Die zwarte dop is waar de olie in moet (indien er olie bij gevuld moet worden)quote:
Inderdaad... Staat er ook op he...quote:Op woensdag 18 april 2007 13:49 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Die zwarte dop is waar de olie in moet (indien er olie bij gevuld moet worden)
nee gewoon heel zachtjes aangedrukt.quote:Op woensdag 18 april 2007 13:48 schreef MikeyMan het volgende:
Hoevaak is het -26 hier?
Ontsteking aangedrukt? Bougiekabel bedoel je? Hoop dat je die niet naar de kloten hebt gedrukt...
tuurlijk, maar als het motorblok op is enzo is het zonde om dit blok bij een dealer neer te zetten voor grote beurd toch?quote:Op woensdag 18 april 2007 13:53 schreef MikeyMan het volgende:
Trouwens; die olie mag ook weleens ververst worden...
Nogmaals; zet die auto voor een grote beurt bij een dealer...
Zolang je niet weet óf het blok uberhaupt gaar is... Lijkt het mij gewoon wel een idee...quote:Op woensdag 18 april 2007 13:57 schreef Asmooh het volgende:
[..]
tuurlijk, maar als het motorblok op is enzo is het zonde om dit blok bij een dealer neer te zetten voor grote beurd toch?
moet ik het bij dit blok doen, blok weggooien en daarna bij nieuw blok doen.
Dubbele kosten
das ook weer waar.quote:Op woensdag 18 april 2007 13:59 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Zolang je niet weet óf het blok uberhaupt gaar is... Lijkt het mij gewoon wel een idee...
Daarnaast; er zijn meer onderdelen dan alleen een motorblok...
oliedop is vies, maar niet abnomaal.... maak wel ff fotoquote:Op woensdag 18 april 2007 14:08 schreef MikeyMan het volgende:
Maar; borrelt er wat dan? En hoe ziet de oliedop eruit?
toch is het zo.. als ik de kilometer teller moet gelovenquote:Op woensdag 18 april 2007 14:18 schreef MikeyMan het volgende:
niks mis mee...
Vind het er sowieso niet uitzien als 4 ton... :|
ja nu eens kijken waar al die dingen zitten die ik moet verbinden enzoquote:Op woensdag 18 april 2007 15:27 schreef MikeyMan het volgende:
overigens:
http://carina-e.com/main/page.php?17
Dit moet voor de celica hetzelfde zijn, aangezien ze allemaal TCCS gebruikten...
Kun je misschien mee achterhalen wat het probleem is...
Jij met je snel...quote:Op woensdag 18 april 2007 16:13 schreef Asmooh het volgende:
ik heb nieuw motorolie in, gedaan en hij is nu wat soepeler, iig minder gezeik.
Dus ik zit te denken om al het olie er uit te halen en helemaal nieuw er in te stoppen.
want nu met dit beetje er bij begint hij wat soepeler te worden.
dus daarom zeg ik misschien als ik alle olie dr uit haal is hij een stuk sneller?
tja, maar maakt dat uiteindelijk mn auto ook weer wat soepeler?quote:Op woensdag 18 april 2007 16:22 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Jij met je snel...
Olie ziet er niet uit, dus nieuw filter + schone (goede!) olie is sowieso aan te raden...
Wat is dat nou voor vraag als er zwarte olie in je blok zit???quote:Op woensdag 18 april 2007 17:45 schreef Asmooh het volgende:
[..]
tja, maar maakt dat uiteindelijk mn auto ook weer wat soepeler?
Yep, net als frieten bakken in oud vetquote:Op woensdag 18 april 2007 17:46 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Het is nogal basic he... Als de olie slecht is, wordt het sowieso niks...
hallo ik stel gewoon een simpele vraag?quote:Op woensdag 18 april 2007 17:46 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Wat is dat nou voor vraag als er zwarte olie in je blok zit???![]()
Er moet gewoon goede olie in...
misschien doet olie niet zo veel met je motor? ondanks dat t zwart is?quote:Op woensdag 18 april 2007 17:52 schreef MikeyMan het volgende:
En dat vind jij een nuttige vraag op het moment dat er olie in je auto zit die zo zwart is als de nacht?
quote:Op woensdag 18 april 2007 17:54 schreef Asmooh het volgende:
[..]
misschien doet olie niet zo veel met je motor? ondanks dat t zwart is?
zwarte frietjes zijn ook te eten toch?
en dat het zwart is, oke..
maar olie vervangen + nieuwe olie kost extra geld, terwijl het misschien niet nodig is omdat t blok toch kapot is.
Dus is zonde van je geld, snap je waar ik heen wil?
ik wil niet onzinnig geld uitgeven als het niet nodig is.
Maar niet gezond.quote:Op woensdag 18 april 2007 17:54 schreef Asmooh het volgende:
misschien doet olie niet zo veel met je motor? ondanks dat t zwart is?
zwarte frietjes zijn ook te eten toch?
ja oke, ik begrijp je punt.quote:Op woensdag 18 april 2007 17:56 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Olie is alles...
Je zit in het vliegtuig en er valt een motor uit...
Normaal gesproken vraag je dan of het niet handiger is om de motor weer aan te zetten, omdat je anders neerstort...
Jij vraagt "kan die motor niet aan want we gaan langzaam"...
En nogmaals; zoek nu eerst eens uit wat er mis mee is... Misschien is de motor wel prima...
ja duh, alleen alleen kijken naar het blok kost je al 65 euro en dan hebben ze nog niks gedaan!quote:Op woensdag 18 april 2007 18:02 schreef MikeyMan het volgende:
Goed, maar bedenk dan sowieso wat je wilt... Als je sowieso dat blok wilt vervangen, hou hier dan over op... Je zit alsnog te miepen dat ie het niet goed doet...
Wat wil je daarmee zeggen?quote:Op woensdag 18 april 2007 18:03 schreef Asmooh het volgende:
[..]
ja duh, alleen alleen kijken naar het blok kost je al 65 euro en dan hebben ze nog niks gedaan!
Tuurlijk joh, er even wat olie bij flikkeren. Jij vult hem zeker bij tot aan de carterrand.quote:Op woensdag 18 april 2007 12:44 schreef Asmooh het volgende:
[..]
hij loopt wel maar schokt echt heel erg, ik kan dr proberen wazt motor olie bij te gooien? maar of dat ook echt nut heeft?
plus hij is echt heel erg traag, en bij optrekken brand heel vaak het gele lampje ipv het groene lampje
Nounou... Hou die rust...quote:Op woensdag 18 april 2007 18:35 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Tuurlijk joh, er even wat olie bij flikkeren. Jij vult hem zeker bij tot aan de carterrand.![]()
Hoe wil je in godsnaam een auto opknappen als je niet eens weet dat je je olie checkt met een oliepeilstok? (wat ik als eerste doe als ik een auto koop).
Je verbranding is dus niet goed, want je economy-meter staat in het oranje.(of je gaat volgas weg, dat kan ook)
Dus, je gaat een 4a-ge halen en er niks mee doen?quote:Op woensdag 18 april 2007 18:18 schreef Asmooh het volgende:
anyway om een keer jullike advies op te volgen.
Ik ga morgen naar de eerste beste garage toe om te "vragen" wat het probleem kan zijn van dit blok.
Nog niet de kosten, puur graties advies.
EN ik ga een 4A-GE blok halen, als klooi en uit elkaar sloop project.. om zo een beetje te leren over motorblokken enz enz enz
Ja, dat zag ik na het posten ook.quote:Op woensdag 18 april 2007 18:36 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Nounou... Hou die rust...
Olie peilen was al gelukt, daar hebben we een foto van...
Zelfs na 10k ziet mijn olie er niet zwart uit... En mijn blok heeft er ook zowat 2ton op zitten...quote:Op woensdag 18 april 2007 18:58 schreef SRS-Engineering het volgende:
Olie is na een tijdje vaak wel weer zwart dus dat boeit niet zoveel. Alleen als het echt sloperig en kleverig is enz. ist niet best. Dat je er sneller er van gaat iskom op nou zeg
![]()
Verder heb je weinig verstand van auto's maar je noemt het wel jouw project ?![]()
o ja een vraag ga je dan ook naar die toffe tupperwareparty's ?
![]()
Vind jij dit zwartquote:Op woensdag 18 april 2007 19:01 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Zelfs na 10k ziet mijn olie er niet zwart uit... En mijn blok heeft er ook zowat 2ton op zitten...
Ook een auto van 4 ton heeft af en toe verse olie nodig...quote:Op woensdag 18 april 2007 19:06 schreef SRS-Engineering het volgende:
[..]
Vind jij dit zwart![]()
voor een auto van 4 ton ?
![]()
klopt en af en toe normaal gas ook.quote:Op woensdag 18 april 2007 18:35 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Tuurlijk joh, er even wat olie bij flikkeren. Jij vult hem zeker bij tot aan de carterrand.![]()
Hoe wil je in godsnaam een auto opknappen als je niet eens weet dat je je olie checkt met een oliepeilstok? (wat ik als eerste doe als ik een auto koop).
Je verbranding is dus niet goed, want je economy-meter staat in het oranje.(of je gaat volgas weg, dat kan ook)
zolang die rijdt oid dan ist goed.quote:Op woensdag 18 april 2007 18:37 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Dus, je gaat een 4a-ge halen en er niks mee doen?
Wat ga je dan in de tussentijd met de auto doen?
Beter loop je ons te flessenquote:Op woensdag 18 april 2007 16:13 schreef Asmooh het volgende:
ik heb nieuw motorolie in, gedaan en hij is nu wat soepeler, iig minder gezeik.
Dus ik zit te denken om al het olie er uit te halen en helemaal nieuw er in te stoppen.
want nu met dit beetje er bij begint hij wat soepeler te worden.
dus daarom zeg ik misschien als ik alle olie dr uit haal is hij een stuk sneller?
Vriend sleuteld en jij haalt bier voor hemquote:Op woensdag 18 april 2007 22:03 schreef Asmooh het volgende:
[..]
zolang die rijdt oid dan ist goed.
dat blok is puur een klooi blok,, die gaat er niet gelijk in...
misschien later, nu iig niet.
ik ga samen met behulp van een vriend dat motorblok afbreken en compleet opnieuw opbouwen van grond af aan.
Ik denk dat ie bedoelt alle olie verversen...quote:
Ja, en hij rijdt toch fijner als je hem ff na laat kijken...quote:Op woensdag 18 april 2007 22:03 schreef Asmooh het volgende:
[..]
zolang die rijdt oid dan ist goed.
dat blok is puur een klooi blok,, die gaat er niet gelijk in...
misschien later, nu iig niet.
ik ga samen met behulp van een vriend dat motorblok afbreken en compleet opnieuw opbouwen van grond af aan.
Tsjah, persoonlijk denk ik ook dat een 4age swap wat minder moeite gaat kosten dan een 3s conversie...quote:Op woensdag 18 april 2007 23:23 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
Dus je gaat zeker voor een 4A-GE blok?
Ondanks al het advies over de 3S?
Ik kan overigens nog aan wat onderdelen, een blok en een werkplaatshandboek komen als het moet.
Dat valt wel mee.quote:Op woensdag 18 april 2007 23:26 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Tsjah, persoonlijk denk ik ook dat een 4age swap wat minder moeite gaat kosten dan een 3s conversie...
Hoewel zo'n 3s natuurlijk wel wat dikker is...
Mocht ik nog een keer een ander blok nodig hebben wordt het een GTE
Misschien dat een 5s-gte nog wel lukt ook![]()
Tsjah... Als je van 100 pk afkomt is 140 ofzo best een hoop... Als het echt alleen de motorsteunen zijn, is het niet zo'n probleem... Maar ik ben bang dat je ook aan een andere bak zit of iig een andere bak-flens...quote:Op woensdag 18 april 2007 23:31 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Dat valt wel mee.
3S is ook geleverd in dit type Celica.
Bovendien is zo'n 1e gen 4A-GE met 150+ pk best kostbaar om betrouwbaar te laten rijden, die blokjes zijn zo'n 20 jaar oud..
Of je moet echt alles opnieuw opbouwen maar dan begrijp ik de keuze voor een 4A-GE sowieso niet.
4A-GE is leuk voor in een starlet of een Corolla Coupe/GTi![]()
Blacktop zou nog kunnen in een Celica, maar die zijn redelijk kostbaar.
Dus de 3S blijft over.
Over jou eventuele swap:
Volgens mij kan je de krukas van een 5S gebruiken in een 3S, het zijn in de basis dezelfde motoren.
Of dat ook kan met een GTE weet ik zo niet.
5S blok is overigens een heeerlijke motor
had jij nog iets (onderdeel) nodig voor je Carina? Beetje druk gehad dus eigenlijk helemaal vergeten![]()
Klopt, volgens mij zit er een W bak op een S motor..quote:Op woensdag 18 april 2007 23:36 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Tsjah... Als je van 100 pk afkomt is 140 ofzo best een hoop... Als het echt alleen de motorsteunen zijn, is het niet zo'n probleem... Maar ik ben bang dat je ook aan een andere bak zit of iig een andere bak-flens...
Ja dat is ook geweldigquote:Op woensdag 18 april 2007 23:36 schreef MikeyMan het volgende:
Lijkt mij een perfecte combinatie trouwens... 5s-gte... Low pressure turbo erop en comfortabel een berg power... Lag niet echt in de planning trouwens hoor... Wil eerst m'n remmen wat aanpakken, en dat wordt al een probleem...
Verder ook niks meer nodig trouwens, is allemaal al geregeld
Nopes, heb een GTSi... Scheelt wel weer wat verbruik... En is daarnaast ook snel zat... Maar ik was wel van plan hem te houden... En ooit een ander blokkie en 4wd erin te prakken als hobby...quote:Op woensdag 18 april 2007 23:48 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Klopt, volgens mij zit er een W bak op een S motor..
Er zit soms ook een verschil in de bakken die op een in lengte geplaatst 4A-GE blok zitten, dus je kan niet altijd alles even ombouwen.. Bij Toyota's in het algemeen niet overigens, dus als je het doe, doe het dan goed
[..]
Ja dat is ook geweldig
Heb jij een GTi trouwens?
Als je 4WD in die Carina ga bouwen verwacht ik wel een topic hierquote:Op woensdag 18 april 2007 23:52 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Nopes, heb een GTSi... Scheelt wel weer wat verbruik... En is daarnaast ook snel zat... Maar ik was wel van plan hem te houden... En ooit een ander blokkie en 4wd erin te prakken als hobby...
Zo spannend is dat niet... Carina Station rijdt al rond met 4wd (als zijnde Caldina...)quote:Op donderdag 19 april 2007 00:00 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Als je 4WD in die Carina ga bouwen verwacht ik wel een topic hier
Dat kloptquote:Op donderdag 19 april 2007 00:01 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Zo spannend is dat niet... Carina Station rijdt al rond met 4wd (als zijnde Caldina...)
Maar wil daar best een topic aan wijden
Heb je ook gelijk in... Afgezien van de kosten is het niet zo'n grote uitdaging... Tis niet alsof je een 4wd seicento gaat knutselenquote:Op donderdag 19 april 2007 00:03 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Dat klopt
Caldina GT, 4WD met een 3S-GTE
Maar dat blijft voor Nederlandse begrippen redelijk uniek, bovendien zie ik zelden een sedan of liftback 4WD..
In Japan zijn bijna alle modellen al eeuwen met 4WD verkrijgbaar, zelfde de Yaris en de Corolla (E8) e.d.![]()
Rare tik kan ook opgelost zijn met kleppen stellen...quote:Op donderdag 19 april 2007 10:42 schreef Asmooh het volgende:
gister weze klooie en luchtfilter enz ff na gekeken.
puur een tip van iemand die dr wat meer verstand van heeft; neem nieuw motorblok, omdat dr een rare tik in dit motorblok zit.. dat niet echt normaal is.
vandaag ff naar garage advies vragen
ik ga zo naar garage en dan kijken wat hun zeggenquote:Op donderdag 19 april 2007 10:44 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Rare tik kan ook opgelost zijn met kleppen stellen...
na of naar??quote:Op donderdag 19 april 2007 10:49 schreef Asmooh het volgende:
btw dat zwarte rubber van de splitter na je motorblok
na, dat staat er toch?quote:
En nu in het nederlands...quote:Op donderdag 19 april 2007 10:56 schreef Asmooh het volgende:
[..]
na, dat staat er toch?
is zn luchtfilter splitter een in je motorblok en dan wat rubber en in je luchtfilter kast.
daar zat een groot gat in.
Ja, dat staat er wel. Maar je verhaal maakt no sense at allquote:
geen idee, gister met testrondje vergeten sensor aan te sluitenquote:Op donderdag 19 april 2007 11:13 schreef MikeyMan het volgende:
Aha... Doet ie het nu beter?
Zou wel wat verklaren...
Maar fix dat wel ff fatsoenlijk joh
quote:Op donderdag 19 april 2007 11:11 schreef Asmooh het volgende:
[afbeelding]
was kapot, zat een grote scheur in.
Heb ik gemaakt door dr een stuk buis doorheen te doen zodat dr geen lucht vrij komt meer
Vandaar dat, dat blok zo vreemd looptquote:Op donderdag 19 april 2007 11:11 schreef Asmooh het volgende:
[afbeelding]
was kapot, zat een grote scheur in.
Heb ik gemaakt door dr een stuk buis doorheen te doen zodat dr geen lucht vrij komt meer
en dat haperen / stotteren dan?quote:Op donderdag 19 april 2007 16:31 schreef MikeyMan het volgende:
Alstie 200 loopt zal er wel weinig mis mee zijn...
Windquote:
tis mijn topic?quote:Op donderdag 19 april 2007 16:49 schreef SimtekF1 het volgende:
Huuh, iemand anders opent een topic over een Celica project, vervolgens staat er een poll over assmuff?!?
Heb je 'm overgekocht ofzo?
Btw, die klapkoplampen moet je laten zitten, cultuurbarbaar.
1. Verdeler/bobinequote:
en dan zeker geld weggegooit hebben?quote:Op donderdag 19 april 2007 20:53 schreef MikeyMan het volgende:
goed idee... kun je deze aan een liefhebber kwijt...
quote:Op donderdag 19 april 2007 21:19 schreef Asmooh het volgende:
[..]
en dan zeker geld weggegooit hebben?
ja doeiii....
erg simpel;, die auto gaat niet weg onder de 900 euro.quote:
quote:Op donderdag 19 april 2007 21:46 schreef Asmooh het volgende:
[..]
erg simpel;, die auto gaat niet weg onder de 900 euro.
en als ik dr nieuw motorblok enz in zet wordt ie alleen maar duurder
Ik wil er een serieus bod op doen.quote:Op donderdag 19 april 2007 21:46 schreef Asmooh het volgende:
[..]
*Zucht.quote:Op donderdag 19 april 2007 21:46 schreef Asmooh het volgende:
[..]
Nog effe wachten jongens, ook deze ging weg voor 900 en bracht uiteindelijk dit op!quote:Op donderdag 19 april 2007 21:56 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Ik wil er een serieus bod op doen.
Dan wil ik wel even weten hoe het met roest e.d. zit.
Blok goed of niet maakt mij niets uit.
Ik hoop werkelijk dat je dat doet...quote:Op donderdag 19 april 2007 21:56 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Toyota's vind je niet op de sloop, die gaan allemaal naar de export..quote:Op donderdag 19 april 2007 22:10 schreef Mr_Moon het volgende:
[..]
Nog effe wachten jongens, ook deze ging weg voor 900 en bracht uiteindelijk dit op!![]()
Precies.quote:Op donderdag 19 april 2007 22:13 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Ik hoop werkelijk dat je dat doet...
Deze bijzondere auto verdient een goed baasje...
Eentje die hem goed verzorgt...
heeft geen roest, je mag hem bekijken in heerlen.quote:Op donderdag 19 april 2007 21:56 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
I should know, I drive onequote:Op donderdag 19 april 2007 22:16 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Toyota's vind je niet op de sloop, die gaan allemaal naar de export..
zelfs een '88 starlet zonder lopende motor brengt nog 300 euro op
Ik wil em ook wel ruilen tegen een BMW 318quote:Op donderdag 19 april 2007 22:17 schreef Asmooh het volgende:
[..]
heeft geen roest, je mag hem bekijken in heerlen.
quote:Op donderdag 19 april 2007 22:24 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Met nieuwe waterpomp en radiator![]()
![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |