Ten eerste is Jan natuurlijk verre van onpartijdig maar goed dat terzijde. Ten tweede zie ik niets terug van een lange termijn visie van Jan. Mensen worden gemiddeld genomen steeds ouder en maken dus gemiddeld genomen ook langer gebruik van een combinatie van AOW en zorg. De kosten die deze mensen maken groeien dus terwijl ze wel net zo lang blijven werken. Per saldo gaat de bijdrage van deze personen dus achteruit. Op het moment dat de gemiddelde Nederlander een negatieve bijdrage heeft gedurende z'n hele leven dan wordt het systeem op de lange termijn onhoudbaar omdat er steeds meer mensen nodig zijn om de groep ouderen te ondersteunen.quote:Op zaterdag 28 april 2007 12:22 schreef MaGNeT het volgende:
In dit artikel lees ik heel andere dingen:
http://www.janmarijnissen(...)nnen-cda-pvda-en-cu/
Ga je er nog inhoudelijk op reageren of is dat te lastig voor je?quote:Op zaterdag 28 april 2007 12:26 schreef MaGNeT het volgende:
Welke formule? Noem je jouw bewering een formule? Pietpraat is het.
Er zijn nogal wat mensen die niet op de 0 lijn komen, maar die worden op sleeptouw genomen door iemand die er boven zit.quote:Op zaterdag 28 april 2007 12:32 schreef FJD het volgende:
[..]
Ten eerste is Jan natuurlijk verre van onpartijdig maar goed dat terzijde. Ten tweede zie ik niets terug van een lange termijn visie van Jan. Mensen worden gemiddeld genomen steeds ouder en maken dus gemiddeld genomen ook langer gebruik van een combinatie van AOW en zorg. De kosten die deze mensen maken groeien dus terwijl ze wel net zo lang blijven werken. Per saldo gaat de bijdrage van deze personen dus achteruit. Op het moment dat de gemiddelde Nederlander een negatieve bijdrage heeft gedurende z'n hele leven dan wordt het systeem op de lange termijn onhoudbaar omdat er steeds meer mensen nodig zijn om de groep ouderen te ondersteunen.
De huidige oplossing van het kabinet slaat nergens op en is wederom een laf compromis om iedereen maar tevreden te houden. De enige oplossing is om de AOW leeftijd omhoog te gooien. Als mensen door de fysieke aard van hun beroep niet door kunnen werken tot de AOW leeftijd dan zouden ze de WAO in kunnen totdat de AOW gerechtigde leeftijd behaald is.
De AOW gerechtigde leeftijd is gebaseerd op de gemiddelde opbrengsten per inwoner (in het werkende leven) en de gemiddelde kosten (in z'n jonge jaren en in z'n oude jaren). Deze zou gemiddeld genomen op 0 uit moeten komen waardoor er een gesloten systeem ontstaat wat zichzelf in stand kan houden.
Klopt maar die constatering zit verwerkt in de term "de gemiddelde Nederlander". Zolang het gemiddelde op 0 uitkomt dan kan het systeem op de lange termijn zichzelf in stand houden zonder bevolkingsgroei.quote:Op zaterdag 28 april 2007 12:43 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Er zijn nogal wat mensen die niet op de 0 lijn komen, maar die worden op sleeptouw genomen door iemand die er boven zit.
Jan Marijnissenquote:Op zaterdag 28 april 2007 12:26 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
En nogmaals:
[..]
Je maakt jezelf er net zo schuldig aan hoorquote:Op zaterdag 28 april 2007 13:37 schreef MaGNeT het volgende:
Ook een manier om er niet inhoudelijk op te hoeven ingaan.
Dus je bekent...quote:Op zaterdag 28 april 2007 13:49 schreef FJD het volgende:
[..]
Je maakt jezelf er net zo schuldig aan hoor
Ik zou niet weten wat.quote:Op zaterdag 28 april 2007 13:55 schreef MaGNeT het volgende:
Dus je bekent...
Dit kwalificeert zich niet als onderbouwing.quote:Op zaterdag 28 april 2007 12:26 schreef MaGNeT het volgende:
Pietpraat is het.
Mja dat stukje gaat enkel over de AOW. Wat denk je van overige vergrijzingskosten zoals bijv de zorg. De kosten in de zorg zullen gigantisch gaan stijgen. Terwijl minder mensen dit moeten gaan opbrengen.quote:Op zaterdag 28 april 2007 12:26 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
En nogmaals:
[..]
Trek het maar in het absurdequote:Op zaterdag 28 april 2007 14:04 schreef MaGNeT het volgende:
Nou, oké dan.
Laten we dan alle niet-westerse allochtonen maar het land uitgooien.
Dan zijn alle problemen opgelost en heeft iedereen werk en inkomen.
quote:Op zaterdag 28 april 2007 14:04 schreef MaGNeT het volgende:
Nou, oké dan.
Laten we dan alle niet-westerse allochtonen maar het land uitgooien.
Dan zijn alle problemen opgelost en heeft iedereen werk en inkomen.
dat is een opinie stukje van populistische Jan. Dat is heel wat anders dan een wetenschappelijk rapport. Ik neem aan dat je dat wel begrijpt?quote:Op zaterdag 28 april 2007 12:22 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Dat is het volgens jou...
In dit artikel lees ik heel andere dingen:
quote:Op zaterdag 28 april 2007 12:02 schreef zwambtenaar het volgende:
[..]
Ik stel daarom ook voor een generaal pardon in omgekeerde richting. Zo van: "ja sorry, wegwezen hier!" Waarom dat krampachtige gedoe over deze mensen? Wees gewoon hard en schop ze het land uit.
Het stukje preekt wel heel erg voor de SP parochiequote:Op zaterdag 28 april 2007 15:39 schreef Napalm het volgende:
dat is een opinie stukje van populistische Jan. Dat is heel wat anders dan een wetenschappelijk rapport. Ik neem aan dat je dat wel begrijpt?
Dat kan je ook doen door hele volksstammen Berbers analfabeten te halen. Dat is de vorige 60 jaar wel gebleken.quote:Op zaterdag 28 april 2007 12:47 schreef FJD het volgende:
[..]
Klopt maar die constatering zit verwerkt in de term "de gemiddelde Nederlander". Zolang het gemiddelde op 0 uitkomt dan kan het systeem op de lange termijn zichzelf in stand houden zonder bevolkingsgroei.
Maar verder heb je niets in te brengen? Tjonge, wat een argumentatie. Bedankt voor het staven van de feiten die ik inbracht. Asielzoekers kosten alleen maar geld en zijn als een molensteen om de nek van de verzorgingsstaat.quote:Op zaterdag 28 april 2007 10:55 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
OhJij hebt 'm ook gevonden? Die scan is nu dus voor de 889e keer gebruikt op Fok!
Nog 111 keer en we hebben een jubileum!
En Tikorev was je al voor in dit topic op pagina 1.
Bevalt het je wat in de USA?
Zowel "jouw" grafieken als de berekeningen van de SP zijn door de rekenmachines van het CPB geweest...quote:Op zaterdag 28 april 2007 16:33 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Het stukje preekt wel heel erg voor de SP parochie![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |