*kuch* het vorige topic dusquote:Op woensdag 18 april 2007 23:03 schreef Breuls het volgende:
Ojee, een Delfshaven-gathering in dit topic.
Hier ook, hopelijk.quote:Op woensdag 18 april 2007 23:05 schreef HenkBenzinetank het volgende:
toekomstige rotterdam meldt*
Done.quote:Op woensdag 18 april 2007 23:09 schreef Shirley het volgende:
[..]
Zou alleen even in de OP vermelden dat dit deel 9 is.
''Zie hier het topic deel 8waarin iedereen alles kwijt kan wat (al is het maar zijdelings) met Rotterdam te maken heeft.''quote:
Dan moeten we toch wachten tot Wim Lex koning wordt.quote:Op woensdag 18 april 2007 23:32 schreef jorienvdherik het volgende:
Wat is er voor leuks met koningendag ?
Boeiequote:Op woensdag 18 april 2007 23:12 schreef Shirley het volgende:
[..]
''Zie hier het topic deel 8waarin iedereen alles kwijt kan wat (al is het maar zijdelings) met Rotterdam te maken heeft.''
Bijna![]()
Niente.quote:Op woensdag 18 april 2007 23:32 schreef jorienvdherik het volgende:
Wat is er voor leuks met koningendag ?
Die bewegen zich nog steeds voort op rolschaatsenquote:Op donderdag 19 april 2007 06:40 schreef Isegrim het volgende:
Nog niet verhuisd dus? Hoe staat het met de vloerloze buren?
Als ik kan, zeker.quote:Op donderdag 19 april 2007 09:31 schreef DutchTrain het volgende:
Niet dat ik aandelen heb, maar volgende week is er weer: http://www.pechakucha.nl/
Tijd voor een derde poging voor een meet
mijn oude schoolquote:
Mij een beetje te vaagquote:Op donderdag 19 april 2007 09:31 schreef DutchTrain het volgende:
Niet dat ik aandelen heb, maar volgende week is er weer: http://www.pechakucha.nl/
Tijd voor een derde poging voor een meet
Binnenkort bijna buren.quote:Op vrijdag 20 april 2007 07:36 schreef About2Break het volgende:
Hofdijk hierzo, net om de hoek bij het noordplein en hofplein
Nee, om de hoek in het Heliportcomplex.quote:Op zondag 22 april 2007 11:06 schreef About2Break het volgende:
[..]
Kom je ook op het hofdijk wonen dan?![]()
http://www.heliportmakelaardij.nl/heliport.htmquote:Op zondag 22 april 2007 11:18 schreef Breuls het volgende:
Wat is het Heliportcomplex?
Oftwel Pompenburgquote:Op zondag 22 april 2007 11:20 schreef Isegrim het volgende:
[..]
http://www.heliportmakelaardij.nl/heliport.htm
Appartementencomplex op de plek waar ooit de Rotterdamse helihaven zat. Vlak achter / naast station Hofplein. Ook wel bekend als 'klein Volendam' vanwege de puntdakjes.
Wij wonen er (hoop ik) over 2 weken!!quote:Op zondag 22 april 2007 11:20 schreef Isegrim het volgende:
[..]
http://www.heliportmakelaardij.nl/heliport.htm
Appartementencomplex op de plek waar ooit de Rotterdamse helihaven zat. Vlak achter / naast station Hofplein. Ook wel bekend als 'klein Volendam' vanwege de puntdakjes.
Je moest eens weten hoeveel er nog gebouwd wordt de komende jaren. Uit mijn hoofd gaan zijn er de komende vijf jaar zeker vijf gebouwen in aanbouw hoger dan Delfse Poort. Kijk hier voor meer informatie.quote:Op zaterdag 21 april 2007 13:58 schreef Koewam het volgende:
Ik vind Rotterdam niet ruig genoeg meer.
Meer hoogbouw! Meer mensen! Meer uitgaan! Minder criminaliteit!!
Nee, helemaal niet. Wij zitten aan de binnenkant van het complex (kijken uit op de grote binnenplaats). Ik denk dat je de treinen helemaal niet eens hoort.quote:Op zondag 22 april 2007 17:51 schreef Koewam het volgende:
Ik zie die huisjes altijd als ik in de trein zit... heb je geen last van de treinen?
Wij zitten wat meer aan de buitenkant, wij hebben er helemaal geen last van!quote:Op zondag 22 april 2007 22:53 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Nee, helemaal niet. Wij zitten aan de binnenkant van het complex (kijken uit op de grote binnenplaats). Ik denk dat je de treinen helemaal niet eens hoort.
Prachtig als in het tentje aan de boompjes onder de Erasmusbrug ?quote:Op maandag 23 april 2007 10:24 schreef Erasmusch het volgende:
Is Prachtig failliet?
Ja, de banken staan nog wel buiten.quote:Op maandag 23 april 2007 10:45 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Prachtig als in het tentje aan de boompjes onder de Erasmusbrug ?
Ga maar eens de tekst lezen die ze op de deur hebben geplakt.quote:Op maandag 23 april 2007 10:24 schreef Erasmusch het volgende:
Is Prachtig failliet?
Wat heeft het OBR daarmee te maken?quote:Op maandag 23 april 2007 18:54 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Ga maar eens de tekst lezen die ze op de deur hebben geplakt.
Het OBR krijgt de schuld van alles
De gemeente is eigenaar van het pand en wilde de huur verhogen, zoiets meen ik dat er staat. Zal het nog eens goed lezen..quote:Op maandag 23 april 2007 18:55 schreef teknomist het volgende:
Wat heeft het OBR daarmee te maken?
Liefst wel, kwartiertje fietsen tot aan centrum vind ik acceptabel.quote:Op maandag 23 april 2007 21:36 schreef Koewam het volgende:
Wil je dicht bij het centrum wonen? Anders heb je genoeg in IJsselmonde of andere buitenwijken voor die prijs.
Heb zelf 20jr in Spijkenisse gewoon. Is wel een ok plaats als je in de goeie buurt woont. Normaal kunnen parkeren vind ik wel een pre. Allochtonen boeit niet zo, als ze mn auto maar met rust latenquote:Op maandag 23 april 2007 21:37 schreef teknomist het volgende:
Blijdorp is heel vet om te wonen. Het is een redelijk rustige buurt zonder veel criminaliteit en overlast en je woont toch erg dicht bij het centrum. En je kunt daar echt voor nog geen 125.000 een huis (in de zin van een 3-kamer etage) kopen hoor.
Omliggende plaatsen als Spijkenisse en Hoogvliet zou ik persoonlijk mijden. Spijkenisse is volgens mij niet erg leuk: veel paupers, criminaliteit, hangjongeren etc. Hoogvliet zal niet veel anders zijn denk ik. Het is misschien goedkoper, maar rijtjeshuizen en ver van het centrum wonen spreekt mij niet aan.
Het is ook een beetje afhankelijk van wat je zelf wilt? In wat voor buurt wil je wonen, nieuwbouw of oudere huizen? Vind je veel allochtonen een probleem? Hoe ver wil je reizen naar het centrum? Waar werk je etc? Auto of OV?
Voor mensen die in Rotterdam willen wonen, dichtbij het centrum en zonder al te veel overlast/criminaliteit raad ik altijd het Noorden (Blijdorp, Provenierswijk) en Kralingen aan.
Dan is Charlois misschien ook wat. Vroeger was dat een slechte wijk in Zuid maar nu kun je er prima wonen en met de metro ben je zo in het centrum. En verder is het Westen (Delftshaven, Heemraad/Binnenweg-buurt), het Oude Noorden en Crooswijk ook wat. Als je geen aanstoot geeft aan veel allochtonen kun je net buiten het centrum overal wel voor een redelijke prijs wonen.quote:Op maandag 23 april 2007 21:39 schreef J_CDA het volgende:
[..]
Heb zelf 20jr in Spijkenisse gewoon. Is wel een ok plaats als je in de goeie buurt woont. Normaal kunnen parkeren vind ik wel een pre. Allochtonen boeit niet zo, als ze mn auto maar met rust laten
Thxquote:Op maandag 23 april 2007 21:46 schreef teknomist het volgende:
Misschien wat handige topics om door te lezen:
hoe gevaarlijk is Rotterdam Zuid?
Waar in Rotterdam wonen?
Waar in Rotterdam kan ik beter niet wonen?
Rotterdam... en waarom ik er WEL zou gaan wonen.
goede wijken in rotterdam??
Haha nou het valt mee hoorquote:Op maandag 23 april 2007 21:36 schreef J_CDA het volgende:
Maashaven vind ik toch wel 1 van de foute buurten.
Eh, hoezo?quote:Op maandag 23 april 2007 21:54 schreef Slasher het volgende:
@ teknomist, weet je na 67.000 posts de [afbeelding] knop niet te vinden?
quote:Aan alle relaties van Prachtig® b.v.
Mijne heren, dames,
Het spijt ons u op deze wijze te moeten informeren dat wij door een gedwongen bedrijfsbeëindiging alle activiteiten van Prachtig® b.v. per maandag 08 januari 2007 moeten beëindigen.
De rechter heeft in een zeer langlopend conflict met de verhuurder, het Ontwikkelingsbedrijf Rotterdam (OBR), nagenoeg geheel in het voordeel van het OBR beslist. Het is voor ons en onze raadslieden volledig onbegrijpelijk dat onze argumenten geen gehoor hebben gevonden.
Wij hebben met succes een derde partij gevonden waarmee alle activiteiten doorgang konden blijven vinden. Tot op zeer recente datum waren de berichten dat deze constructie in goede aarde zou vallen, maar het OBR heeft besloten hieraan toch geen medewerking te willen verlenen.
Het enige dat ons nog rest is een ieder te bedanken voor het in ons en de onderneming gestelde vertrouwen, en onze welgemeende excuses aan te bieden voor dit plotselinge, onverdiende en tragische einde.
Het spijt ons dat wij u niet anders kunnen berichten,
met vriendelijke groet,
de directie van Prachtig® b.v.
quote:Een huurachterstand van jaren heeft café en restaurant Prachtig de das om gedaan.
Het Ontwikkelingsbedrijf Rotterdam (OBR), verhuurder van het pand onder de Erasmusbrug, heeft een deurwaarder gevraagd tot ontruiming over te gaan. Het horecabedrijf is gesloten.
Eigenaar Charles de Bruin huurde het pand sinds april 2003. In 2005 begon OBR ’met gesprekken over de huur’, zegt een gemeentewoordvoerster. De rechter heeft 6 december het OBR in gelijk gesteld en het huurcontract ontbonden. Prachtig kreeg vier weken om het pand te ontruimen. Zondagavond zaten er echter nog gasten te eten. Gisteren werd een bericht aan alle relaties verstuurd dat het over was met het café, restaurant en de Maashal-zaal.
Wat het lot is van de zestig personeelsleden is nog onduidelijk. Een medewerker zegt dat hij wel wist dat er iets speelde, ,,maar niet dat het zo ernstig was.’’ Van enige kritiek op De Bruin wil hij niets weten. ,,Hij is juist een heel goede baas.’’
Volgens Delftenaar De Bruin gaat het niet om een standaard huurconflict. ,,Er speelt veel meer dan het OBR wil zeggen. Het OBR is echt niet schoon.’’ Wat dan wel het probleem is, wil hij niet kwijt. ,,Ik heb het te druk met de afwikkeling van de zaak.’’
Het ontwikkelingsbedrijf heeft geen faillissement aangevraagd. ,,We hebben lang geprobeerd het met gesprekken op te lossen,’’ geeft het OBR als verklaring.
Grote huurverhogingen waren sinds sinds de ondertekening van het contract niet aan de orde, zegt de gemeentewoordvoerder. Ook van onderhoudsproblemen zou geen sprake zijn.
Volgens Prachtig is er op het laatste moment nog geprobeerd een oplossing te vinden door de directie te vervangen. Dat zou betekenen dat Prachtig met al het personeel kon blijven doorbestaan. Volgens het OBR was er echter geen sprake van een ’concreet voorstel’.
Het ontwikkelingsbedrijf zoekt een nieuwe huurder.
Ik heb zelf 23 jaar in Spijkenisse gewoond. Behalve dat je er in de spits amper in of uit komt met de auto is er echt weinig mis met de stad op zich. Bepaalde buurten moet je inderdaad mijden maar verder valt het heus mee.quote:Op maandag 23 april 2007 21:37 schreef teknomist het volgende:
Blijdorp is heel vet om te wonen. Het is een redelijk rustige buurt zonder veel criminaliteit en overlast en je woont toch erg dicht bij het centrum. En je kunt daar echt voor nog geen 125.000 een huis (in de zin van een 3-kamer etage) kopen hoor.
Omliggende plaatsen als Spijkenisse en Hoogvliet zou ik persoonlijk mijden. Spijkenisse is volgens mij niet erg leuk: veel paupers, criminaliteit, hangjongeren etc. Hoogvliet zal niet veel anders zijn denk ik. Het is misschien goedkoper, maar rijtjeshuizen en ver van het centrum wonen spreekt mij niet aan.
Het is ook een beetje afhankelijk van wat je zelf wilt? In wat voor buurt wil je wonen, nieuwbouw of oudere huizen? Vind je veel allochtonen een probleem? Hoe ver wil je reizen naar het centrum? Waar werk je etc? Auto of OV?
Voor mensen die in Rotterdam willen wonen, dichtbij het centrum en zonder al te veel overlast/criminaliteit raad ik altijd het Noorden (Blijdorp, Provenierswijk) en Kralingen aan.
Ik woon nu sinds een half jaartje op het randje charlois/ feijenoord op Zuid en ik moet zeggen dat het mij echt reuze mee valt. Ik woon 2 minuten lopen van Zuidplein en ik heb nog nooit zo rustig gewoond. Totaal geen overlast in de buurt. Maar je moet inderdaad wel opletten want kijk ik 1 straat verder is het echt achterbuurt.quote:Op maandag 23 april 2007 21:43 schreef teknomist het volgende:
[..]
Dan is Charlois misschien ook wat. Vroeger was dat een slechte wijk in Zuid maar nu kun je er prima wonen en met de metro ben je zo in het centrum. En verder is het Westen (Delftshaven, Heemraad/Binnenweg-buurt), het Oude Noorden en Crooswijk ook wat. Als je geen aanstoot geeft aan veel allochtonen kun je net buiten het centrum overal wel voor een redelijke prijs wonen..
quote:Op zondag 22 april 2007 15:02 schreef Chav het volgende:
En nog een voordeel je zit tegen crooswijk aan
He! Niks mis met crooswijk! Mooie gemeleerde volksbbuurt waar tenminste nog wat te beleven valt.quote:
quote:Op dinsdag 24 april 2007 19:51 schreef LostFormat het volgende:
[..]
He! Niks mis met crooswijk! Mooie gemeleerde volksbbuurt waar tenminste nog wat te beleven valt.
Wordt dat niet platgegooid?quote:Op dinsdag 24 april 2007 20:17 schreef LostFormat het volgende:
Ik woon in de Schuttersstraat, tussen de paradijslaan en de sportvelden in. Sinds dat ik er woon nog nooit iets vervelends meegemaakt.
Over een jaar of wat. Ik woon daar dan ook antikraak.quote:
Ah, ik zit dus precies aan de Crooswijkseweg gegrensd. Al zat meegemaakt hier helaas.quote:Op dinsdag 24 april 2007 20:17 schreef LostFormat het volgende:
Ik woon in de Schuttersstraat, tussen de paradijslaan en de sportvelden in. Sinds dat ik er woon nog nooit iets vervelends meegemaakt.
Gewoon het stadsleven.quote:Op dinsdag 24 april 2007 23:25 schreef Krijnskiekjes.tk het volgende:
ik snap zelf uberhaupt niet wat iemand trekt om in R'dam te wonen want voor hetzelfde geld woon ik straks in een rijtjeswoning en zit ik toch in 30 minuutjes op school in rotterdam, maar goed als je dan in Rdam wil wonen zou ik idd richting blijdorp gaan...
Wonen in een stad heeft meer voordelen dan alleen een school.quote:Op dinsdag 24 april 2007 23:25 schreef Krijnskiekjes.tk het volgende:
weet je wat de pest is met rotterdam (en dan vooral Charlois waar ik (gelukkig niet lang meer) een appartementje huur)) is dat je je huis gewoon aan de straatstenen niet kwijt kan, als ik over de dorpsweg rijd zie ik op 100 meter 20 huizen te koop staan dus dat zegt wel iets over de verkoopbaarheid van je woning over een aantal jaar. Mijn zus heeft haar huis ook voor ongeveer hetzelfde verkocht als gekocht en dan is je hypotheek en je verbouwingsgeld gewoon weggegooid geld... ik snap zelf uberhaupt niet wat iemand trekt om in R'dam te wonen want voor hetzelfde geld woon ik straks in een rijtjeswoning en zit ik toch in 30 minuutjes op school in rotterdam, maar goed als je dan in Rdam wil wonen zou ik idd richting blijdorp gaan...
quote:Op dinsdag 24 april 2007 23:27 schreef teknomist het volgende:
[..]
Gewoon het stadsleven.. De drukte, de pluriformiteit, dat je alles binnen 5 minuten afstand tot je beschikking hebt. Wakker worden door het geringel van de trams. Ik zou zelf geestelijk doodgaan door in een saaie wijk te wonen met alleen maar rijtjeshuizen.
Gaan jullie kopen met z'n viertjes?quote:Op woensdag 25 april 2007 10:12 schreef Roycoooooo het volgende:
ff tvptje, ook op zoek naar een huis in Rotjeknor met 4 man!
Lag wel in de planning!quote:Op woensdag 25 april 2007 10:37 schreef Neverending het volgende:
[..]
Gaan jullie kopen met z'n viertjes?
Jah klopt, allemaal voor de studie. Doen nu allemaal zelfde opleiding op HBO niveau (commerciele eco.) en willen naar universiteit. Omdat R'dam goed staat aangeschreven qua eco. studies!quote:Op woensdag 25 april 2007 11:17 schreef Neverending het volgende:
Klinkt goed!!
Ik neem aan dat jullie daar voor studie gaan wonen??![]()
Kies dan zeker voor de buurten die ik hierboven noem!
Wat ga je studeren?? En ga je ergens lid worden? (dnn ook dicht bij societeit natuurlijk)
Hmmm, die week maar ff meemakenquote:Op woensdag 25 april 2007 11:48 schreef Neverending het volgende:
Via de Uni heb je toch altijd de Eurekaweek, waarin je, behalve met je nieuwe medestudenten, ook kennis maakt met de studentenverenigingen. Verkijk je er niet op hoor, niet elke vereniging is een ballentent en een vrijere studentenvereniging kan hartstikke leuk zijn![]()
![]()
Nou, heel veel plezier dan alvast met alleen al de voorpret van een huis zoeken! Hoeveel hebben jullie gezamelijk te besteden dan, naar verwachting?
Hahaha, ik heb een super studententijd in Rotterdam gehad!
Mocht je nog tips nodig hebben, roep je maar![]()
Ik ook. En ik blijf er wonen. In die acht jaar dat er ik woon nu ben ik echt van de stad gaan houden.quote:Op woensdag 25 april 2007 11:48 schreef Neverending het volgende:
Hahaha, ik heb een super studententijd in Rotterdam gehad!
Als het zo doorgaat hebben we een Fok! dorpquote:Op donderdag 26 april 2007 20:17 schreef Isegrim het volgende:
Kom bij ons in het Heliportcomplex wonen, dan ben je de derde Fok!ker die daarheen verhuist.
http://www.heliportmakelaardij.nl/
Pim.quote:Op vrijdag 27 april 2007 18:31 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
Daarom is Rotterdam helemaal niet meer leuk![]()
Nee, eerst Spijkenisse nog even verzieken, daarna is Hellevoet de lulquote:Op vrijdag 27 april 2007 18:56 schreef HenkBenzinetank het volgende:
Zeikende rotterdammers [afbeelding]. Dan ga je maar in Hellevoetsluis wonen
Ze was 8quote:Op vrijdag 27 april 2007 18:28 schreef Isegrim het volgende:
Dat heb ik niet meegekregen eerlijk gezegd. Linkje?
Ik hoop het nietquote:Op vrijdag 27 april 2007 19:52 schreef Isegrim het volgende:
[..]![]()
![]()
Maar goed, of dat veel over het complex zegt...
Ik vind dat juist altijd wel grappig... je kan echt goed lachen met antillianen!quote:Op vrijdag 27 april 2007 18:31 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
Daarom is Rotterdam helemaal niet meer leuk![]()
Dat zegt helemaal niks over de buurt hoor. Er is hier in de buurt (vlakbij hellevoetsluis) een jongen verkracht en mishandeld door iemand uit hellevoet, betekent toch niet dat iedereen zo is??quote:
Doordat dat toevallig daar gebeurt deugt er uiteraard niets van het complex.quote:Op vrijdag 27 april 2007 17:12 schreef XcUZ_Me het volgende:
Heliport, ah dat complex waar niet zo lang geleden een 12 jarig meisje op klaarlichte dag gruwelijk verkracht is. Ja, erg gezellig.
En jij moet gewoon even zwaaien als je met een noodvaart langs het restaurant komt fietsen als wij daar zitten te eten voor in de opengeschoven puiquote:Op vrijdag 27 april 2007 22:10 schreef Alicey het volgende:
[..]
Doordat dat toevallig daar gebeurt deugt er uiteraard niets van het complex.
In de straat waar er dikke bipsen rondlopenquote:Op zaterdag 28 april 2007 07:55 schreef Isegrim het volgende:
Alicey fietst altijd met een noodvaart.Waar hebben jullie gegeten?
LOL Als ik fiets ben ik nogal autistisch, dan ontgaat bijna alles me.quote:Op zaterdag 28 april 2007 07:47 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
En jij moet gewoon even zwaaien als je met een noodvaart langs het restaurant komt fietsen als wij daar zitten te eten voor in de opengeschoven pui.
Dan woon je nog geen eens echt in Rotterdam, en zit je tussen de skinheads.quote:Op zaterdag 28 april 2007 11:02 schreef Leintjeuh het volgende:
Als je in rotterdam wil kopen, raad ik dit aan:http://www.huislijn.nl/sh(...)3a-adfd-43112f7cdf76
Veel huize in veel buurten, sociale koopwoningen tegen 75% van de marktwaarde
Noord? Hoogvliet is geen noord.quote:Op zaterdag 28 april 2007 11:27 schreef Leintjeuh het volgende:
Dat is onzin. Ik woon in noord, tussen het stadhoudersplein en de gordelweg. Ik woon écht wel in rotterdam! En t zijn goed onderhouden voormalig huurhuizen.
Voormalig bewoner van de Schapendreef 285 (aan de boezem) meldt zich.quote:Op dinsdag 24 april 2007 19:51 schreef LostFormat het volgende:
[..]
He! Niks mis met crooswijk! Mooie gemeleerde volksbbuurt waar tenminste nog wat te beleven valt.
Mis je Rotterdam al?quote:Op zondag 29 april 2007 13:49 schreef Isegrim het volgende:
Mijn god, wat is er mis met jouw toetsenbord?Totaal onleesbaar.
quote:Op zondag 29 april 2007 13:53 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Het is een stuk beter dan Krimpen in elk geval. Ik verveel me de tyfus hier.
Zwaai maar naar de overkant, daar zit ik.quote:Op zondag 29 april 2007 13:53 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Het is een stuk beter dan Krimpen in elk geval. Ik verveel me de tyfus hier.
tsja , ik had wat " lasT Van Probleempjes zie ik nu "quote:Op zondag 29 april 2007 13:49 schreef Isegrim het volgende:
Mijn god, wat is er mis met jouw toetsenbord?Totaal onleesbaar.
Capelle zeker?quote:Op zondag 29 april 2007 14:14 schreef TC03 het volgende:
[..]
Zwaai maar naar de overkant, daar zit ik.
quote:Op zondag 29 april 2007 14:14 schreef TC03 het volgende:
[..]
Zwaai maar naar de overkant, daar zit ik.
Is daar wat mis mee?!quote:Op zondag 29 april 2007 18:34 schreef DutchTrain het volgende:
Of moeten we allemaal massaal gaan winkelen en naar de bouwmarkten enzo?
Radiostations pakken uit op Koninginnedagquote:Ook in Rotterdam gaat het feest vanavond al los. In Ahoy wordt de Nacht van Oranje gehouden, waar Nederlandse artiesten zullen optreden. Enkele namen: Gebroeders Ko, De Deurzakkers, Sugar Lee Hooper, Peter Koelewijn, Dario, Jacques Herb, Ria Valk, Thomas Berge, Robert Leroy, De Sjonnies, Wolter Kroes, Grad Damen, One Two Trio, Jannes, Havenzangers en Lee Towers. Op de Kop van Zuid is er Koninginnedance, met onder andere de dj's Benny Rodrigues, Tom de Neef en Sam Rafael.
Net zoals in Utrecht, is er overdag vrijmarkt in de stad. Kloppend hart daarvan vormt het terrein rond de Coolsingel, Blaak, Hofplein Westersingel, Nieuwe Binnenweg en De Doelen.
Rotterdam.infoquote:Koninginnedag 2007
Koninginnedag vier je natuurlijk in Rotterdam! Op deze oranje feestdag is er vanalles te doen in de stad. Hieronder zie je een selectie van Koninginnedagevenementen in Rotterdam.
Feesten en concerten:
- Koninginnedance - Parkeerplaats de Kuip (IJzerwerkerkade) vanaf 14.00 uur
- Desire2Dance - Koninginnedag Parkzicht (Kievitslaan, vanaf 15.00 uur)
- Eendrachtspop (Eendrachtsplein, vanaf 12.00 uur)
- Sven Hammond Soul - restaurant O’Six (Westblaak, 14.00)
- Happy Avenue Queensday (Waterfront, 13.00, ¤ 6,-)
- Oranjeconcert - Laurenskerk (Grotekerkplein, 20.00 ¤ 12,50)
- Goa Trance festival (Raampoortstraat, tussen Hofpleinstation en Schiekade, vanaf 12.00 uur)
Cafés en bars met (live)muziek:
- Dream away met Cola Zero (Club Dream, Karel Doormanstraat, vanaf 13.00 uur)
- Level (plein Maagd van Holland, vanaf 14.00 uur)
- Soho (Pannekoekstraat, vanaf 12.00 uur)
- Toaster (Pannekoekstraat, vanaf 12.00 uur)
- Doelencafe (Schouwburgplein) Soul Catchers (14.00 uur) en Hans Dulfer (21.30 uur)
- Café Coenen (Museumpark, vanaf 10.00 uur)
- The American Dream (Karel Doormanstraat, Schouwburgplein, vanaf 13.00 uur)
- Café Le Vagabond (Plein St. Mariastraat, Nieuwe Binnenweg, vanaf 14.00 uur)
- Westerpaviljoen (hoek Mathenesserlaan/Nieuwe Binnenweg, vanaf 13.00 uur)
Markten en amusement:
- Blommenfesteijn (Charloisse kerksingel, vanaf 09.00 uur)
- Kermis - Schiehaven
- Vrijmarkt rondom Larenkamp Slinge (vanaf 10.00 uur)
Theater:
Eten is Weten - Theaterstraat (Heemraadsplein, 14.00 uur)
op 30-4-2007
Met de waterbusquote:
Misschien niet morgen, maar andere keer (elders) Rotterdam bbq meet ?quote:Op zondag 29 april 2007 19:43 schreef Isegrim het volgende:
Bij deze nodig ik iedereen die een hekel heeft aan Koninginnedagdrukte uit om bij mij in Krimpen te komen BBQ-en.
Sowieso houden mijn vriend (heiden6) en ik na onze verhuizing naar het Heliportcomplex een house warming party, misschien kunnen we daar ook meteen een BBQ-meet van maken. Wordt ergens eind juni wrs.quote:Op zondag 29 april 2007 19:52 schreef PeRi het volgende:
[..]
Misschien niet morgen, maar andere keer (elders) Rotterdam bbq meet ?
Dan ben je vast en zeker langs het Zuiderpark gereden !quote:Op zondag 29 april 2007 20:12 schreef XcUZ_Me het volgende:
We hebben onderweg echt heul veul BBQ-ende Turken gezien.
Ik kreeg wel zin in BBQ mét rose.
Lekker barbecuen op een frans balkonnetjequote:Op zondag 29 april 2007 19:57 schreef Breuls het volgende:
Hm, is daar in de buurt een beetje goeie BBQ-geschikte plek of hebben jullie een tuin?
* Breuls gaat ook in het centrum wonen, maar wel vijfhoog.
Niet eens!! Wel langs de Brielse Maas en daar zaten er ook heeeeuuuul veeullquote:Op zondag 29 april 2007 20:22 schreef Captain_Chaos het volgende:
[..]
Dan ben je vast en zeker langs het Zuiderpark gereden !
The humanity!quote:Op zondag 29 april 2007 21:08 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Niet eens!! Wel langs de Brielse Maas en daar zaten er ook heeeeuuuul veeull
En op een stukje een man in een blauwe string.
Ahem, een balkon van negen meter breed en bijna twee meter diep.quote:Op zondag 29 april 2007 20:59 schreef parselmouth het volgende:
[..]
Lekker barbecuen op een frans balkonnetje![]()
Laat ik dat maar niet doen, mijn Frans balkon is gewoon in mijn huiskamer.quote:Op zondag 29 april 2007 20:59 schreef parselmouth het volgende:
[..]
Lekker barbecuen op een frans balkonnetje![]()
![]()
Wat gaan ze doen dan? Ik weet wel dat Rotterdam echt heel flink gaat bouwen komende jarenquote:Op maandag 30 april 2007 09:28 schreef BliksemSchigt het volgende:
De werkzaamheden word je toch ook strontziek van. Heb net de folder eens gelezen van wat ze hier op Vasteland gaan doen. Daar word je niet vrolijk van, volgens mij is het gewoon minimaal een halfjaar bijna onbereikbaar
.
Anders vergeet je even de Maastoren, de hoogste toren van Rotterdam, die ook al in aanbouw is.quote:Op maandag 30 april 2007 11:30 schreef Breuls het volgende:
Rotterdam IS al flink aan het bouwen:
- Red Apple in Waterstad
- Wijnhaeve er vlak naast
- Statendam naast de bibliotheek
- Hofdame daar schuin tegenover
- nog wat torens in Waterstad
- Centraal Station
- Calypso (naast Schouwburgplein)
En dan noem ik nog niet eens alles.
Treks iets in de kleur oranje aanquote:Op maandag 30 april 2007 12:42 schreef Breuls het volgende:
Goed, ik ga zo de stad in. Nog tips, iemand?
Ja , zorg dat je geen depressieve Luciano's tegenkomt !quote:Op maandag 30 april 2007 12:42 schreef Breuls het volgende:
Stel je in op lachen om idioten, en vooral om wat ze aanbieden!quote:Op maandag 30 april 2007 12:42 schreef Breuls het volgende:
Vergeet de Nivea nietquote:Op maandag 30 april 2007 13:32 schreef Duvel het volgende:
[..]
Stel je in op lachen om idioten, en vooral om wat ze aanbieden!
Waarom zit je überhaupt in Krimpen?quote:Op maandag 30 april 2007 19:33 schreef Isegrim het volgende:
Oh, dat had ik dan wel weer willen zien. Hier in Krimpen was niets te beleven behalve een feestje van de plaatselijke kroeg.
Was het ook, alleen de zeer hoge vuurpijlen kon ik zienquote:
Ik zou er beiden niet zo graag wonen eerlijk gezegdquote:
Wat is er volgens jou dan mis met Rotterdam Noord?quote:Op dinsdag 1 mei 2007 09:47 schreef Neverending het volgende:
Ik zou er beiden niet zo graag wonen eerlijk gezegd![]()
Iedereen z'n ding hoorquote:Op dinsdag 1 mei 2007 09:58 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Wat is er volgens jou dan mis met Rotterdam Noord?
Ik heb de folder ook gelezen ,is hier aan het eind van de straat,weer lekker druk op de Erasmusbrug als ik vanuit zuid kom van mijn werk.quote:Op maandag 30 april 2007 09:28 schreef BliksemSchigt het volgende:
De werkzaamheden word je toch ook strontziek van. Heb net de folder eens gelezen van wat ze hier op Vasteland gaan doen. Daar word je niet vrolijk van, volgens mij is het gewoon minimaal een halfjaar bijna onbereikbaar
.
Dat is hier niet zo ver vandaan. Ik zag daar een keer een briefje hangen met 'Ajax afgebroken' of iets dergelijks. Uiteraard begon ik enthousiast te lezen, maar het ging over het feit dat de halve buurt daar werd gesloopt, en dat is blijkbaar de Ajaxbuurt.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 21:58 schreef Karina het volgende:
Normaal zou ik echt NOOIT in het Rotterdam topic posten, maar dit is echt te leuk. Ik zag net op AT5 dat jullie een Ajaxstraat hebben![]()
Ommoord.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 22:46 schreef Slappy het volgende:
Is er ook een ghetto buurt in Rotterdam?
Om op een hond van familie te passen. Die mensen zijn op vakantie. Zit hier de hele week. Wel elke morgen een mooie fietstocht naar mijn werk.quote:
Uit onderzoeken bleek dat 86% van alle inwoners van Ommoord tevreden is over Ommoord.quote:
En die andere 14% kwam zeker net terug van vakantie?quote:Op dinsdag 1 mei 2007 22:57 schreef Slappy het volgende:
[..]
Uit onderzoeken bleek dat 86% van alle inwoners van Ommoord tevreden is over Ommoord.
Dat wordt dus Hillegersberg.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 23:07 schreef Isegrim het volgende:
Ik voel me op Zuid niet erg veilig 's avonds. Ik vrees dat ik een volstrekt irrationele angst voor groepen rondhangende negerts heb.
Ik heb die poll niet gemaakt stond op Wikipediaquote:Op dinsdag 1 mei 2007 23:06 schreef Ringo het volgende:
[..]
En die andere 14% kwam zeker net terug van vakantie?
Ik ben er geboren en getogen. Ommoord is ok, maar saai.
Gelukkig blowen negers veel, dan laten ze 's nachts hun tanden minder vaak zienquote:Op dinsdag 1 mei 2007 23:12 schreef Leintjeuh het volgende:
Whehehe! Ik denk dat ik stiekem een racist ben, als ik meer dan 2 negers samen zie, loop ik liever een metertje of 5 om... maar in het centrum, noord en blijdorp (de wijk heh, niet de dierentuin) voel ik me veilig genoeg om in mn eentje in het donker te lopen
Ik vond dit ook opvallend:quote:Op dinsdag 1 mei 2007 23:12 schreef Slappy het volgende:
[..]
Ik heb die poll niet gemaakt stond op Wikipedia![]()
Ach boeiend, hier in Capelle hebben we een heuze P.C. Hooftstraat.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 21:58 schreef Karina het volgende:
Normaal zou ik echt NOOIT in het Rotterdam topic posten, maar dit is echt te leuk. Ik zag net op AT5 dat jullie een Ajaxstraat hebben![]()
Nu zit ik in Schiebroek. Ik vind het hier fijn wonen. Mijn vriend zit liever wat centraler, mij maakt het weinig uit, want ik fiets graag.quote:
Mij ook niet, dan moet je weer een straat verder wiet gaan halen.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 23:05 schreef Leintjeuh het volgende:
Is Ommoord een ghetto dan? Ik heb er gewerkt een poos (weliswaar in een bejaardenhuis) maar ik vond het niet erg schokkend. Ik zou liever niet in de Beverwaard willen wonen, daar hoor ik slechte verhalen over. En vrienden van ons wonen in Charlois en daar worden regelmatig wietkwekerijen opgerold in de straat. Lijkt me ook niet tof.
Juist als ze niet in een groep zitten zijn ze soms lastig (lastig, niet gevaarlijkquote:Op dinsdag 1 mei 2007 23:07 schreef Isegrim het volgende:
Ik voel me op Zuid niet erg veilig 's avonds. Ik vrees dat ik een volstrekt irrationele angst voor groepen rondhangende negerts heb.
En in Purmerend een Herengracht (heb ik nog leren schaatsen!).quote:Op dinsdag 1 mei 2007 23:42 schreef TC03 het volgende:
[..]
Ach boeiend, hier in Capelle hebben we een heuze P.C. Hooftstraat.
Hahahaha! Ik doelde meer op: daar zou ik mn kinderen niet willen laten opgroeien.quote:Op woensdag 2 mei 2007 07:36 schreef Alicey het volgende:
Mij ook niet, dan moet je weer een straat verder wiet gaan halen.
Daar is zeker wat voor te zeggen, al zou dat voor mij niet afhangen van het aantal wietkwekerijen in de buurt.quote:Op woensdag 2 mei 2007 09:58 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Hahahaha! Ik doelde meer op: daar zou ik mn kinderen niet willen laten opgroeien.
Wietkwekerijen zitten overal en zorgen in de regel niet voor overlast of gevaar (tenzij het je buren zijn). Aanwezigheid van andere gezinnen met kinderen, verkeersveiligheid, nabijheid van scholen, speelplaatsen etc. vind ik dan weer wel belangrijk.quote:Op woensdag 2 mei 2007 10:49 schreef Leintjeuh het volgende:
Nou het hangt natuurlijk wel af van meerdere factoren, maar dit is (voor mij) wel een factor hoor!
Dit project mag van mij de prullenbak in!quote:Op donderdag 3 mei 2007 18:06 schreef HenkBenzinetank het volgende:
[afbeelding]
rare plaats.. dat is dus tussen de witte de with en de blaak
deletequote:Op donderdag 3 mei 2007 18:06 schreef HenkBenzinetank het volgende:
[afbeelding]
rare plaats.. dat is dus tussen de witte de with en de blaak
Bron?quote:Op donderdag 3 mei 2007 19:34 schreef HenkBenzinetank het volgende:
Dat gaat ook gebeuren
Yep, bij Kop van Zuid en Wijnhaven-gebied wordt veel gewerkt.quote:
Nee.quote:Op donderdag 3 mei 2007 19:34 schreef HenkBenzinetank het volgende:
Dat gaat ook gebeuren
Hier een mooi filmpje van Neerlands hoogste, die sinds enkele weken in aanbouw is.quote:Op donderdag 3 mei 2007 19:56 schreef teknomist het volgende:
[..]
Yep, bij Kop van Zuid en Wijnhaven-gebied wordt veel gewerkt.
Ik werk zelf op de Wijnhaven en zie dagelijks de vorderingen.
Bij Mearsk?quote:Op donderdag 3 mei 2007 19:56 schreef teknomist het volgende:
[..]
Yep, bij Kop van Zuid en Wijnhaven-gebied wordt veel gewerkt.
Ik werk zelf op de Wijnhaven en zie dagelijks de vorderingen.
Heb ik al gezien.quote:Op donderdag 3 mei 2007 19:58 schreef TC03 het volgende:
[..]
Hier een mooi filmpje van Neerlands hoogste, die sinds enkele weken in aanbouw is.
Gemeente Rotterdam, dienst Stadstoezicht.quote:
Nah, ik zit wel es te lurken op dat forum voor hoogbouw.quote:
Inderdaad. Wist je dat bewoners van het Noordereiland vijftien jaar geleden ook bezwaar maakten tegen de Erasmusbrug?quote:Op donderdag 3 mei 2007 20:07 schreef teknomist het volgende:
[afbeelding].
Gezeik ook altijd. Dat is gewoon het risico als je in een stad gaat wonen waar continu gebouwd wordt.
Nee, wist ik niet. Ik kan de frustratie begrijpen als je uitzicht en zonuren belemmerd wordt.quote:Op donderdag 3 mei 2007 20:10 schreef TC03 het volgende:
[..]
Inderdaad. Wist je dat bewoners van het Noordereiland vijftien jaar geleden ook bezwaar maakten tegen de Erasmusbrug?. Wist je dat bewoners van de Hoge Heeren (die twee zwarte torens) nu ook bezwaar maken tegen de komst van een nog hogere woontoren?
.
Die frustratie kan ik ook begrijpen, maar ze wonen zelf ook in zo'n toren die anderen het uitzicht heeft ontnomenquote:Op donderdag 3 mei 2007 20:12 schreef teknomist het volgende:
[..]
Nee, wist ik niet. Ik kan de frustratie begrijpen als je uitzicht en zonuren belemmerd wordt.
Maar de Erasmusbrug is echt een aanwinst geweest...
En het is ook nog eens de prachtigste brug van Nederland. Die vorm.quote:Op donderdag 3 mei 2007 20:15 schreef HenkBenzinetank het volgende:
Erasmusbrug ftw!
zonder Erasmusbrug geen Rotterdam, dat ding duikt nu echt overal op als het maar met Rotterdam te maken heeft.
Er is niet echt veel concurrentie natuurlijk.quote:Op donderdag 3 mei 2007 20:17 schreef teknomist het volgende:
[..]
En het is ook nog eens de prachtigste brug van Nederland. Die vorm..
En dat is niet omdat ik een Rotterdammer ben..
Alleen de Golden Gate in SF eik.quote:Op donderdag 3 mei 2007 20:21 schreef TC03 het volgende:
[..]
Er is niet echt veel concurrentie natuurlijk.
Dat ding is misschien wel groter maar de Erasmusbrug is veel mooier!quote:
Nou ja zo rond is die erasmusbrug ook niet hoor...quote:Op donderdag 3 mei 2007 20:34 schreef teknomist het volgende:
Nja, het is misschien ook niet vergelijkbaar. Rechthoekig versus ronde vormen.
Willemsbrug vind ik een lelijk gedrocht.
Het heeft wel vrouwelijke vormen, daarom vinden zoveel mannen het een mooie brug.quote:Op donderdag 3 mei 2007 20:52 schreef Farenji het volgende:
[..]
Nou ja zo rond is die erasmusbrug ook niet hoor...
De eerste tien verdiepingen of zo van die Maastoren zijn parkeergarage, wat denk je wat dat voor extra verkeer genereert? Ik vind het een lelijk ding, beeldverpestend. Het had best wat mooier en lager gekund. Maar ja, megalomanie van het vorige college...quote:Op donderdag 3 mei 2007 20:10 schreef TC03 het volgende:
[..]
Inderdaad. Wist je dat bewoners van het Noordereiland vijftien jaar geleden ook bezwaar maakten tegen de Erasmusbrug?. Wist je dat bewoners van de Hoge Heeren (die twee zwarte torens) nu ook bezwaar maken tegen de komst van een nog hogere woontoren?
.
Dat is een bijnaam die niemand gebruikt geloof ik.quote:Op donderdag 3 mei 2007 23:28 schreef Isegrim het volgende:
De Erasmusburg doet me altijd denken aan een vrouwenbeen. Niet aan een zwaan eigenlijk. Zo noemen ze 'm toch ook wel, De Zwaan?
Waar moet je anders de auto kwijt dan?quote:Op donderdag 3 mei 2007 22:34 schreef Duvel het volgende:
[..]
De eerste tien verdiepingen of zo van die Maastoren zijn parkeergarage, wat denk je wat dat voor extra verkeer genereert? Ik vind het een lelijk ding, beeldverpestend. Het had best wat mooier en lager gekund. Maar ja, megalomanie van het vorige college...
Inderdaad, de zwaan, en daar heeft ie ook wel wat van weg vind ik zelf. Een soort van geabstraheerde zwaan maar wel herkenbaar.quote:Op donderdag 3 mei 2007 23:28 schreef Isegrim het volgende:
De Erasmusburg doet me altijd denken aan een vrouwenbeen. Niet aan een zwaan eigenlijk. Zo noemen ze 'm toch ook wel, De Zwaan?
Alleen een beetje jammer dat niemand dat ding ooit 'de Zwaan' noemt. Vind ik altijd altijd zo ergerlijk, lees je in de media; "De Erasmusbrug, in de volksmond de Zwaan genoemd...", terwijl niemand dat ding zo noemt.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 00:28 schreef Farenji het volgende:
[..]
Inderdaad, de zwaan, en daar heeft ie ook wel wat van weg vind ik zelf. Een soort van geabstraheerde zwaan maar wel herkenbaar.
Dat vind ik ook zo gaaf, die Rotterdamse gewoonte om voor van alles bijnamen te verzinnen die op de een of andere manier ook heel erg aanslaan. Zo heb je de fluitketel, de koopgoot, de zwaan, en natuurlijk de kuip, wat ook als een verzonnen bijnaam is begonnen en volgens mij zijn er nog veel meer.
En dan heb je natuurlijk ook nog de pispot, maar dat is het arena stadium in A*****dam.
Dat gebouw is echt lelijk. knalroodquote:Op vrijdag 4 mei 2007 00:18 schreef teknomist het volgende:
Ja echt mooi vind ik de Maastoren ook niet echt.
Ben zelf erg benieuwd naar de Red Apple..
http://www.theredapple.nl/index.aspx
Ik vind het wel mooi.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 00:57 schreef HenkBenzinetank het volgende:
[..]
Dat gebouw is echt lelijk. knalrood
Nou als Rotterdammer is dat ook de enige dag per jaar dat ik Amsterdam leuker vindt dan Rotterdam.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 01:43 schreef Knoekie het volgende:
Ik was tijdens Koninginnedag trouwens in amsterdam![]()
Waarom stelt Rotterdam daar nou niks bij voor![]()
Ik moet altijd even nadenken als ze het in het nieuws over de "Beurstraverse" hebben. Zeg gewoon koopgoot, weet iedereen waar je het over hebt!quote:Op vrijdag 4 mei 2007 00:30 schreef teknomist het volgende:
Hier nog een hele lijst met bijnamen van Rotterdamse gebouwen.
quote:Op vrijdag 4 mei 2007 00:30 schreef teknomist het volgende:
Hier nog een hele lijst met bijnamen van Rotterdamse gebouwen.
Halleluja, die baggergebouwen aan de Hoogstraat worden vervangenquote:Op donderdag 3 mei 2007 17:35 schreef Mutant01 het volgende:
wow wat een shitload aan hoogbouw projecten in R'dam zeg. Ik wist niet dat het er ZO veel zouden zijn.
http://skylinecity.info/f(...)rotterdam-t2863.html
vive la rue de la crêpe!quote:Op vrijdag 4 mei 2007 07:31 schreef parselmouth het volgende:
Ik vond Rotterdam met Koninginnedag anders reuze gezellig! Lekker in de Pannekoekstraat gechilled
Nu nog de Lijnbaanquote:Op vrijdag 4 mei 2007 09:55 schreef Breuls het volgende:
[..]
Halleluja, die baggergebouwen aan de Hoogstraat worden vervangen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |