Nee dat begrijp ik, alleen op een of andere manier vind ik deze auto mooier, leuker om mee te werken, ik vind het iets speciaals hebben vergeleke met mn calibra.quote:Op dinsdag 17 april 2007 19:57 schreef Mattytrix het volgende:
Ik heb 1 vraagje wat betreft.
"Het lijkt mij een zeer leuk project om te doen, het is geen opel en hij heeft totaal geen roest"
Waarom zou je met een Opel ook geen leuk project kunnen doen dan?, en elke auto heeft wel roest, je uitlaat is ook een deel van je automag jij mij laten zien dat die niet roest.
En iedereen weet dat andere auto's ook net zo hard kunnen roesten, zowel japanners als duitsers als franse auto's, heb namelijk al meer als genoeg meegemaakt in de werkplaats.
ik denk dat je een 4A-FE hebt met 105 pkquote:Op dinsdag 17 april 2007 19:51 schreef Asmooh het volgende:
[afbeelding]
Toyota Celica Coupé, Amerikaanse uitvoerding.
Bouwjaar 1990, eerste toelating: 1997.
Motor Standaard: 4FGE 1.6 102pk
Versnellingsbak: 5bak.
Die swap wordt ook hopeloos.quote:Op dinsdag 17 april 2007 20:21 schreef MikeyMan het volgende:
tering... laat alsjeblieft die buitenkant met rust... BARBAAR!je hebt echt een onwijs unieke auto in europa... laat het dan ook zo...
Ik denk dat ik ook een bod ga doen op deze autoquote:Op dinsdag 17 april 2007 20:37 schreef Mr_Moon het volgende:
ik blijf het topic nog effe volgen, maar ik ben bang dat we een unieke celica kunnen afschrijven...![]()
TS zal waarschijnlijk een leuke vent zijn in real life, maar z'n autokennis...![]()
Tot een paar uur terug dacht hij dat hij een dichtgelaste cabrio had gekocht![]()
quote:Op dinsdag 17 april 2007 19:51 schreef Asmooh het volgende:
[afbeelding]
Voorkant: "klap" lampen er uit en normale plaatsen met glas, (oude lambo diablo style (niet die met omhooggaande en niet die langwerpige maar die er tussen)
Voorbumper: Niet te overdone, niet standaard: "jap style"
Achterkant: Dubbele uitlaat "jap style"
Zijkanten: zij kits, "jap style"
Motorkap: "jap style" motorkap met luchthapper's ed.
.
Paar kleine dingetjes:
Extra:
* Lambo deuren
* Neon
* Compleet nieuw speakerset in de auto
Van het geld is niet zo erg, maar wat ik er uit begrijp is dat je al een unieke auto hebt, waarom zou je er dan zo'n standaard duizend in één sjonnie-bak van maken.quote:Misschien zonde van mijn geld, misschien niet.
Hier sluit ik mij bij aan.quote:Op dinsdag 17 april 2007 20:58 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Je orginele auto, wat doe je.
[..]
Van het geld is niet zo erg, maar wat ik er uit begrijp is dat je al een unieke auto hebt, waarom zou je er dan zo'n standaard duizend in één sjonnie-bak van maken.
Een collega van mij heeft ook Lambo deuren, in een Fiat Seicento, eerst was het dingen knalgeel en nu groen met grijs metallic.Ik tegen mijn baas:"Ik vond hem geel mooier." Mijn baas:"Ja,dat dacht ik ook al ,maar dat heb ik maar niet tegen hem gezegd."![]()
Kortom, doe het niet. Verneuk die toekomstige klassieker niet.Koop dan een oude e-kadett, boor eigenhandig het blok op, plak er plastic aan ,hang er voor mijn part Boeing vleugels als deuren aan en verf het ding met een emmer latex en een roller, maar je bent gek als je dat ding qua uiterlijk zo drastisch gaat vebouwen.
![]()
ik ga heel weinig zelf doen aan het project, vooral motorisch niet.quote:Op dinsdag 17 april 2007 20:38 schreef tinoburg het volgende:
leuk project, zeker uniek, ga je dit allemaal zelf doen, of besteed je ook werk uit? zoals bijv de motorswap?
orgineel oke, maar ik vind het mooi hoe ik hem wil...quote:Op dinsdag 17 april 2007 20:40 schreef SRS-Engineering het volgende:
weer een auto die verknald wordt
![]()
laat die auto please origineel![]()
het blijft dezelfde auto hoorquote:Op dinsdag 17 april 2007 20:21 schreef MikeyMan het volgende:
tering... laat alsjeblieft die buitenkant met rust... BARBAAR!je hebt echt een onwijs unieke auto in europa... laat het dan ook zo...
doe een leuk bod zou ik zeggenquote:Op dinsdag 17 april 2007 20:40 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Ik denk dat ik ook een bod ga doen op deze auto![]()
Want ik ben bang dat deze unieke Celica inderdaad binnen nu een een maand totaal onherkenbaar is
Het is dat ik platzak ben, anders zou ik bijna meedoen.quote:Op dinsdag 17 april 2007 21:28 schreef MikeyMan het volgende:
zullen we een gezamenlijk bod doen en hem origineel opknappen?
Hoeveel PK heeft ie dan op 1000 kilo ?quote:Op dinsdag 17 april 2007 19:51 schreef Asmooh het volgende:
Motorblok 4AGE info:
1.6 Liter
124PK op 975 kilo
6600tpm
142nm op 5000tpm
Idd, dat snap ik nou ook nooitquote:Op woensdag 18 april 2007 08:09 schreef benenjerryijs het volgende:
Als je geld hebt voor zoveel aanpassingen waarom koop je dan geen nieuwere auto (celica) ?
AE101? Je doelt dus op het blok uit de Corolla E10 coupe, dat is een black- of silver-top met dus tussen de 145 en 160 pk.quote:Op dinsdag 17 april 2007 22:38 schreef SilentRimmer het volgende:
PS.... Afhankelijk van het type heeft een 4AGE blok fabrieks af ergens tussen de 115 en 170 pk (4-AGE 20v AE-101).
Prima plan!quote:Op dinsdag 17 april 2007 21:28 schreef MikeyMan het volgende:
zullen we een gezamenlijk bod doen en hem origineel opknappen?
dat is niet orgineel meer?quote:Op woensdag 18 april 2007 08:09 schreef benenjerryijs het volgende:
Als je geld hebt voor zoveel aanpassingen waarom koop je dan geen nieuwere auto (celica) ?
Ik heb waarschijnlijk niet goed gelezen, maar wat is er precies aan de hand met het blok wat er nu inzit?quote:Op woensdag 18 april 2007 09:24 schreef Asmooh het volgende:
aha naja ik heb even gekeken wat het kost om even een standaard blok in te bouwen dat de auto iig rijdt.
Goedemorgen,
Garage v.d. Brink (vragen naar Jacco) wil de motor inbouwen voor euro 400 incl. btw.
Dit is inclusief olie en afstellen van ontsteking.
Indien de oude koppeling niet meer te gebruiken is, is dit meerprijs.
In belgie / duitsland kan ik dit vast goedkoper doen.
Dat heeft 4 ton gelopenquote:Op woensdag 18 april 2007 09:29 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Ik heb waarschijnlijk niet goed gelezen, maar wat is er precies aan de hand met het blok wat er nu inzit?
Zijn reactie was:quote:Op maandag 16 april 2007 12:56 schreef DonJames het volgende:
Laat me raden: Ook voor deze auto heb je het plan een gepimpte/getunede vast-en-de vuurius auto te maken, maar komt het er uiteindelijk weer op neer dat je veel geld uitgeeft aan autostyle-rommel, zonder de echte problemen eerst aan te pakken, en de auto uiteindelijk weer met dik verlies te koop zet? Of ga je het nu na de 440, Astra en Calibra toch anders aanpakken?
No offence, maar ook hier heb ik weer weinig hoop dat het uiteindelijk tot een fraai eindresultaat komt. Dat zei ik bij de Calibra ook al Prove me wrong..
Waarom verbaast mij dit topic toch niet? Ik wens hem hoe dan ook succes, misschien dat het dit keer wél lukt.quote:Op maandag 16 april 2007 13:05 schreef Asmooh het volgende:
[..]
als je had gelezen wist je dat ik geen plannen heb voor deze auto enz enz.
ik vervang allen iets als het nodig is, anders niet
misschien is het wel nodig?quote:Op woensdag 18 april 2007 09:41 schreef DonJames het volgende:
Afijn, zoals ik al zei in het vorige topic:
[..]
Zijn reactie was:
[..]
Waarom verbaast mij dit topic toch niet? Ik wens hem hoe dan ook succes, misschien dat het dit keer wél lukt.
En waarschijnlijk 6 ton, als het 4 ton in mijlen zijn.quote:
alle 2?quote:Op woensdag 18 april 2007 10:00 schreef DonJames het volgende:
[..]
Wat? De lambo-deuren? Of de motorkap met luchthappers?
Omdat een nieuwere ook meteen een ander model is grapjas.quote:Op woensdag 18 april 2007 08:09 schreef benenjerryijs het volgende:
Als je geld hebt voor zoveel aanpassingen waarom koop je dan geen nieuwere auto (celica) ?
Het probleem is waarschijnlijk dat TS geen geld heeft voor deze aanpassingen, want hij vindt 400 euro arbeidsloon voor een motorswap al veel.quote:Op woensdag 18 april 2007 08:09 schreef benenjerryijs het volgende:
Als je geld hebt voor zoveel aanpassingen waarom koop je dan geen nieuwere auto (celica) ?
Wat nog vreemder is; z'n VIN begint met JT163...quote:Op woensdag 18 april 2007 09:18 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
AE101? Je doelt dus op het blok uit de Corolla E10 coupe, dat is een black- of silver-top met dus tussen de 145 en 160 pk.
115 is de 4A-FE de GE begint bij 124 pk.
Maar goed zoals johnwoo ook al aangeeft is een 3S-GTE een veel betere optie om te swappen.
Dat blok is namelijk af fabriek een turbo blok is makkelijker te tunen, betrouwbaarder en heeft standaard al aardig wat vermogen.
[..]
Prima plan!
ot:
Weet je overigens zeker dat je nu een 4A-FE hebt? Want deze Celica's zijn vanwege emissie eisen veel uitgerust met een 5S-FE in de states. De 4A-FE werd destijds zelfs gedowngrade naar 90 pk om door de emissie eisen in California te komen.
Nouja, maar hopen dat ie niet begint met het om zeep helpen van de buitenkant...quote:Op woensdag 18 april 2007 10:47 schreef PNG het volgende:
Wat maken jullie je toch druk
Hij gaat wat speakerdingen zagen, en dan na 4 maanden staat de auto te koop.
quote:Op dinsdag 17 april 2007 19:51 schreef Asmooh het volgende:
[afbeelding]
Tuning / Styling doel: "JAP STYLE"
Buitenkant styling: 15 / 17" spaak Velgen (chrome)Wel originele toyota velgen eronder zeg
Voorkant: "klap" lampen er uit en normale plaatsen met glas, (oude lambo diablo style (niet die met omhooggaande en niet die langwerpige maar die er tussen)BEN JE HELEMAAL GEK???
Voorbumper: Niet te overdone, niet standaard: "jap style"Eventueel een GT4 bumperkit eronder...
Achterkant: Dubbele uitlaat "jap style"
Kleur: Compleet kleur bijwerken, huidige kleur wil ik houden, krasjes en dingetje wegwerken.
Zijkanten: zij kits, "jap style"Zie boven...
Motorkap: "jap style" motorkap met luchthapper's ed.Mits gt4
Onder de motorkap: 4FGE naar 4AGE motor swap.
Complete blok van de grond af aan her opbouwen en tegelijk tunenof 3sge
motorblok style moet blauw met chrome worden.
Binnenkant: achterbank compleet aanpassen zodat ik 2 kleine subwoofers "in" de bank kan bouwen in plaats van in de achterbak.
Binnenkant: orginele Toyota Leder stoelen / bank. Als ik deze kan vinden.
Denoods van de MR2
Op verzoek is mijn planning voor ombouw naar cabrio gestaakt, omdat hij zo een stuk unieker is en niet of bijna niet in nederland is te vinden. Vind ik dat een stuk interessanter, ik hou van uniek dat blijkt![]()
Paar kleine dingetjes:
* Stuur bekrachtiging zit dat er nog niet op??? welhaast onmogelijk
* Centrale deur vergrendeling MET afstandsbediening
* Electrische ramen
Extra:
* Lambo deuren
* Neon![]()
* Compleet nieuw speakerset in de auto
Deze velgen: http://www.quality-autoim(...)ontspoiler%20pak.jpgquote:
vind ik veel ja, als het goedkoper kan dan doe ik dat natuurlijk he;quote:Op woensdag 18 april 2007 10:56 schreef Mr_Moon het volgende:
[..]
Het probleem is waarschijnlijk dat TS geen geld heeft voor deze aanpassingen, want hij vindt 400 euro arbeidsloon voor een motorswap al veel.![]()
Ik denk ook dat deze Celica (hopelijk nog niet teveel verzaagd) na drie maanden weer te koop staat...
...en als dat voor dezelfde prijs is als zijn Calibra, heeft hij een koper...![]()
ik ga straks op de auto / motor kijkenquote:Op woensdag 18 april 2007 11:14 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Wat nog vreemder is; z'n VIN begint met JT163...
Daarnaast; als het een 5s zou zijn, zou hij hem niet als 1.6 op kenteken krijgen...
Sowieso wordt de kentekenregistratie dan -lijkt mij- erg lastig, aangezien de motor hier niet gevoerd is...
Stuurbekrachtiging is echt bizar... Helemaal voor een amerikaan...quote:Op woensdag 18 april 2007 11:29 schreef Asmooh het volgende:
[..]
Deze velgen: http://www.quality-autoim(...)ontspoiler%20pak.jpg
lampen: ja maar dat vind ik mooi
GT4 komt er niet op
luchthapper, "orgineel" toyota met hier en daar aanpassing
waarom geen woofers IN de bank?
heeft geen stuur bekrachtiging, raar maar waar.
Het kan dr wl zo op zeiden ze bij de garage.
Dus met nieuwe blok gelijk dr op
niks mis met lambo en neon :p
Goed idee... Dit is namelijk erg vreemd...quote:Op woensdag 18 april 2007 11:32 schreef Asmooh het volgende:
[..]
ik ga straks op de auto / motor kijken
kost me 400 euro totaal, 300 voor t setje, 100 inbouwen.quote:Op woensdag 18 april 2007 11:35 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Stuurbekrachtiging is echt bizar... Helemaal voor een amerikaan...
Zal er inderdaad wel op kunnen, maar dat kost je ook een godsvermogen...
Die koplampen zijn nogal een unieke feature van deze celica, zou zonde zijn als je dat om zeep helpt... Had je net zo goed een mx3 ofzo kunnen kopen
Setje? Wat voor setje? Je kunt niet zomaar een willekeurige stuurbekrachtiging erin prakkenquote:Op woensdag 18 april 2007 11:43 schreef Asmooh het volgende:
[..]
kost me 400 euro totaal, 300 voor t setje, 100 inbouwen.
Als motor ook 100 inbouw was had ik wel fijn gevonden, maarja
Heeft inderdaad hier nooit in een Celica gezeten (wel in een Camry)quote:Op woensdag 18 april 2007 11:14 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Wat nog vreemder is; z'n VIN begint met JT163...
Daarnaast; als het een 5s zou zijn, zou hij hem niet als 1.6 op kenteken krijgen...
Sowieso wordt de kentekenregistratie dan -lijkt mij- erg lastig, aangezien de motor hier niet gevoerd is...
ik kreeg die prijzen van die toyota gast die jij mij gaf hoor!quote:Op woensdag 18 april 2007 11:47 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Setje? Wat voor setje? Je kunt niet zomaar een willekeurige stuurbekrachtiging erin prakken
van C.A.R. Toyota parts?quote:Op woensdag 18 april 2007 12:04 schreef Asmooh het volgende:
[..]
ik kreeg die prijzen van die toyota gast die jij mij gaf hoor!
die ik zelf ook al had, is puur copy paste
En een niet-xt16x....quote:Op woensdag 18 april 2007 12:25 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Die weten dat wel..
Maar weet je nu al zeker dat je een 4A blok hebt?
hij loopt wel maar schokt echt heel erg, ik kan dr proberen wazt motor olie bij te gooien? maar of dat ook echt nut heeft?quote:Op woensdag 18 april 2007 12:42 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
2de gen 4A-FE dus.
105 pktjes
maar dit blok loopt dus helemaal niet?
maar hij was nooit uitgegeven in europa?quote:Op woensdag 18 april 2007 12:49 schreef MikeyMan het volgende:
Hmm... Die komt volgens de EPC niet uit Amerika maar uit europa...
Type klopt wel..quote:Op woensdag 18 april 2007 12:43 schreef Asmooh het volgende:
en het begint echt met:
TYPE: AT 180L - BCMSKW
Chassis: JT163 ATJ
PVA: 89 4027
nope, en bouwjaar staat op eind 90.quote:Op woensdag 18 april 2007 12:51 schreef MikeyMan het volgende:
Geproduceerd in 10-1989...
Istie niet in duitsland ofzo geleverd?
Olie pijlen kan in ieder geval geen kwaadquote:Op woensdag 18 april 2007 12:44 schreef Asmooh het volgende:
[..]
hij loopt wel maar schokt echt heel erg, ik kan dr proberen wazt motor olie bij te gooien? maar of dat ook echt nut heeft?
plus hij is echt heel erg traag, en bij optrekken brand heel vaak het gele lampje ipv het groene lampje
quote:
en WTF zijn de injectoren?quote:Op woensdag 18 april 2007 12:56 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Olie pijlen kan in ieder geval geen kwaad
maar dat schokken komt bij deze motoren vaak omdat de injectoren vuil zijn, dit zou je dus even kunnen nakijken.
en dat economy lampje kan je beter negeren
Oh... My... God...quote:Op woensdag 18 april 2007 12:57 schreef Asmooh het volgende:
[..]
en WTF zijn de injectoren?
en heel erg traag optrekken enzo?
komt ook door de injectoren?
zijn die injectoren die dingen die in de bougies zitten?
of is dat ontsteking
ah oke, dus toch een 1.6ST-i?quote:Op woensdag 18 april 2007 12:56 schreef MikeyMan het volgende:
Uit epc:
Vin:JT163ATJ0 0006181
Model: AT180L-BCMSKW
Frame: AT180-0006181
Catalog Code: 252560
Engine: 4A-FE
Body: CP
Grade: STi
MTM, LHD
ja duh, maar waar de f* zit dat?quote:Op woensdag 18 april 2007 12:58 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Oh... My... God...
Wat zouden ze doen? Injecteren misschien
quote:
quote:Op woensdag 18 april 2007 13:00 schreef Asmooh het volgende:
[..]
ja duh, maar waar de f* zit dat?
ik ben geen motorblok kenner, ik vind het interessant maar daarom weet ik er niets van.
Wil dit soort dingen juist weten.
Maar ben altijd bang dat ik het blok sloop.
Die zitten in de rail boven je inlaatspruitstuk, er zitten grijze stekkers op, dat herken je welquote:Op woensdag 18 april 2007 13:00 schreef Asmooh het volgende:
[..]
ja duh, maar waar de f* zit dat?
ik ben geen motorblok kenner, ik vind het interessant maar daarom weet ik er niets van.
Wil dit soort dingen juist weten.
Maar ben altijd bang dat ik het blok sloop.
Denk dat dat in iedergeval bevestigt dat de auto origineel europees is... Mits het de originele tellerbak is... Vraag ik me alleen af waar dat ding als coupé geleverd is...quote:Op woensdag 18 april 2007 13:12 schreef Asmooh het volgende:
wat ik kan zien / lezen aan oplossingen, tijdelijk iig.
* Bougies (zijn zelfde dag van aankoop nog vervangen, met de oude was niks mis)
* olie (staat op ong half vol)
* koelvloeistof (volgens meter staat hij altijd op de helft ongeveer)
* Injectie reiniger? ik ken het niet maar miss proberen?
Vpower bleek je motor te reinigen en daar heb ik ook 30 liter mee getankt en 200+ km gereden.
Dus de euro95 is er uit en rij alleen nog op vpower momenteel.
Zolang je niet met een duidelijke omschrijving van het probleem komt kan het vanalles zijn.quote:Op woensdag 18 april 2007 13:12 schreef Asmooh het volgende:
wat ik kan zien / lezen aan oplossingen, tijdelijk iig.
* Bougies (zijn zelfde dag van aankoop nog vervangen, met de oude was niks mis)
* olie (staat op ong half vol)
* koelvloeistof (volgens meter staat hij altijd op de helft ongeveer)
* Injectie reiniger? ik ken het niet maar miss proberen?
Vpower bleek je motor te reinigen en daar heb ik ook 30 liter mee getankt en 200+ km gereden.
Dus de euro95 is er uit en rij alleen nog op vpower momenteel.
Engeland en Zwitserland geloof ik.quote:Op woensdag 18 april 2007 13:15 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Denk dat dat in iedergeval bevestigt dat de auto origineel europees is... Mits het de originele tellerbak is... Vraag ik me alleen af waar dat ding als coupé geleverd is...
ik heb werkelijk geen idee, enige wat ik weet is dat de auto beetje turft?quote:Op woensdag 18 april 2007 13:15 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Denk dat dat in iedergeval bevestigt dat de auto origineel europees is... Mits het de originele tellerbak is... Vraag ik me alleen af waar dat ding als coupé geleverd is...
Injectiereiniger kun je proberen, maar helpt vaak niet...
Lekt het blok nergens? Koppakking nog goed? (als in; olievuldop schoon, geen borrelend koelvloeistofreservoir)
Het is natuurlijk erg lastig om het probleem uit te leggen als je er zo goed als geen verstand van heb, alleen beetje basis kent en paar simpele termen / dingen.quote:Op woensdag 18 april 2007 13:16 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Zolang je niet met een duidelijke omschrijving van het probleem komt kan het vanalles zijn.
Injectoren reinigen gaat ultrasoon, maar je kan nog proberen om een simpel middeltje in je benzine te gooien, meestal helpt dit echter niet als het enorm vervuild is.
Breng hem anders een keertje voor een beurt naar een officiele dealer... Weten ze er in iedergeval wat vanaf...quote:Op woensdag 18 april 2007 13:34 schreef Asmooh het volgende:
ps als ik de motorstart en niks doe wankelt de toerenteller een klein beetje.
plus ik heb t gevoel dat die turk bij de garage mn uitlaat niet goed dicht heeft gelast (voordemper dr uit) want ik heb gevoel dat daar lucht uitkomt, aan t geluid te horen zou je niks moeten horen tot helemaal achter bij de uitlaat.
En ik hoor geluid voor al, dus zeg maar beetje gepruttel waar hij dat stuk in heeft gelast.
Maar het probleem was al voor ik die demper er uit haalde.
Maar toch ff terug gaan, maar natuurlijk niet als mijn auto niet goed rijd!
Dat plastieke tankje onder de kap!quote:Op woensdag 18 april 2007 13:25 schreef Asmooh het volgende:
Koelvloeistof heb ik nog niet weten te vinden helaas, bij opel wel.
Bij toyota zoek ik er nog voor.
Gele dop? De radiateur heeft vaak een gele sticker op de dop, maar daar zou ik geen motorolie ingooien als ik jou was.quote:Olie dop, die gele dop? daar kan ik zo even naar kijken.
je kon weleens gelijk hebben...quote:Op woensdag 18 april 2007 13:32 schreef MikeyMan het volgende:
Die laatste is volgens mij een hatch...
Zijn er meerdere van hé...quote:
Die zit bovenop het blok...quote:[..]
Gele dop? De radiateur heeft vaak een gele sticker op de dop, maar daar zou ik geen motorolie ingooien als ik jou was.
Ik hoop dat je de peilstok bedoelt, die heeft vaak een geel trekoogje om hem omhoog te trekken.
Olie vul je bij, door de dop waar engine oil opstaat open te draaien, en in de daardoor verkregen opening olie bij te vullen.
Dus eerst ff peilen, staat het peil onder de min, dan bijvullen.
Die zwarte dop is waar de olie in moet (indien er olie bij gevuld moet worden)quote:
Inderdaad... Staat er ook op he...quote:Op woensdag 18 april 2007 13:49 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Die zwarte dop is waar de olie in moet (indien er olie bij gevuld moet worden)
nee gewoon heel zachtjes aangedrukt.quote:Op woensdag 18 april 2007 13:48 schreef MikeyMan het volgende:
Hoevaak is het -26 hier?
Ontsteking aangedrukt? Bougiekabel bedoel je? Hoop dat je die niet naar de kloten hebt gedrukt...
tuurlijk, maar als het motorblok op is enzo is het zonde om dit blok bij een dealer neer te zetten voor grote beurd toch?quote:Op woensdag 18 april 2007 13:53 schreef MikeyMan het volgende:
Trouwens; die olie mag ook weleens ververst worden...
Nogmaals; zet die auto voor een grote beurt bij een dealer...
Zolang je niet weet óf het blok uberhaupt gaar is... Lijkt het mij gewoon wel een idee...quote:Op woensdag 18 april 2007 13:57 schreef Asmooh het volgende:
[..]
tuurlijk, maar als het motorblok op is enzo is het zonde om dit blok bij een dealer neer te zetten voor grote beurd toch?
moet ik het bij dit blok doen, blok weggooien en daarna bij nieuw blok doen.
Dubbele kosten
das ook weer waar.quote:Op woensdag 18 april 2007 13:59 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Zolang je niet weet óf het blok uberhaupt gaar is... Lijkt het mij gewoon wel een idee...
Daarnaast; er zijn meer onderdelen dan alleen een motorblok...
oliedop is vies, maar niet abnomaal.... maak wel ff fotoquote:Op woensdag 18 april 2007 14:08 schreef MikeyMan het volgende:
Maar; borrelt er wat dan? En hoe ziet de oliedop eruit?
toch is het zo.. als ik de kilometer teller moet gelovenquote:Op woensdag 18 april 2007 14:18 schreef MikeyMan het volgende:
niks mis mee...
Vind het er sowieso niet uitzien als 4 ton... :|
ja nu eens kijken waar al die dingen zitten die ik moet verbinden enzoquote:Op woensdag 18 april 2007 15:27 schreef MikeyMan het volgende:
overigens:
http://carina-e.com/main/page.php?17
Dit moet voor de celica hetzelfde zijn, aangezien ze allemaal TCCS gebruikten...
Kun je misschien mee achterhalen wat het probleem is...
Jij met je snel...quote:Op woensdag 18 april 2007 16:13 schreef Asmooh het volgende:
ik heb nieuw motorolie in, gedaan en hij is nu wat soepeler, iig minder gezeik.
Dus ik zit te denken om al het olie er uit te halen en helemaal nieuw er in te stoppen.
want nu met dit beetje er bij begint hij wat soepeler te worden.
dus daarom zeg ik misschien als ik alle olie dr uit haal is hij een stuk sneller?
tja, maar maakt dat uiteindelijk mn auto ook weer wat soepeler?quote:Op woensdag 18 april 2007 16:22 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Jij met je snel...
Olie ziet er niet uit, dus nieuw filter + schone (goede!) olie is sowieso aan te raden...
Wat is dat nou voor vraag als er zwarte olie in je blok zit???quote:Op woensdag 18 april 2007 17:45 schreef Asmooh het volgende:
[..]
tja, maar maakt dat uiteindelijk mn auto ook weer wat soepeler?
Yep, net als frieten bakken in oud vetquote:Op woensdag 18 april 2007 17:46 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Het is nogal basic he... Als de olie slecht is, wordt het sowieso niks...
hallo ik stel gewoon een simpele vraag?quote:Op woensdag 18 april 2007 17:46 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Wat is dat nou voor vraag als er zwarte olie in je blok zit???![]()
Er moet gewoon goede olie in...
misschien doet olie niet zo veel met je motor? ondanks dat t zwart is?quote:Op woensdag 18 april 2007 17:52 schreef MikeyMan het volgende:
En dat vind jij een nuttige vraag op het moment dat er olie in je auto zit die zo zwart is als de nacht?
quote:Op woensdag 18 april 2007 17:54 schreef Asmooh het volgende:
[..]
misschien doet olie niet zo veel met je motor? ondanks dat t zwart is?
zwarte frietjes zijn ook te eten toch?
en dat het zwart is, oke..
maar olie vervangen + nieuwe olie kost extra geld, terwijl het misschien niet nodig is omdat t blok toch kapot is.
Dus is zonde van je geld, snap je waar ik heen wil?
ik wil niet onzinnig geld uitgeven als het niet nodig is.
Maar niet gezond.quote:Op woensdag 18 april 2007 17:54 schreef Asmooh het volgende:
misschien doet olie niet zo veel met je motor? ondanks dat t zwart is?
zwarte frietjes zijn ook te eten toch?
ja oke, ik begrijp je punt.quote:Op woensdag 18 april 2007 17:56 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Olie is alles...
Je zit in het vliegtuig en er valt een motor uit...
Normaal gesproken vraag je dan of het niet handiger is om de motor weer aan te zetten, omdat je anders neerstort...
Jij vraagt "kan die motor niet aan want we gaan langzaam"...
En nogmaals; zoek nu eerst eens uit wat er mis mee is... Misschien is de motor wel prima...
ja duh, alleen alleen kijken naar het blok kost je al 65 euro en dan hebben ze nog niks gedaan!quote:Op woensdag 18 april 2007 18:02 schreef MikeyMan het volgende:
Goed, maar bedenk dan sowieso wat je wilt... Als je sowieso dat blok wilt vervangen, hou hier dan over op... Je zit alsnog te miepen dat ie het niet goed doet...
Wat wil je daarmee zeggen?quote:Op woensdag 18 april 2007 18:03 schreef Asmooh het volgende:
[..]
ja duh, alleen alleen kijken naar het blok kost je al 65 euro en dan hebben ze nog niks gedaan!
Tuurlijk joh, er even wat olie bij flikkeren. Jij vult hem zeker bij tot aan de carterrand.quote:Op woensdag 18 april 2007 12:44 schreef Asmooh het volgende:
[..]
hij loopt wel maar schokt echt heel erg, ik kan dr proberen wazt motor olie bij te gooien? maar of dat ook echt nut heeft?
plus hij is echt heel erg traag, en bij optrekken brand heel vaak het gele lampje ipv het groene lampje
Nounou... Hou die rust...quote:Op woensdag 18 april 2007 18:35 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Tuurlijk joh, er even wat olie bij flikkeren. Jij vult hem zeker bij tot aan de carterrand.![]()
Hoe wil je in godsnaam een auto opknappen als je niet eens weet dat je je olie checkt met een oliepeilstok? (wat ik als eerste doe als ik een auto koop).
Je verbranding is dus niet goed, want je economy-meter staat in het oranje.(of je gaat volgas weg, dat kan ook)
Dus, je gaat een 4a-ge halen en er niks mee doen?quote:Op woensdag 18 april 2007 18:18 schreef Asmooh het volgende:
anyway om een keer jullike advies op te volgen.
Ik ga morgen naar de eerste beste garage toe om te "vragen" wat het probleem kan zijn van dit blok.
Nog niet de kosten, puur graties advies.
EN ik ga een 4A-GE blok halen, als klooi en uit elkaar sloop project.. om zo een beetje te leren over motorblokken enz enz enz
Ja, dat zag ik na het posten ook.quote:Op woensdag 18 april 2007 18:36 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Nounou... Hou die rust...
Olie peilen was al gelukt, daar hebben we een foto van...
Zelfs na 10k ziet mijn olie er niet zwart uit... En mijn blok heeft er ook zowat 2ton op zitten...quote:Op woensdag 18 april 2007 18:58 schreef SRS-Engineering het volgende:
Olie is na een tijdje vaak wel weer zwart dus dat boeit niet zoveel. Alleen als het echt sloperig en kleverig is enz. ist niet best. Dat je er sneller er van gaat iskom op nou zeg
![]()
Verder heb je weinig verstand van auto's maar je noemt het wel jouw project ?![]()
o ja een vraag ga je dan ook naar die toffe tupperwareparty's ?
![]()
Vind jij dit zwartquote:Op woensdag 18 april 2007 19:01 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Zelfs na 10k ziet mijn olie er niet zwart uit... En mijn blok heeft er ook zowat 2ton op zitten...
Ook een auto van 4 ton heeft af en toe verse olie nodig...quote:Op woensdag 18 april 2007 19:06 schreef SRS-Engineering het volgende:
[..]
Vind jij dit zwart![]()
voor een auto van 4 ton ?
![]()
klopt en af en toe normaal gas ook.quote:Op woensdag 18 april 2007 18:35 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Tuurlijk joh, er even wat olie bij flikkeren. Jij vult hem zeker bij tot aan de carterrand.![]()
Hoe wil je in godsnaam een auto opknappen als je niet eens weet dat je je olie checkt met een oliepeilstok? (wat ik als eerste doe als ik een auto koop).
Je verbranding is dus niet goed, want je economy-meter staat in het oranje.(of je gaat volgas weg, dat kan ook)
zolang die rijdt oid dan ist goed.quote:Op woensdag 18 april 2007 18:37 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Dus, je gaat een 4a-ge halen en er niks mee doen?
Wat ga je dan in de tussentijd met de auto doen?
Beter loop je ons te flessenquote:Op woensdag 18 april 2007 16:13 schreef Asmooh het volgende:
ik heb nieuw motorolie in, gedaan en hij is nu wat soepeler, iig minder gezeik.
Dus ik zit te denken om al het olie er uit te halen en helemaal nieuw er in te stoppen.
want nu met dit beetje er bij begint hij wat soepeler te worden.
dus daarom zeg ik misschien als ik alle olie dr uit haal is hij een stuk sneller?
Vriend sleuteld en jij haalt bier voor hemquote:Op woensdag 18 april 2007 22:03 schreef Asmooh het volgende:
[..]
zolang die rijdt oid dan ist goed.
dat blok is puur een klooi blok,, die gaat er niet gelijk in...
misschien later, nu iig niet.
ik ga samen met behulp van een vriend dat motorblok afbreken en compleet opnieuw opbouwen van grond af aan.
Ik denk dat ie bedoelt alle olie verversen...quote:
Ja, en hij rijdt toch fijner als je hem ff na laat kijken...quote:Op woensdag 18 april 2007 22:03 schreef Asmooh het volgende:
[..]
zolang die rijdt oid dan ist goed.
dat blok is puur een klooi blok,, die gaat er niet gelijk in...
misschien later, nu iig niet.
ik ga samen met behulp van een vriend dat motorblok afbreken en compleet opnieuw opbouwen van grond af aan.
Tsjah, persoonlijk denk ik ook dat een 4age swap wat minder moeite gaat kosten dan een 3s conversie...quote:Op woensdag 18 april 2007 23:23 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
Dus je gaat zeker voor een 4A-GE blok?
Ondanks al het advies over de 3S?
Ik kan overigens nog aan wat onderdelen, een blok en een werkplaatshandboek komen als het moet.
Dat valt wel mee.quote:Op woensdag 18 april 2007 23:26 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Tsjah, persoonlijk denk ik ook dat een 4age swap wat minder moeite gaat kosten dan een 3s conversie...
Hoewel zo'n 3s natuurlijk wel wat dikker is...
Mocht ik nog een keer een ander blok nodig hebben wordt het een GTE
Misschien dat een 5s-gte nog wel lukt ook![]()
Tsjah... Als je van 100 pk afkomt is 140 ofzo best een hoop... Als het echt alleen de motorsteunen zijn, is het niet zo'n probleem... Maar ik ben bang dat je ook aan een andere bak zit of iig een andere bak-flens...quote:Op woensdag 18 april 2007 23:31 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Dat valt wel mee.
3S is ook geleverd in dit type Celica.
Bovendien is zo'n 1e gen 4A-GE met 150+ pk best kostbaar om betrouwbaar te laten rijden, die blokjes zijn zo'n 20 jaar oud..
Of je moet echt alles opnieuw opbouwen maar dan begrijp ik de keuze voor een 4A-GE sowieso niet.
4A-GE is leuk voor in een starlet of een Corolla Coupe/GTi![]()
Blacktop zou nog kunnen in een Celica, maar die zijn redelijk kostbaar.
Dus de 3S blijft over.
Over jou eventuele swap:
Volgens mij kan je de krukas van een 5S gebruiken in een 3S, het zijn in de basis dezelfde motoren.
Of dat ook kan met een GTE weet ik zo niet.
5S blok is overigens een heeerlijke motor
had jij nog iets (onderdeel) nodig voor je Carina? Beetje druk gehad dus eigenlijk helemaal vergeten![]()
Klopt, volgens mij zit er een W bak op een S motor..quote:Op woensdag 18 april 2007 23:36 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Tsjah... Als je van 100 pk afkomt is 140 ofzo best een hoop... Als het echt alleen de motorsteunen zijn, is het niet zo'n probleem... Maar ik ben bang dat je ook aan een andere bak zit of iig een andere bak-flens...
Ja dat is ook geweldigquote:Op woensdag 18 april 2007 23:36 schreef MikeyMan het volgende:
Lijkt mij een perfecte combinatie trouwens... 5s-gte... Low pressure turbo erop en comfortabel een berg power... Lag niet echt in de planning trouwens hoor... Wil eerst m'n remmen wat aanpakken, en dat wordt al een probleem...
Verder ook niks meer nodig trouwens, is allemaal al geregeld
Nopes, heb een GTSi... Scheelt wel weer wat verbruik... En is daarnaast ook snel zat... Maar ik was wel van plan hem te houden... En ooit een ander blokkie en 4wd erin te prakken als hobby...quote:Op woensdag 18 april 2007 23:48 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Klopt, volgens mij zit er een W bak op een S motor..
Er zit soms ook een verschil in de bakken die op een in lengte geplaatst 4A-GE blok zitten, dus je kan niet altijd alles even ombouwen.. Bij Toyota's in het algemeen niet overigens, dus als je het doe, doe het dan goed
[..]
Ja dat is ook geweldig
Heb jij een GTi trouwens?
Als je 4WD in die Carina ga bouwen verwacht ik wel een topic hierquote:Op woensdag 18 april 2007 23:52 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Nopes, heb een GTSi... Scheelt wel weer wat verbruik... En is daarnaast ook snel zat... Maar ik was wel van plan hem te houden... En ooit een ander blokkie en 4wd erin te prakken als hobby...
Zo spannend is dat niet... Carina Station rijdt al rond met 4wd (als zijnde Caldina...)quote:Op donderdag 19 april 2007 00:00 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Als je 4WD in die Carina ga bouwen verwacht ik wel een topic hier
Dat kloptquote:Op donderdag 19 april 2007 00:01 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Zo spannend is dat niet... Carina Station rijdt al rond met 4wd (als zijnde Caldina...)
Maar wil daar best een topic aan wijden
Heb je ook gelijk in... Afgezien van de kosten is het niet zo'n grote uitdaging... Tis niet alsof je een 4wd seicento gaat knutselenquote:Op donderdag 19 april 2007 00:03 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Dat klopt
Caldina GT, 4WD met een 3S-GTE
Maar dat blijft voor Nederlandse begrippen redelijk uniek, bovendien zie ik zelden een sedan of liftback 4WD..
In Japan zijn bijna alle modellen al eeuwen met 4WD verkrijgbaar, zelfde de Yaris en de Corolla (E8) e.d.![]()
Rare tik kan ook opgelost zijn met kleppen stellen...quote:Op donderdag 19 april 2007 10:42 schreef Asmooh het volgende:
gister weze klooie en luchtfilter enz ff na gekeken.
puur een tip van iemand die dr wat meer verstand van heeft; neem nieuw motorblok, omdat dr een rare tik in dit motorblok zit.. dat niet echt normaal is.
vandaag ff naar garage advies vragen
ik ga zo naar garage en dan kijken wat hun zeggenquote:Op donderdag 19 april 2007 10:44 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Rare tik kan ook opgelost zijn met kleppen stellen...
na of naar??quote:Op donderdag 19 april 2007 10:49 schreef Asmooh het volgende:
btw dat zwarte rubber van de splitter na je motorblok
na, dat staat er toch?quote:
En nu in het nederlands...quote:Op donderdag 19 april 2007 10:56 schreef Asmooh het volgende:
[..]
na, dat staat er toch?
is zn luchtfilter splitter een in je motorblok en dan wat rubber en in je luchtfilter kast.
daar zat een groot gat in.
Ja, dat staat er wel. Maar je verhaal maakt no sense at allquote:
geen idee, gister met testrondje vergeten sensor aan te sluitenquote:Op donderdag 19 april 2007 11:13 schreef MikeyMan het volgende:
Aha... Doet ie het nu beter?
Zou wel wat verklaren...
Maar fix dat wel ff fatsoenlijk joh
quote:Op donderdag 19 april 2007 11:11 schreef Asmooh het volgende:
[afbeelding]
was kapot, zat een grote scheur in.
Heb ik gemaakt door dr een stuk buis doorheen te doen zodat dr geen lucht vrij komt meer
Vandaar dat, dat blok zo vreemd looptquote:Op donderdag 19 april 2007 11:11 schreef Asmooh het volgende:
[afbeelding]
was kapot, zat een grote scheur in.
Heb ik gemaakt door dr een stuk buis doorheen te doen zodat dr geen lucht vrij komt meer
en dat haperen / stotteren dan?quote:Op donderdag 19 april 2007 16:31 schreef MikeyMan het volgende:
Alstie 200 loopt zal er wel weinig mis mee zijn...
Windquote:
tis mijn topic?quote:Op donderdag 19 april 2007 16:49 schreef SimtekF1 het volgende:
Huuh, iemand anders opent een topic over een Celica project, vervolgens staat er een poll over assmuff?!?
Heb je 'm overgekocht ofzo?
Btw, die klapkoplampen moet je laten zitten, cultuurbarbaar.
1. Verdeler/bobinequote:
en dan zeker geld weggegooit hebben?quote:Op donderdag 19 april 2007 20:53 schreef MikeyMan het volgende:
goed idee... kun je deze aan een liefhebber kwijt...
quote:Op donderdag 19 april 2007 21:19 schreef Asmooh het volgende:
[..]
en dan zeker geld weggegooit hebben?
ja doeiii....
erg simpel;, die auto gaat niet weg onder de 900 euro.quote:
quote:Op donderdag 19 april 2007 21:46 schreef Asmooh het volgende:
[..]
erg simpel;, die auto gaat niet weg onder de 900 euro.
en als ik dr nieuw motorblok enz in zet wordt ie alleen maar duurder
Ik wil er een serieus bod op doen.quote:Op donderdag 19 april 2007 21:46 schreef Asmooh het volgende:
[..]
erg simpel;, die auto gaat niet weg onder de 900 euro.
en als ik dr nieuw motorblok enz in zet wordt ie alleen maar duurder
*Zucht.quote:Op donderdag 19 april 2007 21:46 schreef Asmooh het volgende:
[..]
erg simpel;, die auto gaat niet weg onder de 900 euro.
en als ik dr nieuw motorblok enz in zet wordt ie alleen maar duurder
Nog effe wachten jongens, ook deze ging weg voor 900 en bracht uiteindelijk dit op!quote:Op donderdag 19 april 2007 21:56 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Ik wil er een serieus bod op doen.
Dan wil ik wel even weten hoe het met roest e.d. zit.
Blok goed of niet maakt mij niets uit.
Ik hoop werkelijk dat je dat doet...quote:Op donderdag 19 april 2007 21:56 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Ik wil er een serieus bod op doen.
Dan wil ik wel even weten hoe het met roest e.d. zit.
Blok goed of niet maakt mij niets uit.
Toyota's vind je niet op de sloop, die gaan allemaal naar de export..quote:Op donderdag 19 april 2007 22:10 schreef Mr_Moon het volgende:
[..]
Nog effe wachten jongens, ook deze ging weg voor 900 en bracht uiteindelijk dit op!![]()
Precies.quote:Op donderdag 19 april 2007 22:13 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Ik hoop werkelijk dat je dat doet...
Deze bijzondere auto verdient een goed baasje...
Eentje die hem goed verzorgt...
heeft geen roest, je mag hem bekijken in heerlen.quote:Op donderdag 19 april 2007 21:56 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Ik wil er een serieus bod op doen.
Dan wil ik wel even weten hoe het met roest e.d. zit.
Blok goed of niet maakt mij niets uit.
I should know, I drive onequote:Op donderdag 19 april 2007 22:16 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Toyota's vind je niet op de sloop, die gaan allemaal naar de export..
zelfs een '88 starlet zonder lopende motor brengt nog 300 euro op
Ik wil em ook wel ruilen tegen een BMW 318quote:Op donderdag 19 april 2007 22:17 schreef Asmooh het volgende:
[..]
heeft geen roest, je mag hem bekijken in heerlen.
quote:Op donderdag 19 april 2007 22:24 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Met nieuwe waterpomp en radiator![]()
![]()
Kijk, dat zijn pas dikke pimp-auto's...quote:Op donderdag 19 april 2007 22:22 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Ik wil em ook wel ruilen tegen een BMW 318
of een 325, maar dan moet je wel wat bijbetalen
Ik zal wel even wat uploaden tztquote:Op donderdag 19 april 2007 22:36 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Kijk, dat zijn pas dikke pimp-auto's...
Zet ff wat pics neer om hem te overtuigen
Ik geef je bij deze op voor de beste "Fok! ontmaagding" van het jaar...quote:Op donderdag 19 april 2007 23:23 schreef Mr.Adams het volgende:
Na jarenlang alleen maar meelezen op FOK! dankzij dit topic toch besloten om maar eens te registreren, hulde aan Asmooh voor het feit dat hij dit (onbewust) geinitieerd heeft.
Asmooh, ik krijg het idee dat jij bij de eerste de beste opvlieging meteen een auto gaat kopen en er dan later (lees: een paar dagen) achter komt dat het toch niet helemaal is wat jij wilt. Dus, zorg dat je eerst goed weet wat je wilt voordat je uberhaupt een auto koopt! Jouw autohistorie is werkelijk belachelijk... Daarnaast, zoals al zovaak gezegd is hier, heeft het totaal geen nut om een afgereden barrel te kopen voor een paar euro om die daarna "op te knappen" (jouw idee van opknappen vind ik persoonlijk een vorm van auto-verkrachting, hoewel dat in het geval van een oude Opel eigenlijk niet eens mogelijk is) voor wederom een paar euro. Je zult sowieso aan een van de twee aspecten bereid moeten zijn meer geld uit te geven, het kopen van een auto of het opknappen hiervan.
Kijk eens rond wat er allemaal aan redelijk goede 2ehands auto's te koop is voor zeg 25% meer van de prijs van de barrels die jij koopt, want dan koop je een kwalitatief betere auto die je later altijd nog sneller kunt maken en waarmee je tot die tijd probleemloos rond kunt rijden.
Daarnaast vind ik het erg vreemd dat je allerlei wilde plannen hebt met je nieuw gekochte barrels terwijl je zelf absoluut NUL technisch verstand ervan hebt. Nu geef ik toe dat ik zelf slechts een beetje boven gemiddeld verstand heb van autotechniek, maar ben dan zo verstandig om iemand anders jou een deskundige mening te laten geven! En daarmee bedoel ik dus niet een of andere garage-turk die al begint te kwijlen bij de gedachte van al die ¤¤¤ die hij jou in rekening kan brengen voor de eindeloze reparaties...
Tenslotte: Als je daadwerkelijk jouw auto sneller wilt maken, waarom hang je er dan al die tupperware aan en plaats je er ik-weet-niet-hoe-veel kilo aan speakers in? Kijk eens naar hoe de echte autofabrikanten dat doen, kijk eens naar een Audi RS4, BMW M5 en Mercedes AMG. Ik noem juist deze auto's omdat deze weliswaar niet zwaar gestript zijn maar ze zijn ook zeker niet volgegooid met onnodige troep! Waar ze ongemerkt gewicht hebben kunnen besparen hebben ze dit gegaan en daarnaast hebben ze de motor (maar ook de ophanging en remmen!) verbeterd. Nu denk je misschien dat dit een kromme vergelijking is ten opzichte van jouw barrels, maar het gaat om de achterliggende gedachte, denk daar maar eens over na...
Moraal van dit verhaal: Als je iets doet, doe het dan GOED.
325 of 318, 4d of coupe?quote:Op donderdag 19 april 2007 22:22 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Ik wil em ook wel ruilen tegen een BMW 318
of een 325, maar dan moet je wel wat bijbetalen
en figuren zoals jou die zorgen er voor dat heel fok kut wordquote:Op vrijdag 20 april 2007 09:18 schreef BaraCuda het volgende:
Die project topics van je kunnen we niet echt serieus meer nemen he![]()
En koop AUB geen BMW 325, aangezien dat standaard mooie wagens zijn en figuren zoals jezelf ze een slechte naam geven![]()
Na dat opel verhaal nu dit weer, wat had je dan verwacht?quote:Op vrijdag 20 april 2007 09:38 schreef Asmooh het volgende:
[..]
en figuren zoals jou die zorgen er voor dat heel fok kut word
dat je weg bleef uit mn topic?quote:Op vrijdag 20 april 2007 09:39 schreef BaraCuda het volgende:
[..]
Na dat opel verhaal nu dit weer, wat had je dan verwacht?![]()
gaap... enzo...quote:Op vrijdag 20 april 2007 01:55 schreef PNG het volgende:
MikeyManMan, ga toch eens wat doen met je leven man.
Dat heel de dag op een forum hangen is echt een verslaving manMan.
Maak je je druk om manMan. Tis maar 1.6je ofzo. Weet toch al hoe het afloopt.
Beide E30'squote:Op vrijdag 20 april 2007 07:52 schreef Asmooh het volgende:
[..]
325 of 318, 4d of coupe?
indien coupe, hoeveel bijbetalen voor de 325?
- welk bouwjaar
- aantal kilometers
- apk?
- hoe mee omgegaan?
zelfde over die 318 maar in de 325 heb ik meer interesse
bij alle 2 wil ik nieuwere model, niet die hele oude van voor 90
Je doet het er gewoon om...quote:Op vrijdag 20 april 2007 13:10 schreef Asmooh het volgende:
tja, sorry dan
dan wordt deze auto gewoon een regelrechte "sjonnie" auto waar uiteindelijk geen toyota meer in te herkennen is
quote:Op vrijdag 20 april 2007 13:10 schreef Asmooh het volgende:
tja, sorry dan
dan wordt deze auto gewoon een regelrechte "sjonnie" auto waar uiteindelijk geen toyota meer in te herkennen is
Geen bod?quote:Op vrijdag 20 april 2007 13:21 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
![]()
![]()
ga je gang, wel de foto's hier posten hè
eigenlijk was het heel erg serieus bedoeld.quote:Op vrijdag 20 april 2007 13:24 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Asmooh zit gewoon te kloten
Daar ga ik niet serieus op in natuurlijk![]()
Also het jou iets uitmaakt of de auto goed is ofniet.Ten eerste zie jij dat niet, en ten 2e koop je hem toch welquote:Op vrijdag 20 april 2007 13:28 schreef Asmooh het volgende:
[..]
eigenlijk was het heel erg serieus bedoeld.
een oude BMW heb ik geen interesse in.
Liefste een goede ruil auto.
En anders ga ik gewoon deze verbouwen.
Je wilt een goede auto (325) ruilen tegen een gare Celica met een defecte motor en 400k op de teller...quote:Op vrijdag 20 april 2007 13:28 schreef Asmooh het volgende:
[..]
eigenlijk was het heel erg serieus bedoeld.
een oude BMW heb ik geen interesse in.
Liefste een goede ruil auto.
En anders ga ik gewoon deze verbouwen.
Plausibele vraag blijft dan of TS die 5k heeft...quote:Op vrijdag 20 april 2007 13:31 schreef MikeyMan het volgende:
Plausibele vraag blijft natuurlijk of je bereid bent meer dan 5k aan die auto uit te geven... Want die orde van grootte zit je wel aan, met een ander blok, bak etc... En das dan nog erg krap genomen...
eh als jullie die celica zo boeiend vonden?quote:Op vrijdag 20 april 2007 13:32 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Je wilt een goede auto (325) ruilen tegen een gare Celica met een defecte motor en 400k op de teller...
en dat noem je serieus![]()
![]()
Gezien de vele talenten van TS op autotechnisch gebied en zeer goede smaak in tuning, kan ik niet wachten....quote:Op vrijdag 20 april 2007 13:28 schreef Asmooh het volgende:
[..]
eigenlijk was het heel erg serieus bedoeld.
een oude BMW heb ik geen interesse in.
Liefste een goede ruil auto.
En anders ga ik gewoon deze verbouwen.
Omgekeerde wereld hier...quote:Op vrijdag 20 april 2007 13:40 schreef Asmooh het volgende:
[..]
eh als jullie die celica zo boeiend vonden?
en een 318 oid vond ik ook goed hoor.
maarjah, blijkbaar is hij toch niet zo bijzonder..
dus waarom niet blok dr in en verbouwen?
als ie toch niet zo bijzonderis
tjah, bliojkbaar toch niet zo bijzonder meer he.quote:Op vrijdag 20 april 2007 13:41 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Omgekeerde wereld hier...
Ja, het is een bijzondere, waarschijnlijk de enige die in nederland rondrijdt...![]()
dit is geen V&A voor zover ik weet..quote:
er zijn er wel een paar, zag er laatst nog 1tje rijden.quote:Op vrijdag 20 april 2007 13:41 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Omgekeerde wereld hier...
Ja, het is een bijzondere, waarschijnlijk de enige die in nederland rondrijdt...![]()
Goed, en de motor? Lijkt me essentieel...quote:Op vrijdag 20 april 2007 13:57 schreef Asmooh het volgende:
http://www.superstyling.n(...)fertig%20copy1_w.gif
motorkap dioe ik wil
twee van deze einddempers
http://www.remcoshop.nl/W(...)0434/id_229_full.jpg
bodykit en zijkits ben ik nog niet overuit
achterwielkas waarschijnlijk luchthapper.
Achterlichten ga ik kijken voor covers.
Klaplampen gaan weg
tjah, opel was teveel mis.quote:Op vrijdag 20 april 2007 13:57 schreef Mr_Moon het volgende:
Dit was toch een project topic?
Kom TS, bewijs ons dat we allemaal ongelijk hebben, en een stelletje niets wetende jankers zijn en bouw die Celica om tot een brute Pimpbak!
En foto's graag!
Dit is nu al je vierde Project Topic in PTA, maar verder dan een uitlaat onder je opel (laten) zetten, en een kabeltje trekken voor een CarPC die niet op wilde starten ben je nog steeds niet gekomen.
Je lult hele topics vol met wilde ideeen, maar uiteindelijk vinden we alle auto's terug in V&A, zonder we ook maar 1 resultaat gezien te hebben.
Just admit it...
Je hebt geen kennis van auto's...
Je hebt niet de financieele middelen...
Je hebt niet het doorzettingsvermogen...
Het is inderdaad jammer van een unieke auto, maar helaas...
motor ga ik eerst standaard houden los van open luchtfilter tot dat de hele buitenkant klaar is.quote:Op vrijdag 20 april 2007 14:01 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Goed, en de motor? Lijkt me essentieel...
Gelukkig weet je precies wat je wilt...quote:Op vrijdag 20 april 2007 14:03 schreef Asmooh het volgende:
[..]
motor ga ik eerst standaard houden los van open luchtfilter tot dat de hele buitenkant klaar is.
ga hem sowieso vervangen voor nieuw exemplaar.
dus weer een 4A-FE voor in de plek.
dat de auto iig rijdt en soepel rijd
tis een tijdelijke oplossing....quote:Op vrijdag 20 april 2007 14:04 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Gelukkig weet je precies wat je wilt...![]()
daarvoor heb ik RDW al mail gestuurt mert vragen daar overquote:Op vrijdag 20 april 2007 14:04 schreef MikeyMan het volgende:
En hoe wou je die klapkoplampen weghalen en een goedgekeurd lichtbeeld houden? Lijkt mij onmogelijk...
Bestaan er uberhaupt vervangings-lampen dan? Geloof er geen kont van...quote:Op vrijdag 20 april 2007 14:10 schreef Asmooh het volgende:
[..]
daarvoor heb ik RDW al mail gestuurt mert vragen daar over
quote:Op vrijdag 20 april 2007 14:12 schreef Asmooh het volgende:
http://www.racelook.de/images/japan/TA-T18HSCH.jpg
deze achterbumper gaat t iig worden
waarschijnlijk ook deze voorbumper en zijkits
http://www.racelook.de/images/japan/TA-T18FSCH.jpg
ik werk inderdaad in het weekend, zaterdag,zondagquote:Op vrijdag 20 april 2007 14:16 schreef j22flyingdownwind het volgende:
Ik neem overigens aan dat je geen baan hebt aangezien je het druk genoeg hebt met ombouwen en het vollullen van dit topic? Of bouw je hem s'nachts om?
Ach, zo lelijk is die kit nou ook weer nietquote:Op vrijdag 20 april 2007 14:20 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Alles. Dit is echt verkrachting van een auto.
Ik vind die kit echt te lelijk, die Celica wordt er niets mooier van.quote:Op vrijdag 20 april 2007 14:23 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Ach, zo lelijk is die kit nou ook weer niet
gelukkig hoef jij hem ook niet mooi te vinden.quote:Op vrijdag 20 april 2007 14:25 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ik vind die kit echt te lelijk, die Celica wordt er niets mooier van.
nee die moet je maken / verbouwen.quote:Op vrijdag 20 april 2007 14:30 schreef MikeyMan het volgende:
Maar; zijn er vervangingskoplampen dan?
gelukkig heb ik de turk in denhaag die aan elke auto doet wat jij wil dat hij doet.quote:Op vrijdag 20 april 2007 14:32 schreef j22flyingdownwind het volgende:
Ik ben benieuwd hoeveel je bij een shop moet dokken voordat hij zo'n uniek exemplaar gaat verkrachten. Ikzelf zou als monteur 300% vragen, en dan nog met tegenzin. Dus ik hoop dat je genoeg cash hebt. :p
Euh... Schrijf dat maar op je buik... Zelf een koplamp maken is echt onmogelijk...quote:Op vrijdag 20 april 2007 14:33 schreef Asmooh het volgende:
[..]
nee die moet je maken / verbouwen.
het idee was om glas op dejuiste maat, of plastic of weet veel op dejuiste maat te laten maken
angel eyes nemen voor een toyota, die geen knipperlicht er op heeft.
Deze op de plek makenb waar normaal je lamp omhoog gaat.
En zo monteren dat het glas daar precies overheen valt tot de bumper.
Maar dat is puur theoretisch.
volgende week ofzo kijken of het mogelijk is en hoe breed het moet zijn en hoe hoog.
Je woonde in heerlen?quote:Op vrijdag 20 april 2007 14:34 schreef Asmooh het volgende:
[..]
gelukkig heb ik de turk in denhaag die aan elke auto doet wat jij wil dat hij doet.
en aangezien ik hem heel goed ken nog goedkoop ook.
hikken doet hij allen bij lage snelheden.quote:Op vrijdag 20 april 2007 14:39 schreef j22flyingdownwind het volgende:
das wel een eind rijden met een hikkend blok![]()
quote:Op vrijdag 20 april 2007 14:40 schreef _mimic het volgende:
Heren, het resultaat:
[afbeelding]
VETTE SHIT HE?! BEN NOG NIET TEVREDEN, MOET NOG EEN SPOILER OP.
en stationair, loopt de motor dan wel goed/regelmatig?quote:Op vrijdag 20 april 2007 14:42 schreef Asmooh het volgende:
[..]
hikken doet hij allen bij lage snelheden.
ik heb helemaal niks gemolt.quote:Op vrijdag 20 april 2007 14:45 schreef j22flyingdownwind het volgende:
Stationair loopt ie w.s. prima nadat ie de stappenmotor zo heeft gemold dat ie stationair > 4.000 rpm loopt
ok.quote:Op vrijdag 20 april 2007 14:53 schreef MikeyMan het volgende:
Ik zeg het nog maar een keer:
zelf lampen knutselen is onmogelijk...
Ga maar verbouwen, dan lachen de kenners je uit dat je niets meer bent dan een sjonniequote:Op vrijdag 20 april 2007 13:28 schreef Asmooh het volgende:
[..]
eigenlijk was het heel erg serieus bedoeld.
een oude BMW heb ik geen interesse in.
Liefste een goede ruil auto.
En anders ga ik gewoon deze verbouwen.
Geloof me nou; dat gaat niet...quote:Op vrijdag 20 april 2007 14:54 schreef Asmooh het volgende:
[..]
ok.
eerste keer begreep ik ook wel hoor
dan moet ik toch een oplossing bedenken want ik wil die lampen dr af
Zelf lampen klussen ben ik gelukkig ook maar nooit aan begonnen, wel zijn er vaak genoeg bedrijfjes die dit soort lampen leveren, alleen zijn deze vaak lastig te vinden. Daar bij kosten de lampen vaak een vermogen als je ze bijvoorbeeld ook nog eens over moet laten komen uit de states.quote:Op vrijdag 20 april 2007 14:53 schreef MikeyMan het volgende:
Ik zeg het nog maar een keer:
zelf lampen knutselen is onmogelijk...
Maar dan nog mag je daar officieel niet mee door de APK...quote:Op vrijdag 20 april 2007 15:05 schreef $tranger het volgende:
[..]
Zelf lampen klussen ben ik gelukkig ook maar nooit aan begonnen, wel zijn er vaak genoeg bedrijfjes die dit soort lampen leveren, alleen zijn deze vaak lastig te vinden. Daar bij kosten de lampen vaak een vermogen als je ze bijvoorbeeld ook nog eens over moet laten komen uit de states.
Inmiddels heb ik ook al de nodige auto's gehad met klaplampen en vaak hebben vaste lampen ook wel wat, maar 't mooie van klaplampen blijft dat als ze dicht staan je een bijzonder mooie, strakke motorkaplijn hebt.
Verder, TS: maak er wat moois gaan, maar ga niet te ver en blijf niet te lang dromen, vraag je tevens af hoe veel meer geld je in een auto wilt stoppen boven de aanschafwaarde en of 't er wel echt van gaat komen, dat is bij je Calibra geloof ik ook niet zo ver gekomen geloof ik
tjah erg fijn voor je.quote:Op vrijdag 20 april 2007 17:50 schreef Mr.Adams het volgende:
Asmooh, ik heb 2 pagina's hiervoor al een hele lange en duidelijke reactie gegeven op jouw gepruts, maar gelukkig merk ik dat je hier helemaal niets van opgestoken hebt.
Waar ik de grootste problemen mee hebt is dat je dat barrel eerst vol tupperware wilt gaan gooien, om DAARNA pas het motorisch gedeelte aan te pakken. Doet mij denken aan een ervaring van enkele maanden geleden: Sta tegen het begin van de avond voor het stoplicht in de Audi A4 met Arrow Jazz FM op (jaja) lekker te relaxen en er komt zo'n rijdende boombox naast me staan waar ik op de achterbank nog net een petje boven de deur uit kan zien komen. Ik kijk eens naar die auto, het petje draait een beetje (waarschijnlijk keek de bestuurder mij aan) en ineens gaat de muziek nog harder (dacht dat dat niet meer mogelijk was) en wordt er "stoer" met het gaspedaal gespeeld. Het licht gaat op groen, de boombox "schiet" er vandoor en Mr.Adams rijdt ook maar eens rustig weg, luisterend naar de jazz muziek en zich nergens druk om makend. Loser...
10 minuten later kwam Mr.Adams die rijdende boombox weer tegen op de autoweg waar ik, nog altijd met Arrow Jazz FM op, rustig cruisend met 160 langs een auto reed die blijkbaar bij 140 op z'n top zat![]()
Bij deze wil ik je dus alvast verzoeken om je zulke vernederingen te besparen, want ook de tupperware auto' s die jij hier plaatst als voorbeeld van hoe de jouwe eruit komt te zien, die zijn ONDER de motorkap namelijk ook aangepakt!
Het feit dat je nu ook nog een "dikke speakerset" hebt gekocht...hulde...![]()
Tuurlijk ik snap dat je het overbodig vind, en ik weet dondersgoed dat het geen een op de ander dagwerk is.quote:Op vrijdag 20 april 2007 18:24 schreef Mr.Adams het volgende:
Om hier even op in te gaan: Ik vind al die plastic auto's en overbodige accesoires inderdaad helemaal niets, maar als jij het mooi vindt moet je het vooral doen, het gaat mij er alleen om HOE je dat aanpakt. Wanneer ik een "gepimpte" auto zie waar echt veel werk in gestoken is met veel oog voor detail en een goede afwerking, dan kan ik dat best waarderen (mooi vinden is een heel ander verhaal, maar smaken verschillen).
Jij bent bekend in Heerlen en omsteken, nou dan zul je weten dat er tussen Maastricht en Eindhoven rond 21u vrijwel niets op de weg zit en dat je dan op de snelweg best even door kunt rijden. Harder dan 160 ga ik zelf nooit want dan vind ik het echt onverantwoord worden. Begrijp me goed, wanneer er normaal verkeer is dan rijd ik ook gewoon netjes 120 (of 130) Mij valt het op (en dit is geen persoonlijke aanval maar een constatering van mijn kant) dat de "gepimpte" auto's juist in de bebouwde kom vaak gevaarlijk hard rijden en dat vind ik echt levensgevaarlijk voor anderen... Je zult mij echt alleen op de snelweg betrappen op een overschrijding van de maximumsnelheid. Maar goed, ik dwaal af...
Om maar even terug te komen op de kern van deze boodschap: Ook al vind ik jouw smaak afgrijselijk, wanneer jij jouw auto met veel oog voor detail en een goede afwerking "pimpt" dan kan ik daar best waardering voor hebben, puur voor het werk wat erin zit en de creativiteit en alle details. Daarom wil ik je alleen duidelijk maken dat je auto "pimpen" (ik heb echt een hekel aan het woord) niet iets is wat je van vandaag op morgen doet maar waar je veel tijd, geld en energie in zult moeten steken voordat je een goed resultaat krijgt.
Overigens is deze "oude lul met jazz op" slechts iets minder dan een jaar ouder dan jij...![]()
Je kan 160 verantwoord doen.quote:kijk dat jij snel bent en 160 rijd vind ik erg onverantwoord.
Omdat je 160 rijd vind ik je nog slechter dan een boombox die bij t verkeerslicht weg rijdt.
Ook al is 140 ook niet goed, maar die 20km/h kan veel schelen.
Waneer zijn speakers sterk? en waneer is het overboodig?quote:Op vrijdag 20 april 2007 18:25 schreef Mr.Adams het volgende:
Overigens vind ik overbodig sterke speakers WEL iets waar de omgeving last van heeft... Ik hoop dat je daar wel rekening mee zult houden. Het is (naar mijn mening) gewoon jammer dat je nu 1000 euro uitgeeft aan speakers terwijl je met dat geld dus heel wat werk aan je auto had kunnen doen. Eerst een goede basis hebben, dan pas de accesoires.
Je weet toch wel dat Asmooh een hoax is?quote:Op vrijdag 20 april 2007 17:50 schreef Mr.Adams het volgende:
Asmooh, ik heb 3 pagina's hiervoor al een hele lange en duidelijke reactie gegeven op jouw gepruts, maar gelukkig merk ik dat je hier helemaal niets van opgestoken hebt.
[blablabla]
Daar vergis je je aardig in, ik zie meer "oudere" mensen geen richting aangeven omdat ze vinden dat ze een dikke auto hebben.quote:Op vrijdag 20 april 2007 18:45 schreef Pascal86 het volgende:
[..]
Je kan 160 verantwoord doen.
Zo'n boombox doet dat meestal niet, die veranderen van rijstrook zonder te kijken en maken de meest domme fouten die je maar kan bedenken, die argument van jou gaat dus niet op.
omdat ik hem persoonlijk standaard beetje "saai" vindquote:Op vrijdag 20 april 2007 18:29 schreef 2NutZ het volgende:
Ik vind ook dat de mensen hier het 'mooi vinden/pimpen van je auto' en 'snel rijden' wat te veel associeren..
Ik vind 18 inch velgen ook heel mooi (chroom wat minder dan) maar het boeit me niet dat ik als 3e weg ben bij de stoplicht ofso. En snel rijden in NL, tja.. overal staan agentjes met laser pistolen en flitspalen en snelheidsheuvels enz enz. dan heb je wat aan je snelheid man..
Daarbij is NL kut klein en de wegen ook niet echt fijjn om op te scheuren dacht ik zo.
Al is het wel zonde van sommige plannen die je met die super mooie celica hebt.. hij is al heel mooi, lijnen zijn super.. waarom dik uitbouwen? skirt erbij enzo kan nog wel maar niet van die rare transformer bumpers joh
Ik rij dezelfde 3 liter als mijn vader, en hij is ook een oude lul, je praat nu het zelfde over ouderen als mensen praatten over jongeren, er zijn altijd uitzondering, er zijn ook vrouwen bij die kut rijden zo ook jongeren en ouderen maar jongeren spannen de kroon omdat ze vaak geasoiceerd worden met plastic, stickers, strijk tafels en al die onzin die ze eraan plakken, alleen dat al is voor reden genoeg om daar niet aan te beginnen omdat ik sowieso niet geasioceerd wil worden met dat tuig wat naast me staat met zo'n auto met klaar staat om te racen.quote:Op vrijdag 20 april 2007 18:49 schreef Asmooh het volgende:
[..]
Daar vergis je je aardig in, ik zie meer "oudere" mensen geen richting aangeven omdat ze vinden dat ze een dikke auto hebben.
daar doel ik op, dikke mercedes, dikke bmw,
auto A6 3 liter enz enz enz.
gewoon behoorlijk grote "dikke" autos die geen richting aangeven en niet kijken omdat ze denken "al die mensen met een mindere auto kijken wel voor MIJ uit"
Dus tuurlijk kan je de schuldgeven aan boomboxers, maar er zijn genoeg die dat ook niet doen.
ik verkracht niks; ik vind het zo gewoon heel erg mooi.quote:Op vrijdag 20 april 2007 18:57 schreef Pascal86 het volgende:
[..]
Ik rij dezelfde 3 liter als mijn vader, en hij is ook een oude lul, je praat nu het zelfde over ouderen als mensen praatten over jongeren, er zijn altijd uitzondering, er zijn ook vrouwen bij die kut rijden zo ook jongeren en ouderen maar jongeren spannen de kroon omdat ze vaak geasoiceerd worden met plastic, stickers, strijk tafels en al die onzin die ze eraan plakken, alleen dat al is voor reden genoeg om daar niet aan te beginnen omdat ik sowieso niet geasioceerd wil worden met dat tuig wat naast me staat met zo'n auto met klaar staat om te racen.
Ik rij zelden te hard, en als ik dat doe dan doe ik dat verantwoord dan kijk ik vooruit of de situatie toelaat (drukte, wegdek, etc) en of er geen KLPD achter me zit
Ik begrijp goed waarom jongeren meer verzekering betalen, kijk maar naar dat verhaal van Opa_vertelt.
Maar om terug te komen op die celica (ik wil namelijk zelf ook 1 aanschaffen)
Als je een spannende auto wilt dan koop je er toch 1 sowieso gooi je nu gewoon geld over de boeg en ten tweede je verkracht een mooie auto.
omdat ik geen andere celina kon krijgen toen voor de prijs die ik dr voor over hadquote:Op vrijdag 20 april 2007 19:18 schreef casejunkie het volgende:
Waarom pak je dan geen standaard celica en laat je deze celica over aan een echte liefhebber die hem orgineel houd?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |