nee, aan de ene kant hoeft t van mij niet, maarja iedereen geeft me dan wel cash enzoquote:Op dinsdag 17 april 2007 09:12 schreef maartena het volgende:
[..]
Gefeliciteerd![]()
Heb je al een afscheidsfeestje geplanned?
Eigenlijk de 1e staatquote:Op dinsdag 17 april 2007 04:43 schreef csar het volgende:
[..]
De UK is dan ook eigenlijk de 51e Amerikaanse staat.
Afgezien van de lelijke mensen en het lauwe bier, natuurlijk.quote:Op dinsdag 17 april 2007 16:01 schreef Individual het volgende:
[..]
Eigenlijk de 1e staat(en Puerto Rico de 52e)
Een (heel erg internationale) vriendin die langskwam vertelde me dat de UK een perfecte mix is tussen Europa en Amerika.
Amerika is opgebouwd uit Europeanen, waaronder ook een flink aantal Nederlanders.quote:
Oh Jee....Ze hebben je weer toegelaten?quote:Op dinsdag 17 april 2007 18:21 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Als je van Barbie poppen houdt wel
Maar nog veel meer brittenquote:Op dinsdag 17 april 2007 18:21 schreef maartena het volgende:
[..]
Amerika is opgebouwd uit Europeanen, waaronder ook een flink aantal Nederlanders.
In Brazilië met stip op nummer1 VOETBALquote:Op zaterdag 14 april 2007 07:42 schreef maartena het volgende:
Heeft Indonesie naast voetbal nog een tweede sport die veel gespeeld wordt? Ik bedoel, in Nederland heb je hockey en schaatsen, in Engeland heb je rugby, in Zweden is het ijshockey, de Noren zijn gek op skievenementen, in België is het toch echt wielrennen, Noord Amerika (VS en Canada - echter in Cuba is honkbal de nationale sport, en in Mexico de tweede) zijn sowieso anders met de sporten, in Italië is de tweede sport bijna Volleybal intussen, Duitsland en Australië zitten ook in de hockeywereld, en in dat laatst genoemde land is zwemmen ook nog eens een nationale sport.
Hoe zit dat in Indonesie, en misschien kunnen de andere Fok!kers ook even meedoen voor hun land
In de VS ligt de populariteits volgorde ongeveer zo:
1) American Football
2) Baseball
3) Basketball
4) IJshockey
5) Voetbal/Soccer
In Canada is het weer anders:
1) IJshockey
2) Baseball
3) Voetbal/Soccer
4) American Football
5) Basketball
Wat is Indy-500?quote:Op dinsdag 17 april 2007 18:43 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
In Brazilië met stip op nummer1 VOETBAL
2-Formula 1
3-Volleybal
4-Beachvolley
5-Indy-500
quote:Op dinsdag 17 april 2007 19:01 schreef Vogue het volgende:
Ik zeg ook niet dat Nederlanders mooi zijnMaar het Amerikaanse volk dat ik over het algemeen in Cancun op het vliegveld aan zie komen ontbreekt het geheel aan smaak. Maar misschien is Cancun een vakantiebestemming voor ze net als Benidorm voor de Hollander is?
Ong. 10% is geloof ik Zwart-Amerikaans met Afrikaanse afkomst inderdaad, en nog eens 15% is Latino - alhoewel daar ook een fikse portie Europees (Spaans) bloed in zit natuurlijk. En dan heb je ook nog eens iets van 7-8% aan Aziatische immigranten, beginnend met Chinezen die al in de 19e eeuw naar de westkust kwamen en Chinatowns oprichtten.quote:Trouwens ik dacht dat ook een heel groot deel van de Amerikaanse bevolking donker van huid was? Dus niet alleen maar Europeanen![]()
Toen ik in Puerto vallarta was waren er ook heel veel Amerikanen, dus ook wel een goede vakantie bestemmingquote:Op dinsdag 17 april 2007 20:09 schreef maartena het volgende:
[..]
Cancun, Maztlan, Acapulco.... de typische Benidorm, Mallorca, Canarische Eilanden type bestemmingen voor de Amerikanen. En nu ben ik nooit op alle bovengenoemde bestemmingen geweest, maar van afleveringen van de Vakantieman van Frits Bom kan ik me not wel herrinneren dat er aardig wat klootjesvolk naar Benidorm en de Canarische Eilanden gaat, en dat dat voor Mallorca vooral geldt voor Duitsers.
[..]
Ong. 10% is geloof ik Zwart-Amerikaans met Afrikaanse afkomst inderdaad, en nog eens 15% is Latino - alhoewel daar ook een fikse portie Europees (Spaans) bloed in zit natuurlijk. En dan heb je ook nog eens iets van 7-8% aan Aziatische immigranten, beginnend met Chinezen die al in de 19e eeuw naar de westkust kwamen en Chinatowns oprichtten.
Ook leuk om te weten is dat er over de afgelopen 400 jaar ofzo, ongeveer 30 miljoen IEREN zijn verhuisd naar de VS (en nog eens 10 miljoen naar andere oud-Engelse kolonien), en dat er in ierland zelf maar 4 miljoen ieren wonen. Katholieke families die neukten als gekken met grote families, maar die vervolgens massaal vertrokken naar andere delen van de wereld. St. Patricks day is in sommige gebieden van de VS (zoals Boston bijvoorbeeld) een veel grotere aangelegenheid dan in Ierland zelf. En de hoeveelheid Amerikanen met de naam O'nogiets is enorm groot.....
Yep. De IRA werd/wordt voor 80% ofzo gefinancierd door Amerikanen, en ik mag wel aannemen inderdaad dat dit door oud-Ieren gedaan wordt...quote:Op dinsdag 17 april 2007 20:28 schreef ErwinRommel het volgende:
@Maartena, die ierse connectie (zo noem ik het maar), heeft dat deels een grote rol gespeeld in de financiering van de IRA vanuit de VS? En daarmee in feite ook de burgeroorlog in Noord-Ierland?
Ja ik was er laatst geweest ook een mooi land met mooie vrouwen alleen prositutie is er wel erg was aan een bar komen ze gelijk op je af dat ze geld willen voor seks enzo. En portuguees is een mooie taal, vrienden van me die daar werkten in ons hotel hadden me wel de basics geleerdquote:Op dinsdag 17 april 2007 20:24 schreef ErwinRommel het volgende:
Jiu-jitsu en capoeira zijn idd populair, maar vallen niet in de categorie van 5. hangt ook weer af van in welk deel men woont in Brazilië. In het Noord-Oosten is capoeira meer populair dan in bv het zuiden.
tevens zie ik maar zeer weinig tournooi's van deze 2 op tv, terwijl bij de door mij genoemde top5 wel veelvuldig verslag gedaan word. daarop basseer ik mijn top5
Was Amerika's 'favoriete president' JFK niet een groot fan van de IRA? Na 9/11 zijn die donaties dramatisch afgenomen trouwens en nu heeft NI zelfs een gedeeld parlement.quote:Op dinsdag 17 april 2007 21:24 schreef maartena het volgende:
[..]
Yep. De IRA werd/wordt voor 80% ofzo gefinancierd door Amerikanen, en ik mag wel aannemen inderdaad dat dit door oud-Ieren gedaan wordt...
One man's terrorist is another man's freedomfighter.
Daarbij moet wel opgemerkt worden dat het allemaal om persoonlijke donaties gaat, met de opmerking "Amerika (als het land) financiert de IRA" zit je goed fout....
Euhms Het is dat mijn vriendin zo verdome goed engels praat. Ik versta en begrijp het een beetje, maar niet goed genoeg.quote:
Waar in Vantaa woon je? Ik ga naar Evtek in Myyrmäki, maar woon zelf nog net in Helsinki, namelijk in Kannelmakiquote:Op dinsdag 17 april 2007 18:55 schreef Positive_Thinking het volgende:
* Positive_Thinking zwaait vanuit Vantaa, Finland![]()
maar dan zonder al die A'squote:Op woensdag 18 april 2007 00:52 schreef BonJovi het volgende:
Altijd leuk om in zulke landen voetbal te kijken...
GOAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAL
Ik woon in Martinlaakso niet zo heel ver van Myyrmäki vandaan zoals je dan vast wel zal weten. Tevens is er in Martinlaakso nog een onderdeel van Evtek.quote:Op woensdag 18 april 2007 13:27 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Waar in Vantaa woon je? Ik ga naar Evtek in Myyrmäki, maar woon zelf nog net in Helsinki, namelijk in Kannelmaki
Oke, zo heel goed ben ik niet bekend, ik weet vooral hoe in het centrum te komenquote:Op woensdag 18 april 2007 14:41 schreef Positive_Thinking het volgende:
[..]
Ik woon in Martinlaakso niet zo heel ver van Myyrmäki vandaan zoals je dan vast wel zal weten. Tevens is er in Martinlaakso nog een onderdeel van Evtek.
Wat je niet lekker vindt eet je toch gewoon niet?quote:Op woensdag 18 april 2007 17:14 schreef ErwinRommel het volgende:
Wat was voor jullie, Nederlanders in den vreemde, het grootste obstakel toen je aankwam in je 2e gast/vaderland?
Het regelen van een baan? Visa? de taal? het eten? etc etc........
Mijn grootste obstakel was de taal. gelukkig spreek ik het Portugees nu redelijk tot goed.
En daarnaast, wat is in je nieuwe land het traditionele voedsel?
In mijn 2e vaderland is het traditionele voedsel de zgn "Feiojada".
Dat is een grote pan (oid) met een mix van zwarte bonen, Calabresa (soort worst), gedroogd vlees, spek, knoflook, uien, sap van sinnasappel etc. Voor de zware eter kan daar dan nog varkensoren of varkensstaart aan worden toegevoegd.
Traditioneel eet men dit op zondagmiddag, met caipirinha en bier.
Ik was klein toen ik vertrok naar de states, dus weet er niet veel vanaf. De taal sprek ik ook goed, merk alleen dat mijn nederlands slechter word.quote:Op woensdag 18 april 2007 17:14 schreef ErwinRommel het volgende:
Wat was voor jullie, Nederlanders in den vreemde, het grootste obstakel toen je aankwam in je 2e gast/vaderland?
Het regelen van een baan? Visa? de taal? het eten? etc etc........
Mijn grootste obstakel was de taal. gelukkig spreek ik het Portugees nu redelijk tot goed.
En daarnaast, wat is in je nieuwe land het traditionele voedsel?
In mijn 2e vaderland is het traditionele voedsel de zgn "Feiojada".
Dat is een grote pan (oid) met een mix van zwarte bonen, Calabresa (soort worst), gedroogd vlees, spek, knoflook, uien, sap van sinnasappel etc. Voor de zware eter kan daar dan nog varkensoren of varkensstaart aan worden toegevoegd.
Traditioneel eet men dit op zondagmiddag, met caipirinha en bier.
Ik was 13, en ben er nu bijna 6,5 jaar. Ouders gingen mee, daarvoor ging ik ook, werk van pa. Deze zomer kom ik naar Nederland, naar mijn opa en oma. Maar ik blijf er liever wonen, echt tof.quote:Op woensdag 18 april 2007 17:20 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Hoe oud was je en hoe lang is dat geleden? Ging je met je ouders mee? Kom je nog ooit in Nederland?
dat gaat zo dan:quote:Op woensdag 18 april 2007 17:08 schreef BonJovi het volgende:
RONALDINHO, RONALDINHO,
MUITO BEM GOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOL
Ik heb nog een shirtje van Flamengo
Waar woon jij?quote:Op woensdag 18 april 2007 17:21 schreef wonderer het volgende:
Smokey bones en PIzzahut hebben hier een onbeperkte saladebar, da's wel vet
Als je ouders terug willen kan je dan op je eigen blijven?quote:Op woensdag 18 april 2007 17:22 schreef Crappery het volgende:
[..]
Ik was 13, en ben er nu bijna 6,5 jaar. Ouders gingen mee, daarvoor ging ik ook, werk van pa. Deze zomer kom ik naar Nederland, naar mijn opa en oma. Maar ik blijf er liever wonen, echt tof.
Eten ze in Argentinié dan ook al feijoada?quote:Op woensdag 18 april 2007 17:16 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Wat je niet lekker vindt eet je toch gewoon niet?
Uitgezonderd dan die 2 keer per jaar dat je uitgenodigd wordt bij andere mensen. En als je verkering zoekt wat vaker
Dat wel, maar ik weet het niet, ik wil blijven, het is tof, maar ik wil ook weer naar nlquote:Op woensdag 18 april 2007 17:25 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Als je ouders terug willen kan je dan op je eigen blijven?
Ik heb het nog nooit op, maar ik begrijp niet goed dat je moet wennen aan eet gewoonte. Wat ik niet lekker vindt eet ik gewoon nietquote:Op woensdag 18 april 2007 17:25 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Eten ze in Argentinié dan ook al feijoada?![]()
Ik hou er niet van en mijn portie gaat naar fikkie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |