abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_48780580
oooooooohhhhhhhhhh wat is het erg, asielzoeker zijn en dan ook nog liegen! VVD op de achterste benen, want stel je voor dat je LIEGT in een wanhopige poging een verblijfsvergunning te krijgen!

Ik ben het met SCH eens. Gewoon niet letten op wel of niet liegen, maar allemaal een verblijfsvergunning geven en zorgen dat je als overheid voortaan je zaakjes op orde hebt.
  vrijdag 27 april 2007 @ 15:57:14 #102
99379 fjs
Zo dat is ook weer gezegd.
pi_48781276
En jij neemt ze in huis en betaalt de kosten?
pi_48781288
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 10:37 schreef EchtGaaf het volgende:
Ook al lieg lieg je 1 keer: het is en blijft fraude!
Liegen is fraude? Volgens mij niet.
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
pi_48781520
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 15:39 schreef Genverbrander het volgende:

Ik ben het met SCH eens. Gewoon niet letten op wel of niet liegen, maar allemaal uitzetten een verblijfsvergunning geven en zorgen dat je als overheid voortaan je zaakjes op orde hebt
pi_48782917
Een liegende politicus is véél erger dan een liegende asielzoeker.
De Postcodeloterij helpt!........mensen de vernieling in.
pi_48783616
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 15:57 schreef WeirdMicky het volgende:

[..]

Liegen is fraude? Volgens mij niet.
lie·gen2 (onov.ww.)
1 bewust onwaarheid, leugens spreken => de waarheid geweld aandoen, de waarheid tekortdoen, een /onjuiste/verkeerde/ voorstelling van zaken geven, een /ruim/rekbaar/ geweten hebben, jokken, met spek schieten

frau·de (de ~, ~s)
1 bedrog bestaande uit vervalsing van administratie of ontduiking van voorschriften => geknoei, gesjoemel, knoeierij, zwendel, zwendelarij

op de keeper beschouwd niet identiek, heeft ozo veel met elkaar van doen iig. Beide zijn echter wel van toepassing.

(Spijkers, laag water)
pi_48784839
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 11:27 schreef Tikorev het volgende:
Verdonk maakte dat onderscheid. Dit linkse kabinet maakt juist niet het onderscheid tussen schrijnend en niet-schrijnend. Die laten iedereen uit de groep toe: mensen die procedures hebben tegengewerkt, mensen die opzettelijk papieren hebben kwijtgemaakt, mensen die hebben gelogen, enz.
Bij Verdonk was het een en al willekeur.
"De PVV heeft net zo veel met vrijheid te maken als de DDR destijds met democratie"
pi_48784953
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 15:39 schreef Genverbrander het volgende:
oooooooohhhhhhhhhh wat is het erg, asielzoeker zijn en dan ook nog liegen! VVD op de achterste benen, want stel je voor dat je LIEGT in een wanhopige poging een verblijfsvergunning te krijgen!
De VVD en PVV zijn inderdaad wel de laatste partijen die hier hun mond over open moeten doen gezien hun opstelling in de zaak Hirsi Ali die overduidelijk gelogen had over haar identiteit. Stellletje hypocrieten.
"De PVV heeft net zo veel met vrijheid te maken als de DDR destijds met democratie"
pi_48785007
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 11:08 schreef Tikorev het volgende:
Die kans is in ieder geval groter dan wanneer we voor een half miljard 26.000 uitgeprocedeerde asielzoekers naturaliseren en toegang geven tot onze sociale voorzieningen...
Dat verhaal over die half miljard Euro van de Telegraaf en Elsevier is al twee weken geleden ontmaskerd als complete onzin. Wel de krant lezen s.v.p.
pi_48785068
Ik heb de oplossing om nieuwe gevallen niet onder de "1 x liegen regeling" te laten vallen.
Als de vragen nu gewoon 2x gesteld, resp, de formulieren 2x ingevuld worden, dan liegt men minstens 2x of in het geheel niet (ervan uitgaande dat bij elke vraag hetzelfde wordt geantwoord)

Trouwens hoe weten ze of de asielzoeker maar 1 x gelogen heeft ?
(en hoe tel je de leugens?)

Maw wat een amateur wetgeing
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_48785127
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 15:57 schreef fjs het volgende:
En jij neemt ze in huis en betaalt de kosten?
Ok, ik wil wel het goede voorbeeld geven: Taida Pasic mag wel bij mij komen wonen.
pi_48785238
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 18:11 schreef Oud_student het volgende:
Trouwens hoe weten ze of de asielzoeker maar 1 x gelogen heeft ?
(en hoe tel je de leugens?)
1. Het gaat alleen over het liegen m.b.t. je identiteit (=valse naam).
2. Hoe je dat weet moet je maar aan VVD/PVV vragen, die wisten dat ook zeker bij Hirsi Ali.
  vrijdag 27 april 2007 @ 19:06:51 #113
99379 fjs
Zo dat is ook weer gezegd.
pi_48786760
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 18:12 schreef waltersh het volgende:

[..]

Ok, ik wil wel het goede voorbeeld geven: Taida Pasic mag wel bij mij komen wonen.
Vind ik Verdonk knapper
pi_48786823
Maar goed: de VVD huilt weer lekker met de PVV mee. Soms zou je die mensen gunnen dat ze moeten vluchten en nergens welkom zijn
  vrijdag 27 april 2007 @ 19:33:20 #115
131798 Hutjemutjekloas
zeet ie mie dan zee ik oe
pi_48787732
Eigenlijk vindt ik deze mogelijke regel binnen het generaal pardon, helemaal zo gek nog niet. OF wel?

Een gouden principe is dat je van het beste van de mensen uit moet gaan. Het asielbeleid van Nederland is de laatste jaren strenger en strenger geworden. Mede ook door ander invloeden is de instroom van asielaanvragen verlaagt. Misshien weet iemand hier de exacte cijfers van???

Er zijn nu veel mensen hier in Nederland, die geen verblijfsvergunning hebben gekregen. Wie weet van tenminste een van deze gevallen wat hun situatie is? Wie kent uberhaubt een asielzoeker of iemand die wel een verblijfstatus heeft gekregen.

Veel van deze mensen komen uit een gevaarlijke omgeving. En nu praat ik hier niet over importbruiden of bruidegommen. Hierbij doel ik op landen waar de situatie erg gevaarlijk is. Veel mensen die uit deze gevaarlijke landen komen en die met de dood zijn bedreigd en waarvan de familie is afgeslacht. Of die gewoonweg ergens woonden waar je je woning niet eens uit kan(als deze nog heel is) omdat er een bom in hun tuin ligt en de hele omgeving kapot wordt geschoten. Waar nog steeds etnische zuiveringen plaatsvinden. Nadat Hitler hier in Europa heeft huisgehouden heeft het in de rest van de wereld ook niet stil gestaan op dit gebied.

De IND en hiermee dus de nederlandse staat heeft beslist dat deze mensen aan hele strenge voorwaarden moeten voldoen om in ons land toegelaten te kunnen worden. Deze regels en de onderbouwing daarvan zou gelijk moeten stan aan de mening van het merendeel van de nederlandse samenleving. Dit om te voorkomen dat er mensen om de verkeerde redenen naar Nederland komen( economisch gewin, gevluchte oorlogsmisdadigers en noem maar op)

Door deze regels is het voor mensen die wel uit die moeilijke en gevaarlijke gebieden niet altijd mogelijk om de voor hun gevaarlijke situatie in het thuisland aan te tonen( en kan de IND dit ook niet aantonen) Daarom liegen mensen!!! En daarnaast liegen de mensen die om de verkeerde redenen naar nederland komen ook!!!!! Hoe kun je hierin een onderscheid maken???

WAAROM GEEN REFERENDUM?? Om vast te kunnen stellen hoeveel van de Nederlanders het daadwerkelijk eens zijn met de invoer van het Generaal Pardon en dan nog een referendum dat specifiek gericht is op de stelling of asielzoekers 1 keer mogen liegen
  vrijdag 27 april 2007 @ 19:35:47 #116
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_48787814
Ja TS, welkom in de echte wereld, waar niet alles gebeurt als je opschrijft dat het zo moet gebeuren.
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 19:08 schreef SCH het volgende:
Maar goed: de VVD huilt weer lekker met de PVV mee. Soms zou je die mensen gunnen dat ze moeten vluchten en nergens welkom zijn
Irak is hastikke veilig joh. Het land is opgeknapt, vrij und so, kijk maar, de bevrijders zijn al onderweg naar huis.
Als die Talibanstrijders hierheen willen komen, komen ze toch alleen maar voor het geld.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  vrijdag 27 april 2007 @ 19:41:48 #117
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_48788030
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 19:08 schreef SCH het volgende:
Als ze echt hebben moeten vluchten zouden ze in Nederland niet hoeven te liegen. Dus dit soort mensen moet niet automatisch via het Generaal Pardon een verblijfsvergunning krijgen. Dit moet eerst zeer goed onderzocht worden.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_48788202
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 19:41 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Als ze echt hebben moeten vluchten zouden ze in Nederland niet hopeven te liegen.
Oh. Hoe weet je dat zo precies dan?
  vrijdag 27 april 2007 @ 19:48:06 #119
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_48788300
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 19:45 schreef SCH het volgende:
Oh. Hoe weet je dat zo precies dan?
Weet ik niet precies. Maar als je naar ene land vlucht voor sten en bescherming heb je daar toch niet om over te liegen.

Daarnaast zou een leugen altijd tot een onderzoek moeten lijden en allemaal niet tot een verblijfs vergunning in het kader van het Generaal Pardon
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_48788313
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 11:22 schreef Tikorev het volgende:

[..]

[afbeelding]

De drie immigrantengroepen met de hoogste uitkeringspercentages zijn niet de voormalige gastarbeiders maar juist groepen die via de asielprocedure hier terecht zijn gekomen. 'Pas' op plaats vier en vijf staan de Turken/Marokkanen.
Wow, die grafiek is al 888x voorbij gekomen in diverse topics...
  vrijdag 27 april 2007 @ 19:50:15 #121
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_48788416
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 19:48 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Weet ik niet precies. Maar als je naar ene land vlucht voor sten en bescherming heb je daar toch niet om over te liegen.

Daarnaast zou een leugen altijd tot een onderzoek moeten lijden en allemaal niet tot een verblijfs vergunning in het kader van het Generaal Pardon
Je komt uit een land wat nu een fucking burgeroorlog is, en hier verklaart iemand dat het hastikke veilig is, omdat het nu eenmaal zo op papier staat.
Ga je dan niet liegen, en vrolijk terug naar de bermbommen en Haditha's? Come on.
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 19:48 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Wow, die grafiek is al 888x voorbij gekomen in diverse topics...
Ik vind het wel grappig, wat men allemaal uit cijfers kan verzinnen, het lijkt de FOK!-koran / bijbel wel.
pi_48788566
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 19:48 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Ik kan me daar van alles bij voorstellen. Het is die naam, je identiteit die voor problemen heeft gezorgd en waardoor je vervolgd werd of iets in die geest. Het zijn mensen met trauma's, met angsten en logischerwijze vaak met enorm wantrouwen tegen instanties. Je komt in een vreemd land met vreemde functionarissen. Het is niet zo gek voor te stellen dat sommigen denken dat het beter is om creatief met de waarhreid om te gaan.
quote:
Die mensen zitten dan ook al tig jaar in een procedure en blijkbaar is de overheid niet in staat tot een besluit te komen. De 'leugen' leidt ook niet tot die verblijfsvergunning, dat doet het GP nu.
pi_48788674
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 19:50 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Je komt uit een land wat nu een fucking burgeroorlog is, en hier verklaart iemand dat het hastikke veilig is, omdat het nu eenmaal zo op papier staat.
Ga je dan niet liegen, en vrolijk terug naar de bermbommen en Haditha's? Come on.
[..]
Daarnaast hebben veel vluchtelingen geen vertrouwen in overheden en gaan uit zelfbescherming liegen.

Als ik word staande gehouden in Nederland dan weet ik dat ik niet zonder reden inelkaar geslagen zal worden.
Voor iemand die asiel zoekt en die zijn thuisregime gewend is kan een verhoor wel héél intimiderend zijn.
Wat moet je tenslotte verwachten?

Liegen kan je niet goedpraten maar uit angst zou ik me er wel wat bij voor kunnen stellen.
  vrijdag 27 april 2007 @ 19:57:13 #124
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_48788766
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 19:53 schreef SCH het volgende:
Die mensen zitten dan ook al tig jaar in een procedure en blijkbaar is de overheid niet in staat tot een besluit te komen. De 'leugen' leidt ook niet tot die verblijfsvergunning, dat doet het GP nu.
Ja, maar dat leugen zou toch nog iets meer een duidelijker onder zocht moeten worden. Anders zouden wij oko wel tegen de belastingen enzo een leugentje mogen vertellen
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  vrijdag 27 april 2007 @ 19:57:24 #125
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_48788776
Leugens belonen, een schande is het. Getraumatiseerd.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
pi_48788818
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 19:57 schreef PJORourke het volgende:
Getraumatiseerd.
Dat bestaat niet ofzo?
pi_48788863
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 19:57 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Ja, maar dat leugen zou toch nog iets meer een duidelijker onder zocht moeten worden. Anders zouden wij oko wel tegen de belastingen enzo een leugentje mogen vertellen
Het wordt ook uitgebreid onderzocht toch. En vaak krijgen mensen in een later stadium wel het vertrouwen en zijn ze concreter in hun info.
pi_48788928
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 19:58 schreef SCH het volgende:

[..]

Het wordt ook uitgebreid onderzocht toch. En vaak krijgen mensen in een later stadium wel het vertrouwen en zijn ze concreter in hun info.
Dat is in essentie wat ik probeerde te vertellen
  vrijdag 27 april 2007 @ 20:03:15 #129
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_48789101
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 19:58 schreef SCH het volgende:
Dat bestaat niet ofzo?
Het is geklets. Als het vluchtelingen zijn, zouden ze legaal toegelaten worden.
pi_48789159
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 20:03 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Ja, want de IND werkt als een geoliede machine
pi_48789255
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 20:03 schreef PJORourke het volgende:

[..]

En dan kunnen ze niet getraumatiseerd zijn? Ik mis het verband even.
En ook de crux van je opmerking: het is veel te simpel gesteld. Werkte het systeem maar zo!
  vrijdag 27 april 2007 @ 20:09:31 #132
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_48789337
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 20:04 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Ja, want de IND werkt als een geoliede machine
Als een prachtige benzinemotor. Op petroleum.
  vrijdag 27 april 2007 @ 20:09:45 #133
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_48789344
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 20:06 schreef SCH het volgende:
En dan kunnen ze niet getraumatiseerd zijn? Ik mis het verband even.
En ook de crux van je opmerking: het is veel te simpel gesteld. Werkte het systeem maar zo!
Het is niet relevant of ze getraumatiseerd zijn. Trauma's zijn niet objectief te meten. Als ze geen vluchteling zijn, moeten ze vertrekken, zsm.
  vrijdag 27 april 2007 @ 20:12:58 #134
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_48789470
quote:
Pardon? Balkenende IV sanctioneert de leugen

Zou er één land ter wereld zijn waar een regering officieel de leugen sanctioneert? Jawel: Nederland.

Wat wil het geval? Het kabinet Balkenende IV had de uitwerking van het sowieso onzalige generaal pardon voor uitgeprocedeerde asiezoekers nog niet dichtgetimmerd. Dat deden CDA, PvdA en ChristenUnie donderdagavond.

Ze waren er snel uit: asielzoekers die met 'een smoesje' zijn binnengekomen krijgen ook een verblijfsvergunning. Zolang het bij één leugen is gebleven.

Eén leugen. Maar wat is één leugen? Hoe groot kan één leugen zijn? En hoe lang kan één leugen duren?

Identiteit
Duizenden uitgeprocedeerde gelukzoekers die onder de oude Vreemdelingenwet (voor 1 april 2001) binnenkwamen, hebben consequent gelogen over hun identiteit. Zonder papieren (die hadden ze vernietigd) meldden zij zich aan de grens.

Ghanezen beweerden uit Liberia of Sierra Leone te komen, daar was oorlog. Twintigers beweerden minderjarig te zijn, dan werden ze als 'ama' niet teruggestuurd. Gisse gelukzoekers uit het Midden-Oosten zeiden lid te zijn van de vervolgde oppositie in een enge dictatuur. 'Nee, geen paspoort, paspoort afgenomen.' En Nederland maar accepteren dat de arme 'vluchteling' onze grens überhaupt zonder paspoort had kunnen bereiken.

De rechter wees deze 'asielzoekers' keer op keer af, juist omdat ze niet hard konden maken dat ze echte vluchtelingen waren. Maar telkens gingen ze, aangemoedigd door hun gesubsidieerde asieladvocaat, weer in beroep.

Jarenlang hebben deze duizenden geteerd op één hele dikke, vette leugen. Nu blijkt die leugen de kortste weg naar het Nederlanderschap.

Woest
Terecht is VVD-Kamerlid Henk Kamp woest. 'Zij hebben bewust de boel bedonderd. De hele generaal-pardonregeling deugt van geen kant. Het minste dat we van dit kabinet mogen verwachten is dat ze degenen die valse informatie hebben verstrekt of een ander misdrijf hebben begaan, zonder pardon het land uitzetten.'

Inderdaad. De beslissing van het kabinet is een schoffering van de Nederlandse normen en waarden en een aanmoediging voor kwaadwillende Nederlanders om ook maar lekker te gaan liegen.

Want liegen mag!
Bron
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  vrijdag 27 april 2007 @ 20:14:11 #135
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_48789529
Zeg, Elseviers' spambot, wat vind je er zelf van?
pi_48789568
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 20:09 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Het is niet relevant of ze getraumatiseerd zijn. Trauma's zijn niet objectief te meten. Als ze geen vluchteling zijn, moeten ze vertrekken, zsm.
Dat is jouw visie; niet objectief te meten. Dus niet relevant.
  vrijdag 27 april 2007 @ 20:15:55 #137
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_48789597
Mogen politici na 100 leugens ook naar huis gestuurd worden? Niet 1, ik ben niet zo moeilijk, gewoon, 100.
pi_48789605
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 20:12 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Bron
Hey, had je 10 minuten geleden ook al niet een eigen topic met Elsevier quote's?
Kan je niets origineels bedenken?

Maar goed, ik doe gezellig mee; ik quote ook wat!
quote:
Waarom vluchten mensen?
Een vluchteling is iemand die voor vervolging, geweld of dreiging daarvan uit zijn vaderland vlucht. Die persoon vraagt dan bescherming aan - asiel - in een ander land, waar hij hoopt veilig te zijn.

Mensen vluchten om verschillende redenen: oorlog, geweld, etnische zuiveringen of ondemocratische regimes. Door de conflicten gaat het in die landen vaak economisch slecht. Inwoners zien dan weinig toekomst in eigen land en hopen elders een beter leven op te bouwen. Tegenwoordig worden de meeste vluchtelingen opgevangen in de regio. Dat is het algemene beleid van de vluchtelingenorganisatie van de Verenigde Naties, de UNHCR. Zo worden gevluchte Somaliërs ondergebracht in kampen in buurland Kenia. Toch zoeken veel vluchtelingen bescherming buiten hun regio, omdat ze denken in een democratisch, westers land veiliger te zijn. Er zijn allerlei organisaties die vluchtelingen 'uitnodigen' om in hun land een nieuw bestaan op te bouwen. In 1999 haalde Nederland 5000 Kosovaren hier naartoe en in 2005 tientallen Congolezen en Burundezen.

Rian Ederveen (41) - coördinator van Stichting Landelijk Ongedocumenteerden Steunpunt -LOS: 'Een vluchteling is iemand die de moed heeft om grenzen te overschrijden om aan zijn noodlot te ontkomen. Hij droomt van een veilige toekomst. Maar een vluchteling is vooral ook een mens, met eigen herinneringen en dromen, hoop en verwachtingen.'

Shamarka (7): 'Toen ik in de buik van mijn moeder zat, was ik in Somalië. Mama zegt dat het toen oorlog werd. Toen mijn familie doodgeschoten was, moesten ze allemaal worden begraven. Toen ging mama naar Nederland, want hier gebeurt dat niet.'

Uit: 'In Holland staat een…' Het Parool, 13 november 2004 – over het project 26.000 gezichten. Shamarka is te zien in de film van Niek Koppen: 'Voetballend jongetje' (zie filmarchief).

John van Tilborg (46) - directeur van de kerkelijke vluchtelingenorganisatie INLIA: 'Mensen vluchten vanwege gebrek aan perspectief of bescherming. Als je schrijver bent en je mag niet schrijven, of je mag alleen schrijven wat in de lijn van jouw overheid ligt, dan heb je geen perspectief. Als je vervolgd wordt of niet beschermd wordt tegen discriminatie, vlucht je ook. Je verwacht dan dat je dat perspectief en die bescherming wel kunt krijgen daar waar je naartoe vertrekt.'

Edriz (14): 'Mijn vader vluchtte drie jaar geleden met mij naar Nederland toen in Afghanistan de oorlog uitbrak. Mijn twee zussen en vier broers zijn nog in Afghanistan, omdat mijn vader maar voor twee geld had. We hebben gereisd in vrachtauto's, bussen en veel gelopen. Ik wil in Nederland blijven, want hier is het rustig.'

Uit: 'In Holland staat een…' Het Parool, 13 november 2004 - over het project 26.000 gezichten. Edriz is een van de rappers in de film 'Houd vol!' van Arjanne Laan. (zie filmarchief).

Bisschop Muskens(69): 'Velen gaan en gingen op de vlucht voor armoede, honger, vervolging en onderdrukking. Een paar voorbeelden uit onze 20ste eeuw. Een miljoen Armeniërs vluchtten in het begin van de 20ste eeuw uit Turkije. In de jaren dertig sloegen velen op de vlucht voor het bewind van totalitaire staten als Nazi-Duitsland. Veel joden probeerden hun toevlucht in Nederland te zoeken in de hoop veilig te zijn. Het oorlogsgeweld van de Tweede Wereldoorlog joeg één miljoen mensen op de vlucht.' Uit: Midden in het leven, Beschouwingen over mens, samenleving en cultuur (red. J.C.M. de Jong), Meinema - Zoetermeer.

Nigar (18) - student zakelijke dienstverlening: 'Toen de oorlog tussen Armenië en Azerbeidzjan uitbrak, kregen mijn ouders in Azerbeidzjan veel problemen. Mijn moeder werd gediscrimineerd omdat ze half Armeens én christen is. Mijn vader zat vroeger in het Azerbeidzjaanse leger. Op een dag is een hoge legerman opgepakt en dachten ze dat mijn vader ook een landverrader was. Bovendien vonden ze mijn vader fout, omdat hij met een half Armeense is getrouwd. De politie kwam heel vaak aan de deur. Vaak vluchtte mijn vader en kwam hij dagen niet thuis. Als ze hem te pakken kregen, werd hij mishandeld. Hij is twee keer gewond geraakt, maar in het ziekenhuis wilden ze hem niet behandelen, omdat hij met een Armeens getrouwd is. Eerst zijn we naar Rusland gevlucht, maar daar kon mijn vader niet voor ons zorgen. De Russen houden niet van mensen met zwart haar, die uit de Kaukasus komen. Ook daar doken we onder. Toen zijn we naar Nederland gevlucht.'

Nigar speelt de hoofdrol in 'Stars', de film van Paula van der Oest (zie filmarchief).

Het Vluchtelingenverdrag van Genève uit 1951: 'Een vluchteling is iemand die gegronde vrees heeft voor vervolging in zijn land van oorsprong op grond van ras, godsdienst, nationaliteit, politieke overtuiging, of het behoren tot een bepaalde sociale groep.'

Sarah (68): 'Ik wilde dat Somalië één land bleef, maar onze president zei dat iedereen die dat wilde, moest worden neergeschoten. De politie kwam en deed mij handboeien om. Mijn zoon vluchtte. Ik weet niet waar mijn andere twee kinderen zijn. Ze namen me mee naar de gevangenis: slaan, slaan, slaan. Ik was bewusteloos. Toen ze me vrijlieten, ben ik gevlucht. Ik weet niet wat er met mijn huis en met mijn kinderen is gebeurd. Veel mensen liegen om asiel te krijgen, maar ik ben hier niet voor de economie. Ik ben een vluchteling. Amnesty zegt dat ik niet lieg. Nederland is goed. Iedereen helpt mij. Ik wil blijven. Als ik terug moet: soldaten en dan boem, boem, boem. Ik terug, ik dood.'

Uit: 'In Holland staat een...' Het Parool, 13 november 2004 - over het project 26.000 gezichten. Sarah is te zien in de film 'Sarah' van Moniek Wester Keegstra (zie filmarchief).

Artikel 14 van de Universele Verklaring van de rechten van de Mens: 'Een ieder heeft het recht in andere landen asiel te zoeken en te genieten tegen vervolging.'
bron
pi_48789629
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 20:15 schreef Yildiz het volgende:
Mogen politici na 100 leugens ook naar huis gestuurd worden? Niet 1, ik ben niet zo moeilijk, gewoon, 100.
Hmm... Maar dan zit er niemand meer
  vrijdag 27 april 2007 @ 20:17:14 #140
125878 Gabry
Lento Violento
pi_48789654
Wat zijn de toekomst perspectieven in Nederland voor onze leugenachtige uitgeprocedeerde vrienden?
Dan hoopt gij vurige kolen op zijn hoofd.
  vrijdag 27 april 2007 @ 20:18:06 #141
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_48789683
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 20:16 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Hmm... Maar dan zit er niemand meer
Maar mensen die liegen zijn toch in en in slecht?
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 20:17 schreef Gabry het volgende:
Wat zijn de toekomst perspectieven in Nederland voor onze leugenachtige uitgeprocedeerde vrienden?
Er schijnt een vacature vrijgekomen te zijn voor Ayaan Hirshi Ali, Megan, of whatever. Zoiets.
pi_48789733
quote:
27 April 2007
Generaal pardon op hoofdlijnen rond
Het kabinet is het op hoofdlijnen eens over de pardonregeling. Over de invulling ervan gaat staatssecretaris Albayrak nog praten met de gemeenten. Daarbij gaat het over huisvesting voor asielzoekers die dankzij de regeling alsnog een verblijfsvergunning krijgen en het beëindigen van de noodopvang.

In het regeerakkoord is afgesproken dat mensen die voor april 2001 asiel hebben aangevraagd, in principe mogen blijven.

Mensen die één keer een onjuiste naam hebben opgegeven, mogen van het kabinet ook een verblijfsvergunning krijgen. De VVD en de PVV vinden het verkeerd dat mensen die liegen zo worden beloond.

http://news.google.nl/?ncl=1134698444&hl=nl
Mensen die slechts 1 keer een valse naam hebben opgegeven worden door de vingers gezien en hebben recht op een verblijfvergunnig

1 keer liegen = slechts een heel beetje liegen....
1 keer moorden is slecht een heel klein beetje moorden
1 keer roven is maar ene heel klein beetje roven

Vraag mij verder af hoeveel keer je in de regel om je ID moet liegen om met succes een verblijfsvergunning los bij de overheid los te peuteren ? Mij lijkt dat 1 keer dan wel genoeg is

Verder worden eerlijke mensen teruggestuurd en worden leugenaars op hun wenken bediend. Ik vind dat de omgekeerde wereld. Het nodigt mensen met een lager geweten uit om vooral in Nedelrand asiel aan te vragen. Ik zie leugenaars liever gaan dan komen...

Een slechte zaak dus.
pi_48789794
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 20:19 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Mensen die slechts 1 keer een valse naam hebben opgegeven worden door de vingers gezien en hebben recht op een verblijfvergunnig

1 keer liegen = slechts een heel beetje liegen....
1 keer moorden is slecht een heel klein beetje moorden
1 keer roven is maar ene heel klein beetje roven

Vraag mij verder af hoeveel keer je in de regel om je ID moet liegen om met succes een verblijfsvergunning los bij de overheid los te peuteren ? Mij lijkt dat 1 keer dan wel genoeg is

Verder worden eerlijke mensen teruggestuurd en worden leugenaars op hun wenken bediend. Ik vind dat de omgekeerde wereld. Het nodigt mensen met een lager geweten uit om vooral in Nedelrand asiel aan te vragen. Ik zie leugenaars liever gaan dan komen...

Een slechte zaak dus.
Een leugen vergelijken met een moord is natuurlijk van de zotte.
Dan zou er in Nederland niemand meer vrij rondlopen; inclusief jij.
  vrijdag 27 april 2007 @ 20:30:06 #144
125878 Gabry
Lento Violento
pi_48790096
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 20:18 schreef Yildiz het volgende:
Er schijnt een vacature vrijgekomen te zijn voor Ayaan Hirshi Ali, Megan, of whatever. Zoiets.
Bah, extremistische-conservatievelingen zijn niet welkom.
Dan hoopt gij vurige kolen op zijn hoofd.
pi_48790104
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 20:09 schreef Yildiz het volgende:
Als een prachtige benzinemotor. Op petroleum.
Wat natuurlijk ook niet geholpen wordt doordat mensen eindeloos door kunnen procederen en dat in de praktijk dan ook doen.

Is dat ook in het pakket maatregelen opgenomen trouwens of worden alleen de makkelijke regels ingevoerd?
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_48790190
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 20:21 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Een leugen vergelijken met een moord is natuurlijk van de zotte.
Dan zou er in Nederland niemand meer vrij rondlopen; inclusief jij.
Liegen in een asielprocedure is gewoon fraude plegen. Als iemand liegt bij de aanvraag van een uitkering wordt ie keihard aangepakt: uitkering wordt afgepakt en krijgt bovendien justitie op zijn of haar dak. Een asielzoeker die 1 x liegt om zijn of haar personalia wordt beloond met de hoofdprijs t.w. een verblijfsvergunning.

Dat heet dan geen dubbele moraal
  vrijdag 27 april 2007 @ 20:34:34 #147
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_48790243
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 20:30 schreef FJD het volgende:

[..]

Wat natuurlijk ook niet geholpen wordt doordat mensen eindeloos door kunnen procederen en dat in de praktijk dan ook doen.

Is dat ook in het pakket maatregelen opgenomen trouwens of worden alleen de makkelijke regels ingevoerd?
Ik ben het volledig met je eens dat de IND een prachtvoorbeeld is van een log bureaucratisch apparaat is.
De mogelijkheid tot procederen zou geen oorzaak moeten zijn voor de wancapaciteiten binnen de IND.
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 20:33 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Liegen in een asielprocedure is gewoon fraude plegen. Als iemand liegt bij de aanvraag van een uitkering wordt ie keihard aangepakt: uitkering wordt afgepakt en krijgt bovendien justitie op zijn of haar dak. Een asielzoeker die 1 x liegt om zijn of haar personalia wordt beloond met de hoofdprijs t.w. een verblijfsvergunning.

Dat heet dan geen dubbele moraal
Ik vind het juist bewonderingswaardig, dat men zo snel weet hoe men met liegen een doel kan bereiken. Banen te over daarvoor.
pi_48790320
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 20:34 schreef Yildiz het volgende:
De mogelijkheid tot procederen zou geen oorzaak moeten zijn voor de wancapaciteiten binnen de IND.
De mogelijkheid om te procederen zou natuurlijk geen oorzaak mogen zijn. We vinden onszelf namelijk een rechtstaat. De mogelijkheid om continue door te blijven procederen met als enige doel het rekken van tijd zou natuurlijk onmogelijk gemaakt moeten worden en zou wel degelijk een oorzaak kunnen zijn voor de logheid van de IND.
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  vrijdag 27 april 2007 @ 20:37:20 #149
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_48790334
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 20:34 schreef Yildiz het volgende:
Ik vind het juist bewonderingswaardig, dat men zo snel weet hoe men met liegen een doel kan bereiken. Banen te over daarvoor.
Uh ja, maar moet je dat daarom per se belonen?
  vrijdag 27 april 2007 @ 20:38:40 #150
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_48790373
VVD is weer zo hypocriet als de nete. Hirsi Ali mocht zogenaamd wel liegen maar Ali Baba uit de straat niet?

Weer een naar conservatief (willekeur, de elite staat boven de wet) trekje van die pseudo-liberalen
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')