daar zou ik niet zo zeker van zijn hoorquote:Op zondag 22 april 2007 23:34 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Dat is in de loop der jaren gebeurd, niet in de afgelopen paar maanden hoor.
dat zou te makkelijk zijnquote:Op zondag 22 april 2007 23:44 schreef octopussy het volgende:
ander gaan jullie even 4 pagina's volposten in 1dag.
Ik dacht trouwens dat kledingmaten wel degelijk op een standaard gebaseerd zijn (aantal cm's), maar er is blijkbaar niemand die zich er wat van aantrekt. Zou echt fijn zijn als je op basis van je lichaamsomtrek en lengte gewoon direct je maat kan vinden.
waarom makkelijk doen als het moeilijk kanquote:Op zondag 22 april 2007 23:45 schreef Miss_S het volgende:
[..]
dat zou te makkelijk zijn
volgens mij heeft een man deze verschillende soorten maten bedacht
Ik denk dat de psyche van de man inderdaad iets anders werkt. M.a.w.: die staan niet te springen als ze in een maatje kleiner kunnen, dus die hoeven we ook niet 'voor de gek' te houdenquote:Op maandag 23 april 2007 10:29 schreef freecell het volgende:
Het is mij trouwens opgevallen dat Maarten wél in elke winkel dezelfde maat heeft. Dus blijkbaar (kort door de bocht conclusie) is dat probleem er niet met mannenmaten?
Daar ben ik het totaal niet mee eens, met mijn maatje 28 en een taille van 60cmquote:Op zondag 22 april 2007 23:03 schreef Miss_S het volgende:
[..]
ik heb het wel over afvallen
en ik weet helemaal niet alles, maar ik weet wel hoe het niet moet
neejoh ik pas geen M ik ben dikquote:Op maandag 23 april 2007 11:19 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Daar ben ik het totaal niet mee eens, met mijn maatje 28 en een taille van 60cm
ik eet vaak genoeg een zak chips leeg 's avonds, en beweeg amper.
Dus ik vraag me af of jouw methode dan de juiste is, aangezien het effect bij mij zeer duidelijk is.
Overigens als jij:
[afbeelding]
in een maat M past..
Moet ik dan gaan kijken naar kindermaten? (die uiteraard te kort zijn)
Dan heeft de kledingindustrie niets meer in de winkel hangen voor mij
zo zie je maar dat een bepaalde methode niet bij iedereen werktquote:Op maandag 23 april 2007 11:21 schreef Miss_S het volgende:
en gezond eten is slecht
ben helemaal verkeerd bezig
Als dat op die foto een M is, dan pas je het inderdaad nietquote:
maar dan nog gezond is gezond en ongezond is ongezondquote:Op maandag 23 april 2007 11:26 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
zo zie je maar dat een bepaalde methode niet bij iedereen werkt
Oh, ik dacht dat dat het model was.quote:Op maandag 23 april 2007 11:27 schreef freecell het volgende:
In Teigans maat M jurkje waren heel duidelijk géén rolletjes te zien...
*Eens is.quote:Op maandag 23 april 2007 11:34 schreef Viking84 het volgende:
Nou, hier heeft Miss_S wel gelijk, hoor. Gezond leven is niet alleen af te zien aan je lijf. Sommige mensen kunnen elke avond een zak chips leeg eten zonder aan te komen, maar dat wil niet zeggen dat ze gezond bezig zijn.
Ik heb het idee dat jullie Miss_S nu helemáál niet meer gelijk willen geven.
En wmb mogen jullie het volgende topic wel het 'hoe kun je elkaar het meeste kwetsen'-topic noemen.
Daarentegen zijn er genoeg mensen die gezond leven en niet slank zijn. Maar dat is blijkbaar véél moeilijker te begrijpen voor sommige mensen.quote:Op maandag 23 april 2007 11:34 schreef Viking84 het volgende:
Nou, hier heeft Miss_S wel gelijk, hoor. Gezond leven is niet alleen af te zien aan je lijf. Sommige mensen kunnen elke avond een zak chips leeg eten zonder aan te komen, maar dat wil niet zeggen dat ze gezond bezig zijn.
Ik heb het idee dat jullie Miss_S nu helemáál niet meer gelijk willen geven. Echt: ik lig ook vaak genoeg met haar in de clinch, maar als ze iets zegt wat m.i. wel klopt, krijgt ze ook gewoon gelijk van me.
En wmb mogen jullie het volgende topic wel het 'hoe kun je elkaar het meeste kwetsen'-topic noemen.
Ik vind trouwens "in een bepaalde maat passen" niet echt opgaan als je er aan alle kanten uitpuilt. Je ziet soms mensen die een shirt passen, maar daar is dan ook alles mee gezegdquote:Op maandag 23 april 2007 11:30 schreef miss_dynastie het volgende:
Overigens heb ik ook een heeeeele zware kennis die in alle maatjes past heur, vindt ze zelf. Zij heeft me wel bewezen dat 'one size fits all' niet bestaat, zeg maar
Je kunt enorm gezond eten maar als je meer binnenkrijgt dan je verbrand kom je aan of val je in ieder geval niet af en doe je dus blijkbaar toch iets niet helemaal goed. Ieder lijf reageert anders en heeft een andere stofwisseling, er is geen standaard voor wat gezond is. De een kan moeiteloos alles eten en de ander komt heel snel aan. Gezond voor de laatste categorie betekend heel strak opletten met wat je eet en in welke hoeveelheid en meer moeten bewegen om gewicht krijt te raken.quote:Op maandag 23 april 2007 11:41 schreef Levitation het volgende:
[..]
Daarentegen zijn er genoeg mensen die gezond leven en niet slank zijn. Maar dat is blijkbaar véél moeilijker te begrijpen voor sommige mensen.
ja dat je er niet dik van wordt. Maar daar is ook niet alles mee gezegd. Ben je niet bang dat je over een X aantal jaar de rekening gepresenteerd krijgt?quote:Op maandag 23 april 2007 11:39 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Ik heb ook nergens gezegd dat ik gezond bezig ben. Alleen dat het voor mij werkt
jawel, er is wel een standaard voor wat gezond is en wat nietquote:Op maandag 23 april 2007 11:46 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Je kunt enorm gezond eten maar als je meer binnenkrijgt dan je verbrand kom je aan of val je in ieder geval niet af en doe je dus blijkbaar toch iets niet helemaal goed. Ieder lijf reageert anders en heeft een andere stofwisseling, er is geen standaard voor wat gezond is. De een kan moeiteloos alles eten en de ander komt heel snel aan. Gezond voor de laatste categorie betekend heel strak opletten met wat je eet en in welke hoeveelheid en meer moeten bewegen om gewicht krijt te raken.
Let wel: ik zeg dus niet dat dik zijn 'eigen schuld, dikke bult' is.
Ook eens isquote:Op maandag 23 april 2007 11:40 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
*Eens is.
Het lijkt een beetje een hoe-zeik-ik-Miss_S-zo-hard-mogelijk-af-topic te worden en daarvoor ben ik hier niet mee gaan doen. Een beetje minder mag best.![]()
Ze formuleert misschien haar opmerkingen niet zo handig en ze is nog wel eens kort door de bocht maar jullie duiken ook echt overal gelijk bovenop.
Nee die is er niet. Gezond voor een suikerpatiënt is iets heel anders dan voor iemand die dat niet heeft, gezond voor iemand met een snelle stofwisseling is ook weer heel anders dan voor iemand met een trage stofwisseling. Gevarieerd, voldoende groente en fruit e.d. is vrij standaard, het verschil zit hem in de hoeveelheden.quote:Op maandag 23 april 2007 11:47 schreef Viking84 het volgende:
[..]
jawel, er is wel een standaard voor wat gezond is en wat niet. En chips hoort daar niet bij. Het is niet zo dat dik = ongezond, slank = gezond. Je kunt prima richtlijnen opstellen voor gezond leven. Alleen de één kan daar wat meer binnen variëren dan de ander.
Dat heb ik dus helemaal niet. Ik zou al super blij zijn als ik maat 42/44 zou hebben, puur omdat ik dan leukere kleding kan kopen dan nu.quote:Op maandag 23 april 2007 12:25 schreef freecell het volgende:
En toch zou ik wel graag in een maatje 34 willen passen
* freecell mijmert
Kan je je voorstellen hoe erg je met je mond vol tanden staat als een vrouw met kanker vrolijk tegen je zegt dat ze nu wel eindelijk die hardnekkige kilo's kwijt is? (dit is geen grap, was het maar zo)quote:Op maandag 23 april 2007 11:55 schreef Levitation het volgende:
Blijkbaar is slank zijn zelfs belangrijker dan onze geestelijke gezondheid.![]()
Dat is echt onvoorstelbaar.quote:Op maandag 23 april 2007 12:39 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Kan je je voorstellen hoe erg je met je mond vol tanden staat als een vrouw met kanker vrolijk tegen je zegt dat ze nu wel eindelijk die hardnekkige kilo's kwijt is? (dit is geen grap, was het maar zo)
goh, gesproken met mijn schoontante? die heeft terminaal kanker en is o zo blij dat ze eindelijk maatje 36 aan kan. maar ach, tis dezelfde tante, die toen ik nog richting anorexia was zei dat ik wel minder moest eten, want ik was dik (woog 50 kilo)quote:Op maandag 23 april 2007 12:39 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Kan je je voorstellen hoe erg je met je mond vol tanden staat als een vrouw met kanker vrolijk tegen je zegt dat ze nu wel eindelijk die hardnekkige kilo's kwijt is? (dit is geen grap, was het maar zo)
Toen ik het tegen een internist zei, kreeg ik te horen dat ze die reactie wel vaker van vrouwen horen.quote:Op maandag 23 april 2007 13:00 schreef gothic-blackie het volgende:
goh, gesproken met mijn schoontante? die heeft terminaal kanker en is o zo blij dat ze eindelijk maatje 36 aan kan. maar ach, tis dezelfde tante, die toen ik nog richting anorexia was zei dat ik wel minder moest eten, want ik was dik (woog 50 kilo)
Och het zou ook wel een opmerking voor mij zijn. Lekkere grafhumor, beetje shockeren.quote:Op maandag 23 april 2007 13:06 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Toen ik het tegen een internist zei, kreeg ik te horen dat ze die reactie wel vaker van vrouwen horen.
Dat je figuur zo'n obsessie kan zijn
quote:Op maandag 23 april 2007 13:07 schreef Isabeau het volgende:
Oh, ik heb bloemen gekregen van mijnLief hè!
Ik kan ze niet ruikenquote:Op maandag 23 april 2007 13:12 schreef Rewimo het volgende:
Kun je ze wel ruiken?
Begon jouw griepje trouwens met keelpijn en schorheid?
Aha. Fijn.quote:Op maandag 23 april 2007 13:20 schreef Isabeau het volgende:
Ik kan ze niet ruikenEn het begon met keelpijn ja. Sorry
![]()
Maar het is ook de toon waarop het gezegd wordt, meestal is het wel duidelijk als iemand een grapje maakt (aan de ogen en zo). Ik ken ook echt mensen die dat serieus zeiden toen een vriendin van me kanker kreeg, echt 'zij wordt tenminste lekker slank, zucht...' Toen had je nog geen Sonja trouwens. Ik heb die meiden gevraagd of ze ook de kale kop en onvruchtbaarheid er 'lekker' bij wilden hebben. Toen kikte er wel even wat besef in, geloof ik...quote:Op maandag 23 april 2007 13:11 schreef MinderMutsig het volgende:
Ik denk niet dat je dat moet zien als een obsessie met gewicht, zo zou het voor mij in ieder geval niet zijn.
Mijn schoonmoeder zei dit dus laatst ook, ze heeft darmkanker en is 18 kilo afgevallen, ze heeft nu ondergewicht. Zij plaatste deze opmerking ook, en sjah, wij hebben erom gelachen....klinkt stom, maar humor doet een hoop in een soms (zoals het lijkt) hopeloze situatie.quote:Op maandag 23 april 2007 12:39 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Voor de rest: Miss_S heeft niet altijd ongelijk en haar de grond in stampen wil ik niet meer zien.
Het is inderdaad nogal dubbelop jaquote:Op maandag 23 april 2007 13:43 schreef Fuente het volgende:
[..]
Mijn schoonmoeder zei dit dus laatst ook, ze heeft darmkanker en is 18 kilo afgevallen, ze heeft nu ondergewicht. Zij plaatste deze opmerking ook, en sjah, wij hebben erom gelachen....klinkt stom, maar humor doet een hoop in een soms (zoals het lijkt) hopeloze situatie.
En dan miepen wij allemaal over gewicht, gezondheid is het allerbelangrijkste wat er is...
Al is het natuurlijk gezonder om niet heel veel overgewicht te hebben, daar ben ik me van bewust.
Jah... mijn schoonmoeder plaatste het echt als grapje, ze zou zelf liever wat zwaarder zijn nu, maar het drukt je wel met je neus op de feiten op zo;n moment. En zelfs dat werkt dubbel, ik denk in ' wat zeur ik over dat ik te zwaar ben, er zijn veel ergere dingen' en tegenovergesteld ' waarom doe ik in hemelsnaam niet wat aan mijn gewicht, het is ongezond, er zijn mensen die altijd gezond eten en kanker krijgen', alsof je daar invloed op hebt...quote:
Ik moet nog steeds beginnen met het begeleidende schrijven bij mijn scriptie...quote:Op maandag 23 april 2007 14:08 schreef teigan het volgende:
Lekker freecell..
ik moet zo ook ff wat gaan doen, maar ik heb niet zoveel zin....
Maarja, als ik het nu niet doe, vergeet ik er weer teveel van..
15cm of 30cm?quote:Op maandag 23 april 2007 14:45 schreef omearos het volgende:
Ik heb net voor het eerst een broodje van de subway gehad, jummieKan ik weer een middag op vooruit
Lekker zijn die hequote:Op maandag 23 april 2007 14:45 schreef omearos het volgende:
Ik heb net voor het eerst een broodje van de subway gehad, jummieKan ik weer een middag op vooruit
euhm, "een halve", zag er wel groter uit dan 15 cm, maar had geen meetlat bij mequote:Op maandag 23 april 2007 14:48 schreef Levitation het volgende:
[..]
15cm of 30cm?![]()
30cm is een flinke maaltijd... maar zo ontzettend lekker!![]()
Je kan dat beter wegzetten, meestal werkt het helemaal niet goed om je 'discipline' op zo'n manier te testen. Tenzij je ze toch niet lekker vindt.quote:Op maandag 23 april 2007 14:22 schreef freecell het volgende:
Er staat hier trouwens echt NAAST me (binnen handbereik dus) een schaaltje met 7 bonbons. Ik heb er nog niet één gehad, maar ik zit dus naast dat schaaltje te studeren.... :S
Ik meld jullie dus nu dat het er nog 7 zijn, dan heb ik in ieder geval een beetje sociale controle
quote:Op maandag 23 april 2007 14:55 schreef Isabeau het volgende:
Atrimar betrapte me net op typen terwijl ik de hoekjes van een tissue in mijn neusgaten had gepropt en hem met een glazige blik aankeek. Hij kwam niet meer bij![]()
Die knuffel die je me zonet even kwam brengen, was dat echt alleen maar om bonbons te tellen?quote:Op maandag 23 april 2007 15:33 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Overigens zijn er nog altijd 7 bonbons
Het vraagt ook bijna om een foto hequote:Op maandag 23 april 2007 15:50 schreef octopussy het volgende:
* octopussy verslikt in glas melk![]()
![]()
![]()
Isa, wil je oppassen met wat je typt, ik heb een nogal visuele verbeelding.
We houden het gewoon bij een visual, kquote:
quote:Op maandag 23 april 2007 17:07 schreef Isabeau het volgende:
[..]
We houden het gewoon bij een visual, k![]()
Wel goed voor de lijn, niets smaakt me en ik heb nergens zin in.
hihihihi weet je dat mijn vriend ook echt zoiets zou flikken, gewoon ff controleren en dan melden aan de restquote:Op maandag 23 april 2007 15:55 schreef freecell het volgende:
[..]
Die knuffel die je me zonet even kwam brengen, was dat echt alleen maar om bonbons te tellen?
Te idioot voor woorden
Gemeen zijn ze hè?quote:Op maandag 23 april 2007 17:24 schreef gothic-blackie het volgende:
[..]
hihihihi weet je dat mijn vriend ook echt zoiets zou flikken, gewoon ff controleren en dan melden aan de rest
waar?quote:Op maandag 23 april 2007 17:28 schreef freecell het volgende:
[..]
Gemeen zijn ze hè?
Ik ga zometeen lekker minstens een uurtje tennissen. We hebben een goede en gratis baan gevonden in de stad
Er zijn meerdere. Oosterpark, vinkhuizen, zuiderpark...quote:
Je bent lid van de Aclo, daar kun je ook gratis tenissenquote:
tennissenquote:Op maandag 23 april 2007 17:43 schreef Tangarine het volgende:
[..]
Je bent lid van de Aclo, daar kun je ook gratis tenissen
zo zit dat truitjequote:Op maandag 23 april 2007 11:27 schreef freecell het volgende:
[..]
Als dat op die foto een M is, dan pas je het inderdaad niet
Dat je je in een maat kunt persen, betekent niet dat het goed staat.
In Teigans maat M jurkje waren heel duidelijk géén rolletjes te zien...
anders lees je even verder. Dan zie je ook dat we zouden ophouden met elkaar af te zeiken.quote:Op maandag 23 april 2007 18:22 schreef Miss_S het volgende:
[..]
zo zit dat truitje
ik pers me nergens in
misschien dat dat bij jou nodig is omdat je anders niets past maar dat is niet bij mij zo
En wat koude pasta door je salade, vind je dat niets?quote:Op maandag 23 april 2007 18:02 schreef MinderMutsig het volgende:
En ik ben van plan om straks een flinke, goed gevulde salade met een kip cordon bleu te eten. Ik heb geen zin in aardappels o.i.d.Misschien pak ik er wel een stukje brood bij voor de nodige koolhydraten.
ik heb nog niemand zijn excuus zien aan biedenquote:Op maandag 23 april 2007 18:25 schreef Viking84 het volgende:
[..]
anders lees je even verder. Dan zie je ook dat we zouden ophouden met elkaar af te zeiken.
gaat ook niet gebeuren. Laat nou maar, hier komt alleen maar gezeik van.quote:Op maandag 23 april 2007 18:30 schreef Miss_S het volgende:
[..]
ik heb nog niemand zijn excuus zien aan bieden
ja maar het spijt me dat ik dit niet vind kunnenquote:Op maandag 23 april 2007 18:36 schreef Viking84 het volgende:
[..]
gaat ook niet gebeuren. Laat nou maar, hier komt alleen maar gezeik van.
Ik heb wraps gemaakt met spinazie en gerookte zalm, pijnboompitjes en een beetje roomkaas erdoorquote:Op maandag 23 april 2007 18:27 schreef miss_dynastie het volgende:
En wat koude pasta door je salade, vind je dat niets?
Wij eten zo lekker taco's. Zijn de tomaten eindelijk weer redelijk goed betaalbaar, kosten de paprika's weer een klein fortuin
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
En dat is verse spinazie of opgewarme of ??? Klinkt als een redelijk eenvoudig en snel hapjequote:Op maandag 23 april 2007 18:40 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Ik heb wraps gemaakt met spinazie en gerookte zalm, pijnboompitjes en een beetje roomkaas erdoor
quote:Op maandag 23 april 2007 18:41 schreef teigan het volgende:
Ik zet dit ff tussen spoilers voor de visueel ingesteldenik visualiseer me nu een timon een pumba die dan helemaal blij wordenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Not all those who wander are lost. - J.R.R. Tolkien
As far as we can discern, the sole purpose of human existance is to kindle a light of meaning in the darkness of mere being. - C.G. Jung
haha, en van wie had je dat recept ook alweer?quote:Op maandag 23 april 2007 18:40 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Ik heb wraps gemaakt met spinazie en gerookte zalm, pijnboompitjes en een beetje roomkaas erdoor
quote:Op maandag 23 april 2007 18:40 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Welke had je dan? Ik vind vooral die bosbessenijsjes lekkerquote:Op maandag 23 april 2007 19:07 schreef Fannetje het volgende:
Overigens zojuist mijn eerste "Not guilty" ijsje op.. lekker! En dat voor maar 38 kcal!
Wat is dat dan? Klinkt namelijk wel goedquote:Op maandag 23 april 2007 19:07 schreef Fannetje het volgende:
Hallo allemaalWat een heerlijk weer was het weer vandaag!
En de weegschaal negeer ik gewoon een paar dagen.
Overigens zojuist mijn eerste "Not guilty" ijsje op.. lekker! En dat voor maar 38 kcal!
Kan met verse, ik heb deze keer diepvries gebruikt. 't Is ook supersimpel en lekker snel. Uitje fruiten, spinazie laten slinken (in geval van diepvries: meeverwarmen), gerookte zalm in stukjes erbij, pijnboompitjes erdoor, roomkaas laten smelten. Alles door elkaar husselen. Wraps even verwarmen en vullen en smullenquote:Op maandag 23 april 2007 18:42 schreef miss_dynastie het volgende:
En dat is verse spinazie of opgewarme of ??? Klinkt als een redelijk eenvoudig en snel hapje
En wat voor roomkaas gebruik je dan? Dit klinkt echt wel errug lekkerquote:Op maandag 23 april 2007 19:28 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Kan met verse, ik heb deze keer diepvries gebruikt. 't Is ook supersimpel en lekker snel. Uitje fruiten, spinazie laten slinken (in geval van diepvries: meeverwarmen), gerookte zalm in stukjes erbij, pijnboompitjes erdoor, roomkaas laten smelten. Alles door elkaar husselen. Wraps even verwarmen en vullen en smullen
Gewoon de allergoedkoopste van de Dekamarktquote:Op maandag 23 april 2007 19:32 schreef Fuente het volgende:
En wat voor roomkaas gebruik je dan? Dit klinkt echt wel errug lekker
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |