Dat is een onderdeel wat we nu aan het onderzoeken zijn, er zijn in elk gevaal véél buitenlanders (tijdelijk) hier in Finland, wij gaan meestal naar de bars waar veel zakenlieden komen en daar komen elke week weer andere buitenlandse zakenlui welke voor een of 2 weken hier zijn.quote:Op vrijdag 20 april 2007 12:24 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Zijn er veel beurzen en evenementen in Finland?
Aardig wat internatioale bedrijven die zich mede in Finland gevestigd hebben. Qua beursen en evenementen ben ik niet echt mee bezig je kan altijd de ticket services online bekijken natuurlijk.quote:Op vrijdag 20 april 2007 14:35 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Dat is een onderdeel wat we nu aan het onderzoeken zijn, er zijn in elk gevaal véél buitenlanders (tijdelijk) hier in Finland, wij gaan meestal naar de bars waar veel zakenlieden komen en daar komen elke week weer andere buitenlandse zakenlui welke voor een of 2 weken hier zijn.
Leg dat laatste eens uit?quote:Op vrijdag 20 april 2007 16:03 schreef Positive_Thinking het volgende:
[..]
Aardig wat internatioale bedrijven die zich mede in Finland gevestigd hebben. Qua beursen en evenementen ben ik niet echt mee bezig je kan altijd de ticket services online bekijken natuurlijk.
Vrijwel alles moet van ver weg komen, omdat hier weinig aan voedsel te produceren is, het is dus gewoon niet vers, vlees kom allemaal bevroren binnen en daardoor vrij smakeloos. Groente en fruit is meestal binnen een paar dagen bedorven (en dan maakt het niet uit of je 1.50 per kg bananen of 2.50 betaald). Verder lusten de meesten finnen het al niet als er een paar kruiden op zitten en het een minibeetje scherp drijgt te worden. Dus dan blijft er weinig smaak over.quote:Op vrijdag 20 april 2007 18:47 schreef Vogue het volgende:
Is het eten daar zo beroerd dan? Ik dacht dat je zo´n beetje alles wel kon kopen daar?
Leuk! Ik heb ook zoiets om de hoek zitten waar ik frikandellen speciaal kan krijgen (ook met rode uien ipv de normale)quote:Op vrijdag 20 april 2007 23:19 schreef Shira het volgende:
Vlakbij, van het weekend maar even uitproberen : http://www.cafehollander.com![]()
Euhms tickets was niet het juiste idee... Verwachte dat je daar ook alle soorten evenementen zou zien en bepaalde beurzen, maar dat lijkt dus niet het geval. Ik zou dan toch terug vallen op de kranten en daar dingenproberen op te zoeken en desnoods ergens op internet waar de evenementen bij gehouden worden.quote:Op vrijdag 20 april 2007 18:29 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Leg dat laatste eens uit?
En vertel me eens hoe jij het hier doet met eten, alleen als ik spullen uit NL of zuidelijkere landen neem (Kaas, kruiden ed), kan ik hier een lekkere maaltijd maken
Wat is het salaris dat je wil betalen?quote:Op vrijdag 20 april 2007 16:45 schreef Vogue het volgende:
Ik heb ook een gat in de markt gevondenEen uitzendbureau beginnen gaat hier zéker wel werken. Het is verrekte moeilijk om aan goed personeel te komen, met een fatsoenlijk diploma en dan ook nog eens goed Engels-sprekend en expressief (de meeste werknemers zijn niet echt mondig). Wij zoeken op dit moment iemand maar het is echt moeilijk. Mensen genoeg die werk zoeken, maar niemand die de simpele bovenstaande eigenschappen bezit. En dat hoor ik van veel meer bedrijven om me heen. Dus als ik straks wat tijd overhoud in de avonduren of in het weekend begin ik een uitzendbureau.
quote:Op vrijdag 20 april 2007 23:19 schreef Shira het volgende:
Vlakbij, van het weekend maar even uitproberen : http://www.cafehollander.com![]()
Misschien wil je dat ook helemaal niet inderdaad. Jij blijft natuurlijk veel liever in Nederland!quote:Op zondag 22 april 2007 02:51 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Wie zegt dat ik wil emigreren
en wat is je verhaal?quote:Op zondag 22 april 2007 03:07 schreef Aanvoerder het volgende:
Alvast een TVP'tje. Wellicht dat ik dit jaar in Tsjechie terecht kom.
Kom, kom, het Oranjebal is best leukquote:Op zaterdag 21 april 2007 23:06 schreef StefanP het volgende:
Nederlandse organisaties in het buitenland.
Komt er nooit iemand langs?quote:Op maandag 23 april 2007 17:48 schreef ErwinRommel het volgende:
Ik ben wel eens in Holambra geweest (staat São Paulo). Omdat we er toevallig langsreden en ik verlegen zat om pindakaas daar gezocht naar Calvé pindakaas en gevonden. Erg duur, dat wel. Omgerekend 11 euro voor een grote pot pindakaas van Cal've. Alle NL producten waren buitensporig duur.
Dit laat ik me geen 2e keer gebeuren dacht ik en afgelopen maand het een en ander ingekocht in NL.
Kijk, men zegt wel eens dat men zich moet aanpassen, maar het eten hier buiten de bbq hou ik niet veel van. Rijst en bonen elke dag in uwen mik? Nee, soms wil ik ook wel eens iets anders.
Dus mijn inkooplijstje.
3 grote potten cal've pindakaas
4 Unox rookworsten
1 pot heinz sandwich spread
6 zakjes chili con carne kruiden
6 zakjes gehaktkruiden
4 zakjes shoarma kruiden
3 pakken tandoori chicken
2 pakjes pasta voor red thai curry
2 pakjes pasta voor green thai curry
2 pakjes met elk 12 taco-shells
Taco-saus medium spiced
2 knijpflessen knoflook saus
1 fles fritessaus
1 grote tube delicatessen mayo
1 grote tube Thomy mosterd scherp
4 pakjes trassi bakar (voor de sambal)
2 pakjes nasikruiden
2 pakjes bamikruiden
een pak doseerjus en 2 pakjes jusblokjes
een zak ongebakken kroepoek
1 grote pot Deutschländer Wursten (6 grote worsten)
1 pak petjil saus (saté saus)
2 klio drop gemengd (tering wat is drop duur geworden).
1 fles curry saus
1 doos fridandellen á 20 stuks
4 blikjes witte bonen in tomatensaus (heerlijk bij engels ontbijt)
1 fles strohrum 60%
1 fles Eagle Chilisauce
Thee, hier is de thee niet te zuipen
Tamarinde pasta (oa voor krokant gebakken kip)
10 pakjes Samson shag halfzwaar met rizla blauw
nu ja, dit was het wel zo een beetje. Zal vast wel wat vergeten zijn te vermelden.
Voor de vrouw een flacon eau de toilette Amarige 50ml en een flacon eau de toilette Escape 100ml
Voor ons beiden een nieuwe digitale fotocamera. Mooie aanbieding op Schiphol, hier kost dat ding 400 euro, daar 150 euro MET 2GB mem-card.
Ohh ja, en 2 broeken. Goede broeken voor mijn lengte vinden in Brazilië is niet leuk.
En alles paste in een flinke koffer. Schat om de nabij een 35 kilo.
Nee DAM, de laatste keer dat er iemand langskwam was alweer 2 jaar geleden.quote:Op maandag 23 april 2007 17:57 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Komt er nooit iemand langs?
Gewoon goed invriezen die frikandellen en in een zak doen. De doos laat je gewoon lekker achter in NL, neemt teveel plek in beslag. Doe in de zak ook een koelelement. Op de 17 uur lange reis werkte dit voor mij prima, ze waren zelfs nog koud toen ik hier thuis de koffer opendequote:Op maandag 23 april 2007 18:01 schreef Positive_Thinking het volgende:
Frikandellen...![]()
Hehehe dat is het enige wat ik zo af en toe mis. Volgende maand weer even in de NL en ga zeker wat frikandellen mee terug nemen naar Finland!
gewoon doen!!quote:Op maandag 23 april 2007 17:59 schreef wonderer het volgende:
Ik zou het risico niet eens durven nemen, ik ben zo'n schijterd wat dat betreft...
Nu moet ik zeggen dat ik eigenlijk weinig mis hier, en de dingen DIE ik mis zijn amper in te voeren (verse haring, raspatat en nog wat dingen). En electronica is hier sowieso goedkoper
Mijn ouders nemen wel een stapel Nederlands(talig)e DVDs mee en een Wasa-crackerdoos want die heb je hier niet
Ik wil niet de sjaak zjnquote:Op maandag 23 april 2007 18:06 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
gewoon doen!!![]()
En als je gevraagd word de koffer open te maken ben je ja....de Sjaak. Boete betalen en confiscatie. De cel zullen ze je voor dit heus niet ingooien in de VS.
quote:Op maandag 23 april 2007 18:21 schreef ErwinRommel het volgende:
Oh ja, en dan was ik nog vergeten te vermelden 1 pot mangochutney
3 zakjes vindaloo curry paste
2 zakjes Indonesian Chicken paste
3 zakjes chicken madras paste
M'n vrouw, wat flessen goede cachaça, en een abbonement op Veja.quote:Op maandag 23 april 2007 18:22 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
En wat zou je meenemen uit Brazilie als je in Nederland ging wonen?
Dank je, maar voorlopig heb ik wel even genoegquote:Op maandag 23 april 2007 18:13 schreef Gaoxing het volgende:
Jee ER wat een lijst! Maar uhh.... als je nog eens thaise currypasta nodig hebt, pm je maar hoor....
Hier gaat er alleen kaas mee. En -in het seizoen- dingen als pepernoten en speculaas. En boeken. Heeel veeeeel boeken.
Kleding hebben we de laatste jaren weinig meegenomen, aangezien we steeds in het verkeerde seizoen waren. Komende zomer dus niet; dan zal het wel wat meer worden. En kinderschoenen! Die zijn hier kwalitatief afgrijselijk (nee, dat vertellen ze je niet als je expat wordt).
Cachaça.. Hebben ze daar goede van dan? Ik heb nog een paar flessen staan, maar dat is meer omdat het mooi staat in de drankkast want het is puur vergif! Voor de duidelijkheid: ik heb het over 8 jaar oude Ypioca (150) gekocht bij de stokerij.quote:Op maandag 23 april 2007 18:24 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
M'n vrouw, wat flessen goede cachaça, en een abbonement op Veja.
Ahh Ypioca..........quote:Op maandag 23 april 2007 18:45 schreef Individual het volgende:
[..]
Cachaça.. Hebben ze daar goede van dan? Ik heb nog een paar flessen staan, maar dat is meer omdat het mooi staat in de drankkast want het is puur vergif! Voor de duidelijkheid: ik heb het over 8 jaar oude Ypioca (150) gekocht bij de stokerij.
Serieus, is er goede cachaça en slechte cachaça of hebben wij gewoon een verschil in smaak?
Ohquote:Op maandag 23 april 2007 18:47 schreef ErwinRommel het volgende:
En ja, je moet ook niet gelijk een halve fles leegdrinken![]()
De benenwagen en de T (zo heet in Boston de metro); nog twee weken en dan komt mijn fiets vanuit Nederland hier aanquote:Op maandag 23 april 2007 18:45 schreef ErwinRommel het volgende:
In wat voor bolide rijdt u? Of gebruikt u het openbaar vervoer?
Was het niet goedkoper om gewoon hier een nieuwe te halen?quote:Op maandag 23 april 2007 20:06 schreef Shivo het volgende:
[..]
De benenwagen en de T (zo heet in Boston de metro); nog twee weken en dan komt mijn fiets vanuit Nederland hier aanBlijf toch een Hollander he.
![]()
Idd, in de VS kun je toch ook wel een mooie fiets kopen?quote:Op maandag 23 april 2007 20:06 schreef Shivo het volgende:
[..]
De benenwagen en de T (zo heet in Boston de metro); nog twee weken en dan komt mijn fiets vanuit Nederland hier aanBlijf toch een Hollander he.
![]()
Leuke web-log heb je btwquote:Op maandag 23 april 2007 20:08 schreef wonderer het volgende:
[..]
Was het niet goedkoper om gewoon hier een nieuwe te halen?![]()
Thanksquote:
Wij hebben een Ford Focus Wagon 2.0i automaat zelf, en we lenen (lange termijn leen, 2e auto van schoonmoeder die ze niet nodig heeft) een hele dikke 1993 Lincoln Towncar.... een echte Amerikaanse V8 zuip-bak dus.quote:Op maandag 23 april 2007 18:45 schreef ErwinRommel het volgende:
In wat voor bolide rijdt u?
Ik gooi ook altijd mijn koffers vol.... heb ik jaren gedaan met Amerikaanse spullen toen mijn vrouw in Nederland woonde, en doe ik nu met Nederlandse spullen. Mijn familie komt ook regelmatig, dus ik bestel wel wat enzo....quote:Op maandag 23 april 2007 18:06 schreef ErwinRommel het volgende:
gewoon doen!!![]()
En als je gevraagd word de koffer open te maken ben je ja....de Sjaak. Boete betalen en confiscatie. De cel zullen ze je voor dit heus niet ingooien in de VS.
Ja, hier ook..... alleen krijg je dan wel een heel klein potje voor veel geld. Import-Venz is goedkoper.quote:Op maandag 23 april 2007 21:48 schreef Vogue het volgende:
Hagelslag kennen ze hier als taartversiering.
D'r was hier een Nederlands/Duitse winkel met bitterballen, alle soorten Venz, ontbijtkoek, verschillende kazen (o.a. Old Amsterdam) en veel meer NL gedoe. Alleen waren ze te ambitieus, zijn ze verhuisd naar een grotere locatie, restaurant erbij, en toen falliet gegaan... Erg jammer. Zou zo af en toe wel een bitterballetje lusten...quote:Op maandag 23 april 2007 21:48 schreef Vogue het volgende:
Hier kan je gewoon Gouda kaas en Edam kaas krijgen. Zelfs kaasschaaf kan je hier bij de Walmart kopen. Hagelslag kennen ze hier als taartversiering. Pindasaus hebben ze hier bij Babes, een Asian Noodle restaurantje.
Wat ik mee heb genomen zijn die kruidenzakjes van Knorr, salad dressing oid, die vind ik zooooo lekker!! met 2 eetlepels olijfolie en 2 eetlepels water aanmaken. Die hebben ze hier niet. En Provençaalse kruiden, die heb ik ook meegenomen.
Verder kan je van alles wel krijgen. Ja, kroketten, frikandellen, dat soort onzin niet maar dat at ik in NL al nauwelijks. En ik kan wel een jaartje zonder, heb een ticket per jaar naar NL van mijn werk dus kan me daar wel weer uitleven als ik er zin in heb
Dat is dus precies wat wij gaan doen!quote:Op dinsdag 24 april 2007 12:43 schreef Individual het volgende:
£1 > $2
Moest maar eens weer op vakantie naar de US!![]()
Kroketten kun je heel goed zelf maken, en ze zijn lekkerder dan dat je ze koopt bij de supermarkt. Ok, het is een tijdrovend en geduldig werkje, maar dan heb je ook wat.quote:Op dinsdag 24 april 2007 10:55 schreef compier het volgende:
dat is iets wat ik wel ga missen, Kroketten!
maarja, heb een stiefmoeder die FANTASTISCH kan koken!!! dus dat maakt een hele hoop goed
Ik kan me dondersgoed voorstellen dat je in de VS zonder auto nauwelijks ergens komt. Al helemaal als het OV beroerd is.quote:Op maandag 23 april 2007 21:02 schreef maartena het volgende:
[..]
Wij hebben een Ford Focus Wagon 2.0i automaat zelf, en we lenen (lange termijn leen, 2e auto van schoonmoeder die ze niet nodig heeft) een hele dikke 1993 Lincoln Towncar.... een echte Amerikaanse V8 zuip-bak dus.Ik rij zelf meestal in de Focus (die is veel zuiniger met de benzine, en ik doe dagelijks 35 mijl voor mijn werk heen en terug), mijn vrouw rijdt rond in de Towncar.
Zonder auto kom je hier nauwelijks ergens, en fietsen is door het ontbreken van fietspaden of fietsstroken niet echt aan te raden hier..... je moet dan op de stoep tussen de voetgangers, of op de weg waar men met 50mph/80kmu langs komt scheuren. Bussen rijden er wel, maar ik gebruik ze nooit. Is ook niet echt een geweldig systeem.... Ik heb wel eens uitgerekend dat het me bijna 2 uur zou kosten als ik met de bus naar mijn werk wil, waar ik er met de auto hooguit 40 minuten over doe in de file/spits, en hooguit 20 minuten als er geen file is. Niet echt een alternatief dus.
Nederlandse shag is in BA ook te koopquote:Op maandag 23 april 2007 20:54 schreef maartena het volgende:
Wat betreft shag, ik rook al jaren niet meer, maar ik zag laatst ergens in een winkel dat men Drum halfzware en Van Nelle zware shag verkocht. Twee keuzes dus, maar tis denk ik voor de shag liefhebber beter dan niets.
Ja, en waar slaap je nou?quote:Op dinsdag 24 april 2007 18:16 schreef Individual het volgende:
wat voor werk deed jij ook alweer DAM?![]()
Waar?quote:Op dinsdag 24 april 2007 18:16 schreef Individual het volgende:
wat voor werk deed jij ook alweer DAM?![]()
quote:Op vrijdag 20 april 2007 19:36 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Het is wel mogelijk om een lekkere maaltijd te koken, maar dan ben je véél duurder uit dan in Nederland. Terwijl het hier echt nauwelijks duurder is al in NL
Goede vraag ja!quote:
Kijk ik heb het dus slim aangepaktquote:Op dinsdag 24 april 2007 18:30 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Engelse les geven in Zuid Amerika doen bijna geen buitenlanders![]()
In Argentinie kun je er 500 dollar per maand mee verdienen of zo en als je het een beetje slim aanpakt misschien wat meer.
Ik werk niet in BA
Maar nu weten we nog steeds niet wat jij uitspookt. Of is dat beroepsgeheim?quote:Op dinsdag 24 april 2007 18:45 schreef ErwinRommel het volgende:
Daarom hoop ik ook altijd dat de euro hoog staat
Ik op IRC in 1997quote:Op dinsdag 24 april 2007 18:37 schreef wonderer het volgende:
Ik via een andere chatbox, maar wel internet dus
Toen was het nog bijzonderquote:Op dinsdag 24 april 2007 20:42 schreef maartena het volgende:
[..]
Ik op IRC in 1997We zochten er allebei niet naar, het gebeurde gewoon! En in 1998 zat ze dus al in Nederland....
Intussen dus alweer bijna 10 jaar samen, dus het gaat allemaal prima!
Is dat "Internets" (Texaans accent) toch nog ergens goed voor....quote:
Een vriend van mij -een die-hard Wisconsinite- zou je dit niet in dank afnemenquote:Op dinsdag 24 april 2007 20:06 schreef Shira het volgende:
ik bestel wel eens kaas via internet (old amsterdam & komijn) oh en uiteraard moet er dan ook meteen poffertjesmix, pannenkoekenmix en winegums besteld worden
![]()
Een echt goede kaas ben ik hier (Wisconsin) nog niet tegengekomen, maar dat mag ik natuurlijk niet hardop zeggen![]()
Wij nog veel ouderwetser: in NL op 't werkquote:Op dinsdag 24 april 2007 20:59 schreef Shira het volgende:
Wij hebben elkaar in NL ontmoet, gewoon, lekker ouderwets in de kroeg
![]()
Ik heb nog oranje vlaggetjes van het WK...quote:Op woensdag 25 april 2007 03:48 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Nog Fokkers die Koninginnedag gaan vieren, trouwens?
We hebben een nieuwe ambassadeur die een feestje geeft bij hem thuis. Misschien maar eens kijkenquote:Op woensdag 25 april 2007 04:08 schreef wonderer het volgende:
[..]
Ik heb nog oranje vlaggetjes van het WK...
Morgen zijn we uitgenodigd op de NL ambasade voor een drankje en wat bitterballenquote:Op woensdag 25 april 2007 03:48 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Wij nog veel ouderwetser: in NL op 't werkHoewel hub ook toen al vrijwel continu in het buitenland was.
Nog Fokkers die Koninginnedag gaan vieren, trouwens?
Ja, töf hequote:Op woensdag 25 april 2007 08:23 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Morgen zijn we uitgenodigd op de NL ambasade voor een drankje en wat bitterballen
Ziet er dreigend uit. Prachtig.quote:Op woensdag 25 april 2007 05:14 schreef StefanP het volgende:
Heel veel wind, regen en onweer. Nu met gratis tornado warning. Het hagelt misschien ook wel maar ik zie geen ruk buiten.
[afbeelding]
Ft. Worth een paar uur geleden.
Ik hoop op een nieuwe devaluatie en die kan met Kirchner nooit ver weg zijnquote:Op dinsdag 24 april 2007 18:45 schreef ErwinRommel het volgende:
Daarom hoop ik ook altijd dat de euro hoog staat
Hou je taai, en laat na afloop nog even horen of je het overleefd hebt!quote:Op woensdag 25 april 2007 05:14 schreef StefanP het volgende:
Heel veel wind, regen en onweer. Nu met gratis tornado warning. Het hagelt misschien ook wel maar ik zie geen ruk buiten.
[afbeelding]
Ft. Worth een paar uur geleden.
quote:
Was je dit al van plan voordat je naar de VS vertrok? Of iets van de afgelopen jaren Wonderer?quote:Op woensdag 25 april 2007 19:29 schreef wonderer het volgende:
Ik was van plan om mijn vent over een paar jaar weer terug te slepen naar nederland, maar als het zo doorgaat wil ik daar echt niet meer wonen. Misschien GB of Duitsland of zo wel, iets dichterbij.
Engeland is altijd een optie geweest, wat mij betreft. Mijn man is van ierse afkomst en met zijn ierse paspoort is ons vestigen in de EU relatief eenvoudig. We spreken allebei de taal en hij heeft nog familie wonen in Ierland.quote:Op woensdag 25 april 2007 19:32 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Was je dit al van plan voordat je naar de VS vertrok? Of iets van de afgelopen jaren Wonderer?
Geen flauw idee. In eerste instantie zeg ik "voor eeuwig". Ik ben in ieder geval NIET van plan naar Nederland terug te keren op korte termijn, en ik heb mijn draai hier wel gevonden.quote:Op woensdag 25 april 2007 19:27 schreef ErwinRommel het volgende:
Voor wie van jullie is de emigratie naar het land waar je nu verblijft van tijdelijke duur en voor wie voor eeuwig? Dus wie denkt Nederland eeuwig de rug toe te zeggen en wie denkt er toch weer over om na verloop van tijd terug te keren naar NL.
Ik leg mijn toekomst eigenlijk niet zo vast. Ik pin mezelf ook niet echt vast op het land waar ik nu woon en heb eerlijk gezegd nog wel bepaalde toekomst(emigratie)dromen. Ik denk echter wel dat ik er moeite mee zou hebben om me weer in de Nederlandse maatschappij te settelen... Nederland voelt nog wel als "mijn landje", maar tegelijkertijd voel ik me er minder thuis...quote:Op woensdag 25 april 2007 19:27 schreef ErwinRommel het volgende:
Voor wie van jullie is de emigratie naar het land waar je nu verblijft van tijdelijke duur en voor wie voor eeuwig? Dus wie denkt Nederland eeuwig de rug toe te zeggen en wie denkt er toch weer over om na verloop van tijd terug te keren naar NL.
Als je plannen hebt die al zo vast staan dan ben je natuurlijk welkom hierquote:Op woensdag 25 april 2007 18:59 schreef tevebe het volgende:
Hoi,
Geldt dit topic alleen voor de mensen die al geemigreerd zijn? Ik vertrek in mei voor een jaar naar Canada. Dan ben ik ook een fokker die in het buitenland woont. Over precies 4 weken zit ik nu ergens boven Canada en over 4,5u land ik in Vancouver.
Hoeveel kost da?quote:Op woensdag 25 april 2007 23:14 schreef Shivo het volgende:
Wat is internet toch fijn; ik ben bezig alle uitzendingen van 'Van jonge leu & oale groond" terug te kijken via de TV Oost site. Heerlijk om hier wat Twents te horenZijn er ook mensen die een Talpa.tv abonnement hebben genomen (voor De Wedstrijden natuurlijk, niet voor de andere programma's)?
Ik download met HiDownload wel eens een stream van uitzendinggemist. Boer zoekt Vrouw is/was altijd leuk, ik kijk tevens Spoorloos. Ik kopieer na de download het videobestand van mijn computer draadloos naar een (oude) computer die ik in de woonkamer heb staan naast de TV, uitgerust met Windows Media Center Edition 2005. Met een afstandsbediening die ik voor $25 bij de electronicahandel heb gehaald kan ik dus zo vanaf de luie bank die PC bedienen en de programma's bekijken.quote:Op woensdag 25 april 2007 23:18 schreef wonderer het volgende:
Nope. Ik kijk af en toe iets op uitzendinggemist maar dat is het wel.
Dat kan niet tenzij je al een andere nationaliteit hebt. Iemand statenloos maken is al decennia verboden.quote:Op woensdag 25 april 2007 19:29 schreef ErwinRommel het volgende:
Wist u trouwens dat je na 10 jaar verblijf in het buitenland, permanent dus, de NL nationaliteit verliest?
Nu zal dit voor weinigen iets uitmaken omdat men toch wel na 5 jaar een paspoort vernieuwd en dan gaat die 10 jaar regel niet meer op
Gewoon weer extra inkomsten voor de Nederlandse schatkist. Duivels slim bedacht ja.
Eeuwig, als het aan mij ligt. Nederlandquote:Op woensdag 25 april 2007 19:27 schreef ErwinRommel het volgende:
In 2003 is de wet zo aangepast dat als je de Nederlandse nationaliteit verliest omdat je 10 jaar lang geen paspoort hebt verlengd dat je je Nederlanderschap weer terug kan krijgen. Je bent nooit echt je Nederlanderschap kwijt, tenzij je vrijwillig een ander staatsburgerschap aanneemt en je niet in een uitzonderingscategorie valt.quote:Op woensdag 25 april 2007 19:29 schreef ErwinRommel het volgende:
Wist u trouwens dat je na 10 jaar verblijf in het buitenland, permanent dus, de NL nationaliteit verliest?
Nu zal dit voor weinigen iets uitmaken omdat men toch wel na 5 jaar een paspoort vernieuwd en dan gaat die 10 jaar regel niet meer op
Gewoon weer extra inkomsten voor de Nederlandse schatkist. Duivels slim bedacht ja.
Ik geloof dat je ons carriere expats noemt: iedere drie a vier jaar hobbelen we weer verder. We zijn nu ruim 8 jaar samen weg, en woonden daarvoor ook al ieder afzonderlijk in buitenlanden. Nederland is beslist mijn land niet meer, het is vreemd geworden. De kinderen zien zichzelf ook niet als Nederlanders, alleen de opa's en oma's doen dat wel, denk ikquote:Op woensdag 25 april 2007 19:27 schreef ErwinRommel het volgende:
Voor wie van jullie is de emigratie naar het land waar je nu verblijft van tijdelijke duur en voor wie voor eeuwig?
Ah, je hebt de storm overleefd!quote:Op donderdag 26 april 2007 02:02 schreef StefanP het volgende:
Eeuwig, als het aan mij ligt. Nederland![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik hoor ook tot die groep, alleen heb ik het elke 6 tot 12 maanden, in januari 2008 verhuis ik weer terug naar NL voor 6 maanden, waarna ik waarschijnlijk naar Sydney, Londen of Madrid ga.quote:Op donderdag 26 april 2007 02:49 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Ik geloof dat je ons carriere expats noemt: iedere drie a vier jaar hobbelen we weer verder. We zijn nu ruim 8 jaar samen weg, en woonden daarvoor ook al ieder afzonderlijk in buitenlanden. Nederland is beslist mijn land niet meer, het is vreemd geworden. De kinderen zien zichzelf ook niet als Nederlanders, alleen de opa's en oma's doen dat wel, denk ik
Wat mij betreft dus over drie jaar weer inpakken en de hort op. Wel weet ik tamelijk zeker dat ik niet in Thailand wil blijven. Sterker nog: ik zou geen traan laten als we hier morgen weg moesten.
Hoe lang we doorgaan met dit leven hangt grotendeels van het werk, en van de kinderen af. Zoals ik al schreef zien ze zichzelf niet als Nederlanders, maar het steeds weer afscheid moeten nemen zou er op een gegeven moment wel in kunnen hakken. We'll see........
Hoe vaak zien de opa en oma's de kinderen?quote:Op donderdag 26 april 2007 02:49 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Ik geloof dat je ons carriere expats noemt: iedere drie a vier jaar hobbelen we weer verder. We zijn nu ruim 8 jaar samen weg, en woonden daarvoor ook al ieder afzonderlijk in buitenlanden. Nederland is beslist mijn land niet meer, het is vreemd geworden. De kinderen zien zichzelf ook niet als Nederlanders, alleen de opa's en oma's doen dat wel, denk ik
Wat mij betreft dus over drie jaar weer inpakken en de hort op. Wel weet ik tamelijk zeker dat ik niet in Thailand wil blijven. Sterker nog: ik zou geen traan laten als we hier morgen weg moesten.
Hoe lang we doorgaan met dit leven hangt grotendeels van het werk, en van de kinderen af. Zoals ik al schreef zien ze zichzelf niet als Nederlanders, maar het steeds weer afscheid moeten nemen zou er op een gegeven moment wel in kunnen hakken. We'll see........
Als hij/zij een Nederlands paspoort heeft, is het geen buitenlandse meerquote:Op donderdag 26 april 2007 11:07 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Wie van de expats heeft een buitenlandse echtenoot/echtgenote met Nederlands paspoort?
Op het begin dacht ik dat ik ook elke 2-3 jaar naar weer een ander land zou verhuizen, maar na 6.5 jaar in London denk ik dat het eeuwig is. Ook ik houd de deur open om eventueel naat NL terug te keren, mocht ik heel ziek worden of in de goot terecht komen of wat dan ook waardoor ik geen inkomen zou hebben hier in deze dure stad. Ook als er iets met m'n ouders zou gebeuren zou ik tijdelijk terug kunnen/willen.quote:Op woensdag 25 april 2007 19:27 schreef ErwinRommel het volgende:
Ja, dat was ook de informatie die ik had.quote:Op donderdag 26 april 2007 02:32 schreef maartena het volgende:
In 2003 is de wet zo aangepast dat als je de Nederlandse nationaliteit verliest omdat je 10 jaar lang geen paspoort hebt verlengd dat je je Nederlanderschap weer terug kan krijgen. Je bent nooit echt je Nederlanderschap kwijt, tenzij je vrijwillig een ander staatsburgerschap aanneemt en je niet in een uitzonderingscategorie valt.
halloquote:Op donderdag 26 april 2007 14:57 schreef elvy het volgende:
Ik kom me hier dan ook maar alvast voorzichtig melden!
Woon op dit moment nog in Nederland, maar vertrek 8 juni naar Kenya.
In het emigratietopic heb ik al één en ander verteld, maar als meer info hier ook gewenst is dan hoor ik het wel.
Dussuh....:Hallo allemaal!![]()
Jawel wel recht op, maar £60 per week is toch een heel stuk minder dan een uitkering in NL. En omdat huur betalen dan natuurlijk niet meer gaat krijg je een council woning aangewezen en die zijn niet altijd even vrolijk.quote:Op donderdag 26 april 2007 12:16 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Heb je geen recht op sociale zekerheid in Engeland?
In Nederland heb je alleen recht op bijstand, helaas nog te veel(als je tenminste niet belastingplichtig bent in Nederland)
Van mij weet je dat al.... Maar goed, ze heeft dan ook in Nederland gewoond, de cursus NT1 Nederlands gevolgd, etc.....quote:Op donderdag 26 april 2007 11:07 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Wie van de expats heeft een buitenlandse echtenoot/echtgenote met Nederlands paspoort?
Yep. Je kunt ook een "bewijs van Nederlanderschap" aanvragen bij het consulaat. Dan hoef je nooit meer je paspoort te verlengen en blijf je sowieso Nederlander (tenzij je het door naturalisatie elders verliest natuurlijk). Dat kan voor sommige mensen die ver van een consulaat wonen (of in plaatsen zoals Taiwan wat door Nederland erkend wordt als China en dus geen eigen consulaat heeft) wellicht handig....quote:Op donderdag 26 april 2007 12:20 schreef Bora-Bora het volgende:
Ja, dat was ook de informatie die ik had.
Maar eh , het eenvoudige feit dat je je paspoort verlengt is dat werkelijk voldoende om je Nederlanderschap in stand te houden?
Tenzij je staatsloos bent en getrouwd met een Nederlander (er zijn dan speciale uitzonderingsmogelijkheden), is de enige manier om Nederlander te worden door minimaal 3 jaar in Nederland te wonen en minimaal 3 jaar getrouwd of geregistreerd partner zijn.quote:Op donderdag 26 april 2007 14:49 schreef Gaoxing het volgende:
Bora-Bora: geen mogelijkheid voor 'de jouwe' om Nederlands te worden?
Als ik het me goed herinner, kon hij het gewoon in Taiwan aanvragen, maar werd zijn paspoort vervolgens naar Thailand gestuurd, en staat dat er dus ook al afgiftepunt in.quote:Op donderdag 26 april 2007 15:54 schreef maartena het volgende:
Ik geloof dat Se Lang al eens naar Thailand moest ofzo vanuit Taiwan om zijn paspoort te verlengen.
Welkomquote:Op donderdag 26 april 2007 14:57 schreef elvy het volgende:
Ik kom me hier dan ook maar alvast voorzichtig melden!
Woon op dit moment nog in Nederland, maar vertrek 8 juni naar Kenya.
In het emigratietopic heb ik al één en ander verteld, maar als meer info hier ook gewenst is dan hoor ik het wel.
Dussuh....:Hallo allemaal!![]()
Je hoeft niet in Nederland te wonen, je moet wel 3 jaar op een plek wonenquote:Op donderdag 26 april 2007 16:04 schreef maartena het volgende:
[..]
Tenzij je staatsloos bent en getrouwd met een Nederlander (er zijn dan speciale uitzonderingsmogelijkheden), is de enige manier om Nederlander te worden door minimaal 3 jaar in Nederland te wonen en minimaal 3 jaar getrouwd of geregistreerd partner zijn.
Klopt, maar daar moet wel bij vermeldt worden dat de persoon die Nederlander wil worden niet in het land mag wonen waar hij/zij een paspoort van heeft.quote:Op donderdag 26 april 2007 16:33 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Je hoeft niet in Nederland te wonen, je moet wel 3 jaar op een plek wonen
Ja, met mijn oerhollandse naam.quote:Op donderdag 26 april 2007 18:15 schreef wonderer het volgende:
Dan praat je toch gewoon Engels?
Nederlands rijbewijs 11 jaar (1 jaar verlopen)quote:Op donderdag 26 april 2007 18:24 schreef Prego het volgende:
maartena:
uit welk lang je rijbewijs komt maakt niets uit. en je creditcard voor de borg ook niet. hoelang heb je je rijbewijs? veel verhuurmaatschappijen accepteren het niet wanneer je hem pas 1 of 2 jaar hebt.
quote:Op donderdag 26 april 2007 18:47 schreef maartena het volgende:
Amerikaans rijbewijs 5 jaar (geldig tot 2011)
Dat zit wel goed
Als je als baby geemigreerd bent heb je ook een oerhollandse naam, alleen spreek je dan geen Nederlandsquote:
Gelukkig wel. Aan de grens met MX is een stadje volledig weggevaagd en 50 mijl verderop steeg het water binnen een uur naar 75cm hoogte.quote:
Volgens mij zal dat geen enkel probleem opleveren. Waarom zou jij als "Nederlands sprekende maar Amerikaans rijbewijs bezitter" gediscrimineerd worden t.o.v. "gewone" Amerikaanse toeristen?quote:Op donderdag 26 april 2007 18:12 schreef maartena het volgende:
Dus: We willen een auto huren. Geen probleem natuurlijk, alleen vraag ik me af of ik in Nederland een auto kan huren "als Amerikaan", dus met mijn Amerikaanse paspoort/rijbewijs. Natuurlijk kunnen alle Amerikanen dat gewoon als toerist, maar ik vraag me dus af of ze niet zomaar moeilijk gaan doen als ik daar met mijn accentloos Nederlands een auto kom afhalen..... Alsof ik zegmaar gewoon een Nederlander ben in Nederland die met een Amerikaans rijbewijs wil huren.
Dat je nog leeft zeg, dat zullen vele fokkerts erg jammer vinden.quote:Op donderdag 26 april 2007 21:44 schreef StefanP het volgende:
[..]
Gelukkig wel. Aan de grens met MX is een stadje volledig weggevaagd en 50 mijl verderop steeg het water binnen een uur naar 75cm hoogte.
Checklist nieuwe woning:
-geen kerk o.i.d. in de buurt
-goed bereikbaar
-ergens een park of zo in de buurt
-winkels binnen bereik
-geen grote bomen in de buurt (tornado's en windvlagen)
-op een heuvel o.i.d. (flooding)
quote:Op donderdag 26 april 2007 14:49 schreef Gaoxing het volgende: Bora-Bora: geen mogelijkheid voor 'de jouwe' om Nederlands te worden?
Die 3 jaar zijn geen enkel probleem; de woonplaats voorlopig nog wel. Maargoed, zoals ik al zei, is er een grote kans dat dat nog weer gaan veranderen, binnen een paar jaartjes.quote:Op donderdag 26 april 2007 16:04 schreef maartena het volgende:Tenzij je staatsloos bent en getrouwd met een Nederlander (er zijn dan speciale uitzonderingsmogelijkheden), is de enige manier om Nederlander te worden door minimaal 3 jaar in Nederland te wonen en minimaal 3 jaar getrouwd of geregistreerd partner zijn.
Noppes, nada nul. Behalve dan een paar woordjes die ik haar geleerd had..... Ze heeft in Utrecht de cursus Nederlands niveau 1 gedaan via de Volksuniversiteit, in het eerste jaar dat ze in Nederland was. Na het eerste jaar is ze gestopt. Ze kwam natuurlijk meteen in aanraking met mijn familie en moest dus Nederlands praten, en leerde dus al snel meer dan in de klas.quote:Op vrijdag 27 april 2007 00:20 schreef Bora-Bora het volgende:
Hoe is trouwens het basisniveau Nederlands voor buitenlanders waar jij het over had, Maartena? Had jouw vrouw vooraf verder geen enkele kennis van de taal?
Da's altijd moeilijk te zeggen, ik ben nu in april en november geweest in LV en dat was ideaal, qua weer en drukte.quote:Op vrijdag 27 april 2007 00:46 schreef Bora-Bora het volgende:
Heel ander vraagje mbt onze trip naar Las Vegas/Grand Canyon, in mei;
moeten we nog rekening houden met extra veel volk in die maand, in verband met extra familie-activiteiten van de Amerikanen rond Moederdag enzo (of andere feest/vakantiedagen -Army-)? Of valt dat verder wel mee? (mbt dingen als autohuur, meer afgelegen hotels Grand Canyon/Monument Valley, mochten we ter plekke van planning willen veranderen bijv...)
Voornamelijk Engels, soms Nederlands. Nederlands kan best wel eens handig zijn op straat enzo....quote:Op vrijdag 27 april 2007 00:41 schreef compier het volgende:
Ik vraag me af, spreken jullie allemaal thuis engels/nederlands of de taal van waar je woont?
Bij mn vader (USA) spreek ik altijd engels, tenzij ik met mn vader alleen ben of als ik boos/gefrustreerd ben dan is het in het nederlands
ps. Nog anderhalve maand![]()
In het weekend van 26-28 Mei is het "Memorial Day", en een lang weekend betekend dat veel Amerikanen uit de Greater Los Angeles area in de auto springen naar Las Vegas, dus in dat weekend kan het wat drukker zijn. Voor het Memorial Day weekend zou ik in ieder geval kijken of je alvast hotels kunt boeken, zeker als je in dat weekend in Las Vegas city of de Grand Canyon denkt te zijn.quote:Op vrijdag 27 april 2007 00:46 schreef Bora-Bora het volgende:
Heel ander vraagje mbt onze trip naar Las Vegas/Grand Canyon, in mei;
moeten we nog rekening houden met extra veel volk in die maand, in verband met extra familie-activiteiten van de Amerikanen rond Moederdag enzo (of andere feest/vakantiedagen -Army-)? Of valt dat verder wel mee? (mbt dingen als autohuur, meer afgelegen hotels Grand Canyon/Monument Valley, mochten we ter plekke van planning willen veranderen bijv...)
Het kan ook andersom in Nederland..... Ik spreek Engels met een vlekkeloos Amerikaans accent, en toen ik op een gegeven moment op een terrasje zat met mijn vrouw en een Amerikaanse vriendin en lekker in het Engels zat te kwebbelen zaten er naast ons twee Amsterdamse vrouwtjes die luidruchtig in het Nederlands zaten te klagen over "die domme Amerikanuh". (met Amsterdams accent enzo)quote:Op vrijdag 27 april 2007 01:01 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Spreken in een andere taal dan de natives is wel leuk, alleen moet je dan weer opletten opletten als je in Nederland bent
Ja dat is inderdaad erg moeilijk voor een buitenlandstalige. Ik merk dat met mijn man ook. Hij begrijpt vooral veel "passief", maar spreekt het niet echt, afgezien van een aantal basiszinnen en -constructies. Hij is bijv. wel in staat om zijn bedrijf in het Nederlands te presenteren (erg charmant!quote:Op vrijdag 27 april 2007 00:35 schreef maartena het volgende: De vertaling is vooral nodig als men op TV met een Limburger, Fries, Twentenaar of een andere niet-ABN Nederlander praat...![]()
Jaaa, dat kennik. Dat is zoooo... "delicious"!! Ben ik ook dol op!quote:Op vrijdag 27 april 2007 00:35 schreef maartena het volgende: In Gramatica denkt ze nog steeds veel in het Engels, en ze zet vaak de woorden in Engelse volgorde. Ook haalt ze wel eens woorden door elkaar.... soms erg grappig. Zo is "to save" namelijk "sparen", maar het kan ook "bewaren" en "redden" betekenen, en soms heeft ze het dus wel eens over "sparen" als het "bewaren" moet zijn enzo.....![]()
quote:Op vrijdag 27 april 2007 00:35 schreef maartena het volgende: Hier in de VS is ze natuurlijk veel minder blootgesteld aan het Nederlands, dus het niveau gaat niet veel meer omhoog eigenlijk, alhoewel ze er de laatste tijd weer erg veel mee bezig is - nu de tickets voor Nederland geboekt zijn.![]()
Ik vind het altijd hilarisch als mijn man met mijn familie en vrienden communiceert. Dat gaat over het algemeen in het Engels, dusseh...quote:Op vrijdag 27 april 2007 00:35 schreef maartena het volgende:Toen mijn moeder afgelopen Maart op bezoek kwam kon ze het prima redden met haar in het Nederlands. Mijn moeder doet ook erg haar best om Engels te leren trouwens, dat deed ze al toen mijn vrouw nog in Nederland was, en voordat ze naar de VS op bezoek kwam heeft ze nog Harry Potter in het Engels gelezen om de taal weer op te pakken.
Gaaf boek! (toen ik klein wasquote:Op vrijdag 27 april 2007 00:35 schreef maartena het volgende:Mijn vrouw wil beginnen aan Kruistocht in Spijkerbroek van Thea Beckman. We hebben het al een tijd liggen hier, maar alhoewel het eigenlijk een kinder/jeugdboek is, is het voor haar denk ik nog best een uitdaging om te lezen.....
Oh, ken je dat probleem?!!quote:Op vrijdag 27 april 2007 01:01 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Spreken in een andere taal dan de natives is wel leuk, alleen moet je dan weer opletten opletten als je in Nederland bent
Nee, misschien mijn vriendin, maar dat zie ik tegen die tijd wel, de komende 4 jaar zal ik in elk geval nergens langer als 12 maanden wonen, meestal zelfs maar 6 maanden.quote:Op donderdag 26 april 2007 14:49 schreef Gaoxing het volgende:
PeuRac: woei, dat is wel erg vaak! Maar goed, ik neem niet aan dat er dan ook een gezin mee trekt?
DAM: 1 of 2 keer per jaar, en zo af en toe een jaar niet.
Bora-Bora: geen mogelijkheid voor 'de jouwe' om Nederlands te worden? En ja, je paspoort geldig houden is echt genoeg om je Nederlanderschap in stand te houden. Die regeling geldt trouwens vanaf 18 jaar: daarvoor blijft een kind ook zonder geldig NL paspoort staatsburger.
Okee, dat is wel een opluchting. Wij vinden het eigenlijk het prettigst om ons niet àl te veel vast te leggen op reserveringen en trajecten enzo, maar ik begon een beetje bang te worden dat dat misschien problemen zou kunnen opleveren, in die periode/regio. Oeff! Doet me echt plezier dat we het grotendeels gewoon op ons af kunnen laten komen.quote:Op vrijdag 27 april 2007 00:53 schreef maartena het volgende:In het weekend van 26-28 Mei is het "Memorial Day", en een lang weekend betekend dat veel Amerikanen uit de Greater Los Angeles area in de auto springen naar Las Vegas, dus in dat weekend kan het wat drukker zijn. Voor het Memorial Day weekend zou ik in ieder geval kijken of je alvast hotels kunt boeken, zeker als je in dat weekend in Las Vegas city of de Grand Canyon denkt te zijn.
Ik denk dat het voor de rest wel mee zal vallen...... Je kunt verder erg goed op de bonnefooi door de VS trekken.
Hier is het ook maar 2 uurtjes.quote:Op vrijdag 27 april 2007 01:23 schreef PeuRac het volgende: Ik kom trouwens net terug van het koninginnendag feest op de NL ambasade hier in Finland, dat viel zwaar tegen zegom 19u beginnen en om 21u was het al afgelopen, en dan schenken ze Grolsch in Heineken glazen(?) en het was véél te druk. Gelukkig met wat interessante mensen nog ff naar de kroeg geweest en een typische nederlandse kroeg avond van gemaakt
![]()
Dat is ie ookquote:Op vrijdag 27 april 2007 01:41 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
In 3 maanden onder de knie, das knap.
Oja, wassie leuk, vanavond?quote:Op vrijdag 27 april 2007 01:41 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
In 3 maanden onder de knie, das knap.
http://tros.nl/index.php?id=512
Vooral die laatste is![]()
Ja, en zij in een fabriek ofzoiets.quote:Op vrijdag 27 april 2007 02:13 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Hij werkte als metaal-werker.
Nee precies, dat is zo'n ervaring wel waard! (afijn, ik weet niet hoeveel deprimerender het vanavond nog is gebleken, natuurlijk!quote:Op vrijdag 27 april 2007 02:13 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:6000 euro voor het restaurant en 500 euro per maand voor het huis en restaurant was overigens best een goede deal. Daar kan je je niet echt een buil aan vallen
Heb je geen ongelijk in!quote:Op vrijdag 27 april 2007 02:18 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Hier op de TV heb je alleen maar ellende, daar kan je er niks van verstaan dus is er geen ellende. Gaaf man
Welkomquote:Op vrijdag 27 april 2007 02:37 schreef le_knightclub_soda het volgende:
Meld me ook even vanuit Lissabon, woon hier inmiddels 3 maand, zet mezelf niet helemaal op de kaart, over een paar maand keer ik alweer terug, maar hou 't topic wel even in de gaten.Ben ik de enige fokker in Portugal?
![]()
Zie niemand, mezelf dan toch maar even eropgezet.quote:Op vrijdag 27 april 2007 05:18 schreef Skeffie het volgende:
[..]
Welkom
Kijk anders even in de openingspost of op de kaart zelf, dan zie je gelijk of er nog meer mensen in Portugal zitten
volgens mij welquote:Op vrijdag 27 april 2007 02:37 schreef le_knightclub_soda het volgende:
(..)
Ben ik de enige fokker in Portugal?![]()
Haha kan 't er eigenlijk alleen maar mee eens zijn, om nog maar te zwijgen over het verschil in kwaliteit qua muziek. Ik hoor liever Jorge Ben, Elis Regina of Tom Jobim dan dat ge-Fado de hele dag, maar dat kan ik hier beter niet hardop zeggen.quote:Op vrijdag 27 april 2007 15:13 schreef qwerty_x het volgende:
[..]
volgens mij wel
er zijn enkelen hier die dezelfde taal spreken als jij
alleen onze manier van spreken is een heel stuk charmanter en melodieuzer dan die van jullie
Helemaal mee eens, het lijken wel twee verschillende talen met hoe hard en afgebeten ze het in Portugal spreken.quote:Op vrijdag 27 april 2007 15:13 schreef qwerty_x het volgende:
[..]
volgens mij wel
er zijn enkelen hier die dezelfde taal spreken als jij
alleen onze manier van spreken is een heel stuk charmanter en melodieuzer dan die van jullie
Dat heb ik ook, maar toen ik er was was ik na twee/drie dagen wel enigszins gewend, en ging het wat makkelijker.quote:Op vrijdag 27 april 2007 16:29 schreef qwerty_x het volgende:
het klinkt inderdaad alsof ze een mitrailleur aan het afvuren zijn
ik moet trouwens toegeven dat het portugees in Portugal voor mij niet echt makkelijk te volgen is
afgezien van het feit dat ik niet alles 100% begrijp moet ik echt m'n aandacht erbij houden om het te volgen
Met m'n vrouw spreek ik engels en eveneens op het werk.quote:Op vrijdag 27 april 2007 00:41 schreef compier het volgende:
Ik vraag me af, spreken jullie allemaal thuis engels/nederlands of de taal van waar je woont?
Bij mn vader (USA) spreek ik altijd engels, tenzij ik met mn vader alleen ben of als ik boos/gefrustreerd ben dan is het in het nederlands
ps. Nog anderhalve maand![]()
dus in het dagelijkse leven spreek je engels, geen portugeesquote:Op vrijdag 27 april 2007 16:53 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Met m'n vrouw spreek ik engels en eveneens op het werk.
In het dagelijkse leven spreek ik portugees. Dus op feestjes, met de schoonouders, overal behalve thuis en op het werk.
quote:Op vrijdag 27 april 2007 17:52 schreef le_knightclub_soda het volgende:
Zo hoort Portugees te klinken![]()
Tja... en ik vind dan dat het Brits Engels toch weer veel mooier klinkt dan het Amerikaans, en ik denk dat velen het hier wel met me eens zijn - behalve StefanP natuurlijk.quote:Op vrijdag 27 april 2007 15:52 schreef Viajero het volgende:
De meeste Portugezen die ik ken zijn het er trouwens ook mee eens dat Braziliaans veel mooier klinkt.
En Iersquote:Op vrijdag 27 april 2007 18:22 schreef maartena het volgende:
[..]
Tja... en ik vind dan dat het Brits Engels toch weer veel mooier klinkt dan het Amerikaans, en ik denk dat velen het hier wel met me eens zijn - behalve StefanP natuurlijk.
Schots!
![]()
Dat ben ik dan weer niet met je eens, terwijl ik hier tussen de Britten woon. Is the grass really always greener on the other side?quote:Op vrijdag 27 april 2007 18:22 schreef maartena het volgende:
[..]
Tja... en ik vind dan dat het Brits Engels toch weer veel mooier klinkt dan het Amerikaans, en ik denk dat velen het hier wel met me eens zijn - behalve StefanP natuurlijk.
Schots!
![]()
Ach, sommige Amerikaanse accenten hebben ook wel wat hoor....quote:Op vrijdag 27 april 2007 18:26 schreef Viajero het volgende:
Dat ben ik dan weer niet met je eens, terwijl ik hier tussen de Britten woon. Is the grass really always greener on the other side?![]()
Welke dan?quote:Op vrijdag 27 april 2007 18:28 schreef maartena het volgende:
[..]
Ach, sommige Amerikaanse accenten hebben ook wel wat hoor....
New Mexican!!quote:
Die ken ik niet geloof ik. Maar dat zal Spaans klinken? Antonio Banderas achtig?quote:
Nee, absoluut niet. Ik mag juist het Spaanse accent in Engels niet zo, en Antonio Banderas al helemaal niet. Verwarrend genoeg noemen veel New Mexicans zich wel "Spanish", maar het accent is dichter bij Mexicaans, hoewel het dat ook niet echt is.quote:Op vrijdag 27 april 2007 18:34 schreef wonderer het volgende:
[..]
Die ken ik niet geloof ik. Maar dat zal Spaans klinken? Antonio Banderas achtig?
hehehe, New Joisey is ook wel cool.quote:Op vrijdag 27 april 2007 18:37 schreef le_knightclub_soda het volgende:
[..]
New Yorks met Italiaans accent.
Dat is idd mooie muziek.quote:Op vrijdag 27 april 2007 17:52 schreef le_knightclub_soda het volgende:
Zo hoort Portugees te klinken![]()
Ik vind "New Yoarkish" wel wat hebben eigenlijk.....quote:
Heb je daar een bron van?quote:Op vrijdag 27 april 2007 18:37 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Argentinie heeft nu overigens veel expats die eerst in Brazilie woonden en nu naar Argentinie zijn gegaan omdat ze met het salaris dat ze in Brazilie verdienden niet (meer) goed kunnen leven
Vond ik wel opvallend
Mooi hè?quote:Op vrijdag 27 april 2007 18:44 schreef maartena het volgende:
Wat gaat dit topic trouwens hard! Het is net een week oud.....
Nee, ken er verschillende.quote:Op vrijdag 27 april 2007 18:44 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Heb je daar een bron van?
Zal me overigens niet eens verbazen sinds die gek van een Lula(drão) aan het roer is.
Nee om al helemaal niet te spreken over de verwachte zelfverrijking van de federale parlementsleden.
GVD het dubbele van wat zu nu al krijgen. Stelletje carralhas daar in Brasilia. Ik zeg atoombom daarop en opnieuw beginnen.
vaud DAMquote:Op vrijdag 27 april 2007 20:04 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Het is ook vrij lastig om terug te keren naar Europa(Nederland) met een Braziliaanse vrouw als je dat wil.
Ik denk dat ik die zaakjes een beetje beter kenquote:Op vrijdag 27 april 2007 20:30 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
vaud DAM
kijk in de historie van je vrouw. Zoek de mogelijkheden op die het toelaten.......
Mijn vrouw is Braziliaans. Echter haar over groot vader een Italiaan. De Italiaanse wet zegt dat tot 5 generaties aan de mannelijke kant Brazilianen aanspraak kunnen maken op een Itailiaans paspoort.
Heb ik de afgelopen maanden even uitgezocht.
Moet men wel de originele documenten hebben of bewijs dat het zo is dmv bv navraag bij zgn "cartorios".
Nee DAM ik ken mijn zaakjes, en haal eruit wat mogelijk is voor mijn vrouw en mijzelf.
Valt op zich mee. Je moet alleen wel aantonen aantonen in Nederland dat je een "vast" inkomen hebt (dus een vast contract of een eigen zaak in Nederland), en de vrouw in kwestie moet een inburgeringsexamen doen bij het Nederlands consulaat.quote:Op vrijdag 27 april 2007 20:04 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Het is ook vrij lastig om terug te keren naar Europa(Nederland) met een Braziliaanse vrouw als je dat wil.
qwerty, wat denk jij over die zelfverijking van de politici?quote:Op vrijdag 27 april 2007 19:59 schreef qwerty_x het volgende:
de meeste expats verhuizen van tijd tot tijd, dus zo vreemd is het niet dat je ex-Brazilie-gangers kent
het lijkt me trouwens sterk dat ze verhuizen om het geld / levensstandaard - dan doe je toch echt iets verkeerd als expat
en verder is het aantal expat (mogelijkheden) in Buenos Aires te verwaarlozen met het aantal in São Paulo
Gaat om de over overgrootvader van m'n vrouw. Heeft een zoon gebaard en zijn geboorte was wederom een zoon.quote:Op vrijdag 27 april 2007 20:32 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Ik denk dat ik die zaakjes een beetje beter ken
Gaat het om je schoonvader of schoonmoeder?
P.S. Zelf heb ik geen probleem, maar het is wel lastig om terug te keren. In Nederland moet je sws een redelijk goed salaris hebben en een vast contract. Die heb je beide vaak niet meteen
Je moet er om lachen, dat doe ik tenminste om de Argentijnenquote:Op vrijdag 27 april 2007 20:34 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
qwerty, wat denk jij over die zelfverijking van de politici?
Mijn vrouw moet mij menigmaal de mond snoeren omdat ik ga schelden op alles wat met "Brasilia" te maken heeft. Corruptie etc etc.....
Ik ben geen expat, maar emigrant en zal hopelijk m'n leven lang in dit land blijven. Voor expats zal de politiek geen ene moer schelen. Zolang elke maand het geld maar gestort word.
Heb je geluk, als het je Schoonmoeder was mocht ze nog geen 59 zijn anders ging het niet op.quote:Op vrijdag 27 april 2007 20:36 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Gaat om de over overgrootvader van m'n vrouw. Heeft een zoon gebaard en zijn geboorte was wederom een zoon.
Gelukkig hebben we dan iets gemeenquote:Op vrijdag 27 april 2007 20:37 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Je moet er om lachen, dat doe ik tenminste om de Argentijnen
ik ken enkele Brazilianen en Braziliaansen in dezelfde situatiequote:Op vrijdag 27 april 2007 20:30 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
vaud DAM
kijk in de historie van je vrouw. Zoek de mogelijkheden op die het toelaten.......
Mijn vrouw is Braziliaans. Echter haar over groot vader een Italiaan. De Italiaanse wet zegt dat tot 5 generaties aan de mannelijke kant Brazilianen aanspraak kunnen maken op een Itailiaans paspoort.
Heb ik de afgelopen maanden even uitgezocht.
Moet men wel de originele documenten hebben of bewijs dat het zo is dmv bv navraag bij zgn "cartorios".
Nee DAM ik ken mijn zaakjes, en haal eruit wat mogelijk is voor mijn vrouw en mijzelf.
Ach, dan ga je gewoon naar Italie, is het in 6 maanden gefikt.quote:Op vrijdag 27 april 2007 20:41 schreef qwerty_x het volgende:
[..]
ik ken enkele Brazilianen en Braziliaansen in dezelfde situatie
ze zijn al jaren bezig, hebben alle juiste documenten, zijn al duizenden reais kwijt en zijn geen meter opgeschoten
het is niet zo makkelijk als het lijkt ...
Scheer aub niet alle expats over een kam ....quote:Op vrijdag 27 april 2007 20:34 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Mijn vrouw moet mij menigmaal de mond snoeren omdat ik ga schelden op alles wat met "Brasilia" te maken heeft. Corruptie etc etc.....
Ik ben geen expat, maar emigrant en zal hopelijk m'n leven lang in dit land blijven. Voor expats zal de politiek geen ene moer schelen. Zolang elke maand het geld maar gestort word.
Je flikkert gewoon heel de ambtenaren top eruit en zet er vriendjes neer die financieel afhenkelijk van je zijnquote:Op vrijdag 27 april 2007 20:45 schreef qwerty_x het volgende:
[..]
Scheer aub niet alle expats over een kam ....![]()
En wat betreft die zelfverrijking: uiteraard maak ik me menigmaal druk, maar wat ik veel vreemder vind is het feit dat die gasten ongestoord hun gang kunnen gaan, zonder dat er echt wordt ingegrepen. Sterker: ze worden gewoon herkozen
Ik ben wat dat betreft ook emigrant. Ik ben erg geïnteresseerd in de Amerikaanse politiek, en heb in 2004 zelfs voor de John Kerry campaign gewerkt als vrijwilliger. In 2006 mocht ik bij de tussenverkiezingen voor het eerst stemmen als Amerikaan, en in Januari 2008 krijgen we eerst de California Primaries, gevolgd in November 2008 door de Presidentsverkiezingen.quote:Op vrijdag 27 april 2007 20:34 schreef ErwinRommel het volgende:
Kankeronderzoek - met name door middel van microarrays, een techniek om high throughput mRNA expressie te bepalen, en DNA afwijkingen vast te stellen. Ik kan me vergissen maar volgens mij ben ik je wel eens in een of ander onderzoeksgerelateerd topic tegengekomen, wat deed jij ook alweer? En in het buitenland?quote:Op vrijdag 27 april 2007 11:16 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
hey leuk, een medewetenschapper. wat doe je voor onderzoek?
Kom dan terug naar Nederland. Sinds 3 April geen regen meer gevallen en alweer een week (and counting) 25+ gradenquote:Op vrijdag 27 april 2007 20:47 schreef qwerty_x het volgende:
't is trouwens *&%¨$ weer
en dat net voor een lang weekend ....
de files zijn ongekend lang, een lang weekend met regen, strandgang gecancelled, ....
lol...relax broquote:Op vrijdag 27 april 2007 22:31 schreef qwerty_x het volgende:
als ik het over $%¨$ weer heb, betekent dat nog wel een stukkie warmer dan die kouwe 25 graden van jou !
Ik vind 25 graden een prima temperatuurquote:Op vrijdag 27 april 2007 22:31 schreef qwerty_x het volgende:
als ik het over $%¨$ weer heb, betekent dat nog wel een stukkie warmer dan die kouwe 25 graden van jou !
25 graden, da's al veel te warm man.quote:Op vrijdag 27 april 2007 22:31 schreef qwerty_x het volgende:
hahaha jazekerquote:Op vrijdag 27 april 2007 23:24 schreef le_knightclub_soda het volgende:
Ja, over het weer gesproken, zo irritant, iedereen in Nederland komt me op msn altijd lastigvallen als de temperatuur in Nederland de 15 graden ontstijgt, vooral als ze gelezen hebben dat het hier bewolkt zou zijn (wat vrijwel nooit zo is, afgelopen weken maar 1 dag echt bewolking gehad). Meer mensen daar last van?
nederland is nu lekker...quote:Op zaterdag 28 april 2007 03:01 schreef Libris het volgende:
Hier is het vreselijk week, de hele week al regen, en dan geen motregen, maar wolkbreuken en onweersbuien waar je meer water krijgt dan normaal in een week of 2 weken valt. Aan de andere kant geeft regen wel verkoeling, dus dat is mooi (nu om 9:00 am, is het al 25 graden)...
Ik ga even lekker naar de dierentuinlaters
Ik volg de Taiwanese politiek ook een beetje.quote:Op vrijdag 27 april 2007 20:34 schreef ErwinRommel het volgende:
Voor expats zal de politiek geen ene moer schelen. Zolang elke maand het geld maar gestort word.
Oja, intelligent!quote:Op zaterdag 28 april 2007 14:46 schreef SeLang het volgende:
Ik volg de Taiwanese politiek ook een beetje.
Ze liggen nu te bakkelijen over de de route van de olympische vlam
In Taiwan willen ze niet dat die van China -->Taiwan-->China reist want dat impliceert dat Taiwan een deel is van China
Dat niveau dus
Nee.....met 25 graden dan word het pas lekkerquote:Op vrijdag 27 april 2007 23:29 schreef popolon het volgende:
[..]
25 graden, da's al veel te warm man.
Je hoeft niet naar Italie te gaan om het geboortecertificaat te zoeken, daar heb je bureau's voor. Kost je 125 euro ongeveerquote:Op zaterdag 28 april 2007 17:23 schreef ErwinRommel het volgende:
Idd, zoals DAM zegt, gooi geen geld weg aan advocaten die je een zgn Italiaans paspoort zouden kunnen bezorgen. Doe het zelf. Mooie reden gelijk ook om naar Italië op vakantie te gaan
Nee in 5 jaar heb ik nog geen advocaat gesproken hier om mijn zaakjes te regelen.
Een advocaat die het een beetje binnen een redelijke termijn in Argentinie kan regelen kan wel een paar maandsalarissen van mij krijgenquote:Op zaterdag 28 april 2007 17:23 schreef ErwinRommel het volgende:
Idd, zoals DAM zegt, gooi geen geld weg aan advocaten die je een zgn Italiaans paspoort zouden kunnen bezorgen. Doe het zelf. Mooie reden gelijk ook om naar Italië op vakantie te gaan
Nee in 5 jaar heb ik nog geen advocaat gesproken hier om mijn zaakjes te regelen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |