abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 19 april 2007 @ 15:39:43 #251
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_48502897
Om nog even op het traditionele eten terug te komen maartena.........
Ik zou willen dat de keuken hier in Brazilië zo uitgebreid was. Als je in São Paulo woont, of in Rio de Janeiro zul je genoeg vinden, maar in de rest veel minder. Dan is het of "Italiaans", of Braziliaans.
Nu is Brazilië, net als de VS, ook een echt vleesetend land.
BBQ, churrasco noemt men dat hier, is voor velen ook een geliefd iets. Picanha met grof zout is bij zeer velen een geliefd stuk vlees voor de bbq, echter weinigen weten dit goed te bereiden hahahahha

BBQ is hier anders dan in veel andere landen. Hier doet men lappen vlees op de bbq en als het klaar is snijdt men dit in dunne reepjes en doet dat op een bord voor de gasten. Naast rijst en salade moet er veel, ik zeg veel bier aanwezig zijn.
hamburgers op de bbq zul je hier weinig zien, al doe ik dat zelf wel. Niet bepaald zoals in NL dus waar men allerlei calvé sauzen heeft etc...........
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  donderdag 19 april 2007 @ 15:42:02 #252
110987 ErwinRommel
pi_48502981
quote:
Op woensdag 18 april 2007 22:29 schreef qwerty_x het volgende:
welkom terug trouwens, Erwin & Diego

Erwin, ik moest van de week weer eens bij Embraer langs: je woont toch wel een tering end ver weg !
Tja qwerty_x, Brazilië kan zich qua grootte meten met de VS. Het is hier geen Nederland hè
Als het goed is deed je over de trip ongeveer 4 uur, right?
pi_48502994
quote:
Op donderdag 19 april 2007 15:39 schreef ErwinRommel het volgende:
Om nog even op het traditionele eten terug te komen maartena.........
Ik zou willen dat de keuken hier in Brazilië zo uitgebreid was. Als je in São Paulo woont, of in Rio de Janeiro zul je genoeg vinden, maar in de rest veel minder. Dan is het of "Italiaans", of Braziliaans.
Nu is Brazilië, net als de VS, ook een echt vleesetend land.
BBQ, churrasco noemt men dat hier, is voor velen ook een geliefd iets. Picanha met grof zout is bij zeer velen een geliefd stuk vlees voor de bbq, echter weinigen weten dit goed te bereiden hahahahha

BBQ is hier anders dan in veel andere landen. Hier doet men lappen vlees op de bbq en als het klaar is snijdt men dit in dunne reepjes en doet dat op een bord voor de gasten. Naast rijst en salade moet er veel, ik zeg veel bier aanwezig zijn.
hamburgers op de bbq zul je hier weinig zien, al doe ik dat zelf wel. Niet bepaald zoals in NL dus waar men allerlei calvé sauzen heeft etc...........
Ik vond het eten wel lekker, was in Natal en veel pasta daar ik hou wel van pasta . Caipirinha vind ik wel te drinken maar vind het niet zo lekker ik heb liever tequila. En wat vind je van de vrouwen in Brasil?
AFC AJAX
pi_48503114
In Argentinie zijn ze allemaal zwart en zijn het hoeren of blond en blauwe ogen en hebben ze veel knaken.

Veel andere smaken zitten er niet tussen
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_48503275
Ok maar latina's zijn vaak wel sexy
AFC AJAX
pi_48503389
Ik vind die Brazilaanse hoeren alles behalve geil

Die dames uit Brazilie met die tassen vol met spullen daarintegen
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  donderdag 19 april 2007 @ 17:35:30 #257
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_48507517
quote:
Op donderdag 19 april 2007 15:30 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Jij bent getrouwd met een Amerikaanse
Yep. En hij was onder de 18 toen hij zijn Amerikaanse staatsburgerschap verkreeg. Twee van de uitzonderingen waarbij je het Nederlanderschap mag behouden.

(Als hij het boven de 18 had verkregen trouwens is hij het Nederlandse staatsburgerschap kwijt).
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  donderdag 19 april 2007 @ 17:42:29 #258
138800 compier
This is Spartaaaaaaaa
pi_48507716
quote:
Op donderdag 19 april 2007 15:30 schreef maartena het volgende:

[..]

Ooooh! Dat herinner ik me nog!

Niet stiekem open maken!
nou, ok, omdat jij het zegt! lol
Mijn usericon is mede mogelijk gemaakt door wonderer.
Live from Sparta MO
JOE-ES-EE!!
pi_48508220
quote:
Op donderdag 19 april 2007 15:06 schreef maartena het volgende:

[..]

Of je als je nog ingeschreven staat bij een gemeente toch een Nederlands paspoort kan halen bij de ambassade? Ik denk het wel, maar je moet hiervoor wel kunnen overleggen dat je legaal in het land woont waar je het paspoort aanvraagt met behulp van je legale verblijfsvergunning aldaar etc. Alleen inwoners van een ander land kunnen dus een paspoort krijgen, toeristen niet.
Heb een werk/verblijfsvergunning, maar mezelf kennende ga ik vast niet in Nederland zijn (ik woon/werk half/half in Nederland/Manila), als ik erachter kom dat mijn paspoort vernieuwd moet worden
Honey ! Take me drunk, i am home !
  donderdag 19 april 2007 @ 18:44:36 #260
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_48509675
Op 30 April ben ik in A'dam
reset
  donderdag 19 april 2007 @ 18:47:12 #261
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_48509765
quote:
Op donderdag 19 april 2007 17:59 schreef LangeTabbetje het volgende:
Heb een werk/verblijfsvergunning, maar mezelf kennende ga ik vast niet in Nederland zijn (ik woon/werk half/half in Nederland/Manila), als ik erachter kom dat mijn paspoort vernieuwd moet worden
Zou prima moeten gaan bij het Nederlands consulaat in Manilla dan.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  donderdag 19 april 2007 @ 18:48:37 #262
110987 ErwinRommel
pi_48509829
quote:
Op donderdag 19 april 2007 15:51 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik vind die Brazilaanse hoeren alles behalve geil

Die dames uit Brazilie met die tassen vol met spullen daarintegen
Ik vrees dat ik die laatste zin niet snap

Ach de braziliaanse hoer, piranha, of opportunista etc etc.................je hebt ze vaak al gelijk door.
Al geef ik toe dat ze soms zeer geraffineerd te werk gaan met steun van hun familie en vriendenclub.
Nu ben ik gelukkig getrouwd met een ambitieuze vrouw die serieus is en trouw. Trouw en eer staan voor ons beiden hoog aangeschreven, dit itt velen in Brazilië.

Over de Braziliaanse vrouw:
klopt dat het merendeel lelijk is. Of ronduit vet, of namaak. De zeldzame vrouwen die er nog natuurlijk uitzijn,.....zijn er niet veel van. (mijn vrouw weer wel )
Dat geblondeerde ja........ Zie je hier ook erg veel.
pi_48509925
Diegene die naar BA gaan om te shoppen zijn

Iemand die ooit in BA geweest is weet wat voor vrouwen dat zijn
pi_48509991
quote:
Op donderdag 19 april 2007 18:48 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Ach de braziliaanse hoer, piranha, of opportunista etc etc.................je hebt ze vaak al gelijk door.
Al geef ik toe dat ze soms zeer geraffineerd te werk gaan met steun van hun familie en vriendenclub.
Nu ben ik gelukkig getrouwd met een ambitieuze vrouw die serieus is en trouw. Trouw en eer staan voor ons beiden hoog aangeschreven, dit itt velen in Brazilië.

klopt dat het merendeel lelijk is. Of ronduit vet, of namaak. De zeldzame vrouwen die er nog natuurlijk uitzijn,.....zijn er niet veel van. (mijn vrouw weer wel )
Trouwe Latina's bestaan niet, dat is een sprookje
pi_48510261
quote:
Op donderdag 19 april 2007 18:48 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Ik vond de Braziliaanse hee l mooi trouwens, met een lekker lichaam en ze weten hoe ze moeten dansen
AFC AJAX
  donderdag 19 april 2007 @ 19:03:18 #266
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_48510409
quote:
Op woensdag 18 april 2007 17:23 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

dat gaat zo dan:

RONALDINHO,......RONALDIHNO?....................RONALDINHO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
GOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOLLLL
EHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH
BRASILLLLLLLLLLLLLLLLLL
RONALDINHO..........RONALDINHO...............GOOOOOOOOOOOOOOOOLLLLL
ETC ETC

http://youtube.com/watch?v=ykxp-EDF-Cc

Lachen, echt waar!!!!!!!
Leuk om een keer te horen, vrij irritant als je er dagelijks mee te maken hebt.

Alleen daarom al kijk ik vrijwel geen ESPN Deportes.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_48510577
Jammer, dan mis je hablemos futbol
  donderdag 19 april 2007 @ 19:09:19 #268
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_48510641
quote:
Op donderdag 19 april 2007 19:03 schreef popolon het volgende:

[..]

Leuk om een keer te horen, vrij irritant als je er dagelijks mee te maken hebt.

Alleen daarom al kijk ik vrijwel geen ESPN Deportes.
Ik heb het WK op de spaanse voetbalzender gevolgd. Best grappig maar na een tijdje gaat het wel vervelen ja.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_48510675
Wie doet het commentaar daar?
  donderdag 19 april 2007 @ 19:16:23 #270
71919 wonderer
pi_48510951
Geen flauw idee.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
  donderdag 19 april 2007 @ 19:33:55 #271
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_48511623
quote:
Op donderdag 19 april 2007 19:09 schreef wonderer het volgende:
Ik heb het WK op de spaanse voetbalzender gevolgd. Best grappig maar na een tijdje gaat het wel vervelen ja.
Het hele WK was gewoon op de normale ESPN zenders te volgen..... en ook op ABC.
-
  donderdag 19 april 2007 @ 19:35:38 #272
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_48511690
quote:
Op donderdag 19 april 2007 19:33 schreef maartena het volgende:

[..]

In HD ook nog.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  donderdag 19 april 2007 @ 19:38:13 #273
71919 wonderer
pi_48511799
quote:

[..]

Niet in ons zenderpakket, destijds... ESPN zond iets anders uit, andere wedstrijd of zo. Ik weet het niet precies meer.
  donderdag 19 april 2007 @ 19:41:59 #274
89728 Plastic_Power
Vegetable rights & peace
pi_48511958
quote:

[..]

Met waardeloos commentaar
Wat heb ik me daar aan geergerd, zeg
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
pi_48512020
quote:
Op donderdag 19 april 2007 19:41 schreef Plastic_Power het volgende:

[..]

Spreek je Spaans?
pi_48512059
quote:
Op donderdag 19 april 2007 18:52 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Trouwe latino´s ook niet
Gelukkig val ik niet op latino´s. Hoewel ze erg aardig zijn en goed kunnen salsadansen zijn ze me véél te machista. Men zegt dat uitzonderingen de regel vormen maar ik heb nog geen leuke latino ontmoet die de moeite waard was om voor te gaan.

Hmm, ik denk dat ik wat de liefde betreft niet goed zit in Mexico
Ach, ik ben hier dan ook voor mijn carrière
pi_48512179
Nergens is meer machismo dan in Mexico.

Luister eens naar de teksten van Gloria Trevi
pi_48512391
quote:
Op donderdag 19 april 2007 14:44 schreef PeuRac het volgende:

[..]

We gaan het vooral voor de ervaring doen, voor het geld hoeft het namelijk niet, de Nederlandse en Finse regering sponsoren samen vrij leuk. Vreemd genoeg wordt er namelijk niet gekeken of je al studiefinanciering ergens anders ontvangt, dus krijgen we zoveel hier als in NL geld

Voor het starten van een BV heb je 2.500 euro nodig, als je dat hebt kan je er een beginnen (note: in NL heb je daar 16.000 euro voor nodig!), we zijn het bedrijfsplan aan het schrijven nu en bezig met een markt onderzoek. Het grootste probleem straks wordt tijd voor ons, we hebben beide hetzelfde rooster, dus we zullen personeel moeten aannemen. Maar jij spreekt geen Fins zeker?
Helaas niet echt inderdaad. Mijn vocabulaire komt nog veel te veel tekort.

Wat voor soort bedrijf gaan jullie opzetten als ik vragen mag?
  donderdag 19 april 2007 @ 20:14:24 #279
110987 ErwinRommel
pi_48513214
quote:

[..]

Ze bestaan, echt waar DAM
Mijn vrouw is een trouwe latina
pi_48513268
Stuur ze eens BA, dan wil ik het wel uittesten
  donderdag 19 april 2007 @ 20:25:37 #281
110987 ErwinRommel
pi_48513700
Als ik eerlijk ben dan zal ik je zeggen dat ik niet op Bahianas val. Teveel piranha en zoooooooo cheap in gedrag.
Maar goed, ik mag me net zoals veel andere Zuid-Brazilianen niet druk maken over die zgn. "macacas" uit het noorden
  donderdag 19 april 2007 @ 21:22:30 #282
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_48516469
quote:
Op donderdag 19 april 2007 19:41 schreef Plastic_Power het volgende:
Het was beter dan niets.

Ik kan trouwens mijn TV pauzeren, dus ik kon em 5 seconden op pauze zetten, en vervolgens de radio1 stream erbij pakken..... oud-hollands commentaar bij een live wedstrijd, maar online ligt ie net een seconde of 5 achter.

[ Bericht 2% gewijzigd door maartena op 19-04-2007 22:17:03 ]
-
  donderdag 19 april 2007 @ 22:11:35 #283
89728 Plastic_Power
Vegetable rights & peace
pi_48519433
quote:
Op donderdag 19 april 2007 21:22 schreef maartena het volgende:

[..]

Het was beter dan niets.

Ik kan trouwens mijn PC pauzeren, dus ik kon em 5 seconden op pauze zetten, en vervolgens de radio1 stream erbij pakken..... oud-hollands commentaar bij een live wedstrijd, maar online ligt ie net een seconde of 5 achter.
Slim geregeld
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
  donderdag 19 april 2007 @ 22:24:18 #284
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_48520134
Hmmm dat moest TV zijn en niet PC, maar goed verder niet intressant.
-
  donderdag 19 april 2007 @ 22:30:03 #285
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
  donderdag 19 april 2007 @ 22:55:02 #286
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_48521751
quote:
Op donderdag 19 april 2007 22:30 schreef ScienceFriction het volgende:
Bedoel je TiVo?
Ja zoiets.
-
pi_48525128
Zit je rustig naar voetbal te kijken

http://www.youtube.com/watch?v=Mo7IgS_x_fc
pi_48527055
quote:

[..]

is dat niet in alle culturen zo dan? Zeker als je het op die manier zegt? En ben jij wel trouw?
pi_48527060
Ik probeer trouw te zijn
pi_48527163
Alleen zijn latino/a's een stuk minder trouw dan de gemiddelde Noord-Europeaan

Het wordt alleen gevaarlijk als die noord-Europeaan in Latina land gaat wonen
pi_48527219
Je hebt ook statistieken voor me? Daar ik totaal niet bekend ben met dat deel van de wereld
pi_48528284
quote:
Op donderdag 19 april 2007 19:53 schreef Positive_Thinking het volgende:

[..]

Helaas niet echt inderdaad. Mijn vocabulaire komt nog veel te veel tekort.

Wat voor soort bedrijf gaan jullie opzetten als ik vragen mag?
Of iets met prive chauffeurs (deden we in NL ook) of we gaan onzelf als interim account manager verhuren.
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_48530314
quote:
Op vrijdag 20 april 2007 03:14 schreef indahnesia.com het volgende:
Je hebt ook statistieken voor me? Daar ik totaal niet bekend ben met dat deel van de wereld
Nee, statistieken heb ik niet. Erwin en Qwerty zullen het vast beamen
pi_48530450
quote:
Op vrijdag 20 april 2007 08:25 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Of iets met prive chauffeurs (deden we in NL ook) of we gaan onzelf als interim account manager verhuren.
Maar je spreekt de taal niet?
pi_48530521
Nog effe een vraagje wat kost het ongeveer in SP om een half jaar te wonen in een goede wijk in een klein appartementje en alles te doen waar je zin in hebt(vaak stappen, uit eten gaan, naar voetbalwedstrijden en concerten gaan, dagtrips, naar de film en dat soort zaken)
pi_48535688
quote:
Op vrijdag 20 april 2007 09:53 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Maar je spreekt de taal niet?
Mijn ervaring is dat je als prive chauffeur vooral de engelse taal machtig moet zijn, dit is in NL ook al zo. Als account manager richten we ons op internationale bedrijven, en willen we onze kracht putten uit het hebben van mensen die de taal van de bezoekers van evenementen/beurzen spreken, dus het inhuren van, duitse, russische, poolse, spaanse, enz mensen, om ze te verhuren als gastheer/vrouw, contactpersoon, telemarketing, enz, enz

Dit werk deed ik in NL ook, maar hier in Finland kan ik geen bedrijf vinden welke zoiets aanbied.
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_48535751
Zijn er veel beurzen en evenementen in Finland?
  vrijdag 20 april 2007 @ 14:11:12 #299
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_48539692
quote:
Op vrijdag 20 april 2007 09:50 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Nee, statistieken heb ik niet. Erwin en Qwerty zullen het vast beamen
zonnig Brasil
  vrijdag 20 april 2007 @ 14:26:06 #300
78918 SeLang
Black swans matter