rofl deze Maarten snapt het ook niet helemaalquote:Op zondag 22 april 2007 09:08 schreef freecell het volgende:
Goedemorgen
Hoe is het met Isa?![]()
Ik vond het gisteren echt leuk! Mijn knie is nu belachelijk blauw, mijn elleboog en pols ook en Maarten snapt niet helemaal hoe je uit een wipkip kan vallen
En blobben zijn tof!
Vond het echt tof! Enne Troel: nog iets tofs gekleid?
Hmmm, bij mijn Maarten hielpen de foto's wel.quote:Op zondag 22 april 2007 09:10 schreef Tangarine het volgende:
[..]
rofl deze Maarten snapt het ook niet helemaal
bronquote:For Girls Only, Probably...
Being thin. Probably not a subject that you ever expected to read about on this website, but my recent trip to London got me thinking...
It started in the car on the way to Leavesden film studios. I whiled away part of the journey reading a magazine that featured several glossy photographs of a very young woman who is either seriously ill or suffering from an eating disorder (which is, of course, the same thing); anyway, there is no other explanation for the shape of her body. She can talk about eating absolutely loads, being terribly busy and having the world's fastest metabolism until her tongue drops off (hooray! Another couple of ounces gone!), but her concave stomach, protruding ribs and stick-like arms tell a different story. This girl needs help, but, the world being what it is, they're sticking her on magazine covers instead. All this passed through my mind as I read the interview, then I threw the horrible thing aside.
But blow me down if the subject of girls and thinness didn't crop up shortly after I got out of the car. I was talking to one of the actors and, somehow or other, we got onto the subject of a girl he knows (not any of the Potter actresses – somebody from his life beyond the films) who had been dubbed 'fat' by certain charming classmates. (Could they possibly be jealous that she knows the boy in question? Surely not!)
'But,' said the actor, in honest perplexity, 'she is really not fat.'
'"Fat" is usually the first insult a girl throws at another girl when she wants to hurt her,' I said; I could remember it happening when I was at school, and witnessing it among the teenagers I used to teach. Nevertheless, I could see that to him, a well-adjusted male, it was utterly bizarre behaviour, like yelling 'thicko!' at Stephen Hawking.
His bemusement at this everyday feature of female existence reminded me how strange and sick the 'fat' insult is. I mean, is 'fat' really the worst thing a human being can be? Is 'fat' worse than 'vindictive', 'jealous', 'shallow', 'vain', 'boring' or 'cruel'? Not to me; but then, you might retort, what do I know about the pressure to be skinny? I'm not in the business of being judged on my looks, what with being a writer and earning my living by using my brain...
I went to the British Book Awards that evening. After the award ceremony I bumped into a woman I hadn't seen for nearly three years. The first thing she said to me? 'You've lost a lot of weight since the last time I saw you!'
'Well,' I said, slightly nonplussed, 'the last time you saw me I'd just had a baby.'
What I felt like saying was, 'I've produced my third child and my sixth novel since I last saw you. Aren't either of those things more important, more interesting, than my size?' But no – my waist looked smaller! Forget the kid and the book: finally, something to celebrate!
So the issue of size and women was (ha, ha) weighing on my mind as I flew home to Edinburgh the next day. Once up in the air, I opened a newspaper and my eyes fell, immediately, on an article about the pop star Pink.
Her latest single, 'Stupid Girls', is the antidote-anthem for everything I had been thinking about women and thinness. 'Stupid Girls' satirises the talking toothpicks held up to girls as role models: those celebrities whose greatest achievement is un-chipped nail polish, whose only aspiration seems to be getting photographed in a different outfit nine times a day, whose only function in the world appears to be supporting the trade in overpriced handbags and rat-sized dogs.
Maybe all this seems funny, or trivial, but it's really not. It's about what girls want to be, what they're told they should be, and how they feel about who they are. I've got two daughters who will have to make their way in this skinny-obsessed world, and it worries me, because I don't want them to be empty-headed, self-obsessed, emaciated clones; I'd rather they were independent, interesting, idealistic, kind, opinionated, original, funny – a thousand things, before 'thin'. And frankly, I'd rather they didn't give a gust of stinking chihuahua flatulence whether the woman standing next to them has fleshier knees than they do. Let my girls be Hermiones, rather than Pansy Parkinsons. Let them never be Stupid Girls. Rant over.
Dit vond ik wel herkenbaar:quote:Op zondag 22 april 2007 10:57 schreef Rewimo het volgende:
Wauw, mooi stuk. Hopelijk bereikt ze er haar potentiële te dunne lezertjes mee. Goed dat zij zich ermee bezighoudt, best kans dat woorden van haar meer indruk op kinderen maken dan van andere mensen
quote:What I felt like saying was, 'I've produced my third child and my sixth novel since I last saw you. Aren't either of those things more important, more interesting, than my size?' But no – my waist looked smaller! Forget the kid and the book: finally, something to celebrate!
Klopt, maar aan de andere kant zie je in de glossy's wel alleen maar de dunne, mooie mensen, en dat schept ook weer een bepaald beeld, iedereen wil/moet toch zo zijn?quote:Op zondag 22 april 2007 12:24 schreef Maeghan het volgende:
Nou ja, het ligt ook niet aan de media, maar op de een of andere manier hebben veel mensen de behoefte anderen de grond in te trappen om zich beter te voelen over zichzelf. De media riepen nooit naar mij dat ik dik was, dat deden m'n klasgenoten. En glossy's las ik op de basisschool nog niet.
Gewoon wel doen hoor, misschien valt het wel net zo mee als bij mij.quote:Op zondag 22 april 2007 11:00 schreef Fannetje het volgende:
Knap hoor, Jojogirl!Ik ben vanmorgen maar even niet op de weegschaal gaan staan, ik vrees het ergste
wat ik altijd zo grappig vind is dat in de films (voor mijn gevoel) juist veel minder "dunne" (zeg maar skeletten) rondlopen dan in andere tienerfilms. in de HP films en boeken, is het niet erg om er niet super uit te zien of niet te zijn zoals iedereen is (ron met zn rooie haar, hermelien met haar studiebol, neville (weet zn nederlandse naam ff niet) die veel te zenuwachtig en vergeetachtig is). vind dit toch wel een mooi ding aan de HP boeken.quote:Op zondag 22 april 2007 10:57 schreef Rewimo het volgende:
Wauw, mooi stuk. Hopelijk bereikt ze er haar potentiële te dunne lezertjes mee. Goed dat zij zich ermee bezighoudt, best kans dat woorden van haar meer indruk op kinderen maken dan van andere mensen
Daar heb je helemaal gelijk in!quote:Op zondag 22 april 2007 09:55 schreef Miss_S het volgende:
volgens mij kan je best snel uit een wipkip vallen als je groter bent dan een kind
Die dingen zijn levensgevaarlijk! Ik heb er ook wel eens een kind vanaf zien vallen, laat staan een volwassenequote:Op zondag 22 april 2007 14:57 schreef YPPY het volgende:
Op mijn werk vielen er zelfs kinderen regelmatig van wipkippen!
Ja, dat kan, en heel erg ook! Lekker dik insmeren hoor!quote:Op zondag 22 april 2007 19:42 schreef teigan het volgende:
Vraag me trouwens af of je je lippen ook kan verbranden, die deden gisteravond al erg zeer...
dan is het geen merk voor magere mensenquote:Op zondag 22 april 2007 19:42 schreef teigan het volgende:
zo, ik ben net thuis van de Elf Fantasy Fair..
Vraag me trouwens af of je je lippen ook kan verbranden, die deden gisteravond al erg zeer...
Ik heb me vandaag maar goed ingesmeert, en ben nu dus ook nauwelijks verkleurt..
Heb een heel leuk jurkje gekocht, in maatje M!!
Nee, dat dacht ik ook al. Net zoals met die spijkerbroeken die ze gewoon grotere maten hebben gegeven. Ik denk dat mensen die dat soort fantasy fair jurkjes kopen eerder wat dikker dan dunner zijn en dat ze daar op inspelen.quote:Op zondag 22 april 2007 20:22 schreef Miss_S het volgende:
dan is het geen merk voor magere mensen
want dan is een xs zelfs nog groot
Wat ik altijd zo bijzonder vind is dat je bij sommige merken labels ziet met de verschillende maten voor verschillende landen en daar zit soms nog behoorlijk veel verschil tussen. Wat in het ene land maat 44 is, is hier bijv. maat 40.quote:Op zondag 22 april 2007 20:28 schreef Miss_S het volgende:
er zouden echt gewoon richtlijnen moeten zijn voor kledingmaten
he, jij moet lezen en nu op de fiets richting Pathéquote:Op zondag 22 april 2007 20:22 schreef Tangarine het volgende:
klinkt alsof meerdere mensen een 'sad day' hadden(Schijt Aan Dieet
)
ja ik ookquote:Op zondag 22 april 2007 20:31 schreef Viking84 het volgende:
idd. Zo irritant, vooral als je iets via internet bestelt. Ik las ook dat Teigan een jurkje in maat M heeft gekocht. Frappant hoor, want als ik in het lijstje kijk, heeft ze nog wel redelijk wat overgewicht. Ik heb bijvoorbeeld minder overgewicht, maar ik pas echt nog niet in een M. Mag blij zijn als ik maat L aan krijg.
Maar dat heeft ook te maken met de lichaamsbouw. In China gelden ook andere richtlijnen mbt BMI. Als een Chinees een BMI van 25 heeft, is dat al veel te hoog.quote:Op zondag 22 april 2007 20:32 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Wat ik altijd zo bijzonder vind is dat je bij sommige merken labels ziet met de verschillende maten voor verschillende landen en daar zit soms nog behoorlijk veel verschil tussen. Wat in het ene land maat 44 is, is hier bijv. maat 40.
ja een keerquote:Op zondag 22 april 2007 20:33 schreef Viking84 het volgende:
[..]
, jij paste in maat 38, dus niet zeuren
.
dan zou ik iets aan je ogen laten doenquote:Op zondag 22 april 2007 20:35 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik heb teigan gister nog gezien en ik zou haar zeker op een m schatten. m als in medium, gewoon gemiddeld, ja, dat is teigan wel. Als ik iets voor haar uit het rek had moeten halen was het ook een m geweest. Miss_s, ik weet niet of jij onder de magere mensen valt jouws inziens, maar ik vind jou dikker ogen dan Teigan. Helpt wellicht iets in je beeldvorming over de maten.
maar wat voor maat heeft een meisje die 1,60 lang is en 45 kilo weegt danquote:Op zondag 22 april 2007 20:37 schreef Rewimo het volgende:
Teigan ziet er zeker uit als een MIk kijk er niet van op hoor
Nee, ik hoef niets aan mijn ogen te laten doen, ik ben tenslotte vier weken geleden nog bij de opticiën geweest.quote:Op zondag 22 april 2007 20:36 schreef Miss_S het volgende:
[..]
dan zou ik iets aan je ogen laten doen
maar goed ik heb een bmi van 31 en teigan van 25 daar zal het aan liggen
Die kan beter aan haar zelfbeeld gaan werken dan zich druk maken om kleding lijkt mequote:Op zondag 22 april 2007 20:37 schreef Miss_S het volgende:
maar wat voor maat heeft een meisje die 1,60 lang is en 45 kilo weegt dan
quote:Op zondag 22 april 2007 20:39 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Nee, ik hoef niets aan mijn ogen te laten doen, ik ben tenslotte vier weken geleden nog bij de opticiën geweest.
Jij post foto's hier, daar mag ik best iets van vinden. Teigan kent haar zwakke plekken heel goed en benadrukt ze niet. Jij hebt die gave wat minder, misschien dat het daar iets mee te maken heeft.
Zou in ieder geval een hoop paswerk schelen maar dat is waarschijnlijk ook precies de reden dat die standaard er niet is. Zolang jij in de winkel en in het pashokje bent is de mogelijkheid aanwezig dat je tot aankoop overgehaald kunt worden.quote:Op zondag 22 april 2007 20:28 schreef Miss_S het volgende:
daar heb je gelijk in maar ik geef een voorbeeldquote:Op zondag 22 april 2007 20:40 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Die kan beter aan haar zelfbeeld gaan werken dan zich druk maken om kleding lijkt me
Je hebt helemaal gelijk, dat zou handig zijn. Het is soms zo onduidelijk. Ik heb nu een shirt maat s dat redelijk groot zit en een rok van maat 44 zit juist strak.quote:Op zondag 22 april 2007 20:28 schreef Miss_S het volgende:
Maatje A... Anorexia. Dat lijkt me evident met een BMI van 17.quote:Op zondag 22 april 2007 20:37 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Je hebt het in ieder geval leuk gehad, is ook belangrijk. Heb jij met dit lekkere weer ook niet extra zin om naar buiten te gaan?quote:Op zondag 22 april 2007 20:06 schreef Fuente het volgende:
Ik ben vandaag lijntechnisch flink onverantwoord bezig geweest, maar we hebben wel een superdag gehad! Wat een heerlijk weer zeg, ik ben wel wat bruiner geworden
xxs?quote:Op zondag 22 april 2007 20:37 schreef Miss_S het volgende:
Ik heb kleren van maat 40 t/m 48quote:Op zondag 22 april 2007 20:41 schreef YPPY het volgende:
Je hebt helemaal gelijk, dat zou handig zijn. Het is soms zo onduidelijk. Ik heb nu een shirt maat s dat redelijk groot zit en een rok van maat 44 zit juist strak.
Nou, in feite moet medium zijn wat medium is in de maatschappij. Dat is tegenwoordig maat 44, las ik laatst ergens.quote:
Passen die ook allemaal?quote:
ik zou trouwens nog wel een foto van ons tweeen dan als vergelijking zienquote:Op zondag 22 april 2007 20:39 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Nee, ik hoef niets aan mijn ogen te laten doen, ik ben tenslotte vier weken geleden nog bij de opticiën geweest.
Jij post foto's hier, daar mag ik best iets van vinden. Teigan kent haar zwakke plekken heel goed en benadrukt ze niet. Jij hebt die gave wat minder, misschien dat het daar iets mee te maken heeft.
Zowel 40 als 48 past slecht. Die broek die ik gisteren aanhad was maat 48, maar die zakt van mijn kont als ik dus op een luchtkussen spring. Maar maat 46 krijg ik niet over mijn bovenbenen heenquote:
Ach, ik heb pas een foto van jou hier zien staan en ik heb teigan gisteren nog gezien. Vertrouw maar op mijn oordeelquote:Op zondag 22 april 2007 20:45 schreef Miss_S het volgende:
ik zou trouwens nog wel een foto van ons tweeen dan als vergelijking zien
een foto in te grote strandkledingquote:Op zondag 22 april 2007 20:50 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Ach, ik heb pas een foto van jou hier zien staan en ik heb teigan gisteren nog gezien. Vertrouw maar op mijn oordeel
Daar heb je gelijk inquote:Op zondag 22 april 2007 20:51 schreef Miss_S het volgende:
maar goed ik kan het niet meer dan grappig vinden hoor
Da's echt superquote:Op zondag 22 april 2007 20:51 schreef Miss_S het volgende:
maar goed ik kan het niet meer dan grappig vinden hoor
mensen vinden me slank en heb bijna een gezond bmi en ik vind mezelf mooi
dus ik ben blij
O ja, iedereen is maatje model, alleen iedereen heeft een andere doelgroep.quote:Op zondag 22 april 2007 20:55 schreef Miss_S het volgende:
[..]
vraag me alleen af hoe je je zelf dan ziet
ook maatje model of niet?
Net als ik haar zie denk ik: een supermooi mensquote:Op zondag 22 april 2007 20:55 schreef Miss_S het volgende:
vraag me alleen af hoe je je zelf dan ziet
ook maatje model of niet?
wie begon er over mijn uiterlijk?........quote:Op zondag 22 april 2007 20:56 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Net als ik haar zie denk ik: een supermooi mensIemand die er mag zijn. Kijk toch verdomme eens door de buitenkant heen!
Wie begon er over jou?quote:Op zondag 22 april 2007 20:56 schreef Miss_S het volgende:
wie begon er over mijn uiterlijk?........
ik heb het over vreemden en een paar op fok hierquote:Op zondag 22 april 2007 20:55 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Da's echt superMaar met een bmi van 25 ben je natuurlijk nog niet ècht slank hè. Er is geen enkel modellenbureau wat iemand met jouw figuur aanneemt, die zouden je moddervet vinden. Niet dat je moddervet bent, maar de maatschappij vindt slank toch wel iets anders hoor. Als je in een apart topic (dus niet in de volslanke dames topics) op fok foto's van jezelf plaatst met een poll met de vraag of ze het meisje op de foto 'slank' vinden dan vrees ik dat het een teleurstellende uitslag wordt. Van mensen om je heen verwacht ik trouwens niets anders dan dat ze het heel knap vinden dat je zoveel bent afgevallen en dat ze je nu slank noemen
Mijn moeder vindt me nu nog steeds niet dik
Ja echt welquote:Op zondag 22 april 2007 20:42 schreef YPPY het volgende:
[..]
Je hebt het in ieder geval leuk gehad, is ook belangrijk. Heb jij met dit lekkere weer ook niet extra zin om naar buiten te gaan?
Daar heb je gelijk in, je begint er tenslotte niet altijd zelf over.quote:Op zondag 22 april 2007 20:56 schreef Miss_S het volgende:
[..]
wie begon er over mijn uiterlijk?........
nee ik vind mezelf ook niet slank maar dat was wat andere zeidenquote:Op zondag 22 april 2007 20:59 schreef YPPY het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in, je begint er tenslotte niet altijd zelf over.
Ik vond mezelf pas slank bij een bmi van 22,5, gevoelsmatig dan, maar ik kan best begrijpen dat jij jezelf bij 25 al slank vindt. Het is maar net wat je doel is.
Daar heb je helemaal gelijk inquote:
Klinkt goed!quote:Op zondag 22 april 2007 20:58 schreef Fuente het volgende:
[..]
Ja echt welWij zijn lekker naar een soort braderie geweest met mijn paps en zijn vriendin, kindjes mee, lekker lopen, en lekkere dingen eten
Eenmaal thuis met z'n allen maar patat gehaald, is ook wel es lekker.
Het was echt lekker buitenweer
Miss_S is nog niet gestopt met lijnen hoor, die komt daar ook welquote:Op zondag 22 april 2007 20:59 schreef YPPY het volgende:
Ik vond mezelf pas slank bij een bmi van 22,5, gevoelsmatig dan, maar ik kan best begrijpen dat jij jezelf bij 25 al slank vindt. Het is maar net wat je doel is.
zo bedoelde ik dat dus nietquote:Op zondag 22 april 2007 21:01 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Daar heb je helemaal gelijk inj
Kan natuurlijk met je vreselijk vriendelijke opmerking aan het adres van teigan te maken hebben, die ik heb gelezen als:
'Als een vet varken als jij in maat M past, klopt er toch echt iets niet met die maten heur, dan pas ik in een xxs'
maar dat kan aan mij liggen. Als dat zo is, heb jij natuurlijk helemaal gelijk
maar jij mag datquote:Op zondag 22 april 2007 21:01 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Miss_S is nog niet gestopt met lijnen hoor, die komt daar ook wel![]()
Ik heb trouwens vandaag taart weggegooid(we hebben geen zwervers in Hoogeveen)
Dat klopt ja, ik had het niet goed gelezen. Mijn excuses, je hebt gelijkt. Anderen vinden je slank. Tegen mij zeiden ze al bij bmi 26 dat ik echt niet verder moest afvallen. Een lacher he?quote:Op zondag 22 april 2007 21:00 schreef Miss_S het volgende:
[..]
nee ik vind mezelf ook niet slank maar dat was wat andere zeiden
ik denk dat ik dat gevoel ook pas krijg rond de 22
als ik dat gevoel al ooit krijg
Ik denk dat je dat verkeerd geinterpreteerd hebt hoor, ik denk dat Miss_S helemaal geen rotopmerking naar teigan wilde maken, maar dat ze zich gewoon terecht zorgen maakt over het naar willekeur indelen van kleding in kledingmaten.quote:Op zondag 22 april 2007 21:01 schreef miss_dynastie het volgende:
Daar heb je helemaal gelijk in
Kan natuurlijk met je vreselijk vriendelijke opmerking aan het adres van teigan te maken hebben, die ik heb gelezen als:
'Als een vet varken als jij in maat M past, klopt er toch echt iets niet met die maten heur, dan pas ik in een xxs'
maar dat kan aan mij liggen. Als dat zo is, heb jij natuurlijk helemaal gelijk
Dat klopt dus helemaal, aangezien m medium, gemiddeld moet zijn.quote:Op zondag 22 april 2007 21:02 schreef Miss_S het volgende:
[..]
zo bedoelde ik dat dus niet
het is toch zo als iemand van bmi al in een maatje m past
dan klopt er toch niet veel van
ik weet nietquote:Op zondag 22 april 2007 21:02 schreef YPPY het volgende:
[..]
Dat klopt ja, ik had het niet goed gelezen. Mijn excuses, je hebt gelijkt. Anderen vinden je slank. Tegen mij zeiden ze al bij bmi 26 dat ik echt niet verder moest afvallen. Een lacher he?
dan vind ik het nog niet kloppenquote:Op zondag 22 april 2007 21:03 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Dat klopt dus helemaal, aangezien m medium, gemiddeld moet zijn.
De gemiddelde mens heeft maat 44 en dat klopt dan dus, zie ook de post van isabeau.
Dus maat 44 als m is helemaal zoals het hoort
quote:
Dat kreeg ik te horen toen ik 81 kg woogquote:Op zondag 22 april 2007 21:02 schreef YPPY het volgende:
Dat klopt ja, ik had het niet goed gelezen. Mijn excuses, je hebt gelijkt. Anderen vinden je slank. Tegen mij zeiden ze al bij bmi 26 dat ik echt niet verder moest afvallen. Een lacher he?
Nee, maar wel heel gemiddeld. Zoek het Amerikaanse medium maar op.quote:Op zondag 22 april 2007 21:04 schreef Miss_S het volgende:
[..]
dan vind ik het nog niet kloppen
we zijn (nog) geen amerika
Yeah, ik ben een gemiddeld mensquote:Op zondag 22 april 2007 21:03 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Dat klopt dus helemaal, aangezien m medium, gemiddeld moet zijn.
De gemiddelde mens heeft maat 44 en dat klopt dan dus, zie ook de post van isabeau.
Dus maat 44 als m is helemaal zoals het hoort
Gelukkig niet zeg. Dan had jij met jouw lijntje geen kleding meer kunnen kopen.quote:Op zondag 22 april 2007 21:04 schreef Miss_S het volgende:
[..]
dan vind ik het nog niet kloppen
we zijn (nog) geen amerika
ik kan vaak genoeg een M en 38 aan dus het is niet dat ik daar jaloers op ben ofzo maar ja heb al gezegd dat ik het gewoon niet vind kloppenquote:Op zondag 22 april 2007 21:05 schreef Fannetje het volgende:
Het lijkt me hoe dan ook fijn om een keer in maatje M te passen!
En Miss_S, daar ga jij vast vanzelf ook komen. Ik heb ook een lager BMI dan teigan, maar heb meestal 44 of XL. Dat ligt ook een beetje aan je model en je lengte.
Teigan vind ik erg goed geproportioneed en die kan met gemak leuke jurkjes dragenquote:Op zondag 22 april 2007 21:05 schreef Fannetje het volgende:
En Miss_S, daar ga jij vast vanzelf ook komen. Ik heb ook een lager BMI dan teigan, maar heb meestal 44 of XL. Dat ligt ook een beetje aan je model en je lengte.
ik heb geen lijntje ik ben dikquote:Op zondag 22 april 2007 21:06 schreef YPPY het volgende:
[..]
Gelukkig niet zeg. Dan had jij met jouw lijntje geen kleding meer kunnen kopen.
In Amerika is maat 46 of 48 vast m of nog groter. Weet jij dat Isa?
Misschien zit je met je hoofd nog in de grote maten, heb ik ook lang gehad. Pakte ik bij het winkelen altijd veel te grote kleding. Misschien dat je vandaar 38 hebt, maar dat je eigenlijk ook wel 36 aan kunt als je er aan gewend bent dat je veel slanker bent.quote:Op zondag 22 april 2007 21:06 schreef Miss_S het volgende:
[..]
ik kan vaak genoeg een M en 38 aan dus het is niet dat ik daar jaloers op ben ofzo maar ja heb al gezegd dat ik het gewoon niet vind kloppen
en 22 bmi is echt nog ver weg
Dat ligt heel erg aan het merk. Ik heb vorig jaar een San Francisco vest gekocht (omdat het *@^((! koud was daar!) en kon met moeite een XL aan. Een ander shirt wat ik heb gepast in een winkeltje moest ik in maat M nemenquote:Op zondag 22 april 2007 21:06 schreef YPPY het volgende:
[..]
Gelukkig niet zeg. Dan had jij met jouw lijntje geen kleding meer kunnen kopen.
Geen flauw ideequote:Op zondag 22 april 2007 21:06 schreef YPPY het volgende:
ja het zit zeker een groot gedeelte in je hoofdquote:Op zondag 22 april 2007 21:08 schreef YPPY het volgende:
[..]
Misschien zit je met je hoofd nog in de grote maten, heb ik ook lang gehad. Pakte ik bij het winkelen altijd veel te grote kleding. Misschien dat je vandaar 38 hebt, maar dat je eigenlijk ook wel 36 aan kunt als je er aan gewend bent dat je veel slanker bent.
Hoe ga je dat oplossen dan? Want de meeste vrouwen hebben nou eenmaal die maat.quote:Op zondag 22 april 2007 21:07 schreef Miss_S het volgende:
44 is hoort ook niet gemiddeld te zijn hier
Dat is natuurlijk wel waar, maar het feit is nu eenmaal dat het wel zo is. Mensen worden steeds dikker.quote:Op zondag 22 april 2007 21:07 schreef Miss_S het volgende:
[..]
ik heb geen lijntje ik ben dik
en toch is het niet goed dat zo'n grote maat dan gemiddeld is
In verhouding met die Amerikanen ben je superslank natuurlijk. Daar ging het over toch?quote:
Dat is zo, 44 is best groot. Maar goed dat jij het voorbeeld hebt gegeven, kunnen we zien hoe het ook kan om af te vallen ipv steeds te jojo'en.quote:en toch is het niet goed dat zo'n grote maat dan gemiddeld is
ja toch iets om je zorgen om te makenquote:Op zondag 22 april 2007 21:09 schreef Fannetje het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk wel waar, maar het feit is nu eenmaal dat het wel zo is. Mensen worden steeds dikker.
je houd me nog steeds voor de gek hequote:Op zondag 22 april 2007 21:09 schreef YPPY het volgende:
[..]
In verhouding met die Amerikanen ben je superslank natuurlijk. Daar ging het over toch?
[..]
Dat is zo, 44 is best groot. Maar goed dat jij het voorbeeld hebt gegeven, kunnen we zien hoe het ook kan om af te vallen ipv steeds te jojo'en.![]()
Deze quote zou ik als sig moeten nemen!quote:Op zondag 22 april 2007 21:08 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Neeeeeeee, jij bent zoveel meer
Als jij dik bent, wat zijn wij dan wel nietquote:Op zondag 22 april 2007 21:07 schreef Miss_S het volgende:
ik heb geen lijntje ik ben dik
en toch is het niet goed dat zo'n grote maat dan gemiddeld is
Daar heeft miss_s wel gelijk in fannetje, als juf moet je toch op die kinderen letten. Ga je een projectje doen of zo?quote:Op zondag 22 april 2007 21:10 schreef Miss_S het volgende:
[..]
ja toch iets om je zorgen om te maken
zeker als je kinderen hebt om daar op te letten
Tuurlijk niet, zou ik nooit doen, ik weet hoe het is om als bmi'er van <25 hier te posten.quote:
Als ik ooit kinderen krijg ga ik daar zeker op letten, maar dan zonder er teveel nadruk op te leggen, want dat schijnt ook niet al te veel effect te hebben.quote:Op zondag 22 april 2007 21:10 schreef Miss_S het volgende:
[..]
ja toch iets om je zorgen om te maken
zeker als je kinderen hebt om daar op te letten
wanneer ik iemand dik vind is waarschijnlijk ook rond maat 44/46quote:Op zondag 22 april 2007 21:11 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Als jij dik bent, wat zijn wij dan wel niet
Maar ik denk dat je een verkeerd beeld hebt van 'dik'. Er is ooit een onderzoek geweest waarbij mensen werd gevraagd vanaf welke maat zij mensen te dik vonden. Dat was geloof ik maat 40, terwijl het merendeel van de mensen maat 44 heeft.
Toevallig hebben we vorig jaar nog een project over gezond eten gedaan en mogen de kinderen bij ons alleen een boterham of fruit meenemen voor in de pauze, en geen koolzuurhoudende drankjes. We zijn dus op de goede weg!quote:Op zondag 22 april 2007 21:11 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Daar heeft miss_s wel gelijk in fannetje, als juf moet je toch op die kinderen letten. Ga je een projectje doen of zo?
ja zo hoeven er zelf niet over na te denken als ze jong zijnquote:Op zondag 22 april 2007 21:12 schreef Fannetje het volgende:
[..]
Als ik ooit kinderen krijg ga ik daar zeker op letten, maar dan zonder er teveel nadruk op te leggen, want dat schijnt ook niet al te veel effect te hebben.
Zo probeer ik het ook te doen. Verbieden heeft geen enkele zin (dat zie ik aan mezelf). Ik zie meer in doseren en uitleggen waarom hij op sommige momenten geen snoep/eten krijgt.quote:Op zondag 22 april 2007 21:12 schreef Fannetje het volgende:
Als ik ooit kinderen krijg ga ik daar zeker op letten, maar dan zonder er teveel nadruk op te leggen, want dat schijnt ook niet al te veel effect te hebben.
Oh, daar ben ik blij om. Want die falende ouders kun je dat niet toevertrouwen hoor, als maat 44 al de standaard isquote:Op zondag 22 april 2007 21:13 schreef Fannetje het volgende:
[..]
Toevallig hebben we vorig jaar nog een project over gezond eten gedaan en mogen de kinderen bij ons alleen een boterham of fruit meenemen voor in de pauze, en geen koolzuurhoudende drankjes. We zijn dus op de goede weg!![]()
Nee hoor, ik zou niet zo gauw iemand dik noemen. En jij bent het zeker niet meerquote:Op zondag 22 april 2007 21:13 schreef Miss_S het volgende:
[..]
wanneer ik iemand dik vind is waarschijnlijk ook rond maat 44/46
en ik vind mezelf niet dik maar krijg wel het idee dat jullie me zo noemen
Dat is ook gewoon een stukje opvoeding. Kinderen kunnen nu eenmaal niet altijd hun zin krijgen, zo werkt dat ook met eten/snoep!quote:Op zondag 22 april 2007 21:15 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Zo probeer ik het ook te doen. Verbieden heeft geen enkele zin (dat zie ik aan mezelf). Ik zie meer in doseren en uitleggen waarom hij op sommige momenten geen snoep/eten krijgt.
veel ouders kan je dat inderdaad niet toevertrouwenquote:Op zondag 22 april 2007 21:15 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Oh, daar ben ik blij om. Want die falende ouders kun je dat niet toevertrouwen hoor, als maat 44 al de standaard is
Inderdaad. Veel ouders zijn hartstikke labiel en ongezond bezig. Echt niet goed voor kinderen om dat over te gaan nemen. Zie je op tv ook vaak, kinderen dik, ouders dik.quote:Op zondag 22 april 2007 21:16 schreef Miss_S het volgende:
[..]
veel ouders kan je dat inderdaad niet toevertrouwen
ja daar was ik ook een voorbeeld vanquote:Op zondag 22 april 2007 21:19 schreef YPPY het volgende:
[..]
Inderdaad. Veel ouders zijn hartstikke labiel en ongezond bezig. Echt niet goed voor kinderen om dat over te gaan nemen. Zie je op tv ook vaak, kinderen dik, ouders dik.
Dat klopt inderdaad... helaasquote:Op zondag 22 april 2007 21:16 schreef Miss_S het volgende:
[..]
veel ouders kan je dat inderdaad niet toevertrouwen
Maat 38?? Wanneer ben je dan wel slank? Dat zal ik dus never nooit niet worden (niet dat ik die illusie had hoorquote:Op zondag 22 april 2007 21:20 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb het even opgezocht, maar in de jaren 70 vond men bij een onderzoek dat mensen vanaf maat 46 wel als te dik konden worden aangemerkt. In 2003 is hetzelfde onderzoek gehouden en was het antwoord...vanaf maat 38. Niet alleen zijn mensen gemiddeld dikker geworden, we vinden ze ook sneller te dik.
Misschien wordt er nu sneller heel zwart-wit gedacht, je bent of slank en als je dat niet bent ben je dik.quote:Op zondag 22 april 2007 21:23 schreef Fannetje het volgende:
Maat 38?? Wanneer ben je dan wel slank? Dat zal ik dus never nooit niet worden (niet dat ik die illusie had hoor)
Misschien is met het vergroten van de maten maat 38 van nu wel net zo groot als maat 46 toenquote:Op zondag 22 april 2007 21:20 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb het even opgezocht, maar in de jaren 70 vond men bij een onderzoek dat mensen vanaf maat 46 wel als te dik konden worden aangemerkt. In 2003 is hetzelfde onderzoek gehouden en was het antwoord...vanaf maat 38. Niet alleen zijn mensen gemiddeld dikker geworden, we vinden ze ook sneller te dik.
Een kindermaatje heeft die dan. Mijn moeder had vroeger met haar 1.65 en 49 kilo maatje 168.quote:Op zondag 22 april 2007 20:37 schreef Miss_S het volgende:
maar wat voor centimeter omtrekken hebben jullie danquote:Op zondag 22 april 2007 21:35 schreef Pandorah het volgende:
[..]
Een kindermaatje heeft die dan. Mijn moeder had vroeger met haar 1.65 en 49 kilo maatje 168.
Trouwens: maat M is ongeveer 42/44. Qua bovenlichaam pas ik daar wel in. Onderlichaam helaas wat groter 44..
Moesten die mensen dan op de maat in cijfers afgaan of op foto's van modellen met maat x?quote:Op zondag 22 april 2007 21:20 schreef Isabeau het volgende:
Bij wat voor winkels shop jij? Dat maakt nl. ook erg uit.quote:Op zondag 22 april 2007 21:39 schreef Miss_S het volgende:
[..]
maar wat voor centimeter omtrekken hebben jullie dan
mijn taille is 73 en mijn buik 75 en dan heb ik nog vaak een L (oke steeds vaker een M)
Yup, hij gaat alleen niet meer zonder bescherming. Hij heeft gisteren eindelijk goede bescherming (+ reserve) gevonden in A'dam. Die bescherming had hem namelijk een "mooie" breuk opgeleverdquote:Op zondag 22 april 2007 21:36 schreef teigan het volgende:
Lekker Pandorah..
Was dit de eerste keer dat jeging skaten sinds zijn valpartij?
ja oke ook bij coolcat en wonderwoman weet dat het daar smal uitvaltquote:Op zondag 22 april 2007 21:42 schreef Jojogirl het volgende:
[..]
Bij wat voor winkels shop jij? Dat maakt nl. ook erg uit.
Ik had er wel pindasaus bijquote:Op zondag 22 april 2007 21:01 schreef YPPY het volgende:
[..]
Klinkt goed!
Op zich is patat (of friet, moeten we zeggen) helemaal niet zo ongezond. Groter probleem zijn vaak de snacks en sausjes erbij.
Heerlijk weer inderdaad, mijn voeten zijn zelfs een beetje bruin geworden door de zon.![]()
Gij masochistequote:Op zondag 22 april 2007 21:45 schreef Miss_S het volgende:
ja oke ook bij coolcat en wonderwoman weet dat het daar smal uitvalt
Dat zei men tegen mij ook en eerlijk gezegd was (en ben) ik het daar ook mee eens.quote:Op zondag 22 april 2007 21:02 schreef YPPY het volgende:
[..]
Hoezo, allemaal over jou zei?quote:Op zondag 22 april 2007 22:11 schreef Miss_S het volgende:
dus ja was best verbaast toen miss_d dit allemaal over mij zei
enigste wat het kan zijn is dat ze me nooit in het echt heeft gezien
kan ik wel tegen hoorquote:Op zondag 22 april 2007 22:14 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Hoezo, allemaal over jou zei?
Ik zei alleen dat Teigan een stuk slanker oogt dan jij, en ik me daarom verbaasde over je opmerking. Lijkt wel alsof je het niet zo goed kan hebben als iemand eens commentaar op jou geeft. Hetgeen ik toch wel frappant vind gezien je eigen recht voor zijn raap wijze van doen.
Het is precies na te lezen hoe ik het gezegd heb, voor iedereen. Mocht je denken dat ik geedit heb, dan is er altijd nog een mod die de originele post terug kan plaatsen (is niet zo). En ik voel me inderdaad niet geroepen lief te doen tegen iemand die als een olifant door de porseleinkast heenstampt. Echt frappant hoe alles mag als het niet over jou gaat.quote:Op zondag 22 april 2007 22:16 schreef Miss_S het volgende:
zo lief zei je het niet en dat weet je
je verbrand wel kcal met slapen hoorquote:Op zondag 22 april 2007 22:23 schreef Jojogirl het volgende:
Ik vind het er hier trouwens niet gezelliger op worden de laastste tijd.
Zo nu tijd om slapend slank te gaan worden (can't blame a girl for trying, can you?)
Slapen heeft bij mij wel degelijk een hele positieve invloed op mijn gewicht, ik weet niet of het een algemene regel is, maar tochquote:Op zondag 22 april 2007 22:23 schreef Jojogirl het volgende:
Zo nu tijd om slapend slank te gaan worden (can't blame a girl for trying, can you?)
ik ben ook gek dat ik hier weer op reageerquote:Op zondag 22 april 2007 22:24 schreef Rewimo het volgende:
Jammer dat Miss_S het niet kan opbrengen om mensen te steunen. Ik zie alleen maar posts waarin ze zichzelf verheerlijkt en onderwijl nog even wat steken boven water uitdeelt aan mensen hier. Even lekker pronken met je maten en het straalt er gewoon af dat je jezelf zwaar superieur aan ons vindt. Kun je dat niet ergens anders gaan doen waar wij er geen last van hebben?
Nee, je probeert ons elke dag weer met een spiegel voor ons hoofd te slaan.quote:Op zondag 22 april 2007 22:25 schreef Miss_S het volgende:
[..]
ik ben ook gek dat ik hier weer op reageer
maar ik ben niet diegene die steken uit deelt
Er is volgens mij een onderzoek dat aantoont dat slaapgebrek nadelige effecten heeft op het gewicht dus zo heel raar is het niet.quote:Op zondag 22 april 2007 22:23 schreef Jojogirl het volgende:
Ik vind het er hier trouwens niet gezelliger op worden de laastste tijd.
dat is helemaal niet zoquote:Op zondag 22 april 2007 22:27 schreef Jojogirl het volgende:
[..]
Nee, je probeert ons elke dag weer met een spiegel voor ons hoofd te slaan.![]()
![]()
![]()
Nadelig? Als in: helaas, het gaat naar beneden? Of als in: helaas, het gaat omhoog?quote:Op zondag 22 april 2007 22:27 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Er is volgens mij een onderzoek dat aantoont dat slaapgebrek nadelige effecten heeft op het gewicht dus zo heel raar is het niet.![]()
Slaap lekker![]()
Ik zie hier niemand pronken met zijn of haar maten, alleen jij. Zit ook niemand op te wachten hoorquote:Op zondag 22 april 2007 22:25 schreef Miss_S het volgende:
ik ben ook gek dat ik hier weer op reageer
maar ik ben niet diegene die steken uit deelt
en waarom zou ik niet mogen 'pronken' met mijn maten en een ander wel
Staat ook in dat Engelstalige stuk dat Isa laatst postte. Slaapgebrek gaat je lichaam compenseren door extra voedsel op te slaan. Van slaapgebrek word je dus dikker.quote:Op zondag 22 april 2007 22:28 schreef miss_dynastie het volgende:
Nadelig? Als in: helaas, het gaat naar beneden? Of als in: helaas, het gaat omhoog?
ok waar pronk ik dan?quote:Op zondag 22 april 2007 22:28 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Ik zie hier niemand pronken met zijn of haar maten, alleen jij. Zit ook niemand op te wachten hoor![]()
Dus dan is nadelig eigenlijk voordelig. Voor ons danquote:Op zondag 22 april 2007 22:30 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Staat ook in dat Engelstalige stuk dat Isa laatst postte. Slaapgebrek gaat je lichaam compenseren door extra voedsel op te slaan. Van slaapgebrek word je dus dikker.
Slaap lekkerquote:Op zondag 22 april 2007 22:31 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Dus dan is nadelig eigenlijk voordelig. Voor ons dan
edit: slaapgebrek. Niet slapen. Ik moet echt gaan slapen, want ik heb slaapgebrek. Negatieve invloed op de hersenen heeft dat
Fok Dieetclub deel 153quote:Op zondag 22 april 2007 22:31 schreef Miss_S het volgende:
ok waar pronk ik dan?
ik begon niet over een maatje m volgens mij
Yes, ze vindt me niet dikquote:Op zondag 22 april 2007 21:13 schreef Miss_S het volgende:
[..]
wanneer ik iemand dik vind is waarschijnlijk ook rond maat 44/46
en ik vind mezelf niet dik maar krijg wel het idee dat jullie me zo noemen
ik wil gewoon begrijpen hoe het kom dat iemand een M aan kan en ik soms niet dus daarom wil ik die omtrekken wetenquote:Op zondag 22 april 2007 22:34 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Fok Dieetclub deel 153
En o wat wil je graag horen dat wij 105 hebben of zo. Want o wat ben jij dan toch weer véél slanker dan wij. Als je daar je positieve zelfbeeld uit moet halen... Ik vind jou maar zielig.
ik gaf gewoon antwoord op een vraag hoorquote:Op zondag 22 april 2007 22:37 schreef Troel het volgende:
[..]
Yes, ze vindt me niet dik
Ik pas tenslotte in maatje 42/44
Ja, maar jij hebt het niet op eigen kracht gedaan maar door een operatie, dus je telt nietquote:Op zondag 22 april 2007 22:37 schreef Troel het volgende:
[..]
Yes, ze vindt me niet dik
Ik pas tenslotte in maatje 42/44
Niet met je "lijntje". Alleen met jouzelf.quote:Op zondag 22 april 2007 22:37 schreef Miss_S het volgende:
ik wil gewoon begrijpen hoe het kom dat iemand een M aan kan en ik soms niet dus daarom wil ik die omtrekken weten
maar kennelijk heb jij wel een probleem met mijn lijntje
denk toch dat het met elkaar te maken heeftquote:Op zondag 22 april 2007 22:38 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Niet met je "lijntje". Alleen met jouzelf.
Mijn oordeel over mensen hangt niet samen met hun uiterlijk.quote:Op zondag 22 april 2007 22:39 schreef Miss_S het volgende:
denk toch dat het met elkaar te maken heeft
Het klonk (of las) alsof je wilde weten hoe het kon dat iemand die in jouw ogen enorm dik is in een kleiner maatje paste dan jij. Maar dat is misschien ook wel met in het achterhoofd het gedoe in het vorige topic.quote:Op zondag 22 april 2007 22:37 schreef Miss_S het volgende:
[..]
ik wil gewoon begrijpen hoe het kom dat iemand een M aan kan en ik soms niet dus daarom wil ik die omtrekken weten
maar kennelijk heb jij wel een probleem met mijn lijntje
ik bedoelde er toch echt niets meequote:Op zondag 22 april 2007 22:40 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Het klonk (of las) alsof je wilde weten hoe het kon dat iemand die in jouw ogen enorm dik is in een kleiner maatje paste dan jij. Maar dat is misschien ook wel met in het achterhoofd het gedoe in het vorige topic.
Misschien moet iedereen hier iets minder prikkelbaar op elkaar reageren.
nee, ik ben alleen maar blij met je, want je vindt me niet dikquote:Op zondag 22 april 2007 22:37 schreef Miss_S het volgende:
[..]
ik gaf gewoon antwoord op een vraag hoor
ik blijf hier toch posten dus je kan je beter maar niet irriteren aan me
Valt het je niet op dat dit al de 10e persoon of zo is tegen wie je zegt: Ik blijf hier lekker toch wel posten dus negeer me maar als je me irritant vind?quote:Op zondag 22 april 2007 22:37 schreef Miss_S het volgende:
[..]
ik gaf gewoon antwoord op een vraag hoor
Dan moet je misschien eens werken aan je formulering zodat het ook niet zo overkomt.quote:
quote:Op zondag 22 april 2007 22:45 schreef Fuente het volgende:
C: je irriteert hier inderdaad een groot aantal mensen dus wieber in hemelsnaam!
omdat ik genoeg dingen hier zie waar op ik wil reagerenquote:Op zondag 22 april 2007 22:45 schreef Fuente het volgende:
[..]
Valt het je niet op dat dit al de 10e persoon of zo is tegen wie je zegt: Ik blijf hier lekker toch wel posten dus negeer me maar als je me irritant vind?
Ik snap werkelijk niet waarom je hier nog post. A: je vind jezelf overduidelijk mooi en slank, dus waarom zit je in een dieettopic? B: je BMI hoort volgens mij meer bij 'slank de zomer in' thuis en C: je irriteert hier inderdaad een groot aantal mensen dus wieber in hemelsnaam!
Ik denk dat we gewoon allemaal gaan wieberen (verplaatsen) naar een plek waar bepaalde mensen niet kunnen komen ofzoquote:Op zondag 22 april 2007 22:49 schreef Miss_S het volgende:
[..]
omdat ik genoeg dingen hier zie waar op ik wil reageren
op dieetweb kun je inderdaad rustig over mij roddellenquote:Op zondag 22 april 2007 22:51 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik denk dat we gewoon allemaal gaan wieberen (verplaatsen) naar een plek waar bepaalde mensen niet kunnen komen ofzo
Ik vraag me serieus af waarom je nog hier post.quote:Op zondag 22 april 2007 22:37 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Over afvallen heb je het amper, je hebt het vooral over hoe geweldig jij bent, hoe jij alles weet en wat jouw mening (kennelijk) is over dikke mensen. Je zit hier wel in het dieettopic waar veel dikke (of ex-dikke) mensen zitten, waarom voel je de drang om hier dan zo te posten?quote:Op zondag 22 april 2007 23:00 schreef Miss_S het volgende:
gewoon om over afvallen te praten en dingen die er mee te maken heeft
ik heb het wel over afvallenquote:Op zondag 22 april 2007 23:02 schreef Fuente het volgende:
[..]
Over afvallen heb je het amper, je hebt het vooral over hoe geweldig jij bent, hoe jij alles weet en wat jouw mening (kennelijk) is over dikke mensen. Je zit hier wel in het dieettopic waar veel dikke (of ex-dikke) mensen zitten, waarom voel je de drang om hier dan zo te posten?
Misschien moet je dan wat meer letten op wat je zegt en hoe je het zegt.quote:Op zondag 22 april 2007 23:00 schreef Miss_S het volgende:
gewoon om over afvallen te praten en dingen die er mee te maken heeft
daar heb je gelijk inquote:Op zondag 22 april 2007 23:16 schreef omearos het volgende:
[..]
Misschien moet je dan wat meer letten op wat je zegt en hoe je het zegt.
Je posts komen nu over alsof je denkt dat je alles weet. Owkee, je bent 19 en op die leeftijd denkt iedereen de waarheid in pacht te hebben, ik dacht dat zelfs tot mijn 22ste oidEr zullen altijd mensen het niet met je eens zijn, net zoals jij het niet met iedereen eens bent. Ik neem tenminste aan dat jij niet alle tips die je krijgt blindelings opvolgt. Laat die mensen mooi en praat verder met mensen die je mening delen. Een discussie daarover win je toch niet, omdat iedereen een mening mag en zal hebben.
En wees eens gewoon blij als iemand een doel heeft gehaald of in een andere maat past, net zoals mensen blij voor jou waren toen je in maat 38 pastte de eerste keer. Door blij te zijn met kleine stapjes houdt iemand motivatie om door te gaan en uiteindelijk onder een BMI van 25 te komen. Als je negatief doet over die kleine stapjes maak je het mensen juist moeilijker. Natuurlijk is het een klein stapje en is die persoon er nog niet, maar hij of zij is wel op de goede weg. Het lijkt me niet dat jouw doel is om die mensen juist te demotiveren om af te vallen, of wel?
Maar als iemand van maatje XL naar M gaat, is dat een hele overwinning niet? En niet naief!quote:Op zondag 22 april 2007 23:20 schreef Miss_S het volgende:
maar een stapje zoals in maat m passen als je net op het nieuws hebt gehoord dat maten groter worden is een beetje naief in mijn mening
Misschien, maar het voelt toch wel lekkerquote:Op zondag 22 april 2007 23:20 schreef Miss_S het volgende:
[..]
daar heb je gelijk in
maar een stapje zoals in maat m passen als je net op het nieuws hebt gehoord dat maten groter worden is een beetje naief in mijn mening
maar wel als wat eerst XL was tegenwoordig een M word genoemtquote:Op zondag 22 april 2007 23:25 schreef Pandorah het volgende:
[..]
Maar als iemand van maatje XL naar M gaat, is dat een hele overwinning niet? En niet naief!
Niet blijven doorzagen zeg. Hup, gewoon hier gezellig houden, elkaar ondersteunen en goede tips geven. Dan zie je maar of iemand er wat mee doet of niet. Afkraken of doorzagen help je mensen niet mee.
Laatste hint: wat heb ik gezegd over doorzagen?quote:Op zondag 22 april 2007 23:29 schreef Miss_S het volgende:
maar wel als wat eerst XL was tegenwoordig een M word genoemt
Dat is in de loop der jaren gebeurd, niet in de afgelopen paar maanden hoor.quote:Op zondag 22 april 2007 23:29 schreef Miss_S het volgende:
[..]
maar wel als wat eerst XL was tegenwoordig een M word genoemt
daar zou ik niet zo zeker van zijn hoorquote:Op zondag 22 april 2007 23:34 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Dat is in de loop der jaren gebeurd, niet in de afgelopen paar maanden hoor.
dat zou te makkelijk zijnquote:Op zondag 22 april 2007 23:44 schreef octopussy het volgende:
ander gaan jullie even 4 pagina's volposten in 1dag.
Ik dacht trouwens dat kledingmaten wel degelijk op een standaard gebaseerd zijn (aantal cm's), maar er is blijkbaar niemand die zich er wat van aantrekt. Zou echt fijn zijn als je op basis van je lichaamsomtrek en lengte gewoon direct je maat kan vinden.
waarom makkelijk doen als het moeilijk kanquote:Op zondag 22 april 2007 23:45 schreef Miss_S het volgende:
[..]
dat zou te makkelijk zijn
volgens mij heeft een man deze verschillende soorten maten bedacht
Ik denk dat de psyche van de man inderdaad iets anders werkt. M.a.w.: die staan niet te springen als ze in een maatje kleiner kunnen, dus die hoeven we ook niet 'voor de gek' te houdenquote:Op maandag 23 april 2007 10:29 schreef freecell het volgende:
Het is mij trouwens opgevallen dat Maarten wél in elke winkel dezelfde maat heeft. Dus blijkbaar (kort door de bocht conclusie) is dat probleem er niet met mannenmaten?
Daar ben ik het totaal niet mee eens, met mijn maatje 28 en een taille van 60cmquote:Op zondag 22 april 2007 23:03 schreef Miss_S het volgende:
[..]
ik heb het wel over afvallen
en ik weet helemaal niet alles, maar ik weet wel hoe het niet moet
neejoh ik pas geen M ik ben dikquote:Op maandag 23 april 2007 11:19 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Daar ben ik het totaal niet mee eens, met mijn maatje 28 en een taille van 60cm
ik eet vaak genoeg een zak chips leeg 's avonds, en beweeg amper.
Dus ik vraag me af of jouw methode dan de juiste is, aangezien het effect bij mij zeer duidelijk is.
Overigens als jij:
[afbeelding]
in een maat M past..
Moet ik dan gaan kijken naar kindermaten? (die uiteraard te kort zijn)
Dan heeft de kledingindustrie niets meer in de winkel hangen voor mij
zo zie je maar dat een bepaalde methode niet bij iedereen werktquote:Op maandag 23 april 2007 11:21 schreef Miss_S het volgende:
en gezond eten is slecht
ben helemaal verkeerd bezig
Als dat op die foto een M is, dan pas je het inderdaad nietquote:
maar dan nog gezond is gezond en ongezond is ongezondquote:Op maandag 23 april 2007 11:26 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
zo zie je maar dat een bepaalde methode niet bij iedereen werkt
Oh, ik dacht dat dat het model was.quote:Op maandag 23 april 2007 11:27 schreef freecell het volgende:
In Teigans maat M jurkje waren heel duidelijk géén rolletjes te zien...
*Eens is.quote:Op maandag 23 april 2007 11:34 schreef Viking84 het volgende:
Nou, hier heeft Miss_S wel gelijk, hoor. Gezond leven is niet alleen af te zien aan je lijf. Sommige mensen kunnen elke avond een zak chips leeg eten zonder aan te komen, maar dat wil niet zeggen dat ze gezond bezig zijn.
Ik heb het idee dat jullie Miss_S nu helemáál niet meer gelijk willen geven.
En wmb mogen jullie het volgende topic wel het 'hoe kun je elkaar het meeste kwetsen'-topic noemen.
Daarentegen zijn er genoeg mensen die gezond leven en niet slank zijn. Maar dat is blijkbaar véél moeilijker te begrijpen voor sommige mensen.quote:Op maandag 23 april 2007 11:34 schreef Viking84 het volgende:
Nou, hier heeft Miss_S wel gelijk, hoor. Gezond leven is niet alleen af te zien aan je lijf. Sommige mensen kunnen elke avond een zak chips leeg eten zonder aan te komen, maar dat wil niet zeggen dat ze gezond bezig zijn.
Ik heb het idee dat jullie Miss_S nu helemáál niet meer gelijk willen geven. Echt: ik lig ook vaak genoeg met haar in de clinch, maar als ze iets zegt wat m.i. wel klopt, krijgt ze ook gewoon gelijk van me.
En wmb mogen jullie het volgende topic wel het 'hoe kun je elkaar het meeste kwetsen'-topic noemen.
Ik vind trouwens "in een bepaalde maat passen" niet echt opgaan als je er aan alle kanten uitpuilt. Je ziet soms mensen die een shirt passen, maar daar is dan ook alles mee gezegdquote:Op maandag 23 april 2007 11:30 schreef miss_dynastie het volgende:
Overigens heb ik ook een heeeeele zware kennis die in alle maatjes past heur, vindt ze zelf. Zij heeft me wel bewezen dat 'one size fits all' niet bestaat, zeg maar
Je kunt enorm gezond eten maar als je meer binnenkrijgt dan je verbrand kom je aan of val je in ieder geval niet af en doe je dus blijkbaar toch iets niet helemaal goed. Ieder lijf reageert anders en heeft een andere stofwisseling, er is geen standaard voor wat gezond is. De een kan moeiteloos alles eten en de ander komt heel snel aan. Gezond voor de laatste categorie betekend heel strak opletten met wat je eet en in welke hoeveelheid en meer moeten bewegen om gewicht krijt te raken.quote:Op maandag 23 april 2007 11:41 schreef Levitation het volgende:
[..]
Daarentegen zijn er genoeg mensen die gezond leven en niet slank zijn. Maar dat is blijkbaar véél moeilijker te begrijpen voor sommige mensen.
ja dat je er niet dik van wordt. Maar daar is ook niet alles mee gezegd. Ben je niet bang dat je over een X aantal jaar de rekening gepresenteerd krijgt?quote:Op maandag 23 april 2007 11:39 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Ik heb ook nergens gezegd dat ik gezond bezig ben. Alleen dat het voor mij werkt
jawel, er is wel een standaard voor wat gezond is en wat nietquote:Op maandag 23 april 2007 11:46 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Je kunt enorm gezond eten maar als je meer binnenkrijgt dan je verbrand kom je aan of val je in ieder geval niet af en doe je dus blijkbaar toch iets niet helemaal goed. Ieder lijf reageert anders en heeft een andere stofwisseling, er is geen standaard voor wat gezond is. De een kan moeiteloos alles eten en de ander komt heel snel aan. Gezond voor de laatste categorie betekend heel strak opletten met wat je eet en in welke hoeveelheid en meer moeten bewegen om gewicht krijt te raken.
Let wel: ik zeg dus niet dat dik zijn 'eigen schuld, dikke bult' is.
Ook eens isquote:Op maandag 23 april 2007 11:40 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
*Eens is.
Het lijkt een beetje een hoe-zeik-ik-Miss_S-zo-hard-mogelijk-af-topic te worden en daarvoor ben ik hier niet mee gaan doen. Een beetje minder mag best.![]()
Ze formuleert misschien haar opmerkingen niet zo handig en ze is nog wel eens kort door de bocht maar jullie duiken ook echt overal gelijk bovenop.
Nee die is er niet. Gezond voor een suikerpatiënt is iets heel anders dan voor iemand die dat niet heeft, gezond voor iemand met een snelle stofwisseling is ook weer heel anders dan voor iemand met een trage stofwisseling. Gevarieerd, voldoende groente en fruit e.d. is vrij standaard, het verschil zit hem in de hoeveelheden.quote:Op maandag 23 april 2007 11:47 schreef Viking84 het volgende:
[..]
jawel, er is wel een standaard voor wat gezond is en wat niet. En chips hoort daar niet bij. Het is niet zo dat dik = ongezond, slank = gezond. Je kunt prima richtlijnen opstellen voor gezond leven. Alleen de één kan daar wat meer binnen variëren dan de ander.
Dat heb ik dus helemaal niet. Ik zou al super blij zijn als ik maat 42/44 zou hebben, puur omdat ik dan leukere kleding kan kopen dan nu.quote:Op maandag 23 april 2007 12:25 schreef freecell het volgende:
En toch zou ik wel graag in een maatje 34 willen passen
* freecell mijmert
Kan je je voorstellen hoe erg je met je mond vol tanden staat als een vrouw met kanker vrolijk tegen je zegt dat ze nu wel eindelijk die hardnekkige kilo's kwijt is? (dit is geen grap, was het maar zo)quote:Op maandag 23 april 2007 11:55 schreef Levitation het volgende:
Blijkbaar is slank zijn zelfs belangrijker dan onze geestelijke gezondheid.![]()
Dat is echt onvoorstelbaar.quote:Op maandag 23 april 2007 12:39 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Kan je je voorstellen hoe erg je met je mond vol tanden staat als een vrouw met kanker vrolijk tegen je zegt dat ze nu wel eindelijk die hardnekkige kilo's kwijt is? (dit is geen grap, was het maar zo)
goh, gesproken met mijn schoontante? die heeft terminaal kanker en is o zo blij dat ze eindelijk maatje 36 aan kan. maar ach, tis dezelfde tante, die toen ik nog richting anorexia was zei dat ik wel minder moest eten, want ik was dik (woog 50 kilo)quote:Op maandag 23 april 2007 12:39 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Kan je je voorstellen hoe erg je met je mond vol tanden staat als een vrouw met kanker vrolijk tegen je zegt dat ze nu wel eindelijk die hardnekkige kilo's kwijt is? (dit is geen grap, was het maar zo)
Toen ik het tegen een internist zei, kreeg ik te horen dat ze die reactie wel vaker van vrouwen horen.quote:Op maandag 23 april 2007 13:00 schreef gothic-blackie het volgende:
goh, gesproken met mijn schoontante? die heeft terminaal kanker en is o zo blij dat ze eindelijk maatje 36 aan kan. maar ach, tis dezelfde tante, die toen ik nog richting anorexia was zei dat ik wel minder moest eten, want ik was dik (woog 50 kilo)
Och het zou ook wel een opmerking voor mij zijn. Lekkere grafhumor, beetje shockeren.quote:Op maandag 23 april 2007 13:06 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Toen ik het tegen een internist zei, kreeg ik te horen dat ze die reactie wel vaker van vrouwen horen.
Dat je figuur zo'n obsessie kan zijn
quote:Op maandag 23 april 2007 13:07 schreef Isabeau het volgende:
Oh, ik heb bloemen gekregen van mijnLief hè!
Ik kan ze niet ruikenquote:Op maandag 23 april 2007 13:12 schreef Rewimo het volgende:
Kun je ze wel ruiken?
Begon jouw griepje trouwens met keelpijn en schorheid?
Aha. Fijn.quote:Op maandag 23 april 2007 13:20 schreef Isabeau het volgende:
Ik kan ze niet ruikenEn het begon met keelpijn ja. Sorry
![]()
Maar het is ook de toon waarop het gezegd wordt, meestal is het wel duidelijk als iemand een grapje maakt (aan de ogen en zo). Ik ken ook echt mensen die dat serieus zeiden toen een vriendin van me kanker kreeg, echt 'zij wordt tenminste lekker slank, zucht...' Toen had je nog geen Sonja trouwens. Ik heb die meiden gevraagd of ze ook de kale kop en onvruchtbaarheid er 'lekker' bij wilden hebben. Toen kikte er wel even wat besef in, geloof ik...quote:Op maandag 23 april 2007 13:11 schreef MinderMutsig het volgende:
Ik denk niet dat je dat moet zien als een obsessie met gewicht, zo zou het voor mij in ieder geval niet zijn.
Mijn schoonmoeder zei dit dus laatst ook, ze heeft darmkanker en is 18 kilo afgevallen, ze heeft nu ondergewicht. Zij plaatste deze opmerking ook, en sjah, wij hebben erom gelachen....klinkt stom, maar humor doet een hoop in een soms (zoals het lijkt) hopeloze situatie.quote:Op maandag 23 april 2007 12:39 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Voor de rest: Miss_S heeft niet altijd ongelijk en haar de grond in stampen wil ik niet meer zien.
Het is inderdaad nogal dubbelop jaquote:Op maandag 23 april 2007 13:43 schreef Fuente het volgende:
[..]
Mijn schoonmoeder zei dit dus laatst ook, ze heeft darmkanker en is 18 kilo afgevallen, ze heeft nu ondergewicht. Zij plaatste deze opmerking ook, en sjah, wij hebben erom gelachen....klinkt stom, maar humor doet een hoop in een soms (zoals het lijkt) hopeloze situatie.
En dan miepen wij allemaal over gewicht, gezondheid is het allerbelangrijkste wat er is...
Al is het natuurlijk gezonder om niet heel veel overgewicht te hebben, daar ben ik me van bewust.
Jah... mijn schoonmoeder plaatste het echt als grapje, ze zou zelf liever wat zwaarder zijn nu, maar het drukt je wel met je neus op de feiten op zo;n moment. En zelfs dat werkt dubbel, ik denk in ' wat zeur ik over dat ik te zwaar ben, er zijn veel ergere dingen' en tegenovergesteld ' waarom doe ik in hemelsnaam niet wat aan mijn gewicht, het is ongezond, er zijn mensen die altijd gezond eten en kanker krijgen', alsof je daar invloed op hebt...quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |