abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_48769253
quote:
Asielzoekers die één keer hebben gelogen over hun identiteit, kunnen toch in aanmerking komen voor het generaal pardon. Maar wie echter vaker heeft gelogen, valt buiten de regeling.
Het kabinet heeft volgens de NOS met het besluit een belangrijke hobbel genomen voor het generaal pardon.

Criteria
Asielzoekers die langer dan zes jaar in Nederland zijn, mogen in principe blijven. De regeling heeft nogal wat voeten in de aarde gehad, onder meer omdat niet precies duidelijk was welke criteria zouden worden gebruikt. Direct na de verkiezingen was al wel duidelijk dat de nieuwe Tweede Kamer een pardon wilde.

Het was de vraag of mensen die sjoemelen met hun identiteit wel recht hebben op een verblijfsvergunning. Het kabinet trekt nu de grens bij één leugen.

http://www.planet.nl/plan(...)tid=836841/sc=4483d3
De grens is dus 1 keer liegen ?!?!?!?!?!

Het moet natuurlijk niet gekker worden! Mensen die om het belangrijkste gegeven liegen t.w. je ID om met succes voor een verblijfsvergunning in aanmerking te komen, worden dus gewoon beloond.

Ook al lieg lieg je 1 keer: het is en blijft fraude!

Als je graag een aanzuigende werking wilt, dan moet je zo soepel gaan worden. Straks hebben we weer dezelfde problemen als eind jaren negentig van de vorige eeuw: dat het land weer met asielzoekers volstroomt.

Komt straks ook een eenmalig pardon voor ander crimineel gedrag? Stelen, moorden, roven ?

Met de tolerantie voor "beperkt fout gedrag" is het gewoon het hek van de dam.

[ Bericht 3% gewijzigd door EchtGaaf op 27-04-2007 10:43:16 ]
  Donald Duck held vrijdag 27 april 2007 @ 10:45:34 #2
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_48769535
Het wordt alleen maar steeds walgeijker dat hele generaal pardon.
Expres traag doen, niet meewerken aan uitzettingsprocedures en dus ook liegen. Maar hoe beloont walgelijk links ze? 'hoi welkom! Hier heb je een huis en uitkering!'
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  vrijdag 27 april 2007 @ 10:48:00 #3
137085 bolletje_25
Nuance is voor mietjes
pi_48769614
Zucht. Wanneer gaat Nederland nou eens accepteren dat op den duur (zeg binnen 10 jaar) we toch wel weer economische vluchtelingen toe gaan laten. Onvermijdelijk, vergrijzing enzo.

Of zijn er rechtse zeikers die hun ouders overhalen om hun AOW'tje op te geven, en zelf 60 uur in de week willen werken? Nee? Mooi, denk dan eerst eens na.
"Welcome to the internet - where men are men, women are men and little girls are FBI agents"
  vrijdag 27 april 2007 @ 10:48:30 #4
168840 Sant
Jealousy is a Motherf*cker!!
pi_48769627
Mag je dan als topman of eigenaar van een onderneming ook 1 keer liegen over je inkomsten??

pff wat een onzin zeg.. kutland
Geluk is een richting..... geen PUNT!!!!
Shit... Ik heb eigenlijk helemaal geen geweldige opmerking...
pi_48769638
Leuk zo'n linkse regering...
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_48769639
Generaal pardon is daarom ook onwenselijk. Ik heb weinig moeite met een wat soepeler toelatingsbeleid voor mensen die al jarenlang in de procedure zitten maar dat moet dan wel per geval beoordeeld worden.

Als 1 keer liegen al mag wat is dan de volgende verzachtende omstandigheid vraag ik me dan af.
pi_48769718
Wat een gehuil weer in dit topic. Wat is jullie alternatief dan al die mensen alsnog uitzetten ? De verdonk style dan zijn we in 2050 nog bezig en kost het meer dan die 500 miljoen .

Stelletje gefrustreerden ! Het is veel te mooi weer om je hier echt druk om te maken .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  vrijdag 27 april 2007 @ 10:51:18 #8
137085 bolletje_25
Nuance is voor mietjes
pi_48769725
Oh ja, nee wacht! Briljant.

We gaan nu alle mensen die al 5 jaar in Nederland zitten, semi-ingeburgerd zijn en waarvan de kinderen de taal beheersen eruit schoppen. Kunnen we volgend jaar weer fijn om Polen gaan roepen, die vervolgens weer 5 jaar nodig hebben om Nederlander te worden.

!
"Welcome to the internet - where men are men, women are men and little girls are FBI agents"
pi_48769752
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 10:48 schreef Chewie het volgende:
Generaal pardon is daarom ook onwenselijk. Ik heb weinig moeite met een wat soepeler toelatingsbeleid voor mensen die al jarenlang in de procedure zitten maar dat moet dan wel per geval beoordeeld worden.

Als 1 keer liegen al mag wat is dan de volgende verzachtende omstandigheid vraag ik me dan af.
Mensen 6 jaar lang op een beslissing laten wachten is wel wenselijk ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_48769782
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 10:48 schreef bolletje_25 het volgende:
Zucht. Wanneer gaat Nederland nou eens accepteren dat op den duur (zeg binnen 10 jaar) we toch wel weer economische vluchtelingen toe gaan laten. Onvermijdelijk, vergrijzing enzo.
Dat kan best op een betere manier gebeuren, arbeids immigranten toelaten op basis van behoefte arbeidsmarkt met een tijdelijke verblijfsvergunning.
quote:
Of zijn er rechtse zeikers die hun ouders overhalen om hun AOW'tje op te geven, en zelf 60 uur in de week willen werken? Nee? Mooi, denk dan eerst eens na.
Wat is er mis met het verhogen van de pensioengerechtigde leeftijd? De grens is ooit vastgesteld op 65 omdat de levensverwachting maar enkele jaren hoger was, dat is nu niet meer het geval. Mischien dat je daar als linkse zuurpruim eerst even over na kan denken?
pi_48769807
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 10:51 schreef bolletje_25 het volgende:

Kunnen we volgend jaar weer fijn om Polen gaan roepen, die vervolgens weer 5 jaar nodig hebben om Nederlander te worden.
Polen die Nederlander worden?
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_48769841
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 10:52 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Nee en ik snap ook niet waar je dat uit kan halen in mijn reactie, die 6 jaar komt overigens over het algemeen doordat asielzoekers door konden blijven procederen.
  vrijdag 27 april 2007 @ 10:54:46 #13
137085 bolletje_25
Nuance is voor mietjes
pi_48769851
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 10:53 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Polen die Nederlander worden?
Jep.

Lees post hierboven, het verhaal vergrijzing / demografische druk / werkgelegenheid / economische groei hoef ik je vast niet uit te leggen?
  Donald Duck held vrijdag 27 april 2007 @ 10:55:38 #14
46149 __Saviour__
pi_48769894
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 10:52 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Dat doen ze zelf. Ze blijven maar procedures vertragen en niet meewerken
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_48769924
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 10:54 schreef bolletje_25 het volgende:

[..]

Lees post hierboven, het verhaal vergrijzing / demografische druk / werkgelegenheid / economische groei hoef ik je vast niet uit te leggen?
Nooit geweten dat Polen hier genaturaliseerd en ingeburgerd werden. Ik dacht dat ze hier alleen tijdelijk kwamen om te werken.
pi_48769931
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 10:54 schreef Chewie het volgende:

[..]

Nee en ik snap ook niet waar je dat uit kan halen in mijn reactie, die 6 jaar komt overigens over het algemeen doordat asielzoekers door konden blijven procederen.
Nou, jij vindt het Generaal Pardon onwenselijk. 6 jaar blijven procederen/aanmodderen is ook onwenselijk. Inmiddels is het volgens mij niet meer mogelijk zolang door te blijven procederen, dus blijven we met deze "groep" in de maag, waar we toch wat mee aanmoeten.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_48769936
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 10:54 schreef bolletje_25 het volgende:

[..]

Jep.

En waarom moeten volgens jou dan EU burgers Nederlander worden om dit op te vangen?
  vrijdag 27 april 2007 @ 10:58:06 #18
137085 bolletje_25
Nuance is voor mietjes
pi_48769975
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 10:52 schreef Chewie het volgende:

[..]

Dat kan best op een betere manier gebeuren, arbeids immigranten toelaten op basis van behoefte arbeidsmarkt met een tijdelijke verblijfsvergunning.
[..]

Wat is er mis met het verhogen van de pensioengerechtigde leeftijd? De grens is ooit vastgesteld op 65 omdat de levensverwachting maar enkele jaren hoger was, dat is nu niet meer het geval. Mischien dat je daar als linkse zuurpruim eerst even over na kan denken?
Waarom is de VUT ooit ingesteld. Juist, mensen zijn lui. Nederland is niet gemotiveerd genoeg om tot na hun 65e door te werken. En die tijdelijke arbeidsmigranten hebben toch een grote achterstand ten opzichte van de huidige asielzoekers? Wat is er dan op tegen om de huidige generatie aan het werk te zetten, in plaats van nieuw volk halen wat minder gekwalificeerd is?

Denk ook even aan braindrain. Tijdelijke migranten bieden geen garantie voor de toekomst, maar zullen toch (enigzins) geschoold moeten worden. Zonde van jouw belastingcenten voor onderwijs, niet?
  vrijdag 27 april 2007 @ 11:00:04 #19
137085 bolletje_25
Nuance is voor mietjes
pi_48770031
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 10:56 schreef Chewie het volgende:

[..]

En waarom moeten volgens jou dan EU burgers Nederlander worden om dit op te vangen?
Om het verhaal uit de jaren 90 te voorkomen. Het hele systeem omtrend gastarbeiders rammelt gewoon. Het is vrij naief om te denken dat na 10 jaar werken wij tegen die Polen zeggen dat ze vriendelijk bedankt worden en op kunnen tiefen, en dat zij dan vervolgens ook netjes hun spullen pakken en terug gaan. Dat wordt gewoon Turkije/Marokko revisited.
pi_48770151
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 10:56 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Nooit geweten dat Polen hier genaturaliseerd en ingeburgerd werden. Ik dacht dat ze hier alleen tijdelijk kwamen om te werken.
!!!!! Misschien burgeren ze niet in maar een aanzienlijk deel verstigt zich hier echt wel permanent.
pi_48770199
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 10:56 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Nou, jij vindt het Generaal Pardon onwenselijk. 6 jaar blijven procederen/aanmodderen is ook onwenselijk. Inmiddels is het volgens mij niet meer mogelijk zolang door te blijven procederen, dus blijven we met deze "groep" in de maag, waar we toch wat mee aanmoeten.
Klopt en daarom is juist een generaal pardon onwenselijk. Het was verstandiger geweest om de procedure wat soepeler te maken ten opzichte van Verdonks beleid maar wel elke zaak appart te behandelen en leugens zoiezo niet te "belonen". Vergeet niet dat die leugens er juist mede de oorzaak van zijn dat procedurers zolang voort kunnen slepen.
pi_48770207
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 11:04 schreef du_ke het volgende:

[..]

Misschien burgeren ze niet in maar een aanzienlijk deel verstigt zich hier echt wel permanent.
Wat noem jij een aanzienlijk deel? 10%, 40%, 80%?
  vrijdag 27 april 2007 @ 11:05:56 #23
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_48770212
De pardon- en eenmalige regelingen zijn een terugkerende factor in de asielwetgving, dus laat de overheid maar brede criteria opstellen om deze te verminderen.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_48770263
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 11:05 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Tellen de percentages of de aantallen?
Allah Al Watan Al Malik
pi_48770285
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 11:00 schreef bolletje_25 het volgende:

[..]

Om het verhaal uit de jaren 90 te voorkomen. Het hele systeem omtrend gastarbeiders rammelt gewoon. Het is vrij naief om te denken dat na 10 jaar werken wij tegen die Polen zeggen dat ze vriendelijk bedankt worden en op kunnen tiefen, en dat zij dan vervolgens ook netjes hun spullen pakken en terug gaan. Dat wordt gewoon Turkije/Marokko revisited.
En "rechtse zeikers" moesten nadenken

Jij snapt volgens mij niet helemaal hoe de EU werkt, Polen en andere EU burgers kunnen hier gewoon wonen en werken zonder dat zij een verblijfsvergunning nodig hebben.
pi_48770306
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 11:00 schreef bolletje_25 het volgende:

[..]

Het is vrij naief om te denken dat na 10 jaar werken wij tegen die Polen zeggen dat ze vriendelijk bedankt worden en op kunnen tiefen, en dat zij dan vervolgens ook netjes hun spullen pakken en terug gaan.
Die kans is in ieder geval groter dan wanneer we voor een half miljard 26.000 uitgeprocedeerde asielzoekers naturaliseren en toegang geven tot onze sociale voorzieningen...
pi_48770321
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 11:05 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Dat valt nog niet te zeggen maar reken op termijn op een flink deel. Een groot deel woont hier al een jaar of 5 semi-permanent en dan moet de grote groep nog op gang komen.
pi_48770328
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 11:07 schreef Chewie het volgende:

[..]

En "rechtse zeikers" moesten nadenken

Jij snapt volgens mij niet helemaal hoe de EU werkt, Polen en andere EU burgers kunnen hier gewoon wonen en werken zonder dat zij een verblijfsvergunning nodig hebben.
En dat betekent? Dat de Polen zich hier niet vestigen? Immers ik ken er namelijk behoorlijk wat die zich wel permanent hier hebben gevestigd.
Allah Al Watan Al Malik
pi_48770362
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 10:58 schreef bolletje_25 het volgende:

[..]

Waarom is de VUT ooit ingesteld. Juist, mensen zijn lui. Nederland is niet gemotiveerd genoeg om tot na hun 65e door te werken. En die tijdelijke arbeidsmigranten hebben toch een grote achterstand ten opzichte van de huidige asielzoekers? Wat is er dan op tegen om de huidige generatie aan het werk te zetten, in plaats van nieuw volk halen wat minder gekwalificeerd is?

Denk ook even aan braindrain. Tijdelijke migranten bieden geen garantie voor de toekomst, maar zullen toch (enigzins) geschoold moeten worden. Zonde van jouw belastingcenten voor onderwijs, niet?
Verdiep je eerst eens in de materie voordat je er over gaat discusieren, de VUT is ingesteld omdat er destijds een overschot op de arbeidsmarkt was niet omdat mensen lui waren maar domweg omdat er te weinig werk was.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 27-04-2007 11:10:38 ]
pi_48770375
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 11:09 schreef du_ke het volgende:

[..]

Een groot deel woont hier al een jaar of 5 semi-permanent en dan moet de grote groep nog op gang komen.
Wat noem jij een groot deel? Heb je hier überhaupt cijfers over of roep je maar wat?
pi_48770410
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 11:08 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Die kans is in ieder geval groter dan wanneer we voor een half miljard 26.000 uitgeprocedeerde asielzoekers naturaliseren en toegang geven tot onze sociale voorzieningen...
Wat denk je dat uitzetten kost? Die procedures zijn eindeloos en kosten al snel meer dan die 20.000 pp van dat pardon. Reken op minimaal een half jaar detentie voor het uitzetten lukt en nog veel langer niet mogen werken.
pi_48770418
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 11:10 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Wat noem jij een groot deel? Heb je hier überhaupt cijfers over of roep je maar wat?
Heb geen concrete cijfers . Maar ga uit van een kwart.
pi_48770435
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 11:09 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

En dat betekent? Dat de Polen zich hier niet vestigen? Immers ik ken er namelijk behoorlijk wat die zich wel permanent hier hebben gevestigd.
En is dat een probleem? Polen die zich hier permanent willen vestigen zullen daar goede redenen voor hebben zoals een prima baan bijvoorbeeld.
pi_48770484
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 11:09 schreef du_ke het volgende:

[..]

Dat valt nog niet te zeggen maar reken op termijn op een flink deel. Een groot deel woont hier al een jaar of 5 semi-permanent en dan moet de grote groep nog op gang komen.
Datr werd jaren geleden ook over de Portugezen en Grieken gezegd waarbij altijd wordt vergeten dat die landen economisch ook kunnen groeien en daarmee de prikkel om naar een ander EU land te verhuizen een stuk minder wordt.
pi_48770489
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 11:12 schreef Chewie het volgende:

[..]

En is dat een probleem? Polen die zich hier permanent willen vestigen zullen daar goede redenen voor hebben zoals een prima baan bijvoorbeeld.
Dat is een probleem als ze niet willen integreren. De Marokkan/ Turken hadden destijds ook gewoon een baan.
Allah Al Watan Al Malik
pi_48770495
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 11:12 schreef Chewie het volgende:

[..]

En dat hadden de Turken en Marokkanen ook en hebben de asielzoekers ook. Allemaal een goede reden om zich hier te vestigen .
pi_48770584
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 11:14 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dat is een probleem als ze niet willen integreren. De Marokkan/ Turken hadden destijds ook gewoon een baan.
Polen passen cultureel gezien veel beter bij ons dan Turken en Marokkanen. Ik denk zelfs dat velen zonder inburgering beter terechtkomen zouden dan vele niet-Europese migranten met inburgering.
pi_48770605
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 11:14 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ik ben dan ook tegen een door de overheid opgelegde integratie en het maakt me ook niet uit of dit nu om Marokanen, Turken of Polen gaat. Integratie gaat een stuk sneller als immigranten dit meer zelf of met behulp van werkgever moeten uitzoeken, de overheid zou alleen moeten stellen dat als je gebruik wil maken van overheidsdiensten je ongeveer moet weten wat de procedure is en dat dit in het Nederlands dient te gebeuren.
pi_48770621
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 11:14 schreef du_ke het volgende:

[..]

En dat hadden de Turken en Marokkanen ook en hebben de asielzoekers ook. Allemaal een goede reden om zich hier te vestigen .
Het toverwoord is EU, beste Duke.
  vrijdag 27 april 2007 @ 11:18:41 #40
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_48770626
We zullen vanzelf wel zien of de Polen problemen brengen, maar ik denk eigenlijk van niet. Ze komen uit een redelijk beschaafd land, niet zo ver weg. En sinds een tijdje al bij de EU. Bovendien hebben ze er geen voordeel van hier veel te verdienen als ze het in Polen niet uit kunnen geven.
Voor de generaal pardon asielzoekers geldt dat zij over het algemeen bijdragen aan de verloedering van de maatschappij en wat mij betreft zo snel mogelijk naar hun bekrompen landje terug mogen. Maar helaas wordt liegen, schijnheilig doen en tijd rekken hier beloond
  Donald Duck held vrijdag 27 april 2007 @ 11:18:43 #41
46149 __Saviour__
pi_48770627
polen zijn al een stuk beter te integreren. ze hebben in ieder geen last van een ingebouwde intolerante religie die integratie in de weg staat.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  vrijdag 27 april 2007 @ 11:20:31 #42
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_48770677
Kutkabinet. Het wordt steeds gekker met de PvdA. Uitzetten. allemaal.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
pi_48770686
Erger dan de multi-culturele 'zegeningen' die we al hebben kan het niet worden, zou je denken.
PJ Harvey - This mess we're in (feat. Thom Yorke)
  Donald Duck held vrijdag 27 april 2007 @ 11:21:12 #44
46149 __Saviour__
pi_48770708
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 11:20 schreef PJORourke het volgende:
Kutkabinet. Het wordt steeds gekker met de PvdA. Uitzetten. allemaal.
heel de pvda uitzetten? dan valt de nederlandse regering gek!
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_48770747
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 10:58 schreef bolletje_25 het volgende:

[..]

En die tijdelijke arbeidsmigranten hebben toch een grote achterstand ten opzichte van de huidige asielzoekers?

De drie immigrantengroepen met de hoogste uitkeringspercentages zijn niet de voormalige gastarbeiders maar juist groepen die via de asielprocedure hier terecht zijn gekomen. 'Pas' op plaats vier en vijf staan de Turken/Marokkanen.
pi_48770766
wat ik vreemder vind is dat dit mooie generaal pardon om zogenaamde 'schrijnende' (hartverscheurende) gevallen gaat. is een geval niet meer schrijnend als een persoon gelogen heeft over zijn leeftijd/afkomst/naam? of alleen als hij dat maar 1x gedaan heeft ipv 2x? mijns inziens is dit volstrekt arbitrair. het doet mij echter vermoeden dat het meerendeel van de gevallen niet zo schrijnend is als men wil doen geloven, wat meteen de de gedachte doet ontstaan waarom bepaalde mensen dan toch zo graag dit generaal pardon er door hebben willen drukken.
  vrijdag 27 april 2007 @ 11:23:13 #47
130955 Floripas
Blast from the past
  Donald Duck held vrijdag 27 april 2007 @ 11:24:42 #48
46149 __Saviour__
pi_48770826
om als 'schrijnend geval' te worden aangemerkt is natuurlijk ook simpel. en dat weten die gelukszoekers ook. maak een vrouw zwanger et voila. Rek dan de procedures een paar jaar hoppa: schrijnend geval!
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  Donald Duck held vrijdag 27 april 2007 @ 11:26:03 #49
46149 __Saviour__
pi_48770872
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 11:23 schreef Floripas het volgende:
Komt Ayaan Hirsi Ali nou terug?
Nog zoiets ja. Ze liegt maar wordt op handen gedragen, en haar vertrekt wordt als verlies gezien. nou boehoe hoor.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_48770942
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 11:22 schreef 7th_wave het volgende:
wat ik vreemder vind is dat dit mooie generaal pardon om zogenaamde 'schrijnende' (hartverscheurende) gevallen gaat.
Verdonk maakte dat onderscheid. Dit linkse kabinet maakt juist niet het onderscheid tussen schrijnend en niet-schrijnend. Die laten iedereen uit de groep toe: mensen die procedures hebben tegengewerkt, mensen die opzettelijk papieren hebben kwijtgemaakt, mensen die hebben gelogen, enz.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')