Nee dat begrijp ik, alleen op een of andere manier vind ik deze auto mooier, leuker om mee te werken, ik vind het iets speciaals hebben vergeleke met mn calibra.quote:Op dinsdag 17 april 2007 19:57 schreef Mattytrix het volgende:
Ik heb 1 vraagje wat betreft.
"Het lijkt mij een zeer leuk project om te doen, het is geen opel en hij heeft totaal geen roest"
Waarom zou je met een Opel ook geen leuk project kunnen doen dan?, en elke auto heeft wel roest, je uitlaat is ook een deel van je automag jij mij laten zien dat die niet roest.
En iedereen weet dat andere auto's ook net zo hard kunnen roesten, zowel japanners als duitsers als franse auto's, heb namelijk al meer als genoeg meegemaakt in de werkplaats.
ik denk dat je een 4A-FE hebt met 105 pkquote:Op dinsdag 17 april 2007 19:51 schreef Asmooh het volgende:
[afbeelding]
Toyota Celica Coupé, Amerikaanse uitvoerding.
Bouwjaar 1990, eerste toelating: 1997.
Motor Standaard: 4FGE 1.6 102pk
Versnellingsbak: 5bak.
Die swap wordt ook hopeloos.quote:Op dinsdag 17 april 2007 20:21 schreef MikeyMan het volgende:
tering... laat alsjeblieft die buitenkant met rust... BARBAAR!je hebt echt een onwijs unieke auto in europa... laat het dan ook zo...
Ik denk dat ik ook een bod ga doen op deze autoquote:Op dinsdag 17 april 2007 20:37 schreef Mr_Moon het volgende:
ik blijf het topic nog effe volgen, maar ik ben bang dat we een unieke celica kunnen afschrijven...![]()
TS zal waarschijnlijk een leuke vent zijn in real life, maar z'n autokennis...![]()
Tot een paar uur terug dacht hij dat hij een dichtgelaste cabrio had gekocht![]()
quote:Op dinsdag 17 april 2007 19:51 schreef Asmooh het volgende:
[afbeelding]
Voorkant: "klap" lampen er uit en normale plaatsen met glas, (oude lambo diablo style (niet die met omhooggaande en niet die langwerpige maar die er tussen)
Voorbumper: Niet te overdone, niet standaard: "jap style"
Achterkant: Dubbele uitlaat "jap style"
Zijkanten: zij kits, "jap style"
Motorkap: "jap style" motorkap met luchthapper's ed.
.
Paar kleine dingetjes:
Extra:
* Lambo deuren
* Neon
* Compleet nieuw speakerset in de auto
Van het geld is niet zo erg, maar wat ik er uit begrijp is dat je al een unieke auto hebt, waarom zou je er dan zo'n standaard duizend in één sjonnie-bak van maken.quote:Misschien zonde van mijn geld, misschien niet.
Hier sluit ik mij bij aan.quote:Op dinsdag 17 april 2007 20:58 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Je orginele auto, wat doe je.
[..]
Van het geld is niet zo erg, maar wat ik er uit begrijp is dat je al een unieke auto hebt, waarom zou je er dan zo'n standaard duizend in één sjonnie-bak van maken.
Een collega van mij heeft ook Lambo deuren, in een Fiat Seicento, eerst was het dingen knalgeel en nu groen met grijs metallic.Ik tegen mijn baas:"Ik vond hem geel mooier." Mijn baas:"Ja,dat dacht ik ook al ,maar dat heb ik maar niet tegen hem gezegd."![]()
Kortom, doe het niet. Verneuk die toekomstige klassieker niet.Koop dan een oude e-kadett, boor eigenhandig het blok op, plak er plastic aan ,hang er voor mijn part Boeing vleugels als deuren aan en verf het ding met een emmer latex en een roller, maar je bent gek als je dat ding qua uiterlijk zo drastisch gaat vebouwen.
![]()
ik ga heel weinig zelf doen aan het project, vooral motorisch niet.quote:Op dinsdag 17 april 2007 20:38 schreef tinoburg het volgende:
leuk project, zeker uniek, ga je dit allemaal zelf doen, of besteed je ook werk uit? zoals bijv de motorswap?
orgineel oke, maar ik vind het mooi hoe ik hem wil...quote:Op dinsdag 17 april 2007 20:40 schreef SRS-Engineering het volgende:
weer een auto die verknald wordt
![]()
laat die auto please origineel![]()
het blijft dezelfde auto hoorquote:Op dinsdag 17 april 2007 20:21 schreef MikeyMan het volgende:
tering... laat alsjeblieft die buitenkant met rust... BARBAAR!je hebt echt een onwijs unieke auto in europa... laat het dan ook zo...
doe een leuk bod zou ik zeggenquote:Op dinsdag 17 april 2007 20:40 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Ik denk dat ik ook een bod ga doen op deze auto![]()
Want ik ben bang dat deze unieke Celica inderdaad binnen nu een een maand totaal onherkenbaar is
Het is dat ik platzak ben, anders zou ik bijna meedoen.quote:Op dinsdag 17 april 2007 21:28 schreef MikeyMan het volgende:
zullen we een gezamenlijk bod doen en hem origineel opknappen?
Hoeveel PK heeft ie dan op 1000 kilo ?quote:Op dinsdag 17 april 2007 19:51 schreef Asmooh het volgende:
Motorblok 4AGE info:
1.6 Liter
124PK op 975 kilo
6600tpm
142nm op 5000tpm
Idd, dat snap ik nou ook nooitquote:Op woensdag 18 april 2007 08:09 schreef benenjerryijs het volgende:
Als je geld hebt voor zoveel aanpassingen waarom koop je dan geen nieuwere auto (celica) ?
AE101? Je doelt dus op het blok uit de Corolla E10 coupe, dat is een black- of silver-top met dus tussen de 145 en 160 pk.quote:Op dinsdag 17 april 2007 22:38 schreef SilentRimmer het volgende:
PS.... Afhankelijk van het type heeft een 4AGE blok fabrieks af ergens tussen de 115 en 170 pk (4-AGE 20v AE-101).
Prima plan!quote:Op dinsdag 17 april 2007 21:28 schreef MikeyMan het volgende:
zullen we een gezamenlijk bod doen en hem origineel opknappen?
dat is niet orgineel meer?quote:Op woensdag 18 april 2007 08:09 schreef benenjerryijs het volgende:
Als je geld hebt voor zoveel aanpassingen waarom koop je dan geen nieuwere auto (celica) ?
Ik heb waarschijnlijk niet goed gelezen, maar wat is er precies aan de hand met het blok wat er nu inzit?quote:Op woensdag 18 april 2007 09:24 schreef Asmooh het volgende:
aha naja ik heb even gekeken wat het kost om even een standaard blok in te bouwen dat de auto iig rijdt.
Goedemorgen,
Garage v.d. Brink (vragen naar Jacco) wil de motor inbouwen voor euro 400 incl. btw.
Dit is inclusief olie en afstellen van ontsteking.
Indien de oude koppeling niet meer te gebruiken is, is dit meerprijs.
In belgie / duitsland kan ik dit vast goedkoper doen.
Dat heeft 4 ton gelopenquote:Op woensdag 18 april 2007 09:29 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Ik heb waarschijnlijk niet goed gelezen, maar wat is er precies aan de hand met het blok wat er nu inzit?
Zijn reactie was:quote:Op maandag 16 april 2007 12:56 schreef DonJames het volgende:
Laat me raden: Ook voor deze auto heb je het plan een gepimpte/getunede vast-en-de vuurius auto te maken, maar komt het er uiteindelijk weer op neer dat je veel geld uitgeeft aan autostyle-rommel, zonder de echte problemen eerst aan te pakken, en de auto uiteindelijk weer met dik verlies te koop zet? Of ga je het nu na de 440, Astra en Calibra toch anders aanpakken?
No offence, maar ook hier heb ik weer weinig hoop dat het uiteindelijk tot een fraai eindresultaat komt. Dat zei ik bij de Calibra ook al Prove me wrong..
Waarom verbaast mij dit topic toch niet? Ik wens hem hoe dan ook succes, misschien dat het dit keer wél lukt.quote:Op maandag 16 april 2007 13:05 schreef Asmooh het volgende:
[..]
als je had gelezen wist je dat ik geen plannen heb voor deze auto enz enz.
ik vervang allen iets als het nodig is, anders niet
misschien is het wel nodig?quote:Op woensdag 18 april 2007 09:41 schreef DonJames het volgende:
Afijn, zoals ik al zei in het vorige topic:
[..]
Zijn reactie was:
[..]
Waarom verbaast mij dit topic toch niet? Ik wens hem hoe dan ook succes, misschien dat het dit keer wél lukt.
En waarschijnlijk 6 ton, als het 4 ton in mijlen zijn.quote:
alle 2?quote:Op woensdag 18 april 2007 10:00 schreef DonJames het volgende:
[..]
Wat? De lambo-deuren? Of de motorkap met luchthappers?
Omdat een nieuwere ook meteen een ander model is grapjas.quote:Op woensdag 18 april 2007 08:09 schreef benenjerryijs het volgende:
Als je geld hebt voor zoveel aanpassingen waarom koop je dan geen nieuwere auto (celica) ?
Het probleem is waarschijnlijk dat TS geen geld heeft voor deze aanpassingen, want hij vindt 400 euro arbeidsloon voor een motorswap al veel.quote:Op woensdag 18 april 2007 08:09 schreef benenjerryijs het volgende:
Als je geld hebt voor zoveel aanpassingen waarom koop je dan geen nieuwere auto (celica) ?
Wat nog vreemder is; z'n VIN begint met JT163...quote:Op woensdag 18 april 2007 09:18 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
AE101? Je doelt dus op het blok uit de Corolla E10 coupe, dat is een black- of silver-top met dus tussen de 145 en 160 pk.
115 is de 4A-FE de GE begint bij 124 pk.
Maar goed zoals johnwoo ook al aangeeft is een 3S-GTE een veel betere optie om te swappen.
Dat blok is namelijk af fabriek een turbo blok is makkelijker te tunen, betrouwbaarder en heeft standaard al aardig wat vermogen.
[..]
Prima plan!
ot:
Weet je overigens zeker dat je nu een 4A-FE hebt? Want deze Celica's zijn vanwege emissie eisen veel uitgerust met een 5S-FE in de states. De 4A-FE werd destijds zelfs gedowngrade naar 90 pk om door de emissie eisen in California te komen.
Nouja, maar hopen dat ie niet begint met het om zeep helpen van de buitenkant...quote:Op woensdag 18 april 2007 10:47 schreef PNG het volgende:
Wat maken jullie je toch druk
Hij gaat wat speakerdingen zagen, en dan na 4 maanden staat de auto te koop.
quote:Op dinsdag 17 april 2007 19:51 schreef Asmooh het volgende:
[afbeelding]
Tuning / Styling doel: "JAP STYLE"
Buitenkant styling: 15 / 17" spaak Velgen (chrome)Wel originele toyota velgen eronder zeg
Voorkant: "klap" lampen er uit en normale plaatsen met glas, (oude lambo diablo style (niet die met omhooggaande en niet die langwerpige maar die er tussen)BEN JE HELEMAAL GEK???
Voorbumper: Niet te overdone, niet standaard: "jap style"Eventueel een GT4 bumperkit eronder...
Achterkant: Dubbele uitlaat "jap style"
Kleur: Compleet kleur bijwerken, huidige kleur wil ik houden, krasjes en dingetje wegwerken.
Zijkanten: zij kits, "jap style"Zie boven...
Motorkap: "jap style" motorkap met luchthapper's ed.Mits gt4
Onder de motorkap: 4FGE naar 4AGE motor swap.
Complete blok van de grond af aan her opbouwen en tegelijk tunenof 3sge
motorblok style moet blauw met chrome worden.
Binnenkant: achterbank compleet aanpassen zodat ik 2 kleine subwoofers "in" de bank kan bouwen in plaats van in de achterbak.
Binnenkant: orginele Toyota Leder stoelen / bank. Als ik deze kan vinden.
Denoods van de MR2
Op verzoek is mijn planning voor ombouw naar cabrio gestaakt, omdat hij zo een stuk unieker is en niet of bijna niet in nederland is te vinden. Vind ik dat een stuk interessanter, ik hou van uniek dat blijkt![]()
Paar kleine dingetjes:
* Stuur bekrachtiging zit dat er nog niet op??? welhaast onmogelijk
* Centrale deur vergrendeling MET afstandsbediening
* Electrische ramen
Extra:
* Lambo deuren
* Neon![]()
* Compleet nieuw speakerset in de auto
Deze velgen: http://www.quality-autoim(...)ontspoiler%20pak.jpgquote:
vind ik veel ja, als het goedkoper kan dan doe ik dat natuurlijk he;quote:Op woensdag 18 april 2007 10:56 schreef Mr_Moon het volgende:
[..]
Het probleem is waarschijnlijk dat TS geen geld heeft voor deze aanpassingen, want hij vindt 400 euro arbeidsloon voor een motorswap al veel.![]()
Ik denk ook dat deze Celica (hopelijk nog niet teveel verzaagd) na drie maanden weer te koop staat...
...en als dat voor dezelfde prijs is als zijn Calibra, heeft hij een koper...![]()
ik ga straks op de auto / motor kijkenquote:Op woensdag 18 april 2007 11:14 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Wat nog vreemder is; z'n VIN begint met JT163...
Daarnaast; als het een 5s zou zijn, zou hij hem niet als 1.6 op kenteken krijgen...
Sowieso wordt de kentekenregistratie dan -lijkt mij- erg lastig, aangezien de motor hier niet gevoerd is...
Stuurbekrachtiging is echt bizar... Helemaal voor een amerikaan...quote:Op woensdag 18 april 2007 11:29 schreef Asmooh het volgende:
[..]
Deze velgen: http://www.quality-autoim(...)ontspoiler%20pak.jpg
lampen: ja maar dat vind ik mooi
GT4 komt er niet op
luchthapper, "orgineel" toyota met hier en daar aanpassing
waarom geen woofers IN de bank?
heeft geen stuur bekrachtiging, raar maar waar.
Het kan dr wl zo op zeiden ze bij de garage.
Dus met nieuwe blok gelijk dr op
niks mis met lambo en neon :p
Goed idee... Dit is namelijk erg vreemd...quote:Op woensdag 18 april 2007 11:32 schreef Asmooh het volgende:
[..]
ik ga straks op de auto / motor kijken
kost me 400 euro totaal, 300 voor t setje, 100 inbouwen.quote:Op woensdag 18 april 2007 11:35 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Stuurbekrachtiging is echt bizar... Helemaal voor een amerikaan...
Zal er inderdaad wel op kunnen, maar dat kost je ook een godsvermogen...
Die koplampen zijn nogal een unieke feature van deze celica, zou zonde zijn als je dat om zeep helpt... Had je net zo goed een mx3 ofzo kunnen kopen
Setje? Wat voor setje? Je kunt niet zomaar een willekeurige stuurbekrachtiging erin prakkenquote:Op woensdag 18 april 2007 11:43 schreef Asmooh het volgende:
[..]
kost me 400 euro totaal, 300 voor t setje, 100 inbouwen.
Als motor ook 100 inbouw was had ik wel fijn gevonden, maarja
Heeft inderdaad hier nooit in een Celica gezeten (wel in een Camry)quote:Op woensdag 18 april 2007 11:14 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Wat nog vreemder is; z'n VIN begint met JT163...
Daarnaast; als het een 5s zou zijn, zou hij hem niet als 1.6 op kenteken krijgen...
Sowieso wordt de kentekenregistratie dan -lijkt mij- erg lastig, aangezien de motor hier niet gevoerd is...
ik kreeg die prijzen van die toyota gast die jij mij gaf hoor!quote:Op woensdag 18 april 2007 11:47 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Setje? Wat voor setje? Je kunt niet zomaar een willekeurige stuurbekrachtiging erin prakken
van C.A.R. Toyota parts?quote:Op woensdag 18 april 2007 12:04 schreef Asmooh het volgende:
[..]
ik kreeg die prijzen van die toyota gast die jij mij gaf hoor!
die ik zelf ook al had, is puur copy paste
En een niet-xt16x....quote:Op woensdag 18 april 2007 12:25 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Die weten dat wel..
Maar weet je nu al zeker dat je een 4A blok hebt?
hij loopt wel maar schokt echt heel erg, ik kan dr proberen wazt motor olie bij te gooien? maar of dat ook echt nut heeft?quote:Op woensdag 18 april 2007 12:42 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
2de gen 4A-FE dus.
105 pktjes
maar dit blok loopt dus helemaal niet?
maar hij was nooit uitgegeven in europa?quote:Op woensdag 18 april 2007 12:49 schreef MikeyMan het volgende:
Hmm... Die komt volgens de EPC niet uit Amerika maar uit europa...
Type klopt wel..quote:Op woensdag 18 april 2007 12:43 schreef Asmooh het volgende:
en het begint echt met:
TYPE: AT 180L - BCMSKW
Chassis: JT163 ATJ
PVA: 89 4027
nope, en bouwjaar staat op eind 90.quote:Op woensdag 18 april 2007 12:51 schreef MikeyMan het volgende:
Geproduceerd in 10-1989...
Istie niet in duitsland ofzo geleverd?
Olie pijlen kan in ieder geval geen kwaadquote:Op woensdag 18 april 2007 12:44 schreef Asmooh het volgende:
[..]
hij loopt wel maar schokt echt heel erg, ik kan dr proberen wazt motor olie bij te gooien? maar of dat ook echt nut heeft?
plus hij is echt heel erg traag, en bij optrekken brand heel vaak het gele lampje ipv het groene lampje
quote:
en WTF zijn de injectoren?quote:Op woensdag 18 april 2007 12:56 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Olie pijlen kan in ieder geval geen kwaad
maar dat schokken komt bij deze motoren vaak omdat de injectoren vuil zijn, dit zou je dus even kunnen nakijken.
en dat economy lampje kan je beter negeren
Oh... My... God...quote:Op woensdag 18 april 2007 12:57 schreef Asmooh het volgende:
[..]
en WTF zijn de injectoren?
en heel erg traag optrekken enzo?
komt ook door de injectoren?
zijn die injectoren die dingen die in de bougies zitten?
of is dat ontsteking
ah oke, dus toch een 1.6ST-i?quote:Op woensdag 18 april 2007 12:56 schreef MikeyMan het volgende:
Uit epc:
Vin:JT163ATJ0 0006181
Model: AT180L-BCMSKW
Frame: AT180-0006181
Catalog Code: 252560
Engine: 4A-FE
Body: CP
Grade: STi
MTM, LHD
ja duh, maar waar de f* zit dat?quote:Op woensdag 18 april 2007 12:58 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Oh... My... God...
Wat zouden ze doen? Injecteren misschien
quote:
quote:Op woensdag 18 april 2007 13:00 schreef Asmooh het volgende:
[..]
ja duh, maar waar de f* zit dat?
ik ben geen motorblok kenner, ik vind het interessant maar daarom weet ik er niets van.
Wil dit soort dingen juist weten.
Maar ben altijd bang dat ik het blok sloop.
Die zitten in de rail boven je inlaatspruitstuk, er zitten grijze stekkers op, dat herken je welquote:Op woensdag 18 april 2007 13:00 schreef Asmooh het volgende:
[..]
ja duh, maar waar de f* zit dat?
ik ben geen motorblok kenner, ik vind het interessant maar daarom weet ik er niets van.
Wil dit soort dingen juist weten.
Maar ben altijd bang dat ik het blok sloop.
Denk dat dat in iedergeval bevestigt dat de auto origineel europees is... Mits het de originele tellerbak is... Vraag ik me alleen af waar dat ding als coupé geleverd is...quote:Op woensdag 18 april 2007 13:12 schreef Asmooh het volgende:
wat ik kan zien / lezen aan oplossingen, tijdelijk iig.
* Bougies (zijn zelfde dag van aankoop nog vervangen, met de oude was niks mis)
* olie (staat op ong half vol)
* koelvloeistof (volgens meter staat hij altijd op de helft ongeveer)
* Injectie reiniger? ik ken het niet maar miss proberen?
Vpower bleek je motor te reinigen en daar heb ik ook 30 liter mee getankt en 200+ km gereden.
Dus de euro95 is er uit en rij alleen nog op vpower momenteel.
Zolang je niet met een duidelijke omschrijving van het probleem komt kan het vanalles zijn.quote:Op woensdag 18 april 2007 13:12 schreef Asmooh het volgende:
wat ik kan zien / lezen aan oplossingen, tijdelijk iig.
* Bougies (zijn zelfde dag van aankoop nog vervangen, met de oude was niks mis)
* olie (staat op ong half vol)
* koelvloeistof (volgens meter staat hij altijd op de helft ongeveer)
* Injectie reiniger? ik ken het niet maar miss proberen?
Vpower bleek je motor te reinigen en daar heb ik ook 30 liter mee getankt en 200+ km gereden.
Dus de euro95 is er uit en rij alleen nog op vpower momenteel.
Engeland en Zwitserland geloof ik.quote:Op woensdag 18 april 2007 13:15 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Denk dat dat in iedergeval bevestigt dat de auto origineel europees is... Mits het de originele tellerbak is... Vraag ik me alleen af waar dat ding als coupé geleverd is...
ik heb werkelijk geen idee, enige wat ik weet is dat de auto beetje turft?quote:Op woensdag 18 april 2007 13:15 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Denk dat dat in iedergeval bevestigt dat de auto origineel europees is... Mits het de originele tellerbak is... Vraag ik me alleen af waar dat ding als coupé geleverd is...
Injectiereiniger kun je proberen, maar helpt vaak niet...
Lekt het blok nergens? Koppakking nog goed? (als in; olievuldop schoon, geen borrelend koelvloeistofreservoir)
Het is natuurlijk erg lastig om het probleem uit te leggen als je er zo goed als geen verstand van heb, alleen beetje basis kent en paar simpele termen / dingen.quote:Op woensdag 18 april 2007 13:16 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Zolang je niet met een duidelijke omschrijving van het probleem komt kan het vanalles zijn.
Injectoren reinigen gaat ultrasoon, maar je kan nog proberen om een simpel middeltje in je benzine te gooien, meestal helpt dit echter niet als het enorm vervuild is.
Breng hem anders een keertje voor een beurt naar een officiele dealer... Weten ze er in iedergeval wat vanaf...quote:Op woensdag 18 april 2007 13:34 schreef Asmooh het volgende:
ps als ik de motorstart en niks doe wankelt de toerenteller een klein beetje.
plus ik heb t gevoel dat die turk bij de garage mn uitlaat niet goed dicht heeft gelast (voordemper dr uit) want ik heb gevoel dat daar lucht uitkomt, aan t geluid te horen zou je niks moeten horen tot helemaal achter bij de uitlaat.
En ik hoor geluid voor al, dus zeg maar beetje gepruttel waar hij dat stuk in heeft gelast.
Maar het probleem was al voor ik die demper er uit haalde.
Maar toch ff terug gaan, maar natuurlijk niet als mijn auto niet goed rijd!
Dat plastieke tankje onder de kap!quote:Op woensdag 18 april 2007 13:25 schreef Asmooh het volgende:
Koelvloeistof heb ik nog niet weten te vinden helaas, bij opel wel.
Bij toyota zoek ik er nog voor.
Gele dop? De radiateur heeft vaak een gele sticker op de dop, maar daar zou ik geen motorolie ingooien als ik jou was.quote:Olie dop, die gele dop? daar kan ik zo even naar kijken.
je kon weleens gelijk hebben...quote:Op woensdag 18 april 2007 13:32 schreef MikeyMan het volgende:
Die laatste is volgens mij een hatch...
Zijn er meerdere van hé...quote:
Die zit bovenop het blok...quote:[..]
Gele dop? De radiateur heeft vaak een gele sticker op de dop, maar daar zou ik geen motorolie ingooien als ik jou was.
Ik hoop dat je de peilstok bedoelt, die heeft vaak een geel trekoogje om hem omhoog te trekken.
Olie vul je bij, door de dop waar engine oil opstaat open te draaien, en in de daardoor verkregen opening olie bij te vullen.
Dus eerst ff peilen, staat het peil onder de min, dan bijvullen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |