:
Op zondag 29 april 2007 01:36 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Belastingontduiking is verboden
Wie betalen er dan 52% over al hun inkomsten en 190% over al hun aankopen?
pi_48822594
quote:
Op zondag 29 april 2007 01:37 schreef du_ke het volgende:

[..]

Wie betalen er dan 52% over al hun inkomsten en 190% over al hun aankopen?
Mensen die succesvol zijn
pi_48822598
quote:
Op zondag 29 april 2007 01:35 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Zo moeilijk is rekenen echt niet

52% van 100 euro = 52 euro 100 euro - 52 euro = 48 euro
19% van 48 euro = 9 euro 48 euro - 9 euro = 37 euro
Successie 27% 27% van 37 euro = 10 euro.
37 euro - 10 euro = 27 euro

Dus als je geld verdient uitgeeft en dan laat vererven neemt Alibaba en de 40 rovers ongeveer 75% van je geld weg en dan heb je nog geen eens andere belastingen betaalt
Je rekenvoorbeeld dat nergens op slaat komt niet eens op 80% !
pi_48822610
quote:
Op zondag 29 april 2007 01:37 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Mensen die succesvol zijn
Kan je zoiets ook bewijzen? Want volgens mij praat je echt gigantische poep.

Of kopen rijke mensen geen brood en zuivel meer ofzo? En hebben ze geen aftrekposten?
pi_48822619
quote:
Op zondag 29 april 2007 01:37 schreef du_ke het volgende:

[..]

Je rekenvoorbeeld dat nergens op slaat komt niet eens op 80% !
Ik heb ook niet alle belastingen meegenomen zwakzinnige

Maar ik blijf het wel uitleggen
pi_48822635
quote:
Op zondag 29 april 2007 01:38 schreef du_ke het volgende:

[..]

Kan je zoiets ook bewijzen? Want volgens mij praat je echt gigantische poep.
Je zou kunnen beginnen met de wet te gaan lezen
pi_48822654
quote:
Op zondag 29 april 2007 01:38 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Ik heb ook niet alle belastingen meegenomen zwakzinnige

Maar ik blijf het wel uitleggen
Kom maar op met die serieuze onderbouwing dan . Ben reuze benieuwd, achterlijke aap .
pi_48822671
Posting van 1.35
pi_48822688
quote:
Op zondag 29 april 2007 01:39 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Je zou kunnen beginnen met de wet te gaan lezen
Daarin staat dat over een zeer groot deel van je aankopen geen of 6% BTW betaald moeten worden. En dat je alleen 52% betaalt over je inkomen boven de zoveel euro.

maar goed kom maar op met een onderbouwing die wel ergens op slaat .
pi_48822704
Ik ben heel erg niet into belastingen, hè, maar is het niet zo dat ten eerste je 52% afdraagt pas boven de zoveel duizend euro, dat ten tweede je niet altijd 19% BTW betaalt en dat ten derde x procent belasting over een eventuele erfenis behoorlijk weinig zegt over wat je in totaal aan belasting moet betalen. Ik bedoel, zeg maar, je hebt niet iedere dag dat je een erfenis mag ontvangen. toch?
pi_48822705
quote:
Op zondag 29 april 2007 01:40 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Posting van 1.35
Die slaat nog steeds nergens op .
pi_48822722
quote:
Op zondag 29 april 2007 01:40 schreef du_ke het volgende:

[..]

Daarin staat dat over een zeer groot deel van je aankopen geen of 6% BTW betaald moeten worden. En dat je alleen 52% betaalt over je inkomen boven de zoveel euro.

maar goed kom maar op met een onderbouwing die wel ergens op slaat .
Alleen eten ja, maar dat is als je in de 52% schijf zit waarschijnlijk niet het grootste gedeelte
pi_48822743
quote:
Op zondag 29 april 2007 01:41 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Alleen eten ja, maar dat is als je in de 52% schijf zit waarschijnlijk niet het grootste gedeelte
Je krabbelt dus, terecht, al weer terug. Maar betaalt men volgens jou die 52% over het gehele inkomen?
pi_48822789
quote:
Op zondag 29 april 2007 01:41 schreef du_ke het volgende:

[..]

Die slaat nog steeds nergens op .
De overheid geeft nu gratis taallessen voor mensen die niet kunnen lezen en schrijven.

www.postbus51.nl
pi_48822803
quote:
Op zondag 29 april 2007 01:42 schreef du_ke het volgende:

[..]

Je krabbelt dus, terecht, al weer terug. Maar betaalt men volgens jou die 52% over het gehele inkomen?
Nee, is maar 48% of zo als je over een groot inkomen beschikt
pi_48822835
quote:
Op zondag 29 april 2007 01:44 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Nee, is maar 48% of zo als je over een groot inkomen beschikt
Dus nog verder terugkrabbelen. Maar ben nog steeds reuze benieuwd naar een realitisch rekenvoorbeeld. Hoe krijg jij 80% belasting voor een jan modaal bij elkaar bedacht?
pi_48822846
quote:
Op zondag 29 april 2007 01:44 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

De overheid geeft nu gratis taallessen voor mensen die niet kunnen lezen en schrijven.

www.postbus51.nl
Jammer dat je iedere inhoud ontwijkt .
pi_48822913
Ik ontwijk niks, je begrijpt het niet dus dan moet het aan je taalvaardigheid liggen
pi_48822961
quote:
Op zondag 29 april 2007 01:49 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik ontwijk niks, je begrijpt het niet dus dan moet het aan je taalvaardigheid liggen
http://www.youtube.com/watch?v=NzlG28B-R8Y&mode=related&search=
pi_48823004
quote:
Op zondag 29 april 2007 01:49 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Je komt met een stel nietzeggende gegevens zonder ook maar in te gaan op de, terechte, kritische kanttekeningen die er bij gesteld worden. Dat kan enkel liggen aan een totaal gebrek aan leesvaardigheid. Of aan je achterlijkheid beide zijn natuurlijk triest .

Maar goed kom maar op met een onderbouwing dat de gemiddelde Nederlander 80% van z'n inkomen kwijt is aan belastingen. Ik wacht geduldig Op iets wat nooit zal komen .
pi_48823033
quote:
Op zondag 29 april 2007 01:52 schreef du_ke het volgende:

[..]

Je komt met een stel nietzeggende gegevens zonder ook maar in te gaan op de, terechte, kritische kanttekeningen die er bij gesteld worden. Dat kan enkel liggen aan een totaal gebrek aan leesvaardigheid. Of aan je achterlijkheid beide zijn natuurlijk triest .

Maar goed kom maar op met een onderbouwing dat de gemiddelde Nederlander 80% van z'n inkomen kwijt is aan belastingen. Ik wacht geduldig Op iets wat nooit zal komen .
Ik had het niet over de gemiddelde Nederlander.

Het is dus dus duidelijk je gebrek aan leesvaardigheid
pi_48823049
Nee, je had het over diegenen die 80% belasting betalen. Hoe, dat weten we nog niet, maar daar had je het in ieder geval over.
pi_48823053
De Gemiddelde Nederlander is ongeveer 65-70% van zijn vermogen kwijt
pi_48823056
quote:
Op zondag 29 april 2007 01:53 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Ik had het niet over de gemiddelde Nederlander.

Het is dus dus duidelijk je gebrek aan leesvaardigheid
quote:
Klopt je betaalt 80%
Op wie doel je hiermee dan?
pi_48823065
Dat staat eerder in de topic
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')