Ja , zorg dat je geen depressieve Luciano's tegenkomt !quote:Op maandag 30 april 2007 12:42 schreef Breuls het volgende:
Goed, ik ga zo de stad in. Nog tips, iemand?
Stel je in op lachen om idioten, en vooral om wat ze aanbieden!quote:Op maandag 30 april 2007 12:42 schreef Breuls het volgende:
Goed, ik ga zo de stad in. Nog tips, iemand?
Vergeet de Nivea nietquote:Op maandag 30 april 2007 13:32 schreef Duvel het volgende:
[..]
Stel je in op lachen om idioten, en vooral om wat ze aanbieden!
Waarom zit je überhaupt in Krimpen?quote:Op maandag 30 april 2007 19:33 schreef Isegrim het volgende:
Oh, dat had ik dan wel weer willen zien. Hier in Krimpen was niets te beleven behalve een feestje van de plaatselijke kroeg.
Was het ook, alleen de zeer hoge vuurpijlen kon ik zienquote:
Ik zou er beiden niet zo graag wonen eerlijk gezegdquote:
Wat is er volgens jou dan mis met Rotterdam Noord?quote:Op dinsdag 1 mei 2007 09:47 schreef Neverending het volgende:
Ik zou er beiden niet zo graag wonen eerlijk gezegd![]()
Iedereen z'n ding hoorquote:Op dinsdag 1 mei 2007 09:58 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Wat is er volgens jou dan mis met Rotterdam Noord?
Ik heb de folder ook gelezen ,is hier aan het eind van de straat,weer lekker druk op de Erasmusbrug als ik vanuit zuid kom van mijn werk.quote:Op maandag 30 april 2007 09:28 schreef BliksemSchigt het volgende:
De werkzaamheden word je toch ook strontziek van. Heb net de folder eens gelezen van wat ze hier op Vasteland gaan doen. Daar word je niet vrolijk van, volgens mij is het gewoon minimaal een halfjaar bijna onbereikbaar
.
Dat is hier niet zo ver vandaan. Ik zag daar een keer een briefje hangen met 'Ajax afgebroken' of iets dergelijks. Uiteraard begon ik enthousiast te lezen, maar het ging over het feit dat de halve buurt daar werd gesloopt, en dat is blijkbaar de Ajaxbuurt.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 21:58 schreef Karina het volgende:
Normaal zou ik echt NOOIT in het Rotterdam topic posten, maar dit is echt te leuk. Ik zag net op AT5 dat jullie een Ajaxstraat hebben![]()
Ommoord.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 22:46 schreef Slappy het volgende:
Is er ook een ghetto buurt in Rotterdam?
Om op een hond van familie te passen. Die mensen zijn op vakantie. Zit hier de hele week. Wel elke morgen een mooie fietstocht naar mijn werk.quote:
Uit onderzoeken bleek dat 86% van alle inwoners van Ommoord tevreden is over Ommoord.quote:
En die andere 14% kwam zeker net terug van vakantie?quote:Op dinsdag 1 mei 2007 22:57 schreef Slappy het volgende:
[..]
Uit onderzoeken bleek dat 86% van alle inwoners van Ommoord tevreden is over Ommoord.
Dat wordt dus Hillegersberg.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 23:07 schreef Isegrim het volgende:
Ik voel me op Zuid niet erg veilig 's avonds. Ik vrees dat ik een volstrekt irrationele angst voor groepen rondhangende negerts heb.
Ik heb die poll niet gemaakt stond op Wikipediaquote:Op dinsdag 1 mei 2007 23:06 schreef Ringo het volgende:
[..]
En die andere 14% kwam zeker net terug van vakantie?
Ik ben er geboren en getogen. Ommoord is ok, maar saai.
Gelukkig blowen negers veel, dan laten ze 's nachts hun tanden minder vaak zienquote:Op dinsdag 1 mei 2007 23:12 schreef Leintjeuh het volgende:
Whehehe! Ik denk dat ik stiekem een racist ben, als ik meer dan 2 negers samen zie, loop ik liever een metertje of 5 om... maar in het centrum, noord en blijdorp (de wijk heh, niet de dierentuin) voel ik me veilig genoeg om in mn eentje in het donker te lopen
Ik vond dit ook opvallend:quote:Op dinsdag 1 mei 2007 23:12 schreef Slappy het volgende:
[..]
Ik heb die poll niet gemaakt stond op Wikipedia![]()
Ach boeiend, hier in Capelle hebben we een heuze P.C. Hooftstraat.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 21:58 schreef Karina het volgende:
Normaal zou ik echt NOOIT in het Rotterdam topic posten, maar dit is echt te leuk. Ik zag net op AT5 dat jullie een Ajaxstraat hebben![]()
Nu zit ik in Schiebroek. Ik vind het hier fijn wonen. Mijn vriend zit liever wat centraler, mij maakt het weinig uit, want ik fiets graag.quote:
Mij ook niet, dan moet je weer een straat verder wiet gaan halen.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 23:05 schreef Leintjeuh het volgende:
Is Ommoord een ghetto dan? Ik heb er gewerkt een poos (weliswaar in een bejaardenhuis) maar ik vond het niet erg schokkend. Ik zou liever niet in de Beverwaard willen wonen, daar hoor ik slechte verhalen over. En vrienden van ons wonen in Charlois en daar worden regelmatig wietkwekerijen opgerold in de straat. Lijkt me ook niet tof.
Juist als ze niet in een groep zitten zijn ze soms lastig (lastig, niet gevaarlijkquote:Op dinsdag 1 mei 2007 23:07 schreef Isegrim het volgende:
Ik voel me op Zuid niet erg veilig 's avonds. Ik vrees dat ik een volstrekt irrationele angst voor groepen rondhangende negerts heb.
En in Purmerend een Herengracht (heb ik nog leren schaatsen!).quote:Op dinsdag 1 mei 2007 23:42 schreef TC03 het volgende:
[..]
Ach boeiend, hier in Capelle hebben we een heuze P.C. Hooftstraat.
Hahahaha! Ik doelde meer op: daar zou ik mn kinderen niet willen laten opgroeien.quote:Op woensdag 2 mei 2007 07:36 schreef Alicey het volgende:
Mij ook niet, dan moet je weer een straat verder wiet gaan halen.
Daar is zeker wat voor te zeggen, al zou dat voor mij niet afhangen van het aantal wietkwekerijen in de buurt.quote:Op woensdag 2 mei 2007 09:58 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Hahahaha! Ik doelde meer op: daar zou ik mn kinderen niet willen laten opgroeien.
Wietkwekerijen zitten overal en zorgen in de regel niet voor overlast of gevaar (tenzij het je buren zijn). Aanwezigheid van andere gezinnen met kinderen, verkeersveiligheid, nabijheid van scholen, speelplaatsen etc. vind ik dan weer wel belangrijk.quote:Op woensdag 2 mei 2007 10:49 schreef Leintjeuh het volgende:
Nou het hangt natuurlijk wel af van meerdere factoren, maar dit is (voor mij) wel een factor hoor!
Dit project mag van mij de prullenbak in!quote:Op donderdag 3 mei 2007 18:06 schreef HenkBenzinetank het volgende:
[afbeelding]
rare plaats.. dat is dus tussen de witte de with en de blaak
deletequote:Op donderdag 3 mei 2007 18:06 schreef HenkBenzinetank het volgende:
[afbeelding]
rare plaats.. dat is dus tussen de witte de with en de blaak
Bron?quote:Op donderdag 3 mei 2007 19:34 schreef HenkBenzinetank het volgende:
Dat gaat ook gebeuren
Yep, bij Kop van Zuid en Wijnhaven-gebied wordt veel gewerkt.quote:
Nee.quote:Op donderdag 3 mei 2007 19:34 schreef HenkBenzinetank het volgende:
Dat gaat ook gebeuren
Hier een mooi filmpje van Neerlands hoogste, die sinds enkele weken in aanbouw is.quote:Op donderdag 3 mei 2007 19:56 schreef teknomist het volgende:
[..]
Yep, bij Kop van Zuid en Wijnhaven-gebied wordt veel gewerkt.
Ik werk zelf op de Wijnhaven en zie dagelijks de vorderingen.
Bij Mearsk?quote:Op donderdag 3 mei 2007 19:56 schreef teknomist het volgende:
[..]
Yep, bij Kop van Zuid en Wijnhaven-gebied wordt veel gewerkt.
Ik werk zelf op de Wijnhaven en zie dagelijks de vorderingen.
Heb ik al gezien.quote:Op donderdag 3 mei 2007 19:58 schreef TC03 het volgende:
[..]
Hier een mooi filmpje van Neerlands hoogste, die sinds enkele weken in aanbouw is.
Gemeente Rotterdam, dienst Stadstoezicht.quote:
Nah, ik zit wel es te lurken op dat forum voor hoogbouw.quote:
Inderdaad. Wist je dat bewoners van het Noordereiland vijftien jaar geleden ook bezwaar maakten tegen de Erasmusbrug?quote:Op donderdag 3 mei 2007 20:07 schreef teknomist het volgende:
[afbeelding].
Gezeik ook altijd. Dat is gewoon het risico als je in een stad gaat wonen waar continu gebouwd wordt.
Nee, wist ik niet. Ik kan de frustratie begrijpen als je uitzicht en zonuren belemmerd wordt.quote:Op donderdag 3 mei 2007 20:10 schreef TC03 het volgende:
[..]
Inderdaad. Wist je dat bewoners van het Noordereiland vijftien jaar geleden ook bezwaar maakten tegen de Erasmusbrug?. Wist je dat bewoners van de Hoge Heeren (die twee zwarte torens) nu ook bezwaar maken tegen de komst van een nog hogere woontoren?
.
Die frustratie kan ik ook begrijpen, maar ze wonen zelf ook in zo'n toren die anderen het uitzicht heeft ontnomenquote:Op donderdag 3 mei 2007 20:12 schreef teknomist het volgende:
[..]
Nee, wist ik niet. Ik kan de frustratie begrijpen als je uitzicht en zonuren belemmerd wordt.
Maar de Erasmusbrug is echt een aanwinst geweest...
En het is ook nog eens de prachtigste brug van Nederland. Die vorm.quote:Op donderdag 3 mei 2007 20:15 schreef HenkBenzinetank het volgende:
Erasmusbrug ftw!
zonder Erasmusbrug geen Rotterdam, dat ding duikt nu echt overal op als het maar met Rotterdam te maken heeft.
Er is niet echt veel concurrentie natuurlijk.quote:Op donderdag 3 mei 2007 20:17 schreef teknomist het volgende:
[..]
En het is ook nog eens de prachtigste brug van Nederland. Die vorm..
En dat is niet omdat ik een Rotterdammer ben..
Alleen de Golden Gate in SF eik.quote:Op donderdag 3 mei 2007 20:21 schreef TC03 het volgende:
[..]
Er is niet echt veel concurrentie natuurlijk.
Dat ding is misschien wel groter maar de Erasmusbrug is veel mooier!quote:
Nou ja zo rond is die erasmusbrug ook niet hoor...quote:Op donderdag 3 mei 2007 20:34 schreef teknomist het volgende:
Nja, het is misschien ook niet vergelijkbaar. Rechthoekig versus ronde vormen.
Willemsbrug vind ik een lelijk gedrocht.
Het heeft wel vrouwelijke vormen, daarom vinden zoveel mannen het een mooie brug.quote:Op donderdag 3 mei 2007 20:52 schreef Farenji het volgende:
[..]
Nou ja zo rond is die erasmusbrug ook niet hoor...
De eerste tien verdiepingen of zo van die Maastoren zijn parkeergarage, wat denk je wat dat voor extra verkeer genereert? Ik vind het een lelijk ding, beeldverpestend. Het had best wat mooier en lager gekund. Maar ja, megalomanie van het vorige college...quote:Op donderdag 3 mei 2007 20:10 schreef TC03 het volgende:
[..]
Inderdaad. Wist je dat bewoners van het Noordereiland vijftien jaar geleden ook bezwaar maakten tegen de Erasmusbrug?. Wist je dat bewoners van de Hoge Heeren (die twee zwarte torens) nu ook bezwaar maken tegen de komst van een nog hogere woontoren?
.
Dat is een bijnaam die niemand gebruikt geloof ik.quote:Op donderdag 3 mei 2007 23:28 schreef Isegrim het volgende:
De Erasmusburg doet me altijd denken aan een vrouwenbeen. Niet aan een zwaan eigenlijk. Zo noemen ze 'm toch ook wel, De Zwaan?
Waar moet je anders de auto kwijt dan?quote:Op donderdag 3 mei 2007 22:34 schreef Duvel het volgende:
[..]
De eerste tien verdiepingen of zo van die Maastoren zijn parkeergarage, wat denk je wat dat voor extra verkeer genereert? Ik vind het een lelijk ding, beeldverpestend. Het had best wat mooier en lager gekund. Maar ja, megalomanie van het vorige college...
Inderdaad, de zwaan, en daar heeft ie ook wel wat van weg vind ik zelf. Een soort van geabstraheerde zwaan maar wel herkenbaar.quote:Op donderdag 3 mei 2007 23:28 schreef Isegrim het volgende:
De Erasmusburg doet me altijd denken aan een vrouwenbeen. Niet aan een zwaan eigenlijk. Zo noemen ze 'm toch ook wel, De Zwaan?
Alleen een beetje jammer dat niemand dat ding ooit 'de Zwaan' noemt. Vind ik altijd altijd zo ergerlijk, lees je in de media; "De Erasmusbrug, in de volksmond de Zwaan genoemd...", terwijl niemand dat ding zo noemt.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 00:28 schreef Farenji het volgende:
[..]
Inderdaad, de zwaan, en daar heeft ie ook wel wat van weg vind ik zelf. Een soort van geabstraheerde zwaan maar wel herkenbaar.
Dat vind ik ook zo gaaf, die Rotterdamse gewoonte om voor van alles bijnamen te verzinnen die op de een of andere manier ook heel erg aanslaan. Zo heb je de fluitketel, de koopgoot, de zwaan, en natuurlijk de kuip, wat ook als een verzonnen bijnaam is begonnen en volgens mij zijn er nog veel meer.
En dan heb je natuurlijk ook nog de pispot, maar dat is het arena stadium in A*****dam.
Dat gebouw is echt lelijk. knalroodquote:Op vrijdag 4 mei 2007 00:18 schreef teknomist het volgende:
Ja echt mooi vind ik de Maastoren ook niet echt.
Ben zelf erg benieuwd naar de Red Apple..
http://www.theredapple.nl/index.aspx
Ik vind het wel mooi.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 00:57 schreef HenkBenzinetank het volgende:
[..]
Dat gebouw is echt lelijk. knalrood
Nou als Rotterdammer is dat ook de enige dag per jaar dat ik Amsterdam leuker vindt dan Rotterdam.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 01:43 schreef Knoekie het volgende:
Ik was tijdens Koninginnedag trouwens in amsterdam![]()
Waarom stelt Rotterdam daar nou niks bij voor![]()
Ik moet altijd even nadenken als ze het in het nieuws over de "Beurstraverse" hebben. Zeg gewoon koopgoot, weet iedereen waar je het over hebt!quote:Op vrijdag 4 mei 2007 00:30 schreef teknomist het volgende:
Hier nog een hele lijst met bijnamen van Rotterdamse gebouwen.
quote:Op vrijdag 4 mei 2007 00:30 schreef teknomist het volgende:
Hier nog een hele lijst met bijnamen van Rotterdamse gebouwen.
Halleluja, die baggergebouwen aan de Hoogstraat worden vervangenquote:Op donderdag 3 mei 2007 17:35 schreef Mutant01 het volgende:
wow wat een shitload aan hoogbouw projecten in R'dam zeg. Ik wist niet dat het er ZO veel zouden zijn.
http://skylinecity.info/f(...)rotterdam-t2863.html
vive la rue de la crêpe!quote:Op vrijdag 4 mei 2007 07:31 schreef parselmouth het volgende:
Ik vond Rotterdam met Koninginnedag anders reuze gezellig! Lekker in de Pannekoekstraat gechilled
Nu nog de Lijnbaanquote:Op vrijdag 4 mei 2007 09:55 schreef Breuls het volgende:
[..]
Halleluja, die baggergebouwen aan de Hoogstraat worden vervangen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |