Nee, dan word hij juist donkerblauw.quote:Op donderdag 19 april 2007 09:50 schreef Damzkieee het volgende:
Als je de blauwe envelop ontvaagt wordt ie helder blauw?
Voor julli moet je het al terug hebben als je voor 1 april aangifte hebt gedaan.quote:Op donderdag 19 april 2007 10:22 schreef Slasher het volgende:
Volgens krijg je het niet voor juli terug.....
Ja zeker welquote:Op donderdag 19 april 2007 10:22 schreef Slasher het volgende:
Volgens krijg je het niet voor juli terug.....
O ik vind het best hoor, kom maar op met die poenquote:Op donderdag 19 april 2007 10:26 schreef KiwiTjuHh het volgende:
[..]
Ja zeker wel
Anders heb je voor niks voor 1 april aangifte gedaan
Ze hebben het dit jaar verlengd tot 6 april geloof ik, vanwege de stakingen bij de belastingdienst.quote:Op donderdag 19 april 2007 10:28 schreef delapoko het volgende:
Ik heb ongeveer op 5 april aangifte gedaan. Dus ik krijg het pas na 1 juli?
Kloptquote:Op donderdag 19 april 2007 10:36 schreef kippevleugel het volgende:
[..]
Ze hebben het dit jaar verlengd tot 6 april geloof ik, vanwege de stakingen bij de belastingdienst.
Ben je lekker op tijd meequote:Op donderdag 19 april 2007 10:39 schreef BrauN het volgende:
Ik doe m'n aangifte volgende week, maar dan laat het nog wel effe op zich wachten voordat ik mijn geld krijg zeker? Hmmm, mooie kutzooi.
Bij mij is het wel wat meer dan 3 tanken benzinequote:Op donderdag 19 april 2007 10:49 schreef Reneuh het volgende:
Ik heb het ook al vrij direct ingevuld en opgestuurd. Ik wil het nu ook wel eens terug krijgen
Het is niet zo heel veel, maar wel weer mooi drie tanks benzine
Heb precies hetzelfde probleem, ik oet voor 11 mei mijn auto APK gekeurd hebben en moet minimaal 200 euro dokken voor laswerk.quote:Op donderdag 19 april 2007 10:50 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Bij mij is het wel wat meer dan 3 tanken benzine![]()
zou wel mooi zijn als ik het geld kreeg voordat ik mijn auto(s) door de apk moet doen, dan kan ik er iig 1 inruilen![]()
ach weet ik nog niet, maar ik krijg een dikke 3000 euro terug dus dat hoef ik niet allemaal te sparen toch?quote:Op donderdag 19 april 2007 11:00 schreef Faithz het volgende:
Spaart niemand het dan?
Bij ons gaat het rechtstreeks naar de spaarrekeningmaar bij sommige hier is het al uitgegeven voor het binnen is
Ik krijg het merendeel al via de voorlopige belastingteruggave elke maand terug (¤ 3.600), dus die paar tientjes die ik dan nog krijg gaan gewoon lekker op.quote:Op donderdag 19 april 2007 11:00 schreef Faithz het volgende:
Spaart niemand het dan?
Bij ons gaat het rechtstreeks naar de spaarrekeningmaar bij sommige hier is het al uitgegeven voor het binnen is
Zo, krijg jij 3600 per maand terug?quote:Op donderdag 19 april 2007 11:02 schreef Larissa het volgende:
[..]
Ik krijg het merendeel al via de voorlopige belastingteruggave elke maand terug (¤ 3.600), dus die paar tientjes die ik dan nog krijg gaan gewoon lekker op.
Uhuhm... per jaar..quote:
Ja, maar soms kunnen ze eerder beginnen met uitbetalen maar dat zal dit jaar waarschijnlijk niet gebeuren(belastingdienst: stakingen en achterstanden/personeelstekort)quote:Op donderdag 19 april 2007 12:16 schreef mirannie het volgende:
Wil het ook zo graag hebben! Ik ga 1 mei op vakantie en het wordt toch net even iets leuker als je wat meer geld mee kan nemen. Overigens ben ik van plan om ongeveer 2/3 van het bedrag op mijn spaarrekening te zetten.
Maar begrijp ik goed dat het tussen 1 mei en 1 juli op mijn rekening zou moeten staan??
Leuk voor je.quote:Op donderdag 19 april 2007 17:48 schreef navvy het volgende:
Vriend van me werkt bij de belastingdienst, gisteren mijn jaaropgaaf meegegeven. Ik krijg net een mail dat alles verwerkt is en ik binnen 14 dagen 1200 euro dr bij heb! En dat gaat al jaren zo, leuker kan hij het niet voor me maken.
Dat za toch niet?quote:Op donderdag 19 april 2007 18:26 schreef ManAtWork het volgende:
En voor degene die hem als eerste hebben ingediend, zijn als laatste aan de beurt omdat die nu onderop liggen.
Geloof me, dat is hardstikke leuk! Net vakantie geboekt. Erg leuk voor mij!quote:
Boeien.quote:Op donderdag 19 april 2007 17:48 schreef navvy het volgende:
Vriend van me werkt bij de belastingdienst, gisteren mijn jaaropgaaf meegegeven. Ik krijg net een mail dat alles verwerkt is en ik binnen 14 dagen 1200 euro dr bij heb! En dat gaat al jaren zo, leuker kan hij het niet voor me maken.
Geilquote:Op donderdag 19 april 2007 19:59 schreef BrauN het volgende:
[..]
Boeien.
Een vriend van mij die werkt bij de Smaakpolitie en die gaat jou kei hard in je bek schijten.
Take that, bitch!
Ik denk niet dat de belastingdienst zo dom is, volgens mij beginnen ze al gelijk met het verwerken, zou anders wel heel suf zijn van ze om er lang mee te wachten, verder hoop ik dat ze gewoon snel gaan werken, kan het geld wel gebruiken, was er dan ook al heel vroeg mee, half januari :-).quote:Op donderdag 19 april 2007 18:26 schreef ManAtWork het volgende:
Al heb je je aangifte op 2 januari ingediend, de belastingdienst begint niet eerder met verwerken na de uiterste aangiftedatum (6 april dus voor dit jaar).
En voor degene die hem als eerste hebben ingediend, zijn als laatste aan de beurt omdat die nu onderop liggen.![]()
Haha, met de teruggave IB vervolgens een investering doen die de belastingdienst nog meer geld oplevert. Minister Bos zou meer van deze mensen willen hebben.quote:Op donderdag 19 april 2007 21:26 schreef Pascal86 het volgende:
Ik ga er een eigen auto van kopen, dan bespaar ik ongeveer 200 euro per maand die ik anders kwijt ben aan benzine voor mijn ouders auto.
Kijk nog eens. Misschien is het nu wel binnen.quote:
quote:Op donderdag 19 april 2007 22:14 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Kijk nog eens. Misschien is het nu wel binnen.![]()
Klopt, de heffingsrente is inderdaad hoger. Verkijk je je echter niet teveel daarop, de belastingdienst werkt met enkelvoudige rente, terwijl je op een spaarrekening natuurlijk samengestelde interest krijgt (rente op rente). Overigens is de heffingsrente niet meer zo heel veel hoger dan de huidige spaarrente, het is lang niet meer zo aantrekkelijk als dat het ooit geweest is.quote:Op donderdag 19 april 2007 16:46 schreef Innisdemon het volgende:
Donjames: de rente die ze dan moeten geven is hoger dan jouw spaarrekening, dus ach.............:)
Dat eerste is logisch inderdaad, maar dat 2e is wel raar ondanks ze het jou verteld hebben.quote:Op donderdag 19 april 2007 21:01 schreef ManAtWork het volgende:
De belastingdienst verwerkt niet eerder omdat iemand tot de uiterste inzenddatum nog correcties en wijzigingen in kan/mag dienen.
(Daarbij: heb namens diverse cliënten regelmatig gebeld wanneer de aangiften in behandeling worden genomen. Eerder worden de aangiften niet aan de diverse inspecties beschikbaar gesteld. En dit was iedere keer het antwoord.)
Ik doe geen zaken met IB groep, ik leen niets ik heb namelijk mijn studie en alles wat ik heb//koopt zelf voor gewerktquote:Op donderdag 19 april 2007 22:12 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Haha, met de teruggave IB vervolgens een investering doen die de belastingdienst nog meer geld oplevert. Minister Bos zou meer van deze mensen willen hebben.![]()
ik krijg gewoon belasting terug van mijn gewerkte geldquote:Prijs: Lesgeld ¤ 6.440,-
Boeken en examen ¤ 2.100,-
Intake ¤ 125,-
IB=InkomstenBelastingquote:Op vrijdag 20 april 2007 07:57 schreef Pascal86 het volgende:
[..]
Ik doe geen zaken met IB groep, ik leen niets ik heb namelijk mijn studie en alles wat ik heb//koopt zelf voor gewerkt
[..]
ik krijg gewoon belasting terug van mijn gewerkte geld
Zeker weten? Dat kan nooit zo snelquote:Op vrijdag 20 april 2007 12:28 schreef BrauN het volgende:
Gister ingevuld en nu al mijn geld ontvangen, wtf!?
Ik ben blij.
Ik vraag alleen of hij het zeker weet?quote:Op vrijdag 20 april 2007 12:42 schreef Kwelit het volgende:
[..]
Je noemt BrauN toch geen leugenaar he, die liegt namelijk nooit![]()
is het waar? ik wil de mijne ook...quote:Op vrijdag 20 april 2007 12:28 schreef BrauN het volgende:
Gister ingevuld en nu al mijn geld ontvangen, wtf!?
Ik ben blij.
Ik was cynischquote:Op vrijdag 20 april 2007 12:43 schreef Slasher het volgende:
[..]
Ik vraag alleen of hij het zeker weet?![]()
quote:Op vrijdag 20 april 2007 07:57 schreef Pascal86 het volgende:
[..]
Ik doe geen zaken met IB groep, ik leen niets ik heb namelijk mijn studie en alles wat ik heb//koopt zelf voor gewerkt
[..]
ik krijg gewoon belasting terug van mijn gewerkte geld
Kort ik eens iets af,... snapt men het weer niet.quote:
ik ben niet zo beklend met belastingen dus :pquote:Op vrijdag 20 april 2007 18:48 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
[..]
Kort ik eens iets af,... snapt men het weer niet.![]()
(Tnx DJ)
Natuurlijk wel. Je kunt tot vijf jaar teruggaan zelfs.quote:Op vrijdag 20 april 2007 12:44 schreef rival het volgende:
wat hoor ik over uiterste inleverdatum.. kan ik nu niet meer geld terugvragen van vorig jaar?
Inderdaad, elk jaar opnieuw die blauwe rakker.quote:Op vrijdag 20 april 2007 12:12 schreef w00h00 het volgende:
TVP
Vind het wel erg vroeg, maar als het zo is, dan vindt ik het primaquote:Op dinsdag 24 april 2007 09:24 schreef --- het volgende:
ik keek net op internetbankieren... het staat er op![]()
Als je naar de soortgelijjke topics van afgelopen jaren kijkt, dan zie je dat er toen ook betalingen vanaf de laatste week van april werden verricht. Het zou dus best wel kunnen kloppen maar in principe starten de betalingen vanaf 1 mei.quote:Op dinsdag 24 april 2007 09:36 schreef Slasher het volgende:
[..]
Vind het wel erg vroeg, maar als het zo is, dan vindt ik het prima
das idd wel erg snel, ik keek net vol verwachting maar het staat dr nog niet opquote:Op dinsdag 24 april 2007 09:24 schreef --- het volgende:
ik keek net op internetbankieren... het staat er op![]()
quote:Op dinsdag 24 april 2007 16:24 schreef Zus_konijn het volgende:
Meer mensen het geld vandaag ontvangen?
als ik h'm in de eerste dagen van januari digitaal instuur, heb ik meestal begin tot medio april mijn geld terug. In 2005 zelfs op 2 april al. Dus ze beginnen echt wel eerder hoor.quote:Op donderdag 19 april 2007 20:46 schreef DJJoris het volgende:
[..]
Ik denk niet dat de belastingdienst zo dom is, volgens mij beginnen ze al gelijk met het verwerken, zou anders wel heel suf zijn van ze om er lang mee te wachten, verder hoop ik dat ze gewoon snel gaan werken, kan het geld wel gebruiken, was er dan ook al heel vroeg mee, half januari :-).
Fout: de regel is dat je voor 1 juli antwoord zal krijgen.quote:Op dinsdag 24 april 2007 20:46 schreef IndianGirl het volgende:
De regel is dat als je voor 1 april je aangifte indient dat je garantie hebt dat je het geld voor 1 juli terug krijgt. Ze hebben de datum van 1 april naar 6 april verzet en dat moet je zien als een soort uitstel dus voor 1 april nog steeds je geld voor 1 juli. En hoe langer je op je geld moet wachten hoe meer heffingsrente ze moeten betalen.![]()
![]()
quote:Op donderdag 19 april 2007 10:22 schreef Metro2005 het volgende:
Nog niks helaas. Al heel vroeg opgestuurd dit jaar februari ofzo)
Tuurlijk wel maar als je blijkt te moeten betalen, ben je heffingsrente verschuldigd voor het "te laat" indienen van je aangiftequote:
Nee ik krijg waarschijnlijk geld terug.quote:Op woensdag 25 april 2007 09:20 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Tuurlijk wel maar als je blijkt te moeten betalen, ben je heffingsrente verschuldigd voor het "te laat" indienen van je aangifte
Wat in 99,9% van de gevallen betekent: Geld terug of je aanslag. Meestal is het geld er zelfs eerder dan de brief.quote:Op dinsdag 24 april 2007 23:04 schreef kippevleugel het volgende:
[..]
Fout: de regel is dat je voor 1 juli antwoord zal krijgen.
Mja, ik heb me zelfs al als ondernemer aangemeld, dat wordt ook weer leuk...quote:Op woensdag 25 april 2007 10:35 schreef Meeldraad het volgende:
Ik zou ook een brief schrijven naar je regiokantoor en verzoeken of je dossier weer als niet-ambtenaar kan worden aangemerkt en overgezet.
Hoe weet je dat? Heb je al een brief binnen ofzo?quote:Op woensdag 25 april 2007 09:56 schreef Meeldraad het volgende:
Die van mij komt 4 mei!
(Ingediend op 29 januari)
Kun je ook voor mij nakijken dan?quote:Op woensdag 25 april 2007 10:50 schreef Meeldraad het volgende:
Ik zag het gisteren op de computer op m'n bijbaantje...
De accountantskantoren krijgen van de aanslagen van hun klanten een elektronische kopie, die altijd eerder komt dan e brief. Vandaag kreeg ik ze binnen met als dagtekening 19 mei, scheelt behoorlijk dus. Erg handig, zo wordt de bezwaartermijn toch verlengd met een week of 3quote:Op woensdag 25 april 2007 10:45 schreef TweakersOnly het volgende:
[..]
Hoe weet je dat? Heb je al een brief binnen ofzo?
Denk niet dat ze met terugwerkende kracht gaan overmaken, hoor.quote:Op zondag 29 april 2007 10:35 schreef BretsiG het volgende:
16-05-2006 by xxxxxxxxxx BELASTINGD/CENTR BETALIN bij ¤ 1.955,00
TERUGGAAF NR. xxxxxxxxxxx
IB/PVV 2005 *xxxxxx*
BELASTINGDIENST GVS UITBETALING.
Zal dit jaar dus ook wel weer rond die datum zijn.
Ja dat zal het zijn.... want wat zijn wij als consument toch zieligquote:Op zondag 29 april 2007 15:24 schreef wolferl het volgende:
Ze hebben teveel gestaakt denk ik, wij de consument zijn weer de dupe van een hogere hand.
De regel is dat als je voor 1 april aangifte gedaan hebt, je voor 1 juli bericht krijgt. Dan ga je toch niet 2 maanden daarvoor al lopen miepen dat je nog steeds niets hebt gehoord?quote:Op zondag 29 april 2007 15:24 schreef wolferl het volgende:
Ze hebben teveel gestaakt denk ik, wij de consument zijn weer de dupe van een hogere hand.
quote:Op zondag 29 april 2007 18:31 schreef -J-D- het volgende:
Vorig jaar huis gekocht
Dus dit jaar een leuke zakcent terug.
Ja maar jij woont in Belgie dus dat telt nietquote:Op zondag 29 april 2007 19:32 schreef Emu het volgende:
Hahahaha ik zie net op mijn bankrekening 1.273 euro bigeschreven das ongeveer mijn nettoloon, LEKKER dus![]()
![]()
Wat heeft dat daar nou mee te makenquote:Op zondag 29 april 2007 20:27 schreef Burbujas het volgende:
[..]
Ja maar jij woont in Belgie dus dat telt niet![]()
Meestal krijg je het geld eerder dan dat je de aanslag (het bericht dus) krijgt.quote:Op maandag 30 april 2007 20:52 schreef MevrRustblusser het volgende:
Je krijgt toch van te voren schriftelijk bericht wanneer je het op je rekening gestort krijgt? Staat toch niet opeens op je rekening?
Hier ook nog eentjequote:Op maandag 30 april 2007 21:15 schreef vencodark het volgende:
Moet de boel nog invullen/versturen etc.![]()
Ja...quote:
Ga je vragen hoelang het duurt voordat je bericht krijgt van de Belastingdienst na het indienen van je aangifte?quote:
Ja, hoe lang duurt dat eigenlijkquote:Op dinsdag 1 mei 2007 21:57 schreef DonJames het volgende:
[..]
Ga je vragen hoelang het duurt voordat je bericht krijgt van de Belastingdienst na het indienen van je aangifte?
Niks lui.... ze houden zich vooralsnog aan de planningquote:Op dinsdag 1 mei 2007 21:22 schreef friemel het volgende:
Krijg nog een maand loon van ze terug, vorig jaar maar een half jaar gewerkt, dus uiteraard weer teveel betaald...wel meteen toen het kon aangifte gedaan (half januari oid?) Luie donderts daar..
heb je t al ingevuld? ik wil je best helpen, mits je neit echt n hele lastige aangifte hebt. Lees: ondernemer, huis verkocht met overwaarde, 2 kids, niet getrouwd en net n erfenis gehad , dan moet je ff iemand anders vragenquote:
oooo ik wil t ook weten!quote:Op woensdag 25 april 2007 10:50 schreef Meeldraad het volgende:
Ik zag het gisteren op de computer op m'n bijbaantje...
@ Toeps, dan zou ik zeeeeker zorgen dat je dossier weer inzichtelijk is voor alle medewerkers. Ik zou zelfs serieus overwegen om niet te beginnen voordat het omgezet is. Als er wat fout gaat, dan kost je dat zoveel heisa om het weer recht te trekken en elke maand/kwartaal krijg je weer een nieuwe aanslag etc. Als je langsgaat, moet je gaan om 12.30 dan is het vaak relatief rustig.
quote:Op woensdag 2 mei 2007 09:22 schreef scrub_nurse het volgende:
[..]
heb je t al ingevuld? ik wil je best helpen, mits je neit echt n hele lastige aangifte hebt. Lees: ondernemer, huis verkocht met overwaarde, 2 kids, niet getrouwd en net n erfenis gehad , dan moet je ff iemand anders vragen![]()
Well, als het goed is zijn binnen twee weken mijn gegevens weer inzichtelijk. Let wel: Áls het goed is.quote:Op woensdag 25 april 2007 10:50 schreef Meeldraad het volgende:
@ Toeps, dan zou ik zeeeeker zorgen dat je dossier weer inzichtelijk is voor alle medewerkers. Ik zou zelfs serieus overwegen om niet te beginnen voordat het omgezet is. Als er wat fout gaat, dan kost je dat zoveel heisa om het weer recht te trekken en elke maand/kwartaal krijg je weer een nieuwe aanslag etc. Als je langsgaat, moet je gaan om 12.30 dan is het vaak relatief rustig.
ja klopt ik kom hier nu toevallig aangewaaidquote:Op woensdag 2 mei 2007 09:25 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
![]()
Je bent lief, maar ik denk dat je de aangifte-reeks hebt gemist
Vakantiegeld, belastingteruggave, winstdeling.. wordt een dikke maandquote:
Dat geeft nietquote:Op woensdag 2 mei 2007 09:49 schreef scrub_nurse het volgende:
[..]
ja klopt ik kom hier nu toevallig aangewaaid![]()
Ik ook nietquote:Op woensdag 2 mei 2007 09:54 schreef Cheiron het volgende:
[..]
Vakantiegeld, belastingteruggave, winstdeling.. wordt een dikke maand
(nog niets terug overigens)
quote:Op woensdag 2 mei 2007 12:29 schreef _Flash_ het volgende:
Nog maximaal 3 daagjes wachten als het goed is.
Mooimooi want de prenatal belde vorige week dat de meubeltjes er al zijn![]()
![]()
![]()
lucky youquote:Op woensdag 2 mei 2007 13:04 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Mijn blauwe enveloppe lag vandaag al op de mat. Hopelijk komt het geld snel binnen. Dan kan ik alvast een kastdeurtje betalen![]()
Wat is de dagtekening van jouw brief toevallig 5 mei 2007?quote:Op woensdag 2 mei 2007 13:04 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Mijn blauwe enveloppe lag vandaag al op de mat. Hopelijk komt het geld snel binnen. Dan kan ik alvast een kastdeurtje betalen![]()
quote:Op woensdag 2 mei 2007 14:54 schreef Syytön het volgende:
Ik wil het ook...! En dan nog mijn vakantiegeld.
De dagtekening is 4 mei.. Dus nog een nachtje slapen voor jou...quote:Op woensdag 2 mei 2007 15:09 schreef TweakersOnly het volgende:
[..]
Wat is de dagtekening van jouw brief toevallig 5 mei 2007?
Dan zal ik de brief vandaag ook wel binnen hebben.
Nope, is altijd afwachten, pas als je een blauwe brief krijgt waarin het staat kan je het een dezer dagen verwachten op je rekening.quote:Op woensdag 2 mei 2007 15:38 schreef Payter1 het volgende:
kun je ergens zien dan, wanneer je je belasting weer krijgt?
13 februari is hij verstuurd via de digitale snelweg...quote:Op woensdag 2 mei 2007 16:08 schreef Payter1 het volgende:
Wanneer hebben jullie aangifte gedaan dan?
Euh... wedden van wel??quote:Op donderdag 19 april 2007 09:54 schreef jpg97 het volgende:
Ik moest 12.000 EURO terugbetalen
Maar dat doe ik lekker niet![]()
Tnx. Ach ja 717 euro lekker zo voor de vakantie.quote:Op woensdag 2 mei 2007 16:17 schreef DJJoris het volgende:
Zojuist eindelijk de postbode langsgehad en mijn blauwe brief zat er ook bij¤314,- krijg ik terug met de dagtekening op 4 mei.
@Stansfield: reken op eind Juni dan kan het meevallen, het is namelijk wel erg laat ingestuurd.
He, dan woon je vlakbijquote:Op woensdag 2 mei 2007 19:07 schreef teigan het volgende:
postcode lijkt mij ook niet, onze postcode begint met 97...
Wanneer heb je ingediend?quote:Op woensdag 2 mei 2007 19:10 schreef Aanvoerder het volgende:
920 Euro's binnenkort. Brief vandaag binnengehad.
Oei, ff denken. Ergens in februari via internet.quote:
Verhip, das heul niet de belasting....quote:Op woensdag 2 mei 2007 19:45 schreef Rekkie het volgende:
Hier ook alles binnen, ingediend: 29 maart 2007
Klopt, geen peil op te trekken, ik heb de aangifte vroeg ingevuld (februari) en mijn naam zit helemaal aan het begin van het alfabet, maar nog geen brief gehad. Gelukkig maar, want ik moet dokkenquote:Op woensdag 2 mei 2007 20:51 schreef Rekkie het volgende:
Ik merk wel dat er vooralsnog geen peil op te trekken, wanneer en hoe de belasting de aangiftes behandelt
Stellejte tering schoften.... wat een kut actie was datquote:Op woensdag 2 mei 2007 23:40 schreef scrub_nurse het volgende:
jullie ook zo blij geweest met n dode mus door die stomme reclamefolder van de week??![]()
Daar ben ik al jaren achter.quote:Op woensdag 2 mei 2007 20:51 schreef Rekkie het volgende:
Ik merk wel dat er vooralsnog geen peil op te trekken, wanneer en hoe de belasting de aangiftes behandelt
Goh joh... goed hé!quote:
Altijd vol verrassingen, die belastingdienst!quote:Op woensdag 2 mei 2007 23:48 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Goh joh... goed hé!
Dat wss ik ook wel, maar elk jaar hoop ik toch weer opnieuw tegen beter weten in
Enkel negatief qua uitvoeringquote:Op woensdag 2 mei 2007 23:53 schreef Aanvoerder het volgende:
[..]
Altijd vol verrassingen, die belastingdienst!
En elk jaar vermaken we ons weerquote:Op donderdag 3 mei 2007 08:36 schreef Five_Horizons het volgende:
Leuk dit topic. Elk jaar komen dezelfde vragen voorbij en elk jaar zijn de antwoorden hetzelfde.
quote:Nee, vroeg indienen wil niet zeggen dat je het ook eerder krijgt.
quote:Nee, een achternaam met een A wil ook niet zeggen dat je het eerder krijgt.
Maar als je woonplaats met een A begint dan?quote:Nee, een postcode beginnend met een 1 krijgt het ook niet eerder dan die met een 5.
quote:Vrouwen krijgen het niet eerder dan mannen.
Maarrrr gaat het dan echt puur op willekeur?quote:Mensen met een rijtjeshuis krijgen het niet eerder dan mensen in een appartement....
Dat heb ik in april al gehad, dat ben ik inmiddels al weer vergetenquote:Op donderdag 3 mei 2007 11:54 schreef _Flash_ het volgende:
En het vakantiegeld natuurlijk Rekkie
Nog 21 dagen...
zijn allemaal andere afdelingen....quote:Op donderdag 3 mei 2007 12:56 schreef CrimeSceneCleaner het volgende:
Hou er rekening mee dat de belastingdienst meerdere taken erbij heeft gekregen waar problemen mee zijn:
ik noem een zorgtoeslag en kinderopvangtoeslag.
Het werk moet gedaan worden met verouderde software en hetzelfde aantal mensen.
Mocht je het geld al hebben, chappoo!
Mocht je het nog niet hebben, heb geduld.
Moeilijker kunnen ze het niet maken, ook niet makkelijker!
Heb niet gezegd dat het geen andere afdelingen zijn, maar heb het over het aantal mensen bij de belastingdienst!quote:Op donderdag 3 mei 2007 13:40 schreef mrSPLIFFY het volgende:
[..]
zijn allemaal andere afdelingen....
ken iemand die er werkt , en bij de normale teruggaaf is er niets aan de hand... gaat net zo als alle andere jaren... bullshit verhaal van je dus
en aangezien we het hier al de hele tijd over de teruggaaf hebben haal jij voor t gemak die ff door elkaar om het makkelijk te houden! chapeauquote:Op donderdag 3 mei 2007 14:57 schreef CrimeSceneCleaner het volgende:
[..]
Heb niet gezegd dat het geen andere afdelingen zijn, maar heb het over het aantal mensen bij de belastingdienst!
Het gaat hier over teruggaaf en ik heb het over zorgtoeslag!
Dus geen bullshit verhaal!
Maar goed, u mag dat denken en redeneren zoals u wil....
Anders ga met z'n tweeën een ander topic vervuilen met dit gelulquote:Op donderdag 3 mei 2007 15:38 schreef mrSPLIFFY het volgende:
[..]
en aangezien we het hier al de hele tijd over de teruggaaf hebben haal jij voor t gemak die ff door elkaar om het makkelijk te houden! chapeau
en dan zijn t nog steeds de zelfde mensen die de teruggaaf behandelen... al jaren...
Snap je aanvallen niet helemaal, maar goed...quote:Op donderdag 3 mei 2007 15:38 schreef mrSPLIFFY het volgende:
[..]
en aangezien we het hier al de hele tijd over de teruggaaf hebben haal jij voor t gemak die ff door elkaar om het makkelijk te houden! chapeau
en dan zijn t nog steeds de zelfde mensen die de teruggaaf behandelen... al jaren...
Nee hij heeft zijn teruggaaf nog niet binnenquote:Op donderdag 3 mei 2007 16:12 schreef CrimeSceneCleaner het volgende:
[..]
Snap je aanvallen niet helemaal, maar goed...
Heb je een slechte dag?
Zijn die 200 euro rendabel om stenis te schoppen, hier is het ook 80 euro onder wat ik heb opgegeven, op de aanslag van de belastingdienst staan niets specifiek aangegeven helaas dus ik heb geen idee waar ze het hebben ingehouden, maar ik laat die 80 euro lekker waaien, maarjah als je aangifte 300 euro was en je krijgt er maar 100, lekker bezwaar maken (zie formulier die je per post krijgt).quote:Op donderdag 3 mei 2007 17:38 schreef _Flash_ het volgende:
Hier is hij dus binnen. Maar na controle blijk ik te weinig teruggehad te hebben.
Zo te zien is mijn herziening niet goed verzonden, want als ik de extra aftrekpost (reden van herziening) van de voorlopig aanslag af haal komt het precies goed uit. Balen want dat scheelt dik 200 euro.
Wat nu? Bezwaar maken? Of kan ik gewoon opnieuw de herziening insturen? Ik zit me nu gewoon alweer ter ergeren aan de Belastingdienst website.
Heb je ook gezien van welke datum dat bericht is op de site van het ministerie en over welk jaar ze het daar hebben???quote:Op donderdag 19 april 2007 10:16 schreef kippevleugel het volgende:
Een betere topictitel zou zijn: wie heeft zijn voorlopige aanslag al binnen?
Ik heb hem 14 februari ingediend(regio Groningen). Volgens mij betalen ze pas vanaf 1 mei uit.
http://www.minfin.nl/nl/a(...)t-uitbetalingen.html
Dat is bij mij volgens mij ook zo. Ik heb op de valreep (6 april dus) mijn herziening ingevuld, omdat er een aantal posten waren waarvan ik niet wist dat je ze kon aftrekken. Dat scheelde in mijn geval zo'n 400 euro. Ik hoop dat ik dat nog wel krijgquote:Op donderdag 3 mei 2007 17:38 schreef _Flash_ het volgende:
Hier is hij dus binnen. Maar na controle blijk ik te weinig teruggehad te hebben.
Zo te zien is mijn herziening niet goed verzonden, want als ik de extra aftrekpost (reden van herziening) van de voorlopig aanslag af haal komt het precies goed uit. Balen want dat scheelt dik 200 euro.
Wat nu? Bezwaar maken? Of kan ik gewoon opnieuw de herziening insturen? Ik zit me nu gewoon alweer ter ergeren aan de Belastingdienst website.
Als je onder de wet studiefinanciering valt, mag je dat niet af trekken. En gezien dat je zegt dat je student bent, hoop ik dat ze je aangifte niet checken. Anders mag je terugbetalen. Anders is het fraude en kom je er mee weg.quote:Op donderdag 3 mei 2007 20:46 schreef versteegrob het volgende:
Hebben jullie ook college geld op gegeven? Ik heb dat dit jaar voor het eerst gedaan, 2000 euro. Moet ik straks nou een kopie van een rekeningafschrift opsturen of checken ze niet iedereen. Ben gewoon student dus vandaar dat ik het invul. Scheelde ook 300 euro extra.
Volgens mij mag dat niet maar goed dat weet ik dus ook niet zeker, zou natuurlijk een beetje raar zijn nietwaar? de staat financiert je studie natuurlijk al door studiefinancieringquote:Op donderdag 3 mei 2007 20:46 schreef versteegrob het volgende:
Hebben jullie ook college geld op gegeven? Ik heb dat dit jaar voor het eerst gedaan, 2000 euro. Moet ik straks nou een kopie van een rekeningafschrift opsturen of checken ze niet iedereen. Ben gewoon student dus vandaar dat ik het invul. Scheelde ook 300 euro extra.
Studie - werk - belasting. Waarom niet.quote:Op donderdag 3 mei 2007 20:52 schreef Slasher het volgende:
[..]
Volgens mij mag dat niet maar goed dat weet ik dus ook niet zeker, zou natuurlijk een beetje raar zijn nietwaar? de staat financiert je studie natuurlijk al door studiefinanciering
Alsof je dan opeens sneller je geld terug krijgt.quote:Op donderdag 3 mei 2007 21:13 schreef Snapcount2 het volgende:
Nog helemaal niets, en dat terwijl ik het begin maart heb laten invullen door een belastingconsulent. Nou ja, dan maar even afwachten.
Zou opzich wel logisch zijn.quote:Op donderdag 3 mei 2007 21:16 schreef Lariekoek het volgende:
[..]
Alsof je dan opeens sneller je geld terug krijgt.![]()
Hmm het vreemde is dat ik zeker weet dat we hem verstuurd hebben. (Samen ondertekend met digID)quote:Op donderdag 3 mei 2007 18:25 schreef Toeps het volgende:
Waarschijnlijk is je herziening nog niet behandeld. Die geldt sowieso als een bezwaar, dus het kan dat het later automatisch nog goedkomt.
Ik kan je alvast uit de droom helpen, als je stufi krijgt mag je je studiekosten NIET zomaar aftrekken, zoals in de belastingaangifte-topics ook vele malen gezegd is.quote:Op donderdag 3 mei 2007 21:06 schreef versteegrob het volgende:
Idd, waarom kan dat niet en alsof ze mijn studie betalen, die 90 euro per maand....
De afschrijving mag je opvoeren, zolang het aantoonbaar is dat 'ie voor je studie gebruikt wordt.quote:Op donderdag 3 mei 2007 21:13 schreef skiczukie het volgende:
Ik heb mijn laptop als studie-investering opgegeven. Eens kijken of ze dat accepteren. Dacht het wel.
Dan krijg je een alleraardigst briefje van de inspecteur welke studie je doet, en of je even een kopie van je inschrijving en alle bonnetjes wil opsturen.quote:Op donderdag 3 mei 2007 21:44 schreef skiczukie het volgende:
Hoe gaan ze nou controleren of ik mijn laptop voor de studie gebruik (hoewel het wel zo is)?
Als je hem nodig hebt voor je studie, en dan nog mag je de alleen de afschrijving aftrekken. Maar had je dat niet beter kunnen uitzoeken voordat je de aangifte indiende?quote:Op donderdag 3 mei 2007 21:45 schreef versteegrob het volgende:
Ach ja heb vorig jaar ook een PC van 3000 euro gehaald. Hmm hoop dat het nu niet te lang gaat duren, liever wat eerder mijn geld dan wat meer geld maar ben benieuwd.
Je zeg trouwens niet zomaar aftrekken, wanneer wel dan?
quote:Op donderdag 3 mei 2007 22:55 schreef MaxPower het volgende:
Vandaag brief + cash! Het scheelt dus wel als je het voor 1 april doet, vorig jaar moest ik tot ergens in de zomer wachten geloof ik.
¤1068 euroI'M A MILLIONAIR!
Ik heb het in februari al gedaan maar heb nog nietsquote:Op donderdag 3 mei 2007 22:55 schreef MaxPower het volgende:
Vandaag brief + cash! Het scheelt dus wel als je het voor 1 april doet, vorig jaar moest ik tot ergens in de zomer wachten geloof ik.
¤1068 euroI'M A MILLIONAIR!
hypotheekrente-aftrek? (en dan dus geen maandelijkse teruggave aanvragen)quote:Op vrijdag 4 mei 2007 08:47 schreef Slasher het volgende:
Hoor dat sommige mensen duizenden euro's terugkrijgen (5000+) hoe krijgen die dat voor elkaar? De boel een beetje te flessen?
Ja ok dat snap ik. maar als je 5000 euro van je HRA terugkrijgt heb je denk ik wel een vreselijk hoge hypotheek?quote:Op vrijdag 4 mei 2007 08:51 schreef MaxPower het volgende:
[..]
hypotheekrente-aftrek? (en dan dus geen maandelijkse teruggave aanvragen)
Er zijn nog wel iets meer aftrekposten dan de HRA, hoor.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 08:54 schreef Slasher het volgende:
[..]
Ja ok dat snap ik. maar als je 5000 euro van je HRA terugkrijgt heb je denk ik wel een vreselijk hoge hypotheek?
Aftrekposten en/of meerdere baantjes tegelijk hebben...quote:Op vrijdag 4 mei 2007 08:47 schreef Slasher het volgende:
Hoor dat sommige mensen duizenden euro's terugkrijgen (5000+) hoe krijgen die dat voor elkaar? De boel een beetje te flessen?
Tuurlijk dat weet ik wel, maar als ik naar mezelf kijk heb ik behalve rente aftrek geen aftrek posten, en zelfs die rente aftrek krijg ik per maand terugquote:Op vrijdag 4 mei 2007 08:58 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Er zijn nog wel iets meer aftrekposten dan de HRA, hoor.
Doen er nog mensen een papieren aangifte?quote:Op vrijdag 4 mei 2007 09:26 schreef loving_mama het volgende:
Zou je de teruggaaf sneller krijgen bij een elektronische aangifte of met de ouderwetse papieren aangifte,....?
Of zou er theoretisch geen verschil moeten zijn?
Klopt,quote:Op vrijdag 4 mei 2007 08:51 schreef MaxPower het volgende:
[..]
hypotheekrente-aftrek? (en dan dus geen maandelijkse teruggave aanvragen)
Ik.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 10:35 schreef kippevleugel het volgende:
Is er ook iemand uit de Regio Groningen die zijn geld binnen heeft?
De heffingskorting voor niet-werkende partner is al bijna 2000 euro. Plus de hypotheekrenteaftrek van gemiddeld misschien zo'n 2000 is al 4000. Ziektekostenaftrek na drempel bij jan modaal levert ook 100 of 200 op. Beetje studiekosten dan zit je er zo aan.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 08:47 schreef Slasher het volgende:
Ja ik want ik word scheitziek van die kutdigid die niet werktquote:Op vrijdag 4 mei 2007 09:30 schreef Slasher het volgende:
[..]
Doen er nog mensen een papieren aangifte?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |