Ik op IRC in 1997quote:Op dinsdag 24 april 2007 18:37 schreef wonderer het volgende:
Ik via een andere chatbox, maar wel internet dus
Toen was het nog bijzonderquote:Op dinsdag 24 april 2007 20:42 schreef maartena het volgende:
[..]
Ik op IRC in 1997We zochten er allebei niet naar, het gebeurde gewoon! En in 1998 zat ze dus al in Nederland....
Intussen dus alweer bijna 10 jaar samen, dus het gaat allemaal prima!
Is dat "Internets" (Texaans accent) toch nog ergens goed voor....quote:
Een vriend van mij -een die-hard Wisconsinite- zou je dit niet in dank afnemenquote:Op dinsdag 24 april 2007 20:06 schreef Shira het volgende:
ik bestel wel eens kaas via internet (old amsterdam & komijn) oh en uiteraard moet er dan ook meteen poffertjesmix, pannenkoekenmix en winegums besteld worden
![]()
Een echt goede kaas ben ik hier (Wisconsin) nog niet tegengekomen, maar dat mag ik natuurlijk niet hardop zeggen![]()
Wij nog veel ouderwetser: in NL op 't werkquote:Op dinsdag 24 april 2007 20:59 schreef Shira het volgende:
Wij hebben elkaar in NL ontmoet, gewoon, lekker ouderwets in de kroeg
![]()
Ik heb nog oranje vlaggetjes van het WK...quote:Op woensdag 25 april 2007 03:48 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Nog Fokkers die Koninginnedag gaan vieren, trouwens?
We hebben een nieuwe ambassadeur die een feestje geeft bij hem thuis. Misschien maar eens kijkenquote:Op woensdag 25 april 2007 04:08 schreef wonderer het volgende:
[..]
Ik heb nog oranje vlaggetjes van het WK...
Morgen zijn we uitgenodigd op de NL ambasade voor een drankje en wat bitterballenquote:Op woensdag 25 april 2007 03:48 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Wij nog veel ouderwetser: in NL op 't werkHoewel hub ook toen al vrijwel continu in het buitenland was.
Nog Fokkers die Koninginnedag gaan vieren, trouwens?
Ja, töf hequote:Op woensdag 25 april 2007 08:23 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Morgen zijn we uitgenodigd op de NL ambasade voor een drankje en wat bitterballen
Ziet er dreigend uit. Prachtig.quote:Op woensdag 25 april 2007 05:14 schreef StefanP het volgende:
Heel veel wind, regen en onweer. Nu met gratis tornado warning. Het hagelt misschien ook wel maar ik zie geen ruk buiten.
[afbeelding]
Ft. Worth een paar uur geleden.
Ik hoop op een nieuwe devaluatie en die kan met Kirchner nooit ver weg zijnquote:Op dinsdag 24 april 2007 18:45 schreef ErwinRommel het volgende:
Daarom hoop ik ook altijd dat de euro hoog staat
Hou je taai, en laat na afloop nog even horen of je het overleefd hebt!quote:Op woensdag 25 april 2007 05:14 schreef StefanP het volgende:
Heel veel wind, regen en onweer. Nu met gratis tornado warning. Het hagelt misschien ook wel maar ik zie geen ruk buiten.
[afbeelding]
Ft. Worth een paar uur geleden.
quote:
Was je dit al van plan voordat je naar de VS vertrok? Of iets van de afgelopen jaren Wonderer?quote:Op woensdag 25 april 2007 19:29 schreef wonderer het volgende:
Ik was van plan om mijn vent over een paar jaar weer terug te slepen naar nederland, maar als het zo doorgaat wil ik daar echt niet meer wonen. Misschien GB of Duitsland of zo wel, iets dichterbij.
Engeland is altijd een optie geweest, wat mij betreft. Mijn man is van ierse afkomst en met zijn ierse paspoort is ons vestigen in de EU relatief eenvoudig. We spreken allebei de taal en hij heeft nog familie wonen in Ierland.quote:Op woensdag 25 april 2007 19:32 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Was je dit al van plan voordat je naar de VS vertrok? Of iets van de afgelopen jaren Wonderer?
Geen flauw idee. In eerste instantie zeg ik "voor eeuwig". Ik ben in ieder geval NIET van plan naar Nederland terug te keren op korte termijn, en ik heb mijn draai hier wel gevonden.quote:Op woensdag 25 april 2007 19:27 schreef ErwinRommel het volgende:
Voor wie van jullie is de emigratie naar het land waar je nu verblijft van tijdelijke duur en voor wie voor eeuwig? Dus wie denkt Nederland eeuwig de rug toe te zeggen en wie denkt er toch weer over om na verloop van tijd terug te keren naar NL.
Ik leg mijn toekomst eigenlijk niet zo vast. Ik pin mezelf ook niet echt vast op het land waar ik nu woon en heb eerlijk gezegd nog wel bepaalde toekomst(emigratie)dromen. Ik denk echter wel dat ik er moeite mee zou hebben om me weer in de Nederlandse maatschappij te settelen... Nederland voelt nog wel als "mijn landje", maar tegelijkertijd voel ik me er minder thuis...quote:Op woensdag 25 april 2007 19:27 schreef ErwinRommel het volgende:
Voor wie van jullie is de emigratie naar het land waar je nu verblijft van tijdelijke duur en voor wie voor eeuwig? Dus wie denkt Nederland eeuwig de rug toe te zeggen en wie denkt er toch weer over om na verloop van tijd terug te keren naar NL.
Als je plannen hebt die al zo vast staan dan ben je natuurlijk welkom hierquote:Op woensdag 25 april 2007 18:59 schreef tevebe het volgende:
Hoi,
Geldt dit topic alleen voor de mensen die al geemigreerd zijn? Ik vertrek in mei voor een jaar naar Canada. Dan ben ik ook een fokker die in het buitenland woont. Over precies 4 weken zit ik nu ergens boven Canada en over 4,5u land ik in Vancouver.
Hoeveel kost da?quote:Op woensdag 25 april 2007 23:14 schreef Shivo het volgende:
Wat is internet toch fijn; ik ben bezig alle uitzendingen van 'Van jonge leu & oale groond" terug te kijken via de TV Oost site. Heerlijk om hier wat Twents te horenZijn er ook mensen die een Talpa.tv abonnement hebben genomen (voor De Wedstrijden natuurlijk, niet voor de andere programma's)?
Ik download met HiDownload wel eens een stream van uitzendinggemist. Boer zoekt Vrouw is/was altijd leuk, ik kijk tevens Spoorloos. Ik kopieer na de download het videobestand van mijn computer draadloos naar een (oude) computer die ik in de woonkamer heb staan naast de TV, uitgerust met Windows Media Center Edition 2005. Met een afstandsbediening die ik voor $25 bij de electronicahandel heb gehaald kan ik dus zo vanaf de luie bank die PC bedienen en de programma's bekijken.quote:Op woensdag 25 april 2007 23:18 schreef wonderer het volgende:
Nope. Ik kijk af en toe iets op uitzendinggemist maar dat is het wel.
Dat kan niet tenzij je al een andere nationaliteit hebt. Iemand statenloos maken is al decennia verboden.quote:Op woensdag 25 april 2007 19:29 schreef ErwinRommel het volgende:
Wist u trouwens dat je na 10 jaar verblijf in het buitenland, permanent dus, de NL nationaliteit verliest?
Nu zal dit voor weinigen iets uitmaken omdat men toch wel na 5 jaar een paspoort vernieuwd en dan gaat die 10 jaar regel niet meer op
Gewoon weer extra inkomsten voor de Nederlandse schatkist. Duivels slim bedacht ja.
Eeuwig, als het aan mij ligt. Nederlandquote:Op woensdag 25 april 2007 19:27 schreef ErwinRommel het volgende:
In 2003 is de wet zo aangepast dat als je de Nederlandse nationaliteit verliest omdat je 10 jaar lang geen paspoort hebt verlengd dat je je Nederlanderschap weer terug kan krijgen. Je bent nooit echt je Nederlanderschap kwijt, tenzij je vrijwillig een ander staatsburgerschap aanneemt en je niet in een uitzonderingscategorie valt.quote:Op woensdag 25 april 2007 19:29 schreef ErwinRommel het volgende:
Wist u trouwens dat je na 10 jaar verblijf in het buitenland, permanent dus, de NL nationaliteit verliest?
Nu zal dit voor weinigen iets uitmaken omdat men toch wel na 5 jaar een paspoort vernieuwd en dan gaat die 10 jaar regel niet meer op
Gewoon weer extra inkomsten voor de Nederlandse schatkist. Duivels slim bedacht ja.
Ik geloof dat je ons carriere expats noemt: iedere drie a vier jaar hobbelen we weer verder. We zijn nu ruim 8 jaar samen weg, en woonden daarvoor ook al ieder afzonderlijk in buitenlanden. Nederland is beslist mijn land niet meer, het is vreemd geworden. De kinderen zien zichzelf ook niet als Nederlanders, alleen de opa's en oma's doen dat wel, denk ikquote:Op woensdag 25 april 2007 19:27 schreef ErwinRommel het volgende:
Voor wie van jullie is de emigratie naar het land waar je nu verblijft van tijdelijke duur en voor wie voor eeuwig?
Ah, je hebt de storm overleefd!quote:Op donderdag 26 april 2007 02:02 schreef StefanP het volgende:
Eeuwig, als het aan mij ligt. Nederland![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik hoor ook tot die groep, alleen heb ik het elke 6 tot 12 maanden, in januari 2008 verhuis ik weer terug naar NL voor 6 maanden, waarna ik waarschijnlijk naar Sydney, Londen of Madrid ga.quote:Op donderdag 26 april 2007 02:49 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Ik geloof dat je ons carriere expats noemt: iedere drie a vier jaar hobbelen we weer verder. We zijn nu ruim 8 jaar samen weg, en woonden daarvoor ook al ieder afzonderlijk in buitenlanden. Nederland is beslist mijn land niet meer, het is vreemd geworden. De kinderen zien zichzelf ook niet als Nederlanders, alleen de opa's en oma's doen dat wel, denk ik
Wat mij betreft dus over drie jaar weer inpakken en de hort op. Wel weet ik tamelijk zeker dat ik niet in Thailand wil blijven. Sterker nog: ik zou geen traan laten als we hier morgen weg moesten.
Hoe lang we doorgaan met dit leven hangt grotendeels van het werk, en van de kinderen af. Zoals ik al schreef zien ze zichzelf niet als Nederlanders, maar het steeds weer afscheid moeten nemen zou er op een gegeven moment wel in kunnen hakken. We'll see........
Hoe vaak zien de opa en oma's de kinderen?quote:Op donderdag 26 april 2007 02:49 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Ik geloof dat je ons carriere expats noemt: iedere drie a vier jaar hobbelen we weer verder. We zijn nu ruim 8 jaar samen weg, en woonden daarvoor ook al ieder afzonderlijk in buitenlanden. Nederland is beslist mijn land niet meer, het is vreemd geworden. De kinderen zien zichzelf ook niet als Nederlanders, alleen de opa's en oma's doen dat wel, denk ik
Wat mij betreft dus over drie jaar weer inpakken en de hort op. Wel weet ik tamelijk zeker dat ik niet in Thailand wil blijven. Sterker nog: ik zou geen traan laten als we hier morgen weg moesten.
Hoe lang we doorgaan met dit leven hangt grotendeels van het werk, en van de kinderen af. Zoals ik al schreef zien ze zichzelf niet als Nederlanders, maar het steeds weer afscheid moeten nemen zou er op een gegeven moment wel in kunnen hakken. We'll see........
Als hij/zij een Nederlands paspoort heeft, is het geen buitenlandse meerquote:Op donderdag 26 april 2007 11:07 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Wie van de expats heeft een buitenlandse echtenoot/echtgenote met Nederlands paspoort?
Op het begin dacht ik dat ik ook elke 2-3 jaar naar weer een ander land zou verhuizen, maar na 6.5 jaar in London denk ik dat het eeuwig is. Ook ik houd de deur open om eventueel naat NL terug te keren, mocht ik heel ziek worden of in de goot terecht komen of wat dan ook waardoor ik geen inkomen zou hebben hier in deze dure stad. Ook als er iets met m'n ouders zou gebeuren zou ik tijdelijk terug kunnen/willen.quote:Op woensdag 25 april 2007 19:27 schreef ErwinRommel het volgende:
Ja, dat was ook de informatie die ik had.quote:Op donderdag 26 april 2007 02:32 schreef maartena het volgende:
In 2003 is de wet zo aangepast dat als je de Nederlandse nationaliteit verliest omdat je 10 jaar lang geen paspoort hebt verlengd dat je je Nederlanderschap weer terug kan krijgen. Je bent nooit echt je Nederlanderschap kwijt, tenzij je vrijwillig een ander staatsburgerschap aanneemt en je niet in een uitzonderingscategorie valt.
halloquote:Op donderdag 26 april 2007 14:57 schreef elvy het volgende:
Ik kom me hier dan ook maar alvast voorzichtig melden!
Woon op dit moment nog in Nederland, maar vertrek 8 juni naar Kenya.
In het emigratietopic heb ik al één en ander verteld, maar als meer info hier ook gewenst is dan hoor ik het wel.
Dussuh....:Hallo allemaal!![]()
Jawel wel recht op, maar £60 per week is toch een heel stuk minder dan een uitkering in NL. En omdat huur betalen dan natuurlijk niet meer gaat krijg je een council woning aangewezen en die zijn niet altijd even vrolijk.quote:Op donderdag 26 april 2007 12:16 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Heb je geen recht op sociale zekerheid in Engeland?
In Nederland heb je alleen recht op bijstand, helaas nog te veel(als je tenminste niet belastingplichtig bent in Nederland)
Van mij weet je dat al.... Maar goed, ze heeft dan ook in Nederland gewoond, de cursus NT1 Nederlands gevolgd, etc.....quote:Op donderdag 26 april 2007 11:07 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Wie van de expats heeft een buitenlandse echtenoot/echtgenote met Nederlands paspoort?
Yep. Je kunt ook een "bewijs van Nederlanderschap" aanvragen bij het consulaat. Dan hoef je nooit meer je paspoort te verlengen en blijf je sowieso Nederlander (tenzij je het door naturalisatie elders verliest natuurlijk). Dat kan voor sommige mensen die ver van een consulaat wonen (of in plaatsen zoals Taiwan wat door Nederland erkend wordt als China en dus geen eigen consulaat heeft) wellicht handig....quote:Op donderdag 26 april 2007 12:20 schreef Bora-Bora het volgende:
Ja, dat was ook de informatie die ik had.
Maar eh , het eenvoudige feit dat je je paspoort verlengt is dat werkelijk voldoende om je Nederlanderschap in stand te houden?
Tenzij je staatsloos bent en getrouwd met een Nederlander (er zijn dan speciale uitzonderingsmogelijkheden), is de enige manier om Nederlander te worden door minimaal 3 jaar in Nederland te wonen en minimaal 3 jaar getrouwd of geregistreerd partner zijn.quote:Op donderdag 26 april 2007 14:49 schreef Gaoxing het volgende:
Bora-Bora: geen mogelijkheid voor 'de jouwe' om Nederlands te worden?
Als ik het me goed herinner, kon hij het gewoon in Taiwan aanvragen, maar werd zijn paspoort vervolgens naar Thailand gestuurd, en staat dat er dus ook al afgiftepunt in.quote:Op donderdag 26 april 2007 15:54 schreef maartena het volgende:
Ik geloof dat Se Lang al eens naar Thailand moest ofzo vanuit Taiwan om zijn paspoort te verlengen.
Welkomquote:Op donderdag 26 april 2007 14:57 schreef elvy het volgende:
Ik kom me hier dan ook maar alvast voorzichtig melden!
Woon op dit moment nog in Nederland, maar vertrek 8 juni naar Kenya.
In het emigratietopic heb ik al één en ander verteld, maar als meer info hier ook gewenst is dan hoor ik het wel.
Dussuh....:Hallo allemaal!![]()
Je hoeft niet in Nederland te wonen, je moet wel 3 jaar op een plek wonenquote:Op donderdag 26 april 2007 16:04 schreef maartena het volgende:
[..]
Tenzij je staatsloos bent en getrouwd met een Nederlander (er zijn dan speciale uitzonderingsmogelijkheden), is de enige manier om Nederlander te worden door minimaal 3 jaar in Nederland te wonen en minimaal 3 jaar getrouwd of geregistreerd partner zijn.
Klopt, maar daar moet wel bij vermeldt worden dat de persoon die Nederlander wil worden niet in het land mag wonen waar hij/zij een paspoort van heeft.quote:Op donderdag 26 april 2007 16:33 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Je hoeft niet in Nederland te wonen, je moet wel 3 jaar op een plek wonen
Ja, met mijn oerhollandse naam.quote:Op donderdag 26 april 2007 18:15 schreef wonderer het volgende:
Dan praat je toch gewoon Engels?
Nederlands rijbewijs 11 jaar (1 jaar verlopen)quote:Op donderdag 26 april 2007 18:24 schreef Prego het volgende:
maartena:
uit welk lang je rijbewijs komt maakt niets uit. en je creditcard voor de borg ook niet. hoelang heb je je rijbewijs? veel verhuurmaatschappijen accepteren het niet wanneer je hem pas 1 of 2 jaar hebt.
quote:Op donderdag 26 april 2007 18:47 schreef maartena het volgende:
Amerikaans rijbewijs 5 jaar (geldig tot 2011)
Dat zit wel goed
Als je als baby geemigreerd bent heb je ook een oerhollandse naam, alleen spreek je dan geen Nederlandsquote:
Gelukkig wel. Aan de grens met MX is een stadje volledig weggevaagd en 50 mijl verderop steeg het water binnen een uur naar 75cm hoogte.quote:
Volgens mij zal dat geen enkel probleem opleveren. Waarom zou jij als "Nederlands sprekende maar Amerikaans rijbewijs bezitter" gediscrimineerd worden t.o.v. "gewone" Amerikaanse toeristen?quote:Op donderdag 26 april 2007 18:12 schreef maartena het volgende:
Dus: We willen een auto huren. Geen probleem natuurlijk, alleen vraag ik me af of ik in Nederland een auto kan huren "als Amerikaan", dus met mijn Amerikaanse paspoort/rijbewijs. Natuurlijk kunnen alle Amerikanen dat gewoon als toerist, maar ik vraag me dus af of ze niet zomaar moeilijk gaan doen als ik daar met mijn accentloos Nederlands een auto kom afhalen..... Alsof ik zegmaar gewoon een Nederlander ben in Nederland die met een Amerikaans rijbewijs wil huren.
Dat je nog leeft zeg, dat zullen vele fokkerts erg jammer vinden.quote:Op donderdag 26 april 2007 21:44 schreef StefanP het volgende:
[..]
Gelukkig wel. Aan de grens met MX is een stadje volledig weggevaagd en 50 mijl verderop steeg het water binnen een uur naar 75cm hoogte.
Checklist nieuwe woning:
-geen kerk o.i.d. in de buurt
-goed bereikbaar
-ergens een park of zo in de buurt
-winkels binnen bereik
-geen grote bomen in de buurt (tornado's en windvlagen)
-op een heuvel o.i.d. (flooding)
quote:Op donderdag 26 april 2007 14:49 schreef Gaoxing het volgende: Bora-Bora: geen mogelijkheid voor 'de jouwe' om Nederlands te worden?
Die 3 jaar zijn geen enkel probleem; de woonplaats voorlopig nog wel. Maargoed, zoals ik al zei, is er een grote kans dat dat nog weer gaan veranderen, binnen een paar jaartjes.quote:Op donderdag 26 april 2007 16:04 schreef maartena het volgende:Tenzij je staatsloos bent en getrouwd met een Nederlander (er zijn dan speciale uitzonderingsmogelijkheden), is de enige manier om Nederlander te worden door minimaal 3 jaar in Nederland te wonen en minimaal 3 jaar getrouwd of geregistreerd partner zijn.
Noppes, nada nul. Behalve dan een paar woordjes die ik haar geleerd had..... Ze heeft in Utrecht de cursus Nederlands niveau 1 gedaan via de Volksuniversiteit, in het eerste jaar dat ze in Nederland was. Na het eerste jaar is ze gestopt. Ze kwam natuurlijk meteen in aanraking met mijn familie en moest dus Nederlands praten, en leerde dus al snel meer dan in de klas.quote:Op vrijdag 27 april 2007 00:20 schreef Bora-Bora het volgende:
Hoe is trouwens het basisniveau Nederlands voor buitenlanders waar jij het over had, Maartena? Had jouw vrouw vooraf verder geen enkele kennis van de taal?
Da's altijd moeilijk te zeggen, ik ben nu in april en november geweest in LV en dat was ideaal, qua weer en drukte.quote:Op vrijdag 27 april 2007 00:46 schreef Bora-Bora het volgende:
Heel ander vraagje mbt onze trip naar Las Vegas/Grand Canyon, in mei;
moeten we nog rekening houden met extra veel volk in die maand, in verband met extra familie-activiteiten van de Amerikanen rond Moederdag enzo (of andere feest/vakantiedagen -Army-)? Of valt dat verder wel mee? (mbt dingen als autohuur, meer afgelegen hotels Grand Canyon/Monument Valley, mochten we ter plekke van planning willen veranderen bijv...)
Voornamelijk Engels, soms Nederlands. Nederlands kan best wel eens handig zijn op straat enzo....quote:Op vrijdag 27 april 2007 00:41 schreef compier het volgende:
Ik vraag me af, spreken jullie allemaal thuis engels/nederlands of de taal van waar je woont?
Bij mn vader (USA) spreek ik altijd engels, tenzij ik met mn vader alleen ben of als ik boos/gefrustreerd ben dan is het in het nederlands
ps. Nog anderhalve maand![]()
In het weekend van 26-28 Mei is het "Memorial Day", en een lang weekend betekend dat veel Amerikanen uit de Greater Los Angeles area in de auto springen naar Las Vegas, dus in dat weekend kan het wat drukker zijn. Voor het Memorial Day weekend zou ik in ieder geval kijken of je alvast hotels kunt boeken, zeker als je in dat weekend in Las Vegas city of de Grand Canyon denkt te zijn.quote:Op vrijdag 27 april 2007 00:46 schreef Bora-Bora het volgende:
Heel ander vraagje mbt onze trip naar Las Vegas/Grand Canyon, in mei;
moeten we nog rekening houden met extra veel volk in die maand, in verband met extra familie-activiteiten van de Amerikanen rond Moederdag enzo (of andere feest/vakantiedagen -Army-)? Of valt dat verder wel mee? (mbt dingen als autohuur, meer afgelegen hotels Grand Canyon/Monument Valley, mochten we ter plekke van planning willen veranderen bijv...)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |