Dat is bij mij volgens mij ook zo. Ik heb op de valreep (6 april dus) mijn herziening ingevuld, omdat er een aantal posten waren waarvan ik niet wist dat je ze kon aftrekken. Dat scheelde in mijn geval zo'n 400 euro. Ik hoop dat ik dat nog wel krijgquote:Op donderdag 3 mei 2007 17:38 schreef _Flash_ het volgende:
Hier is hij dus binnen. Maar na controle blijk ik te weinig teruggehad te hebben.
Zo te zien is mijn herziening niet goed verzonden, want als ik de extra aftrekpost (reden van herziening) van de voorlopig aanslag af haal komt het precies goed uit. Balen want dat scheelt dik 200 euro.
Wat nu? Bezwaar maken? Of kan ik gewoon opnieuw de herziening insturen? Ik zit me nu gewoon alweer ter ergeren aan de Belastingdienst website.
Als je onder de wet studiefinanciering valt, mag je dat niet af trekken. En gezien dat je zegt dat je student bent, hoop ik dat ze je aangifte niet checken. Anders mag je terugbetalen. Anders is het fraude en kom je er mee weg.quote:Op donderdag 3 mei 2007 20:46 schreef versteegrob het volgende:
Hebben jullie ook college geld op gegeven? Ik heb dat dit jaar voor het eerst gedaan, 2000 euro. Moet ik straks nou een kopie van een rekeningafschrift opsturen of checken ze niet iedereen. Ben gewoon student dus vandaar dat ik het invul. Scheelde ook 300 euro extra.
Volgens mij mag dat niet maar goed dat weet ik dus ook niet zeker, zou natuurlijk een beetje raar zijn nietwaar? de staat financiert je studie natuurlijk al door studiefinancieringquote:Op donderdag 3 mei 2007 20:46 schreef versteegrob het volgende:
Hebben jullie ook college geld op gegeven? Ik heb dat dit jaar voor het eerst gedaan, 2000 euro. Moet ik straks nou een kopie van een rekeningafschrift opsturen of checken ze niet iedereen. Ben gewoon student dus vandaar dat ik het invul. Scheelde ook 300 euro extra.
Studie - werk - belasting. Waarom niet.quote:Op donderdag 3 mei 2007 20:52 schreef Slasher het volgende:
[..]
Volgens mij mag dat niet maar goed dat weet ik dus ook niet zeker, zou natuurlijk een beetje raar zijn nietwaar? de staat financiert je studie natuurlijk al door studiefinanciering
Alsof je dan opeens sneller je geld terug krijgt.quote:Op donderdag 3 mei 2007 21:13 schreef Snapcount2 het volgende:
Nog helemaal niets, en dat terwijl ik het begin maart heb laten invullen door een belastingconsulent. Nou ja, dan maar even afwachten.
Zou opzich wel logisch zijn.quote:Op donderdag 3 mei 2007 21:16 schreef Lariekoek het volgende:
[..]
Alsof je dan opeens sneller je geld terug krijgt.![]()
Hmm het vreemde is dat ik zeker weet dat we hem verstuurd hebben. (Samen ondertekend met digID)quote:Op donderdag 3 mei 2007 18:25 schreef Toeps het volgende:
Waarschijnlijk is je herziening nog niet behandeld. Die geldt sowieso als een bezwaar, dus het kan dat het later automatisch nog goedkomt.
Ik kan je alvast uit de droom helpen, als je stufi krijgt mag je je studiekosten NIET zomaar aftrekken, zoals in de belastingaangifte-topics ook vele malen gezegd is.quote:Op donderdag 3 mei 2007 21:06 schreef versteegrob het volgende:
Idd, waarom kan dat niet en alsof ze mijn studie betalen, die 90 euro per maand....
De afschrijving mag je opvoeren, zolang het aantoonbaar is dat 'ie voor je studie gebruikt wordt.quote:Op donderdag 3 mei 2007 21:13 schreef skiczukie het volgende:
Ik heb mijn laptop als studie-investering opgegeven. Eens kijken of ze dat accepteren. Dacht het wel.
Dan krijg je een alleraardigst briefje van de inspecteur welke studie je doet, en of je even een kopie van je inschrijving en alle bonnetjes wil opsturen.quote:Op donderdag 3 mei 2007 21:44 schreef skiczukie het volgende:
Hoe gaan ze nou controleren of ik mijn laptop voor de studie gebruik (hoewel het wel zo is)?
Als je hem nodig hebt voor je studie, en dan nog mag je de alleen de afschrijving aftrekken. Maar had je dat niet beter kunnen uitzoeken voordat je de aangifte indiende?quote:Op donderdag 3 mei 2007 21:45 schreef versteegrob het volgende:
Ach ja heb vorig jaar ook een PC van 3000 euro gehaald. Hmm hoop dat het nu niet te lang gaat duren, liever wat eerder mijn geld dan wat meer geld maar ben benieuwd.
Je zeg trouwens niet zomaar aftrekken, wanneer wel dan?
quote:Op donderdag 3 mei 2007 22:55 schreef MaxPower het volgende:
Vandaag brief + cash! Het scheelt dus wel als je het voor 1 april doet, vorig jaar moest ik tot ergens in de zomer wachten geloof ik.
¤1068 euroI'M A MILLIONAIR!
Ik heb het in februari al gedaan maar heb nog nietsquote:Op donderdag 3 mei 2007 22:55 schreef MaxPower het volgende:
Vandaag brief + cash! Het scheelt dus wel als je het voor 1 april doet, vorig jaar moest ik tot ergens in de zomer wachten geloof ik.
¤1068 euroI'M A MILLIONAIR!
hypotheekrente-aftrek? (en dan dus geen maandelijkse teruggave aanvragen)quote:Op vrijdag 4 mei 2007 08:47 schreef Slasher het volgende:
Hoor dat sommige mensen duizenden euro's terugkrijgen (5000+) hoe krijgen die dat voor elkaar? De boel een beetje te flessen?
Ja ok dat snap ik. maar als je 5000 euro van je HRA terugkrijgt heb je denk ik wel een vreselijk hoge hypotheek?quote:Op vrijdag 4 mei 2007 08:51 schreef MaxPower het volgende:
[..]
hypotheekrente-aftrek? (en dan dus geen maandelijkse teruggave aanvragen)
Er zijn nog wel iets meer aftrekposten dan de HRA, hoor.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 08:54 schreef Slasher het volgende:
[..]
Ja ok dat snap ik. maar als je 5000 euro van je HRA terugkrijgt heb je denk ik wel een vreselijk hoge hypotheek?
Aftrekposten en/of meerdere baantjes tegelijk hebben...quote:Op vrijdag 4 mei 2007 08:47 schreef Slasher het volgende:
Hoor dat sommige mensen duizenden euro's terugkrijgen (5000+) hoe krijgen die dat voor elkaar? De boel een beetje te flessen?
Tuurlijk dat weet ik wel, maar als ik naar mezelf kijk heb ik behalve rente aftrek geen aftrek posten, en zelfs die rente aftrek krijg ik per maand terugquote:Op vrijdag 4 mei 2007 08:58 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Er zijn nog wel iets meer aftrekposten dan de HRA, hoor.
Doen er nog mensen een papieren aangifte?quote:Op vrijdag 4 mei 2007 09:26 schreef loving_mama het volgende:
Zou je de teruggaaf sneller krijgen bij een elektronische aangifte of met de ouderwetse papieren aangifte,....?
Of zou er theoretisch geen verschil moeten zijn?
Klopt,quote:Op vrijdag 4 mei 2007 08:51 schreef MaxPower het volgende:
[..]
hypotheekrente-aftrek? (en dan dus geen maandelijkse teruggave aanvragen)
Ik.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 10:35 schreef kippevleugel het volgende:
Is er ook iemand uit de Regio Groningen die zijn geld binnen heeft?
De heffingskorting voor niet-werkende partner is al bijna 2000 euro. Plus de hypotheekrenteaftrek van gemiddeld misschien zo'n 2000 is al 4000. Ziektekostenaftrek na drempel bij jan modaal levert ook 100 of 200 op. Beetje studiekosten dan zit je er zo aan.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 08:47 schreef Slasher het volgende:
Ja ik want ik word scheitziek van die kutdigid die niet werktquote:Op vrijdag 4 mei 2007 09:30 schreef Slasher het volgende:
[..]
Doen er nog mensen een papieren aangifte?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |