Nee dat begrijp ik, alleen op een of andere manier vind ik deze auto mooier, leuker om mee te werken, ik vind het iets speciaals hebben vergeleke met mn calibra.quote:Op dinsdag 17 april 2007 19:57 schreef Mattytrix het volgende:
Ik heb 1 vraagje wat betreft.
"Het lijkt mij een zeer leuk project om te doen, het is geen opel en hij heeft totaal geen roest"
Waarom zou je met een Opel ook geen leuk project kunnen doen dan?, en elke auto heeft wel roest, je uitlaat is ook een deel van je auto mag jij mij laten zien dat die niet roest.
En iedereen weet dat andere auto's ook net zo hard kunnen roesten, zowel japanners als duitsers als franse auto's, heb namelijk al meer als genoeg meegemaakt in de werkplaats.
ik denk dat je een 4A-FE hebt met 105 pkquote:Op dinsdag 17 april 2007 19:51 schreef Asmooh het volgende:
[afbeelding]
Toyota Celica Coupé, Amerikaanse uitvoerding.
Bouwjaar 1990, eerste toelating: 1997.
Motor Standaard: 4FGE 1.6 102pk
Versnellingsbak: 5bak.
Die swap wordt ook hopeloos.quote:Op dinsdag 17 april 2007 20:21 schreef MikeyMan het volgende:
tering... laat alsjeblieft die buitenkant met rust... BARBAAR! je hebt echt een onwijs unieke auto in europa... laat het dan ook zo...
Ik denk dat ik ook een bod ga doen op deze autoquote:Op dinsdag 17 april 2007 20:37 schreef Mr_Moon het volgende:
ik blijf het topic nog effe volgen, maar ik ben bang dat we een unieke celica kunnen afschrijven...
TS zal waarschijnlijk een leuke vent zijn in real life, maar z'n autokennis...
Tot een paar uur terug dacht hij dat hij een dichtgelaste cabrio had gekocht
Je orginele auto, wat doe je.quote:Op dinsdag 17 april 2007 19:51 schreef Asmooh het volgende:
[afbeelding]
Voorkant: "klap" lampen er uit en normale plaatsen met glas, (oude lambo diablo style (niet die met omhooggaande en niet die langwerpige maar die er tussen)
Voorbumper: Niet te overdone, niet standaard: "jap style"
Achterkant: Dubbele uitlaat "jap style"
Zijkanten: zij kits, "jap style"
Motorkap: "jap style" motorkap met luchthapper's ed.
.
Paar kleine dingetjes:
Extra:
* Lambo deuren
* Neon
* Compleet nieuw speakerset in de auto
Van het geld is niet zo erg, maar wat ik er uit begrijp is dat je al een unieke auto hebt, waarom zou je er dan zo'n standaard duizend in één sjonnie-bak van maken.quote:Misschien zonde van mijn geld, misschien niet.
Hier sluit ik mij bij aan.quote:Op dinsdag 17 april 2007 20:58 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Je orginele auto, wat doe je.
[..]
Van het geld is niet zo erg, maar wat ik er uit begrijp is dat je al een unieke auto hebt, waarom zou je er dan zo'n standaard duizend in één sjonnie-bak van maken.
Een collega van mij heeft ook Lambo deuren, in een Fiat Seicento, eerst was het dingen knalgeel en nu groen met grijs metallic.Ik tegen mijn baas:"Ik vond hem geel mooier." Mijn baas:"Ja,dat dacht ik ook al ,maar dat heb ik maar niet tegen hem gezegd."
Kortom, doe het niet. Verneuk die toekomstige klassieker niet.Koop dan een oude e-kadett, boor eigenhandig het blok op, plak er plastic aan ,hang er voor mijn part Boeing vleugels als deuren aan en verf het ding met een emmer latex en een roller, maar je bent gek als je dat ding qua uiterlijk zo drastisch gaat vebouwen.
ik ga heel weinig zelf doen aan het project, vooral motorisch niet.quote:Op dinsdag 17 april 2007 20:38 schreef tinoburg het volgende:
leuk project, zeker uniek, ga je dit allemaal zelf doen, of besteed je ook werk uit? zoals bijv de motorswap?
orgineel oke, maar ik vind het mooi hoe ik hem wil...quote:Op dinsdag 17 april 2007 20:40 schreef SRS-Engineering het volgende:
weer een auto die verknald wordt
laat die auto please origineel
het blijft dezelfde auto hoorquote:Op dinsdag 17 april 2007 20:21 schreef MikeyMan het volgende:
tering... laat alsjeblieft die buitenkant met rust... BARBAAR! je hebt echt een onwijs unieke auto in europa... laat het dan ook zo...
doe een leuk bod zou ik zeggenquote:Op dinsdag 17 april 2007 20:40 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Ik denk dat ik ook een bod ga doen op deze auto
Want ik ben bang dat deze unieke Celica inderdaad binnen nu een een maand totaal onherkenbaar is
Het is dat ik platzak ben, anders zou ik bijna meedoen.quote:Op dinsdag 17 april 2007 21:28 schreef MikeyMan het volgende:
zullen we een gezamenlijk bod doen en hem origineel opknappen?
Hoeveel PK heeft ie dan op 1000 kilo ?quote:Op dinsdag 17 april 2007 19:51 schreef Asmooh het volgende:
Motorblok 4AGE info:
1.6 Liter
124PK op 975 kilo
6600tpm
142nm op 5000tpm
Idd, dat snap ik nou ook nooitquote:Op woensdag 18 april 2007 08:09 schreef benenjerryijs het volgende:
Als je geld hebt voor zoveel aanpassingen waarom koop je dan geen nieuwere auto (celica) ?
AE101? Je doelt dus op het blok uit de Corolla E10 coupe, dat is een black- of silver-top met dus tussen de 145 en 160 pk.quote:Op dinsdag 17 april 2007 22:38 schreef SilentRimmer het volgende:
PS.... Afhankelijk van het type heeft een 4AGE blok fabrieks af ergens tussen de 115 en 170 pk (4-AGE 20v AE-101).
Prima plan!quote:Op dinsdag 17 april 2007 21:28 schreef MikeyMan het volgende:
zullen we een gezamenlijk bod doen en hem origineel opknappen?
dat is niet orgineel meer?quote:Op woensdag 18 april 2007 08:09 schreef benenjerryijs het volgende:
Als je geld hebt voor zoveel aanpassingen waarom koop je dan geen nieuwere auto (celica) ?
Ik heb waarschijnlijk niet goed gelezen, maar wat is er precies aan de hand met het blok wat er nu inzit?quote:Op woensdag 18 april 2007 09:24 schreef Asmooh het volgende:
aha naja ik heb even gekeken wat het kost om even een standaard blok in te bouwen dat de auto iig rijdt.
Goedemorgen,
Garage v.d. Brink (vragen naar Jacco) wil de motor inbouwen voor euro 400 incl. btw.
Dit is inclusief olie en afstellen van ontsteking.
Indien de oude koppeling niet meer te gebruiken is, is dit meerprijs.
In belgie / duitsland kan ik dit vast goedkoper doen.
Dat heeft 4 ton gelopenquote:Op woensdag 18 april 2007 09:29 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Ik heb waarschijnlijk niet goed gelezen, maar wat is er precies aan de hand met het blok wat er nu inzit?
Zijn reactie was:quote:Op maandag 16 april 2007 12:56 schreef DonJames het volgende:
Laat me raden: Ook voor deze auto heb je het plan een gepimpte/getunede vast-en-de vuurius auto te maken, maar komt het er uiteindelijk weer op neer dat je veel geld uitgeeft aan autostyle-rommel, zonder de echte problemen eerst aan te pakken, en de auto uiteindelijk weer met dik verlies te koop zet? Of ga je het nu na de 440, Astra en Calibra toch anders aanpakken?
No offence, maar ook hier heb ik weer weinig hoop dat het uiteindelijk tot een fraai eindresultaat komt. Dat zei ik bij de Calibra ook al Prove me wrong..
Waarom verbaast mij dit topic toch niet? Ik wens hem hoe dan ook succes, misschien dat het dit keer wél lukt.quote:Op maandag 16 april 2007 13:05 schreef Asmooh het volgende:
[..]
als je had gelezen wist je dat ik geen plannen heb voor deze auto enz enz.
ik vervang allen iets als het nodig is, anders niet
misschien is het wel nodig?quote:Op woensdag 18 april 2007 09:41 schreef DonJames het volgende:
Afijn, zoals ik al zei in het vorige topic:
[..]
Zijn reactie was:
[..]
Waarom verbaast mij dit topic toch niet? Ik wens hem hoe dan ook succes, misschien dat het dit keer wél lukt.
En waarschijnlijk 6 ton, als het 4 ton in mijlen zijn.quote:
alle 2?quote:Op woensdag 18 april 2007 10:00 schreef DonJames het volgende:
[..]
Wat? De lambo-deuren? Of de motorkap met luchthappers?
Omdat een nieuwere ook meteen een ander model is grapjas.quote:Op woensdag 18 april 2007 08:09 schreef benenjerryijs het volgende:
Als je geld hebt voor zoveel aanpassingen waarom koop je dan geen nieuwere auto (celica) ?
Het probleem is waarschijnlijk dat TS geen geld heeft voor deze aanpassingen, want hij vindt 400 euro arbeidsloon voor een motorswap al veel.quote:Op woensdag 18 april 2007 08:09 schreef benenjerryijs het volgende:
Als je geld hebt voor zoveel aanpassingen waarom koop je dan geen nieuwere auto (celica) ?
Wat nog vreemder is; z'n VIN begint met JT163...quote:Op woensdag 18 april 2007 09:18 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
AE101? Je doelt dus op het blok uit de Corolla E10 coupe, dat is een black- of silver-top met dus tussen de 145 en 160 pk.
115 is de 4A-FE de GE begint bij 124 pk.
Maar goed zoals johnwoo ook al aangeeft is een 3S-GTE een veel betere optie om te swappen.
Dat blok is namelijk af fabriek een turbo blok is makkelijker te tunen, betrouwbaarder en heeft standaard al aardig wat vermogen.
[..]
Prima plan!
ot:
Weet je overigens zeker dat je nu een 4A-FE hebt? Want deze Celica's zijn vanwege emissie eisen veel uitgerust met een 5S-FE in de states. De 4A-FE werd destijds zelfs gedowngrade naar 90 pk om door de emissie eisen in California te komen.
Nouja, maar hopen dat ie niet begint met het om zeep helpen van de buitenkant...quote:Op woensdag 18 april 2007 10:47 schreef PNG het volgende:
Wat maken jullie je toch druk
Hij gaat wat speakerdingen zagen, en dan na 4 maanden staat de auto te koop.
quote:Op dinsdag 17 april 2007 19:51 schreef Asmooh het volgende:
[afbeelding]
Tuning / Styling doel: "JAP STYLE"
Buitenkant styling: 15 / 17" spaak Velgen (chrome) Wel originele toyota velgen eronder zeg
Voorkant: "klap" lampen er uit en normale plaatsen met glas, (oude lambo diablo style (niet die met omhooggaande en niet die langwerpige maar die er tussen) BEN JE HELEMAAL GEK???
Voorbumper: Niet te overdone, niet standaard: "jap style" Eventueel een GT4 bumperkit eronder...
Achterkant: Dubbele uitlaat "jap style"
Kleur: Compleet kleur bijwerken, huidige kleur wil ik houden, krasjes en dingetje wegwerken.
Zijkanten: zij kits, "jap style" Zie boven...
Motorkap: "jap style" motorkap met luchthapper's ed. Mits gt4
Onder de motorkap: 4FGE naar 4AGE motor swap.
Complete blok van de grond af aan her opbouwen en tegelijk tunen of 3sge
motorblok style moet blauw met chrome worden.
Binnenkant: achterbank compleet aanpassen zodat ik 2 kleine subwoofers "in" de bank kan bouwen in plaats van in de achterbak.
Binnenkant: orginele Toyota Leder stoelen / bank. Als ik deze kan vinden.
Denoods van de MR2
Op verzoek is mijn planning voor ombouw naar cabrio gestaakt, omdat hij zo een stuk unieker is en niet of bijna niet in nederland is te vinden. Vind ik dat een stuk interessanter, ik hou van uniek dat blijkt
Paar kleine dingetjes:
* Stuur bekrachtiging zit dat er nog niet op??? welhaast onmogelijk
* Centrale deur vergrendeling MET afstandsbediening
* Electrische ramen
Extra:
* Lambo deuren
* Neon
* Compleet nieuw speakerset in de auto
Deze velgen: http://www.quality-autoim(...)ontspoiler%20pak.jpgquote:
vind ik veel ja, als het goedkoper kan dan doe ik dat natuurlijk he;quote:Op woensdag 18 april 2007 10:56 schreef Mr_Moon het volgende:
[..]
Het probleem is waarschijnlijk dat TS geen geld heeft voor deze aanpassingen, want hij vindt 400 euro arbeidsloon voor een motorswap al veel.
Ik denk ook dat deze Celica (hopelijk nog niet teveel verzaagd) na drie maanden weer te koop staat...
...en als dat voor dezelfde prijs is als zijn Calibra, heeft hij een koper...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |