 
		 
 
			 
			
			
			ik ga straks op de auto / motor kijkenquote:Op woensdag 18 april 2007 11:14 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Wat nog vreemder is; z'n VIN begint met JT163...
Daarnaast; als het een 5s zou zijn, zou hij hem niet als 1.6 op kenteken krijgen...
Sowieso wordt de kentekenregistratie dan -lijkt mij- erg lastig, aangezien de motor hier niet gevoerd is...
 
			 
			
			
			Stuurbekrachtiging is echt bizar... Helemaal voor een amerikaan...quote:Op woensdag 18 april 2007 11:29 schreef Asmooh het volgende:
[..]
Deze velgen: http://www.quality-autoim(...)ontspoiler%20pak.jpg
lampen: ja maar dat vind ik mooi
GT4 komt er niet op
luchthapper, "orgineel" toyota met hier en daar aanpassing
waarom geen woofers IN de bank?
heeft geen stuur bekrachtiging, raar maar waar.
Het kan dr wl zo op zeiden ze bij de garage.
Dus met nieuwe blok gelijk dr op
niks mis met lambo en neon :p
 
			 
			
			
			Goed idee... Dit is namelijk erg vreemd...quote:Op woensdag 18 april 2007 11:32 schreef Asmooh het volgende:
[..]
ik ga straks op de auto / motor kijken
 
			 
			
			
			kost me 400 euro totaal, 300 voor t setje, 100 inbouwen.quote:Op woensdag 18 april 2007 11:35 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Stuurbekrachtiging is echt bizar... Helemaal voor een amerikaan...
Zal er inderdaad wel op kunnen, maar dat kost je ook een godsvermogen...
Die koplampen zijn nogal een unieke feature van deze celica, zou zonde zijn als je dat om zeep helpt... Had je net zo goed een mx3 ofzo kunnen kopen
 
			 
			
			
			Setje? Wat voor setje? Je kunt niet zomaar een willekeurige stuurbekrachtiging erin prakkenquote:Op woensdag 18 april 2007 11:43 schreef Asmooh het volgende:
[..]
kost me 400 euro totaal, 300 voor t setje, 100 inbouwen.
Als motor ook 100 inbouw was had ik wel fijn gevonden, maarja
 
			 
			
			
			Heeft inderdaad hier nooit in een Celica gezeten (wel in een Camry)quote:Op woensdag 18 april 2007 11:14 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Wat nog vreemder is; z'n VIN begint met JT163...
Daarnaast; als het een 5s zou zijn, zou hij hem niet als 1.6 op kenteken krijgen...
Sowieso wordt de kentekenregistratie dan -lijkt mij- erg lastig, aangezien de motor hier niet gevoerd is...
 
			 
			
			
			ik kreeg die prijzen van die toyota gast die jij mij gaf hoor!quote:Op woensdag 18 april 2007 11:47 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Setje? Wat voor setje? Je kunt niet zomaar een willekeurige stuurbekrachtiging erin prakken
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			van C.A.R. Toyota parts?quote:Op woensdag 18 april 2007 12:04 schreef Asmooh het volgende:
[..]
ik kreeg die prijzen van die toyota gast die jij mij gaf hoor!
die ik zelf ook al had, is puur copy paste
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			En een niet-xt16x....quote:Op woensdag 18 april 2007 12:25 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Die weten dat wel..
Maar weet je nu al zeker dat je een 4A blok hebt?
 
			 
			
			
			hij loopt wel maar schokt echt heel erg, ik kan dr proberen wazt motor olie bij te gooien? maar of dat ook echt nut heeft?quote:Op woensdag 18 april 2007 12:42 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
2de gen 4A-FE dus.
105 pktjes
maar dit blok loopt dus helemaal niet?
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			maar hij was nooit uitgegeven in europa?quote:Op woensdag 18 april 2007 12:49 schreef MikeyMan het volgende:
Hmm... Die komt volgens de EPC niet uit Amerika maar uit europa...
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Type klopt wel..quote:Op woensdag 18 april 2007 12:43 schreef Asmooh het volgende:
en het begint echt met:
TYPE: AT 180L - BCMSKW
Chassis: JT163 ATJ
PVA: 89 4027
 
			 
			
			
			nope, en bouwjaar staat op eind 90.quote:Op woensdag 18 april 2007 12:51 schreef MikeyMan het volgende:
Geproduceerd in 10-1989...
Istie niet in duitsland ofzo geleverd?
 
			 
			
			
			Olie pijlen kan in ieder geval geen kwaadquote:Op woensdag 18 april 2007 12:44 schreef Asmooh het volgende:
[..]
hij loopt wel maar schokt echt heel erg, ik kan dr proberen wazt motor olie bij te gooien? maar of dat ook echt nut heeft?
plus hij is echt heel erg traag, en bij optrekken brand heel vaak het gele lampje ipv het groene lampje
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			quote:
 
			 
			
			
			en WTF zijn de injectoren?quote:Op woensdag 18 april 2007 12:56 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Olie pijlen kan in ieder geval geen kwaad
maar dat schokken komt bij deze motoren vaak omdat de injectoren vuil zijn, dit zou je dus even kunnen nakijken.
en dat economy lampje kan je beter negeren
 
			 
			
			
			Oh... My... God...quote:Op woensdag 18 april 2007 12:57 schreef Asmooh het volgende:
[..]
en WTF zijn de injectoren?
en heel erg traag optrekken enzo?
komt ook door de injectoren?
zijn die injectoren die dingen die in de bougies zitten?
of is dat ontsteking
 
			 
			
			
			ah oke, dus toch een 1.6ST-i?quote:Op woensdag 18 april 2007 12:56 schreef MikeyMan het volgende:
Uit epc:
Vin:JT163ATJ0 0006181
Model: AT180L-BCMSKW
Frame: AT180-0006181
Catalog Code: 252560
Engine: 4A-FE
Body: CP
Grade: STi
MTM, LHD
 
			 
			
			
			ja duh, maar waar de f* zit dat?quote:Op woensdag 18 april 2007 12:58 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Oh... My... God...
Wat zouden ze doen? Injecteren misschien
 
			 
			
			
			quote:
 
			 
			
			
			quote:Op woensdag 18 april 2007 13:00 schreef Asmooh het volgende:
[..]
ja duh, maar waar de f* zit dat?
ik ben geen motorblok kenner, ik vind het interessant maar daarom weet ik er niets van.
Wil dit soort dingen juist weten.
Maar ben altijd bang dat ik het blok sloop.
 
			 
			
			
			Die zitten in de rail boven je inlaatspruitstuk, er zitten grijze stekkers op, dat herken je welquote:Op woensdag 18 april 2007 13:00 schreef Asmooh het volgende:
[..]
ja duh, maar waar de f* zit dat?
ik ben geen motorblok kenner, ik vind het interessant maar daarom weet ik er niets van.
Wil dit soort dingen juist weten.
Maar ben altijd bang dat ik het blok sloop.
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Denk dat dat in iedergeval bevestigt dat de auto origineel europees is... Mits het de originele tellerbak is... Vraag ik me alleen af waar dat ding als coupé geleverd is...quote:Op woensdag 18 april 2007 13:12 schreef Asmooh het volgende:
wat ik kan zien / lezen aan oplossingen, tijdelijk iig.
* Bougies (zijn zelfde dag van aankoop nog vervangen, met de oude was niks mis)
* olie (staat op ong half vol)
* koelvloeistof (volgens meter staat hij altijd op de helft ongeveer)
* Injectie reiniger? ik ken het niet maar miss proberen?
Vpower bleek je motor te reinigen en daar heb ik ook 30 liter mee getankt en 200+ km gereden.
Dus de euro95 is er uit en rij alleen nog op vpower momenteel.
 
			 
			
			
			Zolang je niet met een duidelijke omschrijving van het probleem komt kan het vanalles zijn.quote:Op woensdag 18 april 2007 13:12 schreef Asmooh het volgende:
wat ik kan zien / lezen aan oplossingen, tijdelijk iig.
* Bougies (zijn zelfde dag van aankoop nog vervangen, met de oude was niks mis)
* olie (staat op ong half vol)
* koelvloeistof (volgens meter staat hij altijd op de helft ongeveer)
* Injectie reiniger? ik ken het niet maar miss proberen?
Vpower bleek je motor te reinigen en daar heb ik ook 30 liter mee getankt en 200+ km gereden.
Dus de euro95 is er uit en rij alleen nog op vpower momenteel.
 
			 
			
			
			Engeland en Zwitserland geloof ik.quote:Op woensdag 18 april 2007 13:15 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Denk dat dat in iedergeval bevestigt dat de auto origineel europees is... Mits het de originele tellerbak is... Vraag ik me alleen af waar dat ding als coupé geleverd is...
 
			 
			
			
			ik heb werkelijk geen idee, enige wat ik weet is dat de auto beetje turft?quote:Op woensdag 18 april 2007 13:15 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Denk dat dat in iedergeval bevestigt dat de auto origineel europees is... Mits het de originele tellerbak is... Vraag ik me alleen af waar dat ding als coupé geleverd is...
Injectiereiniger kun je proberen, maar helpt vaak niet...
Lekt het blok nergens? Koppakking nog goed? (als in; olievuldop schoon, geen borrelend koelvloeistofreservoir)
 
			 
			
			
			Het is natuurlijk erg lastig om het probleem uit te leggen als je er zo goed als geen verstand van heb, alleen beetje basis kent en paar simpele termen / dingen.quote:Op woensdag 18 april 2007 13:16 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Zolang je niet met een duidelijke omschrijving van het probleem komt kan het vanalles zijn.
Injectoren reinigen gaat ultrasoon, maar je kan nog proberen om een simpel middeltje in je benzine te gooien, meestal helpt dit echter niet als het enorm vervuild is.
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Breng hem anders een keertje voor een beurt naar een officiele dealer... Weten ze er in iedergeval wat vanaf...quote:Op woensdag 18 april 2007 13:34 schreef Asmooh het volgende:
ps als ik de motorstart en niks doe wankelt de toerenteller een klein beetje.
plus ik heb t gevoel dat die turk bij de garage mn uitlaat niet goed dicht heeft gelast (voordemper dr uit) want ik heb gevoel dat daar lucht uitkomt, aan t geluid te horen zou je niks moeten horen tot helemaal achter bij de uitlaat.
En ik hoor geluid voor al, dus zeg maar beetje gepruttel waar hij dat stuk in heeft gelast.
Maar het probleem was al voor ik die demper er uit haalde.
Maar toch ff terug gaan, maar natuurlijk niet als mijn auto niet goed rijd!
 
			 
			
			
			Dat plastieke tankje onder de kap!quote:Op woensdag 18 april 2007 13:25 schreef Asmooh het volgende:
Koelvloeistof heb ik nog niet weten te vinden helaas, bij opel wel.
Bij toyota zoek ik er nog voor.
Gele dop? De radiateur heeft vaak een gele sticker op de dop, maar daar zou ik geen motorolie ingooien als ik jou was.quote:Olie dop, die gele dop? daar kan ik zo even naar kijken.
 
			 
			
			
			je kon weleens gelijk hebben...quote:Op woensdag 18 april 2007 13:32 schreef MikeyMan het volgende:
Die laatste is volgens mij een hatch...
 
			 
			
			
			Zijn er meerdere van hé...quote:
Die zit bovenop het blok...quote:[..]
Gele dop? De radiateur heeft vaak een gele sticker op de dop, maar daar zou ik geen motorolie ingooien als ik jou was.
Ik hoop dat je de peilstok bedoelt, die heeft vaak een geel trekoogje om hem omhoog te trekken.
Olie vul je bij, door de dop waar engine oil opstaat open te draaien, en in de daardoor verkregen opening olie bij te vullen.
Dus eerst ff peilen, staat het peil onder de min, dan bijvullen.
 
			 
			
			
			 

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |