Dat is idd mooie muziek.quote:Op vrijdag 27 april 2007 17:52 schreef le_knightclub_soda het volgende:
Zo hoort Portugees te klinken![]()
Ik vind "New Yoarkish" wel wat hebben eigenlijk.....quote:
Heb je daar een bron van?quote:Op vrijdag 27 april 2007 18:37 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Argentinie heeft nu overigens veel expats die eerst in Brazilie woonden en nu naar Argentinie zijn gegaan omdat ze met het salaris dat ze in Brazilie verdienden niet (meer) goed kunnen leven
Vond ik wel opvallend
Mooi hè?quote:Op vrijdag 27 april 2007 18:44 schreef maartena het volgende:
Wat gaat dit topic trouwens hard! Het is net een week oud.....
Nee, ken er verschillende.quote:Op vrijdag 27 april 2007 18:44 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Heb je daar een bron van?
Zal me overigens niet eens verbazen sinds die gek van een Lula(drão) aan het roer is.
Nee om al helemaal niet te spreken over de verwachte zelfverrijking van de federale parlementsleden.
GVD het dubbele van wat zu nu al krijgen. Stelletje carralhas daar in Brasilia. Ik zeg atoombom daarop en opnieuw beginnen.
vaud DAMquote:Op vrijdag 27 april 2007 20:04 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Het is ook vrij lastig om terug te keren naar Europa(Nederland) met een Braziliaanse vrouw als je dat wil.
Ik denk dat ik die zaakjes een beetje beter kenquote:Op vrijdag 27 april 2007 20:30 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
vaud DAM
kijk in de historie van je vrouw. Zoek de mogelijkheden op die het toelaten.......
Mijn vrouw is Braziliaans. Echter haar over groot vader een Italiaan. De Italiaanse wet zegt dat tot 5 generaties aan de mannelijke kant Brazilianen aanspraak kunnen maken op een Itailiaans paspoort.
Heb ik de afgelopen maanden even uitgezocht.
Moet men wel de originele documenten hebben of bewijs dat het zo is dmv bv navraag bij zgn "cartorios".
Nee DAM ik ken mijn zaakjes, en haal eruit wat mogelijk is voor mijn vrouw en mijzelf.
Valt op zich mee. Je moet alleen wel aantonen aantonen in Nederland dat je een "vast" inkomen hebt (dus een vast contract of een eigen zaak in Nederland), en de vrouw in kwestie moet een inburgeringsexamen doen bij het Nederlands consulaat.quote:Op vrijdag 27 april 2007 20:04 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Het is ook vrij lastig om terug te keren naar Europa(Nederland) met een Braziliaanse vrouw als je dat wil.
qwerty, wat denk jij over die zelfverijking van de politici?quote:Op vrijdag 27 april 2007 19:59 schreef qwerty_x het volgende:
de meeste expats verhuizen van tijd tot tijd, dus zo vreemd is het niet dat je ex-Brazilie-gangers kent
het lijkt me trouwens sterk dat ze verhuizen om het geld / levensstandaard - dan doe je toch echt iets verkeerd als expat
en verder is het aantal expat (mogelijkheden) in Buenos Aires te verwaarlozen met het aantal in São Paulo
Gaat om de over overgrootvader van m'n vrouw. Heeft een zoon gebaard en zijn geboorte was wederom een zoon.quote:Op vrijdag 27 april 2007 20:32 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Ik denk dat ik die zaakjes een beetje beter ken
Gaat het om je schoonvader of schoonmoeder?
P.S. Zelf heb ik geen probleem, maar het is wel lastig om terug te keren. In Nederland moet je sws een redelijk goed salaris hebben en een vast contract. Die heb je beide vaak niet meteen
Je moet er om lachen, dat doe ik tenminste om de Argentijnenquote:Op vrijdag 27 april 2007 20:34 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
qwerty, wat denk jij over die zelfverijking van de politici?
Mijn vrouw moet mij menigmaal de mond snoeren omdat ik ga schelden op alles wat met "Brasilia" te maken heeft. Corruptie etc etc.....
Ik ben geen expat, maar emigrant en zal hopelijk m'n leven lang in dit land blijven. Voor expats zal de politiek geen ene moer schelen. Zolang elke maand het geld maar gestort word.
Heb je geluk, als het je Schoonmoeder was mocht ze nog geen 59 zijn anders ging het niet op.quote:Op vrijdag 27 april 2007 20:36 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Gaat om de over overgrootvader van m'n vrouw. Heeft een zoon gebaard en zijn geboorte was wederom een zoon.
Gelukkig hebben we dan iets gemeenquote:Op vrijdag 27 april 2007 20:37 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Je moet er om lachen, dat doe ik tenminste om de Argentijnen
ik ken enkele Brazilianen en Braziliaansen in dezelfde situatiequote:Op vrijdag 27 april 2007 20:30 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
vaud DAM
kijk in de historie van je vrouw. Zoek de mogelijkheden op die het toelaten.......
Mijn vrouw is Braziliaans. Echter haar over groot vader een Italiaan. De Italiaanse wet zegt dat tot 5 generaties aan de mannelijke kant Brazilianen aanspraak kunnen maken op een Itailiaans paspoort.
Heb ik de afgelopen maanden even uitgezocht.
Moet men wel de originele documenten hebben of bewijs dat het zo is dmv bv navraag bij zgn "cartorios".
Nee DAM ik ken mijn zaakjes, en haal eruit wat mogelijk is voor mijn vrouw en mijzelf.
Ach, dan ga je gewoon naar Italie, is het in 6 maanden gefikt.quote:Op vrijdag 27 april 2007 20:41 schreef qwerty_x het volgende:
[..]
ik ken enkele Brazilianen en Braziliaansen in dezelfde situatie
ze zijn al jaren bezig, hebben alle juiste documenten, zijn al duizenden reais kwijt en zijn geen meter opgeschoten
het is niet zo makkelijk als het lijkt ...
Scheer aub niet alle expats over een kam ....quote:Op vrijdag 27 april 2007 20:34 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Mijn vrouw moet mij menigmaal de mond snoeren omdat ik ga schelden op alles wat met "Brasilia" te maken heeft. Corruptie etc etc.....
Ik ben geen expat, maar emigrant en zal hopelijk m'n leven lang in dit land blijven. Voor expats zal de politiek geen ene moer schelen. Zolang elke maand het geld maar gestort word.
Je flikkert gewoon heel de ambtenaren top eruit en zet er vriendjes neer die financieel afhenkelijk van je zijnquote:Op vrijdag 27 april 2007 20:45 schreef qwerty_x het volgende:
[..]
Scheer aub niet alle expats over een kam ....![]()
En wat betreft die zelfverrijking: uiteraard maak ik me menigmaal druk, maar wat ik veel vreemder vind is het feit dat die gasten ongestoord hun gang kunnen gaan, zonder dat er echt wordt ingegrepen. Sterker: ze worden gewoon herkozen
Ik ben wat dat betreft ook emigrant. Ik ben erg geïnteresseerd in de Amerikaanse politiek, en heb in 2004 zelfs voor de John Kerry campaign gewerkt als vrijwilliger. In 2006 mocht ik bij de tussenverkiezingen voor het eerst stemmen als Amerikaan, en in Januari 2008 krijgen we eerst de California Primaries, gevolgd in November 2008 door de Presidentsverkiezingen.quote:Op vrijdag 27 april 2007 20:34 schreef ErwinRommel het volgende:
Kankeronderzoek - met name door middel van microarrays, een techniek om high throughput mRNA expressie te bepalen, en DNA afwijkingen vast te stellen. Ik kan me vergissen maar volgens mij ben ik je wel eens in een of ander onderzoeksgerelateerd topic tegengekomen, wat deed jij ook alweer? En in het buitenland?quote:Op vrijdag 27 april 2007 11:16 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
hey leuk, een medewetenschapper. wat doe je voor onderzoek?
Kom dan terug naar Nederland. Sinds 3 April geen regen meer gevallen en alweer een week (and counting) 25+ gradenquote:Op vrijdag 27 april 2007 20:47 schreef qwerty_x het volgende:
't is trouwens *&%¨$ weer
en dat net voor een lang weekend ....
de files zijn ongekend lang, een lang weekend met regen, strandgang gecancelled, ....
lol...relax broquote:Op vrijdag 27 april 2007 22:31 schreef qwerty_x het volgende:
als ik het over $%¨$ weer heb, betekent dat nog wel een stukkie warmer dan die kouwe 25 graden van jou !
Ik vind 25 graden een prima temperatuurquote:Op vrijdag 27 april 2007 22:31 schreef qwerty_x het volgende:
als ik het over $%¨$ weer heb, betekent dat nog wel een stukkie warmer dan die kouwe 25 graden van jou !
25 graden, da's al veel te warm man.quote:Op vrijdag 27 april 2007 22:31 schreef qwerty_x het volgende:
hahaha jazekerquote:Op vrijdag 27 april 2007 23:24 schreef le_knightclub_soda het volgende:
Ja, over het weer gesproken, zo irritant, iedereen in Nederland komt me op msn altijd lastigvallen als de temperatuur in Nederland de 15 graden ontstijgt, vooral als ze gelezen hebben dat het hier bewolkt zou zijn (wat vrijwel nooit zo is, afgelopen weken maar 1 dag echt bewolking gehad). Meer mensen daar last van?
nederland is nu lekker...quote:Op zaterdag 28 april 2007 03:01 schreef Libris het volgende:
Hier is het vreselijk week, de hele week al regen, en dan geen motregen, maar wolkbreuken en onweersbuien waar je meer water krijgt dan normaal in een week of 2 weken valt. Aan de andere kant geeft regen wel verkoeling, dus dat is mooi (nu om 9:00 am, is het al 25 graden)...
Ik ga even lekker naar de dierentuinlaters
Ik volg de Taiwanese politiek ook een beetje.quote:Op vrijdag 27 april 2007 20:34 schreef ErwinRommel het volgende:
Voor expats zal de politiek geen ene moer schelen. Zolang elke maand het geld maar gestort word.
Oja, intelligent!quote:Op zaterdag 28 april 2007 14:46 schreef SeLang het volgende:
Ik volg de Taiwanese politiek ook een beetje.
Ze liggen nu te bakkelijen over de de route van de olympische vlam
In Taiwan willen ze niet dat die van China -->Taiwan-->China reist want dat impliceert dat Taiwan een deel is van China
Dat niveau dus
Nee.....met 25 graden dan word het pas lekkerquote:Op vrijdag 27 april 2007 23:29 schreef popolon het volgende:
[..]
25 graden, da's al veel te warm man.
Je hoeft niet naar Italie te gaan om het geboortecertificaat te zoeken, daar heb je bureau's voor. Kost je 125 euro ongeveerquote:Op zaterdag 28 april 2007 17:23 schreef ErwinRommel het volgende:
Idd, zoals DAM zegt, gooi geen geld weg aan advocaten die je een zgn Italiaans paspoort zouden kunnen bezorgen. Doe het zelf. Mooie reden gelijk ook om naar Italië op vakantie te gaan
Nee in 5 jaar heb ik nog geen advocaat gesproken hier om mijn zaakjes te regelen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |