abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_48761249
Spreken in een andere taal dan de natives is wel leuk, alleen moet je dan weer opletten opletten als je in Nederland bent
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  vrijdag 27 april 2007 @ 01:11:00 #202
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_48761601
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 01:01 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Spreken in een andere taal dan de natives is wel leuk, alleen moet je dan weer opletten opletten als je in Nederland bent
Het kan ook andersom in Nederland..... Ik spreek Engels met een vlekkeloos Amerikaans accent, en toen ik op een gegeven moment op een terrasje zat met mijn vrouw en een Amerikaanse vriendin en lekker in het Engels zat te kwebbelen zaten er naast ons twee Amsterdamse vrouwtjes die luidruchtig in het Nederlands zaten te klagen over "die domme Amerikanuh". (met Amsterdams accent enzo)

Wat ze echter niet wisten is dat we alledrie (de Amerikaanse vriendin woonde ook al een tijd in Nederland) genoeg Nederlands konden om te verstaan waar ze het over hadden..... en toen wij in 100% Nederlands 3 drankjes, een portie bitterballen en wat andere snacks bestelden liepen de dames rood aan..... Toen we ook nog eens alle drie eventjes een enkele seconde in hun richting keken vroegen ze snel de rekening en waren ze vertrokken.

Ook leuk, In San Francisco hebben wij ook wel eens dezelfde fout gemaakt.... niet zozeer dat we over iemand praatten, maar we zaten op een boot op de San Fransico bay, en mijn vrouw zegt dus in het Nederlands "ik moet plassen" - op normaal volume, omdat ze toch dacht dat niemand dat zou verstaan. Zaten er precies achter ons een Nederlands stel dat meteen begon te giechelen toen mijn vrouw dat - met Amerikaans accent - zei..... Maar goed, zo ontmoet je op de vreemdste plekken Nederlanders....

Kwam van de week een installateur voor onze kopieermachines bij het bedrijf waar ik werk langs, zag mijn naam, en wist meteen dat ik Nederlander was. Hijzelf was de zoon van Nederlandse immigranten (half Nederlander/Half indonesisch) die in de jaren 60 vanuit Indonesië naar de VS waren vertrokken. Hij sprak ook nog Nederlands ook.....
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_48761756
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 00:35 schreef maartena het volgende: De vertaling is vooral nodig als men op TV met een Limburger, Fries, Twentenaar of een andere niet-ABN Nederlander praat...
Ja dat is inderdaad erg moeilijk voor een buitenlandstalige. Ik merk dat met mijn man ook. Hij begrijpt vooral veel "passief", maar spreekt het niet echt, afgezien van een aantal basiszinnen en -constructies. Hij is bijv. wel in staat om zijn bedrijf in het Nederlands te presenteren (erg charmant! ), maar echt een gesprek in het Nederlands voeren, is moeilijk, alhoewel hij de gesprekspartner over het algemeen goed kan volgen.
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 00:35 schreef maartena het volgende: In Gramatica denkt ze nog steeds veel in het Engels, en ze zet vaak de woorden in Engelse volgorde. Ook haalt ze wel eens woorden door elkaar.... soms erg grappig. Zo is "to save" namelijk "sparen", maar het kan ook "bewaren" en "redden" betekenen, en soms heeft ze het dus wel eens over "sparen" als het "bewaren" moet zijn enzo.....
Jaaa, dat kennik. Dat is zoooo... "delicious"!! Ben ik ook dol op!
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 00:35 schreef maartena het volgende: Hier in de VS is ze natuurlijk veel minder blootgesteld aan het Nederlands, dus het niveau gaat niet veel meer omhoog eigenlijk, alhoewel ze er de laatste tijd weer erg veel mee bezig is - nu de tickets voor Nederland geboekt zijn.
Ja, als wij verder niet met Nederlanders in contact zijn (beroepsmatig of privé), dan gaat zijn Nederlands eerder achteruit dan vooruit, maar da's wel normaal, aangezien we samen alleen maar Frans spreken.

En ik kan me ook goed voorstellen dat het niet supermotiverend is als je de taal verder niet direct kunt toepassen. Je hebt tenslotte geen middelbare school-mentaliteit meer...
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 00:35 schreef maartena het volgende:Toen mijn moeder afgelopen Maart op bezoek kwam kon ze het prima redden met haar in het Nederlands. Mijn moeder doet ook erg haar best om Engels te leren trouwens, dat deed ze al toen mijn vrouw nog in Nederland was, en voordat ze naar de VS op bezoek kwam heeft ze nog Harry Potter in het Engels gelezen om de taal weer op te pakken.
Ik vind het altijd hilarisch als mijn man met mijn familie en vrienden communiceert. Dat gaat over het algemeen in het Engels, dusseh...
Toch doet iedereen altijd erg veel moeite om zich helder en begrijpelijk uit te drukken. Mijn moeder stort zich indd ook regelmatig op een Franse cursus of Franse TV, om een en ander een beetje op te frissen.
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 00:35 schreef maartena het volgende:Mijn vrouw wil beginnen aan Kruistocht in Spijkerbroek van Thea Beckman. We hebben het al een tijd liggen hier, maar alhoewel het eigenlijk een kinder/jeugdboek is, is het voor haar denk ik nog best een uitdaging om te lezen.....
Gaaf boek! (toen ik klein was ) Ik heb geen idee hoe ik het nu zou vinden!.. Maar het is juist wel goed om met een jeugdboek te beginnnen! Zo leer je je moedertaal tenslotte ook, dus waarom niet een buitenlandse taal! Het taalgebruik zal eenvoudiger zijn dan in andere literatuur. Wens haar er maar sterkte mee! Ik vind het wél erg moedig hoor!
 FR
pi_48761784
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 01:01 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Oh, ken je dat probleem?!!
 FR
pi_48761831
Leuke (en vrij herkenbare) anekdotes, Maartena!
 FR
pi_48761851
Ja, ik zit altijd andere mensen af te zeiken in het Nederlands of in het Duits met een vriend van me.

Iedereen weet over wie je het hebt, maar ze weten niet wat je zegt

In Nederland moet ik me dan weer aanpassen
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_48761866
Het valt me op in Nederland dat iedereen je aankijkt en zeker als het lang duurt is het erg irritant
pi_48761952
quote:
Op donderdag 26 april 2007 14:49 schreef Gaoxing het volgende:
PeuRac: woei, dat is wel erg vaak! Maar goed, ik neem niet aan dat er dan ook een gezin mee trekt?

DAM: 1 of 2 keer per jaar, en zo af en toe een jaar niet.

Bora-Bora: geen mogelijkheid voor 'de jouwe' om Nederlands te worden? En ja, je paspoort geldig houden is echt genoeg om je Nederlanderschap in stand te houden. Die regeling geldt trouwens vanaf 18 jaar: daarvoor blijft een kind ook zonder geldig NL paspoort staatsburger.
Nee, misschien mijn vriendin, maar dat zie ik tegen die tijd wel, de komende 4 jaar zal ik in elk geval nergens langer als 12 maanden wonen, meestal zelfs maar 6 maanden.

Ik kom trouwens net terug van het koninginnendag feest op de NL ambasade hier in Finland, dat viel zwaar tegen zeg om 19u beginnen en om 21u was het al afgelopen, en dan schenken ze Grolsch in Heineken glazen(?) en het was véél te druk. Gelukkig met wat interessante mensen nog ff naar de kroeg geweest en een typische nederlandse kroeg avond van gemaakt
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_48762110
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 00:53 schreef maartena het volgende:In het weekend van 26-28 Mei is het "Memorial Day", en een lang weekend betekend dat veel Amerikanen uit de Greater Los Angeles area in de auto springen naar Las Vegas, dus in dat weekend kan het wat drukker zijn. Voor het Memorial Day weekend zou ik in ieder geval kijken of je alvast hotels kunt boeken, zeker als je in dat weekend in Las Vegas city of de Grand Canyon denkt te zijn.

Ik denk dat het voor de rest wel mee zal vallen...... Je kunt verder erg goed op de bonnefooi door de VS trekken.
Okee, dat is wel een opluchting. Wij vinden het eigenlijk het prettigst om ons niet àl te veel vast te leggen op reserveringen en trajecten enzo, maar ik begon een beetje bang te worden dat dat misschien problemen zou kunnen opleveren, in die periode/regio. Oeff! Doet me echt plezier dat we het grotendeels gewoon op ons af kunnen laten komen.

Ik zal rekening houden met dat Memorial Day-weekend, in ieder geval! Hartstikke thanks!!
 FR
  vrijdag 27 april 2007 @ 01:29:43 #210
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_48762130
Hoi ,.
KuikenGuppy
pi_48762242
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 01:23 schreef PeuRac het volgende: Ik kom trouwens net terug van het koninginnendag feest op de NL ambasade hier in Finland, dat viel zwaar tegen zeg om 19u beginnen en om 21u was het al afgelopen, en dan schenken ze Grolsch in Heineken glazen(?) en het was véél te druk. Gelukkig met wat interessante mensen nog ff naar de kroeg geweest en een typische nederlandse kroeg avond van gemaakt
Hier is het ook maar 2 uurtjes. Vanavond al trouwens!
 FR
  vrijdag 27 april 2007 @ 01:37:01 #212
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_48762357
Mijn vent is nog steeds bij hoofdstuk drie van Nederlands in 3 maanden leren. Hij heeft het boek al bijna zeven jaar in huis

Maar als ie een keer een cursus volgt (hij leert auditief) heeft ie het in drie maanden ook echt onder de knie.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_48762457
In 3 maanden onder de knie, das knap.

http://tros.nl/index.php?id=512

Vooral die laatste is
  vrijdag 27 april 2007 @ 01:46:06 #214
71919 wonderer
pi_48762584
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 01:41 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Dat is ie ook

Hij hoort het verschil tussen een Amsterdammer en een Hagenees en meer dan zes of zeven weken Nederland heeft ie niet qua ervaring (over vijf jaar verspreid). Hij pikt het echt snel op.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
pi_48762934
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 01:41 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

http://tros.nl/index.php?id=512

Vooral die laatste is
Oja, wassie leuk, vanavond?
De follow-up van dat jonge stel dat naar Kreta vertrok?!!
 FR
pi_48762935
pi_48762938
Touristich
pi_48763028
Ja, echt deprimerend, zo'n emigratie!

Maar aan de andere kant vond ik 't best wel moedig van zo'n superjong stel dat verder weinig wereldwijs was... Tenslotte is het interessanter om zo'n soort ervaring op te doen, dan in je eigen durp jarenlang lopende bandwerk te blijven doen (want dat deed dat meisje toch?!) en verder niks anders van de wereld te zien!

Petje af dus, maar tegelijkertijd heeerlijk deprimerend!!!
 FR
pi_48763055
Hij werkte als metaal-werker.

6000 euro voor het restaurant en 500 euro per maand voor het huis en restaurant was overigens best een goede deal. Daar kan je je niet echt een buil aan vallen
pi_48763112
Hier op de TV heb je alleen maar ellende, daar kan je er niks van verstaan dus is er geen ellende. Gaaf man

pi_48763143
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 02:13 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Hij werkte als metaal-werker.
Ja, en zij in een fabriek ofzoiets.
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 02:13 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:6000 euro voor het restaurant en 500 euro per maand voor het huis en restaurant was overigens best een goede deal. Daar kan je je niet echt een buil aan vallen
Nee precies, dat is zo'n ervaring wel waard! (afijn, ik weet niet hoeveel deprimerender het vanavond nog is gebleken, natuurlijk! )

Ik moet wel bekennen dat als ik die jongen persoonlijk gekend had, ik absoluut noooit gedacht zou hebben dat die in staat was om dit plan dan ook werkelijk door te zetten!

'k Ga de aflevering binnenkort gauw 's kijken! Eerst nog die van dat gezin dat naar Mexico vertrok!
 FR
pi_48763181
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 02:18 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Hier op de TV heb je alleen maar ellende, daar kan je er niks van verstaan dus is er geen ellende. Gaaf man

Heb je geen ongelijk in!
 FR
pi_48763408
Meld me ook even vanuit Lissabon, woon hier inmiddels 3 maand, zet mezelf niet helemaal op de kaart, over een paar maand keer ik alweer terug, maar hou 't topic wel even in de gaten. Ben ik de enige fokker in Portugal?
pi_48763560
Geen idee! Is me nog nooit opgevallen...
 FR
  vrijdag 27 april 2007 @ 05:18:03 #225
44629 Skeffie
@ Suzhou, China
pi_48764485
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 02:37 schreef le_knightclub_soda het volgende:
Meld me ook even vanuit Lissabon, woon hier inmiddels 3 maand, zet mezelf niet helemaal op de kaart, over een paar maand keer ik alweer terug, maar hou 't topic wel even in de gaten. Ben ik de enige fokker in Portugal?
Welkom

Kijk anders even in de openingspost of op de kaart zelf, dan zie je gelijk of er nog meer mensen in Portugal zitten
Some call Flair, "The Dirtiest Player in the Game." Others refer to him as simply "The Nature Boy."
To be the man........ You've got to beat the man, WHOOOOOOOO
pi_48770543
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 20:22 schreef Shivo het volgende:
Harvard onderzoeker hier
hey leuk, een medewetenschapper. wat doe je voor onderzoek?
pi_48771091
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 05:18 schreef Skeffie het volgende:

[..]

Welkom

Kijk anders even in de openingspost of op de kaart zelf, dan zie je gelijk of er nog meer mensen in Portugal zitten
Zie niemand, mezelf dan toch maar even eropgezet.

Ik zie ook 2 users in Finland op de kaart staan, is deze taal echt zo moeilijk als beweert word? (zelfde vraag voor eventuele fokkers in Hongarije...)

Ohja en m.b.t. Japans, is die taal echt zoveel moeilijker dan Chinees?
pi_48777217
Bonjour! Heb mezelf ook maar even op de kaart gezet. Woon nu sinds ruim een jaar samen met mijn vrouw in de Provence, zuid-oost Frankrijk. Ik ben webdeveloper en heb na een 10-jarig avontuur in die business in Nederland besloten dat ik weer kleinschalig wilde werken en mijn vrouw en ik zijn dol op dit deel van Frankrijk dus tijdens een vakantie in 2003 hebben we besloten het erop te wagen. Hadden veel voor te bereiden o.a. een winkel verkopen dus hebben we ons 2 jaar de tijd gegeven. Uiteindelijk zijn we iets meer dan 2 jaar na de beslissing op huizenjacht gegaan en zijn februari 2006 hierheen verhuist.

Inmiddels is mijn s.a.r.l. (franse bv) ook van start met vooral Nederlandse klanten. Privé begint het leven ook weer vorm te krijgen doordat we leuke vrienden hebben gevonden, iets wat je na een emigratie wel mist vind ik.

Om een idee te krijgen van het leven hier heb ik een blog gemaakt voor familie en vrienden.
(.)(.) | J'habite à Tavernes, le Var, France.
  vrijdag 27 april 2007 @ 15:13:05 #229
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_48779620
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 02:37 schreef le_knightclub_soda het volgende:
(..)
Ben ik de enige fokker in Portugal?
volgens mij wel
er zijn enkelen hier die dezelfde taal spreken als jij

alleen onze manier van spreken is een heel stuk charmanter en melodieuzer dan die van jullie
zonnig Brasil
pi_48780511
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 15:13 schreef qwerty_x het volgende:

[..]

volgens mij wel

alleen onze manier van spreken is een heel stuk charmanter en melodieuzer dan die van jullie
Haha kan 't er eigenlijk alleen maar mee eens zijn, om nog maar te zwijgen over het verschil in kwaliteit qua muziek. Ik hoor liever Jorge Ben, Elis Regina of Tom Jobim dan dat ge-Fado de hele dag, maar dat kan ik hier beter niet hardop zeggen.
  vrijdag 27 april 2007 @ 15:52:31 #231
111528 Viajero
Who dares wins
pi_48781100
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 15:13 schreef qwerty_x het volgende:

[..]

volgens mij wel

Helemaal mee eens, het lijken wel twee verschillende talen met hoe hard en afgebeten ze het in Portugal spreken.

De meeste Portugezen die ik ken zijn het er trouwens ook mee eens dat Braziliaans veel mooier klinkt.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  vrijdag 27 april 2007 @ 16:29:49 #232
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_48782470
het klinkt inderdaad alsof ze een mitrailleur aan het afvuren zijn
ik moet trouwens toegeven dat het portugees in Portugal voor mij niet echt makkelijk te volgen is
afgezien van het feit dat ik niet alles 100% begrijp moet ik echt m'n aandacht erbij houden om het te volgen
zonnig Brasil
  vrijdag 27 april 2007 @ 16:39:53 #233
111528 Viajero
Who dares wins
pi_48782786
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 16:29 schreef qwerty_x het volgende:
het klinkt inderdaad alsof ze een mitrailleur aan het afvuren zijn
ik moet trouwens toegeven dat het portugees in Portugal voor mij niet echt makkelijk te volgen is
afgezien van het feit dat ik niet alles 100% begrijp moet ik echt m'n aandacht erbij houden om het te volgen
Dat heb ik ook, maar toen ik er was was ik na twee/drie dagen wel enigszins gewend, en ging het wat makkelijker.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  vrijdag 27 april 2007 @ 16:53:17 #234
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_48783172
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 00:41 schreef compier het volgende:
Ik vraag me af, spreken jullie allemaal thuis engels/nederlands of de taal van waar je woont?
Bij mn vader (USA) spreek ik altijd engels, tenzij ik met mn vader alleen ben of als ik boos/gefrustreerd ben dan is het in het nederlands
ps. Nog anderhalve maand
Met m'n vrouw spreek ik engels en eveneens op het werk.
In het dagelijkse leven spreek ik portugees. Dus op feestjes, met de schoonouders, overal behalve thuis en op het werk.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  vrijdag 27 april 2007 @ 17:01:02 #235
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_48783367
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 16:53 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Met m'n vrouw spreek ik engels en eveneens op het werk.
In het dagelijkse leven spreek ik portugees. Dus op feestjes, met de schoonouders, overal behalve thuis en op het werk.
dus in het dagelijkse leven spreek je engels, geen portugees
zonnig Brasil
  vrijdag 27 april 2007 @ 17:34:03 #236
110987 ErwinRommel
pi_48784186
het is maar hoe je het ziet qwerty
Ik ben meer thuis dan dat ik werk, en m'n vrouw zie ik ook maar een schamele 3 uur per dag.
  vrijdag 27 april 2007 @ 17:37:42 #237
110987 ErwinRommel
pi_48784277
Over het Braziliaans Portugees, ook weer is dat afhankelijk van waar je woont.
Zo kan ik bv een rasechte Baiana(o) weer amper verstaan. Te veel accent. En aan de telefoon zooooooooooooooooooooooooo.................langzaaaaaaaaaaaaaaaammmmmmmmmmmmmmmm.
Maar een mooie taal is het Braziliaans Portugees wel.

Btw, m'n vrouw is niet kortzichtig
  vrijdag 27 april 2007 @ 17:55:52 #239
111528 Viajero
Who dares wins
pi_48784702
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 17:52 schreef le_knightclub_soda het volgende:
Zo hoort Portugees te klinken

Helemaal mee eens, Elis Regina is (was, helaas.. ) geweldig!
  vrijdag 27 april 2007 @ 18:22:47 #240
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_48785398
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 15:52 schreef Viajero het volgende:
De meeste Portugezen die ik ken zijn het er trouwens ook mee eens dat Braziliaans veel mooier klinkt.
Tja... en ik vind dan dat het Brits Engels toch weer veel mooier klinkt dan het Amerikaans, en ik denk dat velen het hier wel met me eens zijn - behalve StefanP natuurlijk.

Schots!
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  vrijdag 27 april 2007 @ 18:24:01 #241
71919 wonderer
pi_48785432
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 18:22 schreef maartena het volgende:

[..]

Tja... en ik vind dan dat het Brits Engels toch weer veel mooier klinkt dan het Amerikaans, en ik denk dat velen het hier wel met me eens zijn - behalve StefanP natuurlijk.

Schots!
En Iers
  vrijdag 27 april 2007 @ 18:26:17 #242
111528 Viajero
Who dares wins
pi_48785500
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 18:22 schreef maartena het volgende:

[..]

Schots!
Dat ben ik dan weer niet met je eens, terwijl ik hier tussen de Britten woon. Is the grass really always greener on the other side?
  vrijdag 27 april 2007 @ 18:28:55 #243
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_48785579
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 18:26 schreef Viajero het volgende:
Dat ben ik dan weer niet met je eens, terwijl ik hier tussen de Britten woon. Is the grass really always greener on the other side?
Ach, sommige Amerikaanse accenten hebben ook wel wat hoor....
-
  vrijdag 27 april 2007 @ 18:30:00 #244
71919 wonderer
pi_48785615
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 18:28 schreef maartena het volgende:

[..]

Ach, sommige Amerikaanse accenten hebben ook wel wat hoor....
Welke dan?
  vrijdag 27 april 2007 @ 18:31:18 #245
111528 Viajero
Who dares wins
pi_48785653
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 18:30 schreef wonderer het volgende:

[..]

Welke dan?
New Mexican!!
  vrijdag 27 april 2007 @ 18:34:09 #246
71919 wonderer
pi_48785738
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 18:31 schreef Viajero het volgende:

[..]

New Mexican!!
Die ken ik niet geloof ik. Maar dat zal Spaans klinken? Antonio Banderas achtig?
pi_48785836
quote:

[..]

Welke dan?
New Yorks met Italiaans accent.
pi_48785844
Argentinie heeft nu overigens veel expats die eerst in Brazilie woonden en nu naar Argentinie zijn gegaan omdat ze met het salaris dat ze in Brazilie verdienden niet (meer) goed kunnen leven

Vond ik wel opvallend
  vrijdag 27 april 2007 @ 18:38:22 #249
111528 Viajero
Who dares wins
pi_48785859
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 18:34 schreef wonderer het volgende:

[..]

Die ken ik niet geloof ik. Maar dat zal Spaans klinken? Antonio Banderas achtig?
Nee, absoluut niet. Ik mag juist het Spaanse accent in Engels niet zo, en Antonio Banderas al helemaal niet. Verwarrend genoeg noemen veel New Mexicans zich wel "Spanish", maar het accent is dichter bij Mexicaans, hoewel het dat ook niet echt is.

Altijd lastig om accenten te omschrijven..

Als je kijkt naar Hispanic films als bv Selena, My Family, La Bamba of Blood in, Blood out, dan krijg je een aardig idee van hoe New Mexican klinkt.
  vrijdag 27 april 2007 @ 18:39:51 #250
111528 Viajero
Who dares wins
pi_48785914
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 18:37 schreef le_knightclub_soda het volgende:

[..]

New Yorks met Italiaans accent.
hehehe, New Joisey is ook wel cool.
  vrijdag 27 april 2007 @ 18:40:02 #251
110987 ErwinRommel
pi_48785924
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 17:52 schreef le_knightclub_soda het volgende:
Zo hoort Portugees te klinken
Dat is idd mooie muziek.
Stukken beter dan die herrie die men "funk" noemt. Of "baile Funk"
Tering herrie vind ik het. Een schande voor de cultuurliefhebbers.
Daarnaast de gehele suncultuur eromheen, misdaad, moord, verkrachting van vrouwen, vrouwenmishandeling etc etc.............ik denk dat qwerty ook deze mening is aangedaan.

Zie hier:
http://www.youtube.com/watch?v=W4cAP9j88_A
  vrijdag 27 april 2007 @ 18:41:25 #252
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_48785969
quote:
Welke dan?
Ik vind "New Yoarkish" wel wat hebben eigenlijk.....

Op "Law & Order" hebben ze altijd van die gastrolletjes zoals vuilnismannen ofzo die het lijk-van-de-aflevering vinden en met de politie praten enzo..... en die hebben dan zo'n dik New York of New Jersey accent......

Canadees is ook net ietsje anders, ook wel leuk om te horen.
-
  vrijdag 27 april 2007 @ 18:44:17 #253
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_48786057
Wat gaat dit topic trouwens hard! Het is net een week oud.....
-
  vrijdag 27 april 2007 @ 18:44:55 #254
110987 ErwinRommel
pi_48786075
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 18:37 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Argentinie heeft nu overigens veel expats die eerst in Brazilie woonden en nu naar Argentinie zijn gegaan omdat ze met het salaris dat ze in Brazilie verdienden niet (meer) goed kunnen leven

Vond ik wel opvallend
Heb je daar een bron van?
Zal me overigens niet eens verbazen sinds die gek van een Lula(drão) aan het roer is.

Nee om al helemaal niet te spreken over de verwachte zelfverrijking van de federale parlementsleden.
GVD het dubbele van wat zu nu al krijgen. Stelletje carralhas daar in Brasilia. Ik zeg atoombom daarop en opnieuw beginnen.
  vrijdag 27 april 2007 @ 18:45:32 #255
110987 ErwinRommel
pi_48786091
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 18:44 schreef maartena het volgende:
Wat gaat dit topic trouwens hard! Het is net een week oud.....
Mooi hè?
pi_48786182
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 18:44 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Heb je daar een bron van?
Zal me overigens niet eens verbazen sinds die gek van een Lula(drão) aan het roer is.

Nee om al helemaal niet te spreken over de verwachte zelfverrijking van de federale parlementsleden.
GVD het dubbele van wat zu nu al krijgen. Stelletje carralhas daar in Brasilia. Ik zeg atoombom daarop en opnieuw beginnen.
Nee, ken er verschillende.
  vrijdag 27 april 2007 @ 19:59:48 #257
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_48788910
de meeste expats verhuizen van tijd tot tijd, dus zo vreemd is het niet dat je ex-Brazilie-gangers kent
het lijkt me trouwens sterk dat ze verhuizen om het geld / levensstandaard - dan doe je toch echt iets verkeerd als expat
en verder is het aantal expat (mogelijkheden) in Buenos Aires te verwaarlozen met het aantal in São Paulo
zonnig Brasil
pi_48788987
Er is ook niet echt een reden om van SP naar BA te gaan als je een goede baan hebt
pi_48789148
Het is ook vrij lastig om terug te keren naar Europa(Nederland) met een Braziliaanse vrouw als je dat wil.
  vrijdag 27 april 2007 @ 20:30:37 #260
110987 ErwinRommel
pi_48790109
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 20:04 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Het is ook vrij lastig om terug te keren naar Europa(Nederland) met een Braziliaanse vrouw als je dat wil.
vaud DAM

kijk in de historie van je vrouw. Zoek de mogelijkheden op die het toelaten.......
Mijn vrouw is Braziliaans. Echter haar over groot vader een Italiaan. De Italiaanse wet zegt dat tot 5 generaties aan de mannelijke kant Brazilianen aanspraak kunnen maken op een Itailiaans paspoort.
Heb ik de afgelopen maanden even uitgezocht.
Moet men wel de originele documenten hebben of bewijs dat het zo is dmv bv navraag bij zgn "cartorios".

Nee DAM ik ken mijn zaakjes, en haal eruit wat mogelijk is voor mijn vrouw en mijzelf.
pi_48790177
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 20:30 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

vaud DAM

kijk in de historie van je vrouw. Zoek de mogelijkheden op die het toelaten.......
Mijn vrouw is Braziliaans. Echter haar over groot vader een Italiaan. De Italiaanse wet zegt dat tot 5 generaties aan de mannelijke kant Brazilianen aanspraak kunnen maken op een Itailiaans paspoort.
Moet men wel de originele documenten hebben of bewijs dat het zo is dmv bv navraag bij zgn "cartorios".

Nee DAM ik ken mijn zaakjes, en haal eruit wat mogelijk is voor mijn vrouw en mijzelf.
Ik denk dat ik die zaakjes een beetje beter ken

Gaat het om je schoonvader of schoonmoeder?

P.S. Zelf heb ik geen probleem, maar het is wel lastig om terug te keren. In Nederland moet je sws een redelijk goed salaris hebben en een vast contract. Die heb je beide vaak niet meteen
  vrijdag 27 april 2007 @ 20:33:58 #262
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_48790225
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 20:04 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Valt op zich mee. Je moet alleen wel aantonen aantonen in Nederland dat je een "vast" inkomen hebt (dus een vast contract of een eigen zaak in Nederland), en de vrouw in kwestie moet een inburgeringsexamen doen bij het Nederlands consulaat.

Welnu, dat inburgeringsexamen wordt zelfs door Marokkaanse vrouwtjes uit het rifgebergte goed afgelegd - aldus ervaringen op buitenlandsepartner.nl - dus erg moeilijk kan dat niet zijn. Je hoeft eigenlijk ook maar een paar zinnen goed Nederlands te kunnen, en het examen schijnt qua vragen ook erg makkelijk te zijn.

Je kunt er trouwens ook omheen als dat echt een obstakel is. Je mag als EU paspoort houder namelijk in elk ander land in de EU gaan wonen, en middels de immigratieprocedures van DAT land iemand naar bijv. Duitsland of België te halen. In België wordt momenteel ook gesproken over een inburgeringsexamen, maar ik geloof dat het dit jaar nog kan.

Nederland is wel het eerste land met zo'n inburgeringsexamen. Mensen van binnen de EU, en mensen uit de VS, Canada, Australie, Nieuw Zeeland en Japan hoeven geen inburgering te doen. Roemenen en Bulgaren kunnen dus zo naar Nederland, maar Argentijnen en Brazilianen niet.....
-
  vrijdag 27 april 2007 @ 20:34:21 #263
110987 ErwinRommel
pi_48790237
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 19:59 schreef qwerty_x het volgende:
de meeste expats verhuizen van tijd tot tijd, dus zo vreemd is het niet dat je ex-Brazilie-gangers kent
het lijkt me trouwens sterk dat ze verhuizen om het geld / levensstandaard - dan doe je toch echt iets verkeerd als expat
en verder is het aantal expat (mogelijkheden) in Buenos Aires te verwaarlozen met het aantal in São Paulo
qwerty, wat denk jij over die zelfverijking van de politici?
Mijn vrouw moet mij menigmaal de mond snoeren omdat ik ga schelden op alles wat met "Brasilia" te maken heeft. Corruptie etc etc.....
Ik ben geen expat, maar emigrant en zal hopelijk m'n leven lang in dit land blijven. Voor expats zal de politiek geen ene moer schelen. Zolang elke maand het geld maar gestort word.
pi_48790309
Er is ook geen generatie-eis. Iedere afstammeling in rechte lijn van een geboren Italiaan die nooit genaturaliseerd is heeft recht op de Italiaanse nationaliteit
  vrijdag 27 april 2007 @ 20:36:38 #265
110987 ErwinRommel
pi_48790313
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 20:32 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Ik denk dat ik die zaakjes een beetje beter ken

Gaat het om je schoonvader of schoonmoeder?

P.S. Zelf heb ik geen probleem, maar het is wel lastig om terug te keren. In Nederland moet je sws een redelijk goed salaris hebben en een vast contract. Die heb je beide vaak niet meteen
Gaat om de over overgrootvader van m'n vrouw. Heeft een zoon gebaard en zijn geboorte was wederom een zoon.
pi_48790339
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 20:34 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Mijn vrouw moet mij menigmaal de mond snoeren omdat ik ga schelden op alles wat met "Brasilia" te maken heeft. Corruptie etc etc.....
Ik ben geen expat, maar emigrant en zal hopelijk m'n leven lang in dit land blijven. Voor expats zal de politiek geen ene moer schelen. Zolang elke maand het geld maar gestort word.
Je moet er om lachen, dat doe ik tenminste om de Argentijnen
pi_48790384
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 20:36 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Gaat om de over overgrootvader van m'n vrouw. Heeft een zoon gebaard en zijn geboorte was wederom een zoon.
Heb je geluk, als het je Schoonmoeder was mocht ze nog geen 59 zijn anders ging het niet op.

Als je nog een manier weet om het een beetje sneller te laten gaan houd ik me aanbevolen
  vrijdag 27 april 2007 @ 20:39:42 #268
110987 ErwinRommel
pi_48790409
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 20:37 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Je moet er om lachen, dat doe ik tenminste om de Argentijnen
Gelukkig hebben we dan iets gemeen
pi_48790435
Als je het geboortecertificaat nodig hebt in Italie kan ik je helpen
  vrijdag 27 april 2007 @ 20:41:23 #270
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_48790473
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 20:30 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

vaud DAM

ik ken enkele Brazilianen en Braziliaansen in dezelfde situatie
ze zijn al jaren bezig, hebben alle juiste documenten, zijn al duizenden reais kwijt en zijn geen meter opgeschoten
het is niet zo makkelijk als het lijkt ...
zonnig Brasil
pi_48790492
Hoe is de midden(lange) termijn van Brazilie?

In Argentinie is hij kut alleen de meeste Argentijnen zijn te dom om dat te begrijpen
pi_48790556
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 20:41 schreef qwerty_x het volgende:

[..]

ik ken enkele Brazilianen en Braziliaansen in dezelfde situatie
ze zijn al jaren bezig, hebben alle juiste documenten, zijn al duizenden reais kwijt en zijn geen meter opgeschoten
het is niet zo makkelijk als het lijkt ...
Ach, dan ga je gewoon naar Italie, is het in 6 maanden gefikt.

Als je alle papieren hebt is het 100% zeker dat je het ooit krijgt(Je bent immers Italiaan, de Italiaanse staat weet het alleen niet)

Het grote probleem is de turno bij de ambassade(4000 wachtende voor U bij een kut gemeente zoals Lomas de Zamora ) maar dat kan wel geregeld worden met een paar Peso's
  vrijdag 27 april 2007 @ 20:45:44 #273
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_48790598
quote:

[..]

Scheer aub niet alle expats over een kam ....
En wat betreft die zelfverrijking: uiteraard maak ik me menigmaal druk, maar wat ik veel vreemder vind is het feit dat die gasten ongestoord hun gang kunnen gaan, zonder dat er echt wordt ingegrepen. Sterker: ze worden gewoon herkozen
zonnig Brasil
pi_48790633
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 20:45 schreef qwerty_x het volgende:

[..]

Scheer aub niet alle expats over een kam ....
En wat betreft die zelfverrijking: uiteraard maak ik me menigmaal druk, maar wat ik veel vreemder vind is het feit dat die gasten ongestoord hun gang kunnen gaan, zonder dat er echt wordt ingegrepen. Sterker: ze worden gewoon herkozen
Je flikkert gewoon heel de ambtenaren top eruit en zet er vriendjes neer die financieel afhenkelijk van je zijn

Weer een probleem minder
  vrijdag 27 april 2007 @ 20:47:13 #275
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_48790638
't is trouwens *&%¨$ weer
en dat net voor een lang weekend ....

de files zijn ongekend lang, een lang weekend met regen, strandgang gecancelled, ....
zonnig Brasil
pi_48790658
30 april en 1 mei?
  vrijdag 27 april 2007 @ 20:48:53 #277
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_48790691
quote:
Ik ben wat dat betreft ook emigrant. Ik ben erg geïnteresseerd in de Amerikaanse politiek, en heb in 2004 zelfs voor de John Kerry campaign gewerkt als vrijwilliger. In 2006 mocht ik bij de tussenverkiezingen voor het eerst stemmen als Amerikaan, en in Januari 2008 krijgen we eerst de California Primaries, gevolgd in November 2008 door de Presidentsverkiezingen.

Gisterenavond is het allereerste debat geweest, tussen 8 Democratische kandidaten, waaronder Obama en Clinton natuurlijk. Ik ben er nog lang niet uit wie ik wil as President, maar ben en blijf geïnteresseerd in de lokale politiek.

En ik denk dat als je besloten hebt om ergens te gaan wonen, dat het ook niet meer dan normaal is dat je je interesseert in de lokale politiek..... het zijn immers MIJN belastingcenten die naar die kutoorlog in Irak gaan.
-
pi_48790732
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 11:16 schreef Byte_Me het volgende:

[..]

hey leuk, een medewetenschapper. wat doe je voor onderzoek?
Kankeronderzoek - met name door middel van microarrays, een techniek om high throughput mRNA expressie te bepalen, en DNA afwijkingen vast te stellen. Ik kan me vergissen maar volgens mij ben ik je wel eens in een of ander onderzoeksgerelateerd topic tegengekomen, wat deed jij ook alweer? En in het buitenland?

Ik ben nog maar net hier of ik heb alweer een retourtje Amsterdam geboekt - mag me eind mei melden op het hoofdkantoor van KWF in Amsterdam om over een beurs te praten .
Jesus saves but death prevails.
pi_48790782
Een soort van stem-cell research?
pi_48791160
http://213.212.128.168/radici/ie/defaultie.htm

Hier kan je overigens meer gegevens vinden over je overgrootvader van je vrouw.

Ik schat zo vertrokken vanuit Genua of Napels en vertrokken naar Santos
  vrijdag 27 april 2007 @ 22:28:23 #281
29690 csar
Rock On With Yo Bad Self
pi_48793279
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 20:47 schreef qwerty_x het volgende:
't is trouwens *&%¨$ weer
en dat net voor een lang weekend ....

de files zijn ongekend lang, een lang weekend met regen, strandgang gecancelled, ....
Kom dan terug naar Nederland. Sinds 3 April geen regen meer gevallen en alweer een week (and counting) 25+ graden
Freedom is a road seldom traveled by the multitudes
  vrijdag 27 april 2007 @ 22:31:36 #282
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_48793367
als ik het over $%¨$ weer heb, betekent dat nog wel een stukkie warmer dan die kouwe 25 graden van jou !
zonnig Brasil
  vrijdag 27 april 2007 @ 22:33:40 #283
29690 csar
Rock On With Yo Bad Self
pi_48793424
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 22:31 schreef qwerty_x het volgende:
als ik het over $%¨$ weer heb, betekent dat nog wel een stukkie warmer dan die kouwe 25 graden van jou !
lol...relax bro
Freedom is a road seldom traveled by the multitudes
  vrijdag 27 april 2007 @ 22:37:15 #284
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_48793526
quote:
Ik vind 25 graden een prima temperatuur Niet te warm, niet te koud..... Het is hier zomers soms zo ontzettend heet (40+), en dat is soms ook niet leuk meer natuurlijk.
-
pi_48794735
Ja, over het weer gesproken, zo irritant, iedereen in Nederland komt me op msn altijd lastigvallen als de temperatuur in Nederland de 15 graden ontstijgt, vooral als ze gelezen hebben dat het hier bewolkt zou zijn (wat vrijwel nooit zo is, afgelopen weken maar 1 dag echt bewolking gehad). Meer mensen daar last van?
  vrijdag 27 april 2007 @ 23:29:58 #286
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_48794877
quote:
25 graden, da's al veel te warm man.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_48797168
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 23:24 schreef le_knightclub_soda het volgende:
Ja, over het weer gesproken, zo irritant, iedereen in Nederland komt me op msn altijd lastigvallen als de temperatuur in Nederland de 15 graden ontstijgt, vooral als ze gelezen hebben dat het hier bewolkt zou zijn (wat vrijwel nooit zo is, afgelopen weken maar 1 dag echt bewolking gehad). Meer mensen daar last van?
hahaha jazeker Iedereen loopt heel trots aan me te verkondigen dat het in NL vast net zo warm is als in Mexico Ach, ik ben blij voor ze
pi_48798727
Nu is het ook echt beter weer in Nederland dan in Argentinie(en de meeste andere plekken van de wereld)
  zaterdag 28 april 2007 @ 03:01:38 #289
19840 Libris
Live from Singapore
pi_48798956
Hier is het vreselijk week, de hele week al regen, en dan geen motregen, maar wolkbreuken en onweersbuien waar je meer water krijgt dan normaal in een week of 2 weken valt. Aan de andere kant geeft regen wel verkoeling, dus dat is mooi (nu om 9:00 am, is het al 25 graden)...

Ik ga even lekker naar de dierentuin laters
  zaterdag 28 april 2007 @ 12:12:00 #290
138800 compier
This is Spartaaaaaaaa
pi_48802953
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 03:01 schreef Libris het volgende:
Hier is het vreselijk week, de hele week al regen, en dan geen motregen, maar wolkbreuken en onweersbuien waar je meer water krijgt dan normaal in een week of 2 weken valt. Aan de andere kant geeft regen wel verkoeling, dus dat is mooi (nu om 9:00 am, is het al 25 graden)...

Ik ga even lekker naar de dierentuin laters
nederland is nu lekker...
het moet niet veel warmer worden want vanaf een graad of 27 wordt het benauwd..
maar gelukkig is het waar ik heen ga met 35 nog steeds te doen
Let the summer begin !
Mijn usericon is mede mogelijk gemaakt door wonderer.
Live from Sparta MO
JOE-ES-EE!!
  zaterdag 28 april 2007 @ 12:17:19 #291
19840 Libris
Live from Singapore
pi_48803080
Hier is het ook erg benauwd (Currently it is 30°C in Singapore, The relative humidity is 74%, het is 6pm). Ik ga straks even bij de ambassadeur kijken, die heeft een receptie thuis dus. Net nog even een oranje polo gescoord

-edit- Oh ja, de dierentuin was leuk
pi_48803429
Ik hoop dat het feestje bij jullie iets langer duurt als bij ons

Om 19u aanwezig en om 21u werd de tap dichtgedraaid we kregen wel een NRC De Week mee, maar zijn daarna met een flinke groep nog ff naar een kroeg gegaan en ouderwets Nederlands gedronken.
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_48805943
Bij ons was het erg gezellig, en heeft het aardig lang geduurd! Het live bandje dat na de geplande 2 uurtjes wilde inpakken, werd door de ambassadeur aangezet om nog anderhalf uur langer door te gaan; de buffetten waren nog niet leeg, het bier nog niet op en de genodigden hadden er nog lang geen genoeg van!
't Was bijzonder geslaagd! En bijzonder druk!
 FR
  zaterdag 28 april 2007 @ 14:46:00 #294
78918 SeLang
Black swans matter
pi_48806221
quote:
Voor expats zal de politiek geen ene moer schelen. Zolang elke maand het geld maar gestort word.
Ik volg de Taiwanese politiek ook een beetje.
Ze liggen nu te bakkelijen over de de route van de olympische vlam
In Taiwan willen ze niet dat die van China -->Taiwan-->China reist want dat impliceert dat Taiwan een deel is van China
Dat niveau dus
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_48806328
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 14:46 schreef SeLang het volgende:
Ik volg de Taiwanese politiek ook een beetje.
Ze liggen nu te bakkelijen over de de route van de olympische vlam
In Taiwan willen ze niet dat die van China -->Taiwan-->China reist want dat impliceert dat Taiwan een deel is van China
Dat niveau dus
Oja, intelligent!
 FR
  zaterdag 28 april 2007 @ 15:01:36 #296
78918 SeLang
Black swans matter
pi_48806526
Laatst ook weer:

Taiwan heeft tegenwoordig een TGV die 300 km/u rijdt, en dat succes wordt nu geclaimed door de DPP (de regerende 'pro Taiwan') partij. De oppositiepartij KMT (zeg maar de 'pro China' partij) beweerde daarop dat die TGV geen 300 km/u haalt. Toen gingen ze in al die treinen displays hangen om te bewijzen dat die trein wel 300 km/u haalt.
Lekker belangrijk allemaal
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_48806904
Oh hellup!
 FR
  zaterdag 28 april 2007 @ 17:22:02 #298
110987 ErwinRommel
pi_48809233
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 23:29 schreef popolon het volgende:

[..]

25 graden, da's al veel te warm man.
Nee.....met 25 graden dan word het pas lekker
Nu is het idd kutweer hier in deze regio. Bedankt voor het sturen van slech weer qwerty
  zaterdag 28 april 2007 @ 17:23:45 #299
110987 ErwinRommel
pi_48809294
Idd, zoals DAM zegt, gooi geen geld weg aan advocaten die je een zgn Italiaans paspoort zouden kunnen bezorgen. Doe het zelf. Mooie reden gelijk ook om naar Italië op vakantie te gaan

Nee in 5 jaar heb ik nog geen advocaat gesproken hier om mijn zaakjes te regelen.
pi_48810381
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 17:23 schreef ErwinRommel het volgende:
Idd, zoals DAM zegt, gooi geen geld weg aan advocaten die je een zgn Italiaans paspoort zouden kunnen bezorgen. Doe het zelf. Mooie reden gelijk ook om naar Italië op vakantie te gaan

Nee in 5 jaar heb ik nog geen advocaat gesproken hier om mijn zaakjes te regelen.
Je hoeft niet naar Italie te gaan om het geboortecertificaat te zoeken, daar heb je bureau's voor. Kost je 125 euro ongeveer

Als je niet weet waar diegene is geboren in Italie wordt het lang zoeken In Argentinie staat de geboorteplaats in elk geval niet op de overlijdens en huwelijkscertificaten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')