abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_48761249
Spreken in een andere taal dan de natives is wel leuk, alleen moet je dan weer opletten opletten als je in Nederland bent
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  vrijdag 27 april 2007 @ 01:11:00 #202
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_48761601
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 01:01 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Spreken in een andere taal dan de natives is wel leuk, alleen moet je dan weer opletten opletten als je in Nederland bent
Het kan ook andersom in Nederland..... Ik spreek Engels met een vlekkeloos Amerikaans accent, en toen ik op een gegeven moment op een terrasje zat met mijn vrouw en een Amerikaanse vriendin en lekker in het Engels zat te kwebbelen zaten er naast ons twee Amsterdamse vrouwtjes die luidruchtig in het Nederlands zaten te klagen over "die domme Amerikanuh". (met Amsterdams accent enzo)

Wat ze echter niet wisten is dat we alledrie (de Amerikaanse vriendin woonde ook al een tijd in Nederland) genoeg Nederlands konden om te verstaan waar ze het over hadden..... en toen wij in 100% Nederlands 3 drankjes, een portie bitterballen en wat andere snacks bestelden liepen de dames rood aan..... Toen we ook nog eens alle drie eventjes een enkele seconde in hun richting keken vroegen ze snel de rekening en waren ze vertrokken.

Ook leuk, In San Francisco hebben wij ook wel eens dezelfde fout gemaakt.... niet zozeer dat we over iemand praatten, maar we zaten op een boot op de San Fransico bay, en mijn vrouw zegt dus in het Nederlands "ik moet plassen" - op normaal volume, omdat ze toch dacht dat niemand dat zou verstaan. Zaten er precies achter ons een Nederlands stel dat meteen begon te giechelen toen mijn vrouw dat - met Amerikaans accent - zei..... Maar goed, zo ontmoet je op de vreemdste plekken Nederlanders....

Kwam van de week een installateur voor onze kopieermachines bij het bedrijf waar ik werk langs, zag mijn naam, en wist meteen dat ik Nederlander was. Hijzelf was de zoon van Nederlandse immigranten (half Nederlander/Half indonesisch) die in de jaren 60 vanuit Indonesië naar de VS waren vertrokken. Hij sprak ook nog Nederlands ook.....
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_48761756
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 00:35 schreef maartena het volgende: De vertaling is vooral nodig als men op TV met een Limburger, Fries, Twentenaar of een andere niet-ABN Nederlander praat...
Ja dat is inderdaad erg moeilijk voor een buitenlandstalige. Ik merk dat met mijn man ook. Hij begrijpt vooral veel "passief", maar spreekt het niet echt, afgezien van een aantal basiszinnen en -constructies. Hij is bijv. wel in staat om zijn bedrijf in het Nederlands te presenteren (erg charmant! ), maar echt een gesprek in het Nederlands voeren, is moeilijk, alhoewel hij de gesprekspartner over het algemeen goed kan volgen.
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 00:35 schreef maartena het volgende: In Gramatica denkt ze nog steeds veel in het Engels, en ze zet vaak de woorden in Engelse volgorde. Ook haalt ze wel eens woorden door elkaar.... soms erg grappig. Zo is "to save" namelijk "sparen", maar het kan ook "bewaren" en "redden" betekenen, en soms heeft ze het dus wel eens over "sparen" als het "bewaren" moet zijn enzo.....
Jaaa, dat kennik. Dat is zoooo... "delicious"!! Ben ik ook dol op!
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 00:35 schreef maartena het volgende: Hier in de VS is ze natuurlijk veel minder blootgesteld aan het Nederlands, dus het niveau gaat niet veel meer omhoog eigenlijk, alhoewel ze er de laatste tijd weer erg veel mee bezig is - nu de tickets voor Nederland geboekt zijn.
Ja, als wij verder niet met Nederlanders in contact zijn (beroepsmatig of privé), dan gaat zijn Nederlands eerder achteruit dan vooruit, maar da's wel normaal, aangezien we samen alleen maar Frans spreken.

En ik kan me ook goed voorstellen dat het niet supermotiverend is als je de taal verder niet direct kunt toepassen. Je hebt tenslotte geen middelbare school-mentaliteit meer...
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 00:35 schreef maartena het volgende:Toen mijn moeder afgelopen Maart op bezoek kwam kon ze het prima redden met haar in het Nederlands. Mijn moeder doet ook erg haar best om Engels te leren trouwens, dat deed ze al toen mijn vrouw nog in Nederland was, en voordat ze naar de VS op bezoek kwam heeft ze nog Harry Potter in het Engels gelezen om de taal weer op te pakken.
Ik vind het altijd hilarisch als mijn man met mijn familie en vrienden communiceert. Dat gaat over het algemeen in het Engels, dusseh...
Toch doet iedereen altijd erg veel moeite om zich helder en begrijpelijk uit te drukken. Mijn moeder stort zich indd ook regelmatig op een Franse cursus of Franse TV, om een en ander een beetje op te frissen.
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 00:35 schreef maartena het volgende:Mijn vrouw wil beginnen aan Kruistocht in Spijkerbroek van Thea Beckman. We hebben het al een tijd liggen hier, maar alhoewel het eigenlijk een kinder/jeugdboek is, is het voor haar denk ik nog best een uitdaging om te lezen.....
Gaaf boek! (toen ik klein was ) Ik heb geen idee hoe ik het nu zou vinden!.. Maar het is juist wel goed om met een jeugdboek te beginnnen! Zo leer je je moedertaal tenslotte ook, dus waarom niet een buitenlandse taal! Het taalgebruik zal eenvoudiger zijn dan in andere literatuur. Wens haar er maar sterkte mee! Ik vind het wél erg moedig hoor!
 FR
pi_48761784
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 01:01 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Oh, ken je dat probleem?!!
 FR
pi_48761831
Leuke (en vrij herkenbare) anekdotes, Maartena!
 FR
pi_48761851
Ja, ik zit altijd andere mensen af te zeiken in het Nederlands of in het Duits met een vriend van me.

Iedereen weet over wie je het hebt, maar ze weten niet wat je zegt

In Nederland moet ik me dan weer aanpassen
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_48761866
Het valt me op in Nederland dat iedereen je aankijkt en zeker als het lang duurt is het erg irritant
pi_48761952
quote:
Op donderdag 26 april 2007 14:49 schreef Gaoxing het volgende:
PeuRac: woei, dat is wel erg vaak! Maar goed, ik neem niet aan dat er dan ook een gezin mee trekt?

DAM: 1 of 2 keer per jaar, en zo af en toe een jaar niet.

Bora-Bora: geen mogelijkheid voor 'de jouwe' om Nederlands te worden? En ja, je paspoort geldig houden is echt genoeg om je Nederlanderschap in stand te houden. Die regeling geldt trouwens vanaf 18 jaar: daarvoor blijft een kind ook zonder geldig NL paspoort staatsburger.
Nee, misschien mijn vriendin, maar dat zie ik tegen die tijd wel, de komende 4 jaar zal ik in elk geval nergens langer als 12 maanden wonen, meestal zelfs maar 6 maanden.

Ik kom trouwens net terug van het koninginnendag feest op de NL ambasade hier in Finland, dat viel zwaar tegen zeg om 19u beginnen en om 21u was het al afgelopen, en dan schenken ze Grolsch in Heineken glazen(?) en het was véél te druk. Gelukkig met wat interessante mensen nog ff naar de kroeg geweest en een typische nederlandse kroeg avond van gemaakt
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_48762110
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 00:53 schreef maartena het volgende:In het weekend van 26-28 Mei is het "Memorial Day", en een lang weekend betekend dat veel Amerikanen uit de Greater Los Angeles area in de auto springen naar Las Vegas, dus in dat weekend kan het wat drukker zijn. Voor het Memorial Day weekend zou ik in ieder geval kijken of je alvast hotels kunt boeken, zeker als je in dat weekend in Las Vegas city of de Grand Canyon denkt te zijn.

Ik denk dat het voor de rest wel mee zal vallen...... Je kunt verder erg goed op de bonnefooi door de VS trekken.
Okee, dat is wel een opluchting. Wij vinden het eigenlijk het prettigst om ons niet àl te veel vast te leggen op reserveringen en trajecten enzo, maar ik begon een beetje bang te worden dat dat misschien problemen zou kunnen opleveren, in die periode/regio. Oeff! Doet me echt plezier dat we het grotendeels gewoon op ons af kunnen laten komen.

Ik zal rekening houden met dat Memorial Day-weekend, in ieder geval! Hartstikke thanks!!
 FR
  vrijdag 27 april 2007 @ 01:29:43 #210
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_48762130
Hoi ,.
KuikenGuppy
pi_48762242
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 01:23 schreef PeuRac het volgende: Ik kom trouwens net terug van het koninginnendag feest op de NL ambasade hier in Finland, dat viel zwaar tegen zeg om 19u beginnen en om 21u was het al afgelopen, en dan schenken ze Grolsch in Heineken glazen(?) en het was véél te druk. Gelukkig met wat interessante mensen nog ff naar de kroeg geweest en een typische nederlandse kroeg avond van gemaakt
Hier is het ook maar 2 uurtjes. Vanavond al trouwens!
 FR
  vrijdag 27 april 2007 @ 01:37:01 #212
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_48762357
Mijn vent is nog steeds bij hoofdstuk drie van Nederlands in 3 maanden leren. Hij heeft het boek al bijna zeven jaar in huis

Maar als ie een keer een cursus volgt (hij leert auditief) heeft ie het in drie maanden ook echt onder de knie.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_48762457
In 3 maanden onder de knie, das knap.

http://tros.nl/index.php?id=512

Vooral die laatste is
  vrijdag 27 april 2007 @ 01:46:06 #214
71919 wonderer
pi_48762584
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 01:41 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Dat is ie ook

Hij hoort het verschil tussen een Amsterdammer en een Hagenees en meer dan zes of zeven weken Nederland heeft ie niet qua ervaring (over vijf jaar verspreid). Hij pikt het echt snel op.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
pi_48762934
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 01:41 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

http://tros.nl/index.php?id=512

Vooral die laatste is
Oja, wassie leuk, vanavond?
De follow-up van dat jonge stel dat naar Kreta vertrok?!!
 FR
pi_48762935
pi_48762938
Touristich
pi_48763028
Ja, echt deprimerend, zo'n emigratie!

Maar aan de andere kant vond ik 't best wel moedig van zo'n superjong stel dat verder weinig wereldwijs was... Tenslotte is het interessanter om zo'n soort ervaring op te doen, dan in je eigen durp jarenlang lopende bandwerk te blijven doen (want dat deed dat meisje toch?!) en verder niks anders van de wereld te zien!

Petje af dus, maar tegelijkertijd heeerlijk deprimerend!!!
 FR
pi_48763055
Hij werkte als metaal-werker.

6000 euro voor het restaurant en 500 euro per maand voor het huis en restaurant was overigens best een goede deal. Daar kan je je niet echt een buil aan vallen
pi_48763112
Hier op de TV heb je alleen maar ellende, daar kan je er niks van verstaan dus is er geen ellende. Gaaf man

pi_48763143
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 02:13 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Hij werkte als metaal-werker.
Ja, en zij in een fabriek ofzoiets.
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 02:13 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:6000 euro voor het restaurant en 500 euro per maand voor het huis en restaurant was overigens best een goede deal. Daar kan je je niet echt een buil aan vallen
Nee precies, dat is zo'n ervaring wel waard! (afijn, ik weet niet hoeveel deprimerender het vanavond nog is gebleken, natuurlijk! )

Ik moet wel bekennen dat als ik die jongen persoonlijk gekend had, ik absoluut noooit gedacht zou hebben dat die in staat was om dit plan dan ook werkelijk door te zetten!

'k Ga de aflevering binnenkort gauw 's kijken! Eerst nog die van dat gezin dat naar Mexico vertrok!
 FR
pi_48763181
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 02:18 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Hier op de TV heb je alleen maar ellende, daar kan je er niks van verstaan dus is er geen ellende. Gaaf man

Heb je geen ongelijk in!
 FR
pi_48763408
Meld me ook even vanuit Lissabon, woon hier inmiddels 3 maand, zet mezelf niet helemaal op de kaart, over een paar maand keer ik alweer terug, maar hou 't topic wel even in de gaten. Ben ik de enige fokker in Portugal?
pi_48763560
Geen idee! Is me nog nooit opgevallen...
 FR
  vrijdag 27 april 2007 @ 05:18:03 #225
44629 Skeffie
@ Suzhou, China
pi_48764485
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 02:37 schreef le_knightclub_soda het volgende:
Meld me ook even vanuit Lissabon, woon hier inmiddels 3 maand, zet mezelf niet helemaal op de kaart, over een paar maand keer ik alweer terug, maar hou 't topic wel even in de gaten. Ben ik de enige fokker in Portugal?
Welkom

Kijk anders even in de openingspost of op de kaart zelf, dan zie je gelijk of er nog meer mensen in Portugal zitten
Some call Flair, "The Dirtiest Player in the Game." Others refer to him as simply "The Nature Boy."
To be the man........ You've got to beat the man, WHOOOOOOOO
pi_48770543
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 20:22 schreef Shivo het volgende:
Harvard onderzoeker hier
hey leuk, een medewetenschapper. wat doe je voor onderzoek?
pi_48771091
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 05:18 schreef Skeffie het volgende:

[..]

Welkom

Kijk anders even in de openingspost of op de kaart zelf, dan zie je gelijk of er nog meer mensen in Portugal zitten
Zie niemand, mezelf dan toch maar even eropgezet.

Ik zie ook 2 users in Finland op de kaart staan, is deze taal echt zo moeilijk als beweert word? (zelfde vraag voor eventuele fokkers in Hongarije...)

Ohja en m.b.t. Japans, is die taal echt zoveel moeilijker dan Chinees?
pi_48777217
Bonjour! Heb mezelf ook maar even op de kaart gezet. Woon nu sinds ruim een jaar samen met mijn vrouw in de Provence, zuid-oost Frankrijk. Ik ben webdeveloper en heb na een 10-jarig avontuur in die business in Nederland besloten dat ik weer kleinschalig wilde werken en mijn vrouw en ik zijn dol op dit deel van Frankrijk dus tijdens een vakantie in 2003 hebben we besloten het erop te wagen. Hadden veel voor te bereiden o.a. een winkel verkopen dus hebben we ons 2 jaar de tijd gegeven. Uiteindelijk zijn we iets meer dan 2 jaar na de beslissing op huizenjacht gegaan en zijn februari 2006 hierheen verhuist.

Inmiddels is mijn s.a.r.l. (franse bv) ook van start met vooral Nederlandse klanten. Privé begint het leven ook weer vorm te krijgen doordat we leuke vrienden hebben gevonden, iets wat je na een emigratie wel mist vind ik.

Om een idee te krijgen van het leven hier heb ik een blog gemaakt voor familie en vrienden.
(.)(.) | J'habite à Tavernes, le Var, France.
  vrijdag 27 april 2007 @ 15:13:05 #229
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_48779620
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 02:37 schreef le_knightclub_soda het volgende:
(..)
Ben ik de enige fokker in Portugal?
volgens mij wel
er zijn enkelen hier die dezelfde taal spreken als jij

alleen onze manier van spreken is een heel stuk charmanter en melodieuzer dan die van jullie
zonnig Brasil
pi_48780511
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 15:13 schreef qwerty_x het volgende:

[..]

volgens mij wel

alleen onze manier van spreken is een heel stuk charmanter en melodieuzer dan die van jullie
Haha kan 't er eigenlijk alleen maar mee eens zijn, om nog maar te zwijgen over het verschil in kwaliteit qua muziek. Ik hoor liever Jorge Ben, Elis Regina of Tom Jobim dan dat ge-Fado de hele dag, maar dat kan ik hier beter niet hardop zeggen.
  vrijdag 27 april 2007 @ 15:52:31 #231
111528 Viajero
Who dares wins
pi_48781100
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 15:13 schreef qwerty_x het volgende:

[..]

volgens mij wel

Helemaal mee eens, het lijken wel twee verschillende talen met hoe hard en afgebeten ze het in Portugal spreken.

De meeste Portugezen die ik ken zijn het er trouwens ook mee eens dat Braziliaans veel mooier klinkt.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  vrijdag 27 april 2007 @ 16:29:49 #232
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_48782470
het klinkt inderdaad alsof ze een mitrailleur aan het afvuren zijn
ik moet trouwens toegeven dat het portugees in Portugal voor mij niet echt makkelijk te volgen is
afgezien van het feit dat ik niet alles 100% begrijp moet ik echt m'n aandacht erbij houden om het te volgen
zonnig Brasil
  vrijdag 27 april 2007 @ 16:39:53 #233
111528 Viajero
Who dares wins
pi_48782786
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 16:29 schreef qwerty_x het volgende:
het klinkt inderdaad alsof ze een mitrailleur aan het afvuren zijn
ik moet trouwens toegeven dat het portugees in Portugal voor mij niet echt makkelijk te volgen is
afgezien van het feit dat ik niet alles 100% begrijp moet ik echt m'n aandacht erbij houden om het te volgen
Dat heb ik ook, maar toen ik er was was ik na twee/drie dagen wel enigszins gewend, en ging het wat makkelijker.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  vrijdag 27 april 2007 @ 16:53:17 #234
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_48783172
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 00:41 schreef compier het volgende:
Ik vraag me af, spreken jullie allemaal thuis engels/nederlands of de taal van waar je woont?
Bij mn vader (USA) spreek ik altijd engels, tenzij ik met mn vader alleen ben of als ik boos/gefrustreerd ben dan is het in het nederlands
ps. Nog anderhalve maand
Met m'n vrouw spreek ik engels en eveneens op het werk.
In het dagelijkse leven spreek ik portugees. Dus op feestjes, met de schoonouders, overal behalve thuis en op het werk.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  vrijdag 27 april 2007 @ 17:01:02 #235
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_48783367
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 16:53 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Met m'n vrouw spreek ik engels en eveneens op het werk.
In het dagelijkse leven spreek ik portugees. Dus op feestjes, met de schoonouders, overal behalve thuis en op het werk.
dus in het dagelijkse leven spreek je engels, geen portugees
zonnig Brasil
  vrijdag 27 april 2007 @ 17:34:03 #236
110987 ErwinRommel
pi_48784186
het is maar hoe je het ziet qwerty
Ik ben meer thuis dan dat ik werk, en m'n vrouw zie ik ook maar een schamele 3 uur per dag.
  vrijdag 27 april 2007 @ 17:37:42 #237
110987 ErwinRommel
pi_48784277
Over het Braziliaans Portugees, ook weer is dat afhankelijk van waar je woont.
Zo kan ik bv een rasechte Baiana(o) weer amper verstaan. Te veel accent. En aan de telefoon zooooooooooooooooooooooooo.................langzaaaaaaaaaaaaaaaammmmmmmmmmmmmmmm.
Maar een mooie taal is het Braziliaans Portugees wel.

Btw, m'n vrouw is niet kortzichtig
  vrijdag 27 april 2007 @ 17:55:52 #239
111528 Viajero
Who dares wins
pi_48784702
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 17:52 schreef le_knightclub_soda het volgende:
Zo hoort Portugees te klinken

Helemaal mee eens, Elis Regina is (was, helaas.. ) geweldig!
  vrijdag 27 april 2007 @ 18:22:47 #240
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_48785398
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 15:52 schreef Viajero het volgende:
De meeste Portugezen die ik ken zijn het er trouwens ook mee eens dat Braziliaans veel mooier klinkt.
Tja... en ik vind dan dat het Brits Engels toch weer veel mooier klinkt dan het Amerikaans, en ik denk dat velen het hier wel met me eens zijn - behalve StefanP natuurlijk.

Schots!
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  vrijdag 27 april 2007 @ 18:24:01 #241
71919 wonderer
pi_48785432
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 18:22 schreef maartena het volgende:

[..]

Tja... en ik vind dan dat het Brits Engels toch weer veel mooier klinkt dan het Amerikaans, en ik denk dat velen het hier wel met me eens zijn - behalve StefanP natuurlijk.

Schots!
En Iers
  vrijdag 27 april 2007 @ 18:26:17 #242
111528 Viajero
Who dares wins
pi_48785500
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 18:22 schreef maartena het volgende:

[..]

Schots!
Dat ben ik dan weer niet met je eens, terwijl ik hier tussen de Britten woon. Is the grass really always greener on the other side?
  vrijdag 27 april 2007 @ 18:28:55 #243
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_48785579
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 18:26 schreef Viajero het volgende:
Dat ben ik dan weer niet met je eens, terwijl ik hier tussen de Britten woon. Is the grass really always greener on the other side?
Ach, sommige Amerikaanse accenten hebben ook wel wat hoor....
-
  vrijdag 27 april 2007 @ 18:30:00 #244
71919 wonderer
pi_48785615
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 18:28 schreef maartena het volgende:

[..]

Ach, sommige Amerikaanse accenten hebben ook wel wat hoor....
Welke dan?
  vrijdag 27 april 2007 @ 18:31:18 #245
111528 Viajero
Who dares wins
pi_48785653
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 18:30 schreef wonderer het volgende:

[..]

Welke dan?
New Mexican!!
  vrijdag 27 april 2007 @ 18:34:09 #246
71919 wonderer
pi_48785738
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 18:31 schreef Viajero het volgende:

[..]

New Mexican!!
Die ken ik niet geloof ik. Maar dat zal Spaans klinken? Antonio Banderas achtig?
pi_48785836
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 18:30 schreef wonderer het volgende:

[..]

Welke dan?
New Yorks met Italiaans accent.
pi_48785844
Argentinie heeft nu overigens veel expats die eerst in Brazilie woonden en nu naar Argentinie zijn gegaan omdat ze met het salaris dat ze in Brazilie verdienden niet (meer) goed kunnen leven

Vond ik wel opvallend
  vrijdag 27 april 2007 @ 18:38:22 #249
111528 Viajero
Who dares wins
pi_48785859
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 18:34 schreef wonderer het volgende:

[..]

Die ken ik niet geloof ik. Maar dat zal Spaans klinken? Antonio Banderas achtig?
Nee, absoluut niet. Ik mag juist het Spaanse accent in Engels niet zo, en Antonio Banderas al helemaal niet. Verwarrend genoeg noemen veel New Mexicans zich wel "Spanish", maar het accent is dichter bij Mexicaans, hoewel het dat ook niet echt is.

Altijd lastig om accenten te omschrijven..

Als je kijkt naar Hispanic films als bv Selena, My Family, La Bamba of Blood in, Blood out, dan krijg je een aardig idee van hoe New Mexican klinkt.
  vrijdag 27 april 2007 @ 18:39:51 #250
111528 Viajero
Who dares wins
pi_48785914
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 18:37 schreef le_knightclub_soda het volgende:

[..]

New Yorks met Italiaans accent.
hehehe, New Joisey is ook wel cool.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')